@EminentEurope
Bij beschikbaar komen van versie 2.00.14 heb ik deze op de 7075 gezet.
Werkt redelijk goed vooral voor wat betreft de mount.sh backdoor.
Nu is het volgende probleem ontstaan:
Na opstarten prima film te kijken met Dolby Digital 5.1 signaal over HDMI 1.4 naar mijn Samsung UE46C8700 TV.
Indien ik na afloop de EM7075 standby zet en later weer On zet, dan wordt er geen Dolby Digital 5.1 signaal over de HDMI kabel naar de TV gestuurd.
Indien ik dan via het systeem menu de 7075 reset naar de standaard instellingen en vervolgens deze automatisch wordt gereboot en ik de audio/video instelling weer op digitale uitvoer zet en de NZB weer inschakel (voor mount.sh start) dan geeft hij Dolby Digital 5.1 signaal gewoon weer door over de HDMI kabel.
Geen enkele verandering van instelling in de menu's van de 7075 verandert iets aan dit euvel.
Het hier beschreven HDMI probleem reproduceert op deze manier en ik ben er zeker van dat het probleem een gevolg is van de upgrade naar versie 2.00.14
Het Dolby Digital 5.1 en/of DTS signaal wordt in alle gevallen wel via de spdif optische uitgang van de 7075 doorgegeven.
Echter in de TV kan ik de delay instellen voor het Dolby Digital 5.1 signaal in verband met het lipsync probleem dat ontstaat en irritant is als ik het signaal van de 7075 direct naar de home cinema stuur.
Het is zeer wenselijk voor de EM7075 indien er een instelbare sound delay in de firmware ingebouwd zou kunnen worden.
De Samsung TV kan echter geen DTS signaal over HDMI verwerken en doorgeven over spdif.
In dat geval kan ik het alleen maar via de 7075 direct naar de home cinema zenden met als gevolg het bekende lipsync probleem.
Een tweede probleem is dat het beeld van de EM7075 regelmatig kort zwart wordt tijdens het kijken van films.
Het maakt niet uit wat voor stream, mkv, iso, video-ts, blueray stream ed.
Een derde probleem is dat tijdens kijken van films en het snel vooruit spoelen of terug spoelen, de weergave op zwart komt en niet meer terug komt. Dit is tot nu toe in alle firmware versies opgetreden.
In dat geval kan alleen maar een reboot uitkomst bieden.
Een vierde probleem is dat het snel vooruit of terug spoelen niet werkt bij blueray streams.
Bij snel vooruit spoelen en weer normaal weergeven van de blueray stream dan gaat de stream verder op een punt dat eerder in de tijd ligt dan het punt waar het snel spoelen is gestart. Je komt dus niet vooruit in de tijd.
Het omgekeerde werkt bij het snel terugspoelen.
Voor zover ik kan nagaan is dit bij alle firmware versies het geval.
[
Voor 17% gewijzigd door
Verwijderd op 30-05-2011 00:36
]