Hallo, Ik heb een serie op een externe schijf staan, die gekoppeld is aan de eminent. Mar ik krijg geen menu te zien, zodat ik kan kiezen welke aflevering ik wil kijken. Ik krijg steeds dezelfde afl. te zien, welke .vob ik ook kies. Op mn pc, gaat het wel goed... Hoe zit dat? Iemand een idee?
Wat zijn op dit moment de ervaringen met wireless dongles in combinatie met de EM7075?
Lange tijd de EM7075 bekabeld gebruikt voor het afspelen van 1080p materiaal, maar ben binnenkort mogelijk genoodzaakt wireless te gaan proberen.
Lange tijd de EM7075 bekabeld gebruikt voor het afspelen van 1080p materiaal, maar ben binnenkort mogelijk genoodzaakt wireless te gaan proberen.
Verwijderd
Die vraag is zonder overdrijven al tientallen keren gesteld en beantwoord binnen dit topic.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:11:
Hallo, Ik heb een serie op een externe schijf staan, die gekoppeld is aan de eminent. Mar ik krijg geen menu te zien, zodat ik kan kiezen welke aflevering ik wil kijken. Ik krijg steeds dezelfde afl. te zien, welke .vob ik ook kies. Op mn pc, gaat het wel goed... Hoe zit dat? Iemand een idee?
Helaas heb ik al meerdere malen vergeefs aan de topcstarter verzocht om een FAQ op te nemen in de startpost.
Dus om je vraag dan maar te beantwoorden: DVD-menu's worden niet ondersteund, en een DVD wordt altijd vanaf het begin afgespeeld, ongeacht welke VOB je kiest. De enige oplossing is het opsplitsen naar bv. losse MKV's met MakeMKV.
Hoe doe je de update? USB of LAN?Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:21:
Ik lees ook over updates. mijn 7075 komt niet verder dan1.00.09 en er is geen nwe update, wanneer ik op bijwerken klik.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 07:56 ]
Wat heb je precies ? Een EM7075 of een EM7075DTS ??Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:21:
Ik lees ook over updates. mijn 7075 komt niet verder dan1.00.09 en er is geen nwe update, wanneer ik op bijwerken klik.
Voor de EM7075 is 2.00.13 de meest recente firmware en voor de EM7075DTS is dat 1.00.09 ... lijkt me sterk dat je een 7075 hebt met 1.00.09
[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 05-04-2011 09:15 ]
Nieuwe firmware voor beide modellen is uit. Versies 2.00.14 en 1.00.10 staan on-line voor automatische update door speler zelf.
Changelog:
* Unrar zeker 50% sneller (zie Hier voor volledige uitleg.)
* Unrar link ook in /bin als je handmatig wilt draaien.
* Shoutcast fix
* Mount.sh terug
Op veler verzoek: De mount.sh 'backdoor' draait weer. Runt, als je hem in root usb stick zet, en NZBget staat aan. Het nzbget init script runt hem met start/stop commando. Dus als $HD/mount.sh start cq. $HD/mount.sh stop. Enige kennis van linux is hiervoor vereist, of bekijk eerdere posts in dit topic voor wat meer details.
Changelog:
* Unrar zeker 50% sneller (zie Hier voor volledige uitleg.)
* Unrar link ook in /bin als je handmatig wilt draaien.
* Shoutcast fix
* Mount.sh terug
Op veler verzoek: De mount.sh 'backdoor' draait weer. Runt, als je hem in root usb stick zet, en NZBget staat aan. Het nzbget init script runt hem met start/stop commando. Dus als $HD/mount.sh start cq. $HD/mount.sh stop. Enige kennis van linux is hiervoor vereist, of bekijk eerdere posts in dit topic voor wat meer details.
[ Voor 22% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 05-04-2011 09:41 . Reden: Typos & url added. ]
https://www.act-connectivity.com
Super voor de update. Onderhouden jullie ook de UMSP? Want daar staan een paar dingen in die de meldingen geven : Geen toegang tot deze map.
UMSP is enkel als een stukje service geïntegreerd in de speler. Items binnen UMSP die het soms wel/niet doen zoals een bepaalde trailer, of een bepaald Shoutcast-kanaal, daar kunnen we niet veel aan veranderen.
Als het om demo- of testitems gaat, die kunnen we natuurlijk voor je verwijderen. Er staan wat voorbeeldlinks in voor developers bijvoorbeeld, die we kunnen verwijderen cq. commenten zodat ze onzichtbaar zijn in de interface.
Als het om demo- of testitems gaat, die kunnen we natuurlijk voor je verwijderen. Er staan wat voorbeeldlinks in voor developers bijvoorbeeld, die we kunnen verwijderen cq. commenten zodat ze onzichtbaar zijn in de interface.
Op het Eminent forum heeft iemand een versie gezet die je zelf kunt onderhouden ...Rockvee2 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:37:
Super voor de update. Onderhouden jullie ook de UMSP? Want daar staan een paar dingen in die de meldingen geven : Geen toegang tot deze map.
http://opensource.eminent...B/viewtopic.php?f=8&t=945
Je hebt alleen een externe USB stick/disk nodig en NZBget moet aan staan ivm web-interface.
[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 05-04-2011 16:19 ]
Verwijderd
nieuwe update is binnen. Gisteravond gevonden. Thx
bericht voor eminent support: bedankt voor de snelle reacties. TOP !!
bericht voor eminent support: bedankt voor de snelle reacties. TOP !!
Bedankt voor de reactie.ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:15:
UMSP is enkel als een stukje service geïntegreerd in de speler. Items binnen UMSP die het soms wel/niet doen zoals een bepaalde trailer, of een bepaald Shoutcast-kanaal, daar kunnen we niet veel aan veranderen.
Sommige (hoofd)mappen doen het al niet sinds ik de speler heb (november) zoals co-op gametrailers. Maar ik ga eens kijken naar die UMSP
Co-op is wat leeg, maar doet het wel, Gametrailers net ff Duke Nukem en Infamous 2 trailers bekeken, geen problemen mee.
Gametrailers heeft rond kerst inderdaad een tijd problemen gehad met hun RSS feed die het niet deed, maar dat is rond januari 2011 weer goed gekomen.
Eminent is overigens niet verantwoordelijk voor de inhoud of werking van deze rss-feeds: Ze worden door een derde partij aangeboden en onderhouden: De feed aanbieder (in dit geval co-op cq. Gametrailers.com.)
Gametrailers heeft rond kerst inderdaad een tijd problemen gehad met hun RSS feed die het niet deed, maar dat is rond januari 2011 weer goed gekomen.
Eminent is overigens niet verantwoordelijk voor de inhoud of werking van deze rss-feeds: Ze worden door een derde partij aangeboden en onderhouden: De feed aanbieder (in dit geval co-op cq. Gametrailers.com.)
update net gedaan alleen al me blueray bestanden haperen opeens
wil weer terug naar de oude firmware en dat lukt me ook niet iemand ideeen??
Eerder in dit topic wordt uitgelegd hoe je dat kunt doen.wbtje schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:07:
update net gedaan alleen al me blueray bestanden haperen opeenswil weer terug naar de oude firmware en dat lukt me ook niet iemand ideeen??
Heb de firmware 1.00.90 gedownd en de ver titel aangepast naar 1.00.11 maar hij doet niks met opstaryen wat doe ik fout?
heb bij deze firmware ook haperingen. Eens opzoeken hoe de vorige weer terug te zetten 
edit: via de oude "quicksnack methode" de oude firmware terugzetten naar 1.00.09 is mij ook niet gelukt. Het .ver bestand aangepast naar 1.00.11 en 1.00.12 maar bij beiden werkt het niet. De Eminent ziet niet dat er nieuwere firmware aanwezig is op de usb drive.
Hopelijk kan Eminent snel een oplossing bieden, dit is de tweede keer dat een firmware update de zaken verslechterd. Maar vorige keer kwam er ook een oplossing dus we houden hoop!

edit: via de oude "quicksnack methode" de oude firmware terugzetten naar 1.00.09 is mij ook niet gelukt. Het .ver bestand aangepast naar 1.00.11 en 1.00.12 maar bij beiden werkt het niet. De Eminent ziet niet dat er nieuwere firmware aanwezig is op de usb drive.
Hopelijk kan Eminent snel een oplossing bieden, dit is de tweede keer dat een firmware update de zaken verslechterd. Maar vorige keer kwam er ook een oplossing dus we houden hoop!
[ Voor 71% gewijzigd door GerritGluurbuur op 10-04-2011 20:51 ]
Technisch onmogelijk: Het gedeelte dat media speelt is in deze firmware (versus de vorige) niet aangepast.
@wbtje & BorisG: Hoe spelen jullie die BluRay-images af? Via netwerk of USB disK? Zijn het 40-50GB BluRays of gaat het om ~12GB 1080p MKV files?
@wbtje & BorisG: Hoe spelen jullie die BluRay-images af? Via netwerk of USB disK? Zijn het 40-50GB BluRays of gaat het om ~12GB 1080p MKV files?
het gaat om max 12gb bestanden ik speel de bestanden af van me nas. Voorheen haperde hij echt niet en nu wel dus ligt toch echt aan de firmware.
ik heb het bij een mkv van 3,5gb al, de haperingen treden na een tijdje op tijdens het kijken. Ik kijk ook via het netwerk op de nas. In mijn setup is verder niks veranderd
ik ook niet zette hem aan ging update en vervolgens begonnen films te haperen die daarvoor moeiteloos afspeeld werden
[ Voor 3% gewijzigd door wbtje op 11-04-2011 13:21 ]
Ik kon het niet echt vinden, maar heeft deze ook RTL Gemist en 1,2, en 3 gemist?
en boris wat nu? blijven we film kijken met haperingen? hahah ik kan ook niet terug heb alle mogelijke manieren die op het forum staan geprobeert maar het lukt maar niet
ja ik weet het ook niet
Raar ook dat die truck om naar oudere firmware te downgraden ook niet meer werkt. Wellicht komt Eminent nog met een oplossing. Nog ff afwachten maar.
edit het treedt niet bij alle files op, wellicht ligt het aan het bestand dat zelf niet helemaal goed is. Zal morgen nog wat meer testen.

edit het treedt niet bij alle files op, wellicht ligt het aan het bestand dat zelf niet helemaal goed is. Zal morgen nog wat meer testen.
[ Voor 28% gewijzigd door GerritGluurbuur op 12-04-2011 16:43 ]
@wbtje & BorisG: Afgaande op de versienummers hebben jullie een EM7075-DTS en was de oude versie '1.00.09' en draaien jullie nu op '1.00.10' correct?
Mits je het bestand juist edit kan je altijd downgraden, dit is niet vastgezet of wat dan ook..
Voor het gemak, hier is 1.00.09 voor de DTS versie: Download
Deze is (correct) aangepast zodat het 1.00.99 lijkt voor de speler.
Als jullie geen DTS speler hebben is het logisch dat hij niet downgrade, een niet-DTS firmware speler werkt niet met deze files..In dat geval dus even laten weten.
We horen graag of dit jullie probleem inderdaad oplost.
Mits je het bestand juist edit kan je altijd downgraden, dit is niet vastgezet of wat dan ook..
Als jullie geen DTS speler hebben is het logisch dat hij niet downgrade, een niet-DTS firmware speler werkt niet met deze files..In dat geval dus even laten weten.
[ Voor 0% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 13-04-2011 14:50 . Reden: Link aangepast ]
Ik heb de DTS versie inderdaad, versies kloppen zoals beschreven.ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:13:
@wbtje & BorisG: Afgaande op de versienummers hebben jullie een EM7075-DTS en was de oude versie '1.00.09' en draaien jullie nu op '1.00.10' correct?
De link naar de 1.00.09 / 1.00.99 versie werkt hier niet.
Link aangepast, zou nu moeten werken.
Edit: bestandjes moeten in de root van usbstick staan uitgepakt en al...
downgrading..
edit: net even getest en geen haperingen meer, het lijkt weer allemaal te werken zoals voorheen :-)
downgrading..
edit: net even getest en geen haperingen meer, het lijkt weer allemaal te werken zoals voorheen :-)
[ Voor 101% gewijzigd door GerritGluurbuur op 13-04-2011 16:09 ]
Bizar. We gaan het uitzoeken.. volgens mijn bron is er niks gewijzigd in smb/nmbd gedeelte, maar dit lijkt niet overeen te komen met wat jij ervaart. Welk OS deelt via SMB deze files met je EM7075dts?
Geen idee welke OS de Nas draait.
Ik heb de DS210J van Synology --> http://www.synology.com/enu/products/DS210j/index.php
Ik denk dat ik het maar bij deze firmware houd voorlopig
Bedankt voor de adequate service wederom!
Ik heb de DS210J van Synology --> http://www.synology.com/enu/products/DS210j/index.php
Ik denk dat ik het maar bij deze firmware houd voorlopig
Bedankt voor de adequate service wederom!
Probleem waarschijnlijk opgelost. BorisG/Wbtje als je wilt kun je deze er in zetten: 1.00.10+smb fix
Als dit het probleem verhelpt dan hoor ik dat graag, want dan rollen we dit naar 1.00.11 als een normale release. Nogmaals, het probleem treed hier intern helaas niet op.. dus we hebben jullie input nodig in deze. Alvast bedankt!
Als dit het probleem verhelpt dan hoor ik dat graag, want dan rollen we dit naar 1.00.11 als een normale release. Nogmaals, het probleem treed hier intern helaas niet op.. dus we hebben jullie input nodig in deze. Alvast bedankt!
wat zou dit precies fixen ?? alleen probleem met grote .mkv over netwerk streamen, of meer ?
en is het de grootte van de films (in Gb) of de Mbits/resolutie ? Ik heb een paar van die beruchte birdscenes liggen en die stuiteren inderdaad bij het uit-zoomen in het filmpje (met 1.00.10).
ik heb ook een NAS (CHD3NET) in m'n LAN die ik van de EM7075DTS via Samba kan benaderen ... dus kan evt. wel wat testen.
overigens ; ik krijg een .zip van 0 bytes binnen ?!
en is het de grootte van de films (in Gb) of de Mbits/resolutie ? Ik heb een paar van die beruchte birdscenes liggen en die stuiteren inderdaad bij het uit-zoomen in het filmpje (met 1.00.10).
ik heb ook een NAS (CHD3NET) in m'n LAN die ik van de EM7075DTS via Samba kan benaderen ... dus kan evt. wel wat testen.
overigens ; ik krijg een .zip van 0 bytes binnen ?!
[ Voor 36% gewijzigd door Goner op 15-04-2011 11:48 ]
Link aangepast. Dit zou het probleem van Boris/Wbtje op moeten lossen. Birdscene is niet geheel representatief, bitrate en dergelijke van de hogere versies zul je bijv. nooit tegenkomen op een normale retail/scene rip.
@Eminent ik zal straks of in het weekend de nieuwe firmware ff testen, ik krijg zo nog bezoek.
Groet en bedankt!
Groet en bedankt!
OK, dus het gaat alleen om hele grote .mkv's ? Van 12 Gb of zo ...ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:07:
Dit zou het probleem van Boris/Wbtje op moeten lossen.
Nee, weet ik. Maar ik krijg al haperingen in de 22Mbps versie, bij het uitzoomen aan het eind.Birdscene is niet geheel representatief, bitrate en dergelijke van de hogere versies zul je bijv. nooit tegenkomen op een normale retail/scene rip.
EDIT: Maar dat is ook al veel, als ik het goed begrijp ? Een gemiddelde aflevering van Lost (avi) van 624x352 is 1000-1100Kbps ... en die Birdscenes zijn 1920x1072.
[ Voor 15% gewijzigd door Goner op 15-04-2011 14:44 ]
De birdscene bevat een incorrect aantal reference frames, omdat hij is geript van een HD-DVD.
De HD-DVD hardware kon op 16 reframes draaien ipv. 4 versus BluRay hardware.
Industrie-standaard BluRays mogen max. 4 reframes hebben, en spelers hoeven dus maar met 4 rekening te houden. Behalve de hoge bitrate zit je met teveel extra data in de video door de reframes, het is zoals ik zei, niet representatief, tenzij je een HD-DVD test doet. Alleen, er worden geen HD-DVD's meer gemaakt.
De HD-DVD hardware kon op 16 reframes draaien ipv. 4 versus BluRay hardware.
Industrie-standaard BluRays mogen max. 4 reframes hebben, en spelers hoeven dus maar met 4 rekening te houden. Behalve de hoge bitrate zit je met teveel extra data in de video door de reframes, het is zoals ik zei, niet representatief, tenzij je een HD-DVD test doet. Alleen, er worden geen HD-DVD's meer gemaakt.
Zojuist het een en ander getest en deze versie zorgt bij mij voor haperingen. Die versie daarvoor doet het wel prima.ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:44:
Probleem waarschijnlijk opgelost. BorisG/Wbtje als je wilt kun je deze er in zetten: 1.00.10+smb fix
Ik heb het topic 2 keer aandachtig doorgelezen maar het lukt mij absoluut niet om de player via usb te updaten. Ik heb alle 3 de firmwares van de eminent site al geprobeerd via de root van een usb stick, maar er verschijnt nooit een pop-up.
Via het systeem menu updaten geeft ook geen response. waarschijnlijk omdat dit via internet naar updates zoekt en ik ook op geen mogelijkheid een netwerkverbinding krijg.
Als ik dezelfde netwerkkabel in mijn WD live stopt heb ik gelijk verbinding.
Ik hoop dat iemand een idee heeft, maar tot nu toe voelt het als een miskoop.
(huidige firmware: 1.00.01)
Via het systeem menu updaten geeft ook geen response. waarschijnlijk omdat dit via internet naar updates zoekt en ik ook op geen mogelijkheid een netwerkverbinding krijg.
Als ik dezelfde netwerkkabel in mijn WD live stopt heb ik gelijk verbinding.
Ik hoop dat iemand een idee heeft, maar tot nu toe voelt het als een miskoop.
(huidige firmware: 1.00.01)
DHCP of fixed IP-nummer ?keroner schreef op zondag 17 april 2011 @ 01:28:
@keroner: Heb je wel een DTS editie? Er zijn twee versies van dit apparaat, en met de verkeerde firmware kun je inderdaad niet upgraden, en krijg je niks te zien. We horen daaron graag het opschrift van de sticker onderop de speler: Staat hier EM7075-DTS of iets anders?
DHCP. Zou toch outomatisch moeten connecten?
Is idd de DTS edition.
Zou wel moeten ja ...
Maar probeer eens een vrij IP-adres in je range toe te kennen. Als Gateway en DNS server het adres van je router en 255.255.255.0 als subnet mask.
Heb je gechecked of de EM7075 een adres kreeg bij gebruik van DHCP ??
Maar probeer eens een vrij IP-adres in je range toe te kennen. Als Gateway en DNS server het adres van je router en 255.255.255.0 als subnet mask.
Heb je gechecked of de EM7075 een adres kreeg bij gebruik van DHCP ??
[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 19-04-2011 00:56 ]
Verwijderd
Ik heb ook geupdate naar 2.00.14. Een drama. Hij ziet geen mappen meer op een aangesloten usb-schijf. Ik kan ook niet meer kiezen voor "Mappen". Onder Films is alleen de keuze USB. Onder Muziek ook.
Verder hoopte ik dat het probleem met de afstandsbediening gecorrigeerd zou zijn, maar helaas. Toen ik de mediaplayer kocht, kon ik door het ingedrukt houden van een pijltjestoets op de a.b. snel door lijsten bladeren. Vorig jaar was dat bij een firmware-upgrade voorbij. Hij springt nu hooguit twee items verder en stopt dan. Om door een lange lijst te bladeren, moet ik me dus helemaal wezenloos klikken.
Ik heb het idee dat ik een maandagochtend-exemplaar heb getroffen.
Verder hoopte ik dat het probleem met de afstandsbediening gecorrigeerd zou zijn, maar helaas. Toen ik de mediaplayer kocht, kon ik door het ingedrukt houden van een pijltjestoets op de a.b. snel door lijsten bladeren. Vorig jaar was dat bij een firmware-upgrade voorbij. Hij springt nu hooguit twee items verder en stopt dan. Om door een lange lijst te bladeren, moet ik me dus helemaal wezenloos klikken.
Ik heb het idee dat ik een maandagochtend-exemplaar heb getroffen.
Verwijderd
Ik heb van het weekend ook de fout gemaakt om mijn 7075 DTS te updaten. Alle MKV bestanden staan nu te haperen, van 6 GB to 15 GB, maakt niet uit...
Zelfde haperende film op een externe HDD gezet en die draait moeiteloos af. Een half jaar geleden had ik dit ook al eens met een firmware versie.
Aangesloten via Gbit verbinding op readynas Duo. Films die ervoor moeiteloss afspeelden, haperen nu allemaal. Omdat dezelfde film op USB het wel goed doet, zit het waarschijnlijk weer in de netwerk verbinding.
Als ik het goed begrijp is downgrading naar de vorige versie ook moeilijk, dus Eminent kan beter de vorige versie weer als update aanbieden. Waarom zou je iedereen updaten met een slecht werkende versie?
Zelfde haperende film op een externe HDD gezet en die draait moeiteloos af. Een half jaar geleden had ik dit ook al eens met een firmware versie.
Aangesloten via Gbit verbinding op readynas Duo. Films die ervoor moeiteloss afspeelden, haperen nu allemaal. Omdat dezelfde film op USB het wel goed doet, zit het waarschijnlijk weer in de netwerk verbinding.
Als ik het goed begrijp is downgrading naar de vorige versie ook moeilijk, dus Eminent kan beter de vorige versie weer als update aanbieden. Waarom zou je iedereen updaten met een slecht werkende versie?
Dit is heel erg vreemd : Mijn 7075-DTS werkt nog steeds perfect met de laatste update met een Externe HD een eigen voeding heeft. Ik zie wel dat hij het met een USB goed doet in jou post. Alle instellingen extra nagekeken of ze niet zijn veranderd?
Verwijderd
@EminentEurope:
Zit er ook in de planning om de ondertiteling wat professioneler aan te pakken?
In mijn ogen kunnen deze hetzelfde uitzien als bij egreat/dune modellen met sigma chips.
Die zijn wat dikker/witter en hebben tussen de 1e en 2e regel minder spatie.
Zit er ook in de planning om de ondertiteling wat professioneler aan te pakken?
In mijn ogen kunnen deze hetzelfde uitzien als bij egreat/dune modellen met sigma chips.
Die zijn wat dikker/witter en hebben tussen de 1e en 2e regel minder spatie.
Verwijderd
Ja, alle instellingen zijn nog hetzelfde. Over de USB gaat het prima, zelfde film via het netwerk naar de server staat te hakkelen en te haperen.
En bij jou draait ie prima, omdat je met een externe HDD werkt en zoals in mijn commentaar al stond: daar heb ik ook geen enkel probleem mee. Het zit 'm weer in het netwerk
En bij jou draait ie prima, omdat je met een externe HDD werkt en zoals in mijn commentaar al stond: daar heb ik ook geen enkel probleem mee. Het zit 'm weer in het netwerk
Lecoque: We zouden dit probleem graag de kop indrukken. Kun je bevestigen of de snelheid met deze update wel/niet goed is? http://www.eminent-online...7075/EM7075-D-1010-99.zip
(Als deze versie niet je probleem oplost dan zouden we graag verder met je testen om tot de oorzaak te komen.)
Waarom een update uitbrengen: Tijdens uitgebreide testen van de software zijn wij deze issues niet tegengekomen, vandaar dat de upgrade is uitgebracht. (en vanwege de fixes/features die er in zitten natuurlijk.)
@Alteclansing: Je kunt de ondertitels via het menu Instellingen - Films afstellen.
(Als deze versie niet je probleem oplost dan zouden we graag verder met je testen om tot de oorzaak te komen.)
Waarom een update uitbrengen: Tijdens uitgebreide testen van de software zijn wij deze issues niet tegengekomen, vandaar dat de upgrade is uitgebracht. (en vanwege de fixes/features die er in zitten natuurlijk.)
@Alteclansing: Je kunt de ondertitels via het menu Instellingen - Films afstellen.
Verwijderd
Als ik de egreat s7a bekijk met dezelfde sigma chip ziet de ondertiteling er beter uitACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:56:
vanaf 1:20
YouTube: Egreat EG-S7A HD Media Player testing - video, audio, photo playback
@Alteclansing: Er zijn meerdere spelers met deze chipset, die allen andere opties hebben. De EM7075 serie heeft deze echter niet, behalve eerder genoemde instellingen in het menu 'Instellingen - Films' om de grootte bij te stellen. (Daardoor worden ze ook wat 'dikker/witter' zoals je voorstelt.)
Is dat alleen in het begin of blijft dat zich voordoen ??Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:53:
Over de USB gaat het prima, zelfde film via het netwerk naar de server staat te hakkelen en te haperen.
Toevallig sinds enige tijd met de EM7075DTS weer eens wat .avi's gespeeld over netwerk (NAS en EM7075DTS met een paar meter cat5 kabel aan een Fritz!Box router) en stond als gek te hakkelen in het begin. Zowel audio als video stotterden ... over het LAN (powerplugs) naar een PC beneden met VLC ging wel goed !
Na een keer uit- en aanzetten leek het wel of na wat 'opwarmen' het goed begon te lopen
Betreft 640x360 afleveringen van een cartoon-serie, Generator Rex (kan evt. meer info geven mbv MediaInfo.
@Goner: We zijn even kwijt waar je vanaf afspeelt (Nas? Pc?), en welke firmware je nu uiteindelijk draaide. De lan/smb problemen treden hier in onze omgeving niet op, en we testen toch behoorlijk wat nasjes e.d. af. vandaar dat we het graag willen dupliceren. Alle testfirmwares ten goede, we hebben nog geen dubbel-bevestigde oplossing (lecoque reageert helaas niet ondanks de speciale firmware die we stuurden.)
Verwijderd
quote:
Lecoque: We zouden dit probleem graag de kop indrukken. Kun je bevestigen of de snelheid met deze update wel/niet goed is? http://www.eminent-online...7075/EM7075-D-1010-99.zip
Dat is pas over een ruime week, ik ga eerst een weekje op vakantie en ga daarna wel weer uren spenderen aan uitzoeken hoe je moet updaten, en de uiteindelijke uitvoering daarvan.
Dit is nu al de tweede keer dat na een update, er weer netwerkproblemen zijn. Ik heb het spelertje nog maar een half jaar. Ik zou het toch onderhand wel eens moeten weten met software: als het goed draait AFBLIJVEN en nooit updaten!
Als de speler straks weer prima draait, doe ik geen updates meer, totdat je ergens tegen problemen aan loopt. Features zijn leuk en aardig, maar de belangrijkste feature van een mediaplayer is toch wel dat ie een filmpje kan afspelen zonder te hakkelen en stoten.
Maar om toch nog positief af te sluiten: Eminent is nog wel bereikbaar en geeft tenminste nog wel service. Er zijn veel slechtere fabrikanten wat dat betreft.
Dat is pas over een ruime week, ik ga eerst een weekje op vakantie en ga daarna wel weer uren spenderen aan uitzoeken hoe je moet updaten, en de uiteindelijke uitvoering daarvan.
Dit is nu al de tweede keer dat na een update, er weer netwerkproblemen zijn. Ik heb het spelertje nog maar een half jaar. Ik zou het toch onderhand wel eens moeten weten met software: als het goed draait AFBLIJVEN en nooit updaten!

Als de speler straks weer prima draait, doe ik geen updates meer, totdat je ergens tegen problemen aan loopt. Features zijn leuk en aardig, maar de belangrijkste feature van een mediaplayer is toch wel dat ie een filmpje kan afspelen zonder te hakkelen en stoten.
Maar om toch nog positief af te sluiten: Eminent is nog wel bereikbaar en geeft tenminste nog wel service. Er zijn veel slechtere fabrikanten wat dat betreft.
bij mij ook same storyBorisG schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:13:
[...]
Zojuist het een en ander getest en deze versie zorgt bij mij voor haperingen. Die versie daarvoor doet het wel prima.
Beste Eminent,
Is het niet handig om een statusbalkje toe te voegen als je wat aan het downloaden bent via nzbget of de torrent applicatie? Ik bedoel dan een (klein) statusbalkje naast de downloadsnelheid. Nu moet je je tablet-pc/laptop/iets anders aanzetten en naar de webpagina gaan om te kijken hoe ver hij is. Het zou handig zijn als je dit op je mediaspeler kon zien.
Is het niet handig om een statusbalkje toe te voegen als je wat aan het downloaden bent via nzbget of de torrent applicatie? Ik bedoel dan een (klein) statusbalkje naast de downloadsnelheid. Nu moet je je tablet-pc/laptop/iets anders aanzetten en naar de webpagina gaan om te kijken hoe ver hij is. Het zou handig zijn als je dit op je mediaspeler kon zien.
Vraagje ; laten jullie je EM7075 (DTS in mijn geval) in standby mode staan of haal je de stroom ervan af met de aan/uit knop op het snoer ??
Hier staat hij in standby (dus uitzetten met afstandsbediening) en we hebben hier al een tijdje het probleem dat na aanzetten (ook met AB), dan via Samba een .avi selecteren op het NAS (bedraad, NAS en Eminent zitten beide rechstreeks op router), een niet of slecht/stotterend startend filmpje oplevert ... als je dan de stroom er even volledig vanaf haalt met de uit/aan schakelaar en de speler opnieuw verbinding laat maken met LAN, wordt het filmpje perfect afgespeeld !?
Hier staat hij in standby (dus uitzetten met afstandsbediening) en we hebben hier al een tijdje het probleem dat na aanzetten (ook met AB), dan via Samba een .avi selecteren op het NAS (bedraad, NAS en Eminent zitten beide rechstreeks op router), een niet of slecht/stotterend startend filmpje oplevert ... als je dan de stroom er even volledig vanaf haalt met de uit/aan schakelaar en de speler opnieuw verbinding laat maken met LAN, wordt het filmpje perfect afgespeeld !?
hier staat die altijd op standby mode, geen problemen mee ondervonden. Had alleen wat problemen met bepaalde firmware.
Ik zet hem meestal uit met de aan/uit knop om stroom te besparen .Helaas kan ik je niet met het probleem helpen omdat ik een Externe HD gebruikt.Goner schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:40:
Vraagje ; laten jullie je EM7075 (DTS in mijn geval) in standby mode staan of haal je de stroom ervan af met de aan/uit knop op het snoer ??
Beste Eminent en Forum gebruikers,
Hopelijk kunnen jullie me met mijn probleem helpen.
Ik heb 2 problemen met de EM7075 (niet de DTS variant)
het eerste probleem heb ik al even maar kon er eigenlijk weinig over vinden met google.
Het probleem is dat ik als ik wil browsen in mappen waar meerdere bestanden in staan (niet buitengewoon veel) en ik naar beneden of naar boven wil scrollen ik maar per 2 bestanden skippen en dan weer op de knop moet drukken om verder de gekozen kant op te gaan. Een aantal firmware versies eerder liep dit in een vloeinde beweging door en nu staat het telkens vast en bij een map met 100 bestanden moet je om bij de laatste te komen 50 keer op de naar beneden knop drukken. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Mijn tweede probleem is dat ik nu met de laaste firmware alleen de root zie van de aangesloten usb harddisk maar de mappen niet meer zie. Hiervoor werkte het prima.
Ik hoop dat jullie een oplossing weten. Alvast bedankt.
Hopelijk kunnen jullie me met mijn probleem helpen.
Ik heb 2 problemen met de EM7075 (niet de DTS variant)
het eerste probleem heb ik al even maar kon er eigenlijk weinig over vinden met google.
Het probleem is dat ik als ik wil browsen in mappen waar meerdere bestanden in staan (niet buitengewoon veel) en ik naar beneden of naar boven wil scrollen ik maar per 2 bestanden skippen en dan weer op de knop moet drukken om verder de gekozen kant op te gaan. Een aantal firmware versies eerder liep dit in een vloeinde beweging door en nu staat het telkens vast en bij een map met 100 bestanden moet je om bij de laatste te komen 50 keer op de naar beneden knop drukken. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Mijn tweede probleem is dat ik nu met de laaste firmware alleen de root zie van de aangesloten usb harddisk maar de mappen niet meer zie. Hiervoor werkte het prima.
Ik hoop dat jullie een oplossing weten. Alvast bedankt.
Verwijderd
Beste eminent en forum gebruikers
Wie kan mij vertellen wat ik fout doe.
Als ik een map met allemaal mp3 afspeel met shuffle valt het mij op dat hij heel vaak
terug komt om de artiesten/groepen die met een W beginnnen. Soms wel 8 liedjes in een uur.
Er staan genoeg MP3's met een andere beginletter in. Waarom pakt hij die dan niet en blijft hij
alleen artiesten pakken die al vaker dat uur zijn langs gekomen.
Als iemand hier een oplossing voor heeft hoor ik het graag
Wie kan mij vertellen wat ik fout doe.
Als ik een map met allemaal mp3 afspeel met shuffle valt het mij op dat hij heel vaak
terug komt om de artiesten/groepen die met een W beginnnen. Soms wel 8 liedjes in een uur.
Er staan genoeg MP3's met een andere beginletter in. Waarom pakt hij die dan niet en blijft hij
alleen artiesten pakken die al vaker dat uur zijn langs gekomen.
Als iemand hier een oplossing voor heeft hoor ik het graag
@EminentEurope
Via het mount.sh script mount ik mijn nas(windows 7) shares. Als ik via Putty naar de share ga die op de externe USB stick aangemaakt wordt via mapje "Nas", dan kan overal bij. Kan zelfs een ondertitel .srt openen met VI. Maar als ik in het menu op de TV naar de optie Films of Muziek ga, mount hij de boel niet. Dat wil zeggen, hij geeft de error "Geen toegang tot deze map".
Via Netwerk, Gedeelde Mappen, kan ik wel bij mijn shares.
Vraag me daarom af wat er hier fout gaat, en/of het aan het grafische gedeelte ligt, omdat het via de commandline allemaal wel goed lijkt te gaan.
Ik heb de EM7075 non DTS versie, met software v2.00.13
Aangezien ik hier problemen lees met versie 2.00.14, durf ik die niet te installeren...
Via het mount.sh script mount ik mijn nas(windows 7) shares. Als ik via Putty naar de share ga die op de externe USB stick aangemaakt wordt via mapje "Nas", dan kan overal bij. Kan zelfs een ondertitel .srt openen met VI. Maar als ik in het menu op de TV naar de optie Films of Muziek ga, mount hij de boel niet. Dat wil zeggen, hij geeft de error "Geen toegang tot deze map".
Via Netwerk, Gedeelde Mappen, kan ik wel bij mijn shares.
Vraag me daarom af wat er hier fout gaat, en/of het aan het grafische gedeelte ligt, omdat het via de commandline allemaal wel goed lijkt te gaan.
Ik heb de EM7075 non DTS versie, met software v2.00.13
Aangezien ik hier problemen lees met versie 2.00.14, durf ik die niet te installeren...
Zijn er hier nog mensen die shares op userbasis benaderen? Ik heb afgelopen weekend mijn 7075 DTS geupgrade en mijn 7080. Beiden naar de laatste softwareversies. Daarnaast heb ik ook een nieuwe pc gebouwd met Windows 7 x64 Ultimate. Met de Eminents kan ik wel de UpNP bestanden zien. Maar de gedefinieerde shares kan ik niet zien. Ik gebruik user authentication voor shares en wil dit blijven gebruiken. Zo werkte het vorige week nog wel. Nu krijg ik op de 7080 Login mislukt en op de 7075DTS could not connect check user/password. Met diezelfde user en wachtwoord kan ik wel via Windows machines de shares benaderen. Ik kan me niet herinneren dat ik in de oude setup nog iets speciaals heb gedaan. Kan het ook niet zo terugvinden in de replies. Iemand een idee waarom ik met geen van de Eminents de shares op mijn pc kan benaderen (via SAMBA)? De 7075 DTS is nu gewoon waardeloos.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
@Die Bruine
Ik gebruik ook win7 shares via user account acces. Dacht het probleem opgelost te hebben door wat op de router in te stellen, zie blz 72, maar dat heeft ook niet geholpen.
Dit heb ik ook nog aangepast in de registry van de Win7 pc:
http://jlcoady.net/window...cate-memory-windows-share
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\LanmanServer\Parameters]
"Size"=dword:00000003
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
"LargeSystemCache"=dword:00000001
"IRPStackSize"=dword:0000000f
Bovenstaand "IRPStackSize" moet op decimal aangepast worden met de waarde 15 of 18
Maar dit alles lijkt nog niet te helpen met het mounten van de share via script, wat de inhoud van de shares in de opties Film en Muziek moet weergeven.
Na een tijdje ziet de speler via Gedeelde mappen de server wel, en kan ik daardoor wel bij de inhoud van de shares.
Maar wordt er zo langzamerhand wel moedeloos van.
Ik gebruik ook win7 shares via user account acces. Dacht het probleem opgelost te hebben door wat op de router in te stellen, zie blz 72, maar dat heeft ook niet geholpen.
Dit heb ik ook nog aangepast in de registry van de Win7 pc:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
Bovenstaand "IRPStackSize" moet op decimal aangepast worden met de waarde 15 of 18
Maar dit alles lijkt nog niet te helpen met het mounten van de share via script, wat de inhoud van de shares in de opties Film en Muziek moet weergeven.
Na een tijdje ziet de speler via Gedeelde mappen de server wel, en kan ik daardoor wel bij de inhoud van de shares.
Maar wordt er zo langzamerhand wel moedeloos van.

[ Voor 4% gewijzigd door iamrjh op 16-05-2011 21:53 ]
Dit is de zoveelste keer dat er iets niet werkt met die schijt Eminent. Zelfs mijn telefoon kan de shares benaderen door simpelweg een user en password in te vullen. Het is dat ik van plan ben een D-Link 320 te kopen. En dan maar hopen dat de 7075 en 7080 daar wel mee overweg kunnen. Toch te gek voor woorden dat uitgerekend een mediaspeler zonder HD niet overweg kan met Windows shares waar een user en wachtwoord voor nodig is. Minstens 60% van de NL huishoudens draait Windows... Mag duidelijk zijn dat ik in elk geval geen Eminent meer koop. Waardeloos geval.
Verwijderd
Ik heb dat probleem ook: shares werkten prima op Server 2003 (zowel vanaf PC, Mac, Linux als 7075), maar niet meer op de 7075 na een upgrade naar Server 2008 R2. Het lijkt wel of geen enkel OS of device problemen heeft met de SMB-shares van Server 2008, behalve de 7075.Die Bruine schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:19:
(heel verhaal)
Uiteindelijk heb ik het werkend gekregen door een heleboel extra controles van Server 2008 uti te zetten, dus geen rechten of users, maar bepaalde services, policies e.d. Ik heb vanalles aangepast, tientallen blogs geraadpleegd, en nu is het inderdaad stabiel bereikbaar voor de 7075, ook met users/wachtwoord auth op die shares. De hele user.wachtwoord-discussie heeft ook trouwens niks er mee te maken: de 7075 kan gewoon in bepaalde gevallen niet eens de shares enumereren, laat staan er iets zinnigs mee doen.
Maar dat het aan de 7075 ligt, daarvan ben ik overtuigd. Tenslotte hebben MacOS, oudere Windows, Linux en zelfs een Android smartphone allen geen enkele moeite om naar de SMB-shares te connecten. Alleen de 7075 doet moeilijk...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 12:05 ]
De laatste REG edits op mijn Windows 7 NAS, lijken toch te werken.
Na een paar reboots, EM7075 en Win7, lijkt het vooralsnog te werken.
BT moet aanstaan, en perminent een USB stick in de EM7075, om het mount.sh script te laten werken.
Verder had ik dit ook aangepast in mijn Router, en de EM7075 op DHCP ingesteld:Dit heb ik ook nog aangepast in de registry van de Win7 pc:
Op mijn EM7075(non DTS) had ik NZB aan staan ipv BT. Daardoor had ik een soms wel/niet connectie.Router configuratie:
IP & MAC Binding
Mac adres van een netwerkpoort apparaat aan een specifiek IP adres koppelen
ARP Binding instellen
Het Mac adres aan een specifiek IP adres koppelen
DHCP Client ip reservation, instellen
Reserveert een bepaald IP adres voor een bepaald Mac adres.
Na een paar reboots, EM7075 en Win7, lijkt het vooralsnog te werken.
BT moet aanstaan, en perminent een USB stick in de EM7075, om het mount.sh script te laten werken.
Sinds gisteren ook de trotse eigenaar van de 7075 (DTS)
Dus vol goede moed alles aangesloten, even een .MPG getest. En ja hoor, die werkte.
Toen maar even testen waarvoor ik hem gekocht had, een MKV, want mijn oude streamer (PS3) ondersteunde dat niet.
Helaas helaas, blijkbaar ondersteunt de 7075 alleen h.264 en dus niet x.264
afijn, een paar lelijke woorden later alles maar weer even uitgezet, en eerst maar hier eens vragen of anderen hier ook al ervaring mee hebben
Wat google werk vertelt me dat het verschil tussen x.264 en h.264 niet zo groot is. waarom ondersteunt de 7075 niet beide codecs
Dus vol goede moed alles aangesloten, even een .MPG getest. En ja hoor, die werkte.
Toen maar even testen waarvoor ik hem gekocht had, een MKV, want mijn oude streamer (PS3) ondersteunde dat niet.
Helaas helaas, blijkbaar ondersteunt de 7075 alleen h.264 en dus niet x.264

afijn, een paar lelijke woorden later alles maar weer even uitgezet, en eerst maar hier eens vragen of anderen hier ook al ervaring mee hebben
Wat google werk vertelt me dat het verschil tussen x.264 en h.264 niet zo groot is. waarom ondersteunt de 7075 niet beide codecs
Vreemd, hier staat zelfs specifiek dat die wel werkt :
http://computertotaal.nl/...-voor-hd-materiaal/3.html
zou eens moeten kijken of ik een .mkv met x.264 heb ...
Nu heb ik het nog maar met 1 bestand getest, het zou natuurlijk net een corrupt bestand kunnen zijn. Al deed hij het op mijn pc wel.Goner schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:14:
Vreemd, hier staat zelfs specifiek dat die wel werkt :
Zal vanavond eens wat andere films pakken
Ik heb een sample van The Next Three Days gedownload. Die speelt de 7075 ook niet af. Hopelijk krijg ik mijn NAS vandaag binnen, zal ik eens kijken welk formaat het is. Op de pc kon ik het namelijk wel gewoon afspelen.
Edit:
Writing library : x264 core 114 r1913 5fd3dce
Werkt bij mij dus ook niet. Nog niet op de 7080 geprobeerd.
Edit:
Writing library : x264 core 114 r1913 5fd3dce
Werkt bij mij dus ook niet. Nog niet op de 7080 geprobeerd.
[ Voor 24% gewijzigd door Die Bruine op 25-05-2011 15:03 . Reden: extra info ]
Heel erg vreemd, mijn 7075 DTS speelt wel gewoon H.264 bestanden af. Ik download heel vaak x.264 en h.264 bestanden en deze speelt hij zonder haperingen of foutmeldingen. Ik denk dat je zelf een corrupt bestand heb gedownload.
Op de doos van de Eminent 7075 DTS staat : *Speelt video formaten zoals MKV,VC-1 & H.264 op een Full HD 1080P televisie
Op de doos van de Eminent 7075 DTS staat : *Speelt video formaten zoals MKV,VC-1 & H.264 op een Full HD 1080P televisie
Mocht je het zelf willen proberen, The Next Three Days 1080p Twizted. Daar kun je een sample van donwloaden, krijg je al niet afgespeeld.
Verwijderd
Volgens mij is x264 niks anders dan een encoder waarmee je h.264 geëncodeerde video kunt maken. Ofwel: een x.264 file is gewoon een h.264 file. Er is dus geen x.264 codec, want dat is h.264.
Overigens heb ik bij geen van beide "benamingen" ooit problemen ondervonden. Wel heb ik wel eens problemen met bepaalde MKV's, afhankelijk van met welk programma dat ze zijn gemaakt. Ik vermoed in jullie geval dus eerder problemen in de MKV-container, dan sec in de codec.
Overigens heb ik bij geen van beide "benamingen" ooit problemen ondervonden. Wel heb ik wel eens problemen met bepaalde MKV's, afhankelijk van met welk programma dat ze zijn gemaakt. Ik vermoed in jullie geval dus eerder problemen in de MKV-container, dan sec in de codec.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 11:10 ]
Ik heb ook het zelfde probleem met de 7075. (geen Dts) ongeveer halverwege de film begint hij te haperen.
Dit gebeurd bij de grote bestanden: mkv x264 20gig. Ik speel af via mijn netwerk vanaf een share op de pc. De eminent is aangesloten op een Samsung 7000 serie 3D led tv. Iemand enig idee waar die lag van Daan kan komen? Bestanden spelen op de pc wel goed af.
Dit gebeurd bij de grote bestanden: mkv x264 20gig. Ik speel af via mijn netwerk vanaf een share op de pc. De eminent is aangesloten op een Samsung 7000 serie 3D led tv. Iemand enig idee waar die lag van Daan kan komen? Bestanden spelen op de pc wel goed af.
Verwijderd
@EminentEurope
Bij beschikbaar komen van versie 2.00.14 heb ik deze op de 7075 gezet.
Werkt redelijk goed vooral voor wat betreft de mount.sh backdoor.
Nu is het volgende probleem ontstaan:
Na opstarten prima film te kijken met Dolby Digital 5.1 signaal over HDMI 1.4 naar mijn Samsung UE46C8700 TV.
Indien ik na afloop de EM7075 standby zet en later weer On zet, dan wordt er geen Dolby Digital 5.1 signaal over de HDMI kabel naar de TV gestuurd.
Indien ik dan via het systeem menu de 7075 reset naar de standaard instellingen en vervolgens deze automatisch wordt gereboot en ik de audio/video instelling weer op digitale uitvoer zet en de NZB weer inschakel (voor mount.sh start) dan geeft hij Dolby Digital 5.1 signaal gewoon weer door over de HDMI kabel.
Geen enkele verandering van instelling in de menu's van de 7075 verandert iets aan dit euvel.
Het hier beschreven HDMI probleem reproduceert op deze manier en ik ben er zeker van dat het probleem een gevolg is van de upgrade naar versie 2.00.14
Het Dolby Digital 5.1 en/of DTS signaal wordt in alle gevallen wel via de spdif optische uitgang van de 7075 doorgegeven.
Echter in de TV kan ik de delay instellen voor het Dolby Digital 5.1 signaal in verband met het lipsync probleem dat ontstaat en irritant is als ik het signaal van de 7075 direct naar de home cinema stuur.
Het is zeer wenselijk voor de EM7075 indien er een instelbare sound delay in de firmware ingebouwd zou kunnen worden.
De Samsung TV kan echter geen DTS signaal over HDMI verwerken en doorgeven over spdif.
In dat geval kan ik het alleen maar via de 7075 direct naar de home cinema zenden met als gevolg het bekende lipsync probleem.
Een tweede probleem is dat het beeld van de EM7075 regelmatig kort zwart wordt tijdens het kijken van films.
Het maakt niet uit wat voor stream, mkv, iso, video-ts, blueray stream ed.
Een derde probleem is dat tijdens kijken van films en het snel vooruit spoelen of terug spoelen, de weergave op zwart komt en niet meer terug komt. Dit is tot nu toe in alle firmware versies opgetreden.
In dat geval kan alleen maar een reboot uitkomst bieden.
Een vierde probleem is dat het snel vooruit of terug spoelen niet werkt bij blueray streams.
Bij snel vooruit spoelen en weer normaal weergeven van de blueray stream dan gaat de stream verder op een punt dat eerder in de tijd ligt dan het punt waar het snel spoelen is gestart. Je komt dus niet vooruit in de tijd.
Het omgekeerde werkt bij het snel terugspoelen.
Voor zover ik kan nagaan is dit bij alle firmware versies het geval.
Bij beschikbaar komen van versie 2.00.14 heb ik deze op de 7075 gezet.
Werkt redelijk goed vooral voor wat betreft de mount.sh backdoor.
Nu is het volgende probleem ontstaan:
Na opstarten prima film te kijken met Dolby Digital 5.1 signaal over HDMI 1.4 naar mijn Samsung UE46C8700 TV.
Indien ik na afloop de EM7075 standby zet en later weer On zet, dan wordt er geen Dolby Digital 5.1 signaal over de HDMI kabel naar de TV gestuurd.
Indien ik dan via het systeem menu de 7075 reset naar de standaard instellingen en vervolgens deze automatisch wordt gereboot en ik de audio/video instelling weer op digitale uitvoer zet en de NZB weer inschakel (voor mount.sh start) dan geeft hij Dolby Digital 5.1 signaal gewoon weer door over de HDMI kabel.
Geen enkele verandering van instelling in de menu's van de 7075 verandert iets aan dit euvel.
Het hier beschreven HDMI probleem reproduceert op deze manier en ik ben er zeker van dat het probleem een gevolg is van de upgrade naar versie 2.00.14
Het Dolby Digital 5.1 en/of DTS signaal wordt in alle gevallen wel via de spdif optische uitgang van de 7075 doorgegeven.
Echter in de TV kan ik de delay instellen voor het Dolby Digital 5.1 signaal in verband met het lipsync probleem dat ontstaat en irritant is als ik het signaal van de 7075 direct naar de home cinema stuur.
Het is zeer wenselijk voor de EM7075 indien er een instelbare sound delay in de firmware ingebouwd zou kunnen worden.
De Samsung TV kan echter geen DTS signaal over HDMI verwerken en doorgeven over spdif.
In dat geval kan ik het alleen maar via de 7075 direct naar de home cinema zenden met als gevolg het bekende lipsync probleem.
Een tweede probleem is dat het beeld van de EM7075 regelmatig kort zwart wordt tijdens het kijken van films.
Het maakt niet uit wat voor stream, mkv, iso, video-ts, blueray stream ed.
Een derde probleem is dat tijdens kijken van films en het snel vooruit spoelen of terug spoelen, de weergave op zwart komt en niet meer terug komt. Dit is tot nu toe in alle firmware versies opgetreden.
In dat geval kan alleen maar een reboot uitkomst bieden.
Een vierde probleem is dat het snel vooruit of terug spoelen niet werkt bij blueray streams.
Bij snel vooruit spoelen en weer normaal weergeven van de blueray stream dan gaat de stream verder op een punt dat eerder in de tijd ligt dan het punt waar het snel spoelen is gestart. Je komt dus niet vooruit in de tijd.
Het omgekeerde werkt bij het snel terugspoelen.
Voor zover ik kan nagaan is dit bij alle firmware versies het geval.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 00:36 ]
Verwijderd
@Eagle: het enige probleem dat ik kan bevestigen is van dat voor- en achteruit spoelen, maar dan ietwat anders. Mij valt vooral op dat noch de getoonde tijd noch het beeld ook maar enigszins kloppen met de positie waar je uiteindelijk gaat uitkomen als je weer op play drukt. Dit probleem doet zich eigenlijk bij alle soorten files voor, als ze maar groot genoeg zijn (> 8 GB), zelfs bij DVD9 ISO's.
Ik speel vanaf een NAS (Conceptronic CHD3NET) die evenals de EM7075DTS rechtstreeks aan de router (Fritz!Box) hangt.ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:08:
@Goner: We zijn even kwijt waar je vanaf afspeelt (Nas? Pc?), en welke firmware je nu uiteindelijk draaide.
Firmware is de laatste update via internet, ben nummer even kwijt.
Ik wil die EM7075-D-1010-99.zip evt. wel proberen. Is dat gewoon een kwestie van uitpakken en op een USB stick zetten, in de Eminent stoppen en aanzetten ??
Kan ik later wel zonder problemen upgraden naar de eerstvolgende reguliere versie ?
Heb nl nog steeds last van stotterende en/of slecht startende .avi's na aanzetten. Vanuit standby gaan spelen is helemaal een ramp.
PS: ik zie nu op jullie forum dat er een 1.00.10 is, kan me niet herinneren dat ik die langs heb zien komen. Zal die eerst eens proberen ...
[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 30-05-2011 09:03 ]
Toch speelt mijn eminent nog steeds geen MKV af, snap er geen reet van.
Probleem inmiddels terug getraceerd naar wat Tversity instellingen.
Ben nu aan het testen met Twonky, en dat lijkt vooralsnog een stuk beter te gaan.
Ben nu aan het testen met Twonky, en dat lijkt vooralsnog een stuk beter te gaan.
UPnP is niet de meest elegante manier om dingen af te spelen. Je zult er ook nog tegenaanlopen dat UPnP bijv. geen losse subs ondersteunt. Of ISO files. enzovoort. Allemaal beperkingen van UPnP servers, niet van je EM7075..
ah, ok, welke techniek adviseer je dan?ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:24:
UPnP is niet de meest elegante manier om dingen af te spelen. Je zult er ook nog tegenaanlopen dat UPnP bijv. geen losse subs ondersteunt. Of ISO files. enzovoort. Allemaal beperkingen van UPnP servers, niet van je EM7075..
Een man van weinig woordenVerwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:38:
Fileshares.
iets meer woorden dan : NAS, Samba ...
tja, ben wel een NAS aan het overwegen ja... de terrabytes lopen de pan uit 
Mooiste zou zijn een NAS met om te beginnen al een flinke capaciteit, maar ook met de mogelijkheid om bijvoorbeeld via USB uit te breiden.

Mooiste zou zijn een NAS met om te beginnen al een flinke capaciteit, maar ook met de mogelijkheid om bijvoorbeeld via USB uit te breiden.
[ Voor 47% gewijzigd door wicked1980 op 07-06-2011 15:48 ]
Verwijderd
Een NAS of een server, kan beide. Ik had al een server draaien voor andere doeleinden, en aangezien die heel wat sneller is dan de meeste NAS-en, was de keuze snel gemaakt.
D-Link DNS-320 gekocht. Draait alleen P2P en shares. Nix te UPnP. Alles werkt weer, met uitzondering van die ene film.
Verwijderd
quote:
Maar om toch nog positief af te sluiten: Eminent is nog wel bereikbaar en geeft tenminste nog wel service. Er zijn veel slechtere fabrikanten wat dat betreft. [/quote]
[quote]
Ik heb nu pas de update gedaan, omdat ik er echt nog niet aan toegekomen was en dit mediaplayertje alleen door de kinderen wordt gebruikt, en de laatste tijd was het nogal mooi weer en speelden ze buiten
Gisteren wouden ze weer eens een filmpje zien, despicable me 1080p MKV bestand en ze hebben de player maar weer uitgezet, er viel niet naar te kijken, stond weer vreselijk te hakkelen. Oja, die moest ik maar eens met die probeerversie 99 uit proberen.
Net de update gedraaid, succesvol verlopen, zelfde MKV geselecteerd via het netwerk van de NAS (Netgear Ready NAs duo) en na een minuut staat ie weer te haperen en te hakkelen!!
Update werkt dus NIET!!
Kan ik niet gewoon downgraden naar voor de laatste Update? Die werkte wel feilloos, zelfs complete blurays op de server.
Van de driekwart jaar dat ik de player nu heb is ie de helft van de tijd onbruikbaar door slechte firmwares!
Eminent, help me nu eens aan een werkende oplossing AUB !?!
En nee, de player heeft alleen problemen via het netwerk, dezelfde film via een externe HD geeft geen enkel probleem!!
Maar om toch nog positief af te sluiten: Eminent is nog wel bereikbaar en geeft tenminste nog wel service. Er zijn veel slechtere fabrikanten wat dat betreft. [/quote]
[quote]
Ik heb nu pas de update gedaan, omdat ik er echt nog niet aan toegekomen was en dit mediaplayertje alleen door de kinderen wordt gebruikt, en de laatste tijd was het nogal mooi weer en speelden ze buiten
Gisteren wouden ze weer eens een filmpje zien, despicable me 1080p MKV bestand en ze hebben de player maar weer uitgezet, er viel niet naar te kijken, stond weer vreselijk te hakkelen. Oja, die moest ik maar eens met die probeerversie 99 uit proberen.
Net de update gedraaid, succesvol verlopen, zelfde MKV geselecteerd via het netwerk van de NAS (Netgear Ready NAs duo) en na een minuut staat ie weer te haperen en te hakkelen!!
Update werkt dus NIET!!
Kan ik niet gewoon downgraden naar voor de laatste Update? Die werkte wel feilloos, zelfs complete blurays op de server.
Van de driekwart jaar dat ik de player nu heb is ie de helft van de tijd onbruikbaar door slechte firmwares!
Eminent, help me nu eens aan een werkende oplossing AUB !?!
En nee, de player heeft alleen problemen via het netwerk, dezelfde film via een externe HD geeft geen enkel probleem!!
in dit topic staat wel hoe te downgraden, bij mij werkt ook bepaalde firmware niet en had ik stotteringen. Bij andere firmware werkt het prima.
Verwijderd
Weet jij zo welke dan niet staat te haperen en kan je die bij Eminent downloaden?BorisG schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:57:
in dit topic staat wel hoe te downgraden, bij mij werkt ook bepaalde firmware niet en had ik stotteringen. Bij andere firmware werkt het prima.
volgens mij draai ik deze versie. succes!ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:13:
Ik heb een probleem met de UNSP server .
Als ik een Apple Trailer of een Gametrailers video kijk dan speelt hij de video voor een paar seconden af en dan slaat de mediaspeler helemaal vast. Ik moet echt de stroom eraf halen voordat hij het doet. Dit heb ik sinds een paar dagen en ik heb helemaal niks aan mijn systeem/internet veranderd. Zijn er problemen met deze dingen?
Als ik een Apple Trailer of een Gametrailers video kijk dan speelt hij de video voor een paar seconden af en dan slaat de mediaspeler helemaal vast. Ik moet echt de stroom eraf halen voordat hij het doet. Dit heb ik sinds een paar dagen en ik heb helemaal niks aan mijn systeem/internet veranderd. Zijn er problemen met deze dingen?
Verwijderd
@ Eminent.
Ik heb ook de 7075 DTS aangeschaft na dit forum uitvoerig te hebben bekeken kwam ik erachter dat ik dus ook niet kon skippen in series als er meerdere afleveringen in een map stonden. Met behulp van MakeMkv heb ik er dus .mkv bestanden van gemaakt, waardoor ik wel van aflevering naar aflevering kan skippen.
Ik heb nu echt een probleem met de ondertiteling, de ondertiteling kan ik wel aanzetten en hij verschijnt ook in het beeld, echter gaat dit zo snel dat het onmogelijk is om dit te lezen. Als ik dezelfde .mkv bestanden op mijn laptop afspeel is de snelheid van de ondertiteling wel goed.
Kan ik dit in de speler aanpassen of heeft het een andere oorzaak? Ik heb wel geupdate naar versie 1.0.10 dat is de nieuwste naar mijn weten.
vriendelijke groet.
Ik heb ook de 7075 DTS aangeschaft na dit forum uitvoerig te hebben bekeken kwam ik erachter dat ik dus ook niet kon skippen in series als er meerdere afleveringen in een map stonden. Met behulp van MakeMkv heb ik er dus .mkv bestanden van gemaakt, waardoor ik wel van aflevering naar aflevering kan skippen.
Ik heb nu echt een probleem met de ondertiteling, de ondertiteling kan ik wel aanzetten en hij verschijnt ook in het beeld, echter gaat dit zo snel dat het onmogelijk is om dit te lezen. Als ik dezelfde .mkv bestanden op mijn laptop afspeel is de snelheid van de ondertiteling wel goed.
Kan ik dit in de speler aanpassen of heeft het een andere oorzaak? Ik heb wel geupdate naar versie 1.0.10 dat is de nieuwste naar mijn weten.
vriendelijke groet.
Verwijderd
Ik heb 'm geprobeerd en deze draait idd weer als een tiet!
En ik ga 'm echt weer niet updaten, dat gaat elke keer mis! Zolang alles draait, blijf ik
overal vanaf!! Geen updates van Eminent voor mij, ze hebben elke keer netwerk problemen!
Nogmaals bedankt BorisG!!!
hehe, mooi dat het werkt Lecoque! Deze versie werkt voor mij ook prima en ik ga ook niet meer updaten
Het bizarre is dat in .09 en .10 weinig verschil zit: Alleen de unrar binary is aangepast, en het versienummer is anders. Vandaar dat we het graag willen uitzoeken. Ik heb net de compare rapport terug van deze versies en dat is echt het enige wat anders is. Rara..
Wellicht zit daar dan ook het probleem?ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:21:
Het bizarre is dat in .09 en .10 weinig verschil zit: Alleen de unrar binary is aangepast, en het versienummer is anders. Vandaar dat we het graag willen uitzoeken. Ik heb net de compare rapport terug van deze versies en dat is echt het enige wat anders is. Rara..
Of wellicht in combinatie met de shares, of iets dergelijks. Heb (noodgedwongen) mijn computer opnieuw moeten installeren afgelopen week. Gisteren geprobeerd even te connecten met mn computer via de EM7075-DTS, om een film af te spelen.. Moest mn wachtwoord invoeren, want die was niet goed. Nouja, kan ik begrijpen, mn computer heeft ook een andere naam gekregen door de herinstallatie etc. Echter, wat ik ook doe, ik kan de PC niet meer benaderen via de Eminent EM7075-DTS. Ik ga nu maar even een oude firmware testen..
Windows 7 Ultimate 64 bit trouwens.
edit : In eerste instantie gedowngrade naar de SMB fix versie van 1.00.10. Dat bood geen soelaas, dus verder gedowngrade naar 1.00.09. Ook dit hielp niet, waarna ik zo ongeveer alle opties met betrekking tot delen aan/uit heb gezet, de firewall (windows) uit heb gezet, maar helaas hielp niks. Het lijkt me echt dat het een instelling is ergens in Windows, maar WAT nou precies het probleem is..
[ Voor 18% gewijzigd door Ch3cker op 23-06-2011 22:15 ]
Verwijderd
Ik heb recentelijk weer eens mijn server (2008 R2 SP2) opnieuw ingericht, en ben er achter wat ik heb gedaan om het werkend te krijgen:
Enable de volgende services:
Deze settings zorgen er voor dat de server na een reboot direct weer beschikbaar is voor de Eminent. Wel vreemd dat dit allemaal nodig is, want de Windows en *nix clients hebben nergens last van.
Enable de volgende services:
- Computer browser service
- Function Discovery Resource Publication
- SSDP Discovery
- UPnP Device Host
Deze settings zorgen er voor dat de server na een reboot direct weer beschikbaar is voor de Eminent. Wel vreemd dat dit allemaal nodig is, want de Windows en *nix clients hebben nergens last van.
Ik zal dit zo spoedig mogelijk even proberen te reproduceren Valcon!