Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Beste medeforumers

Het zal ongetwijfeld al een keer besproken zijn maar ik vraag het me toch af.

Ik heb de eminent 7075 dts edition nou zit ik met het probleem om hem met internet te koppelen om het feit dat me internet aansluiting in de meterkast zit en de kast in de woonkamer bij de tv. Nou heb ik niet de mogelijkheid om netjes een kabel te trekken. Wat ik ik ook graag wil is een externe netwerk harde schijf in de meterkast en dan vanuit daar streamen naar de eniment. Ik heb begrepen dat dit echter draadloos onmogelijk is om films te streamen.

Ik ben echter een leek op het gebied hiervan dus graag jullie advies hoe ik dit zou kunnen oplossen.
Is een homeplug misschien een optie of zal dat niet ten goede gaan van kwaliteit van een film?

iig bedankt voor jullie advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Homeplug werkt goed genoeg. Netwerkschijf aan die router, of als die het ondersteunt een USB schijf en gaan met die banaan. Let wel op met stekkerdozen, die verminderen de snelheid van je Homeplug aanzienlijk. Tenminste, wel in mijn huis op de aansluitinge die ik probeerde.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Dus als ik het goed begrijp aan me router de externe netwerk harde schijf dan met daarop de opgeslagen media bestanden >films/muziek en dan in aan de homeplug in het stop contact en dan in de woonkamer uit het stop contact de homeplug en dan in de mediaplayer en ik kan gezellig een film kijken zonder enige haperingen of vastlopers zeg maar?

En welke homeplugs zijn dan goed genoeg voor dit soort acties. :)

[ Voor 9% gewijzigd door wbtje op 02-02-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
ik denk niet dat ie hele zware m2st bestanden van boven de 38gig gaat trekken eerlijk gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Met een 100Mb link haal je theoretisch 45GB in een uur. Met een Homeplug blijf je denk ik steken op 36GB per uur. Dus een Filmpje van 45GB die 2 uur duurt zou moeten lukken. Zelf haal ik (nog) geen > 16GB films binnen, dus dat probleem heb ik niet. Zolang jij het op 30GB per per filmbestand houdt, moet een Homeplug IMO werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
:P Het gaat mij erom dat ik vanuit de meterkast een film kan streamen na de player als dit zou lukken middels een homeplug zou dit natuurlijk mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Welk merk zou ik moeten nemen dan? 200mbps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28
@eminent

Komt er binnenkort een update zodat je film info (scrapper) bij je films kunt zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Hallo allemaal,

hier een vraag die voor vele van jullie als simpel zal zijn, maar door de bekende bomen zie ik het bos niet meer....geen idee of dit het juiste forum is maar hopelijk word ik weer een stapje verder op weg geholpen.
Ik heb een Samsung 46C8700 tv, onder deze tv wil ik een kastje hebben wat zo klein mogelijk is, geluidsloos (dat is deze zag ik in de TS) en wat vooral belangrijk is, zeer overzichtelijk en makkelijk te bedienen door de kids, zij zullen het meest naar de films kijken........
Momenteel heb ik een losse 640Gb Samsung G2 achter de tv hangen, deze "vul" ik met films via Windows Verkenner, het afkijken van de films is best lastig, via Tools moet een film worden opgezocht en bij elke film moet opnieuw de taal van de audio of ondertitel worden geselecteerd, bijzonder lastig voor de kinderen.
De film's die meest bekeken zullen worden zijn HD, .MKV of AVCHD bestanden, ben ik dan met dit apparaat op de juiste weg??

Een ander dingetje, ik wil mijn pc minder belasten, ik lees hier en daar dat een media streamer vaak verbonden word met een NAS, hebben jullie nog tip's welke NAS eenvoudig werkt i.c.m. een goede (deze??) streamer??

Alvast bedankt, ik heb er werkelijk weinig kaas van gegeten, dit is volkomen nieuw voor mij, alles is dus welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:03
het selecteren van de juiste taal en of ondertitels kom je moeilijk onderuit denk ik. Zelf heb ik de eminent 7075dts, bevalt prima, speelt veel af, bij mij speelt hij ook van de nas af (Synology 210j --> http://tweakers.net/price...-disk-station-ds210j.html).(Inmiddels zijn er al nieuwe modellen van Synology. In het gebruik vind ik de Synology wel erg duidelijk en gebruiksvriendelijk.)
Je moet dan wel steeds via het menu naar netwerk samba browsen, de nas selecteren en dan browsen naar de locatie van het bestand. Ik weet niet of het nog eenvoudiger kan ivm je kinderen met een andere mediaspeler of setup. Je zal toch naar de locatie moeten en de film selecteren en dan ligt het aan de film op welk spoor het juiste audio of ondertitel bestand zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Thanks Boris,

is die browse waar jij het over hebt een vaste instelling die je maakt?
Dus elke keer als de media streamer aan gaat staat hij gelijk op het betreffende mapje ingesteld en ziet hij direkt de films, of moet er bij elke opstart gebrowsed worden?''Nogmaals dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
nee het is weer opnieuw browsen bij opnieuw opstarten bij deze mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Word dat eenvoudiger als ik er een losse HDD met films aanhangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
dat weet ik niet. Je browsed dan naar video ipv netwerk dacht ik, maar dit weet ik niet zeker, misschien dat iemand anders dit weet...

[ Voor 77% gewijzigd door GerritGluurbuur op 02-02-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

wbtje schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:52:
Het gaat mij erom dat ik vanuit de meterkast een film kan streamen na de player als dit zou lukken middels een homeplug zou dit natuurlijk mooi zijn.
Ik heb Devolo dLAN 200 AVplus homeplugs, maar het hangt een beetje van de afstand af ; van NAS op zolder naar 1 verdieping lager gaat streamen goed, maar nog een verdieping lager levert af en wat haperingen op ...
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:55:
Ik dacht dat je een Windows machine had? Dan heet het gewoon SMB, niet Samba ;)
Nee hoor :

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_1HYMwWnFf4o/TUnhHnxWwxI/AAAAAAAAASY/73svCEPFF4Y/s800/em7075dts_samba.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Goner op 03-02-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, dat bedoel je. Ik dacht dat je je shares op de Windows server bedoelde. SMB is namelijk de protocolnaam en Samba is een open source implementatie daar van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Ok bij mij gaat het echter om 1 deur van de hal naar de woonkamer. Ik woon namelijk in een apertement denk dat het gaat om een kleine 10 m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Waar haalt de EM7075 het plaatje (cover) vandaan bij afspelen van MP3's ??
Ik heb MP3's met embedded art, maar bij de ene CD laat hij wel de cover zien en bij de andere niet. Ook nog een folder.jpg erin gezet, maar nog steeds geen cover ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Plaatjes komen gewoon embedded uit de mp3, als dat niet lukt is er wat vreemds aan de hand.
Kan je de albums waarbij het niet werkt, eens met bijv. 'mp3tag' bekijken of er wel een jpg inzit?

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ja, er zit wel een cover in alle nummers (ik gebruik een andere tag-editor, ben naam even kwijt).

maar het klopt dus dat tegenwoordig de embedded art gebruikt wordt ? Het enige dat ik kon vinden over het onderwerp (was wel voor 7080 en van vorig jaar) wees erop dat alleen folder.jpg werd ondersteund :

http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=15&t=417
Ook is nergens beweert dat er album-covers van mp3 werden getoond (embedded jpg uit de mp3 tag..).
Puur alleen een folder / cover.jpg functie is toegevoegd. Misschien haal je dit door de war met embedded cover art ?
EDIT: zou .png ook moeten werken ??

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 07-02-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tegenwoordig? Embedded JPG van ~1Mbyte werkt hier prima al sinds introductie. PNG wordt echter niet ondersteund.

De EM7080 is totaal ander product als de EM7075, en niet met elkaar te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

OK, sorry.
Dacht dat apparaten qua functies als MP3 spelen op elkaar leken, vandara mijn verwarring door die post op het forum.
Ik zal eens kijken of het misschien .png embedded is, dat zou het verklaren.
EDIT: inderdaad, PNG vervangen door JPG en nu werkt het wel.

Waar kan ik trouwens voor Transmission instellen hoeveel ik wil 'seeden' ?
In de settings staat wel van alles over up- & download speeds maar kan niets vinden over hoeveel, de ratio (?) ...

[ Voor 39% gewijzigd door Goner op 11-02-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een klein probleempje met de Eminent 7075 DTS. Deze mediaspeler heb ik met een netwerkkabel aangesloten op een switch. Nou is het zo als ik via de mediaspeler naar Netwerk / Gedeelde mappen / *map* en dan een film start van rond de 6 GB dat mijn hele netwerk gelijk plat ligt . Windows 7 geeft direct de melding, er is geen internet toegang. De afstand tussen de mediaspeler en de switch is 1.5/2 meter. Mijn computer en Xbox 360 zijn ook aangesloten op die Switch. Mijn vraag is dus, hoe kan ik zorgen dat ik die film wel kan afspelen en dat niet mijn netwerk gelijk plat ligt?

Filmpjes van 1 of 2 gb werken gewoon direct en mijn netwerk blijft gewoon stabiel. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Switch vervangen. Die switch lijkt mij het probleem, wat op zich wel erg vreemd is. Ik heb mijn 7075 aan mijn Netgear WNDR 3700 hangen bekabeld. Mijn pc/server via een 150Mb WiFi link. Ik kan via netwerk gewoon een >10GB film laden en die doet het dan ook gewoon.

Jij laadt een film en vervolgens ligt heel jouw bedraad netwerk plat. Dat lijkt mij een defecte switch, of een defecte kabel ergens. Maar ik zou eerder zeggen switch. Een switch moet namelijk alleen schakelen tussen twee poorten. Jouw Xbox mag nergens last van hebben. Jouw pc geeft aan dat er geen verbinding is nadat je er veel data doorheen pompt. Dus of die kabel is verrot, of die switch(poort), of jouw netwerkkaart of je drivers. Het probleem ligt in elk geval tussen jouw switchpoort en pc. Heb je al een andere poort en kabel geprobeerd tussen pc en switch?

De reden dat ik switch zeg is omdat hij kennelijk wel gewoon goed werkt en pas bij hoge belasting over de zeik gaat. Een switch heeft een maximale capaciteit maar daar hoor je niet in de buurt te komen. Tenzij het een switch uit het jaar kruik is of hij defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Die Bruine schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:11:
Switch vervangen. Die switch lijkt mij het probleem, wat op zich wel erg vreemd is. Ik heb mijn 7075 aan mijn Netgear WNDR 3700 hangen bekabeld. Mijn pc/server via een 150Mb WiFi link. Ik kan via netwerk gewoon een >10GB film laden en die doet het dan ook gewoon.

Jij laadt een film en vervolgens ligt heel jouw bedraad netwerk plat. Dat lijkt mij een defecte switch, of een defecte kabel ergens. Maar ik zou eerder zeggen switch. Een switch moet namelijk alleen schakelen tussen twee poorten. Jouw Xbox mag nergens last van hebben. Jouw pc geeft aan dat er geen verbinding is nadat je er veel data doorheen pompt. Dus of die kabel is verrot, of die switch(poort), of jouw netwerkkaart of je drivers. Het probleem ligt in elk geval tussen jouw switchpoort en pc. Heb je al een andere poort en kabel geprobeerd tussen pc en switch?

De reden dat ik switch zeg is omdat hij kennelijk wel gewoon goed werkt en pas bij hoge belasting over de zeik gaat. Een switch heeft een maximale capaciteit maar daar hoor je niet in de buurt te komen. Tenzij het een switch uit het jaar kruik is of hij defect is.
Ik ga eens de kabel veranderen zodirect kijken of hij het beter doet. Het is een 10/100 Fast Ethernet Switch . Het vreemde is dat hij bij bestanden van 5GB wel direct start. Ik zit me ook te bedenken dat misschien het bestand *corrupt* is :)

De kabel die bij de Eminent 7075 zat ga ik eens gebruiken om te kijken of het beter werkt.

Edit : Het was een defecte kabel,de kabel die bij de Eminent zat werkt .Heel erg bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rockvee2 op 11-02-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nadat me tijdens een Transmission download was opgevallen dat het proces dat ervoor zorgt dat NTFS onder Linux werkt zowat 40% cpu vrat, heb ik de externe NTFS disk geformatteerd naar Ext3 en de eerste ervaringen zijn zonder meer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffffffff, ik ben ontzettend teleurgesteld in mijn Eminent 7075 :( :( , ik zal uitleggen waarom:

Ik heb het device een tijd geleden gekocht. Hierbij heb ik ook een nwe 1gigabit router aangeschaft.
en daarbij een eminent 4554 om zo draadloos te kunnen streamen.
Dit was gewoon niet te doen, ook niet met de nwe firmware en HD was al helemaal niet te doen.
Dus dan maar bekabeld dacht ik. Dat leek beter te gaan, maar ook hier regelmatig een hapering.
Maar van de één op andere dag, heb ik geen toegang meer van de eminent naar de pc.hij ziet de pc wel maar krijg de melding dat gebr. naamen wachtwoord niet kloppen. Hoezoooo? er is niets veranderd.
Heb alles geprobeerd, nieuw account met nieuw wachtwoord, harde reset, you name it. Heb het hele topic doorlopen en alle tips tot mij genomen. Het enige wat werkt, is als ik een externe HD aan de eminent knup. Maar dat wou ik nou net niet. Nu moet ik iedere keer dat ding verslepen, van eminent om er zo media op te zetten. Echt vet balen dus.
Ik weet niet meer wat ik er mee aan moet.
HELLUP !!!!!!!!

ps: Mijn buurman heeft een AC Ryan, in dezelfde prijsklasse en die werkt fenomenaal. Hij is ook op dezelfde manier aangesloten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 16:32 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@tjabba1972, wellicht in de tussen tijd een Windows update gedraaid? Zo ja; dan heeft waarschijnlijk die update roet in het eten gegooid. In dat geval is het verstandig om je share rechten etc even goed na te lopen en aan te passen waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt alles geprobeerd, ook nwe gebr. account aangemaakt, met alle rechten. You name it, ive tried it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:53:
@Juupkes: Ik kan een test-firmware in elkaar zetten, die het samba-gedeelte bevat van 1.00.06, en jou situatie zou ons helpen om te dupliceren wat er mis gaat. Zou je voor ons, zo'n dergelijke test-firmware willen uitproberen?
Geld dit aanbod nog steeds?
Heb geprobeerd je prive te contacten, maar ik kan geen PM sturen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:25:
Pffffffff, ik ben ontzettend teleurgesteld in mijn Eminent 7075 :( :( , ik zal uitleggen waarom:

Ik heb het device een tijd geleden gekocht. Hierbij heb ik ook een nwe 1gigabit router aangeschaft.
en daarbij een eminent 4554 om zo draadloos te kunnen streamen.
Dit was gewoon niet te doen, ook niet met de nwe firmware en HD was al helemaal niet te doen.
Dus dan maar bekabeld dacht ik. Dat leek beter te gaan, maar ook hier regelmatig een hapering.
Maar van de één op andere dag, heb ik geen toegang meer van de eminent naar de pc.hij ziet de pc wel maar krijg de melding dat gebr. naamen wachtwoord niet kloppen. Hoezoooo? er is niets veranderd.
Heb alles geprobeerd, nieuw account met nieuw wachtwoord, harde reset, you name it. Heb het hele topic doorlopen en alle tips tot mij genomen. Het enige wat werkt, is als ik een externe HD aan de eminent knup. Maar dat wou ik nou net niet. Nu moet ik iedere keer dat ding verslepen, van eminent om er zo media op te zetten. Echt vet balen dus.
Ik weet niet meer wat ik er mee aan moet.
HELLUP !!!!!!!!

ps: Mijn buurman heeft een AC Ryan, in dezelfde prijsklasse en die werkt fenomenaal. Hij is ook op dezelfde manier aangesloten.
Is je Eminent geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

An sich nogal apart: De EM7075 heeft hier bij ons _geen enkel_ issue met zowel draadloos (300N), als bekabeld: Streamen werkt hier prima. De Sigma chip heeft ook een zeer stabiel en snel netwerk, dus je ervaring wijkt behoorlijk af van wat anderen in dit topic.

Je PS text heeft helemaal niks met dit topic te maken, waarom een ander merk naar voren halen, wat is je bedoeling daar mee?

Dat terzijde: De tips genoemd door anderen zijn uitstekend advies. Verder mis ik allerlei info om je verder te helpen: Welke windows-versie gebruik je,en hoe is je draadloze netwerk ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:39:
Je PS text heeft helemaal niks met dit topic te maken, waarom een ander merk naar voren halen, wat is je bedoeling daar mee?
Vergelijken ?? Dat mag HIER wel ... :+
In het ACRyan topic gebeurt trouwens het omgekeerde hoor, daar scheldt iedereen op de ACRyan en vertelt hoe fantastisch andere apparaten zijn.

Overigens ben ik het niet eens met hem ; ik heb ook een ACRyan, maar fenomenaal ?? Nee, zeker niet.
Beide apparaten hebben zo hun voor en tegens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vaker contact gehad met Eminent, omdat ik ook al vaker problemen heb gehad. Er was destijds geen goede firmware beschikbaar, later wel.
Verder ben ik geen wizzkid, maar heb toch redelijk verstand van computers en elektronica, mijn buurman die ook bij mij is wezen kijken, is wel een wizzkid en hij snapt het ook niet.
Dat het draadloos niet werkt, daar heb ik me eigenlijk al bij neergelegd, maar dat het zelfs bekabeld niet wil. Sorry, dat ik daar een beetje van baal.
Waarom ik vergelijk? Waarom niet? Bij hem werkt het zonder problemen. Mag ik dan denken:"Waarom heb ik geen AC R, gekocht?" Vind ik van wel.
Daar bedoel ik verder niets mee, maar als je al van alles hebt geprobeerd, wordt je er wel behoorlijk flauw van, kan ik je zeggen.

Wat mijn systeem betreft:
- router: sitecom 1 gigabit
- internet: glasvezel 50mbit
- laptop: Asus K52j (met INTEL i5) met win7

en dat draadloze is niet meer belangrijk. Ligt nu toch al een kabel

Hij vindt mijn laptop, maar krijg dus steeds de melding, dat gebr. naam en wachtwoord niet kloppen. Ook al maak ik nwe aan, met de juiste machtigingen..................geen resultaat.

Heb wederom geprobeerd:
- systeemreset / nwe account aangemaakt voor windows(admin) / schijf, delen, geavanceerd delen, machtigingen, nwe machtiging (alles aangevinkt) toepassen, etc etc.
- firewall van zowel router als windows UIT gezet.

Hij vindt de pc, maar steeds weeeeeeer: gebruikersnaam / wachtwoord niet ok. (heb al 4 nwe accounts aangemaakt en geprobeerd.) Geen resultaat

Dus iemand nog een ideetje? minder caps

[ Voor 20% gewijzigd door Michael Knight op 21-02-2011 22:46 . Reden: modbreak; caps en uitroeptekens staan schreeuwerig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Laatst online: 09-09 18:43
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:58:
Ik heb vaker contact gehad met Eminent, omdat ik ook al vaker problemen heb gehad. Er was destijds geen goede firmware beschikbaar, later wel.
Verder ben ik geen wizzkid, maar heb toch redelijk verstand van computers en elektronica, mijn buurman die ook bij mij is wezen kijken, is wel een wizzkid en hij snapt het ook niet.
Dat het draadloos niet werkt, daar heb ik me eigenlijk al bij neergelegd, maar dat het zelfs bekabeld niet wil. Sorry, dat ik daar een beetje van baal.
Waarom ik vergelijk? Waarom niet? Bij hem werkt het zonder problemen. Mag ik dan denken:"Waarom heb ik geen AC R, gekocht?" Vind ik van wel.
Daar bedoel ik verder niets mee, maar als je al van alles hebt geprobeerd, wordt je er wel behoorlijk flauw van, kan ik je zeggen.

Wat mijn systeem betreft:
- router: sitecom 1 gigabit
- internet: glasvezel 50mbit
- laptop: Asus K52j (met INTEL i5) met win7

en dat draadloze is niet meer belangrijk. Ligt nu toch al een kabel

Hij vindt mijn laptop, maar krijg dus steeds de melding, dat gebr. naam en wachtwoord niet kloppen. Ook al maak ik nwe aan, met de juiste machtigingen..................geen resultaat.

Heb wederom geprobeerd:
- systeemreset / nwe account aangemaakt voor windows(admin) / schijf, delen, geavanceerd delen, machtigingen, nwe machtiging (alles aangevinkt) toepassen, etc etc.
- firewall van zowel router als windows UIT gezet.

Hij vindt de pc, maar steeds weeeeeeer: gebruikersnaam / wachtwoord niet ok. (heb al 4 nwe accounts aangemaakt en geprobeerd.) NO RESULT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus iemand nog een ideetje????????????
Modbreak:...
en daar is de topic report voor...

Geef eerst eens antwoord op alle vragen die hier aan je worden gesteld, dan kunnen we je misschien wat verder helpen. Heb je de Eminent geupdate, welke firmware versie staat er nu op je Eminent, hoe zijn je instellingen voor delen in het netwerkcentrum (rechtermuisknop op je netwerk icoon rechtsonderin je taakbalk --> "Een thuisgroep en opties voor delen selecteren" --> "Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen"), etc.

[ Voor 2% gewijzigd door Michael Knight op 21-02-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, voor mijn opstelling, maar ik hoop dat jullie begrijpen hoe ik me voel.

Voor wat betreft de vragen:
- firmware is up to date: 1.00.09
- delen, alles aangevinkt, muv documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De oplossing voor dit probleem staat op onze website:
http://www.eminent-online...oor-interne-harddisk.html

En dan met name de FAQ:
http://www.eminent-online.com/faq/301/4281/em7080.html#4281

Heb je dit al uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik heb een vraagje aan EminentEurope of andere personen die dit gebruiken

Ik heb gelezen dat je een plaatje/poster bij je videobestand kan toevoegen door dit te doen:

filenaam.jpg
filenaam.avi

Bijvoorbeeld

Je hebt de map
Bananen
en daarin doe ik dus

bananen.jpg
bananen.avi

Maar ik krijg geen poster of een plaatje bij het bestand. Doe ik iets fout of zie ik gewoon iets over het hoofd?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

plaatje moet dacht ik altijd folder.jpg als naam hebben ...

HA! Inderdaad, zie de eerste link van EminentEurope :

Hoe kan ik covers zien van de films die ik wil afspelen via mijn mediaplayer?

Download de cover van de film en hernoem deze naar 'folder.jpg'. Zet het bestand daarna in de hoofdmap waar de film zelf ook in staat. Wanneer je nu de film opzoekt via de mediaplayer dan zie je aan de rechterkant de cover van de film verschijnen.

[ Voor 77% gewijzigd door Goner op 22-02-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 23:12
En dan begrijp ik nog niet helemaal waar ze dat plaatje willen hebben? Stel ik heb het volgende:

Movies/transformers.iso
Movies/folder.jpg

Op deze manier? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik had het zo gedaan

Schijf ->

map bananen

daarin staan 2 bestanden
bananen.avi en bananen.jpg, maar als ik bananen.jpg veranderd naar folder.jpg zie ik nog steeds geen plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Inderdaad, net ook even geprobeerd, maar ik krijg die folder.jpg niet te zien ...
maakt niet uit welke Video optie ik kies, All, Recent, Folders ; geen plaatje ... :?

Als ik System settings -> Browser Display verander van List naar Thumbnail, krijg ik wel een heeel klein plaatje te zien, maar niet het effect zoals beschreven in de FAQ ...

EDIT: handig zo'n FAQ ... lees net op Eminent forum dat folder.jpg op de EM7080 niet meer wordt ondersteund vanaf een bepaalde firmware versie, vermoedelijk zelfde verhaal voor EM7075 ??

[ Voor 55% gewijzigd door Goner op 23-02-2011 22:05 ]

@Rockvee2 & @Goner: Werkt hier zonder problemen, er is niks verwijderd qua functies

@Chrisab bijvoorbeeld:

\Movies\Action\folder.jpg (dit is een generiek 'action' plaatje.)
\Movies\Action\Transformers\folder.jpg (dit is een transformers logo, alle films zitten in één map in het voorbeeld.)
\Movies\Action\Transformers\Transformers1.mkv
\Movies\Action\Transformers\Transformers1.jpg
\Movies\Action\Transformers\Transformers_2.mkv
\Movies\Action\Transformers\Transformers_2.jpg
\Movies\Action\Transformers\Transformers_1_Making_Of.mkv
\Movies\Action\Transformers\Transformers_1_Making_Of.jpg

Zie deze file voor wat voorbeelden: http://downloads.eminent-online.com/testmedia/foldertest.zip

Dit werkt niet (zonder workaround) via het netwerk overigens. Wellicht zit daar jullie probleem?

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nee, niet op netwerk (ben wel geïnteresseerd in workaround!).
Spul staat op een externe HD (Ext3 geformatteerd). Eenvoudige folderstruktuur, EM7075 staat op zolder en ik zet als ik wat wil kijken het gewoon in een Movie folder. Dus bijv.
\Movie\S01E01.The.Pacific.avi
\Movie\S01E01.The.Pacific.srt
\Movie\folder.jpg
en dan via Menu, Video -> Folders ... zal vanavond 's een foto maken.

Verwijderd

Het heeft waarschijnlijk aan het bestandje gelegen. Heb deze geinstalleerd en het is gelukt.

Bedankt. _/-\o_

Verwijderd

Ik kan nu ook voor het eerst vanaf mijn laptop, in mn Eminent komen. SUPER.. :)

• Rockvee2
  • Niet online
Ik ga het als ik tijd heb vandaag eens proberen. Mijn spul staat ook op een externe HD (NTFS geformatteerd) .
Bedankt alvast _/-\o_

Edit : Het lukt bij mij niet om een plaatje/poster naast het bestand te zetten.
Ik krijg wel het icoontje van de blu-ray movies die in het testbestand staan maar als ik bijvoorbeeld naar de map

C:\Downloads\test\BluRay Movies\Action\Batman.Collection

Daar zie ik 3 bestanden staan
folder.jpg
movie.jpg
movie.mkv

Nou wil ik het zelfde doen met een film van mij collectie

Laten we zeggen
C:\Downloads\test\BluRay Movies\Action\Bananenboot

Hierin staan 3 bestanden
(beide jpg's zijn dezelfde poster)
folder.jpg
movie.jpg
movie.mkv

Maar ik krijg geen poster/plaatje aan de rechterkant.

De instelling staat op mini-afbeelding.Dit heb ik gedaan door naar Systeem te gaan dan instellingen

mediaverzameling = aan
bladerstand = mini afbeeldingen.

De films staan op een externe HD.

In de FAQ staat:

Voor folder artwork: Gebruik folder.jpg om een map een uniek icoon te geven. Ook hier dient een grootte van 256x256 pixels gehanteert te worden.

Maar posters/plaatjes zijn veel groter .

Bijvoorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://www.logoi.com/pastimages/img/hercules_3.jpg
Formaat
367 × 450
Type: 48KB JPG

En dit zou dus niet kunnen omdat het te groot is?
Ben benieuwd wat ik fout doet,ik denk dat de poster(s) te groot zijn maar weet het niet zeker.

[ Voor 103% gewijzigd door Rockvee2 op 24-02-2011 15:31 ]

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nee, in Eminent's voorbeeld-folders zitten wel grotere folder.jpg's... dat kan het probleem niet zijn.

[b][message=35587430,noline]Rockvee2 schreef op donderdag 24 februari 2011 @
Nou wil ik het zelfde doen met een film van mij collectie

Laten we zeggen
C:\Downloads\test\BluRay Movies\Action\Bananenboot

Hierin staan 3 bestanden
(beide jpg's zijn dezelfde poster)
folder.jpg
movie.jpg
movie.mkv

Maar ik krijg geen poster/plaatje aan de rechterkant.
Dit moet gewoon werken... maar:

"Je krijgt geen plaatje(s) aan de rechterkant" .. Ik weet niet waar je ze verwacht, maar ze komen niet rechts te staan...
?
Als je deze mode aan hebt staan, dan krijg je weergave van covers op een rijtje als je naar zo'n map gaat.
Er verschijnt niks a/d rechterkant. Hebben we het hier wel over de EM7075? Realtek spelers hebben plaatjes rechts..

Je zou het moeten zien zoals hier @ 3.50 : YouTube: Eminent EM7075 hdMEDIA STREAM user interface

• Rockvee2
  • Niet online
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:58:
[...]

Dit moet gewoon werken... maar:

"Je krijgt geen plaatje(s) aan de rechterkant" .. Ik weet niet waar je ze verwacht, maar ze komen niet rechts te staan...
?
Als je deze mode aan hebt staan, dan krijg je weergave van covers op een rijtje als je naar zo'n map gaat.
Er verschijnt niks a/d rechterkant. Hebben we het hier wel over de EM7075? Realtek spelers hebben plaatjes rechts..

Je zou het moeten zien zoals hier @ 3.50 : YouTube: Eminent EM7075 hdMEDIA STREAM user interface
Beste Eminent Europe,

In de FAQ van jullie staat :
Download de cover van de film en hernoem deze naar 'folder.jpg'. Zet het bestand daarna in de hoofdmap waar de film zelf ook in staat. Wanneer je nu de film opzoekt via de mediaplayer dan zie je aan de rechterkant de cover van de film verschijnen.

Hier heb ik het dus vandaan dat er een plaatje aan de rechterkant moet verschijnen. Ik heb een EM7075 DTS
Ik zal vanavond eens kijken of ik toch iets verkeerds/fouts doet en laat het nog weten :)

Dit is wel de FAQ van de EM7075 maar dat moet niet veel schelen volgens mij .

[ Voor 3% gewijzigd door Rockvee2 op 24-02-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:58:
Aha. Ja, dat doet-ie wel (zoals ik een paar posts hieronder al meldde.
Maar zoals Rockvee al zegt, de FAQ heeft het heel duidelijk over de 'rechterkant'.

[ Voor 23% gewijzigd door Goner op 25-02-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze FAQ lijkt te zijn overgekomen van de EM7080, hiervoor excuses: We zullen er voor zorgen dat hij zsm. wordt aangepast. (p.s. Mochten jullie meer foute faq's tegenkomen: Er zit een knop 'nee, was niet nuttig' onder de faqs om dat direct aan de faqmaster te mailen.)

[ Voor 3% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 25-02-2011 12:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Ik heb voor de problemen rond het delen van mappen in W7 alle stappen gevolgd van de Faq. Na de reg edit gebeurde er niks, maar via secpol ineens wel! Full HD streamen lukte. Ik ging hierna terug uit de share en weer naar m'n laptop. Hij bleef lang hangen bij "verbinden" en na een tijdje kreeg ik de melding dat de laptop bezet was. Nog even de laatste optie in secpol geprobeerd maar dat veranderde niks. Sterker nog, de hele share kan niet meer gevonden worden, ook niet na de mediaplayer uit en weer aan te zetten. Maakt niet uit wat de setting is van die laatste secpol optie uit de FAQ :( Ik draai hier W7 Ultimate, op de 7075 2.00.13. Ik hoop echt dat het opgelost kan worden want ik vind het verder een erg fijn apparaatje. Ik heb er overigens een EM4556 aan hangen.

Edit: nu ineens vind de 7075 de laptop wel weer, alleen krijg ik weer de melding dat het apparaat bezet is...

Edit 2: voor nu lijkt alles prima te werken. Althans, de shares. Nu nog kijken hoe ik de webservices en nieuwsgroepen downloaden aan het werk krijg...WLAN N only staat al aan, NZB staat bij de instellingen aan maar ik zie verder helemaal niks.

[ Voor 18% gewijzigd door JT op 25-02-2011 22:38 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Blijkbaar had het apparaat een koude start nodig want nu laat hij wel de afbeeldingen zien . Een dank aan de mensen die hebben geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik ben er nu dus achter dat je echt een losse app moet installeren op de player, NZBget via een externe HDD. Nou heb ik de CDROM niet bij de hand. Kan ik gewoon de open source versie downloaden van sourceforge of heb ik een speciale Eminent versie nodig en zo ja, waar kan ik die downloaden (er vanuit gaande dat dit legaal is)?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik heb de cd bij de hand maar ik weet niet of ik dit op internet mag zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Lijkt mij wel; NZBget is freeware onder GPL licentie, de Eminent versie is volgens mij daarmee vrij voor verspreiding. Daarnaast werkt de Eminent versie alleen op Eminent en die heb ik dus dan heb ik er recht op :P Maar ik maak ff een TR zodat een mod er wat over kan zeggen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

NZBget zit in de laatste firmware(s) !! Transmission ook trouwens. Aparte installatie is niet nodig.

Dus gewoon in Menu settings aanzetten (ON) onder Netwerk ... (ja, staat inderdaad niet/anders in handleiding)
Er moet wel een USB stick of HD aan je EM7075 hangen. Dan zie je rechtsbovenin scherm icons met NZB en BT erin verschijnen.

bediening via http://<ip-nummer> voor NZBget en http://<ip-nummer>:9091 voor Transmission.
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:20:
Deze FAQ lijkt te zijn overgekomen van de EM7080,
Wel een achterhaalde FAQ dan, want op jullie forum las ik dat folder.jpg niet meer wordt ondersteund op de 7080 miv de kerstbeta (http://opensource.eminent...iewtopic.php?p=3955#p3955)

[ Voor 73% gewijzigd door Goner op 26-02-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Goner schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:03:
NZBget zit in de laatste firmware(s) !! Transmission ook trouwens. Aparte installatie is niet nodig.

Dus gewoon in Menu settings aanzetten (ON) onder Netwerk ... (ja, staat inderdaad niet/anders in handleiding)
Er moet wel een USB stick of HD aan je EM7075 hangen. Dan zie je rechtsbovenin scherm icons met NZB en BT erin verschijnen.

bediening via http://<ip-nummer> voor NZBget en http://<ip-nummer>:9091 voor Transmission.
Ok, dan is het dus wél al geinstalleerd. En in het menu staat het ook al aan. Maar hoe kan het dan dat ik geen webdiensten als uitzending gemist enzo zie?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Uitzending gemist ? Zou dat op de EM7075 moeten zitten dan ?? Ik heb alleen YouTube ...

EDIT: Ah, zie je wel ; http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=16&t=195

[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 26-02-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Maar in de nieuwe firmware update zat toch een hele reeks kanalen die je kon bekijken (misschien uitzending gemist niet, maar dacht dat ik dat gelezen had)? Ik snap het nu niet meer hoe ik dat werkend kan krijgen...
- Added: Shoutcast, Apple Trailers, BBC Audio podcasts, Blip.TV, Revision3, Hardwareinfo.tv and many more*
http://opensource.eminent...BB/viewtopic.php?f=7&t=19

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 26-02-2011 17:44 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dat gaat over firmware 1.00.02 ... we zitten voor de EM7075DTS al op 1.00.09 tegenwoordig.

Wel vreemd, waarschijnlijk hebben ze dat er weer uitgehaald ?? Helaas is er voor alle releases na degene die jij daar linkt, nooit meer een change history geplaatst (in ieder geval niet daar).
Zou wel fijn zijn om te weten wat er zoal bijkomt of verdwijnt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Rockvee2 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:24:
Ik heb de cd bij de hand maar ik weet niet of ik dit op internet mag zetten :)
Indien het geheel open source is en niet conflicteert met mogelijke bepalingen van belanghebbenden (Eminent), kun je de link naar de officiële site geven. Het uploaden van allerhande iso`s van cd`s lijkt me dan ook niet nodig...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat is het punt juist, op de offciele site staat het niet.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
JT schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:43:
Maar in de nieuwe firmware update zat toch een hele reeks kanalen die je kon bekijken (misschien uitzending gemist niet, maar dacht dat ik dat gelezen had)? Ik snap het nu niet meer hoe ik dat werkend kan krijgen...

[...]

http://opensource.eminent...BB/viewtopic.php?f=7&t=19
Dit doet het gewoon allemaal hoor in de Eminent 7075 DTS,ik weet niet of het nog werkt in de non-DTS versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Rockvee2 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:56:
Dit doet het gewoon allemaal hoor in de Eminent 7075 DTS,
Nou, ik heb een EM7075DTS met frimware 1.00.09, maar daar zit alleen YouTube op ... waar zit de rest dan ??

Of heeft dat iets met UMSP te maken ?? Heb ik me nog niet in verdiept ..
Ah, inderdaad, dat zit allemaal in : /opt/share/www/umsp/media-items.php
Moet ik toch ook 's naar kijken ...

Als ik het goed begrijp is de UMSP lijst op de EM7075DTS niet te wijzigen ivm gebruikte filesystem.
jurgen1976 op het Eminent forum heeft een UMSP editor gemaakt waarmee je wel zelf de lijst kunt bewerken, maar ik loop nu tegen een error aan helaas.
http://opensource.eminent...iewtopic.php?p=4803#p4803

[ Voor 52% gewijzigd door Goner op 26-02-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegovdk
  • Laatst online: 16-10-2011
Ik heb sinds dit weekend problemen met het bekijken van films vanaf mijn netwerk drive. Ik krijg de foutmelding "verbinding met server mislukt. Controleer gebruikersnaam en wachtwoord". Ik krijg deze foutmelding als ik via Netwerk naar gedeelde mappen wil gaan. Ik heb kort geleden geupgrade naar firmware versie 2.00.13. Verder heb ik windows 7 32 bits draaien zonder gebruikers beveiliging (dus ik hoef niet in te loggen). De mappen die ik voorheen wel zag heb ik gewoon netjes gedeeld en zijn op andere computers wel zichtbaar. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik zit eens met dat UMSP te spelen.
Ondanks het feit dat zowel de ingebakken versie als de configureerbare (v/h Eminent forum) een fatal error geven, wordt de service wel gestart en is via UPnP te selecteren (op de EM7075DTS zelf, zou ook leuk zijn als de mediaspeler in de woonkamer 'm zag).

Vreemd genoeg kan ik op bijv. Apple Trailers alleen de HD 1080p trailers niet spelen, die blijven staan op eerste frame :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeweetwel88
  • Laatst online: 22-10-2022
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:28:
[...]

Het heeft waarschijnlijk aan het bestandje gelegen. Heb deze geinstalleerd en het is gelukt.

Bedankt. _/-\o_
welk bestandje bedoel je? ik heb namelijk hetzelfde probleem, ik zie mijn laptop maar hij blijft om een gebruikersnaam en ww vragen. Ik heb eminent FAQ doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:05
Ik ben ondertussen een stuk blijer geworden van mijn EM7075. Hij wordt ondertussen bijna iedere dag gebruikt om films/series/muziekconcerten te kijken of binnen te halen. Bij dezen geen reviewtje o.i.d., maar misschien dat anderen er wat aan hebben om te weten hoe ik het apparaat gebruik.

De EM7075 (meest recente firmware) is met draadje verbonden met de router (aangezien die er een meter vanaf ligt), en heeft toegang tot mijn laptop (Windows 7, draadloos op dezelfde router) en andersom. Na de laatste firmware-update moest ik ook de credentials invullen, wat niet werkte, maar n.a.v. de FAQ en antwoorden hier (en router soft reset) werkt dat prima. Over het algemeen gebruik ik alleen van laptop>em7075 om films van de nzbget map naar de gewenste mappen te verplaatsen en een afbeelding bij te voegen, aangezien ik er een 1,5 TB USB-schijf aan heb hangen.

De covers van films crop ik tot ratio 2:3, en save ik als folder.jpg (indien de film in een map staat) of met eenzelfde naam als de mkv/avi/image, en zie deze door de thumbnail modus te gebruiken. Voor de mappen van de hoofdcategorieën heb ik ook folder.jpg's aangemaakt. Ziet er duidelijk en vrij strak uit in de interface.

UMSP en YouTube zijn maar bijzaken wat mij betreft, maar werken op wat details na prima. Het bewerken van de UMSP werkt m.b.v. de zip op het Eminent forum. Helaas heb ik niet de DTS versie, wellicht dat die custom firmware ook beschikbaar wordt voor non-DTS, zodat je bij een reboot van het apparaat niet via telnet de lighthttpd hoeft te starten.

Enige wat is zelf mis, is het skippen van chapters (zowel dvd als mkv met chapters) en/of het kunnen gebruiken van dvd-menu's. Bij muziekconcerten moet ik nu onhandig en omslachtig een nummer vinden d.m.v. forward/rewind of 10 min. skips. Dit was ook geen specificatie van het apparaat toen ik het kocht (voor het lage bedrag van 63,20 euro), en ik begrijp ook wel dat consumenten ook nog een reden moeten hebben om naar de duurdere apparaten te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

DnnSke schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:48:
Het bewerken van de UMSP werkt m.b.v. de zip op het Eminent forum.
Krijg jij ook een fatal-error als je de SSDP broadcast start ?? Loopt overigens wel ...
Gebeurt bij mij zowel in de standaard firmware als die editor versie.

[ Voor 19% gewijzigd door Goner op 01-03-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wie kan mij vertellen hoe dat hele UMSP gebeuren werkt, of heeft er een linkje waar dat staat? Want ik snap daar niks meer van.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hoe het hele gebeuren werkt weet ik ook niet.
Het is blijkbaar oorspronkelijk gemaakt voor de WDTV media-spelers. Er is daar zelfs een forum ; http://forum.wdlxtv.com/viewforum.php?f=49

Op de EM7075 moet je NZBget activeren (vraag me niet waarom, de link ontgaat mij ook), op http://<ip-nummer van je EM7075> kun je dan UMSP aanzetten. Op je speler vervolgens bij Netwerk - UPnP zie je kanalen, waaronder Apple trailers.

Een paar posts terug staat een link naar het Eminent forum, waar iemand een versie heeft gezet waar je zelf de lijst kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
Goner schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:14:
[...]

Krijg jij ook een fatal-error als je de SSDP broadcast start ?? Loopt overigens wel ...
Gebeurt bij mij zowel in de standaard firmware als die editor versie.
Nee, blijkbaar is de socket extension standaard uitgeschakeld. Maar waarvoor is deze broadcast nodig?

Ik voeg gewoon een stream toe (omroep.nl heeft bijv. schoutcast streams --audio/mpeg) en kan deze in de speler dan meteen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moos181
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-08 09:57
Hallo,

Is de Eminent EM7075 in staat DTS-HD en Dolby True HD te bitstreamen naar een versterker/reciever?

Gr Moos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
Ik heb helaas geen DTS-HD/TrueHD decoder in mijn AV-receiver, dus kan het niet voor je testen. Hardware Info echter wel, en deze geven hier bij "Compatibiliteitstest: Surround audio" aan getest te hebben dat het bitstreamen gewoon kan.

Lijkt me ook logisch; volgens mij wordt altijd het DTS-HD/TrueHD signaal (indien van toepassing) naar de versterker gestuurd, en in dat signaal zit ook het gewone DTS/AC3 signaal voor versterkers/receivers die geen decoder hebben voor de nieuwe formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:20
Is het mogelijk om het hele 'folder.jpg' gebeuren toe te passen over het netwerk? Ik heb dus geen extern HD aan de Eminent 7075 hangen, maar stream al mijn films over het netwerk. Als ik vervolgens een 'folder.jpg' bestand in de hoofdmap van een film plaats, wordt deze niet als cover weergegeven, maar simpelweg als een bestand dat in de desbetreffende map staat. Moet ik iets in de instellingen van de Eminent 7075 veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

DnnSke schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:15:
Nee, blijkbaar is de socket extension standaard uitgeschakeld. Maar waarvoor is deze broadcast nodig?
Geen idee ... zo te zien wordt UMSP automagisch gestart als je NZBget aan zet in de settings ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Goner schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:44:
Hoe het hele gebeuren werkt weet ik ook niet.
Het is blijkbaar oorspronkelijk gemaakt voor de WDTV media-spelers. Er is daar zelfs een forum ; http://forum.wdlxtv.com/viewforum.php?f=49

Op de EM7075 moet je NZBget activeren (vraag me niet waarom, de link ontgaat mij ook), op http://<ip-nummer van je EM7075> kun je dan UMSP aanzetten. Op je speler vervolgens bij Netwerk - UPnP zie je kanalen, waaronder Apple trailers.

Een paar posts terug staat een link naar het Eminent forum, waar iemand een versie heeft gezet waar je zelf de lijst kunt aanpassen.
Bedankt! Dat is precies wat ik wou weten :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met deze wifi adapter ASUS USB-N13 icm met de 7075?
Zou een ralinkchip in zitten en moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeweetwel88
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:28:
[...]

Bedankt. _/-\o_
Ik heb hetzelfde probleem als de persoon hierboven. Het is mij echter neit duidelijk over welk bestandje het hier gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

het enige bestandje dat ik zo gauw zie in die FAQ (onder "Ik kan niet bij mijn Windows 7 gedeelde mappen komen?") is dit :

Geavanceerde instellingen wijzigen bij problemen
Het kan zijn dat de map óf specifieke bestanden niet benaderbaar zijn of niet afgespeeld kunnen worden.

1. Klik hier om een Register bestand te downloaden om de rechten in het register te wijzigen.
2. Klik met de recthtermuisknop op de link en kies 'Bestand opslaan als...'.
3. Sla het bestand op je bureaublad op.
4. Klik met de rechtermuisknop op het ZIP bestand en kies 'Alles uitpakken', volg de instructies in de wizard.
5. Nadat de bestanden zijn uitegepakt zie je een bestand met de naam 'Windows-sharing.reg'. Klik met de rechtermuisknop op dit bestand en kies 'Als administrator uitvoeren'.
6. Start de computer opnieuw op.

[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 08-03-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeweetwel88
Bedankt Goner voor je uitleg

Het lukt mij niet om door dat acc en ww deel een te komen, wat wel lukt is contact te maken met mijn mediacenter(windows media player). Maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan

Dit wijkt misschien een beetje af van het onderwerp maar ik maak gebruik van VIDEO_TS mappen. Op deze manier heb je er mooi een menu bij enzo. Het probleem is echter dat WMP deze files niet ziet, en hierdoor ziet mijn eminent ze ook niet. Heeft iemand hier een oplossing voor?

alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de eminent als output 23.976?
99 van de 100 mkv zijn in deze framerate. Als je 24p selecteert voor een 23.976 framerate film merk je dat het beeld na elke 41.66 sec schokt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hoe doet de Transmission torrent client het bij jullie ?? Ik heb nogal wisselende download speeds ... het begint lekker snel als ik een nieuwe torrent start, maar zakt dan steeds verder in ; er verdwijnen peers en de snelheid keldert volledig ...
Niks veranderd aan settings (.transmission/settings.json) en TCP port 51413 geforward op m'n router (Fritz!Box).
Ik zie dat nooit bij torrents op PC met mutorrent, die blijft gewoon doorsjezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksnack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 14:33
De volgende info heb ik bij een mkv bestand (audio):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
Audio #2
Count                            : 154
Count of stream of this kind     : 2
Kind of stream                   : Audio
Kind of stream                   : Audio
Stream identifier                : 1
Stream identifier                : 2
Inform                           : English, 48.0 KHz, 6 channels, AAC (Version 2) (LC)
ID                               : 3
ID                               : 3
Unique ID                        : 4205480112
Format                           : AAC
Format/Info                      : Advanced Audio Codec
Commercial name                  : AAC
Format version                   : Version 2
Format profile                   : LC
Format settings, SBR             : No
Format settings, SBR             : No
Codec ID                         : A_AAC/MPEG2/LC
Codec                            : AAC LC
Codec                            : AAC LC
Codec/Family                     : AAC
Codec/Info                       : AAC Low Complexity
Duration                         : 1517384
Duration                         : 25mn 17s
Duration                         : 25mn 17s 384ms
Duration                         : 25mn 17s
Duration                         : 00:25:17.384
Channel(s)                       : 6
Channel(s)                       : 6 channels
Sampling rate                    : 48000
Sampling rate                    : 48.0 KHz
Samples count                    : 72834432
Compression mode                 : Lossy
Compression mode                 : Lossy
Delay                            : 0
Delay                            : 00:00:00.000
Delay, origin                    : Container
Delay, origin                    : Container
Delay relative to video          : 0
Video0 delay                     : 0
Title                            : Dubbed English Audio (LC-AAC 5.1)
Language                         : en
Language                         : English
Language                         : English
Language                         : eng

Nu krijg ik geen audio eruit. Zou dat aan de Eminent liggen of aan mijn receiver. Normaal is AAC altijd hoorbaar. Nu in dit geval betreft het AAC type 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 09:38
Ik ben een upgrade aan het doen van 2.00.01 naar de laatste 2.00.13 maar hij hangt nu al een half uur op 99%. Iemand hier ervaringen mee? Kan ik zonder probleem de spanning eraf halen en het nogmaals proberen?
Of moet ik langer wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's wel erg lang. Normaal duurt die update nog geen vijf minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Waar kun je eigenlijk info (changelog of zo) vinden over nieuwe firmware ??

Op het forum is de laatst aangekondigde firmware van maart 2010 ... :?

Zou wel leuk zijn om te zien wat je gaat upgraden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

@EminentEurope (of eenieder die dit wellicht weet :+ ), komt de mogelijkheid nog dat je die UMSP mediaserver kan benaderen zónder dat er digitale media aan de USB poort hangt? Ik heb daar namelijk mijn wifi kaartje aan zitten...Wel jammer dat het dan niet kan (maar zeker geen minpunt, aangezien ik het al super vind dat er wifi support is. Zou het wel af maken als UMSP ook gaat werken met een wifi dongle).

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Het probleem is (als ik het goed begrijp) dat UMSP gebruik maakt van de web-server van NZBget en/of Transmission. En die 2 doen het alleen met een USB disk of stick ivm bestanden en settings die extern worden opgeslagen (waarschijnlijk vanwege beperkte interne storage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ah, daar was ik al een beetje bang voor....nou ja, helaas :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Kun je er niet een USB hubje aan hangen ??
Memory stick (hoeft niet veel te zijn) en je wi-fi dongle erin, moet toch lukken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Laatst online: 09-09 18:43
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:37:
Heeft de eminent als output 23.976?
99 van de 100 mkv zijn in deze framerate. Als je 24p selecteert voor een 23.976 framerate film merk je dat het beeld na elke 41.66 sec schokt.
De output kan je gewoon selecteren in het menu, als je dat bedoelt. Je kan daar ondere kiezen uit 23.976 Hz en 24 Hz, alsmede o.a. 50 en 60 Hz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch3cker schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 02:17:
[...]

De output kan je gewoon selecteren in het menu, als je dat bedoelt. Je kan daar ondere kiezen uit 23.976 Hz en 24 Hz, alsmede o.a. 50 en 60 Hz..
Kun je de framerate aanpassen in de Eminent of dien je dit te doen bij je .mkv bestand?

Bij .ISO bestanden en Video_TS schokt mijn beeld namelijk helemaal niet, maar zodra ik een .MKV bestand afspeel hapert deze wel vaak.

Mijn opstelling bestaat uit:

PC:

- Linksys Wireless WRT160N router
- Linksys WMP600N WiFi kaart
- Win7 Ultimate 64Bit
- PC is draadloos verbonden

EM7075DTS:

Bedraad aangesloten op de router.

FW: 1.00.09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit kan gewoon in de speler zelf, in het configuratiemenu. Misschien dat je draadloze pc hier stiekem de bottleneck is, en voor het haperen van HD video zorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:55:
Dit kan gewoon in de speler zelf, in het configuratiemenu. Misschien dat je draadloze pc hier stiekem de bottleneck is, en voor het haperen van HD video zorgt?
Ik kijk er waarschijnlijk helemaal overheen, maar ik kan niets vinden van framerate aanpassen??

Het rare aan het geheel, vind ik toch wel ,dat het haperen bij de ene .mkv wel is en bij de andere weer niet.

Ik verwacht dan ook niet dat het mijn pc is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
Instellingen > Audio/Video > Beeldresolutie > 1080p 24Hz (standaard: Automatisch zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk dank.

Ik keek er dus inderdaad overheen. ;)

Nu maar eens kijken of hij minder wil haperen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamrjh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05-2024
Hallo mede EM7075 gebruikers,

Het volgende wou ik toch even met jullie delen.

Ik heb ook nog steeds problemen met gebruiken van "windows 7 gedeelde mappen".
Tenminste, als ik via op de em7075 ->Netwerk -> gedeelde mappen, selecteer, ziet hij de server in iedergeval helaas niet.

Het volgende hielp WEL enorm bij de opties voor Film USB, Muziek USB
Op een USB stick heb ik de mount.sh file staan met daarin de verwijzingen naar de mappen op de server.
Dit gaf ook altijd een probleem om hier op te komen.

Ik had mijn win 7 pc en media player altijd een vast IP nummer geven.
Nu heb ik beiden een IP nummer via DHCP op mijn router laten toewijzen.
Om toch een beetje een vast ip nummer te behouden heb ik het volgende in de router aangepast:

DHCP aanzetten in de Media player
DHCP aanzetten in je Windows 7 computer

Router configuratie:

IP & MAC Binding
Mac adres van een netwerkpoort apparaat aan een specifiek IP adres koppelen

ARP Binding instellen
Het Mac adres aan een specifiek IP adres koppelen

DHCP Client ip reservation, instellen
Reserveert een bepaald IP adres voor een bepaald Mac adres.

Media player en windows 7 pc even herstarten.
Media player mount.sh weer opnieuw starten.

En tot op heden kan ik nog steeds, na een kleine delay, bij de Films USB en Muziek USB.
Ook na herstart PC of EM7075. :)

wat andere details:
Ik heb de laatste firmware v2.00.13 (Geen DTS versie),
Heb ook de REG key van Eminent niet gebruikt,
Mijn mappen op de win7 pc moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven,
Op de EM7075 staat de volgende optie uit : Automatische login

@Eminent
Het zou toch wel erg mooi zijn of de mount.sh bij opstarten EM7075 automatisch geladen wordt, en niet dat ik dat via een putty sessie moet starten.

Hopelijk werkt dit verhaal voor wat meer mensen.

Groeten
Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste