Als je mijn post dus iets aandachtiger had gelezen had je gemerkt dat ik een andere 'rip', met een hogere bitrate, wél gewoon prima af kon spelen. Mocht je geïnteresseerd zijn, voel je vrij om de sample even te downloaden via de eerder aangegeven link.keepitfrosty schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:02:
[...]
Lijkt me ook eerder een probleem van de rips te zijn. Alle .mkv's die ik tot nu toe op het apparaat heb geprobeerd werken perfect ook de bird scene van de planet earth. Heb genoeg rips afgespeeld met hoge bitrates en geen problemen gehad.
Dit klonk inderdaad in eerste instantie als een mogelijke oorzaak. Echter, aan de High@L5.1 kan het niet liggen : Bad Santa heeft dezelfde specificatie, en die speelt perfect af. De reframes zou op het eerste gezicht kunnen.Asure schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:51:
Alle rips die ik download speelt hij perfect af. Je moet alleen wel even naar de specs kijken, bij die shooter is dat nogal raar geript. Profiel is geen high@l4 en reframes is ook hoger als vier:
code:
1 2 3 4 Format profile : High@L5.1 Format settings, CABAC : Yes Format settings, ReFrames : 11 frames Muxing mode : Container profile=Unknown@5.1
Speler specs op de site van Eminent : ASP@L5, 720P, 1Pt. GMC) WMV9 (MP@HL), H.264 (BP@L3, MP@L4.0, HP@L4.0 & L4.1
Ligt dus niet aan je speler (die kan max high @ L4.1, en dat is met 4 reframes volgens de spec) maar aan de rip. Ik zie ook dat je bron HD-DVD is, en daar werden die profielen op gebruikt, maar dat is een dood formaat. Alle Blu-Rays die ik gezien heb, kwamen niet hoger als 4.1 met 4 reframes. Fout van de ripper dus
Als je dit via netwerk speelt is helemaal afhankelijk van je bron (pc? nas?) en met Homeplugs is het helemaal vragen om gestotter. (85Mbps / 2 = 42Mbps max, gemiddeld ~20Mbps=op het randje..)
USB sticks is ook een drama, die halen nooit hoge snelheden. Gebruik gewoon een externe USB harddisk op ntfs, werkt hier als een speer
Maar ik kijk net even naar de Oorlogswinter details.. :
Lijkt het nog steeds niet helemaal te verklaren, dus.Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L3.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Edit :
Zojuist even de stoute schoenen aangetrokken en even aan het testen geweest. Viel mij op dat ik het sample bestand op de eminent via het netwerk prima vloeiend (kleine hapering bij de brug) kon afspelen. Ook via USB (Nota bene via mn HTC Desire HD), lukte dit prima. Echter de hele film ging over het hele netwerk weer de soep in vanaf een minuut of anderhalf.
Hier nog wat nadere informatie over het 'haperen', trouwens. Het is niet alsof het even een haperend beeld is, en de film daarna weer verder speelt. Daar kan ik op zich wel mee leven. Maar de film wordt gewoon compleet onspeelbaar. Beeld begint te haperen, geluid wordt gewoon niet meer afgespeeld. Op pauze zetten en vervolgens weer hervatten helpt niet. Terugspoelen en vervolgens weer op play drukken soms wel. (Bij oorlogswinter wel, bij shooter niet).
Ook oorlogswinter (via het netwerk) zojuist nog even geprobeerd, en die haperde wederom volgens het hierboven beschreven patroon. Kan helaas de gehele films niet testen via USB, aangezien mijn Desire HD in FAT32 geformatteerd is (Max bestandsgrootte van ~4GB), en de films meestal minimaal rond de 8 GB zijn. Zal proberen komende week dus ergens een 16GB stickje vandaan te trekken.
Nog een kleine opmerking trouwens. Als ik een (willekeurige, gebeurd bij alle films) film op pauze zet, en vervolgens vanaf pauze terug of vooruit spoel, kan ik de film vervolgens niet meer afspelen (beeld blijft op pauze staan, tekentje van 'pauze' verdwijnt wel als ik op play druk, maar film speelt niet meer af). Nog meer mensen daar last van?
[ Voor 83% gewijzigd door Ch3cker op 27-12-2010 14:14 ]