Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 18:43
keepitfrosty schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:02:
[...]

Lijkt me ook eerder een probleem van de rips te zijn. Alle .mkv's die ik tot nu toe op het apparaat heb geprobeerd werken perfect ook de bird scene van de planet earth. Heb genoeg rips afgespeeld met hoge bitrates en geen problemen gehad.
Als je mijn post dus iets aandachtiger had gelezen had je gemerkt dat ik een andere 'rip', met een hogere bitrate, wél gewoon prima af kon spelen. Mocht je geïnteresseerd zijn, voel je vrij om de sample even te downloaden via de eerder aangegeven link.
Asure schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:51:
Alle rips die ik download speelt hij perfect af. Je moet alleen wel even naar de specs kijken, bij die shooter is dat nogal raar geript. Profiel is geen high@l4 en reframes is ook hoger als vier:

code:
1
2
3
4
Format profile : High@L5.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 11 frames
Muxing mode : Container profile=Unknown@5.1

Speler specs op de site van Eminent : ASP@L5, 720P, 1Pt. GMC) WMV9 (MP@HL), H.264 (BP@L3, MP@L4.0, HP@L4.0 & L4.1

Ligt dus niet aan je speler (die kan max high @ L4.1, en dat is met 4 reframes volgens de spec) maar aan de rip. Ik zie ook dat je bron HD-DVD is, en daar werden die profielen op gebruikt, maar dat is een dood formaat. Alle Blu-Rays die ik gezien heb, kwamen niet hoger als 4.1 met 4 reframes. Fout van de ripper dus :)

Als je dit via netwerk speelt is helemaal afhankelijk van je bron (pc? nas?) en met Homeplugs is het helemaal vragen om gestotter. (85Mbps / 2 = 42Mbps max, gemiddeld ~20Mbps=op het randje..)

USB sticks is ook een drama, die halen nooit hoge snelheden. Gebruik gewoon een externe USB harddisk op ntfs, werkt hier als een speer :)
Dit klonk inderdaad in eerste instantie als een mogelijke oorzaak. Echter, aan de High@L5.1 kan het niet liggen : Bad Santa heeft dezelfde specificatie, en die speelt perfect af. De reframes zou op het eerste gezicht kunnen.

Maar ik kijk net even naar de Oorlogswinter details.. :
Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L3.1
Format settings, ReFrames : 4 frames
Lijkt het nog steeds niet helemaal te verklaren, dus.

Edit :

Zojuist even de stoute schoenen aangetrokken en even aan het testen geweest. Viel mij op dat ik het sample bestand op de eminent via het netwerk prima vloeiend (kleine hapering bij de brug) kon afspelen. Ook via USB (Nota bene via mn HTC Desire HD), lukte dit prima. Echter de hele film ging over het hele netwerk weer de soep in vanaf een minuut of anderhalf.

Hier nog wat nadere informatie over het 'haperen', trouwens. Het is niet alsof het even een haperend beeld is, en de film daarna weer verder speelt. Daar kan ik op zich wel mee leven. Maar de film wordt gewoon compleet onspeelbaar. Beeld begint te haperen, geluid wordt gewoon niet meer afgespeeld. Op pauze zetten en vervolgens weer hervatten helpt niet. Terugspoelen en vervolgens weer op play drukken soms wel. (Bij oorlogswinter wel, bij shooter niet).

Ook oorlogswinter (via het netwerk) zojuist nog even geprobeerd, en die haperde wederom volgens het hierboven beschreven patroon. Kan helaas de gehele films niet testen via USB, aangezien mijn Desire HD in FAT32 geformatteerd is (Max bestandsgrootte van ~4GB), en de films meestal minimaal rond de 8 GB zijn. Zal proberen komende week dus ergens een 16GB stickje vandaan te trekken.

Nog een kleine opmerking trouwens. Als ik een (willekeurige, gebeurd bij alle films) film op pauze zet, en vervolgens vanaf pauze terug of vooruit spoel, kan ik de film vervolgens niet meer afspelen (beeld blijft op pauze staan, tekentje van 'pauze' verdwijnt wel als ik op play druk, maar film speelt niet meer af). Nog meer mensen daar last van?

[ Voor 83% gewijzigd door Ch3cker op 27-12-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
quicksnack schreef op woensdag 22 december 2010 @ 02:15:
[...]

Er is wel een manier. Als je de vorige firmware download op een usb stick dan heb je volgens mij een aantal bestandjes. ......
Ik had dus ook die update uitgevoerd. Dom ook want normaal gesproken check ik eerst of het geen kwaad kan. Maar ik lag dus al in bed en dacht ah what the hell. En vervolgens ben ik 2 uur bezig geweest om mijn (Windows) shares te kunnen benaderen via Samba. Elke gebruiker (gezinsleden ;) ) heeft andere rechten op die shares. Na de laatste update gaat er duidelijk iets mis tijdens de authenticatie tussen 7075 en Windows XP/7. Dankzij quicksnack heb ik de vorige firmware 2.00.06 kunnen flashen door deze in de 7075.ver naar 2.00.07-t2 te noemen. Nu krijg ik wel elke keer de melding dat er een nieuwe firmware beschikbaar is, maar die gaan we dus mooi niet flashe he :+ .

De workaround van Eminent om zonder wachtwoorden te werken wil ik niet toepassen op deze shares.

@hierboven.... Ik kan gewoon pauzeren en weer afspelen. Flash de speler eens opnieuw zou ik zeggen. Methode zoals quicksnack beschreef werkt ook goed voor een re-flash natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Die Bruine op 27-12-2010 09:03 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROKO608
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:21
Toch vreemd. Ik kreeg die problemen pas bij firmware 2.00.11-t2. Terwijl ik bij eerdere updates deze problemen niet heb gehad.

Ik moet wel zeggen dat ze bij Eminent een goede support hebben! Ze hebben me goed op weg geholpen om het probleem op te lossen. En idd het gebruiken van wachtwoorden met de shares zit er niet meer in. Ik ben allang blij dat ik weer toegang heb tot mijn shares. Vanaf mijn firmware is het niet mogelijk om het apparaat te tricken om een oudere firmware te flashen. Anders had ik dit denk ik ook liever gedaan.

Het is ook gewoon een feit dat de problemen voornamelijk met Windows 7 te maken heeft.
Die Bruine schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:01:
[...]

Ik had dus ook die update uitgevoerd. Dom ook want normaal gesproken check ik eerst of het geen kwaad kan. Maar ik lag dus al in bed en dacht ah what the hell. En vervolgens ben ik 2 uur bezig geweest om mijn (Windows) shares te kunnen benaderen via Samba. Elke gebruiker (gezinsleden ;) ) heeft andere rechten op die shares. Na de laatste update gaat er duidelijk iets mis tijdens de authenticatie tussen 7075 en Windows XP/7. Dankzij quicksnack heb ik de vorige firmware 2.00.06 kunnen flashen door deze in de 7075.ver naar 2.00.07-t2 te noemen. Nu krijg ik wel elke keer de melding dat er een nieuwe firmware beschikbaar is, maar die gaan we dus mooi niet flashe he :+ .

De workaround van Eminent om zonder wachtwoorden te werken wil ik niet toepassen op deze shares.

@hierboven.... Ik kan gewoon pauzeren en weer afspelen. Flash de speler eens opnieuw zou ik zeggen. Methode zoals quicksnack beschreef werkt ook goed voor een re-flash natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Indien gewenst: Het is gewoon mogelijk om oudere firmware te flashen, mits je de files bewerkt zoals eerder in het topic aangegeven is.

@Ch3cker: Het aantal reframes in de video-spec voor h264 is vooraf gedefineerd. De EM7075 speelt maximaal high @ level 4.1 / 4 reframes, hetzelfde profiel als actief op je BluRay speler, of AVCHD camera, enzovoort. Deze profielen zijn door de industrie met elkaar afgesproken. De video die jij hebt, komt echter van een HD-DVD, een standaard die alleen nog door de Xbox 360 ondersteunt word.

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:11:
Indien gewenst: Het is gewoon mogelijk om oudere firmware te flashen, mits je de files bewerkt zoals eerder in het topic aangegeven is.

@Ch3cker: Het aantal reframes in de video-spec voor h264 is vooraf gedefineerd. De EM7075 speelt maximaal high @ level 4.1 / 4 reframes, hetzelfde profiel als actief op je BluRay speler, of AVCHD camera, enzovoort. Deze profielen zijn door de industrie met elkaar afgesproken. De video die jij hebt, komt echter van een HD-DVD, een standaard die alleen nog door de Xbox 360 ondersteunt word.
Daar waren we inmiddels zelf ook al achter, inderdaad. Dus dat in mijn eerdere voorbeeld de film Shooter niet afgespeeld kan worden, is jammer maar 'terecht' vanwege de specificatie. Neemt niet weg dat de film Oorlogswinter (neem deze film even als voorbeeld), ook niet te kijken is, terwijl deze ook maar 4 reframes heeft, en high@level 3.1.

Specsheet van Oorlogswinter 720p :
General
Complete name : H:\Map1\Oorlogswinter.720P.BluRay.NLD.x264-HEITZER\Oorlogswinter.720P.BluRay.NLD.x264-HEITZER.mkv
Format : Matroska
File size : 4.36 GiB
Duration : 1h 43mn
Overall bit rate : 6 034 Kbps
Encoded date : UTC 2009-05-17 12:38:56
Writing application : mkvmerge v2.8.0 ('The Tree') built on May 14 2009 09:28:39
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L3.1
Format settings, ReFrames : 4 frames
Muxing mode : Container profile=Unknown@3.1
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 1h 43mn
Bit rate : 5 274 Kbps
Nominal bit rate : 5 400 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 544 pixels
Display aspect ratio : 2.35:1
Frame rate : 24.000 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.316
Stream size : 3.81 GiB (87%)
Writing library : x264 core 67 r1148M 400740b
@Hierboven trouwens. Op pauze drukken en dan weer afspelen gaat prima, inderdaad. Het gaat er echt specifiek om dat je de player op pauze zet, vervolgens terug spoelt, en dan op play drukt. Dan stopt de speler keurig met terugspoelen, maar krijg ik hem met geen mogelijkheid meer spelende, dan blijft ie op pauze staan.

[ Voor 43% gewijzigd door Ch3cker op 27-12-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

connos schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:08:
Gebruik een wd 2,5" zonder enig probleem
Onbegrijpelijk, ik heb er al 3 verschillende hd's (zonder eigen voeding) aangehangen en geen enkele is 100% en bij jou geen problemen :? Enig idee wat de RPM van de HD is ??
Ik heb o.a.een LaCie Rikiki met een Hitachi 5400rpm, 8Mb cache erin en die hapert ..

[ Voor 24% gewijzigd door Goner op 27-12-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ch3cker ik reageer toch echt op je posting waarin je nog schrijft dit niet zeker te weten:
Dit klonk inderdaad in eerste instantie als een mogelijke oorzaak. Echter, aan de High@L5.1 kan het niet liggen : Bad Santa heeft dezelfde specificatie, en die speelt perfect af. De reframes zou op het eerste gezicht kunnen.
@Rockvee2
Ik heb geen problemen met een Freecom XXS externe usb HD en deze mediaspeler. Ik doe de usb hd erin en hij speelt af. Heel soms zegt hij . Local device disconnected maar hij geeft goed stroom aan de usb hd.
Op deze manier draai je de voeding van de EM7075 de nek om. De disk krijgt in deze net genoeg stroom om te draaien, maar soms zakt het beneden peil, en dan gaat je disk uit (local device disconnected.). Dit gebeurt nu af en toe, maar zal straks vaker gebeuren, todat je EM7075 niet meer aan gaat.

@goner: 90% van alle USB 2.5" diskdrives heeft tegen de 1000mA stroom nodig.
Om deze reden levert de fabrikant er een dubbel-usb kabel bij. Per USB poort is er maximaal 500mA beschikbaar. Je EM7075 kan ook maximaal 500mA leveren. Ga je hier overheen, dan zorg je voor overbelasting van de voeding.

Ik denk dat connos een disk heeft die het toevallig doet. De EM7075 is hier echter niet specifiek voor gemaakt, en wij adviseren daarom schijven met een externe voeding te gebruiken.

Mbt. de oorlogswinter rip, weet je zeker dat die FPS correct zijn die MediaInfo aangeeft, en dat je TV ook 24P speelt bijv. ? De framerate van die video is 24FPS, als je die op 50 of 60FPS gaat afspelen (1080p50/1080p60) dan zal hij schokken bij grote pannende scenes. Zet 24P aan, het probleem zou dan opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:23:
@Ch3cker ik reageer toch echt op je posting waarin je nog schrijft dit niet zeker te weten:

[...]

Mbt. de oorlogswinter rip, weet je zeker dat die FPS correct zijn die MediaInfo aangeeft, en dat je TV ook 24P speelt bijv. ? De framerate van die video is 24FPS, als je die op 50 of 60FPS gaat afspelen (1080p50/1080p60) dan zal hij schokken bij grote pannende scenes. Zet 24P aan, het probleem zou dan opgelost moeten zijn.
Dat begreep ik, maar de Shooter film vind ik persoonlijk niet zo heel belangrijk. Ik begrijp dat dat gewoon een HD DVD rip is, en dat dat inmiddels een vergane standaard is (zonde, overigens). Dus dat vind ik ook gewoon acceptabel, dat de speler dat niet afspeelt.

Ja, de info die MediaInfo aangeeft is correct. Ik had de 'resolution' optie in het 'Audio/Video' instellingen menu op 'auto' staan. Zojuist even geprobeerd, maar 1080p @ 24Hz geeft hetzelfde resultaat. Ja, de TV (Samsung UE37C6730) kan 1080p @ 24p afspelen (Zodra ik de resolutie verzet van auto naar 1080p @ 24Hz geeft de tv ook keurig in de linker bovenhoek aan 1920 * 1080 @ 24Hz).

Edit : Even voor de duidelijkheid. Ik gebruik geen homeplugs, wifi or whatsoever. Ik gebruik gewoon een cat5e bekabeld netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Ch3cker op 27-12-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ch3cker: HD-DVD was een betere standaard met hogere specs, maar BluRay heeft het helaas daar van gewonnen, zonde, ben ik met je eens.

Dat terzijde: Ik heb hier net wat tests gedaan met materiaal op 24P en een Samsung 40M86 @ 1080p24, en dat loopt prima.. heb je mogelijkheid om van die Oorlogswinter een sample te maken? Anders probeer ik hem zelf te vinden vanavond, kijken wat daar mee loos is..

Reden dat ik dit vraag, omdat ik wel een PROPER release zie op bijv. Usenet (h-oorlogswinter.*), maar jou versie nergens tegenkom. Voor ons als helldeskers is nummer1 ergernis foute huis-tuin-keuken-rips met verkeerde bitrates, syncproblemen of gekke framerates.. en de oorlogswinter-release is juist 'proper' gedaan omdat anderen totaal uit sync liep volgens de NFO. (sample is overigens ook 24FPS dus dat klopt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
De release die ik heb komt van HDbits, en is een interne release. Die zal je dus ook nergens gaan vinden op usenet idd (als het goed is, tenminste).

Ik ga even kijken of ik een sample kan maken.

Edit :

Het rare is dus, als ik een sample maak (met mkvmerge splitsen aan zetten, splitsen na 300 seconden en dan cappen op max 2 bestanden), speelt de speler het wél vloeiend af.. Terwijl ik dus met mkvmerge voor de rest niks aan de instellingen verander o.i.d. Vreemd, dus.. Daarom zie ik ook niet echt het nut ervan in om je een sample te sturen, aangezien dat dus waarschijnlijk wel goed afgespeeld gaat worden.. Suggesties ?

[ Voor 52% gewijzigd door Ch3cker op 27-12-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:03
bij nader inziens lijk ik ook last van de volledige stottering die ch3cker beschrijft te hebben bij bepaalde files. Het lijkt na de firmware update te zijn gebeurd. De bitrate lijkt niet het probleem, maar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Om deze reden levert de fabrikant er een dubbel-usb kabel bij.
Niet allemaal ... die LaCie bijv. heeft maar 1 USB plug.
In ieder geval bedankt voor de heldere uitleg. ik heb nog een Freecom Mobile 2.5" liggen waar 5V in kan, eens kijken of ik een power adapter kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:06

greatgonzo

schit-te-rend!

Hoe gaat het met het streamen op deze speler? Ik wil het op deze manier opstellen
laptop > wireless naar router (linksys) > wired naar de speler
ik wil dan trouwens vooral blueray iso's gaan bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

greatgonzo schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:17:
Hoe gaat het met het streamen op deze speler? Ik wil het op deze manier opstellen
Werkt prima (daar is ie namelijk ook voor bedoeld ;)), als je draadloos netwerk tenminste snel genoeg is.
Je wireless router wordt het "middelpunt" van je netwerk. Je kunt op de EM7075 streamen van zowel wireless als wired aangesloten systemen.

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 28-12-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Bedoel je met streamen gewoon de bestanden van je laptop afhalen of echt laten streamen door je laptop zodat de 7075 deze alleen maar "weergeeft". Als het allemaal een beetje hapert zou je streaming moeten proberen, alleen laat je dan je laptop al het werk doen. Een 10GB 1080p mkv afspelen over een 54Mb link ging bij mij niet altijd vlekkeloos. Inmiddels heb ik de router vervangen en is mijn pc (met alle bestanden) via een 150Mb link aangesloten op mijn router en de 7075 via een 100Mb-T link aangesloten. Speelt alles probleemloos af nu. 54Mb links kunnen het afhankelijk van de router net aan. Maar ga je een 40GB ISO afspelen, succes :+ . Hele simpele test, kopieer de film eens naar een andere laptop of pc als je die hebt. Duurt dit langer dan de lengte van de film, dan heb je een aardige uitdaging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

greatgonzo schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:17:
Dus de bestanden die afgespeeld moeten worden staan in shares op je laptop ?? en die is alleen wireless verbonden ??
vraag me af of dat gaat werken ; ik krijg het niet eens voor elkaar met Devolo homeplugs (dLAN® 200 AVplus) om zonder haperingen TV series (720p) te streamen en die zijn (in mijn ervaring) toch sneller dan standaard wireless (802.11g).
Die Bruine schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:23:
Bedoel je met streamen gewoon de bestanden van je laptop afhalen of echt laten streamen door je laptop zodat de 7075 deze alleen maar "weergeeft". Als het allemaal een beetje hapert zou je streaming moeten proberen,
Vertel eens wat meer ... ik heb in het verleden wel eens een server laten streamen naar andere PC's mbv VLC (met UDP uni/multicast), maar hoe werkt dat met de EM7075 ?

[ Voor 32% gewijzigd door Goner op 28-12-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ch3cker schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:18:
Het rare is dus, als ik een sample maak (met mkvmerge splitsen aan zetten, splitsen na 300 seconden en dan cappen op max 2 bestanden), speelt de speler het wél vloeiend af.. Terwijl ik dus met mkvmerge voor de rest niks aan de instellingen verander o.i.d. Vreemd, dus.. Daarom zie ik ook niet echt het nut ervan in om je een sample te sturen, aangezien dat dus waarschijnlijk wel goed afgespeeld gaat worden.. Suggesties ?
Het zou kunnen zijn, dat de oudere versie van MKVmerge (2.x) waarmee hij gemuxed is niet helemaal 100% is, of om een andere manier niet goed afspeelt. Als je de sample remuxed, en de output werkt, dan zou je net zo goed eens de hele mkv kunnen remuxen met een nieuwe 4.x versie van mkvmerge, om te zien of het probleem dan voorbij is.

@BorisG: Met alle films, of één specifiek bestand? Hoe stream je? Graag mediainfo & meer details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 15:42
Ch3cker schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 21:22:
Nu zet ik gisteren even de intro van "Komt een vrouw bij de dokter" aan, een 720p mkv bestand, en merk iets raars op. Bij sterk bewegend beeld (voor de kenners : in de intro bij de "vlucht" over het water) merkte ik haperingen. Na goed opletten was dit later in de film ook nog het geval.
Zorg dat de framerate van jouw videomode gelijk is aan dat van het bronmateriaal (dus 24p materiaal afspelen in de videouitgangsmode 720/1080 24p en dus niet 50/60p/i).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Windows 7 kan met mediaplayer streaming leveren. Ik neem dit voorbeeld omdat mijn PC op W7U draait. De 7075 kun je toevoegen aan de lijst met apparaten waar W7 heen mag/moet streamen. Als je dan onder netwerk bij UPnP kijkt zul je de libraries vinden die jij hebt ingesteld. Stel je dit niet in, dan zul je ook niets in de libraries vinden en zul je alles via Samba moeten doen. Zelf gebruik ik geen streaming omdat mijn verbinding toereikend is en ik niet wil dat mijn PC moet gaan werken terwijl de 7075 prima in staat is om al het werk zelf te doen (en veel minder stroom verbruikt).
Ik moet zeggen dat ik zelf nog niets heb gestreamed naar mijn 7075, zal ik vanavond eens proberen. Ik heb namelijk mijn bestanden nog niet toegevoegd aan de libraries. De 7075 ziet mijn PC wel via UPnP, maar ik kan nog niets kiezen.

VLC deed dat inderdaad ook prima naar mijn vorige zwakke-pc (die is vervangen door een 7075), maar dat ga ik niet testen hoor :> . W7 moet een kleine moeite zijn voor mij en daartoe ben ik nog wel bereid. Maar VLC :z die tijd heb ik gehad, Samba/shares werken nu perfect ;)

Voor de geïnteresseerden, link naar MSDN blog over UPnP en streaming.

[ Voor 7% gewijzigd door Die Bruine op 28-12-2010 11:53 . Reden: Link naar UPnP blog ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
@EminentEurope bedankt voor je antwoord.
niet werkt:
bestand X bijvoorbeeld AVC (container profile Unknown @ 4.1), High at L4.1 (cabac 5 ref frames)

of bestand Y bijvoorbeeld AVC (container profile IUnknown @4.0) (High 4.0) (cabac 4 ref frames)

wel werkt:

bijvoorbeeld bestand Z AVC (container profile Unknown @ 5.1) (High 5.0) (cabac 8 ref frames)

setup: NAS->router->Eminent->receiver->tv

voorheen slikte die probleemloos hetzelfde bestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:06

greatgonzo

schit-te-rend!

Goner schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:05:
[...]
Dus de bestanden die afgespeeld moeten worden staan in shares op je laptop ?? en die is alleen wireless verbonden ??
vraag me af of dat gaat werken ; ik krijg het niet eens voor elkaar met Devolo homeplugs (dLAN® 200 AVplus) om zonder haperingen TV series (720p) te streamen en die zijn (in mijn ervaring) toch sneller dan standaard wireless (802.11g).
ik wil dus de eminent wired aan de router hangen (linksys WRT160N), en de films inderdaad in een shared map op de laptop plaatsen. Deze verstuurd dan draadloos (wlan) de film door naar de speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Die Bruine schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:51:
Als je dan onder netwerk bij UPnP kijkt zul je de libraries vinden die jij hebt ingesteld.
Ah, OK. Dat ken ik ... ik heb inderdaad op mijn PC (XP Pro sp3) aangezet dat MediaPlayer mag sharen en dat zie ik ook op de EM7075. Ik dacht alleen dat dat een alternatief voor Samba/NAS was, maar daarmee stream je dus echt naar andere devices ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Heel dat "afspelen met" verhaal wordt niet officieel ondersteund door de EM7075 en bevindt zich in een bèta stadium, aldus Eminent. Dus als het niet werkt, wil het niet zeggen dat je iets verkeerd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heb ook veel problemen ondervonden met dit produkt na de laatste firmware update v 1.00.07-t1
deze is echt BRAK. kon geen gedeelde mappen meer vinden.( met een tool wel opgelost)
maar kon toen geen MKV meer afspelen. heb gisteren de oude fimware v 1.00.6 weer teruggezet en alles werkt weer v 1.00.6 even hernoemen met je kladblok naar v 1.00.7-t2 via USB

Hopelijk kompt Eminent met een goed geteste versie fimware dit lijkt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

[...]

@Rockvee2

[...]

Op deze manier draai je de voeding van de EM7075 de nek om. De disk krijgt in deze net genoeg stroom om te draaien, maar soms zakt het beneden peil, en dan gaat je disk uit (local device disconnected.). Dit gebeurt nu af en toe, maar zal straks vaker gebeuren, todat je EM7075 niet meer aan gaat.
Maar dit ligt dan echt aan de EM7075 want er staat duidelijk bij de productomschrijving dat je gewoon een usb-hdd kan aansluiten.

Voor het afspelen van films, afbeeldingen en muziek via USB of netwerk

Er moet anders gewoon een bericht staan van:

Werkt het beste met een externe usb-hdd met eigen stroomvoorziening.

Maar ik zie het wel , :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
-update-

volgens de quicksnack-methode de oudere firmware 1.00.06 er weer opgezet...en de problemen zijn weg, de files spelen gewoon weer lekker af zoals voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ik krijg de indruk dat miv 1.00.07-t1 ook de tijd niet meer automatisch gezet wordt met NTP .. ??
klok staat steeds op 1-1-2000 01:00 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is al vaak genoeg uitgelegd:
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:16:
Er draait geen realtime klok/ntpdate nog in de EM7075
Voor zover ik weet is er geen enkele firmware geweest waarbij er een realtime klok liep.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

BS.
Vóór 1.00.07-t1 liep de klok gelijk op mijn EM7075DTS !!
Gewoon aanloggen in Linux en 'date' intikken. Je ziet het ook aan de timestamp van folders en bestanden op USB devices als je BT of NZB gebruikt hebt.

zie ook : http://opensource.eminent...iewtopic.php?p=3574#p3574
quote : "Via NTP, automatisch bij boot."

[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 29-12-2010 10:30 ]

Verwijderd

Oh, dat is er blijkbaar tussentijds bij gekomen ;)
Ik gebruik de klok van dat ding eerlijk gezegd niet... Gewoon 100% als mediaplayer, niks anders. Dan mis je een klok niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Correctie op de post van 10 nov. Er is idd. in een update NTP bijgekomen. Als hij netwerk heeft bij het opstarten, dan krijgt hij ook de tijd, anders niet.

SMB/MKV desync/stotter probleem heeft onze hoogste aandacht momenteel, en wordt in een toekomstige firmware update aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
dat is goed nieuws EminentEurope. Met de oude firmware werkt het prima, een prima mediaspelertje:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Ik zoek de goedkoopste goed functionerende WLAN stick voor de 7075 die ik kan krijgen :P Of dat in NL, China (dealextreme ofzo) of de USA of whereever is boeit me niet. Wat zijn jullie ervaringen met niet-Eminent stickies? RT30x, betekent dat dat de RT3070 chipset ook werkt?

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 03-01-2011 22:35 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:25:
Correctie op de post van 10 nov. Er is idd. in een update NTP bijgekomen. Als hij netwerk heeft bij het opstarten, dan krijgt hij ook de tijd, anders niet.
Nou, dat is juist het probleem ! In 1.00.06 nog wel, maar vanaf 1.00.07-t1 niet meer ... :(

/osd # date
Sat Jan 1 13:20:20 UTC 2000

en geloof me, hij heeft netwerk/internet verbinding.

PS ; op Eminent forum begrepen dat NTP blijkbaar is omgevallen in 1.00.07-t1 ... wordt gefixed onderzocht

By the way ; heb nu begrepen dat externe 2.5" HD zonder eigen voeding geen optie is. Maar hoe zit het met USB memory sticks ?? Ik krijg daar ook gestotter bij hele gewone 720p TV series ?!

[ Voor 26% gewijzigd door Goner op 04-01-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

By the way ; heb nu begrepen dat externe 2.5" HD zonder eigen voeding geen optie is. Maar hoe zit het met USB memory sticks ?? Ik krijg daar ook gestotter bij hele gewone 720p TV series ?!
Ik heb zelf ook een 2.5" HD, Toshiba 320 Gb. Als ik hem aansluit op de computer of de laptop op een enkele usb-aansluiting, dan doet ie het soms wel, maar soms ook niet (hij draait dan niet) , in dat geval schud ik hem even heen en weer en sluit hem opnieuw aan, en met geluk doet ie het dan wel. Maar op de em7075 draait ie altijd prima, zonder extra stroom.
Hoe reageert jullie 2.5 hd op de computer met enkele usb 2.0? Draait ie in één keer? Dan zou ik concluderen dat de mediaspelers niet allemaal dezelfde hoeveelheid stroom afgeven op de usb-aansluiting.
Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds drie weken deze mediaplayer eerst ging het allemaal prima maar na de laatste up-date blijft die haperen bij MKV files, eerst was dit niet zo. Nu heb ik hier gelezen dat je de up- date terug kan zetten op 1.00.06 door deze te veranderen in het kladblok maar dat werkt bij mij ook niet.

Graag hulp.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hier draait een 2,5" HDD prima met 1 USB aansluiting :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:00:
Hoe reageert jullie 2.5 hd op de computer met enkele usb 2.0? Draait ie in één keer?
Yep, geen enkel probleem. Zowel op desktop als laptop ... ik heb er een paar (2.5" Hitachi/IBM Travelstar 4200rpm) zelf in externe behuizing (König) gestopt en ook een splinternieuwe LaCie Rikiki.
Dan zou ik concluderen dat de mediaspelers niet allemaal dezelfde hoeveelheid stroom afgeven op de usb-aansluiting.
Precies! Ik hoor nl van mensen die zonder problemen USB sticks en HD's zonder eigen voeding aan bijv. Playons, maar aan mijn EM7075DTS werkt het voor geen meter ; een en al haperingen ..
Is bij navraag ook bevestigd door Eminent, zowel hier als in Eminent forum. Hadden ze wel eens op de doos of handleiding mogen zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:32:
[...]

Yep, geen enkel probleem. Zowel op desktop als laptop ... ik heb er een paar (2.5" Hitachi/IBM Travelstar 4200rpm) zelf in externe behuizing (König) gestopt en ook een splinternieuwe LaCie Rikiki.

[...]
Precies! Ik hoor nl van mensen die zonder problemen USB sticks en HD's zonder eigen voeding aan bijv. Playons, maar aan mijn EM7075DTS werkt het voor geen meter ; een en al haperingen ..
Is bij navraag ook bevestigd door Eminent, zowel hier als in Eminent forum. Hadden ze wel eens op de doos of handleiding mogen zetten :(
Wellicht een verschil in stroomafgifte op usb tussen de EM7075 en de EM7075-DTS..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ben niet zo technisch onderlegd, maar zou je een USB hub met voeding kunnen gebruiken om HD's die niet genoeg stroom trekken over de USB poort van de EM7075, goed te laten werken ??
Evt. kan ik dan zo'n kabel met 2 USB aansluitingen aan de ene kant gebruiken ...

ik begrijp intussen en ook uit antwoord van Eminent in dit topic dat een USB poort normaal 500mA levert, maar dan snap ik niet dat de HD wel werkt op de USB poort van m'n laptop, maar niet op de van de EM7075 ??

[ Voor 57% gewijzigd door Goner op 05-01-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:35:
Ben niet zo technisch onderlegd, maar zou je een USB hub met voeding kunnen gebruiken om HD's die niet genoeg stroom trekken over de USB poort van de EM7075, goed te laten werken ??
Evt. kan ik dan zo'n kabel met 2 USB aansluitingen aan de ene kant gebruiken ...
Ik heb zo'n vermoeden dat als je die HD aansluit op een USB-hub met externe voeding, en je gebruikt dan 1 usb-aansluiting, dat ie het waarschijnlijk goed doet.
Als je 2 aansluitingen gebruikt met zo'n kabel die ervoor geschikt is, dan zal ie het zeker wel moeten doen, aangezien een hub met externe voeding ook max. 500 mA per poort zou moeten kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
quicksnack schreef op woensdag 22 december 2010 @ 02:15:
[...]

Er is wel een manier. Als je de vorige firmware download op een usb stick dan heb je volgens mij een aantal bestandjes. Eén ervan is EM7075D.ver. Als je dit bestandje opent krijg je:
code:
1
2
3
4
VERSION='1.00.06' (of ander versienummer)
LOCATION='em7075d.bin'
KERNEL='Yes'
PKG_LOCATION='em7075d.pkg'

Als je nu het versienummer handmatig veranderd naar een hogere versie als die je hebt geïnstalleerd en het bestand weer wegschrijft, USB in de mediaplayer stopt en opnieuw boot denkt de player dat er een nieuwe versie is, zal deze laden, en na opnieuw opstarten hatsikidee..... de oudere versie weer terug. Je kan dan in ieder geval weer verder.

Met het probleem kan ik je echter niet helpen: ik wacht even met upgraden totdat zeker is dat deze versie goed is.

Succes!
@Marcoooo7 Heb je het zoals hierboven beschreven staat gedaan? Bij mij werkte dit prima namelijk. Hulde aan de quicksnack methode! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er dit van gemaakt en dat werkt niet, hij blijft maar zeggen geen netwerkverbinding want die haal ik er uit.
VERSION='2.00.08'
LOCATION='em7075.bin'
KERNEL='Yes'
PKG_LOCATION='em7075.pkg'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
hmm dan weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, Bij mij werkt het weer had de verkeerde firmware, ik had niet de DTS versie. Jah ik weet stom van me.
Bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:22:
[...]

Hoi, Bij mij werkt het weer had de verkeerde firmware, ik had niet de DTS versie. Jah ik weet stom van me.
Bedankt voor de moeite.
Voor alle duidelijkheid : Je hebt dus de oude firmware weer terug geflashed, en de problemen waren daarna verholpen? Ik ga het nu iig ook even proberen, post hier zo mn bevindingen.

Edit :

Overigens, zie de volgende thread in het Eminent 7075/Eminent 7075-DTS topic op de eminent site.

Om het even kort samen te vatten :

[quote]Re: Na update 1.00.07 geen toegang meer tot gedeelde mappen
by misto » Mon Jan 03, 2011 12:26 pm

Ik had hetzelfde probleem, en na het instellen van alle settings zoals hierboven gemeld kon ik de mappen in 50% van de gevallen zien. Wanneer ik de mappen kon zien had ik problemen met het afspelen van grote MKV bestanden, deze gingen stotteren of liepen vast . Ik heb nu gedowgrade naar 1.00.06 en alle problemen zijn verholpen.[/quote]

[quote]
Re: Na update 1.00.07 geen toegang meer tot gedeelde mappen
by Alex » Mon Jan 03, 2011 2:33 pm

Het probleem is hier inmiddels gedupliceerd en wordt opgepakt voor een volgende release. Zodra er meer bekend is volgt er info
[/quote]

Zal even vragen waar de beste Alex op doelt : het probleem van het niet kunnen benaderen van shares, of het probleem dat grotere mkv bestanden niet afgespeeld kunnen worden.

Had de laatste post van Eminent Europe over het hoofd gezien.. Excuus.

Nu even de oude firmware erop zetten.

Edit2 :

Oude firmware geflashed. De Shooter 1080p rip met eerder genoemde specs speelt prima af. Hier en daar nog wat lags, maar dat valt dus te verwachten door het hoge aantal reframes van HDDVD. Oorlogswinter niet getest, maar ik neem aan dat de problemen nu opgelost zijn.

Erg jammer overigens, dat Eminent zo een firmware heeft uitgebracht, en er dus ook meer dan een twee weken over doet om met een oplossing te komen. Maar goed. Even afwachten op een volgende release, en dan hopen dat alles opgelost zal zijn.

Bedenk me net dat het eigenlijk ook nogal raar is, als je naar de changelog kijkt van de update.. Die zou in principe de in-movie performance niet moeten beïnvloeden, right?

[ Voor 75% gewijzigd door Ch3cker op 06-01-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:32:
[...]

[...]
Je hebt 5 jaar garantie op je mediaspeler van Eminent, ik zou contact opnemen met Eminent en vragen om een andere, anders ben je belazerd door eminent omdat ze niet een degelijk product bij je afleveren. Als mijn mediaspeler er mee ophoud in die 5 jaar (door een natuurlijke dood), dan ga ik ook gewoon garantie claimen want het product hoort gewoon lang mee te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[b][message=35304833,noline] RT30x, betekent dat dat de RT3070 chipset ook werkt?
Weet iemand dan misschien een lijst waar ik kan vinden welke usb stickies RALink chipsets hebben?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Vraagje,
Zelf heb ik een eminent 7071, maar daarop werkt het waarschijnlijk hetzelfde.

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb veel van mijn muziek in FLAC formaat, en dat kan ik met de eminent gewoon afspelen.

Maar als ik een mediaserver heb geinstalleerd (Twonkey server, XBMC enz) dan kan de eminent het FLAC formaat niet afspelen. Hoe kan dat?
Ik gebruik liever een media server, omdat die sneller is, en omdat ik dan meer mogelijkheden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=35312794,noline]
ik begrijp intussen en ook uit antwoord van Eminent in dit topic dat een USB poort normaal 500mA levert, maar dan snap ik niet dat de HD wel werkt op de USB poort van m'n laptop, maar niet op de van de EM7075 ??
Je laptop met 19 watt voeding heeft wat meer marge over de USB poort.

Eis van de industrie is 500mA max leverbaar door de poort, en 500mA max te gebruiken door het apparaat per poort. (Vandaar de dubbel-usb kabels, dan kan je 1000mA pakken.)

De EM7080 heeft slechts één usb poort. Wil je meer ampere, dan zul je een hub (met voeding) moeten aansluiten, of self-powered disks gebruiken.
dutchronnie schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:43:
Als ik een mediaserver heb geinstalleerd (Twonkey server, XBMC enz) dan kan de eminent het FLAC formaat niet afspelen. Hoe kan dat?
De Eminent kan wel FLAC afspelen, maar jou mediaserver is niet slim genoeg om FLAC als audioformaat te herkennen, en uberhaupt aan te bieden aan de spelers in het netwerk. Dit ligt niet aan je EM7075.

[ Voor 21% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 10-01-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
De Eminent kan wel FLAC afspelen, maar jou mediaserver is niet slim genoeg om FLAC als audioformaat te herkennen, en uberhaupt aan te bieden aan de spelers in het netwerk. Dit ligt niet aan je EM7075.

Welke mediaserver zou ik dan wel kunnen gebruiken?
Die dus het FLAC formaat herkent en doorgeeft aan de eminent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update (automatisch via netwerk te verkrijgen, zet even je speler uit & aan.)

EM7075: 2.00.12
EM7075-DTS: 1.00.08

- SMB probleem zou nu opgelost moeten zijn. (wacht op bevestiging van bijv. Ch3cker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
stotteringen in normale mkv weergave ook verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Snel naar boven gerend. SMB werkt, maar pauzeren, terugspoelen en spelen hervatten dat werkt niet. Heb ik geen last van, maar dat vroeg iemand Ch3cker hier volgens mij. Stotterende mkv's heb ik nog geen last van gehad, gelukkig.

Nu nog een instelbaar default startscherm (in mijn geval netwerk/Samba) en default subtitles aan (Engels bij voorkeur) en ik ben 100% happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:07:
Update (automatisch via netwerk te verkrijgen, zet even je speler uit & aan.)

EM7075: 2.00.12
EM7075-DTS: 1.00.08

- SMB probleem zou nu opgelost moeten zijn. (wacht op bevestiging van bijv. Ch3cker)
'Stotteren' opgelost. Shooter even afgespeeld, en geen problemen geconstateerd, prima soepeltjes. Waar de oude firmware nog even hikte bij de brug in de intro pan over het water, bleef de nieuwe firmware constant.

Rewinden/Forwarden tijdens pauze resulteert nog steeds in het hangen van de video. Opnieuw afspelen van het bestand is dan noodzakelijk. Echter is dat overkomelijk als je het weet.. Dus alleen terugspoelen/vooruitspoelen als de film op 'Play' staat, en niet op 'Pauze'.

3 weken sinds de foutieve firmware release. inclusief de feestdagen etc best nog redelijk hoor. =]

Met deze firmware ben ik een tevreden gebruiker. ;)

Enige waar ik me nog een klein beetje aan stoor is dat er continu rechtsbovenin staat dat er geen media beschikbaar is omdat ie allemaal maar de USB media ziet, en niet de media via het netwerk. Ik zou zeggen : Haal gewoon de hele melding weg. Ten tweede zou een zoekfunctie in de mappenstructuur ook erg prettig zijn.. Zit nu in mn film map (>200 mappen) dus soms eerst 100x op knopje naar beneden te drukken voordat ik bij de film ben die k wilt kijken.. ^^'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:33
Ch3cker schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:56:
[...]
Ten tweede zou een zoekfunctie in de mappenstructuur ook erg prettig zijn.. Zit nu in mn film map (>200 mappen) dus soms eerst 100x op knopje naar beneden te drukken voordat ik bij de film ben die k wilt kijken.. ^^'.
Ik stoor me daar ook aan! Naast een zoekfunctie zou het ook handig zijn wanneer je, als je bijv. op links of rechts klikt op de afstandsbediening, per 10 mappen springt. Nu is er geen functionaliteit achter deze knoppen als je de lijst van mappen (of bestanden) op het scherm hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
Ch3cker schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:56:
[...]
Met deze firmware ben ik een tevreden gebruiker. ;)
hier sluit ik mij bij aan!
met deze firmware geen stotteringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik ben minder tevreden. Sinds de update van gisteren werkt samba niet meer. Ik bedoel: de samba server op de EM7075, zodat ik vanaf mijn PC de door de EM7075 gesharede USB disk kan gebruiken.

Er draait wel een smbtree proces, maar geen samba daemon.

Hellup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:25:
[...]

Je laptop met 19 watt voeding heeft wat meer marge over de USB poort.

Eis van de industrie is 500mA max leverbaar door de poort, en 500mA max te gebruiken door het apparaat per poort. (Vandaar de dubbel-usb kabels, dan kan je 1000mA pakken.)

De EM7080 heeft slechts één usb poort. Wil je meer ampere, dan zul je een hub (met voeding) moeten aansluiten, of self-powered disks gebruiken.

[...]

Waarom staat er niet in de handleiding iets van

Gebruik alleen een Externe Harddisk met aparte voeding? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
SVMartin schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:51:
Ik ben minder tevreden. Sinds de update van gisteren werkt samba niet meer. Ik bedoel: de samba server op de EM7075, zodat ik vanaf mijn PC de door de EM7075 gesharede USB disk kan gebruiken.

Er draait wel een smbtree proces, maar geen samba daemon.

Hellup?
Buiten dat dit natuurlijk wel hoort te werken, waarom zou je dit überhaupt willen? Ik mag aannemen dat iets over je netwerk heen sturen naar een harde schijf die je weer via USB aan je Eminent hebt aangesloten niet echt snel zal gaan.. Waarom sluit je de hdd niet gewoon aan op de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ch3cker schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:17:
Buiten dat dit natuurlijk wel hoort te werken, waarom zou je dit überhaupt willen?
Om de Torrent of Usenet clients van de EM7075 te gebruiken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe update (automatisch via netwerk te verkrijgen, zet even je speler uit & aan.)

EM7075: 2.00.13
EM7075-DTS: 1.00.09

- SAMBA server hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
@Eminent: Thanks voor de snelle update!

De eminent zit in m'n tv-meubel, alle draden netjes weggewerkt en dus is het veel werk om de harddisk aan m'n laptop vast te maken. Daarnaast heb ik geen laptop met Linux en draait m'n externe harddisk op ext3. Wat ik in de praktijk doe: downloaden door de EM7075 van een torrent en dan vanaf m'n windows laptop de folder.jpg en subtitles op orde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
Goner schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:20:
[...]
Om de Torrent of Usenet clients van de EM7075 te gebruiken ??
Fair enough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat dit allemaal updates zijn waar ik niks aan heb O-) wil ik Emintent toch een schouderklopje geven voor het snelle updaten van het product en reageren op gebruikersreacties d:)b

(wanneer kwam die prev/next chapter support voor DVD's en BD ook alweer? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb zojuist mijn eminent ge-update naar de nieuwste firmware (2.00.13) maar krijg nu opeens zodra ik
verbinding wil maken met mijn netwerk mappen via samba de foutmelding;

'Failed to connect file server, the account/password may be changed, please check it'

Ik had voor de update helemaal geen problemen en zover ik weet heb ik ook geen wachtwoord in gebruik.

Mijn laptop waar de bestanden opstaan draait op windows 7 en de mappen zijn correct gedeelt, want zoals
ik eerder zei heb ik nooit problemen gehad.

Wat moet ik doen?

Gr Youri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat er toevallig auto login aan bij de instellingen?
instellingen - netwerk - automatische login
Zo ja, zet deze eens uit, log in met je user/password op de betreffende share(s) en daarna kan je het weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Eindelijk thuis en kunnen updaten naar 2.0.0.13. Samba server op de EM7075 werkt weer :-) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:51:
Zo ja, zet deze eens uit, log in met je user/password op de betreffende share(s) en daarna kan je het weer aanzetten.
Ik heb hetzelfdee issue (ook al met 1.00.07) maar kan met geen mogelijkheid inloggen (met wachtwoord beveiligd delen uit- en ingeschakeld)

Alles aangepast en geprobeerd ,maar niets lukt.
Met 1.00.06 nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:51:
als ik dat doe blijft hij vragen om een account en password, maar het rare is ik heb helemaal mijn shares niet beveiligd met een wachtwoord. Dus wat ik ook intyp hij blijft zeggen dat ik niet bij mijn bestanden kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als dat uitstaat, en hij blijft het zeggen, krijgt de speler toch echt geen toegang.
Je hebt ook geen gebruikersaccount op je pc waar die shares per ongeluk onder vallen?

Evt. even dubbel checken dat er echt geen password op zit, wat dit zou gewoon goed moeten werken met 1.00.09. Je hebt ook de onthouden wachtwoorden e.d. gewist uit je EM7075?

For the record: Probleem treed hier niet op helaas. Je zou het eens kunnen forceren door een share te beveiligen met wachtwoord, en kijken wat de speler er dan van zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf ook problemen houden met álle versies na 1.00.06. Ook bij de nieuwste (1.00.09) krijg ik de melding dat username/password onjuist zijn naar gedeelde mappen op Windows 7.

Dit probleem blijft ook na het wissen van opgeslagen wachtwoorden in de EM7075DTS en na het uitschakelen van de automatisch login.

Dezelfde login-gegevens werken overigens probleemloos als ik de oude firmware (1.00.06) weer terugzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik ben van 06 naar 07 gegaan met problemen. Nu ben ik van 06 naar 09 gegaan en mijn shares gaven inderdaad ook een foutmelding. Ik heb toen mijn pc en router gereset en het wachtwoord opnieuw ingevoerd. Ik kan weer overal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:17:
Ik blijf ook problemen houden met álle versies na 1.00.06. Ook bij de nieuwste (1.00.09) krijg ik de melding dat username/password onjuist zijn naar gedeelde mappen op Windows 7.

Dit probleem blijft ook na het wissen van opgeslagen wachtwoorden in de EM7075DTS en na het uitschakelen van de automatisch login.

Dezelfde login-gegevens werken overigens probleemloos als ik de oude firmware (1.00.06) weer terugzet.
Hier moest alleen na de upgrade van 1.00.06 naar 1.00.07 (de 'gewraakte' firmware) opnieuw de gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd worden. Na de update naar 1.00.08 en vervolgens naar 1.00.09 ging dit automatisch. Na het invullen van de gebruikersnaam en wachtwoord bij de update van 1.00.06 naar 1.00.07 ging het ook gewoon gelijk goed, en heb daarna ook geen problemen meer gehad.

Wat ik wel weet is dat het vanaf Windows Vista (en dus ook win 7) erg lastig is om shares zonder wachtwoord te benaderen. Advies van mij is dan ook om gewoon een wachtwoord in te stellen voor je gebruikersnaam, dan zou het makkelijker moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lijntje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-05-2023
Hallo,

Ik heb de 7075 ook gekocht. En ik wil mijn bestanden op mijn PC streamen naar mijn mediaspeler.
Ik heb het apparaat nu met een netwerk kabel aangesloten op mijn router. Hij ziet mijn PC wel, maar hij zegt constant dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet kloppen. Ik gebruik de inloggegevens van mijn router..

Wat doe ik fout?

Mvg,

Annelijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
lijntje schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:41:
Hallo,

Ik heb de 7075 ook gekocht. En ik wil mijn bestanden op mijn PC streamen naar mijn mediaspeler.
Ik heb het apparaat nu met een netwerk kabel aangesloten op mijn router. Hij ziet mijn PC wel, maar hij zegt constant dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet kloppen. Ik gebruik de inloggegevens van mijn router..

Wat doe ik fout?

Mvg,

Annelijn
Je dient de inloggegevens van je Computer te gebruiken, niet die van je router. Ook moeten de mappen waarin de bestanden die je af wilt spelen op de comuter gedeeld worden.

En we groeten hier op GoT niet! Welkom, though. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eminent:

Zien jullie kans om de huidige firmware weer uit te breidden met die USB NAS Mount truc?
Of liefst natuurlijk, de firmware er standaard mee uit te rusten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

mijn eminent boot niet meer, hij komt niet meer in het startscherm terecht.
De update naar 1.00.09 is via de eminent zelf niet helemaal afgemaakt, hij bleef steken op 98%.
Vervolgens de firmware upgrade 1.00.09 via de usb geprobeerd, maar hij begint niet te upgraden.
Uiteindelijk andere versies geprobeerd, maar nu boot hij dus helemaal niet meer zonder usb en met usb blijft de upgrade balk op 0% staan.
In het startscherm komt hij dus helemaal niet meer.

Wat kan ik nog proberen of wat zou het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
Zojuist een review online gezet.

productreview: Eminent EM7075-DTS HD media Stream review door Ch3cker

Graag vraag ik EminentEurope om de review voor mij te controleren op onjuistheden en dit even te melden, zodat ik deze kan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ch3cker, een review is helemaal jou persoonlijke mening, en het zelfregulerende karakter van een community als tweakers.net willen wij niet beinvloeden. Enige minpunt misschien het stopwoordje 'ontberen'. Verder prima geschreven. Langere stukken skippen kan door tijdens het spoelen op > te drukken trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:18:
@Ch3cker, een review is helemaal jou persoonlijke mening, en het zelfregulerende karakter van een community als tweakers.net willen wij niet beinvloeden. Enige minpunt misschien het stopwoordje 'ontberen'. Verder prima geschreven. Langere stukken skippen kan door tijdens het spoelen op > te drukken trouwens :)
Ik kon in de hele tekst maar 2x het woordje 'ontberen' vinden, maar kan me voorstellen dat het irritant is. Heb 1 van de 2 vervangen.

Ik bedoelde meer of er nog onwaarheden instonden, dingen die er wel op zitten maar ik bijvoorbeeld niet kon ontdekken, zoals het skippen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Bruine schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:02:
Ik ben van 06 naar 07 gegaan met problemen. Nu ben ik van 06 naar 09 gegaan en mijn shares gaven inderdaad ook een foutmelding. Ik heb toen mijn pc en router gereset en het wachtwoord opnieuw ingevoerd. Ik kan weer overal bij.
Zojuist heb ik de firmware weer geupdate naar 1.00.09, daarna alle apparatuur uitgezet (EM7075DTS, router, PC), vervolgens alles weer aangezet... maar nog steeds hetzelfde probleem met de melding dat de logingegevens incorrect zijn.

Ch3cker gaf nog de tip om gedeelde mappen (onder Windows 7) te beveiligen met een gebruikersnaam en wachtwoord, maar dit was bij mij al het geval. :-)

Nu wederom maar weer teruggegaan naar versie 1.00.06, want daar vindt de EM7075DTS wél alle gedeelde mappen.

@EminentEurope; wordt dit share-probleem nog verholpen in de eerstvolgende versie van de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik zie dat je hebt getest onder de vorige firmware, maar heb je toen ook echt de gegevens opnieuw ingevoerd? Heb gisteravond die van een vriend voorzien van 09 en hij had hetzelfde probleem. Gegevens opnieuw ingevoerd en het werkte bij hem ook gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Bruine schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:05:
Ik zie dat je hebt getest onder de vorige firmware, maar heb je toen ook echt de gegevens opnieuw ingevoerd? Heb gisteravond die van een vriend voorzien van 09 en hij had hetzelfde probleem. Gegevens opnieuw ingevoerd en het werkte bij hem ook gewoon weer.
Voordat ik ging updaten had ik de logingegevens verwijderd en automatisch inloggen uitgezet. Daarna geupdate naar 1.00.09 en de gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw gevoerd, waarna weer vermeld werd dat de gegevens onjuist zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met geen enkele mogelijkheid krijg ik het hier voor elkaar om toegang te krijgen met firmware 1.00.09.
Alle handleidingen gevolgd, beveiliging aan en uit gezet, speler vaak gereset.

Even voor de duidelijkheid; ik log in met de accountnaam van mijn PC en typ daarna de thuisgroep wachtwoord in, ook geprobeerd om mijn PC account te beveiligen met een wachtwoord en dit wachtwoord ingegeven, maar ook dit helpt niet :( :( :(

Nu wil ik graag terug naar versie 1.00.06 (ondanks de haperingen bij .mkv bestanden), maar die kan ik nu weer nergens meer vinden.

Edit: eminent weer werkend op 1.00.06

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:14:
Met geen enkele mogelijkheid krijg ik het hier voor elkaar om toegang te krijgen met firmware 1.00.09.
Alle handleidingen gevolgd, beveiliging aan en uit gezet, speler vaak gereset.

Even voor de duidelijkheid; ik log in met de accountnaam van mijn PC en typ daarna de thuisgroep wachtwoord in, ook geprobeerd om mijn PC account te beveiligen met een wachtwoord en dit wachtwoord ingegeven, maar ook dit helpt niet :( :( :(

Nu wil ik graag terug naar versie 1.00.06 (ondanks de haperingen bij .mkv bestanden), maar die kan ik nu weer nergens meer vinden.

Edit: eminent weer werkend op 1.00.06
Je dient in te loggen met de gebruikersnaam en wachtwoord van de computer. Om conflicten te voorkomen deel ik altijd mijn mappen op de volgende manier :

Eigenschappen->Delen->Geavanceerd Delen

'Deze map delen' aanvinken, op 'machtigingen' klikken, bij de groep "Iedereen" "volledige beheer" aanvinken.
In elk schermpje even op "OK" klikken, en klaar.

Vervolgens op de Eminent het wachtwoord en de gebruikersnaam intikken.

Letten jullie er ook op dat je in de goede werkgroep zit, trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik gebruik geen homegroup voor de shares. Ik heb een user aangemaakt die mag lezen en daarmee log ik dus ook in op mijn "server". Elke share is apart aangemaakt en per share heb ik deze user leesrechten gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 7075 heeft eenvoudigweg bepaalde problemen met netwerken. De bovengenoemde autoristatieproblemen zijn er eentje van. Daar heb ik zelf gelukkig geen last van. Maar mijn 7075 heeft moeite om de netwerkserver (Windows 2008 R2 x64) te vinden als deze gereboot is. De 7075 vindt de hele server gewoon niet, terwijl de Win7 werkstations wel gevonden worden. En de Win7-machines vinden de 2008-server uiteraard probleemlos. Gek genoeg vindt de 7075 wél diezelfde server via DLNA. Na een bepaalde periode (varierend van 10 minuten tot een paar uur) vindt de 7075 opeens wél de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:47:
De 7075 heeft eenvoudigweg bepaalde problemen met netwerken. De bovengenoemde autoristatieproblemen zijn er eentje van. Daar heb ik zelf gelukkig geen last van. Maar mijn 7075 heeft moeite om de netwerkserver (Windows 2008 R2 x64) te vinden als deze gereboot is. De 7075 vindt de hele server gewoon niet, terwijl de Win7 werkstations wel gevonden worden. En de Win7-machines vinden de 2008-server uiteraard probleemlos. Gek genoeg vindt de 7075 wél diezelfde server via DLNA. Na een bepaalde periode (varierend van 10 minuten tot een paar uur) vindt de 7075 opeens wél de server.
Zoals al eerder aangegeven update de 7075 eens in de zoveel tijd op nieuwe servers.

Mogelijke oplossing is de speler even volledig aan en uit zetten (dus niet standby..)
Die Bruine schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:05:
Ik gebruik geen homegroup voor de shares. Ik heb een user aangemaakt die mag lezen en daarmee log ik dus ook in op mijn "server". Elke share is apart aangemaakt en per share heb ik deze user leesrechten gegeven.
Waarom zo moeilijk ?

Ik zou zeggen, probeer het op de manier die ik aangaf, en kijk of het dan wel werkt.

*edit*.. snap deze zin niet helemaal : "Ik gebruik geen homegroup voor de shares". Je computer staat in een werkgroep. Niet je shares. Check dus even in welke werkgroep je comuter zich bevind (standaard WORKGROUP hier).

[ Voor 8% gewijzigd door Ch3cker op 21-01-2011 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ehm,

Bij mij werkt alles hoor :+ .En waarom zo moeilijk? Omdat alleen ik bepaal wat er wordt weggeschreven op die shares O-) . Homegroups vind ik maar niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch3cker schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 03:26:
[...]
Zoals al eerder aangegeven update de 7075 eens in de zoveel tijd op nieuwe servers.
Mogelijke oplossing is de speler even volledig aan en uit zetten (dus niet standby..)
Dat heb ik uiteraard ook al de nodige keren geprobeerd, maar mag niks baten. Het enige wat op dat moment werkt is wachten. Soms kort, soms uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Valcon: Als je een server reboot, dan trek je een heel domain weg. Er gebeuren dan allerlei dingen onder windows 'smb' protocol, waarbij er bijv. een election zal plaatsvinden wie het domain daarna beheert (je windows pc's in het netwerk doen dat) en voor hoe lang. etc etc.

Zie ook http://www.samba.org/samb...tion/NetworkBrowsing.html
Zoek in dat item op Election en zie:
By the nature of the election criteria used, the machine with the highest uptime, or the most senior protocol version or other criteria, will win the election as DMB.
Aangezien jij de server reboot, zakt de uptime weer naar 0, en dus wordt iemand anders in je thuisnetwerk domain master-browser. Als je pecht hebt dan kan zo'n election trouwens lang duren.

Ik denk dat er één of meerdere pc's in je netwerk zijn die op dat moment master zijn zonder dat je dat doorhebt. Als die verder bepaald verkeer blokkeren, of bezig zijn om onderling uit te vechten wie nou de master is.. dan is het updaten van de 'lijst met computers in het domain' een ondergeschoven kindje. En zo lang de 2008 server er niet op staat, ziet je EM7080 hem ook niet.

Firewalls of andere zaken die dit vertragen/blokkeren zijn ook onhandig. Stel je pc wint toevallig de election, en 5 mins later gooit een vers geinstalleerd firewall het netwerk dicht voor 'onveilig WINS verkeer'.

To the point: Een domaincontroller liever niet rebooten of als werkstation gebruiken. Ik heb hier ook 492 dagen update op de primary lopen, nergens last van met browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:37:
Valcon: Als je een server reboot, dan trek je een heel domain weg. Er gebeuren dan allerlei dingen onder windows 'smb' protocol, waarbij er bijv. een election zal plaatsvinden wie het domain daarna beheert (je windows pc's in het netwerk doen dat) en voor hoe lang. etc etc.
Ik heb geen domein draaien; het is een domain-less setup met een workgroup, dus het grootste deel van jouw verhaal is al niet van toepassing. Ook als de machine helemaal solo draait heb ik dit probleem. En rebooten moet-ie toch bijna elke week dankzij Windows updates.

Het vreemde is dat de 7075 dat alleen doet bij Server 2008; op diezelfde machine draaien meestal nog een paar VM-servers, waaronder een Server 2003, en die wordt wél meteen gevonden. De enige andere potentiele kink in de kabel zou de router kunnen zijn (die is tevens de DHCP server), maar daar heb ik eigenlijk nog nooit iets geks aan opgemerkt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-07-2020

GJE

Ik heb met de laatste firmware geen enkel probleem met delen.
Maar ik heb wel wat gedaan wat ik ooit op de site van eminent vond! Ik had namelijk ook problemen om gedeelde Windows 7 files vanaf mijn linux bak te zien. Dit gaat dus over Windows 7.
Lees dit maar eens; Acryan
En daarna natuurlijk wel je rechten van de te delen files aanpassen voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet van toepassing.

Maar ik ben er inmiddels achter wat het probleem is; de combinatie van de Netgear WNR2000 router en de 7075. Als de server gereboot is, moet ik ook eventjes de router resetten, en dan ziet de 7075 de server meteen. Het lijkt dus een DNS-probleem. Op de PC's onderling wordt dit probleem waarschijnlijk verholpen door de WINS resolving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch3cker schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:20:
[...]

Je dient in te loggen met de gebruikersnaam en wachtwoord van de computer. Om conflicten te voorkomen deel ik altijd mijn mappen op de volgende manier :

Eigenschappen->Delen->Geavanceerd Delen

'Deze map delen' aanvinken, op 'machtigingen' klikken, bij de groep "Iedereen" "volledige beheer" aanvinken.
In elk schermpje even op "OK" klikken, en klaar.

Vervolgens op de Eminent het wachtwoord en de gebruikersnaam intikken.

Letten jullie er ook op dat je in de goede werkgroep zit, trouwens?
Het volgende is hier nu gedaan:

- Heb mijn PC beveiligd met WW => werkt niet
- Shares beveiligd met WW => werkt niet
- Werkgroep is "thuisgroep" (WORKGROUP ook geprobeerd icm WW)
- Met WW beveiligd delen aan- en uitgezet
- Diverse WW geprobeerd (ook degene die Windows toewijst, maar ook eigen WW ingegeven) => werkt niet

Ik deel mijn mappen op dezelfde wijze als jij doet.

Ik kan er alleen niet bij dat alles WEL werkt met 1.00.06 en na diverse updates ik (en vele anderen) diverse problemen ondervinden met account en WW, die zogenaamd niet meer kloppen???

Zou hier toch graag een oplossing voor zien in een volgende firmware update. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Juupkes: Ik kan een test-firmware in elkaar zetten, die het samba-gedeelte bevat van 1.00.06, en jou situatie zou ons helpen om te dupliceren wat er mis gaat. Zou je voor ons, zo'n dergelijke test-firmware willen uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:04:
- Met WW beveiligd delen aan- en uitgezet
Dat vind ik eigenlijk nog het meest bizarre ; dat het open zetten van shares (in Windows!!) niet werkt. Mede daarom gebruik ik zelf nauwelijks/geen Windows shares, maar heb alle media op een NAS en een andere mediaspeler met interne HD (en NAS functie) staan en ik kan vanaf de EM7075 zonder enig probleem die (Samba) shares benaderen.
Waarom kan ik niet in Windows zeggen dat iedereen er zonder wachtwoord bij mag ??
Oh, en die 2 NAS devices zitten ook nog in een andere workgroup dan de EM7075 ... (gebruikte al een andere naam en had geen zin om alles aan te passen aan de Eminent)

[ Voor 13% gewijzigd door Goner op 01-02-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:53:
@Juupkes: Ik kan een test-firmware in elkaar zetten, die het samba-gedeelte bevat van 1.00.06, en jou situatie zou ons helpen om te dupliceren wat er mis gaat. Zou je voor ons, zo'n dergelijke test-firmware willen uitproberen?
Dit zou ik zeker willen proberen.
Bij 1.00.06 kan ik mijn (samba) shares zonder problemen benaderen. Bij de latere firmwares niet meer.

Wanneer je klaar bent met de test firmware hoor ik het graag.

Alvast hartelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:02:
[...]
Bij 1.00.06 kan ik mijn (samba) shares zonder problemen benaderen.
Ik dacht dat je een Windows machine had? Dan heet het gewoon SMB, niet Samba ;)
Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste