Ja kan ook gewoon met binnengehaalde files. Ik heb zelf mkvmerge 4.0.0 erop gezet. Hier staat standaard de compressie uitgeschakeld. Als je de dan de file opnieuw er doorheen haalt speelt DTS weer goed af. Dus je hoeft ze gelukkig niet opnieuw binnen te halenVerwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:42:
[...]
@keepitfrosty.
Kan ik dat ook doen met een al opgehaalde file en zo ja welke versie beveel je dan aan ? ik heb nu een paar films die ik graag zou willen zien, anders moet ik ze opnieuw binnenhalenja ik ben ook vrij lui moet ik zeggen
Verwijderd
Je hebt gelijk.... Ik zie eerlijk gezegd geen verschil. De HDX vind ik wel een functionelere interface hebben.jasjenl schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:13:
[...]
Ok, maar de chipset bij de Eminent is toch de 8655, wat een (veel) nieuwere is dan de HDX gebruikt?
Mbt. de mkvmerge issues hebben we de verwachting dat dit binnenkort is opgelost. Het is gemeld aan de ontwikkelaars, en wordt opgepakt. Geen enkele ons bekende speler kan dit soort nieuwe stijl mkv's momenteel afspelen overigens, allen hebben een update nodig.
De 8635 en 8655 cpu's zijn vergelijkbaar, maar de 8655 is inderdaad (veel) nieuwer (en ook sneller.)
De 8635 en 8655 cpu's zijn vergelijkbaar, maar de 8655 is inderdaad (veel) nieuwer (en ook sneller.)
https://www.act-connectivity.com
Verwijderd
Is het normaal dat de downloadsnelheid van de 7075 zo laag is ? de max. snelheid die ik haal is 965KB/sec en dat over een gigalan router en een 35Mbit glasvezel aansluiting.
Op de gewone pc trek ik als ik download de lijn dicht met snelheden over er 35Mbit.
Ook het controleren en uitpakken van de rars duurt uren, terwijl het kopiëren over de netwerkshare ook erg lang duurt.
Wat is eigenlijk een normale snelheid te noemen bij deze 7075 kastjes ?
Op de gewone pc trek ik als ik download de lijn dicht met snelheden over er 35Mbit.
Ook het controleren en uitpakken van de rars duurt uren, terwijl het kopiëren over de netwerkshare ook erg lang duurt.
Dude, jij verwacht dezelfde performance als die van een PC? ... We hebben het hier over een "mediaplayer" van €70 die toevallig ook nog kan downloaden via nieuwsgroepen. De maximale downloadspeed ken ik persoonlijk niet maar zal niet veel hoger uitkomen dan 2500KB/s (dit is op mijn CH3SNAS bijv. ook de max ondanks dat ik zelf 30Mbit heb).Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:06:
Is het normaal dat de downloadsnelheid van de 7075 zo laag is ? de max. snelheid die ik haal is 965KB/sec en dat over een gigalan router en een 35Mbit glasvezel aansluiting.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
Dude ? hmmm, wist niet dat ik er zo dom uit zag, het was overigens gewoon een vraag of is dat in jouw ogen te veel van het goede ?
Respect kerel, respect, that's all I want.
Respect kan je zeker krijgen als je in ieder geval de basisprincipes van een forum in acht neemt. Een voorbeeld is het gebruiken van de search. In dit topic is dit namelijk al meerdere malen besproken.Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:14:
Dude ? hmmm, wist niet dat ik er zo dom uit zag, het was overigens gewoon een vraag of is dat in jouw ogen te veel van het goede ?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
En juist na het lezen van 60 pagina's het nog niet kunnen vinden en dán een vraag stellen is niet genoeg dus ? of moeten de gebruikers hier elke zoekopdracht melden alvorens serieus genomen te worden ?
Ik snap dat er veel onzinnige vragen gesteld worden maar als je dat vind reageer dan gewoon eens niet en geef anderen de kans om een zinnig antwoord te geven, das wel zo prettig.
Ik snap dat er veel onzinnige vragen gesteld worden maar als je dat vind reageer dan gewoon eens niet en geef anderen de kans om een zinnig antwoord te geven, das wel zo prettig.
Kijk eens: de zoekterm "snelheid" ... 6e post heb je al iets te pakken waar je wat mee zou kunnen ... no hard feelings....Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:54:
En juist na het lezen van 60 pagina's het nog niet kunnen vinden en dán een vraag stellen is niet genoeg dus ? of moeten de gebruikers hier elke zoekopdracht melden alvorens serieus genomen te worden ?
Onlangs mijn PC opnieuw geinstalleerd en voorzien van Windows 7 Professional, voorheen draaide ik Ultimate. Nu krijg ik het met geen mogelijkheid meer voor elkaar om gedeelde mappen te benaderen. Telkens verschijnt de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden wegens onjuiste gebruikersnaam en wachtwoord.
Net als vorige keer heb ik een speciale gebruikersaccount aangemaakt met wachtwoord, de betreffende map gedeeld en de account alle rechten gegeven. Waarom werkt dat nu ineens niet meer...?
\\Edit: Zojuist even Windows 7 Ultimate op een andere schijf geinstalleerd. Gebruikersaccount "a" met wachtwoord "a" aangemaakt (typevriendelijk) en een map met video gedeeld voor die gebruiker. Het werkt gewoon direct zoals de vorige keer. Zou er dan zoveel verschil zitten op dit vlak tussen Windows 7 Professional en Ultimate...?
\\Edit2: De Windows 7 Professional weer opgestart en zomaar ineens heb ik weer toegang met "a" en "a". De gedeelde map op hardeschijf twee is echter niet toegankelijk, ook niet vanaf m'n laptop, ook niet als ik "Iedereen" lees en schrijfrechten geef. Mappen delen op een andere hardeschijf werkt wel direct. Daar gaat dus nog e.e.a. mis maar heb tot nu toe niet kunnen vinden wat.
Net als vorige keer heb ik een speciale gebruikersaccount aangemaakt met wachtwoord, de betreffende map gedeeld en de account alle rechten gegeven. Waarom werkt dat nu ineens niet meer...?

\\Edit: Zojuist even Windows 7 Ultimate op een andere schijf geinstalleerd. Gebruikersaccount "a" met wachtwoord "a" aangemaakt (typevriendelijk) en een map met video gedeeld voor die gebruiker. Het werkt gewoon direct zoals de vorige keer. Zou er dan zoveel verschil zitten op dit vlak tussen Windows 7 Professional en Ultimate...?
\\Edit2: De Windows 7 Professional weer opgestart en zomaar ineens heb ik weer toegang met "a" en "a". De gedeelde map op hardeschijf twee is echter niet toegankelijk, ook niet vanaf m'n laptop, ook niet als ik "Iedereen" lees en schrijfrechten geef. Mappen delen op een andere hardeschijf werkt wel direct. Daar gaat dus nog e.e.a. mis maar heb tot nu toe niet kunnen vinden wat.
[ Voor 41% gewijzigd door JBS op 14-08-2010 11:41 ]
Verwijderd
In windows 7 krijgt elke gebruiker een unieke code. Als je windows opnieuw installeert, krijg je een nieuwe unieke code, ook al gebruik je exact dezelfde gebruikersnaam. Alle mappen en bestanden, inclusief gedeelde mappen blijven eigendom van de eerste unieke code. Om weer toegang te krijgen moet je jezelf als eigenaar van betreffende mappen instellen.[b][message=34512926,noline]
Inmiddels ben ik er inderdaad achter gekomen dat daar het probleem zat. Problem solved, ik kan weer genieten van m'n EM7075 zonder media naar m'n externe HDD te hoeven kopiëren...Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:05:
[...]
In windows 7 krijgt elke gebruiker een unieke code. Als je windows opnieuw installeert, krijg je een nieuwe unieke code, ook al gebruik je exact dezelfde gebruikersnaam. Alle mappen en bestanden, inclusief gedeelde mappen blijven eigendom van de eerste unieke code. Om weer toegang te krijgen moet je jezelf als eigenaar van betreffende mappen instellen.
Blijft het natuurlijk gek dat het met een versie Windows 7 Ultimate installatie wel direct werkte en het rommelen met eigenaarsrechten onnodig was.
[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 22-08-2010 00:09 ]
Nieuwe firmware net geinstalleerd, maar ik kan zo een-twee-drie geen vernieuwingen vinden
Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar
Verwijderd
Net de nieuwe firmware geïnstalleerd.
Twee grote problemen:
1. Het scrollen door lijsten met items gaat nu super langzaam. Het ingedrukt houden van de pijltjestoets op de a.b. werkt niet meer. Hij scrollt maximaal 2 items omlaag of omhoog. Voorheen scrollde hij wel snel.
2. Youtube: elk filmpje wat ik probeer zegt ie: video-codec wordt niet ondersteund.
Kortom: niet blij mee.
Twee grote problemen:
1. Het scrollen door lijsten met items gaat nu super langzaam. Het ingedrukt houden van de pijltjestoets op de a.b. werkt niet meer. Hij scrollt maximaal 2 items omlaag of omhoog. Voorheen scrollde hij wel snel.
2. Youtube: elk filmpje wat ik probeer zegt ie: video-codec wordt niet ondersteund.
Kortom: niet blij mee.
Ik heb het gisteravond ook geinstalleerd en ben meteen een film gaan kijken. Dat ging goed (behalve dat naarmate de film vorderde het geluid en video steeds meer out of sync ging lopen maar dat kan ook aan de .mkv liggen).
Ik ben ook benieuwd naar de release notes (hoopt op dvd menu ondersteuning!)
Ik ben ook benieuwd naar de release notes (hoopt op dvd menu ondersteuning!)
Gisteravond ook even de update gedraaid maar tot mijn verbazing deed Youtube het bij mij wel weer ineens. Voor de rest eigenlijk nog geen verandering opgemerkt. Ben ook benieuwd naar de release notes.
Volgens mij doet het geluid het weer bij sommige MKVtjes.
@Eminent: zou je kunnen zeggen waar deze update voor is? Op de support site staat namelijk ook nog steeds niks...
Als het om de 1.00.03 gaat:
- Fixed YouTube playback issues
- Fixed SMBtree not rescanning after returning from standby
bron: http://opensource.eminent...B/viewtopic.php?f=7&t=107
- Fixed YouTube playback issues
- Fixed SMBtree not rescanning after returning from standby
bron: http://opensource.eminent...B/viewtopic.php?f=7&t=107
Ik heb net bericht terug gehad van Eminent support:
De releasenotes zijn natuurlijk afhankelijk van welke versie u hiervoor had. De firmware die afgelopen week is uitgebracht, heeft als enige toevoeging dat YouTube werkt functioneert.
De releasenotes van de versie die hiervoor uitkwam (Versie 1.00.2T2 voor de EM7075-DTS en 2.00.06T3 voor de EM7075 nonDTS):
Release notes:
- Added YouTube (HD) on-line video function
- Added WIFI function for EM4554, 4555 and 4556 wifi-adapters. (Ralink rt30x & rt28xx USB)
- Added PGS subtitle support for BD-R and AVCHD / M2TS
- Added swapfile re-set upon unplugging of the USB device
- Added: Media Info in the playback bar now 100% official
- Added: Shoutcast, Apple Trailers, BBC Audio podcasts, Blip.TV, Revision3, Hardwareinfo.tv and many more*
- Added: UMSP Media server
About UMSP:
We have added Zoster's UMSP Media server into our firmware. Eminent is the world's first brand to feature
a function that is not programmed in-house, but created by one of the great programmers that are on the
internet. UMSP allows access to many different feeds and streams, including Apple Movie Trailers and Shoutcast.
UMSP works as a UPnP media server, but runs inside your EM7075(DTS) It can be found under 'Network - Media servers'.
The only requirement is that you enable NZBget in the network configuration.
De releasenotes zijn natuurlijk afhankelijk van welke versie u hiervoor had. De firmware die afgelopen week is uitgebracht, heeft als enige toevoeging dat YouTube werkt functioneert.
De releasenotes van de versie die hiervoor uitkwam (Versie 1.00.2T2 voor de EM7075-DTS en 2.00.06T3 voor de EM7075 nonDTS):
Release notes:
- Added YouTube (HD) on-line video function
- Added WIFI function for EM4554, 4555 and 4556 wifi-adapters. (Ralink rt30x & rt28xx USB)
- Added PGS subtitle support for BD-R and AVCHD / M2TS
- Added swapfile re-set upon unplugging of the USB device
- Added: Media Info in the playback bar now 100% official
- Added: Shoutcast, Apple Trailers, BBC Audio podcasts, Blip.TV, Revision3, Hardwareinfo.tv and many more*
- Added: UMSP Media server
About UMSP:
We have added Zoster's UMSP Media server into our firmware. Eminent is the world's first brand to feature
a function that is not programmed in-house, but created by one of the great programmers that are on the
internet. UMSP allows access to many different feeds and streams, including Apple Movie Trailers and Shoutcast.
UMSP works as a UPnP media server, but runs inside your EM7075(DTS) It can be found under 'Network - Media servers'.
The only requirement is that you enable NZBget in the network configuration.
Downloadsnelheid omhoog krikken = schijf formatteren als EXT2 of EXT3 (ik dacht dat ik EXT3 had.) Ik download met ruim 3500 kb/s (is tevens lijn max)... Parren en Rarren is gewoon geduld hebben...Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:06:
Ik heb vandaag de Eminent 7075 gekocht en probeer films via mijn netwerk thuis vanaf mijn PC (Windows 7) te streamen. Dus de setup is als volgt: Eminent 7075 -> router -> PC.
Mijn film collectie bestaat voornamelijk uit MKV bestanden. Deze wil ik dus streamen naar de Eminent 7075. Hoe kan ik dat het beste doen? De streaming optie van Windows 7 zelf (WMP 12) ondersteunt geen MKV bestanden. Is hier een plugin voor beschikbaar waarmee ik het wel kan? Of is het aan te raden een andere Media Server te installeren dat MKV bestanden wel ondersteunt? Zo ja, welke kan ik het beste gebruiken?
Update: Ik was aan het rondkijken in XBMC en vroeg me af of dat niet als upnp client kon dienen. Na zoeken op het internet heb ik gevonden hoe ik het moest instellen en is het me gelukt om mkv bestanden streamen naar de Eminent 7075. Problem solved!
Mijn film collectie bestaat voornamelijk uit MKV bestanden. Deze wil ik dus streamen naar de Eminent 7075. Hoe kan ik dat het beste doen? De streaming optie van Windows 7 zelf (WMP 12) ondersteunt geen MKV bestanden. Is hier een plugin voor beschikbaar waarmee ik het wel kan? Of is het aan te raden een andere Media Server te installeren dat MKV bestanden wel ondersteunt? Zo ja, welke kan ik het beste gebruiken?
Update: Ik was aan het rondkijken in XBMC en vroeg me af of dat niet als upnp client kon dienen. Na zoeken op het internet heb ik gevonden hoe ik het moest instellen en is het me gelukt om mkv bestanden streamen naar de Eminent 7075. Problem solved!
[ Voor 17% gewijzigd door mustisen op 04-09-2010 07:26 ]
Je kan toch een map delen op je pc en daarin al je films zetten? Of dat je de map deelt waar al je films nu instaan. Je hoeft namelijk geen extra software te installeren om te kunnen streamen. Je browsed met je 7075 de gedeelde mappen bij langs en kiest de film die jij wilt bekijken. Geen moeilijk gedoe met software.
Verwijderd
Ik ben best tevreden met mijn 7075. Maar ik zou het handig vinden als ik de films/afleveringen van series op de externe harde schijf die eraan hangt kan markeren als "gezien". Mijn geheugen laat mij soms in de steek ;-) Zijn er meer mensen die dit een goed idee vinden? Kunnen we misschien eminent een idee aan de hand doen.
Ik heb was ook best tevreden over de 7075 maar miste toch een hoop zaken:
- Scrapers (filminfo + trailers)
- Afspelen van DVD (afleveringen)
- GUI
- Aanpasbaarheid (scripts/plugins)
- Codecs (niet altijd up to date)
Ik heb besloten om een ASROCK 330pro te halen (€199 nieuw voor betaald) en daar XBMC op geïnstalleerd, in een woord ... ZALIG!
Hier op tweakers is een forum te vinden waar je alles erover kan lezen maar ik zou zeggen geef net even wat meer geld uit aan zo'n mediaspeler.
- Scrapers (filminfo + trailers)
- Afspelen van DVD (afleveringen)
- GUI
- Aanpasbaarheid (scripts/plugins)
- Codecs (niet altijd up to date)
Ik heb besloten om een ASROCK 330pro te halen (€199 nieuw voor betaald) en daar XBMC op geïnstalleerd, in een woord ... ZALIG!
Hier op tweakers is een forum te vinden waar je alles erover kan lezen maar ik zou zeggen geef net even wat meer geld uit aan zo'n mediaspeler.
Goed idee. Bedenk me elke keer als ik na weken weer eens verder wil gaan met een serie dat het wel handig zou zijn als ik zou opschrijven bij welke aflevering ik gebleven was.. Maar zoals te verwachten, dat komt er steeds niet van. Een "gezien" markering zou daarbij inderdaad handig zijn.Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:45:
Ik ben best tevreden met mijn 7075. Maar ik zou het handig vinden als ik de films/afleveringen van series op de externe harde schijf die eraan hangt kan markeren als "gezien". Mijn geheugen laat mij soms in de steek ;-) Zijn er meer mensen die dit een goed idee vinden? Kunnen we misschien eminent een idee aan de hand doen.
Mijn melding bij Support dat binnen YouTube "gewone" SD content wordt niet afgespeeld met firmware 2.00.10 is vandaag bevestigd. Er wordt gezocht naar een oplossing. Als ik meer weet over mijn call, zal ik het hier posten.
Van de week geupdate naar de .10 fw en ik ben er NIET blij mee....
Mijn netwerk disk gemount via de USB methode werkt bijna niet meer, verschillende films die het altijd prima deden beginnen nu te stotteren en de unit HANGT regelmatig als hij +- 8hr op "uit" heeft gestaan.
Reboot van een hangende unit zorgt er voor dat de netwerk mount weer moeilijk enz enz enz
FOUTE update...
Mijn netwerk disk gemount via de USB methode werkt bijna niet meer, verschillende films die het altijd prima deden beginnen nu te stotteren en de unit HANGT regelmatig als hij +- 8hr op "uit" heeft gestaan.
Reboot van een hangende unit zorgt er voor dat de netwerk mount weer moeilijk enz enz enz
FOUTE update...
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Hoi mensen,
alvast mijn excuses als deze vraag al gesteld is,
ik heb de search gebruikt, probleem werd wel even aangehaald maar vond de oplossing er nergens tussen.
Dus het probleem...
Ik kijk met mijn eminent via gig netwerk naar een mediaserver waarop Windows 7 Ultimate met gedeelde mappen draait.
75% werkt dat uitstekend, geen problemen, buiten dat tussen het inloggen en het discoverren van de gedeelde mappen soms wel een beetje lang duurt maar soit daar kan ik meeleven.
HET probleem is nu dat in de andere 25% van de tijd, wanneer ik gedeelde mappen selecteer, erop komt "geen server gevonden".
Wanneer ik echter via mediaserver ga kijken, zie ik dat mijn server wel nog gewoon aanwezig is.
Ook wanneer ik via pc mijn netwerk check, kan ik gewoon ook mijn em7075 en mijn server zien.
Dus ik denk dat het ergens zit tussen den eminent en de server.
Ik heb al veel geprobeerd (firewall enzo staan af, rebooten van router, server, eminent,...) maar wanneer de server verdwijnt, krijg ik hem maar niet terug en moet ik echt gewoon wachten tot hij terug te voorschijn komt.
Iemand een idee?
Of een verwijzing naar een oplossing?
Alvast enorm bedankt
alvast mijn excuses als deze vraag al gesteld is,
ik heb de search gebruikt, probleem werd wel even aangehaald maar vond de oplossing er nergens tussen.
Dus het probleem...
Ik kijk met mijn eminent via gig netwerk naar een mediaserver waarop Windows 7 Ultimate met gedeelde mappen draait.
75% werkt dat uitstekend, geen problemen, buiten dat tussen het inloggen en het discoverren van de gedeelde mappen soms wel een beetje lang duurt maar soit daar kan ik meeleven.
HET probleem is nu dat in de andere 25% van de tijd, wanneer ik gedeelde mappen selecteer, erop komt "geen server gevonden".
Wanneer ik echter via mediaserver ga kijken, zie ik dat mijn server wel nog gewoon aanwezig is.
Ook wanneer ik via pc mijn netwerk check, kan ik gewoon ook mijn em7075 en mijn server zien.
Dus ik denk dat het ergens zit tussen den eminent en de server.
Ik heb al veel geprobeerd (firewall enzo staan af, rebooten van router, server, eminent,...) maar wanneer de server verdwijnt, krijg ik hem maar niet terug en moet ik echt gewoon wachten tot hij terug te voorschijn komt.
Iemand een idee?
Of een verwijzing naar een oplossing?
Alvast enorm bedankt
Verwijderd
Sneakster, dat probleem heb ik ook. Het ligt niet zozeer aan de Emiment, maar meer aan de manier waarop Windows 7 en Server 2008 zich aanmelden op een netwerk. Zal wel iets met DNS of WINS te maken hebben. Soms wil dit (op de Windows machine) wel eens helpen:
ipconfig /registerdns
en vervolgens op de 7075 terug naar het hoofdscherm en dan naar de gedeelde mappen.
ipconfig /registerdns
en vervolgens op de 7075 terug naar het hoofdscherm en dan naar de gedeelde mappen.
oh oh oh wat baal ik hiervan : vorige week een EM7075-DTS gekocht.
Al na een uur ging het mis, ineens reageerde de EM7075 alleen nog maar op het pijltje naar beneden op de afstandsbediening. Andere batterijen geprobeerd, etc niets hielp.
Na een aantal uur deed alles het ineens weer dus direct een FW update gedaan en daarna deed alles het goed, tot net : weer reageerde de EM niet, alleen pijltje naar beneden net als daarvoor.
Dus ik maar weer nieuwe batterijen proberen na 10x opnieuw opstarten : hey, hij reageert.
Dus ik zet 'm even uit en weer aan met de AB : LED gaat op blauw en meteen weer op rood.
Anyway : na veel proberen ben ik erachter dat de AB gaar is => als je op sommige knoppen drukt (oa power, OK, pijltje naar rechts) dan wordt dit 2x geregistreerd door de AB. De Back knop werkt vrijwel helemaal niet meer (alleen dmv op de juiste manier druk uit te oefenen).
Dmv de AB commandos via telnet uit te voeren heb ik ook kunnen bevestigen dat er met de mediaspeler zelf echt helemaal niets mis is.
Nu maar hopen dat de support via de mail een beetje snel gaat (en anders maandag maar even bellen met de support).
Voor de rest ben ik wel erg tevreden over het apparaat, dat ik pech heb met de AB doet verder niets af aan hoe ik over deze mediaspeler denk.
Al na een uur ging het mis, ineens reageerde de EM7075 alleen nog maar op het pijltje naar beneden op de afstandsbediening. Andere batterijen geprobeerd, etc niets hielp.
Na een aantal uur deed alles het ineens weer dus direct een FW update gedaan en daarna deed alles het goed, tot net : weer reageerde de EM niet, alleen pijltje naar beneden net als daarvoor.
Dus ik maar weer nieuwe batterijen proberen na 10x opnieuw opstarten : hey, hij reageert.
Dus ik zet 'm even uit en weer aan met de AB : LED gaat op blauw en meteen weer op rood.
Anyway : na veel proberen ben ik erachter dat de AB gaar is => als je op sommige knoppen drukt (oa power, OK, pijltje naar rechts) dan wordt dit 2x geregistreerd door de AB. De Back knop werkt vrijwel helemaal niet meer (alleen dmv op de juiste manier druk uit te oefenen).
Dmv de AB commandos via telnet uit te voeren heb ik ook kunnen bevestigen dat er met de mediaspeler zelf echt helemaal niets mis is.
Nu maar hopen dat de support via de mail een beetje snel gaat (en anders maandag maar even bellen met de support).
Voor de rest ben ik wel erg tevreden over het apparaat, dat ik pech heb met de AB doet verder niets af aan hoe ik over deze mediaspeler denk.
Verwijderd
hoe krijg ik bij het afspelen van DVD's een menu te zien? Nu speelt die meteen de vob file af maar wil natuurlijk ook het menu zien. In de map video_ts staan natuurlijk alleen maar de vob files maar wil ook de ifo kunnen afspelen wat die wel moet kunnen.
Niet. DVD menu wordt niet ondersteund door de EM7075.Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:10:
hoe krijg ik bij het afspelen van DVD's een menu te zien? Nu speelt die meteen de vob file af maar wil natuurlijk ook het menu zien. In de map video_ts staan natuurlijk alleen maar de vob files maar wil ook de ifo kunnen afspelen wat die wel moet kunnen.
Ik ben van plan om de EM7075 aan te schaffen, maar heb hierover nog enkele vragen. De meeste vragen die ik had heb ik al een antwoord op gevonden in dit topic of elders op internet, maar er zijn twee vragen waar ik mee blijf zitten.
Is het mogelijk om de EM7075 via een Ethernetkabel direct aan te sluiten op mijn PC? Ik heb namelijk een extra ingang in mijn PC, en beschik niet over een router waar ik de EM7075 mee kan verbinden. Op deze wijze zou ik dan toch gewoon kunnen streamen van mijn PC.
Daarnaast ben ik van plan een externe HDD aan te sluiten op de EM7075, maar is deze in combinatie met de opstelling zoals hierboven (PC - ethernetkabel - EM7075) te bereiken vanaf mijn PC? Het gaat om een 2.5" externe HD die enkel door USB gevoed wordt.
Ik hoop hier nog een antwoord op deze vragen te kunnen vinden zodat ik écht zeker ben van mijn keuze voor de EM7075!
Is het mogelijk om de EM7075 via een Ethernetkabel direct aan te sluiten op mijn PC? Ik heb namelijk een extra ingang in mijn PC, en beschik niet over een router waar ik de EM7075 mee kan verbinden. Op deze wijze zou ik dan toch gewoon kunnen streamen van mijn PC.
Daarnaast ben ik van plan een externe HDD aan te sluiten op de EM7075, maar is deze in combinatie met de opstelling zoals hierboven (PC - ethernetkabel - EM7075) te bereiken vanaf mijn PC? Het gaat om een 2.5" externe HD die enkel door USB gevoed wordt.
Ik hoop hier nog een antwoord op deze vragen te kunnen vinden zodat ik écht zeker ben van mijn keuze voor de EM7075!
Verwijderd
- Aansluiten op een PC: ja, dat kan. Gebruik een cross-linked UTP-kabel, en zowel de PC als de Eminent in op hetzelfde (TCP/IP) subnet. Dus bv. de ene op 10.10.10.1 en de ander op 10.10.10.2, met als subnet 255.255.255.0.
- Ja, mist je de Samba-server op de Eminent activeert. Verwacht echter geen snelheidswonder; als je veel data op de disk wil zetten of lezen, dan kun je ze beter aan je PC hangen, want USB 2.0 (max. 480 M/s) is heel wat sneller dan een 100 Mb/s netwerkverbinding.
Ik heb er gisteren ook 1 gehaald en ik vind het is een leuk apparaatje. Vond alleen de afstandsbediening heel erg knullig. En aangezien ik gewend was om altijd mijn iPhone als remote te gebruiken heb ik nu een web remote gebouwd en die werkt wel, alleen moet ik deze iedere x opstarten via telnet vanaf de usb. Zijn er hier meer mensen die interesse hebben in de remote, en die eventueel kunnen helpen hem in een firmware te zetten? Ik zal zometeen proberen er plaatjes of een filmpje van te maken.
Ben benieuwd naar het plaatje of de filmpjes.
Het blijft wat stil rondom de recente firmware upgrade. Hoe zijn de ervaringen hiermee? Merkbare verbeteringen en/of aanpassingen?
Ja ik wacht ook al lang op nieuwe firmware, had laatste tijd veel vastlopers en noet dan stroom eraf halen om de speler te herstarten. Dan doet hij het weer goed. Ik ben momenteel aan bed gebonden en maak erg veel gebruik van de speler. Helaas voldoet hij nu dus niet. Voorheen gebruikte ik hem een stuk minder en had ik naar verhouding ook veel minder problemen. Heb besloten dat deze naar de slaapkamer gaat en ik een nieuwe speler koop die iets meer in zijn mars heeft (streaming van Bluray iso en dvd iso's incl, menu).
Ik doel niet direct op nieuwe firmware, maar op de onlangs uitgebracht versie. Hierbij waren geen release notes beschikbaar en ook de Eminent bedrijfsaccount heeft met betrekking tot deze release hier niets gepost.Binnetie schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:33:
Ja ik wacht ook al lang op nieuwe firmware, had laatste tijd veel vastlopers en noet dan stroom eraf halen om de speler te herstarten. Dan doet hij het weer goed. Ik ben momenteel aan bed gebonden en maak erg veel gebruik van de speler. Helaas voldoet hij nu dus niet. Voorheen gebruikte ik hem een stuk minder en had ik naar verhouding ook veel minder problemen. Heb besloten dat deze naar de slaapkamer gaat en ik een nieuwe speler koop die iets meer in zijn mars heeft (streaming van Bluray iso en dvd iso's incl, menu).
Verwijderd
Als je met deze speler WMV-HD bestanden afspeelt, krijg je dan 5.1 geluid? Er zijn er namelijk weinig die dit bestandstype afspelen en mochten ze het afspelen, heb je geen geluid of het wordt omgezet naar PCM stereo...
edit: Oja, ook belangrijk. Ondersteund hij een blu-ray menu en kun je hoofdstukken skippen met een geremuxte versie of een mkv?
edit: Oja, ook belangrijk. Ondersteund hij een blu-ray menu en kun je hoofdstukken skippen met een geremuxte versie of een mkv?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 13:20 ]
Verwijderd
Tenzij je versterker WMV kan decoderen, krijg je geen geluid.
Wat betreft die menu's en skippen: die vraag is al zonder overdrijven tientallen keren gesteld en elke keer negatief beantwoord.
Wat betreft die menu's en skippen: die vraag is al zonder overdrijven tientallen keren gesteld en elke keer negatief beantwoord.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 08:57 ]
Ik heb ook vaak dat hij het netwerk en usb niet meer ziet ineens...Binnetie schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:33:
Idd stroom eraf en weer op verhelpt het wel, maar leuk is het niet.
Vraag me af of er nog wel ontwikkeling in de firmware zit, of dat dit type afgeschreven is?
Blijkbaar is er een nieuwe firmware op de site beschikbaar voor de EM7075-DTS (1.00.06)
Ik wil mijn EM7075-DTS via wifi aansluiten, de USB sticks die aanbevolen zijn vind ik nergens in een winkel. Ik lees in de firmware dat RT30xx en RT28xx drivers in de firmware zitten. Ik heb nu een stick van sweex gekocht met RT3070 chipset maar werkt niet !
Kan iemand mij helpen aub
Ik wil mijn EM7075-DTS via wifi aansluiten, de USB sticks die aanbevolen zijn vind ik nergens in een winkel. Ik lees in de firmware dat RT30xx en RT28xx drivers in de firmware zitten. Ik heb nu een stick van sweex gekocht met RT3070 chipset maar werkt niet !
Kan iemand mij helpen aub
Verwijderd
Ook voor de EM7075 is er nieuwe firmware, versie 2.00.10. Ben benieuwd!geerteke schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:12:
Blijkbaar is er een nieuwe firmware op de site beschikbaar voor de EM7075-DTS (1.00.06)
Die is er al geruime tijd hoor!Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:41:
[...]
Ook voor de EM7075 is er nieuwe firmware, versie 2.00.10. Ben benieuwd!
Verwijderd
Hallo iedereen,
Sinds een week ben ik in het bezit van de EM7075. Zelf ben ik nog niet heel bekend met media centres, maar het meeste heb ik al uitgevogeld. Ik heb nu alleen nog 2 vragen die ik niet uit dit forum kan halen.
1 Waar kan ik de nieuwste firmware vinden? Of wordt deze automatisch weergeven wanneer hij opgestart is?
2 Bij de laatste firmware was het na het uploaden ervan youtube beschikbaar. Is er al een firmware waarbij ook uitzending gemist etc beschikbaar is?
Gr. Evelyn
Sinds een week ben ik in het bezit van de EM7075. Zelf ben ik nog niet heel bekend met media centres, maar het meeste heb ik al uitgevogeld. Ik heb nu alleen nog 2 vragen die ik niet uit dit forum kan halen.
1 Waar kan ik de nieuwste firmware vinden? Of wordt deze automatisch weergeven wanneer hij opgestart is?
2 Bij de laatste firmware was het na het uploaden ervan youtube beschikbaar. Is er al een firmware waarbij ook uitzending gemist etc beschikbaar is?
Gr. Evelyn
Verwijderd
Allereerst een kleine opmerking: de 7075 is geen mediacenter (daar wordt eerder een PC-achtig apparaat mee bedoeld, dat naast audio- en video ook TV kan weergeven en opnemen).
Je vragen:
Je vragen:
- www.eminent-online.com. Afhankelijk van hoe Eminent updates beschikbaar stelt, zal de 7075 deze ook automatisch vinden (als je 'm aan het internet hebt gekoppeld). En updaten via USB is natuurlijk ook een optie.
- Nee, en ik denk ook niet dat die er ooit zal komen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 06:33 ]
Ik heb mijn oog laten vallen op de Boxee Box die mijn 7075 gaat vervangen. Met name het uitblijven van de dvd-menu ondersteuning is hiervoor de reden. Jammer want het is verder een prima ding. Maar dat ik geen afleveringen kan selecteren via een menu is niet meer van deze tijd...
Verwijderd
@EminentEurope
Voor de grap prikte ik een Wireless N adapter (sitecom WL-302 v1 001) in mijn EM7075 (2.00.10) en tot mijn grote verbazing werkt deze ook nog, MAAR:
- Bij het scannen naar netwerken, verschijnt er wel een lijst, maar zonder SSID namen.
- Bij het handmatig invoeren van de SSID en key, werkte internet goed, ook met Youtube, maar na 5 minuten was de verbinding verdwenen en nu moet ik het netwerk weer opnieuw instellen.
Graag hoor ik of er een oplossing hiervoor is of komt.
Voor de grap prikte ik een Wireless N adapter (sitecom WL-302 v1 001) in mijn EM7075 (2.00.10) en tot mijn grote verbazing werkt deze ook nog, MAAR:
- Bij het scannen naar netwerken, verschijnt er wel een lijst, maar zonder SSID namen.
- Bij het handmatig invoeren van de SSID en key, werkte internet goed, ook met Youtube, maar na 5 minuten was de verbinding verdwenen en nu moet ik het netwerk weer opnieuw instellen.
Graag hoor ik of er een oplossing hiervoor is of komt.
Geef dan even net iets meer uit en zet dan een HTPC in elkaar. Kan je veel meer mee dan de Boxee Box (waar ook het nodige mee aan de hand is)Ferret schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:24:
Ik heb mijn oog laten vallen op de Boxee Box die mijn 7075 gaat vervangen. Met name het uitblijven van de dvd-menu ondersteuning is hiervoor de reden. Jammer want het is verder een prima ding. Maar dat ik geen afleveringen kan selecteren via een menu is niet meer van deze tijd...
Vraag is al eens eerder gesteld, maar (zo te zien) nooit beantwoord ; kan de 7075 van die mooie (mbv bijvoorbeeld ThumbGen gemaakte) coversheets met plaatjes en info over films & tv-series laten zien in de browser ??
EDIT: zit nu wat terug te lezen, best veel 64 pags en zie dat folder.jpg herkend wordt ...hoe groot mag die zijn ?
Kun je trouwens met de BitTorrent client alleen op een externe USB disc downloaden of ook op bijv. een NAS in het netwerk ??
EDIT2: vanmiddag EM7075DTS maar gekocht, leuke aanbieding bij MM.
Nou had ik nog niet alle 64 pagina's gelezen, dus ik heb braaf een update van 1.00.01 naar 1.00.06 gadaan via menu en daarna software.img op een USB disk gezet en ge -reboot. Er leek niet veel te gebeuren en dat klopt ook wel als ik een paar maanden teruglees, blijkbaar zitten NZBget en Transmission al in de firmware tegenwoordig :. kan die extra install-poging nog kwaad of wordt dat gewoon genegeerd ??
EDIT: zit nu wat terug te lezen, best veel 64 pags en zie dat folder.jpg herkend wordt ...hoe groot mag die zijn ?
Kun je trouwens met de BitTorrent client alleen op een externe USB disc downloaden of ook op bijv. een NAS in het netwerk ??
EDIT2: vanmiddag EM7075DTS maar gekocht, leuke aanbieding bij MM.
Nou had ik nog niet alle 64 pagina's gelezen, dus ik heb braaf een update van 1.00.01 naar 1.00.06 gadaan via menu en daarna software.img op een USB disk gezet en ge -reboot. Er leek niet veel te gebeuren en dat klopt ook wel als ik een paar maanden teruglees, blijkbaar zitten NZBget en Transmission al in de firmware tegenwoordig :. kan die extra install-poging nog kwaad of wordt dat gewoon genegeerd ??
[ Voor 70% gewijzigd door Goner op 17-11-2010 20:30 ]
Hallo,
Ik heb sinds vandaag een EM7075-DTS gekocht bij de mediamarkt met F7D1102 . Ik ben al een paar uur bezig om mijn EM7075-DTS verbinding te maken met het internet . Maar dit wil niet lukken. Ik krijg de melding, kan geen verbinding met netwerk maken
Ik doe dit via Opties -> netwerk -> netwerkinstellingen -> DHCP en dan krijg ik die melding
De acces point (ProCurve Wireless Access Point 420 van HP) is via WEP beveiligd omdat ook mijn Nintendo DSI erop zit en dat werkt wel gewoon allemaal goed. Wat doe ik fout?
Ik heb sinds vandaag een EM7075-DTS gekocht bij de mediamarkt met F7D1102 . Ik ben al een paar uur bezig om mijn EM7075-DTS verbinding te maken met het internet . Maar dit wil niet lukken. Ik krijg de melding, kan geen verbinding met netwerk maken
Ik doe dit via Opties -> netwerk -> netwerkinstellingen -> DHCP en dan krijg ik die melding
De acces point (ProCurve Wireless Access Point 420 van HP) is via WEP beveiligd omdat ook mijn Nintendo DSI erop zit en dat werkt wel gewoon allemaal goed. Wat doe ik fout?
Dit topic is bijna uitgestorven. Er is echter een specifiek 7075-DTS topic waar waarschijnlijk meer leven in de brouwerij is. Ook de medewerker van Eminent laat het hier afweten. Jammer, het leek zo goed te gaan.
Sinds juni 2010 niet meer. Daar zijn nog laatste antwoorden te zien. Mss kan t.net redactie of moderator even bellen of de medewerker er nog is?quicksnack schreef op maandag 22 november 2010 @ 01:32:
Ook de medewerker van Eminent laat het hier afweten. Jammer, het leek zo goed te gaan.
Want er moet melding komen dat medewerker niet meer komt of account opgeheven is. Anders blijven mensen zeuren waar ie nou blijft, en dat is zinloze vervuiling van alle eminent topics.
Waar ? In dit forum ? Heb even gezocht, maar kan geen specifieke thread vinden voor de 7075DTS ...quicksnack schreef op maandag 22 november 2010 @ 01:32:
Er is echter een specifiek 7075-DTS topic ...
EDIT: ook bij Eminent zelf is het niet echt druk : http://opensource.eminent-online.com/phpBB/index.php
[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 22-11-2010 09:49 ]
Misschien daarom juist ... met de ACRyan die ik heb is wel het een en ander mis en daar is volop leven in de brouwerij ... eh forum.
Eigenlijk maar 1 probleempje en ligt waarschijnlijk aan m'n powerplugs, die trekken het net niet ; heb om de minuut of 10 een hapering bij streamen.
EDIT : ik ontdek net dat de tijd, als je 'm eenmaal gezet hebt in Linux, keurig bewaard wordt ! Nou nog een manier om de workgroup blijvend aan te passen ...
Eigenlijk maar 1 probleempje en ligt waarschijnlijk aan m'n powerplugs, die trekken het net niet ; heb om de minuut of 10 een hapering bij streamen.
EDIT : ik ontdek net dat de tijd, als je 'm eenmaal gezet hebt in Linux, keurig bewaard wordt ! Nou nog een manier om de workgroup blijvend aan te passen ...
[ Voor 22% gewijzigd door Goner op 22-11-2010 21:01 ]
OK, sorry, ik meende maanden geleden hier gelezen te hebben dat een apart topic voor de DTS versie was geopend.Waar ? In dit forum ? Heb even gezocht, maar kan geen specifieke thread vinden voor de 7075DTS ...
Ik ben over het algemeen behoorlijk tevreden over het apparaat hoewel er in de loop van dit jaar een heleboel nuttige suggesties zijn gedaan door medegebruikers om functionaliteit die aanwezig is te verbeteren en/of toe te voegen. Door een medewerker van Eminent is toegezegd dat al deze punten doorgespeeld zouden worden naar het ontwikkel-team.
Vanwege het ontbreken van feedback door Eminent de laatste tijd alsmede het uitbrengen van nieuwere producten ben ik bang dat de ondersteuning van de EM7075 (non DTS) niet meer de aandacht krijgt die ik graag zou willen. De laatste firmware heeft gezorgd voor nieuwe vragen waarop tot op dit moment geen antwoorden op zijn gegeven.
Dat het stiller is in dit topic heeft naar mijn mening niet zozeer te maken met de kwaliteit van het apparaat danwel de 'buzz' die de laatste maanden om de EM7075 is verdwenen. Het overgrote deel van de gebruikers die zich niet konden vinden in de geleverde services zullen vast al een ander product aan de t.v. hebben hangen. De rest is, als mij denk ik, gewoon tevreden.
Yep, ik gebruik nog steeds zonder problemen mijn EM7075.
Het apparaat doet wat ik wil namelijk MKV's MP3's etc. afspelen. Het DVD menu mis ik niet omdat ik alles in HD kijk..
Het apparaat doet wat ik wil namelijk MKV's MP3's etc. afspelen. Het DVD menu mis ik niet omdat ik alles in HD kijk..
Hmm, kan nu van een video_ts map de film niet selecteren. Ik weet dat er meerdere titels op staan.
Bij elke .VOB bestand speelt hij hetzelfde af. Moest het oplossen door de film te exporteren met avidemux. Is ie dus zo 5 uur mee bezig. Weet één van de lezers of het met mkvmerge beter/sneller gaat?
Bij elke .VOB bestand speelt hij hetzelfde af. Moest het oplossen door de film te exporteren met avidemux. Is ie dus zo 5 uur mee bezig. Weet één van de lezers of het met mkvmerge beter/sneller gaat?
Verwijderd
http://www.makemkv.com/
Die zet op m'n antieke Core2Duo binnen 2 minuten een DVD om naar bv. 3 losse MKV's met de serie-afleveringen.
Die zet op m'n antieke Core2Duo binnen 2 minuten een DVD om naar bv. 3 losse MKV's met de serie-afleveringen.
Verwijderd
En chapter skip neemt deze MKVmaker ook mee, alleen kan de em7075 hier niks mee (de enige handige tool is 10 minuten vooruit of achteruit skippen). Heb je hier ook nog een oplossing voor? Bijvoorbeeld een programmaatje die van ieder hoofdstukje een aparte mkv-file maakt?Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 06:29:
http://www.makemkv.com/
Iemand hier die ook z'n EM7075 met HomePlugs in het netwerk heeft gehangen ??
Ik krijg bij streamen van Tv series (gewoon 720p) heel af en toe een 'hikje' ; beeld wordt dan even zwart en gaat dan verder zonder echt seconden kwijt te raken.
Gebruik devolo AV200plus, die volgens de eigen software een up-/download rate van net onder de 100mbps halen (zolder naar benedenverdieping). Rate naar PC's op tussenverdieping zit ruim > 100.
Ik krijg bij streamen van Tv series (gewoon 720p) heel af en toe een 'hikje' ; beeld wordt dan even zwart en gaat dan verder zonder echt seconden kwijt te raken.
Gebruik devolo AV200plus, die volgens de eigen software een up-/download rate van net onder de 100mbps halen (zolder naar benedenverdieping). Rate naar PC's op tussenverdieping zit ruim > 100.
Verwijderd
Dat doet-ie ook. Je kunt instellen dat bv. alle video langer dan een bepaalde tijd (zeg 2 minuten) omgezet moet worden naar een losse MKV.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:33:
Heb je hier ook nog een oplossing voor? Bijvoorbeeld een programmaatje die van ieder hoofdstukje een aparte mkv-file maakt?
Jammer, voor mij zal Makemkv niet werken. Het moet iig draaien onder Linux. Via Wine denk ik dat ik last krijg met de capaciteit van de pc (Atom 330/ION). Heb Handbrake ook al geprobeerd maar lijkt het net of het geluid niet meer goed is gesyncd.
Beste mensen,
Ik kan geen enkele *.flac afspelen. Jullie wel? Bij mij gaat hij gewoon door naar het volgende nummer (weer een flac, weer geen resultaat, naar het volgende nummer), totdat hij wel iets speelbaars vindt.
Iemand een idee? Overal staat dat FLAC wel ondersteunt wordt.
Ik kan geen enkele *.flac afspelen. Jullie wel? Bij mij gaat hij gewoon door naar het volgende nummer (weer een flac, weer geen resultaat, naar het volgende nummer), totdat hij wel iets speelbaars vindt.
Iemand een idee? Overal staat dat FLAC wel ondersteunt wordt.
Weet iemand bovenstaande? Kunnen jullie *.flac afspelen op het ding?
Ik heb een vrij grote FLAC verzameling (op USB aangesloten externe harde schijf), en ben nog geen tracks tegengekomen die de EM7075 (2.00.10) niet wilde afspelen.
Bij mij werkt Youtube echter allesbehalve soepel (ligt niet aan de verbinding, via nieuwsgroepen downloaden gaat goed en snel), en SD content wordt zoals eerder gezegd helemaal niet meer afgespeeld. Het ontbreken van dvd-menu's en het skippen van chapters of grotere tijdsduur (5 of 10 min. in 1x i.p.v. fast forward) is wel een groot gemis voor met name muziek dvd's.
Zonde dat hier (blijkbaar?) niet verder voor ontwikkeld wordt. Binnenkort maar eens kijken naar custom firmware of dat ik zelf wat kan prutsen. Een duurdere oplossing is voor mij niet zo interessant, aangezien ik het apparaat niet iedere dag gebruik.
Bij mij werkt Youtube echter allesbehalve soepel (ligt niet aan de verbinding, via nieuwsgroepen downloaden gaat goed en snel), en SD content wordt zoals eerder gezegd helemaal niet meer afgespeeld. Het ontbreken van dvd-menu's en het skippen van chapters of grotere tijdsduur (5 of 10 min. in 1x i.p.v. fast forward) is wel een groot gemis voor met name muziek dvd's.
Zonde dat hier (blijkbaar?) niet verder voor ontwikkeld wordt. Binnenkort maar eens kijken naar custom firmware of dat ik zelf wat kan prutsen. Een duurdere oplossing is voor mij niet zo interessant, aangezien ik het apparaat niet iedere dag gebruik.
Verwijderd
Hallo mensen,
Ik heb sinds kort de 7075, nu heb ik alleen een klein probleempje.
Als ik de laptop heb ingeschakeld (heb nog geen externe HD of NAS) en ik schakel vervolgens de mediaplayer in dan ga ik naar netwerk en vervolgens gedeelde mappen.
De ene keer ziet de player wel mijn gedeelde mappen en de andere keer krijg ik te zien, geen server gevonden.
Heb ik iets verkeerd ingesteld?
De laptop en de 7075 zijn netjes via bekabeling aan de router verbonden.
Hoop dat iemand hiervoor de oplossing heeft.
Zie nu namelijke door de bomen het bos niet meer haha.
Ik heb sinds kort de 7075, nu heb ik alleen een klein probleempje.
Als ik de laptop heb ingeschakeld (heb nog geen externe HD of NAS) en ik schakel vervolgens de mediaplayer in dan ga ik naar netwerk en vervolgens gedeelde mappen.
De ene keer ziet de player wel mijn gedeelde mappen en de andere keer krijg ik te zien, geen server gevonden.
Heb ik iets verkeerd ingesteld?
De laptop en de 7075 zijn netjes via bekabeling aan de router verbonden.
Hoop dat iemand hiervoor de oplossing heeft.
Zie nu namelijke door de bomen het bos niet meer haha.
Ter info, we zijn hier nog steeds aanwezig. Bij problemen heeft het echter de voorkeur dat men met onze supportdesk contact opneemt. Op een forum is het de bedoeling dat mede-forumers elkaar helpen, en niet exclusief één medewerker van Eminent.
Op onze supportdesk zit veel meer capaciteit, en men kan je daar beter helpen als in dit topic.
Ik kan wel even wat zaken aankaarten die in komende firmware aangepakt worden:
- YouTube speelt niet alle content af.
- Blanco SSID lijst
DVD Menuondersteuning kunnen we lang en breed over discussieren, maar dit is geen feature van het apparaat. Het is dan ook een HD media speler, toegespitst op HD materiaal (mkv, mp4, m2ts).
Op onze supportdesk zit veel meer capaciteit, en men kan je daar beter helpen als in dit topic.
Ik kan wel even wat zaken aankaarten die in komende firmware aangepakt worden:
- YouTube speelt niet alle content af.
- Blanco SSID lijst
DVD Menuondersteuning kunnen we lang en breed over discussieren, maar dit is geen feature van het apparaat. Het is dan ook een HD media speler, toegespitst op HD materiaal (mkv, mp4, m2ts).
Technische vraag ; kan het zijn dat een 2.5" HD van 4200RPM niet snel genoeg is om filmpjes af te spelen op de EM7075 ??
Ik had er nog wat rondslingeren die ik in m'n laptop (Dell Latitude 640) gebruikte en die heb ik in een externe USB behuizing gestopt, maar bij het afspelen hapert het af en toe behoorlijk ...
Ik had er nog wat rondslingeren die ik in m'n laptop (Dell Latitude 640) gebruikte en die heb ik in een externe USB behuizing gestopt, maar bij het afspelen hapert het af en toe behoorlijk ...
Ik ben bijzonder blij te constateren dat dit Eminent 7075 topic nog steeds de aandacht geniet van de medewerker van Eminent. Eerlijk gezegd had ik de hoop al opgegeven.
Ik heb nu al een tijdje de EM7075, draai ook al een tijdje de laatste firmware en heb met betrekking tot deze nog wel wat wensen voor aanvullingen of oplossingen. De vraag is even of ik deze hier binnen dit topic naar voren moet brengen of bij het forum van Eminent of beide. Het gaat hierbij o.a. om vragen en opmerkingen welke al langere tijd spelen bij mij en ook al eens een keer eerder zijn genoemd (nee, niet de dvd-menu-ondersteuning).
Ik heb nu al een tijdje de EM7075, draai ook al een tijdje de laatste firmware en heb met betrekking tot deze nog wel wat wensen voor aanvullingen of oplossingen. De vraag is even of ik deze hier binnen dit topic naar voren moet brengen of bij het forum van Eminent of beide. Het gaat hierbij o.a. om vragen en opmerkingen welke al langere tijd spelen bij mij en ook al eens een keer eerder zijn genoemd (nee, niet de dvd-menu-ondersteuning).
Ok, dat een disk van 4200rpm het niet trekt kan ik me nog voorstellen, maar ik heb er nu een splinternieuwe LaCie met een 5400rpm Hitachi HD aan hanhen en zelfs dat loopt niet vloeiend !?Goner schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 23:12:
Technische vraag ; kan het zijn dat een 2.5" HD van 4200RPM niet snel genoeg is om filmpjes af te spelen op de EM7075 ??
Begin nu toch enigszins teleurgesteld te raken ...
Verwijderd
Dit is een bekend probleem, dat echter volgens EminentEurope niet zou mogen bestaan en waar ook de helpdesk niet veel aan kan verhelpen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:15:
Als ik de laptop heb ingeschakeld (heb nog geen externe HD of NAS) en ik schakel vervolgens de mediaplayer in dan ga ik naar netwerk en vervolgens gedeelde mappen. De ene keer ziet de player wel mijn gedeelde mappen en de andere keer krijg ik te zien, geen server gevonden.
Het lijkt wel of de 7075 slechts op een aantal gezette momenten zijn netwerkinfomatie "ophaalt". Een praktijkvoorbeeld van mij ons thuis: als de 7075 aan staat, en ik reboot de (Windows 2008) server, dan is de kans groot dat de 7075 daarna de hele server niet meer ziet. Maar na een paar uur kan dat spontaan wél weer. Hard/soft resetten van de 7075 helpt niet. Met de Linux, Mac en andere Windows machines is er geen probleem, die zien de server weer zodra die in de lucht is.
Ik vermoed dat de IP-stack van de 7075 nog wel wat bugs bevat...
De EM7075 ziet mijn PC eigenlijk altijd direct, het duurt alleen altijd even voordat de gedeelde mappen verschijnen.quicksnack schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 04:08:
Ik ben bijzonder blij te constateren dat dit Eminent 7075 topic nog steeds de aandacht geniet van de medewerker van Eminent. Eerlijk gezegd had ik de hoop al opgegeven.
Dit is raar, hij speelt dezelfde FLAC prima af als ik hem op een NAS mik. Nou prima hoor, doen we dat. Is toch beter.
Ik heb wel een andere vraag:
Is het nu al mogelijk om zelf de speler te besturen, zonder afstandsbediening, maar met een eigen PHP script of iets dergelijks? Kan iemand me in de juiste richting wijzen?
Het mooiste in mijn situatie zou zijn, als je via een script de playlist kunt bewerken, maar gewoon volgende / vorige nummer (muziek heb ik het dus over, als je aan het werk bent op je laptop, naast je eminent
) zou ook al leuk zijn.
Any1?
Ik heb wel een andere vraag:
Is het nu al mogelijk om zelf de speler te besturen, zonder afstandsbediening, maar met een eigen PHP script of iets dergelijks? Kan iemand me in de juiste richting wijzen?
Het mooiste in mijn situatie zou zijn, als je via een script de playlist kunt bewerken, maar gewoon volgende / vorige nummer (muziek heb ik het dus over, als je aan het werk bent op je laptop, naast je eminent
Any1?
Nieuwe firmwares voor zowel de DTS als noDTS versie van de EM7075 zijn zojuist online gezet.
Je kunt je speler eenvoudig updaten door hem op het internet aan te sluiten, en aan te zetten.
(Als hij al aanstaat, moet je hem even herstarten.)
Voor beide versies geld:
- YouTube SD weergave opgelost.
- Wifi scan resultaten werden niet getoond, nu wel.
Je kunt je speler eenvoudig updaten door hem op het internet aan te sluiten, en aan te zetten.
(Als hij al aanstaat, moet je hem even herstarten.)
Voor beide versies geld:
- YouTube SD weergave opgelost.
- Wifi scan resultaten werden niet getoond, nu wel.
idd een nieuwe firmware uit.
Helaas heb ik hierdoor geen toegang meer tot mijn gedeelde mappen. Snap er niets meer van!
Hij zit mijn PC wel, alleen zegt hij dat mijn inlog gegevens niet kloppen. Ondanks een paar keer opnioeuw invoeren werkt het vooralsnog niet.
En terug flashen via usb naar een vorige versie werkt niet. Hij wil alleen maar online updates binnen halen. Ik kan ook niet aangeven dat het via de usb moet.
Ligt het alleen aan mijn situatie of zijn er meerdere met dit probleem....?
Helaas heb ik hierdoor geen toegang meer tot mijn gedeelde mappen. Snap er niets meer van!
Hij zit mijn PC wel, alleen zegt hij dat mijn inlog gegevens niet kloppen. Ondanks een paar keer opnioeuw invoeren werkt het vooralsnog niet.
En terug flashen via usb naar een vorige versie werkt niet. Hij wil alleen maar online updates binnen halen. Ik kan ook niet aangeven dat het via de usb moet.
[ Voor 19% gewijzigd door ROKO608 op 21-12-2010 19:57 ]
Hallo, sinds vandaag ook een EM7075 in bezit, gelijk ook een vraagje: media afspelen via twonkyserver gaat prima, het lukt me echter niet om een samba share te connecten.
De samba share staat op een Ubuntu 10.10 server, op deze server zijn 11 shares beschikbaar. Als ik probeer een verbinding op te zetten, vraagt de EM niet om een username en password, maar krijg ik de melding folder is empty.
Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?
De samba share staat op een Ubuntu 10.10 server, op deze server zijn 11 shares beschikbaar. Als ik probeer een verbinding op te zetten, vraagt de EM niet om een username en password, maar krijg ik de melding folder is empty.
Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?
Er is wel een manier. Als je de vorige firmware download op een usb stick dan heb je volgens mij een aantal bestandjes. Eén ervan is EM7075D.ver. Als je dit bestandje opent krijg je:ROKO608 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:11:
code:
1
2
3
4
| VERSION='1.00.06' (of ander versienummer) LOCATION='em7075d.bin' KERNEL='Yes' PKG_LOCATION='em7075d.pkg' |
Als je nu het versienummer handmatig veranderd naar een hogere versie als die je hebt geïnstalleerd en het bestand weer wegschrijft, USB in de mediaplayer stopt en opnieuw boot denkt de player dat er een nieuwe versie is, zal deze laden, en na opnieuw opstarten hatsikidee..... de oudere versie weer terug. Je kan dan in ieder geval weer verder.
Met het probleem kan ik je echter niet helpen: ik wacht even met upgraden totdat zeker is dat deze versie goed is.
Succes!
Mijn shares staan op andere Samba devices (PlayonHD en CHD3NET) en die zijn nog normaal te benaderen.ROKO608 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:11:
idd een nieuwe firmware uit.
Helaas heb ik hierdoor geen toegang meer tot mijn gedeelde mappen.
Maar afspelen van .mkv en .avi is opeens erg slecht, geen geluid en vastlopers ?!
Zal nog eens wat experimenteren ...
Nieuwe firmware heet 1.00.07-t1 ..
Zijn er nog Eminent forums waar wel wat leven in zit ? op hun eigen forum is de firmware niet eens aangekondigd. Dooie boel daar ...
Eerlijk gezegd begin ik een beetje spijt te krijgen van deze aanschaf ... afspelen via USB is knudde, heb splinternieuwe USB stick, maar afspelen hapert om de paar minuten en een 2.5" 5400rpm HD krijgt niet genoeg power over USB om behoorlijk te kunnen spelen
[ Voor 37% gewijzigd door Goner op 22-12-2010 13:19 ]
Het klopt dat je via usb problemen heb.....Goner schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:13:
Eerlijk gezegd begin ik een beetje spijt te krijgen van deze aanschaf ... afspelen via USB is knudde, heb splinternieuwe USB stick, maar afspelen hapert om de paar minuten en een 2.5" 5400rpm HD krijgt niet genoeg power over USB om behoorlijk te kunnen spelen
Dit schrijft men in het eminent forum erover.
De EM7075 is bedoelt voor USB disks met eigen stroomvoorziening.
Haha zie dat jij ook daar aanwezig bent.
Afijn, een externe harde schijf via de usb heeft dus echt een eigen stroomvoorziening nodig.
Bij mij werkt hij dan goed, als tenminste de 7075 hem ziet, anders even stroom eraf en weer op.
Ja dat is 1 van die vele dingetjes.....

Wat shares betreft, is soms een raadsel, de ene keer ziet ie het wel de andere keer weer niet, ook dan even stroom eraf en weer erop wil nog wel eens helpen.
Overigens ziet hij mijn gedeelde mappen op linux niet, maar vrees dat het komt omdat ext4 niet ondersteund wordt.
ook de nieuwe firmware erop gezet, geen problemen met verdwijnende shares oid.
Werkt helaas niet! Het apparaat wil enkel via netwerk updaten. Via usb werkt het niet.quicksnack schreef op woensdag 22 december 2010 @ 02:15:
[...]
Er is wel een manier. Als je de vorige firmware download op een usb stick dan heb je volgens mij een aantal bestandjes. Eén ervan is EM7075D.ver. Als je dit bestandje opent krijg je:
code:
1 2 3 4 VERSION='1.00.06' (of ander versienummer) LOCATION='em7075d.bin' KERNEL='Yes' PKG_LOCATION='em7075d.pkg'
Als je nu het versienummer handmatig veranderd naar een hogere versie als die je hebt geïnstalleerd en het bestand weer wegschrijft, USB in de mediaplayer stopt en opnieuw boot denkt de player dat er een nieuwe versie is, zal deze laden, en na opnieuw opstarten hatsikidee..... de oudere versie weer terug. Je kan dan in ieder geval weer verder.
Met het probleem kan ik je echter niet helpen: ik wacht even met upgraden totdat zeker is dat deze versie goed is.
Succes!
Ik heb de bestanden gewoon los op een lege stick gezet..
Ik kan mijn gedeelde mappen via een andere pc wel gewoon benaderen.
Icm met windows 7 64 bit firmware versie em7075 2.00.11-t1
Verwijderd
Hoi,
Ik had hetzelfde probleem maar bij mij werkte het wel.
Je moet hem niet alleen opnieuw opstarten maar je moet hem ressetten.
Groetje,s
Hans
Groetje,s
Hans
Heb ik ook nog gedaan. Helaas heeft het geen effect!Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:01:
Hoi,
Groetje,s
Hans

Had ik nou maar nooit de automatische update toegestaan!

Zit hier met het zelfde probleem en vind dat behoorlijk hinderlijk. Je zou er vanuit moeten kunnen gaan dat een nieuwe firmware niet de belangrijkste functie van het apparaat schaadt...Heb ik ook nog gedaan. Helaas heeft het geen effect!Echt balen want alles werkte zo lekker via het netwerk.
Had ik nou maar nooit de automatische update toegestaan!
Ben nu al een tijdje aan het proberen (ander account aangemaakt, apparaat reset) verzin het maar. Zowel pc als apparaat nodige aantal keren herstart. Iemand (of met name Eminent!) een oplossing?
Ik heb geen problemen met een Freecom XXS externe usb HD en deze mediaspeler. Ik doe de usb hd erin en hij speelt af. Heel soms zegt hij . Local device disconnected maar hij geeft goed stroom aan de usb hd
Ik heb de volgende oplossing van Eminent gekregen. Bij mij werkt het gelukkig weer.
Het enige wat nog niet optimaal werkt is het afspelen van mp3's via gedeelde mappen. Ik krijg dan de melding video codec niet ondersteunt. Heel vaag!
Succes met de oplossing:
In Windows 7 worden de gedeelde mappen niet standaard weergegeven in het netwerk. Hieronder de instructies om dit alsnog werkend te krijgen.
1. Klik op Start, Configuratiescherm
2. Klik onder 'Netwerk en Internet' op 'Netwerkstatus en -taken weergeven'
3. Klik aan de linker zijde van het scherm op 'Geacvanceerde instellingen voor delen wijzigigen'.
4. Klik aan de rechterzijde op het pijltje bij 'Thuis of werk (huidig profiel)' om deze in te klappen.
5. Klik daarna op het pijltje rechts naast Public, om dit menu uit te klappen.
6. Wijzig/controleer de volgende instellingen:
1. Selecteer 'Netwerkdetectie inschakelen'.
2. Selecteer 'Bestands- en printerdeling inschakelen'.
3. Selecteer 'Openbare mappen delen uitschakelen'.
4. Selecteer 'Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen'.
7. Klik op 'Wijzigingen opslaan', administratie toestemming is mogelijk vereist.
Eigenschappen van je gedeelde map aanpassen
1. Ga naar de map die je wilt delen.
2. Klik met de rechtermuisknop op de map en kies 'Eigenschappen'.
3. Ga naar het tabblad 'Delen',
4. Klik 'Delen'.
5. Klik op het pijltje en selecteer de gebruiker 'Iedereen'.
6. Klik nu op 'Toevoegen'.
7. Zorg ervoor dat minimaal 'Lezen' geselecteerd is voor deze gebruiker.
8. Klik op Delen op de map te delen.
9. Klik op 'Gereed' om de instellingen op te slaan.
10. Ga naar het tabblad Beveiliging, controleer of 'Iedereen' in de lijst voorkomt. Zo niet, klik op Bewerken.
1. Klik op 'Toevoegen', waarna een nieuw venster verschijnt.
2. Klik op 'Geavanceerd'.
3. Klik op 'Nu zoeken'.
4. Selecteer 'Iedereen' uit de lijst met zoekresultaten.
5. Klik daarna op OK, daarna nogmaals op OK.
6. Klik wederom op OK en je bent terug bij het tabbald Beveiliging.
11. Klik daarna op Sluiten om de mapeigenschappen te sluiten.
Dit is in principe voldoende om de map te delen voor de mediaspeler.
De gebruiker 'Iedereen' komt niet in mijn lijst voor?
Mogelijk komt de gebruiker 'Iedereen' niet voor in je systeem. Volg deze instructies om de gebruiker toe te voegen.
1. Klik met de rechtermuisknop op de map die je wilt delen en open Eigenschappen.
2. Ga naar het tabblad Delen.
3. Klik op 'Geavanceerd delen', administratie toestemming is mogelijk vereist.
4. Zet een vinkje bij 'Deze map delen'.
5. Klik nu op 'Machtigingen'.
6. Voeg nu de gebruiker 'Iedereen' als volgt toe:
3. Klik op 'Nu zoeken'.
7. Selecteer 'Iedereen'.
8. Zorg ervoor dat minimaal 'Lezen' toegestaan is.
9. Klik op OK om de instellingen op te slaan.
10. Klik daarna op Ok, vervolgens op Sluiten om de mapeigenschappen te sluiten.
Geavanceerde instellingen wijzigen bij problemen
Het kan zijn dat de map óf specifieke bestanden niet benaderbaar zijn of niet afgespeeld kunnen worden.
1. Klik hier om een Register bestand te downloaden om de rechten in het register te wijzigen.
2. Klik met de recthtermuisknop op de link en kies 'Bestand opslaan als...'.
3. Sla het bestand op je bureaublad op.
4. Klik met de rechtermuisknop op het ZIP bestand en kies 'Alles uitpakken', volg de instructies in de wizard.
5. Nadat de bestanden zijn uitegepakt zie je een bestand met de naam 'Windows-sharing.reg'. Klik met de rechtermuisknop op dit bestand en kies 'Als administrator uitvoeren'.
6. Start de computer opnieuw op.
Het enige wat nog niet optimaal werkt is het afspelen van mp3's via gedeelde mappen. Ik krijg dan de melding video codec niet ondersteunt. Heel vaag!
Succes met de oplossing:
In Windows 7 worden de gedeelde mappen niet standaard weergegeven in het netwerk. Hieronder de instructies om dit alsnog werkend te krijgen.
1. Klik op Start, Configuratiescherm
2. Klik onder 'Netwerk en Internet' op 'Netwerkstatus en -taken weergeven'
3. Klik aan de linker zijde van het scherm op 'Geacvanceerde instellingen voor delen wijzigigen'.
4. Klik aan de rechterzijde op het pijltje bij 'Thuis of werk (huidig profiel)' om deze in te klappen.
5. Klik daarna op het pijltje rechts naast Public, om dit menu uit te klappen.
6. Wijzig/controleer de volgende instellingen:
1. Selecteer 'Netwerkdetectie inschakelen'.
2. Selecteer 'Bestands- en printerdeling inschakelen'.
3. Selecteer 'Openbare mappen delen uitschakelen'.
4. Selecteer 'Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen'.
7. Klik op 'Wijzigingen opslaan', administratie toestemming is mogelijk vereist.
Eigenschappen van je gedeelde map aanpassen
1. Ga naar de map die je wilt delen.
2. Klik met de rechtermuisknop op de map en kies 'Eigenschappen'.
3. Ga naar het tabblad 'Delen',
4. Klik 'Delen'.
5. Klik op het pijltje en selecteer de gebruiker 'Iedereen'.
6. Klik nu op 'Toevoegen'.
7. Zorg ervoor dat minimaal 'Lezen' geselecteerd is voor deze gebruiker.
8. Klik op Delen op de map te delen.
9. Klik op 'Gereed' om de instellingen op te slaan.
10. Ga naar het tabblad Beveiliging, controleer of 'Iedereen' in de lijst voorkomt. Zo niet, klik op Bewerken.
3. Klik op 'Nu zoeken'.
6. Klik wederom op OK en je bent terug bij het tabbald Beveiliging.
11. Klik daarna op Sluiten om de mapeigenschappen te sluiten.
Dit is in principe voldoende om de map te delen voor de mediaspeler.
De gebruiker 'Iedereen' komt niet in mijn lijst voor?
Mogelijk komt de gebruiker 'Iedereen' niet voor in je systeem. Volg deze instructies om de gebruiker toe te voegen.
1. Klik met de rechtermuisknop op de map die je wilt delen en open Eigenschappen.
2. Ga naar het tabblad Delen.
3. Klik op 'Geavanceerd delen', administratie toestemming is mogelijk vereist.
4. Zet een vinkje bij 'Deze map delen'.
5. Klik nu op 'Machtigingen'.
6. Voeg nu de gebruiker 'Iedereen' als volgt toe:
3. Klik op 'Nu zoeken'.
7. Selecteer 'Iedereen'.
8. Zorg ervoor dat minimaal 'Lezen' toegestaan is.
9. Klik op OK om de instellingen op te slaan.
10. Klik daarna op Ok, vervolgens op Sluiten om de mapeigenschappen te sluiten.
Geavanceerde instellingen wijzigen bij problemen
Het kan zijn dat de map óf specifieke bestanden niet benaderbaar zijn of niet afgespeeld kunnen worden.
1. Klik hier om een Register bestand te downloaden om de rechten in het register te wijzigen.
2. Klik met de recthtermuisknop op de link en kies 'Bestand opslaan als...'.
3. Sla het bestand op je bureaublad op.
4. Klik met de rechtermuisknop op het ZIP bestand en kies 'Alles uitpakken', volg de instructies in de wizard.
5. Nadat de bestanden zijn uitegepakt zie je een bestand met de naam 'Windows-sharing.reg'. Klik met de rechtermuisknop op dit bestand en kies 'Als administrator uitvoeren'.
6. Start de computer opnieuw op.
RemcoR schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:31:
[...]
Zit hier met het zelfde probleem en vind dat behoorlijk hinderlijk. Je zou er vanuit moeten kunnen gaan dat een nieuwe firmware niet de belangrijkste functie van het apparaat schaadt...
Ben nu al een tijdje aan het proberen (ander account aangemaakt, apparaat reset) verzin het maar. Zowel pc als apparaat nodige aantal keren herstart. Iemand (of met name Eminent!) een oplossing?
Is dat ook een 2.5" HD en zonder eigen power supply ? Helemaal geen haperingen bij afspelen ?Rockvee2 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:47:
Ik heb geen problemen met een Freecom XXS externe usb HD en deze mediaspeler.
Ongeveer twee weken geleden De Eminent EM7075 DTS gekocht, voor 79€, een aanbieding bij Redcoon.
Nou was ik tot dusver zeer tevreden, maar begin me nu toch echt te ergeren aan dit apparaat, en dit is waarom :
Afgelopen maandagavond heb ik de film Bad Santa gekeken. Een 1080p mkv bestand, met volgens VLC af en toe uitschieters in bitrate tot 30 Mbit/seconde. De speler heeft dit vloeiend afgespeeld.
Nu zet ik gisteren even de intro van "Komt een vrouw bij de dokter" aan, een 720p mkv bestand, en merk iets raars op. Bij sterk bewegend beeld (voor de kenners : in de intro bij de "vlucht" over het water) merkte ik haperingen. Na goed opletten was dit later in de film ook nog het geval.
Er begint een vreemd gevoel van onbehagen bij mij op te komen, en besluit het enige bestand waar mijn desktop ooit moeite mee heeft gehad, de intro van Shooter, 1080p mkv file, af te spelen. Ook hier is namelijk in de intro een snel bewegend beeld (camera over het water). En ja hoor, zoals ik al vermoedde, ook hier heeft de speler moeite mee. Speelde het geluid bij "Komt een vrouw bij de dokter" nog gewoon vloeiend door, bij dit bestand wordt het geluid vanaf het moment dat het beeld begint te haperen gewoon weggelaten. Ter info, de intro van Shooter heeft een maximale uitschieter in bitrate van 28Mbit/seconde, en over het algemeen ~16Mbit/s.
Ik geef de info over de bitrate even om aan te geven dat het mij sterk lijkt dat het aan het netwerk ligt (wat overigens bedraad is), aangezien de film Bad Santa een hogere bitrate heeft, maar wel gewoon vloeiend wordt afgespeeld.
Ik zal komende week even een USB stick regelen zodat ik het netwerk uit kan sluiten.
Al met al, erg jammer. Overigens.. Ik heb de nieuwste update erop staan.
Ter aanvulling op mijn post nog wat info over beide bestanden :
Shooter 1080p MKV AVC1 file
Overigens kom ik er net echter dat ook de film Oorlogswinter (720p AVC1 MKV bitrate ~6Mbit/seconde) niet goed weergegeven wordt. Beeld begint af en toe ernstig te haperen en geluid onderbreekt ook.
Nou was ik tot dusver zeer tevreden, maar begin me nu toch echt te ergeren aan dit apparaat, en dit is waarom :
Afgelopen maandagavond heb ik de film Bad Santa gekeken. Een 1080p mkv bestand, met volgens VLC af en toe uitschieters in bitrate tot 30 Mbit/seconde. De speler heeft dit vloeiend afgespeeld.
Nu zet ik gisteren even de intro van "Komt een vrouw bij de dokter" aan, een 720p mkv bestand, en merk iets raars op. Bij sterk bewegend beeld (voor de kenners : in de intro bij de "vlucht" over het water) merkte ik haperingen. Na goed opletten was dit later in de film ook nog het geval.
Er begint een vreemd gevoel van onbehagen bij mij op te komen, en besluit het enige bestand waar mijn desktop ooit moeite mee heeft gehad, de intro van Shooter, 1080p mkv file, af te spelen. Ook hier is namelijk in de intro een snel bewegend beeld (camera over het water). En ja hoor, zoals ik al vermoedde, ook hier heeft de speler moeite mee. Speelde het geluid bij "Komt een vrouw bij de dokter" nog gewoon vloeiend door, bij dit bestand wordt het geluid vanaf het moment dat het beeld begint te haperen gewoon weggelaten. Ter info, de intro van Shooter heeft een maximale uitschieter in bitrate van 28Mbit/seconde, en over het algemeen ~16Mbit/s.
Ik geef de info over de bitrate even om aan te geven dat het mij sterk lijkt dat het aan het netwerk ligt (wat overigens bedraad is), aangezien de film Bad Santa een hogere bitrate heeft, maar wel gewoon vloeiend wordt afgespeeld.
Ik zal komende week even een USB stick regelen zodat ik het netwerk uit kan sluiten.
Bad Santa 1080p AVC1 MKV file
General
Complete name : H:\Map1\Shooter.2007.HDDVD.1080p.x264-H2\Shooter.2007.HDDVD.1080p.x264-H2.mkv
Format : Matroska
File size : 7.94 GiB
Duration : 2h 5mn
Overall bit rate : 9 040 Kbps
Encoded date : UTC 2007-08-01 06:06:10
Writing application : mkvmerge v2.0.2 ('You're My Flame') built on Jun 27 2007 15:53:08
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1
Cover : Yes / Yes / Yes / Yes
Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L5.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 11 frames
Muxing mode : Container profile=Unknown@5.1
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 2h 5mn
Bit rate : 8 220 Kbps
Nominal bit rate : 8 395 Kbps
Width : 1 920 pixels
Height : 800 pixels
Display aspect ratio : 2.40:1
Frame rate : 23.976 fps
Mochten mensen het nog willen testen, heb ik even een sample online gezet. Het betreft de eerste 2 minuten van de film Shooter in 1080p, met de info die hierboven staat. Bestand begint bij mij te haperen op de Eminent rond de 1 minuut en 5 seconden. Let op, graag alleen downloaden mits je het bestand echt wilt gaan gebruiken om te testen, anders niet. Ik heb dan wel een onbeperkte bandbreedte bij mn host, maar dat wil niet zeggen dat ze erg blij zullen zijn als 50 mensen tegelijkertijd een bestand van 154MB proberen te downloaden. Link.General
Complete name : H:\Map1\Bad.Santa.2003.UNRATED.1080p.BluRay.DTS.x264-HDV\Bad.Santa.2003.UNRATED.1080p.BluRay.DTS.x264-HDV.mkv
Format : Matroska
File size : 8.75 GiB
Duration : 1h 39mn
Overall bit rate : 12.6 Mbps
Encoded date : UTC 2008-04-17 05:08:33
Writing application : mkvmerge v2.2.0 ('Turn It On Again') built on Mar 4 2008 12:58:26
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1
Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L5.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Muxing mode : Container profile=Unknown@5.1
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 1h 39mn
Bit rate : 10.9 Mbps
Nominal bit rate : 11.1 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 040 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 fps
Overigens kom ik er net echter dat ook de film Oorlogswinter (720p AVC1 MKV bitrate ~6Mbit/seconde) niet goed weergegeven wordt. Beeld begint af en toe ernstig te haperen en geluid onderbreekt ook.
[ Voor 51% gewijzigd door Ch3cker op 25-12-2010 22:55 . Reden: Meer info ]
Ben benieuwd naar je ervaring ... ik heb 2 nieuwe 8Gb sticks (Adata C906 en een Duracell) en afspelen 720p TV series hapert.Ch3cker schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 21:22:
Afspelen over Devolo homeplugs gaat iets beter.
[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 26-12-2010 13:30 ]
Alle rips die ik download speelt hij perfect af. Je moet alleen wel even naar de specs kijken, bij die shooter is dat nogal raar geript. Profiel is geen high@l4 en reframes is ook hoger als vier:
Speler specs op de site van Eminent : ASP@L5, 720P, 1Pt. GMC) WMV9 (MP@HL), H.264 (BP@L3, MP@L4.0, HP@L4.0 & L4.1
Ligt dus niet aan je speler (die kan max high @ L4.1, en dat is met 4 reframes volgens de spec) maar aan de rip. Ik zie ook dat je bron HD-DVD is, en daar werden die profielen op gebruikt, maar dat is een dood formaat. Alle Blu-Rays die ik gezien heb, kwamen niet hoger als 4.1 met 4 reframes. Fout van de ripper dus
Als je dit via netwerk speelt is helemaal afhankelijk van je bron (pc? nas?) en met Homeplugs is het helemaal vragen om gestotter. (85Mbps / 2 = 42Mbps max, gemiddeld ~20Mbps=op het randje..)
USB sticks is ook een drama, die halen nooit hoge snelheden. Gebruik gewoon een externe USB harddisk op ntfs, werkt hier als een speer
code:
1
2
3
4
| Format profile : High@L5.1 Format settings, CABAC : Yes Format settings, ReFrames : 11 frames Muxing mode : Container profile=Unknown@5.1 |
Speler specs op de site van Eminent : ASP@L5, 720P, 1Pt. GMC) WMV9 (MP@HL), H.264 (BP@L3, MP@L4.0, HP@L4.0 & L4.1
Ligt dus niet aan je speler (die kan max high @ L4.1, en dat is met 4 reframes volgens de spec) maar aan de rip. Ik zie ook dat je bron HD-DVD is, en daar werden die profielen op gebruikt, maar dat is een dood formaat. Alle Blu-Rays die ik gezien heb, kwamen niet hoger als 4.1 met 4 reframes. Fout van de ripper dus
Als je dit via netwerk speelt is helemaal afhankelijk van je bron (pc? nas?) en met Homeplugs is het helemaal vragen om gestotter. (85Mbps / 2 = 42Mbps max, gemiddeld ~20Mbps=op het randje..)
USB sticks is ook een drama, die halen nooit hoge snelheden. Gebruik gewoon een externe USB harddisk op ntfs, werkt hier als een speer
Lijkt me ook eerder een probleem van de rips te zijn. Alle .mkv's die ik tot nu toe op het apparaat heb geprobeerd werken perfect ook de bird scene van de planet earth. Heb genoeg rips afgespeeld met hoge bitrates en geen problemen gehad.Ch3cker schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 21:22:
Ongeveer twee weken geleden De Eminent EM7075 DTS gekocht, voor 79€, een aanbieding bij Redcoon.
[...]
Bad Santa 1080p AVC1 MKV file
[...]
Mochten mensen het nog willen testen, heb ik even een sample online gezet. Het betreft de eerste 2 minuten van de film Shooter in 1080p, met de info die hierboven staat. Bestand begint bij mij te haperen op de Eminent rond de 1 minuut en 5 seconden. Let op, graag alleen downloaden mits je het bestand echt wilt gaan gebruiken om te testen, anders niet. Ik heb dan wel een onbeperkte bandbreedte bij mn host, maar dat wil niet zeggen dat ze erg blij zullen zijn als 50 mensen tegelijkertijd een bestand van 154MB proberen te downloaden. Link.
Gebruik een wd 2,5" zonder enig probleemGoner schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:48:
[...]
Is dat ook een 2.5" HD en zonder eigen power supply ? Helemaal geen haperingen bij afspelen ?
Echt FC Knudde daar bij Eminent. Nu moet ik dus mijn netwerk gaan aanpassen om dit ding weer werkend te krijgen. Kan ik ook mijn geld terug krijgen? Nu heb ik helemaal niets aan dit stomme ding. Ik heb juist de 7075 gekocht om via het netwerk mijn W7 machine te kunnen benaderen.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Verklaar je nader? Werkt hier namelijk prima.Die Bruine schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:12:
Echt FC Knudde daar bij Eminent. Nu moet ik dus mijn netwerk gaan aanpassen om dit ding weer werkend te krijgen. Kan ik ook mijn geld terug krijgen? Nu heb ik helemaal niets aan dit stomme ding. Ik heb juist de 7075 gekocht om via het netwerk mijn W7 machine te kunnen benaderen.