Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
JBS schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:45:
[...]
Ik heb gemerkt dat goed richten met de afstandsbediening helpt. Vooral in het begin dacht ik die dat niet reageerde maar dat kwam omdat ik de afstandsbediening niet goed genoeg op het kastje gericht hield.
Hm, dat lijkt me stug, ik zit er recht voor op zo'n 2 meter afstand. Ik heb het vermoeden dat het komt doordat op de achtergrond de bittorrent applicatie draait en die veel cpu/mem verbruikt. Vreemd, want het is een pre-emptive linux kernel en die moet hier mee om kunnen gaan (ik kan op m'n desktop quadcore 16 threads compilen, maar m'n desktop applicaties reageren er niet trager door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
all killer schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:38:
Ik zat laatst op youtube naar filmpjes te zoeken over deze speler en er waren der wel 2 om precies te zijn. Ik ze bekijken en was erg onder de indruk van de menu's, zag der erg gelikt uit. Enige wat mij niet helemaal duidelijk is, is wanneer je nu wel en niet zeg maar de folder structuur ziet (met daarbij de folder artwork) Op het ene moment zag je de filmlibrary met plaatjes en het andere moment niet. Wat ik zeker weet, altans vanuit het filmpje, is dat als je de bestanden benaderd vanuit het netwerk je het niet te zien krijgt, maar wel als je het vanaf een USB hardisk afspeelt ofzo? Kan iemand dit bevestigen?
Als je een netwerkschijf gebruikt en je Eminent daarvan laat lezen, dan zal hij op deze schijf niet een database aanleggen waarin alle bestanden staan geindexeerd die hij kent. Gebruik je de USB aansluiting (usb-stick of beter: een externe harddisk), dan zal hij die database wel aanmaken.

Als hij die database heeft, dan weet hij wat een foto of muziek is en krijg je daar extra opties voor in het afspelen. Ook zal hij dan de folder.jpg bestanden gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo als ik nzbget opstart komt dit in beeld

Warning: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'UTC' for 'UTC/0.0/no DST' instead in /opt/share/www/nzbgetweb/status.php on line 418

is dat op te lossen??en hoe dan??
bvd

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
SVMartin schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:39:
[...]

Hm, dat lijkt me stug, ik zit er recht voor op zo'n 2 meter afstand. Ik heb het vermoeden dat het komt doordat op de achtergrond de bittorrent applicatie draait en die veel cpu/mem verbruikt. Vreemd, want het is een pre-emptive linux kernel en die moet hier mee om kunnen gaan (ik kan op m'n desktop quadcore 16 threads compilen, maar m'n desktop applicaties reageren er niet trager door).
Oke, gisteravond een testje gedaan: BT uit gezet en vervolgens loopt het menu perfect.. zelfs als hij ondertussen nog de externe hd opnieuw aan het indexeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 10:03
Laatste vraag voordat ik echt helemaal overtuigt ben.

Als ik aan de mediaspeler een HD hang en de speler is verbonden met het netwerk, dan ga ik der toch wel vanuit dat hij dan vanaf een pc in dat netwerk te benaderen is? (want dan heb ik en een mooie library en hoeft de pc niet aan te staan om te streamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Via telnet en samba (in windows: een netwerkdrive koppelen aan bijv. F:) kun je vanaf je desktop bij de mediaplayer en de harde schijf die aan de mediaplayer gekoppeld is.

Je kunt ook via een webinterface torrent files uploaden naar de mediaplayer, dan zal hij deze downloaden voor je.

Zelf heb ik laatste dagen ontdekt dat de EM7075 niet heel stabiel is (moet vaak even de stroom eraf en er weer op voordat hij echt wil afspelen). Ik zou misschien een Western Digital player overwegen, ook omdat daar een veel actievere community is met het uitbrengen van alternatieve firmwares.

http://b-rad.cc/wdlxtv/

Ik heb zelf geprobeerd om wat te compilen voor de EM7075, als dat gaat lukken komt dat er misschien ook nog wel..

http://www.codesourcery.c...gnu-discuss/maillist.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Iemand de EM7075 in gebruik in combinatie met een Logitech Harmony afstandsbediening? Ik heb de EM7075 toegevoegd maar helaas werkt de bediening niet out-of-the-box. Aan- en uitzetten werkt wel, bediening verder niet. Sta op het punt om de afstandsbediening te leren hoe het moet, maar vraag me af of het normaal is dat deze niet gewoon direct werkt aangezien dit bij alle overige apparaten wel het geval is (in mijn geval ook een aantal jaar oude Sony surround set).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik 'm i.c.m. een Harmony. De 7075 staat gewoon in de lijst van ondersteunde apparaten. Alle functies van de Eminent-afstandsbediening zijn op de Harmony beschikbaar. Ik heb 'm geen commando's hoeven "leren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 20:15
1) Kun je al met een custom PHP pagina'tje het dingetje besturen?

2) Bij mij werkt Flac niet, terwijl deze wel bij ondersteunde formaten staat?

3) Kun je bijvoorbeeld een m3u bestand aanmaken in de root van je muziekmap met liedjes die je op dat moment leuk vind? en dan de eminent die af laten spelen? dan kan ik op de computer het kastje op die manier instructies geven? ik werk vanaf thuis op het moment, en dat is super relaxed als ik niet steeds met afstandsbediening een album moet selecteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag heer of mevrouw van de helpdesk van Eminent,

heb eerder algemeen onderstaande vraag gesteld, wil hem graag specifiek aan u vragen:

Je hebt meerdere bestanden op DVD. Die kan je allemaal omzetten naar meerdere MKV-bestanden, geen probleem. Maar als je naar één bestand kijkt, kan ie meerdere hoofdstukken bevatten. Ook zo'n MKV-bestand heeft dan meerdere hoofdstukken. Als je zo'n MKV-bestand opent met VLC-player, dan kan je ook bladeren door de hoofdstukken. Alleen niet op de EM7075.
Vandaar de vraag of er een programmaatje bestaat die niet alleen aparte bestanden (of juist mappen) van de files maakt, maar die dan ook nog weer aparte bestanden van ieder hoofdstuk kan maken.

En ook tegelijk deze vraag: zal het 'bladeren' door de hoofdstukjes binnen mkv-bestanden later ook ondersteund worden door nieuwe firmware voor de EM7075?

Met vriendelijke groet, Tonnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
@SVMartin: B-Rad is ook bezig met custom firmware voor de EM7075/DTS. Wil je zelf dingen compileren kijk dan eens op : http://opensource.eminent.../wiki/index.php/Main_Page want daar hebben we alles al uitgelegd. Enige ervaring is wel handig natuurlijk. Je bent ook welkom op ons forum: http://opensource.eminent-online.com/phpBB/

@Mosselmaniac: 1. Nee, nog niet. 2. Mediainfo zou handig zijn. 3. M3U werkt, en kan in een map neergezet worden bijv. en dan afspelen wat je in de m3u zet.

@Tonnie333: Er staat nog geen MKV chapter-support geplanned voor de EM7075, sorry.

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardH
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 19:27
@JBS: Werkt bij mij prima met Logitech Harmony afstandsbediening. EM7075 is wel te vinden in de lijst van apparaten in de Harmony software, maar je moet even zoeken. En daarna moet je zelf de toetsen mapping aanbrengen. 'Leren' is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

GerardH schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:18:
@JBS: Werkt bij mij prima met Logitech Harmony afstandsbediening. EM7075 is wel te vinden in de lijst van apparaten in de Harmony software, maar je moet even zoeken. En daarna moet je zelf de toetsen mapping aanbrengen. 'Leren' is niet nodig.
Dat toetsen mappen was me even ontgaan, heb ik voorheen ook niet nodig gehad toen ik m'n overige apparatuur toevoegde. Het werkt nu zoals het zou moeten, thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Als ik een film afspeel (VIDEO_TS en dan play) of gewoon een divx (met .srt bestand met zelfde naam) dan zegt hij alsnog NO SUBTITLES. Hoe kan dit?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
@Eminent: die informatie heb ik idd gebruikt om aan de slag te gaan, zonder dat had ik helemaal geen idee waar ik moest beginnen :-) Ik had al wat gepost op het opensource eminent forum, ik zie dat daar nu ook een forum bijgekomen is voor topics over crosscompiling. Ik heb gelijk m'n vraag daar ook gezet. Ik hoop zelf firmwares te kunnen maken, gewoon omdat het kan en interessant is, maar natuurlijk zou een firmware van b-rad ook mooi zijn. Ik zie dat hij er ooit een 0.0.1 heeft gereleased, maar die lijkt me nu nog niet bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
YoshiBignose schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:33:
Als ik een film afspeel (VIDEO_TS en dan play) of gewoon een divx (met .srt bestand met zelfde naam) dan zegt hij alsnog NO SUBTITLES. Hoe kan dit?
hoofd/kleine letters hetzelfde? wat zijn de rechten op de srt file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
SVMartin schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:45:
[...]

hoofd/kleine letters hetzelfde? wat zijn de rechten op de srt file?
Ja, het werkt op de computer gewoon perfect. Wat bedoel je rechten? Moet ik de map ook nog delen ofzo?

Voor een VIDEO_TS gaat het toch helemaal niet op? Die ondertiteling kan je normaal bij de dvd speler gewoon instellen met een knopje subtitle ofzo. Hier werkt het gewoon niet 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door YoshiBignose op 21-05-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
YoshiBignose schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:33:
In het verleden wel eens gehad als er diverse punten (.) in de file-naam staan bij divx.
Sinds ik die er uit haal, geen probleem meer gehad.

Bij VIDEO_TS diverse keren gehad, geen idee hoe dat komt.
Branden en op DVD-speler afkijken. Niet leuk, maar ja.

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen me te herinneren dat de .VOB's echt in een map VIDEO_TS moeten staan, anders speelt het zaakje niet goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn eminent 7075, ik krijg de .nzbget en de torrentclient niet aan de gang. Ik heb hier al contact mee gehad met de eminent support en zij komen er ook niet uit. (overigens niets dan lof voor de eminent support)

Het probleem is in ieder geval terug te leiden dat de configuratiebestanden niet worden aangemaakt op de harde schijf. Dit gaat probleemloos op een usbstick, maar bij de harde schijf dus niet. Het gaat om een harde schijf van Tosiba (1,5 TB, SATA) in een samsung behuizing (USB).

Op aanraden van support heb ik geprobeerd om de harde schijf in een twee kleinere partities in te delen en zelf om er een kleinere enkele partitie van te maken van 2 GB. De schijf is ondertussen meerdere keren geformatteerd (zelfs een keer met optie snelformateren uit) en is ondertussen nu weer één enkele partitie.

Zoals ik al zei, support komt er niet uit en kan het probleem alleen maar terugleiden naar een probleem met partities, zoals een kleine onzichtbare partitie aan het begin van de schijf.

Heeft iemand hier nog een idee wat ik proberen kan?

Edit: Zojuist nog even geprobeerd door een oud notebook HDtje in de behuizing te stoppen. Hier word dus zonder problemen de benodigde bestanden op aangemaakt. Het probleem ligt dus in de schijf zelf, maar waar en hoe?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=34084533,noline]Zoals ik al zei, support komt er niet uit en kan het probleem alleen maar terugleiden naar een probleem met partities, zoals een kleine onzichtbare partitie aan het begin van de schijf.
Bedoel je dat er een kleine onzichtbare partitie op die disk staat? Of weet je dat niet zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het opstartsysteem van de EM7075 gaat uit van één primaire partitie. (in ntfs/fat/ext2/3 enzovoorts.)

Er moet dus gewoon één NTFS partitie op de disk staan, dan zal alles goed werken. Ik weet niet wie de tip gaf voor een kleine partitie, maar dit is niet nodig.

Verwijder dus alle partities van de disk, en maak één primaire NTFS partitie aan. Gewoon schijfbeheer er bij pakken de disk leegkieperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Hoe zijn hier de ervaringen met het benaderen van content via gedeelde mappen op een Windows 7 systeem? Ik moet telkens als ik na het opstarten van de EM7075 de gedeelde mappen wil benaderen dit een aantal keer (soms twee, soms drie) proberen voordat ze ook daadwerkelijk zichtbaar worden. De Eminent helpdesk heeft hier geen verklaring en/of oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eminent

lees hier onder goed door ,,,en ook de data's.
nog steets geen bericht terug gekregen ,,hoe komt dat??????

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
het is nu 3-06-2010

hallo,, ik heb alles gedaan zie hier onder tot op de letter.
de fout melding is er nog steeds
dit is al eerder geweest bij een vorige update
toen is er een nieuwe update gemaakt die het oplosde..

kan dat nu ook gedaan worden??

-------Oorspronkelijk bericht-------

Van: support@eminent-online.com
Datum: 19-5-2010 14:47:11
Aan:
Onderwerp: Re: nzbget

EMINENT NETWORK & PC ACCESSORIES
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht.

Op uw USB schijf/stick staan NZBget configuratie-bestanden.
Deze bevatten momenteel een foute verwijzing. U kunt dit oplossen door de mappen
'nzbget' en '.nzbget' te wissen.

Hierbij opgemerkt dat .nzbget een verborgen map is die niet altijd door windows getoond wordt.

Voor het weergeven van verborgen mappen doet u het volgende:
http://www.gratissoftware...anden+en+mappen+weergeven

Daarna kunt u ook de map .nzbget (let op de punt . ervoor) zien, en vervolgens verwijderen.

Daarna kunt u de schijf weer gebruiken op de EM7075 en zal NZBget functioneren als u deze instelt.

Met vriendelijke groet,

Alex M.
Support Medewerker

Handige informatie:
Website:
www.eminent-online.com
E-Mail:
support@eminent-online.com

Telefonisch contact:
Nederland:
0900-EMINENT (0900-3646368)

België:
0900-70090

Openingstijden:
Ma. en Vr: 9:00u tot 17:00u
Di. t/m Do: 9.00u tot 20.30u
Zat.: 10.00u tot 16.30u
Op maandag en vrijdag zijn wij tussen 12:30 en 13:00 niet bereikbaar.

© Eminent

----- Original Message -----
From:
To: support@eminent-online.com
Sent: Tuesday, May 11, 2010 9:07 PM
Subject: Re: nzbget

hallo alles gedaan zoals hier onder staat,,, het maakt niets uit ,de melding blijf
wat nu???????

Datum: 7-5-2010 17:03:51
Aan:

Geachte heer/mevrouw,

In elk geval dient de laatste firmware aanwezig te zijn op de speler zelf:

EM7075:
http://downloads.eminent-online.com/EM7075-2.00.07.zip

EM7075-DTS:
http://downloads.eminent-online.com/EM7075DTS-1.00.03.zip

Bestand uitpakken en in de root van een USB stick zetten
USB stick aansluiten op de USB poort van de mediaspeler
Speler uitzetten en weer inschakelen
De speler geeft vanzelf aan dat er nieuwe firmware is gevonden
Volg de intructies op het scherm
Na de update sluit u de USB schijf weer aan
Zet de speler weer uit en aan

Kijk of de NZB module weer opstart en stel deze in.
Werkt de NZB module nog niet, tik dan in \\IP-adresEM7075
Verwijder de verborgen NZB map
Zet de speler weer uit en schakel deze weer in
Na een aantal minuten is de NZB module opnieuw gestart en kan deze weer worden ingesteld

Met vriendelijke groet,

Jan Hu.
Medewerker Support

Handige informatie:
Website:
www.eminent-online.com
E-Mail:

Telefonisch contact:
Nederland:

België:
070 277 286

Openingstijden:
Openingstijden helpdesk:
Ma. t/m Vr: 9:00u tot 17:00u

Op maandag t/m vrijdag zijn wij tussen 12:30 en 13:00 niet bereikbaar.

© Eminent

From
Sent: Friday, May 07, 2010 4:26 PM
Subject: Re: nzbget

het is de em 7075...vergeten,,

Datum: 7-5-2010 16:16:10
Aan:

Geachte heer/mevrouw Evers,

Helaas heeft u niet aangegeven om welk product het gaat. Waarschijnlijk betreft het een mediaspeler, maar welke?

NZB problemen ontstaan in de regel door een oude firmware in het apparaat te hebben en/of foutieve instellingen te hebben gebruikt. Maar helaas, zonder te weten om welk product het precies gaat kunnen we niet veel zinnigs zeggen.

Met vriendelijke groet,

Jan Hu.
Medewerker Support

Handige informatie:
Website:
www.eminent-online.com
E-Mail:

Telefonisch contact:
Nederland:

België:
070 277 286

Openingstijden:
Openingstijden helpdesk:
Ma. t/m Vr: 9:00u tot 17:00u

Op maandag t/m vrijdag zijn wij tussen 12:30 en 13:00 niet bereikbaar.

© Eminent

From:
Sent: Friday, May 07, 2010 1:31 PM
Subject: nzbget

hallo .. als iknzbget opstart komt deze melding

Warning: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'UTC' for 'UTC/0.0/no DST' instead in /opt/share/www/nzbgetweb/status.php on line 418

is dat op te lossen??
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn excuses omdat ik geen 57 pagina's ga lezen omdat ik graag wil weten of je er een HD kan insteken.

Mijn vraag: kan je er een HD insteken?

Bij de Eminent 7080 is dat wel mogelijk: http://www.youtube.com/watch?v=tMfuYi3zhBY

2de vraag: Ik zou deze aan men toekomstige versterker (Onkyo TX-SR578) willen aansluiten via SPDIF om mkv's te kunnen bekijken. Krijg ik dan 5.1 geluid?

Mvg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:15:
Je kan er geen HD insteken.
Wel een externe USB-HD op aansluiten, maar dat was je vraag niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@kabouter150: Ik heb dit zojuist uitgevoerd en getest op een EM7075 met 2.00.07 aan boord en dit werkt cq. lost het probleem gewoon op. Je verwijdert waarschijnlijk niet de verborgen map. Het gaat om TWEE mappen die verwijderd moeten worden.

Je kunt dit ook eenvoudig via telnet doen als je het niet lukt met de verkenner die geeft standaard GEEN verborgen mappen weer, dus ook de .nzbget map kun je niet zien. Via telnet wel.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
c:\telnet 192.168.1.134

BusyBox v1.10.0 (2010-03-02 10:19:20 CST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

/osd # cd /tmp/media/usb/USB1/4B44-873F/
/tmp/media/usb/USB1/4B44-873F # rm .nzbget -rf
/tmp/media/usb/USB1/4B44-873F # rm nzbget -rf
/tmp/media/usb/USB1/4B44-873F # sync
/tmp/media/usb/USB1/4B44-873F # reboot

De numerieke code van de USB disk kun je achterhalen door 'mount' te tikken en dan op enter te drukken:
code:
1
2
3
/osd # mount
/dev/sda1 on /tmp/media/usb/USB1/4B44-873F type vfat (rw,fmask=0022,dmask=0022,codepage=cp437,iocharset=utf8)
/osd #

Als je niet via telnet kunt werken, zet dan verborgen bestanden aan in de verkenner. Anders kun je nooit de map me de punt ervoor zien, en verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:15:
Mijn excuses omdat ik geen 57 pagina's ga lezen omdat ik graag wil weten of je er een HD kan insteken.

Bij de Eminent 7080 is dat wel mogelijk: http://www.youtube.com/watch?v=tMfuYi3zhBY

2de vraag: Ik zou deze aan men toekomstige versterker (Onkyo TX-SR578) willen aansluiten via SPDIF om mkv's te kunnen bekijken. Krijg ik dan 5.1 geluid?

Mvg
Er zit een optische digital audio output op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eminent

ik heb alles gedaan zo als hier boven,de fout melding blijft
het opnieuw op halen van 2/00/07 maar staat niet meer op de de site.
met telnet ben ik niet bekend.

deze foutmelding is eerder weest en is toen met een update hersteld
ik dacht dat het was met ver 2.00.05..
vlg :? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en .. hoe kan ik terug naar een oude ver bv 20.00.05 :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 06:55:
[...]

Bedoel je dat er een kleine onzichtbare partitie op die disk staat? Of weet je dat niet zeker?
Sorry voor de trage reactie.

Dit zou volgens eminent support ook de oplossing moeten zijn, maar voor zover ik kan zien staat er geen kleine partitie op.
Enig idee hoe ik dat zou moeten zien? Ik gebruik windows 7 schijfbeheer hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:54:
Het opstartsysteem van de EM7075 gaat uit van één primaire partitie. (in ntfs/fat/ext2/3 enzovoorts.)

Er moet dus gewoon één NTFS partitie op de disk staan, dan zal alles goed werken. Ik weet niet wie de tip gaf voor een kleine partitie, maar dit is niet nodig.

Verwijder dus alle partities van de disk, en maak één primaire NTFS partitie aan. Gewoon schijfbeheer er bij pakken de disk leegkieperen.
Het maken van een kleinere partitie was een probeerseltje, dus maakt niet echt uit wie er mee kwam, 'k vond het de moeite waard om te proberen.

Met schijfbeheer heb ik de schijf al tig keren leeggekieperd, maar het probleem blijft. ondertussen heb ik de schijf al omgewisseld voor een kleinere schijf die nog in mijn oude computer zat, maar uiteraard heb ik het liefst de grote schijf erin.

De suggestie van een kleine onzichtbare partitie heb ik al vaker gehoord, maar schijfbeheer laat niets zien van een andere partitie. Enig idee waar en hoe ik dat eventueel zou kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:14:
en .. hoe kan ik terug naar een oude ver bv 20.00.05 :? :?
Dit (downgrade) wordt allemaal uitgelegd in eerdere posts. Lees het topic even door, vooral de EminentEurope reacties.
Met alle respect, maar zo word je probleem niet opgelost. Google even op hoe je telnet kunt gebruiken, blijkt toch nodig te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door JBS op 07-06-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:30:
[...]
De suggestie van een kleine onzichtbare partitie heb ik al vaker gehoord, maar schijfbeheer laat niets zien van een andere partitie. Enig idee waar en hoe ik dat eventueel zou kunnen zien?
Een andere partititool gebruiken. Google op "free partition manager" en je vind voldoende gratis tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@tomnugter:

Ik quote mezelf even:
(Misschien had je er overheen gelezen doordat kabouter150 zijn hele email historie hier neerplempte.)

@Kabouter150: Als je niet via telnet te werk wenst te gaan omdat je dat niet kent, dan formatteer je de harddisk. De verborgen map .nzbget is dan in ieder geval ook weg. Maak wel even een backup van te voren van de zaken die je wilt bewaren.

[ Voor 0% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 08-06-2010 10:14 . Reden: quote tag foutje. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eminent

alles is opgelost bedankt voor de hulp..
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 08:03
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:13:
Ik ga er van uit dat er voor de 7075 binnenkort ook een firmware komt met DVD menuondersteuning enz. Eminent zou dit nooit kunnen maken om die niet te doen, dan zou je je klanten niet serieus nemen. Ik blijf dus positief alhoewel ik me ook lichtelijk genomen voel door Eminents marketing-afdeling (eerst de 7075 en dan twee maanden later weer wat anders.)

@Eminenthelpdesk: Kunnen de 7075 pioniers blijven rekenen op jullie service en firmwareupdates met nieuwe functionaliteiten of gaat alle aandacht straks naar de 7080 ?
Ik heb begrepen dat de WD live inmiddels wel al wordt voorzien van dvd-menu ondersteuning:

http://www.wdc.com/wdtvlive_prerelease/

gezien dat deze met dezelfde chip is uitgerust verwacht ik van Eminent zeer binnenkort hetzelfde resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:14:
@tomnugter:

Ik quote mezelf even:

[...]

(Misschien had je er overheen gelezen doordat kabouter150 zijn hele email historie hier neerplempte.)
Bedankt, maar dat was bekend. Dat was ook al duidelijk geworden door het mailcontact met support.
Ik ga vanmiddag maar een ander partitieprogramma proberen dan schijfbeheer van windows, misschien dat ik daar iets verder mee kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:14:
@tomnugter:

Ik quote mezelf even:
[...]

Het probleem is opgelost. :)
Het was inderdaad een (zeer goed) verstopte partitie in een formaat die Windows niet snapt. Met TestDisk heb ik deze partitie vrij kunnen maken om hem vervolgens in Windows Schijfbeheer aan de bestaande schijf toe te kunnen voegen.

Bedankt voor de support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 15:42
trapm schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:09:
[...]
Ik heb begrepen dat de WD live inmiddels wel al wordt voorzien van dvd-menu ondersteuning:
http://www.wdc.com/wdtvlive_prerelease/
gezien dat deze met dezelfde chip is uitgerust verwacht ik van Eminent zeer binnenkort hetzelfde resultaat!
Ja, misschien anders een custom firmware op basis van de WD firmware. Want WD heeft ook DTS nageleverd op deze apparaten. Is ook van de gekke dat het volgens Eminent alleen maar met een andere chip kan. De betreffende bibliotheken voor decodering hiervan zijn gewoon beschikbaar onder Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Waarom kan de EM7075 geen chapters skippen? Ik heb bijvoorbeeld een VIDEO_TS met meerdere VOBS die dus verschillende afleveringen van een serie zijn. Maar ik krijg onmogelijk de tweede aflevering aan de praat. Hij start altijd de eerste en als ik in de VIDEO_TS map ga zitten en VOB4 bijv. open dan start hij alsnog de eerste aflevering en niet de vierde.

Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

YoshiBignose schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:49:
Waarom kan de EM7075 geen chapters skippen? Ik heb bijvoorbeeld een VIDEO_TS met meerdere VOBS die dus verschillende afleveringen van een serie zijn. Maar ik krijg onmogelijk de tweede aflevering aan de praat. Hij start altijd de eerste en als ik in de VIDEO_TS map ga zitten en VOB4 bijv. open dan start hij alsnog de eerste aflevering en niet de vierde.

Doe ik iets fout?
Nee, je doet niets fout. Dit wordt namelijk niet ondersteund (is overigens al diverse keren aan bod gekomen, blader even door dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyD schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:23:
[...]
Ja, misschien anders een custom firmware op basis van de WD firmware. Want WD heeft ook DTS nageleverd op deze apparaten. Is ook van de gekke dat het volgens Eminent alleen maar met een andere chip kan. De betreffende bibliotheken voor decodering hiervan zijn gewoon beschikbaar onder Linux.
Even ter info: WD heeft geen DTS nageleverd op de WD TV HD (SMP8635), enkel de WD TV HD Live (SMP865x) is uitgeleverd met direct DTS ondersteuning aan boord. Je kunt hier de releasenotes bekijken voor dit apparaat. Geen DTS te vinden.

Dat encoding/decoding libs aanwezig zijn op een linux-x86 systeem wil niet zeggen dat een chip in een kastje dit ook direct kan. (Je kunt dit zien als een processor, waarbij er printbanen gewoonweg niet aanwezig zijn of weg gebrand.)

De EM7075 is in het begin zonder DTS hardware uitgebracht, die ondersteuning zit fysiek niet op de chip, en kan ook niet worden toegevoegd. Omdat er veel vraag naar DTS was, is de EM7075 daarna EOL geworden, en zeer snel opgevolgd door de EM7075-DTS versie.

Mbt. DVD-Menu ondersteuning, de hardware in beide apparaten is verschillend, ondanks dat er (nagenoeg) dezelfde chip er in zit. Dit is in dit topic echter al vaker naar voren gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Jezus wat kansloos dan. Gaat daar nog een update voor komen? Anders gooi ik dat ding wel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

-edit-

beter lezen :+

[ Voor 90% gewijzigd door LWaS op 13-06-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

YoshiBignose schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:48:
Jezus wat kansloos dan. Gaat daar nog een update voor komen? Anders gooi ik dat ding wel weer weg.
Met alle respect, maar dit had je kunnen weten. Is al meerdere malen aan bod gekomen in dit topic.
Maar waarom DVD's kijken als het om een FullHD mediastreamer gaat? Download 1080p materiaal (of anders 720 of een dvd rip) en je profiteert optimaal van dit apparaat.

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 13-06-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Vraagje aan Eminent:

Ik weet dat je geen uitspraken kan doen over ontwikkelingen in de firmware, maar het lijkt nu erg stil te zijn rondom de speler. Kan je wel aangeven of er nog aandacht voor is?

Ik heb stiekem toch de hoop dat een paar puntjes nog opgepakt gaan worden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is zeker nog aandacht voor. Maar, misschien kun je de puntjes eens posten ? Wie weet kunnen wij aangeven of zaken door onszelf, of door het team in TW icm. de SDK kunnen worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:58:
Er is zeker nog aandacht voor. Maar, misschien kun je de puntjes eens posten ? Wie weet kunnen wij aangeven of zaken door onszelf, of door het team in TW icm. de SDK kunnen worden aangepast.
Ik ben benieuwd in hoeverre er nog kans is op het toevoegen van:
  • UitzendingGemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 14:51
misschien nog een verbeterpuntje:

* Het (makkelijk) mappen van een netwerkshare onder films, foto of muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een 7075 gekocht. Hij moet als uPnP client gaan fungeren voor mijn mythtv server (v0.22). Ik zie de server, ik zie de recordings, ik kan een recording starten. Echter, na zo'n 10 seconden begint de boel vreselijk te stotteren en freezed. Heel soms gaat hij ietsje verder. De mythtv server heeft het hartstikke rustig. Ik heb hem in debug modus gedraait waarbij ik alle upnp events laat afdrukken. Niets bijzonders. Het lijkt heel erg op een buffer die volloopt. Echter, ik heb op de server ook een paar TEDtalks in HD staan en die gaan er doorheen als een jecko. Die zijn gedownload. alle vanaf een digitale ontvanger gecaptured materiaal heeft hier last van.

Update: ben wat verder. Vanaf een USB stick hetzelfde probleem. Het probleem zit dus in het bestand. Het wordt opgenomen middels hardware matige encoding met een PVR-350 Het formaat is default MPEG2-PS, ik heb zowel MPEG2-TS als DVD geprobeert, maar die geven allemaal hetzelfde probleem. Zit nu met transcoding in Myth te pielen, maar heb nog even geen idee hoe dat allemaal werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 20:15
Beste mensen,

Ik heb iets ontdekt ;-) Verklaar me voor gek, maar ik wist dit niet. Mijn Onkyo afstandsbediening kan andere apparaten aansturen ;-) Hij doet nu de TV al, en de DVD speler.

Hoe mooi is het als hij ook de Eminent 7075 kan bedienen? Heb ik wel een code nodig. Nu heb ik het internet afgestruind, maar krijg 1 zinnetje gevonden. Op dit forum ;), bij de 7071, en daarin staat dat het standaard NEC protocol gebruikt wordt, en dat ik kans maak met een satelite box. Nou ik heb een aantal NEC-apparaten ingevoerd, (heb hier zo'n lijst), maar dat werkt niet.

Iemand een idee welke codes ik kan proberen / heeft hier tips voor?

Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, ben weer wat verder (zie vorige post). De PVR-350 kan in MythTV ingesteld worden om native te encoden in een aantal formats. Zie hierbij een stukje van de webstie van Myth:
Settings->TV Settings->Recording Profiles->MPEG-2 Encoders (PVR-250, PVR-350)-> Default->Video Compression settings

The default is MPEG-2 PS. Some of the other options are MPEG-2 TS, MPEG-1 VCD, PES AV, PES V, PES A, DVD, DVD Special 1, DVD Special 2.

MPEG-1 PS and TS are the standard program and transport streams, respectively. MPEG-1 VCD is mpeg1 compression and will give a VCD compliant stream when used in combination with the proper resolution and bitrate settings. DVD and DVD Special 2 are DVD compliant mpeg2 streams which will give an mpeg2 stream which doesn't need to be replexed when it's in a compliant resolution and bitrate. DVD Special 2 is the streamtype MS MCE uses and therefore should be the one the firmware is optimised for.Settings->TV Settings->Recording Profiles->MPEG-2 Encoders (PVR-250, PVR-350)-> Default->Video Compression settings.
Ik ben er inmiddels achter dat native encoden met MPEG-1 VCD het wel doet, maar ik vind de kwaliteit ervan niet echt goed. Als geen enkele PVR-350 encoding verder nog wordt gesupport dan moet het transcoden worden. Er zijn howto's op het net hoe je een mythtv opname naar H.264 + ogg (oid) in een MKV kan transcoderen en daarbij meteen de commercials eruit kan halen. Op zich wel cool natuurlijk, maar dat duurt allemaal best wel lang.

@EminentEurope: Kunnen jullie wellicht aangeven hoe verder? Wellicht is het mogelijk de MPEG2 TS en PS in de firmware te zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBS schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:19:
[...]
Maar waarom DVD's kijken als het om een FullHD mediastreamer gaat?
Omdat veel (ouder) spul alleen beschikbaar is als DVD-ISO, wellicht? Ik erger me ook wekelijks een paar keer aan het gemis van een DVD chapter skip/choice functie. Menu's boeien me niks, maar het is erg vervelend om in stapjes van 10 minuten te skippen naar episode 4/4 op een serie-DVD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
Een vraagje:

Zijn er nog meer mensen die hun films streamen over het netwerk. Ik stream namelijk mijn films vanaf mijn Synology DS209 over een bedraad netwerk, echter veel films lopen niet soepel. De DVD (iso) lopen soepel maar ook series (wmv).

Zou het niet soepel kunnen streamen komen dat mijn netwerk niet snel genoeg is door de standaard Tele2 router (i.c.m. switch) met CAT5e kabels of is een 100Mbps netwerk sowieso te langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het NAS is snel genoeg, in dit geval. De router (of beter gezegd: de netwerkswitch in de router) is inderdaad te traag. Een 100 Mb/s netwerk is in praktijk veelal te langzaam voor HD-media met een hoge bitstream, omdat je netto geen 100 Mb/s haalt. De kabel is prima, want CAT5e is zelfs geschikt voor gigabit netwerken.
De gemakkelijkste optie: een goedkope gigabit switch aan de router hangen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 06:38:
Het NAS is snel genoeg, in dit geval. De router (of beter gezegd: de netwerkswitch in de router) is inderdaad te traag. Een 100 Mb/s netwerk is in praktijk veelal te langzaam voor HD-media met een hoge bitstream, omdat je netto geen 100 Mb/s haalt. De kabel is prima, want CAT5e is zelfs geschikt voor gigabit netwerken.
De gemakkelijkste optie: een goedkope gigabit switch aan de router hangen.
Thanks voor de info! ik ga binnenkort toch verhuizen dus dan ben ik van die gare Tele2 router af. Ik ga dan direct een betere en snellere router kopen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
  • Laatst online: 21-10-2017
Ik kan dit bestand niet afspelen op de EM7075:
The.Simpsons.S06E10.Grampa.vs.Sexual.Inadequacy.DVDRIP.VP7.KEGGERMAN

Is een AVI bestand met VP7 codec (http://www.on2.com/cms-da..._vp7_personal_edition.exe)

Heb de nieuwste firmware al op de EM7075 draaien.

Komt er binnekort een update uit dat hij ook deze codec kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Anders download je even The.Simpsons.S06E10.iNTERNAL.DVDRip.XviD-MEDiEVAL, die doet 't vast wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardinoz schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:18:
Komt er binnekort een update uit dat hij ook deze codec kan afspelen?
Ik vermoed dat de ondersteunde codecs redelijk "hard" in de core-software van Sigma zitten (en dus niet door Eminent aangepast zal worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:58:
@Eminent,
ik heb ook nog een puntje, zou het mogelijk zijn bij een volgende firmware-upgrade dat de hoeveelheid minuten die vooruit geskipt kunnen worden door de gebruiker zelf in te stellen is? Nu is dit standaard 10 minuten, maar soms zou ik graag in kortere stappen willen skippen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagjes over het connecten naar de 7075. Ik heb hem sinds eergister in huis en wil Library mode/Mediaverzameling 'workaround' via SMB gebruiken om mijn media erop te zetten.

Ik heb BT aangezet, maar als ik putty start en naar het IP adres over poort23 ga reageert hij niet. Ik kan de 7075 wel pingen en zie ook dat de poorten 139 & 445 open staan, maar een telnet sessie (ivm mounten van de netwerkshare) krijg ik niet voor elkaar.

Wat doe ik fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Ik zal wel iets verschrikkelijk verkeerd doen, maar ik krijg het niet voorelkaar om een playlist te maken die het apparaar slikt. Bij iedere playlist die ik maak krijg ik de melding 'Deze map is leeg'.

Ik heb een USB harddisk aangesloten met daarin de onderstaande mappenstructuur:
Directory of \\em7075\backup

01-01-2000 02:02 <DIR> .
01-01-2000 02:00 <DIR> ..
01-01-2000 04:21 <DIR> Download
30-06-2010 20:52 <DIR> films
Volume in drive \\em7075\backup is Backup
Volume Serial Number is 0433-0B04

12-08-2008 22:59 <DIR> Fotos
01-01-2000 03:46 <DIR> muziek
01-01-2000 04:11 <DIR> playlist

Volume in drive \\em7075\backup is Backup
Volume Serial Number is 0433-0B04

Directory of \\em7075\backup\muziek

01-01-2000 03:46 <DIR> .
01-01-2000 02:02 <DIR> ..
01-01-2000 02:55 <DIR> Summoning
01-01-2000 02:56 <DIR> SvartMulvis
01-01-2000 02:57 <DIR> Svartsot
...

Wat moet ik nu als pad aangeven in de m3u bestanden?

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet in de M3U's altijd relatieve paden, of zelfs geen pad (dus de M3U in dezelfde map als de MP3's). Dat werkt prima op de 7075.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 15:16:
Ik heb een vraagjes over het connecten naar de 7075. Ik heb hem sinds eergister in huis en wil Library mode/Mediaverzameling 'workaround' via SMB gebruiken om mijn media erop te zetten.

Ik heb BT aangezet, maar als ik putty start en naar het IP adres over poort23 ga reageert hij niet. Ik kan de 7075 wel pingen en zie ook dat de poorten 139 & 445 open staan, maar een telnet sessie (ivm mounten van de netwerkshare) krijg ik niet voor elkaar.

Wat doe ik fout??
USB stick plaatsen, NZB/Torrent etc. services (en telnet) starten pas als er een USB stick of harddisk is aangesloten. (Dit is een vereiste.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 12:00
Hey jongens

Heb al een hele tijd deze speler en speel tegenwoordig enkel nog .mkv's/.mp4's af (720p) en bij elke film ik ook afspeel durft het geluid een halve second wegvallen en gewoon verder gaan. Bij elke film is het op andere tijdstippen maar wel steeds op dezelfde tijdstippen als ik terug spoel bijvoorbeeld. Dus ook als ik de film opnieuw afspeel. Heb de versterker aangesloten via SPDIF (kan niet via HDMI proberen).
Als ik .avi afspeel werkt het wel goed op de speler. Heb al eens gekeken hoe het geluid werkt via de HDMI aansluiting (speakers van tv) maar daar hapert het geluid ook.
Het geluidsformaat dat ik meestal heb is AC3.

Heb met dezelfde externe hardeschijf op m'n laptop geprobeerd en daar geeft het geen problemen. Kan niet met andere USB stick oid proberen aangezien ik niet zo'n grote USB stick heb.

Is hier een oplossing voor? Zou het kunnen dat mijn externe hardeschijf te traag is? Het is redelijk vervelend want zit er constant op te letten. Ik ga dit weekend nog eens kijken wat een 1080p film doet.

Mvg Lenn.

[ Voor 7% gewijzigd door blubbers op 17-07-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Mensen, niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk omdat niemand een vergelijkbare ervaring heeft ;)
Meestal is het wegvallen van beeld of geluid te wijten aan de files en niet aan de speler (dan gaat-ie namelijk meteen fout). Als het steeds op dezelfde plaats is, dan weet ik eigenlijk wel zeker dat het aan de video files ligt. Waarom gaat het dan op de PC goed, hoor ik je denken? Omdat WMP, VLC e.d. veel "vergevingsgezinder" zijn wat betreft foutcorrectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 08:23:
Waarschijnlijk omdat niemand een vergelijkbare ervaring heeft ;)
Meestal is het wegvallen van beeld of geluid te wijten aan de files en niet aan de speler (dan gaat-ie namelijk meteen fout). Als het steeds op dezelfde plaats is, dan weet ik eigenlijk wel zeker dat het aan de video files ligt. Waarom gaat het dan op de PC goed, hoor ik je denken? Omdat WMP, VLC e.d. veel "vergevingsgezinder" zijn wat betreft foutcorrectie.
Dan kan ik beter voortaan grotere bestanden binnenhalen? THnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,

Ik probeer al een tijdje volledige blueray bestanden te af te spelen. (50Gig) het betreft een iso bestand.
Nu hapert de speler heel te tijd(schokkende beeld). Kan het kloppen dat de speler dit niet aan kan?
(heb al een tweetal bestanden geprobeerd. Bij minder grote bestanden van bijv 12 gig loopt de speler wel gewoon soepel)

alvast dank voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via USB of LAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ook een vraagje ivm het netwerk. Hier thuis gebruik ik een G netwerk maar dan kan ik geen enkel HD film bekijken. Als je een N netwerk neemt is dat dan opgelost? Of zijn er hier ook mensen die een G netwerk hebben waarvan de films niet haperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de file is via een usb aansluiting (externe hardeschijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09
blubbers schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:08:
Ook een vraagje ivm het netwerk. Hier thuis gebruik ik een G netwerk maar dan kan ik geen enkel HD film bekijken. Als je een N netwerk neemt is dat dan opgelost? Of zijn er hier ook mensen die een G netwerk hebben waarvan de films niet haperen?
Persoonlijk vind ik dat draadloos niet geschikt is om te streamen. Ook al heb je een N draadloos netwerk. De verbinding kan misschien wel aangeven dat je 300 mbit hebt, maar sowieso is dat een theoretische snelheid. In de lucht zitten zoveel dingen die erop storen (babyfoon, magnetron, draadloze netwerken van de buren, muren etc etc). Je kan een vrij kanaal nemen maar alle kanalen overlappen elkaar wat wil zeggen dat je nooit een helemaal schoon kanaal hebt om te gebruiken. De ene dag kan het werken, maar de andere dag kan het gaan haperen. Persoonlijk zeg ik van: wil je streamen en een stabiele stream hebben? Neem dan een bekabeld netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Binnetie schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:13:
[...]

Persoonlijk vind ik dat draadloos niet geschikt is om te streamen. Ook al heb je een N draadloos netwerk. De verbinding kan misschien wel aangeven dat je 300 mbit hebt, maar sowieso is dat een theoretische snelheid. In de lucht zitten zoveel dingen die erop storen (babyfoon, magnetron, draadloze netwerken van de buren, muren etc etc). Je kan een vrij kanaal nemen maar alle kanalen overlappen elkaar wat wil zeggen dat je nooit een helemaal schoon kanaal hebt om te gebruiken. De ene dag kan het werken, maar de andere dag kan het gaan haperen. Persoonlijk zeg ik van: wil je streamen en een stabiele stream hebben? Neem dan een bekabeld netwerk.
Als ik via het bekabeld netwerk doe heb ik ook haperende films. Ga ik dat dan ook hebben met een N netwerk? Ja zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@geertrijns1: soms is een 50 GB Blu-ray iets te veel van het goede voro de 7075. Wat ik dan doe is met met een tsmuxer de overbodige streams e.d. er uit halen, en remuxen, zodat je +/- 20 GB overhoudt. Dan speelt de 7075 het spul prima af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
  • Laatst online: 21-10-2017
Ik heb in het studentenhuis waar ik woon een draadloze retour waar ook andere mensen gebruik van maken. Nu blijkt dat als een van hun //EM7075 intypt dat ze dan gewoon in de harde schijf van m'n mediaplayer zitten. Is dit te blokkeren? Heb al gezocht bij de instellingen enzo maar kon niks vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09
blubbers schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 05:30:
[...]

Als ik via het bekabeld netwerk doe heb ik ook haperende films. Ga ik dat dan ook hebben met een N netwerk? Ja zeker?
Dan gaat hetzelfde op als mijn vorige verhaal. Ander voorbeeld. Je koopt een auto, deze kan 220 km/u volgens de fabriek. Je rijdt ermee de snelweg op en trap het gas in maar je haald maar maximaal 200 km/u omdat: de weg slecht is, je veel tegenwind hebt, veel andere op de weg rijden waardoor je moet remmen. Zo werkt dat ook met een draadloos netwerk. Het kanaal waar je op zit kan gestoord worden door heel veel dingen (zoals eerder genoemd). Dan klinkt N mooi maar heb je er voor streaming niet veel aan. Misschien dat een Xvid streamen wel gaat en een DVD ook wel, maar bluray vraagt wel erg veel.
Als hij bekabeld ook stottert moet je kijken waar het probleem in zit. Sluit je pc eens met een kabel rechtstreeks aan op de 7075, of probeer te kijken naar een Blu-ray van mindere omgang (minder audiosporen etc). De MKV's van ongeveer 20 GB spelen hier altijd prima af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Binnetie schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:24:
[...]

Dan gaat hetzelfde op als mijn vorige verhaal. Ander voorbeeld. Je koopt een auto, deze kan 220 km/u volgens de fabriek. Je rijdt ermee de snelweg op en trap het gas in maar je haald maar maximaal 200 km/u omdat: de weg slecht is, je veel tegenwind hebt, veel andere op de weg rijden waardoor je moet remmen. Zo werkt dat ook met een draadloos netwerk. Het kanaal waar je op zit kan gestoord worden door heel veel dingen (zoals eerder genoemd). Dan klinkt N mooi maar heb je er voor streaming niet veel aan. Misschien dat een Xvid streamen wel gaat en een DVD ook wel, maar bluray vraagt wel erg veel.
Als hij bekabeld ook stottert moet je kijken waar het probleem in zit. Sluit je pc eens met een kabel rechtstreeks aan op de 7075, of probeer te kijken naar een Blu-ray van mindere omgang (minder audiosporen etc). De MKV's van ongeveer 20 GB spelen hier altijd prima af.
Als ik de films via mijn laptop via een bedraad netwerk bekijk haperen ze ook. Daarom dat ik dacht dat het aan de router lag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:09
Ik heb zojuist een Eminent 7080 gehaald, alleen erger ik me aan de ventilator die er in zit.

Daarom is m'n vraag: zit er ook een ventilator in de 7075?

Indien dat niet het geval is, wat zijn dan de grote verschillen tussen de x80 en de x75? Volgens mij zijn die er niet?

Ook ziet het (naar mijn mening) het menu er stukken beter uit op de x75..

[ Voor 12% gewijzigd door Rprp op 24-07-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Rprp schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:38:
Ik heb zojuist een Eminent 7080 gehaald, alleen erger ik me aan de ventilator die er in zit.

Daarom is m'n vraag: zit er ook een ventilator in de 7075?

Indien dat niet het geval is, wat zijn dan de grote verschillen tussen de x80 en de x75? Volgens mij zijn die er niet?

Ook ziet het (naar mijn mening) het menu er stukken beter uit op de x75..
In de 7075 zit geen fan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om op de Eminent 7075 in de usb map films, een korte filminhoud weer te geven. Ik heb reeds geprobeerd om er een jpg in te stoppen, maar helaas. Wat zou wel kunnen lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

folder.jpg?

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardinoz schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:04:
Ik heb in het studentenhuis waar ik woon een draadloze retour waar ook andere mensen gebruik van maken. Nu blijkt dat als een van hun //EM7075 intypt dat ze dan gewoon in de harde schijf van m'n mediaplayer zitten. Is dit te blokkeren? Heb al gezocht bij de instellingen enzo maar kon niks vinden..
Ja, SMB uitzetten in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
@ eminent support. Gaan jullie nog een update uitbrengen voor de 7075. Met de nieuwe versie van mkvmerge is er namelijk een optie bijgekomen die ervoor zorgt dat sommige DTS tracks niet meer correct worden afgespeeld. Je krijgt dan geen geluid meer te horen. Zie ook deze post op wd tv forum. Nu is er natuurlijk de mogelijkheid om de bestanden opnieuw te encoden zonder deze optie, maar handiger is natuurlijk als dit in een firmware update wordt meegenomen. Een voorbeeld van een dergelijk mkv bestand waar het DTS spoort niet correct meer werkt is deze: THE_GHOST_WRITER_1080P_X264_NLSUBBED_JUST4FUN_TEAM. Maar dit probleem gaat dus spelen bij iedereen die met de laatste versie van mkvmerge files gaat muxen. Standaard staat namelijk deze compressie optie aan op een aantal audio sporen waaronder DTS.

Hier nog wat meer info erover:

The Matroska specifications know a feature called "header removal compression". This allows a muxer to keep a certain number of bytes that are identical for each frame in the track headers removing them from the individual frames. This reduces the size of the tracks significantly without altering the content as a demuxer can add the bytes found in the track headers to each frame during demuxing.

Starting with v4.1.0 mkvmerge uses header removal compression for a couple of track types by default. These include AC3, DTS and MP3 audio tracks as well as Dirac and MPEG-4 part 2 (aka. XviD/DivX) video tracks. The user muxing a file may disable it by explicitely selecting 'none' as the compression scheme for such a track.

If your player has difficulties playing such files then it is a bug in that player or in the demuxer but not in mkvmerge. This feature has been part of the Matroska specification since more than six years, and there's no excuse for refusing to add support for it.

The proper solution is to ask the vendor of your player to support this feature. A temporary solution is to re-mux such files turning off extra compression for all tracks.

[ Voor 50% gewijzigd door keepitfrosty op 01-08-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag voor eminent..
Sinds kort heb ik het probleem dat als een film rond de 1 uur en 6minuten draait,
het scherm op zwart gaat plotseling.

Als ik de eminent uit en aan zet dan kan ik nog niets afspelen.
Ik moet echt de stroom eraf halen dan doet hij het weer.
Als ik dan weer opdie 1 uur en 6 minuten komt begint het feest weer.
Ik moet er echt voorbij spoelen.

Ik heb dit nu al met 3 verschillende films..
Enig idee?? ik heb ook al een fabriekinstellingen reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Wat mij de laatste tijd ook is opgevallen, is dat met name donkere scene's (1080p MKV's) ruis vertonen... soms zelfs met een knipperend effect. Zijn er meer mensen die dit hebben geconstateerd?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik hier ook vragen stellen over de 7075-DTS ?

Bij het afspelen van diverse MKV bestanden met DTS geluid word het geluid niet weergegeven, de instellingen van en naar digitaal of stereo in de 7075-DTS hebben geen effect, ook heb ik de glaskabel aangesloten op de TV (heb dus glas en HDMI beide er op zitten) en nog geen (DTS) geluid.

Ik heb nog veeeeeel meer vragen maar kan eigenlijk geen topic vinden waar ik die kwijt kan en omdat de eminent broeders hier ook zitten dacht ik kom ik waag een gokje :)

BTW, groeten aan allen en een top topic is dit ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:32:
Kan ik hier ook vragen stellen over de 7075-DTS ?

Bij het afspelen van diverse MKV bestanden met DTS geluid word het geluid niet weergegeven, de instellingen van en naar digitaal of stereo in de 7075-DTS hebben geen effect, ook heb ik de glaskabel aangesloten op de TV (heb dus glas en HDMI beide er op zitten) en nog geen (DTS) geluid.

Ik heb nog veeeeeel meer vragen maar kan eigenlijk geen topic vinden waar ik die kwijt kan en omdat de eminent broeders hier ook zitten dacht ik kom ik waag een gokje :)

BTW, groeten aan allen en een top topic is dit ;)
Zie mijn bericht een paar posts terug. Komt door de nieuwe versie van mkvmerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiesareblue
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-02-2022
Werkt dit apparaatje ook izm Tumbgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@keepitfrosty
Dank voor je reactie en verwijzing.

Het valt me wel zwaar tegen van deze speler en dus Eminent dat een dergelijke sperel echt niet waarmaakt wat je er als consument van verwacht, op de doos staat DTS en ook diverse codecs, maar deze werken echt niet allemaal, dan ook de ontbrekende you-tube afspeelfunctie erbij maakt het een erg overpriced apparaat.

Als ik dit lees vrees ik het ergste en steven ik, ben ik bang, voor de zoveelste keer af op een ramp scenario met alweer de zoveelste hardware fabrikant.

@Eminent

Ik hoop dat er bij jullie voldoende begrip is voor deze gebreken en dat jullie er snel voor zorgen dat alles weer gaat werken.

Een tip: maak het mogelijk om via http de bestanden te kunnen beheren, ( te hernoemen en te verwijderen op zijn minst ) ook dit is niet mogelijk een zeer zwaar gemis en een grote misser voor Eminent mijns inziens, het zal toch niet wáár zijn dat je steeds moet wisselen tussen netwerk en HTTP voor een beetje fatsoenlijk bestandsbeheer, we leven toch niet meer in de XT tijd, kom op zeg.

No harm ment just frustrated :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik instellen dat NZBGet de bestanden in een map naar keuze opslaat, ik wil alle opgehaalde bestanden zoals Films, Audio enz. opslaan in een aparte map in de root van mijn externe HD om te voorkomen dat er tijdens het verplaatsen, hernoemen en wissen van bestanden per ongeluk ook systeemmappen enz verwijderd worden.

Laat maar, heb het al gevonden, gewoon config file editten ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb momenteel een HDX-1000 en wat mij bij die speler voornamelijk stoort is de onscherpte van de ondertiteling: de HDX gebruikt een low-res font wat op een hele lelijke manier geupscaled wordt. Hoe doet de Eminent dat? Heeft die wel gewoon high-res ondertiteling zoals je bijv. normaal gesproken bij een blu-ray speler hebt? En is deze Eminent verder minstens gelijkwaardig aan de HDX-1000 als je 'm alleen maar gebruikt voor het afspelen van HD content vanaf een NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De subs zijn gestoken scherp.
De beeldkwaliteit is hetzelfde als bij HDX; de chipset (Sigma SMP8635 ) is ook gelijk, dus dat is niet zo'n verrassing.

@estate: dat 'verwijt' inzake DTS vind ik niet helemaal terecht, want het ligt aan de codec en niet aan de DTS support. Codecs veranderen continu en er is geen enkel merk dat hun players continu update zodat de laatste codecs ondersteund worden.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:16:
De beeldkwaliteit is hetzelfde als bij HDX; de chipset (Sigma SMP8635 ) is ook gelijk, dus dat is niet zo'n verrassing.

@estate: dat 'verwijt' inzake DTS vind ik niet helemaal terecht, want het ligt aan de codec en niet aan de DTS support. Codecs veranderen continu en er is geen enkel merk dat hun players continu update zodat de laatste codecs ondersteund worden.
Dit klopt ook niet helemaal want dit schijnt al 6 jaar in de specificatie van .mkv te zitten. Alleen is het door bijna geen enkele mediaplayer fabrikant meegenomen in de ondersteuning. En nu heeft de ontwikkelaar het alsnog toegevoegd waardoor ineens erg veel mediaplayers geen dts meer afspelen in .mkv bestanden. Korte workaround is gewoon de .mkv even opnieuw muxen met versie 4.0.0 of ouder van mkvmerge daar is de compressie optie nog niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:16:
Ok, maar de chipset bij de Eminent is toch de 8655, wat een (veel) nieuwere is dan de HDX gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geeft maar weer aan hoe "lui" sommige fabrikanten zijn en intussen wél gewoon een "mank" produkt verkopen, want zeg nou eerlijk even de software aanpassen aan de specs kost minder dan een nieuwe maserati voor één van de directeuren, toch ?

En dat is nou precies wat zo frustreert, de klanten betalen voor de specs op de doos en intussen heeft de fabrikant zich allang laten achterhalen door de tijd en maakt het product niet waar wat het beloofd.

maar goed, zoals gezegd, niet om te katten, maar ik voel me wel zwaar in de zeik genomen en ben dus (m.i.) terecht gefrustreerd

@keepitfrosty.
Kan ik dat ook doen met een al opgehaalde file en zo ja welke versie beveel je dan aan ? ik heb nu een paar films die ik graag zou willen zien, anders moet ik ze opnieuw binnenhalen :) ja ik ben ook vrij lui moet ik zeggen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw geintje: foutmeldingen, om de haverklap krijg ik een foutmelding terug van de webinterface en moet ik de eminent opnieuw starten, dit gebeurd sinds er vandaag een 35 Mbit glas aansluiting is aangelegd.

ERROR: NZBGetWeb could not connect to NZBGet-Server.

Possible reasons include:
# NZBGet-Server is not running;
# IP/Port-settings are incorrect. Check config;
# Firewall is not properly configured (if nzbget-server and web-interface run on different computer).

Error-message reported by OS: Connection refused (146)

Kan de 7075D deze snelheid niet behappen ? het wordt steeds gekker met dit apparaat, voorheen no-problems en werkte de download continu zonder problemen.

Wat nu ? snelheid omlaagschroeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar ik heb alweer een vraag:

Wie weet hoe het komt dat ik nzb-s groter dan ongeveer 8Mb niet ge-upload krijg via de webinterface, is hier een instelling voor en waar zit die dan ?
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste