Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
@JBS en Jordykeus:

Bedoelen jullie die custom FW? Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb nu ook mijn bestanden die op de NAS staan gemount middels de instructie die ook in deze topic staat (koppelen middels Putty).

Moet ik een bestand aanpassen die tussen de bestanden in de FW staat? Zo ja, gaat dat dan via het kladblok ofzo? Ik neem aan dat ik toch ergens mijn gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBS schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:06:
[...]
wat is de huidige stand van zaken wat betreft mount.sh? Werkt dit goed met de officiële nieuwste firmware zodat video bestanden netjes in de libary komen?
Mount.sh werkt als voorheen, behalve dat het nog niet automatisch opstart. Je moet het via telnet handmatig laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-07-2020

GJE

Beetje offtopic, maar is het Engelse forum down :?

http://opensource.eminent-online.com/phpBB/index.php

Hahahaha op het moment dat ik dit verstuur werkt ie weer..... _/-\o_

Maar kan helaas niet inloggen met mijn account? |:(
Zo te zien is men druk bezig ermee, alle topics zijn ook leeg......
Maar even wachten tot later..... 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door GJE op 31-03-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

GJE schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:59:
Zo te zien is men druk bezig ermee, alle topics zijn ook leeg......
Maar even wachten tot later..... 8)7
Update 13:00 CET : Moving servers, DNS update is taking longer to complete as expected, but we should be up & running soon :)

Goed te horen dat netwerkshares nu ook goed in de libary opgenomen worden. Ik heb mijn exemplaar besteld en verwacht deze morgen :)

[ Voor 17% gewijzigd door JBS op 31-03-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Heb de mijne vandaag ook mogen ontvangen :)

Voor diegene die geen netwerkverbinding krijgen out-of-the-box: firmware upgraden via USB lost dit probleem op.

Nu nog zorgen dat de EM7075 m'n gedeelde media onder Windows 7 ziet. UPnP in de THOMSON SpeedTouch 780 is ingeschakeld en media is gedeeld via Windows Media Player.... Maar helaas, "geen server gevonden". Zojuist ook TVersity geïnstalleerd maar deze wordt ook niet gevonden.

Zou het dan toch een onoverkomelijk probleem zijn met de Speedtouch 780? Voorheen moest ik voor benaderen van gedeelte media op m'n XBOX 360 ook een switch aan de speedtouch hangen waarop alles aangesloten moest worden..

[ Voor 89% gewijzigd door JBS op 01-04-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBS schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:06:
Heb de mijne vandaag ook mogen ontvangen :)

Voor diegene die geen netwerkverbinding krijgen out-of-the-box: firmware upgraden via USB lost dit probleem op.

Nu nog zorgen dat de EM7075 m'n gedeelde media onder Windows 7 ziet. UPnP in de THOMSON SpeedTouch 780 is ingeschakeld en media is gedeeld via Windows Media Player.... Maar helaas, "geen server gevonden". Zojuist ook TVersity geïnstalleerd maar deze wordt ook niet gevonden.

Zou het dan toch een onoverkomelijk probleem zijn met de Speedtouch 780? Voorheen moest ik voor benaderen van gedeelte media op m'n XBOX 360 ook een switch aan de speedtouch hangen waarop alles aangesloten moest worden..
Ik lees dat er wel wat meer problemen zijn met tversity,ik heb het ook niet aan de gang gekregen.
Ik zou gewoon ff ps3 mediaserver of twonky proberen,die werken naar mijn mening beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:31:
[...]

Ik lees dat er wel wat meer problemen zijn met tversity,ik heb het ook niet aan de gang gekregen.
Ik zou gewoon ff ps3 mediaserver of twonky proberen,die werken naar mijn mening beter.
Probleem zit hem naar mijn mening niet in de gebruikte media software, ook het delen via Windows Media Player levert geen zichtbare media server op.

Overigens krijg ik bij alle filmpjes die ik via youtube wil bekijken de melding "the file is currently unavailable". Is hierbij ook de ST780 de boosdoener?

[ Voor 14% gewijzigd door JBS op 01-04-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBS schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:47:
[...]
Probleem zit hem naar mijn mening niet in de gebruikte media software, ook het delen via Windows Media Player levert geen zichtbare media server op.

Overigens krijg ik bij alle filmpjes die ik via youtube wil bekijken de melding "the file is currently unavailable". Is hierbij ook de ST780 de boosdoener?
upnp op de eminent wel aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 00:25:
[...]

upnp op de eminent wel aan staan?
Heb alle opties doorgelopen maar die mogelijkheid kom ik niet tegen.

Gedeelde mappen kan ik overigens wel gewoon benaderen dus daar bereik ik in principe hetzelfde mee :)

Problemen die ik nu nog open heb staan:
  • Youtube geeft bij alle filmpjes die melding: the file is currently unavailable
  • M'n Speedtouch ST780 knalt er regelmatig spontaan uit (KERNEL Controlled restart (after internal error or explicit system reboot). Na de reset werkt ie na een paar minuten weer.
  • De EM7075 gaat aan als ik met de schakelaar de stekkerdoos weer van stroom voorzie hoewel m'n home cinema set en TV netjes in stand-by gaan.

[ Voor 57% gewijzigd door JBS op 02-04-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 20:15
Ik ben er een tijdje uit geweest, kunnen we al met een custom PHP pagina'tje de eminent besturen? Dat zou inmiddels makkelijk zijn, dan kan ik vanaf phone of vanaf computer een nummer verder klikken (muziek) als ik via versterker wil luisteren.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Edit 2: Het dingetje ondersteunt geen Flac files bij mij, valt hier wat aan te doen?

Edit 3: Ik onderschrijf wat @JBS zegt: Youtube geeft bij alle filmpjes die melding: the file is currently unavailable!

En ik helemaal blij dat er zoiets in is gekomen. Hebben jullie dit probleem niet? Wat kan ik eraan doen?

Dank!

[ Voor 195% gewijzigd door Mosselmaniac op 04-04-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Mosselmaniac schreef op zondag 04 april 2010 @ 10:38:
Edit 3: Ik onderschrijf wat @JBS zegt: Youtube geeft bij alle filmpjes die melding: the file is currently unavailable!
Uiteraard heb ik het nog een aantal keer geprobeerd en het heeft één keer gewerkt toen ik een willekeurig filmpje afspeelde. Toen ik vervolgens een andere koos kwam weer de melding tevoorschijn. Sindsdien heeft het helemaal niet meer gewerkt, ook dat betreffende filmpje deed het niet meer.

Ik moet overigens zeggen dat het afspelen van films via gedeelde mappen (en ook via USB overigens) perfect werkt, heb nog geen geen enkel bestand gehad dat ie niet wilde afspelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:52:

@EminentEurope, Is er wel een ondersteuning voor dvd-menu's gepland?
Op dit moment is het erg beperkend bij sommige dvd's.
Dit zou ik ook graag willen weten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkraan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09-2015
Ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing om een directory met meerdere MP3 files in één keer af te spelen. De 7075 heeft het na aanschaf héél even gedaan, maar vanaf update xxx speelt het apparaat amar een file af en dan moet je opnieuw op OK drukken.
De helpdesk heeft al eens aangegeven dat het probleem bekend is en in een update opgelost zou worden, maar tot op heden (versie 2.06) werkt het nog niet.
Gloort er nog licht aan het eind van de tunnel of moet ik toch uit gaan kijken (nu al) naar een vervanger van de EM7075?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 09:38
@Eminent: mijn 7075 speelt ineens geen .iso en .vob meer af. Beeld blijft zwart en er gaat geen signaal naar de receiver.

- Ik heb de stroom er voor een half uur afgehaald zonder succes (wat al eerder een oplossing was)
- ik heb bovenstaande gedaan en ook de receiver uit en weer aan gezet, zonder succes
- ik heb de 7075 gereset naar fabrieksinstellingen, zonder succes

Ik heb de laatste firmware er op staan. Films met .mkv en .wmv doen het wel. Signaal gaat via HDMI naar de receiver en daar vandaan met HDMI naar de tv. Eergisteren heb ik nog een .vob film gekeken...

/edit: Films staan op m'n Home server en als ik een film vanaf de server bekijk op m'n pc werkt het wel.

Graag zou ik horen hoe ik dit kan oplossen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ferret op 05-04-2010 10:17 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de firmware T2 gaat volgens mij de SMB netwerk daemon / stack (geen idee hoe dat onder *nix heet) soms onderuit, vlak na het uit stand-by halen. Dan kan ik op geen enkele manier nog aan een SMB share komen. UPnP werkt dan gewoon nog prima, evenals bv. het afspelen van YouTube content (dus het ligt niet aan het netwerk). De enige oplossing is dan de stroom van de 7075 halen en opnieuw opstarten.
Ik heb tijdelijk .05f teruggezet en daar krijg ik dit niet nagespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:22
hkraan schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:55:
Ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing om een directory met meerdere MP3 files in één keer af te spelen. De 7075 heeft het na aanschaf héél even gedaan, maar vanaf update xxx speelt het apparaat amar een file af en dan moet je opnieuw op OK drukken.
De helpdesk heeft al eens aangegeven dat het probleem bekend is en in een update opgelost zou worden, maar tot op heden (versie 2.06) werkt het nog niet.
Gloort er nog licht aan het eind van de tunnel of moet ik toch uit gaan kijken (nu al) naar een vervanger van de EM7075?
Probeer eens de play knop, werkt bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ferret schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:13:
@Eminent: mijn 7075 speelt ineens geen .iso en .vob meer af. Beeld blijft zwart en er gaat geen signaal naar de receiver.

- Ik heb de stroom er voor een half uur afgehaald zonder succes (wat al eerder een oplossing was)
- ik heb bovenstaande gedaan en ook de receiver uit en weer aan gezet, zonder succes
- ik heb de 7075 gereset naar fabrieksinstellingen, zonder succes

Ik heb de laatste firmware er op staan. Films met .mkv en .wmv doen het wel. Signaal gaat via HDMI naar de receiver en daar vandaan met HDMI naar de tv. Eergisteren heb ik nog een .vob film gekeken...

/edit: Films staan op m'n Home server en als ik een film vanaf de server bekijk op m'n pc werkt het wel.

Graag zou ik horen hoe ik dit kan oplossen.
@Eminent, ik zou graag vanavond een filmpje kijken maar aangezien het hier stil blijft gaat dat niet lukken vrees ik... :/

Ik heb dit ook aan de Eminent helpdesk gevraagd. Misschien wordt daar sneller op gereageerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferret op 06-04-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dit apparaat ook kopen..
1 vraagje nog, ik weet dat hij geen dvd menu's kan afspelen.. no problem,
maar als je een video_ts map heb, start hij dan vanzelf de film en kan je dan wel de subtitle aanzetten?
of lukt dat dan ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:22:maar als je een video_ts map heb, start hij dan vanzelf de film en kan je dan wel de subtitle aanzetten?
Subtitles werkt wel maar je komt (in sommige gevallen) niet verder dan hoofdstuk 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij een normale dvd film ook niet? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil hem zo dadelijk gaan halen, maar eerst wil ik wel weten of ik gewoon films met normale vobs bestanden enzo kan afspelen met ondertiteling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:52:
ik wil hem zo dadelijk gaan halen, maar eerst wil ik wel weten of ik gewoon films met normale vobs bestanden enzo kan afspelen met ondertiteling...
En daarom post je je vraag nog maar een keer?

Lees het topic even door, daar komt regelmatig aan bod wat wel en wat niet kan. De zoekfunctie helpt je ook op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles wat in dit topic staat en elders op internet gaat allemaal om dvd series volledig af te kunnen spelen en hoofdstukken te skippen..

mijn vraag is kan ik gewoon een normale dvdmap met een film erin volledig afkijken met subs of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:22:
Ik wil dit apparaat ook kopen..
1 vraagje nog, ik weet dat hij geen dvd menu's kan afspelen.. no problem,
maar als je een video_ts map heb, start hij dan vanzelf de film en kan je dan wel de subtitle aanzetten?
Voor DVD's kijken zou ik hem niet nemen. De film start helaas niet vanzelf op als je de VIDEO_TS map aanklikt, je moet zelf het juiste bestandje zien te vinden in de VIDEO_TS map.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Zeker weten? Eminent reageert wel in het 7080 topic maar hier niet meer. Ik baal steeds meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:26:
[...]

Voor DVD's kijken zou ik hem niet nemen. De film start helaas niet vanzelf op als je de VIDEO_TS map aanklikt, je moet zelf het juiste bestandje zien te vinden in de VIDEO_TS map.
Gewoon VIDEO_TS map selecteren en op play drukken (dus niet op OK) werkt bij mij altijd. Ondertiteling kan ook gewoon gekozen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:48:
Alles wat in dit topic staat en elders op internet gaat allemaal om dvd series volledig af te kunnen spelen en hoofdstukken te skippen..

mijn vraag is kan ik gewoon een normale dvdmap met een film erin volledig afkijken met subs of niet..
Ja, normaal gesproken wel, zowel iso's als de geripte bestanden.

Maar soms kan ik de ondertitels niet selecteren, en moet ik de DVD alsnog branden en via mijn DVD-speler kijken.
En bij Millenium 3, een DVD-9 iso, was de film in twee 'afleveringen' gesplitst. Het tweede deel kon ik daardoor niet afkijken. Zit je midden in het verhaal, moet je rap-rap een MKV maken van het tweede deel van de film voordat je verder kunt kijken. Enigszins frustrerend.

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
YouTube ligt momenteel bij de ontwikkelaars in Taiwan, er wordt hard aan gewerkt.
DVD menu's en navigatie is basic, je kunt de hoofdfilm (hoofdtitel) spelen, zonder problemen, met ondertitels en audiokeuzes. Als je dvd uit meerdere 'titels' bestaat kan ik alleen adviseren om een andere bron te zoeken (bij voorkeur in HD, daar is deze speler uiteindelijk voor bedoeld.)

Mbt. reageren, probeer het eens op het Eminent forum, daar is het een stuk drukker en zitten meer users. ;)
http://opensource.eminent-online.com

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:21:

Mbt. reageren, probeer het eens op het Eminent forum, daar is het een stuk drukker en zitten meer users. ;)
Beste Eminent, er zitten 139 gebruikers op jullie forum dus kom niet aan met 'er zitten meer users'...

Vooralsnog heb ik nog steeds geen reactie op mijn vraag waarom ik ineens geen .vob en geen .iso kan afspelen. Ik vind dit eigenlijk niet acceptabel en krijg steeds meer de neiging om op zoek te gaan naar een andere player.

En als je toch hier bent waarom dan niet even reageren op mijn vraag? Al is het maar dat het jullie aandacht heeft. Nee hoor, helemaal niks... Bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dagen probleemloos (qua netwerk) gedraait met 2.00.05f. Dus weer eens 2.00.06T2 erop gezet. En jawel, na twee keer uit stand-by halen was het met geen mogelijkheid meer mogelijk om een SMB-share te banaderen (wel YouTube en UPnP). Keihard de stroom eruit lost het op.

Blijkbaar zit er iets fout in de T2-versie.
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:21:
Drukker? Er zijn slechts een handjevol berichten over de 7075... Dus ik ben benieuwd naar jouw definitie van 'drukker' :?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Ferret, het Tweakers-forum is niet de hoofdingang voor support op Eminent producten. Als je een dringend probleem hebt, dan raad ik je aan om contact op te nemen via de mail of telefoon. Dat ter zijde, ik kan niet verklaren waarom je geen ISO en VOB meer kunt spelen van de één op de andere dag. Misschien een Windows-Update gehad die iets heeft aangepast? Probeer eens de speler naar fabrieksinstellingen terug te zetten, mogelijk helpt dit.

Volgens Valcon is er met 2.00.05f mogelijk geen probleem.

Op ons eigen forum zitten meer medewerkers die tijd hebben om sneller te reageren, dat bedoel ik met 'drukker'. (Verder heeft 99% van de problemen daar een eigen topic wat vele malen overzichtelijker werkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
1) Kun je al met een custom PHP pagina'tje het dingetje besturen?

2) Bij mij werkt Flac niet, terwijl deze wel bij ondersteunde formaten staat?

3) Ik onderschrijf wat @JBS zegt: Youtube geeft bij alle filmpjes die melding: the file is currently unavailable. Wat kan ik hieraan doen?

4) Kun je bijvoorbeeld een m3u bestand aanmaken in de root van je muziekmap met liedjes die je op dat moment leuk vind? en dan de eminent die af laten spelen? dan kan ik op de computer het kastje op die manier instructies geven? ik werk vanaf thuis op het moment, en dat is super relaxed als ik niet steeds met afstandsbediening een album moet selecteren....

[ Voor 38% gewijzigd door Mosselmaniac op 08-04-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkraan
  • Laatst online: 12-09-2015
Tovenaar schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:58:
[...]

Probeer eens de play knop, werkt bij mij...
Het is niet te geloven, maar het werkt nog ook! Nu kan ik dan écht gaan genieten van het apparaat (met fils deed ik dat al hoor, maar muziek is ook belangrijk voor mij)

Met dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen,

Ik zit google in verschillende talen uit te pluizen maar ik kom niet verder met het volgende probleem.
Ik heb de EM7075DTS+EM4556 USB-adapter net binnen.

Ben net zo ver dat ik de firmware-upgrade heb gedaan, want volgens de specs zou hij dan wel wifi moeten ondersteunen. Koop ik speciaal weer (heb halve doos adapters liggen) een usb-adapter, die zelfs eminent mij aanbeveelt, stop hem na de firmware-upgrade erin. maar geen lampje die brandt, toestel stekker eruit(tip aantal pagina's terug). maar wederom wil het niet lukken.

Is er iemand die me kan helpen!

Alvast bedankt!
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Martijn: Start de speler op met de EM4556 aangesloten. Ga naar het netwerk menu, en kies om draadloos netwerk te configureren. Daar kun je je netwerknaam instellen , netwerken zoeken en wachtwoord opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update: 2.00.07 en 1.00.03 firmware staat op jullie te wachten als on-line update. Dit lost o.a. de volgende zaken op:
- SMB stack issue na standby
- YouTube fixed

@Ferret: Deze upgrade zou ook jou probleem met SMB/ISO/DVD op moeten kunnen lossen (ondanks dat we het hier helaas niet kunnen dupliceren.) een prettig weekend allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar staat die update dan 2.00.07??? :? :?

niet op de em site.. O+ O+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen via netwerk te downloaden op dit moment. Dus, lan kabel erin, 3 minuten, klaar. Geen lan, dan zul je tot maandag moeten wachten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snap er geen drol van..
ik heb een w2k3server met daarop een windows share..
De eminent ziet heel deze server niet eens.

Wel ziet hij onder samba mijn 2 xp werkstations..
terwijl die niet eens samba shares hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Als de EM7075 geen media server(s) ziet kan dit aan je modem/router liggen. Met bijvoorbeeld een Speedtouch 780 werkt het niet. Wel zie je dan gedeelde mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal het ff kort uitleggen,

De server is een w2k3 server.
De router in mijn netwerk is een CopperJet 1616 van Alice.
Ik wil alleen dat mijn eminent de gedeelde share ziet op mijn server.

Nu heb ik al zitten googelen..
Ik kan dit volgens mij op 2 manieren werkend krijgen,

Of een upnp server installeren op mijn 2003 server.
Aangezien upnp niet aanwezig is en kan zijn op 2003 valt dit af.
Dan via samba, maar als ik hier op googel krijg ik echt geen nuttige informatie terug om een share in windows werkend te krijgen via de eminent.

Wat ik wel vreemd vind is dat hij onder samba, mijn 2 xp werkstations ziet terwijl daar niets van samba op staat..
Overigens is zit de "server" wel in een domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:40:
Zal het ff kort uitleggen,

De server is een w2k3 server.
De router in mijn netwerk is een CopperJet 1616 van Alice.
Ik wil alleen dat mijn eminent de gedeelde share ziet op mijn server.

Nu heb ik al zitten googelen..
Ik kan dit volgens mij op 2 manieren werkend krijgen,

Of een upnp server installeren op mijn 2003 server.
Aangezien upnp niet aanwezig is en kan zijn op 2003 valt dit af.
Dan via samba, maar als ik hier op googel krijg ik echt geen nuttige informatie terug om een share in windows werkend te krijgen via de eminent.

Heb je op de server een gebruikersaccount aangemaakt voor de eminent?
Heb je die login gegevens ingevoerd in je eminent?
Zo ja, dan zou je zonder extra programma's gewoon je shares moeten zien,als dit niet het geval is moet je het toch gewoon op je server moeten zoeken denk ik of in je router.heb je een poort opengezet naar je server toe?
Bij mij ziet hij de shares gewoon,de server draait op windows small busines server 2003.

Wat ik wel vreemd vind is dat hij onder samba, mijn 2 xp werkstations ziet terwijl daar niets van samba op staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan met die tekst alle kanten op.. staat die server in je netwerk thuis ? Zo ja, dan kan je er bij, en als dat niet werkt, is hij fout geconfigureerd. Als hij niet in je huis staat, dan houd het op. SMB broadcasts en andere gein komt nooit over het internet. Idem UPnP dat gaat ook niet.

Ter referentie, ook wij draaien NT/2k 2k3 etc. op de zaak, en ik kan al die servers gewoon zien in ons netwerk zonder enige aanpassingen. Met de juiste usernames kan ik er ook nog op inloggen ook.. Dus iets duidelijker je probleem uitleggen, kort & krachting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

online updaten heb bij mij nog nooit gewerkt ,, wat kan de oorzaak er van zijn?? :? :?

dan tot maandag wachten,,

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 12:03:
online updaten heb bij mij nog nooit gewerkt ,, wat kan de oorzaak er van zijn?? :? :?

dan tot maandag wachten,,
bij mij ook nooit gelukt maar net aangezet en kreeg meteen de melding FW update. Binnen 3 minuten klaar. Voorgaande updates waren dacht ik alleen via usb te installeren. Heb je wel al je netwerk instellingen goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
De mijne gaat terug naar Eminent.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je op de server een gebruikersaccount aangemaakt voor de eminent?
Heb je die login gegevens ingevoerd in je eminent?
Zo ja, dan zou je zonder extra programma's gewoon je shares moeten zien,als dit niet het geval is moet je het toch gewoon op je server moeten zoeken denk ik of in je router.heb je een poort opengezet naar je server toe?
Bij mij ziet hij de shares gewoon,de server draait op windows small busines server 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:40:

Je zult erg weinig windows computers tegen komen met samba. Samba is namelijk de Linux versie van SMB, het netwerkprotocol dat door microsoft gebruikt wordt om windows computers met elkaar te laten comuniceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:44:
Kan met die tekst alle kanten op.. staat die server in je netwerk thuis ? Zo ja, dan kan je er bij, en als dat niet werkt, is hij fout geconfigureerd. Als hij niet in je huis staat, dan houd het op. SMB broadcasts en andere gein komt nooit over het internet. Idem UPnP dat gaat ook niet.

Ter referentie, ook wij draaien NT/2k 2k3 etc. op de zaak, en ik kan al die servers gewoon zien in ons netwerk zonder enige aanpassingen. Met de juiste usernames kan ik er ook nog op inloggen ook.. Dus iets duidelijker je probleem uitleggen, kort & krachting :)
Nou heb ik nog eens een avond zitten spelen ermee..
Inmiddels zie ik mijn server er ook tussen.
Dit gebeurde pas nadat ik de auto-logon optie had uitgeschakeld in de eminent.
Nu kon ik een login account opgeven toen hij verbinding wou maken met mijn server.
Toen ik hier het admin account invoerde werkte het prima.
Wel vreemd dat ik hier niets over kan vinden in de (beperkte) handleiding.

Na nu 3 films gekeken te hebben heb ik een paar kleine dingen die ik vreemd vind:

- Als ik een film doorspoel en ik druk vervolgens op play,
dan is het soms het geval dat de stem niet meer synchroon loopt met de film.
Best vreemd vind ik... dit was via usb gisteren toevallig.

- Op de doos en op internet zie ik allemaal "fancy" plaatjes met een thumbnail van de film,
of een muziekalbum. Hoe activeer je dit?
Ik meende ergens gelezen te hebben dat dit alleen maar via usb kan.
Ook via usb zie ik geen thumbnails..

- Is er een optie dat de eminent zelf de subtitle activeert op nederlands?

Verder een leuk apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:51:
[...]
- Op de doos en op internet zie ik allemaal "fancy" plaatjes met een thumbnail van de film,
of een muziekalbum. Hoe activeer je dit?
Ik meende ergens gelezen te hebben dat dit alleen maar via usb kan.
Ook via usb zie ik geen thumbnails..
Stop een folder.jpg bij het media bestand, dat zou moeten werken.
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:51:
- Is er een optie dat de eminent zelf de subtitle activeert op nederlands?
Nee, dat gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:30:
[...]

Gewoon VIDEO_TS map selecteren en op play drukken (dus niet op OK) werkt bij mij altijd. Ondertiteling kan ook gewoon gekozen worden.
Ok, ik zal het eens proberen. Thnx!

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan ik de update vinden die ik maandag kon ophalen??het gaat over de 2007 .... :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor beide EM7075's staat hij inmiddels op de site.

Ik zie alleen niet in, wat je er aan hebt. Je hebt immers geen internet op het apparaat (on-line updaten is niet mogelijk voor jou). Zonder internet kan je ook geen YouTube kijken toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn vraag was,,,waar staat die update dan 2.00.07??? :? :?
niet op de em site.. O+ O+

jou antw = Alleen via netwerk te downloaden op dit moment. Dus, lan kabel erin, 3 minuten, klaar. Geen lan, dan zul je tot maandag moeten wachten helaas.

dus maandag de vraag,,,,, waar kan ik de update vinden die ik maandag kon ophalen??het gaat over de 2007 .... :? :? :?
jou antw,,,,Ik zie alleen niet in, wat je er aan hebt. Je hebt immers geen internet op het apparaat (on-line updaten is niet mogelijk voor jou). Zonder internet kan je ook geen YouTube kijken toch ?

((online updaten heb bij mij nog nooit gewerkt)) dus de 7075 zit wel op internet.
ik kan wel kijken naar YouTube ,,,dus dat is het niet.

mijn em7075 heb nooit online geupdate geef dan als melding is niet mogenlijk enz enz enz .
geef dan hier de url waar die update zit op,,
dan kan ik verder,, alvast bedankt...

ik denk er sprake is van lees op typ verwarring..
goed terug lezen ..

,, alvast bedankt...
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJE
  • Laatst online: 09-07-2020

GJE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt ..
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wou hier eerst een screenshot plakken van de website waar hij te downloaden is. Maar ik ben zelf net zo blind dat ik lees dat je EM7075 niet op internet zit :)

On-topic: Online updaten zou gewoon moeten werken, tenzij de EM7075 op één of andere manier niet bij onze site kan komen. Rara..

[ Voor 29% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 13-04-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vergeven,,, leer er van..goed lezen is beter dan snel lezen...
:> :> :> :> :> :> :> :> :> :> :> :> :> :> :> :> :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksnack
  • Laatst online: 06-09 14:33
Heb een tijdje nu de firmware 2.00.07 erop staan. De volgende problemen komen hierbij naar voren.

- het systeem hangt regelmatig bij het starten van het afspelen van een normale avi. Met de afstandsbediening kan je het apparaat wel laten stoppen en terug gaan naar het menu of zelfs uitzetten maar hij blijft hangen bij de start van het afspelen. De enige manier om dit op te lossen is door de voeding los te trekken (resetten) en weer opnieuw op te starten. Hierna gaat het afspelen feilloos totdat na een dag of een aantal afleveringen het probleem zich weer voor doet. Dit had ik niet met de firmware 2.00,.05f

- het is nu eens gebeurd dat bij het selecteren van een ondertitel deze toch niet verschijnt. Controle op de computer liet blijken dat er niets met de ondertitel aan de hand was (.srt). Nadat de Eminent 7075 was gereset op de vertrouwde manier (stekker erin-eruit) werd de ondertitel WEL afgespeeld. Ra-ra. Ook dit probleem had ik niet met 2.00.05f.

- na twee aflevering normaal gespeeld te hebben komt het apparaat bij de derde dat de video codec neit wordt ondersteund. Resetten (stroom eraf) en weer opnieuw opgestart. Hierna wordt de aflevering normaal weergegeven.

Wat is dat toch? Kan me niet voorstellen dat dit nu nog steeds problemen moet geven...... :'(

De nieuwe functies zoals YouTube etc zijn natuurlijk prachtig maar deze moeten natuurlijk niet ten koste gaan van de, overigens niet zo beste, stabiliteit van het apparaat.

Ik ben teruggegaan naar 2.00.05f om te kijken of gemelde problemen idd niet voorkomen binnen deze versie. Ik kom hier dus nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat bugs ontdekt:

1/ als je op 16x speed doorspoelt dan spoelt hij bijna zo langzaam als 4x speed (streamend vanaf het netwerk)
Je kan dan beter op 8 speed spoelen.

2/ IMG en WMV extensie wordt niet ondersteund

3/ soms ziet hij mijn pc niet met shares...
Als ik de eminent 5x uit en aanzet, en me pc 30x herstart, dan zien ze elkaar eindelijk :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 2.00.07 heb ik nog geen problemen met SMB gehad; lijkt weer te werken zoals in 2.00.05f. De ondersteuning voor PGS lijkt ook prima te werken, en is wat mij betreft het belangrijkste nieuwe feature. Youtube is geinig, maar door het ontbreken van een echt toetsenbord vrijwel niet te gebruiken (of je moet genoegen nemen met de best rated, most visited en dat soort lijsten). Daarbij is het onscreen toetsenbord ook nog eens ABCDEF, i.p.v. QWERTY. Je mag er toch gevoeglijk van uit gaan dat iemand die weet hoe hij de 7075 moet aansluiten ook weet waar hoe een QWERTY-layout in elkaar zit ;) Support voor een USB HID, iemand? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
2/ IMG extensie wordt niet ondersteund
Ik hernoem .IMG naar ISO.
Werkt verder prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Frag_majeuR op 14-04-2010 18:42 ]

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik heb gemerkt dat een externe schijf aangesloten via USB blijft draaien als de EM7075 in stand-by gaat. Is hier wat aan te doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:01

alienfruit

the alien you never expected

Ja, ze hadden best ook wel even alle Nederlandse radiozenders in shoutcast kunnen zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien die niet in Shoutcast-formaat uitzenden houdt dat snel op.. (Gebruiken geen Icecast software, en een aantal zelfs geen MP3)

Externe schijf kan bij inschakelen NZBget/Samba/etc actief blijven en niet in standby gaan, schakel deze services eens uit.

QWERTY keyboard is haalbaar mits we de XML hiervoor aanpassen. Dit gaat wel wat tijd kosten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit of het nu QWERTY, AZERTY of abcdefGerty is. Heb het net nog geprobeerd met 10 vingers op de afstandsbediening maar de snelheid gaat er niet mee omhoog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik zelf een YouTube account met filmpjes in de favorieten/afspeellijsten, dan hoef je niet al te veel te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Is er een verklaring voor het feit dat ik soms een paar keer "Gedeelde mappen" moet openen alvorens mijn shares zichtbaar worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik heb mijn 7075 laatst opgestuurd naar support van Eminent omdat hij ineens geen .vob en .iso meer afspeelde. Ik heb zelf van alles geprobeerd (zie eerder in het topic) zonder succes.

Al na 2 dagen kreeg ik de speler terug met de mededeling dat de bestanden via Samba zonder problemen werden afgespeeld (zal ja altijd zien natuurlijk...) maar dat de speler voor de zekerheid toch vervangen was door een andere. Deze heb ik (helaas pas gisteren) kunnen checken en nu spelen de bestanden weer af zoals het hoort. De vervangende speler is geen nieuwe maar ik vermoed een gerefurbishd apparaat. Er zitten wat minusule beschadigingen op en er is een sticker met een ander serienummer over het originele serienummer geplakt.

Op zich vind ik dat laatste niet helemaal mijn ding omdat ik niet weet hoe oud het apparaat is wat ik nu heb maar de snelheid van support is erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:29:
Met 2.00.07 heb ik nog geen problemen met SMB gehad; lijkt weer te werken zoals in 2.00.05f.
Ik moet terug komen op mijn eigen woorden. Met de 2.00.07 ook helaas SMB-problemen. Minder dan bij 2.00.06, maar wat mij betreft reden genoeg om weer terug te gaan naar 2.00.05f. En dan zijn de problemen weer als sneeuw voor de zon verdwenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Via Windows Media Player kun je kiezen voor "afspelen naar" en vervolgens voor "EM7075". Het werkt echter niet, is het überhaupt wel mogelijk om op deze manier muziek af te spelen via de EM7075?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_st
  • Laatst online: 16-02 09:35
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:14:
Library mode/Mediaverzameling 'workaround' via SMB:
(Via UPnP is dit niet mogelijk!)

Download Putty om via telnet te kunnen verbinden.
http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty.exe

1. Zorg ervoor dat BT ingeschakeld is op je EM7075. (Anders werkt telnet niet.)
2. Telnet naar het ip van je EM7075
3. Tik in "mount | grep USB1" en er verschijnt een regel info:

/dev/sda1 on /tmp/media/usb/USB1/D2E9-8C28 type vfat (rw... enz.)

4. Onthoud het /tmp/media/usb/ pad. Dit pad verschilt per stick.
5. maak een map aan op de stick : mkdir /tmp/media/usb/USB1/D2E9-8C28/Netwerk
6. mount -t cifs "//192.168.1.27/share" "/tmp/media/usb/USB1/D2E9-8C28/Netwerk" -o ro,username=pietje,password=pietjespass,iocharset=utf8

Commando 5 & 6 moeten kort na elkaar worden gegeven. De EM7075 merkt dat er een nieuwe map is gemaakt, en zal plannen om deze te scannen binnen 5-10 seconden.
Het is dus handig om deze regels in kladblok alvast voor te bereiden en dan in 1x met
shift-ins te plakken.

Krijg je foutmeldingen, controleer dan de username, password, ip-adres van je samba server, enzovoort.

Dit zal in een komende firmware geautomatiseerd worden. USB stick om de database op te schrijven is dan wel nodig.
Wat is de status van bovenstaande. Is dit al geautomatiseerd?
Is er nog steeds een usb stick nodig? (zo ja dan zoek ik een kleine stick zodat het niet erg opvalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:08:
wat bugs ontdekt:

1/ als je op 16x speed doorspoelt dan spoelt hij bijna zo langzaam als 4x speed (streamend vanaf het netwerk)
Je kan dan beter op 8 speed spoelen.

3/ soms ziet hij mijn pc niet met shares...
Als ik de eminent 5x uit en aanzet, en me pc 30x herstart, dan zien ze elkaar eindelijk :S
@Eminent..

Heb je voor mij een antwoord op in ieder geval vraag 1...
Ik kijk met de eminent alleen maar video_ts films, en soms wil ik een flink stuk doorspoelen,
als ik op 30 minuten wilt uitkomen ben ik gewoon 15 minuten aan het spoelen LETTERLIJK.
Hoe skip ik hem snel door na een stuk verder inde film??? normaal snel spoelenis gewoon bar langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rob_st schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:15:
[...]

Wat is de status van bovenstaande. Is dit al geautomatiseerd?
Is er nog steeds een usb stick nodig? (zo ja dan zoek ik een kleine stick zodat het niet erg opvalt)
Op Ebay verkopen ze hele kleine (nano) USB sticks. Steken minder dan 1 cm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:56:
[...]

@Eminent..

Heb je voor mij een antwoord op in ieder geval vraag 1...
Ik kijk met de eminent alleen maar video_ts films, en soms wil ik een flink stuk doorspoelen,
als ik op 30 minuten wilt uitkomen ben ik gewoon 15 minuten aan het spoelen LETTERLIJK.
Hoe skip ik hem snel door na een stuk verder inde film??? normaal snel spoelenis gewoon bar langzaam.
Je zet hem op spoelen met >> en daarna skip je met >>|... hiermee skip je 10 minuten verder.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,,, als ik nzbget opstrart komt dit in beeld

Warning: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'UTC' for 'UTC/0.0/no DST' instead in /opt/share/www/nzbgetweb/status.php on line 418

is dat op te lossen??
bvd

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

-----
I'm using <a href=http://www.savetubevideo.com>youtube downloader</a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik krijg alles afgespeeld, en alles werkt ook prima, alleen. heb problemen met ondertitels, als ik de films afspeel via gedeelde bestanden heb ik nergens last van, als ik mijn externe hdd erop aansluit, verwijdert die de .srt bestanden. wat moet ik hier aan doen! Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Muziek via Windows Media Player af laten spelen op je Home Cinema Set via de EM7075. Het is mogelijk via de "Afspelen met" > EM7075 optie door rechts te klikken op 'n (bijvoorbeeld) MP3. Er wordt dan een popup geopend waarin je een playlist kunt samenstellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.jbswebcom.nl/em7075.png

Het heeft even gewerkt maar krijg het nu niet meer voor elkaar. Hij lijkt verbinding te hebben gemaakt met de EM7075 (zie bovenaan scherm) maar vervolgens geeft ie bij het nummer nog wel "Verbinden met mediaserver..." aan. Na een tijdje verschijnt deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.jbswebcom.nl/em7075_2.png

Klikken op de melding geeft:

Afbeeldingslocatie: http://www.jbswebcom.nl/em7075_3.png

Wil iemand dit ook eens even proberen?
Nogmaals: het heeft even gewerkt dus technisch moet 't gewoon kunnen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door JBS op 26-04-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksnack
  • Laatst online: 06-09 14:33
OK, nu begin ik het een beetje zat te worden :(

- na een aantal avi's (divx) blijft het systeem hangen bij starten van een mkv (720p), het ding gereset (stekker eruit getrokken) en hierna opgestart en draaien maar weer...
- na een tijdje de pause toets ingedrukt om een versnapering te halen; resultaat: het systeem komt met de melding dat video codec niet wordt ondersteunt, gaat terug naar de index (bestandenlijst) maar het geluid blijft wel doorspelen. Uitzetten werkt, (rode ledje licht op) maar geluid speelt gewoon door. Apparaat moet nu weer worden gereset en dan zal het wel weer werken voor een poosje. Ik heb al geen zin meer om de film verder af te zien. Jammer....

Zijn dit kinderziektes? Of is het hele apparaat zo instabiel als wat? Ik begin langzamerhand de mening te krijgen dat dit een 'ondeugdelijk' apparaat is en veel te vroeg op de markt is gezet. Ik draai nu een aantal maanden hiermee en de problemen worden steeds erger.

Het maakt trouwens niet uit welke firmware ik draai, zowel 2.00.05f als 2.00.07 geven problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's apart, die problemen komen me niet bekend voor. Wellecht RMA sturen naar Eminent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik herken bovenstaande problemen ook niet.

Zou iemand even de kleine moeite willen nemen om de "Afspelen met" functionaliteit te testen zoals ik hierboven beschrijf? Zou dat zeer op prijs stellen :)

Het lijkt erop dat ie na het toevoegen aan de playlist zaken van internet wil gaan downloaden. Net zag ik ineens van alle nummers die ik toegevoegd had "youtube original" achtige zaken in de playlist.

Edit: en na een minuut of tien begon een ander nummer ook spontaan te spelen. Iemand een idee wat ie van internet probeert te halen aan "relevante" dingen voordat ie wil beginnen met afspelen?

Eminent bedrijfsaccount? O+

[ Voor 65% gewijzigd door JBS op 03-05-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
heb de em7075 ruim een week, probeer dvd-images om te zetten naar MKV. Alleen krijg ik soms de mededeling: 1 file niet gekopiëerd, en dan blijkt ook dat niet de hele dvd is omgezet. Zijn anderen hier bekend mee?

En nog een vraag, omzetten naar MKV, prima op zich, alleen kan je nog steeds niet een nummer verder zappen (wel een 'hoofd'-hoofdstuk). Is er een programma dat een dvd kan omzetten op zo'n manier dat je je 'hoofd'-hoofdstukken in aparte folders kunt aanmaken, en dan in iedere folder aparte bestanden met de 'kleine' hoofdstukken?

Over de functie "afspelen met" weet ik niet, heb hem niet op netwerk aangesloten.

Verder, leuk apparaatje!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:06:

Alleen krijg ik soms de mededeling: 1 file niet gekopiëerd, en dan blijkt ook dat niet de hele dvd is omgezet. Zijn anderen hier bekend mee?
Zit er een copieprotection op de DVD?

Welk programma gebruik je? MakeMKV?
MakeMKV selecteert alleen de grote bestanden, zodat je kleine losse extra's niet automatisch meeneemt.
Kun je wel aanpassen in de voorkeuren.

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frag_majeuR schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 00:41:
[...]

Zit er een copieprotection op de DVD?

Welk programma gebruik je? MakeMKV?
MakeMKV selecteert alleen de grote bestanden, zodat je kleine losse extra's niet automatisch meeneemt.
Kun je wel aanpassen in de voorkeuren.
Dank je Frag_majeuR voor je reply,

Heb ook gezien dat je in kunt stellen in MakeMKV of je de kleinere 'extra' bestanden wel of niet mee omgezet wilt hebben. Alleen bedoel ik anders, nl. je hebt meerdere bestanden op DVD. Die kan je allemaal omzetten naar MKV, geen probleem. Maar als je naar één bestand kijkt, kan ie meerdere hoofdstukken bevatten. Ook zo'n MKV-bestand heeft dan meerdere hoofdstukken. Als je zo'n MKV-bestand opent met VLC-player, dan kan je ook bladeren door de hoofdstukken. Alleen niet op de EM7075.
Vandaar de vraag of er een programmaatje bestaat die niet alleen aparte bestanden (of juist mappen) van de files maakt, maar die dan ook nog weer aparte bestanden van ieder hoofdstuk kan maken.

Wat betreft copieprotectie, zou wellicht kunnen zijn, alleen heb ik ook een iso - verkregen via torrent. Dan zou er toch geen beveiliging meer op zitten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik krijg alles afgespeeld, en alles werkt ook prima, alleen. heb problemen met ondertitels, als ik de films afspeel via gedeelde bestanden heb ik nergens last van, als ik mijn externe hdd erop aansluit, verwijdert die de .srt bestanden. wat moet ik hier aan doen! Groeten Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt wel of EminentEurope dit topic niet meer interessant vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Valcon: Het is beter dat mensen rechstreeks met ons contact opnemen dan hier posten. We houden dit topic wel in de gaten, maar het is geen officiële ingang voor contact met ons. (Dat kan enkel via email naar support@eminent-online.com, of telefonisch.)

@Quicksnack: Neem even met ons contact op, dit klopt namelijk niet.

@JBS: Play-to is (nog) geen ondersteunde functionaliteit. Wat er nu inzit is beta, dit stond niet vermeld bij de firmware-upgrade zie ik.

@Martijnvanhooff: De EM7075 kan onmogelijk bestanden wissen. De SRT bestanden laat hij gewoon niet zien in de lijst, maar kun je dmv. de ondertitel-knop gewoon kiezen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:13:
@JBS: Play-to is (nog) geen ondersteunde functionaliteit. Wat er nu inzit is beta, dit stond niet vermeld bij de firmware-upgrade zie ik.
Enig idee wanneer deze functionaliteit volledig ondersteund wordt? :)

Heb je ook antwoord op mijn vraag hoe het kan dat ik soms een aantal keer naar "gedeelde mappen" moet klikken in het menu voordat mijn gedeelde mappen ook daadwerkelijk getoond worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:13:
@Valcon: Het is beter dat mensen rechstreeks met ons contact opnemen dan hier posten. We houden dit topic wel in de gaten, maar het is geen officiële ingang voor contact met ons. (Dat kan enkel via email naar support@eminent-online.com, of telefonisch.)

@Quicksnack: Neem even met ons contact op, dit klopt namelijk niet.

@Martijnvanhooff: De EM7075 kan onmogelijk bestanden wissen. De SRT bestanden laat hij gewoon niet zien in de lijst, maar kun je dmv. de ondertitel-knop gewoon kiezen hoor.
Dat heb ik ook een keer gedaan via het support mail adres en daar kreeg ik het schitterende advies dat de draadloze adapter van eminent niet werkt op de mediaplayer. En zelfs na meerdere keren de persoon te wijzen op de firmware update waar de ondersteuning inmiddels inzat wordt mij verteld dat het niet kan werken??? Heb meer vertrouwen in de reacties die hier geplaatst worden dan jullie support desk. Maar misschien had ik natuurlijk een aparte knakker aan de mail hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 18:23
JBS schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:26:
[...]
Heb je ook antwoord op mijn vraag hoe het kan dat ik soms een aantal keer naar "gedeelde mappen" moet klikken in het menu voordat mijn gedeelde mappen ook daadwerkelijk getoond worden?
Het klinkt hetzelfde als wat ik heb.

Als ik de Eminent uit (standby) heb gehad en een op de usbstick aangemaakte netwerk share open krijg ik na ca 15 sec de melding: Map bevat geen media (of zoiets). Leest dit zelf meer als een meding: Er is een timeout opgetreden.
Wat ik doe om dit op te lossen is: terug naar het home screen en opnieuw de share openen. Wanneer je niet helemaal terug gaat naar home lijkt het er op dat de eminent onthoud dat de share niet benadert kon worden en zal deze melding meteen weergeven zonder opnieuw te kijken of het openen mogelijk is?

Er lijkt ergens iets mis te gaan bij het openen van een share maar op deze manier werkt het voor mij prima. En aangezien dit vooralsnog een niet officieel ondersteunde feature is ben ik hier zeker tevreden mee.

Ik ben trouwens toch wel tevreden met dit apparaat en al helemaal met de support van eminent. Die regelmatig op zinnige vragen hier antwoord komt geven.
Want sommige niet helemaal lijken te begrijpen is dat dit een gebruikers forum is waar wij gebruikers elkaar kunnen helpen met oplossingen voor problemen. Dat Eminent af en toe zo vriendelijk is om ook wat hulp te bieden is alleen mij fijn te noemen. Verwachten van Eminent je hier support geeft is wel de omgekeerde wereld.

Vind het trouwens ook begrijpelijk dat hier minder gereageerd wordt dan bij andere Eminent topics. Daar kan namelijk een antwoord gegevens worden om inhoudelijke vragen. In plaats van hier waar Eminent voornamelijk kritiek verdedigd moet worden waar in veel gevallen al eerders eens antwoord op gegeven is.
Is het zelfde als bij je moeder blijven zeuren om een lolly terwijl je het antwoord "nu niet" hebt gehad:P

Samenvattend: Heb je een vraag aan gebruikers stel die hier (met de kans dat eminent je ook nog ff helpt)
Heb je een vraag aan Eminent stel deze dan ook aan Eminent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

WhiteAss schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:29:
[...]
Er lijkt ergens iets mis te gaan bij het openen van een share maar op deze manier werkt het voor mij prima. En aangezien dit vooralsnog een niet officieel ondersteunde feature is ben ik hier zeker tevreden mee.
Een niet ondersteunde feature? Ik loop ook tegen dit probleem aan als ik de shares op de "normale manier" benader, dus zonder het mounten ervan m.b.v. een USB stick.

Of bedoel je dat je de USB stick in een computer stopt en van de mappen die erop staan een netwerk share maakt?

[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 09-05-2010 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zo, ik heb ook zo'n gaaf apparaat in huis!

Op het opensource eminent forum heb ik vanmiddag een aantal topics geopend met issues/tips/ervaringen die ik heb.

Belangrijkste waar ik nu mee zit: ik gebruik op mijn Linux machine de Amarok music player en heb daar een playlist van gekopieerd. Na kopieren van de bestanden en playlist werk dat prima op de eminent 7075.

Nu zijn mijn muziekbestanden georganiseerd::

/home/martin/muziek/A/Air/Walkie Talkie/01 - bla.mp3

En elke mp3 heeft de artiest, album en songtitle tag. Amarok zoekt z'n covers er zelf bij, maar plaatst die niet in een folder.jpg. Da's jammer.

Heeft iemand een tip hoe ik snel (geautomatiseerd) m'n directories op de externe hd voorzie van deze files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:26:
[...]
Antwoord van de Eminent Helpdesk:
Het kan zijn dat de EM7075 even tijd nodig heeft om de gedeelde bestanden te kunnen zien. Dit hangt van veel factoren in uw netwerk af. Windows 7 is wat dat betreft een ster in het creëren van dit soort problemen. Windows 7 is zo afgesteld dat het delen van mappen en/of bestanden best lastig is. Het is ondertussen bekend dat sommige bestanden helemaal niet gedeeld konden worden op een Windows 7 pc maar dat dit geen enkel probleem bleek te zijn op een Windows XP pc, in hetzelfde netwerk.

U kunt ervan uitgaan dat dit geen probleem is van uw EM7075 maar van Windows 7. Het is lastig hier een "oplossing" voor te vinden aangezien u het uiteindelijk wel aan de praat krijgt. Het is dan niet een kwestie van het verkeerd delen ofzo. Misschien helpt het als u voordat u de bestanden gaat delen eerst de firewall en antivirusprogramma's op de pc afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
[b][message=33966168,noline]
<knip>
Heeft iemand een tip hoe ik snel (geautomatiseerd) m'n directories op de externe hd voorzie van deze files?
http://kde-apps.org/content/show.php?content=124512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 10:03
Ik sta op het punt om deze ook maar eens aan te schaffen. Enige wat me nog niet helemaal duidelijk is zijn de volgende punten:

-Werken ISO's nu wel naar behoren? Heb wel wat problemen langs zien komen dat de een wel werkt en de andere niet?
-DVD menu's werken niet. Of is dit eventueel nu wel aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

all killer schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:50:
-DVD menu's werken niet. Of is dit eventueel nu wel aanwezig?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Anderen er ook last van dat het ding in het menu vaak tijdelijk niet reageert? Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

SVMartin schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:16:
Anderen er ook last van dat het ding in het menu vaak tijdelijk niet reageert? Iemand een oplossing?
Ik heb gemerkt dat goed richten met de afstandsbediening helpt. Vooral in het begin dacht ik die dat niet reageerde maar dat kwam omdat ik de afstandsbediening niet goed genoeg op het kastje gericht hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 10:03
Ik zat laatst op youtube naar filmpjes te zoeken over deze speler en er waren der wel 2 om precies te zijn. Ik ze bekijken en was erg onder de indruk van de menu's, zag der erg gelikt uit. Enige wat mij niet helemaal duidelijk is, is wanneer je nu wel en niet zeg maar de folder structuur ziet (met daarbij de folder artwork) Op het ene moment zag je de filmlibrary met plaatjes en het andere moment niet. Wat ik zeker weet, altans vanuit het filmpje, is dat als je de bestanden benaderd vanuit het netwerk je het niet te zien krijgt, maar wel als je het vanaf een USB hardisk afspeelt ofzo? Kan iemand dit bevestigen?
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste