Nee, daarvoor heb ik mijn NAS om te downloaden. Beetje vreemd dat je NZBget aan moet hebben om trailers te kunnen bekijken.Niehoff80 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 09:48:
Heb je wel de NZBget aangezet? en dan moet UMSP server onder mediaserver staan.
Klopt, het is sowieso een beetje apart ingedeeld, je zou gewoon in een config file moeten kunnen instellen wat je onder je categorieën wil hebben (films, muziek, etc)alienfruit schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:40:
[...]
Nee, daarvoor heb ik mijn NAS om te downloaden. Beetje vreemd dat je NZBget aan moet hebben om trailers te kunnen bekijken.
We hebben gekeken of we USMP zonder NZBget konden draaien. Het levert echter meer belasting om op een tweede HTTP server in de 7075 te zetten die ram en resources vreet. De 'idle' nzbget die in de achtergrond zit daar merk je niks van
https://www.act-connectivity.com
Verwijderd
De PSG-subs zijn erg welkom
Youbtube, Shoutcast, Trailers en weet ik veel wat voor onzinnige extra's zijn wat mij betreft leuk maar overbodig. Helaas nog steeds geen ondersteuning voor het skippen van DVD tracks.
De opmerking van sommigen om dan maar geen DVD's te kijken is erg kort door de bocht: veel series zijn alleen in DVD-formaat te krijgen.
De opmerking van sommigen om dan maar geen DVD's te kijken is erg kort door de bocht: veel series zijn alleen in DVD-formaat te krijgen.
En toch begrijp ik nog steeds niet waarom er zo'n punt gemaakt wordt dat een HD mediaspeler bepaalde SD beelden niet goed afspeelt.
Het probleem dat sommige hebben met het niet afspelen van DVD is nu wel bekent/duidelijk. Het topic staat er vol genoeg mee.
Opties zijn:
1. DVD speler gebruiken;
2. Transcode.
Het laatste zou ik doen, ik ben die schijfjes al een tijd beu. dus ik zou ze eenmalig rippen en in een behoorlijk formaat omzetten. om zo als goede stream beschikbaar te maken.
Als je veel waarde hecht aan al die "mooie" DVD extra's daar is optie 1 geschikt voor.
Je hebt een apparaat gekocht dat geschikt is voor nieuwe media (youtube, enz) en dit vind ik belangrijker dan media die ik al tijden afgeschreven heb.
Het probleem dat sommige hebben met het niet afspelen van DVD is nu wel bekent/duidelijk. Het topic staat er vol genoeg mee.
Opties zijn:
1. DVD speler gebruiken;
2. Transcode.
Het laatste zou ik doen, ik ben die schijfjes al een tijd beu. dus ik zou ze eenmalig rippen en in een behoorlijk formaat omzetten. om zo als goede stream beschikbaar te maken.
Als je veel waarde hecht aan al die "mooie" DVD extra's daar is optie 1 geschikt voor.
Je hebt een apparaat gekocht dat geschikt is voor nieuwe media (youtube, enz) en dit vind ik belangrijker dan media die ik al tijden afgeschreven heb.
[ Voor 11% gewijzigd door WhiteAss op 08-03-2010 14:44 ]
Verwijderd
Het gaat niet om die honderden schijfjes die ik al heb, die speel ik wel in de DVD-speler af. Het gaat om de ISO's die je kunt downloaden. Vele series, die hier niet (meer) draaien, of vele seizoenen achterlopen, zijn veelal alleen in DVD-formaat te krijgen, zeker als je ook nog subs wil. En het transcoderen werkt wel, maar is een tijdrovende klus. De 7075 is al zo slim om bij meerdere VOB's zelf te bepalen wat de eerste is. Dan kan het nooit al te lastig zijn om een next/previou-functie erbij te maken.
Ik ben het met Valcon eens. En best leuk hoor, Youtube op je tv maar hoe vaak doe je dat nou? Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar een avond zoet mee is. Maar goed, ieder z'n ding.
Toch hoop ik dat Eminent ooit nog met een dergelijke skipfunctie komt.
Toch hoop ik dat Eminent ooit nog met een dergelijke skipfunctie komt.
Om te downloaden met de em7075 hoef je niks te installeren op je computer. Je moet bij netwerk instellingen NZB aanzetten. Daarna kan je via internet explorer (typ ip-adres van em7075 in) downloaden. Instellen van server moet volgens mij met config bestandje wat op je externe HD staat wijzigen. Maar in de gebruiksaanwijzing staat helemaal omschreven hoe je NZBget moet instellen.Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:17:
Moet je nzbget op je pc installeren oid?
Verwijderd
Gaat mij niet zo zeer om het downloaden want dat doet me server wel,wou alleen ff kijken hoe dat shoutcast enzo werkt,heb dus ook geen externe hd.
Verwijderd
@justron: gewoon een USB stick erin gooien, NZB aanzetten en dan werkt het ook. Heb zelf ook geen externe HD.
Verwijderd
Ok super!!! dank je.Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:25:
@justron: gewoon een USB stick erin gooien, NZB aanzetten en dan werkt het ook. Heb zelf ook geen externe HD.
Nieuws: Firmwares voor de 'normale' en DTS edtion zijn inmiddels ook beschikbaar dmv. de 'update' functie in de speler. Na het aanzetten zou hij na enkele momenten de update moeten vinden. Duurt dit te lang, dan kun je het ook forceren door in het menu te gaan naar Systeem - Update en dan de check uit te voeren. (hoe de menuoptie exact heet, hangt af van je taal-instelling natuurlijk..)
Verwijderd
@Eminent
Ondersteunt de nieuwe firmware ook weer het automatisch starten van het mount.sh script?
Versie 2.00.06-T1 leek dit niet te doen
Ondersteunt de nieuwe firmware ook weer het automatisch starten van het mount.sh script?
Versie 2.00.06-T1 leek dit niet te doen
Verwijderd
Graag een antwoord aub weet echt niet hoe ik het moet oplossen
@Eminent:
Heb gisteren de nieuwe firmware geladen, alles werkt goed alleen bij de nzb interface krijg ik de volgende melding:
Warning: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'UTC' for 'UTC/0.0/no DST' instead in /opt/share/www/nzbgetweb/status.php on line 418
kunnen jullie mij uitleggen hoe ik deze foutmelding eruit kan krijgen??
@Eminent:
Heb gisteren de nieuwe firmware geladen, alles werkt goed alleen bij de nzb interface krijg ik de volgende melding:
Warning: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'UTC' for 'UTC/0.0/no DST' instead in /opt/share/www/nzbgetweb/status.php on line 418
kunnen jullie mij uitleggen hoe ik deze foutmelding eruit kan krijgen??
@All: De nzbget melding is een waarschuwing, geen foutmelding. Downloaden werkt. Het ziet er alleen wat slordig uit omdat deze melding er steeds tussendoor komt.
Het komt doordat de timezone niet is ingesteld in 2.00.06, en dit wordt hersteld.
Via telnet is het op te lossen:
Indien gewenst kan ik hier een kleine update voor uitbrengen zodat de melding altijd weg is.
Update:
Een fix is inmiddels beschikbaar op ons forum: http://opensource.eminent...BB/viewtopic.php?f=7&t=19
Het komt doordat de timezone niet is ingesteld in 2.00.06, en dit wordt hersteld.
Via telnet is het op te lossen:
code:
1
2
3
| export TZ='utc' /opt/init/nzbget.sh stop /opt/init/nzbget.sh start |
Indien gewenst kan ik hier een kleine update voor uitbrengen zodat de melding altijd weg is.
Update:
Een fix is inmiddels beschikbaar op ons forum: http://opensource.eminent...BB/viewtopic.php?f=7&t=19
[ Voor 11% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 10-03-2010 16:14 . Reden: firmware correctie. ]
Even een vraag waar ik niet uit kom; ik heb Twonkymedis op mijn whs geinstalleerd en dat gaat goed, Echter, als ik kies voor Mediaserver in het menu van de 7075 zegt-ie dat er geen server is gevonden. In Twonky kan ik zien dat deze de 70705 ziet omdat hij het mac adres toont (en dat heb ik gecheckt).
Nu kun je in Twonky een 'http server' poort opgeven. 0 (nul) zou dynamisch zijn en Defaulkt zou 9000 zijn. Ik heb beide geprobeerd maar zonder succes.
Iemand een idee wat ik moet/kan invullen?
Nu kun je in Twonky een 'http server' poort opgeven. 0 (nul) zou dynamisch zijn en Defaulkt zou 9000 zijn. Ik heb beide geprobeerd maar zonder succes.
Iemand een idee wat ik moet/kan invullen?
Hoe kan ik de shoutcast module werkend krijgen als ik een wireless adapter heb aangesloten op de eminent?? Ik zet NZB aan bij de instellingen maar ik krijg bij media server alleen maar mijn eigen pc te zien?
Moet er perse een usb schijf of stick aanzitten om van deze functie gebruik te maken? Ik maak dus geen gebruik van de netwerk aansluiting. Het youtube gedeelte werkt verder prima, maar ik heb de wireless adapter juist voor het shoutcast gedeelte erbij aangeschaft. Ik heb trouwens de cdrom die bij de mediaplayer geleverd is niet meer, maar ik neem aan dat ik het hele nzbget gedeelte toch niet hoef te installeren op de usb harddisk om dit werkende te krijgen?
Moet er perse een usb schijf of stick aanzitten om van deze functie gebruik te maken? Ik maak dus geen gebruik van de netwerk aansluiting. Het youtube gedeelte werkt verder prima, maar ik heb de wireless adapter juist voor het shoutcast gedeelte erbij aangeschaft. Ik heb trouwens de cdrom die bij de mediaplayer geleverd is niet meer, maar ik neem aan dat ik het hele nzbget gedeelte toch niet hoef te installeren op de usb harddisk om dit werkende te krijgen?
[ Voor 39% gewijzigd door keepitfrosty op 11-03-2010 19:34 ]
ben bezig met UMSP.
Ik wil streams toe te voegen of iig favorieten aanmaken maar loop hierin vast.
ik weet welk bestand ik hebben moet maar ik kan deze niet bewerken omdat vi niet bij de versie van busybox ingebakken zit. Kan ik vi makkelijk toevoegen of is er een andere manier om dit bestand te bewerken?
( /opt/share/www/umsp/media-items.php )
Is het bijvoorbeeld mogelijk om dit bestand op de externe opslag te plaatsen zodat dit makkelijk te bewerken is?
Het mooiste zou natuurlijk zijn wanneer dit bestand makkelijk via een browser bewerkt kan worden, maar hier heb ik de skills niet voor.
Ik wil streams toe te voegen of iig favorieten aanmaken maar loop hierin vast.
ik weet welk bestand ik hebben moet maar ik kan deze niet bewerken omdat vi niet bij de versie van busybox ingebakken zit. Kan ik vi makkelijk toevoegen of is er een andere manier om dit bestand te bewerken?
( /opt/share/www/umsp/media-items.php )
Is het bijvoorbeeld mogelijk om dit bestand op de externe opslag te plaatsen zodat dit makkelijk te bewerken is?
Het mooiste zou natuurlijk zijn wanneer dit bestand makkelijk via een browser bewerkt kan worden, maar hier heb ik de skills niet voor.
Ik krijg het UMSP niet aan de praat en ik heb nzbget geactiveerd. Maar het werkt niet. Moet je persé een usb stick er in hebben om de webserver te laten draaien? Lijkt mij toch niet nodig??
Hebben jullie ook dat de Apple trailers (UMSP) na pakweg 1 minuut eruit klapt?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik heb hetzelfde probleem. Maar het nzbget gedeelte activeren is toch gewoon de optie NZB aanzetten bij instellingen? Ik hoef toch niet de cdrom te gebruiken om de nzbget te installeren op een usb schijf etc. zoals de handleiding beschrijft? Weet iemand btw waar ik nzbget image bestand kan downloaden mocht ik dat toch weer nodig hebben. Ik heb namelijk de cdrom niet meer dat bij de mediaplayer geleverd is. Nzbget website zelf zie ik alleen maar .exe installers staan. En op de eminent site zie ik de software ook niet terug.alienfruit schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 07:44:
Ik krijg het UMSP niet aan de praat en ik heb nzbget geactiveerd. Maar het werkt niet. Moet je persé een usb stick er in hebben om de webserver te laten draaien? Lijkt mij toch niet nodig??
[ Voor 20% gewijzigd door keepitfrosty op 12-03-2010 08:47 ]
Re: UMSP
Dit draait onder de webserver en wordt normaliter gestart als je NZBget aanzet. Die start alleen als er een USB opslagapparaat geplaatst is. Evt. zou je dit kunnen forceren zonder USB opslag, door hem via telnet te starten.
@WhiteAss: Aangezien de flash read-only is zul je wijzigingen in UMSP in een custom firmware (voor jezelf bijv.) moeten maken. Er wordt gekeken naar functionaliteit om een file op usb stick read/write te includen. Zoals gezegd, de flash is read-only, VI zou hierbij niet helpen aangezien je niet kunt schrijven. Alle informatie staat echter in de wiki, en je kunt met een beetje basiskennis linux zelf een firmware aanpassen.
@Keepitfrosty: De CDrom gebruiken en die IMG op usb zetten is alleen nodig met oudere versies waar deze toevoegingen niet in de flash zaten. De nieuwste firmwares hebben deze software gewoon intern in de flash.
@Renzo4000: Mogelijk issues bij Apple, of te weinig bandbreedte om de file aan de speler aan te bieden. Probeer eens een versie van normale resolutie, dit gaat vaak beter.
Dit draait onder de webserver en wordt normaliter gestart als je NZBget aanzet. Die start alleen als er een USB opslagapparaat geplaatst is. Evt. zou je dit kunnen forceren zonder USB opslag, door hem via telnet te starten.
code:
1
2
| login root /opt/init/nzbget.sh start |
@WhiteAss: Aangezien de flash read-only is zul je wijzigingen in UMSP in een custom firmware (voor jezelf bijv.) moeten maken. Er wordt gekeken naar functionaliteit om een file op usb stick read/write te includen. Zoals gezegd, de flash is read-only, VI zou hierbij niet helpen aangezien je niet kunt schrijven. Alle informatie staat echter in de wiki, en je kunt met een beetje basiskennis linux zelf een firmware aanpassen.
@Keepitfrosty: De CDrom gebruiken en die IMG op usb zetten is alleen nodig met oudere versies waar deze toevoegingen niet in de flash zaten. De nieuwste firmwares hebben deze software gewoon intern in de flash.
@Renzo4000: Mogelijk issues bij Apple, of te weinig bandbreedte om de file aan de speler aan te bieden. Probeer eens een versie van normale resolutie, dit gaat vaak beter.
Moet ik dat dan elke keer doen als ik daar gebruik van wil maken? Of is 1x genoeg? Want dit is anders wel erg gaar. Koop speciaal wireless adapter voor de nieuwe functie, moet ik alsnog een stick gaan aansluiten om er gebruik van te maken met 1 usb poort?? Ben niet zo thuis in het telnetten etc. Dus geen idee hoe dat werkt maar wel uit te vogelen lijkt mij.ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:42:
Re: UMSP
code:
1 2 login root /opt/init/nzbget.sh start
Ik merk helaas wel dat bij 1 op de 3 apple trailers het geluid ontbreekt, nog meer mensen die dit hebben? Ik vind het overigens (onverwachts) een erg goeie toevoeging, maak ook veel gebruik van de YouTube functionaliteit! Jammer echter dat de UMSP niet geheel handig uitgewerkt is...
@Keepitfrosty: In dat geval, plaats er even een USB hub tussen dan is het probleem opgelost op de meest simpele manier. (en ja, dat telnet moet dan iedere keer als je het apparaat volledig hebt uitgezet.)
We bieden je hier een workaround. Dat leek ons beter dan te 'eisen' dat je een USB stick aansloot
@Tovenaar: PHP guru's zijn vrij om UMSP aan te passen of te verbeteren. Alle code is leesbaar, de php scripts zijn niet gecodeerd of wat dan ook
Mbt. geluid.. heb je hem op stereo downmix staan ? Apple doet wel eens vreemde audio codec er doorheen, en als hij niet op downmix staat, verslikt een digitale versterker zich daar mogelijk in.
We bieden je hier een workaround. Dat leek ons beter dan te 'eisen' dat je een USB stick aansloot
@Tovenaar: PHP guru's zijn vrij om UMSP aan te passen of te verbeteren. Alle code is leesbaar, de php scripts zijn niet gecodeerd of wat dan ook
Ah ok dus usb hubje werkt verder prima ertussen? Dan is het ook niet echt een probleem meer. Thanx voor de quick reply.ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:49:
@Keepitfrosty: In dat geval, plaats er even een USB hub tussen dan is het probleem opgelost op de meest simpele manier. (en ja, dat telnet moet dan iedere keer als je het apparaat volledig hebt uitgezet.)
@Tovenaar: PHP guru's zijn vrij om UMSP aan te passen of te verbeteren. Alle code is leesbaar, de php scripts zijn niet gecodeerd of wat dan ookMbt. geluid.. heb je hem op stereo downmix staan ? Apple doet wel eens vreemde audio codec er doorheen, en als hij niet op downmix staat, verslikt een digitale versterker zich daar mogelijk in.
USB hub met (maximaal) 1 harddisk of usb-stick werkt idd. ook gewoon.
@ Eminent
Sinds de laatste firmwareupgrade heb ik nu al een paar maal gehad dat de 7075 mijn usb ext harddisk niet ziet.
Even de spanning van de 7075 af, verhelpt dit probleem.
Wilde het alleen even melden...
Sinds de laatste firmwareupgrade heb ik nu al een paar maal gehad dat de 7075 mijn usb ext harddisk niet ziet.
Even de spanning van de 7075 af, verhelpt dit probleem.
Wilde het alleen even melden...
Niks. Maar wel even lezen. Zie ook twee posts naar boven:
(maximaal) 1 harddisk
Verwijderd
@eminent
zie hier onder
Verzonden op donderdag 14 januari 2010 15:22
Door: kabouter150
* myReactBekijk myReact van kabouter150
* galleryBekijk de gallery van kabouter150
Reg. datum: 13 november 2009
vergeet je mijn vraag niet???anders even terug lezen ..
al vast bedankt

Verzonden op donderdag 14 januari 2010 16:32
Door: EminentEurope
Bedrijfsaccount
* myReactBekijk myReact van EminentEurope
* galleryBekijk de gallery van EminentEurope
* Direct MessageStuur een bericht naar EminentEurope
Reg. datum: 24 mei 2007
Dit is opgepakt en komt in de toekomst in een nieuwe firmware. We waren je niet vergeten
zie hier onder
Verzonden op donderdag 14 januari 2010 15:22
Door: kabouter150
* myReactBekijk myReact van kabouter150
* galleryBekijk de gallery van kabouter150
Reg. datum: 13 november 2009
vergeet je mijn vraag niet???anders even terug lezen ..
al vast bedankt
Verzonden op donderdag 14 januari 2010 16:32
Door: EminentEurope
Bedrijfsaccount
* myReactBekijk myReact van EminentEurope
* galleryBekijk de gallery van EminentEurope
* Direct MessageStuur een bericht naar EminentEurope
Reg. datum: 24 mei 2007
Dit is opgepakt en komt in de toekomst in een nieuwe firmware. We waren je niet vergeten
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 14:54 ]
Zoals al eerder gezegd in dit topic, en per PM ook, dit is opgepakt en komt in de toekomst. Als het er in zit, dan staat het in de readme file of aankondiging die je bij de firmware kan vinden. (Tot die tijd zul je moeten wachten. Herhaaldelijk dit verzoek blijven posten voegt verder niets toe.)
Verwijderd
ik wacht het af ,, dacht dat het inzat in deze update,,

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 16:42 ]
Verwijderd
mensen,
mijn internetverbinding komt binnen bij de meterkast. Ik heb hier een router voor draadloos internet. Mijn mediaplayer staat echter in de woonkamer. Ik heb een netwerkje in huis. Is het mogelijk om mijn internet via een usb adapter draadloos naar mijn mediaplayer te krijgen? ik wil namelijk niet een witte kabel dwars door mijn woonkamer. Ik heb reeds een usb hub om meerdere usb devices aan te kunnen sluiten.
alvast dank voor de reactie
mijn internetverbinding komt binnen bij de meterkast. Ik heb hier een router voor draadloos internet. Mijn mediaplayer staat echter in de woonkamer. Ik heb een netwerkje in huis. Is het mogelijk om mijn internet via een usb adapter draadloos naar mijn mediaplayer te krijgen? ik wil namelijk niet een witte kabel dwars door mijn woonkamer. Ik heb reeds een usb hub om meerdere usb devices aan te kunnen sluiten.
Verwijderd
Er zijn ook andere kleuren kabel die misschien beter bij je interieur passen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:46:
mensen,
@eminent :
De download link op jullie forum voor de nieuwe Firmware verwijst naar het "oude" T2 bestand ipv T3
De download link op jullie forum voor de nieuwe Firmware verwijst naar het "oude" T2 bestand ipv T3
@Robert
dit was mij ook al opgevallen. ik zag echter wel verschil in grote van het zip bestand tov de 1e X dat ik het gedownload had. Echter wil hij niet updaten omdat die firmware versie (T2) al geinstalleerd is.
dit was mij ook al opgevallen. ik zag echter wel verschil in grote van het zip bestand tov de 1e X dat ik het gedownload had. Echter wil hij niet updaten omdat die firmware versie (T2) al geinstalleerd is.
Verwijderd
Opgelet
De poster van het bericht op het Eminent forum heeft waarschijnlijk last van een versleten CTRL knop.
De download URL voor de downloads zijn:
EM7075: V 2.00.06-T3
http://downloads.eminent-online.com/EM7075-2.00.06-t3.zip
EM7075-DTS: V1.00.02-T3
http://downloads.eminent-online.com/EM7075DTS-1.00.02-t3.zip
De poster van het bericht op het Eminent forum heeft waarschijnlijk last van een versleten CTRL knop.
De download URL voor de downloads zijn:
EM7075: V 2.00.06-T3
http://downloads.eminent-online.com/EM7075-2.00.06-t3.zip
EM7075-DTS: V1.00.02-T3
http://downloads.eminent-online.com/EM7075DTS-1.00.02-t3.zip
De T3 links zijn aangepast.
Verwijderd
beste 11-in
dank voor je reactie. ik heb de update op mijn ubs stick gezet. deze daarna aan mijn eminent gehangen. er gebeurde echter niets!>?
ook als ik naar het update menu ging kreeg ik de melding dat er geen update was. Ik heb versie t2. ook als ik er een internetkabel hangt krijg ik de melding dat er geen update beschikbaar is.
als ik mijn netwerkadapter (usb) aan dev eminent hang gebeurt er niets. het is een wireless 54G adapter van Sweex. Op de doos staat WiFi. Als ik het stickje aan de laptop hangt begint het stickje gelijk op te lichten. bij de eminent gebeurd er niets. Weet er iemand nog een goede raad>?
dank voor je reactie. ik heb de update op mijn ubs stick gezet. deze daarna aan mijn eminent gehangen. er gebeurde echter niets!>?
ook als ik naar het update menu ging kreeg ik de melding dat er geen update was. Ik heb versie t2. ook als ik er een internetkabel hangt krijg ik de melding dat er geen update beschikbaar is.
als ik mijn netwerkadapter (usb) aan dev eminent hang gebeurt er niets. het is een wireless 54G adapter van Sweex. Op de doos staat WiFi. Als ik het stickje aan de laptop hangt begint het stickje gelijk op te lichten. bij de eminent gebeurd er niets. Weet er iemand nog een goede raad>?
Verwijderd
@geertrijns1: Misschien is deze tip niet voor jou maar ik heb zelf de raarste problemen (waaronder netwerkproblemen en afspelen van videobestanden) weten op te lossen door de stroom eraf te gooien (kabeltje eruit) en dan weer opnieuw opstarten.
Verwijderd
ja bij mij ook ! geen idee waar dit aan ligt...jammer want voordat dit gebeurd loopt het echt super. Ik pak trouwens altijd de 720p versie, misschien dat het hier aan ligt..renzo4000 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:02:
Hebben jullie ook dat de Apple trailers (UMSP) na pakweg 1 minuut eruit klapt?
Ik heb het op meerdere formaten geprobeerd ... ik denk echt dat het aan de 7075 ligt. @Emninent, misschien aardig om dit verder te onderzoeken.Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:11:
[...]
ja bij mij ook ! geen idee waar dit aan ligt...jammer want voordat dit gebeurd loopt het echt super. Ik pak trouwens altijd de 720p versie, misschien dat het hier aan ligt..
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
Ik begrijp dat ik mijn draadloze adapter via een hub kan aansluiten...
En ook mijn HDD erop kan zetten...
Als ik dat doe start mijn EM7075 Niet meer op.
Heb ik het verkeerd begrepen, of moet ik een Hub hebben met een externe voeding ?
Ik heb er nu eentje zonder voeding.
Heb ik het verkeerd begrepen, of moet ik een Hub hebben met een externe voeding ?
Gisteravond liepen de apple trailers wel gewoon door, waarschijnlijk toch een Apple probleempje.
Probleem had ik ook inderdaad, maar zonder externe voeding krijgt je HD en adapter niet genoeg stroom. Zal toch eentje worden met externe voeding erbij.Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:37:
Ik begrijp dat ik mijn draadloze adapter via een hub kan aansluiten...
Verwijderd
iets is mij niet helemaal duidelijk.
is het nu mogelijk om met een USBhub een USB adapter en een externe HD aan te sluiten op de eminent?
Of ziet de eminent maar 1 apparaat dus of de externe HD of de USB adapter voor het streamen.
is het nu mogelijk om met een USBhub een USB adapter en een externe HD aan te sluiten op de eminent?
Of ziet de eminent maar 1 apparaat dus of de externe HD of de USB adapter voor het streamen.
Verwijderd
Is er ook een topic voor de 7075 dts, of is al wat er voor de 7075 geld ook van toepassing voor de 7075 dts
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 13:43 ]
Er kan gewoon een USB hub op, liefst met voeding, voor één harddisk en één wifi usb stick.
Beide apparaten worden gezien. Maar overige apparaten niet.
(Overige poorten zijn (momenteel) nog niet te gebruiken.)
Alles wat voor 7075 geld is ook van toepassing op de DTS. Beide zijn nagenoeg identiek, met ontbreken van DTS downmix functie op de 'gewone EM7075'.
Beide apparaten worden gezien. Maar overige apparaten niet.
(Overige poorten zijn (momenteel) nog niet te gebruiken.)
Alles wat voor 7075 geld is ook van toepassing op de DTS. Beide zijn nagenoeg identiek, met ontbreken van DTS downmix functie op de 'gewone EM7075'.
Nee ik heb hem niet op downmix staan omdat ik graag mijn films wil kijken met DTS geluid... (heb die versterker niet voor niets gekochtACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:49:
@Tovenaar: PHP guru's zijn vrij om UMSP aan te passen of te verbeteren. Alle code is leesbaar, de php scripts zijn niet gecodeerd of wat dan ookMbt. geluid.. heb je hem op stereo downmix staan ? Apple doet wel eens vreemde audio codec er doorheen, en als hij niet op downmix staat, verslikt een digitale versterker zich daar mogelijk in.
Helaas ben ik geen PHP guru maar ben wel benieuwd... In ieder geval mooie toevoeging...
Even een vraag; wat zijn de vereiste instellingen/benodigheden voor de 7075 om een mediaserver te zien? Ik heb TVersity geinstalleerd op m'n Home server, ik heb Upnp aanstaan op de router, ik heb op de server in TVersity de Shares gedeeld (Foto's, Muziek en Video) en de 7075 vind geen mediaserver. Ik word er helemaal gek van...
Verwijderd
@Eminent
Ondersteunt de nieuwe T3 firmware ook weer het automatisch starten van het mount.sh script?
Versie 2.00.06-T1 leek dit niet te doen.
Ondersteunt de nieuwe T3 firmware ook weer het automatisch starten van het mount.sh script?
Versie 2.00.06-T1 leek dit niet te doen.
Ferret: Er zijn geen verdere vereisten, het is 'plug and play' om die reden. Als de EM7075 je server niet ziet, dan is er iets mis met de server. Firewall op de pc ofzo die de boel blokkeert.
Mount.sh zit er momenteel niet in, dit komt in de toekomst weer terug.
Mount.sh zit er momenteel niet in, dit komt in de toekomst weer terug.
Kan iemand me vertellen hoe ik nu het beste een playlist kan aanmaken voor de EM7075?
Ik heb met WMP een playlist aangemaakt (wpl) met bestanden op het netwerkpad \\em7075\muziek, maar als ik die selecteer met de EM7075 krijg ik de melding dat de folder leeg is...
Wat doe ik nou verkeerd?
Ik heb met WMP een playlist aangemaakt (wpl) met bestanden op het netwerkpad \\em7075\muziek, maar als ik die selecteer met de EM7075 krijg ik de melding dat de folder leeg is...
Wat doe ik nou verkeerd?
Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar
Verwijderd
@Eminent; bestaat er een mogelijkheid om mijn storage server draaiend op Windows Server 2008 gedetecteerd te laten worden door mijn 7075DTS? Dan niet doormiddel van streaming maar gewoon een share die te benaderen is via een UNC pad.
Eerst hadden wij een Asus Oplay! waar ik handmatig het UNC pad samen met login en pw op kon geven. Helaas ontbreekt deze mogelijkheid in het menu van de 7075DTS.
Alvast bedankt!
Eerst hadden wij een Asus Oplay! waar ik handmatig het UNC pad samen met login en pw op kon geven. Helaas ontbreekt deze mogelijkheid in het menu van de 7075DTS.
Alvast bedankt!
Domme vraag hoor, maar wat geef je in deplaylist dan op als locatie van de muziek bestanden?Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:55:
Ik gebruik M3U playlists, die werken in elk geval probleemloos op de 7075.
@Nas-streamer: B-Rad heeft custom firmware uitgebracht met daarin een betere oplossing voor het mount.sh script. Volgens mij had je de 'non-dts' versie ? Dan kun je deze nu flashen en in 'net.mounts' je shares opgeven
.Voor de liefhebbers: Ook USB hub support is aanwezig.
DTS-versie van deze custom firmware is nog niet beschikbaar, maar zal binnenkort te verwachten zijn.
DTS-versie van deze custom firmware is nog niet beschikbaar, maar zal binnenkort te verwachten zijn.
Verwijderd
@eminent
waar kan ik die update op halen????
=die ook voor de em7075??
waar kan ik die update op halen????
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 17:07 ]
Onderaan dit topic:
http://opensource.eminent...BB/viewtopic.php?f=8&t=28
http://opensource.eminent...BB/viewtopic.php?f=8&t=28
Sinds lange tijd de Eminent weer aangezet en ik zag meteen een FW update. Deze uitgevoerd en Youtube
Erg gaaf! Complimenten voor de devvers!
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Wie o wie gebruikt de 7075 om verbinding te maken met een media server en zo ja, welke media server gebruik je dan?
Ik draai een Home Server en ik heb van alles geprobeerd maar de 7075 ziet geen media server. Mijn laatste poging was TVersity voor Home Server maar ondanks dat alles goed stond (firewall, poorten, router e.d.) geen enkel effect...
Waarom vraag ik dit? Ik zou graag zien dat mijn dvd verzameling wat fraaier getoond wordt op de tv dus met plaatjes en info e.d. Nu weet ik wel hoe ik een folder.jpg instel enzo maar dat is niet wat ik zoek. Dus als iemand een tip heeft?
Ik draai een Home Server en ik heb van alles geprobeerd maar de 7075 ziet geen media server. Mijn laatste poging was TVersity voor Home Server maar ondanks dat alles goed stond (firewall, poorten, router e.d.) geen enkel effect...
Waarom vraag ik dit? Ik zou graag zien dat mijn dvd verzameling wat fraaier getoond wordt op de tv dus met plaatjes en info e.d. Nu weet ik wel hoe ik een folder.jpg instel enzo maar dat is niet wat ik zoek. Dus als iemand een tip heeft?
Geweldig! Ik had voordat ik in dit topic al antwoord had op mijn vraag ook een mail gestuurd naar de tech support van eminent. Met de vraag waarom ik de shoutcast optie niet zag in combinatie met de em4556 adapter wat nu ondersteund wordt in de nieuwe firmware met dit als antwoord??
Dear Eminent customer,
Thank you for contacting us.
For future correspondence concerning this case, please refer to the following reference number: CID-4101238
Probably we didn't understand you well on the email. Sorry for the inconvenient! What i meant to say on the last email was that the EM4556 needs to be connected to a PC cause has it's own drivers.You can't connect it directly to the media player.
For further information, do not hesitate to contact us.
Kind regards
Luciano Perez
Daar wordt mij dus doodleuk verteld dat een wireless adapter op een pc aangesloten moet worden niet werkt op de mediaplayer??? Of is deze firmware alleen voor NL ofzo dat hun eigen tech support niet van deze zaken op de hoogte is?
Dear Eminent customer,
Thank you for contacting us.
For future correspondence concerning this case, please refer to the following reference number: CID-4101238
Probably we didn't understand you well on the email. Sorry for the inconvenient! What i meant to say on the last email was that the EM4556 needs to be connected to a PC cause has it's own drivers.You can't connect it directly to the media player.
For further information, do not hesitate to contact us.
Kind regards
Luciano Perez
Daar wordt mij dus doodleuk verteld dat een wireless adapter op een pc aangesloten moet worden niet werkt op de mediaplayer??? Of is deze firmware alleen voor NL ofzo dat hun eigen tech support niet van deze zaken op de hoogte is?
Verwijderd
Mijn EM7075 speelt ISO en MKV films wel vanaf een externe Harde schijf maar dezelfde films wil hij niet afspelen vanaf mijn NAS EM4071?
Krijg dan de melding "geen toegang tot deze map" ?
(Ik kan ze wel vanaf de NAS afspelen met mijn popcorn hour.)
Krijg dan de melding "geen toegang tot deze map" ?
(Ik kan ze wel vanaf de NAS afspelen met mijn popcorn hour.)
Verwijderd
Is het mogelijk om meerdere newsservers tegelijker tijd te laten draaien ?
bijvoorbeeld ik heb een betaalde server van XLned en ook Onsbrabantnet.
bijvoorbeeld ik heb een betaalde server van XLned en ook Onsbrabantnet.
@Keepitfrosty: Ik heb contact opgenomen met de Engelstalige helpdesk om dit uit te zoeken. (Informatie is bij ons centraal beschikbaar dus de persoon zou dit geweten moeten hebben.) Mbt. shoutcast, je hebt een usb hub nodig zoals in dit topic al eerder voorbij kwam.
@geertrijns1: Meerdere nieuwsservers kan, lees in dat geval even de conf file door, want daar kun je er meerdere inzetten, en er staan voorbeelden bij. (Kijk ook eens op http://nzbget.sourceforge.net/Main_Page )
@Pamas: Er ontbreekt iets teveel informatie waarom dit niet lukt. Heb je automatische logins aanstaan in je EM7075 ? Log je in met een niet-bestaande account of account die geen rechten heeft op de map ? Als je een user maakt die rechten op de mappen heeft, en automatisch inloggen uitzet, dan kan je user/pass invoeren op de EM7075 en daar mee inloggen.
@Ferret: Ik heb ze hier allemaal wel gebruikt.. Mediatomb, TVersity, Ushare, Windows Media player 'delen'.. alle UPnP servers werken gewoon. De oorzaak moet ergens in je pc of netwerk zitten, de 7075 kan namelijk geen UPnP servers blocken. UPnP werkt wel alleen binnen dezelfde LAN.. hebben de computers/em7075 hetzelfde netwerksegment ? (192.168.1.x bijvoorbeeld en niet 2.x voor je server en 1.x op je speler?)
@geertrijns1: Meerdere nieuwsservers kan, lees in dat geval even de conf file door, want daar kun je er meerdere inzetten, en er staan voorbeelden bij. (Kijk ook eens op http://nzbget.sourceforge.net/Main_Page )
@Pamas: Er ontbreekt iets teveel informatie waarom dit niet lukt. Heb je automatische logins aanstaan in je EM7075 ? Log je in met een niet-bestaande account of account die geen rechten heeft op de map ? Als je een user maakt die rechten op de mappen heeft, en automatisch inloggen uitzet, dan kan je user/pass invoeren op de EM7075 en daar mee inloggen.
@Ferret: Ik heb ze hier allemaal wel gebruikt.. Mediatomb, TVersity, Ushare, Windows Media player 'delen'.. alle UPnP servers werken gewoon. De oorzaak moet ergens in je pc of netwerk zitten, de 7075 kan namelijk geen UPnP servers blocken. UPnP werkt wel alleen binnen dezelfde LAN.. hebben de computers/em7075 hetzelfde netwerksegment ? (192.168.1.x bijvoorbeeld en niet 2.x voor je server en 1.x op je speler?)
Verwijderd
@Eminent: Vraag 1: Stel dat ik zo'n custom firmware van B-rad wil uitproberen en door wat van reden dan ook draait de boel in de soep, zit er dan nog garantie op het apparaat ?
Vraag 2: Als je een custom firmware geladen hebt en je wil weer terug naar je oude "vertrouwde" firmware, is het dan een kwestie van gewoon de oude firmware (van Eminent) op stick zetten en flashen of moet je dan de naam van het bestand aanpassen zodat hij het kan herkennen?
Vraag 2: Als je een custom firmware geladen hebt en je wil weer terug naar je oude "vertrouwde" firmware, is het dan een kwestie van gewoon de oude firmware (van Eminent) op stick zetten en flashen of moet je dan de naam van het bestand aanpassen zodat hij het kan herkennen?
Ik heb ook een vraag over de custom FW. Mijn kennis is niet zo heel goed namelijk. Als ik het goed lees is het mogelijk om met de FW de mappen op mijn NAS te mounten zodat ik dat niet meer via de library mode hoef te doen.
Moet ik dan één van die bestanden in de FW aanpassen zodat ik mijn ip adres en ww in moet vullen? Of als ik deze FW installeer, kan ik dan in het menu deze gegevens aanpassen?
Ik zou dit graag weten voordat ik de FW installeer.
Moet ik dan één van die bestanden in de FW aanpassen zodat ik mijn ip adres en ww in moet vullen? Of als ik deze FW installeer, kan ik dan in het menu deze gegevens aanpassen?
Ik zou dit graag weten voordat ik de FW installeer.
Mogelijk bugje in EM7075: V 2.00.06-T3
"het apparaat kan geen updates downloaden etc."
het netwerk werkt gewoon, youtube etc. downloaden gewoon.
probeer terug te gaan om het te checken naar EM7075: V 2.00.06-T2, maar dat lukt me (nog) niet.
geen idee hoe dit te forceren?
"het apparaat kan geen updates downloaden etc."
het netwerk werkt gewoon, youtube etc. downloaden gewoon.
probeer terug te gaan om het te checken naar EM7075: V 2.00.06-T2, maar dat lukt me (nog) niet.
geen idee hoe dit te forceren?
Mbt. de custom firmware, die ondersteunt Eminent niet zelf. Voor vragen kun je het beste even op ons forum kijken waar de maker actief is.
GJE: geen bugje in de firmware, maar we zitten midden in een server-verhuizing op het moment. (Bedankt voor het melden.) Wou je vanwege deze melding gaan downgraden dan ?
GJE: geen bugje in de firmware, maar we zitten midden in een server-verhuizing op het moment. (Bedankt voor het melden.) Wou je vanwege deze melding gaan downgraden dan ?
Ik wilde gewoon uitsluiten of het een bug was of idd dus een server probleem, de juiste weg toch.GJE: geen bugje in de firmware, maar we zitten midden in een server-verhuizing op het moment. (Bedankt voor het melden.) Wou je vanwege deze melding gaan downgraden dan ?
Bedankt voor de duidelijkheid
Verwijderd
offtopic:
EminentEurope schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:28:
offtopic:
Volgens mij staat alles goed. DivX en Video_TS kan ik wel gewoon afspelen vanaf de NAS.
Kom nu helemaal niet meer op de NAS (Eminent EM4071)
Deed een firmware update en plots werd de verbinding verbroken.. Doet nu helemaal niets meer.
Sorry dat ik een beetje offtopic bezig ben.
Volgens mij staat alles goed. DivX en Video_TS kan ik wel gewoon afspelen vanaf de NAS.
Kom nu helemaal niet meer op de NAS (Eminent EM4071)

Sorry dat ik een beetje offtopic bezig ben.
Ik heb een aflevering van Fringe, welke de melding geeft dat de audio (audiokanaal AAC1 (unsupported)) niet kan worden afgespeeld en ik krijg geen geluid. Enig idee wat dat kan zijn?
Geluid gaat via toslink naar mijn H/K 235 receiver.
Media info geeft de onderstaande info
Geluid gaat via toslink naar mijn H/K 235 receiver.
Media info geeft de onderstaande info
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| General Complete name : F:\films\fringe_s01e14\Revivals_Fringe.S01E14.720p.x264-NLsub.mkv Format : Matroska File size : 1.64 GiB Duration : 50mn 13s Overall bit rate : 4 677 Kbps Encoded date : UTC 2010-03-09 23:35:15 Writing application : mkvmerge v2.4.0 ('Fumbling Towards Ecstasy') built on Oct 11 2008 20:13:15 Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1 Video ID : 1 Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec Format profile : Baseline@L4.0 Format settings, CABAC : No Format settings, ReFrames : 1 frame Muxing mode : Container profile=Unknown@4.0 Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC Duration : 50mn 10s Nominal bit rate : 4 608 Kbps Width : 1 280 pixels Height : 720 pixels Display aspect ratio : 16:9 Frame rate : 23.976 fps Resolution : 8 bits Colorimetry : 4:2:0 Scan type : Progressive Bits/(Pixel*Frame) : 0.209 Writing library : x264 core 67 r1163+17 7d945df Encoding settings : cabac=0 / ref=1 / deblock=1:0:0 / analyse=0x1:0x111 / me=hex / subme=6 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=0 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=0 / 8x8dct=0 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=0 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / rc=abr / bitrate=4608 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00 Audio ID : 2 Format : AAC Format/Info : Advanced Audio Codec Format version : Version 4 Format profile : Main Codec ID : A_AAC Duration : 50mn 13s Channel(s) : 2 channels Channel positions : Front: L R Sampling rate : 44.1 KHz General Complete name : F:\films\fringe_s01e14\Revivals_Fringe.S01E14.720p.x264-NLsub.nzb File size : 567 KiB |
[ Voor 25% gewijzigd door LordMorgoth op 24-03-2010 22:58 . Reden: geluid gaat via receiver vermeld. ]
Ehm... Volgens mij zeg je het zelf al: AAC Unsupported. Logisch dat je dan niks hoort...
Veel van de Apple trailers gebruiken ook die AAC variant, veel van deze doen het ook niet...
Ja dat snap ik, maar in de onderstaande specs staat dat AAC word ondersteund:Ferret schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 07:33:
Ehm... Volgens mij zeg je het zelf al: AAC Unsupported. Logisch dat je dan niks hoort...
• Video: XviD (SD/HD), MPEG-1, MPEG-1/2(MP@HL), MPEG-4.2 (ASP@L5, 720P, 1Pt. GMC) WMV9 (MP@HL), H.264 (BP@L3, MP@L4.0, HP@L4.0 & L4.1), VC-1 (MP@HL, AP@L3), MKV, AVI, VOB, ISO, IFO, DVR-MS, ASF (WMV), MOV (MP4 codec)
• Audio: WMA, WMA Pro, AAC (MPEG 4), AC3 (Dolby), MP1, MP2, MP3, WAV, PCM, LPCM, FLAC. Playlists: PLS, WPL, M3U
De EM7075 ondersteunt gewoon AAC, downmix.. Als je optisch aansluit op een versterker, dan wordt de vraag dus: ondersteunt je versterker ook AAC ? Anders moet je de Audio-output van de speler op Stereo zetten, dan doet hij downmix van AAC naar PCM en is het probleem opgelost.
Ah. Ik zie ook dat de H/K 235 geen AAC ondersteund.
Ik had inmiddels ook al een versie gepakt zonder AAC van dezelfde aflevering en die werkte prima.
Ik had inmiddels ook al een versie gepakt zonder AAC van dezelfde aflevering en die werkte prima.
[ Voor 49% gewijzigd door LordMorgoth op 26-03-2010 11:56 ]
In hoeverre is het mogelijk dat de EM7075 ervoor zorgt dat een externe harde schijf in slaapstand gaat en weer wakker wordt als deze aangesproken wordt?
Wellicht een rare constructie, maar is het mogelijk om de externe schijf die via USB aan de EM7075 hangt via het netwerk te benaderen vanuit een computer in het netwerk?
Laatste vraag: ik twijfel tussen de DTS en non-DTS variant. Mijn home cinema set (paar jaar oude Sony) ondersteunt DTS en volgens mij de (meeste) 1080p films die ik download ook. Ik ben geen audiofiel dus ik vraag me af of ik het verschil tussen Dolby Digital en DTS zal horen. Ik ga er vanuit dat als de bron DTS heeft deze ook Dolby Digital aan boort heeft zodat dit niet voor problemen zal zorgen.
Wellicht een rare constructie, maar is het mogelijk om de externe schijf die via USB aan de EM7075 hangt via het netwerk te benaderen vanuit een computer in het netwerk?
Laatste vraag: ik twijfel tussen de DTS en non-DTS variant. Mijn home cinema set (paar jaar oude Sony) ondersteunt DTS en volgens mij de (meeste) 1080p films die ik download ook. Ik ben geen audiofiel dus ik vraag me af of ik het verschil tussen Dolby Digital en DTS zal horen. Ik ga er vanuit dat als de bron DTS heeft deze ook Dolby Digital aan boort heeft zodat dit niet voor problemen zal zorgen.
[ Voor 83% gewijzigd door JBS op 26-03-2010 15:52 ]
Je zult geen verschil horen. Als jouw receiver DTS kan weergeven schiet je er niets mee op om de DTS versie avn de 7075 te kopen.
Mijn Sony eet ook alle audio stromen en met de 7075 ben ik wat dat betreft super tevreden.
Mijn Sony eet ook alle audio stromen en met de 7075 ben ik wat dat betreft super tevreden.
Na steeds meer gelezen te hebben kreeg ik die indruk inderdaad ook. Mijn oog is nu echter gevallen op de HD7080Ferret schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:02:
Je zult geen verschil horen. Als jouw receiver DTS kan weergeven schiet je er niets mee op om de DTS versie avn de 7075 te kopen.
Weet je het zeker? Als ik alleen al kijk naar de titel van dit topic: [Mediaplayer] Eminent 7080 Problemen topic
Nogmaals, ik ben super tevreden met de 7075 (behalve met het feit dat de dvd-menu ontbreekt). Dus kijk even en let ook op de prijs
Nogmaals, ik ben super tevreden met de 7075 (behalve met het feit dat de dvd-menu ontbreekt). Dus kijk even en let ook op de prijs
Nee, ik weet het nog niet zeker. (het vorige ervaringen topic van de 7080 is overigens gesloten door aanhoudende problemen (Edmin in "[Mediaplayer] Eminent EM7080 hdMedia RT"), daarvoor in de plaats is het "problemen topic" gekomen.)Ferret schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:11:
Weet je het zeker? Als ik alleen al kijk naar de titel van dit topic: [Mediaplayer] Eminent 7080 Problemen topic
Wat me op dit moment tegenstaat:
* Chipset schijnt trager te zijn dan die in de 7075 zit.
* De aanwezigheid van de fan die nogal eens aardig hoorbaar zou zijn.
Ontbreken van DVD menu is voor mij totaal geen punt aangezien ik "nooit" DVD's kijk. Ik ga 'm alleen gebruiken voor MKV (720p maar vooral 1080p) bestanden.
Voordeel is wel dat er een SATA schijf in kan waardoor de 7080 als NAS kan dienen. Daarbij werd mij wijsgemaakt dat de 7080 sneller zou zijn..?
Daarbij ondersteunt de 7080 wel webdiensten als youtube en uitzendinggemist... De 7075 niet als ik me niet vergis.
Ik wil dit topic niet misbruiken voor deze keus, maar een paar posts voor de vergelijking moet vast wel kunnen
[ Voor 20% gewijzigd door JBS op 27-03-2010 15:47 ]
Hmm, ik wilde zo'n UMPS plugin maken voor de Nederlandse radiozenders. Alleen de plugins staan op het apparaat zelf en die is read-only... Ik wilde namelijk kijken of mij .pls met de zenders werkt. Alleen helaas... Hoe kan ik mijn copy van shoutcast.php op het apparaat plaatsen?
Ferret/JBS: Het topic mbt. de EM7080 is niet gesloten door aanhoudende problemen met het apparaat, laten we dat vooropstellen. Als je het topic doorleest zul je zien dat enkele users off-topic gaan en elkaar aanvallen etc. Verder las niemand de topicstart, de faqs op onze site, of de zaken in de thread door
Overigens gaat het topic meer een algemene kant op op dit moment.
Chipset en fan zijn voor vele tevreden gebruikers geen enkel struikelpunt. Prijs en interne HDD wel. Webdiensten e.d. zit nu wel een behoorlijk verschil in tov. de 7075. Welk apparaat of merk je uiteindelijk koopt, dat is aan jou.
Alienfruit: firmware uitpakken. Zie wiki en/of ons forum voor hulp. (opensource.eminent-online.com)
Ik ga verder van mijn zondag genieten
Chipset en fan zijn voor vele tevreden gebruikers geen enkel struikelpunt. Prijs en interne HDD wel. Webdiensten e.d. zit nu wel een behoorlijk verschil in tov. de 7075. Welk apparaat of merk je uiteindelijk koopt, dat is aan jou.
Alienfruit: firmware uitpakken. Zie wiki en/of ons forum voor hulp. (opensource.eminent-online.com)
Ik ga verder van mijn zondag genieten
@EminentEurope: Klopt, ik heb het topic gelezen maar het wellicht wat ongelukkig geformuleerd in mijn post.
Zijn er ervaringen met het afspelen 1080p beeldmateriaal van een 4200rpm externe harde schijf (2.5 inch, maar dat doet er niet toe)? Zal 4200rpm de bottleneck worden?
Ondersteunt de 7075 het slapen van de externe harde schijf? Daarmee bedoel ik het laten slapen bij geen activiteit en het wakker maken wanneer de schijf aangesproken wordt.
Zijn er ervaringen met het afspelen 1080p beeldmateriaal van een 4200rpm externe harde schijf (2.5 inch, maar dat doet er niet toe)? Zal 4200rpm de bottleneck worden?
Ondersteunt de 7075 het slapen van de externe harde schijf? Daarmee bedoel ik het laten slapen bij geen activiteit en het wakker maken wanneer de schijf aangesproken wordt.
[ Voor 30% gewijzigd door JBS op 28-03-2010 14:21 ]
Verwijderd
Nee hoor, dat is zeker niet altijd het geval.[b][message=33711113,noline]Ik ga er vanuit dat als de bron DTS heeft deze ook Dolby Digital aan boort heeft zodat dit niet voor problemen zal zorgen.
De DTS-ondersteuning van de 7075dts betreft alleen downmix naar stereo, verder niks. Erg handig voor mensen die veel DTS-files kijken, maar geen versterker of TV hebben die DTS aankan.
Weet niet of anderen hier last van hebben, maar ik moet MKV's meteen helemaal afkijken.Ontbreken van DVD menu is voor mij totaal geen punt aangezien ik "nooit" DVD's kijk. Ik ga 'm alleen gebruiken voor MKV (720p maar vooral 1080p) bestanden.
Andere formaten gaan na stoppen verder spelen waar je gebleven bent.
Bij MKV's vraagt hij er wel netjes om, maar begint dan vrolijk van voren af aan.
Snel doorspoelen tot het punt waar je was, en dan normale snelheid kiezen: begint weer van voren af aan.
Dit alles met afleveringen van series die ik geript heb mbv MakeMKV, aanbevolen eerder in dit topic.
Frag_majeuR
Verwijderd
Dat heb ik ook wel eens met sommige files, maar niet per sé MKV: het ligt vooral aan de codec. Ben er nog niet achter bij welke codecs.
@Frag_majeuR @ Valcon: Het ligt inderdaad aan de MKV, en hoe deze gemuxt is. Er ontbreekt een timecode veld volgens mij, de exacte term ben ik even kwijt. Dit komt door het programma wat je gebruikt om de MKV te maken, dus het beste is deze even te updaten.(Of een ander programma te gebruiken.)
Ah, timecode verhaal gevonden: http://www.makemkv.com/forum2/viewtopic.php?f=1&t=171
Zou vanaf versie 1.4.1 van Makemkv opgelost moeten zijn.
Ah, timecode verhaal gevonden: http://www.makemkv.com/forum2/viewtopic.php?f=1&t=171
Zou vanaf versie 1.4.1 van Makemkv opgelost moeten zijn.
Verwijderd
Ik heb het probleem ook wel eens met AVI's (geen idee welke codec), WMV (idem) en OGG's gehad. Dan krijg je bij het starten wel de vraag of je op de vorige plek wil doorgaan (via Annuleren of OK), maar ondanks dat je voor OK kiest, begint-ie toch weer opnieuw.
Voor mij niet zo'n probleem: meestal kijk ik iets toch helemaal af.
Voor mij niet zo'n probleem: meestal kijk ik iets toch helemaal af.
Wat me op dit moment nog tegenhoud om te bestellen is het blijkbaar (op dit moment) ontbreken van de mogelijkheid om netwerkshares (in mijn geval op een PC) te mounten zodat deze in de libary verschijnen. Direct custom firmware installeren zie ik niet zo zitten omdat ik met deze streamer juist af wil zijn met het prutsen en knutselen (in mijn geval nu met codecs op m'n PC) en gewoon direct een volledig functionele speler wil.
Ik heb toch weer een aantal mkv's waarin ik niet kan doorspoelen 
Het lijkt of hij niet op de knop reageert en als ik een paar keer op de doorspoel knop druk krijg ik de melding: videocodec niet ondersteund.
Ligt dat aan de MKV?
Mediainfo:
Het lijkt of hij niet op de knop reageert en als ik een paar keer op de doorspoel knop druk krijg ik de melding: videocodec niet ondersteund.
Ligt dat aan de MKV?
Mediainfo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
| General Complete name : \\em7075\Backup\films\bon-jovi[1]\Bon.Jovi.Live.at.Madison.Square.Garden.2008.720p.BluRay.DTS.x264-EbP.mkv Format : Matroska File size : 7.95 GiB Duration : 2h 5mn Overall bit rate : 9 049 Kbps Encoded date : UTC 2009-12-18 10:49:48 Writing application : mkvmerge v2.9.8 ('C'est le bon') built on Aug 13 2009 12:49:06 Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1 Video ID : 1 Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec Format profile : High@L4.1 Format settings, CABAC : Yes Format settings, ReFrames : 8 frames Muxing mode : Container profile=Unknown@4.1 Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC Duration : 2h 5mn Bit rate : 7 359 Kbps Nominal bit rate : 7 553 Kbps Width : 1 280 pixels Height : 720 pixels Display aspect ratio : 16:9 Frame rate : 23.976 fps Resolution : 8 bits Colorimetry : 4:2:0 Scan type : Progressive Bits/(Pixel*Frame) : 0.333 Stream size : 6.46 GiB (81%) Title : Bon Jovi: Live at Madison Square Garden (2008) Writing library : x264 core 79 r1354M 636f98f Encoding settings : cabac=1 / ref=8 / deblock=1:-3:-3 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=9 / psy=1 / psy_rd=0.8:0.2 / mixed_ref=1 / me_range=32 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-3 / threads=6 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / constrained_intra=0 / bframes=6 / b_pyramid=2 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / wpredp=2 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / rc=2pass / mbtree=0 / bitrate=7553 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:0.60 Language : English Audio ID : 2 Format : DTS Format/Info : Digital Theater Systems Codec ID : A_DTS Duration : 2h 5mn Bit rate mode : Constant Bit rate : 1 510 Kbps Channel(s) : 6 channels Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE Sampling rate : 48.0 KHz Resolution : 24 bits Stream size : 1.33 GiB (17%) Language : English Menu 00:00:00.000 : en:Lost Highway 00:04:19.259 : en:Born To Be My Baby 00:09:28.193 : en:Blaze Of Glory 00:15:35.434 : en:It's My Life 00:19:21.160 : en:Keep The Faith 00:25:42.541 : en:Raise Your Hands 00:30:34.541 : en:Living In Sin/Chapel Of Love 00:36:31.606 : en:Always 00:43:53.297 : en:Whole Lot Of Lovin' 00:48:57.893 : en:In These Arms 00:55:22.319 : en:We Got It Going On 01:00:07.479 : en:I'll Be There For You 01:09:06.142 : en:(You Want To) Make A Memory 01:13:47.006 : en:Blood On Blood 01:19:49.034 : en:Dry County 01:29:45.630 : en:Have A Nice Day 01:34:08.852 : en:Who Says You Can't Go Home 01:40:13.007 : en:Hallelujah 01:49:14.840 : en:Wanted Dead Or Alive 01:54:54.137 : en:Livin' On A Prayer 02:01:05.258 : en:The End |
Cue points missen. Verkeerd gemuxed door de persoon die de backup van de BluRay maakte..
Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32955709 (eigen post terug gevonden.)
Als je mkvmerge er overheen draait kan je hem goed maken. (Dit soort mkv's spoelt overigens ook niet op een PC met XBMC of andere mediaspelers. Gewoon een slordige encode dus.)
Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32955709 (eigen post terug gevonden.)
Als je mkvmerge er overheen draait kan je hem goed maken. (Dit soort mkv's spoelt overigens ook niet op een PC met XBMC of andere mediaspelers. Gewoon een slordige encode dus.)
Dank u. Overigens zit er ook een fout in de MKV waardoor 'ie er na ongeveer 20 minuten er mee stops.
Jammer maar helaas. Ik zie nog wel meer mis met de file, de EM7075 kan dit niet magisch goedmaken.. sorry
Verwijderd
@Emininent
@EminentEurope, Is er wel een ondersteuning voor dvd-menu's gepland?
Op dit moment is het erg beperkend bij sommige dvd's.
Verder ben ik zeer tevreden over dit product.
De 7075 ondersteunt sinds de laatste upgrade wel youtube.JBS schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:22:
Daarbij ondersteunt de 7080 wel webdiensten als youtube en uitzendinggemist... De 7075 niet als ik me niet vergis.
@EminentEurope, Is er wel een ondersteuning voor dvd-menu's gepland?
Op dit moment is het erg beperkend bij sommige dvd's.
Verder ben ik zeer tevreden over dit product.
Ik zag het inderdaadVerwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:52:
@Emininent
[...]
De 7075 ondersteunt sinds de laatste upgrade wel youtube.
In mijn vorige post ontbrak de vraagstelling, daarom nu even opnieuw:
@EminentEurope: wat is de huidige stand van zaken wat betreft mount.sh? Werkt dit goed met de officiële nieuwste firmware zodat video bestanden netjes in de libary komen?
@JBS....video bestanden komen inderdaad nu netjes in hun library met de laatste firmware.