Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:48
Mede-auteurs:
  • hemiparo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12-12 08:16

hemiparo

• coachmans
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12-12 16:57

coachmans

Eminent EM7080 hdMEDIA RT

De Eminent EM7080 hdMEDIA RT is de ideale aanvulling voor je Full HD Televisie. Deze all-round media speler verandert je woonkamer in een bioscoop. Kijken naar je HD-films is leuk en makkelijk, omdat de hdMEDIA STREAM een zeer gebruiksvriendelijk apparaat is. Nodig je vrienden uit en geniet van al je films in Full HD kwaliteit.

De bedoeling van dit topic

Sinds de Eminent 7080 uit is zijn er veel mensen die hem hebben aangeschaft en dus zijn er uiteraard ook veel mensen met problemen, het doel van dit topic is als volgt:
  • Een centrale plek voor je problemen met deze media speler, zodat in het discussietopic gepraat kan worden over de media speler.
  • Zorgen dat elk bekende probleem wordt neergezet, mits deze meermaals wordt doorgegeven, ook als er geen oplossing is.
  • Voor gerichte specificaties verwijzen we je graag door naar de productpagina van Eminent, of naar het discussietopic.
Informatie van de fabrikant

Productpagina
Spec Sheet (pdf)
Handleiding (meerdere talen als pdf in een zip bestand)
Opensource Wiki pagina van Eminent

Firmware versies

EM7080 Firmware 1.0.3.8, release date --/--/2010 Nieuwste

EM7080 Firmware 1.0.3.7, release date --/--/2010
EM7080 Firmware 1.0.3.6, release date 02/02/2010
EM7080 Firmware 1.0.3.5, release date 28/01/2010
EM7080 Firmware 1.0.2.6, release date 07/01/2010
EM7080 Firmware 1.0.2.5, release date 22/12/2009

Tips, Trucs & FAQ's

Mocht je meer problemen zijn tegengekomen met een antwoord, stuur dan even een bericht naar een van ons toe, dan zorgen wij dat dit probleem erin komt. Houd er wel rekening mee dat ook wij dit in onze vrije tijd doen: het kan dus zijn dat het er niet ß la minute bij komt te staan ;) In principe proberen wij uit de berichten in dit topic onderstaande lijst uit te breiden.

FAQ op de site van Eminent (www.eminent-online.com)
Aanvulling op de handleiding voor NZB, SMB, & BTPD
Hoe benader ik de EM7080 vanaf een PC
Hoe benader ik de NZB client
Hoe benader ik de Bittorrent client
Mijn FAN/EM7080 maakt veel lawaai
Kan ik een externe USB HDD/DVD aansluiten?
Inbouwen van de hardeschijf
Formatteren van de Hardeschijf
Installeren van nieuwe firmware
Help! De firmware upgrade is mislukt en mijn EM7080 doet niets meer
Wat is de performance van de Eminent?
Wat is het verbruik van de EM7080?
Hoe kan ik Shortcuts aanmaken?
Ondersteund de EM7080 ook ondertitels?
DTS Downmix, wat doet dat precies?
Kan ik een (USB) WiFi dongle aansluiten op de EM7080?

FAQ op de site van Eminent (www.eminent-online.com)
Frequently Asked Questions

Aanvulling op de handleiding voor NZB, SMB, & BTPD
EM7080 hdMEDIA RT Mediaspeler aanvulling, 7080-NZB-SMB-BTPD.zip

Hoe benader ik de EM7080 vanaf een PC
1. Vul in de verkenner in de adresbalk in “\\IP_ADRES_VAN_DE_EM7080” (smb/btpd/cgi add-ons moeten zijn geinstalleerd);
2. Krijg je 'A simple cgi example' ? Volg dan de stappen in dit document: 7080-NZB-SMB-BTPD.zip

Hoe benader ik de NZB client
Vul het IP adres van de EM7080 in de browser in met poort 8080 : “IP_ADRES_VAN_DE_EM7080:8080╣”

Kan je de NZB client niet benaderen? Lees dit document door : 7080-NZB-SMB-BTPD.zip

Hoe benader ik de Bittorrent client
Vul het IP adres van de EM7080 in de browser in : “IP_ADRES_VAN_DE_EM7080”

Kan je de Bittorrent client niet benaderen? Lees dit document door : 7080-NZB-SMB-BTPD.zip

Mijn FAN/EM7080 maakt veel lawaai
  • Kijk even of de draadjes van de FAN zelf tegen de bladen aanlopen.
  • quote:
    peterhar schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:24: [...] Maar toen zag ik ineens het probleem, de ventilator zat er gewoon verkeerd in! hij moest alleen een kwart slag gebraaid worden en nu is ie fluisterstil.........!
  • Je kan ook proberen viltjes onder de voetjes van de EM7080 plakken, deze dempen eventuele trillingen!
Kan ik een externe USB HDD/DVD aansluiten?
Geen probleem, kan gewoon op 1 van de USB poorten.

Inbouwen van de hardeschijf
YouTube filmpje van het inbouwen van de HDD

Formatteren van de Hardeschijf
Startmenu - Instellingen - Systeem, naar beneden 'HDD formatteren', OK op de afstandsbediening.
Na het formatteren zal automatisch SAMBA, BT en NZB installeren.

Installeren van nieuwe firmware
Download de laatste firmware van de Eminent site. Kopieer de update (install.img) naar een USB stick. Plaats de USB stick in de bovenste USB aansluiting aan de voorkant van de EM7080.
Startmenu - Instellingen - Systeem - Systeem bijwerken - Firmware update, OK op de afstandsbediening.
Hierna zal de firmware ge-update worden en als hij klaar is start de EM7080 opnieuw op.

Je kan de altijd de meest recente firmware meteen installeren. Het is niet nodig om de tussentijdse firmwares eerst te installeren. Bijvoorbeeld. is je huidige firmware 1.0.2.4 en is de meest recente firmware 1.0.3.5 is het niet nodig om eerst 1.0.2.5 & 1.0.2.6 te installeren.

Help! De firmware upgrade is mislukt en mijn EM7080 doet niets meer
Download de laatste stable firmware. Kopieer de firmware (install.img) naar een USB stick. Plaats de USB stick in de bovenste USB aansluiting aan de voorkant van de EM7080. Druk de resetknop╣ van de speler in totdat hij begint met het updaten.

╣De resetknop zit aan de onderkant van de speler. Het is een klein knopje links boven in een koel opening. Sommige TV's geven geen update beeld, wacht in dat geval ongeveer 3-5 miuten tot het hoofd menu verschijnt.

Wat is de performance van de Eminent?
  • USB slave (pc -> EM7080) ongeveer 25-30Mbyte / seconde
  • Via het netwerk ongeveer 50-60Mbit
  • FTP en samba ongeveer 3-5Mbyte/sec
  • NZBget rond de 15Mbit (1500kbps)
Wat is het verbruik van de EM7080?
Ik heb het verbruik van de EM7080 gemeten. Als hij uitgeschakeld is, is het verbruik 0 wat. Uit is dus ook echt uit en niet stand-by of iets dergelijks. Als hij aan staat, in mijn geval met harde schijf, is het verbruik 12 watt. Het maakt niet uit wat je afspeeld, DivX, BluRay, DVD etc. het verbruik is steeds hetzelfde.

Hoe kan ik Shortcuts aanmaken?
My Shortcuts kun je 'vullen' door er heen te gaan in het menu, en dan op de blauwe toets te drukken. Kies "Toevoegen". Je geeft dan een naam, password en het ip-adres van je SAMBA server op. (Bijvoorbeeld het ip-adres van je pc of nas, die mappen deelt.)

Als je daarna de shortcut opent, logt hij automatisch op de server in, en laat hij de beschikbare shares zien. (die kun je ook weer 'als shortcut' opslaan overigens.)

Aangeraden wordt om op de 'serverende pc / nas' een vast ip in te stellen, anders kan het zijn dat het ip-adres van de pc/nas na een reboot of dhcp update veranderd, waardoor je shortcuts in ÚÚn keer onbruikbaar zijn. |:(

Ondersteund de EM7080 ook ondertitels?
De EM7080 heeft support voor de DVD ondertitels (ingebakken streams), BluRay ondertitels (PGS) & SRT. SRT files moeten de (exacte) filenaam van de film hebben : "filmnaam.taal.srt". Je kan meerdere SRT files toevoegen met andere talen.

DTS Downmix, wat doet dat precies?
DTS downmix staat voor het omzetten van de digitale 5.1 track van een media bestand naar 2.0 stereo dat door je TV kan worden afgespeeld. Heel handig dus als je media bestand alleen een DTS track heeft en je geen home cinema set hebt of die niet wilt gebruiken.

Een DTS-HD stream bevat ook de originele DTS-5.1 track, en die wordt in dat geval gedownmixed naar 2.0 stereo voor op je TV.

WiFi dongle's worden nog niet ondersteund door de EM7080. Eminent is wel aan het testen, maar op de officiŰle support moeten we nog even wachten.

De pricewatch: Eminent EM4576 (USB) geeft Eminent HD media player EM7080 toegang tot draadloos netwerk. Voor meer info zie het persbericht van Eminent. (met dank aan Carfanatic)

hemiparo wijzigde deze reactie 15-03-2010 11:51 (4%)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• hemiparo
Beter laat dan nooit... :) Overigens geen kritiek op de TS... hopelijk kan dit topic open blijven, maar dit hebben we ZELF in de hand!

iPad 4 mini 16GB | iPhone 5S 16GB | MacBook Pro | Nikon D90 | PlayStation 3 Fat 500GB | WD TV Live

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:21

Sorcerer8472

Mens sana?

Zijn er nog mensen die ook hebben meegemaakt dat het kastje ineens geen output meer geeft en nergens op reageert (behalve op uitknop afstandsbediening) wanneer er een grote file wordt binnengehaald met wget?

Zit nog steeds te twijfelen of ik nou een nieuwe fan moet aanvragen. De ene keer maakt hij best wat lawaai, en de andere keer hoor je hem niet. Lijkt van de temperatuur af te hangen. Fan voelt ook onstabiel aan als ik hem los in mijn hand heb en hij aanstaat. Aandrukken, omdraaien etc. werkt niet :(

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:14
quote:
WiFi dongle's worden nog niet ondersteund door de EM7080. Eminent is wel aan het testen, maar op de officiŰle support moeten we nog even wachten.
Wireless USB adapter EM4576 geeft Eminent HD media player EM7080 toegang tot draadloos netwerk
http://www.eminent-online...persberichten20100302.php

pricewatch: Eminent EM4576 (USB)

• nhellinga
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04-07-2014
Ik heb sinds een aantal dagen de eminent 7080 in huis en het bevalt redelijk goed. Heb meteen de nieuwste firmware er op gezet en ben begonnen met downloaden.

Ben tegen een aantal probleempjes aangelopen waarbij het repareren en uitpakken van gedownloade nzb bestanden het grootste probleem vormen. Op het moment wordt er een film gerepareerd die via nzbget is gedownload en dat duurt nog 14 uur!!!!!!!!!!!!!!!!!! Is hier ook nog wat aan in te stellen of hebben meer mensen hier last van? Valt mij wel op dat er veel bestanden beschadigd zijn?

Ook de download snelheid ligt lager, terwijl de mediacenter aangesloten is op een bedraad netwerk en mijn pc op draadloos internet. Op mijn pc haal ik 2 mb en op de mediacenter 1 mb per seconde. Maar als je vervolgens 14 uur moet wachten geeft dat oiok niet meer....

Gister kreeg ik ook geen ondertiteling bij een hd film er onder terwijl de bestandsnaam in eerste instantie identiek was aan de film naam. Ook met de toevoeging .NL of .EN er aan, werkte het niet.

Hopelijk heeft iemamd een goede tip!

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:45

Ed_L

Edmin Harde Waren / Consumentenelektronica

Ik Henk 'm!

bovenstaande post gemerged met het centrale topic.

De nieuwe trend is je Pc op je bureau neerzetten zodat je minder ruimte hebt en je de mooie onderdelen kan showen. Misschien moet je dat ook proberen, krijg je meer vrienden van

• Fantastic_fox
  • Laatst online: 09-03-2011
Heeft iemand van jullie weleens gehad dat NZBget iets heeft gedownload maar dat er niets uitgepakt is geworden? de rar file blijven dus gewoon staan...?

Ik heb eminent gemaild maar daar zeggen ze dat de Par/rar actie begint als alle documenten binnen zijn.... en volgens mij is toch echt alle op de schijf opgeslagen!

Iemand suggesties?

PS kun je trouwens aleen via de usb kabel je folder manage?

Fantastic_fox wijzigde deze reactie 15-03-2010 23:09 (8%)

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 16:12

vhal

ಠ_ಠ

Ik blijf de lage sound output een probleem vinden, met name met het afspelen van mp3's. Ik moet mijn versterker op zulke ongezonde standen zetten om er een beetje geluid uit te krijgen. Ik kan het wel een beetje compenseren met mijn Denon 1910 maar desondanks blijft het maar zacht. Het gekke is dat met films het probleem stukken minder is. Verder klinken mijn mp3 nou niet echt super (maar dat is wellicht een ander verhaal)

Verder het DTS true HD 'probleem'...Hopelijk wordt dit opgelost in de toekomst want iets op de doos zetten maar het niet ondersteunen kan echt niet.

Mijn V&A - - - ME is geen bezittelijk voornaamwoord

• Scorpinus
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12-12 22:10
quote:
nhellinga schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:12:
Ben tegen een aantal probleempjes aangelopen waarbij het repareren en uitpakken van gedownloade nzb bestanden het grootste probleem vormen. Op het moment wordt er een film gerepareerd die via nzbget is gedownload en dat duurt nog 14 uur!!!!!!!!!!!!!!!!!! Is hier ook nog wat aan in te stellen of hebben meer mensen hier last van? Valt mij wel op dat er veel bestanden beschadigd zijn?
Het is ook een mediaspeler en geen download server. De cpu is nu eenmaal niet gemaakt voor het zware reken werk wat nodig is om bestanden te repareren. Dit duurt daarom ook extreem lang.
quote:
nhellinga schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:12:
Ook de download snelheid ligt lager, terwijl de mediacenter aangesloten is op een bedraad netwerk en mijn pc op draadloos internet. Op mijn pc haal ik 2 mb en op de mediacenter 1 mb per seconde. Maar als je vervolgens 14 uur moet wachten geeft dat oiok niet meer....
Is ook weer een cpu verhaal. Een mediaspeler heeft daarom ook vrij weinig aan een gigabit poort. De cpu die aanwezig is zal die bandbreedte nooit vol kunnen krijgen.

De vraag die je dan ook moet beantwoorden voordat je dit apparaat koopt is: waar ga ik het apparaat allemaal voor gebruiken en is het daar wel geschikt voor.

Media afspelen is de EM7080 zeer goed in. Echt geweldig hoe dit gaat. De extra functionaliteit is inderdaad extra, en wat je vaak ziet bij mediaspelers is dat de cpu etc hier niet voor gemaakt is. En dus krijg je het probleem dat het super traag gaat. Ook repareren en een film tegelijk willen kijken kun je waarschijnlijk wel vergeten.
quote:
deadsy33 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 07:04:
Ik blijf de lage sound output een probleem vinden, met name met het afspelen van mp3's. Ik moet mijn versterker op zulke ongezonde standen zetten om er een beetje geluid uit te krijgen. Ik kan het wel een beetje compenseren met mijn Denon 1910 maar desondanks blijft het maar zacht. Het gekke is dat met films het probleem stukken minder is. Verder klinken mijn mp3 nou niet echt super (maar dat is wellicht een ander verhaal)
Dit is me trouwens nog helemaal niet opgevallen. Nu luister ik niet zoveel muziek op mijn EM7080 maar de mp3's die ik gister gehoord heb kwamen met een zeer acceptabel geluidsniveau uit mijn tv.
quote:
Verder het DTS true HD 'probleem'...Hopelijk wordt dit opgelost in de toekomst want iets op de doos zetten maar het niet ondersteunen kan echt niet.
Volgens mij is in het 'oude' topic al meerdere keren door Eminent zelf genoemd dat dit in een firmware update ondersteund zal worden. Wanneer dat is, is niet duidelijk.

Scorpinus wijzigde deze reactie 16-03-2010 08:04 (25%)

Who is General Failure and why is he reading my disk?

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

quote:
Scorpinus schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:02:

Dit is me trouwens nog helemaal niet opgevallen. Nu luister ik niet zoveel muziek op mijn EM7080 maar de mp3's die ik gister gehoord heb kwamen met een zeer acceptabel geluidsniveau uit mijn tv.
[...]

Volgens mij is in het 'oude' topic al meerdere keren door Eminent zelf genoemd dat dit in een firmware update ondersteund zal worden. Wanneer dat is, is niet duidelijk.
Achja, het luisteren van MP3's is voor mij ook een bijzaak, ik heb deze player voornamelijk gekocht voor het afspelen van films (wat hij dus prima doet). Maar desondanks blijft het niveau vrij laag. Ik zal vanavond wel eens in de instellingen duiken.
En DTS-HD, het is meer om te patsen met het blauwe lampje, want zeg nou zelf...blauwe lampjes zijn toch altijd :9 Want ik durf te wedden dat de majority het verschil tussen DTS en DTS-HD toch niet merkt ;)

• argus313
  • Laatst online: 12-11-2010
Hallo,

Weten jullie als het probleem met formatteren van WD 1 en 1.5 TB HD's verholpen is in de volgende firmware release? Ben nu 3 weken verder en kan nogsteeds mijn WD 1 TB schijf niet gebruiken, de 7080 start niet meer op als de HD erin zit, heb hem meerdere keren geformatteerd maar geen success, nu dus zonder HD tot de nw firmware komt.

Thnx

• EminentEurope
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 11-12 15:44
@Topicstarters: Bedankt voor het openen van deze topic! Misschien handig om ook even te melden dat we ook een eigen forum hebben op http://opensource.eminent-online.com (alwaar de eerste stappen richting custom firmware al gezet worden.) ;)

Mbt. de WD disk, je kunt hem met wat 'kunst en vliegwerk' wel werkend krijgen, maar geen enkele mediaplayer kan deze WD's op dit moment formatteren. Er wordt druk naar een oplossing gezocht. (De oorzaak zit hem in de 4k sectorgrootte die WD ineens is gaan hanteren.)

http://www.eminent-online.com

• argus313
Bedankt voor u snelle antwoord maar waar vind ik de procedure om hem werkend te krijgen?

M.v.g.

argus313 wijzigde deze reactie 16-03-2010 11:56 (6%)

• Scorpinus
quote:
argus313 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:52:
Bedankt voor u snelle antwoord maar waar vind ik de procedure om hem werkend te krijgen?
Aangezien het kijken op het Eminent forum blijkbaar een stap te ver is...hier de direkte links:
http://opensource.eminent...B/viewtopic.php?f=11&t=16
http://opensource.eminent...B/viewtopic.php?f=11&t=18

Scorpinus wijzigde deze reactie 16-03-2010 13:08 (8%)

• argus313
quote:
Scorpinus schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:11:
[...]

Aangezien het kijken op het Eminent forum blijkbaar een stap te ver is...hier de direkte links:
http://opensource.eminent...B/viewtopic.php?f=11&t=16
http://opensource.eminent...B/viewtopic.php?f=11&t=18
Bedankt Scorpinus maar die draad heb ik al gezien en ik vond hem een beetje "tricky", dacht dat er ergens anders een andere manier was om het makkelijker te doen maar blijkbaar niet.
Denk dat ik gedwongen ben om te wachten tot er een makkelijker oplossing voor dit probleem komt.

Bedankt voor jullie hulp en antwoorden.

• Jaxxo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17-03-2016
quote:
Fantastic_fox schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:50:
Heeft iemand van jullie weleens gehad dat NZBget iets heeft gedownload maar dat er niets uitgepakt is geworden? de rar file blijven dus gewoon staan...?

Ik heb eminent gemaild maar daar zeggen ze dat de Par/rar actie begint als alle documenten binnen zijn.... en volgens mij is toch echt alle op de schijf opgeslagen!

Iemand suggesties?

PS kun je trouwens aleen via de usb kabel je folder manage?
NZBget: Ook eens gehad, maar toen zaten er verkeerde par's bij verder nooit problemen gehad. Misschien een open deur: Heb je naast de RAR de Par-files ook binnen?

Folder Managen: Ik doe dat met de laptop via het netwerk; in verkenner "\\IP_ADRES_VAN_DE_EM7080" of in de tree op netwerk en dan VENUS klikken (bij Firmware 1.0.3.5)

• hpt870
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12-12 14:58
Heeft iemand ondertussen al ervaringen opgedaan met de WIFI dongel (met name op een 54mbps netwerk)?

• EminentEurope
Onder ideale omstandigheden kan je daar zo'n 20-22 Mbps mee trekken. Alleen, de omstandigheden zijn vaak niet ideaal, signaalsterkte, externe storingsbronnen enzovoort zullen altijd van invloed kunnen zijn. (De genoemde Mbps is een losse schatting met een perfect signaal op <3meter.)

Hoe het daadwerkelijk uitpakt in je eigen situatie kan ik niet inschatten.

• Ge Someone
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11-10 12:47
quote:
Ik blijf de lage sound output een probleem vinden, met name met het afspelen van mp3's.
Heb je het volume van de EM7080 wel op max staan (gaat tot 32 dacht ik)?
Verder is het interessant te weten hoe je hem aangesloten hebt, (analoog, SPDIF(optisch) of HDMI) en welke output keuze voor digital output je hebt geselekteerd.

Naar aanleiding hiervan kom ik dan meteen op een serieuze makke in de player als we het over geluid hebben (muziek zonder beeld is bij mij net zo belangrijk als video). Op een versterker zonder HDMI moet de EM7080, voor surround geluid (DD of DTS), worden aangesloten via de optische digitale output en de output mode moet op SPDIF (RAW) staan.
Alleen speelt de speler in deze situatie geen mp3 of video met mpeg geluid (hoorbaar) af. Tevens wordt bij elke track de eerste 1 a 2 seconde niet weergegeven.

De workaround is a) de EM7080 digitale output op SPDIF stereo mixdown te zetten, of b) het geluid via de analoge outputs naar je versterker te sturen. In beide gevallen is alleen stereo mogelijk en het is nauwelijks aan vrouw/vriendin uit te leggen wanneer je nou welke moet kiezen.

En als ik dan meteen nog enkele tekortkomingen bij het afspelen van muziek kwijt mag:
Bij afspelen muziek is geen pauze mogelijk.
Geen knop voor next (of previous) track.
Tags van FLAC bestanden worden niet weergegeven.
Het zou prettig zijn als de lengte (speelduur) van tracks wordt aangegeven.

Die laatste 4 lijken mij basis zaken van een mediaplayer en ik hoop dat daar nog wat verbeterd kan worden.

• ridderkerker
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10-06-2012
En nog een tekortkoming: de mogelijkheid om een gehele map random te laten afspelen.

• Fantastic_fox
  • Laatst online: 09-03-2011
@jaxx,

Ik heb eea getest en ik denk dat het te maken heeft met:
1 onvolledige bestanden
2 Overschakelen naar de USB modus onder het Parren/unrarren

[/quote]
Folder Managen: Ik doe dat met de laptop via het netwerk; in verkenner "\\IP_ADRES_VAN_DE_EM7080" of in de tree op netwerk en dan VENUS klikken (bij Firmware 1.0.3.5)
[quote]

Als ik het IP adres probeer kom ik meteen in de BT client! wat bedoel je met tree en dan VENUS? ik heb 1.0.3.8 trouwens!

• Jaxxo
Bij Firmware 1.0.3.8 heet de EM7080 niet meer VENUS (raadsel waarom deze in de eerdere firmwares wel zo heet), maar volgens mij gewoon EM7080.

Het gaat iig om het benaderen van de mappenstructuur van de EM7080 via de windows verkenner vanaf een PC/Laptop in het netwerk.

Probeer het IP adres "\\IP_ADRES_VAN_DE_EM7080" in de verkenner (niet in je browser) dan moet het lukken.

Zelf overigens ook nog een paar vragen:

Als if de firmware van 1.0.3.5 upgrade naar 1.0.3.8, dient de HD dan ook weer geformatteerd te worden? Loop ik bij upgrade risico mijn content (films) kwijt te raken?

Als ik toch formatteer via de "format" optie in de EM7080, wordt dan alleen de linux partitie geformatteerd, of wordt de hele HD geformatteerd? (met als gevolg dat de hele content verloren is)

Jaxxo wijzigde deze reactie 18-03-2010 14:47 (13%)

• EminentEurope
In de oude firmwares werd de HDD niet daadwerkelijk geformat als er data opstond.
In de 1.0.3.8 gebeurt dit wel zoals het hoort, en ben je dus je data kwijt.

Als je echter ooit de HDD in de speler geformat hebt en de linux partitie is aanwezig (en BT en Samba werken etc.) dan hoef je niet te formatteren na een upgrade. Enkel de packages opnieuw installeren en BT+SMB werken weer zoals het was. (De bovenste optie bij de upgrade installeert de packages opnieuw.)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

quote:
Ge Someone schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:24:
[...]

Heb je het volume van de EM7080 wel op max staan (gaat tot 32 dacht ik)?
Verder is het interessant te weten hoe je hem aangesloten hebt, (analoog, SPDIF(optisch) of HDMI) en welke output keuze voor digital output je hebt geselekteerd.
mja, ik ben een muppet die zijn 7080 geluidsvolume op 1 had staan ipv max :X
Valt blijkbaar in de catagorie "dat gebeurt je maar 1 keer"

Ik snap wel waar het mis ging, voorheen had ik het via SPDIF aangesloten maar tegenwoordig laat ik (bijna) alles via HDMI lopen. Het geluid kan je niet aanpassen met SPDIF maar dus wel met HDMI

Het geluidsniveau is nu wel 'normaal' :+

• frontosa
  • Laatst online: 18-05-2012
Over het algemeen ben ik zeer te spreken over de 7080 ( had eerst een Iomega director.... maar die ging snel retour, wat een drama..).

Na een paar dagen spelen met de 7080 loop ik tegen een paar dingen aan, kon er niet veel over vinden vandaar dat ik de vraag hier drop.

Als ik vanaf de HD een dvd bestand afspeel ( geen iso maar een losse map met video_TS ) dan krijg ik bij snelle bewegingen een schokkerig effect. Als het beeld statischer is dan neem ik dat niet waar ( valt dan waarschijnlijk niet zo op ). Is bij actie scenes echt irritant, alsof ie een paar frames overslaat ( firmware is de
1.0.3.6 versie ). Bij gecompromeerde formaten DivX oid zie ik het niet.

ligt dat aan de media player, instellingen ergens, mn tv & media player comi of iets anders?

frontosa wijzigde deze reactie 19-03-2010 10:12 (3%)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

frontosa: waarschijnlijk komt dat doordat je een NTSC (Amerikaanse) DVD probeert te kijken op een Nederlandse tv (of de modi juist precies andersom hebt; tv/eminent op 30 en dvd op 25 fps). Amerikaanse DVD's zijn 30 fps en Nederlandse tv is 25 fps.

De oplossing is het veranderen van je video-instellingen. Je kunt daar bijv. een setting die ook 30 fps is uitproberen. Ook kunnen sommige tv's er beter mee omgaan als je een interlaced (i) modus kiest. Als je kijkt via een niet-HD-tv dan zou je kunnen proberen of NTSC-modus (480i geloof ik?) uitkomst biedt...

Sorcerer8472 wijzigde deze reactie 19-03-2010 11:08 (7%)

• wunderkind
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
@frontosa
ik krijg altijd beeld vertragingen bij een dvd met NTSC inhoud (720x480@29,97fps).
het geluid speelt normaal af en het gebeurd niet met een PAL gebaseerde dvd inhoud (720x576@25fps).
normaal staat mijn videosysteem op hdmi auto instelling (ik ga voor het gemak ervan uit dat jij ook een LCDtv met HDMI gebruikt) maar met een NTSC dvd schakel ik de tv mode van de eminent over op 480p@60hz en dat levert vloeiende beelden op (1080p@60hz geeft schokken cq beeldvertragingen).
PAL dvd speelt goed af op 1080p@60hz maar net wat vloeiender op 1080p@50hz (PAL "frequentie").
daarom vind ik de automatische 24p omschakeling voor HD films zo handig en had graag ook zo'n mogelijkheid op de eminent gezien voor 60hz/50hz detectie (bv mijn samsung blurayspeler ziet de fps in een videobestand en schakelt de tv bij afspelen op de optimale frequentie; 25fps-50hz, 29,97fps-60hz en 24p voor hd films)

• Ge Someone
Ik sluit mij helemaal aan bij Wunderkind. In feite is een vaste keuze mogelijk van beeldfrequentie niet meer helemaal van deze tijd, vrijwel alle TVs ondersteunen zowel PAL als NTSC en HD(ready of full) ondersteunen 25,30,50,60 en meestal ook 24.
Op mijn DVD speler is daar iets beter over nagedacht (en op input van een slimme gebruiker gereageerd), naast de keuzes voor TV systeem PAL en NTSC is er ook auto voor TVs die beide aankunnen. Dit werkt ook prima bij het upscalen naar 720p, 1080i en 1080p.

Op de EM7080 moet je 3 keuzes maken SD TV systeem (PAL of NTSC), HD TV systeem: 720p (50 of 60), 1080i (50 of 60), 1080p (50 of 60) en nog apart 1080p 24 (ja/nee).
Mijn TV accepteert dit in feite allemaal, behalve 1080p. En als ik de output op HDMI auto zet, is dat in feite hetzelfde als dat ik hem op 1080i (60) zou zetten. Ondanks deze enigzins verwarrende keuzes heb ik over het algemeen prima vloeiend beeld bij 720P (60). Wat ik afspeel is 24,25 en 30 door elkaar.

• janbaan
  • Laatst online: 01-03-2011
Ik ben in het bezit van een eminent 7080 mediaspeler. 1Tb hdd schijf met allerlei leuke films... Ik heb hdmi dmv een dvi aansluiting op mijn plasma van philips 42pf9966/10 en een panasonic SA PT560 5.1 surround set. Beeld is super, geluid is fantatstisch echter heb ik een enorme vertraging in beeld en geluid.
Ik heb mijn instellingen mbt audio op 0/ms gezet echter krijg ik nog steeds een vertraging in beeld en geluid. Zeg maar de lippen bewegen eerder dan het geluid..

weet iemand hoe dit op te lossen?

gr jb

• frontosa
ik vermoede al dat er her ergens in de instellingen tussen de tv en de media player zou liggen. Ik heb nog een oude CRT tv van sony er aan hangen, zonder hdmi ed. Bedankt voor alle reacties, ga ik weer even mee spelen!

• Ed_L
  • Laatst online: 16:45

Ed_L

Edmin Harde Waren / Consumentenelektronica

Ik Henk 'm!

janbaan in "[Mediaplayer] Eminent 7080 Problemen topic"

Bericht gemerged vanuit separaat topic.

De nieuwe trend is je Pc op je bureau neerzetten zodat je minder ruimte hebt en je de mooie onderdelen kan showen. Misschien moet je dat ook proberen, krijg je meer vrienden van

• Dessie
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10-07 21:30
Ik heb al een paar keer gehad dat sommige youtube filmpjes het niet doen op 1080p, zet ik hem op auto hdmi dan doen ze het wel! :)

Wel een geschakel zo...

Dessie wijzigde deze reactie 19-03-2010 22:54 (15%)

Android Apps | Mooie zinnen | HD Achtergronden

• frontosa
You tube werkt nu helemaal niet meer, of fixed de nieuwe firmware dit?

• plotterotter
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 26-10-2010
Ik heb het idee dat de safety margins bij SD televisies niet helemaal ok is. Zo zie je dat bij het toevoegen van een RSS, zie je dat het schermtoetsenbord iets buiten beeld valt. Voor de rest best aardig beeld op SD. Op 1080P HDMI naar 1080P LCD ziet alles er netjes uit.

Beruchte 1080P mkv bird scene speelt btw niet vloeiend af: bird_scene

• plotterotter
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 26-10-2010
quote:
frontosa schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:36:
You tube werkt nu helemaal niet meer, of fixed de nieuwe firmware dit?
gefixed met de nieuwste firmware: http://downloads.eminent-online.com/EM7080_FW_1.0.3.9.zip

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@Ge Someone (en wunderkind): ben het er helemaal mee eens: een mogelijkheid die de hdmi-modus automatisch aanpast aan de beste optie, zou erg wenselijk zijn.

Dat houdt in dat hij bij 480p60 automatisch overschakelt naar de best mogelijke p60-modus. Optimaal zou dat zijn met de volgende functies:
- pick best mode (zodat hij de modus bepaalt adhv de framerate: 30 = 30p/60i, 25 = 25p/50i, 24=24p)
- maintain interlacing (zodat i niet automatisch p hoeft te worden voor mensen die liever de tv laten deinterlacen)
- maximum mode (zodat je aan kan geven wat de maximale upscalemodus is, sommige tv's kunnen bijv. maximaal 1080i aan en geen 1080p)

Zou perfect zijn zo! *D

• janvonflotow
  • Laatst online: 20-09 15:31
Het is niet zo negatief bedoeld alsdat het klinkt, maar we zijn nu sinds de introductie al minstens aan de 8e FW update toe, natuurlijk hebben we RSS en Youtube, ook WiFi erbij gekregen en allerlei (voor ons)exotische talen, maar andere zaken die aangekondigd werden als 'in ontwikkelig' blijven achter, ( Uitzending gemist, webradio, Nederlands als default sub, etc) FW updates nu vaak nodig om bugs op te lossen ?
Of ben ik te ongeduldig ?
graag zie ik reacties van andere gebruikers hierover

• Arjan90
Ze hadden natuurlijk ook alle bugs kunnen verzamelen en in 1 FW-update kunnen stoppen, ipv verschillende FW tussendoor uitbrengen zodat mensen met die problemen al geholpen zijn... Liever wat vaker een update met wat minder, dan in een keer een update met van alles (terwijl ik bijv probleem X daardoor 2 maanden langer heb gehad dan wanneer ze vaker een kleine update uitbrengen).
De dingen die "in ontwikkeling" zijn, zijn m.i. meer features die nadertijd besproken zijn op dit forum (RSS en Youtube waren ze, als ik het mij goed herinner, al mee bezig) als dingen die wel eens handig zouden kunnen zijn (Uitzending gemist vind ik persoonlijk niet spannend, Nederlands als default sub wel!).

Ik ben dus prima tevreden met de FW-updates en je hoeft toch niet te updaten? Veel nieuwe functionaliteit zit er niet bij in, vnl. bugfixes: als je geen last hebt van de bugs hoef je ook niet te updaten (en als je het vervelend vind om zo vaak te updaten, dan doe je het toch eens in de x maanden/weken/etc., tenzij je dus last hebt van bugs die in die FW worden opgelost).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• EminentEurope
Er liggen een aantal zaken die alleen icm. ons realtek-team in Taiwan aangepast kunnen worden. Dit kost tijd omdat deze verzoeken/eisen/fixes op een andere niveau werken dan de features die er toegevoegd zijn.

- Uitzending gemist is nergens beloofd of aangekondigd.
- Webradio wel, en dit werkt inmiddels ook, er is alleen nog geen selectiemenu..
- MMS streams werken.. dwz. SBS Gemist, UZG en RTL Gemist (non-drm) behoort tot de mogelijkheden.. enzovoorts, ondanks dat dit nergens toegezegd is.. :)

Geloof me, we doen ons best om alles mooi & perfect te krijgen, maar het is vaak afhankelijk van de persoonlijke mening of zaken snel genoeg gaan of niet. En voor sommigen gaat het nooit snel genoeg.

@Jan, wat mis jij het meest dan ? Radio of DVD NL subs default ?

EminentEurope wijzigde deze reactie 22-03-2010 10:41 (3%)

• Arjan90
Heb je misschien nog wel een update mbt de Nederlandse ondertiteling standaard instellen? Ik denk dat dit voor velen mooi is om ook in de FAQ te zetten, zodat we daar niet constant vragen over krijgen. Voor mij persoonlijk echt iets waar ik op zit te wachten en ook iets waarvan ik persoonlijk vind dat het er eigenlijk vanaf het begin al in had moeten zitten.. Ik wil jullie als bedrijf en de beheerders van het EminentEurope account nog wel even bedanken voor de moeite en tijd die jullie toch ook in dit topic (en andere topics uiteraard) steken, toch met veel geduld, top!

Verder ben ik erg tevreden over het beleid verder (en ik kan me eerlijk gezegd niet meer herinneren wat wel of niet is toegezegd, ik weet alleen dat het apparaat meer mogelijkheden is gaan krijgen sinds ik hem gekocht heb en dat is positief te noemen). Ik moet zeggen dat ik nog niet bezig ben geweest met RTL Gemist e.d., moet ik toch maar eens naar gaan kijken!

Let wel dat we hier geen klaagbank zijn mensen, dit is nog niet zo maar dat moet het dus ook niet worden!! Denk er ook aan wat Eminent wel heeft ge´mplementeerd (ik noem een mogelijkheid om verschillende externe ondertitelingen te gebruiken, door simpel weg .nl of .en tussen de naam van het bestand en de extensie te zetten, zeer handig voor sommigen!), ze zitten echt niet stil en ze hebben ook andere producten (en natuurlijk ook een opvolger waar ze mee bezig zullen zijn/gaan).

Arjan90 wijzigde deze reactie 22-03-2010 10:47 (8%)

• EminentEurope
RTL gemist gebruikt veel DRM op de video's en dan lopen ze niet. (SBS komt er wat beter af, alleen resolutie is wat laag helaas.) In Metafeeds zijn wel wat demo-linkjes te vinden : http://www.metafeeds.com/channel/fav_AlexEminent . Voor UZG heb ik nog geen tijd voor gehad om te kijken of dit gaat werken.

De DVD language optie komt er gewoon aan, maar kan nog wel even duren.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ah, netjes! :)

RTL Gemist is trouwens meestal non-drm zover ik weet. Alleen bepaalde series vallen onder DRM, zaken als het nieuws en achtergrondreportages vaak niet. Als er sprake is van DRM kan er wat mij betreft gewoon een foutmelding worden weergegeven.

Het zou ideaal zijn als er dan nog een interface voor kan worden gebouwd, of een mogelijkheid om bijvoorbeeld via een (M)RSS-feed mediacontent te browsen. Dan kun je ook andere diensten die gebruik maken van deze open standaard gebruiken, of zelf iets bouwen. Als je deze MRSS-url's dan als bookmarks kunt toevoegen dan is het helemaal ideaal. Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van MRSS en er is een goeie kans dat de YouTube-app die er al in zit hier ook gebruik van maakt!

-edit-
Zal morgen eens kijken naar hoe de huidige RSS-meuk werkt, misschien kunnen de dingen waar ik om vraag allang :P

Sorcerer8472 wijzigde deze reactie 22-03-2010 12:34 (7%)

• EminentEurope
De RTL gemist mms-links spelen niet allemaal, behalve een aantal eigen RTL producties zoals BN'ers in het park, of 'de bloemenstal'. Nieuws helaas ook DRM.. UZG heb ik net naar gekeken en die werken allemaal.. dus dat zit er mogelijk in de toekomst ook in. (DRM geeft gewoon een 'can not play' melding trouwens.)

De interface die je bedoelt, is al mogelijk via Metafeeds. Twee keer het wiel uitvinden leek ons overbodig, aangezien metafeeds dit al mogelijk maakt. MMS links is wel uniek aan de EM7080, dat heeft geen andere Realtek speler.

Voor alle on-line content geld dat de werking afhankelijk is van externe content & partijen, en wij niet instaan of garanderen dat het in de toekomst ook blijft werken.

• janvonflotow
@ Eminent,
persoonlijk mis ik in de EM7080 net iets meer MP3 ondersteuning ( playlist, random, skip forward/backwards) en webradio
maar een bugvrij systeem is ook veel waard ! dus ik wacht rustig alle positieve ontwikkelingen af !

• Toof
  • Laatst online: 25-10-2012
Ook ik ben sinds vandaag in het bezit van een em7080. Nu heb ik waarschijnlijk eeen hele simple vraag maar ik kan het antwoord maar niet vinden.

Ik heb een screenshot gezien in de vorige thread over het instellen van srt files bij een avi. Ik zie de ondertiteling wel maar hij is mega en blauw omrand.

hoe kom ik in dat scherm?

Wel verbazingwekkend om zoveel ondersteuning van een fabrikant te zijn, super!

Leven is meervoud van lef

• Arjan90
Als je op de knop "Subtitles" drukt kun je dit aanpassen, ook de sync e.d. (zowel - als +). Gewoon naar beneden bewegen en als je iets wil aanpassen druk je op "OK", vervolgens kun je met de navigatietoetsen omhoog en omlaag om het in te stellen :)

• Toof
  • Laatst online: 25-10-2012
Thanks helemaal gelukt. Ik zag meteen bovenin de gekozen SRT maar dan hab ik al 2 keer gedrukt blijkbaar.

Leven is meervoud van lef

• Scorpinus
quote:
janbaan schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:37:
Ik ben in het bezit van een eminent 7080 mediaspeler. 1Tb hdd schijf met allerlei leuke films... Ik heb hdmi dmv een dvi aansluiting op mijn plasma van philips 42pf9966/10 en een panasonic SA PT560 5.1 surround set. Beeld is super, geluid is fantatstisch echter heb ik een enorme vertraging in beeld en geluid.
Ik heb mijn instellingen mbt audio op 0/ms gezet echter krijg ik nog steeds een vertraging in beeld en geluid. Zeg maar de lippen bewegen eerder dan het geluid..
Dit is een algemeen probleem. Als je een niet al te oude surround set hebt kun je meestal een vertraging opgeven in je surround set. Wat bij de philips tv's (heb er ook een namelijk) nog wel eens wil helpen is alle toeters en bellen uitzetten (hier komt de vertraging weg namelijk) en deze in de movie modus te zetten. Aangezien mijn audio set geen delay settings heeft los ik het meestal zo op.

• Arjan90
Hier heb ik zelf ook last van, mijn Home Cinema kan ik gelukkig goed instellen zodat ik dit probleem niet heb (maar helaas stelt hij het niet in per bron, als ik ga Wii'en moet er geen vertraging zijn en bij de Eminent wel). Bij mij is het duidelijk een probleem van de TV en niet van de Eminent, de TV verwerkt de data gewoon zeer laat (aangezien de Eminent rechtstreeks aangesloten is op de Home Cinema -optisch- en TV -hdmi-). Bij mijn vorige TV viel het me ook niet zo op (de nieuwe TV is dan wel weer sneller dan de oude TV in Game Mode)

• EminentEurope
Inmiddels is versie 1.0.4.0 uitgekomen, met wederom nieuwe features toegevoegd aan de webservices.
Voor de volledige info kan je kijken op http://opensource.eminent...B/viewtopic.php?f=11&t=45
(Met dank aan EaS voor de fijne skin + titooo voor de Vimeo service!)..
Kleine preview zie ook: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=bfs8es&s=5

• Arjan90
Ziet er goed uit Eminent! Ik heb hem nu ge´nstalleerd en vooral het webservices ziet er goed uit (ik kwam vanaf 3.5): heb wel wat problemen met het afspelen. GameTrailers werkt niet (niet ondersteund bestand) en op verschillende plekken krijg ik "Service request error" (of iets dergelijks), ook krijg ik het nog niet voor elkaar om RTL Gemist toe te voegen (ongetwijfeld iets wat ik fout doe, maar hij staat er zo in ieder geval niet bij bij de Metafeeds). Uitzending Gemist werkt wel perfect, top!

Ik heb nu wel een aanvullend probleem wat eerder al tevoorschijn is gekomen bij sommigen: op het moment dat je MP3 e.d. afspeelt moet je je audio instellingen aanpassen van RAW naar PCM omdat je anders geen geluid krijgt. Nu wil het probleem echter dat dit bij de Webservices niet makkelijk te doen is (de Menu knopt werkt dan niet om dit snel aan te passen), dit zou dus betekenen dat ik elke keer dat ik Webservices wil bekijken ik de instellingen eerst moet aanpassen. Kan dit niet anders zodat hij dit automatisch pakt of dat je het in ieder geval ergens met een sneltoets kan omzetten? Ik zit nu op SPDIF RAW maar moet hem nu dus steeds omzetten naar PCM, als ik dit met een sneltoets kan omzeilen zou ik dit ook prima vinden.
Ik heb overigens wel een stereo kabel ertussen hangen, maar mijn Home Cinema heeft zowel de Optical In (TV) als RCA In (TV) op dezelfde naam staan (TV dus), deze kijkt dan welke kabel er signaal geeft en op basis daarvan kiest hij de ingang... Echter geeft de Optical In altijd signaal vanuit de Eminent, dus moet ik eerst de optische kabel uit de Home Cinema of Eminent halen, zodat de Home Cinema de RCA oppakt (dan heb ik dus wel geluid bij bijv. Happy Tree Friends). Het viel me overigens op dat ik bij Uitzending Gemist wÚl geluid had, waar komt dit verschil vandaan? Dit is immers ook gewoon stereo geluid, maar dit komt wel door..

• ridderkerker
You Tube werkt bij mij niet meer. Ieder filmpje geeft de melding 'Cannot play this media'. Zowel onder 1.0.3.9 als 1.0.4.0. Alle andere Webservices wel. Instellingen staan op hdmi-auto en Pal. Iemand een idee?

• EminentEurope
@Sp!tf!re: Aangepaste audio-instellingen (raw/pcm) per codec wordt op dit moment getest.

@Ridderkerker: Heb je aan alle vereisten die in dit topic worden genoemd voldaan ? (Zo nee, dan werkt het niet.)

Begin nu ook te merken dat we wel erg vaak met nieuwe releases komen..druk druk!

EminentEurope wijzigde deze reactie 24-03-2010 15:19 (13%)

• ridderkerker
quote:
EminentEurope schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:18:
@Ridderkerker: Heb je aan alle vereisten die in dit topic worden genoemd voldaan ? (Zo nee, dan werkt het niet.)
Volgens mij wel, ik heb een (in de Eminent) geformatteerde HDD. Samba is actief.
YouTube heeft eerder ook gewoon gewerkt (ik meen met firmware 1.0.3.6) Daarna niets veranderd qua instellingen, alleen de afzonderlijke firmware-versies ge´nstalleerd.
UZG werkt wel gewoon.

• Amsterdam83
  • Laatst online: 08-12 17:54
[qquote]ridderkerker schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:42:
[...]
quote:
Volgens mij wel, ik heb een (in de Eminent) geformatteerde HDD. Samba is actief.
YouTube heeft eerder ook gewoon gewerkt (ik meen met firmware 1.0.3.6) Daarna niets veranderd qua instellingen, alleen de afzonderlijke firmware-versies ge´nstalleerd.
UZG werkt wel gewoon.
Dan moet je moet je nogmaals de uitbreidingen installeren, ook al staan ze al op actief. Ik had hetzelfde probleem en hiermee werd het probleem bij mij verholpen.

• xxtremexx
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12-12 23:45
Vandaag maar weer eens aan de slag gegaan met de EM7080, NZBGet werkte al een tijdje niet meer en ook veel problemen met Samba.

HD uit de EM7080 gehaald, aan mijn PC gehangen en alle partities met de disk manager verwijderd (XP)

Daarna de laatste firmware opnieuw ge´nstalleerd, netwerk ingesteld, de HD in de EM7080 gehangen, de HD geformatteerd en Samba ge´nstalleerd.

Alles werkt weer perfect. De format functie van de EM7080 kan wat mij betreft wel wat strakker, dat voorkomt uit en inbouwtijd.

• ridderkerker
quote:
Enschede83 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:25:
Dan moet je moet je nogmaals de uitbreidingen installeren, ook al staan ze al op actief. Ik had hetzelfde probleem en hiermee werd het probleem bij mij verholpen.
Helaas, biedt ook geen oplossing. Nog steeds in YouTube bij ieder filmpje: Cannot Play this media. Alle andere webservices doen het wel!

EDIT: Opgelost. NZBget bleek niet goed geinstalleerd. Er ontbrak een map. Opnieuw aangemaakt en voilß, het werkt!

ridderkerker wijzigde deze reactie 25-03-2010 00:22 (12%)

• Arjan90
quote:
EminentEurope schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:18:
@Sp!tf!re: Aangepaste audio-instellingen (raw/pcm) per codec wordt op dit moment getest.
Dankjewel voor de update, ik ben benieuwd of dit goed gaat werken want dat zou hem bijna afmaken. Dan alleen de ondertiteling nog standaard in NL en dan is hij voor mij Úcht goed om dagelijks te gebruiken.

• Ge Someone
quote:
xxtremexx schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:57:
De format functie van de EM7080 kan wat mij betreft wel wat strakker,..
Wat bedoel je precies? Ik heb begrepen dat sinds 1.0.2.7 of .8 het formatteren uit het menu ook je hele disk opnieuw indeelt. Je bent, als je dat doet, dan ook alle data kwijt. Daarvoor was dat niet zo, tenminste indien je disc ooit eerder met de EM7080 geformatteerd was (maar dat was blijkbaar niet zoals het bedoeld was).

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

quote:
Sp!tF!re schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:55:
Hier heb ik zelf ook last van, mijn Home Cinema kan ik gelukkig goed instellen zodat ik dit probleem niet heb (maar helaas stelt hij het niet in per bron, als ik ga Wii'en moet er geen vertraging zijn en bij de Eminent wel). Bij mij is het duidelijk een probleem van de TV en niet van de Eminent, de TV verwerkt de data gewoon zeer laat (aangezien de Eminent rechtstreeks aangesloten is op de Home Cinema -optisch- en TV -hdmi-). Bij mijn vorige TV viel het me ook niet zo op (de nieuwe TV is dan wel weer sneller dan de oude TV in Game Mode)
Is het geen idee om de tv optisch met de home cinema set te verbinden? Geluid gaat dan via hdmi naar de tv, en vervolgens gaat *alle* tv-geluid optisch naar de home cinema. Op die manier is ook standaard tv met optimaal geluid te bekijken. HDMI kan geluid als het goed is probleemloos doorpassen en HDMI 1.3 zorgt in ieder geval zelf voor de sync.

Verder bedankt voor het antwoord op mijn (RSS)-vraag EminentEurope! Ik ga de nieuwe firmware er straks op gooien en ben benieuwd :)

• Arjan90
@Sorcerer: het probleem is dat de TV geen DolbyDigital en DTS passthrough ondersteunt, dit is een probleem mbt rechten als ik mij niet vergis. Dit is ook precies de reden dat ik de Eminent heb gekocht, voorheen verbond ik de laptop met mijn TV en dan die naar de HomeCinema maar dan kwam er gewoon 2.0 geluid door (downmix dus, zonde bij films e.d.)

• xxtremexx
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12-12 23:45
quote:
Ge Someone schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:19:
[...]

Wat bedoel je precies? Ik heb begrepen dat sinds 1.0.2.7 of .8 het formatteren uit het menu ook je hele disk opnieuw indeelt. Je bent, als je dat doet, dan ook alle data kwijt. Daarvoor was dat niet zo, tenminste indien je disc ooit eerder met de EM7080 geformatteerd was (maar dat was blijkbaar niet zoals het bedoeld was).
Dat had ik wel verwacht, ik heb verschillende keren de schijf opnieuw geformatteerd en bleef maar problemen houden met Samba en NZBGet. Uiteindelijk de schijf uitgebouwd en in de PC gehanden. Daar bleek dat er meerdere partities aangemaakt zijn (3 of 4). Alles handmatig verwijderd en volgens het stappen plan (zie eerder bericht) weer opgebouwd.

Het formatteren duurde nu ook veel langer en na de format en installatie geen problemen meer.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

-edit:- Na upgrade eerst kastje moeten uitzetten, daarna 'extension package upgrade' en nu geen cgi-example meer :)

Oh, en UZG werkt technisch ok, behalve dat ik alleen Pauw en Witteman van gisteravond en niet die van een paar avonden terug kan vinden. Hoe kan dat? :{

Sorcerer8472 wijzigde deze reactie 25-03-2010 20:42 (45%)

• TZT
  • Laatst online: 13-11 21:16
Heb mijn Eminent 7080 na een week weer terug gebracht,via de hdmi van mijn versterker Arcam AVR600 speelde hij geen 1080/25HZ (50 en 60 hz wel) ook was er en is er nu nog geen DTS HD,volgens Eminent is dat een kwestie van een update (Dolby TRUE HD komt er sowieso niet!!!!),en ik geloof hen,maar ik heb een POPCORN A200 aangeschaft en die doet t allemaal wel,

Ik vind de Eminent nog steeds een leuk ding vooral de simpele en overzichtelijke menu en de supersnelle opstarttijd!!!!Maar ik moet gewoon de boven vermelde dingen hebben,anders is zon ding een doorn in mijn oog

veel plezier allemaal ermee!

• Jaxxo
Zo FW 1.0.4.0 geinstalleerd, en na dat vanalles niet wilde werken... (bleek een kwestie van geduld te zijn) wat in de webservices zitten grutten.

Schitterend allemaal. Maakt de EM7080 nog een stuk leuker!

Alleen krijg in UZG (uitzending gemist) niet aan de gang. krijg steeds de melding "canot play this media"

heb de note 1-actie al gedaan note 3 begrijp ik niet helemaal, maar ik denk dat dit niet van toepassing is.

Iemand een Tip?

Note 1:
If UZG is not working and you are using an internal HDD, re-install the extension packages.
Go to: Settings -> System -> System Update -> Extension Package Upgrade
Dutch: Instellingen -> Systeem -> Systeem Bijwerken -> Uitbreidingen installeren

Note 3:
Part of the upgrade for MMS files is contained in the IPK extension packages. These are inside your firmware
since 1.0.3.4 and MUST NOT be placed on USB stick (or external hard drive) together with the install.img.. !

EDIT: OPGELOST- maar laat het even staan als tip: Na het herstarten van de EM7080 werkt Uitzending gemist perfect. Wellicht een handige toevoeging (of heb ik er gewoon overheen gelezen?)

Jaxxo wijzigde deze reactie 26-03-2010 17:30 (9%)

• Brouwer
  • Laatst online: 24-04-2010
Ik ben nu ook de trotse bezitter van deze player. Echter loop ik al direct tegen een probleem op. Firmware updaten wil niet lukken.

- Heb meerdere firmware versies geprobeert ( ook al wordt er geclaimed dat dit niet nodig is)
- Heb zowel via menu, als via de resetbutton onderkant geprobeert

Krijg melding op tv te zien: mislukt, mislukt mislukt. Kom niet eens in een update menu. Heb gezocht maar lijkt wel of ik de enige ben...

EDIT: Schiet mij maar lek. Even verder zoeken en zie dat het kwestie van een vertaal issue is. Is mij gelukt.

Brouwer wijzigde deze reactie 26-03-2010 19:42 (11%)

• EminentEurope
@Sp!tF!re: Voorstel, het topic heeft zo een wat negatieve titel, en geen enkel ander (concurrerend) product in dit forum heeft een 'problemen' topic. Zou het voor jullie als starters een mogelijkheid zijn de topictitel aan te passen naar iets algemeners ?

• Arjan90
@Eminent: De opzet was om zowel een 'problemen' als een 'discussie' topic te maken, wellicht dat je dit eens door zou kunnen zetten naar ED_L? Ik vind het prima om hier een discussie topic van te maken, maar we weten hoe het de vorige keer is afgelopen (ik moet wel zeggen dat het dit topic veel beter lijkt te gaan qua stomme vragen! Of ben ik de enige die dit opvalt?). Verder ben ik het wel met je eens qua negatieve titel, maar het is zo besloten :+ Maar wees niet bang, het is een top apparaat! En als het je gerust stelt: er was ooit ook een x1950Pro problemen topic - dit was een grafische kaart - maar deze was zÚÚr populair, ondanks het topic ;) . Wellicht dat we nog even iets zouden kunnen neerzetten in de TS om een positievere insteek te maken aan het geheel, even laten bezinken!

• TurboKoe
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

TurboKoe

[DPC] ex-Bearhunter

quote:
TZT schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 02:47:
..... ook was er en is er nu nog geen DTS HD,volgens Eminent is dat een kwestie van een update.....
Ik heb hetzelfde probleem en inmiddels ook een vraag hierover gesteld op het Eminent-forum.
Hetzelfde bestand geeft via de popcorn A110 wel DTS-HD geluid, maar via de EM7080 niet, ik dacht dat er een instelling niet goed stond, maar blijkbaar is er meer aan de hand...

Op de website staat : "Audio: Optical, Coaxial and stereo (DTS-HD audio over HDMI1.3 supported)"

Is het iemand wel gelukt om er DTS HD geluid uit te krijgen ?

• janvonflotow
Hallo Ridderkerker,
betreft je melding van 25-3 00.02, welke map miste je ?
en hoe heb je hem aangemaakt ?

ik zit met hetzelfde probleem, voorheen werkte Youtube prima, nu kan ik geeneen video meer afspelen ?

@Eminent, het befaamde HDD plugin ( blijft over de menubalk staan totdat je een film gestart hebt) probleem heb ik vanaf het begin NIET gehad, steekt nu opeens bij 1.0.4.0 de kop op ???

• ridderkerker
Ik miste de map Download/NZBget. Werd veroorzaakt doordat ik BT en NZBget had uitgeschakeld. Immers, waarom zou je die draaien als je ze toch niet gebruikt?. Zie post: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33376593
Zowel BT als NZBget nu maar weer geactiveerd, waarna de mappenstructuur automatisch werd aangemaakt.
Heb je ook al de uitbreidingen opnieuw ge´nstalleerd? Wil blijkbaar ook wel eens helpen.

• Jaxxo
quote:
Sp!tF!re schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:10:
@Eminent: De opzet was om zowel een 'problemen' als een 'discussie' topic te maken ...... Wellicht dat we nog even iets zouden kunnen neerzetten in de TS om een positievere insteek te maken aan het geheel, even laten bezinken!
Ik zou gaan voor:
[Mediaplayer] Eminent 7080 Q&A topic
of voluit
[Mediaplayer] Eminent 7080 Question & Answer

Positief toch? :)

Dit prachtige apparaat verdient inderdaad niet de naam "Problemen Topic", zeker niet als de oplossingen er, of al zijn, of snel geboden worden. ( _/-\o_ aan Eminent)

• janvonflotow
Inmiddels nogmaals ( de nieuwste versie van 1.0.4.0) opgehaald en alles opnieuw geinstalleerd, voorlopig lijkt alles weer te werken !!!
Ik moet er niet aan denken dat er een keer een probleem komt waarbij je gedwongen wordt de de HDD te formateren dan ben ik meteen 600 GB media kwijt !

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

EminentEurope: UZG werkt netjes, maar het gaat niet zo ver terug. Wordt dat nog aangepast in de toekomst?

Verder: is het normaal cq. komt het vaker voor dat het kastje blijft vasthangen tijdens het downloaden via bittorrent? Hij bleef ergens vandaag hangen tijdens het downloaden van 3 torrents van ~1 GB per stuk. Firmware is 1.0.40

• davedek
  • Laatst online: 30-03-2010
Ik probeer op de EM7080 mijn pc te benaderen via SAMBA.
Echter wordt daar gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord. Maar ik zou niet weten wat ik daar moet invullen.
Kan iemand mij hiermee helpen? Ik kom er echt niet uit.

• Wiseguy1983
  • Laatst online: 27-11 08:07
Zou je kunnen vertellen hoe je het hebt opgelost??Ook ik dacht dat ik de enige was met dit zelfde probleem, maar blijkbaar had jij het ook! ik kom er tot nu toe niet uit.. Het updaten van de firmware geeft steeds de melding:

Extract config file failed (ergens halverwege de helft van het flash proces)
quote:
Brouwer schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:34:
Ik ben nu ook de trotse bezitter van deze player. Echter loop ik al direct tegen een probleem op. Firmware updaten wil niet lukken.

- Heb meerdere firmware versies geprobeert ( ook al wordt er geclaimed dat dit niet nodig is)
- Heb zowel via menu, als via de resetbutton onderkant geprobeert

Krijg melding op tv te zien: mislukt, mislukt mislukt. Kom niet eens in een update menu. Heb gezocht maar lijkt wel of ik de enige ben...

EDIT: Schiet mij maar lek. Even verder zoeken en zie dat het kwestie van een vertaal issue is. Is mij gelukt.

GamerTag Live!

• EminentEurope
@Wiseguy1983: Dat is een hele rare foutmelding, het lijkt haast alsof het install.img bestand is beschadigd. Heb je een andere USB stick of USB harddisk ? In geval van nood kan het install.img bestand ook op de interne harddisk worden geplaatst trouwens. (Verwijder het bestand na de upgrade, de harddisk heeft voorrang over USB.)

• LorenzoG
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-11 20:57
Hoe weet ik zeker dat ik een linux partitie heb? BT en Samba werken beiden. Ik draai nu op 1.0.2.6 en wil graag updaten naar de laatste firmware maar moet er niet aan denken dat ik al mijn content kwijt ben.
quote:
EminentEurope schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:27:
In de oude firmwares werd de HDD niet daadwerkelijk geformat als er data opstond.
In de 1.0.3.8 gebeurt dit wel zoals het hoort, en ben je dus je data kwijt.

Als je echter ooit de HDD in de speler geformat hebt en de linux partitie is aanwezig (en BT en Samba werken etc.) dan hoef je niet te formatteren na een upgrade. Enkel de packages opnieuw installeren en BT+SMB werken weer zoals het was. (De bovenste optie bij de upgrade installeert de packages opnieuw.)

• hemiparo
Bij ELKE firmware update bestaat het risico dat er iets fout gaat of dat je gegevens kwijt raakt... als je 100% zeker wil zijn moet je of niet updaten of zorgen voor een backup.

iPad 4 mini 16GB | iPhone 5S 16GB | MacBook Pro | Nikon D90 | PlayStation 3 Fat 500GB | WD TV Live

• janvonflotow
Vreemd probleem tegengekomen gisteren ( tot 2x toe ) bij het afspelen van een film. maar dan versneld, 8-16 x en dan tot het eind van de file, dan 'hangt' de EM 7080 zichzelf, reageert niet meer op remote, alleen nog op de aan/uit knop, na opnieuw opstarten en de films normaal afspelen komt hij aan het eind van de film wel normaal terug in het menu ??

• EminentEurope
quote:
LorenzoG schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:02:
Hoe weet ik zeker dat ik een linux partitie heb? BT en Samba werken beiden.
BT en Samba worden gestart vanaf de linux partitie. Dus je zit goed. 1.0.2.6 is erg oud, en 1.0.4.0 is een gigantische verbetering. Ik zou snel upgraden.
quote:
hemiparo schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:21:
Bij ELKE firmware update bestaat het risico dat er iets fout gaat of dat je gegevens kwijt raakt...
Als je de upgrade uitvoert zoals in de documentatie staat is er niks aan de hand, en is het risico dus nul.

EminentEurope wijzigde deze reactie 01-04-2010 10:07 (32%)
Reden: upgrade-bangmakerij ontzenuwen :)

• EminentEurope
Over upgrades gesproken, nieuwe 1.0.4.01 is vandaag uit met vele gevraagde features en goodies. Vergeet vooral niet om even naar shoutcast & UZG te kijken, daar zijn we echt trots op!

http://opensource.eminent...B/viewtopic.php?f=11&t=70 voor de volledige featurelijst waaronder:

- Individuele audio-settings per codec
- XBMC-Style remote control tijdens het spelen van video
- Ziggo & Shoutcast(Internet radio) on-line services
- Een mooi nieuw systeem met user-instelbare start/stop scripts voor de modders

Veel plezier er mee!

• LorenzoG
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-11 20:57
Dank je wel voor het goede antwoord en weer een nieuwe firmware, ik ga er meteen mee aan de slag!

• xyzit
  • Laatst online: 08-05-2010
In de configuratie van nzbget (via de WEB interface) kun je de scheduler benaderen - maar ik vind geen mogelijkheid om die in te stellen. Hoe kan dit gebeuren ?

TIA

• Joppy
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11:02

Joppy

Ajuparaplu!

In de topicstart staat dit over de performance:
* Via het netwerk ongeveer 50-60Mbit
* FTP en samba ongeveer 3-5Mbyte/sec

Omdat samba volgens wikipedia (sorry :P ) bedoeld is om windows met unix te laten communiceren, wat wordt hier dan bedoeld met een netwerk? Die performance spreekt mij wel aan namelijk...

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 353665
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18-06-2010
Dacht sinds 2 april ook de gelukkige bezitter van de 7080 te zijn maar helaas... :?
Begonnen met de laatste firmware 1.04.01 en kan o.a. utube, shoutcast,cnn etc maar GEEN UZG! de bekende foutmelding.
kan met NZBget werken maar een avi afspelen gaat niet(verkeerd bestand.... volgens de systeeminfo zijn de pakkages geupdate met succes en okÚ. Dit forum al tig x gelezen maar kom er niet uit. Ook al opnieuw geupdate etc.
Kan de ingebouwde HD benaderen alsmede de externe NAS etc.

iemand?

353665 wijzigde deze reactie 04-04-2010 12:35 (11%)

• EminentEurope
UZG is op dit moment door onduidelijke oorzaak niet altijd bereikbaar. En, afhankelijk van onbekende factoren, voor een aantal users helemaal niet, ongeacht wat men ook probeert te kijken. (Op ons forum loopt er een topic over.) We hebben dit in onderzoek, ondanks dat de werking van web-services niet door ons gegarandeerd wordt.

'Verkeerd bestand' krijg je alleen als de codecs in de file niet ondersteunt worden. Wat probeer je precies af te spelen?(AVI is vrij algemeen..)

• 353665
  • Laatst online: 18-06-2010
zozo... op 2e paasdag aan het werk? in elk geval blij met de reactie, klasse!! Voor zover mogelijk in elk geval een prettig pasen :)
een bewerkte avi gemaakt met een videocamera. ik heb hem als test met een videoconverter omgezet in blueray en dan speelt die wel af.
Jammer van UZG, maar dan hoef ik ook niets steeds te proberen of het werkt, vreemd is wel dat uitzending gemist via de pc gewoon bereikbaar is en af te spelen dus kennelijk is er daar niets aan de hand.
dan nog een vraagje als het kan :) Is bij het afspelen van muziek ergens in te stellen dat het beeldscherm (tv) op zwart gaat du als screensaver bv?e.e.a. ivm inbranden van het scherm.

• EminentEurope
Yammie: Er zit (nog) geen screensaver bij het spelen van audio, maar je zou hem voor de gek kunnen houden, en een slideshow kunnen aanzetten met wat plaatjes, terwijl je muziek speelt ;)

• hemiparo
quote:
EminentEurope schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:06:
[...]
Als je de upgrade uitvoert zoals in de documentatie staat is er niks aan de hand, en is het risico dus nul.
Misschien... maar ook heb je nog externe factoren: stroom kan uitvallen, bestand kan corrupt zijn.

Ook ik heb zonder problemen een update uitgevoerd maar wil alleen aangeven dat er altijd een risico bestaat en als je data geen gemis kan hebben moet je dus van te voren een backup uitvoeren.

(geloof me: been there... :))

• EminentEurope
In dit geval hebben we de recovery knop op de onderkant, en bootrom die nooit beschreven wordt tijdens een upgrade. Als je met die knop ingedrukt boot dan flash hij altijd 'blind' install.img vanaf de stick. (Deze schrijft nooit in het boot-gebied waar de recovery procedure 'woont'.)

We've also been there ;)

• hemiparo
:) Ok... ik geloof je ;)

Maar Eminient geeft dus 100% bescherming van mijn data op de ingebouwde hdd (lees: dat deze tijdens een firmware update nooit verloren kan gaan). Da's toch gedurfd. Maar de 7080 is dan ook een geweldig apparaat :)

• EminentEurope
Zover wil ik ook wel gaan. De firmware update schrijft alleen in je flashrom, dus nergens op de HDD.
Tenzij je hem op de grond gooit ofzo terwijl hij aan het updaten is, kan er niks met de harddisk gebeuren.
(Afrader overigens, zonde van je 7080.)

EminentEurope wijzigde deze reactie 06-04-2010 11:06 (10%)

• hemiparo
Dan wil ik tijdens de volgende firmware update de stekker er wel eens uittrekken... kijken wat de 7080 doet. De ervaringen zal ik hier posten :)

• hschr050
  • Laatst online: 15-04-2010
Ik ben overgestapt van de Em7075 naar de Em7080 - een grote verbetering.
Voordeel van de Em7075 is dat het geluid via de HDMI werd doorgegeven aan mijn tv welke in verbinding staat met een toslink naar mijn versterker die keurig alles vertaalde (digital en dts)
De Em7080 met vele varianten doet dat niet op de HDMI Raw instelling - doe ik wat verkeerd? of komt dat nog in een future update.
Iemand ervaring? :)

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
hschr050 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:48:
Ik ben overgestapt van de Em7075 naar de Em7080 - een grote verbetering.
Verklaar je nader ;)
Welke problemen had je met de 7075 en niet meer met de 7080?

• hschr050
  • Laatst online: 15-04-2010
De Em7080 ziet er grafisch veel beter uit en er zijn veel meer mogelijkheden dan op de Em7075.
De Em7075 heeft ook een kleine afstandbediening waar ik moeilijk mee kon werken.
Na vele updates is de 7075 gegroeid en kan nu ook veel meer als dat ik hem toen kocht.
Ik vind het alleen een beetje jammer van het geluid - HDMI Raw instelling werkt voor mij niet op de 7080 en op de 7075 deed ie dat wel...

• Dokman
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11-12 15:43

Dokman

PSN = dokman100

hallo,

ik heb een update gedaan naar 1.0.4.01

Maar als ik shoutcast en tv uitzendinggemist wil kijken krijg ik de volgende fout melding

Cannot play this media.

Kan iemand mijn helpen.

PSN = dokman100 -- TrofeeŰn 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40

• EminentEurope
Alle issues met shoutcast/uzg zijn op dit moment opgelost. Ik vermoed dat je niet de installatieinstructies voor 1.0.4.01 goed gelezen hebt. In ieder geval moet je na de installatie ook via systeem - upgrade - uitbreidingen opnieuw installeren op de interne HDD. (Anders werken er meer services niet.)

• Horlepiepy
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08-12-2013
Hallo tweakers,

Ik wil deze week de Eminent 7080 aanschaffen. Echter ik weet nog niet precies in welke opstelling.

Optie 1: via homeplug set de mediaspeler aansluiten op netwerk en deze laten downloaden via nieuwsgroepen. Ik heb echter gelezen dat zowel het downloaden als het repareren/unpacken niet zo snel gaat.
Mijn vragen hierbij: is het hierbij aan te raden een externe harde schijf te gebruiken (kan dit in combinatie met downloaden via de mediaspeler?) of een harde schijf erin te zetten?
Kan ik de mediaspeler dan bereiken (om te laten downloaden) via mijn laptop die met wifi is verbonden? Of is het dan aan te raden de wifi-adapter voor de Eminent 7080 te kopen i.p.v. aansluiten via een homeplug set?

Optie 2: Laptop via homeplug set laten downloaden via nieuwsgroepen. Hierbij dezelfde vraag als bij optie 1, is het beter om de schijf in te bouwen of een externe schijf te nemen (met als voordeel dat de laptop niet bij de mediaspeler hoeft te staan tijdens het downloaden)? Met een externe harde schijf blijf ik alleen dan wel aan en afkoppelen op de laptop en mediaspeler...

Ik heb het forum doorgelezen wat inmiddels is gesloten, maar twijfel aan bovenstaande zaken. Klinkt voor sommigen misschien onzinnig, maar ik ben een student (met bijbehorende financiele middelen :P ) en wil graag alles in 1x bestellen en goed voor elkaar hebben.

Thnx alvast!
Pagina: 1 2 3 ... 19 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*