PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40
@Horlepiepy: We raden een interne harddisk aan omdat dit vereist is voor NZBget. HomePlug of Wifi ligt dicht bij elkaar, de maximale snelheid van NZBget is in dit geval lager dan de verbinding die je met deze apparaten kunt maken, dus welke je ook kiest, maakt niet veel uit (behalve voor de portemonnee)
https://www.act-connectivity.com
Anoniem: 343615
Hallo Horlepiepy,Anoniem: 323239 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:41:
Hallo tweakers,
Ik wil deze week de Eminent 7080 aanschaffen. Echter ik weet nog niet precies in welke opstelling.
Optie 1: via homeplug set de mediaspeler aansluiten op netwerk en deze laten downloaden via nieuwsgroepen. Ik heb echter gelezen dat zowel het downloaden als het repareren/unpacken niet zo snel gaat.
Mijn vragen hierbij: is het hierbij aan te raden een externe harde schijf te gebruiken (kan dit in combinatie met downloaden via de mediaspeler?) of een harde schijf erin te zetten?
Kan ik de mediaspeler dan bereiken (om te laten downloaden) via mijn laptop die met wifi is verbonden? Of is het dan aan te raden de wifi-adapter voor de Eminent 7080 te kopen i.p.v. aansluiten via een homeplug set?
Optie 2: Laptop via homeplug set laten downloaden via nieuwsgroepen. Hierbij dezelfde vraag als bij optie 1, is het beter om de schijf in te bouwen of een externe schijf te nemen (met als voordeel dat de laptop niet bij de mediaspeler hoeft te staan tijdens het downloaden)? Met een externe harde schijf blijf ik alleen dan wel aan en afkoppelen op de laptop en mediaspeler...
Ik heb het forum doorgelezen wat inmiddels is gesloten, maar twijfel aan bovenstaande zaken. Klinkt voor sommigen misschien onzinnig, maar ik ben een student (met bijbehorende financiele middelen) en wil graag alles in 1x bestellen en goed voor elkaar hebben.
Thnx alvast!
via EM 7080 downloaden via homeplugset zou ik kiezen, downloaden en unpacken gaat inderdaad niet vreselijk snel, maar gezien het lage energieverbruik kun je de EM7080 makkelijk 24/24 aan laten staan,
's avonds een paar NZB's invoeren en de volgende avond staan de films kant en klaar
belangrijk is ook natuurlijk via welke nieuwsserver je download
bovendien als je download via je laptop, moet je daarna de keuze maken, streamen vanaf je laptop (2 apparaten aan) of alle bestanden eerst weer overzetten van je laptop naar de EM7080 en dan afspelen, of zoals je zegt met een externe harde schijf heen en weer blijven lopen
Je kunt vanaf je laptop via wifi de NZBget applicatie op de EM7080 besturen
en natuurlijk ook de opmerking van Eminent meenemen, interne HDD installeren
succes !
Anoniem: 323239
Echter als ik een schijf erin bouw en de 7080 via usb met mijn laptop verbind (kan er gewoon naast staan), ziet mijn laptop deze dan gewoon als externe harde schijf (bijv. G:)? Want dan kan ik in dat geval toch ook gewoon downloaden via mijn laptop 's nachts en aangeven dat het gerepareerd en uitgepakt kan worden op de 7080? Net zoals je normaal zou doen met een interne schijf op de laptop.
Dit lijkt mij het snelste werken omdat ik dus een stuk sneller kan downloaden en ook het repareren en uitpakken vlotter gaat. Of zie ik iets over het hoofd?
Anoniem: 20909
Is hier een oplossing voor, behalve formatteren?
Helemaal goed, dan zijn al mijn vragen beantwoord.ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:33:
Je kunt de harddisk in je EM7080 gewoon zien als een letter op je windows schijf, als je hem via USB hebt aangesloten. Een aparte losse USB schijf is dan niet nodig, de 7080 werkt ook als schijfbehuizing.
Thanks!
Heb zojuist deze fantastische player aangesloten. Alles werkt. Alleen op de TV (geen LCD, standaard aansluiting via composiet->scart en alles op PAL 4:3 ingesteld op de eminent) krijg ik nu niet alles te zien. Zowel links als rechts "mis" ik een deel van het beeld.
Wie kan me helpen ?
Heb zo juist eminent gebeld (zeer snel aan de lijn, +punten). Zij gaven aan dat dit ALTIJD zo zal zijn. Deze mediaplayer zal alles prima afspelen en het afgespeelde past zich ook aan aan het scherm formaat. Alleen het menu is in HD formaat gemaakt en ZAL nooit passen op een PAL4:3 TV. Ook firmware updates zullen GEEN oplossing bieden.
Helaas. Het is en blijft een fijne mediaplayer, maar ik zal deze dan toch terug naar de winkel brengen. Weet iemand een andere mediaplayer, met dezelfde mogelijkheden echter waarbij wel alles op een 4:3 TV werkt?
[ Voor 48% gewijzigd door scheep op 09-04-2010 09:17 ]
Anoniem: 353665
Is het dan te klein dan iets dichterbij gaan zitten en na het selecteren van je materiaal weer terugschakelen....
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 353665 op 09-04-2010 11:58 ]
Anoniem: 354408
Same here! ik heb een 1TB Samsung F3 Ecogreen inzitten en bij het opstarten gaat die flink tekeer en hoop getikXtuv schreef op donderdag 08 april 2010 @ 19:15:
Bij het opstarten begint mijn 7080, of beter gezegd, de 1.5TB Samsung Ecogreen hdd die erin zit nogal te tikken. Bij het kijken van een WMVHD film hoorde ik ze ook, eerder bij MKV's is het me niet opgevallen. Meer mensen hier 'last' van?
Mijn CRT TV kan ik wel op 16:9 zetten, maar helaas blijft het menu groter dan mijn TV laat zien.
1. Instellingen, video, scan mode -> CRT TV (Overscan) zetten
2. Instellingen, video, video system -> PAL
3. Instellingen, video, SD video system -> PAL
Het videomateriaal moet je altijd passend op beeld kunnen krijgen. Het menu is inderdaad een andere zaak. Deze speler is gemaakt voor de HD markt en HD materiaal. Op een SD tv komt dat echt niet tot zijn recht. (SD materiaal speelt hij ook natuurlijk, maar marktonderzoek wijst uit dat nagenoeg niemand dit soort speler op 'oude' SD televisies aansluit.)
Helaas werkt bij mij UZG nog steeds niet! wel shoutcast,NZBget etc. al diverse malen de systeem update gedraaid maar helaas....blijf het vreemd vinden dat dit bij anderen wel zou draaien. Bij systeemudate krijg ik ook keurig netjes dat de toevoegingen oké zijn.ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:44:
Alle issues met shoutcast/uzg zijn op dit moment opgelost. Ik vermoed dat je niet de installatieinstructies voor 1.0.4.01 goed gelezen hebt. In ieder geval moet je na de installatie ook via systeem - upgrade - uitbreidingen opnieuw installeren op de interne HDD. (Anders werken er meer services niet.)
Heb besloten om de player toch te houden daar deze echt perfect werkt (op het zicht van het menu na
dan). Enne je marktonderzoek zal wel oke zijn. Er zijn altijd uitzonderingen die buiten de scoop vallen.
@Scheep: Ik weet het, had het graag anders gezien alleen het zat er niet in. De SD interface is door Realtek afgeschaft. Mogelijk komt er nog wel iets om de 'viewport' aan te passen zodat je het scherm realtime kleiner kan maken, maar pin ons er niet op vast.
Anoniem: 220750
Wie weet raad voor beide problemen?
Overigens zeer tevreden over de beeld- en geluidskwaliteit. En ook over de hulp van Eminent.
@Yammie: Dankzij ons forum mag ik nu een gok doen.. heb je een BBned copperjet modem ? Toevallig Alice klant ? -> update je modem firmware.. deze blocked de zaak. (udp/rtsp/rtmp verkeer..)
Ja inderdaad een BBned copperjet en Alice klant.
Kom niet in de update proc omdat inlog en ww niet geaccepteert worden.... dus maar een mail naar Alice.
heb wel een poort opengezet maar kennelijk niet de goede. Is UZG dan het enige wat van die instellingen gebruik maakt? de rest werkt prima dus ook Youtube en die andere mogelijkheden.
maar alvast weer bedankt voor de hint.
het blijft hobby-en
http://alice.gebruikers.e...thread.php?thread_id=1224
ik zit te denken om de eminent te kopen en te gaan gebruiken als soort van nas, en download station en dan zonder zorgen lekker films te bekijken
maar omdat hij toch nog wel geluid maakt wil ik hem in een andere kamer zetten, en vanuit hier hdmi kabel naar tv laten lopen. (hoeft enkel door plafond) maar dan zit ik nog met bediening, afstandsbediening werkt nu eenmaal niet door betonnen vloer heen. nu zag ik op een foto iets van IR aan de voorkant van de eminent (http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1260426622.jpeg) kan hier zo'n infrarood verlengkabeltje (http://www.kabelsenmeer.n...7/47/Marmitek_IR_Eye.html) op aansluiten en dat ik dan alsnog in mijn huiskamer de eminent kan bedienen?
Alvast bedankt voor de reacties
[ Voor 3% gewijzigd door mht2000 op 10-04-2010 15:31 ]
Ik hoor mijn 7080 niet. Ik heb er een 1,5TB Samsung eco spinpoint. 5400rpm
Dank voor de link, ik zie dat er iets aan de setup moet worden toegevoegd, en zal deze tool asap draaien, maar ik kan al wel instellen of ik udp wil gebruiken etc.ACT Connectivity Solutions schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:43:
Je kan de copperjet ook zelf updaten. Zie voor meer details ook hier:
http://alice.gebruikers.e...thread.php?thread_id=1224
prettig weekend
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 353665 op 10-04-2010 18:50 ]
lawaai zei ik ook nietAnoniem: 353665 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:24:
lawaai??? nog niet gehoord, behalve bij het opstarten van de schijf wat tikken, wat volgens mij normaal is als een schijf opstart want hij moet toch die koppen een paar maal verplaatsen om e.e.a. uit te lezen.
Ik hoor mijn 7080 niet. Ik heb er een 1,5TB Samsung eco spinpoint. 5400rpm
maar je hebt toch het geluid van het ventilatortje, en dat is storend in een slaapkamer waar ik hem wil plaatsen.(wil hem dag en nacht gewoon laten draaien namelijk als servertje)
Maar mijn vraag is dus of de 7080 zo'n IR aansluiting heeft en of dat uberhaupt zou werken
[ Voor 4% gewijzigd door mht2000 op 10-04-2010 20:58 ]
[/quote]
EminentEurope schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:44:
Alle issues met shoutcast/uzg zijn op dit moment opgelost. Ik vermoed dat je niet de installatieinstructies voor 1.0.4.01 goed gelezen hebt. In ieder geval moet je na de installatie ook via systeem - upgrade - uitbreidingen opnieuw installeren op de interne HDD. (Anders werken er meer services niet.)
[quote]
Vind het alleen jammer als ik de internet radio gebruik. dat er geen zoek functie bij zit. dat zoekt wat makkelijker. en dan ik de zenders in een favorieten mapje kan zetten.
Hoop dat deze functie nog een keer komt bij een update.
Vandaag ook even wat gedownload via nzb en dat werkt ook super.
PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40
Nieuwe firmware installen lijkt wel te werken, en installatiedingetje is dan wel zichtbaar, maar direct na de installatie is alles weer zwart

Straks maar even proberen of het helpt als ik de harddisk eruit haal. *zucht*
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Druk 2x op de TV mode toets en wacht 5 seconden. Geen beeld ? Dan weer twee keer drukken.. totdat je beeld hebt. Lijkt erop dat hij in een verkeerde resolutie is gezet. *zucht*steun*kreun* en dat kan natuurlijk een keer gebeuren door (perongeluk) de verkeerde knop in te drukken of resolutie te kiezen in het menu. Geen paniek!
Nee, dat is het probleem niet, en wat je noemt heb ik al meerdere keren geprobeerd. Ook heb ik om die reden aangesloten met composiet, maar hij geeft gewoon geen output en ook meldt hij zich niet meer op het netwerk (router geeft netjes een lijstje van dhcp-clients en hij staat er niet meer bij).ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:35:
De 'mode not supported' geeft al aan dat je tv een signaal krijgt dat hij niet aankan.
Druk 2x op de TV mode toets en wacht 5 seconden. Geen beeld ? Dan weer twee keer drukken.. totdat je beeld hebt. Lijkt erop dat hij in een verkeerde resolutie is gezet. *zucht*steun*kreun* en dat kan natuurlijk een keer gebeuren door (perongeluk) de verkeerde knop in te drukken of resolutie te kiezen in het menu. Geen paniek!
Ben bang dat er toch meer aan de hand is... Overigens is het al een keer eerder gebeurd dat het kastje gewoon geen signaal meer gaf en geen netwerkverkeer meer deed, maar na even stroom eraf of uit/aan werkte het vroeger altijd weer. Nu niet meer
Anders even een install.img op stick zetten, knop onderop indrukken en daarmee booten. Na 31 sec. gaat hij flashen. Als dit ook geen soelaas bied, dan kan hij naar ons terug en krijg je een nieuwe. Mail in dat geval support [at] eminent-online.com, met een kopie v/d relevante info uit dit topic, en je adresgegevens.
Dit probleem heb ik ook, heb het apparaat nu bijna een week en heeft tot gistermiddag prima gewerkt, tijdens het streamen van een film via het netwerk liep het apparaat vast en was het apparaat niet meer te benaderen via netwerk en op de tv was het beeld zwart. Hierna apparaat uitgeschakeld en even uit laten staan, ingeschakeld geen beeld, niet via HDMI of Component of Composit.Sorcerer8472 schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:03:
[...]
Nee, dat is het probleem niet, en wat je noemt heb ik al meerdere keren geprobeerd. Ook heb ik om die reden aangesloten met composiet, maar hij geeft gewoon geen output en ook meldt hij zich niet meer op het netwerk (router geeft netjes een lijstje van dhcp-clients en hij staat er niet meer bij).
Ben bang dat er toch meer aan de hand is... Overigens is het al een keer eerder gebeurd dat het kastje gewoon geen signaal meer gaf en geen netwerkverkeer meer deed, maar na even stroom eraf of uit/aan werkte het vroeger altijd weer. Nu niet meer
Apparaat hersteld via USB stick met laatste firmware, dan krijg ik wel beeld en zie de herstel procedure voltooien. Na de herstart weer geen beeld.

Nu heb ik van alles geprobeerd om het beeld weer terug te krijgen maar dit lukt me alleen als ik de HDD (WD 500GB KS) uit het apparaat haal en het apparaat weer aansluit zonder HDD, dan geeft hij weer beeld. Stop ik de HDD er weer in heb ik ook nog beeld maar staat hij dan weer een aantal uur / dag uit dan heb ik weer geen beeld bij het starten. Wat opvalt is dat de SPDIF aansluiting ook niet start als je geen beeld hebt.
Ik heb al een RMA aanvraag ingediend bij de desbetreffende winkel voor retourneren.
Is er niet nog iets dat ik kan proberen (behalve die install.img dus?)
Overigens is de kans dat hij vastloopt veel groter als je een bestand via wget naar binnen haalt op hoge snelheid: daarbij is hij bij mij al een paar keer gecrasht. Op een Linux-pc had ik dat ook ooit, en daar bleek het te liggen aan netwerkdrivers die een kernel panic veroorzaakten. Heeft hier misschien niks mee te maken, maar ik zeg het maar even.
Verder is het trouwens wel echt een topproduct tegen een erg concurrerende prijs, zeker met alle nieuwe functionaliteit die er de laatste weken bij is gekomen!
[ Voor 10% gewijzigd door Sorcerer8472 op 12-04-2010 20:21 ]
Ik probeer vanaf de EM7080 verbinding te maken met mijn NAS Synology DS210J via de SAMBA route maar ik zie alleen gek genoeg mijn printer. Via UPnP kan ik wel een verbinding opzetten echter daarmee kan ik geen ISO bestanden streamen naar de EM7080.
De manier waarop ik het probeer is de volgende
In hoofdmenu -> SAMBA -> My shortcuts -> blauwe knop drukken -> netwerk id, wachtwoord en IP invullen.
daarna selecteren . Melding logon succesvol........
In windows 7 zie ik automatisch onder netwerken, de NAS en EM7080....
Ik gebruik nog de oude 1.025 firmware overigens
Dit vanwege problemen met de NZBget...
Door de komst van de NAS zal ik de EM7080 alleen nog maar voor het afspelen gebruiken.
Een update naar 1.040.1 twijfel ik echter over aangezien ik ook nog een 16:9 CRT scherm heb. (Philips 32PW9615) Met de huidige firmware kan ik alle menu tekst namelijk wel zien.....zo te lezen is dit niet meer
het geval bij de laatste firmware.
De EM7080 staat bij mij in een kast, uit het zicht (en dus niet hoorbaar). Naast de kast ligt 'de IR-ontvanger' maar die is dermate klein dat het nauwelijks opvalt. De verlengdraad loopt vanaf de achterkant van die ontvanger door een gaatje in de achterwand van de kast naar de EM7080.
mht2000 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:24:
Ik heb een vraagje:
ik zit te denken om de eminent te kopen en te gaan gebruiken als soort van nas, en download station en dan zonder zorgen lekker films te bekijken
maar omdat hij toch nog wel geluid maakt wil ik hem in een andere kamer zetten, en vanuit hier hdmi kabel naar tv laten lopen. (hoeft enkel door plafond) maar dan zit ik nog met bediening, afstandsbediening werkt nu eenmaal niet door betonnen vloer heen. nu zag ik op een foto iets van IR aan de voorkant van de eminent (http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1260426622.jpeg) kan hier zo'n infrarood verlengkabeltje (http://www.kabelsenmeer.n...7/47/Marmitek_IR_Eye.html) op aansluiten en dat ik dan alsnog in mijn huiskamer de eminent kan bedienen?
Alvast bedankt voor de reacties
Ik gebruik hem in combi met een concpetronic nas. Geen problemen. Je hebt wel de juiste folders geshared op de nas?nortuen schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:24:
Heeft iemand al ervaring met een NAS in combinatie met de em7080?
Ik probeer vanaf de EM7080 verbinding te maken met mijn NAS Synology DS210J via de SAMBA route maar ik zie alleen gek genoeg mijn printer. Via UPnP kan ik wel een verbinding opzetten echter daarmee kan ik geen ISO bestanden streamen naar de EM7080.
De manier waarop ik het probeer is de volgende
In hoofdmenu -> SAMBA -> My shortcuts -> blauwe knop drukken -> netwerk id, wachtwoord en IP invullen.
daarna selecteren . Melding logon succesvol........
Who is General Failure and why is he reading my disk?
http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=11&t=109
@remmh01, thx voor je reactieremmh01 schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:34:
Ik heb zo'n IR-verlenkabeltje van Marmitek d'r aanhangen en dat werkt perfect.....
De EM7080 staat bij mij in een kast, uit het zicht (en dus niet hoorbaar). Naast de kast ligt 'de IR-ontvanger' maar die is dermate klein dat het nauwelijks opvalt. De verlengdraad loopt vanaf de achterkant van die ontvanger door een gaatje in de achterwand van de kast naar de EM7080.[...]
bedoel je zo'n kabeltje? http://www.eshop.nl/winke...oire/Marmitek_IR_eye.html
kun je dat 3,5 plugje wat eraan zit dan in de 7080 pluggen en heb je alleen de infraroodledjes buiten je kast hangen of moet je ook nog een echte ontvanger erbij hebben?
alleen die draadjes zou de perfecte oplossing zijn natuurlijk
De plug gaat in de Marmitek-ontvanger en de ledjes 'plak' je op het IR-oogje van de te bedienen apparatuur.
Kijk hier maar
De ontvanger is best wel klein van stuk. De afmetingen zijn 3 * 9 * 7,5 cm (h-b-d). Naast het dressoir waar m'n TV op staat, staat de woofer van de home-cinema-set. Op deze speaker ligt de IR-ontvanger. Vanaf alle ziplaatsen in onze huiskamer heeft de afstandsbedieding 'vrij zicht' op de Marmitex ontvanger.
mht2000 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:25:
[...]
@remmh01, thx voor je reactie
bedoel je zo'n kabeltje? http://www.eshop.nl/winke...oire/Marmitek_IR_eye.html
kun je dat 3,5 plugje wat eraan zit dan in de 7080 pluggen en heb je alleen de infraroodledjes buiten je kast hangen of moet je ook nog een echte ontvanger erbij hebben?
alleen die draadjes zou de perfecte oplossing zijn natuurlijk
Anoniem: 51970
Ik heb sinds een paar dagen de 7080 in bezit. Vooralsnog ben ik tevreden, (ik ben hem stukje voor stukje aan het uitproberen), en ben nu tegen een vraag aangelopen. Het gaat om audio.
Als ik in een map een x-aantal nummers heb zitten, dan begint hij keurig netjes met afspelen. Als dat nummer afgelopen is, dan speelt hij het volgende nummer. Maar op de tv zie ik zie geen enkele status dat hij met een volgend nummer bezig is. Het eerste nummer blijft gewoon paars omkaderd, en zelfs de tekst-info blijft ook op het eerste nummer staan. En dat vind ik jammer, want als ik een map heb met een paar honderd losse nummers, dan wil ik graag weten waar de speler zich bevindt, bovendien wil je soms wel weten welke artiest, welk nummer, en dat kan ik nu niet zien.
Is er ook een mogelijkheid om een balk weer te geven waar de speler zich in een nummer bevindt, zoals bijv. Windows Media Player? Ik heb de meest recente firmware geïnstalleerd.
Deze vraag heb ik ook voorgelegd aan het supportteam van Eminent, maar die zeiden dat het (vooralsnog) niet mogelijk was. Misschien in volgende firmware-updates. Maar ja, we zijn hier op Tweakers, en hopelijk is er hier iemand die daar wel een oplossing voor weet?
Dit is wel apart want ik heb de hardeschijf wel geformatteerd in het menu van de 7080.ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:44:
@Kaarts / Sorcerer: Dit probleem wordt veroorzaakt doordat de swap partitie niet aanwezig is. Jullie harddisk is niet geformat in de EM7080 zoals vereist is. Zie voor meer details ook:
http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=11&t=109
Had dit in eerste instantie niet gedaan vanwege de hoeveelheid data die op de schijf stond maar SAMBA en andere functionaliteiten werkte ook niet als je de schijf niet geformatteerd had via de 7080, dus heb ik dit uiteindelijk toch gedaan. Hierna alle data terug gezet en hierna werkte alles ook naar behoren.
Maar naar een paar dagen begonnen de problemen zoals eerder geschreven.
Wat ik niet heb geprobeerd is om na herstellen van de firmware de schijf nogmaals te formatteren.
Maar helaas is dit te laat voor mij, heb het apparaat gisteren terug gebracht naar de winkel ivm DOA, apparaat is als het goed is onderweg richting Eminent.
Hier ben ik gisteravond even mee bezig geweest. De shortcut naar de samba server lukt wel, maar het opslaan van de shares als shortcut krijg ik niet voor elkaar.Hoe kan ik Shortcuts aanmaken?
My Shortcuts kun je 'vullen' door er heen te gaan in het menu, en dan op de blauwe toets te drukken. Kies "Toevoegen". Je geeft dan een naam, password en het ip-adres van je SAMBA server op. (Bijvoorbeeld het ip-adres van je pc of nas, die mappen deelt.)
Als je daarna de shortcut opent, logt hij automatisch op de server in, en laat hij de beschikbare shares zien. (die kun je ook weer 'als shortcut' opslaan overigens.)
Heb ik daar een harde schijf voor nodig ofzo? Firmware versie 1.4.0 overigens
Nieuwste firmware staat erop. Ook heb ik de 7080 al eens terug geflashed naar een oudere firmware.
Heb ook een andere hdmi kabels geprobeerd, verschillende HDMI poorten.
Ik weet niet meer waar ik moet zoeken.
Mijn tv is een Philips 42PFL8654.
Misschien dat er meer mensen zijn die dit "probleem" hebben.
Heb ook de beeldscherminstellingen al eens aangepast.
Naar auto HDMI, gewoon 1080p 60hz, 720p 60 hz, het mag allemaal niet baten..
Misschien dat de behulpzame man/vrouw van Eminent nog een idee heeft.
Voor de rest uitermate tevreden over de speler.
Oh ja, nog 1 klein ding, ik kan sinds de nieuwste firmware de 7080 niet meer via FTP bereiken.
Is dit er uitgehaald? Of doe ik iets gruwelijks verkeerd?
[ Voor 6% gewijzigd door MarSee op 14-04-2010 22:31 ]
Ik heb het kastje nog laten staan omdat ik al het vermoeden had dat het iets softwarematigs was (aangezien de updater vanaf usbstick wel feilloos werkt). Overigens start het systeem hier dus helemaal niet op. Wel hoor ik de HD opspinnen... maargoed, het zou een combinatie van factoren kunnen zijn.kaarts schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:17:
[...]
Dit is wel apart want ik heb de hardeschijf wel geformatteerd in het menu van de 7080.
Had dit in eerste instantie niet gedaan vanwege de hoeveelheid data die op de schijf stond maar SAMBA en andere functionaliteiten werkte ook niet als je de schijf niet geformatteerd had via de 7080, dus heb ik dit uiteindelijk toch gedaan. Hierna alle data terug gezet en hierna werkte alles ook naar behoren.
Maar naar een paar dagen begonnen de problemen zoals eerder geschreven.
Wat ik niet heb geprobeerd is om na herstellen van de firmware de schijf nogmaals te formatteren.
Maar helaas is dit te laat voor mij, heb het apparaat gisteren terug gebracht naar de winkel ivm DOA, apparaat is als het goed is onderweg richting Eminent.
Er is zeker geen manier om alleen de swappartitie te formatteren hè? Want nu moet ik dus:
1) oude firmware erop gooien
2) kopiëren naar externe HD
3) nieuwe firmware
4) formatteren + service-install
5) terugkopiëren vanaf externe HD
Wegens een defecte pc thuis (moederbord kaduuk) heb ik niet de mogelijkheid om de harddisk even in een ander systeem te gooien.
Dus als nog iemand een helder idee heeft van hoe ik dit anders kan fixen: graag
-edit-
1.0.3.6 doet het ook niet

Dit is op te lossen als je zelf firmware kon bakken. Maar, dat kan niet iedereen dus heb ik het voor je gedaan: http://bit.ly/a05eE9 je moet deze fw flashen door de knop onderop ingedrukt te houden en de speler aan te zetten. Daarna zou alle paniek voorbij moeten zijn.
(Gebruikers zonder problemen hoeven deze firmware niet te flashen.)
Is er iets dat ik handmatig kan doen vanaf een Gentoo-livecd? Heb nog een oude pc en een sata-kaartje, en daar zou ik hem aan kunnen hangen. Dus als ik handmatig een partitie kan formatteren, rc-scripts aanpassen etc., zeg dan maar wat/waar ik moet doen!
Als je nog wel het bootlogo ziet en daarna niks, dan lijkt het meer op een resolutie-probleem.
Je kunt tv-mode 2x drukken om naar de volgende modus te schakelen. Wacht totdat hij geboot is, en druk 2x tv mode. Wacht een paar seconden. Geen beeld ? weer 2x drukken.. enzovoorts. (Eventueel kun je dit ook doen door hem met gele tulpkabel aan te sluiten ipv. HDMI.)
Verder geen man overboord. Je hebt 5 jaar garantie op de speler, en hij kan naar ons terug dan krijg je een nieuwe, als deze defect is.
Moet zeggen dat het toch echt ruikt naar een software-probleem of resolutie-probleem waardoor je geen beeld krijgt.. Dus mogelijk helpt de 'druk 2x tv mode na booten om door de modi heen te cyclen' tip ?
Krijg alleen de Ziggo-streams niet aan de praat: hij blijft aangeven "Cannot play this media"; welke stream ik ook kies.
Mijn netwerkverbinding is in orde, kan wel UZG bekijken, etc... Ik heb en Zigo Alles-in-een Plus abo.
Iemand een idee hoe ik het zou kunnen oplossen?
Alvast dank!!!
@EminentEurope: ik vind het ook ruiken naar sw-probleem, maar geen resolutieprobleem. Hoewel m'n tv inderdaad maximaal 1080i aankan (geen 1080p helaas), geeft hij via composiet ook geen output. Ook meldt hij zich nog steeds niet aan op de router (staat niet tussen de dhcp-clients).
Ik zal de data er van het weekend eens af halen en de partities op de disk verwijderen. Daarna nieuwste firmware (voor zover die er nog niet op staat) en opnieuw disk formatteren. Mocht dat allemaal niet baten, dan gaat hij terug. To be continued...
Ook zal ik dan alle scripts op de disk bij elkaar in een zipfile gooien jullie kant op, misschien hebben jullie er wat aan en is het een soort diskcorruption die je zou kunnen oplossen door cleanup scripts toe te passen tijdens een firmware-update; scheelt wellicht weer RMA's + frustratie voor anderen als je dat weet
-edit-
Bootlogo heb ik trouwens nog nooit gezien.
De vraag: is het mogelijk om een extra voedingsadapter te bestellen met eventueel bekabeling. Misschien is een alles in een kabel (hdmi/toslink/audio/video) ook een optie (uiteraard wel goed aansluiten!). Als het geheel in een kleine draagtas te krijgen is zou het helemaal ideaal zijn.
Uiteraard wil ik hiervoor betalen en misschien dat meer mensen hier over denken? Voor de Eminent had ik een mediaspeler van Synoloy en die kwam in een etui met alle benodigde kabels. Helaas geen toslink en hdmi. Nu neem ik dit mee als ik ergens naar toe ga maar mis toch wel de kwaliteit van thuis
Je kunt mogelijk in huis nog ergens zo'n exact zelfde soort voeding vinden, en deze probleemloos gebruiken.
Je moet wel minimaal een 2A voeding hebben, het MOET DC zijn, en meer A(mpere) mag. De 2A is wat hij minimaal nodig heeft. En het label op de voeding geeft aan wat hij maximaal kan leveren aan het aangesloten apparaat.
Een aparte voeding kunnen we je helaas niet aan helpen, de kabels zijn gewoon los te koop in de meeste audio/video winkels natuurlijk
Anoniem: 355572
Hoewel het zeker geen plug&play apparaat is ben ik tevreden, alles werkt tot nu toe met de nieuwe firmware reeds geinstalleerd.
Toch een vraag, ik gebruik voornamelijk firefox als webbrowser. Wanneer ik dan via firefox de EM7080 probeer te bereiken kom ik op de hoofdpagina, maar kan ik niet bij de schijf. Via IE werkt dit wel.
NZBGet is wel volledig functioneel via firefox.
(Dit is inherent aan Explorer en hoe deze verweven zit in Windows, en niet door ons op te lossen.)
Anoniem: 338032
zowel in een avchd bestand als een blu ray bestand?
probeer een speler te vinden die dit soort dingen moeiteloos afspeelt........
heb er nu een , maar die geeft de ondertiteling niet altijd goed weer.
en deze player die ik nu heb, geeft ook geen dvd-menus weer, heel lastig, ik hoop dat deze dat wel doet.
voor dvd's heb ik ze meestal in iso bestanden, maar gebrek aan dvd-menu is heel lastig als het bv dvd's zijn met een aantal afleveringen van bv een serie......
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 338032 op 15-04-2010 20:03 ]
Het bleek een setting te zijn in de Synology NAS.......
Heb ik nog wel een vraag aan mensen met de laatste firmware. Zit hier nog een 0.9x zoom optie in?
Dit is handig voor als je nog zo'n oude CRT TV hebt .....
@Nortuen: De 0.9 zoom is helaas afgeschaft. Echter met de opties pal/overscan en beeldmode kan je het beeld wel op een oude tv krijgen. Doelgroep is echter wel de gebruiker met het HD scherm, en de menu's passen niet helemaal goed op oudere tv's.
Edit: moet dus ook knopje onderin indrukken
[ Voor 6% gewijzigd door Unknown Alien op 16-04-2010 15:32 ]
Ik wil de forum gebruikers toch waarschuwen voor de update, ik had het type copperjet 1616 -03E en dit ging goed mis. Op de software staat ook nog een mogelijkheid van een fabrieks reset maar die is niet geimplementeerd! Modem dus goed dood en ik uiteraard dooddziekAnoniem: 353665 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 12:34:
[quote]ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:28:
@Yammie: Dankzij ons forum mag ik nu een gok doen.. heb je een BBned copperjet modem ? Toevallig Alice klant ? -> update je modem firmware.. deze blocked de zaak. (udp/rtsp/rtmp verkeer..)
Ja inderdaad een BBned copperjet en Alice klant.
Kom niet in de update proc omdat inlog en ww niet geaccepteert worden.... dus maar een mail naar Alice.
heb wel een poort opengezet maar kennelijk niet de goede. Is UZG dan het enige wat van die instellingen gebruik maakt? de rest werkt prima dus ook Youtube en die andere mogelijkheden.
maar alvast weer bedankt voor de hint.
het blijft hobby-en
Ook met deze nog steeds geen UZG maar durf het niet aan om weer te updaten....wil niet weer zonder internet zitten.
dan helaas maar geen uzg via de 7080.
oh ja.... ik mis (soms) een ledje om te zien of de 7080 aan staat.....
Anoniem: 227990
Iemand hetzelfde probleem?
Heb ik ook gehad.EM7080 op en andere USB aansluiting aangesloten en probleem was verholpen.Goman_NL schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:08:
Zodra ik mijn EM7080 met USB aansluit aan mijn pc, loopt meteen mij pc vast. Soms werkt het wel en dan krijg ik meteen een melding dat de schijf geformatteerd moet worden voordat deze gebruikt kan worden.
Iemand hetzelfde probleem?
Tip: zet eerst je speler aan en wacht even een seconde of 15 zodat deze helemaal is opgestart. Daarna inpluggen en opnieuw plm. 15 seconde wachten (overschakelen naar usb-modus).
Vastlopers op PC bij USB aansluiten zit over het algemeen in de drivers die Windows voor USB gebruikt, of ergens in het register zoals hierboven beschreven. Out-of-the-box op een 'schone' Windows moet dit natuurlijk gewoon werken, en anders idd. even ccleaner over het register heen.
Gisteren heb ik firmware 1.04.01 geinstalleerd.ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:41:
@Nortuen: De 0.9 zoom is helaas afgeschaft. Echter met de opties pal/overscan en beeldmode kan je het beeld wel op een oude tv krijgen. Doelgroep is echter wel de gebruiker met het HD scherm, en de menu's passen niet helemaal goed op oudere tv's.
Gelijk webservices bekeken, Youtube ok, Uitzending gemist OK, Ziggo streams OK...
Alles in orde zou je zeggen
Het enige waar ik tegenaan loop is dat het beeld niet goed op mijn 16:9 CRT scherm komt.
Dit zal ik verder toelichten.
In setup heb ik gekozen voor 16:9 scherm, de CRT(overscan) optie.
Als ik een video afspeel krijg ik een soort letterbox scherm ter grootte van het 4:3 scherm.
Ga ik vervolgens naar de setup en kies ik opnieuw CRT (overscan) dan wordt het scherm groter.
Bij uitzending gemist en Ziggo streams werkt dit echter niet ... (setup niet te benaderen)
Ik neem aan dat dit een probleem is dat alleen bij de analoge uitgang aanwezig is.
Waarschijnlijk zal bij gebruik van de HDMI kabel dit wel goed gaan.
Zie ik hier iets over het hoofd? Heeft iemand dezelfde ervaring?
(Firmware 1.025 werkte in mijn situatie wel mbt scherm grootte.....)
Zonder schijf werkte het apparaatje gisteren gewoon, geloof ik. Tenminste, heb niet veel geprobeerd af te spelen, maar de menu's deden het weer.
En nu met schijf (met gedelete inhoud linuxpartitie) hij deed het zowaar heel eventjes! De eerste keer kreeg ik even beeld en direct daarna zwart scherm. Uit en weer aan en ik kreeg weer beeld... Dus maar weer 'extension install' gedaan vanuit de setup, en gelijk geeft het ding weer geen reactie.
Overigens een opmerking: als het kastje niet meer reageert dan is er:
- geen video-output
- geen netwerkactiviteit
- wél mogelijkheid om via usb te koppelen met pc!
Maargoed... ik heb via usb alles naar een externe hd gekopieerd en daarna in een linux-pc de hele partitietabel verwijderd met fdisk. Schijf weer in 7080 gestopt, maar nu doet hij ook niks meer
Ook raar: als ik de usb-stick met install.img in het apparaat stopt dan begint hij na een seconde of 10 vanzelf met de install, zonder dat ik iets doe! En laat ik de stick erin zitten, dan blijft hij eindeloos opnieuw installen...
Ik heb een vaag vermoeden dat er iets stuk is aan het interne geheugen van het apparaat, en dat hij zodra hij btpd etc. start de mist in gaat. Met dit rare gedrag, zelfs met volledig gewiste disk, lijkt het me geen software-fout meer, of zie ik iets over het hoofd?
Gewoon RMA dus maar?
Waar het ons vooral om gaat is het afspelen van MKV/BD x264/wmvhd/divxhd 720p/1080p materiaal.
En dat er een BT/NZB optie in zit maakt het een ideaal apparaat.
Ook dat Eminent 'zelf' aanwezig is duidt aan dat er geluisterd wordt naar hun clienten en ook support geeft.
Wel 1 vraagje, ik zag dat er 'problemen' waren met 1,5/2tb schijven ik kon niet echt opmaken of deze schijven nou wel of niet te formatteren zijn via de EM7080 of dat dit via een omweg moest gebeuren, of dat dit in een latere firmware opgelost was.
Ik ben benieuwd wat voor plezier we aan deze speler gaan beleven.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ook in het persbericht van Eminent op 9 december 2009 staat vermeld dat de speler coax heeft: http://www.eminent-online...er-em7080-hdmedia-rt.html. Heeft iemand hier iets op/over gevonden? Kan zo op internet niets vinden behalve dat hij het zou moeten hebben (maar ook op de plaatjes op internet kan ik hem helemaal niet vinden).
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Mijn EM7080 heeft geen Coax SPDIF uitgang , ik heb een COAX-Optical omvormer gekocht om deze te kunnen aansluiten op mijn TV. Degene die ik heb gekocht was 19 euro http://www.mcsnet.nl/nl/dept_102.htmlSp!tF!re schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:21:
De EM7080 heeft volgens de doos een digitale coax aansluiting, voor mij ideaal omdat het nu dan toch zover is: ik heb een extra apparaat (met digitale optische aansluiting) waardoor mijn home cinema te vol zit. De home cinema heeft 3 aansluitingen, waarvan 2 optisch en 1 coax. Nu wil ik dus de EM7080 op Coax zetten, maar ik kan de aansluiting niet vinden op de achterkant?! Ben ik nou gek, of is er niemand die deze aansluiting heeft?
Ook in het persbericht van Eminent op 9 december 2009 staat vermeld dat de speler coax heeft: http://www.eminent-online...er-em7080-hdmedia-rt.html. Heeft iemand hier iets op/over gevonden? Kan zo op internet niets vinden behalve dat hij het zou moeten hebben (maar ook op de plaatjes op internet kan ik hem helemaal niet vinden).
Nadat een aantal films vastliepen en ik wat spookbestanden had in mijn downloadmap heb ik mijn harde schijf opnieuw geformatteerde en opnieuw firmware 1.0.4.01 geflashed.
De speler werkt weer prima, films spelen weer vloeiend maar nu doet zich het volgende voor in de webservices:
- Shoutcast laadt geen stream, wel kanalen maar vervolgens: 'cannot play media'
- UZG is in het Duits
De overige services werken prima.
Ik heb meerdere keren opnieuw de add-ons geïnstalleerd vanuit Instellingen-Systeem-Upgrade, maar geen soelaas. Ook de upgrades via de supportsite van Eminent geprobeerd (pakketje Samba-BTDP).
Wie weet raad?
En voor details omtrent de upgrade en hoe deze uitgevoerd wordt zie : http://opensource.eminent...B/viewtopic.php?f=11&t=70
UZG was tijdelijk ZDF, men is bezig met het uitbreiden van de on-line services hoor ik net, en dit is inmiddels hersteld.
De harddisk in het apparaat verstoorde om eoa reden het firmware update-proces. Ik stond op het punt om een RMA-aanvraag te doen en toen dacht ik "toch nog ff zonder hd proberen", en verrek, het werkt.
De symptomen:
- elke update mislukte als de HD erin zat (hij blijft dan ook continu in de installer loopen)
- systeem doet het gewoon als de HD eruit is
- met HD erin doet alleen USB-storage het (geen beeld en geen netwerk)
- update lukt wel perfect zonder HD erin!
- firmware is hersteld door update zonder HD erin
Lijkt op een vaag (zeldzaam?) probleem... maargoed, mocht iemand er ooit tegenaan lopen: gewoon HD eruit, dán flashen, dan HD er weer in
-edit-
Is het normaal dat het kastje zichzelf ophangt als je 2x achter elkaar tevergeefs probeert een Ziggo-stream te openen?

-edit2-
Weer dood
[ Voor 12% gewijzigd door Sorcerer8472 op 22-04-2010 15:54 ]
Haha, de ZDF ben ik gelukkig kwijt nu, maar helaas nog geen werkende shoutcast. Ik heb de firmware opnieuw geflashed en daarnaast de extra's op de voorgeschreven wijze geinstalleerd. Van het genoemde topic heb ik geen kaas gegeten, ik werk niet met telnet maar begrijp er wel uit dat er mogelijk een bug inzit??ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:02:
@Draaklang: De Samba-BTPD-UniCGI zitten in de firmware zelf. Je moet niet de versie van de site gebruiken, en je moet niet de optie Upgrade kiezen, maar 'Uitbreidingen Installeren'. Voor shoutcast zie ook http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=11&t=118
En voor details omtrent de upgrade en hoe deze uitgevoerd wordt zie : http://opensource.eminent...B/viewtopic.php?f=11&t=70
UZG was tijdelijk ZDF, men is bezig met het uitbreiden van de on-line services hoor ik net, en dit is inmiddels hersteld.
Anoniem: 254140
Eerste punt
Ik heb een Synology DS107+ waar ik alles op heb staan. Ik kan de shares hierop goed benaderen vanaf de Eminent 7080. Maar...
In de folders waar DVD ISO's staan (zie ik via PC) staat niks als ik de folder open vanaf de Eminent 7080. Dit is bij meerdere folders het geval. Sterker nog ik heb nog geen 1 iso file kunnen zien vanaf de Eminent. Wel de inhoud van bijvoorbeeld een VIDEO_TS map.
Tweede punt
Sinds ik een 1.5 TB Samsung HDD heb ingebouwd lijkt het erop dat hij soms vast loopt en als ik hem dan uit en aan zet wil die niet meer doorstarten. Hij blijft opnieuw opstarten. Ziet het Eminent scherm, en dan wordt het beeld zwart en begint het opnieuw. De schijf formatering leek goed te gaan en was sinds het moment dat ik de schijf had ingebouwd ook in staat om gebruik te maken van de webservices.
Heeft iemand een tip?
Ik denk dat ik deze dan maar terug brengen naar de media markt
Anoniem: 266417
Jouw eerste punt: ik kan geen smb verbinding maken tussen de synology en de eminent. Dus krijg ik ook die iso niet te zien. Ook ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Het tweede punt lijkt samen te hangen met de hdmi verbinding. Ik heb de eminent via een ATEN hdmi switch verbonden aan mijn receiver. Wanneer ik de Eminent inschakel, dan komt 'ie niet voorbij het eminent scherm en gaat na een tijdje weer opnieuw opstarten. Dat herhaalt 'ie eindeloos.
Maar als ik tijdens het opstartscherm de hdmi switch even op een ander kanaal zet, en na een aantal seconden weer terug, dan start 'ie wel door. Dit is een houtje-touwtje oplossing, maar 't werkt.
leest iemand dit forum? Op deze pagina wordt over dit probleem geschreven???nortuen schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:38:
Het probleem waar ik eerder over schreef is opgelost (em7080 kon geen contact maken met de NAS via de samba server)
Het bleek een setting te zijn in de Synology NAS.......
Heb ik nog wel een vraag aan mensen met de laatste firmware. Zit hier nog een 0.9x zoom optie in?
Dit is handig voor als je nog zo'n oude CRT TV hebt .....
Bij mij was de oplossing om gebruiker basismap te selecteren bij de synology DSM 2.2 (bevoegdheden-gebruiker)
dan via de EM7080 de samba route kiezen -> zoals hier eerder omschreven.
Op mijn iPad staat een app die Air Video heet, een klein programma maakt van mijn laptop een server, de iPad ziet hem meteen en streamt en decodeerd alle films meteen, wat voor extensie maar ook. Zou het mogelijk zijn om de EM7080 ook als server te laten werken?
Dit is de website van de app: http://www.inmethod.com/air-video/index.html
Anoniem: 305106
Tot op heden is het me echter nog niet gelukt om deze bestanden af te spelen via mijn QNAP NAS.
Mijn andere mediaspeler (Xtreamer) speelt moeiteloos alle bestanden rechtstreeks via mijn NAS af, maar de EMINENT speelt alleen de 'normale' bestanden rechtstreeks af.
Zodra ik probeer om Bluray ISO bestanden of M2TS bestanden af te spelen, krijg ik een bitstream error.
Ik selecteer SAMBA op mijn mediaspeler, aangezien ik geen betere optie weet (heb geen HDD ingebouwd, en UPNP voldoet niet voor mij). Op mijn Xtreamer had ik nog de optie NET, maar die zie ik op de Eminent nergens terug.
Op mijn QNAP heb ik verschillende USERS aangemaakt, met verschillende rechten. Bij geen enkele user (zelfs niet met ADMIN) werkt het afspelen van de hiervoor genoemde files.
Doe ik iets fout, of kunnen deze files alleen afgespeeld worden via een interne harde schijf ?
Alvast bedankt.
PS Ik heb de nieuwste firmware inmiddels geinstalleerd.. maar ook dat biedt geen soelaas
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 305106 op 24-04-2010 08:04 ]
Even een vraagje. Ik heb vandaag de EM7080 gekocht.
Het aansluiten dat ging lekker gemakkelijk, alleen komt nu het volgende.
Bij het instellen van het draadloos netwerk, moet ik mijn WEP key invoeren.
Echter, zie ik op het toetsenbord wat op het scherm verschijnt alleen het volgende:
0123(backspace)4567(OK - open)
89ab(backspace)cdef(OK - Skey)
Meer tekens zie ik niet. Ik kan ook niet verder naar onderen gaan.
Mischien dat 1 van jullie mij opweg kan helpen zodat mijn draadloos netwerk straks ook werkt.
Alvast bedankt,
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik dacht dat de WEP key het wachtwoord was wat je aan je draadloos verbinding hebt gegeven.
Dit wachtwoord bevat namelijk meerdere tekens.
Is er nog ergens toevallig vandaan te halen wat de WEP key dan is? of, zijn dit gewoon een key wat je zelf hebt opgegeven bij het maken van de draadloos verbinding destijds met Internet?
Ik ga is even verder zoeken. Denk dat ik een paar dingen door elkaar haal.
Bedankt voor het snelle antwoord.
Bedankt Tweakers.net. Heb al gevonden hoe ik mijn WEP key kan achterhalen.
BEDANKT!!!
[ Voor 8% gewijzigd door Beppie007 op 24-04-2010 19:10 ]
Wat is dit? Je kan het op ON/OFF zetten, maar het gebruik of doel ervan kan ik niet afleiden?
Wat bedoelt Eminent met de MMS en IPK? Dat heb ik even gemist... MMS weet ik nog niet, maar IPK wel, dat zijn die Samba/HTTP/NZB functies...
edit: bijkomende vraag: hoelang duurt het bij jullie als jullie moeten inloggen op een share? bij mij kan dat wel tot een halve minuut duren eer hij mij de lijst geeft van de shares van een host...
[ Voor 41% gewijzigd door HyperBart op 25-04-2010 23:39 ]
ik heb net een hele zooi films in een queue gezet en hij ging fijn aan de eerste 4 beginnen...
maar nu (11/2 uur later of zo) zie ik via de webGUI geen voortgang meer. Er staat overal de snelheid op 0 kb/s. Start drukken helpt niet (ook als ik ze eerst aanvink). Ik hoor de HDD wel ratelen, misschien dat de webGUI info niet wordt geupdate of zo?
[edit]
nou, erg snel weer moeten editten hier...ik switch net terug naar het andere tabblad waar de webGUI staat, en nu zie ik wel weer download snelheden...nog iemand wel eens dit probleem meegemaakt?
[ Voor 20% gewijzigd door Boy op 25-04-2010 20:36 ]
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Anoniem: 356947
Anoniem: 356947
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 356947 op 26-04-2010 11:09 ]
Echter een aantal vraagjes.
1) Automatisch Nederlandse subs is niet mogelijk. Komt dit nog in een volgende firmware? (staat nu de nieuwste op)
2) Zwarte balken bij sommige films. Is dit op te lossen door betere instellingen (tv en 7080 staan beide op 16:9 nu)? Waarschijnlijk niet, en ben er ook tevreden over zo, alleen hier op het forum zitten waarschijnlijk mensen die er meer verstand van hebben en misschien een gouden tip hebben
3) Laatste puntje, iets vervelender. Ik wilde de film Orphan kijken, echter wordt de audiocodec niet ondersteund... De volgende melding staat bij info: Unknown 2ch 16bit 48000hz. Ik heb verschillende audio instellingen geprobeerd, maar krijg het niet aan de praat (alleen Spaans of Japans of iets dergelijks, alleen is dit niet echt wenselijk
Voor de rest, toppie joppie
wat bedoel je met automatisch? subs werken bij mij in eender welke taal perfect, je moet ze wel dezelfde naam geven als het videobestand... (maar dat is bij alle mediaspelers zo...)Anoniem: 323239 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:47:
Ik heb sinds kort ook de 7080 in mijn bezit, mooi apparaat!
Echter een aantal vraagjes.
1) Automatisch Nederlandse subs is niet mogelijk. Komt dit nog in een volgende firmware? (staat nu de nieuwste op)
ALs het een Blu Ray rip is dan zit het in het bestand en kan je NL ondertiteling in het menu aan\uit zetten.Anoniem: 356947 schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:08:
even een vraag ik heb een bluray gedownl waar bij stond nederlands instelbaar kan ik deze dan gewoon uitpaken en op het kastje zetten of heb ik dan geen ondertiteling als ik de film gaat kijken.
Nu ik de laatste firmware erop heb staan krijg ik bij het opstarten de melding links bovenin SH\Bin en pas als dat weg is heb ik toegang tot me USB. Weet iemand hoe kan ik dit weg krijgen?
Dat begrijp ik. Ik bedoel echter de ondertitels die in de dvd's zijn verwerkt (dat je kunt kiezen tijdens de film). Je kunt namelijk bij de instellingen de standaard ondertitel taal kiezen waarmee de film opgestart wordt, echter staat daar geen Nederlands tussen.HyperBart schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:00:
[...]
wat bedoel je met automatisch? subs werken bij mij in eender welke taal perfect, je moet ze wel dezelfde naam geven als het videobestand... (maar dat is bij alle mediaspelers zo...)
Ik heb de 7080 via Wifi verbonden met het internet met goede ontvangst. De nieuwste firmware staat er op en alles werkt. Alleen als ik een torrent download, stopt deze er al weer snel mee (15-45min). Als ik de speler herstart dat gaat het downloaden vrolijk verder want er zijn genoeg bronnen. Ik heb dit getest bij 3 access points, elke keer hetzelfde probleem. De helpdesk kan er niks mee, heeft iemand suggesties? Want ik wordt er een beetje kriegel van
Thanks!
Ewoud
geduld, is een oplossing... de HD moet toch opstarten... of je moet de turbo aanzetten
Klopt, is voor mij ook een kleine irritatie... ik verwacht dat dit een simpele aanpassing in de firmware moet zijn. Zal er een mailtje aan Eminent aan wagen, misschien in een volgende update?Anoniem: 323239 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:46:
[...]
Dat begrijp ik. Ik bedoel echter de ondertitels die in de dvd's zijn verwerkt (dat je kunt kiezen tijdens de film). Je kunt namelijk bij de instellingen de standaard ondertitel taal kiezen waarmee de film opgestart wordt, echter staat daar geen Nederlands tussen.
Bij de vorige Eminent 7080 ( Heb die terug moeten brengen) kreeg ik die melding niet. Voor de update stond er HDD plug in. Hij start al erg langzam op vind ik vooral na de update. Toen update 1.0.36 er op stond starte hij sneller op.Anoniem: 353665 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:13:
Nu ik de laatste firmware erop heb staan krijg ik bij het opstarten de melding links bovenin SH\Bin en pas als dat weg is heb ik toegang tot me USB. Weet iemand hoe kan ik dit weg krijgen?
geduld, is een oplossing... de HD moet toch opstarten... of je moet de turbo aanzetten
Ook dat icoontje links bovenin je scherm zit links deels buiten het beeld. Op beide TVs een 1080P en 720P scherm.
HDMI staat op auto
Anoniem: 325451
Zie: http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=11&t=136Unknown Alien schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:49:
[...]
Bij de vorige Eminent 7080 ( Heb die terug moeten brengen) kreeg ik die melding niet. Voor de update stond er HDD plug in. Hij start al erg langzam op vind ik vooral na de update. Toen update 1.0.36 er op stond starte hij sneller op.
[ Voor 95% gewijzigd door FH_Freak op 01-05-2010 07:43 ]
Heb 1 vraag/probleempje waar ik tegen aan loop
Ik zou met bedraad netwerk een snelheid moeten hebben van ongeveer 50-60Mbit, volgens het tweakers.net forum Maar ik haal maar een snelheid van ongeveer 3-5 Mbit.
Enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik heb dit getest met een PC rechtstreeks gekoppeld aan de EM7080 met de laatste firmware op de EM7080. PC en EM7080 met vaste IP adressen 192.168.1.1 en 192.168.1.2, dus geen storingen van router, switch en/of modem.
Zou graag de HD van EM7080 op deze manier willen benaderen, omdat dit mij sneller leek dan met USB aan te sluiten.
Lijkt mij handig om te gebruiken maar kan daar niets invullen, iemand hier ervaring mee?
Omrekenen Mbyte naar Mbit kan met ong. factor 8. Dat betekent dat je met een transfersnelheid van 50Mbit maximaal 6,25mb/sec. haalt. In de praktijk betekent dit voor de EM7080 max. 5mb/sec. (bij mij via gigabit netwerk 3-5 mb/s).
Sneller is aansluiten via USB, snelheid ong. 20mb/sec.
Als je even had rondgezocht op snelheid/transfersnelheid oid dan was je bovenstaand antwoord wel tegengekomen.