Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3Baak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2022
@Draaklang

Heb ik wel vaker last van :P

Maar in ieder geval bedankt dat je het hebt verduidelijkt, en ja ik had gegoogled op de snelheid maar niets kunnen vinden hierop (maar misschien had ik ook niet de goede zoeksleutels gebruikt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233910

Gisteren mijn nieuw tv binnengekregen. Gelijk de Eminent 7080 erop aangesloten, auto HDMI ingesteld (kwam die op 1920*1080 60hz), 24p functionaliteit ingeschakeld in het menu en het genieten kon beginnen.. Had verder nog niks ingesteld in mijn tv-menu, aangezien dit niet echt nodig is.

Heb er een harde schijf aan gehangen met wat blu-ray remuxes en dvd's! Dvd's zagen er wel aardig tot goed uit, uiteraard wel blokkerig, maar was te verwachten!

Ben helaas niet helemaal tevreden met de weergave van de blu-rays. Het zijn remuxed versies, dus 'video untouched', maar zo extreem scherp als men altijd zegt.. Nee, vind ik het toch niet! Ben ik nou zo enorm kritisch? Bij Planet Eart, Pirates o/f Carib., The Matrix of Quantum of Solace zie ik gewoon nog best duidelijk af en toe pixels. Sommige dingen zijn echt superscherp, maar andere dingen juist weer niet. Kan het niet goed uitleggen, maar al met al, niet altijd is het even scherp helaas..

Daarnaast vind ik het beeld heel soms ook een beetje onnatuurlijk, kan dit ook niet verklaren of verder uitleggen. Is gewoon meer een gevoel, heb ook echt geen flauw idee hoe dit komt..

Tot slot hapert een blu-ray soms heeeel lichtjes, dan lijkt het net alsof die heel zacht even schokt. Je moet goed kijken, maar het valt wel op. Is ook niet altijd zo, maar wel af en toe.. Ook zag ik (bv. openingsscene Quantum of Solace) onderaan het water een soort van 'trillen'. Leek echt door het beeld te komen, heel raar.

Ben ik nou zo'n mierenneuker en moet ik gewoon wat minder zeuren, of zegt iemand van.. Dit komt daar of daar door..

De EM7080 is aangesloten via een korte (2 meter) HDMI kabel op mijn Samsung LE37B651 (37inch) Full HD tv, met 100hz.

Edit; had ook even iets gekeken met een 720p bron en dat ziet er toch ook wel echt stukken minder uit. Dus nogmaals; doe ik nou echt iets verkeerd, of moet ik minder zeuren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:55

Sorcerer8472

Mens sana?

Flavio_z: veel blurays zijn nou eenmaal niet superscherp. Nog steeds wordt veel opgenomen op film. Je weet wel, die doorzichtige analoge lichtgevoelige dingetjes ;) Die zijn verantwoordelijk voor de filmruis en voor het soms onrealistisch uitzien van kleuren. Bedoel je soms die filmruis? Die is vaak zo fijn dat je hem alleen in 1080-modus ziet; in 720 valt het al veel verder weg, en daardoor vinden sommigen het fijner om naar 720-beeld te kijken (hoewel 1080 uiteraard meer waarheidsgetrouw is aan de film zelf)

Ook zijn er sommige films/series (waaronder Planet Earth) waar ook SD-fragmenten in zitten. Bijvoorbeeld veel materiaal dat met infraroodcamera's is opgenomen in Planet Earth. Daarnaast merk je het in HD veel beter als een cameraman even niet goed scherpstelt...

Trillen zou je niet moeten zien in 1080p (evt. wel in 1080i). Kan eventueel komen door de "movie plus"-functie die op Samsungs zit. Probeer dat eens uit te zetten?

Over de 'schok': komt die een paar keer per seconde voor, in een regelmatig patroon? Remuxed versies kunnen wel zijn versneld; dan wordt het beeld bijv. van 24 naar 25 fps versneld om vloeiender af te spelen op een PAL-tv (zie je vooral bij Xbox/PS3-versies). Dat kan er juist minder goed uitzien in 24p-modus.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233910

Hehehe ik weet waar je op doelt inderdaad. ;) Denk dan inderdaad toch dat ik filmruis bedoel, had alleen verwacht dat het in mindere mate aanwezig zou zijn op een blu-ray disc denk ik!

De 'movie-plus functie' kan ik niet vinden op mijn Samsung tv. Wat het schokken betreft, het is heel wisselend. Soms lijkt het net alsof het niet vloeiend verloopt. Media center staat op auto-HDMI (is 1920 * 1080 60 hz, neem aan dat dit laatste niets tot weinig uitmaakt). Heb de 24p functie al ingeschakeld en uitgeschakeld, maar een beetje hetzelfde resultaat. Vooral als je bepaalde momenten in een film hebt, bijvoorbeeld een vogelvlucht, of zoals in Quantum of Solace aan het begin over het water of later vanaf de voorkant van een auto in de woestijn, dan trilt het beeld behoorlijk aan de onderkant. Weet echt niet waar ik dit moet zoeken wat betreft instellingen.

Er zit wel 100hz op de tv, maar dit kan ik niet veranderen zo te zien. Wat zijn nu volgens jou/jullie de ideale instellingen voor een film? Auto-HDMI met 24p aan en dan het schokkerige/niet vloeiend-loperige soms voor lief nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:40
Weet iemand al wat die Login Control nu betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakota85
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 21:46
Hoe kan ik inloggen als guest? Misschien dat dit werkt, want ik krijg het echt niet voor elkaar om mijn pc met Windows 7 te benaderen met de EM7080. Ondoenlijk gewoon, zelfs na de tweaks die ik gevonden heb op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvbav
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-07-2024
ik heb de em 7080 op mijn nieuwe plasma (pana p50g20) aangesloten via een HDMI kabel van 5 meter nu start nu wil hij niet altijd opstarten dan blijft hij hangen in het menu loading.... iemand ervaring mee of een oplossing

[ Voor 1% gewijzigd door leonvbav op 04-05-2010 12:12 . Reden: type foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

dakota85 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:30:
Hoe kan ik inloggen als guest? Misschien dat dit werkt, want ik krijg het echt niet voor elkaar om mijn pc met Windows 7 te benaderen met de EM7080. Ondoenlijk gewoon, zelfs na de tweaks die ik gevonden heb op dit forum.
Ik weet niet of het voor de EM7080 afwijkend werkt als voor de EM7075 (die ik heb) maar in mijn geval heb ik een gebruiker aangemaakt in Windows 7 (gebruikersnaam "a" en wachtwoord "a", dat is lekker handig invoeren in de Eminemt) en dat werkt gewoon prima. Wel loop ik tegen het probleem aan dat ik een aantal keer moet bladeren naar de gedeelte mappen optie voordat ik deze ook daadwerkelijk zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 11:49
dakota85 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:30:
Het guest account staat wel aan op je windows 7 installatie? Met rechten op je gedeelde mappen?

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvbav
  • Laatst online: 21-07-2024
je kan toch in windows 7 instellen dat je geen wachtwoord gebruikt dan hoef je niet in te stellen in je em7080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350095

help me kastje lijkt wel een vliegtuig zoveel herrie bij de ventilator , geen kabels in de weg . iemand een oplossing . 8)7

Heb net de orginele 30gig blu ray AVATAR erop afgespeeld en WAUW wel zeer mooie kwaliteit , haarscherp en geen trilling of blokjes .

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 350095 op 05-05-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355572

@discomania

Dat deed die van mij ook, met name gieren bij opstarten. Ik heb een mail gestuurd aan de servicedesk van Eminent, hierin een aantal tips (copy/paste>)

-Er zou een draadje tegen de fan aan kunnen komen. Dit kunt u ook zelf oplossen.
-Plaats viltjes onder de pootjes van de Mediaplayer om het geluid te absorberen. Dit kan veel uitmaken als de player op bv een televisiekast staat. Een dergelijke kast is immers bijna altijd hol van binnen. Het geluid van de fan wordt op deze manier ongewenst versterkt. Met viltjes kunt u dit oplossen
-De fan zou vanuit de fabriek verkeerd geplaatst kunnen zijn. In dat geval kunt u de fan zelf een kwartslag draaien. De fan moet i.i.g. volledig stabiel op zijn plaats zitten.

-Bij het opstarten van de Mediaplayer maakt de fan normaliter iets meer geluid dan wanneer het apparaat een tijdlang aanstaat. Dit is normaal.
-U kunt - voorzichtig - proberen de fan met duim en wijsvinger in het midden aan te knijpen. Het komt wel eens voor dat er enigszins ruimte ontstaat tussen de beide helften van de fan. Door deze helften weer aan te knijpen kan de speling teniet worden gedaan met als gevolg minder lawaai.

Bij mij hielp het samenknijpen van de fan voor korte tijd, maar de gier kwam terug. Nu heb ik een nieuwe fan gekregen van Eminent en het gierende geluid is weg, daarnaast is hij sowieso een stuk stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakota85
JBS schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:41:
[...]
Ik weet niet of het voor de EM7080 afwijkend werkt als voor de EM7075 (die ik heb) maar in mijn geval heb ik een gebruiker aangemaakt in Windows 7 (gebruikersnaam "a" en wachtwoord "a", dat is lekker handig invoeren in de Eminemt) en dat werkt gewoon prima. Wel loop ik tegen het probleem aan dat ik een aantal keer moet bladeren naar de gedeelte mappen optie voordat ik deze ook daadwerkelijk zie.
Ik heb een gebruikersaccount 'EM7080' aangemaakt in Windows 7 en ook met een dergelijk makkelijk password. Onder Vista werkte dit perfect en kon ik zonder problemen inloggen. Nu werkt dat dus niet meer. zonder wachtwoord lukt het niet.

Hoe log ik als guest? De EM7080 vraagt iedere keer om een gebruikersnaam en wachtwoord. Wat moet ik invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350095

Bedankt voor de tip Draaklang,

Ja ja het werkte wel voor een uurtje ( -U kunt - voorzichtig - proberen de fan met duim en wijsvinger in het midden aan te knijpen. Het komt wel eens voor dat er enigszins ruimte ontstaat tussen de beide helften van de fan).

Zegt wel wat over de Quality Control en kwaliteit van de mediaplayer die eminent gebruikt .
Het werkte wel even maar nu doet ie het weer en erger zelfs .
Vind het wel vreemd om voor 120 euro zo'n slecht produkt te leveren want het komt erg veel voor als ik het nu hoor om me heen.
Ik neem wel contact op met de service desk via email want 45 ct per minuut voor hulp vind ikzelf wel iets aan de te dure kant .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 18:37

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb even een vraagje over de leverbaarheid van de 7080, zoals eerder al aangegeven zijn er 6 besteld bij Techdata, deze is nu al 6 keer van data gewijzigd. Zijn er soms leverings problemen met de EM7080 of moet er een minimum afgenomen worden? Ik ben namelijk helemaal geen geduldig persoon :P

Het kan ook gewoon laksheid zijn van Techdata zelf, voor hetzelfde geld had ik ze ook ergens anders kunnen bestellen maar ja je 'moet' gewoon aan je orderbedrag komen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
prutser001 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:59:
Ik heb even een vraagje over de leverbaarheid van de 7080, zoals eerder al aangegeven zijn er 6 besteld bij Techdata, deze is nu al 6 keer van data gewijzigd. Zijn er soms leverings problemen met de EM7080 of moet er een minimum afgenomen worden? Ik ben namelijk helemaal geen geduldig persoon :P

Het kan ook gewoon laksheid zijn van Techdata zelf, voor hetzelfde geld had ik ze ook ergens anders kunnen bestellen maar ja je 'moet' gewoon aan je orderbedrag komen.
Lijkt me niet iets voor dit topic aangezien hij bij andere shops gewoon direct leverbaar is... zou eens beginnen bij Techdata :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:18
Heb de em7080 nu een paar dagen in gebruik en een en ander geprobeerd. Systeem is erg instabiel, heb regelmatig vastlopers. Krijg dan geen beeld meer op TV en ook niet meer via netwerk te benaderen. Uit en aanzetten met de AB is dan de enige optie om alles weer op gang te krijgen. Heb als interne HDD de WD15EARS. Deze "gewoon" via het menu geformateerd. Heb toen systeem even geprobeerd (film via USB van laptop naar interne HDD gekopieerd en even getest, werkte prima). Toen firmware 1.0.4.01 geflashed met USB stick volgens instucties van Eminent en daarna HDD opnieuw geformateerd via menu en systeem bijgewerkt.
Heb voornamelijk getest terwijl NZBGet aan het downloaden was. Regelmatig de webinterface niet meer te benaderen en dan ook via TV niet. Weet van de problemen met de WD schijven, dus ga deze binnenkort opnieuw formateren op de wijze zoals Eminent dat heeft aangegeven (via telnet).
Iemand nog andere ideeën over de oorzaak van mijn problemen?

Systeem is aangesloten via bijgeleverde HDMI kabel op een Philips 42PFL5322 en via toslink op een Yamaha RXV-530 receiver.

[ Voor 0% gewijzigd door hansvk op 06-05-2010 20:28 . Reden: typefoutjes ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.g
  • Laatst online: 07-07-2020
Ik zag dat het hier eerder al eens gevraagd werd maar heb geen antwoord kunnen vinden. Werkt de muziekfunctie van de 7080 nou echt zo matig? Als ik op de "next" knop druk wordt er door het menu gescrolled. Dit kan toch niet echt de bedoeling zijn? Volgens mij heeft die in het begin (met oude firmware) wel gewoon gewerkt. Ook moet regelmatig de "info"-knop gebruikt worden om te kijken waar je überhapt gebleven bent met afspelen omdat altijd het laatst geselecteerde bestand omkadert blijft. Hier kan nog wel het een en ander aan geschaafd worden en denk niet dat dit zo heel moeilijk is toch? 8)7

Voor de rest....

Top apparaat!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358425

Ik heb de Eminent 7080 besteld zonder harde schijf. Is er nog een bepaald merk wat ik het beste kan gebruiken? Ik zag bijv deze WD Caviar Green 1TB, 64MB, SATA2 ergens in de aanbieding, is dat wat?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 358425 op 06-05-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

h40d: dat had ik dus ook... en daarna dus totaal niet meer op te starten, ook niet met opnieuw geformatteerde HD. Ding is nu al een kleine week bij Eminent, dus ik wacht met spanning op een werkend kastje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
@Sphere28: ik zou even goed nagaan of dat type WD problemen op kan leveren (staan ook topics over op het forum van Eminent).

@Sorcerer: het opnieuw opstarten gaat bij mij wel gewoon vlekkeloos. Maar ik moet nog vanalles testen om te bekijken waar het nu precies fout gaat.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05 13:42
Anoniem: 358425 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:40:
Ik heb de Eminent 7080 besteld zonder harde schijf. Is er nog een bepaald merk wat ik het beste kan gebruiken? Ik zag bijv deze WD Caviar Green 1TB, 64MB, SATA2 ergens in de aanbieding, is dat wat?
Ik heb de 1.5TB WD Caviar Green. Bevalt prima. Is vrij stil en 1.5 TB is wel nodig als je HD content erop gaat zetten. Wat wel erg of zelfs SUPER zou zijn is als de eSATA op de 7080 gebruikt kan worden als slave, zodat je hem aan je PC kan koppelen en data kan copieren. Zal een stuk sneller gaan dan met de USB\UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-04 22:10
@h40d: We hebben een 1.0.4.02 beta firmware die minder ram verbruikt, wellicht lost dit je problemen al volledig op. Het kan in de EARS disk zitten, aangezien daar ook de swapfile op wordt opgeslagen. Je hebt de EARS wel in je EM7080 geformatteerd ?

@Ray187: De SATA port kan enkel als host-port dienst doen, helaas :(

Nogmaals 1.0.4.02 met RTL gemist e.d. erin, op ons forum te vinden zoals eerder genoemd.
http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=11&t=164
(Lees goed de instructies. Overslaan of niet uitvoeren van stappen levert niet-werkende functies op.)

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356947

even een vraag mijn hd player geeft aan dat de dhcp niet klaar is wat kan ik hier aan doen.??
kan iemand mij dat vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:18:
@h40d: We hebben een 1.0.4.02 beta firmware die minder ram verbruikt, wellicht lost dit je problemen al volledig op. Het kan in de EARS disk zitten, aangezien daar ook de swapfile op wordt opgeslagen. Je hebt de EARS wel in je EM7080 geformatteerd ?
Zal de beta eens proberen. Heb de EARS in de EM7080 geformateerd en lijkt verder goed te werken. Maar zal ook eens proberen om deze te formateren op de door jullie aangegeven methode via telnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Heb de 7080 aangesloten via SDPIF op mijn home cinema set en via HDMI op mijn TV

Nu wil ik graag dat bij afspelen van films het geluid ontvangen zowel via de TV en de home cinema set tegelijkertijd maar dit lukt niet, welke instellingen moet ik hebben?

Heb de laatste (beta) firmware erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, heb de Eminent binnen en gelijk de nieuwste firmware erop gezet. Heb alleen nog een vraag betreft het audio geluid. Ik heb de audio via een optische kabel verbonden maar welke instelling kan ik nu het beste gebruiken, de SPDIF Downmix PCM of de SPDIF RAW (Bitstream). Het valt me namelijk op dat het geluid een stuk minder is dan wanneer ik de films via me PS3 afspeel met optische kabel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
evdv schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:25:
Heb de 7080 aangesloten via SDPIF op mijn home cinema set en via HDMI op mijn TV

Nu wil ik graag dat bij afspelen van films het geluid ontvangen zowel via de TV en de home cinema set tegelijkertijd maar dit lukt niet, welke instellingen moet ik hebben?

Heb de laatste (beta) firmware erop gezet.
volgens mij zit in de Eminent geen lipsynch/delay instelling, dus dat zul je via de home cinema set moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakota85
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:18:

@Ray187: De SATA port kan enkel als host-port dienst doen, helaas :(

Nogmaals 1.0.4.02 met RTL gemist e.d. erin, op ons forum te vinden zoals eerder genoemd.
http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=11&t=164
(Lees goed de instructies. Overslaan of niet uitvoeren van stappen levert niet-werkende functies op.)
Heb je misschien ook een oplossing voor mijn probleem? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud_melis
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 20:14
Ik heb firmware 1.0.4.02 geinstalleerd, de streams werken inderdaad stukken beter!

Ik kan echter niet meer naar de Bittorrent client en ook de NZBget is niet benaderbaar. Ik werk met de Eminent Wifi module en had al eerder het probleem dat de grote torrents niet afgemaakt werden, vandaar dat ik hoopte dat deze update dat zou verhelpen. Ook bij de helpdesk gemeld maar nog geen oplossing gevonden.

Via Netwerk > EM7080 geeft windows aan dat de HDD1 niet toegankelijk is. Deze problemen had ik eerder niet met de vorige firmware (alleen maakte hij de torrents dus niet af). Via LAN lukt het wel om de client te benaderen en grote torrents te downloaden. Alleen dus niet via Wifi.... helaas ben ik daartoe verplicht.

Suggesties?

Ewoud

[ Voor 10% gewijzigd door ewoud_melis op 08-05-2010 20:52 . Reden: LAN getest, werkt wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353665

Anoniem: 353665 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:26:
[...]

oh ja.... ik mis (soms) een ledje om te zien of de 7080 aan staat.....
gisteren sinds lange tijd weer eens aangezet en tot mijn verbazing....
een groene led, kennelijk een teken van de HD.
Dus toch een ledje die aangeeft dat het toestel ingeschakeld is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08-2022
Wat ik ook doe ik krijg het niet voor elkaar om via de 7080 via SAMBA verbinding te maken met mijn Windows 7 PC. Hij blijft maar met het inlog schermpje komen en ook al vul ik niets in, het werkt voor geen meter. Heb de FAQ tot op de detail nauwkeurig gevolgd en uitgevoerd, maar geen resultaat.

Wie o wie zou mij kunnen assisteren in dit probleem?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
@Moumentai: Eminent helpdesk? ;)

Ok, beetje flauw misschien maar het probleem is dat het niet precies duidelijk is wat er aan de hand is: wat werkt er niet (voor geen meter is niet duidelijk) en tot waar gaat het wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
hemiparo schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:36:

Ok, beetje flauw misschien maar het probleem is dat het niet precies duidelijk is wat er aan de hand is: wat werkt er niet (voor geen meter is niet duidelijk) en tot waar gaat het wel goed?
Laat ik beginnen met wat er wel werkt :). De 7080 ziet mijn werkgroep van de PC en ziet daarin ook mijn PC staan. Dus op zich is de verbinding naar mijn PC toe goed. Alleen zodra ik kies voor mijn PC verbinding maken via SAMBA, krijg ik het oh zo mooie inlog schermpje waarin je een gebruikers ID en wachtwoord moet invullen. Na alles te hebben gedaan van de Windows 7 FAQ van Eminent over dit probleem, werkt het helaas nog niet. Waar het dan precies fout gaat weet ik niet. Misschien moet ik toch nog een ID en wachtwoord invullen? Zo ja, dan vraag ik me af welke. Als ik de mijne invul waarmee ik de computer in kom, pikt de 7080 dat ook niet. Misschien moet er nog iets speciaals ingevuld worden bij ID? Zoals met domeinen vaak het geval is: DOMEIN\Gebruikersnaam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakota85
Moumentai schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:54:
[...]

Laat ik beginnen met wat er wel werkt :). De 7080 ziet mijn werkgroep van de PC en ziet daarin ook mijn PC staan. Dus op zich is de verbinding naar mijn PC toe goed. Alleen zodra ik kies voor mijn PC verbinding maken via SAMBA, krijg ik het oh zo mooie inlog schermpje waarin je een gebruikers ID en wachtwoord moet invullen. Na alles te hebben gedaan van de Windows 7 FAQ van Eminent over dit probleem, werkt het helaas nog niet. Waar het dan precies fout gaat weet ik niet. Misschien moet ik toch nog een ID en wachtwoord invullen? Zo ja, dan vraag ik me af welke. Als ik de mijne invul waarmee ik de computer in kom, pikt de 7080 dat ook niet. Misschien moet er nog iets speciaals ingevuld worden bij ID? Zoals met domeinen vaak het geval is: DOMEIN\Gebruikersnaam ?
Ik zit met precies hetzelfde probleem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

dakota85 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:36:
[...]

Maak even een nieuwe gebruikersaccount aan met simpele gebruikersnaam en wachtwoord. Zorg ervoor dat deze account rechten heeft op je gedeelde mappen. Navigeer op je EM7080 naar de gedeelde mappen nadat je de login gegevens ingevoerd hebt behorende bij de zojuist aangemaakte account. Het kan zijn dat je "gedeelde mappen" een aantal keer moet openen alvorens je de mappen ook daadwerkelijk ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353665

waarom dan niet gewoon naar de hdd1 met \\ipadres dus bv: \\172.25.5.12 en voor nzbget naar \\172.25.5.12:8080 maar dan natuurlijk wel het toegewezen ip adres gebruiken... bij mij werkt dat gewoon met windkracht 7
edit: dan niet in het inlogschermpje maar in de adresbalk.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 353665 op 10-05-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Anoniem: 353665 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:42:
waarom dan niet gewoon naar de hdd1 met \\ipadres dus bv: \\172.25.5.12 en voor nzbget naar \\172.25.5.12:8080 maar dan natuurlijk wel het toegewezen ip adres gebruiken... bij mij werkt dat gewoon met windkracht 7
edit: dan niet in het inlogschermpje maar in de adresbalk.
Het gaat toch om het streamen van media die in gedeelde mappen op een computer staat? Dan heb je er weinig aan om in te loggen op je EM7080 vanaf je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
JBS schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:31:
[...]
Maak even een nieuwe gebruikersaccount aan met simpele gebruikersnaam en wachtwoord. Zorg ervoor dat deze account rechten heeft op je gedeelde mappen. Navigeer op je EM7080 naar de gedeelde mappen nadat je de login gegevens ingevoerd hebt behorende bij de zojuist aangemaakte account. Het kan zijn dat je "gedeelde mappen" een aantal keer moet openen alvorens je de mappen ook daadwerkelijk ziet.
Zelfs met iets simpels als "a" als inlognaam en "a" als wachtwoord, blijf ik de Login Mislukt foutmelding zien. Toch doe ik dan waarschijnlijk nog iets fout. Nieuwe gebruikersaccount lijkt bij mij in ieder geval niet te werken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de geïnteresseerden: Nieuwe firmware versie 1.0.4.02 is uit: http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=11&t=197

Version 1.0.4.02

Web services:
- Added RTL Gemist
- Added ZDF Mediathek
- Started work on Metafeeds configurable user-accounts.
- RTMP support has been added in form of flvstreamer (RTMPDUMP fork.)
(Example link "http://127.0.0.1/cgi-bin/rtmp?rtmp://site.stream.url/stream:etc or see metafeeds.)
- RTMPe support

System:
- Interim release while waiting on updated Realtek SDK
- Web services corrected. This means Ziggo should now work correctly.
- NZBget upgraded to version 0.7.0-R380 (stable)
- NZBgetweb upgraded to version 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:02
Ik heb een vraag welke ik simpelweg niet kan vinden op het internet (noch op het opensource forum, daar is FTP een veelvoorkomend woord waardoor ik daar niet op kan zoeken): kan ik ook vanaf FTP streamen? Ik heb hier namelijk een Humax 5050c aangesloten op het netwerk, maar deze heeft alleen een FTP server interface, hij maakt gebruik van .ts bestanden dus de Eminent zou het moeten kunnen.

Via Samba en uPnP krijg ik de server niet tevoorschijn, er zit overigens momenteel geen harde schijf in (kan zijn dat dit nodig zou moeten zijn). Ik ben er een beetje bang voor dat dit helemaal niet werkt en dat zou ik erg zonde vinden: dan kan ik mijn opgenomen programma's niet boven ook kijken. En mocht dit niet kunnen, zou dit dan in de toekomst eventueel toegevoegd kunnen worden of kan het sowieso niet? (Hiervoor kijkt ik Eminent zelf even aan ;) )

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356026

hemiparo schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:36:

Laat ik beginnen met wat er wel werkt . De 7080 ziet mijn werkgroep van de PC en ziet daarin ook mijn PC staan. Dus op zich is de verbinding naar mijn PC toe goed. Alleen zodra ik kies voor mijn PC verbinding maken via SAMBA, krijg ik het oh zo mooie inlog schermpje waarin je een gebruikers ID en wachtwoord moet invullen. Na alles te hebben gedaan van de Windows 7 FAQ van Eminent over dit probleem, werkt het helaas nog niet. Waar het dan precies fout gaat weet ik niet. Misschien moet ik toch nog een ID en wachtwoord invullen? Zo ja, dan vraag ik me af welke. Als ik de mijne invul waarmee ik de computer in kom, pikt de 7080 dat ook niet. Misschien moet er nog iets speciaals ingevuld worden bij ID? Zoals met domeinen vaak het geval is: DOMEIN\Gebruikersnaam ?

Bij mij werk dit ook niet krijg ook steeds inlog scherm bij SAMBA.

Voor de rest werkt alles goed, alleen uitzending gemist van de NOS draait bij mij alleen nog niet (kan door Alice copperjet 1616-2p modem komen)

RTL gemist werkt wel perfect.

Western Digital Caviar Green WD15EADS. 1.5TB | WD15EADS Draait perfect.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 356026 op 11-05-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
Anoniem: 356026 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:32:
[...]

Laat ik beginnen met wat er wel werkt . De 7080 ziet mijn werkgroep van de PC en ziet daarin ook mijn PC staan. Dus op zich is de verbinding naar mijn PC toe goed. Alleen zodra ik kies voor mijn PC verbinding maken via SAMBA, krijg ik het oh zo mooie inlog schermpje waarin je een gebruikers ID en wachtwoord moet invullen. Na alles te hebben gedaan van de Windows 7 FAQ van Eminent over dit probleem, werkt het helaas nog niet. Waar het dan precies fout gaat weet ik niet. Misschien moet ik toch nog een ID en wachtwoord invullen? Zo ja, dan vraag ik me af welke. Als ik de mijne invul waarmee ik de computer in kom, pikt de 7080 dat ook niet. Misschien moet er nog iets speciaals ingevuld worden bij ID? Zoals met domeinen vaak het geval is: DOMEIN\Gebruikersnaam ?

Bij mij werk dit ook niet krijg ook steeds inlog scherm bij SAMBA.

Voor de rest werkt alles goed, alleen uitzending gemist van de NOS draait bij mij alleen nog niet (kan door Alice copperjet 1616-2p modem komen)

RTL gemist werkt wel perfect.
Ik denk toch dat Eminent hier misschien wat meer aandacht aan moet geven. Wat dieper ingaan op dit probleem en hopelijk tot een oplossing komen. Ook al heb ik ergens gelezen dat het mis gaat bij Windows 7 en niet zo zeer in de 7080 media speler, maar toch... Windows 7 gebruikers zijn wel de dupe hiervan. Klagen bij Microsoft zal tot niets leiden denk ik zo :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359073

Ik ben van plan een mediaplayer te kopen. De bedoeling is om al mijn dvd's, ca: 1300 op schijf te zetten. Deels op de mediaplayer en deels via een NAS en/of op de HDD van de aangesloten pc's.
Tot zover mijn bedoeling.
Daar ik bijna alleen maar dvd's ga opslaan en afspelen welke zijn opgebouwd uit VOB files in een TS-VIDEO map, zoek ik een player waar ik de betreffende film kan selecteren via de map waarin de TS-VIDEO map staat. Ik heb begrepen dat, wanneer je de VOB 1 moet starten er geen menu verschijnt en je dus geen subs etc. kunt instellen.
Mijn vraag is dus of ik bij de Eminent 7080 rechtstreeks de map kan aansturen of niet.
Ik hoop dat iemand me dit duidelijk kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Je bedoelt bijv. de volgende indeling?
.../Knowing (2009)/VIDEO_TS (en eventueel AUDIO_TS)
.../Batman - The Dark Knight (2008)/VIDEO_TS (en eventueel AUDIO_TS)

Of bedoel je dat niet? Dat werkt namelijk gewoon prima :) Zo gauw ik de map Batman - The Dark Knight (2008) of Knowing (2009) selecteer (met de "OK" knop) geeft hij de twee volgende opties aan: "Map afspelen" en "Map bladeren". Eerste optie zorgt ervoor dat hij meteen afspeelt ;) Inclusief menu.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359073

Spitfire, bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik mijn keuze nu wel kan maken.
GROETJES,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:25
dakota85 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:36:
[...]

Het probleem was bij mij uiteindelijk opgelost door de REG-FIX te downloaden en draaien op de pc, zie bijna onderaan deze post.

In Windows 7 worden de gedeelde mappen niet standaard weergegeven in het netwerk. Hieronder de instructies om dit alsnog werkend te krijgen.

1.Klik op Start, Configuratiescherm
2.Klik onder 'Netwerk en Internet' op 'Netwerkstatus en -taken weergeven'
3.Klik aan de linker zijde van het scherm op 'Geacvanceerde instellingen voor delen wijzigigen'.
4.Klik aan de rechterzijde op het pijltje bij 'Thuis of werk (huidig profiel)' om deze in te klappen.
5.Klik daarna op het pijltje rechts naast Public, om dit menu uit te klappen.
6.Wijzig/controleer de volgende instellingen:

1.Selecteer 'Netwerkdetectie inschakelen'.
2.Selecteer 'Bestands- en printerdeling inschakelen'.
3.Selecteer 'Openbare mappen delen uitschakelen'.
4.Selecteer 'Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen'.
7.Klik op 'Wijzigingen opslaan', administratie toestemming is mogelijk vereist.
Eigenschappen van je gedeelde map aanpassen

1.Ga naar de map die je wilt delen.
2.Klik met de rechtermuisknop op de map en kies 'Eigenschappen'.
3.Ga naar het tabblad 'Delen',
4.Klik 'Delen'.
5.Klik op het pijltje en selecteer de gebruiker 'Iedereen'.
6.Klik nu op 'Toevoegen'.
7.Zorg ervoor dat minimaal 'Lezen' geselecteerd is voor deze gebruiker.
8.Klik op Delen op de map te delen.
9.Klik op 'Gereed' om de instellingen op te slaan.
10.Ga naar het tabblad Beveiliging, controleer of 'Iedereen' in de lijst voorkomt. Zo niet, klik op Bewerken.

1.Klik op 'Toevoegen', waarna een nieuw venster verschijnt.
2.Klik op 'Geavanceerd'.
3.Klik op 'Nu zoeken'.
4.Selecteer 'Iedereen' uit de lijst met zoekresultaten.
5.Klik daarna op OK, daarna nogmaals op OK.
6.Klik wederom op OK en je bent terug bij het tabbald Beveiliging.

11.Klik daarna op Sluiten om de mapeigenschappen te sluiten.
Dit is in principe voldoende om de map te delen voor de mediaspeler.

De gebruiker 'Iedereen' komt niet in mijn lijst voor?
Mogelijk komt de gebruiker 'Iedereen' niet voor in je systeem. Volg deze instructies om de gebruiker toe te voegen.

1.Klik met de rechtermuisknop op de map die je wilt delen en open Eigenschappen.
2.Ga naar het tabblad Delen.
3.Klik op 'Geavanceerd delen', administratie toestemming is mogelijk vereist.
4.Zet een vinkje bij 'Deze map delen'.
5.Klik nu op 'Machtigingen'.
6.Voeg nu de gebruiker 'Iedereen' als volgt toe:

1.Klik op 'Toevoegen', waarna een nieuw venster verschijnt.
2.Klik op 'Geavanceerd'.
3.Klik op 'Nu zoeken'.
4.Selecteer 'Iedereen' uit de lijst met zoekresultaten.
5.Klik daarna op OK, daarna nogmaals op OK.

7.Selecteer 'Iedereen'.
8.Zorg ervoor dat minimaal 'Lezen' toegestaan is.
9.Klik op OK om de instellingen op te slaan.
10.Klik daarna op Ok, vervolgens op Sluiten om de mapeigenschappen te sluiten.

Geavanceerde instellingen wijzigen bij problemen
Het kan zijn dat de map óf specifieke bestanden niet benaderbaar zijn of niet afgespeeld kunnen worden.

1.Klik hier om een Register bestand te downloaden om de rechten in het register te wijzigen.

2.Klik met de recthtermuisknop op de link en kies 'Bestand opslaan als...'.
3.Sla het bestand op je bureaublad op.
4.Klik met de rechtermuisknop op het ZIP bestand en kies 'Alles uitpakken', volg de instructies in de wizard.
5.Nadat de bestanden zijn uitegepakt zie je een bestand met de naam 'Windows-sharing.reg'. Klik met de rechtermuisknop op dit bestand en kies 'Als administrator uitvoeren'.
6.Start de computer opnieuw op.
In het menu van de hdMEDIA RT kies je daarna bijvoorbeeld Video, kies vervolgens Samba, kies je werkgroep en kies daarna je computer. Er komt alsnog een inlogscherm in beeld, hier hoeft nu niets ingevuld te worden, dus klik op OK. Klik vervolgens de gedeelde map aan en de bestanden zijn beschikbaar.

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
  • Laatst online: 22:25
@ Eminent

- Mogelijk maken voor een shuffle functie van mp3
- MP3 map afspelen ipv losse liedjes
- Afspeelbar weergeven tijdens spelen van mp3 bestand: verstreken tijd, tijd te gaan, progress bar, etc (heb nog een crt tv dus kan zijn dat ik niet alles in beeld krijg :|
- Mogelijkheid ftp toegang gegevens in te stellen dat als ik port 21 open zet in de router niet iedereen kan inloggen
- Mogelijkheid tot behouden van instellingen bij Firmware upgrade. Apparaat net nieuw en al 3x opnieuw mogen instellen.
- Standaard instellen van NL subs

Cheers

edit: misschien dat er dubbele vragen tussen, nog niet het hele topic doorgenomen :$

[ Voor 10% gewijzigd door Heineken01 op 12-05-2010 20:38 ]

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Aan bovenstaande: Het is hier geen request-topic waarin je alles maar mag aanvragen bij Eminent! Bovenstaande post is dus wat hier absoluut niet de bedoeling is.

De post daarboven natuurlijk wel, daar kunnen anderen misschien mee geholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mijn EM7080 blijft een probleem-apparaat. Is teruggestuurd door de helpdesk, die het uitgebreid getest zou hebben en maar de nieuwste firmware erop heeft geflashed... maar na 2x power off wil het ding weer niet doorstarten.

Zonder harddisk werkt het allemaal wel. Met een lege harddisk ook, direct na het formatten ook, maar daarna lijkt er wel telkens iets stuk te gaan. Harddisk lijkt verder wel prima in orde te zijn en het is voor mij erg onhandig om er een nieuwe in te doen en daarmee te testen (heb alleen onbetrouwbare disks + 1 reserve liggen)...

Het klinkt nu alsof hij een fsck zit te doen op de disk. Vraag me af wat er nou telkens aan de hand is... Ben ik nou de enige die al uren kwijt is aan prutsen om het ding fatsoenlijk aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de 7080 goed aan de praat gekregen, alleen heb ik nu met meerdere films dat het geluid af en toe wegvalt en dan weer terug komt. Weet iemand wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Sorcerer8472 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:06:
Mijn EM7080 blijft een probleem-apparaat. Is teruggestuurd door de helpdesk, die het uitgebreid getest zou hebben en maar de nieuwste firmware erop heeft geflashed... maar na 2x power off wil het ding weer niet doorstarten.

Zonder harddisk werkt het allemaal wel. Met een lege harddisk ook, direct na het formatten ook, maar daarna lijkt er wel telkens iets stuk te gaan. Harddisk lijkt verder wel prima in orde te zijn en het is voor mij erg onhandig om er een nieuwe in te doen en daarmee te testen (heb alleen onbetrouwbare disks + 1 reserve liggen)...

Het klinkt nu alsof hij een fsck zit te doen op de disk. Vraag me af wat er nou telkens aan de hand is... Ben ik nou de enige die al uren kwijt is aan prutsen om het ding fatsoenlijk aan de praat te krijgen?
Heb je toevallig een Western Digital Caviar "EARS" harddisk? Daar zijn problemen mee, wordt behandeld op het forum van Eminent. Ik had die ook gekocht, zag de problemen en kreeg het advies om de (oudere) "EADS" te kopen, ze zijn er nog mee bezig. Heb hem toen gauw omgeruild. Er is wel een soort workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 16:53
Hallo,

Ik heb een probleempje, ik wil via mijn netwerk bestanden van de pc naar de mediaspeler kopiëren, maar dat lukt niet. Bij 'bestanden kopiëren' krijg ik dan via NET alleen de mappen MyShortcuts en MyNeighbours, beide mappen zonder inhoud. Ik heb al de mappen op de pc aangeklikt welke ik wil delen.
Ik heb windows vista op deze pc.

Edit: Nieuwste firmware geïnstalleerd, maar geen vordering
SonnSikk

[ Voor 7% gewijzigd door Stockbaard op 16-05-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waaghals
  • Laatst online: 28-02 12:21
Hallo,

Na een periode van ergernis (dan werkt het wel goed, dan weer niet) |:( , van het streamen van media van PC naar PS3, ben ik opzoek naar een HD media-speler.

De Eminent 7080 is een mooi apparaat en staat op mijn lijst. Maar ook de Mede8er MED500X ziet er interessant uit.

Iemand hier die ook voor zo'n keuze heeft gestaan, of enige ervaring heeft van de Mede8er MED500X?

Voordelen, Nadelen, Verschillen?

Grtz,

Waaghals

[ Voor 5% gewijzigd door waaghals op 16-05-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

waaghals schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:33:

Iemand hier die ook voor zo'n keuze heeft gestaan, of enige ervaring heeft van de Mede8er MED500X?
ja ik ook.
had eerst de mede8er gezien en er van alles over gezocht op inet, toen kwam ik dus ook de 7080 tegen en deze vergeleken.
zit niet veel verschil tussen, de mede8er ziet er alleen beter uit vind ik.
ik heb nu nog geen van de 2 want ben dinsdag jarig en dan zie ik wel welke van de 2 ik krijg.
ben met alle 2 blij.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Wortelstok schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:55:
[...]

Heb je toevallig een Western Digital Caviar "EARS" harddisk? Daar zijn problemen mee, wordt behandeld op het forum van Eminent. Ik had die ook gekocht, zag de problemen en kreeg het advies om de (oudere) "EADS" te kopen, ze zijn er nog mee bezig. Heb hem toen gauw omgeruild. Er is wel een soort workaround.
Het is een AADS (GreenPower 750G). Lijkt erop dat die niet onder de probleemschijven valt echter...
Een andere schijf doet het nu wel al een tijdje zonder problemen. De WD Green geeft verder geen smart-errors ofzo, dus ik neem aan dat het eventueel een soortgelijk probleem is (EminentHelpdesk?)

Hoewel, de WD Green heeft het verder wel een tijdje gewoon gedaan en is pas kort na een fw-upgrade gaan falen. Dus waar het nou precies aan ligt..?

[ Voor 28% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-05-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
Sinds de laatste firmware update krijg ik het niet meer voor elkaar, om NZBget de instellingen te laten onthouden die ik in de config zet. Elke keer als ik de 7080 uitzet en weer aanzet, is NZBget weer de instellingen vergeten en moet ik het handmatig in gaan vullen.

Heb al geprobeert de map nzbget te verwijderen, zodat de 7080 het vervolgens opnieuw kan aanmaken (wat overigens NIET gebeurt). Ook het opnieuw installeren van de uitbreidingen heeft geen zin gehad.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360391

Hoi ik heb een vraagje ten aanzien van mijn Eminent EM7080 HD, ik heb deze sinds een maandje en ik ben opzich zeer tevreden, hij speelt bijna alles af maar daar ligt nu ook meteen mijn vraag. Bij sommige MKV bestanden krijg ik keurig netjes de film in het kleine preview beeldje tezien maar als ik dan op play druk blijft mijn TV zwart beeld houden en dat houd zo'n 10sec aan totdat ik geen signaal in beeld krijg en ik mijn Eminent helaas uit en weer aan moet zetten. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
De film speelt trouwens perfect op mijn PC.

Groetjes Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Heb afgelopen vrijdag eindelijk mijn EM7080 in ontvangst mogen nemen, 2TB Samsung schijf erin firmware op usb stick gezet, flashen en gaan. Gelijk wat films gekopieerd over m'n netwerk (~5mb/s?) en kijken maar.
Beeld ziet er goed uit, 7 1080p films geprobeerd en 5 720p films had alleen in 1 film dat afentoe het beeld 'haperde' niet overdreven ofzo maar wel merkbaar heb het niet bij andere films gehad dus ik denk dat het aan die film lag.

De webservices werken ook goed, draaien gewoon goed alleen de kwaliteit is om te huilen van b.v. uitzending gemist.

Het enige probleem waar ik tegenaan loop is dat de bittorrent client vastloopt(dus ook de speler)? Als ik 'account management' klik doet hij niets meer, en moet ik hem echt uitzetten en weer aanzetten. Ik heb er 1 torrent instaan niets bijzonders, deze lijkt afentoe ook opnieuw te starten.

Het is wel een HELE vooruitgang op de oude Freecom die ik heb, kopieren van spul gaat 6x sneller, HDMI etc zoiezo fullhd, itt divx en met geluk dat hij een 480p filmpje slikte, ben erg benieuwd wat hij doet met de oudere divx films/series die ik nog heb.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:06:
Hier geen problemen met doorstarten ofzo, alleen geluid wat soms weg valt en infoplaatjes die niet altijd weg willen gaan. Welke hdd heb je?

Mijn Samsung Spinpoint HD103SJ 1 TB 3,5" SATA harddisk werkt perfect!

[ Voor 51% gewijzigd door hemiparo op 23-05-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
new i.p.v. edit... :(

[ Voor 97% gewijzigd door hemiparo op 23-05-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomPé
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-04 12:20
Sinds afgelopen vrijdag de Eminent 7080 aangeschaft. Leuk apparaat wat inderdaad veel afspeelt.
Echter heb ik wel problemen met het afspelen van films via het netwerk. Ik maak gebruik van een standaard windows server 2008 R2. Hier heb ik één grote share met daarin al mijn films. Apparte gebruiker aangemaakt waarmee ik via de Eminent in kan loggen op deze share.

Kies ik nu op mijn Eminent voor Samba en ik log in op deze share dan verschijnen inderdaad al mijn films. Alleen als ik nu een film (mkv) wil afspelen dan geeft hij aan "ongeldig bestand". Dit is overigens niet bij alle mkv films. Dit vind ik dus ook het vreemde, 9 van de 10 films werken niet via het netwerk (ongeldig bestand) maar als ik dezelfde films op een externe disk zet en vervolgens via usb afspeel werken ze allemaal wel.

Films zijn allemaal zo rond de 10 Gb, netwerk snelheid is goed. Ik draai op dit moment al firmware 1.0.4.2.

TomPé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

hemiparo schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:11:
[...]

Hier geen problemen met doorstarten ofzo, alleen geluid wat soms weg valt en infoplaatjes die niet altijd weg willen gaan. Welke hdd heb je?

Mijn Samsung Spinpoint HD103SJ 1 TB 3,5" SATA harddisk werkt perfect!
Het was een WD Green 750 GB. Zit nu als test een Seagate 1 TB-disk in die errors gaf in een andere pc hier. Ondanks dat hij toen SMART-errors gaf (en dus eigenlijk nog RMA moet), werkt het met deze disk wel vlekkeloos.

Lijkt dus aan die WD Green te liggen (die overigens geen SMART-errors opgeeft, lijkt helemaal in orde!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik heb er nu een 2TB Samsung inzitten, werkt als een zonnetje.
Enige waar je rekening mee moet houden is dat je eerst flashed naar de laatste firmware en dan via het menu HDD format doet.

Klopt het trouwens dat de EM7080 ~5MB/s trekt? Sneller wil hij niet gaan over mijn netwerk.
Als voorbeeld, mijn werkstation naar mijn server gaat ongeveer met 90MB/s.

Haperingen heb ik trouwens opgelost door die 1080p/24p oid aan te zetten, alles loopt nu lekker soepel.

[ Voor 12% gewijzigd door prutser001 op 23-05-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
prutser001 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 17:40:
Klopt het trouwens dat de EM7080 ~5MB/s trekt? Sneller wil hij niet gaan over mijn netwerk.
Als voorbeeld, mijn werkstation naar mijn server gaat ongeveer met 90MB/s.
Bij mij trekt hij iets meer, maar ik geloof dat hij maximaal 8MB/s doet met NZBGet (en de laatste firmware 1.0.4.2). Overigens duurt het parren en unrarren best lang, dus "even snel" een film downloaden kun je beter op je PC doen, en dan via FTP kopieren naar je player of direkt van je PC streamen. De ingebouwde client werkt wel goed verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:31

Sa1

Misschien een heel domme vraag, maar kan het nergens vinden.

Hoe diep is dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3Baak
@ Prutser001

Welke HD van samsung heb je erin gezet?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3Baak
Sa1 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:13:

Het was ff zoeken maar dan heb je ook wat h * b * d = 5 * 16,5 * 16,5

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Leuke en uitgebreide review hier.
Conclusions
Eminent’s EM7080 is a very highly accomplished digital media receiver. The hardware is a little large, but looks good and provides room for a 3.5” hard drive for local storage, whilst the receiver itself offers fantastic file format support and a strong feature set, especially for movie buffs with home cinema setups. Whilst there are some niggles with file access over uPnP, and the audio and photo experiences lack the pizzazz of movies, Eminent have done a great job integrating a wide range of popular online web services to keep you entertained long after your local media has started to grow stale.
At £124.99, it’s a complete steal – iron out a couple of rough edges, and you have a fantastic DMR that will gobble up and play any media you care to throw at it with style, Highly recommended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

A3Baak schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:34:
@ Prutser001

Welke HD van samsung heb je erin gezet?

Grtz
Het is de Samsung Spinpoint F3 HD203WI 2TB, installatie was geen probleem met de laatste firmware.

1 ding viel me trouwens wel op, ik heb 1 film VC1/WMA (pro) ik krijg hier met geen mogelijkheid het geluid goed,
aangesloten via Spdif - Bitstream, het volume moet echt max/max staan wil ik iets horen

Andere films geven geen enkel probleem, ook op mijn computer doet deze film het goed.
Sa1 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:13:

.
Hij is even breed als diep, je moet alleen wel de kabels meetellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51970

>>>Eminent schreef: Voor de geïnteresseerden: Nieuwe firmware versie 1.0.4.02 is uit<<<

Ah! Nieuwe firmware! Vlug vlug, kijken of Eminent iets aan de audio gedaan heeft. Maar helaas, weer is m'n hoop vervlogen..... :'(

Beste Eminent, is het nu werkelijk zo moeilijk om een voorgangsbalkje te introduceren (zoals zo vele mediaplayers hebben)? En dat de nummerindicatie nu ook gewoon eens meegaat als het volgende nummer gespeeld gaat worden? Want dat blijft gewoon staan. Wel als je zélf bewust het volgende nummer aanklikt, ja, dan laat hij de info wel zien. Maar niet als je een map vol losse nummers hebt, en je laat die gewoon afspelen.

Ik heb de 7080 gekocht een mede vanwege de reacties en beoordleingen hier op Tweakers, maar ik ben bang dat Eminent wel veel doet voor het videodeel, maar het audiodeel volledig over het hoofd ziet. Nou ja, ik wacht het nog even af, maar anders kun je mijn 7080 binnenkort op marktplaats vinden. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Zoals eerder gezegd: het is hier niet alleen een vraagbaak aan Eminent :)

Mijn advies, mail jouw verhaal/vraag naar Eminent en kijk wat voor reactie er komt. Verwacht overigens ook niet dat het 1,2,3 opgelost zal zijn. Begrijp me niet verkeerd: je opmerkingen zijn niet verkeerd maar Eminent leest ook niet alles en als er bij de support geen reactie komt. Als je een reactie (oplossing) hebt horen we dat uiteraard graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hemiparo schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:16:
......Mijn advies, mail jouw verhaal/vraag naar Eminent en kijk wat voor reactie er komt.......
OK, ik had al eens eerder dit gemailed naar Eminent, en toen was inderdaad de opmerking, dat ik de firmware in de gaten moest houden. Maar ik zal nog eens een poging doen.
Jehoort er nog van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Tja, dat is weer het nadeel... en het is jammer dat er niet altijd een (verwachting van) tijd aangegeven kan worden... maar misschien komt er snel een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hemiparo, mag ik jou nu eens concreet vragen of jij die audio-dingetjes ook tegenkomt, of heb ik iets bij de instellingen over het hoofd gezien? Of vind je het gewoon niet zo boeiend, en accepteer je gewoon zoals het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een simpele vraag wellicht, maar toch maar even voor de zekerheid: Kan ik meerdere externe schijnven aansluiten op de 7080? In de beschrijving op de site van Eminent staat: "Als je meer opslagruimte wilt gebruiken, dan sluit je gemakkelijk een USB stick of harde schijf aan".
Ik weet, er zitten meerdere USB-poorten op de spelere, maar hier wordt gesproken van "een" schijf/stick aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Anoniem: 51970 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:52:
Een simpele vraag wellicht, maar toch maar even voor de zekerheid: Kan ik meerdere externe schijnven aansluiten op de 7080? In de beschrijving op de site van Eminent staat: "Als je meer opslagruimte wilt gebruiken, dan sluit je gemakkelijk een USB stick of harde schijf aan".
Ik weet, er zitten meerdere USB-poorten op de spelere, maar hier wordt gesproken van "een" schijf/stick aansluiten.
Ik heb net even een HD en een USB stick aangesloten; hij geeft dan onder "USB" de twee als C: en D: aan. Werkt zonder problemen, als je muziek afspeelt op de ene kun je foto's kijken op de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Anoniem: 51970 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:43:
hemiparo, mag ik jou nu eens concreet vragen of jij die audio-dingetjes ook tegenkomt, of heb ik iets bij de instellingen over het hoofd gezien? Of vind je het gewoon niet zo boeiend, en accepteer je gewoon zoals het is?
Eerlijk is eerlijk... ik accepteer het zoals het is :)

Gebruik de Eminent op dit moment alleen voor films en dat gaat bijna altijd goed. Mijn problemen zijn het soms wegvallen van audio na pauze (geen idee hoe dat kan) of dat de meldingen in beeld blijven staan. Verder werkt het zeer goed. Muziek ga ik binnenkort mee beginnen en dan zal ik daar ook wat kritischer in worden...

Denk wel dat Eminent op dit moment een bedrijf is wat goed met zijn product bezig is, hopelijk blijven ze dit ook doen... en worden de 'kleine frustraties' uiteindelijk ook opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 16:04
Kort vraagje: is het mogelijk de toegang tot de interne hd via het netwerk te beveiligen met een wachtwoord? Dus zodat niet iedereen op hetzelfde netwerk er bestanden kan opzetten/wissen, etc. Idem voor de toegang tot andere webinterfaces. Kunnen deze uitgeschakeld of beveiligd worden?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBakers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-03 10:01
Geweldig apparaat, enigste nadeel wat ik ondervond is de gebrekkige mp3 speler....
15gb aan mp3`s verdeeld over 400 mappen, en het enigste wat je kan doen is scrollen door de mappen.

Maar daar zal t.z.t. vast wel verandering in komen, gezien de updates en moeite/werk die de heren van Eminent erin stoppen.

Prijs/kwaliteit gezien is de EM7080 de beste (HD-)mediabox van het moment!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323239

Ik heb nu een tijdje de 7080 en ben er erg tevreden over. Heb echter 2 vraagjes waar iemand misschien een antwoord op heeft.

Ik heb een harde schijf ingebouwd, maar de speler niet op het netwerk aangesloten. Hoe kan ik nu bekijken hoeveel ruimte er nog vrij is op de harde schijf? Instellingen of op info klikken op de schijf biedt geen soelaas...

Het tweede punt waar ik tegenaan loop vind ik wat aparter. Bij een drietal films heb ik gehad dat deze prima afspeelden, alleen bij een tweede keer afspelen kwam bij alle 3 de films de melding "ongeldig bestand", waardoor deze niet meer afspeelden. Alle 3 zijn ISO bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBakers
even wachten tot de preview begint?
dus zo gauw je naar 1 van die 3 films bladerd even wachten tot alle info te zien is en de preview (als preview ingeschakled is)

Als je naar het iso-bestand gaat en meteen wil afspelen zal hij zeggen ongeldig bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met oudere firmware kan dit ISO probleem inderdaad voorkomen. Als je de meest recente firmware draait, zou alles echter gewoon goed moeten gaan met ISO bestanden. (1.0.4.02). (Je moet inderdaad alleen even wachten tot de ISO 'gemount' is, dus niet direct op 'play' of 'enter' drukken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creenmachine
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik heb sinds ongeveer een week de EM7080 in mijn bezit, deze is via toslink aangesloten om mijn AV reveiver en via hdmi om mij TV (Sony KDL40W4500). Op deze TV zit ook nog een bluray speler via hdmi aangesloten (Sony BDP-S350).

Alles werk prima, MAAR: Sinds ik de player heb aangesloten schakelt de tv niet meer automatisch naar de juiste hdmi ingang als ik een bluray wil gaan kijken (de tv schakelt dus ook niet automatisch naar de em7080 als ik die ga gebruiken...). Als ik de tv naar hdmi apparaten laat zoeken vindt hij niets als de 7080 is aangesloten. Koppel ik deze los, dan vind hij de bluray speler wel, hiervoor moet ik dan wel de tv even uitgezet hebben. Het lijkt er dus op dat de 7080 het hele hdmi gebeuren van de tv over de flos helpt...

Voor de duidelijkheid: ik kan alles dus wel gewoon gebruiken via hdmi als ik zelf de tv naar de juiste ingang schakel... Het zou alleen handig geweest zijn als dit, zoals het eigenlijk hoort, automatisch zou werken.

Is dit probleem bekend, en is er misschien een oplossing voor?

(Edit: Ik zie trouwens op [Mediaplayer] Eminent EM7080 hdMedia RT dat RonVe hetzelfde probleem heeft met een Samsung setup)

[ Voor 6% gewijzigd door creenmachine op 02-06-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBakers
Waarschijnlijk heeft het met de Bravia Sync optie te maken (die de KDL40W4500 ook heeft).
quote: Alex@Eminent Opensource Forum
BraviaSync werkt alleen met Sony apparaten. Zodra er een ander merk apparaat gebruikt wordt, kan deze functie niet meer goed werken. Hier is niks aan te doen, Sony wil graag dat je een Sony mediaplayer koopt ipv. een merk naar keuze. Een 'feature' van deze syncfunctie, is dat deze uitgezet wordt als er een niet-Sony apparaat via HDMI ergens in de tv zit geprikt.
Source: http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=15&t=252

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361688

Ook ik heb wat problemen met hdmi herkenning door de tv. Dat is nu eens geen sony maar een JVC. Bij inschakelen van de 7080 springt de tv niet automatisch naar de juiste ingang. Toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:35
'springen' in files zonder hoofdstukken

Stel ik speel een .avi file af, of ik kijk bv een rtl-gemist, dan zou ik het prettig vinden om vooruit te kunnen springen in het programma.

ik kan wel met 32x voorruit spoelen, maar als ik ineens 5 minuten voorruit wil gaat dat nite zo makkelijk, het zou handig zijn als ik op de forward knop druk (zegmaar die op de hoogte zit van de volume regelaar) dat hij dan 5 of 10 minuten voorruit springt (die knoppen werken niet bij rtl gemist)

of gebruik ik een functie verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Anoniem: 361688 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:53:
Ook ik heb wat problemen met hdmi herkenning door de tv. Dat is nu eens geen sony maar een JVC. Bij inschakelen van de 7080 springt de tv niet automatisch naar de juiste ingang. Toch jammer.
Toch jammer... Maar ligt dat aan de Eminent of aan de JVC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
  • Laatst online: 26-11-2021
nasdude schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:07:
'springen' in files zonder hoofdstukken

Stel ik speel een .avi file af, of ik kijk bv een rtl-gemist, dan zou ik het prettig vinden om vooruit te kunnen springen in het programma.

ik kan wel met 32x voorruit spoelen, maar als ik ineens 5 minuten voorruit wil gaat dat nite zo makkelijk, het zou handig zijn als ik op de forward knop druk (zegmaar die op de hoogte zit van de volume regelaar) dat hij dan 5 of 10 minuten voorruit springt (die knoppen werken niet bij rtl gemist)

of gebruik ik een functie verkeerd?
Er zit gewoon een timeseek knop op, waarmee je de positie op de tijdbalk kan instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 361688 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:53:
Heel veel tv's doen dat niet hoor. Veel Samsungs bijv. ook niet, tenzij je HDMI-CEC actief gebruikt, en dat doet de Eminent volgens mij niet (correct me if I'm wrong). Veel kabeltuners doen dat trouwens ook niet, en ik vind het geen probleem.

Codec-instellingen zijn wel ideaal: per codec instellen wat er precies moet gebeuren. Erg handig merk ik nu hij aan een fatsoenlijke versterker hangt _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@creenmachine/
HDMI CEC wordt niet ondersteund. Ook niet door een heleboel andere apparaten zoals idd. kabeltuners of andere merken mediaspeler. (Ieder merk heeft zijn eigen variant van CEC gemaakt, waardoor het geen standaard meer is en/of kan worden.)

@frenzl62: Dat automatisch schakelen is geen standaard functie van HDMI. Het zit wel standaard op SCART inderdaad, en ik mis het ook, maar het is een rotzooitje geworden in CEC land omdat iedereen maar zelf wat is gaan verzinnen ipv. onderling een standaard af te spreken..

@Tijmus / Nasdude: Er zit time seek op inderdaad, maar wat Nasdude wil kan gewoon. Je moet de Navigatietoets even anders instellen via het menu 'DIV'. Deze moet op 'Afspelen aanpassen' staan. Daarna kan je met links/rechts/omhoog/beneden springen door de de video die afspeelt. 5/10 minuten jumps zijn dat.. :)

(Uiteraard werkt dit niet in livestreams zoals RTL gemist, die zijn niet skipbaar of versnelbaar omdat die via Internet gespeeld worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hemiparo (en uiteraard andere Tweakers die mijn audio-reactie gelezen hadden) , ik heb antwoord van Eminent. Hieronder hun reactie:

Eminent heeft op verschillende manieren naar buiten gebracht dat de muziek-interface van de EM7080 op een punt in de toekomst zal verbeteren. (Via Tweakers, maar ook via ons eigen forum)
Nieuwe firmware kunt u het eerste via ons eigen forum vinden. Daar staat ook vermeld welke zaken wij exact aangepast hebben, zodat u uw enthousiasme vooraf kunt beperken.

Dreigen met verkoop van uw speler op marktplaats is geen gegrond middel om ons programmeerteam harder te laten werken. Onze mensen doen hun best om de speler constant te verbeteren, en zijn reeds prima gemotiveerd.

Met vriendelijke groet,
Alex M.

Nou ja, ik inmiddels ook weer gereageerd, dat ik mijn stukje niet bedoeld had om te 'dreigen om iets voor elkaar te krijgen', maar dat het slechts een uiting van teleurstelling was. En dat ik er ook echt wel van overtuigd was dat Eminent veel voor z'n klanten doet, al was het alleen maar bijvoorbeeld hier op Tweakers.
Hemiparo en Alex M., ik ben waarschijnlijk veel te ongeduldig, een slechte karaktereigenschap van me.... :-(

Ook hier in dit topic mijn verontschuldiging aan Eminent dat ik mijn bedoeling met het stukje niet duidelijker heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:22:

@Tijmus / Nasdude: Er zit time seek op inderdaad, maar wat Nasdude wil kan gewoon. Je moet de Navigatietoets even anders instellen via het menu 'DIV'. Deze moet op 'Afspelen aanpassen' staan. Daarna kan je met links/rechts/omhoog/beneden springen door de de video die afspeelt. 5/10 minuten jumps zijn dat.. :)

(Uiteraard werkt dit niet in livestreams zoals RTL gemist, die zijn niet skipbaar of versnelbaar omdat die via Internet gespeeld worden.)
_/-\o_ bedankt! echt super dat jullie hier zitten, heb mijn kastje pas 4 dagen in mijn bezit en wil hem nu al niet meer kwijt. 100 kudo's voor eminent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hemiparo schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:30:
[...]

Toch jammer... Maar ligt dat aan de Eminent of aan de JVC?
@Hemiparo,

jij lijkt het nog al te wten dus ipv een vraag er aan toe te voegen zou je ook gewoon antwoord kunnen geven of gewoon niet reageren als je toch niets te zeggen hebt?

@eminenteurope

kijk da's een antwoord waar ik iets aan heb. kan ik stoppen met zoeken.

@sorcerer

ik heb geen flauw idee wat je met HDMI-CEC bedoelt, een of ander protocol waarschijnlijk, maar het maakt me wel duidelijk dat ik niet hoef te proberen mijn tv dan wel de 7080 an te passen.

@alles en iedereen( dus ook hemiparo)

ik ben erg blij met m'n 7080 en ook met dit forum( en ja, ook met jouw support hemiparo in het algemeen alleen even niet aan mij) en ook met de ondersteuning die eminent oa via dit forum geeft. ik heb het ding ca 1 week in bezit en zou al bijna niet meer zonder kunnen. Naast van het spelen van alle films, muziek en fotoos vindt ik vooral de nzbget helemaal geweldig. Binnenhalen van een dvdtje gaat nagenoeg even snel als met een normale PC, uitpakken etc is over het algemeen ook geen enkel probleem(zeker niet als je het belachelijk lage verbruik van de 7080 afzet tegen dat van een beetje PC). Het enige probleem wat ik daar mee gehad heb was een blueraytje van zo'n 40 gB, die niet helemaal compleet was, dan moet ie gaan repareren en daar is ie nou net geen ster in.

groet Frans

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 361688 op 04-06-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
niet echt een probleem, gewoon dommie dommie ;)

ik heb de speler mee genomen op vakantie maar ben de afstandbediening vergeten :S

ik kan wel op de telnet console komen, maar kan daar volgensmij geen dvd's afspelen?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:33

Rico

Wie dit leest is gek....

Heb voor mijn zus een EM7080 gekocht en net geinstalleerd maar vind dat hij bij MKV films wel wat schokt.
Heb de nieuwste firmware erop en of ik hem nou op 720P of 1080P zet het blijft hetzelfde.
Heb zelf de Popcorn Hour A200 en deze speelt alles wel vloeiend af.
Is er op de 7080 iets aan te doen dat hij wel vloeiend afspeelt en niet zo nu en dan schokt?
Zit een F3 500Gb harddisk in van Samsung. Aansluiting met component en HDMI getest.
Hoop dat er wat tips zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rico schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 01:13:
Heb voor mijn zus een EM7080 gekocht en net geinstalleerd maar vind dat hij bij MKV films wel wat schokt.
Heb de nieuwste firmware erop en of ik hem nou op 720P of 1080P zet het blijft hetzelfde.
Heb zelf de Popcorn Hour A200 en deze speelt alles wel vloeiend af.
Is er op de 7080 iets aan te doen dat hij wel vloeiend afspeelt en niet zo nu en dan schokt?
Zit een F3 500Gb harddisk in van Samsung. Aansluiting met component en HDMI getest.
Hoop dat er wat tips zijn.
Hoi Rico,

had ook iets dergelijks maar dan met een "normale" map. Je moet niet kiezen om de map af te spelen maar het bestand wat daar in staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Anoniem: 361688 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:36:
[...]
@Hemiparo,

jij lijkt het nog al te wten dus ipv een vraag er aan toe te voegen zou je ook gewoon antwoord kunnen geven of gewoon niet reageren als je toch niets te zeggen hebt?
Mijn excuses... mijn opmerking was misschien wat sarcastisch... maar had er meer mee te maken de manier waarop jouw vraag bij mij over kwam... door een stelling en te sluiten met jammer.
Zal in het vervolg beter lezen en aardiger zijn O-)
@alles en iedereen( dus ook hemiparo)

ik ben erg blij met m'n 7080 en ook met dit forum( en ja, ook met jouw support hemiparo in het algemeen alleen even niet aan mij)

groet Frans
Overigens is dit niet 'mijn' topic en geef ook absoluut niet alle support hier. Samen doen we het, de een heeft een probleem, de ander (soms) een oplossing... en ja, de 7080 is een heerlijk apparaat... met nog een paar kleine bugjes uiteraard ;)

Wat zijn eigenlijk de problemen met de EM 7080 die nog NIET zijn opgelost... misschien is het handig om daar een top 5 (top 10, 20,...?) van te maken zodat Eminent deze kan bekijken? Als alles los staat in een groot topic wordt het al snel wat onoverzichtelijk.

We kunnen deze top dan in de start van dit topic plaatsen zodat je snel kunt zien of het al is opgelost. Goed idee? Zo ja, mail of DM me je probleem en ik zal dit weekend een top 5 maken en bovenaan plaatsen. Geen goed idee... gewoon weer verder gaan :)

[ Voor 20% gewijzigd door hemiparo op 05-06-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

mmm, heb sinds gisteren de 7080 gehaald met 1TB hdd. Heb geupgrade naar de laatste firmware 1.0.4.02. Krijg nu nzbget niet aan de praat. Ik kan niet vinden waar ik de server moet invullen?? ik krijg ook een melding dat er een bepaalde directory niet bestaat bij de webinterface van nzbget:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/05/1275720580-880.jpg

ook zie ik bij config alleen deze opties:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/05/1275720525-590.jpg

geen optie om serverinstellingen toe te voegen? (van Eweka bijv)

[edit]
Btw, alle mappen op mijn eminent zijn helemaal leeg.

[ Voor 4% gewijzigd door thejoker80 op 05-06-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBakers
Rechtstreeks uit de handleiding....

3.1 Instellen van de NZBget module
1. Zorg ervoor dat je weet welk IP-adres de EM7080 van je router krijgt
toegewezen. Dit IP-adres kunt je opzoeken in het menu van de mediaspeler.
2. Als je weet welk IP-adres wordt gebruikt, kun je de webbrowser van je computer
openen.
3. Vul in de adresbalk van je webbrowser het IP-adres van de mediaspeler in
gevolgd door :8080, voorbeeld: http://IPadres:8080
4. Klik op ‘config’ aan de linkerkant van het menu.
5. Klik op ‘News-Servers’ aan de linkerkant van het menu.
6. Vul bij ‘Server1.Host’ de naam van je nieuwsserver in. (Bijvoorbeeld:
news.provider.com).
7. Vul bij ‘Server1.Username’ de gebruikersnaam in van je nieuwsserver indien
vereist.
8. Vul bij ‘Server1.Password’ het wachtwoord in van je nieuwsserver indien vereist.
9. Klik onderaan de pagina op ‘Save changes’ om deze instellingen op te slaan.
10. Zet nu met behulp van de afstandsbediening de mediaspeler uit. Zet daarna de
mediaspeler weer aan met behulp van de afstandsbediening.
11. De NZBget module is nu ingesteld en klaar voor gebruik.

Weet je zeker dat je na de firmware update de applicaties heb geinstalleerd ??

System -> Systeem Update -> Uitbreidingen installeren
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste