Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:41

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik kies ook geen map maar het MKV bestand wat ik wil afspelen.
Je ziet gewoon bij vloeiende bewegingen van de camera dat het soms wat schokt...
Kan het zijn dat de realtek chip in de 7080 het gewoon niet aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
@TheJoker80: Format de disk eens via het menu op de tv (zie de handleiding.) Die directory "/home/user/" die hoort daar niet te staan, en is er door ons ook niet ingezet. Heb je iemand anders zijn nzbget.conf gebruikt oid ?

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ACT Connectivity Solutions schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 14:37:
@TheJoker80: Format de disk eens via het menu op de tv (zie de handleiding.) Die directory "/home/user/" die hoort daar niet te staan, en is er door ons ook niet ingezet. Heb je iemand anders zijn nzbget.conf gebruikt oid ?
nope, heb alleen via het menu op de tv geformatteerd. Tevens heb ik daarna update aanvullingen(oid) gedaan. IK zal de schijf nogmaals formatteren. Daarna de uitbreidingen installeren en kijken wat hij doet.

Er is trouwens ook geen directory home/user op de schijf. De webinterface zegt alleen dat ie die directory mist.
JBakers schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:46:
Rechtstreeks uit de handleiding....
Zoals je op het plaatje ziet heb ik wel die stappen gevolgd tot aan config. Dan zie ik niet de optie om newsservers toe t evoegen..

[edit]

Zojuist gedaan:

1. systeem -> hdd formatteren
2. nadat ie op nieu is opgestart: systeem -> systeem bijwerken -> uitbreidingingen installeren
3. nu krijg ik de melding bij de nzb-interface:
ERROR: NZBGetWeb could not connect to NZBGet-Server.

[edit2]
4. ik heb de webinterface gesloten en ben andere dingen gaan doen. Probeer het zojuist nog een keer en het werkt! JEej! gewoon ff wachten na et installeren blijkbaar (en niet meteen naar config gaan) :)

:?

[edit3]
laatste keer hoop ik... Als ik de eminent ff uit en aan zet krijg ik weer die error. Duurt het ff voordat NZBget gestart wordt misschien?

druk ik op start in de webinterface krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ERROR: Could not start server. Errorcode: 255.

Output:
Error in config-file: line 28: @
Error in config-file: line 29: 6�
Error in config-file: line 30: N;cY#��}�w�y1A�s������d��

FATAL ERROR: Invalid option "

[ Voor 61% gewijzigd door thejoker80 op 05-06-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBakers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-08 12:17
ja als je de em7080 aan zet duurt het even voor hij de NZB server heeft opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
Mede tweakers,

Ik heb lang zitten twijfelen voor een goede mediaspeler en had een lange tijd de asus EEEPC op het oog.
Nu kwam ik deze tegen en na ongeveer 40 pagina's te hebben gelezen in het (helaas geflamde topic) zit ik door de vele discussies toch nog met een grote vraag.

Speelt deze mediaplayer zonder problemen full-blu-ray's af 1080P(meer als 25G per film dus) zonder een interne HD.
Ik zou deze namelijk via mijn desktop of via mij externe HDD willen afspelen.
Dit is eigenlijk het laatste punt waar ik nog vragen over heb tot ik overga tot de aanschaf.

Bvd,

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Inmiddels doet ook NZBget zijn werk prima en nog mooier: Ik had al een Asus O-play welke u boven staat. Deze praat prima met de Eminent en i kan dus alle films boven ook afspelen over het netwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBakers
SpaceMarine schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:07:
Mede tweakers,

Ik heb lang zitten twijfelen voor een goede mediaspeler en had een lange tijd de asus EEEPC op het oog.
Nu kwam ik deze tegen en na ongeveer 40 pagina's te hebben gelezen in het (helaas geflamde topic) zit ik door de vele discussies toch nog met een grote vraag.

Speelt deze mediaplayer zonder problemen full-blu-ray's af 1080P(meer als 25G per film dus) zonder een interne HD.
Ik zou deze namelijk via mijn desktop of via mij externe HDD willen afspelen.
Dit is eigenlijk het laatste punt waar ik nog vragen over heb tot ik overga tot de aanschaf.

Bvd,
Heel simpel: ja.
BD Iso`s van 40 gig doen het ook.

Let wel: bij streamen (via je desktop) moet wel je netwerk zelf snel genoeg zijn, aangezien BluRay nogal wat vergt van je netwerk.
Om dit probleem uit de weg te gaan zou ik gaan voor je externe HDD, werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:02

Sorcerer8472

Mens sana?

bart.g schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:53:
Ik zag dat het hier eerder al eens gevraagd werd maar heb geen antwoord kunnen vinden. Werkt de muziekfunctie van de 7080 nou echt zo matig? Als ik op de "next" knop druk wordt er door het menu gescrolled. Dit kan toch niet echt de bedoeling zijn? Volgens mij heeft die in het begin (met oude firmware) wel gewoon gewerkt. Ook moet regelmatig de "info"-knop gebruikt worden om te kijken waar je überhapt gebleven bent met afspelen omdat altijd het laatst geselecteerde bestand omkadert blijft. Hier kan nog wel het een en ander aan geschaafd worden en denk niet dat dit zo heel moeilijk is toch? 8)7

Voor de rest....

Top apparaat!!! _/-\o_
Sinds een paar dagen gebruik ik 'm nu ook voor het direct afspelen op de versterker, zonder dat de tv aan hoeft te staan, maar dan moet je niet willen skippen, want dat is onmogelijk: next scrollt door het menu, en het geselecteerde is nog altijd het eerste dat je aanklikte, dus je kunt nooit even snel 'next' duwen. Zijn er nog plannen om dit te fixen?

En een ander wellicht licht verwant probleem: de audio-output wordt bij elk nieuw nummer gereset op hdmi met als gevolg dat de versterker even de hdmi-audio kwijt is en je regelmatig de eerste (paar) seconde(n) van een nieuw nummer mist. Is daar nog wat aan te doen?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:22
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:14:
Ik heb een harde schijf ingebouwd, maar de speler niet op het netwerk aangesloten. Hoe kan ik nu bekijken hoeveel ruimte er nog vrij is op de harde schijf? Instellingen of op info klikken op de schijf biedt geen soelaas...
Via de webinterface van NZBGet is dat te zien.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

NU nzbget lekker werkt wil ik deze eigenlijk ook van buitenaf kunnen benaderen. Ik dus 2 vraagjes:

1. Kan je nzbget uberhaupt van buiten je eigen netwerk benaderen?
2. Kan je de webinterface met een password beveiligen?

thx voor de goede hulp iig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:49
Hebben jullie ook last dat als je *.MKV bestanden afspeelt dat het beeld donkerder en lichter wordt tijdens het afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:21
Nog niet gemerkt..
Heb je het bij alle TV's? Evt eens proberen op een andere TV?

Klopt het dat je geen muziekbestanden die op shares staan kan toevoegen aan je playlist??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBakers
HyperBart schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:27:
Nog niet gemerkt..

Klopt het dat je geen muziekbestanden die op shares staan kan toevoegen aan je playlist??
Zou het niet een soort van "Dynamic Contrast"-achtige instelling van je TV kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
HyperBart schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:27:
Nog niet gemerkt..

De beide TVs ja. Alleen niet met alle films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-09 13:06
Goed, ik heb het apparaat ook maar eens aangeschaft, helemaal geweldig met die Planet Earth docu. Maar gisteren ging ik een ouderwetse DVD afspelen (wel "illegaal" gedownload een paar weken geleden) en daar ging het toch wat minder goed dan verwacht. Even een paar punten die ik niet zo snel kon terug vinden op internet:

1. De menu's werkten niet, terwijl het volgens mij wel de originele menu's zijn. Hij ging er in 2 seconden doorheen alsof het een filmpje was die op fast-forward stond, toen de film begon stotterde hij een beetje. Als ik de film direct startte (door het juiste .vob bestand te kiezen) ging het wel vloeiend. Het betreft een film die in een VIDEO_TS map staat.

2. Zelfde film, geen subtitles! In VLC media speler kon ik kiezen uit ongeveer 20 talen, in de eminent speler kreeg ik er geen een, terwijl ze toch echt ingebakken zouden moeten zijn. Een domper, daar ik het volume niet te hard kon zetten omdat het al vrij laat was.

3. Wederom zelfde film, maar elk half uur stopte hij 2 seconden met het afspelen van het huidige bestand en ging dan door met de volgende, wat op zich logisch is maar ik verwacht toch dat hij ze dan vloeiend afspeelt, zoals elke andere DVD speler doet.

Doe ik iets fout hier, komt het omdat het geen legale rip is? De laatste firmware staat er op, heb alleen niet de schijf geformateerd omdat er voor 6 jaar aan dingen opstaat die ik niet zomaar even wil weggooien als het niet nodig is.

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Truegrit: Druk eens play op de video_ts map. DVD Zou volledig met menus moeten werken. Je moet niet los de vobs afspelen -> anders geen talen / subs / menus enzovoorts.
[b]De format van de interne harddisk is een vereiste omdat dit anders problemen op zal gaan leveren bij het spelen van grote films/bestanden/iso enzovoorts. Maak tijdelijk een backup en format daarna de disk.[b]

@Ray187: De EM7080 kan niets beïnvloeden aan je dynamische instellingen van je TV's. Dit effect wordt echt door je tv veroorzaakt.

@TheJoker: Ja, dat kan, 1. Stuur een poortje door vanaf je router, 2. Stel password in via de webpage van NZBget. (even de config opties rustig verkennen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
@EminentEurope, dat had ik ook gelezen en geprobeerd, maar het apparaat deed vervolgens niks. Heeft dat ook met de format te maken? Ik zal het vanavond sowieso maar eens gaan doen dan.

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:19:

@TheJoker: Ja, dat kan, 1. Stuur een poortje door vanaf je router, 2. Stel password in via de webpage van NZBget. (even de config opties rustig verkennen..)
tnx! Moet ik dan ook niet het externe IP-adres van de 7080 weten? en zo ja, hoe kom ik daar aan (pingen ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

thejoker80 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:10:
[...]

tnx! Moet ik dan ook niet het externe IP-adres van de 7080 weten? en zo ja, hoe kom ik daar aan (pingen ofzo?)
Wordt doorgaans door je router via DHCP toegewezen en is op te vragen via de netwerk instellingen op je EM7080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
JBS schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:19:
[...]
Wordt doorgaans door je router via DHCP toegewezen en is op te vragen via de netwerk instellingen op je EM7080.
Ik snap het nog niet helemaal.
- wachtwoord instellen in NZBGet
- port forwarden
- (intern) ip-adres van de 7080 opvragen bij je router

En dan? Hoe krijg ik via mijn browser toegang van buiten? En hoe via FTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Wortelstok schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:18:
[...]

- port forwarden

heb het nog niet kunnen testen maar hetzelfde als binnen je netwerk. Dus: ipnummervande7080:8080 (8080 is de poort die je dus moet forwarden in je router) in je browser intypen. Als het is wordt je nu om een inlog en password gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

iemand nog tips om wat te doen aan het schokken van MKV bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otomi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-08 14:15
Afgelopen weekend een eminent 7080 gekocht, omdat mijn nieuwe Panasonic 42G20 de full HD bestanden schokkerig weergaf.

Echter ook streamen vanaf mijn computer via de eminent geeft de MKV nog steed schokkerig weer (1080p, 10.5 GB groot). Op mijn computer ziet het bestand er piekfijn uit (met VLC speler). Ik heb een D-link dir 655 router en een switch bij de TV. Kan dit een netwerk probleem zijn? Ik heb de instellingen gechecked en voor zover ik kan zien staat alles OK

Iemand TIPS?

Overigens had ik op eerste gezicht er meer van verwacht. Ik heb een KISS speler van 4 jaar oud en GUI vind ik stuk beter uitzien + makkelijker werken (druk op 4,2 en je zit in menu 4 (PC-link) en dan optie 2 (video). Of gaat het geheel pas echt goed werken met een interne schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBakers
GUI is bekend dat het er simpel uitziet, had je kunnen weten van te voren. Kan Eminent niet veel aan veranderen aangezien het van Realtek is.

Waarschijnlijk is het een netwerk probleem want ik kan zelf remux BD iso`s van 50 gig goed streamen.
De router die ik gebruik is een Linksys WRT160N, maar jou D-link dir 655 routeris zoals ik zie nog veel beter dus dat zou niet het probleem mogen zijn.

Wat voor switch is het? En heb je al geprobeerd zonder switch er tussen dus: PC<-->Router<-->EM7080

Veel succes.

[ Voor 6% gewijzigd door JBakers op 09-06-2010 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-07 08:55
Otomi schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:13:
Afgelopen weekend een eminent 7080 gekocht, omdat mijn nieuwe Panasonic 42G20 de full HD bestanden schokkerig weergaf.

Echter ook streamen vanaf mijn computer via de eminent geeft de MKV nog steed schokkerig weer (1080p, 10.5 GB groot). Op mijn computer ziet het bestand er piekfijn uit (met VLC speler). Ik heb een D-link dir 655 router en een switch bij de TV. Kan dit een netwerk probleem zijn? Ik heb de instellingen gechecked en voor zover ik kan zien staat alles OK

Iemand TIPS?

Overigens had ik op eerste gezicht er meer van verwacht. Ik heb een KISS speler van 4 jaar oud en GUI vind ik stuk beter uitzien + makkelijker werken (druk op 4,2 en je zit in menu 4 (PC-link) en dan optie 2 (video). Of gaat het geheel pas echt goed werken met een interne schijf?
Ik heb vrijwel dezelfde configuratie thuis (Pana 42G20, Eminent 7080, D-Link DIR-655). Ik heb vrij snel opgegeven om iets te streamen (ja, SD materiaal gaat prima, maar daar heb ik geen HD TV voor).
"Oplossing" is inschroeven van een harddisk. Dat werkt vlekkeloos in 99,9% van de gevallen. Bij de flamingo(?)-scene in Earth heb ik echter nog steeds een schokkerig beeld. Dat moet haast wel de Realtek processor zijn.

Overigens heb ik datzelfde schokkerige effect dan ook op mijn (behoorlijk vlotte) PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Wortelstok schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:18:
[...]
- port forwarden

thejoker80 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:23:
[...]
heb het nog niet kunnen testen maar hetzelfde als binnen je netwerk. Dus: ipnummervande7080:8080 (8080 is de poort die je dus moet forwarden in je router) in je browser intypen. Als het is wordt je nu om een inlog en password gevraagd.
Nee, je moet het externe IP adres gebruiken met :8080 erachteraan. Dit werkt zowel voor nzbget als voor FTP (met :21).

Vraag: kan de FTP gebruikersnaam en wachtwoord ook gewijzigd worden?

[ Voor 23% gewijzigd door Wortelstok op 09-06-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, ik heb de 7080 net aangesloten. Ook draadloos ging allemaal prima en supersnel.
Youtube werkt..alles werkt.
Behalve ik krijg mijn nzbget maar niet aan de praat.. Ik heb mijn instellingen van mijn nieuwsgroepen ingevuld..
Als ik wil uitloggen krijg ik de melding

ERROR: NZBGetWeb could not connect to NZBGet-Server.

Possible reasons include:
NZBGet-Server is not running (start);
IP/Port-settings are incorrect. Check config;
Firewall is not properly configured (if nzbget-server and web-interface run on different computer).

Error-message reported by OS: Connection refused (146)

Als ik weer inlog en op refresh druk en ik voeg 2 nzb's toe. Toen kreeg ik eerst allemaal errors. Maar nu doet die helemaal niets meer hij blijft staan op

Queued

name category age total left estimated time
STps3-House21 d 1.58 GB 1.50 GB
freaky age 579 d 25.00 MB 23.00 MB

Ik heb al mijn instellingen gerest en zo, maar ik kom er niet uit waar het aan ligt...

En een ander probleem is, ik krijg hem maar niet gekoppeld aan mijn laptop met Windows 7..hij blijft vragen om een wachtwoord etc.. wat ik ook invul (of leeg laat) hij koppelt hem niet.

edit:
Nu krijg ik bij nzbget dit

Wed, 09 Jun 2010 13:22:38 +0000 Authorization for newsreader34. eweka. nl failed (Answer: 502 lbreader1. eweka. nl: Access denied to your node - news@eweka. nl)
WARNING Wed, 09 Jun 2010 13:22:38 +0000 Article STps3- HouseMD. 720. S06E21. NLsubs/ STps3- HouseMD. 720. S06E21. NLsubs. part16. rar [1/ 88] @ newsreader34. eweka. nl failed, could not join group: Connection closed by remote host
ERROR Wed, 09 Jun 2010 13:22:39 +0000 Authorization for newsreader34. eweka. nl failed (Answer: 502 lbreader2. eweka. nl: Access denied to your node - news@eweka. nl)

edit:
Okay nu krijg ik dezelfde melding als iemand anders hier 2 pagina's terug

Notice: Directory /home/user/nzbget/dst does not exist. Check option "CheckSpaceDir" in /opt/share/www/nzbgetweb/functions.php on line 338

ik geeft het op..ik weet echt niet wat ik fout doe..

nog een edit :S
okay nu is die in 1x op 3%...nou breekt mijn klomp..

Nu dus alleen nog mijn windows7 laptop via wlan koppelen met mijn mediaplayer..

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:55
Iemand hier die de Eminent 7080 met de gele composiet tulp-stekker heeft aangesloten op een 'ouderwetse' beeldbuis-tv (crt)?
Kan je dan ook alles afspelen?
Doet de Eminent zelf alles downscalen en een evt. framerate-conversie via deze composiet-uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Wortelstok schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:50:
[...]

[...]

Nee, je moet het externe IP adres gebruiken met :8080 erachteraan. Dit werkt zowel voor nzbget als voor FTP (met :21).

Vraag: kan de FTP gebruikersnaam en wachtwoord ook gewijzigd worden?
Hoe kom je dan achter het externe adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
thejoker80 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:22:
[...]
Hoe kom je dan achter het externe adres?
http://watismijnip.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ook een 7080 in huis. Gisteren aangesloten en geïnstalleerd. Voorlopig nog op een oude CRT tv, maar dit kastje zal ook wel een nieuwe tv mee gaan maken. Aangesloten met de gele tulp stekker, alles werkt. Een klein deel van het menu valt buiten beeld op de CRT (bekend issue), overigens niet echt storend. Aanvankelijk flikkerend beeld, maar via de videoinstellingen de player op CRT en PAL gezet en toen was dit snel verholpen. In de speler zit trouwens een HD van 2TB af fabriek ingebouwd, er kan dus een grotere HD dan de 1,5 TB die wordt vermeld op de site van eminent.

De 7080 ondersteund ook een DVD speler. Erg mooi natuurlijk, scheelt weer een afstandsbediening. Iemand een idee hoe deze aangesloten moet worden op de speler en of hier een speciale DVD speler voor nodig is?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt een externe usb DVD-Rom speler aansluiten. Wel eentje met losse voeding. Hier is geen speciaal model oid. voor nodig. Let wel op dat we geen commerciële DVD-Rom schijfje ondersteunen. (De EM7080 doet geen CSS decryptie.)

Natuurlijk kun je ook gewoon onbeveiligde ISO files op je pc maken van je DVD's. Dit scheelt ruimte in je kast, je bespaart de aanschafkosten v/d DVD-Rom speler, geen kans op krassen en vingerafdrukken op je DVD's enzovoort. (*Kuch* Vaak kun je zulks materiaal ook wel vinden op het internet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:56:
Let wel op dat we geen commerciële DVD-Rom schijfje ondersteunen. (De EM7080 doet geen CSS decryptie.)
Betekent dit dat DVD's uit de winkel sowieso niet werken ongeacht de regio of begrijp ik je verkeerd? Digitaliseren van je collectie is natuurlijk ook een optie, maar ik heb die schijfjes nou eenmaal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:04:
[...]

Betekent dit dat DVD's uit de winkel sowieso niet werken ongeacht de regio of begrijp ik je verkeerd? Digitaliseren van je collectie is natuurlijk ook een optie, maar ik heb die schijfjes nou eenmaal staan.
Inderdaad, behalve misschien dat ene op de honderd DVD-tje dat niet CSS-encrypted is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otomi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-08 14:15
Al eerder gemeld dat ik meer van de GUI van de 7080 verwacht had. Wat ik echter vreemd vind is dat ik op youtube (YouTube: Eminent EM7075 hdMEDIA STREAM user interface) de GUI van de 7075 zie en die ziet er SUPERSLICK uit.
Ik ga er vanuit dat de duurdere 7080 minimaal een soortgeliljke GUI zou hebben. Kan deze niet worden overgezet, of zit dit nog in de planning? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 07:50
Ik heb de speler nu 2 maanden met 1TB intern,maar hij crasht regelmatig. 8)7

Begin daar nu wel wel van te balen. :(

ook het netwerkverhaal in windows 7-x64 is nog steeds niet oké

Gr Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag HDD geinstalleerd en dat is een hele verbetering MKV 1080P speelt Smooth af :P Downloaden van NZB gaat ook goed (via IPadres:8080). Echter ik kom niet bij de bittorrent scherm. Als ik het IPadres intyp krijg ik het Neighbor Web scherm waarin om een Username/Password wordt gevraagd. Ik heb de verschillende Usernames geprobeerd (HDD, HDD1, USB) en verschillende passwords (maakt niet uir).

Ook heb ik op mijn DIR655 de portforwarding ingevoerd (en volgens mij correct). Zie ik iets over het hoofd, of doe ik iets verkeerd?

Overigens ik kan via mijn PC gewoon de HDD in de mediaspeler benaderen. En vanaf mijn mediaspeler de PC via UPNP. Nog niet via Samba (nog geen tijd voor gehad)

Weet iemand raad? Alvast bedankt! ;)

>> Inmiddels antwoord gevonden via http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=15&t=278
Username : admin
password : 123
(had ik dit ergens in de user manual kunnen achterhalen?) Anyway problem solved :D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:07
Over die Gui:

Is het nomaal, dat als ik in het hoofdmenu Movies selecteer ik dan mijn harddisk krijg te zien
als de root zoiets als: "system HDD1"
hierin moet ik dan door de directorystrucuur bladeren naar de map movie
lijkt me toch logisch dat als ik het hoofdmenu klik op movies ik geljk in de movie map terrrecht kom?

verder werkt de 7080 perfect... loopt niet vast, behalve met wat heen er weer spoelen is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:21
Otomi schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 09:31:
Al eerder gemeld dat ik meer van de GUI van de 7080 verwacht had. Wat ik echter vreemd vind is dat ik op youtube (YouTube: Eminent EM7075 hdMEDIA STREAM user interface) de GUI van de 7075 zie en die ziet er SUPERSLICK uit.
Ik ga er vanuit dat de duurdere 7080 minimaal een soortgeliljke GUI zou hebben. Kan deze niet worden overgezet, of zit dit nog in de planning? O-)
Ik ga er heel eerlijk in zijn: de 7080 ziet er BIJLANGE na niet zo leuk uit in GUI als de 7075

Zeker dat now playing, dat is wel tof, heeft de 7080 niet :(

[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 13-06-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze dan ook maar mijn "review" / opmerkingen n.a.v. de aanschaf van een 7080 met 500gb hd.

Omdat de Xbox 360 niet echt beviel als mediaplayer en ik toe was aan een externe harde schijf ben ik maar eens gaan kijken bij de Mediamarkt (had nog een cadeaubon). Na het hele schap bekeken te hebben liep ik toevallig tegen een medewerker van de "Eminent-fabriek" aan zoals de dame van de Mediamarkt het zei. Hij kon mij wat meer vertellen over de functies en over het open-source platform. Met name de NZB-functie en UZG waren voor mij de reden om voor de 7080 te kiezen ondanks dat ik natuurlijk wel wist dat iemand van Eminent niet zo snel een ander merk zou aanraden.... Het zou een kwestie zijn van inpluggen en draaien met die hap.

Goed, thuisgekomen en uit de doos gehaald en aangesloten: wat mp3's e.d. er op gezet en wat films en dat werkte allemaal behalve de WMA's. Alleen alle overige functies zoals Youtube, UZG en NZB's / torrents deden het niet. Daarnaast was het geluid (getik, gebrom) wat de ventilator maakte bijna niet om aan te horen, zeer storend en pas niet meer te horen als het geluid van m'n home-cinema-set redelijk hard stond.

Toen maar eens wat op internet gezocht en op deze site en het forum van Eminent terecht gekomen. Wat ze mij dus niet hadden verteld was dat je de 7080 eigenlijk direct uit de doos moet upgraden en ik zag ook dat er meer mensen problemen hadden met de ventilator. Om maar eens te kijken of er ook een draadje tegen de ventilator aan kwam de doos maar eens open geschroefd en uiteindelijk de ventilator ook maar een kwart slag gedraaid en goed aangedrukt: et voila! Zo stil als wat! Daarna de upgrade naar versie 1.0.4.02 uitgevoerd en na wat instellingen gedaan te hebben voor het netwerk ook de youtube,uzg en rtl-gemist functies aan de praat gekregen. Daarna nog wat zoekwerk gedaan over de NZB-functie op internet en dat uiteindelijk ook voor elkaar gekregen, deze functie wordt echter totaal niet omschreven in mijn handleiding die in de doos van de 7080 zat. Hiervoor moest ik ook weer het internet op....

Al met al is de 7080 nu stil en werken de meeste functies, alleen de shoutcast-radio werkt niet bij mij en ik kan nog steeds geen WMA-muziekbestanden afspelen. Verder mis ik inderdaad wat functies in het audio gedeelte zoals de tijdsbalk en een que-functie waarvan ik had gedacht dat ze wel aanwezig zouden zijn.

De 7080 doet nu bijna wat ik verwacht van een mediaplayer maar dat komt omdat ik er zelf enige uurtjes tijd aan heb besteed om het uit te zoeken wat er mis was en hoe het alsnog voor elkaar te krijgen. Het verhaaltje van "plug & play" gaat niet echt op als je hem zo uit de winkel meeneemt. Nu vind ik dit niet erg maar ik kan me voorstellen dat je hier niet op rekent als je hem aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb mij een EM 7080 besteld bij bobshop.nl

Het eerste wat ik zal doen is natuurlijk de firmware updaten.

Moet ik alle firmware updates 1 voor 1 installeren of mag ik direct de laatste firmware installeren?

De laatste is nl. 1.04.02

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Gr3co: Je kunt direct de laatste firmware erop zetten. Lees goed de instructies, en gebruik de knop onder. En tip: Een interne harddisk moet geformatteerd worden via het menu van de speler, niet via de pc.

Mbt. de GUI, hier is niet simpelweg even iets aan aan te passen. De Realtek-code zit hier heel diep verweven in, dus 'even skinnen' is er niet bij. (Als we dit wel hadden gedaan, had de speler in een heel andere prijsklasse gezeten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 23:26
Vorige week overgestapt van de HDX-1000 naar de Eminent 7080
Van te voren heb ik me goed ingelezen en was toch wat huiverig om over te stappen vanwege de opmerkingen over de GUI.

Eerst alles maar eens aangesloten zonder de harddisk erin. Wel gelijk de firmware update gedaan.
Het was even zoeken naar dat knopje aan de onderkant want in de opwinding lees je snel over dat soort aanwijzingen heen.

Ik vond de GUI wel meevallen, lekker vlot en snel, valt reuze me en beter dan bij de HDX-1000.
Ik vind zelf de interface van de PS3 de beste die ik ooit heb gezien. Begrijpelijk en snel.

Dan maar de harddisk erin gebouwd, ik had alleen nog maar een 2.5 inch schijf liggen en ik kan je vertellen dat het me heel weinig tijd en schroeven kostte om die :o erin te monteren. Al hoort het niet zo.

Het netwerk, Youtube en uitzending gemist waren vlot geïnstalleerd en zijn echt een waardevolle toevoeging aan dit product.

Is het technisch haalbaar om de youtube functie te verbeteren?
-Met een toets skippen naar het volgende filmpje uit je resultaten?
-Je zoekterm laten staan als je het afspelen stopt. (zoekterm memory)

Storend vind ik de mappen structuur, kan dit gewijzigd worden?
Een video_ts folder moet gelijk afgespeeld kunnen worden niet eerst de .ifo
Kan er bij een .mkv bestand een afbeelding in de preview getoond worden die dezelfde naam heeft (.jpg bestand) in dezelfde folder? Of standaard afbeeldingen tonen van de inhoud (covers)
Het spoelen gaat toch wat omslachtig, ik mis de % knoppen van de HDX, gewoon op de 5 drukken voor 50 % van de film etc.

Ik vertrouw erop dat een en ander nog verbeterd gaat worden in de fimware. Waarom geen online update / firmware check?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
rasta87 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:00:
Een video_ts folder moet gelijk afgespeeld kunnen worden niet eerst de .ifo
Lukt bij mij ook meestal, als je op play drukt terwijl je op de folder staat.Ik weet niet precies waarom hij het soms niet doet; misschien moet er wel ook een audio_ts folder zijn.
Kan er bij een .mkv bestand een afbeelding in de preview getoond worden die dezelfde naam heeft (.jpg bestand) in dezelfde folder? Of standaard afbeeldingen tonen van de inhoud (covers)
Als je in de folder staat kun je naar afbeeldingen omschakelen, zo doe ik dat.
Het spoelen gaat toch wat omslachtig, ik mis de % knoppen van de HDX, gewoon op de 5 drukken voor 50 % van de film etc.
Grote truuk (duurde even voor ik erachter kwam): druk eens 2x op time-seek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 23:26
Bedankt wortelstok !

Er blijft nou niet meer zoveel over om te verbeteren hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog betere truuk: in 1.0.4.02 zit onder het menu 'DIV(ersen)' een optie om de navigatietoets als tijdskip-toets te gebruiken (stond in de readme.txt bij de firmware.)

Standaard bestuurt deze toets ondertitels. Als hij als zoek knop ingesteld staat, kun je snel met up/down/left/right 10/5 minuten vooruit/achteruit.. ;)

p.s. met 'folder.jpg' zijn we ook druk bezig. Wie weet deze week al een beta.. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 13-06-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rkonings schreef op zondag 13 juni 2010 @ 12:20:
Over die Gui:

Is het nomaal, dat als ik in het hoofdmenu Movies selecteer ik dan mijn harddisk krijg te zien
als de root zoiets als: "system HDD1"
hierin moet ik dan door de directorystrucuur bladeren naar de map movie
lijkt me toch logisch dat als ik het hoofdmenu klik op movies ik geljk in de movie map terrrecht kom?

verder werkt de 7080 perfect... loopt niet vast, behalve met wat heen er weer spoelen is lastig.
Eens, het is niet logisch om steeds de hele tree te moeten doorlopen. Klikken op movies zou logischerwijs resulteren in de folder met films en niet in de root van de harddisk of zelfs het niveau daarboven. Maar aangezien iedereen de films op een eigen manier organiseert (met mappen en submappen), is het wellicht een optie om dit als instelling ergens op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:49:
@Gr3co: Je kunt direct de laatste firmware erop zetten. Lees goed de instructies, en gebruik de knop onder. En tip: Een interne harddisk moet geformatteerd worden via het menu van de speler, niet via de pc.

Mbt. de GUI, hier is niet simpelweg even iets aan aan te passen. De Realtek-code zit hier heel diep verweven in, dus 'even skinnen' is er niet bij. (Als we dit wel hadden gedaan, had de speler in een heel andere prijsklasse gezeten.)
Dit snap ik niet helemaal. De 7075 heeft toch juist een goedkopere prijsstelling dan de 7080? Dan zou ik verwachten dat de mooiere GUI ook hierin zou zijn opgenomen. Maar dit heeft met de andere chipset te maken zeker (realtek ipv sigma?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een volledige uitleg kan ik hier niet geven, maar het 'even' opnieuw programmeren van het hele mediaplayer-framework is niet zo simpel als de meeste mensen hier denken. (Kijk ook even naar de concurrentie, en je begrijpt waarom deze keuze is gemaakt.)

Mbt. mappen en auto-folder-navigatie, op je PC werkt het exact zo in bijv. Windows of Linux, je moet door folders navigeren. Of je dit logisch, of handig ervaart (of niet), is subjectief: Het verschilt per gebruiker.

De tevreden gebruikers hoor je echter niet, ook dankzij de topictitel. (Als dit "Het grote EM7080 ik ben zo tevreden topic' was, dan las je hier bijv. ook geen klachten of verzoekjes.)

Mbt. wijzigingen in de gui kunnen we daarom beter duidelijk zeggen : Die komen er niet. De GUI is simpel, functioneel en zeer eenvoudig. Hij blijft zoals hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:15:
Een volledige uitleg kan ik hier niet geven, maar het 'even' opnieuw programmeren van het hele mediaplayer-framework is niet zo simpel als de meeste mensen hier denken. (Kijk ook even naar de concurrentie, en je begrijpt waarom deze keuze is gemaakt.)

Mbt. mappen en auto-folder-navigatie, op je PC werkt het exact zo in bijv. Windows of Linux, je moet door folders navigeren. Of je dit logisch, of handig ervaart (of niet), is subjectief: Het verschilt per gebruiker.

De tevreden gebruikers hoor je echter niet, ook dankzij de topictitel. (Als dit "Het grote EM7080 ik ben zo tevreden topic' was, dan las je hier bijv. ook geen klachten of verzoekjes.)

Mbt. wijzigingen in de gui kunnen we daarom beter duidelijk zeggen : Die komen er niet. De GUI is simpel, functioneel en zeer eenvoudig. Hij blijft zoals hij is.
Ik ben een tevreden gebruiker hoor. Het apparaat doet goed wat het moet doen. Ik lees hier meer positieve reacties. En dat jullie participeren op het forum is echt een pluspunt te noemen.

Maar het navigeren door de hele mappenstructuur, of je nu kiest voor image, video of music, is niet zo logisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:15:
Met andere woorden: De wijzigingen / aanvullingen in het audiodeel, zoals het tijdsbalkje en laten meelopen van het kader met het daadwerkelijke nummer wat afgespeeld wordt, dat komt er niet?

Of begrijp ik het nu weer verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoop het niet, dat is toch wel een redelijk storende ontbreking in mijn ogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met andere woorden... -> Dat is een (negatieve) aanname. Nergens voor nodig, aangezien er al eerder is gezegd dat het muziek-gedeelte onder handen wordt genomen.

We willen hier alleen feiten posten. Discussie of aannames doen we niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:16:
Met andere woorden... -> Dat is een (negatieve) aanname. Nergens voor nodig, aangezien er al eerder is gezegd dat het muziek-gedeelte onder handen wordt genomen.
We willen hier alleen feiten posten. Discussie of aannames doen we niet aan.
Ik begrijp het zo (na een lang gesprek met mijn a-technische buurman gisteravond):
De 7080 is een apparaat voor "tweakers" dwz. mensen met technische affiniteit die er niets om geven een door een boomstructuur te bladeren enzo en die maximale functionaliteit en performance veel belangrijker vinden dan een gelikte UI. Dat is dus voor mij :)
Mijn buurman zou in paniek raken van zo'n apparaat. En bij mijn ouders hoef ik hem ook niet neer te zetten. Zouden zij met de 7075 beter uit de voeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:22
Het is idd meegenomen als je een beetje "handig" bent met apparaatinstellingen etc. Ik ben zelf redelijk tevreden met de EM7080. Waar ik wel problemen mee heb de laatste week is het regelmatig uitvallen van de draadloze verbinding met de router tijdens het downloaden met NZBGet. Heb al gekeken naar kanaalinstellingen van routers van de buren en dat moet niet het probleem zijn. Ook is de verbinding als deze werkt goed, router staat ook maar zo'n 4 meter verwijderd van de EM7080 met alleen een deur ertussen. Met mijn laptop zelden tot nooit verbindingsproblemen.
Nu zolang aan de LAN-poort gehangen. Apparaat gaat eerst RMA omdat het na een bepaalde tijd opeens niet meer met de afstandsbediening kan worden ingeschakeld.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureAndEasy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Heb ook veel last van uitvallen van de draadloze verbinding. Soms na 10 minuten soms na een half uur. Op het scherm staat dan: "Kan geen enkel IP adres vinden". Met andere apparaten op dezelfe draadloze router (FritzBox) geen enkel probleem (internet radio's 2x, labtops, WXP & Linux, Nokia telefoon enz). Heb de indruk dat de 7080 soms om onduidelijke redenen zijn verbinding verliest en dan niet in staat blijkt te zijn om de verbinding weer op de bouwen. Als ik de wifi usb uit het apparaat haal en direkt weer terug zet is de verbinding er weer binnen no-time weer, tot tie weer weg valt . . . . . :(
Voorlopig maar even via een draadje verbonden met de router :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij eindelijk een EM7080 aangeschaft. Direct een 500 Gig HDD schijf erin geplooid en opgestart.

Nu wil ik die update maar ik krijg altijd MISLUKT. Update staat op een USB stick maar hoe krijg je die USB stick te zien?

Ik zie ook dat ie wil connecten naar Samba server & NZB :s, moet ik mss deze eerst installeren?

Je moet dus blijkbaar eerst updaten naar 1.0.3.8 dan pas naar 1.0.4.02 :/

Samba & Bittorent succesvol geinstalleerd. :)

EINDELIJK |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
Heb mijn em7080 nu 2 maanden en na updaten van firmware heb ik ik geen youtube enz meer. :'(

Harde schijf vandaag geformatteerd en alles geupdated.

Nu werkt youtube,uitzending gemist nog niet.

Wat zou het probleem kunnen zijn??

Hiervoor heeft youtube gewerkt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ding is gewoon fantastisch. Kheb er dus een HD (500Gig) ingestoken maar ik weet zelf niet waarom. :/

Ik heb geprobeerd om een film naar de HD te kopieren via het netwerk maar vlug gaat dit zeker niet. Ik haal maar 5 Mbit per sec. :/ dus dat duurt bijna een half uur om een HD film van gemiddeld 6 Gig te kopieren over het netwerk. Enig idee om de snelheid wat te kunnen verhogen?

Het streamen van HD films via netwerk gaat dan wel lekker vlot.

Het duurde me toch wel ff om het netwerk deftig te doen werken met W7. Microsoft met al hun kutbeveiligingen ook altijd.

Ik zie ook in de verpakking dat er een kabel bijzit om de mediaspeler aan te sluiten via usb op pc , klopt dit?
Kheb dit ff getest maar windows vindt de mediaspeler niet.

Het duurde me toch wel ff om het netwerk deftig te doen werken met W7. Microsoft met al hun kutbeveiligingen ook altijd.

Die bittorent is ook wel handig maar geef mij toch maar rapidshare :D & van NZB blijf ik nog ff af. Dit ziet er mij nogal ingewikkeld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Gr3co: Sluit hem eerst aan op je pc, en dan aanzetten. Na 10-15 seconden is het usb-gedeelte actief en zal je pc hem herkennen. (File-backed storage gadget oid.) Netwerk is idd wat traag voor het kopieergeweld, maar streamen werkt probleemloos.

@Richard35: YouTube werk niet direct na het opstarten, je moet ca. 15 seconden wachten tot de startscripts klaar zijn. (De speler gebruikt de harddisk voor de ondersteuning van YouTube HD.)
Als UZG niet werkt, heb je mogelijk niet met de knop onderop geflashed.

[ Voor 7% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 16-06-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:05:
@Gr3co: Sluit hem eerst aan op je pc, en dan aanzetten. Na 10-15 seconden is het usb-gedeelte actief en zal je pc hem herkennen. (File-backed storage gadget oid.) Netwerk is idd wat traag voor het kopieergeweld, maar streamen werkt probleemloos.

@Richard35: YouTube werk niet direct na het opstarten, je moet ca. 15 seconden wachten tot de startscripts klaar zijn. (De speler gebruikt de harddisk voor de ondersteuning van YouTube HD.)
Als UZG niet werkt, heb je mogelijk niet met de knop onderop geflashed.
@eminenteurope: heb met knop opnieuw geflasht,maar het werkt niet. :'(

Ik snap er niks meer van.
Kan wel gewoon van de em7080 via tvmedia films enz afspelen.
Moet ik een poort open zetten op mijn router?

UZG : Unable to server request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UZG: Lijkt een bug in de hoofd-feed. 'Eerdere Tips' en 'Zoeken' werkt hier wel. Bedankt voor de melding, dit wordt opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Heb op dit moment eigenlijk één dringend probleem... waarom onthoud de Eminent niet waar hij is gebleven?

En dan bedoel ik niet het afspelen van de DVD (dat gaat namelijk wel goed) maar de map waarin hij staat. Als ik via Samba naar een map op mijn pc ga en daarin weer een aantal submappen wordt dit niet onthouden en moet ik, als ik weer een film wil kijken, weer naar de map bladeren. Of is het mogelijk een snelkoppeling te maken. Dacht namelijk dat dit mogelijk was maar kan het niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Nou heb dus deze voor mijn zus gekocht....wat ben ik blij dat ik zelf een Popcorn Hour A200 heb gekocht.
Zat toen te twijfelen tussen deze en de popcorn hour....toen voor mezelf toch maar de popcorn besteld en zeer tevreden.
Zus wou wat minder uitgeven en vanwege de lovende dingen hier de EM7080 gekocht. Ziet er leuk uit maar speelt helaas content schokkend af. Ik stoor me daar mateloos aan, maar misschien zien andere het niet eens.
Helaas ook geen tips hier dus helaas slecht apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Rico schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 00:28:
Nou heb dus deze voor mijn zus gekocht....wat ben ik blij dat ik zelf een Popcorn Hour A200 heb gekocht.
Zat toen te twijfelen tussen deze en de popcorn hour....toen voor mezelf toch maar de popcorn besteld en zeer tevreden.
Zus wou wat minder uitgeven en vanwege de lovende dingen hier de EM7080 gekocht. Ziet er leuk uit maar speelt helaas content schokkend af. Ik stoor me daar mateloos aan, maar misschien zien andere het niet eens.
Helaas ook geen tips hier dus helaas slecht apparaat.
Beetje te kort door de bocht... Geen tips hier? Geef dan wat meer info :-)

Zelf helemaal geen last van schokkende content behalve streamen van HD soms, maar verwacht dat dit over is als ik Gigabit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

hemiparo: is je Samba-share beschrijfbaar door de 7080? Kan me voorstellen dat hij ergens info kwijt moet over waar hij gebleven is.

Rico: bij een tv die het aankan, moet je 1080p24-modus aanzetten, dat lost het meestal op. Ook de beeldversoepelingssetting in je tv kan eea oplossen, en je kunt spelen met de verschillende modi, zoals 1080i50 en 1080i60 om het beste resultaat te zoeken. Elke mediaspeler heeft hier trouwens zover ik weet last van, met name bij van die films van 700 MB die niet altijd op een handige framerate zijn encoded...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 08:37:
hemiparo: is je Samba-share beschrijfbaar door de 7080? Kan me voorstellen dat hij ergens info kwijt moet over waar hij gebleven is.
Goede tip! Zou best wel eens de reden kunnen zijn... alleen... hoe kan ik dit controleren/aanpassen?

(mijn Samba-share is mijn QNAP Nas...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 18:24
Bij de eminent 7080 krijg ik telkens de melding "medium is verwijderd" als ik iets wil afspelen met de extensie , m2ts , mpg en wmv..

Andere bestanden en DVD's spelen juist wel goed af.

Heb de laatste versie van de firmware erop staan.

Iemand met de zelfde problemen of met een oplossing ?? Ondertussen zal ik zelf natuurlijk verder onderzoek doen waar het probleem zit...

edit 17:03 , oude firmware teruggezet 1.0.3.8 , zelfde probleem.. zal het eens in mijn netwerk gaan zoeken...
edit 19:30 , Bestanden spelen via externe usb hdd wel af, probleem lijkt op de server of in het netwerk te zitten..
edit 21:40 , ben bang dat het in de Ubuntu server installatie zit, misschien een nieuwe install..hmm morgen dan maar weer

21-06-2010 22:43 , nieuwe installatie van de server gedaan , probleem doet zich niet meer voor , lag dus niet aan de Eminent maar aan mij zelf.. te veel lopen prutsen denk ik 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door joecks op 21-06-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

hemiparo schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:01:
[...]

Goede tip! Zou best wel eens de reden kunnen zijn... alleen... hoe kan ik dit controleren/aanpassen?

(mijn Samba-share is mijn QNAP Nas...)
Bijv. met een laptop of andere pc iets proberen te schrijven op de share misschien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
DAT gaat gewoon... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Vaag zeg. Als ik muziek ana het luisteren ben via de 7080 dan gaat hij uit zichzelf rebooten na 10 nummers te hebben afgespeeld. Gebeurd niet 1 keer maar achter elkaar. Laatste firmware staat er op. Iemadn een idee wta dta kan veroorzaken en beter nog kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Heb 24P al aangezet maar zie geen verschil.
Heb thuis een TW2900 beamer en weet wel hoe je alles moet instellen etc.
Welke MKV ik ook afspeel ze schokken allemaal eigenlijk wel.
Divx geen probleem maar ja das geen kijken natuurlijk :)

Er zit een samsung 500Gb F3 harddisk in..zo'n eco ding zou dat problemen kunnen geven?
HD is ook geformateerd in de Eminent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rico: Wat voor content speel je af ? De EM7080 heeft geen auto-switch optie, dus PAL (50fps) afspelen op een 60 fps resolutie kan geschok opleveren. Als je films in MKV speelt, is de kans groot dat ze op 23.967 fps zijn, ergo, speler op 50fps zetten, rpobleem opgelost.. en 24P had je probleem al zowieso op moeten lossen.

Heb je een info-knop op je beamer / tv ? Welke resolutie staat de beamer nu feitelijk dan ? (De HDD speelt hier geen rol, die levert snel zat aan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Even kleine kick van mezelf:

Heb op dit moment eigenlijk één dringend probleem... waarom onthoud de Eminent niet waar hij is gebleven?

En dan bedoel ik niet het afspelen van de DVD (dat gaat namelijk wel goed) maar de map waarin hij staat. Als ik via Samba naar een map op mijn pc ga en daarin weer een aantal submappen wordt dit niet onthouden en moet ik, als ik weer een film wil kijken, weer naar de map bladeren. Of is het mogelijk een snelkoppeling te maken. Dacht namelijk dat dit mogelijk was maar kan het niet vinden...

(na opmerking van Sorcerer8472 om te kijken of schrijven mogelijk is, wat dus gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een tijdje deze speler in huis. Ben er erg tevreden over! Beeld is heel erg mooi op mijn Full LED Sharp Aquos 40 inch tv.
Middels HDMI aangesloten op mijn receiver (pioneer) en deze doorgelinkt naar de tv.
Echter een vraag die ik niet direct kon ontdekken. Ik speel mijn media via een externe LaCie Harddisk af. Er zit geen ingebouwde schijf in deze Eminent. Doordat er geen harde schijf in zit, kan ik daardoor geen gebruik maken van het netwerk (youtube filmpjes bekijken, rtl gemist , films streamen vanaf mijn pc, die op een kamer boven staat, via draadloos netwerk naar deze speler) ? Wanneer dit wel kan, graag enige uitleg hoe te doen.
Dat ik niet kan downloaden via Bittorrent is mij wel duidelijk. Alvast dank voor een evt antwoord.\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen voor YouTube is een interne harddisk vereist, die bovendien in de speler zelf geformat moet zijn.
Shoutcast, Uitzending Gemist, of RTL Gemist e.d. werken gewoon zonder harde schijf ook prima.

Zonder harddisk kan je ook gewoon via het netwerk streams kijken of vanaf je pc/nas streamen.
Gewoon wifi of netwerkkabel aansluiten, en de handleiding even doorlezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

hemiparo: dat door mappen bladeren moet inderdaad altijd, soms wel irritant ja, zeker als je heel netjes alles in submappen hebt staan, maar niet onoverkomelijk vind ik. Ik dacht dat je het had over bijv. halverwege verdergaan bij het afspelen van avi/mkv-file...

Mijn probleem een tijd geleden is trouwens niet meer teruggekomen: lag zo te zien inderdaad aan die WD Green 750 GB... Warme lawaai-Samsung die er nu in zit geeft totaal geen problemen. De WD geeft trouwens geen smart-errors en lijkt verder 100% in orde te zijn. Freak-probleem dat optrad na een fw-upgrade ofzo :?

[ Voor 37% gewijzigd door Sorcerer8472 op 21-06-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
@Sorcerer8472: Thanks... maar dit is echt heeeel irritant... mijn shares staan inderdaad in een aantal submappen op mijn nas, even een nieuwe DVD kiezen kost ongeveer 1 minuut aan bladeren. Nu is dit ene minuut geen superramp maar kan mijn tijd wel beter besteden :)

Het vreemd is trouwens, als ik naar de map blader onthoud de 7080 WEL waar ik ben gebleven op de bewuste DVD of film... het kan dus wel?

@EminentEurope: is het iets voor een volgende firmware om een snelkoppeling te kunnen maken naar een bepaalde map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EminentEurope:
Is de EM4576 USB Wireless vereist of kan een andere USB ook gebruikt worden? Ik heb er namelijk laatst een gekocht, maar ik kreeg geen verbinding met shoutcast / uitzending gemist o.i.d.
Het kan natuurlijk zijn dat een andere Wireless USB niet compatible is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik heb een EM7080 500GB.
Alles heb ik goed aan het draaien, kan alleen maar zeggen alle lof voor dit kleine grote app.
Heb alleen 1 ding dat ik nog niet opgelost krijg.

Eerder deed ik via Garbit downloaden, nu gaan dit via EM, alleen haal ik niet de snelheid van Garbit.
Met Garbit haal ik 3100KB/sec en met mijn eminent maar 1400KB/sec.
Poort 119 en aantal connecties staan goed ingesteldt.
De EM is via een Cat6 kabel verbonden aan een D-Link Gigabit router.
Garbit is draadloos via laptop.
Ik heb het "alles in 1 extra"pakket van Ziggo.

Wat heb ik fout qua instellingen, maw wie weet de oplossing voor mijn probleem.

Andre

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Nog 1 ding wat me opviel.

Kan mij iemand duidelijk willen uitleggen hoe ik de tijd aanpas.
Hij staat nu op 5 januari 2000, is niet echt van belang, maar zou het prettig vinden als de tijd correct zou staan.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Dreke008 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:21:
Ik heb een EM7080 500GB.
Alles heb ik goed aan het draaien, kan alleen maar zeggen alle lof voor dit kleine grote app.
Heb alleen 1 ding dat ik nog niet opgelost krijg.

Eerder deed ik via Garbit downloaden, nu gaan dit via EM, alleen haal ik niet de snelheid van Garbit.
Met Garbit haal ik 3100KB/sec en met mijn eminent maar 1400KB/sec.
Poort 119 en aantal connecties staan goed ingesteldt.
De EM is via een Cat6 kabel verbonden aan een D-Link Gigabit router.
Garbit is draadloos via laptop.
Ik heb het "alles in 1 extra"pakket van Ziggo.

Wat heb ik fout qua instellingen, maw wie weet de oplossing voor mijn probleem.

Andre
dit is een bekend "probleem". De Eminent download niet harder dan dat, de processor/chip kan dat niet aan. (ze zijn gemaakt/heoptimaliseerd om video af te spelen, niet om te downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Dreke008 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 00:44:
Nog 1 ding wat me opviel.

Kan mij iemand duidelijk willen uitleggen hoe ik de tijd aanpas.
Hij staat nu op 5 januari 2000, is niet echt van belang, maar zou het prettig vinden als de tijd correct zou staan.
Wist niet eens dat de Eminent een optie voor tijd had...

* hemiparo kijkt nog even in de handleiding maar ook hier niks over tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Unknown Alien schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:56:
Vaag zeg. Als ik muziek ana het luisteren ben via de 7080 dan gaat hij uit zichzelf rebooten na 10 nummers te hebben afgespeeld. Gebeurd niet 1 keer maar achter elkaar. Laatste firmware staat er op. Iemadn een idee wta dta kan veroorzaken en beter nog kan verhelpen?
E-mail gestuurd naar Eminent support.
Ze zeggen dat het een firmware probleem is en dat ik het apparaat naar de winkel moet brengen of moet wachten op nieuwe firmware.

Kan ik de firmware niet terug zetten naar een vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Ik krijg bij het willen bekijken van een film de melding "bitstreamfout".
Even later geeft hij aan "ongeldig bestand"
Ik heb ergens gelezen dat dit een fout kan zijn van diegene die de film gepost heeft, klopt dit of is er een oplossing zodat ik de film toch kan bekijken.

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meerdere mogelijkheden

1. Foute file, encoding niet goed etc.
2. Bestand wordt te langzaam aangeleverd, en de EM7080 kan dan niet afspelen, omdat hij geen data krijgt.

#1 Zie ik niet zo vaak, tenzij de harddisk kapot is, of de file echt fout geencode.
#2 Zien we vaak bij NAS apparaten die te langzaam zijn om HD materiaal te streamen.

Dus als je iets meer info hebt, wat probeer je af te spelen, en hoe speel je het af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Dit zijn de gegevens over de film.

Titel: Avatar
Bron : Orginele Blu-ray
Formaat : M2ts Bestanden Full HD 1080
Audio : Engels DTS HD MA 5.1/ Frans DTS 5.1/Duits DTS 5.1
Ondertitels: Nederlands/Engels/Frans/Duits/
Speelduur: 162 min
Genre: Avontuur/S.F
Menu: Ja
Extras: Ja
Rar: 446-100MB--
Par: 10%
GB: 43.5

Dit is trouwens de enigste film tot nu toe die ik niet kan afspelen.
Wel jammer, is de enigste Bleu-Ray versie wat ik heb kunnen vinden.

Uiteraard had ik deze gedownload en probeerde deze via de Eminent 7080 af te spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dreke008 op 29-06-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe speel je af ? -> Speel je af via UPnP of Samba of Interne harddisk van je EM7080 ?

Aangezien dit nog een hele dikke m2ts is zit er vanalles bij ingemuxed. Tig audiotracks en een zeer hoge bitrate. Via een Nas of USB harddisk gaat dit niet lukken, de bandbreedte zal dan zeer zeker te laag zijn.

Hoe hij verder gemuxed is kan ik niet zien, maar 43.5GB lijkt me gewoon een 1:1 backup van de BD-R.
Wellicht is er ergens anders een betere versie te vinden. Een 'normale versie' van deze film zonder poespas en met dezelfde kwaliteit is ~12GB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Ik probeerde hem via de interne-HD van de eminent af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit lijkt op een originele BD-Rom van Avatar, mogelijk met menu's en dergelijke er nog in etc. Je kunt anderen proberen maar de kans bestaat dat er ingewikkelde menu-truukjes gebruikt zijn, en daar kan de speler soms moeite mee hebben. (Als je zelf de BD-Rom backupped, dan de menu's weglaten en de hoofdfilm selecteren.)

In dit geval zoeken op nzb "avatar knor" en je hebt een wat kleiner backup van deze film die perfect werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Bedankt voor de tip.

Ik had al een andere versie binnen gehaald die perfect werkt.
Ik kijk nu bij FTD voor geposte software/films ect.

Welk programma gebruiken jullie ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 16:18

Haaguit

HBZNPLT!

EminentEurope, ik ben er waarschijnlijk achter waarom je in combinatie met windows7 de 7080 het password niet onthoudt. De erste keer moet je anoniem access hebben tot de shares, en dan moet je met password de shares in. Dit komt door een probleem met smb en windows 7. Ik weet niet wat er voor OS op de 7080 draait, maar ik denk zeker dat hier de oplossing voor het connecten met win7 in zit. Als dit gefixed is, hoef je je win7 niet meer 'open' te zetten, maar kan je de beveiliging gewoon aan laten staan :).

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
@eminenthelpdesk

Het apparaat werkt nog steeds perfect, heb ook het idee dat het geluid van de fan na verloop van tijd wat zachter is geworden (of mijn oren worden minder). :*)

Oja, is het niet mogelijk om een paar leuke achtergronden in de firmware te bakken? zodat we zeg maar kunnen kiezen uit een stuk of 20 i.p.v deze zwarte saaie steeds?

En kun je al wat zeggen over de volgende firmware release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regelneef
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 12:20
Ik heb van het weekend de 7080 gekocht inclusief 1TB (Was op zoek naar een AC Ryan, maar dit was zo'n mooie aanbieding bij de MediaMarkt in Alkmaar)

Ik ben er erg over te spreken :) Tot nu toe speelt ie bijna alles, alleen met mijn .mov bestanden geeft ie niets weer.
Het enige puntje van kritiek tot nu toe is het feit dat er op de doos staat ready for use, maar dat je nog wel even de Samba server moet downloaden. De rest is inderdaad plug & play alles werkt out-of-the-box, en de aanvulling van de Ziggo Streams vond ik echt een leuke verrassing!

Keep up the good work Eminent!

This message was made with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
Ik heb een probleem met de NZBget server, een kleintje maar deze keer. Alle gedownloade films blijven grijs, omdat hij ze niet uitpakt denk ik. In de configuratie zijn de velden PostProcessConfigFile en PostProcessConfigTemplate leeg, dus ik denk dat het daar aan ligt. Wat moet er in die 2 velden staan?

Edit: een andere film pakt hij nu wel uit, dus ik vraag me af wat hier nou aan de hand is met die eerste 2 films (die overigens beide ouder dan 400 dagen zijn, dus misschien niet compleet meer?)

[ Voor 24% gewijzigd door truegrit op 09-07-2010 10:05 ]

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, 400 dagen is wel wat veel, zoveel retentie heeft de gemiddelde server niet, alhoewel Astraweb bijv. wel heel erg hun best doet en er 691 claimt.. ;) Welke news provider gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 18:46
Ik ben net overgestapt naar een Macbook Pro. Nu kan ik wel data schrijven en lezen naar de 7080, maar 10 keer zo langzaam via usb als met windows. Normaal haalde ik wel 20 mb/s en nu max 3.

Nou lijkt het erop dat het niet mogelijk is om de interne HD van 1,5 TB van NTFS naar HFS+ om te zetten zonder data verlies. En om nou even 900 GB aan data te backuppen is ook niet te doen. Is het mogelijk om de 7080 te draaien met 2 partities? 1 met NTFS en 1 met HFS+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:59
hallo vraagje is het mogelijk om de 7080 in standbij stand te zetten want als je hem uit drukt met de afstandbediening,kun je hem niet meer benadren via de pc,bij de popcorn c-200 kan dat wel ,weet iemand de oplossing of is die er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een keer eerder aangegeven, maar na verschillende firmware upgrades is er nog steeds geen optie om Nederlands als standaard ondertiteling in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:19:
Het is een keer eerder aangegeven, maar na verschillende firmware upgrades is er nog steeds geen optie om Nederlands als standaard ondertiteling in te stellen.
okay..

bedankt voor je opmerking!
Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste