Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:19:
Het is een keer eerder aangegeven, maar na verschillende firmware upgrades is er nog steeds geen optie om Nederlands als standaard ondertiteling in te stellen.
Wordt zeer binnenkort met de nieuwe FW meegenomen.

1. Folder.jpg voor artwork in het rechtervenster, per map
2. Auto-NFS (linux/windows etc.) bestandssysteem over het netwerk
3. MediaTomb UPnP server (zit nog in beta, maar komt in de firmware terecht indien klaar.)
4. Default NL taalkeuze en ondertitels bij de DVD (deze ontbreekt nog)
5. CRT Overscan op normale 'buis' tv's

Etc. etc.

Dit zal in de komende firmware zitten voor de 'zomerbreak', waarna we verder gaan met een nieuwe SDK van Realtek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pinojo123

Daar word ik nu al blij van :) Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Weet iemand of de Eminent 7080 samen kan werken met een Logitech diNovo Mini? Lijkt mij handig voor internetten via de Eminent. (Youtube etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:19
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:19:
Het is een keer eerder aangegeven, maar na verschillende firmware upgrades is er nog steeds geen optie om Nederlands als standaard ondertiteling in te stellen.
Op het forum van Eminent staat dat ze hiermee bezig zijn voor de volgende FW.

Edit: oeps..., zag nu pas de laatste pagina waar dit ook al staat.

[ Voor 9% gewijzigd door hansvk op 14-07-2010 12:49 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:14
Afgelopen weekend ook een 7080 gehaald.
Mooi apparaat, speelt veel af, maar niet alles.
Ik loop tegen de volgende probleempjes aan:
Mijn situatie thuis: ik heb een Synology DS210j NAS die via bedraad netwerk aan de eminent is geknoopt.
In de eminent zit geen harddisk.

Ik had een optie "netwerk" in het menu verwacht maar er staat alleen samba en UPNP. Gelukkig zag ik onder samba / neighbours mijn nas staan en kon ik bladeren en dingen afspelen.
Dit was met firmware 1.0.4.01
De volgende logische stap was om de meest recente te installeren.

Na alle instellingen opnieuw geconfigureerd te hebben wilde ik weer via samba naar mijn nas, maar niks meer te vinden.
DHCP stond goed, maar zowel via upnp als samba geen NAS te ontdekken...
via systeeminstellingen ontdekte ik dat samba uitgeschakeld / niet geinstalleerd stond omdat er geen harddisk in mijn apparaat zit.
via een forum kwam ik achter de optie om handmatig een shortcut aan te maken en via deze weg kon ik weer bij mijn nas, alleen is lang niet alles zichtbaar. Muziekbestanden met .dts en filmbestanden met .mkv en .iso zijn niet te zien in het scherm.
Nu weer teruggegaan naar de originele firmware en .iso bestanden zijn weer af te spelen.
Heeft iemand een logische verklaring / oplossing voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmderonde schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:25:
Mijn situatie thuis: ik heb een Synology DS210j NAS die via bedraad netwerk aan de eminent is geknoopt.

Ik had een optie "netwerk" in het menu verwacht maar er staat alleen samba en UPNP. Gelukkig zag ik onder samba / neighbours mijn nas staan en kon ik bladeren en dingen afspelen.

Na alle instellingen opnieuw geconfigureerd te hebben wilde ik weer via samba naar mijn nas, maar niks meer te vinden.
via systeeminstellingen ontdekte ik dat samba uitgeschakeld / niet geinstalleerd stond omdat er geen harddisk in mijn apparaat zit.
via een forum kwam ik achter de optie om handmatig een shortcut aan te maken en via deze weg kon ik weer bij mijn nas, alleen is lang niet alles zichtbaar. Muziekbestanden met .dts en filmbestanden met .mkv en .iso zijn niet te zien in het scherm.
Nu weer teruggegaan naar de originele firmware en .iso bestanden zijn weer af te spelen.
Samba hoef je alleen te installeren als je het apparaat zelf als samba server wil gebruiken. Dat is uiteraard alleen nodig als er een harde schijf in zit (ik heb het ook niet ;)) omdat er anders toch maar weinig te "serveren" valt.

Wat betreft de missende bestanden: Dat is erg vreemd, met de laatste firmware speel ik dagelijks .iso en .mkv bestanden af zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Release notes EM7080 1.0.4.10:
  • Added Dutch (Nederlands) language selection as a default for DVD Audio / Subs.
  • Added NFS network share support. (Shares are auto-detected & shown under NFS in the left menu.)
  • Added cover feature. You can use cover.jpg/Cover.jpg/COVER.jpg/folder.jpg/Folder.jpg/FOLDER.JPG
    and it will be displayed in the preview window on the right.
  • Fixed an issue with the red button script.
  • Fixed an issue with CRT tv's & overscan.
  • Fixed an issue with Chinese Character input.
  • Fixed an issue caused by pressing 'stop' and exiting DVD disc/iso playback.
  • Fixed an issue with CD-Playback and the INFO page
  • Fixed an issue with TS playback from RT128x recordings, if played back on RT1073 platform.
Directe link naar de firmware: [click]

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 19:56 . Reden: Krijg nou wat, ik kan tekst ook netjes opmaken :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 23:26
Ik ga hem meteen erin zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmderonde schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:25:

Heb je de update uitgevoerd via de hardware button aan de onderzijde? Zie: http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=11&t=197

Overigens is ook net een nieuwe versie uit, zie voorgaande reactie of : http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=11&t=349 Ook bij die update moet je overigens de button ingedrukt houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:10:
[...]

Heb je de update uitgevoerd via de hardware button aan de onderzijde? Zie: http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=11&t=197

Overigens is ook net een nieuwe versie uit, zie voorgaande reactie of : http://opensource.eminent.../viewtopic.php?f=11&t=349 Ook bij die update moet je overigens de button ingedrukt houden!
Ik heb die laatste versie net geïnstalleerd door in het menu te kiezen voor Systeem upgrade met USB stick erin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
Super! Ik vroeg me net af wanneer de nieuwe update zou komen (eergisteren nog gekeken). Goed om te zien, ik ga er weer eens naar kijken. Vooral de standaard ondertiteling in het Nederlands is een mooie toevoeging, bedankt Eminent!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:26:
[...]

Samba hoef je alleen te installeren als je het apparaat zelf als samba server wil gebruiken. Dat is uiteraard alleen nodig als er een harde schijf in zit (ik heb het ook niet ;)) omdat er anders toch maar weinig te "serveren" valt.

Wat betreft de missende bestanden: Dat is erg vreemd, met de laatste firmware speel ik dagelijks .iso en .mkv bestanden af zonder problemen.
Ja, het is erg vreemd. Ik heb de update gedaan met de hardware button.
Ok, dus samba hoeft niet geinstalleerd te worden én is het protocol waarmee ik de NAS kan benaderen.

Ik zie dus geen iso en mkv bestanden onder de nieuwere firmware. Als ik terugga naar .01 dan zie ik wel iso maar nog steeds geen mkv.
zelfs als ik het bestand hernoem naar .avi of .m2ts zie ik deze nog niet, zou er dan wat anders aan de hand kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:18:
[...]
Ik heb die laatste versie net geïnstalleerd door in het menu te kiezen voor Systeem upgrade met USB stick erin :+
Technisch verhaal: De partitie op /usr/local/etc wordt dan niet geupdate..
Als je vanaf 1.0.2 of 1.0.3 komt dan levert dit een grote hoeveelheid problemen op.. het startscript is in die versies aangepast, idem 1.0.4.x

Dus, svp, altijd met behulp v/d knop flashen. Dit is geen tikvout ofzo in de instructies. ;)

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik heb het dus ook gewoon via het menu gedaan.
Is het verstandiger dat ik het nogmaals doe volgende de beschreven instructie ???????

Hij geeft wel netjes aan .10, ook tijdens de update geen rare meldingen, verliep in 1 keer goed.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47
Ik wil ook een eminent EM7080 gaan aanschaffen, en er een harde schijf bij kopen.
Maar voordat ik een probleem ga krijgen, welke harde schijven zijn compatible :?

Het enige wat ik lees op de eminent site is:

Geschikt voor een interne SATA harde schijf tot 1.5 Terabyte

Terwijl er in de pricewatch deze staat:

pricewatch: Eminent EM7080-2TB 2TB

Inbouwen schijnt eenvoudig te zijn, dus dat wilde ik eens zelf proberen.

Werkt deze bijvoorbeeld :?

Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS. 2TB | WD20EARS

[ Voor 8% gewijzigd door Grolsch op 22-07-2010 10:39 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
jmderonde schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:52:
[...]

Ja, het is erg vreemd. Ik heb de update gedaan met de hardware button.
Ok, dus samba hoeft niet geinstalleerd te worden én is het protocol waarmee ik de NAS kan benaderen.

Ik zie dus geen iso en mkv bestanden onder de nieuwere firmware. Als ik terugga naar .01 dan zie ik wel iso maar nog steeds geen mkv.
zelfs als ik het bestand hernoem naar .avi of .m2ts zie ik deze nog niet, zou er dan wat anders aan de hand kunnen zijn?
@ Eminenteuropa:

Ik heb zojuist de laatste firmware geinstalleerd. Ook hier zie ik bepaalde iso en MKV bestanden niet!
Een ISO van madagascar pinguins werkt bij mij op .01 wel, op 02 niet en op 10 ook niet...
Hoe kan dit?
Tevens zie ik geen mkv bestanden...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!

Zojuist de laaste firmware geinstalleerd en gehoopt nu eindelijk NZBget werkend te krijgen maar helaas......
Als ik brows naar http://EminentIP:8080/ krijg ik de volgende melding;

ERROR: NZBGetWeb could not connect to NZBGet-Server.
Possible reasons include:
NZBGet-Server is not running;
IP/Port-settings are incorrect. Check config;
Firewall is not properly configured (if nzbget-server and web-interface run on different computer).
Error-message reported by OS: Connection refused (146)

In de router diverse poorten opengezet en de windows firewall uitgezet maar ik krijg geen toegang.
Wel kan ik met Samba de computer benaderen en streamen/kopieeren etc..

Klopt het dat de directory op de ingebouwde hdd in de emininet genaamd "BT" helemaal leeg is?
Moet hier niet iets instaan?
De hdd heb ik wel 5 maal opnieuw geformatteerd maar geen resultaat :(.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goman_NL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09-2022
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:26:

Iemand enig idee wat ik fout doe?
Na het opstarten van je EM7080 moet je een paar minuten wachten voordat je NZB werkt. Misschien probeer je het te snel?

Anders even hier kijken of er een andere oplossing is: http://opensource.eminent.../phpBB/viewforum.php?f=15

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De YouTube-fix versie van deze firmware is zojuist geupload op de volgende URL.
http://downloads.eminent-online.com/EM7080_FW_1.0.4.10.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Grolsch schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:36:
Ik wil ook een eminent EM7080 gaan aanschaffen, en er een harde schijf bij kopen.
Maar voordat ik een probleem ga krijgen, welke harde schijven zijn compatible :?

Het enige wat ik lees op de eminent site is:

Geschikt voor een interne SATA harde schijf tot 1.5 Terabyte

Terwijl er in de pricewatch deze staat:

pricewatch: Eminent EM7080-2TB 2TB

Inbouwen schijnt eenvoudig te zijn, dus dat wilde ik eens zelf proberen.

Werkt deze bijvoorbeeld :?

Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS. 2TB | WD20EARS
Is er misschien iemand dit weet of ik bovenstaande kan bestellen, en dat het met elkaar werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Logische beredenering: Ik zie 11 winkels die deze combinatie verkopen, meestal verkopen winkels geen dingen die niet werken, dus bestellen kan in een shop naar keuze. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:46:
Logische beredenering: Ik zie 11 winkels die deze combinatie verkopen, meestal verkopen winkels geen dingen die niet werken, dus bestellen kan in een shop naar keuze. :+
Hoe zie jij welke winkels deze in combinatie verkopen dan :?

Ik zie wel winkels die ze allebei verkopen, maar er zijn ook winkels die de eminent EM7080 en SCSI schijven verkopen, dus die vlieger gaat niet op.

Eminent geeft op hun website maximaal 1,5 TB aan, deze HDD is 2 TB

[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch op 23-07-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Nou, mij is 2 maanden geleden (door Alex) afgeraden om een WD EARS disk te kopen vanwege enkele onopgeloste problemen. Ik heb daarom een EADS gekocht. Het gaat niet om de grootte maar om de soort van partitionering.

[ Voor 17% gewijzigd door Wortelstok op 23-07-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
te laat :) ik heb het al besteld, dus ik ga er na de post van eminenteurope vanuit dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:55:
[...]
Eminent geeft op hun website maximaal 1,5 TB aan, deze HDD is 2 TB
Supports internal 3.5’ SATA harddisk up to 1.5 Terabyte or larger
http://www.eminent-online...or-internal-harddisk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:29
Bestaat er een mogelijkheid de 7080 via een app/webinterface te bedienen? Ik wil graag muziek afspelen zonder dat de tv aan moet. Beetje door m'n muziek scrollen en bedienen via een webinterface op de ipad zou ideaal zijn. Zit dit er nog in voor de eminent? Zo nee, zijn er alternatieven die hier sterk in zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:32
Vandaag een 7080 bij de Media-markt gehaald na deze gezien te hebben op een demo-tv.

Eenmaal thuis gekomen en aangesloten te hebben toch wel bedroefd over de interface. Op de demo-tv ging het blijkbaar om een 7075. :'(

Is er misschien een mogelijkheid om een soort van 'film bibiliotheek' te hebben, net als bij de 7075? Dat vond ik namelijk er erg gelikt uit zien bij de 7075.

Ook vond ik het nogal tegenvallen dat de 7080 een fan aan boord heeft, waar de 7075 die niet heeft. Toch maar eens overnadenken om een 7075 te halen en deze te verkopen, want de verschillen (op de interface na) zijn toch minimaal neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Grolsch schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:18:
te laat :) ik heb het al besteld, dus ik ga er na de post van eminenteurope vanuit dat het werkt :)
Mocht je het willen nazoeken (ik had hem ook al besteld):
"For now, WD EARS still has issues we need to resolve."
Draadje is hier. Wellicht zijn de problemen inmiddels opgelost (eminenteurope is optimistisch), maar ik heb er niets van gehoord.

[ Voor 3% gewijzigd door Wortelstok op 24-07-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag net het volgende op het Eminent forum:
You most have an internal disk to play Youtube files... without an harddisk it doesn't work.
terwijl dit juist gefixed was in versie 1.0.4.01
Tuned NZBget startup, so that PHP/Lighttpd will start even if there is no HDD (removes YouTube hdd requirement..)
Niet om vrolijk van te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 22:51:
Ik zag net het volgende op het Eminent forum:

[...]

terwijl dit juist gefixed was in versie 1.0.4.01

[...]

Niet om vrolijk van te worden...
vreemd verhaal, ik had .02 der op en heb der een hdd in gezet omdat ik anders geen youtube kon kijken. Lijkt me ook best logisch aangezien hij moet bufferen. Maar goed.. als het een fix is in die .01... kan het niet echt vinden in de .01 lijst. Afijn.. wat kost een 2e hands sata hddtje nou.. misschien heeft iemand der wel één liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 22:58:
[...]
vreemd verhaal, ik had .02 der op en heb der een hdd in gezet omdat ik anders geen youtube kon kijken. Lijkt me ook best logisch aangezien hij moet bufferen. Maar goed.. als het een fix is in die .01... kan het niet echt vinden in de .01 lijst. Afijn.. wat kost een 2e hands sata hddtje nou.. misschien heeft iemand der wel één liggen..
In mijn vorige post staat de link naar de .01 post, waar ik de quote vandaan heb.

Mijn keuze om geen HDD te willen komt doordat ik een NAS heb staan die in al mijn opslagbehoefte voorziet en ik de EM7080 zo stil mogelijk wil houden.
Ik heb ook eerder al YouTube kunnen afspelen op het apparaat zonder HDD, bufferen is dus prima mogelijk in het geheugen.

Edit: het is mogelijk op YouTube af te spelen zonder HDD na het commando "/usr/local/etc/diy/appstart" (zonder quotes). Bron en gemakkelijkere oplossing: [klik].

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 01:34 . Reden: Fix gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vorige week heb ik een AC Ryan PlayonHD Mini gekocht. Deze gaat echter weer terug naar de winkel, omdat de Samba daemon er telkens uit vliegt. Volgens AC Ryan ligt dit probleem bij Realtek en dienen zij met een oplossing te komen (onbekend wanneer).

Het plan was/is om hem vanmiddag om te ruilen voor een EM7080, maar nu las ik dat de EM7080 ook voorzien is van een Realtek chipset. Zou iemand kunnen bevestigen dat de EM7080 niet dezelfde problemen met Samba heeft als de PlayonHD Mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:39
Ik ga deze denk ik ook aanschaffen , maar nou is toch mijn vraag aangezien ik een hoop "gezeur" met Hd's ziet of mijn Western Digital My Book Essential 1TB, USB2.0 erop gaat werken ?

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaFFia schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:59:
Ik ga deze denk ik ook aanschaffen , maar nou is toch mijn vraag aangezien ik een hoop "gezeur" met Hd's ziet of mijn Western Digital My Book Essential 1TB, USB2.0 erop gaat werken ?
Dat "gezeur" gaat over interne schijven. Ik heb volgens mij nog geen berichten gezien dat USB schijven niet worden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nightspirit: Zonder harddisk is er geen swapfile, en loop je kans om op den duur tegen een RAM probleem aan te lopen. De fix die je noemt, is in 1.0.4.02 teruggedraaid om deze reden.

@Caponi: De SMB implementatie van alle realtek-gebaseerde apparaten is hetzelfde. Ik moet alleen eerlijk zeggen dat wij geen problemen tegen zijn gekomen met samba. Mogelijk heeft ACR er wat aan aangepast om op de mini USB disks te delen oid.. ?

@Maffia: De EM7080 kan met alle USB disks gewoon overweg. (ntfs, fat32, het maakt allemaal niet uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:26:
@Nightspirit: Zonder harddisk is er geen swapfile, en loop je kans om op den duur tegen een RAM probleem aan te lopen. De fix die je noemt, is in 1.0.4.02 teruggedraaid om deze reden.
Sorry, fout geïnterpreteerd

Maar handmatig nog steeds te regelen, daarbij rekening houdend met soms een nodige reboot door RAM tekort :+

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 18:16
Ik gebruik al enkele maanden de EM7080 met tevredenheid, toch zijn er wel een paar dingen waar ik me aan erger, nou worden de meeste dingen waaraan ik me erger door iedereen wel genoemd (interface, mappenstructuur enz.) maar over het volgende zie ik niemand praten. Half maart heb ik al een topic geopend op het Eminent forum, maar daar werd niet echt op gereageerd.
Het gaat om het volgende:

De bestanden en mappen op de interne HDD worden gerangschikt op alfabetische volgorde, echter maakt de EM7080 daarbij nog onderscheid tussen hoofdletters en kleine letters. Zie hieronder de mappen op mijn EM7080.

/.TemporaryItems/
/.Trashes/
/.nzbget/
/BT/
/Download/
/Films/
/REC/
/Series/
/image/
/movie/
/music/

Nu maakt het bij deze mappen niet zoveel uit, want de onderste 3 gebruik ik toch niet, maar het is wel irritant bij series. Aangezien sommige episodes met een hoofdletter beginnen, en sommige weer niet, waardoor de episodes niet netjes op volgorde staan. Nou kan ik uiteraard alles gaan aanpassen zodat alles met een hoofdletter begint, maar het lijkt me toch dat dit niet de bedoeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haazzz: De mappenstructuur zit diep in de code, en is niet eenvoudig aan te passen. Alle Realteks hebben dit, en geloof me, als dit simpel was, hadden we het al lang aangepast. Heb je een linkje naar het betreffende topic voor mij ?

@Nightspirit: Onze php experts hebben een soort van one-shot Youtube gemaakt, die zonder HDD draait. Probeer 1.0.4.11 eens.. dan je ook geen scripts of mods meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik heb er ook maar een besteld, maar ik was vergeten nog 1 ding uit te zoeken:

Als de eminent aangesloten is op een netwerk kan je dan ook streamen naar je pc toe? (dus niet alleen bestandsbeheer op je eminent via de PC). Ik ga er nu even van uit dat het via Samba correct werkt (of ik heb iets over het hoofd gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:49
Heb de WD Eco green 1.5TB erin me tde laatste firmware1.0.4.11. Ik had 250GB aan films erop. en nog geen 18GB aan MP3s gecopieerd via me PC dmv USB. En wilde hem weer aansluiten op de TV, maar mooi niet dat hij nog opstarte :x
HD eruit gehaald en dan start hij prima op. HD op de PC aansluiten en wordt prima herkend. HD in de Eminent en aan de PC aansluiten via USB en werkt ook prima. Alleen opstarten via de TV doet hij niet. Lekker vaag. Enige oplossing voor mij was alles copieren naar me PC en de HD opnieuw formateren in de Eminent, maar dan zonder de MP3s. En nu werkt het weer prima. Kan hij niet omgaan met zoveel verschillende files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 18:16
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:06:
Haazzz: De mappenstructuur zit diep in de code, en is niet eenvoudig aan te passen. Alle Realteks hebben dit, en geloof me, als dit simpel was, hadden we het al lang aangepast. Heb je een linkje naar het betreffende topic voor mij ?
Ah vandaar, eindelijk een verklaring waarom dit nog niet aangepast is. Zie hier het topic wat ik enkele maanden geleden heb geopend op jullie forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nightspirit: Onze php experts hebben een soort van one-shot Youtube gemaakt, die zonder HDD draait. Probeer 1.0.4.11 eens.. dan je ook geen scripts of mods meer nodig.
Ik ben er zeer content mee (zojuist getest). Mijn dank is verpletterend _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
Ik heb hem net binnen gekregen maar bij het aansluiten van de HDMI kabel doet de AnyNet functie het niet meer van mijn Samsung TV

Het is precies hetzelfde probleem als dat in deze reactie staat vermeld:

Verwijderd in "[Mediaplayer] Eminent EM7080 hdMedia RT"

edit: ik zie hier wat meer er over staan:

http://opensource.eminent...ic.php?f=15&t=252&start=0

eminent is dus niet HDMI-CEC compatible...jammer...

[ Voor 23% gewijzigd door guardian-spirit op 28-07-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Haazzz: De mappenstructuur zit diep in de code
Voor zover mijn ervaring met Unix/Linux based OSen zijn daar de bestandsnamen altijd case-sensitive (en de sortering ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ik heb de EM7080 ook binnen, en hij werkt perfect!
Het inbouwen van de 2TB schijf is een kwestie van 5 minuutjes :)
FF de nieuwe firmware erop gezet, en youtube werkt ook goed (alleen mega onhandig met dat toetsenbord geklik met de afstandsbediening).

Zojuist m'n harmony ingesteld voor de eminent, en dat werkt ook :)

Nu alleen nog een HDMI switch zien te vinden, want ik kom dus een HDMI poort te kort :(

[ Voor 8% gewijzigd door Grolsch op 28-07-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Firmware 1.0.4.0 en ik krijg nu bij het afspeln van Youtube filmpjes de melding cannot play this media. (werkte voorheen wel)

Ik wil nu gaan upgraden naar 1.0.4.10 (ga ervan uit dat e.e.a. dan verholpen is) maar vraag mij af of de "nieuwe" upgrade methode (met knopje aan onderkant ingedrukt) ook veilig is voor alle media die ik op mijn interne HD heb staan. Deze wil ik namelijk niet kwijt!

Kan iemand mij zekerheid geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:40
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:29:
Ik gebruik Firmware 1.0.4.1 en ik krijg nu bij het afspeln van Youtube filmpjes de melding cannot play this media. (werkte voorheen wel)

Ik wil nu gaan upgraden naar 1.0.4.11 (ga ervan uit dat e.e.a. dan verholpen is) maar vraag mij af of de "nieuwe" upgrade methode (met knopje aan onderkant ingedrukt) ook veilig is voor alle media die ik op mijn interne HD heb staan. Deze wil ik namelijk niet kwijt!

Kan iemand mij zekerheid geven?
Lol, ja, de hd-inhoud is veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
nu had ik dus HDMI aansluitingen te weinig, dus heb ik mij een König HDMI switch opgehaald. (De KN-HDMISW20 )

Dit levert problemen op.
Eminent op de switch geeft meestal geen beeld en vastlopers.
Eminent rechtstreeks via HDMI op de TV gaat wel goed.

Is dit een instelling ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 29-07-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guardian-spirit schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:18:
Ik heb hem net binnen gekregen maar bij het aansluiten van de HDMI kabel doet de AnyNet functie het niet meer van mijn Samsung TV

Het is precies hetzelfde probleem als dat in deze reactie staat vermeld:

Verwijderd in "[Mediaplayer] Eminent EM7080 hdMedia RT"

edit: ik zie hier wat meer er over staan:

http://opensource.eminent...ic.php?f=15&t=252&start=0

eminent is dus niet HDMI-CEC compatible...jammer...
Ik heb mijn Eminent al een tijdje. maar dat AnyNet verhaal kan kloppen. Ik heb eeb Samsung UE46B6000 en zodra ik de eminent aansluit via HDMI valt het AnyNet waarmee mijn Bluray speler via HDMI is aangesloten weg.

Misschien is dit ook in de Firmware aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:29:
Ik gebruik Firmware 1.0.4.0 en ik krijg nu bij het afspelen van Youtube filmpjes de melding cannot play this media. (werkte voorheen wel)

Ik wil nu gaan upgraden naar 1.0.4.10 (ga ervan uit dat e.e.a. dan verholpen is)......
Inmiddels de upgrade gedaan en alles okee, behalve youtube, dit geeft nog steeds dezelfde foutmelding.

weet iemand een oplossing?

Nu las ik ergens hier over het toevoegen van een ontbrekende map op de EM7080 HD. Hoe en wat kan ik niet vinden...

edit: uitbreidingen installeren lukt ook niet... floept gewoon terug.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:57:
[...]

Inmiddels de upgrade gedaan en alles okee, behalve youtube, dit geeft nog steeds dezelfde foutmelding.

weet iemand een oplossing?
Release notes voor versie 1.0.4.11:
• YouTube verbetering, speelt nu alle mogelijke media (behalve waarbij EMBED uitgeschakeld is.)
• Harddisk niet langer vereist voor YouTube, en werkt direct na het booten.

In .10 werkt dat dus inderdaad niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 20:29

Joppy

Ajuparaplu!

Ik krijg ook bij elk filmpje op youtube "cannot play this media"
Firmware 1.0.4.11

OK, wat extra info kan geen kwaad:
De vorige firmware was 1.0.4.02 en ik heb 'm geflashed via de knop aan de onderkant, precies zoals in de readme staat.
Er zit een harde schijf in en ik moet zeggen dat begin deze week in 1.0.4.02 youtube het ook al niet deed.
Verder is 'ie bekabeld, krijgt 'ie automagisch een ip en werkt alles verder prima. Vimeo is geen probleem, de metafeeds hier en daar wel; de filmtrailers in HD geven ook deze melding, jammer genoeg.

Heb ik nog iets over het hoofd gezien in de configuratie ofzo?

[ Voor 76% gewijzigd door Joppy op 29-07-2010 22:42 . Reden: extra info ]

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Grolsch schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:30:
nu had ik dus HDMI aansluitingen te weinig, dus heb ik mij een König HDMI switch opgehaald. (De KN-HDMISW20 )

Dit levert problemen op.
Eminent op de switch geeft meestal geen beeld en vastlopers.
Eminent rechtstreeks via HDMI op de TV gaat wel goed.

Is dit een instelling ofzo?
Zijn er mensen welke de eminent EM7080 wel hebben aangesloten op een HDMI switch :?
Dan kan ik namelijk uitsluiten waar het aan ligt.

Volgens mij had pimpampet hier ook last van:

Verwijderd in "[Mediaplayer] Eminent 7080 Problemen topic"

maar ik zie de oplossing nergens vermeld :(

[ Voor 14% gewijzigd door Grolsch op 30-07-2010 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:32:
[...]

Ik heb mijn Eminent al een tijdje. maar dat AnyNet verhaal kan kloppen. Ik heb eeb Samsung UE46B6000 en zodra ik de eminent aansluit via HDMI valt het AnyNet waarmee mijn Bluray speler via HDMI is aangesloten weg.

Misschien is dit ook in de Firmware aan te passen.
Het is (denk ik) iets waar je niks driect tegen kunt doen. Ik heb een Harmony One besteld en ik hoop daarmee de HDMI-CEC gebeuren te "omzeilen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Joppy schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:26:
Ik krijg ook bij elk filmpje op youtube "cannot play this media"
Firmware 1.0.4.11
Heb je ook de extensies geinstalleerd zoals in de "readme" staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen issues hier met YouTube. Let erop dat als je een interne HDD hebt, deze in de speler zelf via het menu geformat moet zijn ooit. Als dit niet zo is, heb je ook geen mogelijkheid om de extensies in te stellen.

Dit staat echter allemaal in de handleiding. Na de eerste inbouw van de hdd moest hij een format krijgen.
Idem de readme / leesmij.txt. Als er niet gelezen wordt, dan bestaat de kans dat er dingen gemist worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

Extensies zijn geinstalleerd -volgens de readme- en zijn ook actief.
HDD is in de speler geformatteerd.

Ik zal vanavond even kijken of UZG het doet. Wat zijn de verschillen tussen Vimeo en Youtube streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Grolsch schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 07:41:
[...]

Zijn er mensen welke de eminent EM7080 wel hebben aangesloten op een HDMI switch :?
Dan kan ik namelijk uitsluiten waar het aan ligt.

Volgens mij had pimpampet hier ook last van:

Verwijderd in "[Mediaplayer] Eminent 7080 Problemen topic"

maar ik zie de oplossing nergens vermeld :(
Ik heb maar eens gebeld met eminent, en naar aanleiding van dat met kabels lopen spelen.

Oude situatie
Samsung TV <-> 1.8mtr HDMI kabel <> humax ontvanger, alles werkt goed :)

Samsung TV <> 1.8mtr HDMI kabel <> eminent 7080, alles werkt goed

Samsung TV <> 3mtr HDMI kabel (nieuw gekocht) <>switch <> P1 <> 1,8mtr HDMI kabel naar HUMAX, P2 1,2 mtr (Standaard eminent kabel) <> eminent

De humax werkt nu wel goed en de eminent niet.

Als de achter P2 nu de 1,8 mtr kabel van de humax doe richting de eminent werkt het wel.

Conclussie, brakke eminent kabel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
een andere kabel gehaald, nog hetzelfde probleem.

Nu m'n HDMI switch verplaatst (wat ik eigenlijk niet wil omdat deze nu in het zicht staat)

dus TV 1,8MTR kabel <>HDMI switch <>1,2 mtr kabel humax <>3 mtr kabel eminent.

En nu werkt het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earv
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-08 18:10
Naar aanleiding van o.a. dit topic ook een 7080 gekocht, voor een vriend van me.

Er diende zich direct een probleem aan: aangesloten via HDMI valt het beeld weg nadat het opstartscherm (met de tekst 'Loading') ongeveer 10 seconden in beeld is geweest. Via composiet werkt het wel, zelfs als ik zonder de speler uit te zetten de composietkabel aansluit en het ingangskanaal op mijn tv aanpas; dus de speler loopt niet vast ofzo.

Ik heb een Panasonic TH-42PZ80 Full HD plasma en heb de 7080 ook via een optische kabel naar mijn oude Pioneer receiver geleid; geluid doet 't prima.

Tevergeefs geprobeerd:

- andere HDMI-kabel
- andere HDMI-ingang op tv
- knopje 'TV Mode' op 7080-afstandbediening talloze malen ingedrukt
- firmware geflashed naar 1.0.4.1

Ik heb gezocht maar kon geen anderen vinden met een vergelijkbaar probleem. Iemand een suggestie...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik had vanmiddag dus 2 HDMI kabels (incl. de standaard eminent kabel) welke niet werkten.

Toevallig nog een HDMI kabel ter beschikking :?

Het klinkt onlogisch, maar bij mij werkten 2 korte kabels niet (1 mtr) en 1 lange wel (3 mtr).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earv
Maar hij doet 't dus eventjes wel, ongeveer tien seconden. En die tweede waarmee ik het heb geprobeerd, is een QED van 90 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, toch maar even geupdated naar versie 1.0.4.11.

volgens handleiding, en uibreidingen geinstalleerd.

Als ik in het hoofdmenu van de EM7080 kom verschijnt nu de mededeling (linksboven) !/bin/sh. deze verdwijnt na plm 10 seconden. niet onoverkomelijk, wel nieuw voor me en storend. Wat is dit en is het te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé, toch een youtubetje dan wel emmbedded kan en dat het niet doet.

Wil iemand het ook even proberen?

het filmpje is: graspop 2010 ending movie.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:03:
Hé, toch een youtubetje dan wel emmbedded kan en dat het niet doet.

Wil iemand het ook even proberen?

het filmpje is: graspop 2010 ending movie.

Ben benieuwd.
Ik krijg hem niet aan de gang (DAT filmpje dus...) maar ik krijg ook geen error. Vreemd. Vast verklaarbaar door iets wat wij niet zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:58:
Zo, toch maar even geupdated naar versie 1.0.4.11.

volgens handleiding, en uibreidingen geinstalleerd.

Als ik in het hoofdmenu van de EM7080 kom verschijnt nu de mededeling (linksboven) !/bin/sh. deze verdwijnt na plm 10 seconden. niet onoverkomelijk, wel nieuw voor me en storend. Wat is dit en is het te verhelpen?
Daar is zelfs een sticky topic voor op het Eminent forum
This is a completely normal message, showing you that the harddisk is detected, and the initialisation script (appstart) is running.
There is no reason to panic. Stay inside your houses and close doors & windows. We will reform the message in a later stage as to not upset you further.
;)

[ Voor 21% gewijzigd door Henk007 op 30-07-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk007 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:08:
[...]

[...]

;)
Aah, tsja, ik volg dagelijks dit topic, dan vergeet je nog wel eens bij andere Fora te checken. een search hier op de foutmelding leverde niets op, dus ik dacht iets nieuws te hebben. :?

Bedankt voor de moeite van het beantwoorden iig. _/-\o_

Alles werkt hier weer perfect. Behalve die ene youtube natuurlijk, raar dat de EM7080 hier helemaal niet op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earv
Ik ben weer iets verder met mijn probleem dat ik de 7080 niet werkend krijg met HDMI. Als ik 'm via component aansluit, doet-ie 't wel in 720p, maar zodra ik 'm in het menu op 1080p zet, gaat het scherm op zwart en moet ik 'blind' in het menu de uitvoer terugzetten op 1080i of 720p.

Het maffe is, dat ik zéker weet dat mijn tv (Panasonic TH-42PZ80 Full HD plasma) 1080p materiaal slikt (zowel volgens de specs als qua ervaring met mijn HTPC).

Iemand enig idee...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

Nou, ik heb het flashen van 1.0.4.11 nog maar eens gedaan met de volgende stappen:
  • flashen via de knop, na afronden installatie start 'ie vanzelf weer op
  • menu language op NL gezet en LAN op Auto DHCP, IP ingevuld
  • Bij systeeminfo staan Samba en BT op 'Niet geinstalleerd'
  • Uitbreidingen installeren via het menu, is niet mogelijk omdat als je op OK drukt, je een icoon links bovenin krijgt dat deze knop niet geldig is
  • Check van Youtube: sommige filmpjes doen het wel, anderen niet
  • EM7080 opnieuw opgestart zonder USB stickie
  • Bij systeeminfo zijn Samba en BT ineens 'Actief'
  • Youtube doet 't niet meer, RTL gemist doet 't perfect
Wat gaat hier nou niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joppy schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:32:
Nou, ik heb het flashen van 1.0.4.11 nog maar eens gedaan met de volgende stappen:
  • flashen via de knop, na afronden installatie start 'ie vanzelf weer op
  • menu language op NL gezet en LAN op Auto DHCP, IP ingevuld
  • Bij systeeminfo staan Samba en BT op 'Niet geinstalleerd'
  • Uitbreidingen installeren via het menu, is niet mogelijk omdat als je op OK drukt, je een icoon links bovenin krijgt dat deze knop niet geldig is
  • Check van Youtube: sommige filmpjes doen het wel, anderen niet
  • EM7080 opnieuw opgestart zonder USB stickie
  • Bij systeeminfo zijn Samba en BT ineens 'Actief'
  • Youtube doet 't niet meer, RTL gemist doet 't perfect
Wat gaat hier nou niet goed?
Verschil met hoe ik het gisteren succesvol heb gedaan is het stickie eruit en een herstart na stap 3, voor het uitbreidingen installeren. bij deze herstart wordt Samba en BT geinstalleerd en gebeurt er ook e.e.a. met NZBGet. Hierna heb ik de uitbreidingen geinstalleerd. en weer herstart.

Vervolgens leek youtube niet te werken (systeem leek te blokkeren en reageerde niet op de afstandbediening), maar dit bleek een kwestie van geduld. de eerste keer duurt het blijkbaar enkele minuten voordat youtube iets vindt. de keren hierna gaat het welk met een normaal tempo.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Ik heb deze mediaplayer ook aangeschaft. Hard disk erin, aansluiten, meest recente firmware geflashed en gaan. Ik ben nu bezig om al mijn video over te zetten maar ik heb toch een klein vraagje.

Is het mogelijk om de poorten die de torrent client gebruikt ergens aan te passen? Met de default poorten gaat het prima, hij haalt helaas niet de volle snelheid maar dat kan ook aan de torrent liggen. Dat neem ik voor lief, de stroom besparing tijdens het downloaden ben ik al enorm blij mee. Maar die default 6881 pas ik liever aan naar een random poort. (Poort registreert zich perfect via uPnP)

Ik ben het in de handleiding, google en in dit topic verder niet tegen gekomen.

Als het niet mogelijk is (Zoals ik vermoed) waar zou ik dat als wens voor in de volgende firmware update kunnen neerleggen? Want ik begrijp dat Eminent hier ook meeleest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Henk007 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:08:
[...]

[...]

;)
Dat had ik ook al gevonden maar vindt het vervelender dat het apparaat dan ook nog niet te gebruiken is...

* hemiparo is een ongeduldig typje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf FW versie 4.10 wordt artwork ondersteund _/-\o_ . Uit de uitleg op het Eminent forum begrijp ik dat het bestand 'cover.jpg' in de betreffende folder moet worden gezet. Om e.a. overzichtelijk te houden heb ik de collectie kinderfilms allemaal als ISO opgeslagen en in één folder geplaatst. Als ik iedere ISO in een aparte folder zet moet ik volgens mij 2x klikken voordat de film begint. Correct?

Iemand een suggestie voor een slimme opslagstructuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nu tijdelijk een harde schijf in gezet om te testen. Voor de geïntresseerden: een Samsung HD203WI (2TB) werkt zonder problemen.

Wel een paar vraagjes/opmerkingen voor Eminent:
• Waarom NZBGet 0.7.0-testing-r380? 0.7.0 stable is al een tijdje uit.
• De "Visit Neighbor" knop werken alleen in IE (en duurt tevens vrij lang)
• De "Account Management" knop werkt totaal niet :?

Volgende week gaat de HD er weer uit om te worden geplaatst in mijn (nog te ontvangen) NAS systeem.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Even een vraag aan Eminent.

Zal er voor de 7080 ook een update komen zoals voor de PS3, zodat je wel 3d kunt bekijken via de Eminent.

Bedankt alvast voor de reactie.

Andre

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:22:
[...]
Verschil met hoe ik het gisteren succesvol heb gedaan is het stickie eruit en een herstart na stap 3, voor het uitbreidingen installeren. bij deze herstart wordt Samba en BT geinstalleerd en gebeurt er ook e.e.a. met NZBGet. Hierna heb ik de uitbreidingen geinstalleerd. en weer herstart.

Vervolgens leek youtube niet te werken (systeem leek te blokkeren en reageerde niet op de afstandbediening), maar dit bleek een kwestie van geduld. de eerste keer duurt het blijkbaar enkele minuten voordat youtube iets vindt. de keren hierna gaat het welk met een normaal tempo.

Succes
Thanks, dit lijkt te werken. Nog steeds zijn er youtube filmpjes die het niet doen, maar er zit vooruitgang in! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schimmel_kees
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-10-2023
Earv schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:17:
Ik ben weer iets verder met mijn probleem dat ik de 7080 niet werkend krijg met HDMI. Als ik 'm via component aansluit, doet-ie 't wel in 720p, maar zodra ik 'm in het menu op 1080p zet, gaat het scherm op zwart en moet ik 'blind' in het menu de uitvoer terugzetten op 1080i of 720p.

Het maffe is, dat ik zéker weet dat mijn tv (Panasonic TH-42PZ80 Full HD plasma) 1080p materiaal slikt (zowel volgens de specs als qua ervaring met mijn HTPC).

Iemand enig idee...?
Ook ik heb last van dit probleem. Ik heb nu de streamer aangesloten via component aansluiting.Via HDMI krijg ik op geen mogelijkheid beeld. Ik heb ook een ACRyan playonhd aangesloten via HDMI dit werkt probleemloos.
Kan het zijn dat de HDMI poort niet werkt?
Iemand een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel tevreden ben.
Ben thuis gekomen en alles aangesloten.

TV aangesloten via CI+ module van Ziggo, 1 TR HD via USB (2 partities, 1e 800MB geformatteerd door PC, 2e partitie geformatteerd door TV, op partitie 1 heb ik de 3d films staan) , Eminent 7080 (500GB intern) via HDMI.
Op dit moment alleen nog de Eminent via optische aansluiten aangesloten aan mijn Dolby Systeem.
Een geluid waar je stil van wordt.

TV geluid geniet ik nu nog gewoon van de TV, wat niet echt super is, maar dat wisten we al dat dit niks bijzonder was.
Alles werkte meteen zonder problemen.

Had alleen nog een vraag.
Heeft er iemand de TV aangesloten op een Dolby Systeem.
Hoe is het geluid en hoe hebben jullie dit aangesloten.
Ik heb al pogingen gewaagd en kan zeggen ben niet verder gekomen dan Digitaal 2.0.

Is er iemand met een oplossing hiervoor zodat ook de TV via Dolby Systeem 5.1geluid geeft.
Is dit niet mogelijk, hoe hebben jullie het aangesloten.
Ik heb ergens gelezen iets van 5.1 via hoofdtelefoon ??????.

Bedankt alvast,

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Het geluid wat uit je TV komt zal altijd 2.0 zijn zolang er niet meer kanalen meegestuurd worden vanuit ziggo. Maar je kan je dolby set wel op "all channels stereo" zetten.Dan heb je toch geluid uit alle boxen.

En een 5.1 headset...tjsah, het blijft 6 kanalen via 2 boxjes...

http://forum.i3d.net/hardware/7121-5-1-headset.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Dreke008 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 03:09:
Even een vraag aan Eminent.

Zal er voor de 7080 ook een update komen zoals voor de PS3, zodat je wel 3d kunt bekijken via de Eminent.

Bedankt alvast voor de reactie.

Andre
Denk niet dat de 7080 daar krachtig genoeg voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3D-ondersteuning is inderdaad vanwege technische redenen niet mogelijk.
Misschien een tussenvorm, maar standaard BluRay 3D materiaal gaat niet lukken.

(Tegen de tijd dat het mainstream wordt voor de mediaspelers, en de scene afspraken heeft over hoe men dit encode, zal dit overigens opnieuw worden bekeken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
Ik heb niet eens zoveel films momenteel erop staan, maar ik wordt nu al gek van het scrollen, is hier een oplossing voor?
Op de afstandsbediening zie ik letters maar ik weet niet hoe je daarvan gebruik kan maken. (voor het scrollen naar de correcte begin-letter).

Ik heb heb er naar gezocht maar ik kan er niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de 7080 aangeschaft, na deze bij n vriend gezien te hebben.
Heb meteen de laatste firmware erop gezet en middels de trucjes kan ik mijn gesharede media op mijn pc benaderen via samba.
Echter loop ik tegen iets heel vervelends aan nu:

Zodra ik via Samba de gedeelde map benader op mijn pc waar mijn films staan, krijg ik in het groen even de netwerksnelheid te zien en vervolgens "bevriest" het hele menu. Na een paar seconden valt ook het beeld helemaal uit. (No signal) De enige oplossing is dan het hele ding te herstarten door eerst de schakelaar achterop op uit te zetten en vervolgens weer "aan"

Heeft iemand een oplossing of tip, want na tig keren opstarten heb ik het wel even gehad nu :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

sinds gister ook een em7080 aangeschaft.
Installeren ging allemaal prima.
Heb wel een paar vragen:

Vraag 1:
als ik een externe USB schijf koppel aan de em7080 (die dan aan staat) , dan stopt de SAMBA server ermee.
Sterker nog... de hele mediaplayer weigert dienst. na opnieuw opstarten is de USB wel te benaderen met de mediaspeler, maar nog steeds is de sambaserver gestopt. Dat betekent dat ik niet via de pc de mediaplayer kan benaderen. Hoe kan dit? en hoe is dit op te lossen?

Vraag 2:
Via uitzending gemist heb ik programma's gedownload. Deze worden dan opgeslagen in de /movie - map. (is via windowsverkenner terug te herleiden). in de mediaplayer worden de bestanden niet herkend. (de extensie is er 1 met veel tekens)
Waarschijnlijk moeten de bestanden hernoemd worden naar wmv, maar wat is de reden dat dit niet automatisch gebeurt na het downloaden?. Hoe lossen jullie dit op ?

Vraag 3:
Is het mogelijk om de mediaplayer ook te benaderen via internet vanuit een andere plek dan thuis? Ik heb geen NAS server. De mediaplayer is rechtstreeks aangesloten op mijn modem/router van de provider.

vraag 4: het browsen in windows verkenner door de //hdd1 map op de mediaplayer gaat traag en regelmatig loopt de windows verkenner vast. Iets om erg nerveus van te worden. :?

Ben benieuwd! Alvast bedankt voor jullie antwoord.

gr

Jobstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 21:05:
hallo,

sinds gister ook een em7080 aangeschaft.
Installeren ging allemaal prima.
Heb wel een paar vragen:

Vraag 1:
als ik een externe USB schijf koppel aan de em7080 (die dan aan staat) , dan stopt de SAMBA server ermee.
Sterker nog... de hele mediaplayer weigert dienst. na opnieuw opstarten is de USB wel te benaderen met de mediaspeler, maar nog steeds is de sambaserver gestopt. Dat betekent dat ik niet via de pc de mediaplayer kan benaderen. Hoe kan dit? en hoe is dit op te lossen?
Mijn ervaring is dat USB apparaten gewoon hot-pluggable zijn. Dit heb ik ervaren met een USB stick. Het kan zijn dat de media player even moet kijken wat er nou allemaal op de schijf staat alvorens deze is te tonen.

Dit kan wellicht beter als je de meest recente firmware installeert.
Vraag 2:
Via uitzending gemist heb ik programma's gedownload. Deze worden dan opgeslagen in de /movie - map. (is via windowsverkenner terug te herleiden). in de mediaplayer worden de bestanden niet herkend. (de extensie is er 1 met veel tekens)
Waarschijnlijk moeten de bestanden hernoemd worden naar wmv, maar wat is de reden dat dit niet automatisch gebeurt na het downloaden?. Hoe lossen jullie dit op ?
Voor zover ik me kan inbeelden is het niet echt de bedoeling om bestanden op te slaan via uitzending gemist. Ik denk dat daar gewoon een soort van DRM op zit.
Vraag 3:
Is het mogelijk om de mediaplayer ook te benaderen via internet vanuit een andere plek dan thuis? Ik heb geen NAS server. De mediaplayer is rechtstreeks aangesloten op mijn modem/router van de provider.
Forward poort 80 door naar de media player om in de web interface te komen (Stel wel eerst accounts en wachtwoorden in!) Poort 8080 om bij de nieuwsgroepen downloader te komen.

Om 'm gewoon met een explorer te benaderen zou ik zo niet weten. Ik kan me ook niet inbeelden waarom je dat zou willen.
vraag 4: het browsen in windows verkenner door de //hdd1 map op de mediaplayer gaat traag en regelmatig loopt de windows verkenner vast. Iets om erg nerveus van te worden. :?

Ben benieuwd! Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Hier heb ik helemaal geen last van. Bij mij gaat alles vlot. Wat ik wel heb gemerkt is dat mijn PC/Browser deze verschijnselen vertoont als de web interface open staat. Ik weet niet of dat relevant is?
Maar nog een keer, installeer de meest recente firmware van de Eminent website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:25
heren,

Na wat wikken en wegen toch ook overstag gegaan en een 7080 gekocht bij de MM voor 129 eurotjes.
Nieuwste firmware geinstalleerd en draaien maar.

- streamen vanaf mijn WHS (Acer) gaat niet vlekkeloos (happert vaak en slaat hoofdstukken dan over)
- films in MKV worden niet getoond in de lijst met af te spelen bestanden (nog niet echt verder mee gespeeld maar Avatar ziet hij niet)
- Ik kan de werkgroep van het apparaat niet veranderen, (of wel?) er staat nu een workgroup in mijn netwerk maar ik heb dat voor de pc's veranderd in netwerk en dat wil ik zo houden.
- het apparaat tik af en toe, zal wel de harde schijf zijn maar irritant is het wel.
- RTL gemist is leeg.

Verder vanavond nog eens mee spelen....

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik overga tot aanschaf; heb ik een twee vragen.

Afgelopen dagen heb ik beide 'grote' 7080 topics op GoT doorgenomen, alleen kon op het volgende toch geen duidelijk antwoord vinden. Wellicht gebruiken jullie de 7080 in de volgende setup en kunnen jullie het volgende beantwoorden.

Vraag 1:
Verschillende gebruikers klagen over zacht volume /slechte kwaliteit van het geluid.
Voor zover ik het begrijp, verbinden ze de 7080 met de tulp stekkers (composite) aan hun versterker.
Zelf heb nog een ouder type versterker met maar 2 speakers, zonder optical of HDMI aansluiting.
Is het geluid via de tulp stekkers daadwerkelijk zo slecht?

Vraag 2:
Op de Eminent site zie ik dat de maximale HDD grote 1,5 TB is. Verschillende mensen gebruiken 2 GB zonder problemen. Zijn er meer mensen die 2 TB zonder probs gebruiken?

Vielen dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 00:13:

Afgelopen dagen heb ik beide 'grote' 7080 topics op GoT doorgenomen, alleen kon op het volgende toch geen duidelijk antwoord vinden. Wellicht gebruiken jullie de 7080 in de volgende setup en kunnen jullie het volgende beantwoorden.

Vraag 1:
Verschillende gebruikers klagen over zacht volume /slechte kwaliteit van het geluid.
Voor zover ik het begrijp, verbinden ze de 7080 met de tulp stekkers (composite) aan hun versterker.
Zelf heb nog een ouder type versterker met maar 2 speakers, zonder optical of HDMI aansluiting.

Vraag 2:
Op de Eminent site zie ik dat de maximale HDD grote 1,5 TB is. Verschillende mensen gebruiken 2 GB zonder problemen. Zijn er meer mensen die 2 TB zonder probs gebruiken?

Vielen dank!
Vraag 1:
Ik heb het wel eens aangesloten via tulp, geluid was heel goed.
Wat je moet doen is even kijken als je dit zo aansluit of je de audio instellingen goed hebt staan, er zijn namelijk 5 optie's, dit staat in gebruiksaanwijzingen duidelijk beschreven.

Vraag 2:
Ik heb zelf een 500GB intern en een 1,5TR extern via USB, werkt perfect.
Inderdaad heb ik gelezen dat 2TR goed werkt, dan kun je er ook vanuit gaan dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch

Vraag 1:

Vraag 2:

Vielen dank!
Als antwoord op je vraag 2, ik gebruik sinds 2,5 week een 2TB schijf, namelijk de Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS. 2TB | WD20EARS

Op hun website zeggen ze ook "Supports internal 3.5’ SATA harddisk up to 1.5 Terabyte or larger", zie http://www.eminent-online...or-internal-harddisk.html

deze werkt tot zover perfect (laatste firmware geïnstalleerd), ondanks dat er volgens andere berichten problemen zouden zijn met de EARS harde schijven van WD.

zie http://opensource.eminent...B/viewtopic.php?f=11&t=18

[ Voor 10% gewijzigd door Grolsch op 10-08-2010 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goman_NL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09-2022
Vraag 1:
Ergernissen qua geluid bij mij:
- Erg zacht geluid, zowel via HDMI op TV als via de tulp stekkers naar de versterker
- Geluid via tulp stekker naar versterker loopt niet synchroon aan het geluid via HDMI op de TV. Het klinkt net als een echo.
- Geluid via versterker loopt iets achter op het beeld. Het is net genoeg om op te vallen en je er aan te gaan irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreke008 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 00:52:
[...]

Wat je moet doen is even kijken als je dit zo aansluit of je de audio instellingen goed hebt staan, er zijn namelijk 5 optie's, dit staat in gebruiksaanwijzingen duidelijk beschreven.
Oke, dan ga ik er van uit dat het prima moet zijn via tulp na wat sleutel en configureer werk.
Grolsch schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 01:15:
[...]

Als antwoord op je vraag 2, ik gebruik sinds 2,5 week een 2TB schijf, namelijk de Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS. 2TB | WD20EARS
Ik heb ook deze WG Green op het oog. Maar las dat er nog al wat problemen mee waren/zijn.
Heb je naast de firmware update nog iets speciaals gedaan qua format (de sstappen van het eminent forum gevolgd waarschijnlijk?)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:22:
[...]

Oke, dan ga ik er van uit dat het prima moet zijn via tulp na wat sleutel en configureer werk.

[...]

Ik heb ook deze WG Green op het oog. Maar las dat er nog al wat problemen mee waren/zijn.
Heb je naast de firmware update nog iets speciaals gedaan qua format (de sstappen van het eminent forum gevolgd waarschijnlijk?)
_/-\o_
nee, gewoon geformateerd via de EM7080, en klaar was klara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Na lang zoeken de vraag toch maar hier posten.
Ik wordt gek van het browsen naar de juiste film map op mijn nas:
samba \ workgroup \ nas_naam \ media \ film

Nu weet ik dat er een map snelkoppelingen is, maar dat helpt niet veel:
samba \ shortcutfolder \ shortcut \ media \ film.

Is er een mogelijheid om direct naar mappen op een nas te verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
Toch even een vraag, zag hierboven al twee mensen die een soortgelijk probleem hadden maar nog geen oplossing gevonden.

Ik weet dat mijn tv 720p 60h aankan, maar zodra ik de Eminent hierop instel vertikt mijn tv het simpelweg om nog iets te laten zien. Met een oudere firmware krijg ik op mijn tv te zien: 'Video mode wordt niet ondersteund' en met de nieuwste firmware krijg ik enkel de melding: 'Geen signaal'.
Volgens de handleiding van mijn tv kan er 720p weergegeven worden, en met mijn xbox lukt dit ook prima. Mijn vermoeden is dan ook dat dit aan de speler ligt en niet aan de tv.
Aanvullende informatie: ik gebruik een HDMI - DVI kabel en voor het geluid m.b.v. een composiet tulp stekkertje.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

grapefruit schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:04:
Toch even een vraag, zag hierboven al twee mensen die een soortgelijk probleem hadden maar nog geen oplossing gevonden.

Ik weet dat mijn tv 720p 60h aankan, maar zodra ik de Eminent hierop instel vertikt mijn tv het simpelweg om nog iets te laten zien. Met een oudere firmware krijg ik op mijn tv te zien: 'Video mode wordt niet ondersteund' en met de nieuwste firmware krijg ik enkel de melding: 'Geen signaal'.
Volgens de handleiding van mijn tv kan er 720p weergegeven worden, en met mijn xbox lukt dit ook prima. Mijn vermoeden is dan ook dat dit aan de speler ligt en niet aan de tv.
Aanvullende informatie: ik gebruik een HDMI - DVI kabel en voor het geluid m.b.v. een composiet tulp stekkertje.

Iemand suggesties?
geen suggestie, maar k gebruik de recentste firmware en mijn 32" Sharp kan ook alleen maar 720P aan. Op 60hz doet ie het prima. Heb een gewone HDMI kabel.

• Dreke008
En als jullie de Eminent op automatisch HDMI zetten, zou dat niet de oplossing zijn ?

Andre

• Sa1

Sa1

Dreke008 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 00:53:
En als jullie de Eminent op automatisch HDMI zetten, zou dat niet de oplossing zijn ?

Andre
jullie? ik geef juist aan dat er geen problemen zijn met 720P 60Hz, wel ff lezen voordat je een willekeurige reactie post.

• hemiparo
  • Niet online
jmderonde schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:50:
Na lang zoeken de vraag toch maar hier posten.
Ik wordt gek van het browsen naar de juiste film map op mijn nas:
samba \ workgroup \ nas_naam \ media \ film

Nu weet ik dat er een map snelkoppelingen is, maar dat helpt niet veel:
samba \ shortcutfolder \ shortcut \ media \ film.

Is er een mogelijheid om direct naar mappen op een nas te verwijzen?
Zie ook mijn eerdere post hierover. Dit schijnt helaas (nog) niet te kunnen. Is één van de grootste frustraties die ik op dit moment heb aan deze apparaat. Mijn films staan allemaal op mijn NAS en ik moet een aantal submappen door om hierheen te gaan. Als ik de 7080 uitzet kan ik weer opnieuw beginnen...

Optie is om alles op de hdd te zetten (minder mappen nodig om er te komen) maar aangezien alles op mijn NAS staat niet echt een optie.

Het zou heel fijn zijn als er een oplossing komt in een volgende fimware... _/-\o_

• Dreke008
Sa1 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:05:
[...]
jullie? ik geef juist aan dat er geen problemen zijn met 720P 60Hz, wel ff lezen voordat je een willekeurige reactie post.
Ik vind dit wel een beetje zielig.
Omdat ik een verkeerde woordkeuze gebruik of er mensen mee bedoel die wel meelezen maar niet posten op deze manier wordt aangesproken.

Ik geef er ook nog een mogelijke oplossing bij.

Ik zal het nogmaals proberen.

Als jullie "behalve Sa1" HDMI eens op auto zetten, misschien is het probleem dan opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
Dreke008 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 00:53:
Dan heb ik hetzelfde euvel: Geen signaal, en moet ik 'em blind weer terugzetten naar 480.
Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste