Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:44:
Goedemorgen,
ik heb een probleem waar ik zelf niet meer uit kom, en ik heb het zo snel ook nergens kunnen vinden.
misschien dat jullie me kunnen helpen.
ik heb een Imac welke draadloos verbonden is met een Airport Extreme basistation (router)
daar wil ik mijn 7080 netwerk bekabeld aanhangen zodat ik draadloos via de computer en router in de 7080 kan komen.
alleen daar is samba voor nodig en daar steekt het nu.
1: als ik de interne harde schijf van de 7080 formateer dan doet deze dat in NTFS dan word samba wel geinstalleerd maar kan de router de 7080 niet lezen/zien (apple en ntfs gaan niet echt samen)
Hij installeert het protocol Samba, waardoor (mits je cliënt dat kan praten) je dmv samba de share kan benaderen. Het maakt volgens mij niet uit welk bestands systeem gebruikt wordt, zolang het protocol maar SAMBA is.
2: als ik de harde schijf via de computer formateer naar hfs+ (apple) dan ziet de 7080 de schijf en de
gegevens niet.
3: als ik via de computer de schijf formateer naar Fat32 dan ziet de eminent de schijf wel en de inhoud alleen krijg ik met geen mogelijkheid de samba plugin geinstalleerd,want als ik het via het menu van de 7080 probeer dan krijg ik dat leuke vingertje linksboven in de hoek met dit is niet mogelijk.
dus ik zie door de bomen het netwerk bos niet meer. is er hier misschien iemand die wel de eminent werkend heeft gekregen met dezelfde soort opstelling imac-->airport--->eminent 7080
die mij kan helpen met de instellingen etc.
bij voorbaat dank.
Om de Eminent goed te laten werken zul je de harde schijf in de eminent moeten formateren dmv de eminent software.
Nadat je dit gedaan hebt zeg je in systeem "uitbreidingen installeren".
Vervolgens een rebootje van je eminent, en een aantal minuten wachten.
Nu kun je dmv het UNC pad op te geven verbinding maken met de eminent (\\ip.adres.van.eminent\ )
Ik ken die airport niet zo, maar dat is toch gewoon een router die IP adressen uit deelt met wat extra functionaliteit
Maar je airport moet toch niet praten met de eminent

je wilt toch dmv je mac de bestanden bereiken op de EM7080
[
Voor 3% gewijzigd door
Grolsch op 27-08-2010 10:52
]