Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-07 20:02
Het is inderdaad erg stil geworden. Betekend dus weinig vragen!

Ik zit nog te wachten op een firmware update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksnack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-06 19:53
Tja, stil.... Wat wil je? Er lopen nu een aantal verzoeken tot wijzigingen binnen de firmware, en helaas moet ik constateren dat de Eminent Helpdesk een stuk minder aanwezig is dan een paar weken geleden. Op dit moment zit ik met de volgende probleempjes:

- bij start mediaplayer wordt gestart met 1 jan 2000, bestanden gemaakt via smb krijgen zo verkeerde datum
- bij gebruik van torrent wil het apparaat niet meer reageren op de afstandsbediening, reageert (haast) niet meer op verzoeken via de browser. kan alleen verholpen worden door handmatige reset
- af en toe bij starten van een mkv 1080p film crasht het apparaat en wordt spontaan opnieuw opgestart
- synchronisatie ondertiteling bij avi (srt) werkt niet
- netwerkmappen automatisch behandelen als gekoppelde usb schijven werkt nog niet vanuit de firmware
- ????

Op dit moment heb ik firmware 2.005f.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 08:27
Er zitten in die Beta firmware een aantal features die ik graag wil gebruiken maar aangezien vrouwlief hem ook gebruikt ben ik er niet zo happig op om deze er op te zetten...

@Eminent: Enig idee waneer de nieuwe firmware bechikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 325366 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:37:
Stil ....

Tsja dat schreef ik 11 dagen geleden ook, maar daar was niet iedereen het mee eens.
QFT.
De Yuixx wordt overigens iedere keer weer uitgesteld (volgens Conceptronic komt dat door Intel) dus of dat nog ooit wat wordt :? En als het ding ooit leverbaar wordt, dan zijn de eerste kopers waarschijnlijk onbedoeld beta-testers. Daar heb ik persoonlijk echt geen zin in.

In elk geval kan ik je garanderen dat ik 1) de 7075 binnenkort ga verkopen en 2) voorlopig niks meer van Eminent in huis komt. Ik heb er geen moeite mee dat de support nu zo laag is, maar ik heb er wél moeite mee dat we een product gekocht hebben dat niet doet wat het belooft (er staat toch echt DVD-support op de doos) en dat Eminent vooral aandacht besteedt aan secundaire functionaliteit zoals nzbget en torrents. Het is verdorie een mediaplayer, dus zorg eerst eens dat hij dié functionaliteit goed beheerst. Maar ik heb ook het vermoeden dat veel van de problemen in de gesloten "firmware" van de Sigma chip zit en dat Eminent daar niet veel aan kan doen.

Ik acht de kans groot dat ik nog een maandje of twee de 7075 blijf gebruiken en even afwacht wat de Yuixx gaat doen. Als dat tegenvalt, schroef ik gewoon een mooie WMC PC in elkaar, dan weet ik tenminste zeker dat alles probleemloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 08:30
Tja, zie hem maar eens te verkopen.

Ik ben ook teleurgesteld in Eminent en het is zo jammer want het is en blijft natuurlijk een prima player. En ik ben het totaal met je eens als je zegt dat het primair zijn van een mediaplayer is dat-ie media afspeelt en dat daar de focus op moet liggen. Ik begrijp best wel dat er gebruikers zijn die lekker stoeien met firmware en het OS van de player om dat nzb gebeuren goed werkend te krijgen maar in mijn optiek is dat alleen maar een extra feature en dan vind ik het ook raar als daar de nadruk kwa support op komt te liggen.

Ik blijf hem gebruiken maar ik zou heel erg blij zijn als Eminent alsnog met een goede skipfunctie komt zodat we op een normale manier dvd's met series kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 16:21
Nou, de nadruk ligt niet op de NZB en Torrent, maar we ondersteunen het wel natuurlijk.
Voor eind feb. komt er nog en zeer belangrijke update aan is ons verteld. Wat daar precies inzit dan weer niet.

Verder is de speler een prima mediaplayer met een nette interface die al je moderne HD media speelt, en zijn er ook vele tevreden gebruikers. Alleen, die hoor je meestal niet in een forum :)

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik ben heel benieuwd wat er in die update gaat komen. Bedankt in ieder geval dat je dit meld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235801

Ik ben in ieder geval blij dat de 7075 niet vergeten wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisLMB
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-04 06:14
Ik ben trouwens wel tevreden over de 7075, alleen ik ondervind sinds dit weekend wat problemen.
Ik heb dit weekend een Nas aangeschaft van Synology en ben dus gaan streamen via Lan.
Hiervoor gebruikte ik een externe usb harddisk en toen verliep alles zonder problemen.

Mijn eerste probleem is dat de 7075 het srt-bestand naast mijn mt2s-bestand niet ziet als ik stream via nas.
Als ik dezelfde map op een externe harddisk zet en via usb aansluit kan ik hem wel selecteren bij "options".

En mijn 2e probleem is dat bij het streamen van zeer grote bestanden +15gb de 7075 het niet lijkt te kunnen verwerken en begint te haperen en te stotteren.
Eerst dacht ik dat het aan de Nas lag maar na het streamen van exact hetzelfde bestand naar een PS3 en daarna naar een Popcorn Hour kwam ik erachter dat het niet aan de Nas lag want bij de laatste 2 apparaten speelt hij probleemloos.

Is er iemand die tips of adviezen heeft om deze problemen te verhelpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:17:
Nou, de nadruk ligt niet op de NZB en Torrent, maar we ondersteunen het wel natuurlijk.
Voor eind feb. komt er nog en zeer belangrijke update aan is ons verteld. Wat daar precies inzit dan weer niet.

Verder is de speler een prima mediaplayer met een nette interface die al je moderne HD media speelt, en zijn er ook vele tevreden gebruikers. Alleen, die hoor je meestal niet in een forum :)
Ik ben ook grotendeels tevreden, althans, over de afspeelfunctionaliteit die het ding wél biedt voor het geld. Echter, het gemis om DVD's fatsoenlijk te kunnen afspelen, de SRT's die out-of-sync lopen na het resumen, de zeer slecht leesbare info-bar (witte letters op een grijze achtergrond :? ). De interface is, cognitief/ergonimisch gezien, niet echt geweldig. Ziet er gelikt uit, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik heb een familielid, die de 7075 bij mij had gezien, een WD TV Live aanbevolen en aangesloten, omdat ze met de 7075 totaal niet kon omgaan. Na enige uitleg kan ze met de WD behoorlijk uit de voeten. Grofweg dezelfde afspeelmogelijkheden, maar over de interface is beter nagedacht.
Dat er geen DVD/Blu-Ray menu's worden ondersteund, dat kan ik best begrijpen. Maar bied dan wel een navigatie-alternatief om door de VOBs/streams te kunnen navigeren (en nee, de 10-minuten-skip-functie is daar geen alternatief voor). Zo lastig kan dat niet zijn (ik heb zelf ook 12 jaar ervaring als software engineer, dus ik weet wel een beetje waar ik over praat). Zoals ik al zei, ik had liever dat het development team zich concentreert op afspeelfunctionaliteit dan op secundaire functies; het is een mediaspeler, geen PC of NAS.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:19
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:05:
[...]

Ik ben ook grotendeels tevreden, althans, over de afspeelfunctionaliteit die het ding wél biedt voor het geld. Echter, het gemis om DVD's fatsoenlijk te kunnen afspelen, de SRT's die out-of-sync lopen na het resumen, de zeer slecht leesbare info-bar (witte letters op een grijze achtergrond :? ). De interface is, cognitief/ergonimisch gezien, niet echt geweldig. Ziet er gelikt uit, maar daar is ook alles mee gezegd.
Dat er geen DVD/Blu-Ray menu's worden ondersteund, dat kan ik best begrijpen. Maar bied dan wel een navigatie-alternatief om door de VOBs/streams te kunnen navigeren (en nee, de 10-minuten-skip-functie is daar geen alternatief voor). Zo lastig kan dat niet zijn (ik heb zelf ook 12 jaar ervaring als software engineer, dus ik weet wel een beetje waar ik over praat). Zoals ik al zei, ik had liever dat het development team zich concentreert op afspeelfunctionaliteit dan op secundaire functies; het is een mediaspeler, geen PC of NAS.
Precies wat er in de volgende firmware release zou moeten zitten dus!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico69
  • Laatst online: 15-01-2022

Ik bekijk deze topic alle geruime tijd om uit te vinden of er nieuwe firmware beschikbaar komt. Deze reactie lokte mij toch uit om te reageren. Ik ben absoluut niet tevreden met deze mediaspeler door het feit waar velen voor mij al over zijn gevallen; het dvd menu vind ik minder interessant en ik kan mij neerleggen bij de argumenten van Eminent. Maar dat er niet eens fatsoenlijke skip-functie beschikbaar is en ik genoodzaakt ben om de versnellingsfunctie te gebruiken om een videobestand door te scrollen is toch wel erg marginaal. Daarbij loopt de speler dan ook regelmatig vast waar dan alleen een systeemreset nog een einde aan kan maken. De 'core benefit' (Philip Kotler) is bij dit product beneden peil. Alle argumenten van uw zijde ten spijt; u kunt verwachten dat er minimaal gebruik gemaakt had willen worden van een basis functionaliteiten als 'skippen'. Dan maar op Marktplaats en wachten tot er wel een speler mijn aandacht trekt met deze basis functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nico69: Er is nergens in het topic gesteld dat een skip-functie (In DVD-ISO bestanden) nooit zal worden toegevoegd in de EM7075 of zijn broertje, de EM7075-DTS. Een mening vanuit uw perspectief (zoals Kotler stelt) hoeft niet vanuit iedere persoon hetzelfde te zijn toch ? Voor anderen is het probleemloos spelen van High-Def H.264 materiaal en het zelfstandig downloaden vanuit nieuwsgroepen een belangrijker 'core benefit' en het afspelen van series uit een DVD-ISO bestand slechts een additioneel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Al dat gezemel over core benefit of niet, het is gewoon een groot gemis, hoe je het ook went of keert... Iedere boerelul met een mediaspeler speelt vroeg of laat ook eens een DVDtje met series af (al is het maar de omgezette familievideo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326113

Ik vind het ook jammer van de skipfunctie. Maar waar ik nog wel stiekem op hoop is de ondersteuning van PGS ondertiteling..
Kunnen we zoiets verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-07 14:04
Is er al een update over het afspelen van MKV bestanden met DTS geluid op de originele EM7075? Ik heb er nu geen geluid bij... Als ik zelf de audiotrack downmix naar stereo en de videostream opsla wordt zelfs het hele videobestand niet herkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De EM7075 ondersteunt geen DTS-Downmix en kan dit ook niet, doordat er geen hardwarematige ondersteuning voor is. (Dit is alleen aanwezig in de EM7075-DTS editie)

Handmatig aangepaste bestanden moeten werken, mits correct gemuxed met (bijvoorbeeld) de Heartware Audio Converter. (Waarschijnlijk gebruik je nu een programma dat de file niet weer correct samenmuxt?)

[ Voor 6% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 02-02-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisLMB
Ik ben trouwens wel tevreden over de 7075, alleen ik ondervind sinds dit weekend wat problemen.
Ik heb dit weekend een Nas aangeschaft van Synology en ben dus gaan streamen via Lan.
Hiervoor gebruikte ik een externe usb harddisk en toen verliep alles zonder problemen.

Mijn eerste probleem is dat de 7075 het srt-bestand naast mijn mt2s-bestand niet ziet als ik stream via nas.
Als ik dezelfde map op een externe harddisk zet en via usb aansluit kan ik hem wel selecteren bij "options".

En mijn 2e probleem is dat bij het streamen van zeer grote bestanden +15gb de 7075 het niet lijkt te kunnen verwerken en begint te haperen en te stotteren.
Eerst dacht ik dat het aan de Nas lag maar na het streamen van exact hetzelfde bestand naar een PS3 en daarna naar een Popcorn Hour kwam ik erachter dat het niet aan de Nas lag want bij de laatste 2 apparaten speelt hij probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
DennisLMB schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:43:

Kennelijk nu even niet want anders had je wel een reactie gehad op je (exact dezelfde) posting van nog geen dag geleden.
Ik heb (nog geen) problemen ondervonden met grote bestanden maar dat zegt natuurlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Bekijken we het op de nederlandse of de amerikaanse manier?
De nederlandse manier is blijven zeuren over wat hij niet kan.
De amerikaanse manier is blij zijn met wat hij kan.

Ik mis ook wat dingen.
Ik heb me over de minpunten heen gezet.
Ik heb een DTS receiver.
Als ik een serie download even door MakeMKV halen.

En dan speelt hij gewoon alles.
Klein, geluidloos en vrij goedkoop.

En dat is toch wel fijn.

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisLMB
Ferret schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:42:
[...]

Kennelijk nu even niet want anders had je wel een reactie gehad op je (exact dezelfde) posting van nog geen dag geleden.
Er word zo hevig gereageerd door mensen die hem op Marktplaats gaan zetten en die het maar een flutapparaat vinden dat ik dacht dat mijn vragen over het hoofd gezien werden. ;)
Mijn excuses !
Maar toch kan ik mij niet voorstellen dat niemand het hinderlijk vind dat je geen subs kan selecteren als je aan het streamen bent.
Aangezien ik het gehele topic heb doorgelezen en niemand heb gevonden met hetzelfde probleem zal het wel iets simpels zijn om het op te lossen.
Vandaar ook dat ik mijn vraag herhaalde, hopend op een snelle reply 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Frag_majeuR schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:27:
Als ik een serie download even door MakeMKV halen.
Hoi Frag, hoe doe je dit dan?

Ik heb MakeMKV binnengehaald en geinstalleerd. Ik heb een VIDEO_TS map van seizoen 1 van Battlestar Galactiga. Ik neem aan dat daar 4 afleveringen op staan. Ik open die map in MakeMKV en als ik alles in het linkerscherm openklap dan zie ik eigenlijk 2 'chapters'. Eentje van ongeveer 6,5 Gb met 5.1 en NL subs en de ander van ongeveer 700 Mb met 2.0 geluid en geen subs (de extra's op de dvd denk ik).

Ik selecteer de hoofdmap (zodat ik dus alles pak) en zeg Make MKV. Vervolgens worden er twee MKV's gemaakt; eentje van 6,5 Gb en eentje van 700 Mb.

Hoe zie ik nu of er 4 afleveringen zijn?

/edit: Laat maar, ik heb het al door. Op disc 1 staat maar 1 aflevering en bij de andere discs zie ik wel meerdere afleveringen. Het is even een klusje maar het werkt wel. Thanks voor de tip!

[ Voor 12% gewijzigd door Ferret op 03-02-2010 15:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EM7075-DTS
  • Laatst online: 04-01-2023
Na lang twijfelen tussen de EM7080 en de EM7075-DTS, uiteindelijk gekozen voor de laatste. Gisteren besteld voor € 100,- (excl. BTW) bij WLanShop en vandaag al binnen ;) . Redenen voor deze keuze zijn o.a.: compact (handig voor op reis), kwalitatief betere audio/video chipset en mooiere interface aan de ene kant. Aan de andere kant het niet nodig hebben van een interne harde schijf, veel netwerk functies en DVD menu.

Vraagje wat betreft de Firmware: kan ik op een EM7075-DTS ook dezelfde firmware installeren als van een EM7075??? Als ik de 7075DTS zelf laat zoeken naar een nieuwe firmware, ziet hij geen nieuwe beschikbare versie. Dit terwijl versie 1.00.01 staat geïnstalleerd.
Versie 2.00.05 is inmiddels beschikbaar voor de 7075.

In mijn huidige (en volgens de automatische zoekfunctie van de mediaplayer meest recente) 7075DTS firmware (1.00.01 dus) zitten namelijk wat spelfoutjes. Nu is dat natuurlijk niet zo erg, maar het zou jammer zijn als er wordt gewerkt met de basis firmware van de 7075.

Andere vraag mbt een externe harde schijf: welke externe 2.5" harde schijf wordt er aangeraden? Aangezien ik hier en daar lees dat een dergelijke schijf (zonder externe voeding) wel mogelijk is om aan sluiten, overweeg ik een dergelijke schijf (handig voor op reis) naast mijn reeds aanwezige externe 3.5". Maar bij codecs die veel rekenkracht vragen zal de 2.5" schijf het niet trekken (vanwege te hoog stroomverbruik), volgens andere bronnen. Klopt dat? Iemand suggesties?

Tenslotte: ik kan zo snel geen topic vinden mbt de EM7075-DTS. Klopt dat en zo ja, moet dat zo blijven? Beetje afhankelijk wellicht van de antwoorden op de vragen hierboven...

Overigens: Flinke pluim voor de support van EminentHelpdesk. Zonder jullie ondersteuning op Tweakers was ik voor de WD TV Live HD speler gegaan (wat overigens ook zeker geen slechte speler is)...

[ Voor 5% gewijzigd door EM7075-DTS op 03-02-2010 21:08 . Reden: Is dit wel het juiste topic?? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
Maar bij codecs die veel rekenkracht vragen zal de 2.5" schijf het niet trekken (vanwege te hoog stroomverbruik), volgens andere bronnen. Klopt dat? Iemand suggesties?
Vind ik heel apart. Doet je harde schijf het rekenwerk? Dan hoef je ook geen processor in je 7075 te hebben.
_/-\o_

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343712

Hey,

Als je een film/ serie in meerdere delen opneemt (op HD) dan speelt de Mediaplayer maar 1 deel af!?!?
Hoe kan ik dat veranderen?

Greetszzzz

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 343712 op 05-03-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frag_majeuR schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:03:
[...]

Vind ik heel apart. Doet je harde schijf het rekenwerk? Dan hoef je ook geen processor in je 7075 te hebben.
_/-\o_
Da's ok een manier van interpreteren, maar ik denk dat hij bedoelt dat bij zware inspanning de CPU dusdanig veel stroom verbruikt zodat er te weinig voor de harddisk overblijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Anoniem: 343712 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:05:
Hallo,
Ik heb sinds Kerst 2009 ook de EM7075.
Eigenlijk vanaf het begin al problemen.
Eerst bleek dat de oude firmware op het apparaat stond en geen contact wilde maken met mijn HDD.
De HDD moest eerst helemaal worden geformateerd voor het beste resultaat.
Daarna ging het eigenlijk wel goed.
Tot gisteren.....
Na het opstarten kreeg ik een film maar voor de helft te zien. na ca. 30 minuten werd het beeld zwart en kon ik geen elnkele film meer bekijken.
Ik heb nog even gechecked of het apparaat wel goed was door op een USB stick een film te zetten en af te spelen, dit werkte prima.
Ook vandaag, na enige uren stilstand van het apparaat, kan ik nog niets.
Ik zie dat op de HDD films staan, ik kan ook via het menu wel een keuze maken voor een film, maar daarna blijft het beeld ZWART op mijn TV!
Wie kan mij hier een duidelijk antwoord geven wat bij mij het probleem is?!?!
Greetszzzz, Eddy.
Ik heb hetzelfde!!!

Gisteravond in het midden van een .VOB ging het beeld ineens op zwart en sindsdien kan ik alleen maar .MKV of .AVI's afspelen, de andere bestanden, .VOB en .ISO doen niets, beeld blijft zwart. Ik zie op het scherm wel welk audiosignaal er aanwezig is en dan is het zwart.
Ik zie dat bij de bestanden die het niet doen dat er geen audio signaal naar m'n receiver wordt verzonden dus het lijkt iets met het HDMI signaal te zijn.

@Eminent: graag spoedig onderzoek!!!

/edit: gecheckt met bestanden vanaf m'n server en vanaf een aangesloten HDD!
/edit: toch nog maar even een mail naar eminent gezonden...

[ Voor 3% gewijzigd door Ferret op 05-02-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had net ook geen beeld bij het starten van een.VOB. Heb maar een reset gedaan. Helpt vooralsnog ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
Ik heb het ook wel eens gehad dat het apparaat raar deed. even de stekker eruit en er weer in en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik heb de stroom er af gehaald zonder succes. Vreemd hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-07 16:19
ik heb een raar probleem met mkv's. het geluid werkt perfect enkel dat hij op bepaalde punten 1 second het geluid laat wegvallen en dan gewoon weer verder gaat. Zowel via hdmi als via analoge aansluiten via de versterker. Op de pc valt het geluid niet weg. Wat is hier aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 20:26
Het heeft even geduurd....
Met de standaard 05 fw kreeg ik mijn music gewoon niet aan de praat, vandaag dan toch maar naar 05f
Werkt nu dus uitstekend :)
Meteen maar alle muziek op de EM lun bij de filmpjes gezet

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

*** Op dit moment accepteren we geen extra beta testers, mogelijk dat dit in de toekomst wijzigt. ***

[ Voor 85% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 15-02-2010 09:32 . Reden: Beta test 'vol' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
@Eminent: is het mogelijk om iets meer te vertellen over de mogelijkheden in de nieuwe firmware? Ik denk dat als daar wat meer helderheid over is dat dit gebruikers makkelijker over de streep trekt. Ik persoonlijk zou niet graag meewerken aan een dergelijk verzoek als ik niet weet wat me te wachten staat.

Misschien dat een ander daar anders over denkt maar goed, da's mijn mening. En ja, ik ben nieuwsgierig wat er in die firmware zit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferret: Stuur even een mailtje. Zonder beta-agreement kunnen we je helaas niets vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil wel wat proberen om te helpen deze mediaspeler te verbeteren. mailtje is onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:04:
Voor een komende firmware release zijn we op zoek naar serieuze mensen die een gedeelte van hun vrije tijd beschikbaar willen stellen aan het testen van beta-releases. In ruil hiervoor stellen we beta-firmware beschikbaar, onder enkele (nog nader te bepalen) voorwaarden.

In de beta's wordt op specifieke zaken getest, en deze zijn vooralsnog alleen beschikbaar voor de mensen met een niet-DTS 'originele' versie EM7075.

Mocht je hiervoor in zijn, stuur dan even een email naar support @ eminent-online.com met als onderwerp 'EM7075 Beta aanmelding' met je motivatie en achtergrond.
Wat versta je onder origineel? Ik draai nu op de 2.00.05e, telt dat ook mee als origineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Origineel = eerste versie EM7075 zonder dts-decoding. Firmwares zijn ietwat verschillend, vandaar de vraag om een 'originele' versie EM7075. Welke firmware je draait maakt niet uit natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dayofdead
  • Laatst online: 20-07 08:43
Ik heb ook de EM7075, voor zijn prijs denk ik wel een redelijk leuk apparaatje.

Eerst even vermelden dat ik in de nieuwe firmware zeer graag grotere ondertitels zou zien, want die zijn op mijn 32" LCD echt bijna onleesbaar.

Nu mijn probleem. Als ik media wil streamen vanop mijn NAS (D-Link DNS-323) krijg ik slechts een twintigste van al mijn films te zien. De rest vindt de EM7075 blijkbaar niet terug (hij laat gewoon de mappen niet zien waarin deze staan).

Ook kan ik geen ondertitels laden van de NAS, met een externe USB lukt dit wel.

Hebben die problemen iets te maken met de UPNP server van de NAS? Of is het gewoon een probleem met de bestandspaden? Misschien ligt het aan de EM7075? Ik geraak er echt niet wijs uit.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298581

@Helpdesk: er is een tijd terug een korte discussie ontstaan of het mogelijk is om je NAS server automatisch te laten opstarten als je de EM7075 aanzet (wake on lan). Er was niet echt een antwoord gekomen of dit nou wel of niet kon. Ik vroeg me dus af of dit nou wel of niet mogelijk is? Ik gebruik zelf een Windows Home Server.
Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dayofdead schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:07:
Eerst even vermelden dat ik in de nieuwe firmware zeer graag grotere ondertitels zou zien, want die zijn op mijn 32" LCD echt bijna onleesbaar.
Hoe ver zit jij van het scherm af? Een 32" heeft als ideale kijkafstand 2m84 (2,54*32*3,5). Ik vind de ondertitels echt groot genoeg, gewoon standaard grootte.
dayofdead schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:07:
Nu mijn probleem. Als ik media wil streamen vanop mijn NAS (D-Link DNS-323) krijg ik slechts een twintigste van al mijn films te zien. De rest vindt de EM7075 blijkbaar niet terug (hij laat gewoon de mappen niet zien waarin deze staan).
Ook kan ik geen ondertitels laden van de NAS, met een externe USB lukt dit wel.

Hebben die problemen iets te maken met de UPNP server van de NAS? Of is het gewoon een probleem met de bestandspaden? Misschien ligt het aan de EM7075? Ik geraak er echt niet wijs uit.
Ondertitel-files worden via UPnP niet ondersteund. Ligt niet aan de Eminent, maar aan het protocol. Je moet de files afspelen via shares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of de ondertitels in de MKV mee muxen. Als ze bij de stream inzitten kan je ze met UPnP gewoon als één stream over de link krijgen en kiezen op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dayofdead
Blijkbaar geeft mijn PS3 ook niet alle bestanden terug. Juist dezelfde die ik te zien krijg. Dat probleem ligt dus ook bij de DNS-323.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dayofdead
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 08:56:
[...]

Hoe ver zit jij van het scherm af? Een 32" heeft als ideale kijkafstand 2m84 (2,54*32*3,5). Ik vind de ondertitels echt groot genoeg, gewoon standaard grootte.

[...]

Ondertitel-files worden via UPnP niet ondersteund. Ligt niet aan de Eminent, maar aan het protocol. Je moet de files afspelen via shares.
Ik zit niet zo ver van het scherm af, zeker niet meer dan 3 meter. Maar het probleem ligt hem gewoon aan de achtergrond die soms de ondertitels volledig absorbeert. Je zou de ondertitels gewoon vetter moeten kunnen plaatsen, of met een dikkere zwarte lijn rond.

Via gedeelde mappen kan ik alles afspelen + ondertitels. Het duurt wel even voor hij wil verbinden, maar goed.

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Laatst online: 12-07 13:01

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 08:56:
[...]

[...]

Dat is niet geheel juist.
Er zijn UPnP Servers die een subtitle stream kunnen meesturen naar de mediaplayer. Echter die mediaplayer moet dan wel om die ondertitel file vragen omdat de UPnP server dit niet passief mee kan sturen of geven.

Kijk maar eens naar Twonky: die ondersteund ondertiteling
En zo vind je her en der nog wel een NAS met ondertitel support richting een mediaspeler van dezelfde NAS

Let wel dat dit buiten de scope van het DLNA protocol ligt.

Oplossingen inderdaad: samba, nfs or een andere bron pakken

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332493

Ik heb (via The KMPlayer) een afspeellijst (.m3u) gemaakt van .flac-bestanden uit 6 verschillende mappen.
In elke map zijn hebben de bestanden een naam die begint met het nummer, dus bijv. 01 - <titel 1>, 02 - <titel 2> etc.
In de afspeellijst staan de bestanden netjes in de juiste volgorde onder elkaar. Dus eerst alle nummers uit map 1, dan alle nummers uit map 2 enzovoort.
Maar als ik de afspeellijst op de EM 7075 open, zie ik de 6 nummers die beginnen met 01 achter elkaar, dan de 6 nummers met 02 enzovoort.

Kortom: van de volgorde waarin ik de bestanden in de afspeellijst heb gezet, klopt geen hout meer. Waarom kan hij niet gewoon de volgorde aanhouden waarin ze in het .m3u-bestand staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
@Eminent: is hier al meer bekend over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ferret: Een voorproefje was te zien in het beta-programma. Daar heb je je dan denk ik niet voor aangemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326645

EminentHelpdesk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:17:

@Eminent: is hier al meer bekend over?

nog 7 dagen :'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
@Eminent: mijn vraag was eigenlijk wannéér de update beschikbaar komt.

En inderdaad, ik heb mij daar niet voor aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ferret: Ivm. nieuwe policy kan ik daar geen uitspraken meer over doen. Ergo: "When it's done, it's done.". Dit ter voorkoming van teleurgestelde eindgebruikers wanneer een geplande datum niet gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
@Eminent

Enige mededelingen over de grootte van de update? Veel wijzigingen of kleine bugfixjes, je maakt ons wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302490

Je hebt toch al een uitspraak gedaan.......voor eind februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Justron: Dat hebben we niet, het is ons van hogeraf verteld. (zie ook de quote).

Inmiddels zijn er wel wat details die we bekend mogen maken. Dit is letterlijk gekopieerd van een interne mail.

1. Verschillende bugfixes (Geen nadere details beschikbaar.)
2. Wireless USB support (EM4554/4555/4556 300 N usb stick support.)
3. Uitgebreider ondertitel support
4. YouTube (met HD 720p support)
5. Shoutcast, Apple Trailers, Revision3, GameTrailers *(Onder voorbehoud!)

We hebben geen releasedatum beschikbaar voor jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
@Eminent

Klinkt goed! Ben erg benieuwd, weet je toevallig ook of er nog iets word gedaan met:

* Per onderdeel (films/muziek) lijst of thumbnail weergave
* Netwerklocaties toevoegen onder onderdelen (films/muziek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Youtube, Shoutcast e.d. is inderdaad erg vette update! d:)b Maakt de mediaplayer gelijk een stuk uitgebreider apparaat!

Dingen die ook graag gewild zijn:
- Afspeellijsten maken voor muziekbestanden via mediaplayer. Of een functie om een muziekbestand 'Next to play' te geven
- Ondersteuning voor andere radiozenders buiten Shoutcast om. (100% NL bijvoorbeeld is niet via Shoutcast te beluisten voor zover ik weet..)

Maar alles op z'n tijd natuurlijk ;-) Ben al blij met de genoemde updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322549

Hee, er komt weer leven in de brouwerij! Ben benieuwd. Ondertitel support is zeer welkom en natuurlijk ook youtube en shoutcast. Een snelle release vind ik niet zo belangrijk, heb liever dat het straks gelijk goed werkt. Ik ben stiekem ook geinteresseerd in bepaalde features die ik graag zou zien, maarja, heb me ook niet opgegeven voor het beta-programma dus da's mijn eigen schuld. We wachten het dus vrolijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je een voorbeeld van de 100% NL stream ? (Wie weet kunnen we dit op één of andere manier toevoegen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302424

Ik heb het probleem met mijn EM7075 dat ik niet bij de netwerk mappen van mijn NAS kan (een Synology DS209) de NAS is beveiligd met meerdere accounts maar als ik mijn NAS wil benaderen via netwerkmappen (niet mediaservers) zegt hij dat hij geen media-server heeft kunnen vinden, ik krijg ook niets van een inlog ding ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325366

@Rendeer

- Automatisch inloggen in de settings uitzetten
- NAS inloggen met username/password en onthouden
- Automatisch inloggen weer aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:25:
Heb je een voorbeeld van de 100% NL stream ? (Wie weet kunnen we dit op één of andere manier toevoegen.)
Via deze pagina kun je de link vinden om 100% NL via Windows Media Player te luisteren of gewoon via een webbrowser. http://www.100p.nl/frequenties/

Op deze pagina staan van bijna alle commerciele zenders van Nederland om te luisteren via de browser. http://www.nederland.fm

Via Shoutcast zijn de Nederlandse commerciele zenders niet te luisteren of heb ik dat mis?

Alvast bedankt voor de moeite iig. :)

Verwijderd

Versie 2.00.06 staat ook online:
http://downloads.eminent-online.com/EM7075_2.00.06.zip

(niet officieel, gewoon via wat proberen achter gekomen ;) )

Nederland.fm kan iemand misschien met een plugin voor UMSP in elkaar zetten. UMSP is inmiddels GPL, en de code komt beschikbaar met de release van onze firmware. (Plugins zijn in PHP en "returnen" simpelweg een array met wat media-elementen.)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:16:
Versie 2.00.06 staat ook online:
http://downloads.eminent-online.com/EM7075_2.00.06.zip

(niet officieel, gewoon via wat proberen achter gekomen ;) )
Flauw hoor, dat jullie de firmware weer offline gehaald hebben. Gelukkig had ik 'm al lokaal opgeslagen 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 13:39 ]

Is geen productie-firmware, en loopt zelfs vast op bepaalde punten. De beta is al wat stabieler, en bevat meer ;)

Anoniem: 347302

gegroet, ik heb vorige week de eminent 7071 gekocht met de belofte van de verkoper dat deze ook een d-link wireless usb adapter ondersteunde die ik erbij gekocht heb (D-link DWA-131). Hij beweerde dat deze simpelweg te installeren valt via de cd op de eminent drive. Toch bij de installatie vraagt men de wifi stick in te steken, waarop ik deze (logischerwijze) in de eminent usb port insteek. De stick wordt niet gevonden en ik kan de installatie niet vervolledigen.

Doe ik iets fout? gaat dit wel? maakt het uit hoe de folder noemt of waar deze zich bevind?

ik heb de eminent support al gemailed maar tot nog toe geen antwoord (3dagen).

ook merk ik op dat de 7071 moeite heeft met het afspelen van grote bestanden (bv. 400mb voor 1min film) met een standaard DV avi codec : of geen beeld, of geen geluid, soms simpelweg 'can not play file'.

ik zit in de animatiefilm branche waar dit toch standaarden zijn.
ook een MOV (van maar 80mb voor 1min film) met een 16/9 anamorphic DV codec (het formaat waar ik mijn materiaal naar de vrt in op stuur), kan niet worden afgespeeld.

ook krijg ik door de EXT2 volume manager veel 'blue screens' bij het insteken (of soms ook uittrekken) van de eminent usb stekker. een foutmelding rond de smounth.sys (exact weet ik het niet meer, is al een dag geleden). ik heb wel de nieuwe ext2 geinstalleerd door de online installation manual van eminent (niet die van de cd, deze faalde bij het erkennen van de schijf).

ik draai een windows XP met sp3

bedankt

ik heb het hier ook gepost , maar in dit topic is men precies veel actiever bij het antwoorden. ;)

• Binnetie
  • Laatst online: 21:59
Crossposten is niet toegestaan op GoT. Je hebt verderop een specaial EM7071 topic waar je je vraag in kan stellen. Dit is het topic voor de EM7075 die toch afwijkt van de EM7071

Anoniem: 216093

Ik ben een tevreden gebruiker van de EM7075, alleen wil ik toch even vermelden wat voor mij een erg groot nadeel is. Ik ben in het bezit van een 1,5 TB harddisk in een Sharkoon Quickport. Nu is deze bijna vol en helaas kan je geen 2e harddisk via een usb hub aansluiten. De helpdesk van Eminent gaf aan dat de EM7075 ontworpen was voor gebruik van maar één harddisk op één usb poort.
Ze konden niet garanderen dat dit in de toekomst wel het geval was. Het vreemde is dat mediaspelers met de zelfde chip wel gewoon meerdere harddisks ondersteunen al of niet d.m.v. custom -firmware.
Ik zit er sterk aan te denken om een andere mediaspeler te kopen waar ik wel gewoon meerdere harddisks op kan aansluiten. Ik hoop echter dat er toch een oplossing voor komt, ook omdat ik verder heel tevreden ben.

Anoniem: 326645

ik heb dit al aangekaart bij eminent ,, beloof is dat het in de update die er komt er in zou zitten..
dus ff afwachten :? :? :? :? :? :?

zie hier onder......

14 januari 2010 16:32
Door: EminentEurope
Bedrijfsaccount

Dit is opgepakt en komt in de toekomst in een nieuwe firmware. We waren je niet vergeten :)

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 326645 op 25-02-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds gisteren een paar uur aan het spelen geweest met 2.00.06. Ik merk geen instabiliteiten of vastlopers. De YouTube plugin is geinig en werkt goed, vooral als je in de gaten hebt dat de OK en de Play button verschillende afspeelmodi gebruiken. Jammer van dat ABC-toetsenbord i.p.v. QWERTY. Ook nog steeds witte letters op een lichtgrijze achtergrond als je op Info drukt...

Helaas kreeg ik met 2.00.06 met geen mogelijkheid toegang tot m'n SMB fileshares: ondanks goede username/password bleef hij om een wachtwoord vragen, zelfs toen ik de shares compleet open zette. Genoeg reden om 2.00.05f weer terug te zetten. En toen waren de shares weer benaderbaar.

[ Voor 193% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302424

Anoniem: 325366 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:28:
@Rendeer

- Automatisch inloggen in de settings uitzetten
- NAS inloggen met username/password en onthouden
- Automatisch inloggen weer aanzetten
Heel erg bedankt, dit werkte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EM7075-DTS
  • Laatst online: 04-01-2023
@EminentEurope
Kan ik op een EM7075-DTS ook dezelfde firmware installeren als van een EM7075??? Als ik de EM7075-DTS zelf laat zoeken naar een nieuwe firmware, ziet hij geen nieuwe beschikbare versie. Dit terwijl versie 1.00.01 staat geïnstalleerd.
Versie 2.00.05 is inmiddels beschikbaar voor de 7075 en ik kijk natuurlijk ook uit naar de nieuwe update zoals hierboven beschreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welkom op GOT. Het is zeer onhandig om een productnaam als je forumnaam te kiezen. We adviseren dan ook om dit aan te passen. Zie ook : Nickchange regels

Mbt. de firmwareversies, deze zijn niet uitwisselbaar. En enkel de nummers zijn anders. Toen de DTS edition met 1.00.01 kwam, was de EM7075 met versie 2.00.05 uitgevoerd.

Dus: De nummers zijn anders, maar de features (en fixes) exact hetzelfde. Je mist dus niets met 1.00.01 op de DTS edtion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

--bericht verwijderd. is al beantwoord door Eminent.

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 322549 op 01-03-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-07 14:32

alienfruit

the alien you never expected

Als expat-er in het buitenland zal ik het superfijn vinden als we content van Uitzendinggemist zouden kunnen bekijken. Maar ik neem aan dat dit niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat problemen met mijn externe harde schijven ben ik over gegaan op een Windows Home Server (WHS).
Om exact te zijn: Acer Aspire easyStore H340

Nu kan ik de WHS goed bereiken via de player, maar sommige films haperen en de film valt meestal uit na een tijdje. Dan wordt het beeld zwart. En elke film die ik daarna probeer op te starten blijft zwart.

Eerst dacht ik dat de WHS in slaap gevallen was, maar ik kan nog wel alle mappen doorbladeren.
En ik begrijp uit andere berichten dat de mappen dan ook niet meer beschikbaar zijn.

Ook heb ik Digital Media Server (DMS) geactiveerd om te kijken wat dit doet, maar dan zie ik nog maar een paar films in mijn lijst staan.

Kan iemand mij aub helpen met het configureren van de WHS en de 7075.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik heb ook een WHS (homebrew) en die werkt perfect in combinatie met de 7075.

Volgens mij moet je wel de Guest account op de WHS enablen (zonder wachtwoord). Ik kan vervolgens via het menu van de 7075 door alle shares heen bladeren en zo een film of muziek uitkiezen. Ik heb 1 keer meegemaakt dat het beeld op zwart ging bij een tweetal formaten (zie eerder in dit topic) maar dat is opgelost door de stroom er even af te halen (van de 7075).

Succes!

@Eminent: is er al een releasedatum bekend van de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferret schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:42:
Ik heb ook een WHS (homebrew) en die werkt perfect in combinatie met de 7075.

Volgens mij moet je wel de Guest account op de WHS enablen (zonder wachtwoord). Ik kan vervolgens via het menu van de 7075 door alle shares heen bladeren en zo een film of muziek uitkiezen. Ik heb 1 keer meegemaakt dat het beeld op zwart ging bij een tweetal formaten (zie eerder in dit topic) maar dat is opgelost door de stroom er even af te halen (van de 7075).

Succes!
Hmzz, dat resetten heb ik ook geprobeerd.
Dan werkt het inderdaad weer, maar na een x aantal minuten krijg ik weer hetzelfde probleem.
Ik gebruik wel het admin account om in te loggen, maar dat zou toch niet uit moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:41:
[...]

Hmzz, dat resetten heb ik ook geprobeerd.
Dan werkt het inderdaad weer, maar na een x aantal minuten krijg ik weer hetzelfde probleem.
Ik gebruik wel het admin account om in te loggen, maar dat zou toch niet uit moeten maken?
Weet ik eerlijk gezegd niet. Probeer toch maar eens dat van dat Guest account want ik meen mij te herinneren dat het bij mij in eerste instantie ook niet goed werkte. Totdat ik ergens las dat je de Guest account open moet zetten.
En over dat zwarte beeld te pas en te onpas; ik zou dit met Eminent opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 21:59
Ik zag dat Eminent ook een eigen forum heeft om vragen/ervaringen te stellen. Erg netjes _/-\o_
http://opensource.eminent-online.com/phpBB/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347302

kan eminent op dit topic nog eens een antwoord geven Wireless USB-stick op Eminent 7071 installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crossposten is niet de bedoeling op Tweakers. Verder stond het antwoord al in de post er boven. Heb het even toegelicht in de reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
@Eminent: wanneer komt de nieuwe firmware beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_st
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-02 09:35
Ferret schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:19:
@Eminent: wanneer komt de nieuwe firmware beschikbaar?
Hij is er:

http://opensource.eminent...BB/viewtopic.php?f=7&t=19

Vanaf 9 maart krijg je hem te zien via "Apparaat bijwerken".

Ik ben erg benieuwd of er verbeteringen zijn voor het afspelen van DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325366

@Eminent

Ondersteunt firmware EM7075: V 2.00.06-T2 het mount.sh script? Versie EM7075: V 2.00.06-T1 leek dit niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
rob_st schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:24:
[...]

Hij is er:

http://opensource.eminent...BB/viewtopic.php?f=7&t=19

Vanaf 9 maart krijg je hem te zien via "Apparaat bijwerken".

Ik ben erg benieuwd of er verbeteringen zijn voor het afspelen van DVD's.
Thanks! Beetje vreemd dat er hier door Eminent niets over gezegd is.

Ben benieuwd naar die Youtube functie. Alleen jammer dat er geen skip functie in zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben vandaag wat aan het spelen geweest met nieuwe firmware. Grootste positieve punten zijn: youtube, shoutcast en nog allerlei vodcasts (ook allerlei HD materiaal op te vinden zoals reviews van producten, filmtrailers, Hubble space telescope informatie, enz...) Hoe dit allemaal precies werkt en hoe je zelf links kan toevoegen weet ik nog niet maar is allemaal wel mogelijk volgens mij via UMSP. Een erg welkome uitbreiding zou ik zeggen. En het werkt tot nu toe allemaal goed ! You-tube bediening werkt ook goed, zoeken gaat natuurlijk wat langzaam met de afstandsbediening maarja, dat is logisch... Hiervoor mijn complimenten dus.

Nadeel: Geen skipfunctie voor DVD, laat staan DVD-MENU. Laatste had ik ook niet verwacht, skipfunctie wel......

Er zijn volgens mij nog wat andere puntjes veranderd (meer info in het info blokje over videoformaat, etc.) en kleur bij het kiezen (annuleren / vanaf het begin afspelen) is nu ook duidelijker. WMV-PRO geluid stuurde hij nu ook uit via HDMI maar ik weet niet of hij dit vroeger ook al deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
Changelog:

EM7075 FW 2.00.06-t2 5-3-2010

- Added YouTube (HD) on-line video function
- Added WIFI function for EM4554, 4555 and 4556 wifi-adapters. (Ralink rt30x & rt28xx USB)
- Added PGS subtitle support for BD-R and AVCHD / M2TS
- Added swapfile re-set upon unplugging of the USB device
- Added: Media Info in the playback bar now 100% official
- Added: Shoutcast, Apple Trailers, BBC Audio podcasts, Blip.TV, Revision3, Hardwareinfo.tv and many more*
- Added: UMSP Media server

About UMSP:
We have added Zoster's UMSP Media server into our firmware. Eminent is the world's first brand to feature
a function that is not programmed in-house, but created by one of the great programmers that are on the
internet. UMSP allows access to many different feeds and streams, including Apple Movie Trailers and Shoutcast.

UMSP works as a UPnP media server, but runs inside your EM7075(DTS) It can be found under 'Network - Media servers'.
The only requirement is that you enable NZBget in the network configuration.

Persoonlijk ben ik erg blij met PGS subtitle ondersteuning. Ik kreeg met de nieuwe firmware wel wat problemen met het inloggen op mijn synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 325366 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 01:17:
@Eminent

Ondersteunt firmware EM7075: V 2.00.06-T2 het mount.sh script? Versie EM7075: V 2.00.06-T1 leek dit niet te doen.
Script wordt wel ondersteund, maar draait niet automatisch tijdens opstarten. :( Mbv putty kreeg ik hem wel aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:54
Hee, zit deze speler te overwegen, de aanbieding bij Salland roelt wel erg dik.

2 vragen, 1 makkelijke, 1 moeilijke.

Makkeijk: hoelang is de HDMI kabel...

Moeilijker: DVD menus, komen die nog ooit? En voor BR mogen we het zeker helemaal shaken? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
Tweede aflevering op een dvd van een serie kijken werkt nog steeds niet.

Snel vooruitspoelen in een MKV werkt ook nog steeds niet (spoelt wel vooruit, maar als je terug gaat naar enkelvoudige snelheid afspelen springt hij naar het begin van de file).

Maar dat was te verwachten, want de changelog meldde voornamelijk 'added', en niets 'fixed'.

Dus, wil je een mediaplayer met leuke snufjes, waarvan de meest basale functies niet werken, dan is de EM7075 ideaal voor je.

:(

[ Voor 10% gewijzigd door Frag_majeuR op 06-03-2010 22:30 ]

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Frag_majeuR schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 22:29:
Of je gebruikt gewoon geen DVDs ;)
Snel vooruitspoelen in een MKV werkt ook nog steeds niet (spoelt wel vooruit, maar als je terug gaat naar enkelvoudige snelheid afspelen springt hij naar het begin van de file).
Ik heb dit probleem zelf niet ik kan gewoon doorspoelen met 16x en vervolgens kan je verder met spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik kan een mkv helemaal niet vooruit spoelen, ik krijg zo'n rood rondje rechtsboven in het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348978

@Eminent:

Heb gisteren de nieuwe firmware geladen, alles werkt goed alleen bij de nzb interface krijg ik de volgende melding:

Warning: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'UTC' for 'UTC/0.0/no DST' instead in /opt/share/www/nzbgetweb/status.php on line 418

kunnen jullie mij uitleggen hoe ik deze foutmelding eruit kan krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik heb inmiddels ook de nieuwe firmware geladen alleen kan ik de pagina's met Apple Trailers en Shoutcast niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
alienfruit schreef op zondag 07 maart 2010 @ 09:00:
Ik heb inmiddels ook de nieuwe firmware geladen alleen kan ik de pagina's met Apple Trailers en Shoutcast niet vinden?
Heb je wel de NZBget aangezet? en dan moet UMSP server onder mediaserver staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Frag_majeuR schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 22:29:

:(
Is elke aparte aflevering niet een aparte VOB? Zodat je steeds andere VOB pakt, of denk ik nu te optimistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sja: Het is eigenlijk vrij simpel: Wil je graag dvd's kijken (op een fatsoenlijke manier, zonder allerlei kunstmatige ingrepen) ga dan niet voor deze speler. p.s: Hopelijk hoeven we het er nu niet meer over te hebben want ik heb me er inmiddels bij neergelegd. Er zijn door ons verzoeken genoeg gedaan (zie de vele berichten in dit forum hierover.) Wil je perse dvd-ondersteuning dan zul je wat dieper in de buidel moeten tasten.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 322549 op 07-03-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, maar hij is zo lekker goedkoop, en heeft youtube.

Zelf kijk ik nooit epis op DVD, dus dat is voor mij geen showstopper.

Als je DVD-menus wilt voor mooie prijs, kijk dan eens naar PlayOn HD! mini.

[ Voor 23% gewijzigd door Sjah op 07-03-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:22:
[...]

Is elke aparte aflevering niet een aparte VOB? Zodat je steeds andere VOB pakt, of denk ik nu te optimistisch?
Veeeel te optimistisch. Het maakt namelijk niet uit welke VOB je selecteert, de EM7075 is zo eigenwijs dat hij toch de eerste afspeelt. :( Verder niets dan lof over het ding.
Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste