Wireless USB-stick op Eminent 7071 installeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310617

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb zojuist de Eminent 7071 mediaspeler ontvangen.
Hier heb ik ook een Linksys WUSB600N Wireless-N bij aangeschaft.

Hoe kan ik nu deze wireless USB-stick installeren op de mediaspeler?
Ik heb vanalles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 16:21

ACT Connectivity Solution

Bedrijfsaccount
De EM7071 is geschikt gemaakt voor de EM4555 en EM4554. Standaard uit de doos ondersteunt de EM7071 ook de Atheros 300N draadloze USB adapters. Deze adapters zijn uitgerust met een ZD1221 chipset. Dus als uw draadloze adapter geen EM4555, EM4554 of wireless USB stick is met een ZD1221 chipset, zal het draadloze gedeelte niet werken.

Na even zoeken zie ik dat de Linksys WUSB600N gebruik maakt van de Ralink2870 chipset en is niet geschikt om te installeren op deze mediaspeler.

Met vriendelijke groet,

Eminent Helpdesk

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310617

Topicstarter
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:27:
De EM7071 is geschikt gemaakt voor de EM4555 en EM4554. Standaard uit de doos ondersteunt de EM7071 ook de Atheros 300N draadloze USB adapters. Deze adapters zijn uitgerust met een ZD1221 chipset. Dus als uw draadloze adapter geen EM4555, EM4554 of wireless USB stick is met een ZD1221 chipset, zal het draadloze gedeelte niet werken.

Na even zoeken zie ik dat de Linksys WUSB600N gebruik maakt van de Ralink2870 chipset en is niet geschikt om te installeren op deze mediaspeler.

Met vriendelijke groet,

Eminent Helpdesk
Bedankt voor de reactie.

Ik beschik inmiddels over de EM4554 Wireless USB Adapter.
Helaas krijg ik deze ook niet aan de praat... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315608

Nog iemand, krijg dat ding niet aan de praat

nu bij 3 verschillende leveranciers besteld. overal hetzelfde verhaal em4555 uitverkocht. Allemaal hetzelfde verhaal. het is niet op voorraad bij eminent en als het niet op voorraad is..... dan kan je lang wacht.

Uiteindelijk de helpdesk gebeld, na lang zeuren kreeg ik de naam van een andere usb adaptor tp-wn821n. eindelijk in huis... wat denk je. ik krijg het nier voor elkaar. alle handleidingen gelezen en... niets.

wie o wie can me helpen om dat ding aan de praat te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrijz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11-2023
Anoniem: 315608 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:35:
Nog iemand, krijg dat ding niet aan de praat

nu bij 3 verschillende leveranciers besteld. overal hetzelfde verhaal em4555 uitverkocht. Allemaal hetzelfde verhaal. het is niet op voorraad bij eminent en als het niet op voorraad is..... dan kan je lang wacht.

Uiteindelijk de helpdesk gebeld, na lang zeuren kreeg ik de naam van een andere usb adaptor tp-wn821n. eindelijk in huis... wat denk je. ik krijg het nier voor elkaar. alle handleidingen gelezen en... niets.

wie o wie can me helpen om dat ding aan de praat te krijgen
Is het inmiddels al gelukt? Ik heb het gisteren allemaal (succesvol ;-)) geïnstalleerd... Welke stappen heb je genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 12:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dit topic krijgt een move naar Themaforum: Mediaspelers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 12:13
Patrijz schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:49:
[...]

Is het inmiddels al gelukt? Ik heb het gisteren allemaal (succesvol ;-)) geïnstalleerd... Welke stappen heb je genomen?
Hier idem, werkt als een trein! Heeft wel even geduurd, had over het hoofd gezien dat ik WPA2 met AES of TKIP moest kiezen op de 7071. Luistert heel nauw allemaal :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322397

Sabelhout schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:47:
[...]

Hier idem, werkt als een trein! Heeft wel even geduurd, had over het hoofd gezien dat ik WPA2 met AES of TKIP moest kiezen op de 7071. Luistert heel nauw allemaal :)
Waar moet je dat dan instellen op de 7071?
Ik zie het nergens tussen staan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Anoniem: 322397 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:37:
[...]

Waar moet je dat dan instellen op de 7071?
Ik zie het nergens tussen staan. 8)7
Als je het er nergens tussen ziet staan, dan herkent de EM7071 je wireless stick waarschijnlijk niet, welke heb je?

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sabelhout schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:19:
[...]

Als je het er nergens tussen ziet staan, dan herkent de EM7071 je wireless stick waarschijnlijk niet, welke heb je?
Hallo

Ik gebruik de EM4554.
Hij is nu gedeeltelijk geinstaleerd denk ik,Ik zie hem nog nergens tussen staan op de 7071,maar hij staat nu wel in mijn router.
Ik kan nu via mijn laptop in de 7071 komen en bestanden overzetten,maar ik kan niet de mediaportal gebruiken hij maakt geen verbinding met internet volgens mij. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322397 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:36:
[...]

Hallo

Ik gebruik de EM4554.
Hij is nu gedeeltelijk geinstaleerd denk ik,Ik zie hem nog nergens tussen staan op de 7071,maar hij staat nu wel in mijn router.
Ik kan nu via mijn laptop in de 7071 komen en bestanden overzetten,maar ik kan niet de mediaportal gebruiken hij maakt geen verbinding met internet volgens mij. :?
Probleem opgelost >:) ,Ik heb de 7071 even op fabrieksinstellingen terug gezet en de EM4554 opnieuw geinstaleerd.
Alles werkt nu,ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosao
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-11-2009
Jaja Ik heb zojuist de EM4554 binnen maar krijg het niet aan de praat met de EM7071.

Kan iemand mij helpen, de handleiding van de website is echt waardeloos. Bij het uploaden van de settings krijg ik een connection fout melding...
Verder vind ik het raar dat je de em4554 alleen op de bovenste usb-poort kan bevestigen omdat op de andere poort anders de voeding in de weg zit.

Alvast dank!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332188

Heb hierover herhaaldelijk gebeld met de helpdesk van eminent. Want ook ik krijg steeds een connection fout melding bij het uploaden van de settings via het eminent EM 707x Wireless Configuration hulpprogramma. Uitschakelen van de firewall helpt niet (ook niet na opnieuw opstarten van mijn computer (met windows 7 besturings systeem, evenals dat dat niet lukt met mijn oudere xp computer) Na diverse tips lukte dit nog steeds niet. Nu heeft de helpdesk mijn instellingen / configuratie (Sweex LW050v2) overgenomen en zouden met een test opstelling proberen tot een oplossing te komen. Nu bijna 2 weken later nog geen bericht ontvangen. Is iemand anders met een vergelijkbaar probleem wel tot een oplossing gekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 332188 op 06-12-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Het is voor mij inderdaad ook de grootste domper van dit apparaat dat de wireless niet (meer) werkt.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaddyDear
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik heb mijn 7071 op oudejaarsdag gekocht.
Na veel tijd en gepruts werkt alles BEHALVE een redelijk werkende wireless verbiding.
Na veel zoeken blijkt dat dit apparaat alleen met bepaalde USB wireless dongles om kan gaan.
Heb via Internet een EM4554 gekocht.
Het "werkt" maar met een super traaaaaaage snelheid :( :( :( .
Voor het overzetten van pakweg 60 MB aan muziek heeft deze wireless verbiding ruim 30 minuten nodig.
Overzetten van 4,6 GB aan video's is daarmee uitgesloten.

Of ik doe iets fout (kan iemand helpen, alsjeblieft?) of ik breng hem terug naar de winkel voor een refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaddyDear
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-01-2024
Tosao schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:53:
Jaja Ik heb zojuist de EM4554 binnen maar krijg het niet aan de praat met de EM7071.

Kan iemand mij helpen, de handleiding van de website is echt waardeloos. Bij het uploaden van de settings krijg ik een connection fout melding...
Verder vind ik het raar dat je de em4554 alleen op de bovenste usb-poort kan bevestigen omdat op de andere poort anders de voeding in de weg zit.

Alvast dank!!!
Hoi, heb jij de wireless inmiddels aan de praat?
Zo ja hoe heb je dat gedaan?

Anoniem: 347302

gegroet, ik heb vorige week de eminent 7071 gekocht met de belofte van de verkoper dat deze ook een d-link wireless usb adapter ondersteunde die ik erbij gekocht heb (D-link DWA-131). Hij beweerde dat deze simpelweg te installeren valt via de cd op de eminent drive. Toch bij de installatie vraagt men de wifi stick in te steken, waarop ik deze (logischerwijze) in de eminent usb port insteek. De stick wordt niet gevonden en ik kan de installatie niet vervolledigen.

Doe ik iets fout? gaat dit wel? maakt het uit hoe de folder noemt of waar deze zich bevind?

ik heb de eminent support al gemailed maar tot nog toe geen antwoord (3dagen).

ook merk ik op dat de 7071 moeite heeft met het afspelen van grote bestanden (bv. 400mb voor 1min film) met een standaard DV avi codec : of geen beeld, of geen geluid, soms simpelweg 'can not play file'.

ik zit in de animatiefilm branche waar dit toch standaarden zijn.
ook een MOV (van maar 80mb voor 1min film) met een 16/9 anamorphic DV codec (het formaat waar ik mijn materiaal naar de vrt in op stuur), kan niet worden afgespeeld.

ook krijg ik door de EXT2 volume manager veel 'blue screens' bij het insteken (of soms ook uittrekken) van de eminent usb stekker. een foutmelding rond de smounth.sys (exact weet ik het niet meer, is al een dag geleden). ik heb wel de nieuwe ext2 geinstalleerd door de online installation manual van eminent (niet die van de cd, deze faalde regelmatig bij het herkennen van de schijf .

ik draai een windows XP met sp3

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedrijfsaccount
De D-link DWA-131 is niet compatible met de EM7071.
Enkel de EM4554, 4555 en 4556 USB sticks worden ondersteunt.

Mbt. de video, standard DV is RAW video, ongecomprimeerd. De EM7071 kan dit formaat niet afspelen, hij ondersteunt de RAW codec niet. Je zult de video moeten encoden in een formaat dat wel werkt, bijvoorbeeld VC-1 of H.264 (mp4).

Consumenten-apparaten kunnen geen professioneel DV materiaal afspelen, voorzover ik weet is er geen enkele chipset die dit kan. Ook niet de nieuwe SMP8655 (EM7075) of RT1073/128x chips kunnen dit niet.
Je zult in dit geval de video naar broadcast-niveau moeten encoden.

Met mp4/h.264, een hoge bitrate (40MB) en 8 reframes zou je een zeer net plaatje neer kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo nogmaals,
men heeft mijn loopjongen via de winkel mediamarkt de em 4044 bezorgd, werkt deze dan ook niet op de em 7071?
ik faal nogmaals bij het verkrijgen van een ip.

indien wel mogelijk graag wat uitleg over de installatie

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedrijfsaccount
Het antwoord staat al in de vorige post:
Enkel de EM4554, 4555 en 4556 USB sticks worden ondersteunt.
Andere sticks dus niet. Ook de EM4044 wordt niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit geldt als mijn geld terug garantie, mediamarkt neemt geen toestellen terug die niet defect zijn. Zolang ik geen bevestiging heb die de verkoper zijn uitleg tegenspreekt sta ik nergens.

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-06 09:41
Hoezo kun je hem niet terug brengen? Kunt (in nederland) binnen 8 dagen spullen terug brengen met de reden: het voldoet niet aan mijn verwachting. verdere uitleg zou niet nodig mogen zijn en hoef je ook niet te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
WhiteAss schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:57:
Hoezo kun je hem niet terug brengen? Kunt (in nederland) binnen 8 dagen spullen terug brengen met de reden: het voldoet niet aan mijn verwachting. verdere uitleg zou niet nodig mogen zijn en hoef je ook niet te geven.
Dit geldt alleen voor online aankopen, niet als je in een winkel iets koopt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
Nee hoor dit geld ook gewoon in winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
WhiteAss schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:01:
Nee hoor dit geldt ook gewoon in winkels.
Nee, de wet "Koop op afstand" waar die bepaling uit komt, is niet van toepassing op spullen die je in een winkel koopt.
Uit de FAQ van het Shopping Forum:
De wet koop op afstand is in het leven geroepen om het risico voor de consument te beperken als een product wat op afstand is aangekocht niet aan de verwachtingen voldoet. In essentie heeft de klant géén opgaaf van redenen te doen om het product te retourneren.
Waar baseer jij je claim op ? Heb je een bron ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-06 13:57
Ookal is het niet wettelijk geregeld, vrijwel alle winkels staan toe dat je binnen 2 weken een product mag ruilen voor iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
De bescherming van de consument bij de koop van goederen
(bron: justitie.nl)

November 2005, de Europese richtlijn "betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen" (1999/44/EG) beoogt een gemeenschappelijk minimumniveau van consumentenbescherming te scheppen, ongeacht de plaats van aankoop van de goederen binnen de Europese Unie.

Met de wet "verkoop en garanties voor consumptiegoederen" (wetsvoorstel 27 809) is deze richtlijn uitgevoerd in Nederlandse wetgeving. De wet betreft een aanpassing van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. De wet is op 1 mei 2003 in werking getreden.
...
Wat kan de koper eisen?
Indien een product niet voldoet aan de verwachtingen die de koper daarvan mocht hebben, kan hij eisen:

1. dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert;
2. dat het product wordt hersteld of vervangen;
3. dat de verkoper een gedeelte van de koopprijs terugbetaalt;
4. dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.
...
De koper kan de koopovereenkomst schriftelijk ontbinden. Hij moet het product aan de verkoper teruggeven en de koper krijgt zijn geld terug. In de plaats daarvan kan de koper ook, eveneens schriftelijk, van de verkoper verlangen dat deze een deel van de koopprijs terugbetaalt. Welk deel van de koopprijs hij kan terugvragen is afhankelijk van de mate waarin het product niet voldoet aan de verwachtingen van de koper van het product.
bron
zo zijn er nog wel meer bronnen te vinden. prettiger is echter als de winkel, zoals mcDavid hierboven ook al aangeeft, zelf een beleid heeft waarin dit geregeld is.
Pagina: 1