Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322549

@timmiegroot: Klopt, ze hebben vakantie. Staat in het 7080 forum: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1381578/last
"Ivm. Kerst + oud & nieuw zullen we op het forum (en op de zaak) afwezig zijn. Ik ben er zelf na 4 januari pas weer. Veel plezier met kerstkado's, eten, drinken enzovoorts

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 322549 op 29-12-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337163

Anoniem: 322549 schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:41:
[...]

Hoe bekijk je de MKV ? Nas/usb/gedeelde map ? Ik heb ook wel eens gehad dat hij vastliep bij het spoelen van een MKV maar dat had te maken met de snelheid van het netwerk/computer (router gaf waarschijnlijk even geen prioriteit aan het mediabestand of harde schijf was tegelijk een virusscan aan het runnen)
Beste,

Ik bekijk mijn mkv via mijn HD die via usb is aangesloten op de EM7075.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337260

Dank je wel Uiteraard >:) heb ik daar als eerste gekeken. Het probleem is dat het .img bestand niet wordt uitgepakt dus valt er ook geen uitgepakt bestand te verwijderen. Zet ik het het .img bestand op een U3 stick dan werkt het wel
Anoniem: 322549 schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:30:
[...]

Kijk eens op de Eminent site. Daar staat bij de FAQ het antwoord:

http://www.eminent-online.com/faq.php?dt=1&ps=00907075&pg=
Volgens mij tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337489

@All: Er is een nieuwe beta beschikbaar voor de liefhebbers, 2.00.05a
- Webserver is aangepast, probleem met niet-uploadende nzb files opgelost.
(We draaien nu LightHttpd + PHP 5 via FastCGI)
- Toont wat extra info via de info knop. (Dubbel MB is bekend op dit moment.)
- Verwarrende rode selectie/ cancel/ok knop aangepast. (Geselecteerde optie is nu blauw ipv. rood.)
- SSL support in NZBget aangezet. Dit kost CPU power, downloadsnelheden zullen iets lager zijn.)

Dit is beta firmware, maar vanwege de problemen met nzb-uploads die willekeurig mis lijken te gaan releasen we hem toch. Deze firmware is alleen voor jullie als Tweakers beschikbaar, wel met wat voorwaarden en uitleg:

1. Er wordt niet door onze telefonische helpdesk of per mail ondersteuning op geboden.
2. Alleen de bovengenoemde items zijn opgelost. (Andere items zijn nog in behandeling.)

De beta is alleen hier te downloaden. (Niet via web-update dus.)

Bovenstaande link werkt helaas niet. Kan iemand mij vertellen waar ik update 2.00.05a kan
downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-07 23:06
@aveoke
Welkom op GoT

Deze is niet langer beschikbaar omdat dit niet de nieuwste beta is. De meest resente staat hier:
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:11:
@Justron: Er is inmiddels mee doorgetest. De workaround werkt, en mount.sh wordt ook netjes uitgevoerd tijdens al onze testen. Let wel, het blijft een workaround, dus geen officiële feature van het product. Het mount.sh bestand moet in linux formaat zijn. (Tips hiervoor staan ook eerder in het topic.)

Inmiddels hebben we de 2.00.05f beta beschikbaar voor de liefhebbers. Wat is er nieuw:

- Transmission 1.80 beta (magnet link support)
- VI en WGET meegecompileerd.

Met VI kun je bestanden editen, zoals het beruchte mount.sh bestand waar meerdere mensen moeite mee hadden. Het is een wat eenvoudige editor, door velen verafschuwd ;) Korte handleiding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
vi ./mount.sh
- editor opent
- Met de cursor beweeg je rond in de file, druk op i om naar input (edit) mode te gaan.
- Edit de file naar keuze (Knip en plak met Windows/putty/telnet je commando's er in.)
- Druk 2x op escape om edit mode te verlaten
- Druk : (ja, dubbele punt.)
- type wq en druk op enter. (write & quit)

Zoals eerder gemeld, het gebruik van beta's is op eigen risico. Als je geen vertrouwen hebt, gebruik de beta's niet en wacht totdat je speler meld dat er productie-firmware is.

Link: http://downloads.eminent-online.com/EM7075_2.00.05f.zip
offtopic: het is netter/overzichtelijker om als je een tekst van iemand quote dit ook als quote weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quicksnack schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 01:43:
Misschien dat het al ergens anders is behandeld (kan het echter niet vinden) maar bij het aanzetten van de mediaplayer begint de datum/tijd instelling weer vanaf 1-1-2000 0:00 uur.

Omdat ik via SMB bestanden stuur naar de player worden deze met een verkeerde datum weggeschreven.

Is er een manier om dit te corrigeren?
Is er hier al antwoord op? Ik ben er benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 08:30
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:35:

AVCHD is technisch gezien een Blu-ray en die gebruikt grafische ondertitels (.PGS). Deze kan de 7075 niet weergeven. De enige mogelijkheid is het demuxen van de m2ts, en dan de PGS OCR'en naar een SRT.
Hm... Dat verklaart waarom ik een aantal films heb waarbij ik geen ondertiteling zie of kan selecteren. Dus als ik een film zie in bijvoorbeeld FTD waarbij staat AVCHD dan kan ik die beter maar niet binnenhalen?

Op zich dus ook alweer een gemis van de 7075 want ik zie dat het aanbod van die AVCHD films alleen maar toeneemt in nieuwsgroepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326113

@Ferret

Ik raad aan om die AVCHD gewoon niet te downloaden want de kwaliteit is echt stukken minder dan de Remuxed versies die op nieuwsgroepen staan. Deze hebben gewoon een SRT ondertiteling en werkt top met de EM7075. Maar dat neemt niet weg dat ik PGS ondertiteling geen gemis vind want wanneer ik een volledige blu-ray iso download, kan ik geen ondertitel selecteren.

Ook heb ik gister de het eerste bestand gehad dat niet goed speelde op mijn EM7075. Het gaat om een volledige Blu-ray ISO van metallica afgespeeld over een Western Digital externe HD ( usb 2.0 ).

Wanneer ik zo de mediainfo van de blu-ray schijf doorlees zou de EM7075 het wel aan moeten kunnen! ( totale bitrate ligt rond de 36000 kb) Kan iemand mij helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 326113 op 30-12-2009 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, een pagina later:
EminentHelpdesk: "@Quicksnack: Er draait geen realtime klok/ntpdate nog in de EM7075, we kijken of we dit kunnen toevoegen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07 03:23
GJE schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:40:
@ eminent

Kan de 7075 ook EXT 4 aan?
Deze is duidelijk sneller dan EXT 3

GJE
Hij zag mijn HD niet met EXT4, was wel een wat oudere firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Misschien stomme vraag maar wat is Remuxen eigenlijk? :?

Verwijderd

Google?

Maar goed... bij dezen de concrete toepassing van muxen in deze context.
Muxen is de techniek om meerdere soorten gesynchroniseerde files/streams in één file te stoppen. Zo bevat een .m2ts meestal een video-file, één of meerdere audio-files, en meerdere subs (PGS).
De betekenis van demuxen en remuxen kun je dan afleiden. Demuxen is het uit elkaar trekken van een gemuxte file, en remuxen is het in elkaar knutselen van een nieuwe gemuxte file, op basis van gecombineerde informatie (bv. origineel beeld+audio, met custom subs).

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-07 16:19
kheb de nieuwe officiele firmware en de transmission wil niet downloaden. De files komen wel in de lijst maar ze willen niet downloaden.

Kan ik hier iets aan doen?

• Ferret
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 08:41:
Google?

Maar goed... bij dezen de concrete toepassing van muxen in deze context.
Muxen is de techniek om meerdere soorten gesynchroniseerde files/streams in één file te stoppen. Zo bevat een .m2ts meestal een video-file, één of meerdere audio-files, en meerdere subs (PGS).
De betekenis van demuxen en remuxen kun je dan afleiden. Demuxen is het uit elkaar trekken van een gemuxte file, en remuxen is het in elkaar knutselen van een nieuwe gemuxte file, op basis van gecombineerde informatie (bv. origineel beeld+audio, met custom subs).
Thanks! Ik had al geGoogled maar daar kwam ik zoveel verschillende uitleg tegen dat ik er ook niet echt wijs uit werd. Maar jouw uitleg is helder!

Anoniem: 337666

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:15:
@Eaglebox echo ? > /tmp/ir_injection
? = u/d/l/r , overige commando's zijn helaas (nog) niet bekend. Bijv. enter/ok stop, play etc.
Mocht je interesse hebben, dan kan je bijv. iets in php maken dat dit afvangt. We zijn zelf bezig om iets dergelijks in een volgende firmware toe te voegen. Dan kan je hem via wifi met je telefoon of laptop waarop een kleine webpage draait, besturen ;)
here's the complete table for all buttons:

POWER - w
INFORMATION - i
HOME - o
UP - u
LEFT - l
ENTER - n
RIGHT - r
DOWN - d
BACK - T
STOP - t
OPTION - G
REWIND - H
PLAY/PAUSE - p
FORWARD - I
PREVIOUS - [
NEXT - ]
EJECT - X
SEARCH - E

if somebody points me to the good em7075 remote photo i can make nice web-based interface unless it is already prepared by fw devs... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
@Eminent; ik vind het helaas steeds hinderlijker worden dat video en audio niet in sync lopen. Het is hier al eerder gemeld. Zou dat in een volgende fw-update mee kunnen?

Edit: Opgelost! Mijn receiver heeft de mogelijkheid om A/V te syncen. Voor allen die deze mogelijkheid niet hebben blijft mijn verzoek staan.

[ Voor 29% gewijzigd door Ferret op 01-01-2010 15:42 . Reden: typo.../Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325451

Probleem 7075 icm CH3MNAS.

Ik kom met de player (7075) niet bij de Samba shares van de Conceptronic CH3MNAS en wil dat wel kunnen ivm het afspelen van de subtitels. Met mijn PC kom ik wel bij de samba-shares op de NAS. Ook kan ik alles afspelen via de ingebouwde mediaplayer, maar dan dus zonder de SRT-subtitles.
Met de 7075 kom ik wel bij de Samba-shares van mijn PC. Dus op zich lijkt alles wel te werken, allees is er iets mis met de combinatie 7075 <--> CH3MNAS.

Geprobeerd met meerdere gebruikers/wachtwoorden die op de CH3MNAS heb aangemaakt, maar stevast krijg ik op de Eminent de melding: Deze mediaserver kan niet worden gevonden (nogmaals, alleen als ik probeer te werken via Gedeelde Mappen.)

Heb al de rechten op de betrokken mappen aangepast via chmod 7777 -R Multi-media (de share waarin alle films, in submappen, liggen opgeslagen.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Oplossing bleek te bestaan uit het weggooien van alle opgeslagen inlognamen/wachtwoorden op de Eminent en deze opnieuw in te voeren. Werkt nu als als een trein (in zomerse omstandigheden ;) ).

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 325451 op 02-01-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330520

rob_st schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:14:
[...]

Zal het gewoon netjes beantwoorden:

in een VIDEO_TS map (en die heb je nodig anders gaat het helemaal niet lukken) selecteer je het eerste bestand wat je tegen komt.
Vervolgens wordt de film als je mazzel hebt vanaf het begin tot het eind afgespeeld.
Het gebeurt nl. regelmatig dat er VOB bestanden niet worden meegenomen.
Voorbeeld: als je een DVD hebt met vier afleveringen van een serie dan kan het zo zijn dat er slechts 1 wordt geselecteerd. De andere drie kan je met geen mogelijkheid selecteren.

Enige oplossing hiervoor is het converteren van deze DVD naar MKV (met MAKEMKV).
Je kunt ook de map video ts selecteren en dan op play drukken. dat scheelt weer enkele handelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
@Eminent: ik zie dat je volop aan het reageren bent in het 7080 topic maar wij zijn er ook nog. Ik heb het sterke gevoel dat de 7075 niet meer zo'n aandacht heeft van Eminent. Laat dat niet waar zijn alsjeblieft want er liggen nog veel vragen en verzoeken over deze (verder uitstekende) player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 16:21
@Ferret (&anderen): De EM7075 heeft ook nog steeds al onze aandacht. Alleen, het development team is daar wat langzamer van. Wellicht komt er overigens ook nog iets leuks in de vorm van custom firmware in de toekomst. Rezmus is niet minste (en bekend van wat zaken op een 8635 en 8654 based speler van een ander merk.) Voor 2010 zit er nog genoeg in het vat in ieder geval ;)

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 20:20
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:46:
@.....Wellicht komt er overigens ook nog iets leuks in de vorm van custom firmware in de toekomst. Rezmus is niet minste (en bekend van wat zaken op een 8635 en 8654 based speler van een ander merk.)
Wat zijn de mogelijkheden voor eindgebruikers om zelf de firmware aan te passen? Zou je kunnen aangeven of een (groep van) eindgebruiker(s) de volgende punten zou kunnen uitvoeren (of dat daarvoor het systeem te gesloten is):
- Inbouwen DVD menu.
- Instelling standaard voorkeur audio en ondertiteling (zoals ook al eerder door mij beschreven).
- Inbouwen dubbele HDMI instellingen, betreft HDMI instelling voor Video/Films (bronformaat) en een HDMI instelling voor overige (Navigatie/Foto's enz.) zoals al eerder door mij beschreven.
- Bewaren audio en ondertiteling instelling bij onderbreken film.
- Lip sync. vertraging.
Ik denk dat de implementatie van de bovenstaande punten de EM7075 echt een van de beste mediaspelers op de markt maakt (zeker prijs/kwaliteit). Ik durf deze dan ook bij mindere technische mensen aan te bevelen. Het DVD menu en het ontbreken van de dubbele HDMI instelling zijn de grootste showstoppers. Vooral door het laatste punt krijg je dan opmerkingen dat het apparaat niet goed is (die jij dan aanbevolen hebt :'( ) omdat deze schokt bij bepaald video materiaal, terwijl dit bijna altijd te verhelpen is door de HDMI refresh rate gelijk te stellen aan die van het bronmateriaal.
Ik ben in ieder geval benieuwd wat er de komende tijd op firmware gebied gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Royd: Van alle zaken die je opnoemt, is er voorzover wij weten, niets met custom firmware aan te passen. Al deze items worden bestuurd door de 'mediaplayer.exe' en die is closed source. Daar kan ik verder niets over loslaten ivm. NDA met Sigma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Klopt het dat met de nieuwste officiele firmware niet te torrenten valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Blubbers: Als jou torrents magnet links zijn, dan kun je het beste de latere F release gebruiken. (Als het gewone .torrent files zijn, is er niks aan de hand.) Het zou ook nog kunnen dat je de Transmission optie uitgezet hebt in het menu natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326645

renzo4000 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:51:
[...]

Meest geniale post uit dit topic :o
@eminent vergeet je mijn vraag niet aub _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

renzo4000 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:51:
[...]

Meest geniale post uit dit topic :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@eminent

zie weer mijn vraag hier onder

de vraag was waarom kan er via een usb2 hub er geen 2x hd op aansluiten of meerdere??
de 7075 ziet er dan maar 1 hd..

@eminent zou er nog op terug kommen ,,, is nu ongeveer 8 wkn geleden.

dat was de vraag..
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

het is nu 7 jan 2010 :?
13 jan 2010
kabouter150 wijzigde dit bericht 08-01-2010 11:56 (3%)

bookmark offline Geplaatst op vrijdag 25 december 2009 14:51

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 326645 op 13-01-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:42
1) Het syncen van subs bij DivX bestanden werkt niet. Het maatk niet uit wat je doet, blijft gewoon dezelfde delay?

2) Een wat kleiner probleem. Na het omzetten van FAT32 => EXT3 download ik niet meer met 1600 kb/sec, maar met 1250 kb/sec. Raar? Want dit werd als tip gegeven om sneller te downloaden.

3) Het uitpakken op EXT3 is nu VEEEEEL Trager. 700mb duurt gewoon 20minuten. Een iso van 4 Gig? Meer dan 1,5 uur!!!

@Eminenthelpdesk, any clue voor deze 3 punten? Puntje 1 heb ik bij nader onderzoek niet ALTIJD, vreemd. Ergo, punt 3 vind ik het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336789

Wie kan mij helpen? :?

1)Ik heb 2 partities op mijn externe harddisk staan. Is het mogelijk om downloads via NZBGET op de tweede partitie van mijn HD te laten wegschrijven??

2)Kan je de map ook niet kiezen welke gebruikt wordt voor de installatiebestanden en config bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment is de officiele firmware 2.0.0.5. Ik kijk regelmatig met 'systeemsoftware bijwerken' of er al een nieuwe versie is, maar helaas.

Ik begrijp dat er een beta is te installeren nl. 2.00.05f. Wie heeft deze firmware al getest?
Wat zijn de voordelen t.o.v. de officiele versie, zijn er issues m.b.t. deze beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:58:
Op dit moment is de officiele firmware 2.0.0.5. Ik kijk regelmatig met 'systeemsoftware bijwerken' of er al een nieuwe versie is, maar helaas.

Ik begrijp dat er een beta is te installeren nl. 2.00.05f. Wie heeft deze firmware al getest?
Wat zijn de voordelen t.o.v. de officiele versie, zijn er issues m.b.t. deze beta?
Ik had zelf na het installeren van 2.00.05f problemen met het afspelen van diverse video bestanden. 2.00.05e doet het zonder problemen. De wijzigingen vind je op de plek waar ze aangekondigd zijn. Gebruik de zoekfunctie rechtsbovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miar007
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-07 17:40
Support op dit forum begint toch tegen te vallen. Ik wacht ook al EEUWEN op firmware waar je tenminste je netwerkschijven kunt mappen per VIDEO/AUDIO folder, zodat ik thumbnails kan gebruiken. En dan niet via een crappy USB stick omweg die ik iedere keer opnieuw moet toepassen.
In mijn ogen een zeer crappy speler en ik raadt het af deze te kopen.
1. Geen DVD menu
2. onmogelijk om series die op dvd staan per aflevering af te spelen
3. geen netwerkmap per audio/video folder

die drie dingen zijn een MUST voor een mediaspeler in mijn ogen en de eminent heeft alle drie NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwillems
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik ben zelden zo teleurgesteld geweest in een apparaat. Vers uit de doos was ik nog wel enthousiast, maar het ontbreken van een DVD-menu is het allergrootste minpunt van dit apparaat. Ik voel me belazerd door Eminent en het zal de laatste keer zijn dat ik ooit iets van dit merk zal aanschaffen. Een download van een TV-serie is alleen leuk als ik de tijd heb om alle aflevering achter elkaar te bekijken. Ik begrijp werkelijk niet dat ze denken dat klanten hierop zitten te wachten.

Een blunder van Eminent, en als ik dan ook nog lees dat het ontwikkelteam wat langzamer is dan krijg ik alleen maar jeuk. Ik zal niemand adviseren om de 7075 aan te schaffen, ik heb in ieder geval spijt als de volle bos haren op m'n hoofd (inclusief bovenlip, kin, wangen) en overal waar maar een plukje groeit.

Hopelijk is het langzame ontwikkelteam bezig met het vullen van het 2010-vat met een normaal DVD-menu. Maar daar ga ik de adem niet op inhouden. Eminent zal ondertussen ook wel doorhebben dat de 7075 hun "vista" is en dat ze beter een sneller ontwikkelteam op andere producten kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor je wat koopt lees eerst de forums door.
Dan had je kunnen lezen wat hij wel of niet kan
En misschien komt er nog verbetering in via Eminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Tsja, iedereen weet dat in reclame alles iets beter wordt voorgesteld.
Maar als in alle info van Eminent staat dat hij DVD's kan afspelen, dan neem je toch aan dat dat werkt?

Geen reden om alle fora af te lopen of klopt wat in de datasheet van een producent staat.
Ik denk dat Eminent niet had verwacht dat zoveel DVD-rips bekeken zouden worden.

Het blijft in theorie een geweldig apparaat, maar is het in praktijk net niet. En dat is echt zonde.
Zeker omdat er inmiddels voldoende tijd is geweest om de firmware op dit punt aan te pakken.

Maar goed, ik heb er gisteravond een uurtje tegenaan gegooid en heb weer 6 discs omgezet met MakeMKV.
En nu zijn opeens alle ondertitels outline, terwijl ze op m'n pc via diverse players gewoon wit zijn.
8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Frag_majeuR op 09-01-2010 23:55 ]

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwillems
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:43:
Voor je wat koopt lees eerst de forums door.
Dan had je kunnen lezen wat hij wel of niet kan
En misschien komt er nog verbetering in via Eminent
Natuurlijk lees je eerst de forums door, spreekt voor zich. Maar de fout die ik gemaakt heb is het kopen van een nieuw product. Ik kocht 't op 30 september van 't afgelopen jaar, en toen stond er nog niks op dit forum over het ontbreken van een menu. Andere producten van Eminent ondersteunen wel DVD-menu's. Je gaat er ook niet vanuit dat Ford afgelopen maandag ineens een auto met maar 4 versnellingen op de markt brengt. Vooruitgang is blijkbaar ondergeschikt aan verkoopcijfers.

Ik heb me er allang bij neergelegd, ik verwacht ook niks meer van Eminent en ik heb gewoon pech gehad. Ze hebben al vier maanden de tijd gehad om een verbetering te bedenken, maar dat zijn ze niet van plan omdat ze dat geld gaat kosten. Een licentie om het menu weer te kunnen geven is duurder dan een langzaam ontwikkelteam in het leven houden.

Dus forget it, ik heb gegokt, verloren, typisch geval van pech en het is jammer van de 124,90 euro. One Day Only heeft eraan verdiend, Eminent heeft eraan verdiend, dus ik heb de economie gesteund in tijden van economische crisis :*) Dus tijd voor een ander kastje! En geef toe, is er iets leukers dan een nieuw kastje met een lampje? Heeft iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik een iso film heb ,, waar moet ik de srt map dan plaatsen?? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
hwillems schreef op zondag 10 januari 2010 @ 04:00:
[...]
Dus tijd voor een ander kastje! En geef toe, is er iets leukers dan een nieuw kastje met een lampje? Heeft iemand nog suggesties?
EM7080 }:O

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLivingstoned
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 20:23
In een opwelling dit doosje gekocht omdat ik met mijn verjaardagscenten iets leuks wilde doen.
Zeker ik gebruik hem regelmatig, maar de DVD menu's mis ik echt.

Heb ik zeker de grote rode letters op de doos :
PAS OP GEEN DVD MENU's, NIET GESCHIKT VOOR SERIES ! gemist ?

Ook het niet afspelen van 5,1 vindt ik een groot gemis.

Als dat van die DVD menu's alleen een centenkwestie is dan zou ik best willen betalen voor deze mogelijkheid (via een betaalde download of zo).

'tis een leuk doosje, jammer dat de ontwikkeling nu al begint weg te zakken of al weg is.
Iets verkopen en na drie maanden de support en ontwikkeling stop zetten zodat mensen weer een nieuw doosje moeten kopen (voor drie maanden) is geen goede reclame !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@DrLivingstoned (en alle anderen): De ontwikkeling en support voor dit product ligt niet stil, en we begrijpen niet hoe je daar bij komt. Wellicht ben je ontevreden over je aankoop, maar daar is dit topic niet voor bedoeld. (Dan kun je beter een review gebruiken om je ontevredenheid van je af te schrijven.)

Even de feiten:

Bij de productspecificatie wordt geen DVD-Menu support geclaimed. Alle reviews (voordat het product in de winkel lag) noemen dit zelfs met name. Het is geen 'centenkwestie'. De ontwikkeling van de EM7075-firmware/software loopt via een derde partij, en daar zijn wij afhankelijk van. (zoals alle spelers met deze chipset overigens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Tja Eminent, ik vind dat toch een 'beetje' verschuilen' eerlijk gezegd. Ik ben tevreden over de player maar geen dvd-menu is een grote miskleun.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 23:28
@eminent

Help mij (ons) eens op jullie product pagina vinden waar expliciet genoemd wordt dat er geen "DVD-menu's / chapters" ondersteund worden? Ik lees:

Supports all HD formats and codecs
Thanks to the Sigma Designs 8655 processor, the Eminent EM7075 hdMEDIA STREAM is more than capable of displaying high-definition formats like DivX, WMV9 HD, MP4, MKV (H.264) and VC-1 including Blu-Ray ISO (9/25/50Gb) & DVD-Rom ISO files at full HD 1920x1080 resolutions. You can use the EM7075 hdMEDIA STREAM on any television

Zelfs in jullie eigen FAQ komt dit niet naar voren terwijl bijna 20% van de replies in dit topic gaan over het ontbreken van DVD-menu ondersteuning.

Men heeft kennelijk een verwachtingspatroon mbt het afspelen van DVD's die totaal niet strookt met hetgeen wat de Eminent 7075 levert. Hoe kan dit?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Renzo: Het apparaat ondersteunt ook geen PGS ondertitels of BD-Java, maar wel BD-ISO. Als we alles er expliciet bij moeten vermelden wat het product niet kan, dan wordt het een erg lange & grote productpagina.
(Waar de verwachting door geschept is, dat zou pure speculatie zijn, daar doen wij niet aan.)

@Ferret: Het is voor deze account niet mogelijk om verder persoonlijke meningen te geven en daar op in te gaan. Ook wij hebben ons aan regels te houden, graag begrip daar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
@Helpdesk

Het lijkt inmiddels een beetje op EM-bashen, maar het is gewoon uit frustratie.
Het blijft een geweldig apparaat met veel mogelijkheden, lekker klein, stil, maar mist net een paar (in de ogen van de leek) eenvoudige features.

Ik zit echt niet op het DVD-menu te wachten. Alle reclames, waarschuwingen en flitsende menu'tjes waar je doorheen moet voordat je eens kunt gaan kijken zijn alleen maar irritant.

Ik denk dat 90% van de klagers tevreden is met een skip-functie waarmee je naar de volgende aflevering van een serie kunt springen.

Als die feature er bij komt koop ik meteen een tweede apparaat voor op de slaapkamer. :z

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwillems
Inderdaad, bij de productspecificatie wordt geen DVD-Menu support geclaimed, maar bij zo'n apparaat mag je dat toch verwachten. Zeker omdat de EM7071 het wel ondersteund. Andere chipset, dat begrijp ik ook wel, maar dan vraag ik me toch af waarom een bedrijf als Eminent (dat m.i. naam wil maken met hdMedia-streaming) ervoor kiest om een nieuw apparaat op de markt te brengen dat géén dvd-menu-ondersteuning heeft.

Leuk detail: ik zit net op de site van Eminent de specs van de EM7071 door te lezen, en ook daar geen enkele melding van DVD-menu ondersteuning. Zelfs niet op de datasheet. En da's toch vreemd, want de EM7071 ondersteund het wel. Als zelfs Eminent het al niet op hun eigen site zet, waar moet een enthousiaste klant dan nog z'n informatie vandaan halen? Is het dan een "hidden feature"?

Ik heb mijn apparaat gekocht op 30 september. Ook op deze site (tweakers.net) werd pas op 5 oktober voor het eerst gemeld dat er geen DVD-menu's mogelijk zijn. Dus tja... da's dan vette pech voor de snelle beslissers.

Overigens zou ik ook heeeeeeel erg blij zijn met een skip-mogelijkheid. Ik heb inmiddels voor mezelf een oplossing gevonden voor alle TV-series die ik binnen heb gehaald: ik zet het apparaat 's avonds op pauze en ga de volgende dag gewoon verder waar ik gebleven was. Pech voor het milieu.

Ik geloof het verder wel, ik wens Eminent alle sterkte met nieuwe apparaten en ik hoop echt dat ze niet nog een keer zo'n blunder begaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben tevreden met een skip mogelijkheid. Helaas kom ik ook dvd's tegen waarbij het niet mogelijk is om alle afleveringen te bekijken dan helpt zo'n skip functie ook niet.
Daarnaast zou ik graag een thumbnail functie willen hebben. Nu moet ik elke keer naar gedeelde mappen, NAS selecteren, map selecteren.
Verder zou het vasthouden van audio / subtitles ook mooi zijn, nu moet ik razensnel bij elke film instellen.
@helpdesk,
wanneer komt er een nieuwe firmware ( geen beta)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-07-2020

GJE

Ik wordt een beetje moe van dat gezeur over een DVD menu, oke ik mis hem ook bij tv-serie dvd, maar de oplossing is zo eenvoudig. Koop een paar DVD+RW en brandt die gewoon even. De meeste hebben ook wel een dvd speler toch? Werkt prima.
Ik ben zeer tevreden over de 7075, vooral omdat het zoveel andere bestandsformaat afspeelt.
Ben overigens ook benieuwd wanneer de volgende firmware komt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwillems
GJE schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:52:
Ik wordt een beetje moe van dat gezeur over een DVD menu, oke ik mis hem ook bij tv-serie dvd, maar de oplossing is zo eenvoudig. Koop een paar DVD+RW en brandt die gewoon even. De meeste hebben ook wel een dvd speler toch? Werkt prima.
Ik ben zeer tevreden over de 7075, vooral omdat het zoveel andere bestandsformaat afspeelt.
Ben overigens ook benieuwd wanneer de volgende firmware komt??
Ik ben het echt helemaal met je eens: een DVD+RW werkt inderdaad prima. En die methode heb ik ook wel gehanteerd. Maar het was nou net zo'n mooie vooruitgang dat er een schitterend kastje op de markt kwam waarmee het allemaal via het netwerk zou kunnen. In een normaal geval zeg je dan "Wat wil een mens nog meer?". Nou, die vraag is bij de 7075 simpel te beantwoorden: een DVD-menu.
En je hebt ook gelijk, het is een vergeefse discussie. Bij Eminent zullen ze het menu inmiddels ook wel missen, al was het maar om van het gezeur af te zijn. Het langzame ontwikkelteam heeft vast wat anders te doen. Dus het is nou eenmaal niet anders. Een skip-functie zou leuk zijn, maar daar ga ik de adem ook niet op inhouden. Gelukkig kijk ik naast een wagonlading Amerikaanse TV-series ook nog naar een heleboel leuke films. En die werken op de 7075 erg goed. Dus daarover hoor je me ook alleen maar jubelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
  • Laatst online: 26-07 20:52
Sinds een paar maanden ben ik ook in het bezit van een EM7075. Toen ik hem bestelde wist ik dat de player geen menu's ondersteund. Ik vind het niet een heel groot gemis. Een skip functie zou makkelijk zijn (kijk nog wel eens een concert dvd), maar ik red me prima zo.

@helpdesk
Bij het afspelen van MP3's laat hij niet de speeltijd zien?

Tevens heb ik een serie op de HD staan die ik onderverdeeld heb in seizoenen met daain mappen met de afleveringen? Hierbij heb ik plaatjes bijgezet. dus in iedere map met een aflevering een plaatje met nummer voor desbetreffende aflevering en in de map seizoen een plaatje met het nummer van desbetreffende seizoen (plaatje keurig 'folder' genoemd). Hij laat de plaatjes van de afleveringen wel goed zien echter het plaatje van het seizoen niet, daar zie je het plaatje van aflevering 1. Enig idee?

Voor de rest een heerlijk apparaat die veel overuren draait! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niehoff80 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:45:
@helpdesk
Bij het afspelen van MP3's laat hij niet de speeltijd zien?
Jawel, maar dat zijn witte letters op een grijze achtergrond, dus bijna niet te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
@EminentHelpdesk

Ik heb het idee dat mijn vragen onder worden gesneeuwd door berichten over het DVD-menu. Ik snap dat dit heel belangrijk is, maar kan er nog eventjes een reactie komen op onderstaande 3 punten?

----

1) Het syncen van subs bij DivX bestanden werkt niet. Het maatk niet uit wat je doet, blijft gewoon dezelfde delay?

2) Een wat kleiner probleem. Na het omzetten van FAT32 => EXT3 download ik niet meer met 1600 kb/sec, maar met 1250 kb/sec. Raar? Want dit werd als tip gegeven om sneller te downloaden.

3) Het uitpakken op EXT3 is nu VEEEEEL Trager. 700mb duurt gewoon 20minuten. Een iso van 4 Gig? Meer dan 1,5 uur!!!

@Eminenthelpdesk, any clue voor deze 3 punten? Puntje 1 heb ik bij nader onderzoek niet ALTIJD, vreemd. Ergo, punt 3 vind ik het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mosselmaniac: Inderdaad, dit lijken we gemist te hebben. Sorry :(

Voor punt 1, met wat voor subs is het precies, zitten deze er echt los bij ? (srt?) Ze zijn niet toevallig hardcoded in de avi ? ;)

2. Dat is apart, want EXT3 zou sneller moeten zijn! Fat32 is ook vrij snel, alleen NTFS is het traagste.
3. Idem aan punt 2, zelfde oorzaak schijnbaar. Ik heb er geen verklaring voor.. zijn het vers aangemaakte partities of is het een conversie waar nog veel (gefragmenteerde?) bestanden op staan ?

Probeer het anders eens met een vers aangemaakt + geformatteerde harddisk, wellicht levert dat een beter resultaat op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@eminent

de vraag was waarom kan er via een usb2 hub er geen 2x hd op aansluiten of meerdere??

dat was de vraag..
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

13 jan 2010

kabouter150 wijzigde dit bericht 13-01-2010 17:35 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 07:45:
[...]

Jawel, maar dat zijn witte letters op een grijze achtergrond, dus bijna niet te lezen.
Ik heb nog een keer gekeken maar de speeltijd blijft echt op nul staan en ook het bolletje wat zou moeten bewegen blijft aan de linker kant van de 'bar' staan maar de muziek speelt echt gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij wat voor MP3's is dit aan de orde? Ik heb gisteravond nog 320 kbps en 256 vbr gedraaid en dat wordt prima weergegeven (laatste firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:58:
@Mosselmaniac: Inderdaad, dit lijken we gemist te hebben. Sorry :(
Geen probleem uiteraard.
Voor punt 1, met wat voor subs is het precies, zitten deze er echt los bij ? (srt?) Ze zijn niet toevallig hardcoded in de avi ? ;)
Zaten er echt los in. Als ik het nog eens tegenkom, trek ik aan de bel.
2. Dat is apart, want EXT3 zou sneller moeten zijn! Fat32 is ook vrij snel, alleen NTFS is het traagste.
3. Idem aan punt 2, zelfde oorzaak schijnbaar. Ik heb er geen verklaring voor.. zijn het vers aangemaakte partities of is het een conversie waar nog veel (gefragmenteerde?) bestanden op staan ?
Probeer het anders eens met een vers aangemaakt + geformatteerde harddisk, wellicht levert dat een beter resultaat op ?
ik had de hele schijf geformateerd (en alles erop dus kwijt :) ), en daarna omgezet naar Ext3. Dus dat heb ik geprobeerd. Dit is wel erg jammer, want het download gaat voor mijn begrip snel, maar het uitpakken duurt minstens net zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:08
Ik heb zojuist deze speler in ontvangst genomen, functioneert in gebruik prima maar beeld kwaliteit is wat mij betreft onder de maat.

Aangesloten via HDMI eerst via versterker daarna direct, beide met als resultaat dat alle film materiaal op een soort van dvix achtige beeld wordt weergegeven. Film grain die er niet in hoort te zitten en wat minder strak zoals het was als ik via pc afspeel.

Nu ben ik benieuwd of meer dit ervaren, anders stuur ik hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De EM7075 kan niet zelf film-grain effecten genereren. Heb je hem wel op 1080P ingesteld ? Het lijkt alsof hij op een hele lage resolutie staat. Is het beeld ook niet 'scherp' ? Bijv. de hele interface, letters e.d. die moeten er haarscherp uitzien.

(We zijn dit alleen tegengekomen bij enkele oudere monitoren, die met HDMI -> DVI adapters werden aangesoten en geen correcte HDMI/Handshake informatie doorgeven. De resolutie is dan erg laag en het beeldaspect klopt niet, lijkt op 640x480.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Bij mij (en ik denk ook bij de rest) is het beeld retestrak. Ik heb zelfs een keer een film op pauze gezet en ben naar m'n 50 inch plasma gelopen om op 10 centimeter afstand naar de scherpte en details van het beeld te kijken en ik was zéér onder de indruk. Zelfs mijn vrouw, die het allemaal geen reet uitmaakt, was zeer te spreken.

Ik denk dus ook dat je even naar je instellingen moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
Ferret schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:18:
Bij mij (en ik denk ook bij de rest) is het beeld retestrak. Ik heb zelfs een keer een film op pauze gezet en ben naar m'n 50 inch plasma gelopen om op 10 centimeter afstand naar de scherpte en details van het beeld te kijken en ik was zéér onder de indruk. Zelfs mijn vrouw, die het allemaal geen reet uitmaakt, was zeer te spreken.

Ik denk dus ook dat je even naar je instellingen moet kijken.
Geheel mee eens.

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@eminent

1)Ik heb 2 partities op mijn externe harddisk (NTFS)staan. Is het mogelijk om downloads via NZBGET op de tweede partitie van mijn HD te laten wegschrijven??

2)Kan je de map ook niet kiezen welke gebruikt wordt voor de installatiebestanden en config bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-07 20:06

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb een vraag met betrekking tot een Denon AVR-1308 en deze mediaspeler. Als ik een videobestand start bijv. de laatste Hustle aflevering in 720p. Dan begint het geluid pas enkele seconden later door mijn versterker te lopen. Volgens mij loopt het geluid vervolgens wel nagenoeg gelijk maar net een tikkeltje achter.

Hoe kan ik het geluid op een bepaalde manier sneller afspelen? Verder vind ik het een prima apparaat!

Verder hoe zat het nou met het koppelen van een plaatje aan een map? Ik maak gebruik van TwonkyVision UPnP. Volgens mij moet je dan toch een Folder.jpg plaatje plaatsen? Ik heb namelijk een scriptje gemaakt die posters download van themoviedb.org en thetvdb.org voor mijn QNAP NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J_star schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:46:
Aangesloten via HDMI eerst via versterker daarna direct, beide met als resultaat dat alle film materiaal op een soort van dvix achtige beeld wordt weergegeven. Film grain die er niet in hoort te zitten en wat minder strak zoals het was als ik via pc afspeel.
Hou er rekening mee dat videokaarten en soft-DVD-players standaard al behoorlijk wat beeldverbeteringen (ruisonderdrukking, goed upscalen e.d.) op het signaal loslaten. Stand-alone players doen meestal niks met het signaal. Je kunt het beeld via een PC niet vergelijken met een stand-alone player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De film-grain vraag is al eerder in dit topic voorbij gekomen. Het wordt er door de filmmakers zelf vaak ingezet om het klassieke film-effect terug te halen. Dit verschilt per film, of per voorkeur eindregie etc.
Zoals Valcon al zegt, op de PC doen bijna alle software-dvd/bd/mediaspelers al aan 'beeldverbetering', en kun je dit inderdaad niet vergelijken met een stand-alone mediaspeler.

Persoonlijk vind ik het een verademing om het originele beeld te zien, zoals dat door de regie bedoeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@eminent

dat was de vraag..
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

13 jan 2010
15 jan 2010

kabouter150 wijzigde dit bericht 13-01-2010 17:35 (13%)

bookmark offline Geplaatst op woensdag 13 januari 2010 19:25

;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt denk ik je PM gemist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wacht op een oplossing al vast bedankt O+ O+ O+ O+ O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Waarom gaat dit via een PM? Mogen wij niet weten wat het antwoord is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:08
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:05:
De film-grain vraag is al eerder in dit topic voorbij gekomen. Het wordt er door de filmmakers zelf vaak ingezet om het klassieke film-effect terug te halen. Dit verschilt per film, of per voorkeur eindregie etc.
Zoals Valcon al zegt, op de PC doen bijna alle software-dvd/bd/mediaspelers al aan 'beeldverbetering', en kun je dit inderdaad niet vergelijken met een stand-alone mediaspeler.

Persoonlijk vind ik het een verademing om het originele beeld te zien, zoals dat door de regie bedoeld werd.
Ja maar waar ik naar verwijs, is gewoon compressie 'fouten' welke ik gewoon niet waarneem wanneer ik via bijvoorbeeld windows media player classic afspeel.

Het speelt alles af in goede kwaliteit, maar ik had verwacht dat deze mijn pc overbodig zou maken in beeld kwaliteit.

Ik neem kwaliteit van apparaat niks kwalijk, hij geeft scherp en goed beeld maar hij heeft mijn doel niet bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Eminent

Graag zou ik graag een functie zien die automatisch de harde schijf unmount bij het standby zetten van de EM7075 en het weer mounten hiervan bij het inschakelen. Of bijvoorbeeld iets wat de power van de USB poort afhaald onder standby. Mijn harde schijf blijft nu altijd aan wanneer ik de EM7075 in standby zet en aangezien ik mijn EM7075 heb weggestopt is dit geen pretje om weer uit te zetten. Is zoiets mogelijk in een volgende firmware update? Trouwens ik wilde jullie nog even bedanken voor de top service. Ik had contact opgenomen over een IR kabeltje en jullie hebben het allemaal voor mij geregeld. TOP!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 326113 op 16-01-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ferret: Het antwoord was, dat we er mee bezig waren. Volgens mij ook eerder gegeven in de trend van 'alle suggesties worden meegenomen'. Met de hoeveelheid vragen en topics die voor onze producten lopen, kan het soms wel even duren voor je een antwoord krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-07 20:06

alienfruit

the alien you never expected

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Voor hen die met minimale moeite een serie willen overzetten op de MP, gebruik MakeMKV om de boel over te zetten. Heb hier getest met Two and a half Men en hij zet alles netjes om in MKV, per aflevering, met ondertitels en gaat ook best rap. Het schijnt dat hij ook de diverse audio tracks meeneemt maar dat heb ik zelf niet getest...

http://www.makemkv.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:40:
Bij wat voor MP3's is dit aan de orde? Ik heb gisteravond nog 320 kbps en 256 vbr gedraaid en dat wordt prima weergegeven (laatste firmware).
Het is opgelost met het niet weergeven van de tijd. Een keer de stekker eruit halen en erweer instoppen en hij deed het weer. Ook enkele plaatjes waren niet zichtbaar en hierna wel weer! Bedankt voor de reactie.

Overigens zag ik een paar reacties terug iets over een 'website' waarbij je je speler kan bedienen via je telefoon! dat lijkt mij erg handig, gaat dit nog komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J_star schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:29:
[...]

Ja maar waar ik naar verwijs, is gewoon compressie 'fouten' welke ik gewoon niet waarneem wanneer ik via bijvoorbeeld windows media player classic afspeel.

Het speelt alles af in goede kwaliteit, maar ik had verwacht dat deze mijn pc overbodig zou maken in beeld kwaliteit.

Ik neem kwaliteit van apparaat niks kwalijk, hij geeft scherp en goed beeld maar hij heeft mijn doel niet bereikt.
Toch nog eens mijn bericht lezen? :P
Ook het wegwerken van compressie-blokken is iets wat PC's erg netjes doen. Een PC+videokaart heeft gewoon een rekenkracht die niet te vergelijken is met een simpele mediaspeler. Als je de allerbeste (lees: "verbeterde") afspeelkwaliteit wil hebben, dan moet je een goede BD-speler of PC gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Veel goed BD-spelers gebruiken ook Sigma Designs chips. Ze zitten in alle grote merken.. zie ook http://www.idoblu.co.uk/page2%20Blu-ray%20Players.html. Je ontkomt er niet aan. De doorsnee-gebruiker zit ook niet te kijken naar compressieblokken, die kijkt meer naar een 'algemeen' beeld.

In dit geval presenteert de PC jou een onrealistisch beeld dat digitaal met de rekenkracht van de PC is opgepoetst. En als je dat gewend bent dan is een 'normale tv' een stapje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
J_star schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:29:
[...]

Ik snap niet wat voor films je dan gebruikt, de dingen die ik heb gezien hebben zeker geen compressiefouten. De enige keer wanneer ik die wel had was toen ik een rotte harde schijf er aan gehangen had. Groene blokken en "compressiefouten" all over the place, maar mijn PC had met die USB disk hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Anoniem: 326113 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:20:
@Eminent

Graag zou ik graag een functie zien die automatisch de harde schijf unmount bij het standby zetten van de EM7075 en het weer mounten hiervan bij het inschakelen. Of bijvoorbeeld iets wat de power van de USB poort afhaald onder standby. Mijn harde schijf blijft nu altijd aan wanneer ik de EM7075 in standby zet en aangezien ik mijn EM7075 heb weggestopt is dit geen pretje om weer uit te zetten. Is zoiets mogelijk in een volgende firmware update? Trouwens ik wilde jullie nog even bedanken voor de top service. Ik had contact opgenomen over een IR kabeltje en jullie hebben het allemaal voor mij geregeld. TOP!
Mag ik dit onderschrijven? Die eminent staat altijd aan, maar de harde schijf blijft altijd draaien. Zonde lijkt me. Ik hoor het ding smorgens tikken ;-) Maar volgens mij moet ik dit in de hoek zoeken van de harde schijf, als de Eminent dit op kan lossen is dat top! Ik heb de western digital green.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235801

Stroom van de usbpoort als de 7075 op standby staat zodat de aangesloten harde schijf uit gaat lijkt mij ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
mijn externe hardeschijf gaat uit als ik de speler uit zet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blubbers schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:13:
mijn externe hardeschijf gaat uit als ik de speler uit zet. :)
Mm mijn externe hardeschijf niet, ik moet er wel bij zeggen dat ik een aparte voeding heb.
Maar wanneer er geen stroom op de usb poort zit, start mijn externe hardeschijf ook niet op. Dus geen stroom op de usb onder standby zal mijn probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkraan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09-2015
Ik heb al eerder gemeld dat ik problemen had met het afspelen van MP3 files.
Ik probeer die af te spelen van een Synology 207 schijf. Via UPNP speelt één nummer keurig af, maar dan stopt de Eminent 7075. Ik had al de tip gekregen het via Samba te proberen en het is me nu gelukt ook die actief te krijgen vanaf de Eminent. Helaas, ook dan speelt er maar één MP3 af.
Ik hoop echt dat een update me hier mee gaat helpen omdat ik het wel erg jammer vindt dat ik nu mijn muziek verzameling niet meer via het netwerk kan gebruiken.
Let wel, afspelen vanaf een USB schijf lukt wél met een heel album.
Mocht er nog iemand een tip hebben ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325366

Is het al tijd dit topic te sluiten?

Ik zie geen ontwikkelingen meer vanuit Eminent, ze zijn verder gegaan met andere producten.
We kunnen hier wel gezellig tegen elkaar klagen over DVD menu's en NAS ondersteuning, maar er komt echt geen grote firmware release meer is mijn inschatting.

Jammer, het had een mooi product kunnen worden, nu wordt het tijd om de EM7075 op marktplaats te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik vraag me af hoe ik dit ga uitleggen aan m'n schoonvader en zwager die ik aangeraden heb destijds om de 7075 te kopen.

Ik heb al eerder aangegegevn dat ik het gevoel heb dat Eminent zich richt op de 7080 maar dat is toen ontkend door EmenintHelpdesk. Er zou nog voldoende voor ons 'in het vat zitten voor 2010'.... Ik zie dat niet gebeuren eerlijk gezegd. En toch hoop ik op een skipfunctie om naar de volgende aflevering te springen. Ik zou daar al heel blij mee zijn want verder is het een top speler.

En om het topic nu te sluiten omdat wij zo pessimistisch zijn lijkt me nog niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aannames zijn jammer. We zijn een professioneel bedrijf en maken inderdaad producten. Als we niet verder gaan met andere producten dan is ons bedrijf een kort leven beschoren. Zoals gezegd, 2010 is jong, we zijn pas 14 werkdagen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322549

@Fret &Nas: Ook ik zit natuurlijk te wachten op nieuwe functionaliteit maar ik ben minder negatief. Ik denk dat er wel nog een grote firmware release aan gaat komen maar dat kost natuurlijk de nodige tijd om te ontwikkelen en het zal er ook vanaf hangen wat de concurrent doet en wat er af is gesproken met Sigma. Het zal er ook aan liggen hoeveel 7075 apparaten er verkocht zijn en hoe de verkoop van de 7080 loopt. Allemaal factoren waar wij en het ontwikkelteam totaal geen invloed op hebben. Wij kunnen alleen onze wensen deponeren en dat is inmiddels ook gedaan. Ik ben meer voor het positieve standpunt en lees dit topic nog steeds en soms haal ik er zelfs nog tips uit. Van mij mag het dus nog even open blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341134

@Eminent

Hoe limiteer ik de upload van transmission? En is het mogelijk om een ander besturingssysteem op het toestel te plaatsen? Zodat ik bvb ook een web browser heb of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toevoegen van functies kan soms ingrijpende wijzigingen in de firmware vergen. Het zorgvuldig testen van het systeem neemt ook de nodige tijd in beslag. Aangezien wij allemaal alleen betrouwbare firmware willen hebben is het zaak geduld te hebben. |:( Ja, ik irriteer me ook aan het ontbreken van een skipfunctie en/of DVD-menu. En nee ik werk niet voor eminent.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Transmission upload speed kan je beperken door linksonder op het tandwieltje te klikken. Ander OS is niet mogelijk op dit soort apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-07 13:55

Roelof

Illustrious Wolf

ik weet niet of dit al eerder is voorgesteld maar zou het mogelijk zijn om de pijltjes toetsen links en rechts zodanig te programmeren dat ze dan een hele pagina bladeren tijdens het scrollen in een bestandslijst?

Als ik een bepaald bestand zoek in een map dan moet ik steeds pijltjes naar beneden of naar boven indrukken. Bij mappen met veel bestanden is dat nogal tijdrovend, bladeren met de linker en rechtermuistoets zou dat een stuk verbeteren.

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339996

ik heb deze speler vorige week ook aangeschaft, werkt echt fantastisch. Had een probleempje met de WMApro, maar dat heb ik via dit forum kunnen verhelpen.

Nu weet ik dat Uitzending Gemist geen standaard-functie is van deze speler, maar is het mogelijk om via de computer (wellicht middels een media server als tversity of de google media server) uitzending gemist/youtube etc. op de tv te krijgen? En dan bedoel ik niet url voor url invoeren, maar op de speler zelf selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339980

Ik ben van plan de em7075dst te kopen (is deze nog niet zo lang te koop of zo want niet alle (internet)winkels hebben hem). Omdat ik geen topic hierover kan vinden en mijn vraag eigenlijk ook voor de em7075 geldt stel ik deze hier maar.

Welke externe Harde schijf raden jullie aan bij deze mediaplayer. Ik ben op zoek naar een vooral stille harde schijf van ongeveer 1TB die goed werkt op deze player heeft iemand een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
Ik heb een 1,5 tera samsung schijf er naast staan.

Stil en met een aan/uit schakelaar.

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkero
  • Laatst online: 26-01-2010
@allen

Hoe kan ik na opstarten film switchen tussen de standaard video instelling breedbeeld of normaal zonder eerst de film te stoppen?
Nu moet ik regelmatig film stoppen, terugkeren naar systeeminstelling (tandwiel) switchen tussen breedbeeld en normaal. Dat kan natuurlijk maar kan dat niet simpeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apparaat loopt vast bij het uitwerpen van de USB disk (laatste firmware) heeft iemand een oplossing ??? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-07 23:06
@mediaman

Ik heb hier alleen last van als ik via telnet op USB netwerk shares heb aangemaakt. Is dit bij jou toevallig ook het geval?
Als ik deze shares weg haal dan doet i dit bij mij wel goed.

Ik kan hier prima mee leven omdat dit om een extra niet ondersteunde functie gaat.

Ben iig nog tevreden met mijn spelertje. speelt alles dat ik wil prima af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WhiteAss schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:16:
@mediaman

Ik heb hier alleen last van als ik via telnet op USB netwerk shares heb aangemaakt. Is dit bij jou toevallig ook het geval?
Als ik deze shares weg haal dan doet i dit bij mij wel goed.

Ik kan hier prima mee leven omdat dit om een extra niet ondersteunde functie gaat.

Ben iig nog tevreden met mijn spelertje. speelt alles dat ik wil prima af.
het apparaat slaat blijkbaar alleen vast als NZB ingeschakeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330143

Ik heb ook het probleem met het niet aanmaken van de nzb bestanden op een HDD.
Firmware 2.00.05f

Een WD 1000GB NTFS en een ?? 80GB FAT32.
Op een USB stick (FAT) maakt ie wel de bestanden aan.
Maar de beide HDD blijven leeg.
Bestanden afspelen via HDD gaat prima, ook netwerk naar schijf is in orde.
Stroom eraf/erop, menu nzb aan/uit etc. en niets werkt.

software.img van cd werkt ook niet.
Recovery via stick 1.00.4 werkt ook niet. Hij schrijft de nzb bestanden naast de firmware bestanden maar doet hier dus niets mee.

Heb geen Linux maar Win XP.

Wie helpt?
bvd

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 330143 op 26-01-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is wel erg still geworden hier!! -O- -O- -O- -O-
:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325366

Stil ....

Tsja dat schreef ik 11 dagen geleden ook, maar daar was niet iedereen het mee eens.
Nog 4 weken dan komt de Yuixx >:)
Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste