Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
@Justron: Er is inmiddels mee doorgetest. De workaround werkt, en mount.sh wordt ook netjes uitgevoerd tijdens al onze testen. Let wel, het blijft een workaround, dus geen officiële feature van het product. Het mount.sh bestand moet in linux formaat zijn. (Tips hiervoor staan ook eerder in het topic.)

Inmiddels hebben we de 2.00.05f beta beschikbaar voor de liefhebbers. Wat is er nieuw:

- Transmission 1.80 beta (magnet link support)
- VI en WGET meegecompileerd.

Met VI kun je bestanden editen, zoals het beruchte mount.sh bestand waar meerdere mensen moeite mee hadden. Het is een wat eenvoudige editor, door velen verafschuwd ;) Korte handleiding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
vi ./mount.sh
- editor opent
- Met de cursor beweeg je rond in de file, druk op i om naar input (edit) mode te gaan.
- Edit de file naar keuze (Knip en plak met Windows/putty/telnet je commando's er in.)
- Druk 2x op escape om edit mode te verlaten
- Druk : (ja, dubbele punt.)
- type wq en druk op enter. (write & quit)

Zoals eerder gemeld, het gebruik van beta's is op eigen risico. Als je geen vertrouwen hebt, gebruik de beta's niet en wacht totdat je speler meld dat er productie-firmware is.

Link: http://downloads.eminent-online.com/EM7075_2.00.05f.zip

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:11
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:48:
....Bij sommige films hapert ( MKV ) het beeld via de eminent en bij andere gaat het geluid ( MPEG4 ) er na een tijdje uit.........
Het schokken met regelmatige tussenpozen kan worden veroorzaakt doordat de HDMI instellingen een andere refresh rate heeft dan het videomateriaal. Voor het afspelen van een film met een refresh rate van 24P moet je dan de HDMI instellingen instellen op bijvoorbeeld 1080P@24P. Daarom heb ik ook een wijziging in dit forum gevraagd aan Eminent voor de HDMI instellingen:
- Een HDMI instelling voor het menu (en het afspelen van muziek en bekijken van foto's).
- Een HDMI instelling voor het afspelen van filmmateriaal waarbij in ieder geval de optie "Bronformaat" aanwezig zou moeten zijn. Bij deze optie wordt gekeken wat het bronformaat is. B.v. bij een film in 720@50i formaat wordt de HDMI uitgang dan overeenkomstig ingesteld. Hierdoor wordt optimaal gebruik gemaakt van de upscaler, deinterlacer en interframe berekeningen van de televisie. Door een verkeerde HDMI instelling kunnen beroerde effecten optreden als schokken, trekken en het niet goed deinterlacen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eminenthelpdesk

Ik zou ipv het 'beruchte mount.sh' het 'beroemde mount.sh' zeggen :-) Het werkt immers goed.

Vraagje: Is het probleem gerepareerd dat na een reboot de netwerkschijven wel gemount worden, maar de media pas zichtbaar wordt in de EM7075 menu's na een nieuwe aanmaak van de mediacollectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:56
RoyD schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:54:
[...]

Het schokken met regelmatige tussenpozen kan worden veroorzaakt doordat de HDMI instellingen een andere refresh rate heeft dan het videomateriaal. Voor het afspelen van een film met een refresh rate van 24P moet je dan de HDMI instellingen instellen op bijvoorbeeld 1080P@24P. Daarom heb ik ook een wijziging in dit forum gevraagd aan Eminent voor de HDMI instellingen:
- Een HDMI instelling voor het menu (en het afspelen van muziek en bekijken van foto's).
- Een HDMI instelling voor het afspelen van filmmateriaal waarbij in ieder geval de optie "Bronformaat" aanwezig zou moeten zijn. Bij deze optie wordt gekeken wat het bronformaat is. B.v. bij een film in 720@50i formaat wordt de HDMI uitgang dan overeenkomstig ingesteld. Hierdoor wordt optimaal gebruik gemaakt van de upscaler, deinterlacer en interframe berekeningen van de televisie. Door een verkeerde HDMI instelling kunnen beroerde effecten optreden als schokken, trekken en het niet goed deinterlacen.
Ok, dat verklaart dan wat ik laatst meemaakte; een film (res. 1080P) speelde af alsof hij op anderhalve snelheid stond (en daardoor dus ook geen geluid). Dat had ik dus kunnen oplossen door in de 7075 de refreshrate aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyD
Ferret schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:12:
[...]

Ok, dat verklaart dan wat ik laatst meemaakte; een film (res. 1080P) speelde af alsof hij op anderhalve snelheid stond (en daardoor dus ook geen geluid). Dat had ik dus kunnen oplossen door in de 7075 de refreshrate aan te passen?
Geluid is onafhankelijk van de beeldresolutie en refreshrate, dus ik zou raar vinden indien dat invloed heeft. Maar voor het beeld zou ik zeggen: Probeer het en deel hier het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:09:
@Eminenthelpdesk

Ik zou ipv het 'beruchte mount.sh' het 'beroemde mount.sh' zeggen :-) Het werkt immers goed.

Vraagje: Is het probleem gerepareerd dat na een reboot de netwerkschijven wel gemount worden, maar de media pas zichtbaar wordt in de EM7075 menu's na een nieuwe aanmaak van de mediacollectie?
Ik zit even te denken hoe dat is op te lossen, ik zou dan de collectie gewoon uitzetten, en Thumbnails aanhouden. (Er is bij mij weten geen commando om een rescan te triggeren.. misschien het aanmaken van een extra, lege directory.)
Op die manier zou je /tmp/media/.../Netwerk/NAS als mountpoint kunnen pakken, en na een sleep 25 /tmp/media/.../Netwerk/trigger kunnen aanmaken om de scan te forceren.

mkdir /tmp/media/.../Netwerk/NAS
mount ... op /tmp/media/.../Netwerk/NAS
sleep 25
mkdir /tmp/media/.../Netwerk/.trigger
sleep 25 (of zo lang nodig is voor de scan, hangt af van je collectie.)
rm -rf /tmp/media/.../Netwerk/.trigger

We hebben helaas geen tijd om dit nu direct te testen, maar het aanmaken van een map triggert zowieso de scan.

[ Voor 1% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 08-12-2009 14:52 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:51:
[...]

mkdir /tmp/media/.../Netwerk/.trigger
sleep 25 (of zo lang nodig is voor de scan, hangt af van je collectie.)
rm -rf /tmp/media/.../Netwerk/.trigger
Dit is een brilliant idee, ik ga het vanavond testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EminentHelpdesk

Nieuwe firmware werkt.
Zojuist mount.sh script met trigger getest en het script werkt perfect.
Eerst doet hij de mount, dan de mkdir, dan start de EM7075 een Mediacollection scan op en tenslotte de rmdir.

Voor de windows liefhebbers, je kan vrijwel alle handelingen zonder telnet/putty doen.
- Samba op EM7075 aanzetten
- Via een andere PC het bestand mount.sh maken in de root van de USB schijf/stick.Dit kan of over het netwerk (Samba) of even de USB schijf/stick aan je windows machine hangen
- Voor Windows kun je ook de editor WinVI gebruiken. Goede Linux editor die op Windows draait.
- Volgens mij heb je alleen Telnet/Putty eenmalig nodig om de 'code' (ABCD-01AC of iets dergelijks) van je USB stick/schijf op te zoeken. (Misschien kan je dat ook ergens anders zien?)

Ik kwam tijdens het testen nog een vreemde foutmelding tegen. Ik had op de NAS die ik mounte geen muziek staan. De EM7075 geeft dan als foutmelding als je Muziek/Alle muziek kiest: Geen toegang tot deze map. Dit is verwarrend.

Misschien is het een idee om een voorbeeld mount.sh downloadbaar te maken. Ik kan me voorstellen dat de laatset info uit de momenteel 37 paginas van dit forum halen niet echt makkelijk is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-05-2010
ik heb nu ruim een maand deze speler, na even een 7071 te hebben gehad. het gaat bijna allemaal goed, ben zeer tevreden, maar niet alles gaat goed. het betreft het afspelen van VOB's.

ik heb een aantal DVD's op een USB-drive. bij de meeste films gaat het goed, maar ik heb nu twee mappen met DVD' bestanden waar het afspelen begint bij VTS_04_1. Het verband lijkt ook zoek, want na het afspelen van deze VOB stopt het afspelen.

ik heb hierover nog geen eerdere vraag gezien, wel over problemen met het afspelen. kan iemand me aub vertellen wat er mis is? met de bestanden waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zo het een en ander gelezen, interessante vragen, maar heb eigenlijk de volgende vragen ;

1. Hoe komt het dat de 'resume' optie, niet altijd werkt ? Ik zat laatst een film te kijken, stopte na 40 minuten, ging vervolgens een serie kijken en deed hem uit. Toen ik een dag later de film wilde kijken moest dat vanaf het begin weer, maar de serie kon wel vervolgd worden? De film was overigens wel compleet op de externe hdd getransferd, dus het heeft niks te maken met incomplete bestanden in dit geval.

2. Is het uberhaupt mogelijk om, als je in mijn geval, een film na 40 minuten afzet, en deze weer opnieuw moet gaan aanzetten, sneller naar bijv. de 40 minuten te gaan? Dat 16x doorspoelen wil nou niet echt vlotten. Las wel iets over 10 minuten skippen , maar ik heb iets gemist geloof ik ... :)

3. Als ik een film aanzet, en ik druk de rechter pijltjestoets in, krijg ik een melding over subs. Als ik dan daadwerkelijk de subs aan wil zetten, moet dat weer via het menu. Wat is dan het nut van die shortcut?

4. Wat voor toegevoegde waarde heeft een Logitech Harmony One ( of in dit geval elke Harmony ) , t.o.v deze mediaplayer? Dwz, kun je bijvoorbeeld een knop instellen waarmee je gelijk je subs kan selecteren? Of waarmee je in 1 keer 5 minuten skipt oid ?

Verder superding, werkt naar behoren. Enige minpunt is de usb aan de voorkant, maar dat is een kwestie van smaak.

Firmware is up to date overigens.

Allen dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhanjones,de vragen 2 en 3 zijn al behandeld in de afgelopen tientallen pagina's 8)
ad. 2: zet de film op fast forward (2x is genoeg). Je kunt dan met de knop Next Track in stappen van 10 minuten doorspoelen.
ad. 3. Met de cursortoetsen kun je de vertraging van de subs instellen, zodat deze in sync lopen met de film. Dit werkt overigens slechts zeer matig bij SRT's, dan klopt er op mijn 7075 niks meer van (+500ms zorgt in praktijk voor +5s). Bij embedded subs werkt het prima.

@Bouncemeister (topicstarter): is het een idee om alle "tips" en handige hacks te verzamelen in de startpost? Het is niet handig om 37 pagina's integraal door te moeten lezen. Er zijn al zoveel aanvullingen op de originele handleiding, dat dit topic zo ongeveer een must is voor de bezitter van een 7075.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eminenthelpdesk

Een nuance op mijn testjes van gisteravond.
Elke morgen gaan mijn AV versterker en EM7075 automatisch aan. (schakelklok)
Hij heeft het mout.sh script doorlopen, want ik zie op de USB schijf achter de directory Net mijn NAS met films. De mediacollection is opnieuw opgebouwd, want Alle Films/Alle Fotos/Films op datum/Foto's op datum doen het.
ECHTER Films op map en Fotos op Map geeft de foutmelding Geen toegang tot Map

Is dit een fout of doe ik iets fout.

mount.sh:
#!/bin/sh
#telnetd -l /bin/sh & # Telnet gestart zonder dat BT of NZB aan 'moet' staan
mkdir /tmp/media/usb/USB1/6368746f-2074-616b-6f65-207575696400/Net
sleep 10
mount -t cifs "//192.168.1.220/only movies" "/tmp/media/usb/USB1/6368746f-2074-616b-6f65-207575696400/Net" -o rw,username=xxxx,password=xxxx
sleep 10
mkdir /tmp/media/usb/USB1/6368746f-2074-616b-6f65-207575696400/Trigger
sleep 300
rm -rf /tmp/media/usb/USB1/6368746f-2074-616b-6f65-207575696400/Trigger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 06:51:
Rhanjones,de vragen 2 en 3 zijn al behandeld in de afgelopen tientallen pagina's 8)
ad. 2: zet de film op fast forward (2x is genoeg). Je kunt dan met de knop Next Track in stappen van 10 minuten doorspoelen.
ad. 3. Met de cursortoetsen kun je de vertraging van de subs instellen, zodat deze in sync lopen met de film. Dit werkt overigens slechts zeer matig bij SRT's, dan klopt er op mijn 7075 niks meer van (+500ms zorgt in praktijk voor +5s). Bij embedded subs werkt het prima.

@Bouncemeister (topicstarter): is het een idee om alle "tips" en handige hacks te verzamelen in de startpost? Het is niet handig om 37 pagina's integraal door te moeten lezen. Er zijn al zoveel aanvullingen op de originele handleiding, dat dit topic zo ongeveer een must is voor de bezitter van een 7075.
Top! Bedankt voor je hulp.

Excuus, werd gisteravond gek van mijn internet dat opeens besloot om zich te gaan beperken tot dial-up snelheid, dus ik heb een aantal pagina's kunnen kijken :). Bedankt voor de info!

On-topic ;

Is het dan niet mogelijk om dat te doen zonder dat je hem op 2x of sneller ffw moet zetten?

Dus als je die film kijkt en je drukt bijvoorbeeld op pijltje onder, of een toets dat geen functie heeft, dat hij dan gelijk 5 of 10 minuten skipt? Dit is dan weer gericht aan de EminentHelpdesk, omdat dit dus out-of-the-box dus niet mogelijk is.

En iemand die hem al gebruikt heeft icm Logitech Remotes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik gebruik de logitech harmony en het werkt perfect. Soms wil hij nog weleens 2 stapjes doen terwijl je 1x drukt, maar dat is te overzien.

Wel heb ik hem zelf geprogrammeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KioS
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04-2010
Ik heb het mount.sh script herschreven zodat het zelf het mountpoint controlleert en gebruikt.
Via 4 in mount.cfg te configureren variabelen is het script te gebruiken zonder het zelf aan te hoeven passen.
Beide bestanden moeten in de root directory van de (flash) drive worden gezet.

mount.sh:

#mount.sh
#!/bin/sh
DISKPATH=`cat /tmp/hddinfo`
. $DISKPATH/mount.cfg
if [ -d $DISKPATH/Netwerk ]; then
rm -rf $DISKPATH/Netwerk #let op WIST deze map. inclusief inhoud!
fi
sleep 25
#telnetd -l /bin/sh & # Telnet gestart zonder dat BT of NZB aan 'moet' staan.
mkdir $DISKPATH/Netwerk
mount -t cifs //$SMBIP/$SMBshare $DISKPATH/Netwerk -o\ ro,username=$SMBuser,password=$SMBpass,iocharset=utf8

mount.cfg:

# mount.sh configuration file
#
# this file configures the variables used to execute the mount.sh script
#
# KioS,9-12-2009

SMBIP=192.168.1.1 #specify the ip-number of your Samba server or Nas with the video content
SMBshare=Video #the name of the Samba share with the content
SMBuser=eminent #the username of the user owning the Samba share
SMBpass=eminent #the password of the user owning the Samba share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KioS schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:07:
Ik heb het mount.sh script herschreven zodat het zelf het mountpoint controlleert en gebruikt.
Via 4 in mount.cfg te configureren variabelen is het script te gebruiken zonder het zelf aan te hoeven passen.
Mooi stukje werk, 4 vragen:
- Je gooit de directory Netwerk op de USB weg, heb je dan kans dat ook bestanden van de NAS worden gewist? Of wordt dit voorkomen doordat je je NAS met de parameter -ro mount?
- Wat als je vanuit windows op een desktop een share hebt gemaakt waar iedereen bij mag? Wat geef je dan bij user/password op?
- mijn share heet "only movies", daar klapt het script op. Hoe kan ik dat aangeven in de cfg?
- Doet hij nu ook een automatische mediascan doordat je die directory opnieuw aanmaakt? En werkt dat met alle opties? Ik heb hier nog wat problemen mee...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 23:31 ]

• KioS
@NAS

- het commando
rm -rf $DISKPATH/Netwerk
verwijdert de directory Netwerk op de (flash)disk en alles wat daarin staat. Maar, omdat het wordt aangeroepen in mount.sh op het moment dat je em7075 opstart, zal je SMB share nog niet gemount zijn op je flashdrive. De directory "Netwerk" is dan nog leeg.
Mocht je handmatig mount.sh aanroepen als de SMB share wél gemount is (en dus je share "only movies" via je flashdrive benaderbaar is) zou dus ook je NAS leeggehaald worden, ware het niet dat het script de share read-only mount.

- Een door iedereen benaderbare SMB share kan door willekeurig welke user met willekeurig welk password worden benaderd. Je kunt dan "eminent" laten staan zoals in het voorbeeld.

- Toewijzing van variabele namen gebeurt tot aan de eerste spatie. Het script geeft in jou geval de variabele SMBshare de waarde "only". Je kunt dit ondervangen door in mount.cfg de variabeletoekenning met aanhalingstekens te doen.
SMBshare="only movies"
Of de spatie in de share naam te "escapen" met een backslash.
SMBshare=only\ movies
Als dat niet lukt kun je je SMB share wellicht hernoemen naar "only_movies".

- Uit de eerdere posts van "Eminent" heb ik begrepen dat het aanmaken van een nieuwe directory voor de em7075 de trigger is om een mediascan te doen.
Het gebruikte script is dan ook ten opzichte van de eerste post over mount.sh in de basis onveranderd.
Later zag ik ook de suggestie om een willekeurige map aan te maken (deze werd .trigger genoemd) en deze na een bepaalde tijd (>= aan de benodigde tijd voor de mediascan) weer te verwijderen. Maar zolang het bovenstaande bij mij werkt zie ik geen reden om het moeilijker te maken dan het nu is.

• hkraan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09-2015
Ik heb het topic doorgenomen, interessante berichten! Wat ik mis is het probleem waar ik de helpdesk over gebeld heb, het doorlopend afspelen van audio files (mp3)
De 7075 speelt slecht één file af en stopt dan. Via USB gaat het wel goed, via UPNP niet.
Er is mij beloofd dat er in een update een oplossing voor zou komen, nu maar hopen dat dit 2.0.6 wordt ... en dat die spoedig komt.
Momenteel speel ik MP3 maar even niet af via 7075, maar dat is welérg jammer.

Verder wel tevreden over de video mogelijkheden, en de helpdesk. Mooi apparaat dus, maar het kan nog beter.

[ Voor 10% gewijzigd door hkraan op 10-12-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kios

Na een uurtje rotzooien met quotes had ik er genoeg van.
De share nu hernoemd naar Movies.

En dat werkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hkraan: Ik denk dat onze helpdesk telefonisch gemist heeft of het UPnP of SMB was waarmee je afspeelde. Via UPnP is de speler afhankelijk van de UPnP server hoe hij de muziek aanbied. Meerdere files afspelen kunnen niet alle UPnP servers. Het zou al een stuk beter werken als je de muziek via SMB afspeelt, want dan kun je gewoon repeaten/shuffelen zoals je gewend bent.

@Kios: Goed te zien dat ook de mensen die wat meer thuis zijn in Linux het apparaat inmiddels ontdekt hebben :)

@Rhanjones: Het is (nog) niet mogelijk om deze skip functie op een andere manier te triggeren tijdens het afspelen. We nemen het wel mee voor een toekomstige fw update als suggestie, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkraan
  • Laatst online: 12-09-2015
[quote]ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:21:
@Hkraan: Ik denk dat onze helpdesk telefonisch gemist heeft of het UPnP of SMB was waarmee je afspeelde. Via UPnP is de speler afhankelijk van de UPnP server hoe hij de muziek aanbied. Meerdere files afspelen kunnen niet alle UPnP servers. Het zou al een stuk beter werken als je de muziek via SMB afspeelt, want dan kun je gewoon repeaten/shuffelen zoals je gewend bent.

Ik denk dat je collega het goed heeft begrepen. De UPNP server is het probleem niet., ik gebruikte hiervoor een KISS en die deed het prima. Sterker nog, de 7075 deed het in versie 1.x ook nog goed. Ik hoop dan ook nog steeds op een update die weer herstelt wat voorheen werkte. Ter info, mijn UPNP server is een Synology 207. Het SMB verhaal ga ik wel bekijken. Het forum biedt daar behoorlijk wat houvast voor.

[ Voor 5% gewijzigd door hkraan op 11-12-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@KioS

Super het werkt!!!

Alleen nog 1 vraagje.

Zou je mij ook kunnen vertellen hoe je meerdere mappen kan mounten?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem ( @ eminenthelpdesk ).

Nu heb ik nog steeds problemen met het afspelen van sommige bestanden. Maakt niet uit of het .avi of .mkv is, ik heb het nu bij 75% van de bestanden die ik afspeel. Ik heb 2 verschillende externe schijven gebruikt, en bij allebei de schijven blijft hetzelfde probleem, namelijk ; lipsync komt niet overeen met de audio. Audio komt ongeveer een halve seconde eerder dan het beeld.

Ik heb alle vier de 1080p hertz opties geprobeerd in het menu, en bij alle 4 blijft het probleem zich voortdoen. De externe schijven zijn allebei ntfs geformatteerd, en de bestanden zijn ook goed ( gecheckt op tvix-4100 en notebook ).

Ben ik de enige die dit probleem heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat de EM7075 hier altijd goed gewerkt heeft is het nu juist andersom.
Zonder dat ik enige aanpassing heb gedaan aan het toestel of mijn netwerk.

Nu heb ik het probleem dat de films (eender welk formaat) freezen. Stilstaand beeld.
Dan na een tijdje spoelt hij van zelf sneller vooruit om dan weer normaal te gaan afspelen.

Mijn vermoeden is dan ook dat het probleem aan mijn netwerk ligt, want afspelen van een externe USB drive lukt wel goed.
Ik heb ook al eens mijn router herstart en ook de hub die erna staat.
Verder heb ik alle firmware versies geprobeerd van 2.00.03 to 2.00.05f.
Alle opties staan af want die gebruik ik niet (samba server uit, BT uit, mediaverzameling uit, NZB uit)
Alleen automatische login staat op aan.
Verder heb ik geprobeerd films af te spelen van verschillende locatie's.
Zo heb ik gestest van een winXP pc via samba als ook van een netwerk hardeschijf.
Beide gaf het zelfde resultaat.

Mij lijkt het probleem te zijn onstaan toen ik een film van mijn laptop (windows7) wou afspelen. (kan ook helemaal niets mee te maken hebben)
Ik heb hier een partitie op delen gezet.
Toen wou de EM7075 inloggen maar dit lukte niet.
Het passwoord had telkens meer sterretjes dan het paswoord dat ik in gaf.
Dus het ik dit maar links laten liggen omdat ik dit niet echt nodig had.

Intussen heb ik dan ook via het instellings menu de acounts gewist.
Ook dit gaf geen verbetering.

Ook een systeem reset heeft niet geholpen.
De EM7075 heeft een static IP. Dit heeft altijd goed gewerkt.

Zijn er dingen die ik over het hoofd zie ?
Iemand nog een idee wat ik kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een test gedaan met een USB stick zodat er een swap werd gebruikt.
Hellaas, zonder verbetering.

Dan even met telnet gekeken (BT aangezet + USB-stick).
Hier dan de ifconfig:

/osd # ifconfig
eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:16:xx:xx:xx:xx
inet addr:192.168.123.235 Bcast:192.168.123.255 Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:438459 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:256582 errors:0 dropped:197 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:256
RX bytes:621030606 (592.2 MiB) TX bytes:20596471 (19.6 MiB)
Interrupt:65

lo Link encap:Local Loopback
inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0
UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric:1
RX packets:6116121 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:6116121 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:0
RX bytes:784016007 (747.6 MiB) TX bytes:784016007 (747.6 MiB)

/osd # free
total used free shared buffers
Mem: 97008 93616 3392 0 1680
Swap: 131008 80 130928
Total: 228016 93696 134320
/osd #

Zou het kunnen dat dit gebeurd nadat ik de 10 min doorspoel funktie gebruikt heb ?
Het lijkt erop dat als ik de film van begin afspeel er geen probleem is (moet dit nog grondig testen).

EDIT: dit laatste heeft er dus ook niets mee te maken.
Ik heb een flim gestart (die vroeger geen problemen hadden) van begin en dan plots freeze.
Voor een 10tal sec. en dan spoelt hij vanzelf snel door.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KioS
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 01:11:
@KioS

Zou je mij ook kunnen vertellen hoe je meerdere mappen kan mounten?
Wat wil je daarmee kunnen? Bijvoorbeeld shares voor video, audio en foto's mounten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EminentHelpdesk

Ik heb een vreemd probleem, ik heb de laatste tijd alleen maar films gekeken op de EM7075 maar wilde vandaag wat foto's laten zien. Bladeren lukt zowel onder Foto's of via Netwerk Gedeelde mappen, thumbnails laat hij wel zien, maar als je op een foto klikt krijg je een zwart scherm met dat blauwe draaiende sterretje.
Ik heb allerlei settings al veranderd, maar zonder succes.

Wat kan ik hieraan doen? Fw: 2.00.05f

Edit: Ik heb de instellingen gereset en nu werkt het weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kios

ja inderdaad,ik heb een hoofdmap met een heleboel submappen waaronder:dvd,hd,foto's,muziek en series en nog 20 andere.
Maar ik wil graag alleen de mappen met media mounten zodat ik niet door alle mappen hoef te bladeren.

Mocht dit niet mogelijk zijn heb ik daar ook vrede mee hoor.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:53

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb een vraag over het afspelen van mkv bestandenen dan met name die met een AC3 of DTS geluidskanaal. Het duurt dan altijd even voordat ikgeluid hoor via de versteker. Nu is mij vraag kan dit misschien zorgen dat het geluid tikkeltje niet synchroon loopt?

Verder geeft de Eminemt soms wat problemen bij het afspelen van mkv, het komt dan met de foutmelding dat het formaat niet wordt ondersteund. Terwijl het later wel gewoon prima werkt. Ik krijg het soms werken door de rechten op mijn iMac aan te passen van read-only naar read-write. Het is niet schokkend maakt alleen het luieren wat minder gemakkelijk ;) Er is nog geen nieuwere firmware uit 2.0.0.5 klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Iemand al een keer TrueHD signaal opgepikt met de 7075? Ik heb nu al een paar films gehad waar dit audiospoor in zit maar wordt niet doorgegeven via HDMI aan mijn ONKYO 507 (dezelfde films doen dat wel met de HDX-1000).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erachter gekomen wat bij mij het freeze probleem veroorzaakte.
De Wii had het zelfde IP-adres. 8)7

Normaal staat de Wii altijd af maar nu stond deze in standby.
Vandaar mijn probleem.

Stom van mij dat ik zonder het te beseffen, het zelfde IP-adres gebruikte voor de EM7075 en de Wii. :?
Ik dacht zeker dat dit een vrij adres was.

Dus sorry voor het vervuilen van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EminentHelpdesk

Ik heb de EM7075 nu geruime tijd in gebruik en deze voldoet zeer goed aan de verwachtingen. :)

De softwareversie is: 2.00.05f

Wat ik mis aan de player is een web interface om hem via het netwerk te kunnen besturen.
Nu is het zo dat je altijd het grote beeldscherm aan moet hebben staan voor de bediening.
Voor bijvoorbeeld het luisteren naar muziek en beheerstaken is dit overbodig.

Tijdens het luisteren naar muziek en voor het eventueel snel checken van opgeslagen files, zou het prettig zijn als deze files over het netwerk gestreamed en even snel op een laptop o.i.d. bekeken en/of beluisterd kunnen worden.

Is het mogelijk om de player via het netwerk aan te sturen in plaats van via de afstandbediening en zo ja, waar kan ik een overzicht van de benodigde commando's vinden om de player functies via het netwerk (http en of telnet verbinding) aan te sturen? 8)

m.vr.gr.
Eaglebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Eaglebox echo ? > /tmp/ir_injection
? = u/d/l/r , overige commando's zijn helaas (nog) niet bekend. Bijv. enter/ok stop, play etc.
Mocht je interesse hebben, dan kan je bijv. iets in php maken dat dit afvangt. We zijn zelf bezig om iets dergelijks in een volgende firmware toe te voegen. Dan kan je hem via wifi met je telefoon of laptop waarop een kleine webpage draait, besturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EminentHelpdesk

Bedankt voor de info.
Zal proberen het verder te onderzoeken.

Verwijderd

Ik vind het prima dat er beta versies beschikbaar worden gesteld waarmee je dmv linux commando's het e.e.a. kan doen.
Maar waar denk ik de meeste mensen behoefte aan hebben, ik in ieder geval wel, is een dvd menu.
Mijn Homevideo's gemaakt met Pinnacle werken niet door het ontbreken van de menu ondersteuning, na 1 hoofdstuk houdt de mediaplayer er mee op.
Ik vind het ook prima als de film doorloopt of dat je met de next knop naar het volgende hoofdstuk kan springen.
Primair is een mediaplayer er om media materiaal af te kunnen spelen en niet om er mee te downloaden e.t.c.
Wanneer komt er een beta beschikbaar waarin de door mij geschetste functionaliteit is opgenomen?

Verwijderd

@Rob_s: Ik denk dat velen inderdaad niet kunnen wachten totdat deze functionaliteit wordt toegevoegd.

Tot die tijd zou je kunnen proberen om met "Imageburn" (gratis goed programma) een iso bestand van je dvd te maken en die eens te proberen. Dan lopen de hoofdstukken wel door, als het goed is. Bij mij wel tenminste.

• Ferret
Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik snap dat Eminent Helpdesk niet echt zit te wachten op deze postings maar ik vind ook dat een dvd menu iets is wat je zou mogen verwachten van een mediaplayer.

@Eminent: is er enig nieuws op dit vlak?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:50:
@Rob_s: Ik denk dat velen inderdaad niet kunnen wachten totdat deze functionaliteit wordt toegevoegd.

Tot die tijd zou je kunnen proberen om met "Imageburn" (gratis goed programma) een iso bestand van je dvd te maken en die eens te proberen. Dan lopen de hoofdstukken wel door, als het goed is. Bij mij wel tenminste.
Goeie tip ga ik even proberen. :)

• Frag_majeuR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:50:

Zowel bij ISO's als losse DVD-bestanden werkt doorlopen van de hoofdstukken bij sommige DVD's wel, bij sommige niet.
Blijkbaar kan zo'n DVD op verschillende manieren opgebouwd zijn.

Six feet under werkte als ISO en als losse bestanden.
Star trek enterprise, dad's army, northern exposure, thin blue line werken bij mij niet, als ISO of als los bestand.

Ik gebruik nu maar MakeMKV, als tip gegeven door de helpdesk enkele pagina's terug.
Maar ik zie dit als tijdelijke work-around, het is niet de manier waarop je de 7075 wil gebruiken. 8)7

Frag_majeuR

Verwijderd

Frag_majeuR schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:30:
[...]

Zowel bij ISO's als losse DVD-bestanden werkt doorlopen van de hoofdstukken bij sommige DVD's wel, bij sommige niet.
Blijkbaar kan zo'n DVD op verschillende manieren opgebouwd zijn.

Six feet under werkte als ISO en als losse bestanden.
Star trek enterprise, dad's army, northern exposure, thin blue line werken bij mij niet, als ISO of als los bestand.

Ik gebruik nu maar MakeMKV, als tip gegeven door de helpdesk enkele pagina's terug.
Maar ik zie dit als tijdelijke work-around, het is niet de manier waarop je de 7075 wil gebruiken. 8)7
Bedankt voor de tip. Een ISO werkte inderdaad ook niet. Met MakeMKV heb ik de dvd omgezet maar krijg ik allemaal losse MKV bestandjes. Ze zijn inderdaad allemaal afspeelbaar maar dit is niet echt gebruiksvriendelijk. Je zou toch zeggen dat het niet zo heel moeilijk moet zijn om een DVD (in welke formaat dan ook) door te laten lopen. Een opensource applicatie zoals XBMC heeft daar geen enkele moeite mee.

Verwijderd

@rob_s

Als je even verder terugleest in het topic dan kan je ook lezen waarom de ondersteuning van dvd's nog niet geïmplementeerd is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:13:
@rob_s

Als je even verder terugleest in het topic dan kan je ook lezen waarom de ondersteuning van dvd's nog niet geïmplementeerd is.
Waarschijnlijk doel je op dit:

We willen potentiele kopers van de EM7075/D niet misleiden, dus, de DVD-Ondersteuning is op dit moment exact hetzelfde als een aantal vergelijkbare producten met Sigma 865x chipset. Iedere koper kan dan voor zichzelf beslissen wat voor product hij wil aanschaffen.

Hier heb ik geen boodschap aan. Een DVD menu zou mooi zijn maar het minste wat ik verwacht is dat een dvd of wat dan ook gewoon doorspeelt en niet na 1 aflevering er mee stopt.
Dat moet toch niet zo heel moeilijk zijn? :?

Dit staat overigens in de specs:

The powerful Sigma Designs 8655 chips ensures crisp and fluid display of all your media.

En dat is dus niet waar.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rob_s

En op welke manier probeer je een dvd af te spelen,klik je een video_ts bestand aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Waar ik gisteren ook tegen aan liep; bij een muziek dvd kan ik niet met de Next knop naar een volgend nummer springen. Stel dat ik nummer 6 wil zien dan moet ik middels de '10 minuten skip functie' een beetje gokken waar ik uit kom.

Iemand anders die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ferret schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:03:
Waar ik gisteren ook tegen aan liep; bij een muziek dvd kan ik niet met de Next knop naar een volgend nummer springen. Stel dat ik nummer 6 wil zien dan moet ik middels de '10 minuten skip functie' een beetje gokken waar ik uit kom.

Iemand anders die dit ook heeft?
Ongeveer 25% van de replies in dit topic gaat over problemen met de DVD's. Het is dus helaas niet mogelijk om dit anders te doen zolang Eminent geen oplossing heeft voor het fatsoenlijk verwerken van DVD's.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft een antwoord ik krijg steeds geen geluid als ik een hd afspeel bijvoorbeeld deze

atum codering : UTC 2009-12-16 20:03:23
Gebruikt programma : mkvmerge v2.1.0 ('Another Place To Fall') built on Aug 19 2007 13:40:07
Gebruikte encoderbibliotheek : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
ID : 1
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : High@L4.1
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, ReFrames : 4 frames
Muxingmodus : Container profile=Unknown@4.1
Codec-ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duur : 1h 15mn
Bitrate : 8 344 Kbps
Breedte : 1 280 pixels
Hoogte : 720 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Framerate : 25,000 fps
Resolutie : 24 bits
Colorimetrie : 4:2:0
Scansoort : Progressief
Bits/(Pixel*Frame) : 0.362
Stroomgrootte : 4,39 GiB (83%)
Titel : 720p
Gebruikte encoderbibliotheek : x264 core 65 r1066M 045ae40
Instellingen codering : cabac=1 / ref=4 / deblock=1:-1:-1 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=4 / b_pyramid=0 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=crf / crf=18.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / vbv_maxrate=25000 / vbv_bufsize=25000 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00
Taal : Engels

Audio
ID : 2
Formaat : DTS
Formaat/Info : Digital Theater Systems
Codec-ID : A_DTS
Duur : 1h 15mn
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 1 510 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Samplerate : 48,0 KHz
Resolutie : 24 bits
Stroomgrootte : 813 MiB (15%)
Titel : DTS.5.1 (1536 kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyD
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:21:
wie heeft een antwoord ik krijg steeds geen geluid als ik een hd afspeel bijvoorbeeld deze

Audio
ID : 2
Formaat : DTS
Formaat/Info : Digital Theater Systems
Codec-ID : A_DTS
Zoek een op DTS in dit topic en je hebt jouw antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddedrukker
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02-2023
Voor de knappe koppen onder ons, Ik gebruik de 7075 met een acer home server.Daar staan mijn films in verschillende mappen n.l. video's (dvd's) map HD (mkv/wmvhd enz) Tv series (avi en dvd en mkv) en veder nog tvopnamen. Nu gaat mijn home server in slaapstand als geen pc er gebruik van maakt, als een pc aangaat start hij automatisch via wakeonlan de home server. Hoe kan ik dit doen met de eminent?

alvast bedankt
gr ed

eddedrukker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
@helpdesk

Aangezien je foto's kunt bekijken, is het wellicht eenvoudig ook cbr/cbz bestanden afspeelbaar te maken.
Da's een feature die ik erg leuk zou vinden.

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
eddedrukker schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 17:40:
Voor de knappe koppen onder ons, Ik gebruik de 7075 met een acer home server.Daar staan mijn films in verschillende mappen n.l. video's (dvd's) map HD (mkv/wmvhd enz) Tv series (avi en dvd en mkv) en veder nog tvopnamen. Nu gaat mijn home server in slaapstand als geen pc er gebruik van maakt, als een pc aangaat start hij automatisch via wakeonlan de home server. Hoe kan ik dit doen met de eminent?

alvast bedankt
gr ed
Gebruik je hiervoor de add-in Lightsout voor je WHS? Ik heb hier ook een Home server waar alles op staat en die staat eigenlijk altijd aan (omdat ik vrienden en familie toegang geef tot verschillende mappen en die daar dus op elk moment bij moeten kunnen). Maar het zou leuk zijn als het kon. Misschien via het ip adres van de 7075?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speelde gisteren een .wmv bestand af (1080p film). Gaat prima, totdat ik na vooruit spoelen weer op play druk. Hij stopt dan helemaal met afspelen en valt terug naar de bestandenlijst. Ook als ik probeer om het afspelen te hervatten, doet hij het niet. Het beeld wordt dan een paar seconden zwart en ik krijg weer de bestandenlijst. Balen, want dat betekent dat ik altijd helemaal bij het begin moet beginnen.
Iemand die dit probleem herkent en opgelost heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik had iets soortgelijks; ik speelde een mkv (1080P) en ineens stopt de film en net wat jij hebt kreeg ik meteen weer de bestandenlijst. Weer op Play drukken gaf de melding dat er geen audiocodec gevonden kon worden dus ik kon helemaal niet meer verder. En van die audiocodec is raar want de film was al 20 minuten bezig....

Zowiezo heb ik een drietal HD films (mkv's 1080P) die volgens de poster een nederlandse ondertiteling zouden hebben maar ik krijg de melding dat die er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
Ik heb één keer gehad dat een .mkv bestand ergens stopte en niet verder wilde.
Afspelen van het bestand op mijn PC met diverse players lukte ook niet, er zat een fout in het bestand.

Doorspoelen levert regelmatig problemen op.

En regelmatig ziet hij inderdaad de ondertitels niet, zowel bij DVD als HD.
De oorzaak bij HD is eerder in dit topic toegelicht door de servicedesk van Eminent.

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
@Eminent: Ik lees op de frontpage de review van de Dutchtronics PConTV (die gebruik maakt van een Sigma SMP8623) het volgende:
Met die update zou ook ondersteuning voor ifo-bestanden worden toegevoegd, zodat backups van dvd's inclusief menu zijn af te spelen.
Het lijkt mij dat dit met de Sigma chip die jullie in de 7075 gebruiken (SMP8655) ook moet kunnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ferret: Wij mogen geen uitspraken doen over Sigma/SDK enzovoorts ivm. een non-disclosure agreement.

Over de 862x serie kan ik alleen zeggen, die hebben wij in spelers nooit gebruikt omdat hij naar onze mening te weinig power heeft om fatsoenlijk mkv met h264/x264 materiaal te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:22
@EminentHelpdesk
Hebben jullie al wat info over Flac met variable bitrate? Het is inmiddels alweer ruim twee maanden verder en kom er steeds vaker achter dat ik Flacs krijg waarop de speler crasht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al zijn 7075 werkend met een logitech harmony 555? Tips voor welke instellingen goed werken zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:11:
Heeft iemand al zijn 7075 werkend met een logitech harmony 555? Tips voor welke instellingen goed werken zijn welkom.
Welke instellingen zoek je of zijn er niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 18:23
ik heb de harmony one maar de programmering zal niet uitmaken.

Met de volgende handelingen moet het lukken:
1. Tab Apparaten
2. Apparaat toevoegen
3. Apparaat: Computer\Media Center-pc
4. Fabrikant: Eminent
5. Model: EM-7075
toen ik dit probeerde was er nog geen code tabel voor de EM-7075 dus heb ik dit handmatig gedaan. Mocht deze dus niet werken dan kan je dit ook doen.
6. dit via IR leren.
7. de volgende stap was belangrijk om de AB goed te laten werken: Problemen Oplossen "EM-7075 reageert teveel of niet altijd op sommige opdrachten." Instelling op 0 zetten (niet hoger). Hierna werkt de AB voor mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik zat me ineens te bedenken (op m'n werk dus ik kan het niet uitproberen) of dit klopt: ik wil een dvd bekijken met 4 afleveringen. Ik op de map video_ts en zie vier .vob files. De handleiding zegt dat je de eerste moet aanklikken om de dvd te starten. Hij begint dus dan met de eerste aflevering wat logisch is.

Nu kan ik mij herinneren dat er vaak 4 .vob files getoond worden in het menu van de 7075. Nu de vraag/bedenking: zijn die 4 .vob files hetzelfde als de 4 afleveringen? M.a.w. als ik de derde .vob file aanklik, krijg ik dan aflevering 3?

Balen dat ik op m'n werk zit... Ik ben wel benieuwd of dit werkt want dan heb je feitelijk geen menu nodig.

Iemand hier die daar iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ferret: Ik heb dat ook wel eens geprobeerd met DVD's van Columbo en Star trek. Maar dat lukte dus helaas niet. Springt dan gewoon naar de eerste aflevering.

@All die nog geen 7075 heeft: Nooit een 7075 kopen als je naast HD ook nog wel eens DVD wil kijken. (zo lang hier tenimste nog geen definitief antwoord over is....) Beter om je DVD speler af te stoffen en je brander weer eens uit te proberen :O . Of voor een ander merk kiezen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:41:
@Ferret: Ik heb dat ook wel eens geprobeerd met DVD's van Columbo en Star trek. Maar dat lukte dus helaas niet. Springt dan gewoon naar de eerste aflevering.

@All die nog geen 7075 heeft: Nooit een 7075 kopen als je naast HD ook nog wel eens DVD wil kijken. (zo lang hier tenimste nog geen definitief antwoord over is....) Beter om je DVD speler af te stoffen en je brander weer eens uit te proberen :O . Of voor een ander merk kiezen natuurlijk.
Ik ben het volkomen met je eens, een gemiste kans dat een eenvoudige functionaliteit van een DVD menu ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het probleem niet zo goed,jullie hebben toch een HDmedia stream gekocht?
Er is toch door niemand beweert dat ie dvd ondersteuning heeft,en wat betreft het afspelen van dvd's
als ik op de video_ts map ga staan druk ik op play en dan speelt hij de gehele dvd af,ik ben nog geen dvd tegengekomen waar dat niet het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:46:
Ik snap het probleem niet zo goed,jullie hebben toch een HDmedia stream gekocht?
Er is toch door niemand beweert dat ie dvd ondersteuning heeft,en wat betreft het afspelen van dvd's
als ik op de video_ts map ga staan druk ik op play en dan speelt hij de gehele dvd af,ik ben nog geen dvd tegengekomen waar dat niet het geval was.
Jij klikt dus op de video_ts map op Play maar hoe selekteer je dan aflevering 3? Dat kun je volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferret schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:35:
[...]

Jij klikt dus op de video_ts map op Play maar hoe selekteer je dan aflevering 3? Dat kun je volgens mij niet.
Nee,inderdaad daar heb jij een punt.
Niet zo snel aan gedacht,aan dvd's waar meerdere afleveringen opstaan.
Dat kan inderdaad lastig zijn,ik kijk alleen films op dvd en de series download ik los in hd.
Vandaar dat ik dat probleem nog niet ben tegengekomen,feit blijft dat niemand heeft gezegd dat ie
dvd-menu ondersteuning had en dat je dat ook van tevoren had kunnen weten.
En begrijp me niet verkeerd,ik ben het wel met je eens dat het lastig is soms hoor.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyD
eddedrukker schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 17:40:
Volgens mij werkt de Eminent grotendeels met de taal Python. Dus dit script zou moeten werken:
Bron: http://coliena.com/blog/2...-on-lan-script-in-pyhton/

#!/usr/bin/env python
import socket
s=socket.socket(socket.AF_INET, socket.SOCK_DGRAM)
s.sendto('\xff'*6+'\xaa\xbb\xcc\xdd\xee\xff'*16, ('172.31.3.33', 80))
print "sent wake up call to server..."

Substitute the aa, bb, … , ff with the MAC adress of your target, and use the correct IP adress.
That’s all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Royd: geen python binary in de EM7075 maar als je een example in C hebt, dan kan ik die wel ergens voor je compileren denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 20:15
Ferret schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:02:
Ik zat me ineens te bedenken (op m'n werk dus ik kan het niet uitproberen) of dit klopt: ik wil een dvd bekijken met 4 afleveringen. Ik op de map video_ts en zie vier .vob files. De handleiding zegt dat je de eerste moet aanklikken om de dvd te starten. Hij begint dus dan met de eerste aflevering wat logisch is.

Nu kan ik mij herinneren dat er vaak 4 .vob files getoond worden in het menu van de 7075. Nu de vraag/bedenking: zijn die 4 .vob files hetzelfde als de 4 afleveringen? M.a.w. als ik de derde .vob file aanklik, krijg ik dan aflevering 3?

Balen dat ik op m'n werk zit... Ik ben wel benieuwd of dit werkt want dan heb je feitelijk geen menu nodig.

Iemand hier die daar iets over kan zeggen?
De 7080 heeft het wel wel, bizar he :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
En mij bekruipt een gevoel dat Eminent nu meer tijd en energie in dat model steekt... :|

[ Voor 9% gewijzigd door Ferret op 23-12-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteAss schreef op woensdag 23 december 2009 @ 07:42:
ik heb de harmony one maar de programmering zal niet uitmaken.

Met de volgende handelingen moet het lukken:
1. Tab Apparaten
2. Apparaat toevoegen
3. Apparaat: Computer\Media Center-pc
4. Fabrikant: Eminent
5. Model: EM-7075
toen ik dit probeerde was er nog geen code tabel voor de EM-7075 dus heb ik dit handmatig gedaan. Mocht deze dus niet werken dan kan je dit ook doen.
6. dit via IR leren.
7. de volgende stap was belangrijk om de AB goed te laten werken: Problemen Oplossen "EM-7075 reageert teveel of niet altijd op sommige opdrachten." Instelling op 0 zetten (niet hoger). Hierna werkt de AB voor mij goed.
Ik had niet bij apparaat Computer Mediacenterpc gezocht. Staat de 7075 gewoon tussen :)
Bedankt voor de tip

Verwijderd

@eminent

vergeet je aub mij vragen graag ook op te lossen ??
zie er niet meer over ?

bvd en een vrolijk kerst van hier.. O-) O-) O-) O-) O-) O-) O-)

Verwijderd

1)Wie kan mij vertellen op welke manier ik de downloads via NZBGET op mijn tweede partitie van mijn HD kan laten wegschrijven. 2)Kan je de map ook niet kiezen welke gebruikt wordt voor de installatiebestanden en config bestanden?

• Binnetie
  • Laatst online: 13-09 23:09
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:17:
@eminent

vergeet je aub mij vragen graag ook op te lossen ??
zie er niet meer over ?

bvd en een vrolijk kerst van hier.. O-) O-) O-) O-) O-) O-) O-)
Misschien kan je je vraag dan even opnieuw stellen?

Verwijderd

@Eminent helpdesk: Ik heb nog een mooie dvd op internet gevonden. Gaat over het kerstgevoel en over goede voornemens in 2010. Zit ook een gaaf menu bij trouwens.... ;) Fijne kerstdagen !!!

Afbeeldingslocatie: http://img706.imageshack.us/img706/7420/eminent7075withmenubig.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:41:

Aangezien ik dat ding voornamelijk voor het bekijken van series heb aangeschaft, bleek het een gigantische miskoop. Ik heb echter een workaround gevonden voor DVD's met meerdere afleveringen: Met een programma als DVDFab kun je DVD's splitsen in meerdere DVD's of ISO's. Kost iets meer werk, maar ik hoef het apparaat niet meteen op marktplaats te zetten.

• Ferret
Tja, ik ken DVDFab ook maar om nou een hele serie van 7 seizoenen op te gaan splitsen...

@Nicholas_1: >:) Mooi menu man!!!! _/-\o_

Verwijderd

Mijn 7075 wil maar niet via nieuwsgroepen downloaden (NZBget)

Na het doorlezen van het topic ben ik een aantal dingen tegengekomen en heb ik ook geprobeert.

- Fabrieksinstellingen hersteld
- .NZBget map verwijdert toen ik hem via USB op PC had aangesloten, daarna speler uitgezet en USB weer aangesloten en apparaat opgestart.
De configuratiebestanden zijn weer aangemaakt. Ga vervolgens naar het IP-adres van mijn mediaspeler en krijg nog steeds de melding:

Warning: require_once(settings-template.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /opt/share/www/nzbgetweb/login.php on line 2

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required \'settings-template.php\' (include_path=\'.:\') in /opt/share/www/nzbgetweb/login.php on line 2

Daarna NZB nog eens aan en uit gezet maar geen oplossing.

Wat kan ik hier nog aan doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:55:
[...]

Aangezien ik dat ding voornamelijk voor het bekijken van series heb aangeschaft, bleek het een gigantische miskoop. Ik heb echter een workaround gevonden voor DVD's met meerdere afleveringen: Met een programma als DVDFab kun je DVD's splitsen in meerdere DVD's of ISO's. Kost iets meer werk, maar ik hoef het apparaat niet meteen op marktplaats te zetten.
Ik heb het maar opgegeven :( , ik maak met MakeMKV mkv bestanden van DVD's. Een DVD met 4 afleveringen levert dus 4 MKV bestanden op.

Verwijderd

Binnetie schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:28:
[...]

Misschien kan je je vraag dan even opnieuw stellen?
de vraag was waarom kan er via een usb2 hub er geen 2x hd op aansluiten of meerdere??
de 7075 ziet er dan maar 1 hd..

@eminent zou er nog op terug kommen ,,, is nu ongeveer 6 wkn geleden.

dat was de vraag..
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

het is nu 7 jan 2010 :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:35:
@Eminent helpdesk: Ik heb nog een mooie dvd op internet gevonden. Gaat over het kerstgevoel en over goede voornemens in 2010. Zit ook een gaaf menu bij trouwens.... ;) Fijne kerstdagen !!!

[afbeelding]
Meest geniale post uit dit topic :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Beste mensen,

Ik heb net als iedereen eindelijk wat tijd over vandaag ;) dus heb de harde schijf geformateerd als EXT3. HIj pakte hem gelijk, speelt alles af (tot nu toe), mkv's kan ik in spoelen (maar heb nog niet zoveel, want het meeste moest ik eraf mikken).

Maar...

NZBGet doet het niet meer! Ik kan de NZB uploaden, maar hij zegt gelijk:

WARNING Sat, 01 Jan 2000 02:04:08 +0000 Low disk space. Pausing download

Low disk space dus. 800 gig, dus dat lijkt me sterk. Ik heb dus veranderd van FAT32 -> EXT3. Wat moet ik nu? Me is lost, please hulp. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Shit!

----------------------------------------------------------------
NZBGet version 0.6.0

uptime: 0:00:44
download time: 0:00:00
average download rate: 0 KB/s
total downloaded: 0.00 MB
free disk space: 46.72 MB
----------------------------------------------------------------

free disk space van 46 MB! Hoe kan dat? Zit dit ding tegen een andere partitie / schijf te kijken? Waarom 46 ? Ik begrijp er niets van!

=====================

EDIT:

Omg, ik ben slecht he :) Opgelost. Sorry guys! COnf filetje was niet goed i guess, heb de hardware het opnieuw laten aanmaken!

[ Voor 15% gewijzigd door Mosselmaniac op 25-12-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtquad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 08:34
ik ben van plan om binnen niet al te lange tijd een mediaplayer te kopen. na het nodige zoeken ben ik bij de eminent EM7075 uitgekomen. Na het lezen van dit topic heb ik echter nog 1 vraag.

Begrijp ik het nu goed dat deze speler geen .ISO files kan afspelen ( of elke ander image bestand ) ? Misschien heb ik er overheen gelezen in de afgelopen 40 pagina's, zou het op prijs stellen als iemand mij hier een antwoord op kan geven.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
glennabraas schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 20:01:
ik ben van plan om binnen niet al te lange tijd een mediaplayer te kopen. na het nodige zoeken ben ik bij de eminent EM7075 uitgekomen. Na het lezen van dit topic heb ik echter nog 1 vraag.

Begrijp ik het nu goed dat deze speler geen .ISO files kan afspelen ( of elke ander image bestand ) ? Misschien heb ik er overheen gelezen in de afgelopen 40 pagina's, zou het op prijs stellen als iemand mij hier een antwoord op kan geven.

bedankt
Jawel, wel ISO's, maar geen DVD menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Mensen.

3 nieuwe problemen:

1) Het syncen van subs bij DivX bestanden werkt niet. Het maatk niet uit wat je doet, blijft gewoon dezelfde delay?

2) Ik heb een DVD (aantal VOB files), met subs erin, maar na het selecteren van subs in instellingen menu, zegt hij dat er geen subs gevonden zijn. Hoe kan dat?

3) Een wat kleiner probleem. Na het omzetten van FAT32 => EXT3 download ik niet meer met 1600 kb/sec, maar met 1250 kb/sec. Raar? Want dit werd als tip gegeven om sneller te downloaden.

@Eminenthelpdesk, any clue voor deze 3 punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtquad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 08:34
ah oke,
bedankt.
Mosselmaniac schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 20:14:
[...]

Jawel, wel ISO's, maar geen DVD menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mosselmaniac: Staan die vobs in een map genaamd Video_ts ? Zoneen, dan ligt daar het probleem. (zo was het bij mij tenminste. Map moest gewoon Video_ts heten. anders ziet ie soms de subs of de geluidsporen niet) En de ifo file mot er volgens mij ook bij zitten want daarin staat de info over subs enzo (volgens mij.)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben pas in het bezit van deze media player.
De topic heb ik doorgelezen maar nog geen antwoord kunnen vinden.
Ik heb veel ISO film gedownload met instelbare nl ondertiteling.
Zelfs een AVCHD (USB-AVCHD) bestand maar als ik hem afspeeld kan ik geen ondertiteling selekteren.
Ik gebruik in externe Hd

Wie kan mijn helpen :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 21:39:
@mosselmaniac: Staan die vobs in een map genaamd Video_ts ? Zoneen, dan ligt daar het probleem. (zo was het bij mij tenminste. Map moest gewoon Video_ts heten. anders ziet ie soms de subs of de geluidsporen niet) En de ifo file mot er volgens mij ook bij zitten want daarin staat de info over subs enzo (volgens mij.)
Klopt, dat zal het zijn.

Dan staat onderstaande nog open:

1) Het syncen van subs bij DivX bestanden werkt niet. Het maatk niet uit wat je doet, blijft gewoon dezelfde delay?

2) Een wat kleiner probleem. Na het omzetten van FAT32 => EXT3 download ik niet meer met 1600 kb/sec, maar met 1250 kb/sec. Raar? Want dit werd als tip gegeven om sneller te downloaden.

3) Het uitpakken op EXT3 is nu VEEEEEL Trager. 700mb duurt gewoon 20minuten. Een iso van 4 Gig? Meer dan 1,5 uur!!!

@Eminenthelpdesk, any clue voor deze 3 punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-07-2020

GJE

@ eminent

Kan de 7075 ook EXT 4 aan?
Deze is duidelijk sneller dan EXT 3

GJE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Eminent

Ik heb problemen met mijn afstandsbediening, als ik een MKV aan het vooruitspoelen ben wil de AB soms gewoon niet meer reageren. Ik veronderstel dat dit niet normaal is.

En als ik hem dan volledig uitzet en dan weer aan duurt het soms nog enkele minuten eer de AB terug werkt.

Ik heb de laatste firmware eropstaan (2.0.0.0.5).

Weet iemand hier en oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eminent

Ik heb mijn Eminent EM7075 op mijn netwerk zitten maar hoe speel ik een DVD5 formaat af want het zijn allemaal bestanden in de mappen VIDEO_TS en AUDIO_TS, ik stream het vanaf mijn NAS (Synology DS-209)

Verder heb kan hij de gedeelde mappen van mij NAS niet zien, hij zegt als ik op "synology" (mijn NAS naam) klik "Geen Toegang". Ik stream nou namelijk via UPNP maar dan pikt hij SRT bestanden niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:19:
@ eminent

Ik heb mijn Eminent EM7075 op mijn netwerk zitten maar hoe speel ik een DVD5 formaat af want het zijn allemaal bestanden in de mappen VIDEO_TS en AUDIO_TS, ik stream het vanaf mijn NAS (Synology DS-209)
Staat gewoon in de handleiding hoe je deze films kunt zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekregen met kerst de eminent 7075

ik heb het volgende probleem, ik ben gestart met een lege ntfs geformateerde usb schijf met alleen de image erop voor de installatie van getnzb etc. . Het image bestand wordt niet uitgepakt. ik krijg onderstaande foutmelding bij het benaderen via het ip adres:
Warning: require_once(settings-template.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /opt/share/www/nzbgetweb/login.php on line 2

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required \'settings-template.php\' (include_path=\'.:\') in /opt/share/www/nzbgetweb/login.php on line 2

Zet ik een film op de usb schijf wordt deze direct herkend en afgespeeld. Uiteraard meerdere keren geprobeerd te installeren.

Vervolgens het image bestand op een u3 stick gezet en aangesloten op de 7075 et voila ik krijg zomaar via het IP adres getznb, config aangepast en probleemloos gedownload via de U3 stick

Maar wat doe ik nu verkeerd met de usb schijf? ( is eigenlijk een schijf uit een laptop in een los kastje)

ps zie dat timmiegroot dezelfde topic heeft

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:46:
Er is toch door niemand beweert dat ie dvd ondersteuning heeft
Toch wel. Zie deze pagina: "is geschikt voor het weergeven van (...) DVD-Rom ISO bestanden"
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:15:
Ik ben pas in het bezit van deze media player.
Zelfs een AVCHD (USB-AVCHD) bestand maar als ik hem afspeeld kan ik geen ondertiteling selekteren.
AVCHD is technisch gezien een Blu-ray en die gebruikt grafische ondertitels (.PGS). Deze kan de 7075 niet weergeven. De enige mogelijkheid is het demuxen van de m2ts, en dan de PGS OCR'en naar een SRT.

@topicstarter, ik heb dit al een paar keer voorgesteld, maar blijkbaar wordt dat niet opgepikt: plaats aub. de meest voorkomende vragen in een soort FAQ in de start post, want de twee bovenstaande vragen zijn al tientallen keren gevraagd en gesteld. En dat moet niet nodig zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:59:
Ik heb problemen met mijn afstandsbediening, als ik een MKV aan het vooruitspoelen ben wil de AB soms gewoon niet meer reageren. Ik veronderstel dat dit niet normaal is. En als ik hem dan volledig uitzet en dan weer aan duurt het soms nog enkele minuten eer de AB terug werkt. Ik heb de laatste firmware eropstaan (2.0.0.0.5). Weet iemand hier en oplossing voor?
Hoe bekijk je de MKV ? Nas/usb/gedeelde map ? Ik heb ook wel eens gehad dat hij vastliep bij het spoelen van een MKV maar dat had te maken met de snelheid van het netwerk/computer (router gaf waarschijnlijk even geen prioriteit aan het mediabestand of harde schijf was tegelijk een virusscan aan het runnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_st
  • Laatst online: 16-02 09:35
Ferret schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:00:
[...]

Staat gewoon in de handleiding hoe je deze films kunt zien...
Zal het gewoon netjes beantwoorden:

in een VIDEO_TS map (en die heb je nodig anders gaat het helemaal niet lukken) selecteer je het eerste bestand wat je tegen komt.
Vervolgens wordt de film als je mazzel hebt vanaf het begin tot het eind afgespeeld.
Het gebeurt nl. regelmatig dat er VOB bestanden niet worden meegenomen.
Voorbeeld: als je een DVD hebt met vier afleveringen van een serie dan kan het zo zijn dat er slechts 1 wordt geselecteerd. De andere drie kan je met geen mogelijkheid selecteren.

Enige oplossing hiervoor is het converteren van deze DVD naar MKV (met MAKEMKV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik zie niet wat niet netjes is aan mijn antwoord; het minste wat je kunt doen als je ergens niet uitkomt is de handleiding lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 08:48:ik heb het volgende probleem, ik ben gestart met een lege ntfs geformateerde usb schijf met alleen de image erop voor de installatie van getnzb etc. . Het image bestand wordt niet uitgepakt. ik krijg onderstaande foutmelding bij het benaderen via het ip adres:

Kijk eens op de Eminent site. Daar staat bij de FAQ het antwoord:

http://www.eminent-online.com/faq.php?dt=1&ps=00907075&pg=
Volgens mij tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem zoals ik ook eerder beschreef:
Verwijderd in "[Mediaplayer] Eminent hdMedia Stream EM7075"

En je ziet wat ik allemaal heb geprobeert.

Begrijp ook wel dat het nu drukke dagen zijn rondom kerst en de support iets minder snel reageert. Wellicht zijn er wel wat mensen met vakantie.
Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste