The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Anoniem: 326113
Ik heb nog vaak last van een ondertitel probleem.
Ik probeer een ISO (Bluray disc, AVCHD enz.) af te spelen met een selecteerbare ondertitel en bij geen van allen vind hij een ondertitel. Met een normale dvd in een ISO werkt de ondertitel wel. Ook een selecteerbare ondertitel in een MKV werkt. Waarom werkt dit nou in sommige ISO's niet en andere wel?
Is dit op te lossen?
Alvast bedankt,
valkenmaster
Hier hetzelfde probleem!Anoniem: 326113 schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:29:
@Eminent
Ik heb nog vaak last van een ondertitel probleem.
Ik probeer een ISO (Bluray disc, AVCHD enz.) af te spelen met een selecteerbare ondertitel en bij geen van allen vind hij een ondertitel. Met een normale dvd in een ISO werkt de ondertitel wel. Ook een selecteerbare ondertitel in een MKV werkt. Waarom werkt dit nou in sommige ISO's niet en andere wel?
Is dit op te lossen?
Alvast bedankt,
valkenmaster
@Eminent: Kan standaard b.v. DUT titels aangezet worden, of via switch default aan/uit?
Nu moeten ze elke keer via diverse toestcombinaties aangezet worden.
De meeste remuxed Blurays zijn in m2ts formaat met een losse SRT ondertitel, en dat werkt perfect.
(We weten dat PGS een gemis is, en het staat op de planning om ondersteunig van dit soort subs mogelijk te maken.)
Automatisch DUT sub uit de MKV vereist wat meer ingrijpende wijzigingen en zal op korte termijn niet te realiseren zijn. (Dus die moeten handmatig gekozen worden.)
https://www.act-connectivity.com
Bedankt, die 40-50mbps is ruim voldoende inderdaad. Morgen ben ik toevallig even in NL (Enschede) wie weet kan ik de em7075 daar ergens te koop vinden (mediamarkt?)Er is echter zeker ruimte om tot de 40-50Mbps per seconde te lezen vanaf een aangesloten USB disk. Dit zal voldoende zijn voor 1080P materiaal wat met h.264 of x.264 compressie is opgeslagen
Voordelen X-treamer: - DVD menu's
- Laag standby verbruik (dit in tegenstelling tot de EM7075)
Voordelen EM7075: - Interface
- Apparaat zelf ziet er stukken beter uit
- Chipset(?)
Nu zag ik (op de site van Eminent en Informatique) dat er in december de EM7080 uitkomt. Nu was mijn vraag wat de veranderingen hiervan zijn tov de EM7075?
Want als hier nog enkele dingen verbeterd zijn, wacht ik nog even tot deze uitkomt en ga dan voor de EM7080
Hij is ten opzichte van de em 7075 een stuk beter. Onder andere door de ondersteuning van dvd menu's.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
anconakip schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:52:
enig idee wanner de em7080 op de nederlandse markt komt? en wat de prijs hiervan ongeveer wordt?
Hij is ten opzichte van de em 7075 een stuk beter. Onder andere door de ondersteuning van dvd menu's.
Sorry hoor... Maar hier zakt bij mij de broek vanaf.
Had het niet beter kunnen verwoorden... Voel me hiermee toch lichtjes genomen (via de kant die er niet eens voor bedoeld is)...Ferret schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:17:
[...]
![]()
Sorry hoor... Maar hier zakt bij mij de broek vanaf.
Anoniem: 330307
Tovenaar schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:30:
[...]
Had het niet beter kunnen verwoorden... Voel me hiermee toch lichtjes genomen (via de kant die er niet eens voor bedoeld is)...
Maar goed, de 7080 bezit zo te zien geen download-functionaliteit.
[ Voor 17% gewijzigd door Frag_majeuR op 30-11-2009 18:14 ]
Frag_majeuR
Niet door jou Anconkip maar inderdaad door Eminent. Voor mij persoonlijk wel een teleurstelling en aangezien ik de mijne al ruim 3 weken heb (en aanbevolen heb aan familie en vrienden) zit ik er aan vast.Frag_majeuR schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:13:
Ach, dankzij dit topic is de 7080 wellicht geworden wat we dachten dat de 7075 zou zijn![]()
Nogmaals; het is een super player maar die ene grote manco (ja Eminent, ik ben die naald die blijft hangen in de langspeelplaat) het gemis van dvd menu's.
Die 7080 is "gewoon" de zoveelste player op basis van de realtek 1073 zoals de o!play, play!on, mp305, al460, ms30, seagate theater+ enz enz. De meeste daarvan hebben ook ondersteuning voor dvd menus. De realtek chip is we een stuk minder snel en heeft een wat mindere beeldkwaliteit dan de sigma chipset die in ede em7075, wdtv live en de popcorns zit. Keuzes keuzesFrag_majeuR schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:13:
Ach, dankzij dit topic is de 7080 wellicht geworden wat we dachten dat de 7075 zou zijn![]()
Anoniem: 322549
@Eminenthelpdesk: Kunnen de 7075 pioniers blijven rekenen op jullie service en firmwareupdates met nieuwe functionaliteiten of gaat alle aandacht straks naar de 7080 ?
Anoniem: 327883
Als ik de posts goed gelezen heb had e.e.a. met licenties te maken, hoe is dit dan geregeld bij de 7080? Of moet deze vraag in het 7080 topic? Wanneer komt er een officiele nieuwe firmware uit?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 327883 op 30-11-2009 20:57 ]
De 7080 is eigenlijk alles wat de 7075 mist.
DVD Menu
Online services (youtube, uitzendinggemist ?)
enz.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Anoniem: 216093
Ik hoop inderdaad dat de firmware voor de Sigma spelers wel wordt bijgehouden en verbeterd. Ik kan me voorstellen dat nu de tijd moet worden verdeeld omdat het om twee verschillende chips gaat. Kan Eminent ons hierin gerust stellen?
Ik wil zeker niet de Eminent-fanboy uithangen maar het staat Eminent natuurlijk helemaal vrij om meerdere mediaspelers uit te brengen, er moet toch geld verdiend worden. Het blijft een commerciële partij. Ook kan je natuurlijk lezen voor de aankoop wat de 7075 wel of niet kan. Ik lees nergens dat zaken niet worden nagekomen.
Ik ben in ieder geval tevreden met de 7075. Ik hoop natuurlijk wel dat dvd menu's/ pgs ondertitels/ en vooral uitzending gemist - youtube er nog gaan komen. Is het moeilijk om de Eminent portal van de 7071 te poorten naar de 7075.
Anoniem: 302490
Ik probeer met de nieuwe firmware shares te mounten maar ik kom er niet uit.
Ik heb op de usb een bestand aangemaakt met de volgende inhoud:
#!/bin/sh
#telnetd -l /bin/sh & # Telnet gestart zonder dat BT of NZB aan 'moet' staan.
mount -t cifs "//192.168.40.200/HD" "/tmp/media/usb/USB1/E4DE-3250/Netwerk" -o ro,username=eminent,password=eminent,iocharset=utf8
Kan iemand mij vertellen wat ik niet goed doe?Een nieuwe gebruiker is aangemaakt dat is eminent met ww eminent.
De mappen zijn allemaal gedeeld en worden door de andere pc ook gevonden.
Iemand die mij kan helpen??
Groet ron
Anoniem: 325366
Het lukt mij ook niet.
Bestand mount.sh gemaakt in de root van de USB, daarin:
#!/bin/sh
mount -t cifs "//192.168.1.200/Our Movies" "/tmp/media/usb/USB1/C886-B1CB/Netwerk-Movies" -o rw,username=writer,password=xxxx,iocharset=utf8
mount -t cifs "//192.168.1.200/Our Music" "/tmp/media/usb/USB1/C886-B1CB/Netwerk-Music" -o rw,username=writer,password=xxxx,iocharset=utf8
mount -t cifs "//192.168.1.200/Our Images" "/tmp/media/usb/USB1/C886-B1CB/Netwerk-Images" -o rw,username=writer,password=xxxx,iocharset=utf8
Er gebeurd daarna niets (stroom aan/uit)
Als ik vervolgens met Putty kijk en mount intype is de netwerk schijf niet gemount.
Als ik tenslotte dezelfde mount regels shift-ins in putty werken ze perfect.
Ra ra, wat doe ik verkeerd?
De EM7075 wordt opgevolgd door de EM7075-D. Gebruikers van deze beide apparaten kunnen blijven rekenen op goede en voortdurende ondersteuning, zowel via het forum als via mail, of telefonisch. (Dit staat natuurlijk compleet los van de introductie van een nieuw product.)
Wij werken met een enthousiast en groot Internationaal team aan onze Mediaspelers, en doen dat al sinds de EM7070 'nmt' die we een jaar of twee terug op de markt brachten. Er is geen situatie waarbij er om te verdelen tijd tussen producten gevochten wordt. Hasemike en Creg plaatsten de zaak in het juiste perspectief, wij zijn inderdaad een commercieel bedrijf en daarom was een RT1073-gebaseerde speler een logische stap.
@Mount.sh script wat niet lijkt te werken. plaats op één regel eens een 'touch /tmp/test.txt' en controleer of dit bestand dan in /tmp staat na een reboot. Als dit het geval is, voeg dan 'sleep 25' toe aan het begin van mount.sh (na de #!/bin/sh regel.) Dit vertraagt het geven van de mount commando's. (Mogelijk is jullie netwerk nog niet volledig gestart, waardoor de commando's wel gegeven worden, maar mislukken.)
Hier lees ik wel veel over de beeldkwaliteit van de EM7075 (die is OK begrijp ik) maar hoe zit het nu met de geluidskwaliteit van de analoge uitgang? Mijn installatie heeft geen optische ingang.
Kan ik een beetje "CD-kwaliteit" verwachten van het afspelen van flac-bestanden met dit apparaat? Is er iets bekend van bandbreedte, signaal-ruis verhouding, harmonische vervorming, dat soort dingen?
Da's geweldig nieuws ! Dus ook volledige DVD menu ondersteuning voor ons! Ik had ook eigenlijk niet anders verwacht. Thanx EminentACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:30:
De EM7075 wordt opgevolgd door de EM7075-D. Gebruikers van deze beide apparaten kunnen blijven rekenen op goede en voortdurende ondersteuning, zowel via het forum als via mail, of telefonisch. (Dit staat natuurlijk compleet los van de introductie van een nieuw product.)
Kan jij bevestigen dat het commando voor het mounten goed is?
en het nieuwe commando moet dan als volgt zijn??
#!/bin/sh sleep 25
mount -t cifs "//192.168.40.200/HD" "/tmp/media/usb/USB1/E4DE-3250/Netwerk" -o ro,username=eminent,password=eminent,iocharset=utf8
Alvast bedankt voor de hulp!
Anoniem: 216093
De 7075-D staat voor DTS downmixing. Verder zijn de spelers (op de chip revisie na) het zelfde.
Ik heb nog nergens gelezen dat er daadwerkelijk dvd menu support gaat komen. Of heb ik iets gemist?
Klopt wat je zegt. Er staat echter in het topic van de 7080 dat er voor deze speler wel een volledige DVD menu-ondersteuning gaat komen. Ik ga er dus vanuit dat dit ook voor ons gaat komen aangezien wij (als eerste gebruikers) mee helpen geholpen door dingen uit te testen en met verzoeken te komen. Tot nu toe is er nog steeds geen duidelijkheid over maar daar is natuurlijk een commerciele reden voor. Ik heb niets tegen commercie maar ben wel voorstander van een open discussie. Men kan nu toch wel gewoon zeggen: "DVD-menu ondersteuning komt er wel of niet voor de 7075 ?" Want dit is al lang bekend; het is immers een strategische keuze. Het hangt niet af van de chipset. Veel potentiele kopers zitten nu ook dit forum te lezen en willen graag weten waar ze aan toe zijn voordat ze een apparaat kopen. Die mogen toch ook duidelijkheid verwachten ?
Anoniem: 1155
Anoniem: 321887
Ik zag bij de specs van de EM7080 dat er in de toekomst ondersteuning komt voor shoutcast. Hoe zit dat eigenlijk bij de 7075 die ik onlangs heb aangeschaft ?
overigens, mijn complimenten voor de 7075 in zijn algemeen en jullie support in het bijzonder
Over toekomstige functies in de EM7075 kunnen we ivm. concurrentie-technische redenen niets zeggen. Zo is het ook aan ons intern meegedeeld. Als het bij ons bekend is, zijn jullie één van de eerste die het weten.
Wat we wel kunnen melden is dat Eminent een officieel partner is van Shoutcast, en dat deze functie (indien aanwezig) in onze apparaten zal blijven werken zoals eindgebruikers dat verwachten, en er niet plotseling mee op zal houden. Shoutcast zit overigens niet direct in de productie-release van de EM7080 maar komt er 100% zeker in, via een firmware update. (Dit is aan ons bevestigd van hogerop.)
Het is vrij uitzonderlijk dat een 'Merk' op een dergelijke wijze direct, en publiekelijk met eindgebruikers communiceert. Wij zijn dan ook aan interne regels gebonden, en vragen hiervoor jullie begrip.
Kan jij bevestigen dat het commando voor het mounten goed is?
en het nieuwe commando moet dan als volgt zijn??
#!/bin/sh sleep 25
of als iemand anders kan helpen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Nu is het gewoon duidelijk, en dat kan ik waarderen.ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:51:
Over toekomstige functies in de EM7075 kunnen we ivm. concurrentie-technische redenen niets zeggen. Zo is het ook aan ons intern meegedeeld. Als het bij ons bekend is, zijn jullie één van de eerste die het weten.
Het is vrij uitzonderlijk dat een 'Merk' op een dergelijke wijze direct, en publiekelijk met eindgebruikers communiceert. Wij zijn dan ook aan interne regels gebonden, en vragen hiervoor jullie begrip.
1
2
3
4
| #!/bin/sh sleep 25 #telnetd -l /bin/sh & # Telnet gestart zonder dat BT of NZB aan 'moet' staan. mount -t cifs "//192.168.40.200/HD" "/tmp/media/usb/USB1/E4DE-3250/Netwerk" -o ro,username=eminent,password=eminent,iocharset=utf8 |
Het is goed mogelijk dat het 'mount.sh' bestand niet in het juiste bestandsformaat is opgeslagen.
Als hij het goede formaat heeft, dan ziet het er als een rotzooi uit in notepad..en goed in wordpad..
Om dat te omzeilen: Kopieer eerst eens bijv /opt/init/nzbget.sh vanaf de firmware naar de stick.
1
2
| > cd /tmp/media/usb/USB1/E4DE-3250 > cp /opt/init/nzbget.sh ./mount.sh |
Daarna mount.sh in wordpad of een andere, betere (linux) editor bewerken, alle regels behalve de eerste wissen, en je commando's toevoegen. Het zou wellicht beter zijn om die 'Netwerk' map iedere boot aan te maken zodat er een scan wordt geforceerd, maar je kunt dan het mount.sh scriptje niet meer handmatig draaien!! (hij wist anders via SMB de hele map van je NAS!)
1
2
3
4
5
6
| #!/bin/sh rm -rf /tmp/media/usb/USB1/E4DE-3250/Netwerk #let op WIST deze map. inclusief inhoud! sleep 25 #telnetd -l /bin/sh & # Telnet gestart zonder dat BT of NZB aan 'moet' staan. mkdir /tmp/media/usb/USB1/E4DE-3250/Netwerk mount -t cifs "//192.168.40.200/HD" "/tmp/media/usb/USB1/E4DE-3250/Netwerk" -o ro,username=eminent,password=eminent,iocharset=utf8 |
Nogmaals, het bestand moet in linux formaat zijn, en dat ziet er dus verkeerd / zonder enter/terugloop uit in notepad.
Bij een beta en tweaks zoals dit, verwachten we dat de gebruiker wel enig linux kennis heeft.
Ja dat begrijp ik,maar ook de mensen zonder linux kennis willen graag het maximale eruit halen.
Dankzij de je duidelijke uitleg is het voor mij en voor veel anderen ook wat duidelijker.
Bedankt!!
Anoniem: 330520
Is het mogelijk om het dvd-menu besturing uit de em7080 te halen en te tweaken in de firmware van de em7075? Natuurlijk vraag ik dit NIET aan EMINENTACT Connectivity Solutions schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:38:
[...]
Als iemand zich geroepen voelt om tweak firmwares uit te brengen, dan is hij/zij zeker welkom.
Tot die tijd proberen we wel zoveel mogelijk tweaks mee te nemen natuurlijk.
De firmware van de EM7075 is open, alle tools zijn beschikbaar. Als iemand zich geroepen voelt, dan is een custom firmware zo te maken en te beheren. Overigens, de cramfsck tools e.d. zijn bijgewerkt op de wiki, zodat nu ook de huidige 2.0x firmwares eenvoudig uit te pakken zijn.
@Anconakip: Lees het topic even door zou ik zeggen. Het wordt een beetje het zelfde liedje als iedereen om dvd-menu's blijft vragen. (XBMC draagt overigens nergens rechten of kosten aan af en kan does supporten wat ze maar willen.)
Helaas ben ik niet zo'n tweaker.
In jullie filmpje op Youtube zie ik hele mooie thumbnails van mappen actie, animatie, comedy, enzovoort.
Is het mogelijk dat wij deze standaard thumbnails kunnen bemachtingen?
Ze zijn erg mooi en scheelt een hoop werk.
Alvast bedankt,
valkenmaster
Anoniem: 224885
Zelf dit verder geweldige apparaat nu 2 weken in bezit. Probeerde echter een serie met meerdere episodes op DVD af te spelen maar krijg telekns dezelfde aflevering te zien.
Een duidelijke uitspraak van Eminent zou helpen.
Overigens complimenten voor de service die ze hier bieden qua commentaar.
Echter duidelijk antwoord komt er niet en hoe ik, zoals ze aangeven hier, zou kunnen stappen door de afleveringen wordt mij ook niet echt duidelijk
Is het dan niet verstandiger om rm -r te gebruiken.
dus in jou voorbeeld zou dit zijn:
1
| rm -r /tmp/media/usb/USB1/E4DE-3250/Netwerk |
Als ik het goed heb wordt dan alleen de map gewist indien deze leeg is anders wordt er iig nog gevraag of onderliggende mappen ook weg moeten. vermindert toch potentieel gevaarlijke situaties.
Ik kan het mis hebben, amper linux ervaring.
De share worden nog steeds niet zichtbaar op mijn Eminent.
de shares zijn wel zichtbaar via telnet en samba (heb de samba server op de eminent aan).
Er lijkt dus iets mis te gaan bij de scan functie.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| #!/bin/sh rm -r /tmp/media/usb/USB1/949B-F906/Video rm -r /tmp/media/usb/USB1/949B-F906/Torrent sleep 25 telnetd -l /bin/sh & # Telnet gestart zonder dat BT of NZB aan 'moet' staan. mkdir /tmp/media/usb/USB1/949B-F906/Video mount -t cifs "//192.168.1.29/Media" "/tmp/media/usb/USB1/949B-F906/Video" -o ro,username=em,password=pw,iocharset=utf8 # desktop\d:\media mkdir /tmp/media/usb/USB1/949B-F906/Torrent mount -t cifs "//192.168.1.29/Torrent" "/tmp/media/usb/USB1/949B-F906/Torrent" -o ro,username=em,password=pw,iocharset=utf8 # desktop\d:\torrent |
wanneer ik alles handmatig na het opstarten (zonder mount.sh) laat uitvoren werkt het wel.
[ Voor 59% gewijzigd door WhiteAss op 01-12-2009 19:52 ]
Ik weet niet of ik de enige ben maar ik zou het heel prettig vinden om mijn muziek op lijstweergave te hebben en de video's op thumbnail weergave. Zou er een mogelijkheid zijn dit in een toekomstige firmware upgrade mee te nemen?
Helemaal mee eens, ik vind de thumbnails geweldig, maar onbruikbaar als je veel files hebt.
Anoniem: 330598
In een eerder topic gelezen over opnieuw 1.00.00 te instaleren via USB. Zou graag weten waar ik die kan vinden.
Alvast bedankt voor de reactie...
De 2.00.05d & 2.00.05e firmwares zijn beta's, die mogelijk niet direct goed booten.
Mbt. de beta's, zoals eerder gemeld wordt hier door ons geen support op beta's gegeven.
Besluit je toch een beta te flashen, dan is er alleen via het topic over te communiceren.
Beta's zijn niet 'af' en niet voor 'productie', en gebruik ervan is dus op eigen risico!
Om je speler te herstellen:
We adviseren je om versie 1.00.04 op stick te zetten, en met die firmware te starten, dan zou na enkele minuten de speler op moeten komen en zichzelf naar 1.00.04 terug flashen.
(Advies is om daarna via netwerk de unit naar de officiele 2.00.05 versie te upgraden.)
Download link voor 1.00.04 : http://downloads.eminent-online.com/EM7075_1.00.4.zip
(Om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen zullen we kijken of er een beta-programma is op te zetten, voor mensen die hierin geinterreseerd zijn.)
[ Voor 39% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 02-12-2009 11:31 . Reden: Download link + beta melding. ]
Count me in !!!!ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:03:
(Om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen zullen we kijken of er een beta-programma is op te zetten, voor mensen die hierin geinterreseerd zijn.)
Anoniem: 330307
Wie heeft dit probleem ook en kan mij wellicht helpen....
Misschien kan iemand met een Qnap je op weg helpen om de bestanden wel via gedeelde mappen te laten zien.
Meestal moet er een user of 'everyone' lees/schrijfrechten op de betreffende share worden gegeven. Hoe dit precies gaat verschilt per NAS.
Anoniem: 330739
alvast bedankt voor de reactie.
Heb je nog nooit van Google gehoord?Anoniem: 330739 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:43:
Ik wil de homecinema set HTS 3270 van Philips kopen zodat ik ook bestanden met DTS geluid kan afspelen. Weet iemand of deze compatible is met de EM7075?
alvast bedankt voor de reactie.
Ja dus....
Anoniem: 330739
volgens de eminent helpdesk is de set niet compatible omdat er alleen een optische uitgang op zit en geen optische ingang. Maar zoals ik het zie zit er zowel een uit als ingang op.
Anoniem: 330598
Geprobeerd om 1.00.04 terug te zetten. Gebeurd helemaal niets, verschillende geformateerde (fat 32 en ntfs) usb sticks gebruikt.Opstarten met usb, zonder,wachten en niets. Steeds maar wachten op loading.
Veel vaker beta versies getest, wanneer het crashte of niet beviel kon je altijd resetten of opnieuw instaleren, waarom dan niet met de eminent 7075. Wat nu??????
@Geertrijns: Eminent is geen 'verkoop-advies-helpdesk'. Voor digitaal geluid heb je een Optische of HDMI ingang nodig op je versterker. Uiteraard moet die versterker ook de digitale audioformaten ondersteunen(lees, hij moet ze kunnen decoderen) die jij wilt horen. We raden je aan om contact met Philips te zoeken om duidelijkheid over het product te krijgen. (Wij zijn niet verantwoordelijk voor brakke productinformatie op hun website natuurlijk.)
Anoniem: 330846
- Zeer snelle start;
- Vindt direct de NAS box op het netwerk;
- goede weergave foto’s (Jpeg) en audio (WMA en MP3);
- probleemloos video (Mpg2/4, WMV, Divx, m2ts/H.264,DVD);
- update (1.00.00 naar 2.00.05 via USB) probleemloos;
- Geen lastige manier meer om de directory-structuur naar de EVA over te halen (koste daarmee per keer 20 minuten), maar zie wel hierna;
- Maximaal MPEG2 op de EVA was 720p over netwerk, nu 1080p mogelijk. Performance van de box is veel beter.
Er resten een paar puntjes, die mijns inziens verbetering behoeven:
1. Na iedere audio of video track is er een tijd van 1 à 2 seconden (meer dan 5 seconden bij video) voor de volgende begint. Vooral bij audio erg irritant, als 2 tracks op CD elkaar direct opvolgen. Dit kan denk ik worden opgelost door eerder de nieuwe track te lezen/bufferen, waardoor vloeiende overgang ontstaat als op een CD.
2. Bij starten van de box staat het menu op FILM. Als je later op home drukt kom je terecht op de root van je keuze (bijvoorbeeld netwerk). Waarom niet gekozen voor 1 vast punt voor alle start/home acties. Is bijvoorbeeld handig met een Harmony (of vergelijkbare) afstandsbediening.
3. Directory index wordt deels niet bijgewerkt via Netwerk/media server, terwijl er wel nieuwe bestanden/mapen op schijf staan. Via netwerk/gedeelde bestanden en op USB wordt wel een bijgewerkte index gevonden/gemaakt. Soms wordt een hele map niet gevonden, soms wel de map maar met maar 1 file, soms alles.
TV: Philips 32PFL9603
NAS: Netgear DUO
2. Dit is hoe de OSD werkt. Je kunt het apparaat uit/aanzetten, dan is hij terug op een vast punt
3. Netwerk - Media server. Je UPnP media server op de NAS die update zijn database niet snel genoeg.
Uitleg: De meeste UPnP media servers maken een database met items, en werken deze periodiek bij. Ze doen dit, omdat ze dan via UPnP een serie categorie-lijsten of sorteringen kunnen maken. Bijv. alle nummers van Abba, terwijl deze in 10 verschillende mappen staan. Als je een bestand op de NAS opslaat, dan triggert deze niet automatisch een rescan van je UPnP bibliotheek. Dit 'probleem' zit dus helaas in je NAS. Mogelijk kun je dit bijstellen door een 'library rescan' of iets in die richting te forceren, in de webpage van je Nas.
Afhankelijk van hoeveel media je hebt staan, kan dit wel even duren en/of wordt je NAS er trager door. Dit is ook de reden dat een dergelijke scan niet iedere minuut wordt uitgevoerd. Het zou je nas onbruikbaar traag maken..
Nog enig idee waarom het niet werkt met de mount.sh script?
Hij scant en mount niet bij het opstarten...handmatig werkt het wel.
Ron
Ik ervaar het toch wat anders. Updates op een fileshare (SMB, geen UPnP) op een van de servers "ziet" de 7075 pas na een behoorlijke vertraging. Tijdens het gewone "browsen" door de folders worden wijzigingen in het filesystem niet gezien. Het lijkt wel of hij eenmalig een folder ophaalt, en daarna een gecachte versie gebruikt.ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:48:
3. Netwerk - Media server. Je UPnP media server op de NAS die update zijn database niet snel genoeg.
Uitleg: De meeste UPnP media servers maken een database met items, en werken deze periodiek bij. Ze doen dit, omdat ze dan via UPnP een serie categorie-lijsten of sorteringen kunnen maken. Bijv. alle nummers van Abba, terwijl deze in 10 verschillende mappen staan. Als je een bestand op de NAS opslaat, dan triggert deze niet automatisch een rescan van je UPnP bibliotheek. Dit 'probleem' zit dus helaas in je NAS. Mogelijk kun je dit bijstellen door een 'library rescan' of iets in die richting te forceren, in de webpage van je Nas.
Afhankelijk van hoeveel media je hebt staan, kan dit wel even duren en/of wordt je NAS er trager door. Dit is ook de reden dat een dergelijke scan niet iedere minuut wordt uitgevoerd. Het zou je nas onbruikbaar traag maken..
Heb vandaag de mijne ontvangen en die werkt perfect. Wil hier niet voor andere producten reclame gaan maken, stuur daarom even een PM als je interesse hebt.

is dit het product dat jullie hebben verstuurd?
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 327883 op 03-12-2009 15:53 ]

Het moet wel een specifiek type zijn, deze afbeelding is enkel ter illustratie. (jou extender die werkt overigens altijd.)
Maar vanwege mijn ongeduldigheid heb ik voor deze "IR repeater" gekozen en inderdaad zoals je zegt hiermee kunt je tot 3 producten achter de deurtjes aansturen!
Anoniem: 329007
Als ik een film aan het kijken ben met een losse SRT (of andere) subtitel file, dan werkt dat allemaal prima.
Stop ik de film halverwege, om een andere keer verder te kijken, is er ook nog niet echt een probleem.
Maar als ik dan later de film daadwerkelijk af wil kijken, dan kloppen de ondertitels niet meer.
Ze lopen dan niet meer synchroon met de film.
Dus met andere woorden, als je een film kijkt met ondertitels moet je hem ineens afkijken, anders werkt het dus niet..... Is dit een bekent probleem ?
grtz
Anoniem: 326997
Bij sommige films hapert ( MKV ) het beeld via de eminent en bij andere gaat het geluid ( MPEG4 ) er na een tijdje uit terwijl als ik het op de PS3 speel dan speeld hij al die films gewoon normaal.
Die eminent had ik gekocht omdat hij alle formaten die de PS3 kon afspelen ondersteunt en nog veel meer.
Het lijkt erop dat ik een beetje in die eminent 7075 heb vergist.
Ik zou eerst eens een andere netwerkkabel proberen tussen je router en de eminent.
Ik heb hier absoluut geen problemen met mkv's,hij speelt alles feilloos af zonder haperen.
Lijkt me meer een netwerkprobleem.
Groet ron
2 dagen aan het testen geweest met mount.sh
Het werkt een beetje, maar nog niet helemaal.
1. Eerste keer booten met mount.sh werkt (met mkdir /tmp/media/usb/USB1/C886-B1CB/Test in mount.sh)
Alle media zijn na de mediascan benaderbaar onder films/fotos/muziek!
2. Na opnieuw booten van de EM7075. De USB wordt regelmatig niet herkend tijdens opstarten. 3 smaken:
- Lichtje op USB stickje gaat aan, maar rechtsboven in het scherm geeft hij aan dat hij niet herkend wordt
- Lichtje op USB gaat niet aan, en rechtsboven in het scherm geeft hij aan dat hij niet herkend wordt
- Lichtje op USB gaat knipperen en USB wordt herkend
3. Als de USB na een paar keer booten herkend wordt en ik selecteer Films/Alle Films etc krijg ik: "Geen toegang tot deze map". Idem bij Foto's en Muziek.
ECHTER als ik via het netwerk via de EM7075 SAMBA toegang de USB stick benader en naar de gemounte directory ga heeft hij wel netjes de NAS gemount.... (dus mount.sh werkt)
4. Vervolgens zijn er 2 manieren om het weer werkend te krijgen:
- de mdir en mount statement veranderen naar bijv mkdir /tmp/media/usb/USB1/C886-B1CB/Test2
dan maakt hij weer opnieuw een mediacollectie aan en werkt het weer tot de reboot van de EM7075
- in de instellingen mediacollectie uit zetten en weer aan zetten. Hij maakt wederom opnieuw de collectie aan en alles werkt tot de reboot.
Ik hoop dat het helpt met deze info om e.e.a. werkend te krijgen in de volgende firmware, want als het werkt werkt het perfect.
Anoniem: 326997
Mijn eminent en PS3 staan naast elkaar dus had ik de kabels omgeswitched maar het blijft hetzelfde.Anoniem: 302490 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:06:
@player007
Ik zou eerst eens een andere netwerkkabel proberen tussen je router en de eminent.
Ik heb hier absoluut geen problemen met mkv's,hij speelt alles feilloos af zonder haperen.
Lijkt me meer een netwerkprobleem.
Groet ron
Mijn vriendin heeft de hele dag gewoon kunnen kijken en nu willen we samen gaan kijken doet ie het niet. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Na een systemreset doen alle bestanden het weer.......is er ergens een errorlog te bekijken waardoor deze fouten in eerste instantie werden veroorzaakt?
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 327883 op 05-12-2009 11:58 ]
Is het ook mogelijk om vanaf een Windows 7 machine via de MediaPlayer direct naar de Eminent te streamen?
Is het ook mogelijk om YouTube films te bekijken?
gr,
Mark
Komt het nu omdat de TrueHD track alleen via HDMI wordt doorgegeven? De EM7075 zit via een optische kabel naar mijn homecinemaset (Samsung HT-BD7200) deze ondersteund zowel DTS als TrueHD. Ik heb alleen geluid. Ik las eens in dit topic dat in een TrueHD track ook nog de normale DTS track verstopt zit en ik op deze manier altijd geluid moet hebben. Maar dat heb ik niet, hoe kan dat?Algemeen
ID : 1
Volledige naam : Y:\Films\High Definition\The.Hangover.2009.1080p\The Hangover 2009 Extended Cut remuxed (1080p).m2ts
Formaat : BDAV
Formaat/Info : Blu-ray Video
Bestandsgrootte : 15,3 GiB
Duur : 1h 47mn
Totale bitrate : 20,3 Mbps
Maximale Totale bitrate : 35,5 Mbps
Video
ID : 4113 (0x1011)
Menu-ID : 1 (0x1)
Formaat : VC-1
Formaatprofiel : AP@L3
Bitrate : 18,8 Mbps
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 1 080 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Framerate : 23,976 fps
Colorimetrie : 4:2:0
Scansoort : Progressief
Bits/(Pixel*Frame) : 0.379
Stroomgrootte : 14,2 GiB (93%)
Audio
ID : 4352 (0x1100)
Formaat : AC-3
Formaat/Info : Audio Coding 3
Formaatprofiel : TrueHD
Bitrate-modus : Variabel
Bitrate : 640 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Samplerate : 48,0 KHz
Stroomgrootte : 494 MiB (3%)
Taal : Engels
Tekst #1
ID : 4608 (0x1200)
Formaat : PGS
Taal : Nederlands
Tekst #2
ID : 4609 (0x1201)
Formaat : PGS
Beetje onduidelijk...Binnetie schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 17:38:
Als ik de volgende film afspeel heb ik geen geluid.
[...]
Komt het nu omdat de TrueHD track alleen via HDMI wordt doorgegeven? De EM7075 zit via een optische kabel naar mijn homecinemaset (Samsung HT-BD7200) deze ondersteund zowel DTS als TrueHD. Ik heb alleen geluid. Ik las eens in dit topic dat in een TrueHD track ook nog de normale DTS track verstopt zit en ik op deze manier altijd geluid moet hebben. Maar dat heb ik niet, hoe kan dat?
Maar ik denk dat je geen geluid hebt. En dat komt volgens mij doordat je geen gebruik maakt van een HDMI kabel. Optisch is niet geschikt voor dit soort signalen.
Que?! DTS wordt prima ondersteund door deze streamer mits aangesloten op een device die het kan decoderen zoals een reciever.Anoniem: 73017 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 20:26:
DTS wordt bij deze streamer juist niet via HDMI doogegeven. AC3 wel
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Alle 5.1-achtige signalen worden onveranderd via zowel HDMI als optisch doorgegeven. TrueHD kan technisch gezien prima over TOSLINK of S/PDIF, maar mag niet omdat het geen beveiligd pad is, in tegenstelling tot HDMI waar "digitaal kopieren" vrijwel onmogelijk is. De 7075 geeft dus TrueHD/DTS-MA via HDMI (mist je TV/versterker dat ondersteunt), maar niet via de optische uitgang, zoals dat volgens de standaarden wordt voorgeschreven.
Jouw file zal dus geen geluid geven als je de versterker optisch hebt aangesloten. De enige manier om geluid te krijgen is aansluiten via HDMI. Waarom die Samsung TrueHD ondersteunt, maar geen HDMI-input heeft, is me een raadsel.
Zie ook hier voor info over TrueHD.
Bedankt voor je antwoord. Het is duidelijk voor mij. Ik heb wel een HDMI ingang, maar deze is aangesloten op de TV. Meerdere ingangen zitten er niet op. Alleen tullip en optisch.
Anoniem: 332493
Iemand die dit probleem herkent (en opgelost heeft)?
Wouter
Anoniem: 73017
Lezen: DTS NIET via de HDMI (wel optisch out) AC3 wel via HDMI.renzo4000 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 22:31:
[...]
Que?! DTS wordt prima ondersteund door deze streamer mits aangesloten op een device die het kan decoderen zoals een reciever.
Aangezien ik al veel MKV bestanden had gedownload, waarbij alleen DTS geluid zat, had ik dus geen geluid op mn TV. Dit dan maar opgelost mbv programma popcorn mkv audioconvertor (www.heartware.dk) Maakt er een mkv bestand van met AC3 geluid. (Totdat er beneden een surroundsetje bij komt).
Wat brabbel je nou? Even los van het feit dat het beschreven is heb IK toch echt DTS via HDMI op mijn ONKYO 507.Anoniem: 73017 schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:05:
[...]
Lezen: DTS NIET via de HDMI (wel optisch out) AC3 wel via HDMI.
Aangezien ik al veel MKV bestanden had gedownload, waarbij alleen DTS geluid zat, had ik dus geen geluid op mn TV. Dit dan maar opgelost mbv programma popcorn mkv audioconvertor (www.heartware.dk) Maakt er een mkv bestand van met AC3 geluid. (Totdat er beneden een surroundsetje bij komt).
ff een qoute uit de startpost
"• Optisch en stereo (Dolby Digital and DTS supported by TOSLINK digital output & HDMI)"
Wat lees jij anders dan dat ik lees?? Dan moet je EXPLICIET noemen dat jij geen DTS kunt decoden op je tv, dat is een heel ander verhaal dan dat DTS niet via HDMI wordt ondersteund. Gaaappp, sorry voor het ontopic geneuzel.
Anoniem: 73017
Je hebt volledig gelijk, ik heb dat stukje idd over het hoofd gezien.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 73017 op 07-12-2009 20:37 ]
@Wouter60: ik heb hetzelfde, maar dan niet met een NAS, maar met een server die gewoon 24/7 draait (zonder standby-modus of zo ). Bij mij lijkt het erop dat het "scannen" van alle netwerkshares ervoor dzorgt dat de 7075 er zo lang over doet vooraleer hij een compleet overzicht van de shares presenteert.
Wat heb je naast de 507 staan, qua boxen? Ben je er tevreden mee? Is het een aanrader? ik ben eigenlijk op zoek naar zo'n set, maar weet niet goed wat ik wil. De 507 is zeker een optie, maar wil die eigenlijk dan met een dvdspeler + boxen, gewoon een standaardpakketje. Tips?renzo4000 schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:27:
[...]
Wat brabbel je nou? Even los van het feit dat het beschreven is heb IK toch echt DTS via HDMI op mijn ONKYO 507.
Sinds zaterdag de 7075 in huis, super apparaat! Heb de laatste firmware (volgens mij 2.04?) geïnstalleerd en hij werkt bijna perfect. Het enige wat na de firmware update niet meer werkt is het unmounten (eject) van de harde schijf via USB.
Als ik op eject druk, dan vraagt hij nog keurig welke schijf ik wil unmounten, ik bevestig dit met een "ja" en dan krijg ik nog een keer die vraag welke ik wil unmounten, maar dan lijkt de MediaPlayer "vast te zijn gelopen". De zandloper (ronddraaiend cirkeltje) blijft gewoon nog draaien, maar hij gaat niet terug naar het hoofdmenu.
De harde schijf lijkt wel te zijn ge-unmounted, want hij verdwijnt als netwerkschijf. De enige manier om de EM7075 weer in te schakelen is door stroom er af te halen, hij reageert niet op toetsen.
Is dit een bekend probleem? Voor de firmware upgrade kwam dit nog niet voor.
ff offtopic dan, over de 507 ben ik uiterst tevreden zeker voor wat je ervoor betaalt (+/-€280). Ik heb er twee relatief zware zuilen aan hangen + center + surrounds en een subwoofer. Ik zou zeggen bekijk dit topic . Om toch nog even ontopic te blijvenMosselmaniac schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:54:
[...]
Wat heb je naast de 507 staan, qua boxen? Ben je er tevreden mee? Is het een aanrader? ik ben eigenlijk op zoek naar zo'n set, maar weet niet goed wat ik wil. De 507 is zeker een optie, maar wil die eigenlijk dan met een dvdspeler + boxen, gewoon een standaardpakketje. Tips?
Anoniem: 17154
Ik had deze problemen ook aan het begin.Anoniem: 325366 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 00:09:
@Eminent
2. Na opnieuw booten van de EM7075. De USB wordt regelmatig niet herkend tijdens opstarten. 3 smaken:
- Lichtje op USB stickje gaat aan, maar rechtsboven in het scherm geeft hij aan dat hij niet herkend wordt
- Lichtje op USB gaat niet aan, en rechtsboven in het scherm geeft hij aan dat hij niet herkend wordt
- Lichtje op USB gaat knipperen en USB wordt herkend
Het bleek aan mijn schijf te liggen die een beetje gaar was.
Probeer eens een andere USB2 schijf.
Dank voor de tip, ik weet nog niet zeker of dat "USB herkennen" probleem nu is opgelost morgen meer nieuws (te laat om nu nog 10x te rebooten)
Ik heb nu de USB stick met EXT3 aangemaakt ipv FAT32 (En dat was een hele klus voor een Windows man zonder Linux machines)
Wat me opviel was dat het aanleggen van de MediaCollection veel sneller ging dan de vorige keren, kan dat aan het verschil FAT32/EXT3 liggen?
@All: Mounten via Telnet is een workaround, die we niet officieel ondersteunen, hij is als oplossing aangeboden.
Ik vroeg het ff naar aanleiding van jouw reactie.ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:24:
@Justron25: Ik heb begrepen dat hier vanmiddag naar wordt gekeken.
Als er bij jullie gezegd dat het allemaal behoort te werken ga ik verder proberen om het aan de gang te krijgen.
Mocht het zo zijn dat dit in de firmware al niet goed geconfigureerd is,is het natuurlijk dweilen met de kraan open.