Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:04

alienfruit

the alien you never expected

Weet iemand een goede UPNP server die samen werkt met de EM7075 voor de Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-06 07:21
@EminentHelpdesk
Super dat jullie er zo hard aan werken, klein vraagje nog wat volgens mij voor jullie niet lastig moet zijn;
Zouden jullie alsjeblieft de resterende tijd kunnen laten zien van films, volgens mij weinig moeite - groot plezier... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

@Tovenaar: Dan kunnen ze meteen de witte tekst van de verlopen tijd zwart maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325366

@EminentHelpdesk

Extra info is erg handig! Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-06 09:41
alienfruit schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:48:
@Tovenaar: Dan kunnen ze meteen de witte tekst van de verlopen tijd zwart maken ;)
goed punt. komt de leesbaarheid zeker ten goede.

Dikkere zwarte lijnen bij ondertitels zijn ook nog steeds wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1155

@Eminent: nog maar eens een keer vragen, maar nu aan jou. Wat is volgens jullie de maximale netwerk throughput van de 7075?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:05
Dat klinkt spannend. Wat hebben we hier in de praktijk precies aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Mosselmaniac schreef op woensdag 25 november 2009 @ 08:43:
[...]

Dat klinkt spannend. Wat hebben we hier in de praktijk precies aan?
Dan gaat alle data versleuteld over de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Overigens heb ik de indruk dat de getoonde tijd bij DVD's incorrect is: ongeveer 2* te snel.
ben ik de enige die dar last van heeft?

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328906

@ Eminent

Ik heb sinds gisteren de EM7075 aangeschaft.
Heb zonder problemen alles kunnen updaten via internet kabel.
Heb vervolgens op een USB stick films gezet.
Deze speelt hij goed af.
MAAR.....
Het geluid is alleen maar ruis.

Ik heb een LG televisie en heb de EM7075 aangesloten via de hdmi kabel.
Alles werkt perfect, behalve dat het geluid alleen maar ruis is.
Zowel als ik hem op digitaal als op stereo zet.
Hoe kan dat?
Wat doe ik fout?
Overigens heb ik het zelfde probleem op een andere tv, dus aan de tv instellingen ligt het niet.

De films waren:

m-isbs-720p.mkv (Inglorious Basterds)
9.2009.Blu-ray.DTS.720p.x264.HDBRiSe.mkv (9 nine)

Groetjes Ruud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Anoniem: 328906 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:15:
@ Eminent

Ik heb sinds gisteren de EM7075 aangeschaft.
Heb zonder problemen alles kunnen updaten via internet kabel.
Heb vervolgens op een USB stick films gezet.
Deze speelt hij goed af.
MAAR.....

Ik heb een LG televisie en heb de EM7075 aangesloten via de hdmi kabel.
Alles werkt perfect, behalve dat het geluid alleen maar ruis is.
Zowel als ik hem op digitaal als op stereo zet.
Hoe kan dat?
Wat doe ik fout?
Overigens heb ik het zelfde probleem op een andere tv, dus aan de tv instellingen ligt het niet.

De films waren:

m-isbs-720p.mkv (Inglorious Basterds)

Groetjes Ruud.
Is dat echt KNEITERharde ruis? Echt niet normaal meer, pijn aan je oren zo hard? En dat de hardheid ook niet aan te passen is (met volumeknop)? Zodra je je TV op HDMI bron zet? Ik heb dat dus ook gehad, maar na 20x rebooten, kabel erin en eruit trekken etc, was het opeens goed, en is sindsdien weggebleven. We hebben het er maar op gegooid dat ik de kabel niet hard genoeg heb aangedrukt. Probeer dat eens? Gewoon echt ff goed aanvrotten :) Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, helaas dat is het niet.
De ruis is meer zoals je vroeger de sneeuw op de televisie had.
Mosselmaniac schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:22:
[...]

Is dat echt KNEITERharde ruis? Echt niet normaal meer, pijn aan je oren zo hard? En dat de hardheid ook niet aan te passen is (met volumeknop)? Zodra je je TV op HDMI bron zet? Ik heb dat dus ook gehad, maar na 20x rebooten, kabel erin en eruit trekken etc, was het opeens goed, en is sindsdien weggebleven. We hebben het er maar op gegooid dat ik de kabel niet hard genoeg heb aangedrukt. Probeer dat eens? Gewoon echt ff goed aanvrotten :) Succes.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 328906 op 25-11-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328906 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:15:

(...)
Je TV heeft vast en zeker geen DTS-decoder? Het lijkt erop dat je namelijk gewoon het digitale DTS-signaal hoort.en dat klinkt inderdaad als ruis. DTS kun je alleen afspelen op een versterker of TV met DTS-decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat denk ik niet.
Ik heb namelijk ook een Blu-Ray speler die ik aansluit op de hdmi.
Als ik dan de gebrande mkv bestand afspeel doet ie het wel.
Maar via de em 7075 niet.
Anoniem: 1155 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:36:
[...]

Je TV heeft vast en zeker geen DTS-decoder? Het lijkt erop dat je namelijk gewoon het digitale DTS-signaal hoort.en dat klinkt inderdaad als ruis. DTS kun je alleen afspelen op een versterker of TV met DTS-decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 16:21
Dit zou bij bepaalde tv's kunnen voorkomen, alleen hebben we dit in de laatste firmwares (2.00.x en hoger) opgelost. Heb je de speler al geupgrade ?

Edit: We lezen net dat de speler geupgrade is, dit zou dus niet meer mogen gebeuren..

Ben je in de gelegenheid om de speler eens met de tulpstekkers te proberen ? We zijn benieuwd of daar ook storing uit komt.

+ Graag het exacte type van de LG televisie vermelden, zodat we evt. kunnen nazien of daar problemen mee bekend zijn.

+ Geluid dat klinkt als sneeuw.. ? Ergo, een ksssch.. geluid ?

[ Voor 59% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 25-11-2009 13:52 ]

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328075

@Eminent:
Dat was inderdaad de oplossing, Bedankt voor de snelle hulp!

Gelijk nog een aanvullende vraag. Als ik een USB drive aansluit en de optie aanzet om mijn media te indexeren, dan krijg ik de volgende melding:
"Media library compilation requires more storage space: 4 292 301 MB"

Het is een 1,5 TB schijf met ruim 1 TB vrij.

Wat kan ik doen om dit op te lossen, zodat mijn media wel geindexeerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-06 12:04
Anoniem: 328075 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:21:
@Eminent:
Dat was inderdaad de oplossing, Bedankt voor de snelle hulp!

Gelijk nog een aanvullende vraag. Als ik een USB drive aansluit en de optie aanzet om mijn media te indexeren, dan krijg ik de volgende melding:
"Media library compilation requires more storage space: 4 292 301 MB"

Het is een 1,5 TB schijf met ruim 1 TB vrij.

Wat kan ik doen om dit op te lossen, zodat mijn media wel geindexeerd wordt?
Dat is een heleboel ruimte (4292 GB) of bedoel je met MB toch B(yte). Is dan toevallig je bestandssysteem FAT32 :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:05
Ik heb trouwens net ontdekt dat je ook plaatjes van films in de map op je server kunt zetten en als je dan kiest bij instellingen voor mapweergave in plaats van lijstweergave, krijg je ook een plaatje te zien.

Op zich leuk maar ik heb meer dan 50 films in m'n share staan en bij mapweergave zie je dus alleen maar mappen zonder titel. De titel staat onderaan het scherm als je een map selekteert. Dit is dus onhandig zoeken dus ik heb het maar weer als lijstweergave ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Eminent

Ik geloof dat het de 32LC2R of 32LC25R is.
Het ruisen is inderdaad een ksssch.... geluid zoals vroeger de sneeuw op de tv bij een zender die niet door komt.
Het beeld is overigens perfect.
Na het inpluggen van de tulp stekkers....... helemaal geen geluid meer.
Niet op digitaal als op stereo.

Ruud.
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:48:
Dit zou bij bepaalde tv's kunnen voorkomen, alleen hebben we dit in de laatste firmwares (2.00.x en hoger) opgelost. Heb je de speler al geupgrade ?

Edit: We lezen net dat de speler geupgrade is, dit zou dus niet meer mogen gebeuren..

Ben je in de gelegenheid om de speler eens met de tulpstekkers te proberen ? We zijn benieuwd of daar ook storing uit komt.

+ Graag het exacte type van de LG televisie vermelden, zodat we evt. kunnen nazien of daar problemen mee bekend zijn.

+ Geluid dat klinkt als sneeuw.. ? Ergo, een ksssch.. geluid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ruud: een van de bestanden die jij als voorbeeld noemde (vandaar mijn quote daarvan) is bevat een DTS-audiostream. Jouw TV (althans die nummers die jij noemt) bevat geen DTS-decoder. Je zult bij bestanden, met een DTS-audiostream, dus nooit geluid te horen krijgen, noch via TOSLINK dan wel tulp/cinch. Gebruik dus voor de zekerheid een file waar een DD- of gewone stereo-audiotrack in zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1155 op 25-11-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je wel voor de tip.
Ik ben op dit moment een andere file binnen aan het halen waar geen dts in zit. Ik hou je op de hoogte.
Maar toch bl;ijf ik zitten met de vraag waarom het via de blu-ray speler wel werkt met datzelfde bestand en dezelfde tv.
Anoniem: 1155 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:55:
@Ruud: een van de bestanden die jij als voorbeeld noemde (vandaar mijn quote daarvan) is bevat een DTS-audiostream. Jouw TV (althans die nummers die jij noemt) bevat geen DTS-decoder. Je zult bij bestanden, met een DTS-audiostream, dus nooit geluid te horen krijgen, noch via TOSLINK dan wel tulp/cinch. Gebruik dus voor de zekerheid een file waar een DD- of gewone stereo-audiotrack in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Anoniem: 328906 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:00:
Dank je wel voor de tip.
Ik ben op dit moment een andere file binnen aan het halen waar geen dts in zit. Ik hou je op de hoogte.
Maar toch bl;ijf ik zitten met de vraag waarom het via de blu-ray speler wel werkt met datzelfde bestand en dezelfde tv.
[...]
Omdat jouw blu-ray speler downmixt naar stereo? Of zeg ik nu weer iets geks / raars wat helemaal niet kan? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328906 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:00:
Dank je wel voor de tip.
Omdat een Blu-Ray ook een digitale stereo-track bevat en dat kan je TV waarschijnlijk probleemloos afspelen. En de optie van Mossel zou ook nog kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1155 op 25-11-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Anoniem: 1155 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:06:
[...]

Omdat een Blu-Ray ook een digitale stereo-track bevat en dat kan je TV waarschijnlijk probleemloos afspelen. En de optie van Mossel zou ook nog kunnen.
Ja, je zou ook (als je via EM7075 afspeelt) op opties kunnen klikken, en daar bij dat audio-icoontje een andere stream kunnen selecteren. (Als die aanwezig is). Misschien pakt die blu-rayspeler standaard een andere audiostream dan dat kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-07-2020

GJE

alienfruit schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:33:
Weet iemand een goede UPNP server die samen werkt met de EM7075 voor de Mac?
http://mediatomb.cc/

Ik gebruik deze onder openSUSE 11.2 x64 linux.
Werkt prima :9

1.1. Currently Supported Features

*

browse and playback your media via UPnP
*

metadata extraction from mp3, ogg, flac, jpeg, etc. files.
*

Exif thumbnail support
*

user defined server layout based on extracted metadata (scriptable virtual containers)
*

automatic directory rescans
*

sophisticated web UI with a tree view of the database and the file system, allowing to add/remove/edit/browse your media
*

highly flexible media format transcoding via plugins / scripts
*

support for external URLs (create links to internet content and serve them via UPnP to your renderer)
*

support for ContentDirectoryService container updates
*

Active Items (experimental feature), allows execution of server side scripts upon HTTP GET requests to certain items
*

highly flexible configuration, allowing you to control the behavior of various features of the server
*

support for Linux, FreeBSD, Mac OS X
*

runs on x86, Alpha, ARM, MIPS, Sparc, PowerPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update 2.00.05d beta:
OSD met tijd duidelijker+dropshadow zodat beter leesbaar.
Afbeeldingslocatie: http://downloads.eminent-online.com/EM7075-capture1_s.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 25-11-2009 16:51 . Reden: Screenie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:48:
Update 2.00.05d beta:
[afbeelding]
Ziet er strak uit :) Ty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij staat er op. De beta is alleen hier te downloaden. (Niet via web-update dus.) Zie ook de eerdere post over beta's.. 'No warranty' .. ;)

Mediatomb is een leuke. Ik zal eens kijken of ik die ook in de EM7075 zelf te plaatsen is. Is daar uberhaupt animo voor ? (De EM7075 kan dan zijn disk via UPnP ook weer delen met andere apparaten in huis.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:59:
Hij staat er op. De beta is alleen hier te downloaden. (Niet via web-update dus.) Zie ook de eerdere post over beta's.. 'No warranty' .. ;)

Mediatomb is een leuke. Ik zal eens kijken of ik die ook in de EM7075 zelf te plaatsen is. Is daar uberhaupt animo voor ? (De EM7075 kan dan zijn disk via UPnP ook weer delen met andere apparaten in huis.)
Voor mij niet, zo te zien. Eerst maar 's kunnen spoelen ;) Ik wacht ook even met updaten tot de officiele release er aankomt, denk dat dat wel verstandig is. Hoewel, die fix van grote NZB's zit er ook in... hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 13:57
Heb de beta binnen en loopt hier als een zonnetje, de vorige ook al trouwens. Merci voor de snelle updates!

Mediatomb of een andere upnp server in de EM7075 kan mij niet zo boeien. Een rss-feed/nzb grabber wel, dat zou helemaal top wezen. (dat ie mailt als er wat nieuws in de feed gedownload is ofzo.. net zoals Sabnzbd doet.)

Mosselmaniac: De uploadstatus van de nzb file wordt nu correct weergegeven, en ik had wat files die eerst niet wouden uploaden, maar nu wel. Dat met dat spoelen zit echt aan jou kant, jij bent de enige met dit probleem volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-06 12:04
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:48:
Update 2.00.05d beta:
[afbeelding]
Als de info toch uitgebreid wordt, zou het ook mogelijk zijn om informatie over de refresh rate en interlacing achter de resolutie te plaatsen? Dus bijvoorbeeld:
1920x800@24p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329007

Sinds van de week deze Mediaplayer ook aangeschaft.
Alleen loop ik nu tegen een probleempje aan.
Ik wil hem graag aan mijn netwerk koppelen, maar ik heb absoluut geen mogelijkheid een kabel te trekken van de player naar de router. Daarom moet ik de kabel van de player naar mijn pc leggen... Mijn pc is op zijn beurt weer draadloos gekoppeld aan een router..

Maar ik krijg het niet voor elkaar.. ik ben niet zo makkelijk in netwerken aanleggen.
Wie o wie kan me een duidelijke handleiding bezorgen voor het instellen van het netwerk.
Liefst in jip en janneke taal dus.

Ik heb hem overigens met de bijgeleverde kabel geprobeerd en met een crossed linked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mij niet, ik heb al een NAS met UPnP.
Toegang tot Uitzending Gemist etc of een bruikbare Thumbnail browser lijkt mij handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
mediaserver op mijn mediaspeler hoef niet zo van mij.

ziet er netjes uit die extra info op de OSD.
heb ik meteen weer een nieuw ideetje. is het niet mogelijk om deze OSD verplaatsbaar/te verplaatsen naar boven zodat deze niet over de ondertitel heen staat? dit is vooral lastig direct na hervatten van een film.

browseable maken van archive (rar/zip/001) is dit mogelijk?

Ik ben behoorlijk tevreden met het apparaat maar tweaker kan nooit kwaad natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153866

Via Netwerk Gedeelde mappen selecteer ik mijn DNS323. Vervolgens krijg ik de shares te zien.
Maak ik een extra share aan op de NAS gekoppeld aan een user dan is deze niet zichtbaar.
Enig idee hoe ik dit dan wel voor elkaar kan krijgen?

@Rob_S

Volgens mij
1. Automatisch inloggen uitzetten
2. Inloggen op share met username / password
3. Automatisch inloggen weer aanzetten

Dat werkte tenminste bij mijn shares met ACL

@EminentHelpdesk

Update 2.00.05d beta wil bij mij niet installeren.
Ik doe net als alle vorige updates de files (nu 2) in de root van m'n USB maar hij geeft na een reboot niet zoals de vorige keren aan dat er een nieuwe firmware is.

• alienfruit

alienfruit

Ik heb inmiddels Mediatomb geinstalleerd alleen nu wilt het alleen geen enkele mkv-bestand afspelen. Transcoding is toch niet nodig? Ik heb het volgende toegevoegd aan mijn config.xml bestand in <extension-mimetype>:

<map from="mkv" to="video/x-matroska"/>

Nu worden de bestanden wel weergegeven maar krijg ik continue alleen ronddraaiend cirkel te zien. Hetzelfde bestand speelt prima af via mijn usb stick (planet.earth.part08.720p.hddvd.x264-medieval.mkv)

Iemand enig idee wat ik fout kan doen?

Mijn configuratiebestand: http://pastebin.ca/1687479

[ Voor 9% gewijzigd door alienfruit op 26-11-2009 01:02 ]

@Nas-streamer: Mogelijk even de .ver file handmatig editen naar een hogere versie ? Kan zijn dat daar een fout ingeslopen is.

@Alienfruit: Mediatomb zal ongetwijfeld een logfile maken, misschien kan je daar uithalen wat er mis gaat ? Anders even op de Mediatomb-forums kijken/vragen ?

@Whiteass: Rar/Zip - Helaas onmogelijk, kost teveel cpu. OSD verplaatsen: Moeten we uitzoeken, denk van niet. (plek is vast bepaald.)

@Mauske75: Deze configuratie wordt door ons niet ondersteund, en deze tip ook niet: Onder windows XP kan je CTRL ingedrukt houden, en dan twee lan-verbindingen aanklikken. Rechtermuis erop, en zet ze 'in een netwerkbrug'. Nu zijn ze 'aan elkaar geknoopt' en kan je dus via de kabel ook op de wlan -> router, enzovoort.

@Royd: De informatie die we kunnen tonen is beperkt, en de '24p' of '23.9xx' fps info is niet voor de OSD beschikbaar, dus helaas, hier zul je het (voorlopig) mee moeten doen. ;)

@Ruudpen: Blu-Ray spelers kunnen over het algemeen alle soorten audio omzetten naar 2 kanaals stereo. De EM7075 doet dat niet met DTS geluid. Wel met andere soorten audio. (Probeer eens een MP3 bijvoorbeeld, dat zou gewoon moeten werken.)

• alienfruit

alienfruit

Bedankt! Ik zal eens rondvragen. Verder heb ik gisteren geprobeerd om nzbget te activeren alleen krijg ik een foutmelding dat het bepaalde php-bestanden niet kan vinden (template php ofzo). Ik heb software.img van de cd gekopieerd naar mijn EM7075 (v2.0.0.5) en vervolgens opnieuw opgestart en vervolgens nzb aangezet. Alleen vervolgens krijg ik bovenstaand foutmelding. Iemand bekend met dit probleem?

• Mosselmaniac
alienfruit schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:53:
Bedankt! Ik zal eens rondvragen. Verder heb ik gisteren geprobeerd om nzbget te activeren alleen krijg ik een foutmelding dat het bepaalde php-bestanden niet kan vinden (template php ofzo). Ik heb software.img van de cd gekopieerd naar mijn EM7075 (v2.0.0.5) en vervolgens opnieuw opgestart en vervolgens nzb aangezet. Alleen vervolgens krijg ik bovenstaand foutmelding. Iemand bekend met dit probleem?
je moet de .nzbget map verwijderen en dan nzbget uit en aan zetten op het kastje. volgens mij heb ik een paar posts geleden gelezen van EminentHelpdesk dat de software niet meer los (*.img) wordt aangeleverd, maar gewoon in de firmware zit...

Alienfruit: Zoals vermeld in de readme bij de firmware update, moet je na de update naar 2.00.05 de map .nzbget wissen van je usb schijf. De missende PHP files worden er daarna automatisch ingezet bij een reboot. Dit is nodig, zodat je NZBget kan beveiligen en configureren via de web interface. (Wijzigingen in de interface werden voorheen niet opgeslagen, nu wel.)

Anoniem: 329007

@Eminent Helpdesk..

Oke ik ga ermee experimenteren...

Even nog een vraag,

Ik maak gebruik van een laptop hardeschijfje, omdat die geen externe voeding nodig hebben en de voeding uit de USB van de mediaplayer haalt.
Maar als ik de Mediaplayer uit heb staan, dan blijft er op de USB toch spanning staan en blijft mijn hardeschijfje aan. Is het misschien mogelijk om eventueel in een firmware te zetten dat als de Mediaplatyer uitstaat de spanning ook van de usb af gaat zodat er geen stroom meer verbruikt wordt en de hd uitgeschakeld is. Als dat kan komt Eminent natuurlijk ook weer positief in het nieuws hé, milieubeust bezig !
:)

Anoniem: 326645

@eminent

hallo,, vergeet je mijn vraag niet??? wacht nog op antwoord. :'(

• alienfruit

alienfruit

Bedankt. Het bedrijf waasr ik mijn mediaspeler heb gekocht had de firmware update al uitgevoerd. Omdat ik hier in Zwitserland het ding niet kan krijgen én geen ethernet internet had. Zodoende heb ik de firmware instructies niet gezien. Sorry!

Verder uit interesse waarom heb je een slagschaduw toegevoegd aan de progressiebalk ipv. de tekst gewoon zwart te maken? Lijkt mij toch makkelijker en beter voor het contrast.

• arieanneke
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-07-2022
Heb hem gisteren binnen gekregen en ben even aan het testen geweest en deze topic doorgespit.

Begrijp ik nu goed dat als ik de films en muziek vanaf mijn NAS wilt benaderen (Synology DS 107+) ik dat ALLEEN kan doen vanuit het netwerk menu en dat ik niet zal vinden in de menu's film en muziek?

Dus als ik de films en muziek onder deze menu's wilt zien dan moet ik een externe HD op de USB aansluiten?

En dan krijg ik ook folder.jpg te zien want die zag ik vanaf mijn NAS ook nog niet?

Of komt er een nieuwe firmware aan die dit gaat verhelpen?

2e vraagje : ik las dat men het ww / gebruikersnaam van de NAS in de 7075 hebt gezet om verbinding te kunnen maken ..... ik kan dat nergens vinden maar doordat de juiste rechten op de NAS staan ingesteld kan ik hem wel bereiken. Is deze instelling op de 7075 soms ergens verborgen?

Groeten,

Arie

• Tovenaar
arieanneke schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:10:
Begrijp ik nu goed dat als ik de films en muziek vanaf mijn NAS wilt benaderen (Synology DS 107+) ik dat ALLEEN kan doen vanuit het netwerk menu en dat ik niet zal vinden in de menu's film en muziek?
Klopt.
Dus als ik de films en muziek onder deze menu's wilt zien dan moet ik een externe HD op de USB aansluiten?
Klopt.
En dan krijg ik ook folder.jpg te zien want die zag ik vanaf mijn NAS ook nog niet?
Klopt, deze optie werkt volgens mij alleen vanaf een HD via USB.
Of komt er een nieuwe firmware aan die dit gaat verhelpen?
Hopelijk

• Ferret

[...]
Klopt, deze optie werkt volgens mij alleen vanaf een HD via USB
Klopt niet, zie mijn eerdere posting ergens een pagina terug.

• arieanneke
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-07-2022
Bedankt voor jullie reacties, hopelijk gaat Eminent nog reageren of dit probleem in een volgende update verholpen is.

Mocht ik er externe HD aan knopen, hebben jullie een suggestie? Bren niet zo thuis in de externe HD maar zag er veel van 500GB maar ik dacht dat 1 TB al een beetje standaard was, of is dat alleen voor intern?

• Ferret
Een film (dvd) is ongeveer 4,7 Gb dus je kunt zelf uitrekeken wat je nodig hebt. Echter, hoe groter de schijf is des te lager is het bedrag per Mb. Dus, ga voor 1 Tb (of 2 :P )

• Tovenaar
Laatste tijd zijn er ook redelijk wat aanbiedingen voor een 1 TB, zo rond de 60-70 euro... WD doet het goed bij mij maar heb hem nog maar net...

Anoniem: 329201

Beste gebruikers van de EM7075 en Eminent helpdesk,

Wie zou mij kunnen helpen met het instellen van mijn NAS Synology DS107+ zo dat ik mijn media hier vanaf kan spelen, bij de helpdesk van synology krijg ik geen reactie. Via de USB werkt mijn EM7075 perfect.

Mvg, John

ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:17:
@Nas-streamer: Mogelijk even de .ver file handmatig editen naar een hogere versie ? Kan zijn dat daar een fout ingeslopen is.
Inderdaad, in het .ver bestand stond nog de b versie. Werkt nu goed. Knoppen zijn nu veel duidelijker!

• Binnetie
  • Laatst online: 18:25
Iets als een tool die automatisch film info laadt bij het selecteren van een film en een thumbnail van de film kan maken lijkt me erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik heb het inmiddels volgens de instructies gedaan. Maar ik krijg nzbget echt niet aan de gang. Ik blijf onderstaande fout houden. Terwijl ik wel in rechterbovenhoek wel het nzb icoon zie. Alleen als ik naar het ip adres van het apparaat ga krijg ik de foutmelding.
Warning: require_once(settings-template.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /opt/share/www/nzbgetweb/login.php on line 2

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required 'settings-template.php' (include_path='.:') in /opt/share/www/nzbgetweb/login.php on line 2
Ik gebruik de firmware versie 2.0.0.5. Wat doe ik fout? Ik heb mijn hardeschijf geformatteerd als NTFS en vervolgens de mediaspeler aan het lokale netwerk gehangen en vervolgens het apparaat opnieuw opgestart en nzb aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
alienfruit schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 01:14:
Ik heb het inmiddels volgens de instructies gedaan. Maar ik krijg nzbget echt niet aan de gang. Ik blijf onderstaande fout houden. Terwijl ik wel in rechterbovenhoek wel het nzb icoon zie. Alleen als ik naar het ip adres van het apparaat ga krijg ik de foutmelding.

[...]

Ik gebruik de firmware versie 2.0.0.5. Wat doe ik fout? Ik heb mijn hardeschijf geformatteerd als NTFS en vervolgens de mediaspeler aan het lokale netwerk gehangen en vervolgens het apparaat opnieuw opgestart en nzb aangezet.
Ik had dit eerder ook eens, toen zowel .nzbget als nzbget (zonder punt dus ook) verwijderd... Daarna opnieuw starten (heb er geloof ik ook de stroom nog vanaf gehad). Daarna als een zonnetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren de 2.0.0.5b geinstalleerd, en dat ging probleemloos. De cosmetische verbeteringen zijn prettig. Het gemis aan BD- en DVD-menu's blijft echter bijzonder frustrerend, evenals de noodzakelijke "USB-mount" workaround om snel aan netwerkresources te kunnen komen via de Muziek/Video menu-entries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, maar heel die map wordt niet aangemaakt. Enigste map die wordt aangemaakt is.hdplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
alienfruit schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:46:
Ja, maar heel die map wordt niet aangemaakt. Enigste map die wordt aangemaakt is.hdplayer.
Heb je NZB wel aan staan (via instellingen menu)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-06 15:45
ik zit er sterk over te denken om deze player aan te schaffen als vervanging voor mijn xbox met xbmc. ik heb alleen nog een aantal vragen:

- zit er een screensaver op (die bv. je eigen foto's laat zien)?
- zit de dvd-menu optie in de toekomst er wel aan te komen?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik heb NZB aanstaan en in de rechterbovenhoek verschijnt ook het NZB logo. Alleen geen nzbget map te vinden. Maakt niet uit of het een externe hardeschijf of usb stick is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
alienfruit schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:52:
Ja, ik heb NZB aanstaan en in de rechterbovenhoek verschijnt ook het NZB logo. Alleen geen nzbget map te vinden. Maakt niet uit of het een externe hardeschijf of usb stick is.
En als je de stekker er gewoon ff uithaalt, en een harde reboot doet? Verwijder .nzbget (zie je daar PHP files in staan (uit m'n hoofd settings.php)), en verder ben ik clueless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
alienfruit schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:52:
Een keertje in het menu uit en vervolgens aanzetten kun je ook nog proberen, vervolgens wel minuutje geduld hebben, kan eventjes duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
anconakip schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:29:
ik zit er sterk over te denken om deze player aan te schaffen als vervanging voor mijn xbox met xbmc. ik heb alleen nog een aantal vragen:

- zit er een screensaver op (die bv. je eigen foto's laat zien)?
- zit de dvd-menu optie in de toekomst er wel aan te komen?
Screensaver is het logo van Eminent, niet zo heel beoeiend, maar in ieder geval geen foto's
DVD menu hoopt iedereen op maar dat schijnt een rechten (=centen) kwestie te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Het hoeft van mij niet persé het menu van de dvd te zijn. Maar het zou mooi zijn als Eminent met een methode komt om toch een aflevering te kunnen selecteren op een dvd. Al is het maar kiezen voor een nummer ofzo.... Iets simpels zou ik al blij mee zijn. Dat doorspoelen naar aflevering 4 is natuurlijk waardeloos nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
ok, bedankt voor de info. Ik las wel dat je een foto slideshow kan starten met zelf gekozen (achtergrond)muziek.Dat zou ook al volstaan.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Valcon: We nemen je suggesties en verzoeken mee, maar een BD-ROM/BD-ISO speler ~125 euro met java en menu-ondersteuning is licentietechnisch gewoon niet haalbaar.

@Anconakip: Zie het filmpje op Youtube, daar kun je zien hoe de photoviewer+muziek werkt. Muziek kan er naar keuze achter natuurlijk.

@Kabouter: Bedoel je de USB Hub support ? Er zijn wat technische zaken die dit nog niet 'plug-n-play' mogelijk maken. (Er waren nogal wat reacties tussendoor, dus je vraag was idd. niet meer direct zichtbaar, en dus later beantwoord. Nadeel van een forum :)

@All: Over toekomstige features doen we verder geen toezeggingen of uitspraken. De concurrent leest actief mee op dit forum. En niet alle medewerkers hebben netjes een bedrijfsaccount zoals wij.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Ferret schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:33:
Het hoeft van mij niet persé het menu van de dvd te zijn. Maar het zou mooi zijn als Eminent met een methode komt om toch een aflevering te kunnen selecteren op een dvd. Al is het maar kiezen voor een nummer ofzo.... Iets simpels zou ik al blij mee zijn. Dat doorspoelen naar aflevering 4 is natuurlijk waardeloos nu....
Dit onderschrijf ik ten zeerste. Je moet toch kunnen skippen naar het volgende part / chapter / aflevering / weet ik veel? Hoef heus niet het menu.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mossel: Als je een dvd met episodes hebt kan je deze natuurlijk ook gewoon door [url="[url]http://www.makemkv.com/download/[/url]"]MakeMKV[/url] heengooien. Scheelt je ook nog schijfruimte (Als je extra talen e.d. weglaat.) en gewoon per episode klikbaar. Gewoon in één klik klaar. Kwaliteit is exact hetzelfde, alleen beter verpakt in een MKV container.

Andere programma's zoals Handbrake kunnen het ook nog eenvoudig omzetten van Mpeg-2 naar x.264 en dan worden de bestanden ook nog veel kleiner met geen (groot) zichtbaar verschil. Met handbrake duur het wel ietsje langer, met schijfruimte-winst als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik heb het aan en uitzetten al meerdere keren geprobeerd. Maar het wil gewoon niet de map aanmaken op mijn NTFS geformatteerde OneTouch HD. Kan ik op éen of andere inzien waar het fout zou kunnen gaan of misschien gewoon zelf de map kopieeren?

Het lijkt er op dat hij de naam of pad naar de gemounte hdd niet wil onthouden ofzo. Ik begin een beetje radeloos te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:12:
@Mossel: Als je een dvd met episodes hebt kan je deze natuurlijk ook gewoon door [url="[url]http://www.makemkv.com/download/[/url]"]MakeMKV[/url] heengooien. Scheelt je ook nog schijfruimte (Als je extra talen e.d. weglaat.) en gewoon per episode klikbaar. Gewoon in één klik klaar. Kwaliteit is exact hetzelfde, alleen beter verpakt in een MKV container.

Andere programma's zoals Handbrake kunnen het ook nog eenvoudig omzetten van Mpeg-2 naar x.264 en dan worden de bestanden ook nog veel kleiner met geen (groot) zichtbaar verschil. Met handbrake duur het wel ietsje langer, met schijfruimte-winst als gevolg.
Dat vereist allemaal handmatige aanpassingen aan bestanden die gedownload worden. Als dat kastje dit zelf zou kunnen (automatiseren), is dat natuurlijk ideaal. Ik ga iig niet alles loskoppelen, door een of ander programma'tje halen, om vervolgens het te kunnen kijken.Snap je wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mossel: We bieden je gewoon twee alternatieven aan. Wat jij wilt, is onmogelijk, de EM7075 is geen quadcore pc die dat zomaar eventjes doet.

De beperkingen van de EM7075 zijn algemeen bekend. Nergens staat vermeld dat we dvd- of Bluray menu's ondersteunen. Het komt in alle reviews aan de orde.

Tip: Je kunt natuurlijk ook gewoon direct de x264 versie van je favoriete serie downloaden. Die is direct als los bestand en in veel betere video en audio kwaliteit ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:33:

Tip: Je kunt natuurlijk ook gewoon direct de x264 versie van je favoriete serie downloaden. Die is direct als los bestand en in veel betere video en audio kwaliteit ook nog.
Waar Ferret en ik het over hebben zijn niet series die te downloaden zijn, maar bijvoorbeeld een DVD van Band of Brothers (met 4 afleveringen per DVD), of Friends of iets dergelijks. Ik wil niet hypocriet zijn, dus zal het argument van het omzetten van eigen DVD's even buiten beschouwen laten.

Ik verwacht van de EM7075 ook niet dat hij on-the-fly dingen uit gaat zitten rekenen, dat lijkt me overkill. In de DVD's zit die info al, waar afleveringen beginnen. Het zou fijn zijn als je dat via je AB gewoon kon selecteren, zonder dat het DVD menu zichtbaar (dus dat jullie ook geen last hebben van licentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
@EminentHelpdesk: ik kom Mossel toch even helpen.
1. Mijn Freecom van 4 jaar oud biedt zelfs dvd-menu's. Ook dat is geen Quadcore pc.... Dus ik vind die vergelijking nogal scheef als ik eerlijk ben.
2. Het is niet alleen Mossel en ik die er om vragen, nagenoeg iedereen met een 7075 vind dat dit een GROOT manco is.
3. Wat ik eerder schreef, al is het maar een simpel keuze menu (in plaats van het originele dvd-menu), dan zouden wij al blij zijn!
4. Prima dat je met alternatieven komt maar daarmee geven jullie eigenlijk aan dat er iets 'ontbreekt' aan de speler. Me dunkt dat dit reden is om juist dit op te pakken en ermee aan de slag te gaan.

Ik ben in elk geval zeer tevreden over de support hier van jullie/jou en volgens mij vragen we niet iets wat onmogelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:33:

De beperkingen van de EM7075 zijn algemeen bekend. Nergens staat vermeld dat we dvd- of Bluray menu's ondersteunen. Het komt in alle reviews aan de orde.
Dat klopt, maar er staat wel bij dat je DVD's kunt afspelen. Het menu boeit me niet.

Doorspoelen naar de volgende episode wil ik best doen, maar van het overgrote deel van de dvd's die ik heb (zowel iso als video_ts-map) speelt hij maar één aflevering, en springt vervolgens door naar de volgende iso of map. En niet altijd kan ik de ondertiteling selecteren.

Dat vind ik geen gemis, maar een gebrek.

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Daarbij; ik kijk niet vier afleveringen achter elkaar. Ik kijk vanavond afl. 1 en morgen 2. Dan moet ik dus morgen naar afl. 2 doorspoelen. Op de derde avond moet ik naar afl. 3 doorspoelen.... Enzovoort. Dat kan toch niet..... :|

/edit

Ter verduidelijking: de 7075 onthoudt (bij mij) niet waar hij gebleven is dus ik moet telkens van voor af aan gaan spoelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ferret op 27-11-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Ik sluit me hier volledig bij aan. Nogmaals: On-the-fly berekeningen uitvoeren op zware DVD bestanden is helemaal niet nodig, aangezien de informatie voor verschillende chapters of iets dergelijks gewoon in die bestanden zit. Je kunt toch op 'next' klikken, bij normale dvd spelers? Dat hij naar de volgende scene gaat? Heb je ook licenties nodig om dat te implementeren? Dan lijkt het me 'zo' gepiept om dezelfde functionaliteit te gebruiken om van aflevering naar aflevering te skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@All: Jullie verzoek om betere dvd ondersteuning is doorgegeven aan het team. Dit is al gebeurt bij de eerste meldingen die wij hierover kregen.

@Alienfruit: Gokje, je hebt geen /dev/sda1.. kun je eens via het commando 'mount' in telnet naar je em7075 kijken hoe de disk gemount is ? (als de usb schijf er aan zit.)

Ivm. weekend kunnen wij straks niet reageren. Iemand met linux kennis zou Alienfruit's HDD kunnen formatteren als hij niet op /dev/sda1 zit.. Afhankelijk van zijn antwoord natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Als ik mount intik krijg ik het volgende te zien:
/osd # mount
rootfs on / type rootfs (rw)
proc on /proc type proc (rw)
sysfs on /sys type sysfs (rw)
/dev/sigmblockh on / type cramfs (ro)
none on /proc type proc (rw)
sysfs on /sys type sysfs (rw)
usb on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
mdev on /dev type tmpfs (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw)
none on /tmp type tmpfs (rw)
/dev/sda2 on /tmp/media/usb/USB1/E2144C79144C52A9 type fuseblk (rw,user_id=0,group_id=0,allow_other)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:55
@Eminenthelpdesk

Ik denk toch dat, indien mogelijk, de focus qua extra functionaliteit op het ondersteunen van een dvd-menu moet liggen. Het is een terugkerende vraag die veel gebruikers (en nee niet alleen tweakers) tevreden zullen stellen.

Zoek binnen dit topic maar eens op "dvd menu" je krijgt dan 2 pagina's vol :-) lijkt mij voldoende aanleiding om hier iets mee te doen.

Met alle respect; Jan met de pet die gaat niet even een dvd met een tool omzetten naar mkv/x264. Aan de andere kant wordt wel een focus gelegd op nzbget wat de gewone gebruiker echt niet gebruikt maar alleen de beperkte groep "tweakers"

Maaarrr, hoe dan ook keep up the good work!

[ Voor 11% gewijzigd door renzo4000 op 30-11-2009 08:31 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik heb het inmiddels voor elkaar! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjkoning
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-03 15:36
Inmiddels 3 media players verder.. eerste was de Emtec s800 met recorder maar die werkte niet met digitenne en 1080p mkv bestanden door de oudere chipset.
Daarna de Lacie Black max erg duur maar werkte ook niet haperend geluid bij afspelen en alleen afspelen via media server.
Nu de goedkoopste Eminent em7075 en na de nieuwe firmware update en verbinding via intern netwerk (gedeelde share) werkt alles perfect onder windows 7, alle bestands formaten werken top. dvd menu zou mooi zijn in nieuwe update, maar ik ben eindelijk tevreden na 2 maanden uit proberen en veel gezeik en gezeur bij de media markt.

Wanneer je je dvd iso's en andere bestanden opent via je netwerk share dan werkt het allemaal top, en kun je alle bestandformaten openen.

Kortom voor een van de goedkoopste media spelers op de markt echt een mooi product. Klein en stil en super snel. Normaal maak ik geen reclame maar na 2 maanden ploeteren mag dat ook wel eens toch? _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door rjkoning op 28-11-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Klopt het dat EM7075 niet de rar-bestanden weggooit na het downloaden met nzbget? Verder wil het de gedownloade bestanden bij mij niet afspelen terwijl als ik de bestanden over kopieer en vervolgens afspeel via een netwerk share (samba server) dan werkt het wel... Heeft iemand dit al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rich_Art
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:17
Ik ben ook van plan om een mediastreamer te kopen.. Maar zoals zo vele zie ik door de bomen het bos ook niet meer. :)

Ik heb gewoon een CRT tv dus niet echt een noodzaak om een HD streamer te kopen. Al wil ik dit wel hebben omdat ik niet weet of ik nog lang met mijn 100Mhz breedbeeld tv doe.
Wat ik belangrijk vind is dat ik gewoon dvd menu's kan zien en daarmee dus ook scene selecties zoals je ziet bij normale dvd's.
Ik zal mijn streamer aansluiten met svideo voor beeld en optical voor geluid op mijn Home cinema set.
Ik kijk dus alleen maar dvd5 en dvd9 en luister waarschijnlijk ook naar mp3.
Ik heb een synology nas, dus ik wil video en mp3 daar vanaf streamen.
Is deze Eminent EM 7075 daar allemaal geschikt voor?

Alvast bedankt voor de hulp.

Peace,
Rich_Art. ;)

EDIT: DVD menu's is dus niet mogelijk met de EM7075.. Mmmm dat is weer jammer.....

[ Voor 5% gewijzigd door Rich_Art op 28-11-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329959

rjkoning schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:45:
Inmiddels 3 media players verder.. eerste was de Emtec s800 met recorder maar die werkte niet met digitenne en 1080p mkv bestanden door de oudere chipset.
Daarna de Lacie Black max erg duur maar werkte ook niet haperend geluid bij afspelen en alleen afspelen via media server.
Nu de goedkoopste Eminent em7075 en na de nieuwe firmware update en verbinding via intern netwerk (gedeelde share) werkt alles perfect onder windows 7, alle bestands formaten werken top. dvd menu zou mooi zijn in nieuwe update, maar ik ben eindelijk tevreden na 2 maanden uit proberen en veel gezeik en gezeur bij de media markt.

Wanneer je je dvd iso's en andere bestanden opent via je netwerk share dan werkt het allemaal top, en kun je alle bestandformaten openen.

Kortom voor een van de goedkoopste media spelers op de markt echt een mooi product. Klein en stil en super snel. Normaal maak ik geen reclame maar na 2 maanden ploeteren mag dat ook wel eens toch? _/-\o_
Helemaal mee eens dat dit een top apparaat is, al twee maanden onder xp probleemloos in gebruik....Echter sinds mijn niewste windows 7 installatie kom ik niet meer bij mijn gedeelde mappen (vraag om wachtwoord of opent niet) Hij staat wel in mijn netwerk. Zou je mijn kunnen helpen met stap voor stap de juiste instellingen a.u.b? Alvast bedankt (ben nu namelijk ook een week aan het ploeteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Iemand al 2 stuks em7075 ? Is het mogelijk om de content van nummer 1 te spelen op nummer 2 ? Dus :
em7075-1 + harddisk ---> em70752.

En is hij ergens in Duitsland te krijgen, ik zoek me suf naar een verkooppunt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
Lijkt me dat dit gewoon mogelijk moet zijn. Op de 1e zet je samba share aan en de ander kan dan gewoon bij de share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tacohanou
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11-2022
Anoniem: 329959 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:28:
[...]
Helemaal mee eens dat dit een top apparaat is, al twee maanden onder xp probleemloos in gebruik....Echter sinds mijn niewste windows 7 installatie kom ik niet meer bij mijn gedeelde mappen (vraag om wachtwoord of opent niet) Hij staat wel in mijn netwerk. Zou je mijn kunnen helpen met stap voor stap de juiste instellingen a.u.b? Alvast bedankt (ben nu namelijk ook een week aan het ploeteren)
Ik had dat probleem ook maar na het volgen van de instructies op de volgende link was het probleem verholpen.
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2269

Ik moest trouwens ook de register settings toepassen zoals beschreven.
En zorg natuurlijk dat je de gewenste mappen gedeeld hebt met "iedereen".

[ Voor 4% gewijzigd door tacohanou op 29-11-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330143

Tevreden maar wel met een paar minpuntjes na de update 2.00.05d:
1. Veel .mkv bestanden kun je niet doorspoelen, na paar x drukken gaat ie terug naar menu of geeft ie de melding: Afspeelfout: Video-codec niet ondersteund, ook hervatten na stoppen werkt niet; blijft hangen.
Dus in1x kijken is de enige optie...
2. Ziet vaak USB-HDD niet . Alleen na reset of power off/on.
3. Loopt soms vast na een nacht downloaden. Alleen power off/on helpt.
4. Ziet pc/notebook vaak niet in 1 x in het netwerk. Wel na reset of power on/off. (DHCP)

Verder wil ik'm niet meer missen naast m'n tv...

Ga vooral door met de firmware updates, er zijn vele verzoeken voorbij gekomen waar ik me volledig bij aansluit.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 330143 op 29-11-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
@26-MNO-26
Klinkt ook als probleem met HD, heb recentelijk een bijzonder grote job gestart waarmee hij twee dagen aan het downloaden was en vervolgens nog drie aan het uitpakken, allen zonder enige problemen... Meen overigens wel dat MosselManiac dezelfde problemen had met doorspoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
@EminentHelpdesk

En deze week nogmaals: In welke firmware verwachten jullie de 'NAS shares mounten via USB' te realiseren/automatiseren?
De telnet workaround met zelf mounten werkt goed, maar is erg bewerkelijk en vervalt bij elke reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Anconakip

Ha ha, ik durfde het niet meer te vragen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
tja, lijkt me toch niet al te moeilijk om te implementeren. Vandaar gewoon nog een keer deze vraag.
Anoniem: 325366 schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:17:
@Anconakip

Ha ha, ik durfde het niet meer te vragen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Tovenaar schreef op maandag 30 november 2009 @ 08:38:
@26-MNO-26
Klinkt ook als probleem met HD, heb recentelijk een bijzonder grote job gestart waarmee hij twee dagen aan het downloaden was en vervolgens nog drie aan het uitpakken, allen zonder enige problemen... Meen overigens wel dat MosselManiac dezelfde problemen had met doorspoelen...
Klopt, conclusie was dat dit waarschijnlijk ligt aan FAT32. Maaruhm, wegens een vrij hectisch leven heb ik daar helemaal nog geen tijd voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HaseMike schreef op zondag 29 november 2009 @ 06:47:
Iemand al 2 stuks em7075 ? Is het mogelijk om de content van nummer 1 te spelen op nummer 2 ? Dus :
em7075-1 + harddisk ---> em70752.

En is hij ergens in Duitsland te krijgen, ik zoek me suf naar een verkooppunt hier.
We moeten hier wel bij opmerken dat de SMB server, in combinatie met NTFS schijven niet de allersnelste manier is om data te verplaatsen. Er is echter zeker ruimte om tot de 40-50Mbps per seconde te lezen vanaf een aangesloten USB disk. Dit zal voldoende zijn voor 1080P materiaal wat met h.264 of x.264 compressie is opgeslagen.

Afbeeldingslocatie: http://downloads.eminent-online.com/EM7075-SMB-Atto.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Anconakip/Nas-streamer: We kunnen kijken of dit door te voeren is (een mount.sh script op root usb stick uitvoeren na het opstarten.). Als dat allemaal redelijk loopt, kan er misschien vandaag nog een beta uitrollen met deze functie er in. Wordt wel een redelijk tweak-achtige firmware zo, maar als we jullie er blij mee kunnen maken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
daar maak je ons zeker blij mee. Een tweak firmware is alleen maar mooi, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Ik heb ook nog een vraag over het DVD-menu. Komt dit er nou wel of niet? of is dit te moeilijk wat betreft rechten? ik heb ook een xbox (oude versie) incl. xbmc. Deze laat wel netjes de menu's zien terwijl dit toch echt al een paar jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:55
anconakip schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:47:
Ik heb ook nog een vraag over het DVD-menu. Komt dit er nou wel of niet? of is dit te moeilijk wat betreft rechten? ik heb ook een xbox (oude versie) incl. xbmc. Deze laat wel netjes de menu's zien terwijl dit toch echt al een paar jaar oud is.
renzo4000 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 18:56:
@Eminenthelpdesk

Ik denk toch dat, indien mogelijk, de focus qua extra functionaliteit op het ondersteunen van een dvd-menu moet liggen. Het is een terugkerende vraag die veel gebruikers (en nee niet alleen tweakers) tevreden zullen stellen.

Zoek binnen dit topic maar eens op "dvd menu" je krijgt dan 2 pagina's vol :-) lijkt mij voldoende aanleiding om hier iets mee te doen.

Met alle respect; Jan met de pet die gaat niet even een dvd met een tool omzetten naar mkv/x264. Aan de andere kant wordt wel een focus gelegd op nzbget wat de gewone gebruiker echt niet gebruikt maar alleen de beperkte groep "tweakers"

Maaarrr, hoe dan ook keep up the good work!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anconakip schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:56:
daar maak je ons zeker blij mee. Een tweak firmware is alleen maar mooi, toch?
Als iemand zich geroepen voelt om tweak firmwares uit te brengen, dan is hij/zij zeker welkom.
Tot die tijd proberen we wel zoveel mogelijk tweaks mee te nemen natuurlijk.

Hier is 2.00.05e firmware. In de root van je stick of schijf een mount.sh zetten, deze wordt opgepikt & uitgevoerd als hij er staat.
Begin deze als volgt:
code:
1
2
3
4
#!/bin/sh
#telnetd -l /bin/sh & # Telnet gestart zonder dat BT of NZB aan 'moet' staan.
mount commando1  # comment achter de mount
mount commando2  # enzovoort

Je kunt in deze file ook allerlei andere commando's runnen natuurlijk.

De firmware van de EM7075 is open, alle tools zijn beschikbaar. Als iemand zich geroepen voelt, dan is een custom firmware zo te maken en te beheren. Overigens, de cramfsck tools e.d. zijn bijgewerkt op de wiki, zodat nu ook de huidige 2.0x firmwares eenvoudig uit te pakken zijn.

@Anconakip: Lees het topic even door zou ik zeggen. Het wordt een beetje het zelfde liedje als iedereen om dvd-menu's blijft vragen. (XBMC draagt overigens nergens rechten of kosten aan af en kan does supporten wat ze maar willen.)

[ Voor 9% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 30-11-2009 11:41 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste