Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:22
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:04:
@eminethelpdesk: Een audio-delay functie zou wat mij betreft ook ideaal zijn zodat ik bij DTS geluid enz. dit niet appart op de receiver hoef in te stellen. Dit zou een compensatie kunnen zijn voor het ontbreken van DTS downsampling. Ook in stereo-mode kan het handig zijn (i.v.m. soms wat verkeerd gesyncte videobestanden) Ik weet niet hoe de overige gebruikers hierover denken ?
denk dat alle mensen voor zijn die een loze receiver hebben zonder hdmi in.
Het zal ook een groot pluspunt zijn voor de EM7075 want heb nog geen andere speler kunnen ontdekken die het kan. behalve XBMC.
Ookal snap ik dat het voor Eminent niet prioriteit heeft niet echt een reclame middel.
Wat een mooie gui wel zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tito129: Ik weet niet of een audio-delay functie geen prioriteit heeft, in een vorige bericht heeft Helpdesk aangegeven prioriteit te geven aan extra functionaliteit..... en dat zou dit toch zijn. Het is echter de vraag hoeveel mensen dit graag willen en in hoeverre het softwarematig te implementeren is... Afijn, hopen maar..... En hopelijk ook de DVD ondersteuning (kunnen skippen in hoofdstukken, enz. want dat krijg ik niet voor mekaar.) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 00:01:
Oh dat lijkt me een mooie oplossing. Persoonlijk vind ik het geluid van de tv over de boxen niet zo heel denderend. Maar m'n pa wil dat dat graag. Waar heb je de switch aangeschaft als ik vragen mag? Is toslink nu wat anders dan s/dpif?

Edit:
Ik kwam dit apparaatje tegen, dan hoef ik niet te schakelen: http://www.allekabels.nl/na/0/1517/Optische-Splitter.html

[...]

Hier twijfel ik, want dat zou betekenen dat ik de tv niet moet aansluiten aan een optische kabel, ik zal dan de satellietontvanger optisch moeten aansluiten en de mediaspeler optisch.
een splitter werkte niet bij mij, had ik ook geprobeerd :) ik heb hem direct bij onze leverancier besteld, maar je kan hem bij kabeltje.com ook krijgen. toslink is het type kabel die weer in de s/pdif poort past.

iemand nog een oplossing voor mij betreffende de firmware update? lukt niet via usb of internet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet je wel de files los op de usb? dus niet in een map oid,maar direct in de "root".\
Anders vindt hij ze niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:41:
@Tito129: Ik weet niet of een audio-delay functie geen prioriteit heeft, in een vorige bericht heeft Helpdesk aangegeven prioriteit te geven aan extra functionaliteit..... en dat zou dit toch zijn. Het is echter de vraag hoeveel mensen dit graag willen en in hoeverre het softwarematig te implementeren is... Afijn, hopen maar..... En hopelijk ook de DVD ondersteuning (kunnen skippen in hoofdstukken, enz. want dat krijg ik niet voor mekaar.) 8)7
Ik zag laatst ergens een fabrikant die liet de klanten stemmen op de aangedragen verbeteringen/uitbreidingen, zo kregen ze een goed beeld van waar de klanten op zaten te springen... perfect systeem lijkte me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:50:
[...]

Ik zag laatst ergens een fabrikant die liet de klanten stemmen op de aangedragen verbeteringen/uitbreidingen, zo kregen ze een goed beeld van waar de klanten op zaten te springen... perfect systeem lijkte me.
Ja, dit zou mooi kunnen via een soort online enquete. Eminent kan dan precies inventariseren waar de behoeftes liggen. En iedere gebruiker kan dan ook meedoen (i.p.v. alleen tweakers op dit forum.) Je zou zeggen dat je daarmee toch een voorsprong creeert op de concurrent (in dezelfde prijsklasse) ; je zorgt immers voor een grotere vaste aanhang. De aanwezigheid van eminent helpdesk op dit forum is natuurlijk al een goede stap voorwaarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Dat de helpdesk op het forum zit vind k grote klasse! Echt super. Ik zal die site nog eens opzoeken. Je kon alle wensen lezen (een korte omschrijving). Daarnaast zag je het aantal stemmen staan en er onder las je de status, of ze er mee bezig gingen of dat het gepland staat. Wanneer ze er mee bezig waren betekende het dat het de volgende release erin zat of verbeterd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Tovenaar schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:58:
Ik kreeg net een berichtje terug van support@eminent-online.com van mijn melding dat een bepaald Flac bestand niet afgespeeld werd. (De speler crasht hier helemaal op)

[...]

Ik ben nog niet helemaal thuis in Flac maar is een Flac met een variable bitrate zo gek?

ps voor degene die het Flac bestand willen bekijken: http://kerklaan.net/uprising.flac

edit 14:50, kreeg net een mailtje dat ze het verder uit gaan zoeken, ben benieuwd :P
Onze mensen kunnen geen probleem vinden met dit bestand. Naar usb gekopieerd, naartoe gebladerd via EM7075 en het speelt. De spelers in onze testpods lopen er niet mee vast. (fw 2.00.02). Kun je ons laten weten hoe je dit bestand afspeelt en welke stappen je precies doet om de speler te laten vastlopen ?

@All, een on-line poll is een goed idee. We hebben dit aan het team doorgegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 20-10-2009 09:18 ]

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 10:16
@EminentHelpdesk

Kreeg gister dit mailtje:
Merlijn,

Bestand is binnen en wordt doorgezet naar Sigma. Probleem in de SDK waardoor dit misgaat.
Dit is geen onderdeel dat wij direct zelf kunnen aanpassen. Het is doorgegeven, maar we kunnen
helaas geen indicatie geven waneer dit wordt opgelost.

Gr,
Alex
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik hem sinds fw 2.00.02 niet meer heb geprobeerd... Speel hem overigens via Samba, zal het vanavond thuis nogmaals proberen. Nogmaals hulde voor de snelle en goede support! Ben over het algemeen heel erg tevreden over het apparaat en jullie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 00:48:
Hallo,

Iemand het al voor elkaar gekregen om hem aan de logitech toe te voegen?
ik kan hem niet vinden in de database,wel de 7070 en de 7071.
Je kan hem de opdrachten ook niet leren omdat hij op een gegeven moment vraagt om de 1 in te drukken
en dat gaat niet zo makkelijk,aangezien er geen '1' op de ab zit.

Ik heb overigens de '525' maar volgens mij is de database voor alle harmony's gelijk toch?
Ik heb het volgende gedaan:

Ik heb eerst de Eminent EM-7071 apparaat toegevoegd. Geen knoppen aanleren.
Daarna een "Utility" activiteit aangemaakt, de apparaten toegevoegd en de knoppen een voor een laten aanleren via de optie "IR-Knoppen leren"
Nu werkt alles naar wens.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Nog even over de poll/votingsysteem. Hier kan je de desbetreffende link vinden: http://wdtv.uservoice.com/pages/17442-general.

Via uservoice.com kan Eminent een account aanmaken zo kan men wensen kenbaar maken + opmerkingen geven en de status van wensen weergeven. Heel handig. Natuurlijk heb ik een Eminent gekocht, ik wacht alleen nu dat de postbode langskomt (ze zijn laat dit keer :P)

[ Voor 51% gewijzigd door Binnetie op 20-10-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Tot nu toe zijn de 2 globale wensen in dit topic toch wel DVD Menu/Skippen hoofdstukken in ISO files en Digitaal geluid output via HDMI.

Voor mij is vooral dit laatste echt een enorme must en het moet toch niet te moeilijk te maken zijn (lijkt mij toch?).

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Misschien is dit niet de juiste plaats voor feature requests maar een paar dingetjes waar ik tegenaan loop en die misschien verbeterd kunnen worden in de toekomst (kom voorlopig toch niet aan Custom Firmware uitzoeken toe ;)):

Algemeen:
* Scrollen tracks en titels is over het algemeen schokkerig, ze steken een beetje af tegen de mooie UI
* Ik mis de resterende tijd van tracks en films
* Ik mis Internet connectiviteit zoals YouTube, Picasa en zo

Muziek Spelen:
* Volgende track is filename niet ID3 naam, terwijl dit wel in de settings is ingesteld
* Bij teruggaan uit muziekspeler naar Homescherm: naam track scrollt door NZB logo heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digitaal geluid via hdmi is n optie, zolang je maar kan kiezen tussen output via hdmi of tosslink. op mijn receiver zit namelijk geen hdmi en ik merk geen vertraging als ik dts via tosslink afspeel en mkv via de hdmi naar tv

@EminentHelpdesk; jouw suggestie om eerst op de stop knop te drukken voordat je op de power knop drukt had ik ook al bedacht. Ging er alleen van uit dat wanneer je de powerknop drukt dan ook daadwerkelijk de power er af zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste gebruikers,

Ik heb verder 0,0 technische kennis en begrijp iets niet in dit topic. Ik wil graag dit product aanschaffen, echter rest mij nog 1 vraag;

Ik zie mensen schrijven dat er geen geluid via de HDMI mee komt en dat dit apart moet worden verzorgd (ik verwoord het wellicht verkeerd). Nu is het zo dat ik begin dit jaar een Sony Bravia Full HD aangeschaft heb met allerlei verschillende aansluitingen, waaronder 3 hdmi aansluitingen. Op dit moment kijk ik nog gedownloade 1080p bestanden via mijn laptop, met geluid (via 1 HDMI kabel).

Kan ik met de aanschaf van de EM7075 nog geluid afspelen met deze bestanden op mijn Sony Bravia? Het maakt mij verder niet uit of dit via HDMI gaat of via een ander kabeltje?

Wellicht een beetje overbodige vraag gezien de hoeveelheid reacties in dit topic. Voor een leek als ik helaas soms niet helemaal te volgen.

Alvast bedankt voor het antwoord.

groeten Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WHiZZi: Wat werkt er niet met digitale output bij jou ? Digitaal betekend dat er niks gedownmixed wordt naar stereo. Als je de EM7075 op digitaal zet, dan kan je digitale receiver dit verder decoden. Is dit wat je bedoelt ?

Binnetie: Poll: E.e.a. is zoals gezegd in behandeling / overleg intern.
Wat we niet willen is een nieuw product maken op basis van de wensen. Het product is er nu, en voldoet al aan de eisen van een groot aantal kopers. Niet iedereen is een Tweaker natuurlijk.
Dat wil niet zeggen dat we zaken uit gaan sluiten, en onze orenen ogen dichthouden als een product voor verbetering vatbaar is.

@Ruud: Als de Bravia beschikt over een interne DTS decoder, dan kan hij dit geluid omzetten in stereo, zodat je het kunt horen. De meeste tv's hebben dit echter niet, waardoor je een losse, digitale receiver zult moeten aansluiten. (Je laptop zet DTS zeer waarschijnlijk om naar stereo, zodat je op de tv geluid hoort.)

[ Voor 20% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 20-10-2009 16:39 . Reden: Bravia reply.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:37:

@Ruud: Als de Bravia beschikt over een interne DTS decoder, dan kan hij dit geluid omzetten in stereo, zodat je het kunt horen. De meeste tv's hebben dit echter niet, waardoor je een losse, digitale receiver zult moeten aansluiten. (Je laptop zet DTS zeer waarschijnlijk om naar stereo, zodat je op de tv geluid hoort.)
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb even in de specs van de Bravia gekeken en in de specificaties wordt niet gesproken over DTS decoders. Ik vermoed dat dit dus niet in de Bravia zit. Betekent dit dat ik de EM7075 geen geluid kan laten meegeven naar de Bravia. Ook niet met een ander kabeltje of oplossing? Ik zou het jammer vinden aangezien ik graag de EM7075 zou gebruiken. Als het niet anders is, dan is het jammer. Nogmaals dank.

groeten Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:37:
WHiZZi: Wat werkt er niet met digitale output bij jou ? Digitaal betekend dat er niks gedownmixed wordt naar stereo. Als je de EM7075 op digitaal zet, dan kan je digitale receiver dit verder decoden. Is dit wat je bedoelt ?
Ik heb geen s/pdif input ergens en ik heb enkele mkv files met een DTS audiotrack er in. Deze worden niet over de HDMI afgespeeld maar alleen over de spdif (volgens hier) (settings zijn overigens wel goed). Ook de tulp-uitgangen geven geen geluid.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ruud; ik heb ook n bravia full hd, 40Z5500. via de hdmi speelt de 7075 gewoon geluid via de tv maar geen dts audio tracks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Volgens mij snappen heel veel niet helemaal hoe het met het geluid gaat.
De 7075 speelt geluid af via hdmi en spdif. Maakt niet uit of het DD is of DTS.
DD geluidstracks zijn compatible met stereo geluid. Dus je hoort altijd geluid.

DTS is niet compatible en moet gedownmixed worden. Dit gebeurd niet op de 7075 door dat die licentie ontbreekt.
Je zult dus voor DTS geluid je 7075 moeten aansluiten op een homecinema zet met een dts decoder.
Als je dit via HDMI doet heb je geen problemen.

Doe je dit echter via een spdif aansluiting, dan is er een kans dat je geluid eerder is dan je beeld. Dus Je hoort sneller geluid dan je lippen zit bewegen. Ook wel lipsync genoemd.
Dit is soms aan te passen op de receiver.

Ik ben zelf opzoek naar een mediaplayer waar het op aan te passen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje voor diegene met een logitech harmony.....onder welke activiteit hebben jullie de eminent gezet.
Ik krijg het niet voor elkaar om een activiteit zo te krijgen dat ik het volume via de receiver regel en dat ik dan de controle heb over de mediaplayer.En als ik een activiteit heb waar ik,terwijl de activiteit loopt,de controle heb over de mediaplayer,dan heb ik nergens de optie gehad waarmee ik me volume kan regelen.
Heb al utility,mediacenter,tv kijken,dvd kijken en videokijken geprobeerd.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem met de em7075.
ik wil dus via mijn nas(thecus n3200)mp3 gaan afspelen via het netwerk.maar nu komt het probleem.
ik kan de mp3 files wel een voor een afspelen,maar niet achter elkaar af laten spelen.
als ik een hdd via de usb poort op de em7075 aansluit kan dat wel.
heb nu van alles uitgeprobeerd maar krijg het niet werkend.
voor de rest is het een super apparaat,want hij speelt alles wat hij voor zijn kiezen krijgt.
behalve dit probleempje
heb een mailtje naar eminent gestuurt of dit wel kan.kreeg dit mailtje retour.
zie ik hier iets over het hoofd of staat er een instelling niet goed.

het probleem is opgelost.
ik had hier ergens gelezen dat je op de map moet gaan staan en dan op play drukken.
en inderdaad,nu kan ik de mp3 files achter elkaar afspelen via de netwerk nas.
had dus duidelijk iets over het hoofd gezien.

werkt het updaten van de em7075 via internet al.

Geachte heer

Voor de zekerheid hebben we zojuist getest op EM7075 (Met de nieuwste firmware) en via ons eigen netwerk en MP3's. (Via UPnP).

De MP3's staan bij ons op een netwerkschijf in een bepaalde map. We selecteren het eerste MP3 nummer en drukken op de 'Play' toets. De andere nummers worden automatisch achtereenvolgend afgespeeld. De EM7075 doet dit dus zonder problemen.

U streamt deze MP3's via UPnP vanaf de NAS? UPnP niet 100% standaard bij de verschillende aanbieders. Wellicht dat er hier een probleem in schuilt, of heeft de leverancier van de NAS een software/firmware update voor het apparaat die dit soort problemen oplost.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:41:
Nog een vraagje voor diegene met een logitech harmony.....onder welke activiteit hebben jullie de eminent gezet.
Ik krijg het niet voor elkaar om een activiteit zo te krijgen dat ik het volume via de receiver regel en dat ik dan de controle heb over de mediaplayer.En als ik een activiteit heb waar ik,terwijl de activiteit loopt,de controle heb over de mediaplayer,dan heb ik nergens de optie gehad waarmee ik me volume kan regelen.
Heb al utility,mediacenter,tv kijken,dvd kijken en videokijken geprobeerd.

Iemand een oplossing?
Ik heb Utility geselecteerd en alle apparaten handmatig toegevoegd.
Daarna werd mij gevraagd hoe ik het geluid en beeld wilde hebben.
Dus HDMI uitgang op TV, AUX over stereoset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 09:37
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:14:
@raymondw: De Onkyo ondersteunt alle formaten audio. Welk probleem heb je met de VOB bestanden ? (In jouw situatie moet je probleemloos alles kunnen doen met de EM7075. (Al je apparaten via HDMI aansluiten op de Onkyo, en dan één HDMI kabel naar de TV toe.)
Druk druk druk....
Mijn TV heeft nog geen HDMI, ouwe meuk waar ik geen geld voor over heb 8)
In mijn geval worden de VOB bestanden niet afgespeelt, zwart scherm etc
Gebruik de free TVersity UPNP server
Zal wel wat meer gaan testen, voor nu eerst mijn werk afmaken.

Wel even een pluspunt over de 2.00.02 software
In mijn geval een super stap vooruit qua beeld kwaliteit!

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:@signs

Ok ik zal het nog een keer proberen maar volgens mij werkte dat bij niet.

edit:heb net een mail gehad van logitech,zij hebben alles aangepast.

Logitech steent grote tijden!!!: :P

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:25:
Zet je wel de files los op de usb? dus niet in een map oid,maar direct in de "root".\
Anders vindt hij ze niet.
los en in een map geprobeerd. er staan echter wel andere mappen op de stick, misschien is dat het probleem? wat gebeurt er precies als het wel werkt? krijg je dan een pop-up of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm nou..de 1e keer kreeg ik wel een pop-up,de tweede keer ben ik gewoon naar updaten gegaan en toen vondt ie ze.en ik had idd ook andere mappen bij de usb opstaan en de firmware file los in de root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:14:
Library mode/Mediaverzameling 'workaround' via SMB:
(Via UPnP is dit niet mogelijk!)

Download Putty om via telnet te kunnen verbinden.
http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty.exe

1. Zorg ervoor dat BT ingeschakeld is op je EM7075. (Anders werkt telnet niet.)
2. Telnet naar het ip van je EM7075
3. Tik in "mount | grep USB1" en er verschijnt een regel info:

/dev/sda1 on /tmp/media/usb/USB1/D2E9-8C28 type vfat (rw... enz.)

4. Onthoud het /tmp/media/usb/ pad. Dit pad verschilt per stick.
5. maak een map aan op de stick : mkdir /tmp/media/usb/USB1/D2E9-8C28/Netwerk
6. mount -t cifs "//192.168.1.27/share" "/tmp/media/usb/USB1/D2E9-8C28/Netwerk" -o ro,username=pietje,password=pietjespass,iocharset=utf8

Commando 5 & 6 moeten kort na elkaar worden gegeven. De EM7075 merkt dat er een nieuwe map is gemaakt, en zal plannen om deze te scannen binnen 5-10 seconden.
Het is dus handig om deze regels in kladblok alvast voor te bereiden en dan in 1x met
shift-ins te plakken.

Krijg je foutmeldingen, controleer dan de username, password, ip-adres van je samba server, enzovoort.

Dit zal in een komende firmware geautomatiseerd worden. USB stick om de database op te schrijven is dan wel nodig.
@eminent-helpdesk

Hoe groot moet de usb minimaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:17:
[...]

Onze mensen kunnen geen probleem vinden met dit bestand. Naar usb gekopieerd, naartoe gebladerd via EM7075 en het speelt. De spelers in onze testpods lopen er niet mee vast. (fw 2.00.02). Kun je ons laten weten hoe je dit bestand afspeelt en welke stappen je precies doet om de speler te laten vastlopen ?

@All, een on-line poll is een goed idee. We hebben dit aan het team doorgegeven.
Ik heb het vanmorgen nogmaals geprobeerd met firmware 2.00.02 en ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Om het iets te verduidelijken;
Flac bestanden staan op NAS, ik open deze via Samba, hij loopt al vast op het moment dat hij in de map staat en (denk ik) de album art uit de files aan het lezen is. (Misschien dat er daar nog iets mis in is???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tovenaar: Hoeveel files staan er gemiddeld in zo'n map, en hoeveel MB praten we over ?
Soms kan een nas minder goed omgaan met het grote aantal leesacties dat bij het openen ontstaat.
Heb je de map 'gewoon' via SMB geopend of is hij via Telnet gemount op een usb pad ?
(Het bestand dat je linkte, bevat voorzover de EM7075 bij ons ziet, geen intern artwork.. )

@Justron: Controleer even welke versie je nu in de speler hebt. Systeem - en dan onderaan. Losse files in de root, en booten met de stick er in. Na enkele seconden komt er een popup. Als je deze niet krijgt, dan draai je al 2.00.02. De firmware is ~32MByte, dus je stick moet minimaal zo groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Misschien een handige howto om in een mkv bestand een nieuwe audiotrack toe te voegen met stereo MP3 geluid in Ubuntu :)

Getest net en ik heb nu keurig een MKV file met zowel ac3 geluid als een stereo audio track en deze laatste komt keurig over de TV :D

1) Je hebt mkvtoolnix en ffmpeg nodig:
$ sudo apt-get install mkvtoolnix mkvtoolnix-gui ffmpeg libavcodec-unstripped-52

2) Vraag info op van de file:
$ mkvmerge -i Walk.Hard.The.Dewey.Cox.Story.Unrated.2007.720p.BluRay.DTS.x264-ESiR.mkv

File 'Walk.Hard.The.Dewey.Cox.Story.Unrated.2007.720p.BluRay.DTS.x264-ESiR.mkv': container: Matroska
Track ID 1: video (V_MPEG4/ISO/AVC)
Track ID 3: subtitles (S_TEXT/UTF8)
Track ID 4: subtitles (S_TEXT/UTF8)
Track ID 6: subtitles (S_TEXT/UTF8)
Track ID 7: audio (A_DTS)
Track ID 2: audio (A_VORBIS)
Track ID 5: subtitles (S_TEXT/UTF8)

Track ID 7 hier is de audio stream die ik wil. Even eruit slopen dus:
$ mkvextract tracks Walk.Hard.The.Dewey.Cox.Story.Unrated.2007.720p.BluRay.DTS.x264-ESiR.mkv 7:audio.ac3

en omzetten naar MP3 met 160Kbit
$ ffmpeg -i audio.ac3 -acodec libmp3lame -ar 48000 -ab 160k -ac 2 audio.mp3

En de boel weer bij elkaar plakken:
$ mkvmerge -o Walk\ Hard\ The\ Dewey\ Cox\ Story.mkv Walk.Hard.The.Dewey.Cox.Story.Unrated.2007.720p.BluRay.DTS.x264-ESiR.mkv audio.mp3

En nu heb ik een mooie audio track erbij in mijn nieuwe MKV:
$ mkvmerge -i Walk\ Hard\ The\ Dewey\ Cox\ Story.mkv 
File 'Walk Hard The Dewey Cox Story.mkv': container: Matroska
Track ID 1: video (V_MPEG4/ISO/AVC)
Track ID 2: subtitles (S_TEXT/UTF8)
Track ID 3: subtitles (S_TEXT/UTF8)
Track ID 4: subtitles (S_TEXT/UTF8)
Track ID 5: audio (A_DTS)
Track ID 6: audio (A_VORBIS)
Track ID 7: subtitles (S_TEXT/UTF8)
Track ID 8: audio (A_MPEG/L3)

Track ID nummer 8 is het geworden, dus de 3e audiotrack in de film en afspeelbaar door de EM7075 via HDMI :)

Totale proces duurde nog geen half uur bij mij voor een mkv van 4.4GB op een Opteron 1214@2Ghz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Gisteren het apparaatje binnengekregen. Wat een geweldig ding zeg, hij zag meteen mijn NAS en de video/audio en fotobestanden. Ik was even bang dat hij alles pakt wat op mijn NAS staat maar gek genoeg alleen de Video map die ik heb. Dat is wel beter wat dat is voor mij een stok achter de deur om daar alle video heen te kopieren en dan direct netjes te sorteren op serie,film etc.

Een paar dingen wat mij opviel:

- als ik een losse m2ts file heb met een losse srt ondertitelingsbestand (met dezelfde naam als de m2ts) dan wordt deze tijdens het spelen niet weergegeven.
- ditzelfde heb ik ook met een MKV bestand en losse srt, als ik op het config knopje druk dan kan ik heen ondertiteling kiezen.
- ik heb een aantal films in die een map VIDEO_TS hebben met daarin de gebruikelijke .vob, .bup etc bestanden erin. Deze zijn niet af te spelen, je hebt wel beeld en geluid maar het werkt niet prettig omdat je geen menu hebt en niet in 1x kunt kijken naar de film (maar dat heeft iedereen geloof ik)
- ISO-bestanden wordt niet herkend bij mij (2.00.2 firmware), daarvoor geldt ook eigenlijk als wat ik bedoel bij het punt hierboven.

MKV bestanden met DTS speelt hij perfect af, zonder stotteren pakt hij ook de remuxed versies (van 40 gb groot). Hulde want lees her en der dat andere spelers zich hier regelmatig in verslikken.

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 21-10-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:44:
@Tovenaar: Hoeveel files staan er gemiddeld in zo'n map, en hoeveel MB praten we over ?
Soms kan een nas minder goed omgaan met het grote aantal leesacties dat bij het openen ontstaat.
Heb je de map 'gewoon' via SMB geopend of is hij via Telnet gemount op een usb pad ?
(Het bestand dat je linkte, bevat voorzover de EM7075 bij ons ziet, geen intern artwork.. )
10/17/2009 09:47 AM 50,705,259 01 - Uprising.flac
10/17/2009 09:47 AM 53,089,334 02 - Resistance.flac
10/17/2009 09:48 AM 40,013,499 03 - Undisclosed Desires.flac
10/17/2009 09:48 AM 48,489,389 04 - United States of Eurasia (+ Collateral Damage).flac
10/17/2009 09:48 AM 46,175,122 05 - Guiding Light.flac
10/17/2009 09:48 AM 65,555,010 06 - Unnatural Selection.flac
10/17/2009 09:48 AM 46,725,751 07 - MK Ultra.flac
10/17/2009 09:48 AM 53,138,791 08 - I Belong to You (+ Mon coeur s'ouvre a ta voix).flac
10/17/2009 09:48 AM 42,715,089 09 - Exogenesis- Symphony, Part 1 (Overture).flac
10/17/2009 09:49 AM 36,750,065 10 - Exogenesis- Symphony, Part 2 (Cross-pollination).flac
10/17/2009 09:49 AM 39,283,180 11 - Exogenesis- Symphony, Part 3 (Redemption).flac
09/16/2009 05:24 PM 7,821,854 Muse - The Resistance - Back.bmp
09/16/2009 05:26 PM 6,272,694 Muse - The Resistance - CD.bmp
09/16/2009 05:23 PM 7,403,550 Muse - The Resistance - Front.bmp

Zal hem vanavond van mijn Laptop proberen af te spelen, echter waar het mij om gaat: De speler Crasht (valt uit en start opnieuw op). Als hij een bestand niet kan afspelen; prima, maar crashen lijkt me gewoon niet goed... Wanneer ik hem met MediaMonkey open dan zie ik Artwork en volgens mij zit dit in de Flac bestanden zelf... (zie http://kerklaan.net/screendump_mm.png, dit programma speelt het overigens ook probleemloos af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

De support en reacties van eminent hier op het forum hebben er voor gezorgd dat ik zeer waarschijnlijk deze player wil kopen als tweede mediaplayer. Tel daarbij op dat de Sigma chip erg veelbelovend is en dat de GUI fraaier is en ik ben bijna om ;)

Ik heb nu al reeds een Asus o!play, maar kleine bugs en problemen worden daar niet of te traag opgepakt. Als ik dan kijk hoeveel fw fixes er al zijn uitgebracht door eminent...

Kan iemand mij ook bevestigen dat de killa sample goed afspeelt? Ik zag een filmpje ervan op youtube, maar die gaf toch wat raar beeld, waarover werd gezegd dat het door het capture device kwam. Iemand die het kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 10:14
Binnetie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:12:
- ik heb een aantal films in die een map VIDEO_TS hebben met daarin de gebruikelijke .vob, .bup etc bestanden erin. Deze zijn niet af te spelen, je hebt wel beeld en geluid maar het werkt niet prettig omdat je geen menu hebt en niet in 1x kunt kijken naar de film (maar dat heeft iedereen geloof ik)
- ISO-bestanden wordt niet herkend bij mij (2.00.2 firmware), daarvoor geldt ook eigenlijk als wat ik bedoel bij het punt hierboven.
@HelpdeskEminent: Klopt het bovenstaande (dat je een film in een VIDEO_TS map hebt dat je die niet in 1 keer kan afspelen en dat .ISO's niet herkend worden?) Dat zou toch niet moeten mogen eigenlijk... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het komt ook echt door de capture device. Killa sample vreet nogal wat bandbreedte.

Overigens, de EM7075 speelt de 'killa sample' af maar dat is niet zo'n extreme test.
Deze twee files zijn zwaar buiten de specificaties:
http://files.getdropbox.c...le_1080p_sample_16ref.mkv
http://files.getdropbox.c...s%201080p%2010000kbps.mkv
(Een capture kaart zal hier nog veel meer problemen mee hebben, daarom zitten ze niet in de video.)

Beiden spelen prima. (het tweede bestand heeft overigens geen audio erin.)
(Bij andere apparaten is dit niet het geval, alleen op Sigma-based hardware loopt dit. Ik post deze links om aan te geven hoeveel tijd en energie er in die chip is gestoken.)

Ter info, normaliter komt een BluRay m2ts eens een keer ergens tegen de 40Mbps aan met 4-5 reframes.
De 16 reframes sample komt van HD-DVD. (Je kunt hem niet eens met zoveel reframes van de originele BluRay af halen.)

@Tovenaar: Bij een crash (wat kan gebeuren door allerlei redenen) wordt het systeem door de watchdog opnieuw opgestart. Onze mensen proberen dit al druk te dupliceren. Dit is niet binnen een paar dagen al opgelost, er lopen natuurlijk ook andere zaken. (Graag begrip hiervoor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferret schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:40:
[...]

@HelpdeskEminent: Klopt het bovenstaande (dat je een film in een VIDEO_TS map hebt dat je die niet in 1 keer kan afspelen en dat .ISO's niet herkend worden?) Dat zou toch niet moeten mogen eigenlijk... 8)7
Dat klopt niet helemaal, ISO wordt gewoon herkend, zowel DVD-ISO als BD-9/25/50 BluRay isos.
VIDEO_TS wordt herkend, maar voor de beste ervaring kun je de film gewoon als ISO laten en niet de VOB's er los uithalen. (Alle backup-programma's doen dit naar ISO tegenwoordig..alleen huis-tuin en keukenrips staan wel eens als VIDEO_TS op internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Dat klopt dat er nog veel VIDEO_TS rips zijn, ik heb daarom ook de voorkeur aan ISO. Ik ga er nog eens mee stoeien want ISO afspelen werd bij mij niet herkend.

Mag ik vragen wat de 'killa sample' inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Killa sample is een MKV met zeer hoge bitrate. Het is een scene uit 'earth' met een scherm vol vliegende vogels. Deze file geld als een soort 'benchmark' voor videospelers.

Er is daarnaast nog een versie van deze sample met specs die ver boven het normale h.264 profiel liggen.
(Die hebben we hierboven gelinked.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Ik zie het, toevallig had ik die aflevering gekeken gisteravond en er was niks mis mee, de EM7075 trok hem met 2 handen op de rug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:46:
@Tovenaar: Bij een crash (wat kan gebeuren door allerlei redenen) wordt het systeem door de watchdog opnieuw opgestart. Onze mensen proberen dit al druk te dupliceren. Dit is niet binnen een paar dagen al opgelost, er lopen natuurlijk ook andere zaken. (Graag begrip hiervoor.)
Ik heb hier zeker alle begrip voor, ik ben al heel blij dat er naar gekeken wordt! Heeft absoluut geen haast, was meer om aan te geven dat er een crash was... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Ik heb een aantal iso's gemaakt van een VIDEO_TS map maar geen enkele wil afspelen. Ik kreeg bij allemaal 'video format not supported' (zo uit mijn hoofd). Jammer. Ik was van mening dat een MKV (zonder ondertiteling) met een losse srt file afspeelde, maar dit werkt niet. Anderen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Na mijn eerste vreugde over wat het apparaat kan, de complete levering met alle kabels, de eenvoudige installatie en bedieningsgemak beginnen enkele irritaties binnen te sluipen.

Ik gebruik het apparaat vrij basaal: externe hdd (NTFS) en optische kabel naar versterker.
Op de schijf zowel losse dvd-bestanden als ISO's. Daarnaast een grote sortering videoclips in alle mogelijke formaten, en enkele xvid-films en HD-films.

Voor het kijken van gewone films werkt het perfect. De videoclips, xvid's en HD-films gaan ook prima.
Aangezien ik een DTS-versterker heb, heb ik daar ook geen problemen mee.

Bij het kijken van DVD's loop ik echter tegen irritante, deels vreemde zaken aan.
  • De EM ziet niet altijd dat er ondertitels zijn. Zowel bij ISO's als bij losse dvd-bestanden. Plug ik de hdd in mijn pc, dan ziet PowerDVD ze wel. Terug in mijn EM ziet hij ze niet.
  • Bij series wordt de tweede aflevering van de ISO niet gespeeld: alleen de eerste, vervolgens stopt hij met spelen van de ISO. Voor de zekerheid ook even gecheckt: PowerDVD speelt ze wel af.
Hopelijk iets voor de volgende firmware release?

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Frag_majeuR : Herkenbare problematiek, ben ook aan het stoeien met die DVD files. Soms wel ondertiteling, soms niet.... (en vooruitskippen niet mogelijk.) Er zit schijnbaar toch een aardige variatie in die DVD-structuren. (ik speel overigens alles via netwerk gedeelde map,)

Edit: Ik ben net achter iets grappigs gekomen. Als de dvd files een een map staan die NIET Video_ts heet, dan speelt de 7075 ze wel af maar herkent hij niet dat er ondertitels bij zitten (en audio.) De map moet dus video_ts heten en dan herkent hij wel ondertitels en audiosporen.

Als je met Image-burn een Image file (iso) van de video_ts map maakt dan werken ondertitel en geluid wel.
Skippen in hoofdstukken gaat echter niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@helpdesk Eminent.

Ik heb jullie raad opgevolgd om de nzbget snelheid wat te verhogen door een harddisk als ext2 te laten draaien. Het probleem is dat als ik in de interface nzb aanzet ik via de browser de melding krijg dat de nzbget server niet draait.
Ik krijg deze melding:

ERROR: NZBGetWeb could not connect to NZBGet-Server.

Possible reasons include:
# NZBGet-Server is not running;
# IP/Port-settings are incorrect. Check config;
# Firewall is not properly configured (if nzbget-server and web-interface run on different computer).

Error-message reported by OS: Connection refused (146)

Op de harddisk zie ik ook geen mappen verschijnen waar de nzbget bestanden op staan. Hoe krijg ik de boel weer aan de praat? Ik heb al ge reboot, standby, nzb / bt uit en aan gezet maar niks helpt.

Ook krijg ik bij het zoeken naar nieuwe firmware nog steeds een foutmelding (draait onder 2.00.02) terwijl netwerk wel gewoon werkt (bv shares op windows pc)
Ik hoop dat jullie een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook best gecharmeerd van dit apparaat, ben al een tijdje aan het zoeken maar ik las dit topic en was verrast over de mogelijkheden. Ik heb wel nog een paar vragen;
1. Kan ik wireless netwerken door een usb wifi dinges erin te steken?
1.1 Kan dat ook met een usb-hub?
2. Hoe handelt het apparaat meerdere partities op een usb schijf af? Kun je simpelweg kiezen voor welke partitie je moet mounten?
3. Kun je ook media over het netwerk sharen? Via een gui of door in te loggen via een terminal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 18:23
Ik ben best tevreden met het apparaat. Punten die nog verbeterd kunnen worden zijn volgens mij:
- scrollen door lange lijsten per pagina. Bijvoorbeeld door middel van de pijltjes links/rechts.
- in het home scherm niet constant een scrollende tekst "Opslag ontbreekt of is niet beschikbaar" het zou mooi zijn om deze melding helemaal uit te kunnen schakelen.

Vraagje aan andere Harmony gebruikers. Hoe krijgen jullie de EM-7075 toegevoegd? kan hem niet vinden en de Code van de EM-7070/71 komt ook niet overeen. Als ik het handmatig probeer werken de pijltjestoetsen niet goed. 1x omlaag drukken betekend bv dat ik 3 plaatsen omlaag ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
WhiteAss schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 07:30:
Vraagje aan andere Harmony gebruikers. Hoe krijgen jullie de EM-7075 toegevoegd? kan hem niet vinden en de Code van de EM-7070/71 komt ook niet overeen. Als ik het handmatig probeer werken de pijltjestoetsen niet goed. 1x omlaag drukken betekend bv dat ik 3 plaatsen omlaag ga.
Even de probleemoplosser van het apparaat in de Logitech software starten, vervolgens aangeven dat hij teveel reageert en de danvolgende waarde op 0 zetten. Dan moet ie als een zonnetje werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 00:03:
Ik ben ook best gecharmeerd van dit apparaat, ben al een tijdje aan het zoeken maar ik las dit topic en was verrast over de mogelijkheden. Ik heb wel nog een paar vragen;
1. Kan ik wireless netwerken door een usb wifi dinges erin te steken?
1.1 Kan dat ook met een usb-hub?
2. Hoe handelt het apparaat meerdere partities op een usb schijf af? Kun je simpelweg kiezen voor welke partitie je moet mounten?
3. Kun je ook media over het netwerk sharen? Via een gui of door in te loggen via een terminal?
Ik weet alleen vraag 3 omdat ik hierervaring mee heb, ja dat kan. Ik stream zelf alles van het netwerk. Bij mij werd mijn NAS en pc herkent en kan je via het menu van de EM7075 browsen door je mediabestanden. Iets hoger in die topic staan wat links met filmpjes van het menu van het apparaat.
Via het netwerk krijg je alle bestanden in een map wel in een lijstje te zien, via een usbapparaat heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld bij elke film een cover weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Is het ook mogelijk om vanuit de computer via het netwerk in de USB-harddisk van de Eminemt te komen? Zodat ik vanuit de computer bestanden op die harddisk kan plaatsen.

Anders moet ik hele tijd de USB-harddisk loskoppelen om bestanden over te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Cardinoz schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:40:
Is het ook mogelijk om vanuit de computer via het netwerk in de USB-harddisk van de Eminemt te komen? Zodat ik vanuit de computer bestanden op die harddisk kan plaatsen.

Anders moet ik hele tijd de USB-harddisk loskoppelen om bestanden over te zetten..
Jazaker, gewoon in de Netwerk instellingen naam ingeven en hier vanuit je computer naartoe browsen (hij zou in Netwerk moeten verschijnen), anders even in Explorer \\devicenaam tikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
Tovenaar schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:08:
[...]

Even de probleemoplosser van het apparaat in de Logitech software starten, vervolgens aangeven dat hij teveel reageert en de danvolgende waarde op 0 zetten. Dan moet ie als een zonnetje werken...
Ik heb dit al wel geprobeerd (waarde 1 en 2) maar dan moet ik voor iedere regel die in naar beneden wil de knop indrukken dit vindt ik echter niet makelijk zeker bij lange lijsten niet. Is dit bij 0 niet ook het geval?

Vindt het juist een pluspunt van dit apparaat dat je lekker snel kan scrollen dit moet natuurlijk niet teniet gedaan worden door je Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
@WhiteAss
Gewoon ingedrukt houden kan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williams123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01 22:37
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:46:
Het komt ook echt door de capture device. Killa sample vreet nogal wat bandbreedte.

Overigens, de EM7075 speelt de 'killa sample' af maar dat is niet zo'n extreme test.
Deze twee files zijn zwaar buiten de specificaties:
http://files.getdropbox.c...le_1080p_sample_16ref.mkv
http://files.getdropbox.c...s%201080p%2010000kbps.mkv
(Een capture kaart zal hier nog veel meer problemen mee hebben, daarom zitten ze niet in de video.)

Beiden spelen prima. (het tweede bestand heeft overigens geen audio erin.)
(Bij andere apparaten is dit niet het geval, alleen op Sigma-based hardware loopt dit. Ik post deze links om aan te geven hoeveel tijd en energie er in die chip is gestoken.)

Ter info, normaliter komt een BluRay m2ts eens een keer ergens tegen de 40Mbps aan met 4-5 reframes.
De 16 reframes sample komt van HD-DVD. (Je kunt hem niet eens met zoveel reframes van de originele BluRay af halen.)

speel deze 2 goed op mijn 7071
vraagje ik zie dat de 7075
Ondertitels: SRT, SUB (VobSub, Subviewer), SMI, SSA, ASS, DivX Subtitle, MKV (VobSub, SRT) subtitle
ondersteunt komt er ook nog ene firmware update voor de 7071 die dit gaat ondersteunen. met name de vobsub(.sub / .idx) de rest werkt allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdslh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 12:40
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:14:
Killa sample is een MKV met zeer hoge bitrate. Het is een scene uit 'earth' met een scherm vol vliegende vogels. Deze file geld als een soort 'benchmark' voor videospelers.

Er is daarnaast nog een versie van deze sample met specs die ver boven het normale h.264 profiel liggen.
(Die hebben we hierboven gelinked.)
Goedenavond,

Ik haal maar even een post aan van je, Eminenthelpdesk. Ik stel het op prijs dat een onderneming zelf hulp biedt op een forum als het deze. Ik heb gisteren de 7075 thuis ontvangen en vind het een prettig apparaat. Sowieso fijn dat je met een full hd Tv ook Full HD beelden kunt kijken.

Mijn vraag gaat over een bestandsformaat dat-ie niet schijn te herkennen. Het gaat om eigen videobestanden die van minidv zijn omgezet (gecaptured) met avid media composer tot zgn. .mxf-files. Het zijn vrij specifieke files die ook lastig zijn te decoden met andere codecs. Eigenlijk werkt voor het avid-programma zelf goed. Zou dit in de toekomst d.m.v. firmware een mogelijkheid zijn?

M.vr.gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met mijn USB aansluiting, vaak herkent het apparaat de USB schijf niet.
Pas na een aantal keer de stekker erin en eruit halen wordt mijn schijf herkend.

Verder heb ik alle opties, die ik me kan bedenken, geprobeerd:
- Eerst schijf aan, daarna de 7075
- Eerst 7075 aan, daarna schijf aansluiten
- Lang wachten, kort wachten
- Stekker eruit en er weer in
- enz

Hebben jullie hier ook last van?

Gisteren duurde het ook een keer lang met indexeren.
Alsof de schijf op USB 1 snelheid werkte.
Ook de films speelde minder lekker af.
1080p films haperden zelfs.

Ik ben nu weer een uur bezig om mijn hd aan de 7075 te koppelen.
Ook een USB stick met MP3 ziet hij niet.
Daar gaat mijn filmavond :'(

Ligt dit aan mijn schijf, moet ik deze eerst formateren oid?

Mijn schijf is gewoon gaar.
Met mijn laptop kan ik wel de schijf lezen, maar werkt alles ook langzaam en raar.
Ik heb een andere schijf gekoppeld aan de EM7075 en alles werkt nu perfect!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:39:
[...]

Ik weet alleen vraag 3 omdat ik hierervaring mee heb, ja dat kan. Ik stream zelf alles van het netwerk. Bij mij werd mijn NAS en pc herkent en kan je via het menu van de EM7075 browsen door je mediabestanden. Iets hoger in die topic staan wat links met filmpjes van het menu van het apparaat.
Via het netwerk krijg je alle bestanden in een map wel in een lijstje te zien, via een usbapparaat heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld bij elke film een cover weer te geven.
Oei, dat heb ik slecht opgeschreven. Ik bedoel of je de media (bv usb schijf) via de mediaspeler kunt sharen naar je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Geen haast maar wel klein bugje; zonder encryptie draait NZBGet prima, met encryptie wil NZBGet niet starten... Op het moment dat ik in de config Encryption aanzet en in de settings NZB uit en aan zet gaat het mis. Zet ik de encryptie uit dan gaat het prima. Het maakt overigens niet uit of ik de poort op 563 of 119 heb staan...

Is er tevens iemand die me kan vertellen wat voor snelheidswinst ik kan halen wanneer ik mijn schijf formatteer naar EXT2? Ik vind 1,2 mbit enigszins traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Voor hen die het interessant vinden: snelheidswinstje van 1200 naar 1600 (niet veel, maar toch)
WriteBufferSize=-1
DirectWrite=yes
CreateLog=no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Tovenaar.

Heb je verder geen problemen met NZBget. Ik krijg deze met geen mogelijkheid aan de praat via een usbdrive. Het enige dat werkt is door opnieuw de firmware te flashen (2.00.2). Dan zet hij zelf de nzb files op de usbstick en werkt de server. Ook als op dat moment nzb niet via het tv menu is ingeschakeld.
Via de browser krijg ik de melding dat hij geen verbinding heeft met de nzbget server. Verder wekt alles prima, netwerk en ook films afspelen via de drive. Ik heb een email naar Eminent gestuurt. Ik hoop dat ze meer kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
@ Tovenaar

Harmony ingesteld zoals je adviseerde. Werkt als een trein, bedankt voor de tip. Scheelt me weer een avondje aanklooien ;)

Ander algemeen iets. Ik probeer via samba op mijn Windows7 (RC) te komen maar deze wordt niet gevonden. Mijn XP systeem wordt gewoon netjes gevonden. Hoe kom ik bij de shares van mijn Win7 sys. Met XBMC kon je teminste gewoon handmatig aangeven (smb:\\user:pw@ip:port) maar dat is hier niet mogelijk en auto discovery werkt blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:55:
@ Tovenaar.

Heb je verder geen problemen met NZBget. Ik krijg deze met geen mogelijkheid aan de praat via een usbdrive. Het enige dat werkt is door opnieuw de firmware te flashen (2.00.2). Dan zet hij zelf de nzb files op de usbstick en werkt de server. Ook als op dat moment nzb niet via het tv menu is ingeschakeld.
Via de browser krijg ik de melding dat hij geen verbinding heeft met de nzbget server. Verder wekt alles prima, netwerk en ook films afspelen via de drive. Ik heb een email naar Eminent gestuurt. Ik hoop dat ze meer kunnen vertellen.
Heeft mij ook een avondje gekost maar zo lang als je alle config maar in de /.nzbget/nzbget.conf doet en niets via de webinterface (behalve NZB's laden) dan moet het redelijk goed gaan. Neem gewoon even de tijd om alle instellingen na te lopen, bijvoorbeeld; als Encryption aan staat dan krijg je ook deze melding.
Er staat ook nog een melding helemaal onderaan, die geeft vaak iets meer info over wat er mis gaat (bijvoorbeeld OS: Connection refused (146))
Ik weet niet of je USB stick een ander ID/Naam krijgt als hij opnieuw gemount wordt want in de settings wordt verwezen naar iets van $MAINDIR=/tmp/mnt/USB1/K324KJHBK786768/nzbget. Mocht je USB stick dus van ID wijzigen dan kan dat een probleem zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
@EminentHelpdesk
Klein vraagje, lees in jullie OpenSource Wiki pagina dat de machine is uitgerust met een FlashRom van 2X32MB en dat hij van de secundaire FlashRom kan booten als de eerste mis gaat. Betekent dit ook dat ik een eventueel zelfgebouwde en verklote Firmware kan herstellen naar de default of moet hij hoe dan ook terug naar jullie?
p.s. heb nog niets verkloot maar just in case... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ook de bezitter van de EM7075.

Videoplayback vanaf desktop die bedraad in het netwerk hangt, loopt om de paar minuten vast, speelt vervolgens weer een paar seconden versnelt af, om vervolgens weer een paar minuten normaal af te spelen.

Kan iemand mij in de juiste richting helpen om dit euvel te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Tovenaar,

Ik zat ook te denken aan de ID van de usb stick / harddisk.
In het laatste nzbget.config zag ik de ID van de usb stick terugkomen. Weet je hoe ik ID's van usbhardisk kan achterhalen. Voorheen had ik een WDTV, hier kon je via ftp "kijken" in de mediaplayer en zo de ID achterhalen, ook de ID van de usbstick was herkenbaar. Helaas draait er geen ftp-server zodat ik deze mogelijk mis. Kan ik via telnet en busy box meer te weten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
@Creg
Volgens mij gewoon telnetten naar mediaplayer en dan zoeken naar /mnt of opt/mnt, in ieder geval iets van mnt en dan USB1 ofzo, volgens mij staat er dan een ID... (zit nu op 't werk, ga vanavond even checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tovenaar/Creg: Het is ons even onduidelijk of er (nog) problemen zijn met nzbget icm. een Ext2 (of Ex3) harddisk. Als je gewoon een disk onder linux hebt geformat, dan moet het werken. Herhaaldelijk firmware upgraden raad ik af, dat heeft geen enkel nut. Run dan even via telnet /opt/init/ het juiste script. Die genereert de config files (tenzij ze er al staan..)

Normaliter is er niets aan de hand als je de EM7075 de bestanden laat aanmaken. Dit gebeurt automatisch via een stukje script (zoals tovenaar al liet zien). Hij krijgt geen nieuwe id als je hem erin/uit haalt. De ID is te zien door via telnet het commando 'mount' te geven, als de disk is aangesloten. Als er handmatig files bewerkt worden dan gaan er dingen niet werken. Alles is zo gemaakt dat het eenvoudig werkt voor normale gebruikers, die geen disk op ext2/ext3 gaan formatteren. Dit gaat voorbij aan de support van onze 'normale' helpdeskmedewerkers. Die kunnen een hoop, maar het zijn geen Linuxgoeroes.

Dit is het stukje dat de ID / mountpoint achterhaalt..
code:
1
2
mount|grep sda|dd bs=1 skip=13|sed 's/ /\n/g'|grep usb|grep usb>/tmp/hddinfo
MOUNT=`cat /tmp/hddinfo)` ;echo HDD is at $MOUNT

Alle andere scripts gebruiken daarna het bestand /tmp/hddinfo om te achterhalen waar zij hun data moet wegzetten, en hun configuratie.

Mogelijk is je ext2/ext3 schijf niet sda1, of zijn er meerdere partities. ? Heb je de partities goed aangemaakt ? Geeft het commando 'mount' via telnet en 'fdisk -l' plak de output hier eens.. :)

@Tovenaar, Re: flashrom -> De upgradeprocedure houdt er rekening mee dat er wat mis kan gaan. Als je echter een firmware bouwt die wel gewoon goed flasht en de eerste keer boot, dan zet hij de partitie actief, en zal hij daarna er ook van blijven booten.. Let dus zeer goed op wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Manthony: Lijkt een probleem op de pc.. de data komt in ieder geval niet snel genoeg op de EM7075 aan, waardoor hij gaat bufferen, en dan probeert in te halen waar hij gebleven is. Verder ontbreken er erg veel details. Zoals eerder gezegd, ons ontbreekt de glazen bol, dus als je meer details wilt noemen, dan kunnen we je proberen te helpen.

@Tovenaar: Encryptie kost je flink wat cpu, en zou de downloadsnelheid niet ten goede komen. De versie op de EM7075 is voor snelheid geoptimaliseerd, en dus zonder SSL/TLS functie.

@mvkooten: De EM7075 is met een zeer groot aantal bekende merken schijven en housings getest. Alleen met wat oude hardware kan er af en toe een probleem optreden. Wat voor soort schijf, housing en bestandstype gebruik je ? -> Graag even per mail op support at eminent-online.com, dat werkt stukken handiger en houdt deze topic overzichtelijk.

@evdslh: Het door jou genoemde bestandsformaat wordt erg weinig gebruikt en heeft geen voordelen tov. andere containers en codecs. Het wordt voorzover wij weten nergens op ondersteund behalve met software op de pc. Ondersteuning hiervoor zal helaas niet mogelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Zojuist wilde ik een vriend even de kunsten van de EM7075 laten zien. Ik had naast de samples die door de helpdesk gepost zijn nog een sample. Deze speelde eergisteren perfect af, maar nu waar mijn vriend bij is zegt hij opeens onbekende codec (iets in die geest).

Info van het bestand:
Algemeen
ID : 0
Volledige naam : \\DISKSTATION\Video\Sample\Blu-ray Demo.mkv
Formaat : BDAV
Formaat/Info : Blu-ray Video
Bestandsgrootte : 205 MiB
Duur : 1mn 14s
Totale bitrate : 23,1 Mbps
Maximale Totale bitrate : 48,0 Mbps

Video
ID : 4113 (0x1011)
Menu-ID : 1 (0x1)
Formaat : MPEG Video
Formaatversie : Version 2
Formaatprofiel : Main@High
Formaatinstellingen, Matrix : Standaard
Duur : 1mn 13s
Bitrate-modus : Variabel
Bitrate : 21,6 Mbps
Nominale bitrate : 35,0 Mbps
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 1 080 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Framerate : 23,976 fps
Colorimetrie : 4:2:0
Scansoort : Progressief
Bits/(Pixel*Frame) : 0.434
Stroomgrootte : 189 MiB (92%)

Audio
ID : 4352 (0x1100)
Menu-ID : 1 (0x1)
Formaat : AC-3
Formaat/Info : Audio Coding 3
Duur : 1mn 13s
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 640 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Samplerate : 48,0 KHz
Stroomgrootte : 5,62 MiB (3%)
Iemand enig idee waarom hij hem nu opeens niet meer wil afspelen?
Voor eventuele mensen die dit bestand ook willen testen kan ik wel de video ergens uploaden, zijn wat wilde actiebeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Binnetje: Als je deze ergens kunt neerzetten, en de url naar support at eminent-online.com wilt mailen, graag.
Het kan zijn dat bepaalde off-spec files zaken in de war gooien, maar dat zou eigenlijk niet mogen gebeuren. Heb je het ook geprobeerd na een reboot van de speler ?

Overigens wat 'aparte' encode, Mpeg-2 heeft geen enkel voordeel t.o.v. H.264 (High@L4.1) bijv. en de file zou er een stuk kleiner van worden. Enige reden die ik hiervoor kan verzinnen is dat de file ook op een langzamere pc nog speelt. Voor mpeg-2 is minder cpu kracht nodig.

Als je echt je speler wilt showen dan zou ik de zgn. 'Remuxed' versies die op verschillende nzb-sites/communities eens bekijken. (Volgens mij al eens eerder in het topic genoemd.)

[ Voor 45% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 23-10-2009 15:21 . Reden: encode details. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Ik ben de file aan het uploaden en zal de link hier neerzetten en naar jullie mailen.

Dit filmpje heb ik eens gevonden en is wel even leuk om de beelden van te zien. De remuxed versies duren bij mij heel wat uren om te downloaden. Maar kan me voorstellen dat het het neusje van de zalm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
@ EminentHelpdesk
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:51:
@Tovenaar, Re: flashrom -> De upgradeprocedure houdt er rekening mee dat er wat mis kan gaan. Als je echter een firmware bouwt die wel gewoon goed flasht en de eerste keer boot, dan zet hij de partitie actief, en zal hij daarna er ook van blijven booten.. Let dus zeer goed op wat je doet.
Oké, maar zou ik daarna wel weer terug kunnen naar een officiële firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je van de filesys van 2.00.02 em7075.bin maakt, en je past alleen de dingen aan die op de wiki worden genoemd, blijft de versie intern gewoon hetzelfde. Alleen in em7075.ver pas je dan aan dat het zogenaamd 2.00.03 is. Na plaatsen stick zal hij een 'nieuwe' firmware zien. als je deze flasht, dan blijft het dus 2.00.02 intern. Wil je terug, dan haal je hetzelfde grapje uit met de files van een originele 2.00.02.

For the record, met die stick/schijf erin, zal hij dus altijd blijven zeggen dat er een update beschikbaar is.
Op de stick staat immers 2.00.03 in de em7075.ver.. :)

[ Voor 16% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 23-10-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Hierbij de link van de blu-ray demo, welke opeens niet meer speelt:

http://dl.getdropbox.com/u/2651284/Blu-ray%20Demo.mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
@ Eminent helpdesk:

Ik heb sinds een week ook de 7075 en bevalt zeer goed.
De nieuwste firmware eropgezet en ik speel alles vanaf het bedraad netwerk af.
Je testfile (de vogelscene) begint te haperen dus ik denk het netwerk het niet aankan.
Die zal echt via een usb stick of hdd moeten worden afgespeeld vermoed ik.

Het apparaat werkt zeer gemakkelijk en de 7075 slikt bijna alles.
Sommige MOV files wel (hd trailer) en sommige niet..geen idee waarom maar blijkbaar zit er verschil in.

Ontbreken van het DVD menu vind ik geen probleem, het gaat me toch alleen om de film en tijdens het afspelen kun je het geluidsspoor en ondertiteling alsnog instellen, prima dus.

Het ontbreken van DTS downmix is ook geen probleem.ik heb een DTS versterker dus geen nadeel voor mij.

Wat mij wel opvalt is het volgende en is ook moeilijk uit te leggen.
Ondanks dat het lijkt of het beeld vloeiend loopt zie je en dan vooral bij rijdende auto's van die hele kleine lichte schokjes in de weergave.
Ik zie dit regelmatig, ook bij DVD films.
Bij de ene film of testfile meer als de ander.
Het lijkt een beetje op een te lage framerate bij 3D spelen op computers, het loopt op zich prima maar het loopt niet absoluut vloeiend.
Instellingen en wijzigen in de TV willen wel wat zichtbaar verschil maken maar niet bijzonder.
Waar wordt dit door veroorzaakt en hoe is het tegen te gaan?
Ik heb ook een Windows MCE gehad die ruim en snel genoeg was en ook daar zag je dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Eminent

Ik weet nu eindelijk waar het probleem zit, maar heb nog geen oplossing. Mijn usb stick wordt standaard gemount als sda1, mijn ntfs usbharddisk wordt gemount als sdb1, wanneer ik deze omwissel met mijn ex2 usbharddisk is deze ook sdb1. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn ex2 harddisk als sda1 wordt gemount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
Ik heb geen NAS dus ik wil via samba van mijn PC (windows7) kunnen streamen. Mediaservers vind ik ook niet alles en hier moet je vaak voor betalen.

Is het mogelijk om een bepaalde samba locatie op te geven zonder die auto discovery functie?
Ik kan op het moment nl wel bij mijn PC maar hierop moet ook meteen de locatie waar het apparaat/gebruiker toegang te heeft opgeven.
dus:
"\\desktop\" kan geen contact mee gemaakt worden.
"\\desktop\Media\" kan wel maar dit is met de EM7075 niet mogelijk.

Ander mogelijkheid zou zijn het mogelijk te maken om gewoon door de PC te kunnen bladeren, dus in de share \\desktop\ te komen, maar het is me niet gelukt om dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
Hoe kan ik vanaf mijn laptop in de usb-harddisk van de EM7075?

Ik kan wel vanaf de mediaplayer in mijn laptop, dat doe ik via 'Netwerk -> Gedeelde mappen' en dat gaat ie via Samba (geen idee wat dat is).

Ik gebruik Vista. Als ik naar Netwerk ga zie ik mijn eigen laptop, de Linksys WRT54G2 en de EM7075. Maar als ik op EM7075 klik wordt deze via Windows Media Player geopend en kom ik niet bij de bestanden die op de EM7075 usb-harddisk staan..

Iemand weet hoe dit moet?

Ik heb trouwens ook al geprobeerd \\EM7075 in te typen in de explorer maar dan zegt ie dat ie niks kan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:18:
Als je echt je speler wilt showen dan zou ik de zgn. 'Remuxed' versies die op verschillende nzb-sites/communities eens bekijken. (Volgens mij al eens eerder in het topic genoemd.)
Ik heb gister even de speler geleend, maar juist de remuxed versies lopen niet fijn.
Zowel gladiator remuxed en ratatouille remuxed liepen te horten en te stotteren.
Terwijl als ik ze afspeel met de dnla server van mijn samsung tv er geen problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Ik heb nog een soort 'bugje' kunnen ontdekken.

Als ik via mediaserver klik op het mapje 'video' dan verschijnt onderstaant screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/PA250512.jpg

Nu zien jullie er staan, Films, Serie etc. Het mapje All Stars hoord daar niet te staan.
Als ik in de videomap van mijn NAS kijk zie je de map All Stars niet staan. Maar op de foto dus wel. Het lijkt of de speler niet helemaal 'synced'.

Ik heb de EM7075 al uitgeschakeld en opnieuw opgestart maar ook dit helpt niet.
Het is maar een kleinigheidje.

Wat ik ook tegenkwam is hierboven ook genoemd. Bij snelle scenes wil het beeld wel eens schokken. Vooral als de camera van links naar recht beweegt. Ik dacht dat het in mijn tv zat maar of ik nu de 100hz techniek aan of uit zet ik merk geen verschil. Dit viel me op bij HD versies van de serie lost. De film the Knowing en bij Monsters Inc. Al deze versies zijn overigens geen remuxed versies. Het beeld is perfect gedurende de hele film maar bij snel heen en weer geschudt door de camera wordt het beeld erg blokkerig en schokkerig.

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 25-10-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
hmm. interesant dingetje.

maareuhm. dat zelf firmware editen.. Ik zoek een kastje wat IPTV streams af kan spelen (hier intern op het netwerk worden alle zenders mpeg2 over udp multicast aangeboden), begrijp ik goed dat het dus in princiepe mogelijk moet zijn mythtv erop te zetten en zo die streams te kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Giordino: Mythtv kan niet draaien op deze hardware, sorry, zo makkelijk is het helaas niet.

@Creg: Je kunt in dat geval het beste de /opt/init scripts aanpassen (kopieer ze naar de ext2/ext3 partitie) maar hiervoor is wel een beetje linux kennis vereist.

@Binnetje: Als je dit soort mappen via UPnP ziet, dan zijn ze er ook echt. Je UPnP server (nas) lijkt dit te veroorzaken. Schokkend beeld wordt over het algemeen veroorzaakt door te trage data-aanvoer. Welke nas heb je ? Mogelijk zit daar de bottleneck.

@All -> Remuxed versies hebben hoge eis qua bandbreedte. Deze kun je dus het beste vanaf een externe USB 2.0 harddisk afspelen. (Als er zaken schokken, dan wordt dit echt door te trage nasjes veroorzaakt, die geen 50-60Mbit/sec kunnen halen.)

@Whiteass: Als je de official win7 gebruikt, dan kun je het beste even een user aanmaken, en deze rechten geven op de betreffende mappen. Het verschilt tussen de RC1 en andere releases is te groot, en beta versies van Win7 kunnen dit soort problemen veroorzaken.

Mits SAMBA is ingeschakeld op je EM7075: Het apparaat is te bereiken via \\devicenaam in explorer (de naam kun je instellen) en als je firewall/pc dit blokkeert, probeer het dan eens op \\ip-adres-van-em7075. Werkt dit niet, dan blokkeert een overijverige viruscanner of firewall mogelijk het netwerkbrowsen van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
@ Eminent helpdesk

Ik heb een Synology DS-107+ leessnelheid in Windows is ongeveer 25 a 30 MB/s, schrijfsnelheid is tegen de 20 MB/s aan. Als ik beide mappen vergelijk dan zit er verschil in. Als ik een nieuwe map aanmaak dan is hij zo te zien via de EM7075, maar het mapje All Stars krijg ik niet weg omdat deze niet voorkomt op mijn pc. Ik zal nog een verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:01:

@All -> Remuxed versies hebben hoge eis qua bandbreedte. Deze kun je dus het beste vanaf een externe USB 2.0 harddisk afspelen. (Als er zaken schokken, dan wordt dit echt door te trage nasjes veroorzaakt, die geen 50-60Mbit/sec kunnen halen.)
Dat ga ik zeker nog even testen. want mijn gevoel is toch iets anders. Remuxed rips via de 7075 happerden, geluid viel weg etc.
Maar de zelfde rip via de dnla server van me samsung tv deed het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
Wanneer ik vanaf mijn laptop wil inloggen op de usb-harddisk van de EM7075 krijg ik de volgende foutmelding van Explorer:

'192.168.1.102 is niet ingesteld voor het maken van een verbinding met deze computer op poort 'Bestands- en printerindeling (SMB)'.

Ik heb al gehoord dat Samba ingeschakeld moet zijn ofzo maar heb geen idee wat het is. In de Eminemt Medieplayer kan ik niks vinden over Samba bij de instellingen.

Kan iemand me vertellen wat ik moet?

Ik heb trouwens een Cisco Linksys WRT54G2..

[ Voor 4% gewijzigd door Cardinoz op 26-10-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Cardinoz: Via Systeem-Netwerk->SMB kun je deze optie ON/OFF zetten (net zoals NZBget en Transmission overigens.) Deze functie is overigens bedoeld om snel en eenvoudig wat kleine files te plaatsen, ondertitels te hernomen etc. Het is geen volwaardige Nas, en als 'extra' bij de firmware ingezet. (De snelste manier is nog steeds om de schijf via USB op je PC aan te sluiten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:24:
@Cardinoz: Via Systeem-Netwerk->SMB kun je deze optie ON/OFF zetten (net zoals NZBget en Transmission overigens.) Deze functie is overigens bedoeld om snel en eenvoudig wat kleine files te plaatsen, ondertitels te hernomen etc. Het is geen volwaardige Nas, en als 'extra' bij de firmware ingezet. (De snelste manier is nog steeds om de schijf via USB op je PC aan te sluiten.)
Ik zal vanavond m'n firmware upgraden want begrijp dat deze optie is pas sinds een nieuwere firmware is.

Het probleem bij mij is dat de usb-harddisk in m'n tv meubel staat en dat het onhandig is om deze iedere keer daar uit te halen en naar m'n laptop te halen, vandaar dat ik 't deze manier wil doen.

Thanks voor je antwoord iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb ook dit mooie apparaat, maar een probleempje:

De ondertitels zijn zeer slecht leesbaar op een lichte achtergrond, door de (te) dunne outline/dropshadow.

Is hier wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:S foutje

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Helpdesk Eminent.

Mijn schijven werken inmiddels onder ext2 en dat gaat goed. Bij het rebooten (mocht dat nodig zijn, zie onder) moet ik er aan denken om de usb kabel los te halen en na het opstarten deze weer te plaatsen, dan mount hij altijd als sda1.

Ik blijf nog één probleem houden. Na veel testen heb ik al meerdere keren gehad dat de EM7075 vast loopt. Na het booten doet hij het weer. Dit komt voor bij zowel 1080p mkv's als vob bestanden. Ook als hij op dat moment niets download. Hij wordt niet buitensporig warm, o.i.d.Wat kan het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Creg: De speler zou niet vast moeten lopen. Er zitten een aantal systemen in die dit in de gaten houden.
Wat zou kunnen, is dat er iets in het geheugen mis gaat, waardoor hij echt 'hard' vastloopt. De grootste reden hiervoor zou een kapotte swapfile op de usb disk kunnen zijn. Zelfs met ext2 kan het misgaan als de swapfile gemount is, en de disk er uit wordt gehaald.

Daarnaast kan het zijn dat de swapfile op usb stick zit ipv. de disk. Stick is nooit snel genoeg.
Het beste kun je even controleren of er swap in gebruik is (commando 'free' via telnet)
En als het probleem blijft, de unit uitzetten, en de swapfile verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:24:
Het is me inmiddels gelukt met de nieuwe firmware. Is het enige nadeel van deze manier dat het overzetten van bestanden langzamer gaat? Niet dat de kwaliteit van de videobestanden omlaag gaan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cardinoz: Het enige nadeel is de snelheid van de overdracht. Bij het kopiëren van bestanden via SMB wordt er gewoon een 1:1 kopie van gemaakt, en is het niet mogelijk om de kwaliteit te beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:51
Ik draai nu 2.00.01, en ik lees hier dat 2.00.02 ook beschikbaar is. Updaten via het netwerk werkt niet (network error, kan wel bij SMB server). En op de website van Eminent is die nieuwe firmware ook niet terug te vinden.. Heeft iemand hier een verklaring/oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mededeling: Firmware 2.00.02 is op dit moment offline, onder bepaalde omstandigheden kan er een probleem optreden met het flashgeheugen, waardoor de unit niet meer zal booten. We willen dan ook iedereen verzoeken om te wachten met updaten, Zodra beschikbaar wordt er een bijgewerkte versie vrijgegeven.

Gebruik niet de 2.00.02 van je kennis of vriend die hem via PM per rapidshare stuurde enzovoort want er is een kans aanwezig dat je unit defect raakt!

@2.00.01 gebruikers: Dit is een beta release die alleen via USB verder te upgraden is. Even wachten dus nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 23:14
Ik heb firmware 2.00.02 meteen geflashed toen die op eminent-online verscheen.
Tot nu toe heb ik er geen problemen mee ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mark_vs: Kans dat het niet goed gaat is reëel. In dit geval bij jou misschien niet, maar bij anderen wel. Dit is zoals eerder genoemd, voor ons team een reden geweest om de firmware offline te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb inmiddels ook interesse gekregen in dit apparaat alleen helaas is deze niet te koop in Zwitserland volgens de website. Dus een vriend gaat het apparaat opsturen. Nu had ik alleen vraag in hoeverre hij Apple OSX shares ondersteund.

Ik las dat het HFS+ kan lezen maar kan hij ook gewoon bij Apple shares of moet hiervoor SMB gebruiken? Iemand enig idee? Ik heb momenteel een iMac en MacBook Pro Unibody waarvan ik videos of muziek zou willen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 20:15
Vandaag heb ik vol goede moed de eminent 7075 gehaald. Na alles bekabeld te hebben in huis dat ding maar eens opgestart. Via HDMI heb ik hem aangesloten op mijn TV. Ik krijg netjes beeld maar ik hoor CONTINUE een soort knarsende TOON uit mijn boxen van de TV komen. Als ik het geluid van de TV helemaal naar 0 zet, hoor ik niets meer. Als ik hem op 1 en harder zet, hoor ik dezelfde toon (de hardheid neemt niet toe).

Dit is dus echt zwaar ***. Hier heb ik niets aan, dit lijkt me (uiteraard) niet goed, kan ik hier iets aan doen? Anders moet ik 'm terugbrengen :-/ Help me please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 20:15
Na een beetje gekloot te hebben met de kabels (composiet aangesloten, dan is het geluid ok, maar het beeld compleet bagger (als in, HDMI is veel mooier, betere resolutie)), en ik hem toch via HDMI start, krijg ik nu ipv die continue vreemde irritante toon, een KEIHARDE ruis door de speakers heen. als ik volume op 0 zet is het weg, als ik hem op 1 zet, echt KNETTER hard..........
Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste