Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:40
Is dit vreemd, of is dit vreemd? Nu werkt het WEL, zonder storing. Bizar. niets veranderd.......Hopen dat het weg blijft? Verder complimenten, voor zover ik het kan zien. Samba werkt direct. Netwerkshare aangemaakt, streaming werkt. DivX + subs werken. Ik durf 720p + DTS niet te downloaden, wantben bang dat ik dan geen geluid heb.

a) het viel me op dat ik nieuwe firmware had => geupdate naar 1.0.0.4. Nu lees ik dat jullie allemaal al op 2.0 zitten. Hoe kom je daar, internet geeft geen nieuwe firmware melding. Is dat dat verhaal van via usb upgraden? Download de nieuwe firmware vanaf de site ofzo? Is dit de moeite?

b) nzbget aan de praat gekregen, remote ook volgens mij. dit is briljant mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-04 22:10
@Mosselmaniac: Goed te horen dat de ruis/storing weg is. Mogelijk zat een kabel er niet 100% in want het 'klinkt' als digitale storing. Ook kan het zijn dat je last had van een (zeldzame) bug die soms optrad met 1.0x firmware. (In firmwares 2.x en hoger wordt er tijdens het booten 'mute audio' gestuurd om dit op te lossen.)

(Op dit moment is de firmware op internet 1.00.04 de hoogste. 2.x firmware komt er aan.)

@Alienfruit: Macs kunnen met verschillende protocollen files delen, waaronder ook het SMB protocol. De EM7075 kan SMB shares zien en benaderen, dus dit zou gewoon correct moeten werken. Zie ook http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NL

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17154

Mijn problemen met de USB schijf zijn ook opgelost.
De schijf is gewoon gaar.

Met mijn laptop kan ik wel de schijf lezen, maar alles gaat bagger langzaam.
Ik heb een andere schijf eraan gehangen en alles werkt perfect!

Vooral het remote NZB is inderdaad erg handig!
En met Samba de juiste ondertiteling toevoegen is ook een eitje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
1) Wat zit er in firmware 2 dat in 1.0.0.4 niet zit dan?

2) Wat betekent het niet kunnen downmixen naar stereo van DTS concreet voor mij? Ik heb dat kastje met HDMI aangesloten op de tv. dus ook HDMI audio lijkt me. Als ik dan een 720p DTS bestand download, heb ik dan:

a) geen geluid.
b) wel geluid, maar niet alle kanalen (en dat is niet om aan te horen)
c) wel geluid, maar niet alle kanalen (en dat is prima te doen)
d) wel geluid, alle kanalen :P

Ik ben zo bang voor a. :) Dat wordt dan receiver halen met home cinema i guess.

3) Dank voor de support, en dit mooie kastje. Ik ga er verder mee spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Anoniem: 17154 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:59:

Vooral het remote NZB is inderdaad erg handig!
Gaat ver he, dat ik in de trein dat ga zitten te doen ;-) Koning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mosselmaniac schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:02:
[...]

Gaat ver he, dat ik in de trein dat ga zitten te doen ;-) Koning.
Ik hou op mijn werk ook netjes de status bij ;)
En als ik nog een tip krijg van collega's dan voeg ik de NZB netjes toe aan de lijst.
Heerlijk als je 's avonds thuis komt en alles staat klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45
Mosselmaniac schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:01:
1) Wat zit er in firmware 2 dat in 1.0.0.4 niet zit dan?

2) Wat betekent het niet kunnen downmixen naar stereo van DTS concreet voor mij? Ik heb dat kastje met HDMI aangesloten op de tv. dus ook HDMI audio lijkt me. Als ik dan een 720p DTS bestand download, heb ik dan:

a) geen geluid.
b) wel geluid, maar niet alle kanalen (en dat is niet om aan te horen)
c) wel geluid, maar niet alle kanalen (en dat is prima te doen)
d) wel geluid, alle kanalen :P

Ik ben zo bang voor a. :) Dat wordt dan receiver halen met home cinema i guess.

3) Dank voor de support, en dit mooie kastje. Ik ga er verder mee spelen :)
A is het goede antwoord! maar een film kijken met een 5.1 set is toch 10x beter dan stereo.
Dus snel een receiver halen met dts ondersteuning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Tito129 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:05:
[...]

A is het goede antwoord! maar een film kijken met een 5.1 set is toch 10x beter dan stereo.
Dus snel een receiver halen met dts ondersteuning!
Het treurige is dat ik al zo'n 5.1 set thuis heb staan. een oude van jvc. 1 van de eerste home cinema sets. ik heb niet het idee dat dat met elkaar werkt. die boxen kunnen ook echt alleen maar in combinatie met die dvdspeler (waar receiver inzit?) gebruikt worden. rest me niets anders dan een hele nieuwe set kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 23:39
Is er een NZBget stap-voor-stap-handleiding voor dummies?

Ik heb de juiste servergegevens (van XLNed) in het conf-bestand gezet (met Wordpad) en een nzb-bestandje via de webinterface geüpload.
Maar er gebeurt niets. In de webinterface verschijnt de melding dat de server niet bereikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 11:41
mark_vs schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:24:

Ik heb de juiste servergegevens (van XLNed) in het conf-bestand gezet (met Wordpad) en een nzb-bestandje via de webinterface geüpload.
Maar er gebeurt niets. In de webinterface verschijnt de melding dat de server niet bereikt kan worden.
Per ongeluk encryption aan staan? Daar heb ik vrij lang naar gezocht namelijk. Tevens gewoon alleen de config file aanpassen en niet proberen via webinterface te regelen (daar kun je ook de configfile ingeven enzo), dan lijkt het ook mis te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mark_vs schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:24:

Er zit een duidelijke NL omschrijving bij op de cd die je erbij gekregen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216093

@ Mark_vs

Wordt je schijf wel gemount als sda1. Bij mij ging dat niet goed zodat ik de server niet kon bereiken. Om er zeker van te zijn dat de schijf goed gemount wordt doe ik het volgende.

1) usb stekker er uit
2) Opnieuw helemaal opstarten (stroom eraf)
3) Nadat je het menu ziet verschijnen pas de usb stekker er weer in. Nu gaat hij het eerste appaeraat wat hij ziet mounten als sda1.
4) nzb aanzetten bij de netwerk opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:22

alienfruit

the alien you never expected

@EminentHelpdesk: Bedankt, ik vroeg mij eigenlijk af of het apparaat ook Apple shares ondersteund ipv. SMB protocol. En wat zo niet de best oplossing is streaming 720p bestanden te kijken van een Apple computer. Ik vind het niet bezwaarlijk om linux software te installeren (bijv. via Macports). Maar ik zag op [1] ook dat het HFS+ ondersteunt voor de usb-hardeschijf

[1] http://www.hardware.info/...ediaspeler_EM7075_EM7075/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Alienfruit: Apple shares worden niet ondersteund. (Alleen het SMB protocol, dat echter ook op Apple computers in te schakelen en te gebruiken is.) Het HFS bestandssysteem wordt ondersteund, maar dat staat los van de shares, en heeft daar eigenlijk niets mee te maken. (HFS op usb stick/schijf wordt ondersteund, dat is wat er op HWI bedoeld wordt.)

@Mark_vs: Waarschijnlijk heb je de SSL encryptie ingeschakeld. NZBget op de EM7075 ondersteunt geen SSL, dit gaat zeer ten koste van de performance. We werken echter wel aan een versie met SSL zodat dit gebruikt kan worden (ten koste van de downloadsnelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:04:
@Mark_vs: Waarschijnlijk heb je de SSL encryptie ingeschakeld. NZBget op de EM7075 ondersteunt geen SSL, dit gaat zeer ten koste van de performance. We werken echter wel aan een versie met SSL zodat dit gebruikt kan worden (ten koste van de downloadsnelheid).
en die is helaas al niet zo best, is dat ook te intensief voor de CPU???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NZBget trekt best veel CPU. De CPU in de EM7075 heeft geen speciale crypto-unit die toegangkelijk is voor het OS. De grootste bottleneck is echter de ondersteuning voor Windows (NTFS) disks. Omdat 99% van de eindgebruikers de EM7075 in een thuisomgeving met Windows gebruikt, is er bij de ontwikkeling een keuze gemaakt om NZBget gewoon te laten werken met NTFS disks via USB. Er is dan tegen de 10-12Mbit aan downloadsnelheid te halen. We wilden mensen niet opzadelen met een moeilijk leesbare EXT2 of EXT3 usb disk en dit 'forceren' door de disk door de EM7075 te laten formatteren in dit formaat (iets wat de NMT-gebaseerde spelers wel doen).

De aldus gebruikte NTSF-3G driver heeft als bijwerking (in combinatie met de CPU) een vertraging. Dit is te omzeilen door de disk handmatig als EXT3 of EXT2 te formatteren, en drivers op de pc te installeren, maar die keuze laten we natuurlijk aan de 'Tweaker' over. (Voor de gemiddelde gebruiker is 10-12Mbit een prima snelheid voor deze extra functie). Daarnaast is er een naadloze afhandeling door het OS, die zet namelijk downloads op pauze als men een video kijkt, en heft de pauze op als er gestopt wordt met kijken.

Overigens, de door jou geposte nzbget.conf-tweak nemen we mee in een volgende upgrade:
WriteBufferSize=-1
DirectWrite=yes
CreateLog=no

Met name CreateLog zorgt voor meer snelheid omdat er dan schrijfacties naar het log worden overgeslagen.
NTFS lezen is overigens niet het probleem, schrijven wel, dat blijft gewoon trager, ook onder een snelle pc die NTFS-3G draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:34:
Mededeling: Firmware 2.00.02 is op dit moment offline, onder bepaalde omstandigheden kan er een probleem optreden met het flashgeheugen, waardoor de unit niet meer zal booten. We willen dan ook iedereen verzoeken om te wachten met updaten, Zodra beschikbaar wordt er een bijgewerkte versie vrijgegeven.

Gebruik niet de 2.00.02 van je kennis of vriend die hem via PM per rapidshare stuurde enzovoort want er is een kans aanwezig dat je unit defect raakt!

@2.00.01 gebruikers: Dit is een beta release die alleen via USB verder te upgraden is. Even wachten dus nog.
Hallo Eminent HD,

Ik probeer zo maar je aandacht te trekken daar dat vorige keer blijkbaar niet door je gezien is. :o

Nieuwe vraag: Wanneer treden de problemen met de V2.blabla 2 op dat jullie die offline halen?
Die versie gebruik ik ook, nog geen problemen gehad en hij heeft er toch al even opgestaan.
Naar welke versie kan of moet ik downgraden?Je spreekt over V1.bla4 maar ik zie alleen 1.bla1 staan op jullie site?

En gewoon nogmaals mijn vraag plaatsen >:)

dit is niet een vraag speciaal voor de Eminent HD natuurlijk, iedere hulp of idee is uiteraard welkom.. ;)

Oude vraag:
Wat mij wel opvalt is het volgende en is ook moeilijk uit te leggen.
Ondanks dat het lijkt of het beeld vloeiend loopt zie je en dan vooral bij rijdende auto's van die hele kleine lichte schokjes in de weergave.
Je ziet het ook als de camera gaat "pannen" ofwel langzaam gaat ronddraaien om een persoon of een situatie heen.
Ik zie dit regelmatig, ook bij DVD films.
Bij de ene film of testfile meer als de ander.
Het lijkt een beetje op een te lage framerate bij 3D spelen op computers, het loopt op zich prima maar het loopt niet absoluut vloeiend.
Ik begrijp dat dit het Juddereffect kan zijn?
Bij je door zelfde geplaatste testfile (de vogelscene) zie ik het ook.
Instellingen en wijzigen in de TV willen wel wat zichtbaar verschil maken maar niet bijzonder.
Waar wordt dit door veroorzaakt en hoe is het tegen te gaan?
Ik heb ook een Windows MCE gehad die ruim en snel genoeg was en ook daar zag je dat wel...
Wat kan er aan gedaan worden?
Ik heb op dezelfde TV een HD satellietontvanger aangesloten en kan HD uitzendingen bekijken zoals bv DiscoveryHD.
Hier treedt dit effect niet op en loopt het mooi vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Hmm, ik kom thuis na een harde dag werken.... Ik wil even met mijn nieuwe speeltje wat kijken.

TE grote problemen alweer.......

1) Ik kijk een gewone DivX, na 3/4 ervan gezien te hebben (wat dus goed werkte) werd het beeld langzaam zwart en roept hij opeens: Video codec wordt niet ondersteund. Daarnaast crasht het ding en start zichzelf opnieuw op. Lekker begin.

2) Daarna gebeurd dit nog eens met een ANDERE divx. Die eerste was gestreamt, die tweede niet.

3) De divx van nummer 2, had een SRT file. Die begint na een tijdje out of sync te lopen. Mijn vriendin die uber-guru is in het kijken van divx series, weet uit ervaring dat dit bij vrijwel ELKE serie gebeurd. dit hersteld ze normaal door in BSPlayer de subs aan te passen, maar dat kan hier dus niet. Weet iemand een oplossing?

Tot op heden dus nog NIETS af kunnen kijken. Eminent Helpdesk, kun je me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Eergister de unit aangesloten op mijn netwerk.
Heb mijn server gemount via de USB mount optie, maar heb nu al een aantal keer een reboot gehad...
Zowel tijdens menubrowsen als tijdens afspelen :(
Draai de 2.00.02 FW.
Zal wel ff op de nieuwe FW wachten......

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Ik word hier gek van.....

Enkele DivX'jes kunnen niet doorgespoeld worden. Terugspoelen ook niet for that matter. Pauze en doorgaan werkt wel. Hoe kan dat dan weer??? Andere doen het weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 09:48
pinolief schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:30:
[...]

Oude vraag:
Wat mij wel opvalt is het volgende en is ook moeilijk uit te leggen.
Ondanks dat het lijkt of het beeld vloeiend loopt zie je en dan vooral bij rijdende auto's van die hele kleine lichte schokjes in de weergave.
Je ziet het ook als de camera gaat "pannen" ofwel langzaam gaat ronddraaien om een persoon of een situatie heen.
Ik zie dit regelmatig, ook bij DVD films.
Bij de ene film of testfile meer als de ander.
Het lijkt een beetje op een te lage framerate bij 3D spelen op computers, het loopt op zich prima maar het loopt niet absoluut vloeiend.
Ik begrijp dat dit het Juddereffect kan zijn?
Bij je door zelfde geplaatste testfile (de vogelscene) zie ik het ook.
Instellingen en wijzigen in de TV willen wel wat zichtbaar verschil maken maar niet bijzonder.
Waar wordt dit door veroorzaakt en hoe is het tegen te gaan?
Ik heb ook een Windows MCE gehad die ruim en snel genoeg was en ook daar zag je dat wel...
Wat kan er aan gedaan worden?
Ik heb op dezelfde TV een HD satellietontvanger aangesloten en kan HD uitzendingen bekijken zoals bv DiscoveryHD.
Hier treedt dit effect niet op en loopt het mooi vloeiend.
Dit merk ik ook, op tv is niks aan de hand, maar als ik HD media afspeel dan merk ik bij drukke 'bewegelijke scenes'of als de camera aan het pannen is een beetje schokvorming of blokjes. Het beeld wordt dan onrustig.

Ook ik heb nog een soort 'bugje', als ik HD media afspeel en ik pauzeer eventjes (omdat ik gebeld wordt of even drinken haal) dan komt het wel eens voor dat wanneer ik weer verder wil met afspelen en ik op de play-knop druk dat het beeld even hangt en vervolgens weer opnieuw begint met het afspelen van de film. Opzich is dit aan het begin niet zo erg, maar wel als je een lange film hebt en je moet naar achteren spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Voor hen die het interessant vinden, heb er net een HD op EXT3 aan gehangen en de downloadsnelheid is verhoogt van 1600 kb/s naar 3900 kb/s (mijn lijn max)!

Dit is dus, in tegenstelling tot het commentaar in de /.nzbget/nzbget.conf, een stuk meer dan 20%!
Ik heb hem aan de speler hangen en kan er via het netwerk ook gewoon bij, voor wie eenzelfde situatie heeft en zijn schijf toch niet iedere keer aan de computer hangt maar het gewoon over het netwerk pompt:

Zorgen voor een linux distro (ik heb voor het gemak maar even Ubuntu gepakt)
Installeren op VMWare of LiveCD gebruiken en naar Terminal gaan
Genereer een lijstje met beschikbare schijven (usb is nu waarschijnlijk fat/ntfs, meestal iets van /dev/sdb1)
code:
1
sudo fdisk -l

goed checken of je echt de goeie hebt anders formatteer je iets anders!
code:
1
sudo mkfs.ext3 /dev/sdb1

even geduld en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tovenaar: Goeie tuto. Ik merk net dat we mkfs uit de EM7075 firmware hebben gelaten. Ik zal kijken of deze er weer bij in kan worden gezet. (Fdisk zit er al wel in.) Zoals gezegd omzeil je hiermee de NTFS-3G driver en de grootste bottleneck.

@Pinolief, Binnetje: Kunnen jullie de volgende details eens posten ?
1. Merk / Type TV en instellingen (resolutie van de tv.)
2. Staan er beeldverbeteraars (DNLE, Pixel Plus, andere tv-hardware functies om beeld mooi te maken) aan?
3. Ingestelde resolutie op de EM7075
4. Mediainfo van een bestand waar je 100% zeker van bent dat het schokt.

Een eerste gok zou zijn dat de tv iets probeer te corrigeren en/of de framerates niet 100% overeenkomen

@Binnetje: De glazen bol op mijn bureau doet het helaas niet meer. Hoe wordt de media afgespeeld (SMB/UPnP/USB?) en wat voor bestandstype ?

@Mosselmaniac: Kun je de betreffende DivX eens door Mediainfo heen halen en de resultaten posten ? Misschien dat er iets aparts mee is. Aanpassen subtitels met links-rechts (+100ms/-100ms) zit in 2.x firmware.

@Pinolief: Re, firmware: Downgraden is helemaal niet nodig, dat schreven we ook nergens. De firmware is offline gehaald omdat zoals eerder genoemd, er bij de upgrade dingen mis kunnen gaan. Als je al geupgrade hebt, dan is er niks aan de hand.

[ Voor 10% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 30-10-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om de bedoelde mediainfo files te maken:

1. Download Mediainfo: http://mediainfo.sourceforge.net/en
2. Bij installatie, kies output format: TEXT
3. Open het media bestand
4. Het bestand word ingelezen en info geprint in het venster.
5. Klik 'File > Export > Text' en sla het bestand op een desgewenste locatie op

Het is handiger om voor dit soort vragen het topic niet te gebruiken, want om 4 mensen tegelijk in één post te beantwoorden, dat zorgt voor een redelijk onoverzichtelijke bedoeling. Beter is dus om met problemen te mailen naar support [at] eminent-online.com (gewoon in het Nederlands.) Mediainfo files kunnen als attachment mee worden gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
@Eminent,

1) Bedankt. ik zal er van het weekend naar kijken.... Maar hij stopte dus gewoon na 3/4e met kijken. Daarna doorgespoeld en hij ging gewoon verder nara dat punt. Beetje moeilijk te geloven dat het aan de DivX zelf ligt, vooral als het bij 2 gebeurt. Maar... ik zal het opsturen.

2) Het doorspoelen van verschillende bestanden. Ik neem aan dat het kastje ELK bestandsformaat zou moeten kunnen doorspoelen, toch? Nu heb ik iets van 8 files, ik denk dat 50% niet doorspoelbaar is, ook niet terug. Niets wordt gestreamed. Hoe kan dit, kan ik hier iets aan doen, is dit een bekend probleem etc? Of heeft dit ook met dat MediaInfo te maken?

3) Enige indicatie wanneer firmware 2.x komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mosselmaniac:
2 .Doorspoelen zou gewoon mogelijk moeten zijn. Mediainfo van deze niet doorspoelbare files is zeer welkom.
3. Zeer binnenkort, nog heel even volhouden, er wordt hard aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
@Eminent:

2: Naja, van de 8 files die ik heb ZEKER 50% zijn niet door te spoelen. dat knopje @ AB werkt dan gewoon niet. Zou dat ook gefixt zijn emt firmware upgrade misschien?

3: Ik heb dat ding net, dus zo lang zit ik niet op firmware upgrade te wachten hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Nieuw puntje:

Nadat het kastje gecrasht was, was de inlognaam/wachtwoord via remote NZBget weggehaald. Dus heel het internet kon mijn kastje laten downloaden. Dat lijkt me niet ok, kan ik daar iets aan doen?

Gebeurt dit ook als je het kastje uit en weer aan doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
ACT Connectivity Solutions schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:46:
@Pinolief, Binnetje: Kunnen jullie de volgende details eens posten ?
1. Merk / Type TV en instellingen (resolutie van de tv.)
2. Staan er beeldverbeteraars (DNLE, Pixel Plus, andere tv-hardware functies om beeld mooi te maken) aan?
3. Ingestelde resolutie op de EM7075
4. Mediainfo van een bestand waar je 100% zeker van bent dat het schokt.

Een eerste gok zou zijn dat de tv iets probeer te corrigeren en/of de framerates niet 100% overeenkomen

@Binnetje: De glazen bol op mijn bureau doet het helaas niet meer. Hoe wordt de media afgespeeld (SMB/UPnP/USB?) en wat voor bestandstype?
@Helpdesk Eminent, ik heb de benodigde gegevens naar het door jou opgegeven e-mailadres gemaild. Ik probeer een filmpje van het probleem te maken maar het is op het filmpje weer niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Tovenaar:

Met welke schijf haalde je 1600kb/s? Was deze ntfs of ext2? Ik heb namelijk zelf nu schijven onder ext2, maar het verschil in snelheid is bij ntfs 950kb/s en bij ext2 1050kb/s. Niet groot dus. Mijn verbinding zit ongeveer op 16,5mbit. Op de PC haal ik 1800kb/s. Zou ext3 veel uitmaken t.o.v. ext2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Binnetje: Mail is beantwoord. 23.976 als output kiezen en evt. beeldverbeteraars uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zag het, heb nog een berichtje teruggestuurd. Ik vroeg me af of jullie iets met probleem 2 konden.
Het lijkt of ik niet tespreken ben over het apparaat, maar dat ben ik wel! Ik ben zelf wat te kritisch qua beeld denk ik :o. Ik ben blij dat ik voor de EM7075 heb gekozen ipv een concurent. De support is geweldig en het materiaal wordt heel goed weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We hebben de files er nogmaals bijgepakt om toch eens te kijken of er verschil inzit:

Formaatprofiel : High@L5.1
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, ReFrames : 3 frames
Muxingmodus : Container profile=Unknown@5.1

Formaatprofiel : High@L5.1
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, ReFrames : 8 frames
Muxingmodus : Container profile=Unknown@5.1

Beide files zijn off-spec, dwz, BluRay is High@L4.1 met 4 Ref Frames. Om bijv. die ontbrekende 3 Ref Frames er bij te verzinnen in de tweede file is onzin, deze zaten ook niet in de bron-video namelijk. De persoon die deze encodes gemaakt heeft, die heeft geen rekening gehouden met de specificaties, en waarschijnlijk deze versies gemaakt voor gebruik op een PC, in plaats van een player.

De bron-files zijn 99.9% zeker de originele Amerikaanse releases van groepen als CTU,Sinners, Cinefile, Orenji, SITV en Dimension. Deze zijn gewoon in sync, zonder artifacts(zoals jij omschreef) en netjes op High@l4.1/ref=4 gemaakt.

Materiaal wat daarna via huiselijke kring 'recodes' gepost wordt is vaak aangepast, en niet iedereen weet wat hij/zij moet kiezen als er opties voorbij komen in encodersoftware.. Kort door de bocht: Blame the poster, not the player..

De tweede file die je stuurde is geheel binnen de BluRay spec, en stottert daarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324478

Help! Ik heb na mijn verhuizing de EM7075 gekocht en ben bijzonder tevreden. Tot afgelopen week had ik slechts films afgespeeld via een usb-schijf. Ik wil graag alles streamen vanaf mijn pc (desktop met XP). Ik heb zoals in de handleiding beschreven staat een upnp server opgezet met behulp van Windos Media Player 11. Vervolgens zie ik in mijn netwerk de EM7075 wel verschijnen, maar ik krijg vanaf de EM7075 te zien dat er geen server gevonden wordt. Ik verwacht dat dit een probleem is met de instelllingen van mijn modem (Thomson TWG850 van UPC). Ik heb mijn firewall ZoneAlert pas geinstalleerd dagen nadat ik de EM7075 aan de modem had aangesloten. Dit kan dus niet het probleem veroorzaken (de EM7075 staat in ZoneAlert aangegeven als altijd dooorlaten)
Zijn er mensen die ook UPC hebben en de boel wel aan de praat hebben gekregen? Alle hulp is welkom. Bij voorbaat dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@AceOff: Technisch gezien zit je modem niet 'tussen' je PC en je EM7075, maar 'ZoneAlert' wel. Als je de stappen in de handleiding volgt, dan wordt in Windows Media Player 'delen' aangezet. Het kan zijn dat de EM7075 daar nog niet als toegestaan apparaat tussen zit maar de kans is klein. Volg opnieuw de stappen in de handleiding, en merk op dat een firewall op je pc kan hier alleen maar de boel in de war gooien. (Het probleem zit op de PC zelf.)

Om dit topic schoon te houden adviseer ik je om contact met onze helpdesk op te nemen als je er met de handleiding niet uitkomt. Dat werkt 10x zo snel als hier een account aanmaken om specifiek één post te maken in dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Anoniem: 216093 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:55:
@ Tovenaar:

Met welke schijf haalde je 1600kb/s? Was deze ntfs of ext2? Ik heb namelijk zelf nu schijven onder ext2, maar het verschil in snelheid is bij ntfs 950kb/s en bij ext2 1050kb/s. Niet groot dus. Mijn verbinding zit ongeveer op 16,5mbit. Op de PC haal ik 1800kb/s. Zou ext3 veel uitmaken t.o.v. ext2?
Dit was met NTFS, beiden schijven zijn wat oudere USB disks (250 GB, 320GB) via IDE in een USB casing en hebben een vergelijkbare buffer en rpm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
1) Nadat het kastje gecrasht was, was de inlognaam/wachtwoord via remote NZBget weggehaald. Dus heel het internet kon mijn kastje laten downloaden. Dat lijkt me niet ok, kan ik daar iets aan doen?

Gebeurt dit ook als je het kastje uit en weer aan doet? Ook anderen dan EminentHelpdesk mogen antwoorden hoor ;)

2) Via Samba kom ik bij mijn schijf. Waar kan ik de SRT's inmikken? In dezelfde map waar NZBget ze uitpakt, toch? Maar waar is dat?

3) Kun je NZBget zo instellen dat hij bijvoorbeeld op basis van 'category' bepaalde uitpakregels hanteert? Ik wil eigenlijk zoiets als:

1 - Films
2 - HD films
3 - TV Series
4 - Etc.

En dat ook kunnen zien op dat kastje.
-----

Alles is van ondergeschikt belang hoor, als mijn andere probleempjes niet opgelost worden . :D

Dank maar weer! Support vind ik echt top van het ding, ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Binnetje, nog even over de artifacts die jij op je Samsung tv ervaart, meer TV series van Samsung hebben hier last van in meer/mindere mate. Zie ook [LED TV] Samsung UE 32, 40, 46 B6000-serie en, deze topic: http://www.avforums.com/f...-ue40b7020-ue40b7000.html
quote: clowesy
The only thing that conserned me was that in the opening scenes of Wall-e (and this may just be our set) as the camera pans across the buildings following Wall-e through the city there was a bit of artifacting around the borders of the screen but nowhere else.
quote: Friko
Turn off AMP, the artifacts should go.
Off-topic: Ik heb zelf helaas ook artifacts op een wat oudere Samsung 40M86 als ik de 'DLNE' mode aanzet, maar kijk toch liever in normale modus, deze beeldverbeteraars geven naar mijn mening een on-natuurlijk beeld, in de bioscoop is het namelijk ook geen 100Hz beeld.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Mosselmaniac schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:39:

3) Kun je NZBget zo instellen dat hij bijvoorbeeld op basis van 'category' bepaalde uitpakregels hanteert? Ik wil eigenlijk zoiets als:

1 - Films
2 - HD films
3 - TV Series
4 - Etc.
In je NZB directory deze mappen aanmaken, NZB er in, Scan drukken in de webinterface en hij maakt de map aan op de destination (eventueel in je config aanpassen), werkt hier tadeloos!

[ Voor 4% gewijzigd door Tovenaar op 30-10-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
@ Tovenaar:

Hier even dezelfde EXT3 schijf opnieuw geformatteerd naar EXT2, ik haal nu een snelheid van rond de 3000 kb/s, lijkt dus wel invloed te hebben. Heb het overigens met hetzelfde NZBtje geprobeerd...
Probeer eventueel eerder vermelde tips aan te passen in je config:
WriteBufferSize=-1
DirectWrite=yes
CreateLog=no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
@ Tovenaar:

Schijf weer teruggeformatteerd naar EXT3 en we zitten weer netjes op de 3400 kb/s (iets lager als eerst maar dat heeft UPC bij mij wel vaker)...
Overigens, EXT4 doet het niet, gebruik dus EXT2 of EXT3!

ps, heb je ook je maximale hoeveelheid connecties naar de nieuwsserver goed ingesteld, dit kan ook nog wel eens vertragend werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Zie net dat EXT3 nogal wat ruimte achterhoud voor noodgevallen (5% standaard, best wat dus). Dit schijnt aanpasbaar te zijn via
code:
1
tune2fs -m 1 /dev/sdb1

(altijd even controleren of de schijf wel op /dev/sdb1 zit!)
Ik heb dit nog niet geprobeerd, maar schijnt standaard Linux te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Tovenaar:

Dank je wel voor je tips. Ik ga het dit weekend uitproberen. Mijn bevindingen laat ik hier nog wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Moet helaas wel melden dat ik nu al bij drie films (zowel mpeg, als mkv, alleen boven de 8gb) heb gehad dat na een uur de afstandsbediening niet meer reageert (geen enkele knop meer). Ik kon hem vanavond nog wel na een half uur op pause zetten maar daarna (film was ongeveer een uur gevorderd) lukte het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
Sinds ik de 7075 heb, is het één keer voorgekomen dat de afstandsbediening het niet deed.
Dat was toevallig vanochtend, toen ik mijn broer wilde demonstreren hoe mooi 1080p-films op een 40-inch lcd-tv zijn.

Sinds gisteravond is het me wel twee gebeurd dat een film stopte. Het leek dan alsof de 7075 zichzelf resette.
Na het opnieuw starten van het toestel - wat die uit zichzelf deed - kon ik de films niet hervatten op de plek waar ik gebleven ben. Ik moest vooruit spoelen en skippen.
Met GI_JOE_1080P_X264_NLSUBBED_JUST4FUN_TEAM.mkv kon ik spoelen naar de plek waar ik gebleven was. Met Constantine VC-1 TRUE-HD + AC3 + DTS.m2ts ging dat niet. Als ik spoelde naar de plek waar die gestopt was, skipte de film naar een volgende chapter. Het geskipte chapter kon ik wel zien als ik er met 2x tot 16x overheen spoelde (vooruit en achteruit)

Ik speelde ze van een externe harde schijf af (een em7052 met 250GB hd), die alleen gevoed werd met voeding uit de usb-connector.

Overigens, mijn 'probleem' met nzbget heb ik opgelost door de externe hd te formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02-2024
Hier helaas ook een paar nare probleempjes momenteel (Firm v.2002). Films stoppen soms spontaan omdat het kastje zich opeens spontaan uitschakelt/reset. Het vervelende wat zich daarna voordoet is dat je de film geheel vanaf het begin punt moet starten. Door spoelen lukt wel, maar kost veel tijd, max is 16x. Ik zie geen mogelijkheid om gewoon bijv op 50% van de film te starten. Het zou heel fijn zijn als dit mogelijk word.

Gebruikte Fimware: v. 2002
Kritieke punten: spontane uitschakeling/reset tijdens bekijken van films + na een tijdje is hij niet meer te bedienen met AB.
Een must: kunnen sellecteren van een positie van een film, net zoals je met de muis op de pc dat ook kan in mediaplayer bij de vooruitgangsbalk.
Verder: Sommige (meeste) geuploade NZB-files pakt hij hier niet, sommige wel.

[ Voor 3% gewijzigd door MrOizo op 31-10-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Ik heb gelukkig nog maar 1 keer gehad dat hij spontaan uitviel tijdens een film. Wat ik wel raar vind is dat ik alleen 10 minuten vooruit/achteruit kan skippen terwijl hij aan het doorspoelen is en niet tijdens het gewone afspelen. Moet toch niet zo'n probleem zijn om dat te regelen...

@EminentHelpdesk
Enig idee wanneer er een nieuwe firmware zal verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Tovenaar schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:04:
[...]

In je NZB directory deze mappen aanmaken, NZB er in, Scan drukken in de webinterface en hij maakt de map aan op de destination (eventueel in je config aanpassen), werkt hier tadeloos!
Ok, dat begrijp ik. Maar.... Die NZB's die zet ik erin via de web manager, niet handmatig. Via webmanager kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
MrOizo schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:41:
Hier helaas ook een paar nare probleempjes momenteel (Firm v.2002). Films stoppen soms spontaan omdat het kastje zich opeens spontaan uitschakelt/reset.
Klopt. ik heb zelfs nog geen 1x iets in 1x uit kunnen kijken.....

Nog een major probleem:

Ik was een weekend weg. ik had het ding aan laten staan (zodat ik mischien wat nzb's erop kon mikken). Ik kom thuis. Geen enkel beeld meer op het ding. Dus ik reset hem dan maar zelf.... Vind hij de harde schijf sindsdien niet meer.... Ook niet als ik ze allebei herstart. Vreemd, iemand tips? :( Ik begin er een beetje de balen van te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 08:49
Hier ook een aantal keer gehad dat hij spontaan uit viel.
Lastig dat je dan "helemaal"door moet spoelen naar het stuk waar je gebleven was.

Laatste firmware. (volgens mij 2.002)

Ik vroeg mij af of ik de interface op basis van categorie kan sorteren.
Nu staan alle sport/docu's meuk door de andere films heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Mosselmaniac schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:54:
[...]

Nog een major probleem:

Ik was een weekend weg. ik had het ding aan laten staan (zodat ik mischien wat nzb's erop kon mikken). Ik kom thuis. Geen enkel beeld meer op het ding. Dus ik reset hem dan maar zelf.... Vind hij de harde schijf sindsdien niet meer.... Ook niet als ik ze allebei herstart. Vreemd, iemand tips? :( Ik begin er een beetje de balen van te krijgen.
Hmm raar, nu doet ie het weer, just FYI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 15:51
Ik heb last van snelheidsbeperkingen wanneer ik een samba share probeer te benaderen. Ik heb al enige tijd een andere NMT (HDX-1000) die 1080p materiaal prima afhandeld maar de EM7075 stottert met deze grote bestanden. Wanneer ik echter via dezelfde bron met UPNP (DLNA) hetzelfde bestand probeer te kijken heb ik nergens last van. Echter heeft het UPNP gebeuren als nadeel dat er geen ondertitels worden meegenomen. Het zou fijn zijn als de EM7075 gewoon via samba goed zou werken.

Voor de volledigheid:
EM7075 met firmware 2.00.02
Bron: Synology DS-209
Gigabit netwerk (met CAT5e bekabeling)
Via samba last van stotteren bij hoge bitrate
Via UPNP geen probleem
Met HDX-1000 geen problemen, zelfde netwerk- en hdmikabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
mark_vs schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:42:
...

Overigens, mijn 'probleem' met nzbget heb ik opgelost door de externe hd te formatteren.
Eh, dus niet.

Na ontkoppelen en weer koppelen van usb-schijf blijft nzbget zeggen "server is sleeping"
Ik heb de 7075 uit- en aangezet, met drive aangesloten en niet, nzb uit- en aangezet en alle permutaties.
Maar ik krijg nzbget niet meer aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Ik zit net een DVD (vob files) van "Up" te kijken. Na 25 minuten. BAM, blauw scherm, kastje RESET zichzelf.

Ik ben 'blij' dat andere mensen ook te kennen hebben gegeven dat dit probleem bestaat. Eminent Helpdesk, waarom reset dat ding zich? :( Moet ik hier (ook) zo'n mediafiledump van maken? Dat kastje start gewoon opnieuw op!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Eminent:

Mijn EM7075 is ook al meerdere keren opgestart tijdens het kijken van vob's of 1080p mkv's. Bovendien is het ook voorgekomen dat mijn afstandsbediening niet meer reageerde. Ik hoop dat jullie hier snel iets aan kunnen doen want het is erg vervelend. :|

@ Mark_vs

Nzb's uploaden via nzbget web lukt bij mij soms ook niet. Als ik de nzb's plaats in de nzb map onder nzbget op de harddisk en druk vervolgens in de webinterface op scan dan laad hij ze wel. Misschien heb je hier iets aan. Ik ondervind geen problemen meer hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Anoniem: 216093 schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:42:

@ Mark_vs

Nzb's uploaden via nzbget web lukt bij mij soms ook niet. Als ik de nzb's plaats in de nzb map onder nzbget op de harddisk en druk vervolgens in de webinterface op scan dan laad hij ze wel. Misschien heb je hier iets aan. Ik ondervind geen problemen meer hiermee.
Klopt, ik heb dat dus ook. Daar baal ik van, want die webinterface is precies wat ik wil. Dan kan ik overal vandaan mijn nzb's erop knallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
Anoniem: 216093 schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:42:
@ Mark_vs

Nee, handmatig nzb op de 7075 zetten helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
Ik heb nog een vraagje van iemand: Waarom herkend het kastje geen 2 hardeschijven als er 2 zijn aangesloten VIA een usb hub, en kan het eventueel gerealiseerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas heb ik het reset probleem ook.
Soms gebeurt het 2x per film.

En ook bij mij was bij NZBget mijn wachtwoord verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik bedenk me net dat ik nog een draadloze set heb liggen om beeld en geluid te verzenden naar een andere TV. Voordat ik die op ga zoeken vroeg ik mij af of het mogelijk is deze aan te sluiten als via de composiet aansluiting als je ook een tv hebt aangesloten via HDMI. Op deze manier kan ik boven op een oude tv ook gebruik maken van de mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Allen die problemen hebben met NZBget
1. Schakel NZBget en Transmission in de interface uit.
2. Ontkoppel de harde schijf, en schakel de EM7075 uit
3. Verwijder met je pc het nzbget.conf bestand in de map .nzbget
en verwijder voor de zekerheid ook de 'swapfile' in de root van de schijf.
4. Koppel alles weer aan, en sluit als laatste de stoom op de EM7075 aan.
5. Schakel NZBget in het menu weer in. Wacht 5-10 seconden.
6. Schakel NZBget uit, wacht 5-10 seconden en ontkoppel de schijf via de EJECT knop.
7. Schakel de EM7075 uit, ontkoppel de schijf, en update de conf file op je pc met de newsserver gegevens.
8. Alles is klaar voor gebruik, aansluiten en opstarten.

Schijf niet zomaar lostrekken.
Als NZBget aanstaat, dan heeft hij de schijf in gebruik, en zal dit problemen opleveren als men de stekker van de USB disk er uit trekt, de disk wordt dan niet 'clean' geunmount. Idem voor Transmission. Deze applicaties schrijven constant op de schijf als ze bezig zijn, en de usb kabel er uit halen heeft dan hetzelfde effect als bijv. de Sata kabels van je pc loshalen. Tevens wordt er op de disk een swapfile gemaakt, deze wordt bij het uitpluggen van de USB kabel ook 'grof' verstoord.

NZBget problemen ?
Server is sleeping betekend dat er geen nzb bestand gedownload wordt, of dat de server is gepauzeerd omdat er een videobestand wordt gespeeld. Als deze status onstaat door een aparte combinatie van factoren dan kan dit via telnet worden verholpen:
cd /opt/bin
export LD_LIBRARY_PATH=/opt/lib
./nzbget -U -c `cat /tmp/hddinfo`.nzbget/nzbget.conf
/opt/bin # export LD_LIBRARY_PATH=/opt/lib
/opt/bin # ./nzbget -U -c `cat /tmp/hddinfo`/.nzbget/nzbget.conf
Request sent
server returned: Pause-/Unpause-Command completed successfully
Ander nieuws:

Firmware 2.00.03 is zojuist op de site geupload. Deze moet via USB worden geupgrade omdat ook de kernel en bootcode worden bijgewerkt. (Users met 1.00.04 aan boord kunnen nog wel gewoon via internet de update doen.)
EM7075 fw 2.00.03
- Kernel updated. 2.00.02 kernel may cause reboot/restart of DMAOSD process.
- Transmission upgraded from 1.74 to 1.76, see www.transmissionbt.com for details/changes.
- NZBget configuration defaults changed for 400Kbyte speed gain. (Suggestion from Tweakers.net user
Tovenaar.)
- Note: Delete existing nzbget.conf and hard reboot the player to recreate the default one.
- Note: Re-enter user details inside the newly created nzbget.conf after doing this.
- Upgrade procedure modified to ensure NAND integrity and avoid bad flash.
Als je problemen hebt met de speler, upgrade deze eerst naar 2.00.03, en neem dan contact met ons op als de problemen blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweak
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-03 19:12
Vanmiddag kwam de speler met de melding dat er nieuwe firmware was (2.00.03). Iets te snel op OK geklikt want later las ik dat de upgrade via de USB stick had moeten gebeuren (laatst werkende fw was 2.00.02).

De speler blijft hangen op "please wait loading",

Inmiddels 2.00.03 via de USB stick geprobeerd te laden maar dit is nog niet gelukt. Blijft hangen op load scherm.

Na diverse malen rebooten nog geen verandering :(

Weet iemand een oplossing voor dit probleempje ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
@EminentHelpdesk

Denk je dat het grootste probleem (het plots rebooten van het apparaat) verholpen is met die upgrade?
----
EDIT: Sorry: ik zie dat je de release notes bijgesloten hebt. Thanks! Ga het proberen!
----

Ik had toen ik het apparaatje kocht 1.0 lijkt me zo. Toen heb ik via internet geupdate. Inderdaad naar 1.04, of zoals jij schrijft 1.00.04. Dat weet ik niet, maar ik gok dat ik nu wel gewoon mag updaten. Eens?

[ Voor 13% gewijzigd door Mosselmaniac op 02-11-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eltweak: Plaats alle bestanden op je usb stick (los) en stop deze in de speler. Na een tijdje (5 minuten) zou de speler klaar moeten zijn. Na het loading scherm komt ca. 1 minuut later het menuscherm en zal hij gaan updaten.

@Mosselmaniac, met usb key of via internet moet beide gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweak
@EminentHelpDesk

Alle losse bestanden van 2.00.03 op een vers geformatteerde USB stick geplaatst. Mediaplayer staat nog steeds met het scherm "please wait loading" en in die toestand de USB stick geplaatst. Scherm veranderd niet. Na 20 min mediaplayer uitgezet en weer aangezet (USB stick laten zitten). Beeld met "please wait loading" verschijnt weer. Maar na 30 min nog steeds niets veranderd.

Zijn er nog andere mogelijkheden om het update process vlot te trekken ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kale
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01-2022
Vwb de nieuwe firmwareupdate 2.0.0.x: Als je een USB-schijf -ik nam een HD- in de EM7075 prikt, dan worden de updatebestanden daar vanzelf op geplaatst en daarvandaan geinstalleerd. Net even gechekct. Gewoon even wat geduld oefenen, denk ik...

[ Voor 81% gewijzigd door kale op 02-11-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Eminent

Ik heb mijn speler geupdate met 2.00.03 en het enige wat tot nu toe niet goed gaat is dat ik de ondertitels niet meer kan syncen. Met de oude firmware kon dit wel per 100m/s met de pijlen op de afstandsbediening maar nu dus niet.

Kunnen jullie het bestand op de wiki pagina ook aanpassen zodat er wat met de customfirmware gedaan kan worden. :) Jullie gaven aan dat cramfsck nog niet werkt maar kan ik bij het "inpakken" mkcramfs wel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweak
@Kale, @Eminent

Afgelopen nacht de mediaplayer aan laten staan om de update te kunnen afronden maar helaas op het scherm staat nog steeds '"please wait loading".

Ik vrees dat geduld niet voldoende is om de mediaplayer weer werkend te krijgen.

Nog andere tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
@EminentHelpDesk

FYI, het updaten is gelukt! Ben benieuwd of ik nu geen spontane reboot meer krijg. Als dat verholpen is, wordt het zowaar een gaaf dingetje ;)

----

@EminentHelpDesk en anderen:

Gisteren heb ik een film gedownload van een Gig of 10. Door weet ik veel wat voor reden (ik heb Eweka) was er teveel beschadigd. Ik heb toen de rars opnieuw gedownload die beschadigd waren, en ze in de map gezet (gewoon vervangen). Hoe kan ik tegen NZBGet opnieuw de opdracht geven om uit te pakken? Want dat krijg ik zo 1,2,3 niet voor elkaar. En zou zonde zijn als ik dit moest wegmikken :-/

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Leuk allemaal die discussies rondom de snelheid van de verschillend geformatteerde schijven.

Volgens mij gaat dit topic echter over een mediaspeler.

Ik zou daarom graag zien dat eerst de basis functionaliteit goed werkt: hele DVD's afspelen, naar hoofdstukken kunnen springen, ondertitels altijd kunnen zien als ze aanwezig zijn, vooruitspringen ipv versneld afspelen etc.

Interessant dat de firmware versie 2.00.03 als versienummer heeft, maar zolang bovenstaande zaken niet correct werken vindt ik versienummer 0.9 passender.

Pas als het afspelen correct werkt zou ik energie gaan stoppen in de overige functionaliteit van het apparaat.

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Frag_majeur: DVD-Rom (ISO) files spelen prima af, echter DVD-Menu functionaliteit is nergens bij invoering van het product geclaimed. Wel begrijpen wij dat veel gebruikers dit een gemis vinden, er wordt dan ook druk aan gewerkt. Eminent brengt firmware voor de EM7075 uit zodra er verbeteringen zijn, die wij niet aan eindgebruikers willen onthouden.

De EM7075 is niet te vergelijken met functionaliteit die bijvoorbeeld XBMC biedt. Desondanks is er een vergelijkbare functie toegevoegd in een recente update. Als je 10 minuten vooruit wilt skippen, druk één keer op fast forward, en dan op skip-forward.

@Mosselmaniac: De meest eenvoudige oplossing is om je USB schijf aan de pc te hangen en op de pc via Winrar uit te pakken.

@Creg: Filesys van 2.00.03 komt in loop v/d dag op de wiki. Het inpak-commando mkcramfs zoals op de wiki (inclusief -b 16384) , is gewoon bruikbaar om een correct werkend FS voor 2.0.x te maken. Subtitle adjust komt er zsm weer in, excuses. (Mogelijk 'zelf' op te lossen door /bin/dmaosd uit 2.00.02 voor 2.00.03 te vervangen..)

@Eltweak: Neem even contact op met support [at] eminent-online.com, mogelijk is er wat mis met je speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Ik ben zo benieuwd of die speler niet meer reboot uit zichzelf. Dat zou al 50% verbetering zijn.

Even voor mijn beeldvorming:

Hoe hebben jullie NZBGet ingericht? Zijn er algemene tips? Wat ik graag zou willen is het volgende:

- Zelf categorien maken.
- Aan elke nzb die geupload wordt een categorie toewijzen.
- Op basis van die categorie zou NZBGet het bestand moeten uitpakken in een goede directory.

- Voor mij zou een werkende view dan op basis van directories zijn.

Mijn vraag: Hoe gebruiken jullie dit? En is het mogelijk wat ik wil?

En ook belangrijk: Als Eminent crasht (wat nogal dikwijls gebeurd nu....) zit er geen wachtwoord meer op de publiekelijk bereikbare URL. Nu is het wachten op k1ddy-pr0n van een of andere sneuaard die de url vindt?? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mosselmaniac
Nzbget
- Gebruikt de read-only locaties /opt/bin
- Nzbget web beheer is PHP-> Webserver is thttpd en die draait op /opt/bin en /opt/share/www/nzbgetweb
- Die locaties zijn onschrijfbaar.

Vanuit /opt/share/www/nzbgetweb is er een softlink naar /tmp/settings.php
Normaliter staat settings.php in /opt/share/www/nzbgetweb en is deze schrijfbaar.
Nu staat daar dus een link naar /tmp/settings.php omdat die wel beschrijfbaar is.

Bij een start van Nzbget wordt namelijk in settings.php de lokatie van de downloads & harddisk aangepast.
Als basis gebruiken we hiervoor /opt/share/www/nzbgetweb/settings-template.php. Daar staan geen passwords in, ergo, de web interface is na een reboot niet beveiligd. De enige (simpele) oplossing is om daar een standaard password in te zetten, maar omdat het read-only is, zou dan iedereen hetzelfde wachtwoord hebben. (En dat is ook niet veilig, omdat dan het wachtwoord eenvoudig uit de handleiding in pdf af te lezen is.)

Om het voor de gemiddelde gebruiker eenvoudig en werkbaar te houden, zit er daarom geen password op.
Hetzelfde 'probleem' onstaat met de categories. Die staan ook in de settings-template.php en zijn niet aanpasbaar.
(Als je zelf de romfs in elkaar zet dan kan je hier wel vooraf naar keuze een categorie toevoegen of web user/pass editen etc.)

Met de conf file gebeurt ongeveer hetzelfde. Als een USB disk geplaatst wordt, dan controleren we of de file er op staat, en zo niet, dan wordt deze er op geschreven. (Als basis wordt /opt/etc/conf.default hiervoor gebruikt.) De reden hiervoor is wederom, dat het pad van de USB disk per schijf verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Dank voor je toelichting. Ik vind een en ander wel wat technisch voor een apparaatje dat als plug-and-play in de markt wordt gezet ;)

Conclusie: het kan niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mossel: Je conclusie is correct, maar user/pass login is dan ook geen 'geadverteerde feature'. Wel zijn we inmiddels druk aan het kijken of hier iets mee gedaan kan worden nav. jouw melding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307613

is die nwe firmware soms weer weggehaald? kan m nl. niet vinden. Zie alleen 1.01 en 1.00.04 downgrade op de site staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Lucretius: Ivm. mogelijke problemen met langere films is deze offline. Wij adviseren momenteel 1.00.04, en je kunt de downgrade gebruiken om die weer te installeren.

@All: Problemen met ondertitels in VIDEO_TS bestanden lijken te worden veroorzaakt door DVD-Decrypter in file mode. Deze bestanden zijn niet 100% compatible met de EM7075, waardoor er geen ondertitels worden weergegeven. DVD-Decryper is al wat ouder. Als je een recent programma zoals DVD Fab gebruikt dan werkt alles wel gewoon netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Anoniem: 307613 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:53:
is die nwe firmware soms weer weggehaald? kan m nl. niet vinden. Zie alleen 1.01 en 1.00.04 downgrade op de site staan :?
Hij staat er nog wel maar niet vermeld op de site, downloaden kan op: http://downloads.eminent-online.com/EM7075_2.00.03.zip alleen halen ze hem er niet voor niets af, gebruik op eigen risico dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_majeuR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:13:
@Frag_majeur: DVD-Rom (ISO) files spelen prima af, echter DVD-Menu functionaliteit is nergens bij invoering van het product geclaimed. Wel begrijpen wij dat veel gebruikers dit een gemis vinden, er wordt dan ook druk aan gewerkt. Eminent brengt firmware voor de EM7075 uit zodra er verbeteringen zijn, die wij niet aan eindgebruikers willen onthouden.

De EM7075 is niet te vergelijken met functionaliteit die bijvoorbeeld XBMC biedt. Desondanks is er een vergelijkbare functie toegevoegd in een recente update. Als je 10 minuten vooruit wilt skippen, druk één keer op fast forward, en dan op skip-forward.
Films spelen inderdaad prima af. En ik geef niets om het DVD menu.
Echter: Star Trek Enterprise, Northern Exposure en andere series tonen alleen de eerste aflevering. Het lukt me niet de tweede aflevering op een iso te openen/benaderen/kijken. En dat is heel vervelend. En in sommige gevallen kan ik geen ondertitels kiezen, hoewel ze er wel zijn. Dit laatste heb ik nog niet uitgeprobeerd met de nieuwe firmware versie, misschien is het opgelost.

Bedankt voor de tip voor het 10 minuten doorspringen, da's echt heel prettig.

Frag_majeuR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325065

Goede avond ik heb een vraagje, waar telkens aan voorbijgegaan word, ik heb ook de nieuwe firmware met de usb stik geplaatst en heb net als vorige gebruikers het zelfde probleem, Beeld met "please wait loading" en verder gaat hij niet , doen wij wat fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
@EminentHelpdesk,

Hij crasht en reboot nogsteeds met 2.00.03! Wat nu? :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315463

@EminentHelpdesk

Hallo ik heb ook dit mooie apparaat, maar een probleempje:

De ondertitels zijn zeer slecht leesbaar op een lichte achtergrond, door de (te) dunne outline/dropshadow.
Is hier wat aan te doen?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
IR poort; waar is deze precies voor, dus waarvoor kan je deze precies gebruiken? Het staat niet in de handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325065

goede morgen mijn eminent blijft ook hangen ,nu lees ik dit ,@Axncore: Probeer eens te recoveren met 2.00.00 -> Plaats alle bestanden op de stick, en boot met aangesloten stick. Als het goed is begint na ca. 2 minuten er weer informatie en opstartdetails op je scherm te verschijnen.
maar waar haal ik die firmware ?? op de site staat hij niet wie helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 14:45
Hm... Ik moet eerlijk zeggen dat mijn enthousiasme voor de 7075 redelijk begint af te nemen. Ik sta op het punt om een mediaplayer aan te schaffen en mijn keus was de 7075. Echter, als ik alle issues zo lees die hier voorbijkomen vraag ik me af of ik er wel goed aan doe.

@EminentHelpdesk: ik zie dat er vanaf jullie kant hard gewerkt wordt maar een aantal grote zaken blijven toch een beetje achter in de aandacht (firmware laden lukt niet, problemen met afspelen, willekeurige herstart van 7075 en ik vergeet vast nog iets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
[b][message=32861201,noline]
@EminentHelpdesk: ik zie dat er vanaf jullie kant hard gewerkt wordt maar een aantal grote zaken blijven toch een beetje achter in de aandacht (firmware laden lukt niet, problemen met afspelen, willekeurige herstart van 7075 en ik vergeet vast nog iets).
Ja, het niet kunnen doorspoelen bij bestanden ;) En DTS dowmixing.

Het is gewoon wat minder plug-and-play dan (ikzelf) gedacht (had). Neemt niet weg dat ze wel moeite ervoor doen om dingen beter te maken. Maar te snel firmware releasen (waardoor ik nu met 2.00.04 zit (!) ) en hem een dag later weer ervan afhalen getuigt niet echt van een goede acceptatietest. Dat is dan wel weer slordig. Ik heb het idee dat er wat kinderziektes uitmoeten, waarbij sommige ziektes essentieel zijn om te overleven. Maar ik geef ze voorlopig nog het voordeel van de twijfel. Als ik jou was, zou ik alleen nog even langs de zijlijn staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@All: Goed nieuws: De bug met de willekeurig herstart tijdens afspelen lijkt opgelost. Als de testen positief uitpakken, dan verschijnt versie 2.00.04 later vandaag. (Mosselmaniac: 2.00.04 is nog niet uit, ik denk dat je nog 2.00.03 bedoelt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Klopt, sorry!

TOF! Edit:

Wat je gister zei: "Ivm. mogelijke problemen met langere films is deze offline." is dat nu ook opgelost dan?

En subs verschuiven? :)

[ Voor 77% gewijzigd door Mosselmaniac op 04-11-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

+Subsync met links/rechts knoppen re-enabled
+Herstart tijdens film kijken opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
Ik ben wel benieuwd: Waardoor werden die herstarts veroorzaakt?

En dan, on a side note: wanneer verschijnt er een nieuwe firmware voor de 7071?
Weet iemand hoe ik de laatste firmware voor de PCH op een 7071 kan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mark_vs: De reboots werden veroorzaakt door de code die de NZB downloadsnelheid op het scherm liet zien. Een lus in de code kon tijdens het spelen van de film (of in het hoofdmenu) de limit voor open files bereiken, waarna de watchdog het systeem reboot.

PCH firmware is niet gelicenseerd voor gebruik in Eminent producten, en door Syabas beschermd tegen cross-flashen. Bij deze dan ook de zeer dringende waarschuwing absoluut geen PCH firmware in het apparaat te plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:11:
+Subsync met links/rechts knoppen re-enabled
+Herstart tijdens film kijken opgelost.
Super!
MrOizo schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:26:
IR poort; waar is deze precies voor, dus waarvoor kan je deze precies gebruiken? Het staat niet in de handleiding...
Hier ben ik ook benieuwd naar.
Kan ik dan een IR oogje aansluiten en het kastje verbergen in een kast?
Dat zou erg mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321887

Hi,

Gebruik momenteel versie 2.00.01. Indien ik een new version check uitvoer verschijnt het volgende bericht: " The device could not download updates. System updates could not check for updates because of a network problem. Please check your network connections"
Wat kan het netwerk probleem zijn ? File sharing vanaf mijn Vista en XP pc's over het netwerk gaat feiloos (network Samba) en media streaming over het netwerk vanaf TVersity onder Vista werkt ook goed (Network UPnP).
Heeft iemand toevallig een soortgelijk probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sluijs: dat probleem hebben we volgens mij allemaal. firmware updaten doe je dan ook via de usb stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
@EminentHelpdesk

Ik zit nu dus met 2.00.03, download dit wel automatisch de nieuwe update naar 2.00.04? en zijn de zogenoemde tests waar je het over had gelukt?

------

EDIT:

en nog een vraagje: http://www.eminent-online.../logos/EM7075-screen1.jpg

ziet er wel erg strak uit. Hoe kan ik zoiets maken? Download het ding zelf de bestandjes, of meot je dat allemaal zelf in het mapje zetten? Ook andere dan de Helpdesk mogen hier antwoord op geven hoor :)

[ Voor 50% gewijzigd door Mosselmaniac op 04-11-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322549

@sluis: Updaten werkt bij mij ook alleen via USB. Geen probleem dus met je netwerk. Het zou alleen wel handig zijn als je de mededeling krijgt: "Geen firmware beschikbaar" of iets dergelijks i.p.v. dat er een netwerkprobleem is. (scheelt weer van netwerk en router-instellingen gezoek...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mosselmaniac schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:37:
EDIT:

en nog een vraagje: http://www.eminent-online.../logos/EM7075-screen1.jpg

ziet er wel erg strak uit. Hoe kan ik zoiets maken? Download het ding zelf de bestandjes, of meot je dat allemaal zelf in het mapje zetten? Ook andere dan de Helpdesk mogen hier antwoord op geven hoor :)
folder.jpg in de folder zetten en in de systeem settings instellen op bladerstand/miniafbeeldingen dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mossel / all: De testen lopen nog, dus wordt morgen pas een release, sorry.. (werktijden zijn tot 17:00)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:47:
@Mossel / all: De testen lopen nog, dus wordt morgen pas een release, sorry.. (werktijden zijn tot 17:00)
It's ok (voor mij). Nog een avondje 3x opnieuw opstarten ;) Vind het chique dat het zo wordt opgepakt (werk ook in de software-wereld), maar zou het wel op prijs stellen als het nu goed getest werd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphie85
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04 12:14
Hallo allemaal,

Ben zelf ook al een tijdje aan het surfen en kijken naar een mediaplayer. Zag dat er op de Eminent EM7075 een ethernet poort op zat, ik wil namelijk graag mijn films via het netwerk laten streamen en dat de films automatisch worden gedownload naar de eminent. Aangezien bij mijn onderbuurman de internet modem staat en ik een etage hoger woon vroeg ik me af of ik dan een kabel van zijn modem naar de eminent moet trekken ? Ik internet nu via wifi, of kan ik gewoon een kabel vanaf mijn laptop naar de eminent rechtstreeks trekken ?

Ik hoor het wel
Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste