Zoek eens naar het Hirschmann handboek op internet en lees dat door.semicolon schreef op zondag 31 januari 2010 @ 09:39:
[...]
Ik heb sinds een paar dagen wel het gevoel dat er iets niet klopt, want Nederland 1 HD en Nederland 2 HD lijkt hij helemaal niet goed te weergeven sinds ik m'n TV een paar meter verschoven heb (paars beeld, veel gestotter met geluid) maar alle andere kanalen doen het wel prima.
Onze coax bekabeling met de 2 splitters et al. is inmiddels meer dan 5 jaar oud dus niet de beste kwaliteit kabels enzo, en ik had vroeger een versterkertje ertussen maar als ik die nu aansluit heb ik 0 digitale kanalen op m'n TV. Maar waarschijnlijk hebben we gewoon een heel goed signaal dan.
Ik zou verwachten dat je toch minstens 1 splitter wel kunt gebruiken in een normaal huis, Ziggo biedt tenslotte ook tot 3 smartcards aan op een abbo, daar heb je niets aan als je maar 1 tv kan aansluiten.. natuurlijk is dat geen garantie
En versterker heb je niet nodig naar jouw digitale gedeelte. Ik heb geen idee of dat ook nadelig werkt voor die Samsung.
Normaal zet je een versterker bij een te zwak signaal op de hoofdaansluiting, maar mijn gevoel zegt dat dit nu niet wenselijk is in jouw situatie, dus zou ik hem achter de splitter zetten.
Maar hoe sterk is jouw signaal (zie paar postings terug) en vervang eens de bekabeling door KOKA kabels met Hirschmann connectoren. Controleer jouw wandcontactdoos of alles nog intact is en sluit het geheel eens aan door dit direct op de Samsung aan te sluiten.