Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

semicolon schreef op zondag 31 januari 2010 @ 09:39:
[...]

Ik heb sinds een paar dagen wel het gevoel dat er iets niet klopt, want Nederland 1 HD en Nederland 2 HD lijkt hij helemaal niet goed te weergeven sinds ik m'n TV een paar meter verschoven heb (paars beeld, veel gestotter met geluid) maar alle andere kanalen doen het wel prima.

Onze coax bekabeling met de 2 splitters et al. is inmiddels meer dan 5 jaar oud dus niet de beste kwaliteit kabels enzo, en ik had vroeger een versterkertje ertussen maar als ik die nu aansluit heb ik 0 digitale kanalen op m'n TV. Maar waarschijnlijk hebben we gewoon een heel goed signaal dan.

Ik zou verwachten dat je toch minstens 1 splitter wel kunt gebruiken in een normaal huis, Ziggo biedt tenslotte ook tot 3 smartcards aan op een abbo, daar heb je niets aan als je maar 1 tv kan aansluiten.. natuurlijk is dat geen garantie ;)
Zoek eens naar het Hirschmann handboek op internet en lees dat door.
En versterker heb je niet nodig naar jouw digitale gedeelte. Ik heb geen idee of dat ook nadelig werkt voor die Samsung.

Normaal zet je een versterker bij een te zwak signaal op de hoofdaansluiting, maar mijn gevoel zegt dat dit nu niet wenselijk is in jouw situatie, dus zou ik hem achter de splitter zetten.

Maar hoe sterk is jouw signaal (zie paar postings terug) en vervang eens de bekabeling door KOKA kabels met Hirschmann connectoren. Controleer jouw wandcontactdoos of alles nog intact is en sluit het geheel eens aan door dit direct op de Samsung aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen, Ik heb gisteren bij MM de UE46B6000 VPXX besteld met samsung muurbeugel. De ziggo CI+ kaart besteld bij Foka in Rotterdam voor 49,95 excl 3 euro verz kosten.
Nu mijn vraag:
Ik heb de Rotel 980RB en RC voor/eind versterker met dynaudio luidsprekers als stereo set staan en ik wil die graag op deze tv aansluiten. Mijn versterker heeft geen optische aansluitingen. Op de tv zitten geen cinch audio uitgangen.(wel ingangen) Op de scart van de tv wil ik mijn dvd speler aansluiten.
Zijn er hier mensen die dit probleem hebben opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:17
Aangezien het geluid uit de tv op z'n zachtst gezegd waardeloos is, gebruik ik nu ook bij tv-uitzendingen mijn home-cinema receiver.
Hiervoor had ik tot vandaag de UPC-tuner (géén HD) rechtstreeks via de audio-out (COAX) aangesloten.
Het geluid kwam eerder dan het beeld en helaas gaat de instelbare audio-delay op mijn receiver niet verder dan 5ms. Dit is blijkbaar te weinig dus ik heb volgens een aantal tips uit dit forum nu de audio-out van de Samsung tv (TOSLINK) op mijn receiver aangesloten.
Het is nu iets minder maar naar mijn mening komt het beeld nog steeds te laat.
Ik heb ook de 100Hz Motion Plus uitgeschakeld maar dat helpt niet veel.
De 'game-mode' die sommigen hier als workaround noemen, boet m.i. teveel in aan beeldkwaliteit (bijv. zwart).

Eigenlijk zit ik te hopen op nieuwe firmware die dit vertragingsprobleem (lag) gaat oplossen of verminderen.
Heeft iemand hier een ingang bij Samsung om dit verbeteringsvoorstel op de goede plek te laten belanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

nobleone schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:39:
Aangezien het geluid uit de tv op z'n zachtst gezegd waardeloos is, gebruik ik nu ook bij tv-uitzendingen mijn home-cinema receiver.
Hiervoor had ik tot vandaag de UPC-tuner (géén HD) rechtstreeks via de audio-out (COAX) aangesloten.
Het geluid kwam eerder dan het beeld en helaas gaat de instelbare audio-delay op mijn receiver niet verder dan 5ms. Dit is blijkbaar te weinig dus ik heb volgens een aantal tips uit dit forum nu de audio-out van de Samsung tv (TOSLINK) op mijn receiver aangesloten.
Het is nu iets minder maar naar mijn mening komt het beeld nog steeds te laat.
Ik heb ook de 100Hz Motion Plus uitgeschakeld maar dat helpt niet veel.
De 'game-mode' die sommigen hier als workaround noemen, boet m.i. teveel in aan beeldkwaliteit (bijv. zwart).

Eigenlijk zit ik te hopen op nieuwe firmware die dit vertragingsprobleem (lag) gaat oplossen of verminderen.
Heeft iemand hier een ingang bij Samsung om dit verbeteringsvoorstel op de goede plek te laten belanden?
Je kunt de audio delay toch ook gewoon in de Samsung instellen, mocht je receiver niet voldoen. Je kunt de delay van je audio aux gewoon instellen in het service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
In dit topic is uitgelegd hoe je de (iritant lage) zapsnelheid kan verhogen door de volgende aanpassingen te doen in het service menu:

Bij de oudere modellen de optie:
"Video Mute Time"
Standaard instelling is 8 of 10, hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.
Bij de 3, 4 en 5 series:
Selecteer: 4. Advanced menu, toets 0000 voor toegang
Ga naar "Adjust"
Ga naar Video Mute Time en kies voor een lagere waarde

Bij de nieuwere modellen de optie:
"Adjust -> User Control Init"
Standaard instelling is 8 of 10, hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.

Ik kan de optie "Video Mute Time" nergens vinden in het service menu van mijn B6000. Is dit iemand met een B6000/B7000 wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:59:
Hallo mensen, Ik heb gisteren bij MM de UE46B6000 VPXX besteld met samsung muurbeugel. De ziggo CI+ kaart besteld bij Foka in Rotterdam voor 49,95 excl 3 euro verz kosten.
Nu mijn vraag:
Ik heb de Rotel 980RB en RC voor/eind versterker met dynaudio luidsprekers als stereo set staan en ik wil die graag op deze tv aansluiten. Mijn versterker heeft geen optische aansluitingen. Op de tv zitten geen cinch audio uitgangen.(wel ingangen) Op de scart van de tv wil ik mijn dvd speler aansluiten.
Zijn er hier mensen die dit probleem hebben opgelost?
Niemand een analoge versterker aangesloten??????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
n00bs schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:43:
[...]

Zoek eens naar het Hirschmann handboek op internet en lees dat door.
En versterker heb je niet nodig naar jouw digitale gedeelte. Ik heb geen idee of dat ook nadelig werkt voor die Samsung.

Normaal zet je een versterker bij een te zwak signaal op de hoofdaansluiting, maar mijn gevoel zegt dat dit nu niet wenselijk is in jouw situatie, dus zou ik hem achter de splitter zetten.

Maar hoe sterk is jouw signaal (zie paar postings terug) en vervang eens de bekabeling door KOKA kabels met Hirschmann connectoren. Controleer jouw wandcontactdoos of alles nog intact is en sluit het geheel eens aan door dit direct op de Samsung aan te sluiten.
De versterker stond er origineel nog vanwege de analoge setup hier, die heb ik allang niet meer natuurlijk. Alle kanalen, op NL 1 en 2 HD na, zitten op 80% signaal volgens m'n TV dus ik ga niets vervangen, kijk toch zelden naar die 2 zenders en verder werkt t prima. Kabels vervangen in dit huis is veel te veel werk omdat het diep verstopt zit in muren, de grond, onder het tapijt etc.

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen met een samsung UE32B6000 die het zoemende geluid niet horen?

Ik hoor het wel en ga hem morgen terugbrengen.
Ik twijfel nog wel of ik hetzelfde model weer moet nemen, vanwege dat zoemende geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:03:
[...]

Niemand een analoge versterker aangesloten??????????????????
Veel vraagtekens, maar deze vraag is nu al minimaal 10x beantwoord.
Daar is dus geen oplossing voor, of je zou een aftakking moeten maken vanaf een scartblokje naar jouw versterker en de latency tussen beeld en geluid op de koop toe moeten nemen.
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:17:
Zijn er ook mensen met een samsung UE32B6000 die het zoemende geluid niet horen?

Ik hoor het wel en ga hem morgen terugbrengen.
Ik twijfel nog wel of ik hetzelfde model weer moet nemen, vanwege dat zoemende geluid.
Helaas hoor je wel vaker bij electroapparatuur fluitende en brommende geluiden van transformators e.d. Ik hoor bij de B6000 als het echt stil is een hoge toon.

[ Voor 36% gewijzigd door n00bs op 01-02-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:32:

Helaas hoor je wel vaker bij electroapparatuur fluitende en brommende geluiden van transformators e.d. Ik hoor bij de B6000 als het echt stil is een hoge toon.
Ik moet eerlijk zeggen dat dit echt de eerste TV is waar ik zoiets hoor.
Nooit klachten gehad.
Ook niet bij mijn oudere samsung tv's.

Maar er is dus niks aan te doen?
Ook niet door een monteur ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:01:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat dit echt de eerste TV is waar ik zoiets hoor.
Nooit klachten gehad.
Ook niet bij mijn oudere samsung tv's.

Maar er is dus niks aan te doen?
Ook niet door een monteur ofzo?
Ik heb het nog niet vaak gehoord bij TV's maar wel andere apparatuur.
Allicht kan je proberen een monteur langs te laten komen, maar ik vermoed dat ze zeggen dat zij niks horen. Veranderd het geluid op het moment dat je de brightness/backlight e.d. anders insteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:24:
[...]

Ik heb het nog niet vaak gehoord bij TV's maar wel andere apparatuur.
Allicht kan je proberen een monteur langs te laten komen, maar ik vermoed dat ze zeggen dat zij niks horen. Veranderd het geluid op het moment dat je de brightness/backlight e.d. anders insteld?
Als ik bij kieskeurig.nl kijk, zijn er veel meer mensen die dit probleem hebben.

Het geluid komt en gaat. Soms duurt het 5 minuten, soms 2 uur.
En soms ook een hele dag niet.
Als ik van zender verwissel, wil het nog wel eens een seconde weg zijn, maar komt dan weer terug.
Maar ook geen veranderingen als ik iets qua backlight of brightness doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2022
Enkele maanden terug had ik ook een zoemend geluid, heb een factory reset gedaan via het service menu, Daarna heb ik het zoemend geluid nooit meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé, misschien moet ik dat ook eens proberen.

Er kan dan niks verkeerd gaan oid?

Edit:

Net uitgevoerd. En direct erna heb ik weer dat zoemende geluid.
Denk dat ik hem morgen maar terug breng.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:51:
Hé, misschien moet ik dat ook eens proberen.

Er kan dan niks verkeerd gaan oid?

Edit:

Net uitgevoerd. En direct erna heb ik weer dat zoemende geluid.
Denk dat ik hem morgen maar terug breng.
Firmware update al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:31:
[...]

Firmware update al gedaan?
Dat heeft toch niks met de transformators te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathray
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-11-2024
Is er iemand die interesse heeft om de wallmount wmn1000b over te kopen?
Geschikt om led tv op te hangen als schilderij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:17
@DyStiC: Bedankt voor de tip. Ik zal dat eens opzoeken en kijken of ik de delay kan wegpoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:03:
[...]
Dat heeft toch niks met de transformators te maken?
nee, dat lijkt mij ook niet. Maar als hij toch anders morgen teruggebracht wordt ;)
Misschien dat er net een instelling aangepast wordt, die zorgt voor minder stress. Ik heb geen idee... als je niet weet wat er in de source staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja, ik zal morgen eens met de BCC overleggen.

Ik twijfel heel erg of ik dit type weer terug moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand gelukt om de kanalen opnieuw in te delen via SamyGO ChanEdit?
Zie ook http://sourceforge.net/ap..._ChanEdit_-_Chanel_Editor.

Zelf kom ik er niet uit en voordat ik de boel verpruts ben ik benieuwd naar jullie ervaringen, mochten die er zijn.

Het alternatief is welbekend; de landinstelling op Frans zetten.
Als ik de landinstelling echter dan op Frans zet krijg ik 'sneeuw' op het scherm (i.c.m. de CI+) en heb ik dus geen kanalen meer. Wat doe ik verkeerd? Of werkt dit alleen met analoge kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft hem niet op frans te zetten: Other (andere) gaat ook prima je kan dan scannen analoog en digitaal op antenne en kabel. Als je dit veranderd wordt de kanaal lijst gewist en moet je hem opniew inscannen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 19:54 . Reden: incorrect gegeven samyo edit verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb sinds enige dagen de UE40B6000 in huis. Heerlijke TV! Ik heb die settings van hdvtest.co.uk gebruikt en ik ben misschien de enige, maar ik vind die settings nou niet echt fraai. Flets en onscherp zijn de eerste woorden die me dan te binnen schieten. Op de site vermelden ze dat je het een paar dagen moet proberen omdat TV's en monitoren standaard nogal onrealistisch staan ingesteld en je er dus aan moet wennen, en dat wil ik voor de kleuren nog wel geloven, maar dat verandert niets aan de onscherpte. Een sharpness van rond de 25 vind ik persoonlijk een stuk beter, zowel in game als in movie mode (de standaard 40 of 50 is inderdaad te hoog). Verder heb ik in game mode ook nog de dynamic contrast op 'laag' gezet i.p.v. 'uit'.

[ Voor 3% gewijzigd door NLxAROSA op 02-02-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digitale ruis uitzetten, randverbetering uit zetten, 100 hz op soepel, zwart regeling (er zijn er 2: hdmi zwart en die andere) en de spaarstand bepalen allemaal het beeld, elke input onthoud zijn eigen instellingen. Gebruik je film modus duurt het ongeveer 14 dagen om je aan te passen aan dat beeld. Blijkbaar heeft veel met onze perceptie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deathray schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:08:
Is er iemand die interesse heeft om de wallmount wmn1000b over te kopen?
Geschikt om led tv op te hangen als schilderij.
Hoeveel zou je er voor willen krijgen? Is de set nieuw in de doos? Als je echt een koopje hebt, wil ik mijn reeds bestelde wmn10000b wel afbestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathray
  • Laatst online: 01-11-2024
Daarvoor hebben we T.net V&A ;)

[ Voor 92% gewijzigd door DaMarcus op 07-02-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door DaMarcus op 07-02-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

TAG_ScorpioN schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:41:
In dit topic is uitgelegd hoe je de (iritant lage) zapsnelheid kan verhogen door de volgende aanpassingen te doen in het service menu:

Bij de oudere modellen de optie:
"Video Mute Time"
Bij de 3, 4 en 5 series:
Selecteer: 4. Advanced menu, toets 0000 voor toegang
Ga naar "Adjust"
Ga naar Video Mute Time en kies voor een lagere waarde

Bij de nieuwere modellen de optie:
"Adjust -> User Control Init"

Ik kan de optie "Video Mute Time" nergens vinden in het service menu van mijn B6000. Is dit iemand met een B6000/B7000 wel gelukt?
Domme vraag misschien, maar jouw eigen optie 2 voor de nieuwere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:26:
Je hoeft hem niet op frans te zetten: Other (andere) gaat ook prima je kan dan scannen analoog en digitaal op antenne en kabel. Als je dit veranderd wordt de kanaal lijst gewist en moet je hem opniew inscannen.
SamyGO ChanEdit werkt alleen maar als je de SamyGO firmware op je flatscreen plaatst. Denk dat er maar een paar gebruikers zijn die dit avontuur wagen..
Helemaal goed, bedankt! Het is gelukt. Weer helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:51:
[...]

Domme vraag misschien, maar jouw eigen optie 2 voor de nieuwere modellen?
Helaas heb ik hem er ook niet tussen staan (UE40B6000, nieuwe firmware).
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

NLxAROSA schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:27:
Heb sinds enige dagen de UE40B6000 in huis. Heerlijke TV! Ik heb die settings van hdvtest.co.uk gebruikt en ik ben misschien de enige, maar ik vind die settings nou niet echt fraai. Flets en onscherp zijn de eerste woorden die me dan te binnen schieten. Op de site vermelden ze dat je het een paar dagen moet proberen omdat TV's en monitoren standaard nogal onrealistisch staan ingesteld en je er dus aan moet wennen, en dat wil ik voor de kleuren nog wel geloven, maar dat verandert niets aan de onscherpte. Een sharpness van rond de 25 vind ik persoonlijk een stuk beter, zowel in game als in movie mode (de standaard 40 of 50 is inderdaad te hoog). Verder heb ik in game mode ook nog de dynamic contrast op 'laag' gezet i.p.v. 'uit'.
Elk gebruik van de sharpness regeling voegt kunstmatige scherpte toe die niet in het beeld hoort te zitten. Het lijkt wel of je scherper beeld krijgt, maar in feite verlies je alleen maar details en krijg je onnatuurlijke randen rondom objecten. Zeker bij een fullhd bron zoals een blu-ray moet je sharpness op 0 zetten. Bij een zeer onscherpe bron, zoals bijv. analoge tv, kan ik me voorstellen dat je wat extra sharpness er mooier uit vind zien, maar dan zou ik eerder zorgen dat je bronmateriaal beter is (bijv. digitale tv) dan dat je het beeld op deze manier gaat 'verbeteren'.

Zelfde verhaal geldt eigenlijk voor dynamisch contrast, daarmee voeg je ook alleen maar kunstmatig nep contrast toe en zou je dus ook uit moeten zetten. Mits je hecht aan een zo natuurgetrouw mogelijk beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al zijn computer aan de TV aangesloten? Zo ja, hebben jullie dan ook last van zwarten randen? Als ik mijn pc via een dvi>hdmi kabel aansluit, krijg ik een dikke zwarte rand van zo'n 4 cm maar ook zijn de letters onscherp. Resolutie staat op 1920x1080 60hz dus moet goed zijn lijkt mij.
Maarja, super irritant dat je een 32" scherm koopt maar effectief maar 30" kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impact99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 08:41
Ik heb sinds 1 maand de 40B6000 en eergisteren zaten we film te kijken via de xtreamer en wordt opeens het beeld groenig met verticale strepen. Na ongeveer 10 seconden schakelde de tv zichzelf uit en weer aan en toen was het over. Nu zij mijn vriendin dat ze het de dag ervoor ook had toen ze tv zat te kijken. Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad?

Als het weer gebeurt ga ik maar eens met samsung bellen.

Voor de rest ben ik super tevreden met deze tv. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 00:31:
Heeft iemand al zijn computer aan de TV aangesloten? Zo ja, hebben jullie dan ook last van zwarten randen? Als ik mijn pc via een dvi>hdmi kabel aansluit, krijg ik een dikke zwarte rand van zo'n 4 cm maar ook zijn de letters onscherp. Resolutie staat op 1920x1080 60hz dus moet goed zijn lijkt mij.
Maarja, super irritant dat je een 32" scherm koopt maar effectief maar 30" kan gebruiken
Ik heb deze tv (40") sinds een paar dagen. Aansluiten van pc ging zonder problemen. Het enige wat ik even moest doen was het beeld 1 cm van links naar rechts verschuiven. Ik heb geen last van zwarte balken. Overigens aangesloten via de pc/vga aansluiting en niet via HDMI.
Resolutie is wel 1920x1080 volgens de laptop & tv. Dacht dat vga dat niet aan kon, maar blijkbaar gaat dat wel. Of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Ik heb een mac mini op de tv aangelosten, ik moest wel overscan aanzetten in OSX om 1:1 pixelmapping te krijgen, anders gaf ie ook zwarte randen rondom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:08:
[...]

Helaas heb ik hem er ook niet tussen staan (UE40B6000, nieuwe firmware).
Iemand een tip?
Kan het helaas ook niet vinden... wel veel opties die op OFF staan, vraag me af wat het is. Ook een hoop mbt timings, geen idee wat het werkelijk wijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja; aangesloten op mijn laptop via HDMI en geen problemen. Geldt zowel voor DVD, Divx als MKV.
Zowel geluid als beeld perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 17:50
In Windows zelf heb ik wel gewoon full-screen, maar in MW2 heb ik wel opeens zwarte balken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb op de andere dvi aansluiting van mijn pc aangesloten en nu heb ik wel full-screen. Snap het echt niet. Moet alleen nog kijken hoe ik mkv bestanden vleoiend kan afspelen. Gezien mijn hardware (Quadcore, radeon hd4850) moet het wel lukken lijkt mij. Bedankt voor jullie berichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:55:
Hmm, ik heb op de andere dvi aansluiting van mijn pc aangesloten en nu heb ik wel full-screen. Snap het echt niet. Moet alleen nog kijken hoe ik mkv bestanden vleoiend kan afspelen. Gezien mijn hardware (Quadcore, radeon hd4850) moet het wel lukken lijkt mij. Bedankt voor jullie berichten :)
Daar had ik zelf ook wat problemen mee. Wat uiteindelijk heeft geholpen is het installeren van K-Lite Codec Pack Standard 5.2. Sindsdien werkt het echt heel soepel. Hier gratis te downloaden:
http://dutch.ilsc.org/lv/...e_Codec_Pack_Standard.htm

Hij installeert ook Media Player Classic, wat zeker aan te raden is.

Wel direct vanaf de harde schijf van de PC / laptop afspelen en niet via de externe harde schijf via de computer, want dat trok die van mij net niet.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap1960
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09-2010
Er is eeen nieuwe firmwareversie beschikbaar op samsung.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3000.G van 24.11.2009? Over welk model/reeks en firmware hebben we het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upgrade van versie 2007 naar 2008, in ieder geval voor de UE40B6000.
Tot gisteren had ik de meest recente versie, dus het is echt een firmware update.
Hier te vinden:
http://www.samsung.com/nl...0B6000VPXXN&menu=download

Net uitgevoerd, wel eerst teruggezet naar model 6000 en na de update weer 7000 van gemaakt.

Zonder problemen, nu nog uitvogelen wat er veranderd is.
Misschien handig om dit van tevoren te doen, maar ze doen het vast niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:03:
Upgrade van versie 2007 naar 2008, in ieder geval voor de UE40B6000.
Tot gisteren had ik de meest recente versie, dus het is echt een firmware update.
Hier te vinden:
http://www.samsung.com/nl...0B6000VPXXN&menu=download

Net uitgevoerd, wel eerst teruggezet naar model 6000 en na de update weer 7000 van gemaakt.

Zonder problemen, nu nog uitvogelen wat er veranderd is.
Misschien handig om dit van tevoren te doen, maar ze doen het vast niet voor niets.
Bedankt voor de informatie.

Goed om te horen dat je hem nog steeds kan omzetten naar een 7000 serie. Voor hetzelfde geld zorgen ze ervoor dat je het service menu niet meer kan gebruiken.

Ben je ondertussen al wat wijzer geworden over wat er met de update 'beter' is geworden? Ben zelf super tevreden over de beeldkwaliteit. Wat minder over de backlightbleeding vanuit de hoeken en auto-dimming bij donkere beelden. Ik hoop dat dat wat beter wordt met een update, maar ik betwijfel het.

[ Voor 3% gewijzigd door Mickman op 06-02-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mickman schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 23:07:
[...]

Bedankt voor de informatie.

Goed om te horen dat je hem nog steeds kan omzetten naar een 7000 serie. Voor hetzelfde geld zorgen ze ervoor dat je het service menu niet meer kan gebruiken.

Ben je ondertussen al wat wijzer geworden over wat er met de update 'beter' is geworden? Ben zelf super tevreden over de beeldkwaliteit. Wat minder over de backlightbleeding vanuit de hoeken en auto-dimming bij donkere beelden. Ik hoop dat dat wat beter wordt met een update, maar ik betwijfel het.
Nee; ik weet nog niet wat er anders is geworden. De menu's lijken hetzelfde te zijn.
Wel lijkt de kwaliteit beter van de niet-HD zenders. Vooral rondom de gezichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Mickman schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 23:07:
Ben zelf super tevreden over de beeldkwaliteit. Wat minder over de backlightbleeding vanuit de hoeken en auto-dimming bij donkere beelden. Ik hoop dat dat wat beter wordt met een update, maar ik betwijfel het.
Backlightbleeding is een hardware tekortkoming, dat kan nooit beter worden met een firmware update. Hooguit kunnen ze bepaalde settings veranderen waardoor het wat minder zal opvallen, maar daar zul je altijd weer andere concessies mee doen (lees: ze kunnen het beeld donkerder maken waardoor je de backlightbleeding minder kunt zien, maar dan verlies je dus details in het zwart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
Hebben jullie ook dat als de t.v. een tijd aan is geweest en je zet hem uit. Dat hij dan nog een uurtje ofzo na kraakt af en toe? Ik heb de UE40B6000 en heb daar best last van aangezien hij op mijn slaapkamer staat.

Heeft denk ik te maken met warmte/kou krimp ofzo

[ Voor 10% gewijzigd door Thoraxx op 07-02-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Thoraxx schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:32:
Hebben jullie ook dat als de t.v. een tijd aan is geweest en je zet hem uit. Dat hij dan nog een uurtje ofzo na kraakt af en toe? Ik heb de UE40B6000 en heb daar best last van aangezien hij op mijn slaapkamer staat.

Jep klopt, had ik met m'n vorige samsung ook al. Inderdaad wat kraken als ie weer afkoelt, niets om je druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
Ik heb het topic doorgelezen, maar ik zit toch nog met een vraag.

Er kan een DVB kaart in deze TV, op dit moment heb ik een UPC digitale TV decoder.

Kan deze UPC kaart meteen in mijn tv?
Ik gegoogled op DVB-T en DVB-C en UPC, alleen kom ik informatie tegen uit 2007....

Als het niet mogelijk is om de kaart meteen in de TV te stoppen, hoe moet ik mijn TV dan aansluiten op mijn decoder? als ik de handleiding goed begrijp zit er GEEN scart-aansluiting op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09
Daan00 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:30:
Ik heb het topic doorgelezen, maar ik zit toch nog met een vraag.

Er kan een DVB kaart in deze TV, op dit moment heb ik een UPC digitale TV decoder.

Kan deze UPC kaart meteen in mijn tv?
Ik gegoogled op DVB-T en DVB-C en UPC, alleen kom ik informatie tegen uit 2007....

Als het niet mogelijk is om de kaart meteen in de TV te stoppen, hoe moet ik mijn TV dan aansluiten op mijn decoder? als ik de handleiding goed begrijp zit er GEEN scart-aansluiting op?
Er zit wel een scart aansluiting op hoor maar of je dat wilt met digitale tv? Hebben die upc kastjes geen hdmi? Je kunt een cam module kopen waar je de kaart van UPC in doet en die doe je in de tv( de cam module dus ). Welke je moet hebben etc weet ik niet want ik heb zelf digitenne.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

Thoraxx schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:32:

Haha, dat heb ik ook gehad, en weet je wat het is (althans bij mij)?
Hij gaat standaard na 45 minuten aan en uit (klik-klak geluid van relais) om te checken of er een software-update is om te installeren. (zie Verwijderd in "[LED TV] Samsung UE 32, 40, 46 B6000-serie")
Dit is uit te zetten via het menu, bij mij sindsdien geen rare geluiden meer :)

@Webgnome: ik denk dat je in de war bent met Ziggo. Voor zover ik weet werkt UPC niet met cam-modules, maar misschien inmiddels wel?

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-02-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reggydub76
  • Laatst online: 01-09 07:48
DyStiC schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:14:
[...]

Je kunt de audio delay toch ook gewoon in de Samsung instellen, mocht je receiver niet voldoen. Je kunt de delay van je audio aux gewoon instellen in het service menu.
Tot hoever kan je de audio delay in de Samsung instellen?
Ik zit erover na te denken om een Samsung 6000 te kopen, maar ik twijfel omdat ik veel lees over de audio delay.
Mijn versterker heeft namelijk geen HDMI in of out. Maar wel optisch in en out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 17:50
reggydub76 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:13:
[...]

Ik zit erover na te denken om een Samsung 6000 te kopen, maar ik twijfel omdat ik veel lees over de audio delay.
Ik heb een 7000, en het geluid dmv optical out aangesloten op een Samsung HTS. Icm Anynet heb ik geen audio delay. Kan dus icm andere merken misschien wel zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

reggydub76 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:13:
[...]

Ik kan nergens vinden dat je de delay op de 6000 kan instellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Waar heb je audio delay op een tv voor nodig? Als je je receiver aansluit op je tv heb je geen lipsyncprobleem en als je een blu ray speler of pc aansluit, zou ik de tv gewoon op spelmodus/ gamemodus zetten. Dan heb je ook vrijwel geen lipsyncproblemen.

Op de pc kun je met Media player classic ook eenvoudig een audio delay instellen.

Overigens: Het advies ergens hierboven om kazaa lite codec pack te installeren zou ik niet opvolgen. Daar zit een hoop rotzooi in. Ik kan je beter aanbevelen te gaan voor CCCP codec pack. Minimaal aantal codecs, maar kan alles afspelen. Media player classic zit daar bij.

@Pino112: Als je geen volledig beeld hebt, moet je underscan bij je videokaart uitzetten en je tv instellen op: Volledig scherm.Dan vult hij altijd je scherm compleet en is het beeld ook scherper.

[ Voor 14% gewijzigd door Hann1BaL op 09-02-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomes
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 23:31
Ik heb de topic eens bekeken er komt een probleem naar voren waar ik ook mee zit, namelijk dat er op de scart audio uitgang een delay zit! Is er al iemand die een goede oplossing heeft gevonden? Ben zelf in het service menu bij audio dan audio auxdelay en die op 100 gezet, maar kan niet zeggen of het nu beter is.
Als iemand de goede instelling heeft, zou je die dan kunnen delen met de rest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
CyBeRSPiN schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:21:
[...]

Haha, dat heb ik ook gehad, en weet je wat het is (althans bij mij)?
Hij gaat standaard na 45 minuten aan en uit (klik-klak geluid van relais) om te checken of er een software-update is om te installeren. (zie Verwijderd in "[LED TV] Samsung UE 32, 40, 46 B6000-serie")
Dit is uit te zetten via het menu, bij mij sindsdien geen rare geluiden meer :)

@Webgnome: ik denk dat je in de war bent met Ziggo. Voor zover ik weet werkt UPC niet met cam-modules, maar misschien inmiddels wel?
Bedankt! Ga ik even proberen!
Idd ik hoor hem ook na een x aantal minuten opeens klikken. Ben benieuwt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
jasjenl schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:31:
[...]
Backlightbleeding is een hardware tekortkoming, dat kan nooit beter worden met een firmware update. Hooguit kunnen ze bepaalde settings veranderen waardoor het wat minder zal opvallen, maar daar zul je altijd weer andere concessies mee doen (lees: ze kunnen het beeld donkerder maken waardoor je de backlightbleeding minder kunt zien, maar dan verlies je dus details in het zwart).
Om nog even terug te komen op de backlight bleeding die ik waarneem. Hier een foto waarop in de hoeken de bleeding is waar te nemen. Ik twijfel of ik hiermee terug moet gaan of gewoon genoegen mee moet nemen. Hoe is dit bij jullie?

Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/9508/ue40b6000backlightbleed.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Mickman op 10-02-2010 00:03 . Reden: kleinere foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Zoals ik zo op die (slechte) foto kan zien is het bij jou wel sterker dan bij mij.
Ik zie als het beeld helemaal donker is wel vaag vier bundels, maar die beginnen een klein stukje van de kant af en zijn niet zo sterk.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
  • Laatst online: 26-08 20:44
k heb de ue32b6000 nu ongeveer 2 weken en ik kijk tv via Digitenne via een conax kaart die in de tv kan.

Ongeveer iedere dag krijg ik de volgende melding: ' De zender heeft de signaalgegevens gewijzigd. De DTV-scan wordt gestart om de gegevens te wijzigen' .

DIt kan ik wegklikken door tweemaal op exit te drukken, maar als ik op OK druk dan worden alle zenders opnieuw geinstalleerd. Erg irritante melding dus.

Mijn vader heeft deze tv ook en die heeft precies hetzelfde probleem.

Ik heb de firmware van de tv al geupdate, maar de melding blijft nog steeds/

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Impry schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:54:
Zoals ik zo op die (slechte) foto kan zien is het bij jou wel sterker dan bij mij.
Ik zie als het beeld helemaal donker is wel vaag vier bundels, maar die beginnen een klein stukje van de kant af en zijn niet zo sterk.
De foto is inderdaad niet zo best, maar het is wel duidelijk waar probleem ligt. Ik kon geen betere foto maken zonder flits en standaard.

In de tweakers review van een 7020 model, zijn er wat mooiere foto's te zien met min of meer hetzelfde probleem.
http://tweakers.net/reviews/1331/5/samsung-b7020-een-lcd-tv-van-3cm-dik-kalibratie-en-verbruik.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Mickman schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:08:
[...]

De foto is inderdaad niet zo best, maar het is wel duidelijk waar probleem ligt. Ik kon geen betere foto maken zonder flits en standaard.

In de tweakers review van een 7020 model, zijn er wat mooiere foto's te zien met min of meer hetzelfde probleem.
http://tweakers.net/reviews/1331/5/samsung-b7020-een-lcd-tv-van-3cm-dik-kalibratie-en-verbruik.html
Ja op het forum van avforums.com is dat backlight bleeding een veel gehoorde klacht. Veel mensen hebben dit al aangekaart bij Samsung, maar die zegt dat dit inherent is aan de edge-lid techniek.
Weinig kans dat je dus aanspraak kan maken op garantie o.i.d.
Mijn scherm heeft er ook last van, maar dan midden bovenin, en het stoort me verder niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
postvoordennis schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:57:
k heb de ue32b6000 nu ongeveer 2 weken en ik kijk tv via Digitenne via een conax kaart die in de tv kan.

Ongeveer iedere dag krijg ik de volgende melding: ' De zender heeft de signaalgegevens gewijzigd. De DTV-scan wordt gestart om de gegevens te wijzigen' .

DIt kan ik wegklikken door tweemaal op exit te drukken, maar als ik op OK druk dan worden alle zenders opnieuw geinstalleerd. Erg irritante melding dus.

Hierbij een foto van het probleem:
Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/949/96380383.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Dragstra
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 13:31
Verkeerde topic, excusees( LCD -LED, overheengelezen.)

[ Voor 92% gewijzigd door A.Dragstra op 10-02-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde topic denk ik, want het gaat hier om LED TV's....
Jou vraag gaat over LCD TV's en dat is toch wel een behoorlijk verschil (in prijs en in specs)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 20:14 . Reden: extra ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact het zelfde probleem!
Zelf heb ik de UE46B7020. Heb net de laatste firmware gedownload, deze moet ik nog instaleren.
Ik zie veel berichten over het "service" menu, en dat het gebruik hiervan de garantie zou beeindigen is dat zo?

Gr. Thomas

Verwijderd

Het lijkt mij niet dat de garantie vervalt zolang jij de files gebruikt die op de websites van Samsung staan. Zou belachelijk zijn als je een file van Samsung download (notabene van hun site) en dat Samsung geen garantie geeft op deze software. Ik denk dat het geen probleem met de garantie is, zolang de firmware van Samsung zelf komt.

Verwijderd

Wel een verschil he: software updaten, waar jij als klant wel bij kan via de gewone menu of zelf service monteur spelen en via de service menu, die voor de klant normaal niet toegankelijk is, instellingen gaat wijzigen.
Trouwens Samsung kan nagaan of er toegang is geweest in de service menu en als er dan geen service monteur bij het toestel was en de instellingen zijn verkeerd voor dit model, dan denk ik niet dat Samsung jouw experimenten in dit servicemenu gaat betalen indien er (onstelbare) schade is.

Je weet waar je aan begint, loopt het fataal af dan is dat op jou rekening en niet die voor Samsung!

Verwijderd

Thiero561 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 23:28:
Heb sinds kort UE40B6000. Heb probleem dat tv niet reageerd op afstandsbediening. Na dat ik stekker voor 30 sec uit stopcontact heb gehaald werkt hij weer voor een aantal minuten en reageerd daarna opnieuw niet meer.

Herkend iemand dit probleem of weet iemand een oplossing?
Daar had ik vanmorgen met mijn UE40B6000 ook opeens last van :( Ik heb de tv uit en weer aan gezet aan het toestel zelf, en toen reageerde de afstandsbedining ook weer _/-\o_

Verwijderd

Thiero561 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 23:28:
Heb sinds kort UE40B6000. Heb probleem dat tv niet reageerd op afstandsbediening. Na dat ik stekker voor 30 sec uit stopcontact heb gehaald werkt hij weer voor een aantal minuten en reageerd daarna opnieuw niet meer.

Herkend iemand dit probleem of weet iemand een oplossing?
Ik had vanmorgen ook opeens last van hetzelfde probleem met mijn UE40B6000. :(
Ik heb de tv aan het toestel zelf UIT en weer AAN gezet waana de afstandbedining ook weer werkte _/-\o_ Ik hoop dat dit probleem niet strucktureel gaat worden bij dit model :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:52:
Wel een verschil he: software updaten, waar jij als klant wel bij kan via de gewone menu of zelf service monteur spelen en via de service menu, die voor de klant normaal niet toegankelijk is, instellingen gaat wijzigen.
Trouwens Samsung kan nagaan of er toegang is geweest in de service menu en als er dan geen service monteur bij het toestel was en de instellingen zijn verkeerd voor dit model, dan denk ik niet dat Samsung jouw experimenten in dit servicemenu gaat betalen indien er (onstelbare) schade is.

Je weet waar je aan begint, loopt het fataal af dan is dat op jou rekening en niet die voor Samsung!
Thnx voor je informatie.

Verwijderd

postvoordennis schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:57:

Ik heb dit zelfde probleem.. met de UE46B7020
Iemand een oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

Ik heb sinds een maand een ue32 b7020, met CI+ module van Ziggo.
Sinds vorige week is de proefperiode afgelopen en heb ik alleen nog het basispakket. Al de andere zenders heb ik dan ook verwijderd. In de EPG blijven al deze zenders echter zichtbaar, waardoor deze niet praktisch te gebruiken is.
Hoe kan ik ook de zenders die ik niet heb uit mijn EPG verwijderen?

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
Ik ben vanaf maandag ook bezitter van een B6000. Ik heb gekozen voor de 40B6000, wegens garantieperikelen kreeg ik een creditatie vanuit Sony voor mijn oude 32V4500. Voor de 32" hoefde ik niet zoveel bij te leggen, maar ik vond de 40" toch wel aanzienlijk mooier qua grootte. Had altijd spijt dat ik geen 37" had genomen, aangezien de 37B6000 in de winkels niet echt bestaat in Nederland (ook geen certificering vanuit Ziggo), dus nu maar meteen voor een 40" gegaan. Helaas was hij helemaal uitverkocht, net twee binnen gekregen maar deze waren al gereserveerd.

Maandag ga ik hem dus halen, ik hoop dat ik er veel plezier van ga hebben. Ik heb hem vanmiddag nog even bij de MediaMarkt gezien naast verschillende Sony, Philips en andere Samsung toestellen en ben er echt van overtuigd dat ik de goede keuze heb gemaakt. De wit- en zwartwaarden zijn veel beter zo op het oog! Nog even een dikke pluim voor de Scheer en Foppen en hun service. Prijzen zijn bovendien niet heel hoog, bij de MediaMarkt kostte de TV 1050 en bij de Scheer en Foppen kon ik mijn oude TV inruilen (waardoor de TV op 1000 kwam, slechts 50 euro duurder dan de goedkoopste in de pricewatch). Nu nog de TV zien te vervoeren :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Sinds gisteren ook een 40B6000 staan, plaatje zo mooi. Was inderdaad finaal uitverkocht dus moest er ook een paar dagen op wachten. Ik was bang dat die rode rand zou overheersen, maar hij valt mij helemaal niet op, moet die gaan gloeien als de tv aanstaat? Hier is alleen het pootje wat ik zie branden. Gauw uitgezet want ik hou niet zo van bling-bling om het scherm heen. Je moet trouwens ook overdag wel heel goed kijken wil je die rode rand zien.
Ik heb de laatste firmware er al op en meteen een 7000 versie van gemaakt, wat aan het beeld gesleuteld (de Film stand alleen al verbeterd heel veel). Ik heb het een en ander HD materiaal van internet gedownload om te testen en vooralsnog speelt hij alles perfect af, van MPEG2 (dus ongecodeerde HD TV uitzending) tot fors X264 MKV gecodeerd en het ziet er allemaal goed uit.
Ik kijk via KPN interactieve tv en het viel mij gelijk op hoe goed beeld KPN tegenwoordig levert. Hier nog geen HD leverbaar, maar na een autorace-je in HDTV een switch naar de olympische spelen gemaakt mij viel het verschil niet eens zoveel op. lat ik zeggen: het stoorde mij niet dat ik naar SD keek. Een programma op RTL4 viel wel door de mand, dat was echt een stuk slechter. Maar KPN heeft alles MPEG4 staan is bezig met een nieuwe codec die alleen nog op NL1 en Eurosport actief is. Deze rolt binnenkort wel uit op alle zenders en dan ben ik super tevreden.
Prima teeveetje dus!
Het geluid van mijn de TV tuner en mijn DVD speler loopt inderdaad niet synchroom als ik 5.1 via mijn Harman/Kardon cinemaset kijk. Hoe ik dit kan aanpassen weet ik niet, voorlopig kijk ik tv via de S/Pdif van tv naar cinemaset want vooral bij muziek is het niet om aan te zien als het geluid niet goed loopt. Jammer dat je dan weer in ouderwets stereo valt. het zou mooi zijn als de 5.1 stand doorgegeven werd.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:27
giant2000 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:12:
Sinds gisteren ook een 40B6000 staan, plaatje zo mooi. Was inderdaad finaal uitverkocht dus moest er ook een paar dagen op wachten. Ik was bang dat die rode rand zou overheersen, maar hij valt mij helemaal niet op, moet die gaan gloeien als de tv aanstaat? Hier is alleen het pootje wat ik zie branden. Gauw uitgezet want ik hou niet zo van bling-bling om het scherm heen. Je moet trouwens ook overdag wel heel goed kijken wil je die rode rand zien.
Ik heb de laatste firmware er al op en meteen een 7000 versie van gemaakt, wat aan het beeld gesleuteld (de Film stand alleen al verbeterd heel veel). Ik heb het een en ander HD materiaal van internet gedownload om te testen en vooralsnog speelt hij alles perfect af, van MPEG2 (dus ongecodeerde HD TV uitzending) tot fors X264 MKV gecodeerd en het ziet er allemaal goed uit.
Ik kijk via KPN interactieve tv en het viel mij gelijk op hoe goed beeld KPN tegenwoordig levert. Hier nog geen HD leverbaar, maar na een autorace-je in HDTV een switch naar de olympische spelen gemaakt mij viel het verschil niet eens zoveel op. lat ik zeggen: het stoorde mij niet dat ik naar SD keek. Een programma op RTL4 viel wel door de mand, dat was echt een stuk slechter. Maar KPN heeft alles MPEG4 staan is bezig met een nieuwe codec die alleen nog op NL1 en Eurosport actief is. Deze rolt binnenkort wel uit op alle zenders en dan ben ik super tevreden.
Prima teeveetje dus!
Het geluid van mijn de TV tuner en mijn DVD speler loopt inderdaad niet synchroom als ik 5.1 via mijn Harman/Kardon cinemaset kijk. Hoe ik dit kan aanpassen weet ik niet, voorlopig kijk ik tv via de S/Pdif van tv naar cinemaset want vooral bij muziek is het niet om aan te zien als het geluid niet goed loopt. Jammer dat je dan weer in ouderwets stereo valt. het zou mooi zijn als de 5.1 stand doorgegeven werd.
ik heb geluid ook via een onkyo 607 lopen en erger me ook kapot aan niet synchroon geluid.... Valt me beetje tegen dat de tv geen hdmi lip sync heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Heb deze TV nu net een week, geluid shit maar beeld super. Via service menu op 7000 gezet, mediaplayer ook super! Een klein vraagje: he staat de laatste firmware omschreven als je in het menu op kijkt? De laatste die je kunt vinden op de site van Samsung is van 2009, maar in mijn menu staat 2010/01/15__002008. Heb ik dan een firmware uit 2008 of een firmware die niet te downloaden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mickman schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:48:
[...]

Om nog even terug te komen op de backlight bleeding die ik waarneem. Hier een foto waarop in de hoeken de bleeding is waar te nemen. Ik twijfel of ik hiermee terug moet gaan of gewoon genoegen mee moet nemen. Hoe is dit bij jullie?

[afbeelding]
Heb dezelfde en het valt mij slechts af en toe op. Heb je niet de helderheid oid te hoog staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:41:
[...]

Ik heb dit zelfde probleem.. met de UE46B7020
Iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik heb met de klantenservice gesproken, maar deze wisten het allemaal niet. Op aanraden met de klantenservice de tv gereset (15 seconde lang de EXIT knop ingedrukt houden) maar dit hielp niks. Ik kon de Samsung tv terug sturen, maar daar heb ik weinig zin in voor een software matig probleem. Alle Samsung UE32B6000 (of groter) tv's in combinatie met digitenne hebben dit probleem. Samsung moet dus gewoon met een firmware update komen voor dit probleem!

Hierbij nogmaals de melding:
Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/949/96380383.jpg

Ik lees dat sommige mensen hun 6000 serie 'upgraden' naar een 7000 serie. Wat is hier het voordeel van?

[ Voor 3% gewijzigd door postvoordennis op 19-02-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

postvoordennis schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:46:
[...]

Ik lees dat sommige mensen hun 6000 serie 'upgraden' naar een 7000 serie. Wat is hier het voordeel van?
Het enige verschil tussen de 6000 en 7000 is dat de 7000 een netwerkpoortje heeft en media kan afspelen.
Dat netwerkpoortje krijg je er door de update niet bij (;)), maar de tv gedraagt zich wel hetzelfde waardoor je via USB wél gewoon media kan afspelen.
(Voor zover dat wat waard is overigens, want lang niet alle formaten worden ondersteund en surround geluid kun je ook vergeten..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar 7000 omzetten zorgt er ook voor, dat je Picture in Picture hebt.
En ik vind het wel handig om video's af te kunnen spelen.
Divx met ingebakken subs kun je direct en zonder problemen afspelen.
Handig voor de tekenfilms van de kinderen. Externe HDD er aan hangen en klaar.

Voor DVD en MKV is het beter om je PC via HDMI aan te sluiten.
Als je dan ook nog je TV via een optische kabel aansluit op je surround systeem is het helemaal super.

Het omzetten is dus wel aan te raden, maar niet voor elk formaat ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
Sedert gisteren 19/02/2010 de upgrade file voor de UE40B6000 op de belgische website
http://www.samsung.com/be...enu=download&menu2=detail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
Heb eerder via servicemenu er een 7000 van gemaakt, maar zoveel nut heeft het mijn inziens niet, PIP wordt nauwelijks gebruikt en USB movie (zolang ik zelf geen filmpjes maak) is het ook weinig van doen. Dus wordt het terug een 6000, want andere toepassingen of meerwaarde zijn er niet, of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Laatst online: 15:13
IK heb nu alweer bijna een jaar geleden direct de 7000 gekocht en werd gek van de slechte ondersteuning van bestandsformaten. Ik heb toen al snel een streamer gekocht (Conceptronic Cfullhdmai). Dus in principe had ik net zo goed de 6000 kunnen kopen. Dus i.p.v. upgraden naar een 7000 raad ik jullie aan gewoon een streamertje te kopen.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ferre40 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:12:
Heb eerder via servicemenu er een 7000 van gemaakt, maar zoveel nut heeft het mijn inziens niet, PIP wordt nauwelijks gebruikt en USB movie (zolang ik zelf geen filmpjes maak) is het ook weinig van doen. Dus wordt het terug een 6000, want andere toepassingen of meerwaarde zijn er niet, of wel ?
Zoals ik al zei, als je Divx films download (plm. 900 MB per film) is het een absolute verbetering.
Je kunt ze dan direct afspelen via de externe HDD, bij de 6000 serie kan dat niet.
Ook DVD kun je afspelen, alleen heb je dan geen DVD-menu en ik geloof dat er dan ook problemen zijn met de ondertiteling. Als deze zijn ingebouwd uiteraard niet.

PIP gebruik ik inderdaad nooit en als je ook niet download of Divx een te slechte kwaliteit vindt hebben, kan ik mij voorstellen dat je hem niet omzet.

Maar ja; iedereen moet het natuurlijk zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frusware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-01 16:16
Het is geen geheim dat het geluid van de 6000, 7000 en 8000 series niet geweldig is. Daarom overweeg ik de optical out van een UE40B7020 aan te sluiten op een HT-WS1G soundbar maar als ik zo kijk naar de plaatjes van de soundbar dan lijkt het erop alsof het voetje van de soundbar in de weg staat als je die zo dicht mogelijk tegen je tv wilt plaatsen.
Zijn er mensen die een Samsung LCD tv hebben met glazen voet (niet opgehangen aan de muur) en die daarvoor een soundbar hebben geplaatst? Kan dat of staat de soundbar dan een eind naar voren (op zijn eigen glazen voet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
zijn er mensen die een Samsung UE hebben en alle side apparatuur (hd-ontvanger, xbox, popcorn etc) op HDMI op een versterker hebben aangesloten en dan van versterker met HDMI naar TV. En dan ook last hebben van lip sync problemen? Ik vind het echt een storend iets en weet niet of ik het nu in de tv of in de versterker moet zoeken?

Heb een onkyo 607 met een max 100ms delay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
postvoordennis schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:46:
[...]
Als je alleen wat tv kijkt gebruik je dat niet. Maar ik vind het een HEEL groot voordeel dat de software naast DviX/XviD ook MKV, MP4 ed. ondersteund, want dit zijn populaire h.264 HD formaten op internet. Ik kijk heel veel naar Amerikaanse sporten (met name NASCAR) en alle grote tv netwerken in Amerika zenden dit uit in HD. Waar ik eerder zat te klooien op een pc monitor bekijk ik nu de 720p/60 fps downloads via 16GB USB stickie achterin de tv onderuitgezakt op de bank met pils en chips in de buurt ;)
En wat dacht je van filmpjes van je camera? Editten op je PC en vervolgens presenteren aan de familie.
Ik heb er trouwens wel even een USB verlengsnoer aan gekoppeld, voordeel hiervan is dat ik niet steeds achter de tv hoef te klooien en bovendien voorkom ik slijtage van de poort door het in- en uit trekken van USB devices.

[ Voor 29% gewijzigd door giant2000 op 22-02-2010 10:54 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Volgens de gebruiksaanwijzing (pagina 51) is deze tv voorzien van een draaivoet en kan ik het beeldscherm links- en rechts 20 graden draaien. Bij mij zit de voet helemaal vast. Is dit een andere voet die niet standaard wordt geleverd of moet ik bepaalde schroeven demonteren?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

giant2000 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:56:
Volgens de gebruiksaanwijzing (pagina 51) is deze tv voorzien van een draaivoet en kan ik het beeldscherm links- en rechts 20 graden draaien. Bij mij zit de voet helemaal vast. Is dit een andere voet die niet standaard wordt geleverd of moet ik bepaalde schroeven demonteren?
Wanneer jij de voet juist gemonteerd hebt, werkt dit zeker wel.
Gewoon meer kracht geven. Valt misschien de eerste paar keer niet mee voor een tweaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

trekker22 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 02:07:
zijn er mensen die een Samsung UE hebben en alle side apparatuur (hd-ontvanger, xbox, popcorn etc) op HDMI op een versterker hebben aangesloten en dan van versterker met HDMI naar TV. En dan ook last hebben van lip sync problemen? Ik vind het echt een storend iets en weet niet of ik het nu in de tv of in de versterker moet zoeken?

Heb een onkyo 607 met een max 100ms delay...
Ga de UE32B6000 eind van de week halen. Heb ook een Onkyo 607.
Ik weet dat je op de Onkyo de lipsync kan aanpassen. (0 tot 100 ms.)
Of het voldoende zal zijn moet ik nog ff afwachten tot ik de TV heb.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg morgen deze tv.
UE40b600.
Maarr Kan ik hier dus gewoon een harde schijf op aansluiten? gewoon zo een wat normaal op de computer aangesloten is.Externe harde schijf.
Of moet ik dan een zogenaamde mediaplayer kopen?
Ik heb namelijk een paar PAL(iso) en avi bestanden dvd's op de harde schijf staan en zou handig zijn als ik deze gelijk kon afspelen.

Moet ik hem dan ook updaten naar een 7 serie en welke nieuwe mogelijkheden krijg ik dan?
en wat zijn de beste instellingen voor de tv? Want ik las in dit topic dat hij net uit de doos erg brak is afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:18:
Ik krijg morgen deze tv.
UE40b600.
Maarr Kan ik hier dus gewoon een harde schijf op aansluiten? gewoon zo een wat normaal op de computer aangesloten is.Externe harde schijf.
Of moet ik dan een zogenaamde mediaplayer kopen?
Ik heb namelijk een paar PAL(iso) en avi bestanden dvd's op de harde schijf staan en zou handig zijn als ik deze gelijk kon afspelen.

Moet ik hem dan ook updaten naar een 7 serie en welke nieuwe mogelijkheden krijg ik dan?
en wat zijn de beste instellingen voor de tv? Want ik las in dit topic dat hij net uit de doos erg brak is afgesteld.
Ik zou zeggen probeer het gewoon ;)
De TV KAN bepaalde media direct van een USB drive of dus wat voor opslagmedium dat via USB is aangesloten, afspelen. Echter is de ondersteuning voor bepaalde codecs zeer beperkt.
ISO speelt die zover ik weet sowieso niet direct af.

Makkelijker lijkt mij gewoon een HDX1080 of Popcorn Hour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
bwt schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:23:
[...]

Ga de UE32B6000 eind van de week halen. Heb ook een Onkyo 607.
Ik weet dat je op de Onkyo de lipsync kan aanpassen. (0 tot 100 ms.)
Of het voldoende zal zijn moet ik nog ff afwachten tot ik de TV heb.
ik hoor graag van je dan! Kan ook zijn dat ik er nu gewoon te veel op let...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
n00bs schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:08:
[...]

Gewoon meer kracht geven. Valt misschien de eerste paar keer niet mee voor een tweaker ;)
Ik heb hem vanmiddag geïnstalleerd en ook ik merkte al gauw dat ik hem moeilijk kon draaien (het lukte me dus niet). Kan natuurlijk liggen aan mijn kippenkracht, maar ik heb elke schroef even losgedraaid en weer aangedraaid en toen ging het draaien zonder problemen :)
Verder is de eerste indruk van de TV erg goed, het beeld is magnifiek met de CI+ kaart van Ziggo (Ned 1 HD met schansspringen). Ook de aangesloten mediaspeler verzorgt mooi beeld, de TV lijkt ook wat scherper dan de 40W4500 die beneden staat bij mijn ouders (vooral bij Ned 1 HD).

Tot noch toe, zeer tevreden :*)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
trekker22 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:31:
[...]

ik hoor graag van je dan! Kan ook zijn dat ik er nu gewoon te veel op let...
CQC aan het kijken nu en het delay is echt te erg voor worden, snap niet dat dit kan...

HMM lijkt vooral bij het tv kijken te zijn en verschilt per zender. Op MKV/DVD valt het wel mee...

[ Voor 15% gewijzigd door trekker22 op 22-02-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het beeld en geluid van synchroon te krijgen moet je eerst de DVD speler en TV aansluiten op component. Ik heb audio L+R vanuit de DVD speler gesplitst naar TV en naar mijn Versterker.
Als je dat gedaan hebt het TV geluid op Spel modus zetten.
Bij mij loopt nu alles synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:07:
Om het beeld en geluid van synchroon te krijgen moet je eerst de DVD speler en TV aansluiten op component. Ik heb audio L+R vanuit de DVD speler gesplitst naar TV en naar mijn Versterker.
Als je dat gedaan hebt het TV geluid op Spel modus zetten.
Bij mij loopt nu alles synchroon.
sorry maar ik heb niet voor niks een A/V unit gekocht, waar je tegenwoordig alles centraal via HDMI regelt en dan blijkt dat geluid niet overal gelijk loopt...

maar heb op internet gelezen dat met TV zenders kijken dit vaker voor komt en zelfs per zender kan wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trekker22 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:36:
[...]

sorry maar ik heb niet voor niks een A/V unit gekocht, waar je tegenwoordig alles centraal via HDMI regelt en dan blijkt dat geluid niet overal gelijk loopt...

maar heb op internet gelezen dat met TV zenders kijken dit vaker voor komt en zelfs per zender kan wisselen?
Als de A/V unit aansluit op je optical out van je TV, dan zou het beeld en geluid synchroon moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
n00bs schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:08:
[...]

Klopt, dat werkt! Het gaat gewoon ietsie stroef. Bedankt n00bs.

2,00 m. + begane grond

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste