Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07 09:38
Anoniem: 346821 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:39:
[...]

Als de A/V unit aansluit op je optical out van je TV, dan zou het beeld en geluid synchroon moeten zijn.
alles komt eerst binnen op de A/V versterker (ook het de Humax decoder, popcorn hour), dus heeft geen nut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Anoniem: 346821 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:39:
[...]

Als de A/V unit aansluit op je optical out van je TV, dan zou het beeld en geluid synchroon moeten zijn.
Moet er wel bij vermeld worden dat je dan alleen een stereo geluid hebt en geen Dolby Digital / DTS 5.1. Voor gewoon tv kijken vind ik dit niet zo'n bezwaar, daar is geen 5.1 beschikbaar en komt het geluid toch wel via de surround decoder op alle speakers. Anders wordt het als ik een film op DVD afspeel en ik niet het optimale 5.1 geluid kan gebruiken via de optical out van de tv. Ik begrijp ook niet zo goed waarom 5.1 geluid via HDMI-in niet wordt doorgestuurd, terwijl hij dit vanaf de USB stick wel doet (en wellicht de HD kanalen via de CI+ kaart ook, maar ik heb geen Ziggo).

[ Voor 3% gewijzigd door giant2000 op 24-02-2010 09:30 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-07 08:50

RvL

Ik ga vanuit m'n Blu-Ray speler optisch (SPDIF dus) naar m'n A/V unit en met HDMI rechtstreeks naar de TV. Geen enkel probleem met het niet synchroon lopen van beeld en geluid (of in ieder geval, ik neem 't niet waar).

Nu weet ik niet wat je allemaal aan wil sluiten en over welke aansluiting deze apparatuur beschikt, maar is dat misschien een optie? Het is misschien wat meer kabel werk (per apparaat SPDIF naar A/V unit, HDMI naar tv), maar als dat je probleem en dus je ergernis oplost is dat toch weer mooi meegenomen. En als je 't goed wegwerkt zie je die kabels ook niet.

Je A/V receiver heeft voor zover ik zie 4 SPDIF aansluitingen: 2 optisch en 2 coaxiaal.

[ Voor 5% gewijzigd door RvL op 24-02-2010 10:23 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik heb dit ook zo gedaan met mijn (nog een) DVD speler met HDMI uitgang. Voor een film valt het misschien niet eens zo op maar als ik een muziek DVD opzet is het behoorlijk storend als de klap van de drummer niet gelijk loopt met het geluid.

[ Voor 11% gewijzigd door giant2000 op 24-02-2010 10:26 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Laatst online: 22-07 14:00
bwt schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:23:
[...]

Ga de UE32B6000 eind van de week halen. Heb ook een Onkyo 607.
Ik weet dat je op de Onkyo de lipsync kan aanpassen. (0 tot 100 ms.)
Of het voldoende zal zijn moet ik nog ff afwachten tot ik de TV heb.
Ben benieuwd hoe dit werkt, laat even weten als je de TV hebt gekocht en alles hebt aangesloten!

W.b. lipsync, ik heb de UE46B7000 en heb mijn Humax HD decoder, Xbox 360, PS3 en Conceptronic CFULLHDMAi allemaal met HDMI aangesloten op de TV voor het beeldsignaal. Het geluidssignaal loopt allemaal via optisch geluid naar mijn Creative Inspire 5.1 Digital 5500 setje. Ook al is dit eigenlijk een PC-setje, ik gebruik dit setje naar tevredenheid in de huiskamer en heb totaal geen last van lipsync.

De streamer is via coaxiaal digitaal aangesloten (ik gebruik daar gewoon zo'n zwarte kabel met gele coax pluggen voor die je meestal bij je videokaart krijgt, de kabel die bij de streamer zat was van het zelfde principe, maar daar kwam alleen gekraak uit lol).

De andere drie apparaten zijn met optisch (toslink) digitaal aangesloten op het Creative setje. Omdat er dus maar één toslink aansluiting op zit gebruik ik een handmatige toslink switch ertussen. Zeker aan te raden voor degenen die meer toslink apparatuur willen aansluiten. De switch ziet er zo uit en is voor een paar euro online te vinden zoals bijvoorbeeld eBay. Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Afbeeldingslocatie: http://thatcable.com/WebImages/AV14637_700x309.jpg

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
offtopic:
Gebruik de precies dezelfde switch ook en het is echt een uitkomst . Ben nu alleen nog opzoek naar een slimkees die met lego iets in elkaar wil knutselen omdat ding via de harmony remote te laten switchen ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.aanbiedingsknaller.nl heeft nu een leuke aanbieding: UE32B6000 voor 599 euro! Die wil ik gaan aanschaffen als 2e TV, maar welke model is het precies? Ik moet UE32B6000VPXXN hebben (dit in verband met CI+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-07 14:37

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:02:
www.aanbiedingsknaller.nl heeft nu een leuke aanbieding: UE32B6000 voor 599 euro! Die wil ik gaan aanschaffen als 2e TV, maar welke model is het precies? Ik moet UE32B6000VPXXN hebben (dit in verband met CI+).
Bel of mal hen gewoon ff ;)
Ik wou hem net ook al posten...

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:39:
[...]

Bel of mal hen gewoon ff ;)
Ik wou hem net ook al posten...
Gemaild, en het is VPXXN.. Meteen besteld. :)

• giant2000
uitverkocht...

2,00 m. + begane grond

• MaTr1x
  • Laatst online: 22-07 14:00
Webgnome schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:45:

offtopic:
Gebruik de precies dezelfde switch ook en het is echt een uitkomst . Ben nu alleen nog opzoek naar een slimkees die met lego iets in elkaar wil knutselen omdat ding via de harmony remote te laten switchen ;)
offtopic:
lol! Toen ik dat bericht aan het tikken was zat ik juist te denken dat als ik een Harmony ga kopen dat ik die switch daarmee nog steeds niet kan bedienen :P

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ik weet nietof dit probleem al besproken is maar ik heb iets raars. Mijn kabelprovider zend als standaard diggitaal uit en ik heb geen decoder nodig om digitale tv te ontvangen. Nu heb ik pas de HD zenders opgezocht zoals RTL 5 maar het valt mij op dat bij veel uitzendingen het beeld heel erg klein is, ik heb dus boven,onder en aan de zijkanten zwarte vlakken het is dus niet beeldvullend. Ik kan dit ook niet aanpassen in mijn tv menu hij blijft dus klein. Iemand een idee wat dit kan zijn en of het op te lossen is. Ik heb de 40 inch versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

bwt schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:23:
[...]

Ga de UE32B6000 eind van de week halen. Heb ook een Onkyo 607.
Ik weet dat je op de Onkyo de lipsync kan aanpassen. (0 tot 100 ms.)
Of het voldoende zal zijn moet ik nog ff afwachten tot ik de TV heb.
Het is dus de UE32B7020 geworden.
Vanavond de boel gaan aansluiten.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:28:
Hallo allemaal.

Ik weet nietof dit probleem al besproken is maar ik heb iets raars. Mijn kabelprovider zend als standaard diggitaal uit en ik heb geen decoder nodig om digitale tv te ontvangen. Nu heb ik pas de HD zenders opgezocht zoals RTL 5 maar het valt mij op dat bij veel uitzendingen het beeld heel erg klein is, ik heb dus boven,onder en aan de zijkanten zwarte vlakken het is dus niet beeldvullend. Ik kan dit ook niet aanpassen in mijn tv menu hij blijft dus klein. Iemand een idee wat dit kan zijn en of het op te lossen is. Ik heb de 40 inch versie.
Wel even belangrijk te vermelden wat je randapparatuur is. Ik neem aan dat je geen Ziggo met CI+ slot gebruikt.
Ik heb itv van KPN en daar kan je via het setup menu kiezen tussen 3 verschillende formaten als 4:3, 16:9 beeldvullend en 16:9 met behoud van verhoudingen. Bij die laatste stand worrden 4:3 uitzendingen voorzien van zwarte balken links en rechts. In geval van MTV en TCM die in 4:3 uitzenden met zwarte balken boven en onder onstaat de situatie dat je dan zowel links en rechts als boven en onder zwarte balken krijgt.
Providers zijn verplicht het beeld zo aan te bieden als het wordt aangeboden, ze mogen dus niet MTV upscalen naar 16:9. In jouw geval zou ik dan de stand 16:9 beeldvullend nemen. Ik moet wel opmerken dat 4:3 dan wel in verkeerde verhoudingen op je beeld verschijnt.

[ Voor 5% gewijzigd door giant2000 op 26-02-2010 10:13 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:09:
[...]

Wel even belangrijk te vermelden wat je randapparatuur is. Ik neem aan dat je geen Ziggo met CI+ slot gebruikt.
Ik heb itv van KPN en daar kan je via het setup menu kiezen tussen 3 verschillende formaten als 4:3, 16:9 beeldvullend en 16:9 met behoud van verhoudingen. Bij die laatste stand worrden 4:3 uitzendingen voorzien van zwarte balken links en rechts. In geval van MTV en TCM die in 4:3 uitzenden met zwarte balken boven en onder onstaat de situatie dat je dan zowel links en rechts als boven en onder zwarte balken krijgt.
Providers zijn verplicht het beeld zo aan te bieden als het wordt aangeboden, ze mogen dus niet MTV upscalen naar 16:9. In jouw geval zou ik dan de stand 16:9 beeldvullend nemen. Ik moet wel opmerken dat 4:3 dan wel in verkeerde verhoudingen op je beeld verschijnt.
Ik heb tv van stichtingkabeltelevisie pijnacker. Ik maak geen gebruik van het CI+ slot. Ik kan dus niet in het tv menu van de samsung het beeld helemaal vullend krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

normaal kan je dit wijzigen met de Tools op je afstandsbediening, eerste optie en met cursor links of rechts om te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:43:
[...]

Ik heb tv van stichtingkabeltelevisie pijnacker. Ik maak geen gebruik van het CI+ slot. Ik kan dus niet in het tv menu van de samsung het beeld helemaal vullend krijgen.
Die setup moet je zoeken in de tuner van SKP en niet in je tv. Ik heb even gekeken op de site van hen en volgens mij is er wel een handleiding op te vinden. Wel lekker goedkoop trouwens, nog geen tientje en digitale ontvangts verder gratis! Maar lees ik nou goed dat de HD tuner geen HDMI uitgang heeft en je de HD kanalen dus analoog naar je tv moet sturen?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverbeek1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 16:02
Ik heb gisteren mijn grote aanwinst, een UE40B7090WPXZG uitgepakt en geinstalleerd. Dit is de Duitse equivalent van de UE40B7020WPXXN.

Nu wilde ik kijken welke firmware er op de TV staat, en las op een van de fora hier dat dat in het servicemenu kon. Ik heb echter op mijn zoektocht naar de versie onbewust instellingen veranderd |:( Firmware opnieuw laden is geen optie op dit moment denk ik, aangezien op mijn TV T-CHUCIPDEUC-3001.1 staat, en de nieuwste versie op de site van samsung is T-CHUCIPDEUC-3000.0 Heeft iemand voor mij de default instellingen van het service menu? Mag dus ook van de 7020 zijn. Ik heb al een soortgelijke vraag in het topic gezien, alleen het antwoord niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik heb voordat ik iets ging wijzigen 2 foto's gemaakt van de instellingen. Ze zijn niet zo duidelijk maar voldoende en van een UE40B6000:
https://docs.google.com/l...TUtYjE2NThmZjVhZWIz&hl=en
https://docs.google.com/l...GMtMDk0YjA5NTU4YTJl&hl=en

edit: PM even voor je e-mailadres want dit gaat niet goed.

[ Voor 16% gewijzigd door giant2000 op 26-02-2010 15:45 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverbeek1
sverbeek1@hotmail.com Hoe toepasselijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
is verstuurd.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverbeek1
Hartstikke bedankt! Dit helpt me al een heel stuk vooruit :D

Info van anderen is nog steeds welkom, aangezien "Type" in het service menu aan de haal is gegaan en ik niet meer weet waar het op hoorde te staan, daarnaast geeft de AV calibratie ook failed aan... Wie o wie helpt mij hier nog verder mee?

Ik had echt veel eerder lid moeten worden van GOT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:43
crosspost:

Toch even een kleine terugkoppeling...

Ik heb vandeweek mijn camera uit de cash back actie ontvangen, wat iedereen voor onmogelijk houdt is toch gelukt

TV (40B7020) gekocht bij de foka voor 1100 euro, cash back bonnetje bij de mediamarkt gevraagd en opgestuurd met de bon van de foka. Heeft even geduurd en was de hoop al kwijt, maar vandeweek kreeg ik de PL50 camera thuis. :P

Dus mijn tip: bij een cashback, koop bij de goedkoopste shop, fix een bonnetje van de mediamarkt en je spaart 400 euro (op moment kopen) en een gratis camera twv. 120 euro . Foka deed overigens helemaal niet mee met de cash back, maar desalnietemin krijg je je dingen opgesuurd :D

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-07 22:41
Ik heb een UE32,6000.
Ik lees dat als je upgrade naar 7000 dat de tv van picture in picture ondersteund, maar volgens mij zit er maar 1 tuner in de tv.
Of is het dan mogelijk om naar meerdere ingangsbronnen te kijken?
Zoals naar de antenne (tv) en een dvd via HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Daan00 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:43:
Ik heb een UE32,6000.
Ik lees dat als je upgrade naar 7000 dat de tv van picture in picture ondersteund, maar volgens mij zit er maar 1 tuner in de tv.
Of is het dan mogelijk om naar meerdere ingangsbronnen te kijken?
Zoals naar de antenne (tv) en een dvd via HDMI?
Je kan naar een HDMI apparaat kijken en tegelijk in het kleine PIP schermpje een tv signaal zien, meer niet. Ik heb even de FTA kanalen van Digitenne geactiveerd dus ik kan nu NL 1/2/3 in het schermpje kijken. Helaas geen HDMI onderling dus.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:22:
[...]

Die setup moet je zoeken in de tuner van SKP en niet in je tv. Ik heb even gekeken op de site van hen en volgens mij is er wel een handleiding op te vinden. Wel lekker goedkoop trouwens, nog geen tientje en digitale ontvangts verder gratis! Maar lees ik nou goed dat de HD tuner geen HDMI uitgang heeft en je de HD kanalen dus analoog naar je tv moet sturen?
Het leuke is dat ik helemaal geen tuner heb van SKP. Ik heb alleen de Tv en geen extra kastje erbij. Dit omdat ik dit niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 09:04:
[...]

Het leuke is dat ik helemaal geen tuner heb van SKP. Ik heb alleen de Tv en geen extra kastje erbij. Dit omdat ik dit niet nodig heb.
Aha, dus de antennekabel erin en je hebt digitale tv. Ideaal! Had ik dat maar. :)
Ja, wat betreft je klacht, dan zit er niks anders op dan dit te melden bij SKP.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:26
Nieuwe firmware voor de CI versie (niet CI+)

ver.T-CHU7DEUC-3001.1

Zal 'm er zo eens op zetten.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UE40B8090XP Upgrade File T-CHUCIPDEUC-3001.1 op samsung global ga ook eens proberen je weet nooit wat voor nieuws er inzit
en voor de LE40B650T2W T-CHL7DEUC-3000.2, overwerk vanavond ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 28-02-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aimms2001
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12-2024
Mensen, ik heb het volgende probleem. Ik heb mijn UE46B6000 aangesloten op mijn Marantz SR5003. Bij het afspelen van een dvd, komt het dan vaak voor dat het geluid stopt en op het beeldscherm sneeuw verschijnt. Het lijkt op een communicatiefout tussen de receiver en de LED via de aangesloten HDMI-verbinding. Herkent iemand dit (frusterende) probleem of heeft iemand dezelfde opstelling zonder dit probleem?

De LED aansluiten op een andere Marantz-receiver geeft overigens hetzelfde probleem, waardoor de oorzaak bij de LED lijkt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
aimms2001 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:00:
Mensen, ik heb het volgende probleem. Ik heb mijn UE46B6000 aangesloten op mijn Marantz SR5003. Bij het afspelen van een dvd, komt het dan vaak voor dat het geluid stopt en op het beeldscherm sneeuw verschijnt. Het lijkt op een communicatiefout tussen de receiver en de LED via de aangesloten HDMI-verbinding. Herkent iemand dit (frusterende) probleem of heeft iemand dezelfde opstelling zonder dit probleem?

De LED aansluiten op een andere Marantz-receiver geeft overigens hetzelfde probleem, waardoor de oorzaak bij de LED lijkt te liggen.
Even je aansluitingen:
1. DVD -> HDMI -> TV
2. TV->HDMI->Receiver?
Ik heb het idee dat dit een HDCP probleem is.
Even testje doen: DVD via je tv kijken (dus de HDMI naar de reciever eraf halen) of het geluid van de tv op je receiver met de S/Pdif.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aimms2001
@giant2000
Thanks voor de hele snelle reactie. Mijn aansluitingen zijn als volgt; DVD (marantz DV4003) is via HDMI aangesloten op de receiver, die via HDMI weer is aangesloten op de LED.
Het probleem doet zich overigens niet voor als ik andere apparatuur rechtstreeks op de LED aansluit (Laptop of Asrock). DVD-speler rechtstreeks aansluiten op de LED ga ik nu meteen proberen.

Overigens, als ik jou begrijp en mocht het een HDCP-probleem zijn, dan is het niet op te lossen? Ik zie namelijk nergens of de LED HDCP ondersteunt. Of zit ik fout? Oh ja, het probleem doet zich ook voor bij originele DVD's. Weet niet of dan alle apparatuur HDCP-ondersteunend dient te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
HDCP heeft een soort van zwarte lijst, als een apparaat hier een keer op staat is het erg moeilijk. Ik heb eerder het idee dat het probleem òf bij de Marantz òf bij de DVD speler ligt.Je zou, als je de gelegenheid hebt, eens een andere tv met HDMI ingang kunnen aansluiten of het aan de tv ligt.
Wat mij betreft mocht die hele HDCP beveiliging opgeheven worden, het levert alleen maar een hoop problemen op. Bovendien zou ik graag een HDMI ingang op mijn PC willen om zo programma's PDTV op te kunnen nemen en kunnen bewaren. dat die beveiliging het illegaal copieren niet tegen houd kan je zien op elke willekeurige torrent site.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aimms2001
giant2000 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:27:
HDCP heeft een soort van zwarte lijst, als een apparaat hier een keer op staat is het erg moeilijk. Ik heb eerder het idee dat het probleem òf bij de Marantz òf bij de DVD speler ligt.Je zou, als je de gelegenheid hebt, eens een andere tv met HDMI ingang kunnen aansluiten of het aan de tv ligt.
Wat mij betreft mocht die hele HDCP beveiliging opgeheven worden, het levert alleen maar een hoop problemen op. Bovendien zou ik graag een HDMI ingang op mijn PC willen om zo programma's PDTV op te kunnen nemen en kunnen bewaren. dat die beveiliging het illegaal copieren niet tegen houd kan je zien op elke willekeurige torrent site.
De DVD-speler geeft op dit moment nog geen probleem als deze rechtstreeks wordt aangesloten. Volgens mij ligt het probleem overigens bij de LED, mijn voorgaande LCD (ook een Samsung) gaf dit probleem niet. Wat ik niet snap. Je had het over die lijst, daar zal de LED van Samsung toch niet opstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
aimms2001 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:36:
[...]

De DVD-speler geeft op dit moment nog geen probleem als deze rechtstreeks wordt aangesloten. Volgens mij ligt het probleem overigens bij de LED, mijn voorgaande LCD (ook een Samsung) gaf dit probleem niet. Wat ik niet snap. Je had het over die lijst, daar zal de LED van Samsung toch niet opstaan?
Ok, je hebt het dus eigenlijk al eens getest met een andere tv. Hmm... erg vreemd inderdaad. Ik heb 3 HDMI ingangen in gebruik (DVD speler, een KPN tuner en een Movie cube) en dat gaat allemaal goed. Misschien zit het hem in het "doorlussen". Je zou de tv leverancier eens met het probleem kunen confronteren. Je kan ook proberen nieuwe firmware te installeren van zowel je receiver als je DVD speler.
Die "lijst" moet je zien als een databestand. Een tv (of ander HDMI aparaat (zo ook wellicht je reciever) kan in de te blokkeren lijst op de firmware van je DVD speler komen.

[ Voor 6% gewijzigd door giant2000 op 01-03-2010 15:46 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aimms2001
Ik zal inderdaad eens bij Samsung het probleem voorleggen. Het is naar mijn mening iets tussen LED en receiver. Ik houd het forum hier op hoogte van de bevindingen. Zijn er overigens meer mensen met een LED van Samsung icm met een Marantz receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Krij zojuist een mail binnen
UE40B6000 voor 999
UE37B6000 voor 899
http://www.directsale.nl/....php?id=124&rf=mailing124

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmellow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 19:05
Ok na veel gekloot post ik nu toch maar even hier omdat ik behoorlijk ril begin te worden ;-).

Wil onze Samsung UE40B6000VPXXN updaten naar de nieuwste versie. Heb beide NL versies geprobeerd, de Duitste versie en de Slovka (ofzo) maar geen kan het updatebestand vinden.

De USB stick is FAT geformateerd, ik zet netjes het updatebestand (de .exe) o pde usbstick en pak hem uit op de usbstick. Vervolgens gooi ik de .exe weg omdat alleen de updatemap op de usbstick hoort te staan en verder niks.

Iemand suggestief voordat ik onze TV door het raam gooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

giant2000 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:53:
UE40B6000 voor 999
UE37B6000 voor 899
Daarvoor hebben we gewoon de pricewatch met lagere prijzen: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=B6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10-2023
Marsmellow schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:58:

De USB stick is FAT geformateerd, ik zet netjes het updatebestand (de .exe) o pde usbstick en pak hem uit op de usbstick. Vervolgens gooi ik de .exe weg omdat alleen de updatemap op de usbstick hoort te staan en verder niks.

Hier hetzelfde "probleem", ik installeer alles netjes zoals jij op de USB stick, maar TV vindt geen update !

Wat doen we verkeerd? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:42
giant2000 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:53:
UE40B6000 voor 999
UE37B6000 voor 899
Vorige week heb ik hem bij de S&F opgehaald (een 40B6000) voor dezelfde prijs (met inruil van een oude tv :+ ), niet heel goedkoop dus (hoewel S&F misschien gewoon niet duur was natuurlijk :) Was gewoon een NL versie VPXXN, werkt perfect met CI+ :*) )

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Kappen & Marsmellow
download het bestand van de Samsung website, hou het bestand op de computer.
doe een snelle format van de USB stick (dit kan zowel in FAT32 of NTFS)
voer het bestand uit op de computer en blader vanuit het programma naar de bestemming USB stick, , dit pakt de inhoud uit naar een bestemming (USB stick of map).
na het uitvoeren even wachten tot alle activiteit op de USB stick beëindigd is en gebruik veilig verwijderen voordat je de stick verwijderd.
Terwijl de TV aan het spelen is, plaats de USB stick in een USB poort op de TV en volg de aanwijzingen op het scherm.

Indien het niet lukt:
check of de update wel degelijk voor het desbetreffende model is, meestal zijn er 2 voor het zelfde type zoals:
UE40B8000XW met deze firmware ver.T-CHU7DEUC-3001.1 voor een CI slot
UE40B8000XPmet deze firmware ver.T-CHUCIPDEUC-3001.1 voor een CI+ slot
in de reeks zelf zijn er dan nog verschillen:
UE40B8050, UE40B8090 met terug de versie XP of XW
de UE40B8100XW is er alleen in deze versie.

mocht je het model niet vinden bij Samsung Nederland of België probeer het dan even hier:
http://www.samsung.com/download/index.aspx selecteer:
Product Group: TV, Video & Audio
Product Type: TV
Product Subtype: LCD, Plasma, LED, ...
Model Name: volgens het exacte model, zie eventueel sticker achter/zij kant op het toestel

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 03-04-2010 17:24 . Reden: uitvoeren bestand = uitpakken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Laatst online: 25-07 09:38
bwt schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:35:
[...]

Het is dus de UE32B7020 geworden.
Vanavond de boel gaan aansluiten.
hoe zijn je aansluitingen geworden, alles HDMI en verder geen audio kabels? en hoe vind je de lipsync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap1960
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09-2010
quote:
Marsmellow schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:58:

De USB stick is FAT geformateerd, ik zet netjes het updatebestand (de .exe) op de usbstick en pak hem uit op de usbstick. Vervolgens gooi ik de .exe weg omdat alleen de updatemap op de usbstick hoort te staan en verder niks.

Hier hetzelfde "probleem", ik installeer alles netjes zoals jij op de USB stick, maar TV vindt geen update !

Wat doen we verkeerd?

Probeer het eens met een andere USB stick, de UE40B6000 van mij pakte mijn "twinmos" 128 Mb stick ook niet, toen heb ik mijn andere, een kingston datatraveler van 2Gb, geprobeerd.
Met die lukte het uploaden van de nieuwste firmware wel.
De tv is blijkbaar kieskeurig in het type usbstick wat er aan hangt.
Wat dit veroorzaakt weet ik niet maar het is te proberen. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-07 13:41
Hey peoples,

Mijn TV is aan het dood gaan. Ik ben me dus aan het oriënteren naar iets anders. Een neef van me heeft de 32" versie van de Samsung 6000 serie. Strak beeldje dat zeker, maar klopt het dat het geluid zo verschrikkelijk waardeloos is? Ik heb er naar zitten luisteren maar het slaat echt nergens op. Een blikkerig geluid zonder enige vorm van bas..

Ik heb nog geen andere typen of merken LED-TV's gezien of gehoord, maar is dat bij allemaal zo slecht? Ik snap dat er gewoon weinig ruimte is om fatsoenlijke speakers in een TV te bouwen die maar 3cm dik is, maar toch... Ik neig op dit moment toch naar de oudere generatie LCD TV's (niet-LED) alleen al vanwege het geluid.

Kan iemand mij hier iets zinnigs over vertellen?

En op opmerkingen als 'dan sluit je een audio-oplossing aan' zit ik niet te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Bart© schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:17:
Hey peoples,

Mijn TV is aan het dood gaan. Ik ben me dus aan het oriënteren naar iets anders. Een neef van me heeft de 32" versie van de Samsung 6000 serie. Strak beeldje dat zeker, maar klopt het dat het geluid zo verschrikkelijk waardeloos is? Ik heb er naar zitten luisteren maar het slaat echt nergens op. Een blikkerig geluid zonder enige vorm van bas..

Ik heb nog geen andere typen of merken LED-TV's gezien of gehoord, maar is dat bij allemaal zo slecht? Ik snap dat er gewoon weinig ruimte is om fatsoenlijke speakers in een TV te bouwen die maar 3cm dik is, maar toch... Ik neig op dit moment toch naar de oudere generatie LCD TV's (niet-LED) alleen al vanwege het geluid.

En op opmerkingen als 'dan sluit je een audio-oplossing aan' zit ik niet te wachten
Het geluid is enigszins redelijk, maar hecht je waarde aan goed geluid voor films en muziek dan zou ik altijd voor een goede separate geluidsinstallatie kiezen. Ik heb eerlijk gezegt nog nooit de moeite genomen om een tv te zoeken die een goed geluid geeft.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Bart© schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:17:
Hey peoples,

Ik denk gezien jouw opmerkingen, jij beter gewoon een winkel kan inlopen en zelf luisteren en een oordeel maken.

Persoonlijk vind ik het geluid van alle TV's niet goed. LCD TV's klinken in de meeste gevallen bagger en vooral LED TV's. Dus in jouw geval zou ik dan voor een ouderwetse CRT gaan :+

De enige oplossing voor een goed geluid is een externe aansluiting. De verschillen zijn zo extreem!
Alleen met spraak vind ik de meeste TV's goed te doen, behalve de LED TV's.
Maar uiteindelijk is van een TV het beeld het belangrijkste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Wat betreft geluid is het heel simpel:
Wil je goed geluid? Neem dan geen LCD/LED televisie. Dit soort platte televisies hebben immers geen enkele vorm van klankkast. Het is dan dus ook niet verwonderlijk dat er geen geweldig geluid uit komt.

Op zich vind ik het geluid voor normale doeleinde nog wel redelijk. Immers, het journaal hoef ik niet persé in DTS te horen. Meestal is het nieuws dusdanig slecht dat ik het volume nog liever dicht zet ;-)

Voor films echter heb ik m'n AV receiver eerder aan dan de televisie.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:06
Wie van jullie speelt via pc/xbox/playstation3 games op dit scherm. Ervaren jullie last van input lag en gebruiken jullie de game mode? ik lees namelijk wat dingen over input lag in dit topic maar wordt er niet echt wijzer van.,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Brm-G schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:48:
Wie van jullie speelt via pc/xbox/playstation3 games op dit scherm. Ervaren jullie last van input lag en gebruiken jullie de game mode? ik lees namelijk wat dingen over input lag in dit topic maar wordt er niet echt wijzer van.,,
ik gebruik altijd bij het spelen van games via de ps3 de game mode. Als je de juiste kleurinstellingen gebruikt zie je het verschil niet (want er worden wel wat consessies gedaan in die modus ) en dan werkt het allemaal gewoon goed geen inputlag.. als je gamemode niet gebruikt dan heb je daar wel last van maar of dat het echt storend is? Ik had er in het begin geen last van maar het ging me op een bepaald moment wel irriteren (volgens mij tijdens een potje racen..) en heb de game mode geprobeerd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:06
Bedankt, dat antwoord wilde ik horen:)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Laatst online: 16-07 13:41
n00bs schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:41:
[...]
Ik denk gezien jouw opmerkingen, jij beter gewoon een winkel kan inlopen en zelf luisteren en een oordeel maken.

Persoonlijk vind ik het geluid van alle TV's niet goed. LCD TV's klinken in de meeste gevallen bagger en vooral LED TV's. Dus in jouw geval zou ik dan voor een ouderwetse CRT gaan :+

De enige oplossing voor een goed geluid is een externe aansluiting. De verschillen zijn zo extreem!
Alleen met spraak vind ik de meeste TV's goed te doen, behalve de LED TV's.
Maar uiteindelijk is van een TV het beeld het belangrijkste!
Ik heb nu een CRT, maar die gaat er dus aan. (=link)
RvL schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:57:
Wat betreft geluid is het heel simpel:
Wil je goed geluid? Neem dan geen LCD/LED televisie. Dit soort platte televisies hebben immers geen enkele vorm van klankkast. Het is dan dus ook niet verwonderlijk dat er geen geweldig geluid uit komt.

Op zich vind ik het geluid voor normale doeleinde nog wel redelijk. Immers, het journaal hoef ik niet persé in DTS te horen. Meestal is het nieuws dusdanig slecht dat ik het volume nog liever dicht zet ;-)

Voor films echter heb ik m'n AV receiver eerder aan dan de televisie.
Snap ik. Ik heb geen surround-set en hoewel ik film kijken leuk vind, heb ik niet de behoefte om het allemaal surround te hebben. Iets wat ik nooit heb gehad kan ik ook niet missen, zeg maar.

Ik wil alleen wel dat een TV bij 'normale' programma's gewoon verstaanbaar geluid geeft.
De UE32B6000 doet dat dus bijvoorbeeld niet. Een optie is inderdaad mijn versterker op de TV aan te sluiten, maar ik wil niet altijd verplicht zijn om die aan te moeten zetten snappie.
Mijn buren hebben momenteel een Philips Ambilight-apparaat staan (hoef zelf geen Ambilight) en die geeft toch al een véééél beter geluid. Maar ja, dan moet je het met een CCFL backlight doen i.p.v. Led.

[ Voor 4% gewijzigd door Bart© op 03-03-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295375

De TV geeft echt een prima geluid voor de normale TV programma's. In eerste instantie schrok ik ook van alle negativiteit rondom het geluid, maar toen ik hem gekocht had viel het echt enorm mee.
En bij films / games sluit ik de surround set aan. Dat is bij elke TV een aanrader.
Ik heb een UE40B6000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 295375 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:05:
De TV geeft echt een prima geluid voor de normale TV programma's. In eerste instantie schrok ik ook van alle negativiteit rondom het geluid, maar toen ik hem gekocht had viel het echt enorm mee.
En bij films / games sluit ik de surround set aan. Dat is bij elke TV een aanrader.
Ik heb een UE40B6000.
Ik vind het geluid ook best wel acceptabel, alleen kies ik ervoor om het geluid via mijn cinemaset te laten klinken. Met een programmeerbare afstandsbediening is de bediening ook gemakkelijk.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:18:
[...]

Ik vind het geluid ook best wel acceptabel, alleen kies ik ervoor om het geluid via mijn cinemaset te laten klinken. Met een programmeerbare afstandsbediening is de bediening ook gemakkelijk.
Dat doe ik ook, alleen heeft de gewone afstandsbediening veel meer functies die ik op mijn universele afstandsbediening mis. Ik gebruik de afstandsbediening van klik-aan klik-uit, zodat ik ook de lampen er mee kan bedienen. Helaas werkt dat niet (direct) bij een logitech, althans dat is zoals ik het begrepen heb.
Even off-topic: welke gebruik jij en is dat naar tevredenheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag mijn UE40B6000 binnen gekregen, maar direct al problemen ermee helaas...
Als ik de tv op mijn macbook pro aansluit via HDMI 2 dan begint de TV te knetteren etc.. en gaat vervolgens op zwart. Waarschijnlijk kortsluiting waardoor deze in protection mode springt.

Verder krijg ik op het moment zelfs al geen normale TV aansluiting meer aan de gang....
Heeft misschien iemand hier dezelfde ervaringen met deze TV?

//Update 1
Alle andere HDMI ingangen geven hetzelfde probleem. Dacht eerst dat het aan de HDMI kabel lag, maar na 5 kabels te hebben geprobeerd ben ik er zeker van dat het de TV zelf is die de problemen veroorzaakt.

//Update 2
Analoog TV kijken werkt ongeveer 10 minuten, daarna springt de TV weer in protection mode o.i.d.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappen
Anoniem: 315629 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:03:
@Kappen & Marsmellow
download het bestand van de Samsung website, hou het bestand op de computer.

mocht je het model niet vinden bij Samsung Nederland of België probeer het dan even hier:
http://www.samsung.com/download/index.aspx selecteer:

Model Name: volgens het exacte model, zie eventueel sticker achter/zij kant op het toestel
Die site was de gouden tip ! Op de Belgische en Nederlandse site was deze update niet te vinden, maar op deze wel ! Het exacte model aangeklikt en het werkte, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Kappen
Wat houdt de update in; wat wordt er verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik heb 3 HDMI apparaten en een dvd recorder op de SCART. Als ik tussen deze apparaten wil schakelen doe ik dat via de knop [tv schermpje met pijltje] / source op de afstandsbediening. Kan het nou niet in 1 keer in plaats van zo'n onhandig screen menu groot in beeld, gaan naar de juiste ingang, ok drukken anders blijft die joekel van een screen in beeld. Op de tv kan je simpel op de source knop drukken zonder dat idiote beeldschermvullende keuzemenu.
Veel beter, maar eigenlijk wil ik gewoon een knop voor HDMI 1, een voor HDMI 2, etc. zodat ik mijn programmeerbare afstandsbediening ermee kan bedienen. Nou moet ik steeds na een wissel op AV klikken.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_janssen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-01-2023
Mijn UE46B6000 staat al zo'n zes weken in bestelling (bij Wehkamp). En iedere keer wordt de levertijd een week opgeschoven. En verder bij andere shops is ie ook niet op voorraad. Samsung laat niks horen.
Iemand enig idee van de levertijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
s_janssen schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 09:07:
Mijn UE46B6000 staat al zo'n zes weken in bestelling (bij Wehkamp). En iedere keer wordt de levertijd een week opgeschoven. En verder bij andere shops is ie ook niet op voorraad. Samsung laat niks horen.
2 weken gelden heb ik een 40" versie op dinsdag gekocht bij S+F en kon hem vrijdag ophalen en evt. donderdag al laten bezorgen.
edit:
Nog even nagekeken, bij Conrad.nl is hij direct leverbaar: Bestnr.: 345316 - 89

[ Voor 11% gewijzigd door giant2000 op 05-03-2010 10:41 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Is ondertussen de prijs niet al gedaald???
Persoonlijk zou ik mijn bestelling annuleren als ik zo lang moet wachten en het geld terugeisen en bij een normale webshop bestellen die hem op voorraad heeft of een mooie deal met de Mediamarkt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappen
Anoniem: 295375 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:32:
@ Kappen
Wat houdt de update in; wat wordt er verbeterd?
Ik heb mijn UE40B6000 geupdate, maar ik zie niet echt iets dat veranderd is. Wie wel een verschil waarneemt mag het altijd melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Kappen schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:00:
[...]

Die site was de gouden tip ! Op de Belgische en Nederlandse site was deze update niet te vinden, maar op deze wel ! Het exacte model aangeklikt en het werkte, bedankt :)
Op deze site http://www.samsung.com/download/index.aspx staat idd wel de juiste update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
  • Laatst online: 25-07 09:43
Ik heb de updates geprobeerd, maar geen van allen werken. Ik heb de UE32B6000VP maar bij het zoeken naar een update zegt de tv dat er geen update bestand beschikbaar is.

Het ligt niet aan de usb stick, want ik heb hiermee in het verleden met succes een update gedaan.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

indien je deze download gebruikte UE32B6000VP Upgrade File (ver.T-CHL5CIPDEUC-2008.0) dan is dit vermoedelijk dezelfde die voorhanden is in het toestel zelf. Kan je zelf gemakkelijk controleren:
Menu: Ondersteuning [ ?]: Software Upgrade
Als je dit selecteert onder de hoofding vind je: Huidige Versie. Hoogst waarschijnlijk is deze gelijk met de huidige update. Indien niet loop deze procedure nog eens door:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344829

Ik zou de bestelling dan annuleren. Het toestel heeft leverproblemen gekend, maar inmiddels is dat alweer ruimschoots ingehaald door Samsung en is het model gewoon goed leverbaar door heel Nederland. Het zou kunnen zijn natuurlijk dat Wehkamp backorders moet opschonen, maar gezien de prijs kan ik mij dat ook niet geheel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
  • Laatst online: 25-07 09:43
Anoniem: 315629 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 07:21:
indien je deze download gebruikte UE32B6000VP Upgrade File (ver.T-CHL5CIPDEUC-2008.0) dan is dit vermoedelijk dezelfde die voorhanden is in het toestel zelf. Kan je zelf gemakkelijk controleren:
Menu: Ondersteuning [ ?]: Software Upgrade
Als je dit selecteert onder de hoofding vind je: Huidige Versie. Hoogst waarschijnlijk is deze gelijk met de huidige update. Indien niet loop deze procedure nog eens door:
Klopt, de update had qua bestand een andere naam maar op de TV geeft ie de 2008 update aan, die ik dus al had. Bij m'n vader de firmware geinstalleerd, vervolgens nog een keer geprobeerd en de 2e keer (omdat de firmware er dus al op stond) kreeg ik dezelfde melding als bij mij thuis.

Ik heb de laatste paar dagen geen last meer van onderstaande melding. Is dit bij andere gebruikers met Digitenne ook weg?

Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/949/96380383.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349102

Hoi ik ben nieuw hier en heb niet heel veel verstand van tv's.
Heb gisteren de samsung Ue37B6000 gekocht.
Merkte vanavond redelijk veel backlightbleeding links en rechtsonderin bij een donkere film.
Kan ik ervoor zorgen dat dit weggaat of verminderd?
Las op kieskeurig, dat iemand de eerste 2 maanden energiezuinige instellingen had (minder kwaliteit?) om na drie maanden de ideale instellingen te gebruiken met minder (zonder) backlightbleeding.
Wil iemand mij helpen die hier een antwoord op weet?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Backlight wat lager zetten. Staat bij veel beeldmodi op stand 9 (van 10) als is me niet vergis. Dat vind ik persoonlijk teveel van het goede ;)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds augustus 2009 een UE32B7020 binnen.
Deze was al sinds juni besteld maar de 7020-reeks was in 32" tot dan niet leverbaar. De aankoopprijs bedroeg 1079€ (op een algemene adviesprijs van 1399€).

Waarom de 7020 i.p.v. een 7000? Ik wou geen schijnbaar reeds 'berookte' TV vanuit de doos (ik ben roker) + dat roodbruine rond de TV is niet echt dàt.
De x020-uitvoering was enkel beschikbaar vanaf de 7000-serie.
Waarom een 32"? Het is simpelweg het grootste formaat dat ik kwijt kan.
Waarom LCD? Voorheen heb ik (sinds 1976) drie Sony Trinitron CRT TV's gehad.
De laatste Sony van 2000 (een 29" KV29FX60B) liep op zijn einde door slechte solderingen (bekend probleem bij Sony) en ik had geen zin om heel de TV door te solderen (hij had er al +25.000 uren op zitten).

Alhoewel ik aan de basis anti-LCD ben voor TV's (een LCD is voor mij alleen bruikbaar op een computer) ben ik noodgedwongen naar de 'minst slechte' LCD-TV' gaan uitkijken.
Na lang zoeken/wikken/overwegen was ik uitgekomen op de Samsung UE 'LED-TV' serie.

Mijn bevindingen tot nu toe:
Beeld:
Na veelvuldig (ca. 2 weken lang) bijregelen/aanpassen van verschillende settings in de menu's ben ik tot een in mijn ogen ietwat 'aanvaardbaar' resultaat gekomen (Backlight op 5, contrast 66, brightness 41, sharpness 0, colour 36).
- Grootste voordeel t.o.v. een CRT: Geen problemen meer met convergentie- en andere niet-lineaire fouten in het beeld en een natieve resolutie van 1920x1080 pixels, voor zover je een echte HD-bron ter beschikking hebt (Blu-ray of computer).
- Grootste nadeel (door de intrinsieke werking/sturing van een LCD-paneel) t.o.v. een CRT: Voor mij een te hard contrast zowel in de lichtwaardes als de kleursaturatie (grijswaarden/kleurenpalet) dat niet weg te regelen valt.
Al met al geen echt natuurlijk beeld.

Het dimming effect van de LED backlight is duidelijk aanwezig in donkere scenes maar er valt mee te leven na een tijdje (het stoort mij nu al minder dan in het begin).
het grootste probleem of 'bug' vind ik het 'stroboscopisch effect' in sommige snelle scenes: Het lijkt alsof op sommige ogenblikken tussenliggende frames verwijderd werden waardoor de beweging stotterend (stroboscopisch) lijkt.
Ik vind het echt bizar dat ik nergens ook maar één vaststelling/verwijzing naar dit probleem vind.

DNLA/internet opties:
Leuke optie maar kwasi onbruikbaar door de traagheid - te vermijden dus.
Zowel via de LAN als de optionele WiFi adapter (die ik ook aangekocht heb) vind de TV in 9 van de 10 gevallen de Samsung PC Share Manager DNLA server niet.

Afstandbediening:
Ik lees hier in het topic (heeft mij 6 uur gekost om alles te doorlezen!) dat de grote AB RF (Radio Frequency) zou zijn, en de kleine AB InfraRood (IR).
Ik kan dit met stelligheid weerleggen: Beide AB's zijn IR.
Tot zover geen probleem (99% van alle TV AB's zijn IR) ware het niet dat deze van de Samsung mijn laptop doen ontwaken uit standby/hibernate/shutdown mode!!!
Kort uitgelegd: Van zodra ik een toets op één van beide Samsung AB's indruk start mijn laptop op (IR, WOL zijn disabled in het BIOS/OS).
Ik heb vele AB's in huis (CD-player, DCC recorder, HD-DVD recorder, Belgacom TV-decoder), géén enkele heeft ooit interferentie met mijn nu 4-jaar oude laptop veroorzaakt.
Ten einde raad heb ik de IR-sensor van mijn laptop afgedekt met drie lagen isolatietape (minder hielp niet!) en is het eindelijk het euvel verholpen.

Geluid:
Tja, dit is de ware achillespees van de Samsung...
Mijn Acer Aspire 20.4" laptop heeft een betere geluidskwaliteit met de ingebouwde speakers, en als ik erover nadenk heeft zelfs mijn Nokia 5530 telefoon via de speaker nog een betere geluidskwaliteit...
Ik kan niet begrijpen dat sommigen hier vinden dat het geluid via de interne speakers te pruimen valt, voor mij is zelfs het nieuwsbericht niet om aan te horen en pijnlijk voor de oren.

Vermits er enkel een optische uitgang voor het geluid aanwezig is heb ik deze aangekoppeld aan mijn Philips DCC951 deck in record/pause stand (dus gebruikt als DAC converter) en vervolgens naar mijn Marantz 1060 versterker uit 1977 op B&W DM110i boxen eveneens uit de jaren '70'.
Versterker/DCC deck staan nu 24/24 aan en ik heb niet eens de mogelijkheid om het volume van de TV te regelen tussen de verschillende zenders zonder telkens uit de luie stoel te moeten opstaan! (alhoewel er hier 7 AB's op de salontafel liggen).

Geen probleem dacht ik, Samsung heeft in het gamma een speakerbar met optische ingang passend bij mijn TV.
Verkeerd gedacht, de speakerbar bestaat gewoon niet voor de 32' modellen...
Niet getreurd, effe een 2.0 of 2.1 systeempje met optische ingang en afstandsbediening opzoeken op internet en klaar is kees.
Ik zoek nog steeds...
Ik ben nochtans niet veeleisend: Een TV moet simpelweg wat stereo geluid met voldoende kwaliteit en laagweergave kunnen weergeven, een 5.1 systeem of hoger is gewoon uit den boze.
Gewoon twee kleine satellietboxen links en rechts bij de TV en een subwoofertje ergens in een hoek.

Conclusie:
Zou ik mijn aankoop herbeginnen?
Neen, zeker niet.
Ik vind het compleet onaanvaardbaar dat Samsung (dit is mijn eerste Samsung apparaat in huis, maar tevens ook mijn laatste), gezien de uiterst ondermaatse geluidskwaliteit, zelfs niet een 'stomme' RCA/cinch stereo lijnuitgang voorzien heeft naar een standaard Hifi-installatie. Niet iedereen heeft een home theater systeem of wenst er één.
Hoe halen ze het toch in hun hoofd... 8)7

Laatste vragen:
- Wat is de laatste beschikbare firmware? (mijn Samsung heeft actueel versie 2009/05/28_002001) en ik heb een bestand met de naam "T-CHUCIPDEUC[___________PX__].exe" gedownload, zonder versienummer.
Klopt dit of wat is de juiste link naar de laatste firmware voor mijn model? (UE32B7020WPXXN)
- Bestaat er een (goedkoop) 2.1 systeempje met optische ingang en afstandsbediening? (Bose 321 valt al zeker uit de boot ;))

Lange post maar het moest me echt van het hart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.samsung.com/download/index.aspx UE32B7020WP: UE32B7020WP Upgrade File (ver.T-CHUCIPDEUC-3001.1)
harde kleuren: probeer eens de film mode en selecteer deze per gebruikte ingang (duurt ongeveer 14 dagen om aan dit beeld te wennen)
er zit een audio out op de scart en eventueel met een scart splitter of schakelaar kan je hier de aux uithalen
terwijl je daar bent download dan ook even UE32B7020WP PC share manager (ver.2.33) hangt er ook vanaf hoeveel je shared en hoe diep de mappen zitten. Hoofdmap zit in de root en een paar submappen met inhoud als je enkele duizende mp3 of jpg shared gaat het inderdaad beduidend trager. Wifi is ongeveer 2x trager dan wired. Zet de 100Mhz op soepel en randverbeteraar op af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 315629 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:00:
http://www.samsung.com/download/index.aspx UE32B7020WP: UE32B7020WP Upgrade File (ver.T-CHUCIPDEUC-3001.1)
Bedankt, dit was wel degelijk het bestand dat ik gedownload had.
harde kleuren: probeer eens de film mode en selecteer deze per gebruikte ingang (duurt ongeveer 14 dagen om aan dit beeld te wennen)
Mijn settings staan al op 'film mode' sinds de eerste dag.
er zit een audio out op de scart en eventueel met een scart splitter of schakelaar kan je hier de aux uithalen
Heb al sinds de eerste dagen na de aankoop een RGB splitter aangeschaft. Het beschikbare audiosignaal is echter enkel dat van de aangesloten bron (in mijn geval mijn 5 jaar oude Sony RDR-HX925 HDD-DVDrecorder zonder HDMI aansluiting), dus dit is ook geen oplossing (zo staat het ook in de handleiding).
terwijl je daar bent download dan ook even UE32B7020WP PC share manager (ver.2.33) hangt er ook vanaf hoeveel je shared en hoe diep de mappen zitten. Hoofdmap zit in de root en een paar submappen met inhoud als je enkele duizende mp3 of jpg shared gaat het inderdaad beduidend trager. Wifi is ongeveer 2x trager dan wired.
Ik gebruik(te) al versie 2.33 (getest met wired LAN en WiFi).
Het is gewoon niet echt bruikbaar wegens de algemene traagheid (net als internet en Youtube).
Zet de 100Mhz op soepel en randverbeteraar op af.
100Hz bedoel je?
Stond al op 'smooth'.
De 'Edge enhancement' heb ik nu op 'off' gezet, eens kijken welk verschil dit geeft.

[Verdere zaagmodus]
Wat kostte het nu voor Samsung om twee audio-uit lijnuitgangen (Cinch-RCA tulpstekertjes) te voorzien?
Met de optische audiouitgang heb je enkel het RAW audiosignaal beschikbaar (geen volumeinformatie).
Alle audiosettings in het menu (equalizer, automatische volumeregeling e.a.) hebben hierdoor geen invloed op het optische audiosignaal. Dit is zeer lastig omdat de het audiovolumeverschil tussen SD en HD kanalen via mijn Belgacom TV-decoder nogal groot is.
Tel daarbij dat mijn HiFi-installatie in de kamer ernaast staat...
Ik heb hier nu twee Samsung AB's in mijn weg liggen waarvan enkel de on/off knop dient (en soms eens de 'source' knop op de grote AB)...

De enige goedkope uitweg die ik zie is de 'bak' opengooien en er zelf een audio uit lijnuitgang op solderen (ik ben elektronicus dus geen probleem).
Ben dan wel mijn waarborg kwijt.

Ik was gewoon beter bij Sony gebleven...
[/Verdere zaagmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 19:22
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:27:
[knip]

Lange post maar het moest me echt van het hart...
Noem het een zaagpost o.i.d., maar het zijn wel antwoorden (voor een overweging) waar je iets mee kunt. Zoek zelf ook een nieuwe LCD en mijn oog was op de 37 gevallen. Dit zijn wel degelijk dingen waar ik rekening mee ga houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Turbokeu
he ja was inderdaad 100 hz, hier 200Hz en heb deze nu op Helder staan
nog een paar instellingen die grote invloed hebben op het beeld: die 2 zwart instellingen.
instellingen "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..."
scart splitter, je hebt ook van die schakelbare scarts: wel eerst uitproberen (ergens lenen)
scart schakelaar "[LED TV] Samsung UE 32, 37, 40, 46 B6000..."
en deze hebben in en uitgangen en meerdere rca aansluitingen en dacht dat deze ook in en uitgangen hadden? zodat je kon selecteren welke bron naar welk toestel gaat. Kan het niet meer testen, heb de mijne weggegeven, gebruik alleen nog HDMI en optisch.

nou moet ik eerlijk zijn hier werkt DLNA redelijk (oude P4 530). Probeer eens uit: rechtstreeks op de PC met een crosswired cat5 (wel netwerkadressen met de hand instellen op computer en samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankLucas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10-2021
Verkeerde topic }:O

[ Voor 96% gewijzigd door FrankLucas op 09-03-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 13:24

Impry

Rallymedia.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:02:
De enige goedkope uitweg die ik zie is de 'bak' opengooien en er zelf een audio uit lijnuitgang op solderen (ik ben elektronicus dus geen probleem).
Ben dan wel mijn waarborg kwijt.
Ja, is zeker jammer inderdaad!
Ik krijg een dezer dagen een Logitech Z5500 set binnen. Daar ga ik de PS3 optisch op aansluiten en de TV moet ik dan d.m.v. zo'n blok aansluiten?
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/SCART_56G.JPG
Of hoe moet dat dan precies? Ben een absolute leek op tulpjes/audio-kabel gebied.
Deze aansluitingen zitten op de Z-5500:
Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2004/11/30/logitech_z/logitech_z5500_5.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Impry op 09-03-2010 22:36 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jan:
DNLA: Het is de bediening (menu's) die ik zo traag vind.

Mijn SCART splitter met inline doorvoer van mijn HDD-recorder ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.connevans.co.uk/store/images/t114hecb.gif

Het probleem is dat je enkel het TV of DTV audiosignaal beschikbaar hebt (ik gebruik geen van beide) vermits ik een aparte TV-decoder via VDSL2 heb op de HDMI2 ingang:
Afbeeldingslocatie: http://hosting06.imagecross.com/image-hosting-15/8846Picture-40.png

@Impry:
Als ik je goed begrepen heb moet je:
- PS3 via HDMI kabel naar je TV (video + audiosignaal).
- Z5500 met optische Toslink kabel naar de optische audiouitgang van je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 07:13:
@Impry:
Als ik je goed begrepen heb moet je:
- PS3 via HDMI kabel naar je TV (video + audiosignaal).
- Z5500 met optische Toslink kabel naar de optische audiouitgang van je TV.
Dat zou ik in eerste instantie ook zeggen. Maar het schijnt dat je dan niet het beste geluid vanuit je PS3 krijgt. (wat wel het belangrijkste is)
Dus dan wordt geadviseerd om de PS3 met Toslink te verbinden met de Z5500 (voor DTS/DolbyDigital etc.) en de TV moet dan in de koptelefoon ingang van de Z5500. Maar hoe krijg ik zo'n koptelefoon-stekkertje vanuit de Samsung TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 19:22
Never mind...

[ Voor 123% gewijzigd door Dwazer op 10-03-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Turbokeu
is optisch dan ook voor jou geen tijdelijke oplossing? Uiteindellijk ga ik ook toch moeten overschakelen naar een HDMI receiver. Mijn versterker heeft 2 optische ingangen en op de sat ontvanger en dvd speler zijn deze gelukkig aanwezig. Is dus inderdaad bagger dat Samsung alleen veel inputs heeft en een zeer belabberde beperkte output. beperkte RCA (zoals jij aangeeft) en optisch dolby 2.0. Via de HDMI komt er DTS of Dolby 5.1 in en uit alleen maar 2.0, zelfs geen doorgang. Uiteindelijk is het maar een veredelde monitor, maar met een mooi plaatje.
Uiteindelijk komt er hier een niewe av receiver waar alle bron toestellen over deze lopen naar de Samsung. Ben nog even aan het uitzien naar de nieuwe reeksen HDMI 1.4 en hoe lipsync en merkgebonden HDMI-CEC (standaard die er geen is) toestanden goed werken.

@Impry
met de scartplug RCA (in/out) > RCA > verloopkabel RCA/koptelefoon-stekkertje > Z5500
wel nog checken of de Z5500 plug 3.5 of 2.5 mm gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impry schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 08:05:
[...]

Dat zou ik in eerste instantie ook zeggen. Maar het schijnt dat je dan niet het beste geluid vanuit je PS3 krijgt. (wat wel het belangrijkste is)
Ik zie niet in waarom...
Digitaal geeft je de beste geluidskwaliteit zonder verlies.
Ik heb zelf ook een PS3 liggen (gratis, met kapotte HDMI connector).
Zodra ik deze connector vervangen heb gaat hij op de Samsung via HDMI voor gebruik als Blu-Ray player (met een PS3 AB).
en de TV moet dan in de koptelefoon ingang van de Z5500. Maar hoe krijg ik zo'n koptelefoon-stekkertje vanuit de Samsung TV?
Niet dus.
Anoniem: 315629 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:20:
@Turbokeu
is optisch dan ook voor jou geen tijdelijke oplossing? Uiteindellijk ga ik ook toch moeten overschakelen naar een HDMI receiver. Mijn versterker heeft 2 optische ingangen en op de sat ontvanger en dvd speler zijn deze gelukkig aanwezig. Is dus inderdaad bagger dat Samsung alleen veel inputs heeft en een zeer belabberde beperkte output. beperkte RCA (zoals jij aangeeft) en optisch dolby 2.0. Via de HDMI komt er DTS of Dolby 5.1 in en uit alleen maar 2.0, zelfs geen doorgang. Uiteindelijk is het maar een veredelde monitor, maar met een mooi plaatje.
Ik gebruik actueel reeds de optical out van de Samsung naar de optical in van een Philips DCC951 deck (in record/pause mode zodat deze als DAC fungeert). Op zijn beurt is de DCC verbonden via de Tape in ingang van mijn Marantz 1060.
Het probleem is dat ik het volume van de TV enkel op de Marantz versterker kan regelen (geen afstandsbediening) en dat deze dan nog in de aangrenzende kamer staat (de boxen staan wel in dezelfde kamer als de TV).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:12:
[...]Ik zie niet in waarom...
Digitaal geeft je de beste geluidskwaliteit zonder verlies.
Ik heb zelf ook een PS3 liggen (gratis, met kapotte HDMI connector).
Zodra ik deze connector vervangen heb gaat hij op de Samsung via HDMI voor gebruik als Blu-Ray player (met een PS3 AB).
daar zit em nou net het problem: van je PS3 ga je met HDMI audio hoger dan 2.0 naar de Samsung en deze vertaalt de audio naar Dolby 2.0 dus een opmerkelijk verlies van minimum 5.1 kanaal naar 2.0. Niet leuk, dus inderdaad Tos Link met 5.1 van PS3 naar de AV receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, die Dolby kanalen...

Ik heb hier nog een ongebruikte DTS/Dolby Digital 5.1 decoder/versterker liggen maar die heeft enkel een coax digital input, en daarbij wil ik geen 5+1 boxen + 6 kabels door mijn woonkamer.

Nu ik eraan denk: Waarom heeft Samsung geen 3.5mm stereo jack met analoog uit + optical output voorzien?
Mijn laptop heeft dit ook: 3.5mm stereo jack voor lijnuitgang/headphones, met een speciale optische kabel/connector naar Toslink is dezelfde connector ook tegelijkertijd optical out.
Was te simpel zeker... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

optisch out is er met beperking: dolby 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07 11:10
Ik ben opzoek naar een goede LED tv en kwam hier terecht.
Wat mij opviel op plaatjes die ik had gevonden is dat ik nergens een scart aansluiting kan vinden... zit die er wel op?
Ook zou ik graag willen weten of er een analoog geluidsuitgang op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NEOeo schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:10:
Ik ben opzoek naar een goede LED tv en kwam hier terecht.
Wat mij opviel op plaatjes die ik had gevonden is dat ik nergens een scart aansluiting kan vinden... zit die er wel op?
Ook zou ik graag willen weten of er een analoog geluidsuitgang op zit.
Er zit wel een scart aansluiting op alleen is dit niet een normale. Aan de aansluiting zit een verloop waar je een normale scart kan in doen. Ik ben alleen nog op zoek naar zo'n stekker maar dan met een stuk langere kabel eraan alleen weet ik niet hoe zo'n aansluiting/stekker heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scart is aanwezig met verloop kabel, kast is te dun om deze op het toestel te plaatsen. Nog wel even na gaan voor het door jou gewenste model, weet niet of dit voor alle modellen zo is. De analoog out is alleen aanwezig op dezelfde scart out en met deze beperkingen <= url, alleen TV of DTV is aanwezig. Dit is met de UE##B#### (2009 modellen) geen idee hoe het met de UE##C#### (2010 modellen) staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als ik het goed heb begrepen, heeft de komende C-serie wel weer een mini-jack voor stereo audio ouput naar een koptelefoon. Bij de B serie zul je inderdaad de scart aansluiting moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07 11:10
Oke die c6000 klinkt zo al een stuk beter :P.
Is dat al meer over bekent?
specs, prijs, release datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Heb nu het op onderstaande manier aangesloten.

Door het smalle kabeltje -> SCART wat bij de TV geleverd wordt kun je onderstaand SCART-blok aansluiten.
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/SCART_56G.JPG

En daar weer dit kabeltje in:
Afbeeldingslocatie: http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/images/6072.jpg

En dat heb ik nu in m'n Z-5500 zitten en werkt prima. Eindelijk normaal geluid als ik gewoon TV kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje terug hebben mijn ouders de UE37B6000 aangeschaft. Nu las ik op internet verschillende verhalen over het afspelen van MKV bestanden via een USB-stick. Echter is dit bij ons nog niet gelukt. Moet ik hiervoor de tv via de samsung site updaten met de nieuwste firmware update (sinds de aanschaf nog niet gedaan) of moet ik de tv dan 'modden' naar een B7000 serie? Als ik nu een USB-stick in de tv steek kan ik alleen kiezen uit photo en music. Alvast hartelijk bedankt voor de uitkomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-07 21:06
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:02:
Een tijdje terug hebben mijn ouders de UE37B6000 aangeschaft. Nu las ik op internet verschillende verhalen over het afspelen van MKV bestanden via een USB-stick. Echter is dit bij ons nog niet gelukt. Moet ik hiervoor de tv via de samsung site updaten met de nieuwste firmware update (sinds de aanschaf nog niet gedaan) of moet ik de tv dan 'modden' naar een B7000 serie? Als ik nu een USB-stick in de tv steek kan ik alleen kiezen uit photo en music. Alvast hartelijk bedankt voor de uitkomst!
Gewoon in het service menu het toestel type in B7000 wijzigen. Je krijgt er ook gelijk Picture in Picture bij.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:02:
Zoek even in dit forum, want daar is genoeg over uitgelegt.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt! Ik heb de tv nu omgezet naar een B7000 serie. MKV bestanden speeltie als een tierelier. Wel zit ik nog met enkele vragen:

- Bij WMVHD bestanden krijg ik geen geluid. Is dit bij elk wmvhd bestand of ligt het aan het type geluid (dts/5.1)?
- Ik krijg geen ondertiteling bij mijn MKV bestanden. Ik heb dit al op twee manieren geprobeerd: zowel in het bestand (optioneel aan of uitzetten), als buiten het bestand (2 losse bestanden: 1 mkv en 1 srt met beide dezelfde naam). Beide werkt niet, hebben meer mensen hier last van? Doe ik iets verkeerd?
- Zit er een max aan de grootte van bestanden / usb stick?
- Is het mogelijk een harde schijf aan te sluiten? Heeft iemand ervaringen hiermee?
- Weet iemand toevallig welke bestandsformaten de tv allemaal pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

type geluid blokkeert voor DTS en misschien dolby 5.1
check nederlandse handleiding: Een filmbestand afspelen, staan twee tabellen op die pagina:
  • Ondersteunde ondertitelindelingen nml: Naam, Extensie en indeling
  • Ondersteunde videobestandsindelingen nml: Extensie, houder, videodecoder, audiocodec
de format van je USB (FAT32/NTFS) bepaalt mee de grote van het bestand, dacht niet dat enkele GB een probleem waren op NTFS

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 17-03-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die ook zitten te puzzelen met Media 2.0 (bestandformaten, ondertitelingen, usb), biedt deze site wellicht wat oplossingen:

http://capitalideas.blogs...edia-player-tips-and.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert Dijksma
  • Laatst online: 14-02 07:47
Is het al iemand gelukt om via upnp een tekst bericht (SMS) naar de tv te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:13:
Het is gelukt! Ik heb de tv nu omgezet naar een B7000 serie. MKV bestanden speeltie als een tierelier. Wel zit ik nog met enkele vragen:

- Bij WMVHD bestanden krijg ik geen geluid. Is dit bij elk wmvhd bestand of ligt het aan het type geluid (dts/5.1)?
- Ik krijg geen ondertiteling bij mijn MKV bestanden. Ik heb dit al op twee manieren geprobeerd: zowel in het bestand (optioneel aan of uitzetten), als buiten het bestand (2 losse bestanden: 1 mkv en 1 srt met beide dezelfde naam). Beide werkt niet, hebben meer mensen hier last van? Doe ik iets verkeerd?
- Zit er een max aan de grootte van bestanden / usb stick?
- Is het mogelijk een harde schijf aan te sluiten? Heeft iemand ervaringen hiermee?
- Weet iemand toevallig welke bestandsformaten de tv allemaal pakt?
-DD 5.1 is wel ondersteund, DTS niet helaas.
-Het komt wel eens voor dat het niet goed gaat, de namen meoetn exact gelijk zijn, ook hofdlettergevoelig. Probeer anders hernoemen, bijvoorbeeld bestand.mkv en bestand.srt.
-volgens mij niet, ik heb wel eens een 14Gb bestand afgespeeld.
-moet wel kunnen.
-dat is wel ergens in de handleiding te vinden

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 09:52

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

waardoor komt het verschil in energieverbruik van bijv deze en deze ?

het scheelt de helft
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste