Hoe is de kwaliteit van dat setje, zit er aan te denken om die ook aan te schaffen ism met mijn XBMC systeempje.Impry schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:23:
En dat heb ik nu in m'n Z-5500 zitten en werkt prima. Eindelijk normaal geluid als ik gewoon TV kijk.
Anoniem: 71531
Is bijna high end op pc gebied.. ik heb deze set al 4 jaar ofzo.. nog steeds super goed. Google even en lees wat reviews moet wel on-topic zijn.
Anoniem: 46382
Beslist typefoutje.sander817 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:14:
waardoor komt het verschil in energieverbruik van bijv deze en deze ?
het scheelt de helft
Mijn 40B6000 in de woonkamer verbruikt gem. minder dan 100 watt
en mijn 32B6000 in de slaapkamer verbruikt gem. 60 watt
Beide met CI+ Ziggo
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 46382 op 18-03-2010 20:28 ]
Jongens kom er echt niet uit! Heb gezocht en kan niets vinden in de vorige posts.
Heb een samsung 6000 serie en heb jullie hulp nodig.
Mijn DVD speler, Satelliet ontvanger en UPC box hebben allemaal geen HDMI aansluitingen.
Dus heb ik:
Enige wat ik kan vinden is dat de in gang in de TV en het verloopstuk voor YPbPr zijn en Vivanco kabel is YCbCr. Maar volgens de verschillende forums is dit geen probleem.
Of klopt dat niet? Wat zie ik over het hoofd? Kapotte kabel, verkeerde kabel of niet juiste TV instelling?
Mijn DVD speler, Satelliet ontvanger en UPC box hebben allemaal geen HDMI aansluitingen.
Dus heb ik:
- De UPC box aangesloten met een combi kabel ( met Scart en rood, geel en witte tulp) van Vivanco via de met de TV meegeleverde Audio L + R, Video verloopstuk
- De Satelliet ontvanger heb ik direct aangesloten met Scart via de met de TV meegeleverde Scart verloopstuk.
- Echter de DVD heb ik aangesloten met een combi kabel ( Scart en Rood, Groen en Blauwe tulp) ook van Vivanco via de met de TV meegeleverde Y PbPr verloopstuk
Enige wat ik kan vinden is dat de in gang in de TV en het verloopstuk voor YPbPr zijn en Vivanco kabel is YCbCr. Maar volgens de verschillende forums is dit geen probleem.
Of klopt dat niet? Wat zie ik over het hoofd? Kapotte kabel, verkeerde kabel of niet juiste TV instelling?
Anoniem: 315629
Component video (YPbPr & YCbCr) ≠ scart RGB (Rood Groen en Blauw). Kan je niet ergens een scart doorlussen op een apparaat? bvb bij satelliet ontvanger: DVD op de VCR scart? Of gebruik voorlopig antenne doorlussen op een van de toestellen (dvd speler of satelliet ontvanger).Kan dit allemaal niet?: de goedkoopste oplossing is vermoedelijk een nieuwe dvd speler ( ± 50 €) of blu-ray ( ± 100 €) of HD satelliet ontvanger ( ± 200-500 €) kopen met hdmi? Of omruilen UPC doos naar een met HDMI?
RGB naar Component Converter ( ± €104)
RGB naar Component Converter ( ± €104)
Ik vind het ook echt zonde dat je bij zo'n mooie tv alleen SCART ingangen gebruikt.
Bij Lidl hebben ze nu best een aardige DVD speler met HDMI uitgang voor 50 euro.
Bij Lidl hebben ze nu best een aardige DVD speler met HDMI uitgang voor 50 euro.
2,00 m. + begane grond
Sinds gisteren in het bezit van een prachtige UE40B6000 aangezien deze wel erg goedkoop werd door de prachtige mediamarkt 4 halen 3 betalen actie...
Zit nu alleen met een tweetal vragen en hoop dat iemand deze kan beantwoorden:
Bij het aansluiten van mijn Macbook Pro via HDMI kan ik de input name op DVI PC zetten waarbij het beeld wel pixel by pixel weergegeven wordt. Als ik deze naam niet aan de HDMI input geef is het beeld duidelijk niet pixel by pixel ingesteld en lijkt het alsof je 'jagged edges' hebt. Je zou dus zeggen, zet hem op DVI PC en het is perfect. Dit is waar, op het feit na dat je bij het instellen van DVI PC niet meer voor de 100Hz motion plus optie kan kiezen en bepaalde functies als Noise Reduction ook niet in te stellen zijn.
Kortom:
Kan ik de 1920x1080 60Hz input van mijn Macbook Pro zo instellen dat ik clean beeld krijg en ook de 100Hz motion plus in kan schakelen? Dit is in mijn ogen een vereiste omdat ik Plex draai op mijn Macbook Pro als mediacenter app en hierin m'n series en films bekijk.
Daarnaast heb ik een probleem met de 100Hz motion plus techniek opzich, als deze ingeschakeld is en ik kijk een serie kan de engine blijkbaar niet de hele tijd het beeld bijhouden waardoor je in bepaalde scenes een soort flikkering of hapering krijgt. Hierdoor kijkt het toch niet helemaal rustig. Ik las ineen eerdere post in dit topic dat het met een firmware update beter zou kunnen worden, klopt dit?
Alvast bedankt voor de reacties en ik hoop dat er meerdere mensen zijn die mijn 'problemen' ook ervaren of voorheen hebben ervaren
Bij het aansluiten van mijn Macbook Pro via HDMI kan ik de input name op DVI PC zetten waarbij het beeld wel pixel by pixel weergegeven wordt. Als ik deze naam niet aan de HDMI input geef is het beeld duidelijk niet pixel by pixel ingesteld en lijkt het alsof je 'jagged edges' hebt. Je zou dus zeggen, zet hem op DVI PC en het is perfect. Dit is waar, op het feit na dat je bij het instellen van DVI PC niet meer voor de 100Hz motion plus optie kan kiezen en bepaalde functies als Noise Reduction ook niet in te stellen zijn.
Kortom:
Kan ik de 1920x1080 60Hz input van mijn Macbook Pro zo instellen dat ik clean beeld krijg en ook de 100Hz motion plus in kan schakelen? Dit is in mijn ogen een vereiste omdat ik Plex draai op mijn Macbook Pro als mediacenter app en hierin m'n series en films bekijk.
Daarnaast heb ik een probleem met de 100Hz motion plus techniek opzich, als deze ingeschakeld is en ik kijk een serie kan de engine blijkbaar niet de hele tijd het beeld bijhouden waardoor je in bepaalde scenes een soort flikkering of hapering krijgt. Hierdoor kijkt het toch niet helemaal rustig. Ik las ineen eerdere post in dit topic dat het met een firmware update beter zou kunnen worden, klopt dit?
Alvast bedankt voor de reacties en ik hoop dat er meerdere mensen zijn die mijn 'problemen' ook ervaren of voorheen hebben ervaren
Anoniem: 351489
Hallo allemaal,
Ik ben sinds een maand in bezit van een UE40B6000 LED TV.
Schitterend scherm en ik ben er zeer tevreden mee. Nu las ik ergens een artikel dat Samsung binnenkort een nieuwe reeks LEDTV's released die 3D-enabled zijn. Het gaat om de C series, oa. de UE40C6000.
Qua specificaties schelen de UE40B6000 en de nieuwe C-reeks niet zo veel (zo ver ik weet), het aantal hertz is in ieder geval hetzelfde. Nu vroeg ik mij af of de bestaande B-series ook 3D-enabled kunnen worden door b.v. een firmware update te doen ? Of is dit echt een stukje hardware (3D processor) wat simpelweg niet in de B-series zit ? Als het toch de hardware blijkt te zijn, is het dan mogelijk om de UE40B6000 zodanig te modificeren (bv. door het plaatsen van een chip) dat hij wel 3D-enabled wordt?
~Max
Ik ben sinds een maand in bezit van een UE40B6000 LED TV.
Schitterend scherm en ik ben er zeer tevreden mee. Nu las ik ergens een artikel dat Samsung binnenkort een nieuwe reeks LEDTV's released die 3D-enabled zijn. Het gaat om de C series, oa. de UE40C6000.
Qua specificaties schelen de UE40B6000 en de nieuwe C-reeks niet zo veel (zo ver ik weet), het aantal hertz is in ieder geval hetzelfde. Nu vroeg ik mij af of de bestaande B-series ook 3D-enabled kunnen worden door b.v. een firmware update te doen ? Of is dit echt een stukje hardware (3D processor) wat simpelweg niet in de B-series zit ? Als het toch de hardware blijkt te zijn, is het dan mogelijk om de UE40B6000 zodanig te modificeren (bv. door het plaatsen van een chip) dat hij wel 3D-enabled wordt?
~Max
Vermoed van niet: 2de hands verkopen of op de slaapkamer zetten en nieuwe halen zal de enige oplossing zijn. In elk geval indien je geen voetbal liefhebber wachten tot na het WK en uitkijken wat de 3d aanbieders gaan uitvoeren. prijzen gaan zeker naar beneden nadit WK.
Ik heb een 37B6000 en ben daar zeer tevreden mee, maar ik heb een klein probleempje:
Als ik vanaf mijn pc films kijken en ik zet de TV NIET op spelmodus dan zie ik bij een combinatie van stilstaande objecten en snel bewegend beeld, een onscherpe waas rond de stilstaande objecten (veelal ondertiteling.) Als ik de tv op spelmodus zet is dat weg. Echter dan lijkt het beeld toch ook minder goed, omdat bijv. 100 Hz dan ineens niet meer ingeschakeld kan worden. Het beeld lijkt daardoor dan onrustiger.
Weet iemand welke setting ik het beste kan aanpassen zodat die onscherpe rand rond objecten verdwijnt, maar het beeld zo goed mogelijk blijft?
Als ik vanaf mijn pc films kijken en ik zet de TV NIET op spelmodus dan zie ik bij een combinatie van stilstaande objecten en snel bewegend beeld, een onscherpe waas rond de stilstaande objecten (veelal ondertiteling.) Als ik de tv op spelmodus zet is dat weg. Echter dan lijkt het beeld toch ook minder goed, omdat bijv. 100 Hz dan ineens niet meer ingeschakeld kan worden. Het beeld lijkt daardoor dan onrustiger.
Weet iemand welke setting ik het beste kan aanpassen zodat die onscherpe rand rond objecten verdwijnt, maar het beeld zo goed mogelijk blijft?
rand verbetering af zetten, digitale ruis afzetten, 100 Hz op soepel? er zijn beperkingen naar gelang de gebruikte poort dacht ik (VGA of welke HDMI poort: er is ook iets met hernoemen van een poort waardoor instelmogelijkheden veranderen van die poort)
Inmiddels heb ik het eerste deel opgelost door de input niet op DVI PC te zetten. Vervolgens de Macbook Pro op 1920x1080 @50Hz ingesteld en op de TV de Sharpness voor de input van 25 naar 0 gezet. Dit lost de 'jagged edges' op waar ik het over had. Moet nog even testen of de 100Hz motion plus nu naar tevredenheid functioneerd...TakutoRadiance schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:57:
Sinds gisteren in het bezit van een prachtige UE40B6000 aangezien deze wel erg goedkoop werd door de prachtige mediamarkt 4 halen 3 betalen actie...
Kortom:
Anoniem: 220054
Heb een vraagje, kan ik ook een oudere versie van de software op de tv installeren? Heb vorige week de laatste firmware op de tv gezet, en sindsdien maakt deze een tsyrpend geluid als hij aanstaat. Dus nu wil ik proberen een oudere versie erop te zetten, maar waar zou ik die vandaan kunnen halen en kan ik die dan installeren?
Als je zelf de nieuwe versie installeerde zit de oude nog op het toestel. Plaats de nieuwe firmware terug op een lege USB stick en voer de update procedure uit, je krijgt nu de vraag of je de vorige versie terug wil plaatsen.
Als het T-CHUCIPDEUC is kan ik je wel helpen heb deze backup's: 3000.0, 2006.0 of 2005.1
Zelf kopie van vorige versies bijhouden op computer of CD-R.
Als het T-CHUCIPDEUC is kan ik je wel helpen heb deze backup's: 3000.0, 2006.0 of 2005.1
Heb ik het correct dat de UE55B6000 nergens meer te verkrijgen is? Heb hier verder weinig over gelezen behalve dat de C serie uit gaat komen.
Ik snap jouw situatie nog niet helemaal:Nebiel1 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 23:31:
Jongens kom er echt niet uit! Heb gezocht en kan niets vinden in de vorige posts.
Dus heb ik:Echter met deze laatste kabel heb ik problemen. Krijg steeds geen signaal naar de TV. Ik zit goed namelijk in "Components" maar nog steeds geen signal. Heb de kabel uit geprobeerd op de andere apparaten maar steeds geen signaal?
- De UPC box aangesloten met een combi kabel ( met Scart en rood, geel en witte tulp) van Vivanco via de met de TV meegeleverde Audio L + R, Video verloopstuk
- De Satelliet ontvanger heb ik direct aangesloten met Scart via de met de TV meegeleverde Scart verloopstuk.
- Echter de DVD heb ik aangesloten met een combi kabel ( Scart en Rood, Groen en Blauwe tulp) ook van Vivanco via de met de TV meegeleverde Y PbPr verloopstuk
Heb je nu een component uitgang (rood-groen-blauw tulp) op je dvd zitten?
zoja:
Ik heb namelijk ook deze uitgang op de component ingang van de tv aangesloten.
Maar kon eerst ook geen beeld krijgen.
Toen bleek dat ik in het menu van de dvd speler eerst nog de component uitgang
moest selecteren.
Daarna werkt het perfect, goede kwaliteit. Veel beter dan scart.
Ik heb op m'n tv versie CHL5CIPDEUC 2008.0 staan. Die staat nu ook nog op samsung.com/nl Maar als ik die op een geformatteerde USB zet krijg ik alleen er is geen bestand voor bijwerken beschikbaar is en dus ook niet de optie om de vorige versie te installeren (CHL5CIPDEUS 2007).Anoniem: 315629 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:14:
Als je zelf de nieuwe versie installeerde zit de oude nog op het toestel. Plaats de nieuwe firmware terug op een lege USB stick en voer de update procedure uit, je krijgt nu de vraag of je de vorige versie terug wil plaatsen.
[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 220054 op 26-03-2010 13:36 . Reden: foutje ]
als er nu CHL5CIPDEUC 2008 opstaat zou er normaal, als je terug wil een CHL5CIPDEUC 2007 opmoeten? Misschien dat iemand deze heeft liggen?
Zit ik net hier achter de computer, in de ruimte waar de TV ook staat.
Die stond uit, maar m'n boxen stonden nog wel aan.
Hoor ik de TV 'aan springen' even een paar seconde geluid door m'n geluidsset, een paar kanalen werden langsgezapt en toen ging hij weer uit/stil.
Wat doet de TV dan precies? Update hij zichzelf even ofzo?
(is al vaker voorgekomen)
Voor dat geld heb je echt een heerlijk geluid. De bass is über-dik, je kunt echt het hele huis laten trillen. (niet overdreven). De keukendeur ± 15 meter en wat bochtjes verder stond gewoon te trillen.
Middentonen zijn wat minder, maar niet echt storend, is ook een kwestie van alle boxen op de goede sterkte zetten.
Die stond uit, maar m'n boxen stonden nog wel aan.
Hoor ik de TV 'aan springen' even een paar seconde geluid door m'n geluidsset, een paar kanalen werden langsgezapt en toen ging hij weer uit/stil.
Wat doet de TV dan precies? Update hij zichzelf even ofzo?
(is al vaker voorgekomen)
Sorry, je reactie niet gelezen, maar de set bevalt super!Gogo schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:09:
[...]
Hoe is de kwaliteit van dat setje, zit er aan te denken om die ook aan te schaffen ism met mijn XBMC systeempje.
Voor dat geld heb je echt een heerlijk geluid. De bass is über-dik, je kunt echt het hele huis laten trillen. (niet overdreven). De keukendeur ± 15 meter en wat bochtjes verder stond gewoon te trillen.
Middentonen zijn wat minder, maar niet echt storend, is ook een kwestie van alle boxen op de goede sterkte zetten.
[ Voor 46% gewijzigd door Impry op 26-03-2010 17:11 ]
Anoniem: 352644
Ik heb gister een B6000 gekocht en omdat ik het geluid niet je van het vond heb ik er ook een samsung home cinema set bijgekocht en het geheel aan elkaar geknoopt met een HDMI kabel. Op zich doet alles het, beeld-zenders-film kijken alles prima. Alleen krijg ik het apparaat niet zover dat hij standaard over de externe luidsprekers afspeelt. Alleen als ik een film in de blu ray stop dan gaat hij via die luisprekers.. Erg irritant natuurlijk..
Ik heb al via menu geluid van tv speakers overgezet naar externe luidsprekers maar dan krijg ik geen geluid (terwijl me dat toch knap logisch leek..). Ik heb natuurlijk de cinema set standaard aanstaan.
Hoe krijg ik de tv zover dat hij standaard over de cinema set luidsprekers afspeelt?
Alvast dank!
Ik heb al via menu geluid van tv speakers overgezet naar externe luidsprekers maar dan krijg ik geen geluid (terwijl me dat toch knap logisch leek..). Ik heb natuurlijk de cinema set standaard aanstaan.
Hoe krijg ik de tv zover dat hij standaard over de cinema set luidsprekers afspeelt?
Alvast dank!
Heeft je HTS Anynet?
Zo ja, kan je dat gebruiken.
Heb ik ook
Zo ja, kan je dat gebruiken.
Heb ik ook
Anoniem: 312214
Heb je je tv aangesloten op een digitale ontvanger ?Anoniem: 352644 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:41:
Ik heb gister een B6000 gekocht en omdat ik het geluid niet je van het vond heb ik er ook een samsung home cinema set bijgekocht en het geheel aan elkaar geknoopt met een HDMI kabel. Op zich doet alles het, beeld-zenders-film kijken alles prima. Alleen krijg ik het apparaat niet zover dat hij standaard over de externe luidsprekers afspeelt. Alleen als ik een film in de blu ray stop dan gaat hij via die luisprekers.. Erg irritant natuurlijk..
Alvast dank!
Dan zou ik deze direct op je HCS aansluiten.
Mja heeft iemand deze?Anoniem: 315629 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:09:
als er nu CHL5CIPDEUC 2008 opstaat zou er normaal, als je terug wil een CHL5CIPDEUC 2007 opmoeten? Misschien dat iemand deze heeft liggen?
Simpel: volume op 0 zettenAnoniem: 352644 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:41:
Alvast dank!
edit: dat is wat ik doe, omdat de tv zowel via mijn receiver als via de tv het geluid afspeelt.
Als je de ingebouwde tuner van de tv gebruikt (dus geen digitenne kastje of decoder) dan zijn er twee mogelijkheden: via optical doorlussen naar je cinemaset, of via de scartkabel het geluid van je tv doorlussen.
Aannemende dat je cinemaset een optical in heeft zou ik daarvoor kiezen, ook omdat je dan surroundgeluid kunt krijgen bij digitale zenders, zoals FikkieHo inmiddels ook aangaf
[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-04-2010 12:03 ]
Um, HDMI gaat geen 2 kanten op he.. (tneminste, niet bij 1.3).. Dus waarschijnlijk heb je nu de output van de home cinema op je tv aangesloten en zal deze alleen maar beeld naar je tv sturen.. Mijn B6000 heeft geen HDMI out, dus zou hij ook geen geluid versturen.. Dus wat je moet doen is een optical kabeltje van je tv naar je HC-set koppelen.Anoniem: 352644 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:41:
Alvast dank!
correct me if i'm wrong.. komt voornamelijk door de post hierboven mij
[ Voor 3% gewijzigd door FikkieHo op 03-04-2010 19:08 ]
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Anoniem: 104032
Inderdaad is dit de enige manierFikkieHo schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:06:
[...]
Dus wat je moet doen is een optical kabeltje van je tv naar je HC-set koppelen.
correct me if i'm wrong.. komt voornamelijk door de post hierboven mij

Anoniem: 147781
Bij MM in Deventer staat de UE55B7000 en ook nog op voorraad zeiden ze.Neefdave schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:20:
Heb ik het correct dat de UE55B6000 nergens meer te verkrijgen is? Heb hier verder weinig over gelezen behalve dat de C serie uit gaat komen.
Prijs iets van rond de € 2200 meen ik.
Anoniem: 147781
Die zie ik niet staan pricewatch ,Anoniem: 344829 schreef op zondag 04 april 2010 @ 10:42:
Als je goed had gelezen bedoelde hij de B6000 serie in plaats van de B7000 serie
http://tweakers.net/price...iuI-psmi06omr3fS1teEsWms_
ik ging dus uit van een typefout
Deze tv staat ook bij de Saturn in Utrecht. Gister hadden ze er een stuk of 10 van staan.Anoniem: 147781 schreef op zondag 04 april 2010 @ 10:32:
[...]
Bij MM in Deventer staat de UE55B7000 en ook nog op voorraad zeiden ze.
Prijs iets van rond de € 2200 meen ik.
Correctie, ik bedoel de UE55C7000, de nieuwe 3d tv van Samsung
[ Voor 9% gewijzigd door GoEV6 op 04-04-2010 13:17 ]
Ik heb sinds 2 weken de 40B6000, maar nou vraag ik me af of het updaten van de software echt hoofdzakelijk is. Wordt het beeld scherper? krijg je meer opties? Ben zelf heel tevreden hoe het nu is, zie daarom ook geen reden een update uit te voeren?
Of is het een groot gemis als ik dit niet doe?
Update heeft vaak betrekking tot soepeler werken van bepaalde functies of een verbetering in de CI+ interface.. beeldkwaliteit wordt vaak niet verholpen met softwareDiversity schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:46:
Ik heb sinds 2 weken de 40B6000, maar nou vraag ik me af of het updaten van de software echt hoofdzakelijk is. Wordt het beeld scherper? krijg je meer opties? Ben zelf heel tevreden hoe het nu is, zie daarom ook geen reden een update uit te voeren?
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Sinds januari dit jaar, hebben wij een UE32B6000 PV led tv aangeschaft.
Na enkele weeken gebruik, merkten we een volgend 'fenomeen':
Plotseling (dus zonder enige aanleiding), gaat de tv aan en begint deze te spelen!
Het uitschakelen van die tv is dan niet mogelijk. Ook via de afstandbediening niet. De enige toetsen die nog werken, dus waarop tv reageert zijn, zijn die van het volume. Menu's zijn niet toegankelijk, maar je ziet wel nog steeds het lampje 'knipperen' telkens je op je afstandbediening drukt.
De enige oplossing is dan stekker uit het stopcontact en terug insteken!
Dit gebeurd zo ongeveer om de maand eens.
Ik heb al enige tijd gezocht naar oplossingen, maar dit probleem heb ik bij anderen nog niet tegengekomen.
Dan denk ik dat er bij een volgende Firmware update dit zou moeten verholpen worden.
Maar omdat ik blijkbaar niet de standaard versie heb, maar een 'PV' versie, vind ik geen firmware voor mijn model. Indien jullie weten waar ik die zou kunnen vinden, laat je het weten, AUB?
(manual: UE**B6***P* T-CHL5CIPDEUC T-CHL5CIPDEUC-exe)
Zijn er nog mensen met dit probleem?
grtz Arne
Plotseling (dus zonder enige aanleiding), gaat de tv aan en begint deze te spelen!
Het uitschakelen van die tv is dan niet mogelijk. Ook via de afstandbediening niet. De enige toetsen die nog werken, dus waarop tv reageert zijn, zijn die van het volume. Menu's zijn niet toegankelijk, maar je ziet wel nog steeds het lampje 'knipperen' telkens je op je afstandbediening drukt.
Ik heb al enige tijd gezocht naar oplossingen, maar dit probleem heb ik bij anderen nog niet tegengekomen.
Dan denk ik dat er bij een volgende Firmware update dit zou moeten verholpen worden.
Maar omdat ik blijkbaar niet de standaard versie heb, maar een 'PV' versie, vind ik geen firmware voor mijn model. Indien jullie weten waar ik die zou kunnen vinden, laat je het weten, AUB?
grtz Arne
Anoniem: 46382
Het komt mij bekend voor (niet die afstandbediening). Je moet "automatisch software update" uitschakelen. Zie eerdere posts op dit topic.ar_ne schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:14:
grtz Arne
T-CHL5CIPDEUC-2008.0 kies jou model: (weblink naar samsung)ar_ne schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:14:
UE32B6000VP
UE32B6050VP
dan zit je bij Samsung download, zoals gebruikelijk doe je dit op eigen risico
Ben sinds gisteren ook in het bezit van een B6000, maar ik had wel een vraagje
Heb hem nu via het service menu omgezet naar een B7000 versie om de Video Player te enablen,
1)Als ik nu de nieuwste firmware erop wil zetten , moet ik dan eerst terugzetten naar de B6000 versie?
2) Kan ik na de firmware te upgraden , nog wel terug naar de B7000 voor de video playback ?
Rgds/Marmelade
Edit: Wil namelijk het kaartje van Ziggo halen , maar ben bang dat er een firmware upgrade voor nodig zal zijn die dan ook m'n mogelijkheid om video's via usb te kijken disabled
Heb hem nu via het service menu omgezet naar een B7000 versie om de Video Player te enablen,
1)Als ik nu de nieuwste firmware erop wil zetten , moet ik dan eerst terugzetten naar de B6000 versie?
2) Kan ik na de firmware te upgraden , nog wel terug naar de B7000 voor de video playback ?
Rgds/Marmelade
Edit: Wil namelijk het kaartje van Ziggo halen , maar ben bang dat er een firmware upgrade voor nodig zal zijn die dan ook m'n mogelijkheid om video's via usb te kijken disabled

[ Voor 19% gewijzigd door Marmelade op 21-04-2010 16:21 ]
Dat deed ik al, nadat ik dit inderdaad ook al had gelezen. Blijkbaar heeft dit niet geholpen...Anoniem: 46382 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:08:
[...]
Het komt mij bekend voor (niet die afstandbediening). Je moet "automatisch software update" uitschakelen. Zie eerdere posts op dit topic.
Als je dat pakketje download zitten daar geen 'boot' bestanden bij zoals bij de downloads van het standaard model. Het bevat enkel 'image' folder. Daardoor kan de tv de nieuwe firmware niet vinden. Persoonlijk vind ik het te risicovol om zelf die 'boot' bestanden van de ene firmware upgrade( van de B6000) te verplaatsen naar die van de (B6000 PV) firmware...Anoniem: 315629 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:55:
[...]
T-CHL5CIPDEUC-2008.0 kies jou model: (weblink naar samsung)
UE32B6000VP
UE32B6050VP
dan zit je bij Samsung download, zoals gebruikelijk doe je dit op eigen risico
Ik heb momenteel een 32" HD Ready samsung tv en nou ben ik aan het kijken voor een 37" Full HD scherm voor het WK en blu-ray speler. En dan vooral naar de UE37B6000
Maar nou ben ik aan het twijfelen tussen een LCD of LED tv. Zal het verschil veel uitmaken als ik films erop kijk en games speel? Is het de prijs waard voor LED tov LCD?
Maar nou ben ik aan het twijfelen tussen een LCD of LED tv. Zal het verschil veel uitmaken als ik films erop kijk en games speel? Is het de prijs waard voor LED tov LCD?
motabeatz.com
ben ook al tijdje aan het uitkijken, en zit ook te twijfelen tussen LCD & LED
UE40B6000 vs LE40B650
momenteel zit ik nog met een crt tv, aangesloten op belgacom tv is het beeld wel nog prima
UE40B6000 vs LE40B650
momenteel zit ik nog met een crt tv, aangesloten op belgacom tv is het beeld wel nog prima
Tja de keuze tussen de LCD en LED had ik ook problemen mee , uiteindelijk voor de LED UE40B6000 gegaan, de enige reden was dat ik hem toen gehaald heb met die actie van MM (kreeg toen 24% korting).
Ik denk dat je gewoon moet kijken welk scherm je het beeld het mooist vind , ik ben iig zeer tevreden met mijn LED. In de eerste instantie ging ik ook voor de LCD (ook zeer mooi beeld) maar dus door die actie de LED meegenomen.
Ik speel zelf op de Xbox360 op de LED en ik heb geen enkel probleem met snelle beelden of iets dergelijks, films spelen ook allemaal prima af (ook met snelle beelden). Je hebt wel iets vertraging maar dit is niet veel anders dan de B650 (die ik beneden hebben staan). Of het de prijs het je waard is moet je zelf dus kijken wat jij mooier vindt, ik vind het platheid van het scherm prettig (en de ondersteuning van de ziggo module).
die beneden staat ondertsteund helaas geen ziggo module (hadden een Wxxn ipv de P versie. (dus goed opletten welke versie je meeneemt als je de ziggo module wilt gebruiken dat je de PXXN neemt!)
Ik denk dat je gewoon moet kijken welk scherm je het beeld het mooist vind , ik ben iig zeer tevreden met mijn LED. In de eerste instantie ging ik ook voor de LCD (ook zeer mooi beeld) maar dus door die actie de LED meegenomen.
Ik speel zelf op de Xbox360 op de LED en ik heb geen enkel probleem met snelle beelden of iets dergelijks, films spelen ook allemaal prima af (ook met snelle beelden). Je hebt wel iets vertraging maar dit is niet veel anders dan de B650 (die ik beneden hebben staan). Of het de prijs het je waard is moet je zelf dus kijken wat jij mooier vindt, ik vind het platheid van het scherm prettig (en de ondersteuning van de ziggo module).
die beneden staat ondertsteund helaas geen ziggo module (hadden een Wxxn ipv de P versie. (dus goed opletten welke versie je meeneemt als je de ziggo module wilt gebruiken dat je de PXXN neemt!)
weet iemand waar ik de zogenaamde "Slim Gender Cable" voor oa de UE40B6000 kan kopen ? Dat is de kabel waarmee je oa Composit Video en Stereo geluid via Cinch kabels aansluit ( de aansluiting op de TV is dan een soort mini-jack).
Die zit er toch gewoon bij?bigfloor schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:20:
weet iemand waar ik de zogenaamde "Slim Gender Cable" voor oa de UE40B6000 kan kopen ? Dat is de kabel waarmee je oa Composit Video en Stereo geluid via Cinch kabels aansluit ( de aansluiting op de TV is dan een soort mini-jack).
wat zijn de pro's van de Samsung UE40B6000 ten opzichte van de LG 42SL9000?
dus met andere woorden, wie kan mij overtuigen dat ik beter de Samsung UE40B6000 kan nemen inplaats van de LG 42SL9000 en waarom?
Extra info, ik ga op mn tv een ps3 aansluiten voor films mee te kijken en om te gamen. Het geluid zal via een versterker lopen.
dus met andere woorden, wie kan mij overtuigen dat ik beter de Samsung UE40B6000 kan nemen inplaats van de LG 42SL9000 en waarom?
Extra info, ik ga op mn tv een ps3 aansluiten voor films mee te kijken en om te gamen. Het geluid zal via een versterker lopen.
De nieuwe Samsung TV's worden wel heel goedkoop aangeboden bij Allmicro. Reclame stunt van Allmicro om bezoekers naar hun website te krijgen of leveren ze ook daadwerkelijk voor deze prijzen?
Bijvoorbeeld de UE46C6700:
- Allmicro 1358,-
- Eerst volgende prijs 1579,-
- De daarop volgende 5 prijzen: 1619,-
Zie http://tweakers.net/pricewatch/255553/samsung-ue46c6700.html!
Iemand reeds een nieuwe Samsung TV bij Allmicro besteld?
Bijvoorbeeld de UE46C6700:
- Allmicro 1358,-
- Eerst volgende prijs 1579,-
- De daarop volgende 5 prijzen: 1619,-
Zie http://tweakers.net/pricewatch/255553/samsung-ue46c6700.html!
Iemand reeds een nieuwe Samsung TV bij Allmicro besteld?
2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase (nog niet actief) | 45kWh PylonTech Pelio accu (nog niet actief)
Vandaag is de Samsung UE32B6000 de dagaanbieding bij Aanbiedingsknaller.
599 euro incl. verzendkosten.
edit:
Ik zie dat Wehkamp t/m morgen kortingsvierdaagse heeft met interessante prijzen. Bijv. de UE40B6000 voor 799 euro.
599 euro incl. verzendkosten.
edit:
Ik zie dat Wehkamp t/m morgen kortingsvierdaagse heeft met interessante prijzen. Bijv. de UE40B6000 voor 799 euro.
[ Voor 36% gewijzigd door TUX2 op 24-04-2010 12:58 ]
lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl
Het ophangsysteem van Samsung, de WMN1000, is wel erg prijzig. Op het AV Forum een doe-het-zelf oplossing gevonden van enkele euro's: http://www.avforums.com/forums/flat-screen-tv-brackets-mounts/1043630-samsung-ue40b7020-led-tv-2-88-wall-mount.html
Vind het een mooie oplossing en kan mij even niet bedenken waarom deze oplossing minder goed zou zijn. Iig wel VEEL goedkoper ...
Vind het een mooie oplossing en kan mij even niet bedenken waarom deze oplossing minder goed zou zijn. Iig wel VEEL goedkoper ...
2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase (nog niet actief) | 45kWh PylonTech Pelio accu (nog niet actief)
Ik heb me even een beetje ingelezen over de benodigde bekabeling voor deze TV's
en overal wordt verteld dat je het beste Hirschmann bekabeling (koka 799) kan nemen,
met de bijbehorende connectoren (kokwi en koswi)
Eventueel (bij lange kabels) hier nog een versterker voor.
Maar als ik de TV (UE32B6000, hangt al hier) zo bekijk lijkt het gewoon onmogelijk om deze
connector op de TV aangesloten te krijgen.

Deze mag misschien 2? mm. dikker zijn dan de plug zelf (het metalen gedeelte wat in de TV gaat)
Heeft iemand het toevallig wel werkend met deze plug?
en overal wordt verteld dat je het beste Hirschmann bekabeling (koka 799) kan nemen,
Eventueel (bij lange kabels) hier nog een versterker voor.
Maar als ik de TV (UE32B6000, hangt al hier) zo bekijk lijkt het gewoon onmogelijk om deze
connector op de TV aangesloten te krijgen.

Deze mag misschien 2? mm. dikker zijn dan de plug zelf (het metalen gedeelte wat in de TV gaat)
[ Voor 12% gewijzigd door SmiGueL op 27-04-2010 19:29 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
O jawel hoor, maar dan met een UPC-kastje ertussen!SmiGueL schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:24:
Het spijt mij, maar de noodzaak van deze speciale (dure?) coax bekabeling ontgaat mij volledig. Of je moet nog steeds een analoog signaal hebben, maar ja, je hebt het over kwaliteit, dus mag ik aannemen dat je wel digitaal kijkt. Hier de allergoedkoopste <€2 ACTION kabels en ik zou niet weten waarom niet.SmiGueL schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:24:
Ik heb me even een beetje ingelezen over de benodigde bekabeling voor deze TV's
2,00 m. + begane grond
Wat wel heel belangrijk is is de afscherming van de kabel, juist bij digitaal.. Bij goedkope kabels (type bouwmarkt) is de connector vaak de zwakke plek.giant2000 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:27:
[...]
Het spijt mij, maar de noodzaak van deze speciale (dure?) coax bekabeling ontgaat mij volledig. Of je moet nog steeds een analoog signaal hebben, maar ja, je hebt het over kwaliteit, dus mag ik aannemen dat je wel digitaal kijkt. Hier de allergoedkoopste <€2 ACTION kabels en ik zou niet weten waarom niet.
Heb zelf een standaard kabeltje van 10 euro voor 3 meter, van Hirschmann:

Die connector past overigens nog maar net in de tv (40B6000) moest wat kracht gebruiken, veel speelruimte is er niet, een extra dikke connector gaat sowieso niet passen!
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-04-2010 19:21 ]
Ik weet niet wat voor TV jij hebt, maar mijn Samsung heeft gewoon 1 ingang, waarbij je dusgiant2000 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:27:
[...]
Het spijt mij, maar de noodzaak van deze speciale (dure?) coax bekabeling ontgaat mij volledig. Of je moet nog steeds een analoog signaal hebben,
automatisch digitaal (incl. HD zenders) kijkt
Digitaal is volgens mij meer storingsgevoelig, en ik ga echt niet 1 euro op een stekkertje
bezuinigen als ik net een kleine 600 euro voor zo'n TV neergelegd heb
[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 29-04-2010 16:09 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Een Samsung EU40B6000, wat zou ik anders op dit forum doenSmiGueL schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:37:
[...]
Ik weet niet wat voor TV jij hebt, maar mijn Samsung heeft gewoon 1 ingang, waarbij je dus
automatisch digitaal (incl. HD zenders) kijkt
Digitaal is volgens mij meer storingsgevoelig, en ik ga echt niet 1 euro op een stekkertje
bezuinigen als ik net een kleine 600 euro voor zo'n TV neergelegd heb![]()
Als je geen digitale tv hebt en je drukt je coaxje van de muur in de tv dan heb je echt geen digitale ontvangst.
Ik heb Interactieve Tv van KPN en dat gaat via een HDMI aansluiting. Op de Coax aansluiting heb ik een antennetje aangesloten en zo kan ik NL 1/2/3 via DVB-T ontvangen (evt. met Conax CAM ook alle zenders uit het Digitenne aanbod). Deze antenne staat boven op een slaapkamer en gaat met decimeterslange aan elkaar geknoopte brakke bouwmarkt kwaliteit coax kabel naar de tv en ik heb echt geen spatje storing.
Vandaar dus dat ik mij afvraag of een dure kabel en dito connectors wel zo nodig zijn.
2,00 m. + begane grond
Ok, vandaag een monteur langsgehad.
Deze zou (ivm studentenhuis) alles fatsoenlijk maken, omdat er op de bovenverdieping een (zeer) slecht signaal was.
Nu komt eerst het signaal binnen (50 cm kabel) en deze gaat naar een splitter.
Van hieruit gaat er 1 kabel naar de TV in de woonkamer, en 1 kabel (ca. 7 meter) naar een versterker (AL 6 FC 6 uitgangen)
Van hieruit heb ik mijn deel aangesloten (18 meter Hirschmann koka 799 kabel + Hirschmann connector in de TV
Na testen: Alleen Nederland 1 HD, Ziggo TV en Etalagekanaal en Zenderoverzicht werken....
De rest geeft de melding "Vervormd signaal" (zwart beeld dus)
Bij 'signaalsterkte' loopt deze op van 90% tot 95% (van deze 4 zenders)
Is de kans groot dat het signaal overversterkt wordt?
Die 18 meter kan eventueel verkort worden tot 10 meter, maar ik denk zelf dat dit weinig invloed zal hebben.. (omdat het probleem waarschijnlijk ervoor ligt, en er achter de versterker alleen maar Hirschmann kabel+connector zitten)
Ik heb geprobeerd om de splitter aan het begin er tijdelijk tussenweg te halen, en er een Hirschmann GHV-20 Eco tussen te zetten, maar hierna kon ik geen enkel signaal meer ontvangen (te veel versterkt lijkt mij)
De 7-meter-kabel kan niet rechtstreeks op het beginpunt, omdat de kabel daarvoor net te kort is..
(Deze zit met tig plugjes aan de muur vastgezet
)
Iemand suggesties? Beetje hopeloos dit
Edit:
Krijg nu een melding met preview periode verlopen....
Ik nam aan dat deze zonder iets aangegeven te hebben gewoon naar het 'basisabbonnement' ging?
maargoed, dat eerst maar is fixxen dan
Deze zou (ivm studentenhuis) alles fatsoenlijk maken, omdat er op de bovenverdieping een (zeer) slecht signaal was.
Van hieruit gaat er 1 kabel naar de TV in de woonkamer, en 1 kabel (ca. 7 meter) naar een versterker (AL 6 FC 6 uitgangen)
Van hieruit heb ik mijn deel aangesloten (18 meter Hirschmann koka 799 kabel + Hirschmann connector in de TV
Na testen: Alleen Nederland 1 HD, Ziggo TV en Etalagekanaal en Zenderoverzicht werken....
Die 18 meter kan eventueel verkort worden tot 10 meter, maar ik denk zelf dat dit weinig invloed zal hebben.. (omdat het probleem waarschijnlijk ervoor ligt, en er achter de versterker alleen maar Hirschmann kabel+connector zitten)
Ik heb geprobeerd om de splitter aan het begin er tijdelijk tussenweg te halen, en er een Hirschmann GHV-20 Eco tussen te zetten, maar hierna kon ik geen enkel signaal meer ontvangen (te veel versterkt lijkt mij)
De 7-meter-kabel kan niet rechtstreeks op het beginpunt, omdat de kabel daarvoor net te kort is..
(Deze zit met tig plugjes aan de muur vastgezet
Edit:
Ik nam aan dat deze zonder iets aangegeven te hebben gewoon naar het 'basisabbonnement' ging?
[ Voor 20% gewijzigd door SmiGueL op 29-04-2010 17:33 ]
En heb je met het basisabbo wel digitale zenders??SmiGueL schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:34:
Ok, vandaag een monteur langsgehad.
(Deze zit met tig plugjes aan de muur vastgezet)
Edit:
Met je signaal is niks mis, met de activatie van je smartcard wel
Anoniem: 21889
Beetje een oude quote, maar toch. Heb niks meer van M!zuno hierover gelezen. Nu ik met hetzelfde probleem zit, was ik benieuwd of iemand (of M!zuno) hier al iets op heeft gevonden?M!zuno schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:59:
Ik zit alleen met het volgende probleem, de antenne welke geleverd wordt bij de CAM module van KPN moet apart gevoed worden. Dit werkt als volgt, in het paket zit een verdeel plug welke direct in de antenne ingang in de TV moet en daarop worden de voedingskabel en de antennedraad aangesloten. Deze verdeelplug past alleen op geen enkele manier in het scherm, dus op die manier heb ik geen antenne welke gevoed wordt.
Je hebt die hirschmann stekkers ook in rechte aansluiting.
Anoniem: 357795
Hallo,
ik heb een vraagje...
Wij hebben al langere tijd de samsung 6000 en nu geupgrade tot n 7000
Maar nu kwamen we dr achter dat als we via n externe hardeschijf direct n .mkv willen afspelen, en deze dts heeft, hij dit niet doet.
Ik heb wel al een programmatje gevonden wat zou moeten helpen.. maar uit al die geluidstermen komen we niet uit.
Weet iemand n makkelijke oplossing???
Alvast thankz!!!
ik heb een vraagje...
Maar nu kwamen we dr achter dat als we via n externe hardeschijf direct n .mkv willen afspelen, en deze dts heeft, hij dit niet doet.
Ik heb wel al een programmatje gevonden wat zou moeten helpen.. maar uit al die geluidstermen komen we niet uit.
Alvast thankz!!!
Ik heb een stukje van het plastic omhulsel afgesneden. Dan past het wel.Anoniem: 21889 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 17:46:
[...]
Beetje een oude quote, maar toch. Heb niks meer van M!zuno hierover gelezen. Nu ik met hetzelfde probleem zit, was ik benieuwd of iemand (of M!zuno) hier al iets op heeft gevonden?
Probeer PopCorn MKV AudioConverter maar 's.Anoniem: 357795 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:43:Weet iemand n makkelijke oplossing???
Alvast thankz!!!
Anoniem: 21889
Werkt daarna ook gewoon alles na behoren? Goed ontvangst, enz.TiemG schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:54:
[...]
Ik heb een stukje van het plastic omhulsel afgesneden. Dan past het wel.
Alles werkt perfect. Er hoeft maar een klein stukje vanaf, het metaal eronder is bij mij niet zichtbaar.Anoniem: 21889 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:19:
[...]
Werkt daarna ook gewoon alles na behoren? Goed ontvangst, enz.
Zijn er ergens bekend wat de "beste" geluidsinstellingen zijn voor de ue40b6000? Ik doel hier op de toonregeling. Hij staat nu op aangepast waar alle barretjes in het midden staan.
Ja jammer is dat, blijkbaar is DTS te duur voor Samsung... Ik heb het opgelost door een Mediaplayer te hangen aan mijn netwerk. Hoef ik ook niet steeds alles op een USB stick te proppen, ideaal, ik kan alles van mijn computer zo op tv bekijken. Nadat ik er achter kwam dat DTS niet ondersteund wordt (en 9 van de 10 HD downloads dat hebben) gebruik ik die 7000 film-functie ook nauwelijks meer.Anoniem: 357795 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:43:
Hallo,
ik heb een vraagje...
Alvast thankz!!!
2,00 m. + begane grond
Ik heb sinds kort een Samsung UE37B6000.
Twee vragen (op voorhand mijn excuus, het staat ongetwijfeld in het forum maar ik kan het niet vinden)
1. Ik begrijp dat een "upgrade" naar B7000 mogelijk is? Hoe kom ik in het "servicemenu"?
2. Het geluid is een ramp. Heeft iemand ervaring met dit setje? En weet iemand of dit hier ergens te koop is?
www.qacoustics.co.uk/q-tv/q-tv2.htm
Kent iemand leuke alternatieven (voor bevestiging aan het scherm?) en/of heft ervaringen hier mee?
bvd
Twee vragen (op voorhand mijn excuus, het staat ongetwijfeld in het forum maar ik kan het niet vinden)
1. Ik begrijp dat een "upgrade" naar B7000 mogelijk is? Hoe kom ik in het "servicemenu"?
2. Het geluid is een ramp. Heeft iemand ervaring met dit setje? En weet iemand of dit hier ergens te koop is?
www.qacoustics.co.uk/q-tv/q-tv2.htm
Kent iemand leuke alternatieven (voor bevestiging aan het scherm?) en/of heft ervaringen hier mee?
bvd
1. uit dit forum:
2. gewoon zoals de meesten hier een goed cinemasetje nemen, laat je informeren in een goede winkel, doe een luistertest, niet op bezuinigen met zo'n uithangbordset als dit. Ik heb een Harman/Kardon set, prima.the right solution is to enable the MKV in a Samsung LED 6000 series TV is:
1 - Enter the Service Menu (when in standby press press info, menu, mute then standby)
2 - Enter 'Control' option
3 - Enter 'Sub Option'
4 - Turn on WISELINK MOVIE, WISELINK WRITE & HIGH DEVI
5 - Press Standby
Je moet de naam van jpuw tv veraderen in de 7000 serie
[ Voor 22% gewijzigd door giant2000 op 03-05-2010 14:58 ]
2,00 m. + begane grond
Giant.
1. Dank
2. Dat is nu juist het hele punt. Het mag geen ruimte innemen. Speakers naast het tst, die ook meedraaien als je het scherm draait, zouden ideaal zijn. Vandaar mijn vraag.
1. Dank
2. Dat is nu juist het hele punt. Het mag geen ruimte innemen. Speakers naast het tst, die ook meedraaien als je het scherm draait, zouden ideaal zijn. Vandaar mijn vraag.
Maar een cinemaset neemt toch nauwelijks ruimte? Ok, je hebt een basspeaker, maar die mag overal staan, ook achter de bank. En voor de rest heb je hele kleine sateliet speakertjes, zelfs zonder snoer leverbaar.
2,00 m. + begane grond
Ik zit met hetzelfde probleem, alleen moeten de twee (L/R) speakers onder de Samsung TV op mijn Spectral meubel komen te staan.middelsluis schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:32:
Een home theater-of cinemaset is voor mij géén optie, ik heb een hekel aan surround/Dolby whatever en die 6 speakers/kabels door je woonkamer (ik heb soms zin om mijn buurman te vermoorden als hij weer eens zijn cinemaset gebruikt en ik in mijn zetel zit mee te daveren).
Jij zou nog een Samsung speakerbar kunnen overwegen, ik niet want deze bestaat niet voor het 32" model.
Voor dezelfde prijs of goedkoper had Samsug die k*tspeakertjes (mijn laptops geven beter geluid!) eruit kunnen laten en een simpele analoge stereo cinch audio output kunnen voorzien waardoor je eender welk goedkoop 2.0 of 2.1 (PC)speakersysteempje had kunnen gebruiken mèt behoud van de volumeregeling via de twee afstandsbedieningen.
Ik heb nu twee afstandsbedieningen voor mijn Samsung: De grote die ik nòòit ofte never gebruik, en de kleine ovale waarvan ik enkel de aan/uit functie gebruik...

Ik zeg het nogmaals (zie mijn (langdradige) reply in dit topic een paar pagina's terug met al mijn grieven t.o.v. de Samsung LED-TV): De Samsung UE32B7020 is dè grootste miskoop die ik de laatste 10 jaar gedaan heb ...

Je kan instellen welke apparaten aan welke ingang hangen. Bijvoorbeeld spelcomputer / PVR STB / DMA, etc. Niet handig voor andere gebruikers. Kan ik die namen ook zelf inregelen/veranderen. Nog niet gelukt. Als ik bijv. spelcomputer verander in Wii, dan begrijpt iedereen het.
Ik heb je commentaar gelezen. Sommige dingen zijn herkenbaar (beeldinstellingen) doch als je een goed kallibratie-dvd (of blue-ray) gebruikt kom je gewoon tot een goed beeld. Ik heb voorheen een Philips LCD en Samsung LCD gehad en kan alleen maar zeggen dat dit beeld vele malen beter is. De instellingen die jij noemt zijn dan ook instellingen die ik niet kan onderschrijven.Anoniem: 104032 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 07:45:
[...]
Ik zit met hetzelfde probleem, alleen moeten de twee (L/R) speakers onder de Samsung TV op mijn Spectral meubel komen te staan.
Een home theater-of cinemaset is voor mij géén optie, ik heb een hekel aan surround/Dolby whatever en die 6 speakers/kabels door je woonkamer (ik heb soms zin om mijn buurman te vermoorden als hij weer eens zijn cinemaset gebruikt en ik in mijn zetel zit mee te daveren).
Jij zou nog een Samsung speakerbar kunnen overwegen, ik niet want deze bestaat niet voor het 32" model.
Voor dezelfde prijs of goedkoper had Samsug die k*tspeakertjes (mijn laptops geven beter geluid!) eruit kunnen laten en een simpele analoge stereo cinch audio output kunnen voorzien waardoor je eender welk goedkoop 2.0 of 2.1 (PC)speakersysteempje had kunnen gebruiken mèt behoud van de volumeregeling via de twee afstandsbedieningen.
Ik heb nu twee afstandsbedieningen voor mijn Samsung: De grote die ik nòòit ofte never gebruik, en de kleine ovale waarvan ik enkel de aan/uit functie gebruik...![]()
Ik zeg het nogmaals (zie mijn (langdradige) reply in dit topic een paar pagina's terug met al mijn grieven t.o.v. de Samsung LED-TV): De Samsung UE32B7020 is dè grootste miskoop die ik de laatste 10 jaar gedaan heb ...
Qua geluid: ik denk dat de voorbeiding die je hebt gedaan matig tot slechts is geweest. Het is bekend dat de 32 inch geen subwoofer heeft en dat het geluid daardoor blikkerig klinkt. Als je geen 40inch kwijt kunt (die wel een subwoofer heeft) ben ik van mening dat je gewoon deze tv niet had moeten kiezen. Je had vtv ook kunnen luisteren hoe hij klinkt (..) Geef dus niet af op de tv maar had gewoon de keuze gemaakt om een andere te kopen (Ik heb een Philips 26inch gehad die wel een goed geluid had). een perfecte tv zul je, in deze prijsklasse, niet vinden. Je zult dus compromissen moeten sluiten.
@SledgehammerNL: Ik geef niet af op het beeld (over het algemeen tevreden over), maar op de geluidsmogelijkheden.
Ik hèb mijn voorbereiding gedaan, en ik wìst dat de 7020 géén woofer had en het interne geluid bagger was, maar dat Samsung zulk een kemel zou schieten door totaal géén analoge audio output te voorzien gaat mijn pet gewòòn nog steeds te boven (dit detail heb ik spijtig genoeg over het hoofd gezien, ik dacht, naïef genoeg, wel dat er een analoge audio out op de SCART aansluiting zou zijn...).
BTW, ik heb ook de 8000 serie mèt woofer beluisterd, dit is volgens mij niet echt veel beter, het blijft brak geluid.
Ik ben dan ook misschien verwend door de geluidskwaliteit van de 50cm diepe en 45kg zware Sony CRT die ik ervoor had...
Deze prijsklasse???
Ik vind 1079€ voor een 32" TV niet horen bij de goedkopere prijsklasse, integendeel...
Ik hèb mijn voorbereiding gedaan, en ik wìst dat de 7020 géén woofer had en het interne geluid bagger was, maar dat Samsung zulk een kemel zou schieten door totaal géén analoge audio output te voorzien gaat mijn pet gewòòn nog steeds te boven (dit detail heb ik spijtig genoeg over het hoofd gezien, ik dacht, naïef genoeg, wel dat er een analoge audio out op de SCART aansluiting zou zijn...).
BTW, ik heb ook de 8000 serie mèt woofer beluisterd, dit is volgens mij niet echt veel beter, het blijft brak geluid.
Ik ben dan ook misschien verwend door de geluidskwaliteit van de 50cm diepe en 45kg zware Sony CRT die ik ervoor had...
Deze prijsklasse???
Ik vind 1079€ voor een 32" TV niet horen bij de goedkopere prijsklasse, integendeel...
Het ontbreken van de uitgang is voor sommigen inderdaad een gemis. Ik vind het geen probleem. Als er gewoon tv gekeken wordt is het geluid goed genoeg (mijn vrouw hoort dat toch nietAnoniem: 104032 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:32:
@SledgehammerNL: Ik geef niet af op het beeld (over het algemeen tevreden over), maar op de geluidsmogelijkheden.
Deze prijsklasse???
Heren, dames, GoT'ers. Mijn oog is gevallen op een Samsung B6000 van 32 of 37 inch. 3 cm dik en plat tegen de muur hangen, dat klinkt mij goed in de oren. Nu ben ik alleen enigzins verward. Bij de omschrijving op de samsung site staat "Er is slechts één schroef nodig om de verbazingwekkend slanke LED tv-serie 6 op te hangen". Lijkt me iets overdreven. Bij de specificaties staat "Ultra Slim Wall Mount - Ja (apart verkrijgbaar)". Klinkt logisch. Op weer een andere site stond dat deze wall mount voor 40+ inch was.
Maar begrijp ik het nu goed dat ik met deze wallmount mijn 32 of 37 inch vlak tegen de muur kan hangen?
Maar begrijp ik het nu goed dat ik met deze wallmount mijn 32 of 37 inch vlak tegen de muur kan hangen?
Yep...kijk anders ff op de site van Samsung. Dan weet je het zeker.Karp schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:20:
Heren, dames, GoT'ers. Mijn oog is gevallen op een Samsung B6000 van 32 of 37 inch. 3 cm dik en plat tegen de muur hangen, dat klinkt mij goed in de oren. Nu ben ik alleen enigzins verward. Bij de omschrijving op de samsung site staat "Er is slechts één schroef nodig om de verbazingwekkend slanke LED tv-serie 6 op te hangen". Lijkt me iets overdreven. Bij de specificaties staat "Ultra Slim Wall Mount - Ja (apart verkrijgbaar)". Klinkt logisch. Op weer een andere site stond dat deze wall mount voor 40+ inch was.
Ik heb de upgrade gedaan (6000 -> 7000). Ik zie in een menu p/p staan maar verder kom ik niet. Werkt dit ook met digitale televisie van upc? Werkt dit uberhaupt? Welke knop op de A/B. Sorry ik kan het niet vinden.
Ik heb een iso betand (film) Ook nu ik movie in bestan heb kan ik deze niet afspelen. Kan de tv dit niet aan?
bvd.
Ik heb een iso betand (film) Ook nu ik movie in bestan heb kan ik deze niet afspelen. Kan de tv dit niet aan?
bvd.
zit er een audio uit (rood-witte tulp connectoren) op de samsung b6000 (led) ?
Dit ivm. het aansluiten van een versterker op deze tv die nog gebruikt maakt van tulp connectoren.
Dit ivm. het aansluiten van een versterker op deze tv die nog gebruikt maakt van tulp connectoren.
Nee, zit er niet standaard op.
Dan zul je de scart-stekker moeten gebruiken en dan zo'n blokje:
http://attachments.techgu...69527418/scart_s-vhsl.jpg
Heb ik ook gedaan voor m'n Logitech Z-5500 set.
en gaat dat niet ten koste van de geluidskwaliteit dat dat via de scart moet lopen?Impry schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:23:
Nee, zit er niet standaard op.
[ Voor 4% gewijzigd door Ferra op 10-05-2010 13:47 ]
Geen idee, maar je moet wat.Ferra schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:46:
[...]
en gaat dat niet ten koste van de geluidskwaliteit dat dat via de scart moet lopen?
? UPC gebruikt toch net als KPN een externe tuner? Die moet je aansluiten via een HDMI ingang.middelsluis schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:09:
Ik heb de upgrade gedaan (6000 -> 7000). Ik zie in een menu p/p staan maar verder kom ik niet. Werkt dit ook met digitale televisie van upc? Werkt dit uberhaupt? Welke knop op de A/B. Sorry ik kan het niet vinden.
Een iso bestand is een image, d.w.z. een exacte copy van een dvd. Wikipedia: ISO (bestandsindeling) Geen player kan iso bestanden afspelen: je zal ze eerst in de computer moeten uitpakken met bijvoorbeeld NERO.Ik heb een iso betand (film) Ook nu ik movie in bestan heb kan ik deze niet afspelen. Kan de tv dit niet aan?
bvd.
Wat een (omgebouwde) 7000 serie wel af kan spelen zijn MPEG4 files, bijvoorbeeld .avi (divx) en .mkv (h.264) bestanden. Let op dat er ook geen DTS decoder aanwezig is.
[ Voor 5% gewijzigd door giant2000 op 10-05-2010 15:51 ]
2,00 m. + begane grond
100 euro voor een stukje staalkabel en twee haakjes voor aan de muur..Karp schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:20:
Voor 10 euro bij de bouwmarkt ben je er ook
Vertel?!? Vast geen bisonkit?CyBeRSPiN schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:10:
[...]
100 euro voor een stukje staalkabel en twee haakjes voor aan de muur..
Voor 10 euro bij de bouwmarkt ben je er ook
dit is niet waar. De WD HD Live media player kan wel degelijk ISO bestanden afspelen.giant2000 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:49:
[...]
? UPC gebruikt toch net als KPN een externe tuner? Die moet je aansluiten via een HDMI ingang.
[...]
Een iso bestand is een image, d.w.z. een exacte copy van een dvd. Wikipedia: ISO (bestandsindeling) Geen player kan iso bestanden afspelen: je zal ze eerst in de computer moeten uitpakken met bijvoorbeeld NERO.
Wat een (omgebouwde) 7000 serie wel af kan spelen zijn MPEG4 files, bijvoorbeeld .avi (divx) en .mkv (h.264) bestanden. Let op dat er ook geen DTS decoder aanwezig is.
o dat wist ik niet. Ik ga eens experimenteren, bedankt!Ferra schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:57:
[...]
dit is niet waar. De WD HD Live media player kan wel degelijk ISO bestanden afspelen.
2,00 m. + begane grond
Anoniem: 37112
Weet iemand waar ik een andere mini scart verloop stekkertje kan kopen het kabeltje is net te kort en op die manier hangt er een dikke scart achter mijn led en komt hij een stuk verder van de muur af.
Kijk, een van de betere tips ...CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:08:
[...]
Zie mijn eerdere post in dit topic
CyBeRSPiN in "[LED TV] Samsung UE 32, 37, 40, 46 B6000..."
Als zeer recente en overwegend tevreden 40B7020 eigenaar heb ik de volgende vraag: van sommige .mpg en .mkv bestanden wordt het geluid niet afgespeeld. Dit is echter geen DTS maar AC3 geluid, wat de tv volgens mij gewoon zou moeten afspelen. Iemand enig idee hoe dit kan? Is het zinvol om dit geluid met Popcorn Audio Converter ergens naar om te zetten?
Daarnaast heb ik het volgende: ik heb de optische uitgang op mijn tv aangesloten op een Rotel RDP-980 DAC. Is het mogelijk om bij gebruik van de media speler de tv AC3 geluid om te laten zetten naar een stroom die mijn DAC snapt? Bij het kijken van een TV-uitzending is via het menu te selecteren of de output DD of MPEG moet zijn. Op het moment dat ik het laatste selecteer wordt het geluid gewoon via mij DAC naar de versterker gestuurd. DD snapt hij niet. Is er hier sprake van twee stromen die bij de uitzending worden meegezonden of converteert de tv het signaal (wat hij dan volgens mij in theorie ook bij de media player zou moeten kunnen, alleen mis ik die optie)?
Daarnaast heb ik het volgende: ik heb de optische uitgang op mijn tv aangesloten op een Rotel RDP-980 DAC. Is het mogelijk om bij gebruik van de media speler de tv AC3 geluid om te laten zetten naar een stroom die mijn DAC snapt? Bij het kijken van een TV-uitzending is via het menu te selecteren of de output DD of MPEG moet zijn. Op het moment dat ik het laatste selecteer wordt het geluid gewoon via mij DAC naar de versterker gestuurd. DD snapt hij niet. Is er hier sprake van twee stromen die bij de uitzending worden meegezonden of converteert de tv het signaal (wat hij dan volgens mij in theorie ook bij de media player zou moeten kunnen, alleen mis ik die optie)?
Kwam deze ook nog tegen: http://www.avforums.com/f...d-tv-2-88-wall-mount.html
Mogelijk nog simpeler / goedkoper / platter dan M8 oogbouten en haken aan de muur
Hoe kom je er toch op?CyBeRSPiN schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:05:
[...]
Kwam deze ook nog tegen: http://www.avforums.com/f...d-tv-2-88-wall-mount.html
Mogelijk nog simpeler / goedkoper / platter dan M8 oogbouten en haken aan de muur
Klik eens hier

Heren, een vriend van mij heeft een 40ub6000 en speelt op de ps3 voornamelijk pes 2010 en fifa 2010. Alle games zien er picobello uit alleen de voetbalgames hebben last van ghosting.
Tips om dit te verbeteren?
Ik heb zelf een sharp en daar schakel ik 100 hz uit en dan werken de games prima.
Tips om dit te verbeteren?
Ik heb zelf een sharp en daar schakel ik 100 hz uit en dan werken de games prima.
Misschien is dubbel plakband dan toch nog de goedkoopste oplossing.
2,00 m. + begane grond
Anoniem: 251802
Mede tweakers,
ik ben van plan om een nieuwe samsung tv te kopen. En heb mijn twijfels tussen de volgende tv's
UE40C6700 en de 40B7020. Heeft iemand een idee welke tv beter is m.b.t. het beeldkwaliteit?
Alvast bedankt
ik ben van plan om een nieuwe samsung tv te kopen. En heb mijn twijfels tussen de volgende tv's
UE40C6700 en de 40B7020. Heeft iemand een idee welke tv beter is m.b.t. het beeldkwaliteit?
Alvast bedankt
Ik dacht dat de beeldkwaliteit gelijkwaardig was, qua functionaliteit zijn ze wel verschillendAnoniem: 251802 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:30:
Mede tweakers,
Alvast bedankt
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Anoniem: 359821
hallo
ik ben in bezit van de ue40b6000 in combi. met de ci+ van ziggo, nu heb ik mijn favorietenlijst aangemaakt
maar heeft mischien iemand een idee of ik die ook sorteren kan. ik bedoel dus een eigen nr. aan een bepaalde zender geven ?
Ook merk ik op dat net 5 wel op m'n guide staat en kan hem ook vanaf de guide selecteren, maar als ik tijdens het zappen van nl1 omhoog zap kom ik hem niet tegen ?
alvast bedankt..
ik ben in bezit van de ue40b6000 in combi. met de ci+ van ziggo, nu heb ik mijn favorietenlijst aangemaakt
maar heeft mischien iemand een idee of ik die ook sorteren kan. ik bedoel dus een eigen nr. aan een bepaalde zender geven ?
Ook merk ik op dat net 5 wel op m'n guide staat en kan hem ook vanaf de guide selecteren, maar als ik tijdens het zappen van nl1 omhoog zap kom ik hem niet tegen ?
alvast bedankt..
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 359821 op 17-05-2010 20:42 ]
Anoniem: 61229
Jan,Anoniem: 315629 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:03:
@Kappen & Marsmellow
download het bestand van de Samsung website, hou het bestand op de computer.
doe een snelle format van de USB stick (dit kan zowel in FAT32 of NTFS)
voer het bestand uit op de computer en blader vanuit het programma naar de bestemming USB stick, , dit pakt de inhoud uit naar een bestemming (USB stick of map).
na het uitvoeren even wachten tot alle activiteit op de USB stick beëindigd is en gebruik veilig verwijderen voordat je de stick verwijderd.
Terwijl de TV aan het spelen is, plaats de USB stick in een USB poort op de TV en volg de aanwijzingen op het scherm.
Indien het niet lukt:
check of de update wel degelijk voor het desbetreffende model is, meestal zijn er 2 voor het zelfde type zoals:
UE40B8000XW met deze firmware ver.T-CHU7DEUC-3001.1 voor een CI slot
UE40B8000XPmet deze firmware ver.T-CHUCIPDEUC-3001.1 voor een CI+ slot
in de reeks zelf zijn er dan nog verschillen:
UE40B8050, UE40B8090 met terug de versie XP of XW
de UE40B8100XW is er alleen in deze versie.
mocht je het model niet vinden bij Samsung Nederland of België probeer het dan even hier:
http://www.samsung.com/download/index.aspx selecteer:
Product Group: TV, Video & Audio
Product Type: TV
Product Subtype: LCD, Plasma, LED, ...
Model Name: volgens het exacte model, zie eventueel sticker achter/zij kant op het toestel
weet je wat er wezenlijk voor nieuws is , maw wat wijzigt er ?
Ik heb T-CHL7DEUC 3000.2 geflasht maar heb geen veranderingen kunnen vinden
Dan een andere vraag:
Sinds 2 dagen heb ik UPC HD TV via 8485DVB Mediabox HD-DVR. Heb deze op HDMI 2 van mijn LE40B650 aangesloten.
Tot voor kort had ik digitale tv via UPC via een scart aansluiting en deze ingang werd meteen geactiveerd bij het aanzetten van de UPC box.
Bij deze nieuwe HD Cisco media box werkt dat niet en moet ik steeds source kiezen op mijn tv alvorens ik beeld krijg. Ik vermoed dat ik iest anders moet instellen op mijn LE40B650 echter ik weet niet hoe en wat....
Het is wel zo dat de Samsung opstartde ingang waarmee hij is afgezet .
Wie geeft mij advies
Gr Luud
Net een UE 37B6000 aangesloten bij mijn ouders.
CI+ module erin en het installeren was echt in 2 minuten gebeurt met Ziggo...
Toen de module er snel weer uit en toen heb ik de TV 'gepatched' naar een B7000 model zodat ik ook mooi MKV's in x264 en DivX XviD kan kijken. Ondertiteling, mits de bestandsnamen identiek zijn, werkt ook prima!
Beeld is prima te noemen en de TV is heerlijk dun. Eerste indruk na een paar uur spelen van mij en mijn ouders is dus vol lof voor deze TV
Naar de firmware heb ik nog niet gekeken, maar alles werkte.
Alleen een vraagje, kan ik nu de firmware gewoon updaten nu het model op B7000 staat? Moet ik naar de firmware van de B7000 zoeken of van de B6000
CI+ module erin en het installeren was echt in 2 minuten gebeurt met Ziggo...
Toen de module er snel weer uit en toen heb ik de TV 'gepatched' naar een B7000 model zodat ik ook mooi MKV's in x264 en DivX XviD kan kijken. Ondertiteling, mits de bestandsnamen identiek zijn, werkt ook prima!
Beeld is prima te noemen en de TV is heerlijk dun. Eerste indruk na een paar uur spelen van mij en mijn ouders is dus vol lof voor deze TV
Naar de firmware heb ik nog niet gekeken, maar alles werkte.
Alleen een vraagje, kan ik nu de firmware gewoon updaten nu het model op B7000 staat? Moet ik naar de firmware van de B7000 zoeken of van de B6000
[ Voor 18% gewijzigd door StraightOn.NL op 19-05-2010 19:48 ]
Je kunt de hotel functie activeren in het verborgen menu, hiermee kun je permanent de opstartpoort vastzetten. (hier kun je zo in google op zoeken)Anoniem: 61229 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:10:
[...]
Jan,
weet je wat er wezenlijk voor nieuws is , maw wat wijzigt er ?
Ik heb T-CHL7DEUC 3000.2 geflasht maar heb geen veranderingen kunnen vinden
Dan een andere vraag:
Sinds 2 dagen heb ik UPC HD TV via 8485DVB Mediabox HD-DVR. Heb deze op HDMI 2 van mijn LE40B650 aangesloten.
Tot voor kort had ik digitale tv via UPC via een scart aansluiting en deze ingang werd meteen geactiveerd bij het aanzetten van de UPC box.
Bij deze nieuwe HD Cisco media box werkt dat niet en moet ik steeds source kiezen op mijn tv alvorens ik beeld krijg. Ik vermoed dat ik iest anders moet instellen op mijn LE40B650 echter ik weet niet hoe en wat....
Het is wel zo dat de Samsung opstartde ingang waarmee hij is afgezet .
Wie geeft mij advies
Gr Luud
De tv kan inderdaad niet automatisch de poort selecteren welke aktief is, andersom kan het wel, de tv kan wel de decoder/receiver aanzetten via hdmi als de desbetreffende poort wordt gekozen en het aangesloten apparaat ondersteunt het.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.