Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295129

Topicstarter

SAMSUNG UE 32, 40, 46 B 6000-SERIE

Afbeeldingslocatie: http://xs137.xs.to/xs137/09134/samsungue40b6000280.jpg

ULTRA SLIM CRYSTAL TV

De SAMSUNG Crystal LED-tv is een combinatie van functionaliteit en een superdun design. Stijlvolle beelden met een warme gloed. Een slank design, maar zonder dat u een afzonderlijke tuner nodig heeft. En een vernieuwend ophangsysteem waarmee uw LED-tv net als een schilderij één wordt met de muur.

MEGA CONTRAST

Met de LED-achtergrondtechnologie worden grotere contrastniveaus mogelijk, zodat heldere beelden helderder en donkere beelden donkerder worden.

MATERIALEN MET LIEFDE VOOR DE NATUUR

Bij ToC wordt dual injection-technologie gebruikt waarbij geen VOC's worden uitgestoten, noch afval wordt geproduceerd, omdat bij deze technologie geen verfbussen worden gebruikt tijdens het fabricageproces.

100HZ MOTION PLUS

Door interpolatieframes in te voegen tussen de tv-frames en door 100 Hz weer te geven, wordt het nevelig beeld van animaties verminderd. De animatie kan natuurlijker en soepeler worden weergegeven, omdat de bewegingen tussen frames op intelligente wijze worden berekend.

Wide Color Enhancer Pro

Wide Color Enchancer Pro is het toppunt van SAMSUNGs technologie voor kleurenoptimalisatie. Het is enkel verkrijgbaar op onze LED-toestellen. WCE Pro omvat het breedste kleurenspectrum ooit en is de meest geavanceerde technologie van SAMSUNG om warme, levendige en subtiele kleuren weer te geven... het summum van kleurexpressie.

KWIKVRIJ

In een SAMSUNG TV wordt een LED-lamp gebruikt voor achtergrondverlichting in plaats van een CCFL, zodat er geen kwik vrijkomt.

ULTRA SLIM WALLMOUNT

Innovatief systeem voor muurbevestiging met kabels! Eenvoudige installatie mogelijk: geen 9 schroeven meer nodig, maar slechts eentje. Houd uw TV minder dan 15 mm verwijderd van de muur. Uw tv is opgehangen als een fotokader en ziet er geweldig uit.

SPECIFICATIES

Series
Series 6
Panel
Ultra Clear Panel Ja
Video
Scherm groote 32", 40", 46"
Resolutie 1 920 x 1 080
100/200Hz Motion plus Ja (100 Hz)
Dynamische Contrastverhouding 3 000 000:1
1080 24p Real Movie Ja
Picture Engine SAMSUNG LED Engine
Wide Color Enhancer WCE Pro
Audio
Luidspreker type Down Firing
Geluidseffectsysteem SRS TruSurround HD & Dolby Digital plus
Woofer Ja
Sound Output (RMS) 10 W x 2
Kenmerken
Internet@TV Nee
DLNA Wireless Nee
Contentlibrary (Flash) Nee
USB2.0 Ja (USB2.0)
Wireless LAN Adaptor Support Nee
BD Wise Ja
Afstandsbedienings type IR Remote Control
User Interface Single
Auto Volume Leveler Ja
EPG Ja
Picture in picture Nee
Still Picture Nee
Anynet+ (HDMI-CEC) Ja
Teletext (TTXT) 1000P
Klok en timer aan/uit Ja
OSD language Europe 25 Language
Sleep Timer Ja
Input & Output (achterkant)
HDMI 4
Digital Audio (Optical) 1
Audio Out L-R (Mini Jack) Nee
PC Input (D-sub) 1
PC Audio Input (Mini Jack) 1
DVI Audio Input Common Use for PC Audio Input
Component (Y/Pb/Pr) 1 (Mini Jack)
Composite (AV) 1 (Mini)
Ethernet (LAN) Nee
RF Input 1
USB 1
CI Slot Ja
Scart 1 (Mini)
Systeem
DTV Type DVB-T/C . MPEG4
DTV Tuner Built-in Ja
Accessoires
ANT- kabel Nee
Voedingskabel Ja
Batterijen Ja
Vesa Muurbevestiging Ja (40 - 55": 400 x 400)
Samsung Slim Wallmount Ja
Afstandsbediening model TM970
Additionele kleine afstandsbediening Nee
Installatie CD Nee
Slim Gender Cable Scart / Component / AV IN
Handleiding Ja
Ontwerp
Type SAMSUNG Crystal TV
Kleur Rose Black
Licht Effect Ja
Draaien (links/rechts) Ja (20 / 20)
Verbruik
Voeding AC 220 - 240 V 50 / 60 Hz
Energie verbruik tijdens werking 140
Standby energieverbruik 0,1 W
Eco Flower Eco flower
Afmetingen
Setformaat (BXDXH) met stander 983 x 255 x 688 mm
Setformaat (BXHXD) zonder stander 983 x 631 x 29,9 mm
Doos (BXHXD) 1 288 x 746 x 239 mm
Gewicht
Gewicht doos 23,2 kg

OP-AANPASSINGEN:

De lijst met alle specificaties worden binnenkort netter naast elkaar gezet, ik moet het nog even zien uit te vogelen. Wordt vanavond nog aangepast!

[ Voor 111% gewijzigd door Anoniem: 295129 op 26-03-2009 21:49 . Reden: verkeerde knop, moest bekijken zijn... wordt aan gewerkt! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sinds vandaag 'trotse' bezitter van deze Samsung LED-TV. Helaas bleek deze na het uitpakken en het aansluiten ervan kapot te zijn. De LED-achtergrond werkte niet en gaf allemaal rare kleuren. De TV is weer keurig ingepakt en morgen ruil ik deze in de winkel om voor een nieuwe! Hopelijk dat deze morgen wel keurig in de kamer staat.

Alleen is het wachten nog op de Wall Mount van Samsung, ik ga deze niet op mijn huidige Vogel-beugel ophangen omdat deze veel te veel naar voren komt. Update volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Heb je inmiddels een ander toestel gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.NCK schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 19:20:
Heb je inmiddels een ander toestel gekregen?
Helaas hadden we hem vrijdag niet binnengekregen dus heb ik maar geregeld dat ik deze woensdag thuis geleverd krijg! Dus ben benieuwd of deze woensdag wél goed functioneert :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Nu online
Samsung heeft geen 32" model op hun website vermeld staan, wordt deze wel verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23666

Zou iemand mij een heel erg plezier kunnen doen en op een Samsung 40 of 46 B7000 of B6000 het volgende willen doen:

(niets ergs alleen maar informatie weten in het service menu)

Zet de tv in standby, druk dan op INFO dan MENU, dan MUTE en dan POWER de tv start op met het service menu.

Als je dan naar: ADC/WB dan White Balance. En deze (standaard) instellingen even terug mailen naar mij?

Dan doe je me een heeeeel groot plezier!

elmarkou@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:27
Anoniem: 23666 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:22:
Zou iemand mij een heel erg plezier kunnen doen en op een Samsung 40 of 46 B7000 of B6000 het volgende willen doen: .....

Als je dan naar: ADC/WB dan White Balance. En deze (standaard) instellingen even terug mailen naar mij?
Misschien dat meer mensen dit willen weten, dus post het maar in het forum zou ik zeggen :)

Verder zou ik willen weten of er nu wel een DVB-C (cable) tuner in zit. Want bij kieskeurig zie ik het niet in de specificaties staan, ook niet op de site van BCC, maar weer wel op de site van Samung.

EN, werkt deze tuner standaard op het net van bijvoorbeeld Ziggo en CAIW (mijn gebied) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Mooi, ben benieuwd naar ervaringen en review.
Ben aan het kijken naar een nieuwe TV en de UE40B7020 staat mij wel aan.
Val deze onder dit topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
abusimbal schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:34:
Mooi, ben benieuwd naar ervaringen en review.
Ben aan het kijken naar een nieuwe TV en de UE40B7020 staat mij wel aan.
Val deze onder dit topic ?
Nu niet, maar is eventueel wel mogelijk. Kan de titel wel aanpassen naar 6000/7020 en 8000-serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:40

jasjenl

Liab A Tymo

Wat was er eigenlijk mis met het andere Samsung topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niets, ik heb hem over het hoofd gezien. Maar toch wel leuk om hiervan een eigen topic van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin5
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05-2020
Ben benieuwd wat er beter is aan led dan lcd bv een sony40W5500,gaat het er alleen omdat ie platter en zuiniger is.Komen er nog meer van zulke led s aan van andere merken ,en zijn deze nieuwe betrouwbaar?
Ziet er wel mooi uit,

Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice Guy Eddie schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:07:
[...]

Misschien dat meer mensen dit willen weten, dus post het maar in het forum zou ik zeggen :)
Als ik ze zou krijgen dan zal ik het posten, verlopig nog niets, en sommige zijn er niet gecharmeerd van om dit te doen, terwijl dit alleen waarden uitlezen is uit het menu! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sinds vanochtend een nieuwe LED-TV mogen ontvangen en hij is geweldig!!

Fotos' volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80922

Blij dat te horen :) Ik heb een 46" 7020 in de bestelling gezet. Oorspronkelijk een pana v10 besteld, maar het design en stroomverbruik en de extra 4" hebben me toch overgehaald:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hier dan nu de opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://xs138.xs.to/xs138/09143/sam001357.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs138.xs.to/xs138/09143/sam002604.jpg

Wat je ziet?

- Samsung UE 40 B 6000VW
- Sony HT SS 1300 5.1
- Sony PlayStation 3, controllers
- XBOX 360, gitaar
- 1/18 schaalmodellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:27
En natuurlijk volgt er nog een review? :P

Heb je hem aangesloten op digitale kabel, of anders?

Hoe is die met donkere scenes, en dan met name in de hoeken van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nice Guy Eddie schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:58:
En natuurlijk volgt er nog een review? :P

Heb je hem aangesloten op digitale kabel, of anders?

Hoe is die met donkere scenes, en dan met name in de hoeken van het scherm?
Ik zal zeggen, kom eens langs. Donkere opnames zijn echt mooi om naar te kijken. Zwart is zwart en wit is wit! Briljant gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 16:29
Binnenkort gaan wij (vriendin en ik) een TV uitzoeken voor onze nieuwbouw woning.

Maar klopt het nu dat deze geen 42" variant heeft? Dus alleen 40" en 46" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
the-edge schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:06:
Binnenkort gaan wij (vriendin en ik) een TV uitzoeken voor onze nieuwbouw woning.

Maar klopt het nu dat deze geen 42" variant heeft? Dus alleen 40" en 46" ?
Klopt precies. Samsung gebruikt de volgende maten: 22", 26", 32", 37", 40", 46", 50" (meestal plasma) en 52".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 16:29
Anoniem: 295129 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:15:
[...]

Klopt precies. Samsung gebruikt de volgende maten: 22", 26", 32", 37", 40", 46", 50" (meestal plasma) en 52".
Thanks voor de bevestiging, dacht even dat 42" nog in de toekomst werd gemaakt, maar reken daar nu niet meer op ;) .
46" vindt me vriendin te groot, en ik vind 40" stiekem net te klein. Ach die 5cm haha..

Ben heel benieuwd naar het beeld.. Toch maar eens een MediaMarkt gaan bezoeken wellicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er mooi uit hoor! Hoe vind je de motion handling van de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 80922 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:29:
Ziet er mooi uit hoor! Hoe vind je de motion handling van de tv?
Ziet er erg goed uit ;)
Ja heerlijk, lekker snel ook als je een knop indrukt. Was wel anders bij de Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Nu online
Ik twijfel nog een beetje tussen een Sony Bravia van de W5500 serie en deze samsung.

Nog een aantal vragen:
Moet je deze 6000 serie zien als een led versie van de 6 serie?
Zit er een ethernet poort op en waar kun je deze voor gebruken?
Is de menustructuur te vergelijken met de oudere samsungs of heeft deze een update gehad?
Zit er eigenlijk een CI(+) slot in de tv voor eventuele ziggo of digitenne cam's?

[ Voor 11% gewijzigd door .NCK op 01-04-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.NCK schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:33:
Ik twijfel nog een beetje tussen een Sony Bravia van de W5500 serie en deze samsung.

Nog een aantal vragen:
Moet je deze 6000 serie zien als een led versie van de 6 serie?
Zit er een ethernet poort op en waar kun je deze voor gebruken?
Is de menustructuur te vergelijken met de oudere samsungs of heeft deze een update gehad?
Mijn vader heeft zelf een Samsung LE 37 A 656 en is geen LED-versie maar een LCD-serie.
de A 786 van Samsung is een LED-TV maar vindt deze zelf veel minder dan de nieuwe 6000-serie.

De 6000-serie heeft geen internet aansluiting, dit is alleen maar vanaf de 7020-serie en de 8000-serie van Samsung. Dit staat op de Samsung-site over de 'internet-aansluitingen'. Alleen maar een USB-aansluiting dus.

Kenmerken
Internet@TV: Nee
DLNA Wireless: Nee
Contentlibrary (Flash): Nee
USB2.0: Ja (USB2.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Nu online
Anoniem: 295129 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:42:
[...]

Mijn vader heeft zelf een Samsung LE 37 A 656 en is geen LED-versie maar een LCD-serie.
de A 786 van Samsung is een LED-TV maar vindt deze zelf veel minder dan de nieuwe 6000-serie.

De 6000-serie heeft geen internet aansluiting, dit is alleen maar vanaf de 7020-serie en de 8000-serie van Samsung. Dit staat op de Samsung-site over de 'internet-aansluitingen'. Alleen maar een USB-aansluiting dus.

Kenmerken
Internet@TV: Nee
DLNA Wireless: Nee
Contentlibrary (Flash): Nee
USB2.0: Ja (USB2.0)
In de handleidingen vind ik een ethernet aansluiting terug op de achterkant voor een photo viewer? Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.NCK schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:46:
[...]

In de handleidingen vind ik een ethernet aansluiting terug op de achterkant voor een photo viewer? Klopt dit?
Ik heb even in de handleiding nagekeken maar er wordt niets vertoond over een ethernet aansluiting. Sorry dude.
Wel leuk om te weten. Je krijgt een USB stick cadeau waar de handleiding op staat :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 23666 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:22:
Zou iemand mij een heel erg plezier kunnen doen en op een Samsung 40 of 46 B7000 of B6000 het volgende willen doen:

(niets ergs alleen maar informatie weten in het service menu)

Zet de tv in standby, druk dan op INFO dan MENU, dan MUTE en dan POWER de tv start op met het service menu.

Dan doe je me een heeeeel groot plezier!

elmarkou@gmail.com
Hey vriend,

Ik heb het bovenstaande gedaan met mijn Samsung UE 40 B 6000VW, maar ik kom niet in het service menu terecht...

Klopt de code van je wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 16:36

qless

...vraag maar...

Anoniem: 295129 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:42:
[...]

De "oude" A786 serie heeft LED met local dimming, deze nieuwe series heeft wel LED verlichting maar niet met local dimming dus daar zit een groot verschil tussen

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295129 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 23:28:
[...]

Hey vriend,

Ik heb het bovenstaande gedaan met mijn Samsung UE 40 B 6000VW, maar ik kom niet in het service menu terecht...

Klopt de code van je wel?
Thx ik heb het al opgelost :) Maar ja je tv moet uit staan op standby dan druk je info, menu en mute en dan power dus zet je hem weer aan en dan komt menu. MAar hoef tniet al opgelost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heren,

Ik heb vanavond mijn Samsung 46B7020 (LED) tv laten ISF Calibreren.
Nu kan ik de instellingen van de calibratie opsturen. PM me of verstuur me een e-mail.
Ik vraag hier wel 25 euro voor, aangezien ik zelf 200 euro voor heb betaald. Lijkt me fear.
Je hebt dan een gecalibreerde tv voor 25 euries. Ik verzend ook het calibratie rapport mee.

Mvg,

Elmar Kouwenhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
qless schreef op donderdag 02 april 2009 @ 23:40:
[...]

De "oude" A786 serie heeft LED met local dimming, deze nieuwe series heeft wel LED verlichting maar niet met local dimming dus daar zit een groot verschil tussen
Aha, dat wist ik niet eens. thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Anoniem: 23666 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 23:55:
Heren,

Ik heb vanavond mijn Samsung 46B7020 (LED) tv laten ISF Calibreren.
Nu kan ik de instellingen van de calibratie opsturen. PM me of verstuur me een e-mail.
Ik vraag hier wel 25 euro voor, aangezien ik zelf 200 euro voor heb betaald. Lijkt me fear.
Je hebt dan een gecalibreerde tv voor 25 euries. Ik verzend ook het calibratie rapport mee.

Mvg,

Elmar Kouwenhoven
Dit heeft dus geen enkele zin en eerlijk gezegd vind ik het nogal lame dat je hier 25 euro voor durft te vragen. Een ISF calibratie is juist specifiek voor jouw tv van toepassing en je hebt er dus helemaal NIETS aan voor een andere tv, ook al is het hetzelfde type. Het hele punt van een ISF calibratie is juist dat je de individuele afwijkingen van jouw tv bijstelt zodat deze aan de officiële norm voldoet. Ik waarschuw iedereen hier dus maar even: niet in dit 'vriendelijke aanbod' trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 19:42
Wat is nu jullie ervaringen met gameconsoles op deze TV's?
Ik lees zulke extreem negatieve dingen over deze LED TV's als het om input "lag" gaat. Niet alleen van Samsung, maar ook die van Sony.
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe tv, maar aangezien ik mijn TV voor 70% gebruik voor gaming, vind ik dit het zwaarst wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Zijn deze modellen nou OLED of gewoon LED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Gewoon LED

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
N_e_0 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 07:19:
Wat is nu jullie ervaringen met gameconsoles op deze TV's?
Ik lees zulke extreem negatieve dingen over deze LED TV's als het om input "lag" gaat. Niet alleen van Samsung, maar ook die van Sony.
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe tv, maar aangezien ik mijn TV voor 70% gebruik voor gaming, vind ik dit het zwaarst wegen.
Geen problemen bij mij geconstateerd. Zelfs Guitar Hero erop loopt zonder vertraging! :). Dus im happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-RS4
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 23:46
Hoi,

Ik ben ook erg geinteresseerd in deze tv, alleen wil graag weten hoe het is als je voetbal kijkt op deze tv?

ik kijk bijna 3 tot 5 uur per week voetbal. op een plasma is het kijken naar voetbal veel mooier en ben benieuwd hoe het op deze tv is.

en wat kan je met die ethernet poort op de 7020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Audi-RS4 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:16:
Hoi,

Ik ben ook erg geinteresseerd in deze tv, alleen wil graag weten hoe het is als je voetbal kijkt op deze tv?

ik kijk bijna 3 tot 5 uur per week voetbal. op een plasma is het kijken naar voetbal veel mooier en ben benieuwd hoe het op deze tv is.

en wat kan je met die ethernet poort op de 7020?
Ik heb zelf een HD-pakket van UPC en het kijken naar voetballen is echt prachtig! Goed kwaliteit beeld en geluid.

Met de ethernet poort van de 7020 kun je hem verbinden met het internet. Dus hiermee kun je file informatie ophalen naar je tv, het weer et cetera.

Ook heb je verschillende soorten gadgets om alles makkelijk op te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-RS4
helaas heb ik geen UPC HD.

wel kijk ik via de schotel (abonnement bij Canal Digitaal)

Ik ben altijd een voorstander geweest van plasma, hopelijk geef deze mij een goed beeld zodat ik deze kan aanschaffen. Aangezien ik op 4,5 meter op afstand ga zitten lijkt mij de 55 inch echt super.

Omdat ze nog nieuw zijn, is de prijs ook aan de hoge kant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik denk dat ik ergens wat over het hoofd gezien heb, maar ik vind het niet echt duidelijk welke Samsungs nu gewoon LED's als achtergrondverlichting hebben en welke Samsungs LED's hebben die lokaal kunnen dimmen voor een hoger contrast...

Wat ik zoek zijn alle 46" LCD's die LED's hebben die per stuk kunnen dimmen om het contrast te vergroten, niet degene die gewoon LED's hebben die allemaal tesamen aan en uit dimmen.

Iemand hier wat duidelijkheid in? Ik wil namelijk eentje via internet bestellen dus moet ik zeker zijn dat ik de specs juist interpreteer he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297864

Klopt dit????? : http://www.kieskeurig.nl/...ue46b7020/reviews/327886/
review van wrecker3D.

Als dit is ga ik toch op zoek naar een andere TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Anoniem: 297864 schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:18:
Klopt dit????? : http://www.kieskeurig.nl/...ue46b7020/reviews/327886/
review van wrecker3D.

Als dit is ga ik toch op zoek naar een andere TV
Ik heb de 40b7020, dus de kleinere broer van dat scherm. Ik herken de dingen die Wrecker3D op kieskeurig zegt niet allemaal: ik heb de tv vandaag ruim 12 uur continue aangehad en hij is geen één keer vanzelf uitgegaan. De 100hz functionaliteit vind ik ook zeer acceptable, mijn vorige Loewe CRT deed dat niet beter (en die deed het naar mijn mening behoorlijk goed). Het beeld ziet er met 100hz soepel uit met niet al te veel artefacts (elke 100hz interpolatie functie veroorzaakt wel een beetje fouten, dus helemaal perfect is het nooit).

De echte handleiding staat inderdaad op een usb stick, maar dit staat wel uitgelegd in de meegeleverd papieren Quick start guide.
Tunboy schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 12:28:
Ik denk dat ik ergens wat over het hoofd gezien heb, maar ik vind het niet echt duidelijk welke Samsungs nu gewoon LED's als achtergrondverlichting hebben en welke Samsungs LED's hebben die lokaal kunnen dimmen voor een hoger contrast...

Wat ik zoek zijn alle 46" LCD's die LED's hebben die per stuk kunnen dimmen om het contrast te vergroten, niet degene die gewoon LED's hebben die allemaal tesamen aan en uit dimmen.

Iemand hier wat duidelijkheid in? Ik wil namelijk eentje via internet bestellen dus moet ik zeker zijn dat ik de specs juist interpreteer he.
Van de nieuwe generatie Samsungs die dit jaar uit zijn gekomen heeft er geen een local dimming LED's, wat jij zoekt. Wat ik begrepen hebt komt er pas in de herfst een serie uit die dat weer wel heeft, dat zou dan de 9000 serie moeten zijn. Als je nu een Samsung met local dimming LED wil, moet je nog snel een LE46A786 of LE46A956 op de kop zien te tikken.

[ Voor 35% gewijzigd door jasjenl op 06-04-2009 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Hoe ONlogisch is het dat local dimming (iets dat NIEUW is) tijdelijk verdwijnt? Of beweren ze een evenhoog contrast te halen met de nieuwe reeksen zonder die lokale dimfunctie? Of waren die vorige reeksen eigenlijk niet goed en beter te vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het verdwijnt helemaal niet hoor :S Er komt gewoon een nieuwe B serie voor de local dimming in de herfst, de luxia's waar ik er nou ook eentje van moet binnenkrijgen in de loop vd week zijn meer gericht op mensen die graag een dunne tv willen met een fantastisch design. Echt een nieuw marktsegment daarom profileren ze die ook als led tv. Beeldkwaliteit is nog steeds erg goed, alleen je levert wel wat beeldkwaliteit in voor het design. En voor de ecofreaks zijn de luxia's mooi want de tv is erg zuinig en milieuvriendelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298056

hallo iedereen, nieuw lid, forum gisteren ontdekt op zoek naar tips. Ik ga zelf een nieuw toestel kopen en twijfel tussen de samsung 40B7000 en 2 sony's ( de 40Z4500 en de 40W5500)

Ik heb de samsung gezien en de beeldkwaliteit is idd enorm knap, zwart is heel mooi en het toestel zelf is echt oogverblindend. De reden waarom ik nog twijfel is dat de sony's toch wat goedkoper zijn en ik zelf een ps3 heb. Ik heb vaak gehoord/gelezen dat deze beter zijn voor mijn ps3's en dat ook de LED's in deze samsung de gaming ervaring zeker geen goed gaan doen. Wat is jullie mening? Ik zou hem vooral gebruiken voor dagelijkse digitale tv, sport ( F1 ), op regelmatige basis wat gamen en af en toe een blu ray.

alvast bedankt voor jullie inzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 16:36

qless

...vraag maar...

Tunboy schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 12:28:

Ik heb de LE40A786 (dus de 40") met local led dimming, ik denk dat jij dan naar de LE46A789 moet kijken, als die nog beschibaar is

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Een collega heeft een 40" gekocht en hem de volgende dag terug gebracht :P

Hij ergerde zich aan backlight bleeding en heeft een Pana plasma meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297772

Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:44:

Hmmm ik zit ook nog op de twijfel welk een scherm ik zou kopen.

Ik zou voor deze gaan: Samsung UE46B7020 maar zit iddem ook wel in over de negatieve comments over dit scherm.
Hebben de sony's daar allemaal geen last van dan? of hoe zit het met die schermen?

Kan er eens duidelijk een paar negatieve punten over dit scherm opgesomt worden want de ene ergert zich aan dit en de andere aan dat?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04 07:40
Hmmm, ik zie nog steeds geen reactie op de vraag of de B7000 / 7020 een CI+ interface heeft. Ziggo heeft aangekondigd deze te gaan ondersteunen, Philips en Sony hebben al aangegeven in de 2009 modellen vanaf mei deze mee te leveren, maar op de site van Samsung niets daarover...

Iemand een idee?

Ohja, en nog een vraag: wat is nu eht verschil tussen de B7000 en de B7020? Alleen de kleur? Rose Black 7000/ Platinum Black 7020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:44:

Sja als jej e contrast op 100% en je backlight op 10 laat staan heb je inderdaad bleeding... :/

En gaat plasma er niet uit omdat het teveel verbruikt het AkA verboden word ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leon73 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:56:
Hmmm, ik zie nog steeds geen reactie op de vraag of de B7000 / 7020 een CI+ interface heeft. Ziggo heeft aangekondigd deze te gaan ondersteunen, Philips en Sony hebben al aangegeven in de 2009 modellen vanaf mei deze mee te leveren, maar op de site van Samsung niets daarover...

Iemand een idee?

Ohja, en nog een vraag: wat is nu eht verschil tussen de B7000 en de B7020? Alleen de kleur? Rose Black 7000/ Platinum Black 7020?
yep zal volgens mij het enige verschil zijn, prijs en specs zijn dezelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Goed, ik zal een poging wagen een aantal vragen die hier gesteld zijn mbt de 70xx modellen, als eigenaar van een 7020.

Backlightbleeding: is, als je heel goed kijkt bij sommige situaties zichtbaar, maar dan moet je er echt wel naar zoeken. Eerlijk gezegd vind ik dit in de praktijk geen echt punt bij deze tv.

Kijkhoek: die is gewoon slecht. Ik heb een 3 zits bank op ongeveer 2,5 meter van de tv staan. Als je in het midden van de benk rechtop voor de tv zit, heb je normaal beeld. Ga je op één van de andere plekken zitten, dan zie je al wat kleur veranderen. Ga je onder een nog grotere hoek kijken, dan is het gewoon niet meer om aan te zien. Zelf kijk ik meestal vanuit die middenpositie van de bank, voor mij is het dus niet zo'n enorm issue, maar ik denk dat in veel huiskamers dit gewoon geen geschikt scherm is. Want met meer dan 3 mensen kun je niet fatsoenlijk kijken naar mijn mening.

Blacklevel: lijkt meestal best ok, alhoewel ik het soms een beetje blauwig vind lijken (wat ik overigens bij meer LCD's en ook sommige Plasma's vind, bij de Pioneer schermen (met name de LCD's) zie ik ook zo'n blauwige waas in het zwart). Kijk je echter naar puur blacklevel, dan is het niet zo heel super. Wat met name matig is dat de tv het hele beeld dimt als het grootste deel van het scherm zwart is, om zo een grotere zwartwaarde te faken dan hij feitelijk heeft. Dit doet ie zelfs als alles wat met dynamisch dimmen (zoals dynamic contrast of auto power save) uit staat, dit zit echt gewoon in de 'engine' van de tv ingebakken. Het gevolg hiervan is: als je bijvoorbeeld een volledig zwart scherm hebt met één wit woord in het midden, dan is dat witte woord altijd donkergrijs, omdat ie het scherm dimt. Komen er wat meer witte woorden in beeld, dan zie je heel duidelijk dat ie de backlight verder aan zet en wordt het grijs van de letters op een gegeven moment weer wel wit. Dit is vooralsnog, naast de kijkhoek, de grootste zwakte die ik aan deze tv heb kunnen ontdekken. Mede door deze 'feature' heeft de tv overigens volgens mij ook best last van blackcrush, wat betekent dat je bepaalde details in het zwart niet goed kunt onderscheiden, omdat ze allemaal even zwart worden weergegeven. Ik wacht echter nog even af wat een ISF calibratie hier voor verandering in kan brengen.

Geluid: de speakers hadden ze wat mij betreft net zo goed achterwege kunnen laten, want wat er uit die dingen komt is gewoon ruk. Maar ik gebruik altijd m'n audioset voor het geluid, dus dit boeit mij totaal niet.

Verschil tussen 7000 en 7020: is volgens mij alleen de kleur. De 7000 wordt door grote ketens als de Mediamarkt verkocht, de 7020 is voor kleinere retailers bedoeld. Dat is mij althans door Smits Arnhem verteld, waar ik mijn 7020 heb gekocht.

Wat verdere bevindingen van mezelf:
SD weergave met mijn op HDMI aangesloten UPC HD DVR is verrassend goed te noemen, veel beter dan ik had verwacht. Soms heb ik zelfs moeite om het verschil tussen een SD en HD uitzending waar te nemen, op mijn kijkafstand.

100 hz functionaliteit doet het zeer acceptabel zonder al te veel artefacts te introduceren. Je kunt de 100hz instellingen handmatig finetunen, wat ik nog niet eerder had gezien. Maar op de standaard instelling ziet het er naar mijn mening al prima uit, beter dan de IFC functie van Panasonic plasma's.

Kleuren zien er al behoorlijk goed uit, maar ook hier ga ik pas definitief oordelen als ik 'm heb laten calibreren. De typisch harde/cartoony LCD kleuren zie ik in ieder geval bij dit scherm niet terug en dat is positief. Wel één tip: om een beetje fatsoenlijk beeld te krijgen, moet je in ieder geval de beeld modus 'Film' kiezen en dan kleur instelling 'warm2'. Ook heb ik scherpte helemaal op 0 gezet en ruisondedrukking ook uit, dan vind ik het er het beste uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk eindelijk eens een goede review, bedankt alleszinds voor de moeite!

En wat vind je in het algemeen van je aankoop? had je liever voor een ander toestel gegaan? zoniet welke?

Is het beeldkwaliteit te vergelijken met de Samsung LE46A956 want deze speelt echt supergoed naar mijn mening.

Komt het veel voor dat hij het hele paneel verdonkerd of kom je dit zelden tegen alleen bij hele zwarte opnames dan?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Op zich vind ik de tv wel redelijk, maar eerlijk gezegd vind ik geen enkele tv die op dit moment te koop is, of het nu plasma of lcd is, echt geweldig. Want alle tv's hebben t.o.v. mijn oude CRT wel minpunten. Alleen dat dimmen, wat je toch vrij vaak ziet gebeuren (bij elke fade naar zwart, maar ook bij relatief donkere scenes) is een groot minpunt. Met name als de mate van zwartheid van een scene net een beetje op het 'omslagpunt' zit, zie je dat de tv het ene moment de verlichting dimt en en het ander moment weer niet, wat als gevolg heeft dat het een beetje 'flikker' (dat is wat overdreven gezegd, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel).

De 956 zal hier wellicht minder last van hebben, aangezien die local dimming leds heeft, maar ook dat vind ik niet een volledig zaligmakende oplossing, aangezien je dan nog steeds niet per pixel de verlichting kan dimmen en je rondom witte objecten op een zwarte achtergrond een glow-effect krijgt. Ik heb de 956 echter niet genoeg vergeleken om hier een goed oordeel over te kunnen geven.

Of ik voor een ander toestel had willen gaan? Dat weet ik nog niet, ik moet een nieuw apparaat altijd eerst wat langer beoordelen voordat ik definitief een oordeel vel. Wat ik wel zeker weet is dat ik deze tv niet zolang zal houden als mijn vorige Loewe CRT. Die Loewe heeft het altijd perfect gedaan en geeft in veel opzichten een plaatje dat nog steeds ELKE flatscreen overtreft, zolang je genoegen neemt met een kleiner beeld en een dikke 'toeter' achter het scherm. Ik moest echter nu een flatscreen hebben en plasma, hoewel in mijn optiek in bijna alle opzichten superieur aan LCD, was voor mijn gevoelige ogen niet de juiste keuze. Ik zie elke tv die nu te koop is meer als een soort overgangs model tot er iets te koop is dat écht beter is dan CRT. Ik heb mijn hoop gevestigd op OLED, ik heb vorig jaar de 11 inch OLED schermpjes van Sony gezien en dat is de eerste flatscreen techniek waar ik pas echt van onder de indruk ben. Ik denk dat, zodra OLED schermen voor een redelijke prijs in een fatsoenlijk formaat te koop zijn ik die zal gaan aanschaffen. Tot die tijd zal ik het maar even moeten doen met wat er nu te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus als ik het goed begrijp dimt dit scherm volledig bij zwarte scenes en verhelderd bij lichte scenes en dit merk je dus...

Bij de 956 is dit hetzelfde systeem, maar dan met plaatselijke dimfuctie... Dit lijkt me dan toch wel beter? (ja enige minpunt is dat er wat uitgevloeid wordt maar ik zag dit niet toen ik het toestel bekeek in de winkel.

Ik ga toch nog eens kijken in de winkel naar dit toestel, maar voorlopig staat hij nog nergens uit

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En zou de 8000 serie nog een stuk beter zijn door zijn 240hertz of zou dit het prijsverschil (waarschijnlijk +-200euro) niet waard zijn, en mogelijk fouten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik denk dat de 8000 serie niet zo heel veel anders zal zijn. De 9000 wellicht wel, aangezien die wel weer local dimming led gaat krijgen.

Om een beetje een indruk te geven van de full-dim 'feature' van de 7020 heb ik wat foto's gemaakt. Let wel: deze foto's zijn relatief donker, maar zijn wel beide met exact dezelfde, handmatige camerasettings gemaakt. Let hierbij vooral op het verschil in helderheid tussen de zender logo's en het on screen display van de UPC box.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.schmitz3/samsung7020/samsung7020_bright.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.schmitz3/samsung7020/samsung7020_dim.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep weet nu wat je bedoeld. Ohja ik denk niet dat ik mij hier enorm zal aan ergeren. ik heb al bepaalde reviews gelezen en deze tv krijgt enooorm goede commentaar. maar idd met minpunt van dit dat je nu toont. en als dit het enige minpunt is zal ik daar zonder problemen mee leven.

Tenzij je fan bent en niets anders doet dan donkere thriller/horror films kijkt hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan er iemand zeer goede settings voor deze tv posten? jasjenl misschien? voor de ue46b7020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-RS4
is de kijkhoek zo erg dan?

ik heb een bankstel van 4 meter breed en ga 5 meter van de tv vandaan zitten. Denk om de 55inch te nemen.

iemand die ongeveer op de zelfde afstand zit en een brede bankstel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens ik kan afleiden is jasjenl redelijk perfectionistisch op alle gebied. hij zal zeker gelijk hebben, maar andere mensen gaan er nooit last van hebben of nauwelijks zien. Ik zie op bepaalde reviews dat dit wel bij negatieve punten staat dus zal zeker wel geen onzin zijn.

Het zal gewoon de kleuren zijn die niet perfect meer weergegeven worden, beeld zal je wel nog goed kunnen volgen (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:31
Ik was ook helemaal uitgekeken op deze TV door de slechte reviews, maar heb vandaag de UE40B7000 bij de Mediamarkt gezien... en ik vond hem er toch wel zeer strak uit zien! En heb hem echt van alle kanten bekeken, maar de kijkhoek vond ik best goed.

Zit heel erg te twijfelen tussen deze UE46B7000 en de Panasonic TX-P42V10... Pfff!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Dat ik redelijk perfectionistisch ben zal ik niet geheel ontkennen >:)

Desondanks vind ik toch dat de kijkhoek gewoon niet goed is. Gisteren heb ik de tv op een beugel gemonteerd die aan een lift zit, waardoor hij nu iets verder van m'n zit plek af zit. De afstand scherm-ogen is bij mij nu ongeveer 3,10 meter. Maar zelfs met deze grotere afstand zie ik nog steeds een kleurverschuiving als ik niet op de middenplek van mijn driezitsbank ga zitten. Het is niet dat het onkijkbaar wordt, alleen vind ik dat je van een tv mag verwachten dat je binnen een bepaalde hoek nog geen enkele verschuiving van kleur en zwartwaardes hebt. Dat onder een extreme hoek bij een LCD scherm je issues hebt, daar kan ik mee leven want dat is nu eenmaal inherent aan de techniek. Maar dat je eigenlijk bij elke minimale hoek al een klein beetje het beeld ziet veranderen, dat zou volgens mij toch beter moeten kunnen.

Overigens wel opmerkelijk: zoals gezegd zit ik nu wat verder van de tv af (een centimer of 40 verder dan eerst) en nu vallen me sommige issues zoals de toch wat ongelijkmatige lichtverdeling wat meer op dan voorheen. Het kan ook zijn dat ik inmiddels wat meer de tv begin te leren kennen en de sterke en zwakke punten me nu wat meer opvallen, maar ik zie nu toch wel dat je bij sommige beelden aan de rand wat bleeding van de backlight kunt zien.

Wat betreft optimale settings: in principe moet je een tv laten calibreren wil je het echt optimaal hebben. Als redelijk uitgangspunt kun je echter wel deze settings op CNET als uitgangspunt nemen. De witbalans settings die ze daar tonen twijfel ik over, want volgens mij kun je dat soort settings echt alleen maar goed krijgen door jouw specifieke tv te meten en te calibreren, maar de meeste andere settings zijn wel redelijk. Het grootste compromis wat je zult moeten maken is: hoeveel blacklevel detail wil je zien ten koste van absoluut zwart? De gamma instellingen hebben hier de meeste invloed op. CNET heeft het gamma level op maximaal gezet, persoonlijk vind ik dan het beeld te bleek worden. Ik heb dat één tikje terug gezet (+2 ipv +3), dan heb je nog steeds redelijk veel blacklevel detail zonder dat het beeld er al te washed out uit gaat zien. Verder vind ik het overall beeld nog een beetje aan de felle kant bij heel erg witte beelden, dus backlight zou eventueel ook één tandje minder kunnen.

Met die CNET settings knapt het beeld enerzijds een stuk op t.o.v. de standaard instellingen, maar anderzijds zie je wel dat de tv wat betreft zijn echte native (dus niet dynamische) contrastratio met dit soort settings een beetje door de mand valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok bedankt voor de settings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 11:21

PaulX

Beyond your imagination...

Leon73 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:56:

Iemand een idee?
Volgens dit bericht op HDTVnieuws.nl heeft de nieuwe Samsung LED LCDTV serie een:
Digitale TV Tuner: DVB-T, DVB-C met CI+ (afhankelijk van ondersteuning kabel bedrijf)

Ik vraag me trouwens af of de B6000/B7000 xvYCC/deep color ondersteunt!
Weet iemand misschien hoeveel bits RGB kleurverwerking de B6000/B7000 serie heeft?
Momenteel heb ik een TV met 14-bits RGB (4 biljoen kleuren)
EDIT: De BXXXX-serie blijkt gewoon 8-bits te zijn, in principe voldoet dat prima natuurlijk,
er is blijkbaar overigens toch (nog) geen HD content met meer dan 8-bits RGB kleuren informatie...

Wat heb je dan aan een TV die meer dan 8-bits kleuren kan verwerken???
Iemand op AVSforum.com zegt dit hierover:
"The extra bits are to give a margin of error so the inaccuracy of the preceeding video processing
doesn't leave visible effects on the picture."

Ik hoop dat hdtvtest.co.uk binnenkort een test gaat uitvoeren op deze nieuwe Samsung LED LCDTV serie.

[ Voor 22% gewijzigd door PaulX op 17-04-2009 12:46 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 16:46

Bosmonster

*zucht*

PaulX schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:09:
[...]

Volgens dit bericht op HDTVnieuws.nl heeft de nieuwe Samsung LED LCDTV serie een:
Digitale TV Tuner: DVB-T, DVB-C met CI+ (afhankelijk van ondersteuning kabel bedrijf)

Ik vraag me trouwens af of de B6000/B7000 xvYCC/deep color ondersteunt!
Weet iemand misschien hoeveel bits RGB kleurverwerking de B6000/B7000 serie heeft?
Momenteel heb ik een TV met 14-bits RGB (4 biljoen kleuren)
Ik hoop dat hdtvtest.co.uk binnenkort een test gaat uitvoeren op deze nieuwe Samsung LED LCDTV serie.
Ben ook zeer benieuwd hoe de beeldkwaliteit uiteindelijk precies verschilt tegenover de A786 met local led dimming.
Sinds wanneer kun je met 14bits 4 biljoen (4.000.000.000.000) kleuren maken :? (ik kom niet verder dan 16384 namelijk :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 16-04-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 11:21

PaulX

Beyond your imagination...

Bosmonster schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:39:
[...]

Sinds wanneer kun je met 14bits 4 biljoen (4.000.000.000.000) kleuren maken :? (ik kom niet verder dan 16384 namelijk :P)
hmm, dan liegt Philips dus?! :? (lijkt mij niet)
Ik denk dat ze per kleurkanaal (R/G/B) 14-bits bedoelen dus 3x14=42 --> en 242 = ±4 biljoen (4,4x1012)

[ Voor 16% gewijzigd door PaulX op 16-04-2009 13:04 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

PaulX schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:46:
[...]

hmm, dan liegt Philips dus?! :?
Ik denk dat ze per kleurkanaal (R/G/B) 14-bits bedoelen dus 3x14=42 --> en 242 = ±4 biljoen (4,4x1012)
14bits per channel zou inderdaad wel kunnen ja, staat wel een beetje vreemd in de folder, want feitelijk bedoelen ze dus 42bits. Ik neem overigens aan dat de extra diepte alleen intern gehanteerd wordt voor de beeldbewerking, maar het uiteindelijke resultaat gewoon 24bit is.

[ Voor 38% gewijzigd door Bosmonster op 16-04-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PaulX schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:46:
[...]

hmm, dan liegt Philips dus?! :? (lijkt mij niet)
nerd alert :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Net nog even de 6000 serie bekeken bij de MM.

Kijkhoek
De kijkhoek was opmerkelijk goed in vergelijking met de LCD's. Nauwelijks kleurwijziging. Ik kan hiermee de uitspraak van jasjenl dus helaas niet bevestigen, integendeel.

Dimming
Helaas erg goed merkbaar, maar alleen bij de echt donkere scenes uiteraard. Er draaide o.a. een demo van Samsung zelf met een flapperende vlinder op zwart met een samsung logo rechtsboven. Bij iedere flap van de vlinder zag je het logo mee knipperen.

Verder was ik opmerkelijk verrast deze keer door de schitterende kleuren en het behoorlijk mooie zwart in vergelijking met de meeste LCD's die er hingen. Daar komt het mooie dunne design nog eens bij.

Heb alleen wel de 46" naast de 40" zien hangen en dat was niet zo'n goed idee :P Nu heb ik mn zinnen gezet op de 46" die weer een paar honder euro duurder is..

Het dimming verhaal is voor mij nu dus nog de enige hindernis, die ik denk ik maar gewoon ga nemen. Wachten op local dimming varianten heeft niet zoveel zin. Dat kan nog maanden duren en de prijs zal voor mij dan alsnog toch te hoog zijn.

De prijs bij Komplett is 1499 wat toch heel netjes is. Bij de meeste normale winkels istie tegen de 2000... Zaterdag eens kijken of ik daar een paar honderd euro af kan lullen (ik koop het in combinatie met nog bijna 2000 euro aan ander materiaal, dus dat moet wel lukken hoop ik). Als alternatief wil ik ook wel genoegen nemen met een gratis PS3 erbij (die wil ik toch halen voor de Blu-ray).

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 16-04-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Bosmonster schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:06:
Kijkhoek
De kijkhoek was opmerkelijk goed in vergelijking met de LCD's. Nauwelijks kleurwijziging. Ik kan hiermee de uitspraak van jasjenl dus helaas niet bevestigen, integendeel.
Wacht maar tot je 'm een keer in een thuis omgeving ziet, dan zul je wel zien wat ik bedoel.. Want wat ik zie, kun je alleen maar goed beoordelen als je echt vanuit een kijkpositie 100% recht voor de tv begint en dan opzij gaat bewegen. In een winkel zit je nooit zo recht voor de tv als je thuis zult doen en het punt is dat zodra je eenmaal off-axis kijkt het beeld binnen een vrij grote hoek niet zo heel snel veranderd. Het voornaamste wat ik heb proberen duidelijk te maken is dat al bij een hele kleine afwijking van de middenpositie de kijkhoek merkbaar is, hoe minimaal wellicht ook.

Maar om uit te sluiten dat dit een exemplarisch issue is (wat ik niet denk), ga ik binnenkort nog een keer terug naar de winkel om daar te kijken, want volgens de verkoper hadden zij in de winkel niet dezelfde ervaring als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

jasjenl schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 00:35:
[...]
Wacht maar tot je 'm een keer in een thuis omgeving ziet, dan zul je wel zien wat ik bedoel.. Want wat ik zie, kun je alleen maar goed beoordelen als je echt vanuit een kijkpositie 100% recht voor de tv begint en dan opzij gaat bewegen. In een winkel zit je nooit zo recht voor de tv als je thuis zult doen en het punt is dat zodra je eenmaal off-axis kijkt het beeld binnen een vrij grote hoek niet zo heel snel veranderd. Het voornaamste wat ik heb proberen duidelijk te maken is dat al bij een hele kleine afwijking van de middenpositie de kijkhoek merkbaar is, hoe minimaal wellicht ook.

Maar om uit te sluiten dat dit een exemplarisch issue is (wat ik niet denk), ga ik binnenkort nog een keer terug naar de winkel om daar te kijken, want volgens de verkoper hadden zij in de winkel niet dezelfde ervaring als ik.
Recht voor de TV staan is ook in de winkel niet zo moeilijk hoor :) Maar serieus, ik moest echt tegen de 90-graden kijkhoek forceren wilde ik echt merkbare verschillen zien. Maar zelfs op die bizarre hoek was het beeld gewoon nog heel goed zichtbaar (geen diap bijvoorbeeld, kleuren werden alleen iets fletser).

En ja.. ik begon dus gewoon netjes recht voor de TV. Ik heb ook juist een schuine positie een tijdje bekeken die ik thuis zal hanteren (+/- 3 meter en 15-graden). Daar was er ook geen merkbaar kleurverschil.

Heb jij hem niet toevallig heel hoog of laag staan/hangen? En krijg je zo last van een verticale kijkhoek? In de winkel hing die nameijk wel precies op ooghoogte.

Wel bizar dat jij de kijkhoek als slecht omschrijft en ik als bovengemiddeld goed in ieder geval. Ik zou als ik jou was idd even terug gaan naar de winkel en een ander exemplaar bekijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 17-04-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb de tv juist 100% recht voor me staan. Ik heb 'm aan een tv lift gemonteerd en kan 'm dus perfect op ooghoogte zetten. Maar ook de horizontale kijkhoek ben ik niet van onder de indruk, zoals gezegd. Maar goed, ik ga wel een vergelijking in de winkel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 14:10
jasjenl schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:06:

Wat betreft optimale settings: in principe moet je een tv laten calibreren wil je het echt optimaal hebben. Als redelijk uitgangspunt kun je echter wel deze settings op CNET als uitgangspunt nemen. De witbalans settings die ze daar tonen twijfel ik over, want volgens mij kun je dat soort settings echt alleen maar goed krijgen door jouw specifieke tv te meten en te calibreren, maar de meeste andere settings zijn wel redelijk. Het grootste compromis wat je zult moeten maken is: hoeveel blacklevel detail wil je zien ten koste van absoluut zwart? De gamma instellingen hebben hier de meeste invloed op. CNET heeft het gamma level op maximaal gezet, persoonlijk vind ik dan het beeld te bleek worden. Ik heb dat één tikje terug gezet (+2 ipv +3), dan heb je nog steeds redelijk veel blacklevel detail zonder dat het beeld er al te washed out uit gaat zien. Verder vind ik het overall beeld nog een beetje aan de felle kant bij heel erg witte beelden, dus backlight zou eventueel ook één tandje minder kunnen.
Zoals ik in het andere Samsung topic zei heb ik sinds kort een UE46B7000. Aan de hand van jouw post heb ik gisterenavond de settings overgenomen van CNET, maar ik vind het scherm dan echt hartstikke donker en grauw worden. Als ik die screenshots van jou bekijk dan lijkt me het ook erg donker. Ikzelf gebruik voor tv en dvd meestal de dynamische setting en dan een heel klein beetje aangepast.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

MaTr1x schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:49:
[...]

Zoals ik in het andere Samsung topic zei heb ik sinds kort een UE46B7000. Aan de hand van jouw post heb ik gisterenavond de settings overgenomen van CNET, maar ik vind het scherm dan echt hartstikke donker en grauw worden. Als ik die screenshots van jou bekijk dan lijkt me het ook erg donker. Ikzelf gebruik voor tv en dvd meestal de dynamische setting en dan een heel klein beetje aangepast.
Tja, als ik al lees dat je de dynamische setting gebruikt, dan weet ik eerlijk gezegd al genoeg... Dat is namelijk echt het meest slechte uitgangspunt als je natuurgetrouw beeld wilt. Film mode is de enige instelling waarin je correct beeld kunt krijgen, alle andere modi zijn veel te opgefokt. Maar dat is geloof ik wel beeld wat veel LCD liefhebbers 'mooi' vinden. Met natuurgetrouw c.q. correct heeft het echter weinig van doen... Ik krijg pijn aan m'n ogen van dat soort modi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb van de week de knoop maar doorgehakt, wacht niet op de 8 serie - die wordt volgens Samsung pas in juni leverbaar - en heb de 46" besteld (UE46B7020). Ik heb hem zelfs al binnen, maar kan hem volgende week pas ophangen, de muurbeugel is er nog niet. Zal er wel een verslagje van schrijven. In de winkel vond ik de kijkhoek trouwens prima, ik ben benieuwd hoe het hier thuis gaat bevallen. Overigens werkt ie prima met een Alphacrypt en Ziggo, in de winkel getest. Of het ook echt een CI+ slot is dat straks door Ziggo wordt ondersteund weet ik niet, dat zullen we wel merken.

Wat een enorme doos is t overigens waar die tv in zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Appelsap op 17-04-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jasjenl schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:17:
[...]

Tja, als ik al lees dat je de dynamische setting gebruikt, dan weet ik eerlijk gezegd al genoeg... Dat is namelijk echt het meest slechte uitgangspunt als je natuurgetrouw beeld wilt. Film mode is de enige instelling waarin je correct beeld kunt krijgen, alle andere modi zijn veel te opgefokt. Maar dat is geloof ik wel beeld wat veel LCD liefhebbers 'mooi' vinden. Met natuurgetrouw c.q. correct heeft het echter weinig van doen... Ik krijg pijn aan m'n ogen van dat soort modi.
1 vraagje jasjenl, als ik je eisen aan een tv hoor stellen denk ik gelijk aan de kuro serie van pioneer, waarom deze led tv verkiezen boven een kuro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventilatorman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-02 09:02
Heeft iemand heel toevallig een manual (pdf of iets dergelijks) van de 7000/7020?
Ik zit de overweging te maken of de meerwaarde van medi@2.0 mijn keuze kan beinvloeden. Anders wordt het gewoon de 6000.
Met name zaken als codec support voor usb movieplay zijn intressant.

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299243

Tip:
Op de duitse samsung website staat gewoon de acht serie. Deze heeft net als de Nederlandse versie 25 europese talen. Deze televisie is 200 hz en heeft niet dat mode gevoelige rode randje. Ook een kabel tuner aan boord.
Type: UE46BB8090.
Binnenkort maar even gaan bekijken.
Groeten Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij dat roze/rode randje alleen doet de tv al af, ik neem de 7020 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Anoniem: 297772 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:57:
[...]

1 vraagje jasjenl, als ik je eisen aan een tv hoor stellen denk ik gelijk aan de kuro serie van pioneer, waarom deze led tv verkiezen boven een kuro?
Een aantal redenen: ten eerste, zoals ik wel eens vermeld heb ben ik erg gevoelig voor de twee zwakheden van plasma, namelijk plainbows (soort flitsend rainbow effect dat ik ook bij DLP beamers zie) en phosphor trails. Daardoor kijkt plasma voor mij over het algemeen niet rustig en ik stoor me aan de groen/gele glow rondom sterk contrasterende bewegende objecten.
Daarnaast zijn er geen (actuele) Kuro modellen in het formaat dat ik wil te krijgen: de plasma's beginnen bij 50 inch, wat in mijn opstelling te groot is, de LCD modellen zijn 37 of 46 inch, waarvan ik de 37 te klein vind en 46 weer te groot. De kijkhoek van de Kuro LCD's vind ik overigens ook maar matig.
Wat ik verder bij alle Kuro tv's mis is een fatsoenlijk werkende 100hz frame interpolatie functie, wat voor mij een eis is.

Ik weet dat de Kuro's op zich een heel mooi plaatje geven maar ik heb die ook al eens uitgebreid staan te bekijken en moest tot de conclusie komen dat die het toch ook niet voor mij zijn. In sommige opzichten is een Panasonic plasma voor mij zelfs aangenamer om naar te kijken, alleen hebben die ook weer hun minpunten, zoals ergere phosphortrails en het dubbele beeld door de glaslaag reflectie.

Dus voor mij hebben alle merken en typen tv's wel minpunten. Relatief gezien leek deze LED tv overall nog één van de meest acceptabele oplossingen voor mij, wellicht dat ik die mening moet herzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
PaulX schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:09:
[...]Ik vraag me trouwens af of de B6000/B7000 xvYCC/deep color ondersteunt!
Wil ik ook graag weten. Op de A-serie had men deze functionaliteit verwijderd terwijl de oude M86-serie wel xvYCC en DeepColor ondersteuning had.
EDIT: De BXXXX-serie blijkt gewoon 8-bits te zijn, in principe voldoet dat prima natuurlijk,
er is blijkbaar overigens toch (nog) geen HD content met meer dan 8-bits RGB kleuren informatie...
BluRay films zijn inderdaad maar 8-bits per kanaal. Echter, de PS3 ondersteund wel xvYCC/DeepColor voor bij weergave van foto's.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

ari3 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:08:
[...]
Wil ik ook graag weten. Op de A-serie had men deze functionaliteit verwijderd terwijl de oude M86-serie wel xvYCC en DeepColor ondersteuning had.
Ik kan dit bij de 7020 wel instellen, dus dan zal het antwoord wel ja zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net de 7020 bekeken in 3 winkels en wat een knaller :) geen enkele tv speelde beter. (nieuwe sony 200hz, pioneer kuro, nieuwe panasonic plasma, Philips 42PFL9803H,....) deze sprong er echt overal uit.
Zeer mooi wit, en het diepste zwart dat je kunt bedenken. Ook de kleuren zijn zeer natuurgetrouw.

En dan heb je nog de design, alleen de pioneer komt in de buurd van deze tv, maar dan is hij weer zoveel malen dikker. Deze hang je als een schilderij aan de muur, zo plat is hij. Tevreden van mijn aankoop. volgende week heb ik hem dan geef ik uitgebreide review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://nl.truveo.com/Samsung-Luxia-8000-Series/id/3719311451

samsung 7000/8000 LED serie out of the box :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135610

Waarom zijn deze duurder dan de Samsung LCD-TV's met LED local dimming, wat toch beter lijkt t.o.v. volledige led-backlight? Het lage energieverbruik en de diepte?
Bij de 56" 9-serie heb je contrastverhouding van 2 000 000:1, bij LED 46 "Mega". Is dit dan niet ongeveer gelijkwaardig aan elkaar?

Ik begrijp niet waarom deze tv's dan geen lokale cellen kunnen dimmen, het is toch een LED-scherm? Is local dimming eigenlijk nodig, daar LED-technologie toch zorgt voor een algeheel beter contrast en dus ook beter zwart? Of dient het LED-scherm dan ook nog eens ledjes te hebben om lokaal nog eens de helderheid te regelen? 8)7

Bedankt voor de verduidelijking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 297772 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:51:
Ik heb net de 7020 bekeken in 3 winkels en wat een knaller :) geen enkele tv speelde beter. (nieuwe sony 200hz, pioneer kuro, nieuwe panasonic plasma, Philips 42PFL9803H,....) deze sprong er echt overal uit.
Zeer mooi wit, en het diepste zwart dat je kunt bedenken. Ook de kleuren zijn zeer natuurgetrouw.

En dan heb je nog de design, alleen de pioneer komt in de buurd van deze tv, maar dan is hij weer zoveel malen dikker. Deze hang je als een schilderij aan de muur, zo plat is hij. Tevreden van mijn aankoop. volgende week heb ik hem dan geef ik uitgebreide review.
De kleuren zijn schitterend, maar bekijk in de winkel ook even goed de effecten van de LED dimming. Kan me voorstellen dat dat je op de zenuwen kan gaan werken.
Anoniem: 135610 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:53:
Waarom zijn deze duurder dan de Samsung LCD-TV's met LED local dimming, wat toch beter lijkt t.o.v. volledige led-backlight? Het lage energieverbruik en de diepte?
Bij de 56" 9-serie heb je contrastverhouding van 2 000 000:1, bij LED 46 "Mega". Is dit dan niet ongeveer gelijkwaardig aan elkaar?

Ik begrijp niet waarom deze tv's dan geen lokale cellen kunnen dimmen, het is toch een LED-scherm? Is local dimming eigenlijk nodig, daar LED-technologie toch zorgt voor een algeheel beter contrast en dus ook beter zwart? Of dient het LED-scherm dan ook nog eens ledjes te hebben om lokaal nog eens de helderheid te regelen? 8)7

Bedankt voor de verduidelijking :)
Denk dat ze de local dimming (wat een duurdere toevoeging is) alleen bij de topmodellen willen toepassen en die zijn nog niet uit.

Maar het is wel een goeie vraag, want wat dat betreft zijn is de nieuwe xxxx serie ondergeschikt aan bijvoorbeeld de 786. Jammer genoeg ken ik geen winkels die die nog hebben hangen om het verschil te kunnen bekijken..

[ Voor 40% gewijzigd door Bosmonster op 19-04-2009 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Anoniem: 297772 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:51:

Je kan veel zeggen, maar een "TV die knalt" en "natuurgetrouwe kleuren" zijn antoniemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met knaller bedoelde ik een super tv. het wit blaast er niet super uit, maar is veel meer helder dan bv de panasonic plasma. daar heb je echt grauwe kleuren. Je hebt ook nog eens een veel dieper zwart en natuurgetrouwe kleuren.

en bosmonster: dat fenomeen is me echt niet opgevallen. Misschien ook niet omdat er geen icoontjes aanwezig waren op het scherm die mee dimden. en eerlijk gezegd vind ik dat niet zo storend, een icoontje of andere witte voorwerpen hoeveen ook niet echt te knallen bij zeer donkere beelden. (ik vond witte letters in zwarte beelden zelf echt goed uitkomen, stoorde me er niet aan.)

en @ Svenitos. ik heb de 9serie kunnen vergelijken met de nieuwe LED serie, en de ene speelt niet echt beter of de andere, + dan is de nieuwe led serie nog eens zoveel malen dikker, bij de 9 en 7 serie had je wel zo een uitlopend effect dat je niet bij de nieuwe led serie hebt. Dus volgens mij is hij nog wat beter.

en van de prijs: bij ons: 9serie 46inch 2500euro de 7020 46inch: 2199euro. dus duurder zijn de led series niet. (de 7 serie volgens mij net ook niet maar daar zitten dan weer minder functies op.)

Gewoon zelf gaan kijken en beslissen. Ik ben tevreden, heb gelet op alle negatieve punten dat hier opgesomt werden en stoorde mij er niet aan. dus een goede aankoop voor mezelf. maar stel je gerust zelf kritisch op want de ene kan zich misschien wel meer aan bepaalde punten ergeren (al ben ik ook zeer prefectionitisch op dit vlak.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 297772 schreef op zondag 19 april 2009 @ 09:47:
en bosmonster: dat fenomeen is me echt niet opgevallen. Misschien ook niet omdat er geen icoontjes aanwezig waren op het scherm die mee dimden. en eerlijk gezegd vind ik dat niet zo storend, een icoontje of andere witte voorwerpen hoeveen ook niet echt te knallen bij zeer donkere beelden. (ik vond witte letters in zwarte beelden zelf echt goed uitkomen, stoorde me er niet aan.)
Daar gaat het ook niet om. Het gaat erom dat het hele beeld mee 'knippert'. Dat een logootje wat minder helder wordt weergegeven maakt niet uit, maar zodra je dat soort dingen bijna aan/uit ziet springen als er iets gebeurt op een zwarte achtergrond (zoals de Samsung vlinder animatie van hun demo), wordt het wel irritant.

Hoe zit het trouwens met de input-lag van de xxxx LED serie?

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 19-04-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
met knaller bedoelde ik een super tv. het wit blaast er niet super uit, maar is veel meer helder dan bv de panasonic plasma. daar heb je echt grauwe kleuren. Je hebt ook nog eens een veel dieper zwart en natuurgetrouwe kleuren.

De enige manier om echt natuurgetrouwe kleuren te (ver)krijgen, is door een ISF calibratie te laten doen. En daarna zal een TV (volgens mij) niet meer 'knallen'. Met knallen denk ik trouwens onmiddellijk aan het woordje 'Dynamic'. :p

Ook wel grappig dat je klaagt over het grauw zijn van de kleuren bij plasma (sinds wanneer is dit grauw?, Dynamic mode waarschijnlijk).

Dat dimeffect lijkt me gewoon een nachtmerrie. En als ik dan lees dat je het niet kan uitzetten. |:(
Welke LCD heb jij nu eigenlijk gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Dat lijkt misschien in de winkel zo, maar in een gedimde thuis omgeving zul je zien dat het zwart eigenlijk toch niet echt zwart is bij de Samsung. En het grauwe van een plasma is thuis echt wel fel genoeg, ik heb bij mijn Samsung de backlight een stuk terug moeten draaien om geen 'lasogen' van het wit te krijgen.
Het hangt heel sterk van de combinatie af of je dit effect ziet. Ik heb gisteren een aantal dingen nog eens getest en een paar goede voorbeelden waarbij je kunt zien wat die backlight fluctuatie doet is bijv. het begin van The Matrix: aan het begin heb je een volledig zwart beeld met maar een paar groene teksten in beeld. Je ziet dat, naarmate er meer tekst in beeld komt, alle letters op een gegeven moment feller worden. Op mijn beamer kan ik zien dat dit totaal niet hoort: alle letters horen altijd even fel te zijn, maar de Samsung gaat op een gegeven moment de backlight opschroeven. Sowieso is The Matrix een 'moeilijke' film voor dit scherm, door de vele donkere scenes waar hij niet goed mee uit de voeten kan.
Nog een heel duidelijk voorbeeld: de aftiteling van de film Sunshine. Dit is een combinatie van witte, scrollende tekst aan de rechterkant en variërende bewegende beelden aan de linkerkant. Hierbij zie je heel duidelijk aan de helderheid van de scrollende tekst wat die auto dimming functie doet.
Bosmonster schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:42:
Hoe zit het trouwens met de input-lag van de xxxx LED serie?
Input lag kan ik niet echt beoordelen, want ik game niet op dit scherm, maar in feite zal dit overeenkomen met de audio delay die ik heb moeten instellen op mijn receiver om het geluid synchroon te laten lopen met het beeld. Ik heb dit ingesteld door het geluid zowel op mijn receiver als via de luidsprekers van de tv zelf te beluisteren en vervolgens een audio delay op mijn receiver ingesteld zodat de twee geluidsbronnen zo goed mogelijk synchroon liepen. Ik moest hiervoor een delay van 100ms instellen, dus dat zal ook wel de inputlag zijn. Dit is wel op filmmode en met 100hz ingeschakeld, op gamemode zal dit wel wat korter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op mijn oude samsung 5 serie (jaar oud) moest ik ook een delay instellen van 100ms bij een movie.
wel ferm irritant dat maar ja. lukt ook wel zo. Ik zie dat de meeste lcd/plasma's hier last van hebben. een fenomeen waar de fabrikanten echt hun zinnen moeten op leggen naar mn mening.

Deze tv heeft geen functie zeker waar je de delay kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Anoniem: 297772 schreef op zondag 19 april 2009 @ 15:51:
op mijn oude samsung 5 serie (jaar oud) moest ik ook een delay instellen van 100ms bij een movie.
wel ferm irritant dat maar ja. lukt ook wel zo. Ik zie dat de meeste lcd/plasma's hier last van hebben. een fenomeen waar de fabrikanten echt hun zinnen moeten op leggen naar mn mening.
Het verschilt wel per merk hoeveel delay er in zit. Dit was bijv. in de winkel duidelijk zichtbaar toen ik de Samsung naast een Panasonic plasma zag: de Samsung liep duidelijk achter vergeleken met de Panasonic, wat je vooral bij het wisselen van scenes natuurlijk goed kunt beoordelen. Maar goed, daarvoor bestaat er zoiets als audio delay op een receiver. Overigens wel een minpunt: deze tv ondersteunt dus geen auto lipsync via HDMI, waarvan mij in de winkel verteld werd dat ie dat wel zou doen. Je zult dus handmatig lipsync moeten instellen. Bij mijn beamer gaat dat vanzelf en dat heeft z'n voordelen: je hoeft dan niet zitten pielen om het synchroon te kijken, het klopt gewoon vanzelf
Deze tv heeft geen functie zeker waar je de delay kan instellen?
Je kan niks op dit gebied instellen, maar via de luidsprekers van de tv zelf loopt het geluid wel automatisch in sync (daar past ie zelf de benodigde delay op toe). Of het geluid dat uit de (optische) audio uitgang van de tv komt ook gesynct wordt of niet, dat weet ik niet want ik gebruik dat niet. Ik heb alle bronnen (UPC HD box en blu-ray speler) qua geluid direct op mijn receiver aangesloten. Ik gebruik dus verder geen enkele audio functionaliteit van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de uitleg, geen lypsinc via hdmi, wat als mijn dvd speler via hdmi aangesloten is, dan werkt het toch wel hé? of heb ik het verkeerd voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Heeft iemand de beeldkwaliteit van de Sony W5500 serie al eens vergeleken met de 6000 en 7000/7020 LED serie van Samsung? En zit er nog verschil in beeldkwaliteit tussen de 6000 en 7000/7020 serie? Of is dit echt alleen maar een kwestie van verschil in functionaliteit tussen deze series zoals Samsung doet voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens de cijfers en ervaringen alleen maar de functionaliteit en design. (7020 black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 120071 schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:29:
Heeft iemand de beeldkwaliteit van de Sony W5500 serie al eens vergeleken met de 6000 en 7000/7020 LED serie van Samsung? En zit er nog verschil in beeldkwaliteit tussen de 6000 en 7000/7020 serie? Of is dit echt alleen maar een kwestie van verschil in functionaliteit tussen deze series zoals Samsung doet voorkomen?
Ik heb precies die toestellen vergeleken, ging naar de winkel met het idee dat ik een W5500 zou kopen, maar ben met de Samsung thuisgekomen. De Sony heeft geweldig veel aansluitmogelijkheden en (imho) een iets prettiger bediening, ook iets beter geluid uit de TV zelf. Wel is de kast veel dikker, en de Sony daardoor een stuk logger als je hem - zoals ik - aan de muur wilt hangen waar je er ook nog eens vaak langs loopt. De W5500 heeft een fraai beeld, maar niet zo diep zwart als de Samsung. De kleuren van de Samsung zijn beduidend mooier, en het panel van de Sony is iets langzamer dan de 7-serie van Samsung, ik vond het beeld van de 7020 een fractie scherper bij bewegende beelden. Dat allemaal, icm de geweldige dunte van de Samsung, gaf mij de doorslag (geluid komt uit de Surround set, dus dat maakte me niks uit).

Heb de UE46B7020 inmiddels tijdelijk aangesloten in de slaapkamer, schrok wel wat van de beeldkwaliteit met fabrieksinstellingen - die is gewoon slecht. Heb wat met de instellingen gespeeld, en nu is het veel beter. Het zwart van de TV haalt het net niet bij mijn CRT TV, maar het contrast is zonder meer prima voor een heerlijke bioscoopervaring. Ik zal nog wel wat moeten finetunen aan het beeld, maar dat ga ik wel eens op mijn gemak doen als het scherm eenmaal aan de muur hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

..Appelsap schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:14:
[...]

Ik heb precies die toestellen vergeleken, ging naar de winkel met het idee dat ik een W5500 zou kopen, maar ben met de Samsung thuisgekomen. De Sony heeft geweldig veel aansluitmogelijkheden en (imho) een iets prettiger bediening, ook iets beter geluid uit de TV zelf. Wel is de kast veel dikker, en de Sony daardoor een stuk logger als je hem - zoals ik - aan de muur wilt hangen waar je er ook nog eens vaak langs loopt. De W5500 heeft een fraai beeld, maar niet zo diep zwart als de Samsung. De kleuren van de Samsung zijn beduidend mooier, en het panel van de Sony is iets langzamer dan de 7-serie van Samsung, ik vond het beeld van de 7020 een fractie scherper bij bewegende beelden. Dat allemaal, icm de geweldige dunte van de Samsung, gaf mij de doorslag (geluid komt uit de Surround set, dus dat maakte me niks uit).

Heb de UE46B7020 inmiddels tijdelijk aangesloten in de slaapkamer, schrok wel wat van de beeldkwaliteit met fabrieksinstellingen - die is gewoon slecht. Heb wat met de instellingen gespeeld, en nu is het veel beter. Het zwart van de TV haalt het net niet bij mijn CRT TV, maar het contrast is zonder meer prima voor een heerlijke bioscoopervaring. Ik zal nog wel wat moeten finetunen aan het beeld, maar dat ga ik wel eens op mijn gemak doen als het scherm eenmaal aan de muur hangt.
mooi zo, laat het maar weten als je wat tips hebt voor de settings van deze tv :)
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste