Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:03
Ik overweeg een B6000 46" aan te schaffen en heb daarover de volgende vragen:

-Zoals hierboven al gevraagd : is het beeld van de 6000 en 7000 serie hetzelfde en is het alleen een verschil in functionaliteit.

-Ik wil hem aansluiten op mijn Media center pc en geluid via mijn mediacenter pc op mijn Z5500 (6direct). Ik zag in dit topic echter iets over lip sync. . Is dat een probleem en hoe kun je het oplossen met mijn configuratie (pc en z5500)?

-Is misschien de LE46A786 beter (local dimming)

-Hebben de huidige eigenaren de 100hz aan of uit staan. Ik heb nl nu een le40m71b (100hz) en bij mij staat ie altijd uit omdat de blokjes mij meer storen dan de onscherpe snelle beelden.

Recht tegenover mijn Tv is een groot raam en links van de tv heb ik nog eens 3 grote ramen. Hier staat 's avonds de zon op. Mijn huidige LCD tv heeft niet zoveel last van de refectie van de ramen, hoe zit dat met dit "Utra Clear Panel"

-Is er input lag en merk je er wat van? Ik heb nu een Dell 3008FPW deze zou ook inputlag hebben. Ik merk er echter helemaal niets van.

[ Voor 21% gewijzigd door Henkus op 20-04-2009 08:25 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:48:
bedankt voor de uitleg, geen lypsinc via hdmi, wat als mijn dvd speler via hdmi aangesloten is, dan werkt het toch wel hé? of heb ik het verkeerd voor?
Nee, zoals ik al zeg: dat werkt dus juist niet. Je moet handmatig een delay op je receiver instellen, automatische lipsync via hdmi werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mede tweakers,

Ook mijn oog viel vorige week tijdens een bezoek aan de Media Markt en BCC op de Samsung UE46B7020. Toen ik echter aangaf een fervent voetballiefhebber te zijn,vertelden de medewerkers van Media Markt dat ik dan absoluut voor plasma moest gaan.Dit omdat ik achteraf spijt zou krijgen van deze aankoop,dit terwijl de LCD Samsung stukken duurder is dan de huidige/ komende plasma modellen van Panasonic:de G10/V10.Toch kan ik mij niet voorstellen dat louter niet voetballiefhebbers een LCD scherm aanschaffen.En is het dan misschien raadzaam op de komende Samsung 8000 modellen(200 herz) te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Henkus schreef op maandag 20 april 2009 @ 08:03:
Ik overweeg een B6000 46" aan te schaffen en heb daarover de volgende vragen:

-Zoals hierboven al gevraagd : is het beeld van de 6000 en 7000 serie hetzelfde en is het alleen een verschil in functionaliteit.

-Ik wil hem aansluiten op mijn Media center pc en geluid via mijn mediacenter pc op mijn Z5500 (6direct). Ik zag in dit topic echter iets over lip sync. . Is dat een probleem en hoe kun je het oplossen met mijn configuratie (pc en z5500)?

-Is misschien de LE46A786 beter (local dimming)

-Hebben de huidige eigenaren de 100hz aan of uit staan. Ik heb nl nu een le40m71b (100hz) en bij mij staat ie altijd uit omdat de blokjes mij meer storen dan de onscherpe snelle beelden.

Recht tegenover mijn Tv is een groot raam en links van de tv heb ik nog eens 3 grote ramen. Hier staat 's avonds de zon op. Mijn huidige LCD tv heeft niet zoveel last van de refectie van de ramen, hoe zit dat met dit "Utra Clear Panel"

-Is er input lag en merk je er wat van? Ik heb nu een Dell 3008FPW deze zou ook inputlag hebben. Ik merk er echter helemaal niets van.
Als je wilt gamen op de TV, blijf er dan bij uit te buurt. De 786 heeft inderdaad local dimming, maar wel een stuk minder strak (dun) design.

Bekijk de 6000 eens in de winkel of de global dimming je stoort. Persoonlijk vond ik het een schitterend scherm qua kleur en design.

De dimming en input-lag laten mij echter neigen naar een plasma toch (Pana 46G15 ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkus schreef op maandag 20 april 2009 @ 08:03:

De reflectie van dit toestel is ongeveer hetzelfde zoals de meeste plasma's, een van de weinige nadelen die ik kon opmerken, kan misschien wel storen. Niet dat hij overdreven veel reflecteerd, maar wel meer dan andere lcd series van samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaring met de samsung 46 B7000?
is er input lag bij het spelen van ps3 games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:28:
Hoi mede tweakers,

Ook mijn oog viel vorige week tijdens een bezoek aan de Media Markt en BCC op de Samsung UE46B7020. Toen ik echter aangaf een fervent voetballiefhebber te zijn,vertelden de medewerkers van Media Markt dat ik dan absoluut voor plasma moest gaan.Dit omdat ik achteraf spijt zou krijgen van deze aankoop,dit terwijl de LCD Samsung stukken duurder is dan de huidige/ komende plasma modellen van Panasonic:de G10/V10.Toch kan ik mij niet voorstellen dat louter niet voetballiefhebbers een LCD scherm aanschaffen.En is het dan misschien raadzaam op de komende Samsung 8000 modellen(200 herz) te wachten?
Wat grappig. Ik heb net bij de lokale BCC naar dit scherm staan kijken terwijl Sport 1 HD een voetbaluitzending op had staan. Ik heb heel specifiek gelet op ghosting o.i.d. maar ik kon het niet echt ontdekken. Klinkt dus weer als de gebruikelijke kolder van de MM medewerkers (het lijkt wel of ze daar selecteren op ONdeskundige medewerkers! :D )

Ik moet zeggen dat ik wel erg onder de indruk was van de 7020. Wat een mooie kleuren en zwart is zeker echt zwart. Beter dan de W5500, maar ik vraag me af in hoeverre dat nog opvalt op het moment dat je een van beiden thuis hebt staan en dus geen referentiebeelden meer heb..
Daarnaast vond ik de afstandsbediening er wel een beetje uitzien alsof het voor "my first Samsung" was. heb hier ook al wat mindere opmerkingen over voorbij horen komen.

[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 21-04-2009 16:31 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:21:
[...]

Daarnaast vond ik de afstandsbediening er wel een beetje uitzien alsof het voor "my first Samsung" was. heb hier ook al wat mindere opmerkingen over voorbij horen komen.
haha >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-08 17:46
..Appelsap schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:14:
[...]

... als je hem - zoals ik - aan de muur wilt hangen waar je er ook nog eens vaak langs loopt. ... maar dat ga ik wel eens op mijn gemak doen als het scherm eenmaal aan de muur hangt.
Wat ik dan graag wil weten is: hangt hij echt maar 1,5 cm van de muur? En hoe zit je dan met je stekkers aan de achterkant? Past dat allemaal wel en kom je er ooit nog bij?

Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:41:
heeft iemand ervaring met de samsung 46 B7000?
is er input lag bij het spelen van ps3 games?
Als je nu eens even de moeite neemt om de topics door te lezen had je hier zelf al wel een antwoord op kunnen vinden, in plaats van steeds hetzelfde te vragen in verschillende topics (gezien je posthistory). Zoals ik zelf al aan heb gegeven moet je een lipsync van 100ms instellen op een receiver om het geluid synchroon te laten lopen. In principe is dat dan ook de inputlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 06:48:
[...]mooi zo, laat het maar weten als je wat tips hebt voor de settings van deze tv :)
Een calibratie laat ik niet doen, ik ga eerst zelf op het oog eens wat pielen. Heb nu al even zitten spelen ermee, en er is veel winst te halen, al merk ik dat er niet één instelling is die voor alle gebruik werkt. Zo is het contrast bij de analoge receiver anders dan bij de digitale, en ook weer anders bij aansluiting van een hdmi blu-ray speler of het kijken van foto's van een USB stick. Volgende week ga ik het scherm ophangen, aansluiten op de surround set en goed instellen, dus nader bericht hierover volgt.

Mijn eerste indrukken. Het scherm is heel erg helder, en de kleuren spatten er vanaf. Ik heb die omlaag gedraaid om oversaturatie tegen te gaan, zelfs dan zijn ze nog opvallend. Het contrast is overdag geweldig, zwart is echt zwart. 's Avonds met wat sfeerlicht is het nog steeds indrukwekkend, alleen als ik alle lampen in de kamer uitdoe voor een thuisbios effect zie je wel dat het een LCD scherm is, een hele lichte waas over het zwart heen en lichte backlightbleeding in de hoeken.

Voor wie twijfelt of je er voetbal op kan kijken: het kan - afhankelijk van wat je ervan verwacht. Ik heb een aantal wedstrijden zitten bekijken, ben zelf geen die-hard fan, maar was wel benieuwd naar de snelheid van de TV bij dit soort snel bewegende beelden. Het beeld is behoorlijk strak, maar niet even strak als een CRT beeldbuis - het blijft een LCD scherm. Het 100Hz filter werkt, en geeft een licht zichtbare verbetering. Bij een normale instelling ervan zag ik geen artifacts, alleen bij een aggressieve keuze werden die merkbaar - al moest ik er wel naar zoeken - een enorme verbetering tov de Panasonic TV hiervoor.

Het geluid van de TV zelf is matig, maar veel mag je ook eigenlijk niet verwachten denk ik van een kast die minder dan 3cm dik is. Voor gewone TV programma's net voldoende, maar voor het kijken van films absoluut niet. Met een beetje geluk wordt de Mirage MX 5.1 set deze week nog geleverd, dan is dat probleem ook weer verholpen ;)

Afspelen van media via USB werkt iig prima - tot nu toe slikt ie al mijn divx/xvids moeiteloos, prachtige weergave van mijn foto's - mooie soepele overgang ook naar de volgende foto - en geen problemen met het afspelen van mp3's. Netwerk test volgt nog als ik dat heb aangesloten.

Instellen van de tuners was een fluitje van een cent. Analoog is de kwaliteit redelijk, maar echt mooi is het opblazen van dat signaal naar 46" niet. Dus Alphacrypt met ziggokaart erin, en digitaal genieten maar. Super, binnen 10 seconden alle zenders ingesteld, prachtig beeld, ideaal om info bij de programma's op te kunnen roepen, digitale tv-gids (waar heb ik die htcp eigenlijk nog voor) en het mooiste: zappen met de AB van de TV. Nou ja, mooiste: mijn zoon van 9 zei erover: "hé pap, dat ding is pokke lelijk", en hij heeft groot gelijk. Meteen een Logitech Harmony gekocht, ziet er al beter uit, kan ik meteen de versterker e.d. mee bedienen. Het extra ab-tje in de vorm van een steen of zo is wel grappig en leuk design, handig voor even snel zappen.

De ultradunne ophangbeugel van Samsung is ook binnen, fraai design alleen zal ik daar weinig van zien achter dat grote scherm. Twee grote knoppen voor op de muur, staalkabel aan de TV en ophangen. Staat voor volgende week op het programma.

Zag dat er een update voor de firmware op de site van Samsung staat, heb die erop gezet, zie geen verschil in gebruik behalve dat al mijn instellingen waren verdwenen, dus kon opnieuw beginnen.

Zodra ik meer ervaring ermee heb zal ik meer posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Leon73 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:52:
[...]
Wat ik dan graag wil weten is: hangt hij echt maar 1,5 cm van de muur? En hoe zit je dan met je stekkers aan de achterkant? Past dat allemaal wel en kom je er ooit nog bij?
Heb hem nog niet opgehangen, maar het hele systeem is idd maar 1,5cm dik. Alle aansluitpunten op de TV zitten in een verzonken deel, dus stekkers steken niet naar achteren uit. Ik heb geen enkel snoer dat dikker is dan die 15mm, dus dat zit wel snor. Overigens zit er ook een beugel bij het ophangsysteem die je aan de onderkant vastzet en die je kan in- en uitklappen, zodat het scherm schuin omhoog van de muur kan zetten en zo alles kunt aansluiten als ie al hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:06:
Volgens ik kan afleiden is jasjenl redelijk perfectionistisch
En hier zit nog zo'n perfectionist. Ook ik ben aan het kijken naar een lcd (B6000/B7000 serie, Philips essence). De hoofd redenen zijn dat ik op mijn slaapkamer een andere tv wil hebben (doorschuifprincipe) en ik wil de pc op een hogere resolutie zetten.

Op dit moment heb ik een 32"Philips CRT (laatste generatie). Ook ik heb niet de illusie dat een lcd beter is dan een CRT (en zeker niet dan deze). In mijn ogen zal dit ook nooit gebeuren met de huidige technieken. Omdat ik zelf nooit recht voor het lcd scherm kom te zitten (de bank staat er schuin voor) komt de tv in ieder geval niet te hangen (vind ik bovendien regelrechte onzin). Verder moet de tv beeld geven, ik heb geen behoefte aan lampen (Philips), geluid, netwerk of andere fratsen. Beeld is het enige wat hij hoeft te geven.
Ik zag nog een discussie over het aantal bits dat wordt weergegeven. Nu weet ik niet precies hoe het zit maar volgens mij kunnen bijna alle tv's meer kleuren weergeven dan wordt opgenomen (dus wat is het nut?).

Het wordt in ieder geval een moeilijk besluit. Ik overweeg ook nog om de B6000/7000 te kopen en deze maar gewoon op de slaapkamer te zetten (serieuze optie). Ik ga echt niet zitten te ergeren aan kijkhoeken e.d. Dan gaat hij regelrecht naar de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leon73 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:52:
[...]

Leon
Hij hangt dan inderdaad 1,5 cm van de muur af, de stekkers gaan er gemakkelijk in, aangezien je de beugel naar voren kan halen dmv een poot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Sparks.nl schreef op donderdag 23 april 2009 @ 00:01:
[...]

En hier zit nog zo'n perfectionist. Ook ik ben aan het kijken naar een lcd (B6000/B7000 serie, Philips essence). De hoofd redenen zijn dat ik op mijn slaapkamer een andere tv wil hebben (doorschuifprincipe) en ik wil de pc op een hogere resolutie zetten.

Op dit moment heb ik een 32"Philips CRT (laatste generatie). Ook ik heb niet de illusie dat een lcd beter is dan een CRT (en zeker niet dan deze). In mijn ogen zal dit ook nooit gebeuren met de huidige technieken. Omdat ik zelf nooit recht voor het lcd scherm kom te zitten (de bank staat er schuin voor) komt de tv in ieder geval niet te hangen (vind ik bovendien regelrechte onzin). Verder moet de tv beeld geven, ik heb geen behoefte aan lampen (Philips), geluid, netwerk of andere fratsen. Beeld is het enige wat hij hoeft te geven.
Ik zag nog een discussie over het aantal bits dat wordt weergegeven. Nu weet ik niet precies hoe het zit maar volgens mij kunnen bijna alle tv's meer kleuren weergeven dan wordt opgenomen (dus wat is het nut?).

Het wordt in ieder geval een moeilijk besluit. Ik overweeg ook nog om de B6000/7000 te kopen en deze maar gewoon op de slaapkamer te zetten (serieuze optie). Ik ga echt niet zitten te ergeren aan kijkhoeken e.d. Dan gaat hij regelrecht naar de slaapkamer.
No offence, maar waarom ga je dan niet voor een Plasma TV als je je zo ergert aan de kijkhoek? Net 1 van de sterke punten van een Plasma TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn nieuwe Samsung UE46B7020 geinstalleerd. In 1 2 3 Alles aangesloten en opgestart en wat een beeld. Echt een superscherm dit.

De standaardsettings zijn zoals eerder gezegd niet echt over te spreken, veel te felle onrealistische kleuren. Plaats de kleursetting op film, finetune nog wat andere kleine dingen en wat een weergave. Het diepste zwart dat ik al bij lcd/plasma gezien heb, en het slaat echt niet blauw uit.

Ik heb enorm gelet over het volledige opklaren en dimmen van het scherm, ik heb het opgemerkt maar dit is totaal geen punt, gebeurt heel zelden en is persoonlijk niet echt irritant.

My first samsung afstandsbediening mocht idd wat mooier. Precies gemaakt voor de 3de generatie kijkers. Makkelijk ermee werken is het wel, het lichtje in het donker is ook wel handig.

De vloeiende weergave is zeker goed gedaan, nu was mijn vraag welke 100Hz optie is de beste? (je hebt soepel, standaard,...etc...)

De 7020 is volgens mij een meerwaarde op de 7000. het zwarte is tijdlozer en het rode kleur zal je volgens mij rapper beu zijn. Ook heb ik toch nog staan staren naar de dikte van het scherm... zo plat is hij...

De kijkhoek is beter of mijn vorige samsung 5 serie en of de philips led (vergeleken in de winkel) dus zeker niet slecht. (tenzij je een supergoede kijkhoek wilt natuurlijk. maak het best uit voor jezelf in de winkel.)

De reflectie in mijn woonkamer is ook totaal geen punt meer, ik zat met spotjes aan in de living en zag geen reflectie bij normale beelden. In het donker is het ook een volledig plaatje.
Ook is het handig om het lichtje onderaan het toestel uit te zetten, dit kan sommige kijkers storen.

Het geluid is zoals de meeste lcd's. Goed genoeg, maar ver van goed. voorlopig doe ik het nog zonder suround set en dit is best te doen. Niet dat het niet aan te horen is.

Als iemand supergoede settings weet voor dit toestel mag die het altijd laten weten, al ben ik nu al zeer tevreden met de gefinetunde settings!

Al bij al hoort deze tv hoog aan de top van de huidige lcd/plasma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 01:09:
[...]

Hij hangt dan inderdaad 1,5 cm van de muur af, de stekkers gaan er gemakkelijk in, aangezien je de beugel naar voren kan halen dmv een poot.
Dag Willems,

Binnenkort verhuis ik en ik moet de maten van de aansluitingen doorgeven aan de bouwheer.
Wat ik dus zou doen is: Een gat in de muur maken waar de tv zal bevestigd worden met de nieuwe wallmount van samsung, maar waar maak je dit gat best? (een gat om alle kabels te geleiden)

Al de kabels zitten bevestigd links van de tv maar als ik daar een gat maak komen al de kabels net naast mn voorlopige tv meubel uit (want deze is smaller of het scherm).

Is het mogelijk om dit gat ergens onderaan in de midden achter het scherm te maken?

Graag had ik geweten hoeveel plaats de wallmount nodig heeft, waar je geen gat in de muur kan maken? En tot hoeveel cm onderaan het scherm die plaat weldegelijk komt?

Mijn scherm is een 46"

Het zou mij zeer goed helpen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 01:09:
[...]

Misschien heb ik het gemist en zie ik het over het hoofd, maar waar is deze samsung beugel te krijgen? Of zit dit er standaard bij (zal wel niet...)?

Het moge duidelijk zijn dat ik de tv nog niet heb aangeschaft, maar wil dat wel gaan doen. (46"7020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 00:35:
[...]
Wacht maar tot je 'm een keer in een thuis omgeving ziet, dan zul je wel zien wat ik bedoel.. Want wat ik zie, kun je alleen maar goed beoordelen als je echt vanuit een kijkpositie 100% recht voor de tv begint en dan opzij gaat bewegen. In een winkel zit je nooit zo recht voor de tv als je thuis zult doen en het punt is dat zodra je eenmaal off-axis kijkt het beeld binnen een vrij grote hoek niet zo heel snel veranderd. Het voornaamste wat ik heb proberen duidelijk te maken is dat al bij een hele kleine afwijking van de middenpositie de kijkhoek merkbaar is, hoe minimaal wellicht ook.

Maar om uit te sluiten dat dit een exemplarisch issue is (wat ik niet denk), ga ik binnenkort nog een keer terug naar de winkel om daar te kijken, want volgens de verkoper hadden zij in de winkel niet dezelfde ervaring als ik.
jasejnl: Misschien moet je gewoon blijven zitten waar je zit als je tv aan het kijken bent. Dan zal het je waarschijnlijk niet opvallen.
Het is goed dat je bepaalde zaken aan het licht stelt, maar wat mij betreft klink je wel erg perfectionistisch en is geen enkele tv goed geneog voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terik48
  • Laatst online: 24-06-2022
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 07:00:
Gisteren mijn nieuwe Samsung UE46B7020 geinstalleerd. In 1 2 3 Alles aangesloten en opgestart en wat een beeld. Echt een superscherm dit.

Als iemand supergoede settings weet voor dit toestel mag die het altijd laten weten, al ben ik nu al zeer tevreden met de gefinetunde settings!

Ik gebruik voor de 7020 de volgende settings:
Mode: movie
backlight 8
conrtast 89
brightness 58
sharpness 41
colour 49
tint 50/50

special settings
black tone off
dynamic contrast off
gamma 2
color space auto
huidtint 0
randverbetring off
xvycc off

picture options menu
color tone warm2
formaat 16-9
dig ruis filter auto
hdmi black level normal
filmmode off
blue only mode off
a100hz motion plus standaard

Dit zijn mijn instellingen en ten opzichte van de standaard instellingen die ze van de fabriek hebben meegekregen zijn ze voor mij echt een heel stuk beter. De standaard instellingen waren gewoon te heftig en dienen volgens mij meer als blikvanger in een winkel dan voor thuis gebruik.
Bovendien heb ik de brightness en de backlight behoorlijk opgeschroefd omdat anders de scene,s in het donker verdwijnen in het zwart en de scene,s in het daglicht te grauw zijn. Dit is nu verdwenen en geeft afhankelijk van de opname,s geweldige beelden weer.
Ik ben overigens nog niet bekent met alle functies en effecten van bepaalde instellingen.
Misschien hier en daar nog wat fine tunen.

Wel is mij ook de kijkhoek opgevallen. Recht voor de tv is alles perfect echter als ik iets scheef voor de tv zit worden de kleuren echt behoorlijk fletser. Dat scheelt echt veel en heb je het gevoel dat je niet meer naar een highend lcd zit te kijken.

Al met al geeft deze LCD wel een ongelooflijk mooi beeld met prachtig mooi zwart en mooie kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:54:
[...]

jasejnl: Misschien moet je gewoon blijven zitten waar je zit als je tv aan het kijken bent. Dan zal het je waarschijnlijk niet opvallen.
Het is goed dat je bepaalde zaken aan het licht stelt, maar wat mij betreft klink je wel erg perfectionistisch en is geen enkele tv goed geneog voor je...
Ik vind het toch wel van de zotte dat je maar met één persoon optimaal naar zo'n scherm als dit zou kunnen kijken... Als 3 personen op een driezitsbank al niet gelijkwaardig beeld kunnen ervaren, vind ik dit niet echt een minor issue...
Er was wel een tv waar ik tevreden over was qua beeld, namelijk mijn oude CRT. Alleen had ik nu ivm een gewijzigde situatie in mijn huiskamer toch een flatscreen nodig.
terik48 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:38:
Wel is mij ook de kijkhoek opgevallen. Recht voor de tv is alles perfect echter als ik iets scheef voor de tv zit worden de kleuren echt behoorlijk fletser. Dat scheelt echt veel en heb je het gevoel dat je niet meer naar een highend lcd zit te kijken.
Dat bedoel ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op donderdag 23 april 2009 @ 15:32:
[...]
Ik vind het toch wel van de zotte dat je maar met één persoon optimaal naar zo'n scherm als dit zou kunnen kijken... Als 3 personen op een driezitsbank al niet gelijkwaardig beeld kunnen ervaren, vind ik dit niet echt een minor issue...
Er was wel een tv waar ik tevreden over was qua beeld, namelijk mijn oude CRT. Alleen had ik nu ivm een gewijzigde situatie in mijn huiskamer toch een flatscreen nodig.

[...]
Dat bedoel ik...
Sorry hoor maar als je nu CRT schermen begint voor te nemen voor de LCD/PLASMAS van nu ben je echt slecht bezig. Ok ze hebben nog kleine gebreken maar dat is een fiets met een auto vergelijken.

Het beeld van een gewone crt is zooo onscherp, je ziet elke pixel, ik begrijp niet waar je het haalt.

Ok de kijkhoek kan misschien beter zijn, maar dan zit je op een lelijk scherm te kijken met zichtbare pixels omg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:47:
[...]

Sorry hoor maar als je nu CRT schermen begint voor te nemen voor de LCD/PLASMAS van nu ben je echt slecht bezig. Ok ze hebben nog kleine gebreken maar dat is een fiets met een auto vergelijken.

Het beeld van een gewone crt is zooo onscherp, je ziet elke pixel, ik begrijp niet waar je het haalt.

Ok de kijkhoek kan misschien beter zijn, maar dan zit je op een lelijk scherm te kijken met zichtbare pixels omg :p
Het is wel duidelijk dat je geen idee hebt wat voor CRT ik had... Als je dat namelijk wel zou weten, zou je niet dit soort opmerkingen plaatsen. Iedereen die bij mij thuis kwam toen ik mijn gecalibreerde Loewe CRT (gekocht in het jaar 2000, heeft destijds 4000 gulden gekost) nog had, merkte altijd op dat ie zo'n opvallend mooi scherp beeld gaf bij tv uitzendingen. Die opmerkingen kreeg ik ook van mensen die een high-end plasma scherm van Fujitsu waren gewend, dus die hadden wel kijk op dit soort dingen.
Natuurlijk kan ie geen HD weergeven, maar eerlijk gezegd maakte me dat niet zo heel veel uit, want de meeste TV uitzendingen zijn toch nog SD en daarin was ie veruit superieur aan welke LCD of Plasma dan ook. En voordat iemand nu hier gaat opmerken dat een flatscreen ook veel groter is: in mijn opstelling thuis is dat ook geen argument, want mijn CRT stond qua beeldscherm dusdanig veel dichterbij dan mijn LCD nu, dat qua beleving de grootte van het beeld niet veel verschilde.

En overigens vind ik HD uitzendingen met mijn huidige kijkafstand (ruim 3 meter) er op een 40 inch LCD niet bijster veel mooier uit zien dan SD. Bekijk ik het op mijn projectiescherm van 2 meter breed, dan is het natuurlijk wel een heel ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forums.cnet.com/52...adID=338500&tag=mncol;txt

ik heb deze settings nu overgenomen.
(ik zie dat veel dingen hetzelfde zijn zoals de jouwe terik48)

Het beeld is zeer natuurlijk nu maar iets naar de te fletse kant: geen diepe zwarten en iets te wazig.
Maar als je HDMI black ipv normaal naar laag verzet verbeterd het beeld 2x zoveel beter.

Het beeld is veel scherper en je hebt enorm diep zwart die de heldere kleuren niet te niet doen. gewoon een beter contrast (waar deze tv zeer goed in is) gecombineerd met natuurlijke huid en voorwerp kleuren.

Jasjenl en terik48 probeer anders eens dit verschil en geef jullie meningen eens hier over.

Ik vind als je dit niet doet, kon je evengoed een tv met superlaag contrast nemen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de samsung 7020 aangeschaft. Mijn ervaringen:

Voor:

Uitstekend contrast
Geweldige kleuren, helderder witwaarden dan de pana plasma's voor mijn ervaring toen ik moest kiezen. TV ondersteunt XvYCC 4:2:2 en 4:4:4 (deze moet je hebben voor hdmi 1.3), full RGB en limited.
Dun, design is fantastisch
Interne refreshrate van 120hz geeft flikkervrij 24p beeld itt de G serie van panasonic, dan kun je beter voor de v serie kiezen die refresht internally op 96 hz.
Goede onboard media support, je kunt de tv ook echt goed gebruiken om foto's op te bekijken door DLNA, flickr en de onboard slideshow features.
Geen overscan afwijking.
Enorm laag stroomverbruik, ik heb em nu gemeten op 92W gemiddeld over een uur bij normale afstelling.(heb een 46" )

Nadelen:

-Meedimmen in donkere scenes, echter is het wel beter als het scherm dit doet dan wanneer je dit uitzet want dan zien de zwartwaardes er gewoon slecht uit in het donker.
-Scherm met 720p 2.35:1 content minder goed dan fullscreen content of 1080p 2.35 of fullscreen. Hij dimt met 720p 2.35:1 niet altijd mee. Waar dit nou aan ligt is me nog steeds een raadsel. Gebruik firmware 1006.
-24p content op 60hz bekijken geeft meer fouten bij de interpolatie van 100hz motionplus in mijn ervaring. Dus zet je pc op 24p als je MKV's gaat bekijken want die zijn bijna altijd 24p en dan heb je dus geen last van 3:2 pulldown.
- Vind de tv stuk minder in donkere scenes dan in heldere omdat ik zwartdetail op donker heb gezet omdat ik het helemaal uit niet goed genoeg zwart vind. Je verliest hierdoor wel ietwat shadow detail.
-100hz motionplus interpolatie niet altijd foutloos als je em te hoog zet.
-Backlight verhogen geeft de set meer pop maar verlept tegelijkertijd de zwartwaarden. Dit is een concessie die je doet doordat je geen local dimming hebt op deze set. Je zult daarom de backlight tussen 5 en 7 moeten zetten vind ik om een goede balans te houden tussen heldere stukken en acceptabele zwartwaarden.

Als je zoekt naar een dunne tv met een strak design is deze set tot OLED schermen komen een goed alternatief. Als je een wat ruimere portomonnee hebt en je de dikte vd set niet uitmaakt zou ik gaan voor een local dimming lcd. Ik heb de set door een foutje in de catalogusprijs een stuk goedkoper opgepikt. Ze moesten leveren voor de lagere prijs. Succes met de keus, ik ben niet meer zo vaak op t forum maar ik wilde toch even mijn ervaring posten.

PS: Ik vind die settings van CNET persoonlijk helemaal niet mooi.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:47:
[...]

Je mag hier komen kijken en je lcd er naast komen zetten. Mijn CRT verslaat hem op alle fronten behalve de hoge resolutie die ik voor de pc nodig heb.

Edit: verkeerde quote

[ Voor 62% gewijzigd door Sparks.nl op 23-04-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
CobraX schreef op donderdag 23 april 2009 @ 01:39:
[...]

No offence, maar waarom ga je dan niet voor een Plasma TV als je je zo ergert aan de kijkhoek? Net 1 van de sterke punten van een Plasma TV.
Ehh tja ik quote even van de Panasonic site:

TX-P42G10 (hij moet wel dvb-c hebben en CI+ trouwens)

Geschat energieverbruik: 340W
Gemiddeld energieverbruik: 200W

Samsing 40B7000:
Energie verbruik tijdens werking: 140W

Antwoord genoeg?

EDIT: Ik zie net dat de ondersteunde resoluties voor de pc ook niet voldoen. Ik heb een tijdje geleden eens naar de nadelen gekeken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik al niet meer precies weet wat het was, maar plasma viel snel af.

[ Voor 87% gewijzigd door Sparks.nl op 23-04-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Sparks.nl schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:14:
[...]

Ehh tja ik quote even van de Panasonic site:

TX-P42G10 (hij moet wel dvb-c hebben en CI+ trouwens)

Geschat energieverbruik: 340W
Gemiddeld energieverbruik: 200W

Samsing 40B7000:
Energie verbruik tijdens werking: 140W

Antwoord genoeg?
Hij is ook wel 2" groter hé. Dus logisch dat hij iets meer verbruikt. Maar je hebt gelijk, zelfs bij een gelijke grootte zou de LED LCD minder verbruiken. De Samsung 40UEB7000 is dan ook nog eens 361 euro duurder dan de Panasonic TX-P42G10E. Lijkt me wel eventjes te duren vooraleer je dat prijsverschil eruit gehaald hebt dankzij het lagere verbruik. Mja achteraf niet komen klagen als je voor de LCD gaat en een slechte kijkhoek hebt hé. You can't have the best of both worlds. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Sparks.nl schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:09:
[...]
Je mag hier komen kijken en je lcd er naast komen zetten. Mijn CRT verslaat hem op alle fronten behalve de hoge resolutie die ik voor de pc nodig heb.
Ik begrijp deze reactie op mijn post niet helemaal? Ik zeg toch ook juist dat ik mijn CRT op diverse vlakken beter vond dan de huidige LCD die ik heb staan? Waarom zou ik dan met jouw CRT moeten vergelijken?

Overigens is het stroomverbruik verschil voor mij totaal geen doorslaggevend punt geweest. Het is leuk dat ie weinig stroom verbruikt, maar ik heb toch natuurstroom en in dat opzicht ben ik dus feitelijk al milieuvriendelijk qua stroomverbruik. Waar ik zuinig kan zijn op stroom zonder concessies te doen, doe ik dat. Zo heb ik geen enkele gloeilamp meer in de huiskamer, maar alleen spaar-, led- en een paar halogeen lampen. Maar anderzijds is bij apparaten waar ik waarde hecht aan de prestaties het stroomverbruik voor mij een ondergeschikte eigenschap. Ik heb een subwoofer staan die max iets van 1000 watt stroom verbruikt en minimaal continue 25 watt 24/7, een eindversterker die een max stroomverbruik van 1800 watt heeft en zo nog een paar apparaten die niet bijster zuinig zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door jasjenl op 23-04-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
jasjenl schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:47:
[...]

Ik begrijp deze reactie op mijn post niet helemaal? Ik zeg toch ook juist dat ik mijn CRT op diverse vlakken beter vond dan de huidige LCD die ik heb staan? Waarom zou ik dan met jouw CRT moeten vergelijken?

Overigens is het stroomverbruik verschil voor mij totaal geen doorslaggevend punt geweest. Het is leuk dat ie weinig stroom verbruikt, maar ik heb toch natuurstroom en in dat opzicht ben ik dus feitelijk al milieuvriendelijk qua stroomverbruik. Waar ik zuinig kan zijn op stroom zonder concessies te doen, doe ik dat. Zo heb ik geen enkele gloeilamp meer in de huiskamer, maar alleen spaar-, led- en een paar halogeen lampen. Maar anderzijds is bij apparaten waar ik waarde hecht aan de prestaties het stroomverbruik voor mij een ondergeschikte eigenschap. Ik heb een subwoofer staan die max iets van 1000 watt stroom verbruikt en minimaal continue 25 watt 24/7, een eindversterker die een max stroomverbruik van 1800 watt heeft en zo nog een paar apparaten die niet bijster zuinig zijn.
Excuus ik had de verkeerde quote ;)
Ik vond altijd al dat de knoppen op een rare plaats zitten hier. Zal wel aan mij liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sparks.nl op 23-04-2009 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:54:

Het beeld is zeer natuurlijk nu maar iets naar de te fletse kant: geen diepe zwarten en iets te wazig.
Maar als je HDMI black ipv normaal naar laag verzet verbeterd het beeld 2x zoveel beter.

Het beeld is veel scherper en je hebt enorm diep zwart die de heldere kleuren niet te niet doen. gewoon een beter contrast (waar deze tv zeer goed in is) gecombineerd met natuurlijke huid en voorwerp kleuren.

Jasjenl en terik48 probeer anders eens dit verschil en geef jullie meningen eens hier over.

Ik vind als je dit niet doet, kon je evengoed een tv met superlaag contrast nemen, niet?
Die HDMI black setting is niet zozeer een keuze die je naar eigen smaak kunt maken, als wel een instelling die je goed of fout kunt hebben staan. Naar ik begrepen heb heeft dit te maken met wat voor kleurbereik de bron heeft. Als ik mijn bluray speler aansluit, kan ik deze setting niet eens veranderen en staat hij fixed op normaal, wat er bij bluray ook gewoon goed uit ziet. Bij het bekijken van mijn UPC box kan ik deze setting echter wel veranderen en staat hij standaard al op laag. Als je hem hierbij op normaal zit, wordt het zwart veel te licht en dit zou dus voor de UPC box de verkeerde instelling zijn. Volgens mij komt dit omdat even simpel uitgelegd het absolute zwartpunt bij het signaal dat de UPC box uitstuurt op een andere waarde begint dan bij een bluray. Ik vond deze post over deze setting. Dit is dus geen instelling waarmee je iets kunt tweaken, hooguit een setting die je voor een bepaalde bron 'verkeerd' kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, maar wat bedoel je met verkeerd instellen? Dat normaal zowiezo verkeerd is en laag, goed? Ik kan niet helemaal volgen.
ik ondervind gewoon dat het een enorm verschil uitmaakt in black level. ik heb deze op laag gezet en dan backlight van 5 naar 8 om iets meer schaduwdetail te hebben. Beeld is veel scherper en zwart veel dieper (scheelt enorm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terik48
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:54:

[Ik ben ook gaan werken vanuit de settings van de link die jij noemt. (met dank aan Jasjenl voor het verwijzen naar deze link.)
Ik ervaar het zelfde wat jij hebt (denk ik) alleen kan ik mijn hdmi Black niet wijzigen want die staat gefixeerd op normaal. Daarom heb ik dit opgevangen met de backlight en de helderheid. Bovendien heb ik de witbalans settings niet overgenomen. Wel geprobeerd maar het werd een beetje gelig.
Misschien moet ik nog wat fine tunen maar over het algemeen is het gewoon een schitterend beeld met vreselijk mooie kleuren. Alleen de donkere scene,s worden soms te donker aangezet (kunstmatig). Dan is het net of zo donker is dat alles verdwijnt in het zwart. Hier moet ik nog wat zien te verbeteren.

Ben overigens wel benieuwd wat een callibraite nu doet. Gaat deze de kleuren daadwerkelijk veranderen of zo, want anders zou je denken dat je dat wel met je settings zou kunnen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 06:58:
Ok, maar wat bedoel je met verkeerd instellen? Dat normaal zowiezo verkeerd is en laag, goed? Ik kan niet helemaal volgen.
ik ondervind gewoon dat het een enorm verschil uitmaakt in black level. ik heb deze op laag gezet en dan backlight van 5 naar 8 om iets meer schaduwdetail te hebben. Beeld is veel scherper en zwart veel dieper (scheelt enorm)
Wat ik bedoel met verkeerd of goed is: het hangt af van het soort signaal dat de bron uitstuurt. Meer info hierover kun je in die link die ik gaf vinden. Bij de ene bron is normaal de juiste keuze, bij de andere bron is laag de juiste keuze. En sowieso kun je het alleen bij bronnen kiezen die RGB uitsturen. Een bluray speler stuurt geen RGB uit, dus daar kun je de keuze al niet eens maken. Als je daar het idee hebt dat de instelling niet correct is, zul je dat waarschijnlijk dmv een instelling in je bron apparaat moeten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep,

wat wel waar is, wanneer ik hem op laag zet, heb je ongeziene zwartwaarden (dieper nog of de kuro) maar verlies je wel detail in de schaduw/zwartgebieden. Ik heb nu backlight opgekrikt toch 10 (maximum) en nu valt dit al wat beter mee. (al is het beeld nog steeds zeer zwart) en wit is ook echt wit, wat ik ook goed vind.

Njaja dit scherm verschilt veel van beeld, hoe je het insteld, gewoon properen naar smaak te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 17:27:
Yep,

wat wel waar is, wanneer ik hem op laag zet, heb je ongeziene zwartwaarden (dieper nog of de kuro) maar verlies je wel detail in de schaduw/zwartgebieden. Ik heb nu backlight opgekrikt toch 10 (maximum) en nu valt dit al wat beter mee. (al is het beeld nog steeds zeer zwart) en wit is ook echt wit, wat ik ook goed vind.
Ik vraag me toch wel af wat voor omgevingslicht jij hebt, want dieper zwart dan de Kuro geeft deze tv toch echt niet... zet maar eens een volledig zwart scherm op en doe het licht in je kamer uit, dan kun je pas beoordelen wat het diepste zwart is dat deze tv kan geven. Dat ie misschien extreem hoog contrast lijkt weer te geven als je de backlight helemaal op max zet, zoals jij nu doet, komt meer doordat je het beeld zo fel hebt staan dat alles wat donker is veel donkerder lijkt dan het is, omdat je dus er zulk extreem fel wit tegenover zet. Ik krijg echt pijn aan m'n ogen van het felle beeld als ik een tv zo instel zoals jij nu omschrijft, dat is toch niet prettig kijken meer in een huiskamer met normale achtergrondverlichting? Of woon jij soms in de Mediamarkt ;)
Njaja dit scherm verschilt veel van beeld, hoe je het insteld, gewoon properen naar smaak te doen.
Daarom ga ik 'm dus nog laten calibreren, want de instellingen moeten, tot op zekere hoogte, niet bepaald worden door smaak maar moeten gewoon correct volgens de vastgelegde normen zijn. Pas dan kan ik ook definitief beoordelen wat deze tv kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzw2
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 08:33
Ik sta op het punt een 6000 of 7000 aan te schaffen maar zit nog erg te twijfelen tussen die twee. Het prijsverschil is zo groot dat ik me afvraag of de extra DLNA en internetfunctie dit wel waard zijn. Voor het prijsverschil kan ik ook een HDX1000 NMT kopen. Kan je met de DLNA functie net zo veel als een HDX? (muv van de harde schijf natuurlijk) Heeft iemand ervaring met het afspelen van diverse filmformaten via de DLNA functie? (dus niet via USB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

rzw2 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 19:14:
Ik sta op het punt een 6000 of 7000 aan te schaffen maar zit nog erg te twijfelen tussen die twee. Het prijsverschil is zo groot dat ik me afvraag of de extra DLNA en internetfunctie dit wel waard zijn. Voor het prijsverschil kan ik ook een HDX1000 NMT kopen. Kan je met de DLNA functie net zo veel als een HDX? (muv van de harde schijf natuurlijk) Heeft iemand ervaring met het afspelen van diverse filmformaten via de DLNA functie? (dus niet via USB)
Ik zou nooit primair voor de extra functies die 7000 kiezen. Het nadeel van het gebruik maken van de interne mediaplayer is namelijk ook dat je een heleboel settings niet meer kan kiezen die je bij het gebruik van een bron aangesloten op HDMI wel kan. Daarnaast lijkt me zo'n losse mediabox ook een stuk flexibeler en zal die nog veel meer kunnen. Voor af en toe eens wat dingen bekijken is de media functionaliteit van de tv wel leuk, maar voor serieus gebruik zou ik toch voor een andere oplossing gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog een vraagje voor de HDMI aansluiting. je hebt 1 2 3 4 aansluitingen, bij 1 staat 1 (DVI). Dit veranderd toch niet de beeldweergave bij een aansluiting van mijn digibox hé? deze werkt even goed als de andere hdmi aansluitingen? toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Appelsap schreef op woensdag 22 april 2009 @ 23:00:
[...]

Heb hem nog niet opgehangen, maar het hele systeem is idd maar 1,5cm dik. Alle aansluitpunten op de TV zitten in een verzonken deel, dus stekkers steken niet naar achteren uit. Ik heb geen enkel snoer dat dikker is dan die 15mm, dus dat zit wel snor. Overigens zit er ook een beugel bij het ophangsysteem die je aan de onderkant vastzet en die je kan in- en uitklappen, zodat het scherm schuin omhoog van de muur kan zetten en zo alles kunt aansluiten als ie al hangt.
Appelsap, ik had graag geweten wat de mogelijkheid is om een gat in de muur te maken achter de tv om naar beneden via de muur te geleiden.

Ik heb een wallmount op bestelling maar ik weet de afmetingen hier niet van.
Ik moet de juiste maten doorgeven in mijn nieuwbouw woning en dit moet redelijk precies zijn.

mijn tv meubel nu is net iets smaller of de tv, dus als ik de aansluiting aan de zijkant van de tv doe dan kom ik naast mijn meubel uit.

Kan ik de kabels geleiden van de zijkant van de tv naar de onderkant/midden? en deze dan via de muur naar beneden geleiden?

Hoeveel plaats is er tussen de bevestigings plaat en tussen de uiteindelijke rand van het toestel?

Zit deze plaat plat op de muur of zit daar nog 1.5cm achter?

graag wat meer info, ondertussen hoop ik dat ik de bevestiging vlug ontvang!

groeten

EDIT:

Na een foto te vinden van de ophanging, leid ik er uit af dat je alleen 2 pinnen in de muur moet bevestigen, die plaat aan de tv monteren en zo de tv ophangen? kan dit? zit de onderkant van het scherm dan tegen de muur? waar kun je allemaal een gat maken in de muur om de draden naar beneden te geleiden?

FOTO: (lukt niet met image)

http://www.comet.co.uk/sh...ight-_-samsung7seriesPage

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Op AVForums.com is nu een review verschenen die naar mijn mening perfect de sterktes en zwaktes van de nieuwe Edge LED tv's beschrijft. Zeer interessant leesvoer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep ben er wel overall mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Oei, die breakout kabeltje zijn toch echt wel onacceptabel. Wanneer je component en SCART kabels van goede kwaliteit hebt gaat je signaal naar de klote vanwege zo'n cheap-ass kopelstukje van Samsung.

Ik denk ook dat gezien het gewicht van mijn component en SCART kabels het koppelstukje er makkelijk uit zal vallen. Ze hangen ook nog eens naar beneden waardoor er mechanische stress op het koppelstukje komt. Het koppelstukje ziet er fragiel uit waardoor een draadbreuk snel gemaakt zal zijn.

Goh, dit valt me echt tegen van Samsung. Wie verzint dit soort slechte oplossingen?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

ari3 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 23:04:
[...]
Oei, die breakout kabeltje zijn toch echt wel onacceptabel. Wanneer je component en SCART kabels van goede kwaliteit hebt gaat je signaal naar de klote vanwege zo'n cheap-ass kopelstukje van Samsung.

Ik denk ook dat gezien het gewicht van mijn component en SCART kabels het koppelstukje er makkelijk uit zal vallen. Ze hangen ook nog eens naar beneden waardoor er mechanische stress op het koppelstukje komt. Het koppelstukje ziet er fragiel uit waardoor een draadbreuk snel gemaakt zal zijn.

Goh, dit valt me echt tegen van Samsung. Wie verzint dit soort slechte oplossingen?
Tja, ik denk dat je weinig keus hebt bij zo'n platte tv. Aangezien het scherm zelf nog geen 3 cm dik is, is het bijna onmogelijk om zo'n dikke connector als scart daarin kwijt te kunnen. Ze hadden wellicht dan beter voor een losse box met aansluitingen kunnen kiezen, zoals bijv. Philips, Pioneer en Panasonic met sommige modellen doen. Dan kun je het scherm zelf ook plat houden en toch ruimte hebben voor alle soorten aansluitingen op die externe box.

Ik heb overigens vandaag eens de nieuwe firmware die van de Samsung site te downloaden is op mijn 7020 gezet, wat verder probleemloos en vlotjes verliep. Maar ik merk geen verschil in opties of instellingen, dus ik vermoed dat de update vooral met de internet of multimedia mogelijkheden te maken heeft, functies die ik nu nog niet gebruik. Ik was na de upgrade trouwens niet al mijn instellingen kwijt, de enige instelling die ik weer terug moest zetten was de menutaal (stond weer op engels en die had ik zelf op nederlands gezet), alle andere instellingen die ik voor de upgrade veranderd had stonden nog hetzelfde.

[ Voor 21% gewijzigd door jasjenl op 26-04-2009 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:26:
Ik had nog een vraagje voor de HDMI aansluiting. je hebt 1 2 3 4 aansluitingen, bij 1 staat 1 (DVI). Dit veranderd toch niet de beeldweergave bij een aansluiting van mijn digibox hé? deze werkt even goed als de andere hdmi aansluitingen? toch?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HDMI-DVI poort is inderdaad ook gewoon een normale HDMI-poort, die beelden van een HDMI-bron evengoed zal ontvangen als de andere. Enige verschil is dat hij voor DVI ook een geluidsinput heeft en je waarschijnlijk PC-modus erop kunt activeren, maar da's allemaal niet van belang als je hem voor een HDMI-apparaat gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 11:01:
[...]

De HDMI-DVI poort is inderdaad ook gewoon een normale HDMI-poort, die beelden van een HDMI-bron evengoed zal ontvangen als de andere. Enige verschil is dat hij voor DVI ook een geluidsinput heeft en je waarschijnlijk PC-modus erop kunt activeren, maar da's allemaal niet van belang als je hem voor een HDMI-apparaat gebruikt.
ok bedankt, dit wou ik weten

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
jasjenl schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:16:
Op AVForums.com is nu een review verschenen die naar mijn mening perfect de sterktes en zwaktes van de nieuwe Edge LED tv's beschrijft. Zeer interessant leesvoer hier.
Is dit ook van toepassing op de LED LCD B70x0 reeks? Die auto-dimming feature lijkt mij the worst TV feature EVER. En jij kan daarmee leven?
Dat er hier nog eens 1 iemand durft zeggen dat de TV natuurlijke kleuren produceert. De rechtse persoon (de link manueel kopiëren en plakken als erop klikken niet werkt) heeft meer weg van een tomaat dan van een mens. Nog eventjes quoten:

But this LCD TV will never look accurate due to these flaws.

En dan ook nog die screen uniformity issues. :( Als ik dat zo allemaal lees, lijkt Edge LED dimming wel crap en is local LED dimming the only way to go als het een LED LCD scherm moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:46

Ethirty

Who...me?

Ik had de B6000 ook hoog op mijn shortlist staan, maar na het lezen van de review is bij mij de twijfel toegeslagen. Ik heb dit weekend vrij uitgebreid de B6000 in de praktijk gezien en daar leek het wel mee te vallen, maar een scherm dat na ISF calibratie zo veel afwijkt van de ingestelde waardes :(

Ik kan uberhaupt nog niet helemaal bevatten hoe een meting wel goede waardes oplevert en het er in de praktijk niet uitziet.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
CobraX schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:36:
[...]

Hij is ook wel 2" groter hé. Dus logisch dat hij iets meer verbruikt. Maar je hebt gelijk, zelfs bij een gelijke grootte zou de LED LCD minder verbruiken. De Samsung 40UEB7000 is dan ook nog eens 361 euro duurder dan de Panasonic TX-P42G10E. Lijkt me wel eventjes te duren vooraleer je dat prijsverschil eruit gehaald hebt dankzij het lagere verbruik. Mja achteraf niet komen klagen als je voor de LCD gaat en een slechte kijkhoek hebt hé. You can't have the best of both worlds. ;)
Ik moet zeggen dat ik qua schermgrootte eigenlijk ook zit te kijken naar 32" of 37", optioneel 40" maar dat is dan ook echt de grens. Alles groter dan 40" vind ik echt veel te groot. Hierdoor vallen al een aantal schermen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:05:

Ik had de B6000 ook hoog op mijn shortlist staan, maar na het lezen van de review is bij mij de twijfel toegeslagen. Ik heb dit weekend vrij uitgebreid de B6000 in de praktijk gezien en daar leek het wel mee te vallen, maar een scherm dat na ISF calibratie zo veel afwijkt van de ingestelde waardes :(

Ik kan uberhaupt nog niet helemaal bevatten hoe een meting wel goede waardes oplevert en het er in de praktijk niet uitziet.
Ikzelf vind persoonlijk dat de kleuren veel mooier weergegeven worden van de 7020 tov de pioneer die wat fletser/saaier zijn (ok ze zijn theoretisch natuurgetrouwer, etc...). Ik zet het beeld zeker niet op dynamic want dan zijn de kleuren veel te krachtig en onnatuurlijk. Goede settings kan je hierboven lezen.

Het enige echte minpunt van deze tv is dus de auto dimming. Let wel op mijn vrouw merkt dit nooit op (en zo zullen er wel nog velen zijn). Als je deze tv ziet spelen naast gelijk welke andere lcd/plasma in de winkel, merk je direct op dat dit een andere standaard is, daar is geen twijfel over mogelijk, let gewoon op de details die hier vermeld zijn op het forum en kijk of je er kunt mee leven of niet.

Bekijk goed scenes die in 1 camera veeg van licht naar donker gaan of omgekeerd, dan zie je best het dimming / opklarings effect. Maar ik zeg het, niet iedereen ergert zich eraan, en bij sommige zenders/afleveringen ga je dit zelden merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het gaat me nog niet eens zo zeer om de local dimming, hoewel ik dat wel duidelijk zag. Het is meer dat mensen er kennelijk zelfs gecalibreerd uit zien als halve tomaten.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Die auto-dimming is vooral duidelijk te zien in dit filmpje rond 4:50.

De witte rechthoek in het midden zou moeten knipperen en de buitenste witte lijnen zouden stabiel en altijd even wit moeten blijven. Maar door die auto-dimming knipperen de buitenste witte lijnen gewoon mee. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
mb0ng0 waarom heb je voor de B7020 gekozen en niet voor de 9 reeks? Die heeft toch local LED dimming nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel het zit zo, mijn vader werkt in klein computer-tv-audio-video zaak.
1 jaar geleden heb ik daar mijn samsung 5serie gekocht en nu was er een belangrijke klant die destijds 3 stuks daarvan gekocht had en 1 is daar recent van kapot gegaan. Daarom deden ze beroep op mijn tv, en ik was dus verplicht om mijn nieuwe tv daar dan ook aan te kopen. (ik mocht een andere kiezen, betere mits opleg.)

En mijn keuze was gemaakt voor de 956 local dimming led serie. Maar jammer genoeg konden ze deze niet meer verkrijgen. Ik heb nog getwijfeld om voor de panasonic plasma te gaan. maar ik vond het beeld te saai, en vergeleken met de samsung, sprong die er echt uit. En dan hebben we het nog niet over de design, daar zal het iedereen wel mee eens zijn dat de samsung daar hoog bovenuit komt.

Natuurlijk was dit toestel 2de keus, maar je hebt er wel een superplat design mee bovenop (zal handig zijn in mijn nieuwe woonst om aan de muur te hangen.)
En nu nog zelf met dat fenomeen, kan ik geen beter toestel bedenken die voorlopig op de markt is. (buiten de pioneer, maar daar moest ik direct al een seround set bij aanschaffen + een voet om nog maar een paar maand meer te gebruiken) dus die onkosten waren er ook teveel aan. + vind ik het beeld van een kuro er ietsjes saaier uit zien. bij mij mag het wit echt wel wit zijn en niet grauw. kleuren moeten niet knallen, maar flets zie ik ook niet graag.

Daarom dus mijn keuze naar deze tv.
Ik heb nu ganse avond nog eens goed gelet op de dimming factor en echt, geen enkele keer stoorde het. Ik denk dat het meer stoort bij echt donkere films. die veel wisselende effecten hebben.
En ook het fenomeen dat ze daar uitleggen met de randen die meeknipper is totaal correct, maar:
1: zo een beelden, of zelf gelijkaardige kom je zelden of nooit tegen bij gewoon gebruik
2: iedere lcd heeft daar last van, alleen deze wat meer. (plasma minder of niet).

Het feit van dat dimmen is zeker goed dat dit tersprake komt in de reviews, zodat de kandidaat kopers niet voor een verrassing staan als ze hun toestel kopen, maar dit feit is echt overdreven uitvergroot. Je moet echt het scherm een paar dagen gebruikt hebben om een oordeel te vellen. En als je echt intens naar een film of programma kijkt, en niet naar de details van kleuren/schakeringen/vlotheid van het beeld, dan ga je dit zelden of nooit opmerken.

Echt moeilijk, iemand die op voorhand weet dat hij zich hier zal op fixeren, koop dan het scherm beter niet. Iemand die toch enorm mooi beeld belangrijk vind, op details let, maar niet alleen naar gecalibreerde schermen wil kijken en scherp beeld wil met mooie contrasten en diepe zwartwaarden + het prachtige design, dan is dit wel het scherm dat je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Mijn 7020 gaat binnenkort gecalibreerd worden, ik zal hier dan nog wel laten weten of dat resultaat overeenkomt met wat er in die review gezegd wordt mbt de kleuren na calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
jasjenl schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:32:
Mijn 7020 gaat binnenkort gecalibreerd worden, ik zal hier dan nog wel laten weten of dat resultaat overeenkomt met wat er in die review gezegd wordt mbt de kleuren na calibratie.
Ik ben heel benieuwd. Ik moet zeggen dat ik na het lezen van de review wel erg twijfel. Ik dacht voor de 6 of 7 serie te gaan. Nu ben ik toch nog aan het kijken naar 42" panels. Ik overweeg voor de Panasonic G10 of G15 Plasma alsnog of misschien een essence of 96x4 serie tv van Philips. Ik ben zelf heel erg benieuwd wat de Philips tv's gaan doen. Ik heb de 9603 en 9613 gezien en daar was ik echt niet van onder de indruk (vond ze een erg slechte kijkhoek hebben en ik bleef het gevoel hebben dat ik "iets" miste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terik48
Ben reuze benieuwd wat de calibratie gaat brengen en wat deze gaat kosten.
Blijf dit aandachtig volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:47
Even een vraagje. Ik ben aan't kijken voor een nieuwe TV en ik ben eruit maar twijfel nog tussen de UE46B6000 en de UE46B70(02)0. Het enige verschil tussen de 2 is dat de 7000 reeks extra multimedia toepassingen heeft? Maar qua beeld zijn ze identiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb je goed gezien.

Ik heb de 7020 gekozen omdat hij extra functies heeft die later goed van pas kunnen komen + omdat hij volledig zwart is (geen rode omlijsting maar zwart). (de 7000 is rood)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

terik48 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:50:
[...]

Ben reuze benieuwd wat de calibratie gaat brengen en wat deze gaat kosten.
Blijf dit aandachtig volgen
De kosten kan ik je alvast vertellen: 200 euro als je het thuis laat doen (wat ik ga laten doen), 80 euro als je de tv zelf gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

jasjenl schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:16:
Zeer interessante review die helaas wel enigzins wat teleurstellend is. Alleen erg jammer en balen dat ze met geen woord reppen over gaming, ónbegrijpelijk gewoon! 8)7 Had eindelijk eens een professioneel oordeel hierover gezien bij deze tv, niet dat ik nou een zware gamer ben maar speel toch graag eens een spelletje af en toe.

Ben ook reuze benieuwd dalijk naar het oordeel van jasjenl over z`n ISF calibratie...bring it on mate! 8)

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

The_Scratcher schreef op donderdag 30 april 2009 @ 11:39:
[...]

Zeer interessante review die helaas wel enigzins wat teleurstellend is. Alleen erg jammer en balen dat ze met geen woord reppen over gaming, ónbegrijpelijk gewoon! 8)7 Had eindelijk eens een professioneel oordeel hierover gezien bij deze tv, niet dat ik nou een zware gamer ben maar speel toch graag eens een spelletje af en toe.

Ben ook reuze benieuwd dalijk naar het oordeel van jasjenl over z`n ISF calibratie...bring it on mate! 8)
Ik game er niet op, maar in niet-game mode heeft het scherm een delay van ong. 100ms. Met game mode aan geloof ik zo'n 30 ms. Ik denk dat je daaruit zelf wel kunt bepalen of dit acceptabel is voor gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:31:
[...]
Appelsap, ik had graag geweten wat de mogelijkheid is om een gat in de muur te maken achter de tv om naar beneden via de muur te geleiden.

Ik heb een wallmount op bestelling maar ik weet de afmetingen hier niet van.
Ik moet de juiste maten doorgeven in mijn nieuwbouw woning en dit moet redelijk precies zijn.

mijn tv meubel nu is net iets smaller of de tv, dus als ik de aansluiting aan de zijkant van de tv doe dan kom ik naast mijn meubel uit.

Kan ik de kabels geleiden van de zijkant van de tv naar de onderkant/midden? en deze dan via de muur naar beneden geleiden?

Hoeveel plaats is er tussen de bevestigings plaat en tussen de uiteindelijke rand van het toestel?

Zit deze plaat plat op de muur of zit daar nog 1.5cm achter?

graag wat meer info, ondertussen hoop ik dat ik de bevestiging vlug ontvang!

groeten

EDIT:

Na een foto te vinden van de ophanging, leid ik er uit af dat je alleen 2 pinnen in de muur moet bevestigen, die plaat aan de tv monteren en zo de tv ophangen? kan dit? zit de onderkant van het scherm dan tegen de muur? waar kun je allemaal een gat maken in de muur om de draden naar beneden te geleiden?

FOTO: (lukt niet met image)

http://www.comet.co.uk/sh...ight-_-samsung7seriesPage
De Samsung ultra platte wall-mount heb ik inmiddels erop zitten en gisteren de TV op de muur gehangen. Het is heel simpel: het zijn twee knoppen die je op de muur schroeft (zien er erg design uit, heb je weinig aan als je TV ervoor hangt, maar goed, mijn vrouw vond ze wel heel mooi), een tweetal knoppen die je bovenaan de TV vastzet waar een dikke staalkabel tussen gespannen is en een tweetal kleine knoppen die je onderaan de TV vastzet. Geen plaat oid dus, alleen vier knoppen die 15mm dik zijn. Je TV hang dan echt maar 15mm van de muur af, heel simpel op te hangen, en voor mij prima genoeg ruimte om alle kabels naar midden onder de TV te brengen en van daar met een kabelgootje naar beneden (had geen zin in de muur te hakken).

Als je de Samsung wall mount gebruikt kun je dus prima een aansluitpunt in het midden van de TV maken en de kabels daarheen laten lopen - mits je kabels niet dikker dan 15mm zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super en zit er niets van plaat bij die opstelling? alleen knoppen?
Ik heb aan de bouwheer de maten doorgegeven en ik heb deze genomen bij de insprong van de tv (aan de kant van de hdmi en juist op de plaats waar je de distributie kabel moet aansluiten. (27cm van de rand van de tv naar binnen bij mijn 46") ik heb bij de doorsnede een geleidingsbuis van 5cm genomen wat volgens mij wel zal volstaan.

Bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Appelsap schreef op donderdag 30 april 2009 @ 13:52:
[...]

De Samsung ultra platte wall-mount heb ik inmiddels erop zitten en gisteren de TV op de muur gehangen. Het is heel simpel: het zijn twee knoppen die je op de muur schroeft (zien er erg design uit, heb je weinig aan als je TV ervoor hangt, maar goed, mijn vrouw vond ze wel heel mooi), een tweetal knoppen die je bovenaan de TV vastzet waar een dikke staalkabel tussen gespannen is en een tweetal kleine knoppen die je onderaan de TV vastzet. Geen plaat oid dus, alleen vier knoppen die 15mm dik zijn. Je TV hang dan echt maar 15mm van de muur af, heel simpel op te hangen, en voor mij prima genoeg ruimte om alle kabels naar midden onder de TV te brengen en van daar met een kabelgootje naar beneden (had geen zin in de muur te hakken).

Als je de Samsung wall mount gebruikt kun je dus prima een aansluitpunt in het midden van de TV maken en de kabels daarheen laten lopen - mits je kabels niet dikker dan 15mm zijn ;)
Zit deze wall-mount er standaard bij of moet je deze apart aanschaffen? Indien dit laatste het geval is, waar kun je deze wall-mount dan verkrijgen en wat is het type-model nummer van de wall-mount??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 10:03 . Reden: verfijning van de vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 22:04:
[...]

Zit deze wall-mount er standaard bij of moet je deze apart aanschaffen? Indien dit laatste het geval is, waar kun je deze wall-mount dan verkrijgen en wat is het type-model nummer van de wall-mount??
http://www.samsung.com/us...ries&subsubtype=wallmount

aub. deze kost wel een kleine 250euro... dus niet weinig... misschien kan je hem een stuk goedkoper op de kop tikken via het internet.

@ appelsap, kan je eens een foto trekken van je tv die aan de muur hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:26:
[...]

http://www.samsung.com/us...ries&subsubtype=wallmount

aub. deze kost wel een kleine 250euro... dus niet weinig... misschien kan je hem een stuk goedkoper op de kop tikken via het internet.

@ appelsap, kan je eens een foto trekken van je tv die aan de muur hangt?
Advies verkoop prijs Samsung NL is € 149. Ik heb er €134 voor betaald. Overigens heeft Vogel een nieuwe wallmount uit die 2,2 - 2,4 cm dik is voor maar iets van €80, maar dat is toch bijna een hele centimeter meer, en dat vond ik - bij zo'n platte TV - zonde :P

Hij hangt prachtig wat mij betreft, zal wel wat kiekjes posten binnenkort, ben net klaar met de kabels wegwerken.

Ben heel tevreden met de kijkhoek, die is wat mij betreft uitstekend. Bij rustige films (langzaam bewegende vloeiende beelden) zet ik de 100Hz op soepel voor het mooiste vloeiende beeld, bij sport op helder en anders uit. Dynamisch contrast vond ik erg storend, en heb ik uitgezet. Grappig genoeg komen mijn instellingen vrijwel overeen met die van de review op flatpanelshd.com die ik net las. Ook vond ik het blauw wat teveel aanwezig, had dat bijgesteld maar ga hun oplossing ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd die dynamisch moet direct uit, wat een lelijk beeld geeft dit zeg...
Kijkhoek is idd zeer goed! als je tenminste gewoon naar het beeld wil kijken, de kleuren veranderen net iets te rap. zeker bij zwart vervaagt het nog rap naar grijs, maar daar erger ik mij zo niet aan.

Ja het blauw is soms iets te aanwezig, (zeker bij heel donkere beelden), gelukkig heb ik met intsellingen wat aan te passen hier ook geen last meer van.

Benieuwd naar je foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Samsung UE40B7020 / UE40B7000 Review @ HDTVTest

Stukje quoten uit de review:

The auto-dimming/ black level fluctuation on the Samsung UE40B7000 can be defeated by engaging [Game Mode] and then setting [Dynamic Contrast] to “Off” (many thanks to Mr Laurent Grimal and Mr Seow who independently verified that this worked on their sets), though this solution is less than satisfactory as it entails some compromises in video processing (will be explained in a later section). Nevertheless, to remove low-APL greyscale and gamma fluctuation from the equation, we proceeded to calibrate the Samsung UE40B7000 in [Game Mode]:

[ Voor 68% gewijzigd door CobraX op 02-05-2009 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichamikane
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04-2022
ik wou vragen me ziggo kaart werkt niet en youtube doet het niet ue46b7020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Ik heb een vraag over de calibratie. Wordt de calibratie gedaan met alle beeldverbeteringtechnieken uit? Dus in feite als pure monitor? Of blijft alles gewoon aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
Ik was op zoek naar de handleiding van een UE40B7020. Op de Samsung-site NL zie ik alleen een firmware als download staan... op de UK site staat wel de engelse versie. Hier de link:

http://org.downloadcenter...N68-01985L-00Eng-0330.pdf

Iemand de nederlandse versie in de aanbieding...?

Ik zit namelijk met de volgende zin uit de UK versie, pagina 13:
COMMON INTERFACE Slot
* Insert CI (Common Interface) card into the slot.
* When not inserting 'CI CARD' in some channels, 'Scrambled Signal' is displayed on the screen.
* The pairing information containing a telephone number, CI CARD ID, Host ID and other information will be displayed in about 2~3 minutes. If an error message is displayed, please contact your service provider.
* When the channel information configuration has finished, the message 'Updating Completed' is displayed, indicating that the channel list is now updated.
- You must obtain a CI CARD from a local cable service provider. Remove the CI CARD by carefully pulling it out with your hands since dropping the CI CARD may cause damage to it.
- Insert the CI-Card in the direction marked on it.
-The place of the COMMON INTERFACE Slot may be different depending on its model.
- CAM is not supported in some countries and regions, check with your authorized dealer.

- The CI+ function is only applicable to LE********P.
If you have some problems, please contact to service provider.
Betekent dit dat alleen een P-versie de CI+ heeft? Wat wordt er nu in Nederland uitgeleverd...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Sparks.nl schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:46:
[...]

Ik heb een vraag over de calibratie. Wordt de calibratie gedaan met alle beeldverbeteringtechnieken uit? Dus in feite als pure monitor? Of blijft alles gewoon aan staan?
Dat weet ik nog niet. Bij m'n vorige tv die ik heb laten calibreren stonden sommige settings nog een beetje aan. Maar dat was een 100hz CRT en dus niet echt vergelijkbaar met een lcd tv.
Het gaat overigens nog wel een maandje duren voordat de calibratie plaats gaat vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjen vind je niet met de settings wat te veranderen dat je bijna geen last meer hebt van dat backlight dimmen? ik kom het nog zelden tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 07:07:
jasjen vind je niet met de settings wat te veranderen dat je bijna geen last meer hebt van dat backlight dimmen? ik kom het nog zelden tegen :)
jasje heeft zelfs last van het feit dat ie niet 90 maar 89 graden tov het scherm zit te kijken, dus van het dimmen zal ie ook wel last hebben.
Jasje: Trek het je niet aan, geintje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 14:47
TIP:
Filmpje over het Samsung ophang systeem

http://www.youtube.com/wa...saaS1_d4E&feature=related

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terik48
Is het mogelijk om het netsnoer te vervangen voor een beter powercord.
Ik weet niet zo goed hoe het netsnoer is aangesloten op deze lcd.
Hijj gaat ergens naar binnen maar ik durf hem niet open te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 07:07:
Dus jij gebruikt Game Mode nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat je ook in standard of movie mode auto-dimming uit kunt zetten (B7020)

Dit is te lezen op:
http://www.avforums.com/forums/lcd-televisions/973087-samsung-ue-b7020-owners-thread-6.html

Dat gaat als volgt:
Zet de tv in standby mode, druk hierna met de afstandsbediening op INFO, daarna op MENU en daarna weer op MUTE.
Zet nu de tv weer aan door op de POWER knop te drukken.
De tv start nu weer op en het service-menu verschijnt.
Scroll naar beneden naar advanced (of geavanceerd) en voer 0000 in.
Je ziet nu een vierkant met CE DIMMING, scroll daar naar toe en klik op enter.
Klik hierna op standard (standaard) of movie (film), ga hierna naar links of rechts om aan of uit te selecteren.
Dat is alles :)

Ik kan dat zelf niet proberen omdat ik de tv (nog) niet heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik blijf het backlight dimmen irritant aanwezig vinden. In gamemode kun je er inderdaad vanaf zijn, maar dan zie je duidelijk dat bij volledige donkere beelden het blacklevel daaronder te lijden heeft. Dus dat maakt het beeld er overall niet echt mooier op.

Ik wacht nog wel even af wat er met de calibratie gaat gebeuren, dan zal er vast ook wel in het service menu gerommeld gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
Even wat plaatjes gecombineerd...

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/51qb8w.jpg

De 7020 (ga ik zaterdag halen) aan de wallmount (nergens meer te krijgen, besteld en komt waarschijnlijk rond 22 mei)

...en de nieuwe blu-ray soundbar HT-BD8200 (ik hoop deze zomer leverbaar)

Lijkt me een mooie combi voor aan de muur :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
uit [LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13: Sparks.nl schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:21:
[...]
Ik heb even navraag gedaan via de Samsung helpdesk (telefonisch) en zij gaven aan dat CI+ NIET wordt ondersteund voor zowel de B650 als de B6000/B7000 series. Dit in tegenstelling tot de meldingen waarin staat dat het wel zo is!
Pfff, lekker dan. Bij mijn Expert om de hoek wordt gezegd (over de UE40B7020): Ja hoor, het is echt CI+.
Ik heb zelf het Samsung Service & Informatienummer gebeld en die zeggen weer dat ze het eigenlijk niet weten, wordt uitgezocht. Op de meeste webshops staat ook dat het wel CI+ is... Onduidelijkheid alom. :? :?

(ik weet, is een crosspost, maar ook interessant voor dit draadje...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Nog even snel voordat ik ga slapen, hier de foto's van de TV aan de muur met de Samsung Ultra Slim Wall Mount.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/az6qab.jpg
zo ziet het er uit als je er vlak langs kijkt

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/28luqut.jpg
en zo hangt ie aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Heeft er trouwens iemand hier ook een AlphaCrypt in zitten icm Ziggo? Ik krijg bij een aantal zenders steevast de melding 'zwak signaal' (bijv comedy central), terwijl ik die via mijn htcp met floppydtv gewoon kan kijken.

edit:
Laat maar, probleem opgelost. Even zoeken leerde me dat Ziggo de Transpost Streams heeft veranderd - zie deze thread voor meer info - een nieuwe scan van alle kanalen loste het probleem op.

[ Voor 38% gewijzigd door Appelsap op 08-05-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
..Appelsap schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 01:55:
Nog even snel voordat ik ga slapen, hier de foto's van de TV aan de muur met de Samsung Ultra Slim Wall Mount.
Nice! Dat zie je écht zelden, zo strak tegen de muur. Nu kan dat vaak ook niet eens, omdat de ontwerpers zo slim zijn om bij een "platte" tv de aansluitingen zo te maken dat de kabels er horizontaal in moeten. Pffff, wie dat heeft bedacht...

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Mooi, maar ik vraag mij af of dat wel zo gezond is. Ik neem aan dat de TV vanachter fans heeft en de warme lucht die naarbuiten geblazen wordt, kan nu amper weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

De tv en de bijbehorende steun zijn neem ik aan door Samsung degelijk ontworpen. Ze zullen daar vast rekening mee hebben gehouden. Geen fans voor zover ik weet, zal met LED's ook wel niet heel warm worden.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
CobraX schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:45:
Mooi, maar ik vraag mij af of dat wel zo gezond is. Ik neem aan dat de TV vanachter fans heeft en de warme lucht die naarbuiten geblazen wordt, kan nu amper weg.
Je mag toch aannemen dat een Samsung tv op een Samsung wandbeugel relatief weinig kwaad zal kunnen. Zou dat wel het geval zijn staat dat onherroepelijk in ofwel de handleiding van de tv, de wandbeugel, of beiden. Fabrikanten nemen wat dat soort dingen betreft meestal weinig risico's.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
..Appelsap schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 01:55:
Appelsap: mooi, mooi, mooi. Is dit nu de 40 of de 46?

Ik ga de mijne morgen halen. :9~ Alleen nog geen wallmount... Als ie hangt post ik ook wel wat plaatjes. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

CobraX schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:45:
Deze tv heeft geen fans en wordt aan de achterkant ook amper warm. De meeste warmte komt nog van de voorkant af, maar ook dat is nauwelijks noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook aan het kijken naar een Samsung LCD of Led tv, maar is het verstandig een Led tv nu te nemen gezien de ontwikkelingen die er momenteel nog is? Dit zijn volgens mij de eerste varianten van deze soort tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 16:12

amd187

Ondertitel

Ik heb sinds eergisteren de 46" versie in huis staan. Out of the box had hij echt verschrikkelijke instellingen. Met behulp van de Cnet guide en wat test schermen heb ik de settings naar wens aangepast en nu zijn de kleuren een stuk beter aan te zien. Voor ik de tv de hemel in ga prijzen, wil ik toch het een en ander delen met jullie over de dingen die me tegen vallen en vragen of jullie hier ook last van hebben.

Allereerst valt me het zwaar tegen dat zwart helemaal niet zo zwart was als ik had gehoopt. Begrijp me niet verkeerd, zwart doet ie leuk. Echter als ik via HDMI een volledig zwart beeld naar de tv stuur via mijn pc en ik ga voor de tv zitten in een verduisterde kamer, zie ik in de hoeken en in het midden aan de randen toch echt een waarneembare lichte waas. Deze waas is echter weer niet te zien als er een vorm van enig licht in mijn woonkamer aanwezig is.

"wat een zeikerd" zullen jullie misschien denken, maar ik kijk graag horror films in het pikdonker. Bijna alle films hebben tegenwoordig onder en boven een zwarte balk, waardoor ik de hele tijd bij spannende scenes waar het erg donker is naar deze waas zit te kijken. Ik vind dit erg jammer. Kan iemand eens testen of dit aan het model ligt of dat ik weer eens pech heb en een maandag morgen toestel heb? Nogmaals, bij enig vorm van licht in de woonkamer is het niet meer te zien.

Dit is mijn eerste LCD tv en heb expres een LED variant gekozen omdat ik had gehoopt dat deze techniek hier geen last meer van had. Zijn er normale LCD tv's die hier geen last van hebben zover jullie weten?

Het volledig dimmen van het toestel bij donker/licht scenes is heel erg aanwezig vind ik, en snap dan ook niet dat iemand zoiets niet zou zien. Kijk voor de grap eens naar "the pick of destiny" van Tenacious D de eerste paar seconden dat ze de sound check gaan doen in het begin. Vooral de subtitles hebben hier erg onder te lijden. Helemaal in het donker is dit verschrikkelijk: zwart, waas, zwart, waas... zo ziet het er in mijn ogen uit.

De input lag is helaas hoger dan ik had gehoopt. Als je er op gaat letten, is er zeker een input lag waar te nemen. Ook bij spellen via een console is het te merken. Bijvoorbeeld bij burnout revenge. Sturen van de autos zie je toch echt een fractie later in beeld verschijnen. Heb echter nog niet de game mode geprobeerd. Vanavond eens proberen.

Zijn er ook positieve dingen? Ja hoor ;)

Het toestel doet lagere resolutie bronnen erg mooi weergeven vind ik. Standaard dvd's zien er best aardig uit. Ook mijn oudere game consoles (xbox, gamecube) geven een mooi beeld via de scart -> rgb.

Kleuren, mits niet constant de led verlichting aan het dimmen en schakelen is en na enig tweaken, zien er keurig uit. Beeld is haarscherp en 1080p is er heel mooi op weer te geven.

Toestel heeft een mooie vormgeving en is super dun. De voet is ook erg mooi.

Snelle beelden zien er ook goed uit, heb nog niet veel tracing kunnen waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

amd187 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:01:
Ik heb sinds eergisteren de 46" versie in huis staan. Out of the box had hij echt verschrikkelijke instellingen. Met behulp van de Cnet guide en wat test schermen heb ik de settings naar wens aangepast en nu zijn de kleuren een stuk beter aan te zien. Voor ik de tv de hemel in ga prijzen, wil ik toch het een en ander delen met jullie over de dingen die me tegen vallen en vragen of jullie hier ook last van hebben.

Allereerst valt me het zwaar tegen dat zwart helemaal niet zo zwart was als ik had gehoopt. Begrijp me niet verkeerd, zwart doet ie leuk. Echter als ik via HDMI een volledig zwart beeld naar de tv stuur via mijn pc en ik ga voor de tv zitten in een verduisterde kamer, zie ik in de hoeken en in het midden aan de randen toch echt een waarneembare lichte waas. Deze waas is echter weer niet te zien als er een vorm van enig licht in mijn woonkamer aanwezig is.

"wat een zeikerd" zullen jullie misschien denken, maar ik kijk graag horror films in het pikdonker. Bijna alle films hebben tegenwoordig onder en boven een zwarte balk, waardoor ik de hele tijd bij spannende scenes waar het erg donker is naar deze waas zit te kijken. Ik vind dit erg jammer. Kan iemand eens testen of dit aan het model ligt of dat ik weer eens pech heb en een maandag morgen toestel heb? Nogmaals, bij enig vorm van licht in de woonkamer is het niet meer te zien.
Dit heb ik ook, zoals ik al eerder heb gezegd hier: deze tv is helemaal niet zo goed in het weergeven van echt zwart. De mensen die beweren dat het op 'Kuro' niveau zit, kletsen uit hun nek.
Dit is mijn eerste LCD tv en heb expres een LED variant gekozen omdat ik had gehoopt dat deze techniek hier geen last meer van had. Zijn er normale LCD tv's die hier geen last van hebben zover jullie weten?
Normale lcd's zullen niks beter zijn, hooguit de local dimming lcd's.
Het volledig dimmen van het toestel bij donker/licht scenes is heel erg aanwezig vind ik, en snap dan ook niet dat iemand zoiets niet zou zien. Kijk voor de grap eens naar "the pick of destiny" van Tenacious D de eerste paar seconden dat ze de sound check gaan doen in het begin. Vooral de subtitles hebben hier erg onder te lijden. Helemaal in het donker is dit verschrikkelijk: zwart, waas, zwart, waas... zo ziet het er in mijn ogen uit.
Fijn hè ;)
Ben blij dat ik niet de enige ben die dit storend aanwezig vindt...
De input lag is helaas hoger dan ik had gehoopt. Als je er op gaat letten, is er zeker een input lag waar te nemen. Ook bij spellen via een console is het te merken. Bijvoorbeeld bij burnout revenge. Sturen van de autos zie je toch echt een fractie later in beeld verschijnen. Heb echter nog niet de game mode geprobeerd. Vanavond eens proberen.
Ik game weliswaar niet, maar gamemode scheelt wel wat.
Zijn er ook positieve dingen? Ja hoor ;)

Het toestel doet lagere resolutie bronnen erg mooi weergeven vind ik. Standaard dvd's zien er best aardig uit. Ook mijn oudere game consoles (xbox, gamecube) geven een mooi beeld via de scart -> rgb.
Ben ik het ook wel mee eens, hij doet SD behoorlijk goed.
Kleuren, mits niet constant de led verlichting aan het dimmen en schakelen is en na enig tweaken, zien er keurig uit. Beeld is haarscherp en 1080p is er heel mooi op weer te geven.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat betreft de kleuren: als ik ze vergelijk met mijn gecalibreerde beamer, zie ik toch wel veel verschil. Begin juni wordt mijn tv ook gecalibreerd, ben benieuwd hoe het dan zal zijn
Toestel heeft een mooie vormgeving en is super dun. De voet is ook erg mooi.
Dat wel :)
Snelle beelden zien er ook goed uit, heb nog niet veel tracing kunnen waarnemen.
Als je wat langer het toestel bekijkt, zie je het wel, maar ik vind dat nog wel acceptabel.

Wat vind jij van de kijkhoek? Die vind ik namelijk ook vrij matig eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 16:12

amd187

Ondertitel

jasjenl schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:17:
Wat vind jij van de kijkhoek? Die vind ik namelijk ook vrij matig eigenlijk..
Kijkhoek probleem is zeker waar te nemen, echter alleen als ik er vrij dicht op zit en naar links en naar rechts beweeg. Als ik een volledig rood beeld weer geef en van links naar rechts loop voor de tv langs, is alleen precies in het midden de kleur egaal rood. Het wordt steeds "geliger" naar mate je meer uit het midden komt.

Echter als ik op de kijk afstand ga zitten (+- 4 Meter) en dan naar links en rechts beweeg is het niet hinderlijk aanwezig.
jasjenl schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:17:
Normale lcd's zullen niks beter zijn, hooguit de local dimming lcd's.
Dus normale LCD's hebben dit ook of erger? Zucht :( Maar local LED tv's zijn zeker weer nog langzamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Leon73 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:35:
[...]
Appelsap: mooi, mooi, mooi. Is dit nu de 40 of de 46?
De 46.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:24
Ik heb dit topic helemaal gevolgd met veel plezier en interesse en dacht vandaag ga ik naar "Saturn" om te kijken hoe dit scherm in werkelijkheid is.

De eerste indruk is "wow" mooi design over smaak valt niet te twisten maar de versie met rode rand vond ik minder mooi, deze is volgens mij 40 inch. Tegen de andere kant van de muur hangt een 46 inch ( geen rode rand ) die op dat moment ook aan stond.

Ook ik ben erg kritisch met een TV dus ik goed kijken of er iets vreemds aan te ontdekken valt. Wat mij ook meteen opviel was de inkijkhoek dit viel me eerlijk gezegd erg tegen. Maar het beeld opzich vond ik wel erg goed. ( heb ongeveer 20 minuten naar deze samsung staan kijken )
Het terugvallen van wit naar grijs is me niet opgevallen, mischien omdat er alleen maar een soort promo op het scherm draaide.

Alles bij elkaar genomen vind ik het wel een mooi scherm ondanks zijn "kleine flaws"

De prijs voor dit scherm vind ik wel "belachelijk" hoog :( . Mischien dat ik volgend jaar nog eens ga kijken naar dit scherm als de prijs met de helft gezakt is. ( hoewel ik de inkijkhoek wel een groot probleem vind ) op mijn huidige 42 inch plasma (samsung) heb ik hier totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ben wel benieuwd waarom je naar LCD/LED wil als je nu al een plasma hebt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

amd187 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:25:
[...]

Kijkhoek probleem is zeker waar te nemen, echter alleen als ik er vrij dicht op zit en naar links en naar rechts beweeg. Als ik een volledig rood beeld weer geef en van links naar rechts loop voor de tv langs, is alleen precies in het midden de kleur egaal rood. Het wordt steeds "geliger" naar mate je meer uit het midden komt.

Echter als ik op de kijk afstand ga zitten (+- 4 Meter) en dan naar links en rechts beweeg is het niet hinderlijk aanwezig.
4 meter is dan ook wel een behoorlijke afstand. Alhoewel ik, bij een 40 inch model, op ruim 3 meter het nog steeds wel irritant aanwezig vind, ook verticaal overigens (als ik op sta vanaf de kijkplek zie ik ook al kijkhoek issues
Dus normale LCD's hebben dit ook of erger? Zucht :( Maar local LED tv's zijn zeker weer nog langzamer?
Volgens mij zijn de local dimming leds niet echt nog langzamer dan deze edge led modellen. Echter heeft Samsung in de huidige nieuwe series eigenlijk geen local dimming leds meer, de 9000 serie die pas later dit jaar gaat uitkomen heeft dit weer wel. Alleen begint die serie pas bij 46 inch, wat voor mij dus niet echt een optie zou zijn.... Blijkbaar komt Samsung dus niet meer met 40 inch local dimming led modellen, wat ik wel heel vreemd vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik lees in de handleiding van 7-serie dat de Samsung firmware veel componenten gebruikt met een GNU (L)GPL licentie. Dit doet mij geloven dat de firmware een afgeleid product is waardoor Samsung verplicht is de broncode van de firmware vrij te geven. Weet iemand of Samsung de broncode ergens gepubliceerd heeft?

Dit zou het mogelijk moeten maken om de afspeelmogelijkheden te verbeteren want zolang er geen ondertitels in MKV niet werken en geen AC3/DTS passthrough is naar de optische uitgang is de hele DLNa vrij kansloos.

[ Voor 6% gewijzigd door ari3 op 09-05-2009 17:34 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste