Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 16:12

amd187

Ondertitel

jasjenl schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:28:
[...]
4 meter is dan ook wel een behoorlijke afstand. Alhoewel ik, bij een 40 inch model, op ruim 3 meter het nog steeds wel irritant aanwezig vind, ook verticaal overigens (als ik op sta vanaf de kijkplek zie ik ook al kijkhoek issues
[...]
Heb het nog even nagemeten, maar ik zit er ook 3 meter van af (slecht(s) gegokt :) ) Ik vind het toch niet zo erg storend.
jasjenl schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:28:
[...]
Volgens mij zijn de local dimming leds niet echt nog langzamer dan deze edge led modellen. Echter heeft Samsung in de huidige nieuwe series eigenlijk geen local dimming leds meer, de 9000 serie die pas later dit jaar gaat uitkomen heeft dit weer wel. Alleen begint die serie pas bij 46 inch, wat voor mij dus niet echt een optie zou zijn.... Blijkbaar komt Samsung dus niet meer met 40 inch local dimming led modellen, wat ik wel heel vreemd vind..
[...]
Heb even nagezocht idd, die met local led dimming kan ik zelfs niet eens meer vinden op de samsung site en is ook niet meer te koop lijkt het wel.

Ik heb overigens eens de tv van mijn zusje goed bekeken. Zij heeft een Samsung LE40A656. Niet echt vergelijkbaar, maar ik was toch eens benieuwd hoe het zat met zwartwaarden e.d. bij een "normale" lcd. Ik geloof dat ik te veel eisen aan het stellen ben voor wat betreft de techniek vandaag de dag. Bij haar tv is het verschrikkelijk. Volgens mij moet ik me er maar bij neer leggen wat betreft het zwart en de vlekken in het pikdonker. Bij haar tv is in het donker een zwart scherm gewoon grijs/blauw in mijn ogen. Komen daarnaast nog eens de vlekken bovenop.

Weet trouwens iemand hoe het zit met de settings die je insteld van het beeld? Ik heb al meerdere keren gezien dat als ik van bron wissel (HDMI 1 naar scart bijvoorbeeld) dat alles dan weer op default waarden staat. Nu zijn mijn getweakte settings van HDMI ook weer weg. Slaat hij het niet op ofzo? Of per resolutie/bron? Volgens mij stuur ik hetzelfde er heen als gisteren maar ik kan weer opnieuw beginnen met tweaken. Ik schrijf het maar op nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

De instellingen onthoudt ie per ingang, dus die kun je ook per ingang verschillend instellen. Dat kan een voordeel zijn, als niet alle bronnen zich hetzelfde gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

Weet iemand trouwens of deze tv met een Alphacrypt kaart delta digitale tv aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

jasjenl schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:10:
De instellingen onthoudt ie per ingang, dus die kun je ook per ingang verschillend instellen. Dat kan een voordeel zijn, als niet alle bronnen zich hetzelfde gedragen.
Dat is ook wat ik graag wil. Mijn scart ingang wil ik op game mode houden. Daar zitten alle oude consoles nu op via een switch. Ideaal. Vreemd toch dat ik ze kwijt ben van HDMI. Kan ook door een firmware update zijn geweest bedenk ik me nu oppeens :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
amd187 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:04:
[...]

Heb het nog even nagemeten, maar ik zit er ook 3 meter van af (slecht(s) gegokt :) ) Ik vind het toch niet zo erg storend.

[...]

Heb even nagezocht idd, die met local led dimming kan ik zelfs niet eens meer vinden op de samsung site en is ook niet meer te koop lijkt het wel.

Ik heb overigens eens de tv van mijn zusje goed bekeken. Zij heeft een Samsung LE40A656. Niet echt vergelijkbaar, maar ik was toch eens benieuwd hoe het zat met zwartwaarden e.d. bij een "normale" lcd. Ik geloof dat ik te veel eisen aan het stellen ben voor wat betreft de techniek vandaag de dag. Bij haar tv is het verschrikkelijk. Volgens mij moet ik me er maar bij neer leggen wat betreft het zwart en de vlekken in het pikdonker. Bij haar tv is in het donker een zwart scherm gewoon grijs/blauw in mijn ogen. Komen daarnaast nog eens de vlekken bovenop.

Weet trouwens iemand hoe het zit met de settings die je insteld van het beeld? Ik heb al meerdere keren gezien dat als ik van bron wissel (HDMI 1 naar scart bijvoorbeeld) dat alles dan weer op default waarden staat. Nu zijn mijn getweakte settings van HDMI ook weer weg. Slaat hij het niet op ofzo? Of per resolutie/bron? Volgens mij stuur ik hetzelfde er heen als gisteren maar ik kan weer opnieuw beginnen met tweaken. Ik schrijf het maar op nu.
Voor die vlekken bestaat een term nl. clouding. Dit is eigen aan LCD schermen (toch zeker de non-LED schermen). Een andere eigenschap die eigen is aan LCD (en ook aan Edge-lit LEDs blijkbaar) is backlight bleeding (meestal de hoeken die lichter zijn dan de rest van het scherm). Van die 2 zaken heeft een plasma geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

CobraX schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:17:
[...]

Voor die vlekken bestaat een term nl. clouding. Dit is eigen aan LCD schermen (toch zeker de non-LED schermen). Een andere eigenschap die eigen is aan LCD (en ook aan Edge-lit LEDs blijkbaar) is backlight bleeding (meestal de hoeken die lichter zijn dan de rest van het scherm). Van die 2 zaken heeft een plasma geen last.
Ik weet het, al heb ik er voorheen nooit echt op gelet. Dat plasma het niet heeft weet ik, maar elke plasma die ik tot nu toe heb gezien (zijn er niet veel geef ik gelijk toe) hebben allemaal in mijn ogen een extreem iritant knipperend beeld (te vergelijken met een beeldbuis @ 60hz) Hier kan ik echt niet naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
jasjenl schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:35:
Ik blijf het backlight dimmen irritant aanwezig vinden. In gamemode kun je er inderdaad vanaf zijn, maar dan zie je duidelijk dat bij volledige donkere beelden het blacklevel daaronder te lijden heeft. Dus dat maakt het beeld er overall niet echt mooier op.

Ik wacht nog wel even af wat er met de calibratie gaat gebeuren, dan zal er vast ook wel in het service menu gerommeld gaan worden.
jasjenl, jij had toch de vergelijking gemaakt met een nieuwe pana plasma en deze samsung. Hoe kijk je nu tegenover de gemaakte keuze?

* Chevy454 wilt weten hoe de lcd (in general) tov plasma presteert wegens aanschaf TV :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Chevy454 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:50:
[...]

jasjenl, jij had toch de vergelijking gemaakt met een nieuwe pana plasma en deze samsung. Hoe kijk je nu tegenover de gemaakte keuze?

* Chevy454 wilt weten hoe de lcd (in general) tov plasma presteert wegens aanschaf TV :)
Dat is toch echt een overweging die je zelf zult moeten maken... De voornaamste reden voor mij om niet voor de plasma te gaan is dat ik last heb van plainbows en phosphor trailing. Dat heb ik ook bij de nieuwe Panasonic plasma's nog steeds gezien. Daarnaast moet ik wel zeggen dat de SD upscaling van de Samsung op mij beter overkwam dan die van de Panasonic en aangezien ik nog veel SD bekijk vanaf mijn UPC HD DVR box, speelde dat ook wel mee bij de keuze. Daarnaast doen de nieuwe Panasonics niet echt meer aan frame interpolatie (het 100hz truukje, zal ik maar zeggen) en dat is voor mij ook een belangrijke feature.

Dat gezegd hebbende: als je voornamelijk HD bronnen bekijkt (of een goede externe upscaler gebruikt voor SD bronnen) en als je geen last hebt van de phosphortrailing/plainbow verschijnselen bij plasma, denk ik dat je met een plasma nog steeds een mooier plaatje kunt verkrijgen. De kijkhoek issues en het minder goede native contrast van lcd (ook van deze Samsungs) maken nog steeds dat op veel belangrijke punten plasma beter is dan lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net eigenaar geworden van een samsung ue46b7000 tv. Alleen heb ik het volgende probleem. Ik krijg geen beeld te zien als ik de tv aanzet. Ik hoor wel het geluid, maar geen beeld. Iemand enig idee waar het aan kan liggen, waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 16:31:
Ik ben net eigenaar geworden van een samsung ue46b7000 tv. Alleen heb ik het volgende probleem. Ik krijg geen beeld te zien als ik de tv aanzet. Ik hoor wel het geluid, maar geen beeld. Iemand enig idee waar het aan kan liggen, waar ik op moet letten?
Ehm, krijg je geen beeld in als dat het scherm helemaal zwart blijft, niks te zien, of geen TV beeld maar wel de instel menu's e.d.? In het eerste geval zou ik Samsung bellen, in dat laatste je instellingen nog eens goed nalopen, en daarna Samsung bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Appelsap schreef op zondag 10 mei 2009 @ 20:45:
[...]

Ehm, krijg je geen beeld in als dat het scherm helemaal zwart blijft, niks te zien, of geen TV beeld maar wel de instel menu's e.d.? In het eerste geval zou ik Samsung bellen, in dat laatste je instellingen nog eens goed nalopen, en daarna Samsung bellen ;)
Als in het beeld blijft zwart. We zijn eigenlijk van plan om het morgen terug te brengen en een 55 inch (141 cm) te halen. Ik vroeg net al, stel dat we samsung morgen bellen en we krijgen beeld, dan gaan we alsnog voor de 55 inch versie. Ik moet dus alleen nog even geduld hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar weken in bezit te hebben ben ik toch enorm tevreden over mijn ue46b7020. Van dimming effect heb ik zelden nog last van, het beeld is enorm scherp met veel diepgang.

Bij deze tv maakt het echt wel uit welke settings je hanteert, want dit heeft enorm veel invloed op het beeld. Ik ben zeer tevreden met hdmi black op laag, geeft echt een mooi dieptebeeld. Als je vind dat je iets te weinig detail in schaduw hebt dan moet je brightness iets naar omhoog tikken, maar vond dit niet echt nodig.

2 zeer belangrijke settings is dynamic contrast off, en movie mode zoals vele malen al aangehaald geweest, en probeer ook hdmi black op laag. Het zwart is echt super zwart.

De backlight is echt super, als je overdag in een fel verlichte kamer zit, mag je dit gerust opschroeven naar 8, als je savonds in het donker met enkel de tv aanligt, kan je dit terugschroeven naar 2 of 0 dan kijkt dit echt rustig.(+ verbruikt ook enorm veel minder). Kleuren blijven goed, alleen knalt het wit dan niet meer zo maar hoeft ook niet echt savonds in het donker. (toch belangrijk is dat je in een goed verlichte kamer dit goed kan opschroeven).

Echt top tvtje :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super! dit zal me enorm helpen , bedankt hé!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Appelsap schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 01:55:
Nog even snel voordat ik ga slapen, hier de foto's van de TV aan de muur met de Samsung Ultra Slim Wall Mount.

[afbeelding]
zo ziet het er uit als je er vlak langs kijkt

[afbeelding]
en zo hangt ie aan de muur.
Zeer mooi hoor, nice gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet dus een maand wachten voor ik die 55 inch versie 7000 krijg :'( , Maar OEEE als ie binnen is en hij doet het _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik ben vandaag nog effe weer gaan kijken bij de nieuwe samsung LED LCD's om zeker te zijn of dit toch beter zou zijn dan mijn plasma.

Het valt me toch enorm tegen met de inkijkhoek, daarnaast vind ik het zwart veel te "mono_toom".

Voor mij is op dit moment een plasma superieur aan een LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf ook vandaag wezen kijken naar deze LED tv's en heb met de koper een tijdje gesproken en gekeken naar de inkijk hoek waar vele het hier over hebben, maar er is mijn echt niks opgevallen aan de inkijk hoek. Voor mijn idee was deze gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Nu online
[quote]Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:30:
Ben zelf ook vandaag wezen kijken naar deze LED tv's en heb met de koper een tijdje gesproken en gekeken naar de inkijk hoek waar vele het hier over hebben, maar er is mijn echt niks opgevallen aan de inkijk hoek. Voor mijn idee was dez

Dan is er echt iets mis met je ogen :)

Als je maar 1 stapje naar links of rechts doet zie je meteen een waas over het beeld komen. Daar hoe je niet eens kritisch voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er zeer velen redeneren over de kijkhoek als ik. Ik vind deze totaal ook geen punt, en veel beter dan de doorsnee televisies, maar wij zien de kijkhoek meer als: makkelijk het beeld nog waar te nemen, geen supergrote kleursveranderingen.

Mensen zoals Jasjnl en nog andere letten meer op de kleurverandering, en daarin kan ik toch wel redelijk inkomen dat deze rap een tikkeltje veranderd bij een andere positie, maar ik vind dit totaal niet erg, waarschijnlijk zoals de meesten hier onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

Het is inderdaad wat je zelf er van vind. Ik zou ook niet blind af gaan op problemen die we hier vermelden. Zoals zo vaak met internet: je leest alleen de problemen, alles alles werkt hoor je er vaak niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Nu online
Begrijp me goed: het is een hele mooie TV anders ga ik ook niet 2x kijken.

Maar als je een plasma hebt is, dit in mijn ogen een stapje terug. Maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:57
Ik ben net even bij de BCC in Nijmegen wezen kijken en ik vind het echt geweldige schermen. Zelfs m'n vrouw vind hem mooi _/-\o_

De 'slechte' kijkhoek heb ik in de winkel niet echt waar kunnen nemen. Moet wel zeggen dat ik er 1,5 - 2m vandaan stond en de bovenkant van de schermen staan ongeveer 10 - 20 cm lager dan dan m'n ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
RoaDHouse schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:21:
Begrijp me goed: het is een hele mooie TV anders ga ik ook niet 2x kijken.

Maar als je een plasma hebt is, dit in mijn ogen een stapje terug. Maar dat is persoonlijk.
Sja, elke TV-techniek heeft wel ergens z'n tekortkomingen. De vraag is wat je zelf belangrijker vindt en wat minder. Deze Samsung is en blijft een LCD tv met 1 groot backlit paneel (dat door LEDjes wordt verlicht). LCD is erom bekend dat het alleen helemaal zwart is als de verlichting achter het LCD panel uitgaat. Dus echt zwart krijg je alleen bij een paneel met ledjes achter de pixels die je uit kan zetten. Als je niet achter elke pixel een apart ledje doet krijg je straks een waas bij contrastovergangen, enz. En ja, plasma kan echt zwart weergeven en heeft dus een beter contrast dan deze TV, al denk ik dat bij het meeste gebruik en de goede instellingen het weinig zal schelen in beleving.

Ik moet zeggen dat ik enorm tevreden ben over de TV. Alleen bij een totaal donkere kamer 's nachts zie ik een lichte waas in het zwart van het beeld, maar kijk meestal toch met (gedimd) licht aan, vind ik veel prettiger, dus heb daar totaal geen last van - dan ziet het zwart er namelijk gewoon echt zwart uit, even zwart als de rand :) Ik heb totaal geen problemen met de kijkhoek, vind die uitstekend, zie geen merkbaar verschil in kleur als ik voor langs loop. Voor een TV van meer dan een meter en maar 3cm dik een fantastisch apparaat, geen spijt van. Super mooie kleuren, imho prima contrast en strak beeld, en heerlijk zappen icm alphacrypt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:03
Ik overweeg ook om een 6000 in de 46" aan te schaffen, ik twijfel alleen ivm de reflectie.

Ik heb nu een LE40M71B met een mat glazen paneel.

Links van mijn tv staan 3 grote ramen (1,5x2m) en recht tegen over de tv op een meter of 5 afstand is een ook een groot raam (1.5x2m).

En uitgerekend staat de zon 's avonds op deze 4 ramen. :X |:( 8)7

Met de LE40M71B heb ik er niet zo'n last van.

Kunnen de huidige bezitters van een 6000 of 7000 serie hun bevindingen eens geven en of eventueel advies voor mijn situatie?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

..Appelsap schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:31:
[...]
...en heerlijk zappen icm alphacrypt. :P
Ik heb er vandaag ook een alphacrypt kaartje in gestopt, werkt echt perfect inderdaad. Icm met Delta digitale televisie. Heerlijk die extra info bij alle zenders, tv gids direct te bekijken en timers instellen voor je programma's zodat de tv automatisch gaat zappen als je prog begint :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkus schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:40:
Ik overweeg ook om een 6000 in de 46" aan te schaffen, ik twijfel alleen ivm de reflectie.

Ik heb nu een LE40M71B met een mat glazen paneel.

Links van mijn tv staan 3 grote ramen (1,5x2m) en recht tegen over de tv op een meter of 5 afstand is een ook een groot raam (1.5x2m).

En uitgerekend staat de zon 's avonds op deze 4 ramen. :X |:( 8)7

Met de LE40M71B heb ik er niet zo'n last van.

Kunnen de huidige bezitters van een 6000 of 7000 serie hun bevindingen eens geven en of eventueel advies voor mijn situatie?
Mjah moeilijk om zomaar te zeggen hoor, ik kan je wel vertellen dat direct zonlicht op je scherm wel wat zal reflecteren. Indirect fel licht en spotjes op het plafond heeft er minder last van.
Deze reflecteerd zowiezo meer als de 6, en 7 serie zonder LED.

Maar wat hij van nadeel heeft van reflectie, heeft dan weer van voordeel dat dit paneel echt leuk kijkt. Veel beter of een mat scherm...

Als je er gevoelig aan bent zou ik hem niet kopen, en kijken voor een mat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 07:04:
[...]

Mjah moeilijk om zomaar te zeggen hoor, ik kan je wel vertellen dat direct zonlicht op je scherm wel wat zal reflecteren. Indirect fel licht en spotjes op het plafond heeft er minder last van.
Deze reflecteerd zowiezo meer als de 6, en 7 serie zonder LED.

Maar wat hij van nadeel heeft van reflectie, heeft dan weer van voordeel dat dit paneel echt leuk kijkt. Veel beter of een mat scherm...

Als je er gevoelig aan bent zou ik hem niet kopen, en kijken voor een mat scherm.
Hoi, bedankt voor je reactie. Ik heb eigenlijk (sinds dat ik de 6000 serie bij MM gezien heb) al besloten om er 1 te kopen.

Ik ben vooral benieuwd hoe de reflectie is als je NORMAAL tv kijkt. Ik bedoel dus met normale beelden RTL nieuws / GTST / Formule 1 ect.

Is de TV dan fel genoeg om zonlicht reflectie te weren. (Bij MM kun je dit niet beoordelen omdat ie midden in de winkel staat) of zit ik constant naar de reflectie te kijken?

Bij donkere beelden veranderd het beeldscherm in een spiegel (dat is bekend, maar dat heb je meestal met films, maar dat vind ik niet zo'n probleem)

Ik geloof dat trouwens alle samsung televisies opdit moment een ultra clear (glanzend) scherm hebben.

Zijn er nog meer gebruikers met ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Ik wilde Jasje nog bedanken voor zijn kritische blik op de led televisie. Ik heb nu voor de Philips 9604 gekozen (en hoop dat dit een goede keuze is...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkus schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 07:24:
[...]

Hoi, bedankt voor je reactie. Ik heb eigenlijk (sinds dat ik de 6000 serie bij MM gezien heb) al besloten om er 1 te kopen.

Ik ben vooral benieuwd hoe de reflectie is als je NORMAAL tv kijkt. Ik bedoel dus met normale beelden RTL nieuws / GTST / Formule 1 ect.

Is de TV dan fel genoeg om zonlicht reflectie te weren. (Bij MM kun je dit niet beoordelen omdat ie midden in de winkel staat) of zit ik constant naar de reflectie te kijken?

Bij donkere beelden veranderd het beeldscherm in een spiegel (dat is bekend, maar dat heb je meestal met films, maar dat vind ik niet zo'n probleem)

Ik geloof dat trouwens alle samsung televisies opdit moment een ultra clear (glanzend) scherm hebben.

Zijn er nog meer gebruikers met ervaringen?
Wel daarom is die led/lcd wel beter of plasma, die kan veel meer knallen in felle kamers... dus je zal er alleszinds minder last van hebben.
Het is echt moeilijk te zeggen hoor gewoon op een beschrijving, je zal wel zien hé ;)

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Hallo tweakers,
Sinds een aantal maanden toch aan het kijken voor een nieuw toestel. Uiteindelijk ben ik dan uitgekomen bij:
46"9000serie van Philips
46"G15 Pana
46"6000 LED van Samsung

Afgelopen week ben ik eens rustig gaan kijken bij diverse grote aanbieders. Wat mij persoonlijk opviel was het volgende. Het beeld van de samsung geeft de meeste diepte in kleuren. De scherpte weet ik niet, hier vond ik de philips er wat beter uitkomen. Samsung wint voor mij qua design. Dit stomweg omdat deze erg plat is en ik onder de indruk ben van de wall mount.

Helaas heb ik nog geen pana G15 kunnen bekijken maar wel de G10. Ik was zo overgestapt naar een plasma als deze indruk op mij had gemaakt maar het mag niet zo zijn. Ik vond de kleuren tegenvallen en de scherpte niet aanwezig. Zelfs na wat instellingen veranderen werd het niet beter. Wellicht is de G10 ook geen match voor de 6000 en 9000 serie en maakt de g15 het verschil.

Goed, waar het een en ander ook over geschreven is betreft de kijkhoek. Hier werd ik vrolijk van. Ik heb kijkhoeken genomen waarbij ik zeker weet dat dit voor mij geen probleem wordt thuis. Wat mij "gelukkig" opviel is dat de kijkhoek bij de Samsung voor mij dik in orde is. Ik zit bijna recht voor de tv en elke andere plek zal geen problemen gaan opleveren. Spiegeling.....ik denk dat als het licht verkeerd de woning inkomt dat je bij elke tv hier last van zal hebben. Ik weet van mij zelf dat als ik overdag een flimpje pak dat ik de gordijnen gebruik waarvoor ze bedoeld zijn..
De toestellen heb ik bekeken met HD-sat(discovery) Digitale TV(upc, rtl e.d) en natuurlijk diverse niks zeggende uber strakke merk demo's.
Wat ik belangrijk vind en waar ik niet zoveel over teru.g kan vinden is gaming. Regelmatig zit ik even te chillen met een potje forza2 op de 360doos. Als iemand hier een mooie review van weet dan hoor ik het graag.

Dan de kosten, de philips en samsung moesten 2000 euro opbrengen. Winkel in winkel uit. Nu ben ik een koper geworden door de jaren heen die helemaal geen zin heeft om te onderhandelen over iets wat dan meer op een dagje markt lijkt dan op het kopen van een nieuwe tv.
Ik geef aan serieus interesse te hebben in een toestel. Na wat praten over de specs e.d. geef ik aan zijn laagste verkoopprijs te willen weten en dat ik hier ook niet meer op terug kom. Wat mij daarbij opvalt is dat hoe groter de winkel hoe eerder men een prijs roept en hoe hoger die is.
Ik weet dat er bij mij in de buurt een kleine winkel zit die ook Samsung verkoopt. Hier heb ik al eens zaken mee gedaan(lcd gekocht) en dat is mij toen prima bevallen. Zelfde verhaal als bij de grote jongens opgehangen. Hij vroeg of hij rustig de prijzen kon bekijken(het was druk in de winkel) Aangezien ik toch geen tijd had ben ik weer vertrokken. Aan het einde van de werkdag ff langs gereden. Philips 1800 Samsung 46"6000 1500 euro. Ik ga zeker nog met deze verkopen praten omtrent dit toestel en denk dat dit um zal worden....

Alles hierboven is hoe ik het heb waargenomen. De kijkhoek voor mij is bijvoorbeeld geen probleem. Ik weet hoe mijn woning eruit ziet en ik weet dat dit geen problemen gaar opleveren voor mij. Altijd zelf gaan kijken voor je eigen omgeving om over je eigen omgeving een oordeel te kunnen geven(huh).

opmerking:
Even langs geweest in de winkel hier in de buurt. Hier hangt een 42"6000LCD naast een 47"7000(20)LED. Op alle twee de toestellen is dezelfde disc te zien. Ook zijn beide toestellen aangesloten op een watt meter om te zien wat het verbruik is e.d. Er vallen drie verschillen op, scherpte, zwart waarde en kleur. Hier springt het LED toestel er echt uit op deze vlakken. Hieboven heb ik het over wat ik hbe waargenomen. Hier zou iedereen het denk ik wel met mij over eens zijn als je het zelf zou zien.
Het heeft mij een heel eind over de streep getrokken omdat ik mij toch een beeetje zorgen maakte omtrent de zwart waardes wat de LED niet helemaal waar zou kunnen maken(of ik heb het ergens verkeerd gelezen hier)
Bijna bizar te noemen....

[ Voor 10% gewijzigd door Oban606 op 15-05-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:43
Ik ben dus ook wezen kijken naar een samsung 6000 serie 40 inch. Maar deze is toch ook led?
Volgens mij is de 6000 het zelfde beeld als de 7000 maar dan zonder dat internet programma/menu?

Hoe komt het dat dat je erg veel verschil ziet tussen deze 2 schermen?

Ik en mijn vriendin zitten zelf nog te kiezen tussen de 6000 en een aurea, iemand ervaring met deze 2 tv's? qua beeld ect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is verteld dat er geen verschil tussen de 6000 en de 7000 zit afgezien van design en internet mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Passie-m schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 20:52:
Ik ben dus ook wezen kijken naar een samsung 6000 serie 40 inch. Maar deze is toch ook led?
Volgens mij is de 6000 het zelfde beeld als de 7000 maar dan zonder dat internet programma/menu?
http://www.avforums.com/f...e40b7020-differences.html

En voor de duidelijkheid de UE-40B7000 heeft een gekleurde rand en de UE-40B7020 niet.

Verder is de 6000 serie alleen met gekleurde rand leverbaar.

Verder hier wat reviews van de 6000/7000 serie:

http://www.avforums.com/r...VW-LED-LCD-TV-Review.html

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1241084220
Hoe komt het dat dat je erg veel verschil ziet tussen deze 2 schermen?
Misschien een andere beeld modes, het verschil tussen dynamisch en standaard vindt ik erg groot en is duidelijk te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door GetaGrip op 15-05-2009 23:43 ]

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Oban606 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:34:
(...)
Het heeft mij een heel eind over de streep getrokken omdat ik mij toch een beeetje zorgen maakte omtrent de zwart waardes wat de LED niet helemaal waar zou kunnen maken(of ik heb het ergens verkeerd gelezen hier)
Bijna bizar te noemen....
Bij verreweg de meeste LCD TV's kun je zelfs bij een goed verlichte showroom nog zien dat het zwart niet helemaal zwart is, bij deze Samsung's niet. Zelfs met gedimde verlichting is het 's avonds genieten van prachtig contrast en diepe zwarten. Dat is een belangrijke reden dat ik voor de Samsung heb gekozen - en geen spijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ik zag volgens mij van Appelsap wat fotos van de slim wall mount. Ik kan daar maar weinig over vinden behalve een youtube vid.
Ik wil graag weten wat het kost en waar je het kunt kopen...
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Laatst online: 17:43
Oban606 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 17:48:
Ik zag volgens mij van Appelsap wat fotos van de slim wall mount. Ik kan daar maar weinig over vinden behalve een youtube vid.
Iemand?
Volgens mij zijn deze bij de meeste tv winkels wel te verkrijgen. De prijs was geloof ik rond de 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:34
Iemand?
Zie hier: pricewatch unsorted: Samsung WMN1000B/Wall Mount Ultra Flush WMN1000BXXC

Volgens mij is dat em!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
  • Laatst online: 29-08 17:46
Iemand?
Ja, die steun is wel slecht verkrijgbaar op dit moment. Bij meerdere webshops in bestelling staan, levertijden van 2-5 weken genoemd, begin juni, dat soort dingen.

Maar ineens vond ik hem op voorraad bij Foka.nl. Donderdag besteld, vrijdag in huis. Vandaag dus meteen aan het werk, gat in de muur, alles netjes weggewerkt in de trapkast erachter... Zie hier het resultaat (ja echt, het Songestival :X :X ):

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2lvxmyq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/jtb4vp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/28m0i78.jpg

Het is trouwens de UE40B7020...

Nu nog even analoog kijken via Ziggo, ik wacht op de CI+ CAM die hopelijk in dit toestel gaat worden ondersteund... En anders maar met een Alphacrypt. NED1 is in ieder geval al wel luid en duidelijk digitaal (onversleuteld) te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf de titel LED tv misleidend vinden.
Het gaat uiteraard bij deze modellen om lcd schermen met LED backlight, het zijn dus gewoon LCD schermen. LCD schrijft immers niet voor welk type achtergrond verlichting gebruikt moet worden.

De reden dat het stroom verbruik lager is is niet door het gebruik van LED ipv CCFL maar omdat ze dit nu meer dynamisch / lokaal kunnen dimmen. Samsung combineert dit nu ook meteen heel gunstig door het met een type van vorig jaar te vergelijken waar ook de andere componenten wat meer stroom verbruiken en zo komen ze dan op een "besparing" van 30%, of 40% ligt aan de taal waar je de site in bekijkt.
De dimming is ook meteen de reden dat zwart zwarter is, maar daar komt meteen het probleem bij dat het moeilijk is om details in donkere partijen weer te geven terwijl de backlight gedimd is.

Iets wat mij persoonlijk stoort zijn opmerkingen als: "de kleuren komen beter over".
Veel mensen zijn namelijk stom verbaasd als ze een tv bekijken nadat deze ISF gecalibreerd is. De kleuren springen dan opeens niet meer uit het scherm maar worden vaak als "faal" beoordeelt. Dit terwijl dat toch echt de juiste kleur is en niet het extra opgebooste rood of groen.

Hetzelfde geldt in zeker mate voor de scherpte. Veel lcd schermen staan ,zeker in winkels, op een overdreven scherpte stand. Egde enhacement komt maar al te geregeld voor. Ook deze zal op een ISF gecalibreerd toestel uit geschakeld zijn. Standaard definitie uitzending zijn op eens niet "meer scherp" en ook bij HD materiaal is het beeld niet meer overal even scherp. Een cmaera filmt immers binnen een shot ook niet alles scherp en een mens ziet ook niet in een oogopslag alles scherp bij verschillende dieptes.
Een crt en een plasma zullen vaak iets "wolliger" beeld geven tgv de blooming van het fosfor, een lcd kan dus wel degelijk scherper zijn, maar zo extreem is dit niet bij juist ingestelde apparaten.

Ik wil met dit bericht niet zeggen dat het allemaal maar marketing is van Samsung en dat hun tv;s niet echt zo goed zijn. Samsung is op dit moment wel degelijk een van de betere maar er blijven haken en ogen aan de lcd techniek kleven die met de goede oude crt niet waren. Maar die had dan weer zijn eigen problemen.

Doe met dit bericht wat men wil, ik wil niemand aanvallen om zijn of haar keuze, ik hoop alleen mensen wat meer bewust te maken van zaken die van belang zijn.
Veel mensen gaan namelijk uit van hun eerste indrukvan een tv die totaal niet goed ingesteld is voor echt gebruik in een winkel. De tv lijkt dan top maar is bijlange na nog niet ideaal ingesteld voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Leon73,

De tv hangt zeer mooi strak tegen de muur, wat dat betreft doet samsung het qua design goed.
De kabels heb je overigens ook mooi weggewerkt.
Voor mijn smaak heb je de tv wel wat hoog hangen. Persoonlijk heb ik de onderkant mijn 42" scherm, pana plasma, op 70 cm van de vloer hangen. Zittend vanaf de bank, en ook liggend hangt hij zo eigenlijk nagenoeg ideaal. Op zich zou een centimeter of 5 lager nog beter zijn maar dat kwam niet zo mooi uit met de center speaker en de andere apparaten. Kijk jij niet te veel omhoog als je naar het scherm kijkt?

Het is op zich jammer dat er een CI slot in zit en geen CI+ slot.
Je loopt op den duur helaas die theoretische kans dat niet alle zenders meer te zien zijn middels de ingebouwde BVD-C tuner. Zover de berichten vanuit Ziggo gaan zou je de "Officiële" cam wel kunnen gaan gebruiken (ook al zal je tv niet officieel goedgekeurd worden" maar zul je dus mogelijk enkele beperkingen kunnen gaan krijgen. Persoonlijk hoop ik voor je dat dit niet het geval zal gaan zijn en je het gewoon blijvend goed kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:21:
Voor mijn smaak heb je de tv wel wat hoog hangen.
Ja, zei mijn vrouw ook al :P. Ik heb rekening gehouden met kleine kinderhandjes die er dus nu onderdoorlopen, en de HT-BD8200 soundbar die ik er onder wil hangen. Maar misschien hang ik hem inderdaad nog wel een stukje lager... eerst kijken hoe dit bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Vandaag zag ik op werk de Samsung 40B6000 staan, die was blijkbaar afgelopen week binnengekomen. Wat een prachtding zeg :D. Echt een beeld wat in je netvlies brand, doet bijna pijn :+. By far het mooiste scherm wat er bij ons in de winkel staat zowel qua design als merk. Scherm was aangesloten op een blu-ray speler en wat een topcombinatie.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h_fabrikant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04-2024
Zoals velen ben ook ik op zoek naar een nieuwe TV.

Ik ben al in winkels wezen kijken hoe alles eruit zag en heb ook wat speurwerk gedaan op internet naar de verschillende mogelijkheden.

Uiteindelijk viel mijn oog op de Samsung UE40B7020. Nu zie ik echter op de site van Samsung dat de LED 8 serie er binnenkort aankomt. De UE40B8000 heeft echter voor zover ik kan zien naast wat kleine cosmetische verschillen als enige extra dat het een 200Hz TV is.

Ik vraag mij nu af of het verschil tussen 100Hz en 200Hz een meerprijs van zo'n 500 euro waard is.

Kan iemand mij hier wellicht advies over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
Bedankt Leon73!
Heb de beugel net besteld bij Foka. Dus als het niet goed is, ligt het aan jou ;-) Voorraad is inderdaad erg slecht bij de andere winkels, dus die paar euro meer als de goedkoopste in de pricewatch neem ik maar voor lief... Zal erg mooi worden icm de UE46B6000, zal dit topic in de gaten houden voor iedereen die iets wil weten erover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de extra's die je op de 7000 en de 7020 krijgt tov de 6000. Voor zover ik kan zien is dat de internet functionaliteit en de mogelijkheid om vanaf een pc/server muziek en of films te streamen. Maar heb ik dat goed begrepen ? en in hoeverre is het "nuttig". Ik snap dat dat voor iedereen anders is , maar wat ik wel interresant zou vinden is het streamen van films vanaf mijn server. Maar werkt dat dan ook een beetje ?
En eerlijk gezegd zou ik niet weten wat ik met internet op mijn tv moet .... of mis ik de essentie ?

Heeft iemand hier wat meer details over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:47
Leon73 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:03:
[...]

Ja, die steun is wel slecht verkrijgbaar op dit moment. Bij meerdere webshops in bestelling staan, levertijden van 2-5 weken genoemd, begin juni, dat soort dingen.

Maar ineens vond ik hem op voorraad bij Foka.nl. Donderdag besteld, vrijdag in huis. Vandaag dus meteen aan het werk, gat in de muur, alles netjes weggewerkt in de trapkast erachter... Zie hier het resultaat (ja echt, het Songestival :X :X ):

Het is trouwens de UE40B7020...

Nu nog even analoog kijken via Ziggo, ik wacht op de CI+ CAM die hopelijk in dit toestel gaat worden ondersteund... En anders maar met een Alphacrypt. NED1 is in ieder geval al wel luid en duidelijk digitaal (onversleuteld) te ontvangen.
Bedankt voor de tip! Juist ook deze beugel besteld. Bij mij moet 'm dienen voor de UE46B6000. Ik vond het verschil van +/- €300 niet waard enkel t.o.v. een zwarte rand i.p.v. een rode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet precies hoe het allemaal in elkaar zit maar bij Philips lijkt het erop dat de 200Hz van de nieuwste modellen gerealiseerd wordt door de LED backlight een aantal maal volledig te dimmen. De achtergrond verlichting knippert dus. Hierdoor krijgt je oog dus vaker een frame te zien, ook al is die frame inhoudelijk niet gewijzigd.

Ik vermoed dat zowel bij Sony als ook bij Samsung de 200Hz techniek op basis van het zelfde werkt.
Deze optie is nu mogelijk geworden door het gebruik van LED's ipv CCFL als achtergrond bij het LCD scherm. CCFL heeft even tijd nodig om op te starten en tevens gaat de levensduur van de CCFL sterk achteruit door het vele aan uit schakelen. Of eigenlijk is het "starter" en de trafo die het zwaar krijgen. LED's kunnen veel sneller aan en uit schakelen en kunnen hier ook veel beter tegen. Het te statische beeld van de lcd techniek kan nu op "ouderwets" achtige wijze vloeiender gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
h_fabrikant schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:24:
(...)
Uiteindelijk viel mijn oog op de Samsung UE40B7020. Nu zie ik echter op de site van Samsung dat de LED 8 serie er binnenkort aankomt. De UE40B8000 heeft echter voor zover ik kan zien naast wat kleine cosmetische verschillen als enige extra dat het een 200Hz TV is.

Ik vraag mij nu af of het verschil tussen 100Hz en 200Hz een meerprijs van zo'n 500 euro waard is.

Kan iemand mij hier wellicht advies over geven?
Bij de 8 serie van Samsung is het cosmetische verschil alleen de grijze rand (6 en 7000 serie rood, 7020 doorzichtig). Technisch gezien zou er een ander LCD paneel in moeten zitten. De 6 en 7 serie hebben een 4ms paneel, bij de 8 serie is dat een 2ms paneel (aldus de specs voor de amerikaanse modellen). De gebruikte 200Hz techniek betekent dat er meer geïnterpoleerde frames tussen de gewone worden gezet om een soepeler beeld te geven, meer dus nog dan bij de 100Hz techniek. Omdat ik af en toe wel wat artifacts zie bij die interpolatie, vraag ik me af of je er veel aan hebt als er nog meer 'geartifacte' beelden worden toegevoegd. Bovendien is dus niet zeker dat je dezelfde beeldkwaliteit krijgt bij de 8 serie tov van de 6/7 serie, want bij een sneller paneel is de vraag of de kijkhoeken en kleuren even goed zijn gebleven.

Persoonlijk ben ik heel erg te spreken over het strakke beeld van mijn UE46B7020, vind ik de verversing snel genoeg om geen hinderlijke ghosting of trailing waar te nemen, dus houd ik die €500 voorlopig in mijn zak. Ik verwacht meer van een paneel met echte LED backlighting die selectief gedimd of uitgezet kan worden voor subliem contrast. Ben meer benieuwd dus naar de nog te komen 9 serie (najaar). Als ze die nou eens betaalbaar maken... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:05:
Hoe zit het met de extra's die je op de 7000 en de 7020 krijgt tov de 6000. Voor zover ik kan zien is dat de internet functionaliteit en de mogelijkheid om vanaf een pc/server muziek en of films te streamen. Maar heb ik dat goed begrepen ? en in hoeverre is het "nuttig". Ik snap dat dat voor iedereen anders is , maar wat ik wel interresant zou vinden is het streamen van films vanaf mijn server. Maar werkt dat dan ook een beetje ?
En eerlijk gezegd zou ik niet weten wat ik met internet op mijn tv moet .... of mis ik de essentie ?

Heeft iemand hier wat meer details over ?
Dat streamen werkt prima. Vista PC's geven zelfs aan de TV als onderdeel van het netwerk te herkennen, en je automatisch de optie media te delen om op de TV te kijken - makkelijker nog dan met de bijgeleverde software. Voordeel is dat je geen HTPC nodig hebt, alleen een server(tje) op je eigen netwerk met alle media erop. Voordeel is ook dat de TV de bestanden op de eigen framerate afspeelt, dus geen conversie nodig (voorbeeld: als je een htpc hebt die op 50Hz staat ingesteld, moeten 24p video's worden omgezet en kun je een schokkerig beeld krijgen. Zet je de htpc op 60Hz, dan zou je bij 50Hz tv-opnames weer problemen kunnen krijgen). Het heeft dus zeker voordelen.

Nadeel is dat je op de TV geen codec's kunt installeren, dus als ie het niet kent speelt ie t niet. Overigens worden wel heel veel bekende codecs ondersteund, dus snel zal dit probleem zich imo niet voordoen. Verder is een nadeel dat het menu niet even gelikt eruit ziet als MCE.

Ik vind het films en foto's kijken via de TV prima geregeld, en combineer die functionaliteit met de htpc die ik toch al had. :)

Wat internet op de TV betreft mis je idd niks: je kan wat widgets opstarten (weer, nieuws etc), maar dat gaat imo wel heel erg langzaam en is dus nauwelijks interessant. Een ander nut heb ik er nog niet voor kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Iemand?
Zekers, dat is 'em. Let op: de foto die er veelal bijstaat is wat verwarrend, want daarop laten ze een deel van de achterkant van de TV zien. De ophangset zelf is veel kleiner, heel makkelijk te installeren en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik ben nog zo into digitale tv, maar ben wel voornemens de UE46B6000/7020 aan te schaffen. Wij kunnen kiezen tussen glasvezel en ziggo. Glasvezel heeft als nadeel, dat HDTV nog getest wordt en er altijd een kastje bijkomt. Ziggo heeft als voordeel, dat er DVB-C in de tv zit en je nu dus volgens mij niet een extra kastje nodig hebt.

Als ik kies voor ziggo heb ik nog wel een aantal vragen:
1 Is de DVB-C voor digitale tv van Ziggo, of ook voor HDTV? maw, als ik straks HDTV ga nemen, heb ik dan toch weer een extra kastje nodig?
2 Volgens mij is er een CAM (insteekmodule?) nodig. Waar kun je deze verkrijgen en werkt alles zomaar?
3 Ik lees wel eens wat over CI+ en Alphacrypt, maar wat is dat?

Sorry als ik voor de expert wat domme vragen stel, maar ik loop wat achter met mijn conventionele beeldbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Appelsap schreef op maandag 18 mei 2009 @ 01:25:
[...]

................ waardevolle info................
Dank je wel Appelsap voor deze info. Ik was al een beetje bang voor die internet opties .... in de winkel had men al gezegd dat het nu nog niet veel was , maar er zat zeker potentie in, dus waarom zou je het niet erbij nemen. (nou +/- 300 euro vind ik veel gend voor iets waar je voorlopig alleen het weer en wat nieuws op kan kijken :9 )

Het streamen is dus wel interresant. Ik heb nu mijn pc gewoon via de tweede DVI gekoppeld aan mijn versterker (beeld en geluid) en dat werkt ook goed. Straks zal het via een DVI --> HDMI kabel rechtstreeks gebeuren en alleen het geluid zal ik via de versterker laten lopen. Dus het streamen .....hmja, het blijft zeer interresant, maar als je het goed bekijkt, gaat het met een rechtstreekse verbinding ook prima. Toch nog iets om goed over na te denken. Had eigenlijk gehoopt dat het streamen ook al niet veel voorstelde, dan was de keuze wat makkelijker ;) En voor wat betreft de Vista herkenning : Vista gaat er denk ik toch niet komen, dus die herkenning van Vista is voor mij ook niet echt belangrijk. Uiteraard wel mooi dat dat goed lijkt te werken.

Kan je ook HD formaten streamen eigenlijk ? en is het ook mogelijk om linux als mediaserver te gebruiken ?

nogmaals dank Appelsap _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 07:51:
Hallo,
ik ben nog zo into digitale tv, maar ben wel voornemens de UE46B6000/7020 aan te schaffen. Wij kunnen kiezen tussen glasvezel en ziggo. Glasvezel heeft als nadeel, dat HDTV nog getest wordt en er altijd een kastje bijkomt. Ziggo heeft als voordeel, dat er DVB-C in de tv zit en je nu dus volgens mij niet een extra kastje nodig hebt.

Als ik kies voor ziggo heb ik nog wel een aantal vragen:
1 Is de DVB-C voor digitale tv van Ziggo, of ook voor HDTV? maw, als ik straks HDTV ga nemen, heb ik dan toch weer een extra kastje nodig?
2 Volgens mij is er een CAM (insteekmodule?) nodig. Waar kun je deze verkrijgen en werkt alles zomaar?
3 Ik lees wel eens wat over CI+ en Alphacrypt, maar wat is dat?

Sorry als ik voor de expert wat domme vragen stel, maar ik loop wat achter met mijn conventionele beeldbuis.
Maakt niet uit, iedereen leest en leert ervan...
  1. Ziggo geeft nu al een aantal HD zenders door in zijn digitale pakket. Die zijn gewoon te ontvangen met de DVB-C in de Samsung 6000/7000/8000.
  2. en 3. Klopt, dit is de:
    • "niet door Ziggo ondersteunde, maar wel werkende" Alphacrypt (CI conventioneel) of
    • (naar verwachting in juni) de ondersteunde CI+ CAM van Ziggo.
Let wel op: Officieel ondersteunt de Samsung geen CI+, maar fysiek is deze mogelijkheid wel aanwezig. We moeten dus afwachten of Samsung met een firmware-upgrade deze ondersteuning eventueel gaat geven voor CI+ in het Ziggo-netwerk.
In ieder geval is de CI+ CAM van Ziggo wel backwards compatible met een CI-slot, dus deze zal wel gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:13:
[...]
Kan je ook HD formaten streamen eigenlijk ? en is het ook mogelijk om linux als mediaserver te gebruiken ?
Hmm, ik heb wel een aantal 720p filmpjes gedaan, die werken prima, maar 1080i of 1080p heb ik niet geprobeerd (simpelweg omdat ik die niet heb ;) )

En wat Linux betreft - geen idee, dat gebruik ik niet, daar ben ik te lui voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
..Appelsap schreef op maandag 18 mei 2009 @ 01:25:
[...]
Dat streamen werkt prima. Vista PC's geven zelfs aan de TV als onderdeel van het netwerk te herkennen, en je automatisch de optie media te delen om op de TV te kijken - makkelijker nog dan met de bijgeleverde software.
Let wel op dat je Media Server-software (bijvoorbeeld Windows Media Player 11) aan moet hebben om vanaf de Samsung verbinding te maken.

Ik vind het wel jammer dat je bij afspelen van muziek het scherm niet kan laten dimmen... is zonde van de energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Leon73 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:17:
[...]
In ieder geval is de CI+ CAM van Ziggo wel backwards compatible met een CI-slot, dus deze zal wel gaan werken.
Really? Dat kan toch niet? Het hele idee van CI+ is een beveiligde stream van begin tot einde, dus ook nog een beveilgd signaal dat uit de CI+ module komt itt het nu onbeveiligde signaal dat uit de CI module wordt aangeleverd. De gedecodeerde CI stream kun je dus probleemloos opslaan, die uit een CI+ niet, en daar ging het om, om het delen van TV uitzendingen tegen te gaan. Ziggo heeft ook aangegeven te testen bij welke CI+ tv's hun nieuwe CAM gaat werken, en Loewe juist dat hun oude tv's met CI slot niet upgradable zijn. Lijkt me dus dat een CI+ CAM niet in een CI slot gaat werken.

Als je bedoeld dat het CI+ slot van de Samsung wel backwards compatible is en dus met een CI kaart (zoals Alphacrypt) werkt, dan kan ik dat beamen.

Overigens denk ik dat het hele punt van Ziggo is dat zij de Alphacrypt oplossing niet kunnen ondersteunen, omdat ze daarmee mee zouden werken aan de mogelijkheid de eerder uitgezonden programma's te delen - en dat zullen sommige zenders zien als piraterij. Ziggo wil wel graag klanten een CAM kunnen aanbieden zodat ze met hun tv kunnen zappen, en daar komt CI+ in beeld. Dat wordt straks officieel ondersteund, maar dat betekent nog niet meteen het einde van de Alphacrypts. Vast wel op langere termijn, maar ik gok dat dat nog wel even duurt. Er is volgens mij weinig noodzaak bij Ziggo de hele boel om te gooien en een hoop klanten daarmee te duperen. Zoveel tv-'piraterij' is er volgens mij niet, en gaat het dus om een principiële ondersteuningsdiscussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h_fabrikant
..Appelsap schreef op maandag 18 mei 2009 @ 01:16:
[...]

Bij de 8 serie van Samsung is het cosmetische verschil alleen de grijze rand (6 en 7000 serie rood, 7020 doorzichtig). Technisch gezien zou er een ander LCD paneel in moeten zitten. De 6 en 7 serie hebben een 4ms paneel, bij de 8 serie is dat een 2ms paneel (aldus de specs voor de amerikaanse modellen). De gebruikte 200Hz techniek betekent dat er meer geïnterpoleerde frames tussen de gewone worden gezet om een soepeler beeld te geven, meer dus nog dan bij de 100Hz techniek. Omdat ik af en toe wel wat artifacts zie bij die interpolatie, vraag ik me af of je er veel aan hebt als er nog meer 'geartifacte' beelden worden toegevoegd. Bovendien is dus niet zeker dat je dezelfde beeldkwaliteit krijgt bij de 8 serie tov van de 6/7 serie, want bij een sneller paneel is de vraag of de kijkhoeken en kleuren even goed zijn gebleven.

Persoonlijk ben ik heel erg te spreken over het strakke beeld van mijn UE46B7020, vind ik de verversing snel genoeg om geen hinderlijke ghosting of trailing waar te nemen, dus houd ik die €500 voorlopig in mijn zak. Ik verwacht meer van een paneel met echte LED backlighting die selectief gedimd of uitgezet kan worden voor subliem contrast. Ben meer benieuwd dus naar de nog te komen 9 serie (najaar). Als ze die nou eens betaalbaar maken... :9~
Ik heb ondertussen verder gezocht naar reviews en kwam tot nu toe alleen deze tegen van de 46" 8 serie...

afgezien van de gare fabrieksinstellingen waar ik al meer over gehoord heb, is de reviewer er behoorlijk enthousiast over... ik hoop dat ze snel beschikbaar zijn, dan kan ik is in een winkel gaan kijken om de 7020 met de 8000 te vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
Even gekopieerd van Ziggo Gebruikers Forum:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS
Nog een inhoudelijke vraag waar digitalekabeltelevisie misschien een antwoord op kan geven: De huidige TV's met CI-slot, zijn die compatible met deze nieuwe CI+ standaard of moeten TV's daar ook specifiek geschikt voor zijn?

Ja, dat zou moeten werken, maar dan alleen voor kanalen waarvan de provider heeft aangegeven dat er geen extra beveiliging nodig is. Dan gedraagt een CI+ CAM zich als een conventionele CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Nu online
Bij trusted reviews vinden ze alle hardware goed, dus ik zou me daar niet teveel van aantrekken:). Naar mijn mening moet je gewoon zelf de tijd nemen en goed bekijken of je deze tv de moeite waard vind om aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Leon73 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:18:
Even gekopieerd van Ziggo Gebruikers Forum:
(...)
Ja, dat zou moeten werken, maar dan alleen voor kanalen waarvan de provider heeft aangegeven dat er geen extra beveiliging nodig is. Dan gedraagt een CI+ CAM zich als een conventionele
[...]
Een zeer zinvolle aanvulling, waarvoor dank. De kernvraag is dus welke 'providers' die extra beveiliging willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h_fabrikant
RoaDHouse schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:24:
Bij trusted reviews vinden ze alle hardware goed, dus ik zou me daar niet teveel van aantrekken:). Naar mijn mening moet je gewoon zelf de tijd nemen en goed bekijken of je deze tv de moeite waard vind om aan te schaffen.
tja, ik loop de aanschaf al een paar maanden voor me uit te schuiven omdat het toch om een hoop geld gaat en ik te weinig verstand heb van TV's om snel een goed oordeel te kunnen vellen... Daarnaast vertrouw ik verkopers in een winkel niet zo snel dus dat werkt ook niet echt mee ;)

ik had me eerst op ongeveer 1500 euro ingesteld, maar als die 8000 een prijs van zo'n 2000 echt waard is wil ik dat er ook nog wel aan spenderen... en TV gaat tenslotte toch wel een aardige tijd mee... als ie meer dan 5 jaar mee gaat is het qua prijs goed te doen vind ik...

momenteel doe ik het nog steeds met een klein aristona CRTtje van 8 jaar oud (mét teletekst *O* ) wat me destijds iets van 600 gulden heeft gekost (de hele zomervakantie folders voor moeten bezorgen }:| ) en die heeft inmiddels zn geld wel opgebracht dacht ik zo, hoog tijd voor iets nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik hoop dat ik hier mijn vraag kwijt kan aangezien een MM of een foto klein mijn vraag niet kan beantwoorden
Ben serieus aan het twijfelen over de Samsung UE46B7020 of de Sony 46z4500.
En kan gewoon niet kiezen, de ene heeft 200 Hrz maar de samsung heeft weer een ander panel.
Het scherm is vooral bedoelt voor Blu-ray en Gaming (PS3).

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:51:
Ik hoop dat ik hier mijn vraag kwijt kan aangezien een MM of een foto klein mijn vraag niet kan beantwoorden
En kan gewoon niet kiezen, de ene heeft 200 Hrz maar de samsung heeft weer een ander panel.
Ik vraag me af waarom je voor deze doeleinden de 7020 overweegt en niet de 6000? Zo houd je toch 300 euro in je broekzak... Zelfde scherm, alleen wat minder gadgets. Maar voor blu-ray en gaming mis je die niet...
En dan zou ik kiezen voor de 'LED verlichte' LCD van Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• "niet door Ziggo ondersteunde, maar wel werkende" Alphacrypt (CI conventioneel) of
  • (naar verwachting in juni) de ondersteunde CI+ CAM van Ziggo.
Let wel op: Officieel ondersteunt de Samsung geen CI+, maar fysiek is deze mogelijkheid wel aanwezig. We moeten dus afwachten of Samsung met een firmware-upgrade deze ondersteuning eventueel gaat geven voor CI+ in het Ziggo-netwerk.
Dank je voor je reactie.
Maar is het dan handig om maar meteen een alphacrypt module aan te schaffen, of kan ik beter wachten totdat ziggo met een CI+ CAM komt? Wat is het voordeel van alphacrypt tov de CI+ CAM en andersom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:51:
Misschien niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar eind deze maand/volgende maand komt de 9704 serie van Philips uit (volgens mij ook 46 inch). Die heeft een reactietijd van 1 ms, LED backlight (volledig niet alleen aan de zijkant) en 200Hz. Op papier een ideaal toestel voor gaming.

linkje naar het Philips 2009/210 modellen topic op Tweakers

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 07:39:
[...]
Dank je voor je reactie.
Maar is het dan handig om maar meteen een alphacrypt module aan te schaffen, of kan ik beter wachten totdat ziggo met een CI+ CAM komt? Wat is het voordeel van alphacrypt tov de CI+ CAM en andersom??
Ik wacht in ieder geval wel tot de Ziggo CI+ CAM. Deze wordt waarschijnlijk minder duur dan de Alphacrypt (ik heb ergens 50-60 euro gelezen, tenopzichte van ruim 100 voor de Aphacrypt). Waarschijnlijk zal de combinatie met een Samsung in eerste instantie nog geen CI+ diensten ondersteunen, maar dat kan in de toekomst veranderen (door aanpassing van de Samsung firmware).

Andersom zou het natuurlijk wel kunnen zijn dat de Ziggo CI+ CAM nog bugs heeft in het begin... Het risico daarop weet ik niet.

Concluderend:
CI-Slot
(Common Interface Slot in je TV)
CAM
(Common Access Module)
CI+ ondersteundZiggo CI+CI+ diensten mogelijk
CI+ ondersteundAlphacrypt CIGeen CI+ diensten, wel digitale TV
Standaard CIZiggo CI+Geen CI+ diensten, wel digitale TV
Standaard CIAlphacrypt CIGeen CI+ diensten, wel digitale TV

Let op: volgens mij heeft Ziggo op dit moment nog niet aangegeven wat voor soort diensten (Premium Content wordt dit genoemd) via deze techniek gaat worden aangeboden. Dat is dus ook nog afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanpassing van Ci naar CI+ via Firmware kun je waarschijnlijk gaan vergeten.
Er zit namelijk hardware verschil tussen beide types. Bij CI+ dienen bepaalde codes hardgebakken in de hardware te zitten. Deze zijn dus niet via een Firmware in e hardware te krijgen.
Daarnaast zijn de laatste specificaties, waaronder die codes pas recent definitief vast gesteld.

Wat de Premium content betreft zou het best eens kunnen zijn dat bijv. Film 1 over een half jaar semi verplicht door Hollywood aan ziggo de opdracht geeft om de CI+ opname scale down te activeren.
Dan zou je met een CI+ uitgerust apparaat wel "live" in HD kunnen kijken naar Film 1 HD maar als je dit opneemt uitsluitend dit in SD kunnen doen. Beschik je niet over een CI+ systeem zou het zomaar kunnen dat opnemen helemaal niet gaat, en wellicht "live" kijken ook niet. Dit hele verhaal is niet van toepassing op de gecertificeerde decoders, de werking hiervan staat geheel los van CI/ CI+.
CI+ is niet iets dat uit zich zelf bijv. interactieve diensten mogelijk maakt, hier dien je dan een decoder voor te hebben welk zelf is uitgerust met een ingebouwd modem, zoals de Cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucdec
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 00:59
Kan je met deze samsung (UE46B7000 ) rss feeds lezen ?
Waar vind je widgets, of kan je die zelf maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:13:
[...]
en is het ook mogelijk om linux als mediaserver te gebruiken ?
Nog geen ervaring mee, ik wacht nog op de levering, maar volgens de specs is dit gewoon het DLNA protocol, dus zou dat moeten werken met Mediatomb of ushare of weet ik het wat er allemaal nog meer voor Linux+DLNA. Ik gebruik momenteel Mediatomb vanaf mijn server voor DLNA richting de PS3, en dat "works like a charm!"

Succes! En laat even weten of het lukt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ik heb um besteld de 46 6000 hier bij de locale teevee dealer. Lekkere prijs 1500 euro en kan dus niet wachten. Wall mount 149 euro en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik ga er morgen ook 1 op halen voor dezelfde prijs. Net nog even gebeld, maar ze zijn helaas vandaag niet open.

Over de ondersteuning van CI+ hieronder een directe copy paste van de manual

The CI+ function is only applicable to UE********P model.

Wallmount vind ik te duur, ik gebruik gewoon een zelf gemaakte mount.

[ Voor 12% gewijzigd door Henkus op 21-05-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Mijn pa heeft net zijn 40LE856 om mogen ruilen tegen een 40B7000 led-tv ivm probelemen met teletekst.
Eerste indruk is dat de kleuren erg mooi zijn op het nieuwe scherm.
Ook is het zwart wat dieper zwart en zien de menu's er wat strakker uit.
Ik ga van het weekend eens met mijn HDX onder de arm richting pa.
Kunnen we eens Full-hd materiaal bekijken.

Hij kreeg de tv trouwens voor hetzelfde geld als hij voor de 856 betaald heeft, 1429€.
Netjes toch? Bij It's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blekboks
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-03-2020
Ik overweeg om over te stappen van een oude matchline 52 cm naar de nergens hier beschreven
samsung UE32B7000.
Ik zal ook de humax 5050 met 320 harde schijf aan moeten schaffen plus startpakket van Delta hier in het zeeuwse.
Na veel inlezen toch maar een besluit genomen maar meteen ook weer vragen.
Op de site van samsung valt de UE32B7020 af als je medi@2.0 aanvinkt terwijl er hier op het forum ergens staat dat de specs hetzelfe zijn.
Het verschil zou enkel de kleur moeten zijn klopt dat nou wel of niet?
Verder heb ik zelf nog een setje computerspeakers van logitech de Z 2300 met flinke subwoofer dat aangesloten is middels één mintgroen jackplugje achterin de computer waar een mintgroene aansluiting zit.
Weet iemand als ik de UE32B7000 en de nieuwe humax aanschaf of ik mijn ene mintgroene stekkertje ergens kwijt kan zodat ik uit de led tv ook nog een beetje geluid krijg wat het liefst synchroon loopt want dat heb ik hier ook al ergens gelezen nog niet altijd meevalt.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb na veel gelezen te hebben op diverse fora ook maar een UE40B7020 besteld. :P

Het Dynamic dimming van de zwartwaarden kan ook uitgezet worden, voor diegene die zich hier aan storen.
Zie http://www.avforums.com/forums/lcd-televisions/973087-samsung-ue-b7020-owners-thread-6.html

Weet iemand of de netwerkaansluiting Gigabit lan ondersteund? Dit zou wel zo fijn zijn ivm .mkv streaming.
De 230V aansluiting is dit een losse stekker of een vaste aansluting?
Omdat de lcd zo plat op de muur zit zou ik dit alvast willen weten ivm voorbereiding kabels wegwerken.

Heeft er iemand info?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nehru schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:15:
[...]

Succes! En laat even weten of het lukt natuurlijk :)
hmja.... maar dat gaat nog even duren, mijn glasvezel provider geeft nu alleen nog in een pilot HD content door. Ze gaan dit jaar nog over op andere settop boxjes, maar tot nu toe kan ik die nog niet bestellen, alleen de oude (niet HD versie). En ik voel er weinig voor om nu een niet-HD settop box te kopen (90 euro) om er een paar weken later weer een te moeten kopen (199 euro). Dus ik wacht nog even met de aanschaf van de TV tot ik het HD kastje kan kopen........ maar helaas gaat dat allemaal niet zo vlug......
En ik wil eigenlijk geen nieuwe TV kopen voordat ik digitale tv kan nemen met het nieuwe kastje.

als iemand anders al ervaringen heeft met streamen vanaf linux ..... moi wil het wel horen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
AUijtdehaag schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:36:
Weet iemand of de netwerkaansluiting Gigabit lan ondersteund? Dit zou wel zo fijn zijn ivm .mkv streaming.
De 230V aansluiting is dit een losse stekker of een vaste aansluting?
Op mijn Gb switch kan ik zien dat ie op 100Mb synct. En het netsnoer zit vast, maar kan wel losgekoppeld worden. Het zit met een - afaik - proprietary plugje achter een klepje vast. Dat klepje kun je openmaken, en dan vermoedelijk het netsnoer loskoppelen - heb ik niet gedaan, dus ik weet niet precies hoe en waarmee het snoer vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Sinds vanmiddag ben ik de trotse eigenaar van een UE46B6000.

Ik heb er alleen nog maar even snel naar kunnen kijken maar hier zijn mijn 1e bevindingen "out of the box" :

Positief
-Beeld met Mediacenter en floppy dtv : geweldig (vergleken met mijn le40m71b) veel beter als ik verwacht had
-Beeld met samsung decoder (sd) : zeer goed
-Beeld met Wii is minder, maar het kan zijn dat ik daarvoor de juiste instelling nog niet gevonden heb.
-Volgens mij heb ik tot nu toe nog een inputlag kunnen waarnemen (ca 20 min gekeken)
-Hij is 'lekker" groot

Negatief:
-De tv is in feite 1 grote spiegel en dit valt toch wel meer tegen als ik gedacht had en hierdoor zou ik misschien weleens serieus spijt van mijn aankoop kunnen gaan krijgen.
-De 100hz mode geeft (net zoals mijn LE40M71B) artifacts bij snelle bewegingen en ik ben dus ook blij dat ik niet op de 8000 serie heb gewacht, want als je eenmaal gevoelig bent voor de artifacts blijft je het volgens mij altijd zien.
-M'n vrouw vind hem TE groot.

Vanavond (na zon's ondergang) ga ik me wat verder verdiepen in deze schitterende TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Bedankt appelsap voor je reply.

Dus 100mb lan, dus geen gigabit. Heb nu een gewoon adsl modem/router zonder gigabit lan.
Dan hoef ik ook niet de moeite te nemen om een extra gigabit router aan te schaffen...

Ben sinds vandaag ook een gelukkige eigenaar van een samsung UE40B7020.
Al een beetje ermee lopen spelen.
Het glas spiegelt inderdaad, maar zolang je niet een raam achter je hebt, heb je eroverdag geen last van als de tv aanstaat vind ik.
Ik heb de 100 Hrz ook maar uitgezet. Lijkt wel of alle beelden onnatuurlijk versnellen.
Verder prima beeldkwaliteit, geluid is wat minder, maar dat was bekend.
Blu ray's zijn echt prachtig om te zien. Ik gebruik ziggo met een Alphacrypt classic cam. Werkt ook prima!

[ Voor 12% gewijzigd door AUijtdehaag op 22-05-2009 23:27 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blekboks
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-03-2020
Heb vrijdag de Samsung UE40B7000 en de Humax iHDR-5050c HD decoder en startpakket Delta dan toch maar besteld.
Komt volgende week allemaal binnen.
Ben benieuwd hoe deze combinatie het gaat doen.
Berichten volgen.
In de winkel zag het er prima uit en spatte de kleuren bijna van het 2,9 cm dikke scherm af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week de UE46B6000 besteld. Kan niet wachten totdat ie er is.
Verder heb ik niet de Samsung mount besteld, maar een Vogels EFW 8305. Deze is 4 mm 'dikker' maar ik kreeg de combinatie voor een wel heel mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
Henkus schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 19:02:
Sinds vanmiddag ben ik de trotse eigenaar van een UE46B6000.

Ik heb er alleen nog maar even snel naar kunnen kijken maar hier zijn mijn 1e bevindingen "out of the box" :

Positief
-Beeld met Mediacenter en floppy dtv : geweldig (vergleken met mijn le40m71b) veel beter als ik verwacht had
-Beeld met samsung decoder (sd) : zeer goed
-Beeld met Wii is minder, maar het kan zijn dat ik daarvoor de juiste instelling nog niet gevonden heb.
-Volgens mij heb ik tot nu toe nog een inputlag kunnen waarnemen (ca 20 min gekeken)
-Hij is 'lekker" groot

Negatief:
-De tv is in feite 1 grote spiegel en dit valt toch wel meer tegen als ik gedacht had en hierdoor zou ik misschien weleens serieus spijt van mijn aankoop kunnen gaan krijgen.
-De 100hz mode geeft (net zoals mijn LE40M71B) artifacts bij snelle bewegingen en ik ben dus ook blij dat ik niet op de 8000 serie heb gewacht, want als je eenmaal gevoelig bent voor de artifacts blijft je het volgens mij altijd zien.
-M'n vrouw vind hem TE groot.

Vanavond (na zon's ondergang) ga ik me wat verder verdiepen in deze schitterende TV
Tja dan maar aan mij verkopen voor weinig he ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van der Ende
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 15:39
Hierbij wat calibratie settings voor de 7000 serie.

http://www.hdtvtest.co.uk...-settings-20090522149.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ben hier nieuw op het forum en heb een probleempje met mijn nieuwe Samsung UE40B6000 tv.
heb deze tv aangekocht samen met de niewe sounbar HTws1 en dvd speler 1080p9.
Vanaf het aansluiten van het toestel valt de tv stelselmatig uit en start hij na een 5 tal seconden weer automatich op :(
Dit verschijnsel deed zich eerst niet voor bij de dvd die aangesloten is via HDMI.
Maar sinds vandaag dus ook, soms om de 30 seconden :?
Het is enkel het TV beeld dat uitvalt de dvd loopt door.
Ik heb reeds afstandsbedieningen zonder batterijen gezet en nog andere gekke dingen maar niets daarvan helpt?
Ik bedank reeds iedereen voor een goed advies of instelling

MVG Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 20:26
Zojuist de UE46B7020 uitgepakt. 1950 euro incl Samsung slim wandhouder, 5 jaar winkelgarantie en ik krijg nog 150 cashback. Lijkt me gezien de internetprijzen een heel aardige deal.

Nu het volgende: Ik heb een 2.0 radio die ik als extra geluidsset aan wil sluiten. Helaas is deze alleen analoog en dus niet aan te sluiten. Er lijkt echt alleen een toslink op de TV te zitten. Iemand een idee?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

Napsju schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:52:
Zojuist de UE46B7020 uitgepakt. 1950 euro incl Samsung slim wandhouder, 5 jaar winkelgarantie en ik krijg nog 150 cashback. Lijkt me gezien de internetprijzen een heel aardige deal.

Nu het volgende: Ik heb een 2.0 radio die ik als extra geluidsset aan wil sluiten. Helaas is deze alleen analoog en dus niet aan te sluiten. Er lijkt echt alleen een toslink op de TV te zitten. Iemand een idee?
er zit ook een volledige scart aansluiting via mini connector op. misschien kan je daar de audio-out van pakken? vroeger werkte dat perfect met crt tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Helaas. Dat had ik zelf ook al even geprobeerd. Erg mooi is de oplossing fysiek al niet, maar het werkt ook nog eens niet. Ook een hoofdtelefoonaansluiting lijkt te ontbreken. ;(

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37

Als je voor 1950 een tv koopt koop je toch ook gewoon ff een Home Cinema setje?
Maar goed de audio-out van de scart zou moeten werken hoor en dan die van tulp naar jack.

Hoofdtelefoonaansluiting op de tv heeft geen zin want die zou dan voor audio in zijn...

Andere opties is een convertor zoals deze http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=9723

Scart in de TV en schakelaartje om en voila geluid ;-) maarre geen digitale ontvanger dan zou je die als output kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

http://www.ramelectronics...dd-2-aa/prodGTVDD2AA.html

zoiets zoek je... ik zelf heb een Roland M1000 10 line digitale/analoge mixer ertussen zitten - maar dat is een beetje overkill in jouw geval.

probeer eens te googelen met dit product bij amazon.de.... alsjeblieft ;)

http://www.amazon.de/s/re...er%2C+GTV-DD-2-AA&x=0&y=0

€80,- vindt ik nog wel meevallen.

p.s. let op! sommige goedkopere versies decoderen geen 5.1 streams, maar alleen 2.0 streams - dus een puntje van aandacht wanneer je voor een goedkopere versie gaat shoppen.

[ Voor 6% gewijzigd door GetaGrip op 26-05-2009 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucdec
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 00:59
Heb hier in Belgie geinformeerd voor dit type was de prijs 1679 - 150 euro cashback, zonder wandhouder
Garantie was ook
maar 2 jaar dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Toch bedankt amd187!! Heb de manual er nog eens bijgepakt en heb gister toch iets over het hoofd gezien.

Afbeeldingslocatie: http://hosting06.imagecross.com/image-hosting-15/8846Picture-40.png

Ik had 'm getest met media op een USB stick. Dat werkt dus niet. Toch ben ik wel enorm geholpen met die (D)TV output.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het rode lampje (bij de platinum black versies is dit blauwachtig) midden onderaan het scherm ook uit tijdens het kijken? Of staat dat altijd aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Bij die van mijn pa wel, de 7000. dus zal wel bij allemaal kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coob schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:59:
Bij die van mijn pa wel, de 7000. dus zal wel bij allemaal kunnen.
Ik kan het in de online handleiding namelijk nergens ontdekken hoe het moet. Ik heb de tv trouwens nog niet maar in de Mediamarkt vond ik dit nogal storend dus wil graag zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:13
Ja dat kan, ik heb het rode lampje van mijn ue46b7000 ook uitgezet. Bert, de info die je zoekt staat op pagina 33 van de 7000/7020 handleiding onder het kopje "Light Effect": klik.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaTr1x schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 00:51:
Ja dat kan, ik heb het rode lampje van mijn ue46b7000 ook uitgezet. Bert, de info die je zoekt staat op pagina 33 van de 7000/7020 handleiding onder het kopje "Light Effect": klik.
Super! Dank je!
Het is verder eigenlijk een toestel waar alles op zit wat je maar kunt bedenken. Een eventuele aparte mediastreamer/mediacenter is zelfs overbodig. Voor mij wordt het dan de 7020 want dat rode om de lijst vind ik niet passen in mn interieur. Maar wacht ook nog heel even op die nieuwe Philipsserie en maak dan de beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
wimpie007 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:31:
[...]

Tja dan maar aan mij verkopen voor weinig he ;-)
Helaas, ik besluit toch maar om hem te houden.

Ik had al een media center en deze is toch altijd funcioneler als de media functies van de 7000 serie.

Ik heb uiteindelijk 1500 euro betaald voor mijn Ue46B6000 en ik krijg nog 75 euro cash back.

Bert-nl : dat rode randje kun je in het "echt" bijna niet zien als ie tegen de muur hangt.

Op de foto's lijkt het een fel rood rand, in de praktijk is het een zeer donker rode/zwarte rand.

Tip voor de iedereen die zich daar als nog aan stoort: De rode rand is doorzichtig, vandaar dat je hem ook goed ziet op de foto's met witte achtergrond. Als je een rondom zwarte tape aan de achterzijde van het scherm plakt over het rode gedeelte, wordt de rode lijst nog zwarter.

Nu nog een op zoek naar de juiste kleur instellingen.

[ Voor 71% gewijzigd door Henkus op 28-05-2009 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb dit scherm van de week in de winkel gezien. Ik vind het zo enorm zonde dat Samsung ervoor kiest om er een rode gloed in het model te verwerken. Dat moet in je woonkamer passen. Voor mij gaat dat niet werken. Als ze dit gewoon donker hadden gehouden...zwart / donker grijs..was dit scherm een grote kansmaker om aangeschaft te gaan worden... Helaas :(

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

RoyK schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:04:
Ik heb dit scherm van de week in de winkel gezien. Ik vind het zo enorm zonde dat Samsung ervoor kiest om er een rode gloed in het model te verwerken. Dat moet in je woonkamer passen. Voor mij gaat dat niet werken. Als ze dit gewoon donker hadden gehouden...zwart / donker grijs..was dit scherm een grote kansmaker om aangeschaft te gaan worden... Helaas :(
Mee eens, maar hij is er dus ook in het zwart (geheel), kijk eens naar de 7020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

dank je DyStiC, ik ben nog niet helemaal geinformeerd met de types van samsung. Denk wel dat dit precies het type tv is wat ik een beetje zoek.

Ik kom op deze uit met wat google werk:

http://www.kieskeurig.nl/...ue46b7020/reviews/327886/

praten we nu over hetzelfde toestel?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

RoyK schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:05:
dank je DyStiC, ik ben nog niet helemaal geinformeerd met de types van samsung. Denk wel dat dit precies het type tv is wat ik een beetje zoek.

Ik kom op deze uit met wat google werk:

http://www.kieskeurig.nl/...ue46b7020/reviews/327886/

praten we nu over hetzelfde toestel?
Yep.... hier mijn post van een tijdje geleden met plaatjes en wat reviews, kieskeurig.nl is imho nu niet de plek om vragen te stellen of antwoorden te vinden.

GetaGrip in "[LED] Samsung UE 32, 40, 46 B6000-serie"

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste