Heb het nog even nagemeten, maar ik zit er ook 3 meter van af (slecht(s) gegoktjasjenl schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:28:
[...]
4 meter is dan ook wel een behoorlijke afstand. Alhoewel ik, bij een 40 inch model, op ruim 3 meter het nog steeds wel irritant aanwezig vind, ook verticaal overigens (als ik op sta vanaf de kijkplek zie ik ook al kijkhoek issues
[...]
Heb even nagezocht idd, die met local led dimming kan ik zelfs niet eens meer vinden op de samsung site en is ook niet meer te koop lijkt het wel.jasjenl schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:28:
[...]
Volgens mij zijn de local dimming leds niet echt nog langzamer dan deze edge led modellen. Echter heeft Samsung in de huidige nieuwe series eigenlijk geen local dimming leds meer, de 9000 serie die pas later dit jaar gaat uitkomen heeft dit weer wel. Alleen begint die serie pas bij 46 inch, wat voor mij dus niet echt een optie zou zijn.... Blijkbaar komt Samsung dus niet meer met 40 inch local dimming led modellen, wat ik wel heel vreemd vind..
[...]
Ik heb overigens eens de tv van mijn zusje goed bekeken. Zij heeft een Samsung LE40A656. Niet echt vergelijkbaar, maar ik was toch eens benieuwd hoe het zat met zwartwaarden e.d. bij een "normale" lcd. Ik geloof dat ik te veel eisen aan het stellen ben voor wat betreft de techniek vandaag de dag. Bij haar tv is het verschrikkelijk. Volgens mij moet ik me er maar bij neer leggen wat betreft het zwart en de vlekken in het pikdonker. Bij haar tv is in het donker een zwart scherm gewoon grijs/blauw in mijn ogen. Komen daarnaast nog eens de vlekken bovenop.
Weet trouwens iemand hoe het zit met de settings die je insteld van het beeld? Ik heb al meerdere keren gezien dat als ik van bron wissel (HDMI 1 naar scart bijvoorbeeld) dat alles dan weer op default waarden staat. Nu zijn mijn getweakte settings van HDMI ook weer weg. Slaat hij het niet op ofzo? Of per resolutie/bron? Volgens mij stuur ik hetzelfde er heen als gisteren maar ik kan weer opnieuw beginnen met tweaken. Ik schrijf het maar op nu.