Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik kijk daar wel naar de reacties van de mensen die het gekocht hebben, en zijn de prijzen daar ook goed up to date

dank voor de link! Ga ik vanavond op mijn gemakje met een bakkie pleur ff door nemen ;)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:37
Ik heb net mijn samsung ue46b6000 even aangesloten gehad via een simpele antenne kabel, om te testen of mijn vandaag nieuw binnengekomen TV uberhaubt werkt en ik moet zeggen: wat een prachtig ding! Zelfs met een brakke kabel op een brak analoog signaal is het beeld gewoon stunning...

Ik kan niet wachten tot volgende week mn huis opgeleverd wordt en ik hem op kan hangen :) Zal de pics dan even plaatsen in de "Plaats hier pics van je ...." en hier in de gaten houden of ik iemand kan helpen met vragen etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Samsung 7020. Wie kan mij helpen met de volgende 2 vragen
Hoe krijg ik de tv aangesloten via een netwerkkabel op mijn computer die draadloos inet heeft.
en hoe kan ik nu programma's opnemen als ik kpn digitenne heb die aangesloten is via dat CI gebeuren aan de achterkant van de tv?
al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:15
Zit zelf te kijken naar de B7000, beeld is prachtig zoals ik bij Its gezien heb.
Ik vraag me alleen af welke video formaten hij af kan spelen van een USB stick.

Had gelezen dat hij DIVX ook afspeelt, neem aan DVD in een video_ts map ook maar het zou wel erg mooi zijn als die ook Blue Ray bestanden kon afspelen of is daar echt een mediacenter voor nodig?

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:41:
Hoe krijg ik de tv aangesloten via een netwerkkabel op mijn computer die draadloos inet heeft.
en hoe kan ik nu programma's opnemen als ik kpn digitenne heb die aangesloten is via dat CI gebeuren aan de achterkant van de tv?
al vast bedankt
Op de eerste vraag kan ik wel makkelijk antwoord geven... Je moet gewoon je internetverbinding delen (via netwerkinstellingen van ik neem aan Windows... ). Afhankelijk van wat er op je PC draait voor OS en versie is er waarschijnlijk wel genoeg over te vinden op internet, dan weet je alleen waarnaar je moet zoeken (share wireless connection <windows XP/vista> with other computers, ofzo)

Met de 2e heb ik geen ervaring, maar ik neem aan dat je geenszins programma's op kan nemen als je je digitenne niet eerst aan sluit op een HDD recorder o.i.d.... De CI interface in de TV is echt alleen maar voor afspelen afaik...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-08 17:46
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:41:
Als je een internetmodem hebt met meerdere ethernetpoorten, kan je een kabel vanaf je internetmodem in je TV steken. Dus niet direct vanaf je PC, maar vanaf het centrale punt: je modem. Steeds vaker zetten mensen deze daarom in de meterkast om zo allerlei apparaten in je huis op Internet aan te sluiten.
al vast bedankt
Als je digitenne hebt met alleen een CONAX CAM (insteekkaart, met daarin je smartcard) in je TV, dan kan je niet opnemen. Je hebt dan echt een losse PVR / harddiskrecorder nodig met een eigen smartcard. De recorder moet immers zelf zijn zender kunnen kiezen die hij wil opnemen (maximaal 3 smartcards binnen een Digitenne abonnement).

[ Voor 0% gewijzigd door Leon73 op 29-05-2009 10:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:08
Ik heb toch maar een Alphacrypt besteld voor in de UE46B7020 hier. Programma's opnemen doen we nooit en ik heb echt geen zin om op die CI+ module te wachten. De beeldkwaliteit van mijn SD gratis tunertje ziet er nog slechter uit dan analoge Ziggo tv. Nederland 1 die ongecodeerd op de tv binnen komt ziet er wél fantastisch uit!

Heb 'm voor 102 euro uit Duitsland laten komen van dvbshop.net. Zal eind volgende week wel binnen zijn. Heb het toch druk en die paar uitgespaarde euro's kan ik dan weer mooi een zak popcorn voor kopen. :9

Will keep you updated!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:52:
Zojuist de UE46B7020 uitgepakt. 1950 euro incl Samsung slim wandhouder, 5 jaar winkelgarantie en ik krijg nog 150 cashback. Lijkt me gezien de internetprijzen een heel aardige deal.................
Zou ik mogen weten waar je deze tv voor deze prijs hebt gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Foutmelding

Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'B4MB4M'
Het zou zo makkelijk kunnen zijn...

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:43:
[...]

Het zou zo makkelijk kunnen zijn...
fixed .... wist niet eens dat dat uit stond. 8)7

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 21:58
Ik heb een Samsung UE40B7000 gekocht maar kan iemand mij vertellen waarom .mkv bestanden niet zichtbaar zijn? Ik gebruik de TV via UPNP met WHS. Andere bestanden werken wel, maar helaas mkv bestanden zijn niet eens zichtbaar in het menu. Ik heb de laatste firmware erop staan nu.

Daarnaast heb ik een wallmount gekocht die, volgens de verkopers, nog platter moet zijn dan de Samsung mount en dat voor 60 euro! Merk en type: Videobasics VFL 42"-52".

Edit: Met de laatste firmware lijkt zelfs geen enkel bestand meer te werken via de ingebouwde mediaplayer.

Edit2: mkv blijkt niet te kunnen met UPNP van WHS. Waarschijnlijk zal hier de Samsung Software voor geinstalleerd moeten worden of kan het alleen via USB devices.

Edit3: Met de Samsung software werkt mkv weer wel... Binnenkort maar eens uitvogelen hoe ik die op WHS installeer.

[ Voor 29% gewijzigd door AvanCade op 03-06-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:52:
Zojuist de UE46B7020 uitgepakt. 1950 euro incl Samsung slim wandhouder, 5 jaar winkelgarantie en ik krijg nog 150 cashback. Lijkt me gezien de internetprijzen een heel aardige deal.
Zou ik misschien ook mogen weten waar je de tv gekocht hebt. Het is idd een goede deal namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:49:
[...]

Zou ik misschien ook mogen weten waar je de tv gekocht hebt. Het is idd een goede deal namelijk.
Inderdaad, daar heb ik ook wel oor naar!! (en een fototje natuurlijk van je nieuwe aanwinst aan de muur! :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blekboks
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-03-2020
Ik heb vandaag de UE40B7000 binnengekregen.
Bij het uitpakken van de voet die 20 graden zou moeten kunnen draaien viel me al op dat er geen beweging in de voet is te krijgen .
Hoopte dat door het plaatsen van de TV op de voet en vastmaken en of door het gewicht van de TV de voet wel zou draaien , maar helaas.
Ik zie ook geen palletje of wat dan ook om het draaimechanisme te ontgrendelen als er al wat te ontgrendelen valt.
Tv staat op de voet op het tv meubel maar er is geen enkele beweging in te krijgen.
Ga nu naar mijn mandje om 1.22 uur en hoop dat iemand morgen een oplossing heeft.
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Ik heb dezelfde TV en hier werkt het wel prima. Ik heb wel gemerkt dat ik flink moest trekken om er beweging in te krijgen. Het gaat dus erg stroef. Zover ik gezien heb is er geen palletje of iets dergelijks om los te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schele indiaan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 22:42

Schele indiaan

Zie ik daar een koe vliegen?

Heeft deze serie veel last van glans?

Ik heb zelf gekeken naar het glanzende effect van het scherm, maar er werden bij de its alleen lichte beelden vertoond. En vooral donkere beelden laten het glans effect zien.

De LE40B650 vond ik erg veel glanzen. Dat kwam misschien ook door de overmatige tl verlichting.

Kan iemand vertellen hoe het scherm in een thuissituatie in de buurt van ramen is?

De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blekboks
AvanCade

Ik heb de voet even mee naar de winkel genomen en daar heeft men even flink doorgeduwd.
Er brak gelukkig niets af en het euvel is verholpen .
Bedankt voor je reactie
goed weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blekboks
Help Help
ALs ik de samsung (uit de doos) aanzet zegt hij enkel zwak of geen signaal , trek ik de antennekabel uit de samsung UE40B7000 en duw hem achterin de 15 jaar oude philips matchline heb ik meteen beeld.
Weet iemand een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
blekboks schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 22:16:
Help Help
ALs ik de samsung (uit de doos) aanzet zegt hij enkel zwak of geen signaal , trek ik de antennekabel uit de samsung UE40B7000 en duw hem achterin de 15 jaar oude philips matchline heb ik meteen beeld.
Weet iemand een oplossing
Heb je wel via het menu kanaal laten zoeken (analoog en digitaal)? Komen beide signalen niet goed door? Bij welke provider zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blekboks
Leon , bedankt voor je reactie.
Alles draait nu perfekt , inderdaad laten zoeken op digitaal.
ps provider is delta.
goed weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjuc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 00:23
Ik heb een UE46B6000 in huis, en krijg mijn HTPC maximaal op 60Hz. Is dit ook echt het maximum? Ik dacht dat ie op 100Hz moet kunnen staan?

Ik begrijp dat dat voor films niet veel uitmaakt, maar wel fijn als het beeld van mijn desktop in full HD rustig voor de ogen is.

[ Voor 32% gewijzigd door wjuc op 08-06-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:01

jasjenl

Liab A Tymo

wjuc schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:43:
Ik heb een UE46B6000 in huis, en krijg mijn HTPC maximaal op 60Hz. Is dit ook echt het maximum? Ik dacht dat ie op 100Hz moet kunnen staan?

Ik begrijp dat dat voor films niet veel uitmaakt, maar wel fijn als het beeld van mijn desktop in full HD rustig voor de ogen is.
Dat maakt bij een LCD niks uit, het zal niet onrustig zijn op 60hz. De invoer naar een LCD scherm (tv of monitor) is meestal max 60hz (soms 75hz). Dat de tv zelf 100hz is, staat daar volledig los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Beetje het verkeerde forum, maar omdat er nog geen ander forum is plaats ik de vraag toch...
Ik heb een UE40B7020 met netwerkmogelijkheid. Heeft iemand de DLNA functies al geprobeerd?
Het is onmogelijk een film te bekijken op fullscreen volgens mij, via DLNA. Iemand ervaring mee?

Erg jammer dit, toch maar weer een mediaplayer aanschaffen....ipv dat gebrekkige DLNA.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blekboks
In de nederlandse handleiding staat deze optie niet.
Ik heb de UE40B700.
Gaat dat bij de 40 ook ??
MaTr1x schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 00:51:
Ja dat kan, ik heb het rode lampje van mijn ue46b7000 ook uitgezet. Bert, de info die je zoekt staat op pagina 33 van de 7000/7020 handleiding onder het kopje "Light Effect": klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

blekboks schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:11:
In de nederlandse handleiding staat deze optie niet.
Ik heb de UE40B700.
Gaat dat bij de 40 ook ??

[...]
Dat licht effect kun je ook bij de ue40b7000 uitzetten, op dezelfde plek in het menu als hierboven genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
AUijtdehaag schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:37:
Beetje het verkeerde forum, maar omdat er nog geen ander forum is plaats ik de vraag toch...
Ik heb een UE40B7020 met netwerkmogelijkheid. Heeft iemand de DLNA functies al geprobeerd?
Het is onmogelijk een film te bekijken op fullscreen volgens mij, via DLNA. Iemand ervaring mee?

Erg jammer dit, toch maar weer een mediaplayer aanschaffen....ipv dat gebrekkige DLNA.
DLNA werkt op zich prima. Alleen MKV bestanden e.d. vereisen de Samsung Software als share software. Ik heb dit getest en zodra je de Samsung software gebruikt heb je eigenlijk geen losse mediaplayer meer nodig (op sommige gevallen na wat codecs betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blekboks
jasnl thanks.

rood lampje is uit
ik had op de afstbediening de knop tools ingedrukt zoals beschreven en dan kom je lichteffect niet tegen.
maar via knop menu >plug en play (twee tandwieltjes symbool) dan staan melodie en lichteffect een stuk naar beneden scrollen er wel bij , ik zag tools staan dus zodoende verkeerde knop gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Mijn 7020 is vandaag eindelijk gecalibreerd! Ik zal mijn bevindingen hier later posten, eerst moet ik een goed oordeel vellen. In ieder geval alvast een tipje van de sluier: auto dimming staat nu uit en dat heeft voor en nadelen. Het voordeel: donkere scenes tonen veel meer detail en ondertitels en zenderlogos blijven nu altijd even helder. Het nadeel: het absolute blacklevel van het scherm wordt er bij donkere scenes wel slechter van, wat te verwachten viel.

Definitief oordeel volgt later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Toch maar even reageren in dit topic aangezien ik ook van plan ben om snel (binnen 2 weken) een EU46B6000 te kopen.

Was aan het twijfelen of ik de 7000 of 6000 zou pakken.
Maar voor 400 euro meer vond ik de 7000 niet zo boeiend. Die 400 euro geef ik dan liever uit aan een mediacenter ofzo.

Tevens ga ik samen met deze tv een Onkyo TX-SR806B receiver kopen, bluray speler heb ik al.
Speakers moet ik nog voor gaan rondshoppen, maar ik heb nog een oud 5.1 setje staan die ik in de tussentijd gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Gisteren gekocht! (UE46B6000)
Eerste impressie... mooi groot en verrassend zwaar :o

Paar problemen waar ik tegenop liep:
  • Vastschroeven van de poot, 2 schroeven liggen erg diep, ik kwam er niet in met mijn schroevendraaier omdat de opening te smal was. Moet ik maar eens een lange smalle schroevendraaier zien te regelen.
  • Antenne ingang zit wel ERG dicht op de behuizing, ik kreeg mijn kabel er in ieder geval niet in. Niet echt een probleem aangezien ik binnenkort toch ga overstappen op tv digitaal en de decoder dan via HDMI laat gaan. Als tussenoplossing ga ik een klein kabeltje kopen die wel zou moeten passen.
Voor de rest had ik nog niet veel kunnen doen met de tv aangezien het wel erg laat was geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Gister weer eens op jacht gegaan voor mijn nieuwe TV. Voorkeur gaat uit naarde Samsung Plasma 50B850.
Echter bij de lokale BCC stond een 55B7020, het beeld wist me aandacht te trekken.

De vriendelijke verkoper was niet te beroerd een blu ray speler uit de kast te trekken en Earth te starten. Kleuren en scherpte erg mooi.

1 ding schrok ik wel van. BIj een scene waar een stel witte wolven achten een paar kariboes(dacht dat ze zo heten,niet heel relevant verder) zag je om de rennende dieren heen een soort waas. Heel lastig uit leggen, maar wel heel lelijk. Is dit iets wat bekend is en met instellingen is op te lossen. De verkoper schrok er zelf ook wel van nadat ik hem erop wees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Hoodlum77 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:34:
Gister weer eens op jacht gegaan voor mijn nieuwe TV. Voorkeur gaat uit naarde Samsung Plasma 50B850.
Echter bij de lokale BCC stond een 55B7020, het beeld wist me aandacht te trekken.

De vriendelijke verkoper was niet te beroerd een blu ray speler uit de kast te trekken en Earth te starten. Kleuren en scherpte erg mooi.

1 ding schrok ik wel van. BIj een scene waar een stel witte wolven achten een paar kariboes(dacht dat ze zo heten,niet heel relevant verder) zag je om de rennende dieren heen een soort waas. Heel lastig uit leggen, maar wel heel lelijk. Is dit iets wat bekend is en met instellingen is op te lossen. De verkoper schrok er zelf ook wel van nadat ik hem erop wees.
Klinkt als een 100hz artefact. Als je dat stoort, moet je 100hz uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook aan het orienteren voor een nieuwe tv, en deze led series spreken me heel erg aan.
Nu is mijn enige nadeel:
Ik heb televisie via Tele2, en dit is interactief. Ik zal hiervoor dus een scart aansluiting voor moeten gebruiken.
Maar, er staat ook nog een dvd speler, en een ps2.
Weet iemand een mogelijkheid om tele2 op een andere manier naar binnen te krijgen?

Binnenkort komt sony ook met een led serie, ik heb voor de specs gekeken, maar die zijn zeer lasig te vergelijken met samsung.
Heeft hier iemand misschien een oplossing voor?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om op de B6000 avi-bestanden mét srt ondertitels te bekijken via een usb-stick? Dit is namelijk het enige dat ik wil, de extra 300 euro voor de B7000 zie ik niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:47

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

lucdec schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:22:
Kan je met deze samsung (UE46B7000 ) rss feeds lezen ?
Waar vind je widgets, of kan je die zelf maken?
Om even een oude vraag terug te halen, ik heb zelf een UE32B7000 en kan hier standaard een aantal widgets gebruiken (weer, Flickr, USA today enz.), werkt prima allemaal. Ik las ook dat Youtube mogelijk zou worden als widget, maar geen idee wanneer. Maar is het ook mogelijk om nieuwe widgets zelf te installeren? Iemand meer informatie hier over? Op de site van Yahoo is eigenlijk alleem maar wat promotiemateriaal te vinden, meer niet.

Ik heb trouwens het verbruik gemeten (staat op automatische energiebesparingsstand) en ik kom uit op ~75 watt, valt mee, iets onder de specificaties. Wat ik trouwens nog nergens gelezen heb is de geluidskwaliteit, die is echt waardeloos met de luidsprekers die in de televisie zelf zitten. Alsof het uit een telefoonluidspreker komt. Maar goed, denk dat men bij deze televisie verwacht dat je een losse verzameling luidsprekers aansluit, wat ik dan ook nog wel ga doen met de tijd.

[ Voor 24% gewijzigd door Tjeerd op 13-06-2009 18:57 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 10:56
Heb ook een B6000 gekocht, samen met een ultra slim wall mount. (samen voor 1490 euro)
Moet zeggen hangt wel super aan de muur, tv geeft mooi beeld na wat eigen calibratie met een cd.

Alleen is het geluid niet echt super, na wat instellen is het al een stukje beter (voller) geworden.
Maar omdat ik films via mijn media center 5.1 kijk, maakt het mij niet zoveel uit.

Het enige waar ik nog niet uit ben gekomen is: Bij het verwisselen van een tv kanaal
kan je niet snel achter elkaar op b.v 1, 2,4,6 drukken. Je moet telkens een paar seconde wachten
want als je 1, en dan snel 4 doet.. gaat hij naar 14 :S

Op mijn oude samsung zat een knop dat je dit kon instellen. zodat je of 1of 2 getallen kon invoeren voordat hij naar dat kanaal ging.

Misschien een beetje onduidelijk maar weet niet hoe ik dit anders duidelijk moet maken.

Weet iemand deze instelling te vinden? Zap namelijk vooral tussen kanalen van 1 t/m 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Passie-m schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:33:
Heb ook een B6000 gekocht, samen met een ultra slim wall mount. (samen voor 1490 euro)
Moet zeggen hangt wel super aan de muur, tv geeft mooi beeld na wat eigen calibratie met een cd.

Alleen is het geluid niet echt super, na wat instellen is het al een stukje beter (voller) geworden.
Maar omdat ik films via mijn media center 5.1 kijk, maakt het mij niet zoveel uit.

Het enige waar ik nog niet uit ben gekomen is: Bij het verwisselen van een tv kanaal
kan je niet snel achter elkaar op b.v 1, 2,4,6 drukken. Je moet telkens een paar seconde wachten

Op mijn oude samsung zat een knop dat je dit kon instellen. zodat je of 1of 2 getallen kon invoeren voordat hij naar dat kanaal ging.

Misschien een beetje onduidelijk maar weet niet hoe ik dit anders duidelijk moet maken.

Weet iemand deze instelling te vinden? Zap namelijk vooral tussen kanalen van 1 t/m 9
Wat jij wil kan volgens mij niet, de tv werkt niet meer met een switch tussen 1 of 2 getallen invoeren: je kunt altijd meerdere getallen invoeren binnen een bepaalde tijdsinterval, dus heel snel naar 1 en dan naar 4 gaan kan niet. Maar als je snel tussen 1 t/m9 wilt zappen kun je toch gewoon de zap knoppen +/- gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

01 misschien ipv alleen een 1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
jasjenl schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:45:
[...]
Wat jij wil kan volgens mij niet, de tv werkt niet meer met een switch tussen 1 of 2 getallen invoeren: je kunt altijd meerdere getallen invoeren binnen een bepaalde tijdsinterval, dus heel snel naar 1 en dan naar 4 gaan kan niet. Maar als je snel tussen 1 t/m9 wilt zappen kun je toch gewoon de zap knoppen +/- gebruiken?
Ja precies, de P+ en P- werken behoorlijk snel.

Overigens heb ik iets "vervelends" ontdekt. Ik heb een dode pixel.
Gelukkig zit deze op een totaal niet storende plaats, boven in het midden, ongeveer 5 pixels van de rand af, vanaf de bank niet te zien.

Zijn er andere mensen die ook dode pixels hebben? (Model UE46B6000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Passie-m schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:33:

mag ik even vragen welke cd. je gebruikt voor de calibratie van je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:45:
[...]

mag ik even vragen welke cd. je gebruikt voor de calibratie van je tv.
Meestal heb je bij pixar films een menu waar je basic calibratie kan doen(THX optimizer), hiermee kun je helderheid/contrast ect aanpassen. En met behulp van diverse instellingen die te vinden zijn op internet kwam ik al een aardig eind.

Ben er in ieder geval tevreden mee.

Tis maar net hoe hoog je eisen zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frusware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-01 16:16
Beste mensen, ik heb advies voor jullie. Koop deze tv niet. Al je vrienden zullen je haten en je vriendin zal vragen waarom je alleen nog maar binnen tv zit te kijken terwijl het zomer is.

Ik heb nu een paar dagen de UE40B7020. Voor de mensen die overwege deze LCD te kopen is het volgende misschien van belang. Ik zit op 3.5 meter van mijn tv en analoog beeld (via de kabel) is niet super. Sommige mensen vinden het ok maar pal resolutie op een 40 inch LCD die 1920x1080 als native display heeft ziet er dof en onscherp uit. Als je wat verder zit dan kan het zijn dat het minder erg is.
Begrijp me niet verkeerd. Als je alleen maar HD materiaal heb (720p of 1080p) dan is er niets aan de hand maar wees gewaarschuwd dat analoog beeld op 40inch bij 4 meter teleurstellend is als je de hele avond daarvoor naar HD materiaal hebt gekeken.
Dus <4m kijkafstand overweeg de 32inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 20:58

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

frusware schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:47:
Beste mensen, ik heb advies voor jullie. Koop deze tv niet. Al je vrienden zullen je haten en je vriendin zal vragen waarom je alleen nog maar binnen tv zit te kijken terwijl het zomer is.

Ik heb nu een paar dagen de UE40B7020. Voor de mensen die overwege deze LCD te kopen is het volgende misschien van belang. Ik zit op 3.5 meter van mijn tv en analoog beeld (via de kabel) is niet super. Sommige mensen vinden het ok maar pal resolutie op een 40 inch LCD die 1920x1080 als native display heeft ziet er dof en onscherp uit. Als je wat verder zit dan kan het zijn dat het minder erg is.
Begrijp me niet verkeerd. Als je alleen maar HD materiaal heb (720p of 1080p) dan is er niets aan de hand maar wees gewaarschuwd dat analoog beeld op 40inch bij 4 meter teleurstellend is als je de hele avond daarvoor naar HD materiaal hebt gekeken.
...of neem gewoon digitale tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
frusware schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:47:

Nou heb ook gewoon analoge tv nog ( B6000 40 inch), maar beeld vind ik op 3 meter afstand prima! ( invergelijking met mijn oude 32 inch samsung) Digitaal vind ik zelf vervelend. weer een extra kasje + afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Passie-m schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:13:
[...]

Nou heb ook gewoon analoge tv nog ( B6000 40 inch), maar beeld vind ik op 3 meter afstand prima! ( invergelijking met mijn oude 32 inch samsung) Digitaal vind ik zelf vervelend. weer een extra kasje + afstandbediening.
Ik heb sinds kort digitale TV van ziggo en ik vind het echt prachtig. Ik kijk laatste tijd meer TV dan voorheen.
En dat zelfs nog op een simpele HD ready. Ik ben nu aan het scouten voor een FullHD scherm, en ik moet de keuze nog maken tussen een Sammy UE32B6k of een LG 32LH5k welke raden julie aan? ik zag namelijk dat de kijkhoek van de samsung tegen viel met kleuren en zwart.

Verder staat ook nergens vermeld wat de responstime is van de samsung. Ik heb het liefst wel 2ms, en ik zag dat de LG wel 2ms heeft staan maar op andere plaatsen weer 3ms. Dus ik weet niet wat ik moet geloven.

Ik moet beide modellen nog zelf bekijken in een winkel voordat ik zomaar klakkeloos iets bestel op internet.
Het standaard geluid van de LG is wel beter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Precies! Alphacrypt er in en gaan! Geen extra zapper en perfect beeld.

(UE46B7020 + Alphacrypt 3.19 + Ziggo Casema)

Alphacrypt nodig? Goed en snel bij http://www.dvbshop.net Goedkoper ben ik ze niet tegen gekomen. Binnen een weekje binnen. Paypal 102 euro.

/Edit: Koop NIET de goedkopere Light variant maar enkel de Classic variant. Light werkt niet met Ziggo.

[ Voor 16% gewijzigd door Napsju op 16-06-2009 00:18 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand ingelukt om mkv(x.264) bestanden met nederlandse ondertitels op deze led tv af te spelen?

Ben hier heel erg in benieuwd ...

Groeten Ambionix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik heb de UE32B6000 besteld, ik ben benieuwd. Ik had eerst de UE40 gezien bij expert en daar hadden ze geen LH5000 hangen, ook bij scheer en foppen niet. Maar de kleuren van de UE spraken mij volledig aan, ik zag ook niets van de zogenaamde autodimming (kan zijn dat ze speciaal beelden sellecteren in die demo's) Maar ik was meteen verkocht. Later deze middag ben ik naar de mediamarkt geweest, en daar heb ik de toestellen kunnen vergelijken met de LH serie van LG, maar de Samsung UE schermen waren overduidelijk veel helderder, scherper en voller van kleur. Ze hadden bij een demo setup (met surround) Kung Fu Panda draaien (Duits!) Maar het was echt waanzinnig mooi. Bij de aftiteling veel zwart maar alles bleef heel strak.

[ Voor 15% gewijzigd door Bulls op 18-06-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Bulls schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:58:
Ik heb de UE32B6000 besteld, ik ben benieuwd. Ik had eerst de UE40 gezien bij expert en daar hadden ze geen LH5000 hangen, ook bij scheer en foppen niet. Maar de kleuren van de UE spraken mij volledig aan, ik zag ook niets van de zogenaamde autodimming (kan zijn dat ze speciaal beelden sellecteren in die demo's) Maar ik was meteen verkocht. Later deze middag ben ik naar de mediamarkt geweest, en daar heb ik de toestellen kunnen vergelijken met de LH serie van LG, maar de Samsung UE schermen waren overduidelijk veel helderder, scherper en voller van kleur. Ze hadden bij een demo setup (met surround) Kung Fu Panda draaien (Duits!) Maar het was echt waanzinnig mooi. Bij de aftiteling veel zwart maar alles bleef heel strak.
Zet 'm thuis maar eens op Film (movie) mode en ga dan 's-avonds maar eens kijken. Dan zul je de autodimming wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
jasjenl schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:45:
[...]

Zet 'm thuis maar eens op Film (movie) mode en ga dan 's-avonds maar eens kijken. Dan zul je de autodimming wel zien.
We zullen zien, LCD kan toch niet tippen aan bioscoop (waar alles donker is) en in de huiskamer zul je ook niet zo snel alles helemaal donker hebben. Ik vond zover ik kon zien bij de mediamarkt toch deze tvs de beteren. Ohja ze hadden ook de Philips cinema hangen _/-\o_ Maargoed daar heb ik geen ruimte en geen geld voor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:09:
Is er iemand ingelukt om mkv(x.264) bestanden met nederlandse ondertitels op deze led tv af te spelen?

Ben hier heel erg in benieuwd ...

Groeten Ambionix
Nee. hier ook geen succes met ondertiteling.

Maar zo kan het wel....
Met mkvmergeGUI andere subtitles eruit halen en dus alleen dutch.
Met mkv2vob omzetten naar mpg met hardcoded subtitles.
Succes

[ Voor 14% gewijzigd door AUijtdehaag op 19-06-2009 00:04 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noni1978
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-07 21:14
Hoi,

Heb vandaag de ue46b6000 aangeschaft uitgepakt aangesloten en naar smaak ingesteld.

Ik heb alleen 2 problemen:

1. Af en toe als je TV aan het kijken bent valt het beeld 1 seconde weg. Dus zeg maar een seconde zwart beeld.

2. Aan de rechterkant van het scherm komt het beeld niet helemaal tot de rand. Ik heb zeg maar een verticale strook van c.a 80mm. Het meest storende hieraan is ook nog dat het net lijkt of er aan de rand van de strook licht doorheen komt. Dit zie je met name bij donkere scenes. Dit is enkel op de HDMI 3 input waar mijn samsung digitale decoder op aangesloten is. Als ik op HDMI 2 kijk (is de PC) en een filmpje afspeel heb ik die strook niet.

Zou ik een model te pakken hebben die niet goed is? Of is het een instelling of iets.

Bedankt alvast voor de reacties.

gr,
Noni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 9 juni in huis een Samsung UE-32B7000 100Hz. Geweldige tv. Mooi helder en scherp. Werd alleen met een heel summier engels boekje geleverd. De rest van de talen waren van diverse Oostbloklanden. We hebben hem in combinatie gekocht met de Samsung BD-P1600 bluray speler. Ook erg goed. Nagecheckt op diverse amerikaanse review sites. Vervelend is alleen dat je overal kabels bij moet kopen; erg duur. Ook gekocht met de soundbar HT-WS1G, ook van Samsung. Hier zijn we niet tevreden over. De superwoofer valt weg of springt af en toe in op momenten dat dit niet moet. Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Heb zelf die soundbar ook gekocht. Geluid is prima en dat weg vallen hebben we alleen bij nieuws uitzendingen. Daar heeft Samsung dan ook zo'n mooi knopje voor op de afstandsbediening gezet: News. Probleem verholpen.

Wat mij wel stoort is de fan die in de woofer zit. Wat maakt dat ding een teringherrie zeg. Hoe is die van jou?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 10:55:
Sinds 9 juni in huis een Samsung UE-32B7000 100Hz. Geweldige tv. Mooi helder en scherp. Werd alleen met een heel summier engels boekje geleverd. De rest van de talen waren van diverse Oostbloklanden. We hebben hem in combinatie gekocht met de Samsung BD-P1600 bluray speler. Ook erg goed. Nagecheckt op diverse amerikaanse review sites. Vervelend is alleen dat je overal kabels bij moet kopen; erg duur. Ook gekocht met de soundbar HT-WS1G, ook van Samsung. Hier zijn we niet tevreden over. De superwoofer valt weg of springt af en toe in op momenten dat dit niet moet. Iemand een idee hoe dit te verhelpen?
Kabels bij moet kopen?
Ik vraag ze er altijd gratis bij.

Voor de ue46b6000 heb ik 100 euro minder hoeven betalen en ik kreeg ook nog eens een universele philips afstandsbediening, een Ice Age bluray en kabels (10m antenne en hdmi) er gratis bij.
Bij m'n nieuwe Onkyo SR806B receiver heb ik ook een gratis HDMI kabel gevraagd.

Het enige wat je hoeft te doen is vragen, vooral in die prijsklasse doen ze er niet zo moeilijk over om een paar dingen er gratis bij te doen, de marge is namelijk best groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Bulls schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:33:
[...]

We zullen zien, LCD kan toch niet tippen aan bioscoop (waar alles donker is) en in de huiskamer zul je ook niet zo snel alles helemaal donker hebben.
Hmm zal wel aan mij liggen dan, maar ik vind dat de bioscoop al jaren niet meer kan tippen aan de thuis tv. 9 van de 10 keer heb je in de bioscoop bagger beeldkwaliteit en dito geluid. Ik ben er laatst weer eens geweest (Startrek) en ik was nog steeds niet onder de indruk. Het enige voordeel dat je zou kunnen noemen is het formaat van het scherm en daar geef ik nu net niets om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Voor de liefhebbers die misschien niet op de hoogte zijn: http://www.samsung.com/nl...ack/led_eco_cashback.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Hebben ons het type 40b6000 aangeschaft met een vergelijkbaar probleem, allen valt hij hier ongeveer 15 sec. uit.
Wij wachten nu reeds 2 weken op een herstelling aan huis via het samsung calcenter.
daar hebben ze een nieuw moederbord besteld bij samsung
Een klein vermoeden dat dit van Korea moet komen..............
Hou jullie op de hoogte.
quote]noni1978 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:59:
Hoi,

Heb vandaag de ue46b6000 aangeschaft uitgepakt aangesloten en naar smaak ingesteld.

1. Af en toe als je TV aan het kijken bent valt het beeld 1 seconde weg. Dus zeg maar een seconde zwart beeld.

2. Aan de rechterkant van het scherm komt het beeld niet helemaal tot de rand. Ik heb zeg maar een verticale strook van c.a 80mm. Het meest storende hieraan is ook nog dat het net lijkt of er aan de rand van de strook licht doorheen komt. Dit zie je met name bij donkere scenes. Dit is enkel op de HDMI 3 input waar mijn samsung digitale decoder op aangesloten is. Als ik op HDMI 2 kijk (is de PC) en een filmpje afspeel heb ik die strook niet.

Zou ik een model te pakken hebben die niet goed is? Of is het een instelling of iets.

gr,
Noni
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gistermiddag een UE46B6000 met een scherpe prijsdeal in bezit, en ingeregeld met de settings die ik van dit forum heb opgedoken, met een paar kleine aanpassingen.
Het beeld is werkelijk subliem, de tennismeiden van Wimbledon blijken nog mooier dan in werkelijkheid. Nee alle gekheid op een stokje, erg tevreden over de haarscherpe beelden en natuurlijke kleuren. Het geluid (inclusief het Sjarapova gekreun) stuur ik uit via mijn high end Denon.
Van een uitvallend beeld of storende randen heb ik geen last. T.n.t. nog geen minpunten gevonden.
Ledwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h_fabrikant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04-2024
de UE40B8000 is inmiddels een paar dagen in bestelling en ik verwacht hem binnen nu en ongeveer 2 weken in huis te hebben :)

alphacrypt heb ik al liggen en 2e smartcard is ook besteld (aangezien pa en ma het vast niet gaan waarderen als ik die uit de huiskamer inpik :+)

kan niet wachten tot ik alles heb staan! nog ff een blueray spelertje uitzoeken en eventueel een speakersetje erbij en dan is het feest helemaal compleet :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloha,

eindelijk was het gisteren zo ver : de UE46B7020 achterin de auto en naar huis. Analoge tv was zoals ik wel verwachte een beetje wazig, maar de digitale tv is besteld, en komt binnen een week. Heb ik nog even om alles uit te proberen.

Ik heb alleen een probleem met het aansluiten van mijn oude apparatuur. Zodra ik iets aansluit op de s-video aansluiting (dus via die scart adapter) dan is het beeld uitermate slecht , geen kleur, veel storing .....
Weet iemand of dit een instelling ergens is...ik snap er geen moer van.

Alles wat uit mijn (onkyo) versterker komt , komt via die s-video aansluiting op de tv binnen...... en dat is dus Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Ik hoop dat het een setting is ergens, maar ik kan hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik heb de scart, s-video en antenne aansluitingen nog niet gebruikt, ik heb de UE32B6000 alleen nog maar op HDMI aangesloten gehad. De Blu-ray speler en een digitale ontvanger. Het beeld is schitterend. (na wat color tweaks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:30:
Aloha,

eindelijk was het gisteren zo ver : de UE46B7020 achterin de auto en naar huis. Analoge tv was zoals ik wel verwachte een beetje wazig, maar de digitale tv is besteld, en komt binnen een week. Heb ik nog even om alles uit te proberen.

Ik heb alleen een probleem met het aansluiten van mijn oude apparatuur. Zodra ik iets aansluit op de s-video aansluiting (dus via die scart adapter) dan is het beeld uitermate slecht , geen kleur, veel storing .....

Alles wat uit mijn (onkyo) versterker komt , komt via die s-video aansluiting op de tv binnen...... en dat is dus Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Waarom in hemelsnaam een HD led tv kopen wanneer je s-video gaat gebruiken? :?
Doe dan op zijn minst component gebruiken. Ik neem aan dat je Onkyo dat wel aan kan.
Mijn Onkyo heeft 5 hdmi in en 1 hdmi uit, ik ben zo ontzettend blij dat ik rotzooi als s-video of scart niet meer hoef te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mee eens, maar ik kan niet alles tegelijk kopen..... centenkwestie
Maar buiten dat zou je toch op zijn minst een plaatje met kleur en zonder rare storing moeten kunnen krijgen.
Uiteindelijk moet het idd all-hdmi worden

ik heb de TX-DS676 en die heeft geen component uitgang, alleen s-video :|

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 11:00 . Reden: info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistLock
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 22:16
Heb ook een UE46B7020 en heb me ineens een wallmount en het Samsung BD 7200 systeem aangeschaft. Ben er zeer tevreden over de tv een ook het surround systeem bevalt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h_fabrikant
de UE40B8000 is vandaag afgeleverd, maar ik krijg de alphacrypt niet aan de praat dus voorlopig moet ik het met een ietwat brak analoog signaal doen...

ben al druk in de weer geweest om de firmware van de alphacrypt te updaten maar tot dusver zonder succes...

ik begrijp dat als je dit zelf wilt doen je een 16 bits PCMIA slot in pc of laptop zal moeten hebben wat op 5 volt draait (omdat een 32 bits op 3.3 volt draait en hem niet herkent) en het ook onmogelijk is om hem onder windows vista aan de praat te krijgen... ben al een aantal laptops af geweest maar helaas zonder succes :(

iemand een tip voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gistermiddag alsnog een bluray speler gekocht met een hdmi kabel. s-video gaat gewoon niet werken.
Nu is alles wel lekker scherp.

Heeft iemand al een firmware upgrade gedaan ? ik download de firmware, zet het op de usb stick, start het programma daar en er komt een mapje met de firmware erin, maar als ik de stick in de tv zet geeft de tv aan dat er geen firmware bestanden op de usb stick staan....

Heeft iemand dit al met succes uitgevoerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistLock
Heb de laatste firmware update er opgezet zonder probleem (ver.T-CHU7DUEC-2004.0). Is het stickje leeg als je de firmware derop zet, want het werkt niet als der meerdere mappen op de stick staan. Update voegt de Yahoo widgets toe, en enkel menu's zijn lichtjes aangepast, voor de rest merk ik geen verschil. Wel vervelend dat je na de update terug je wireless settings moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TwistLock schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 03:02:
Heb de laatste firmware update er opgezet zonder probleem (ver.T-CHU7DUEC-2004.0). Is het stickje leeg als je de firmware derop zet, want het werkt niet als der meerdere mappen op de stick staan. Update voegt de Yahoo widgets toe, en enkel menu's zijn lichtjes aangepast, voor de rest merk ik geen verschil. Wel vervelend dat je na de update terug je wireless settings moet instellen.
Ja de hele stick is leeg, zelfs de executable die de directory aan maakt haal ik weg. Het is het enige wat erop staat. Maar hij blijft roepen dat er geen bestanden op staan om te updaten.

Ik ga straks effe kijken of het niet toevallig de nieuwste firmware al is, en dat ie daarom niks kan vinden. Maar dacht dat ie in elk geval *iets* moest vinden, en dan zou komen met de melding dat het dezelfde firmware is die er al op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets heel anders .... HD formaten.
Ik ben wat dingetjes aan het uitproberen met een usb stick en HD formaten, maar de meeste HD bestanden die ik binnen haal, die spelen kwa beeld wel af maar er komt een melding dat het audio formaat niet ondersteund is...en er is dan ook geen geluid. Het zal wel komen door het DTS geluid wat erbij zit dan, maar welke audio formaten worden wel ondersteunt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Kijk even in de handleiding dan... AC3 in MKV containers.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 12:05
noni1978 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:59:
Hoi,

gr,
Noni
Het is onwaarschijnlijk, maar ze de optie Alleen Scannen/Just Scan s uit!

Misschien heet de optie tegenwoordig weer anders, maar deze optie zet de overscan uit voor 1080p/720p content. Deze overscan heb je echter wèl gewoon nodig als je tv gaat kijken (geen hd).

En kijk s of je het uitvallen van het beeld bij iedere source hebt, dus bij het kijken naar een dvd-tje en ook tv en niet alleen bij apparatuur die met een hdmi is aangesloten.
Sommige kabels willen wel s een probleem geven of soms verandert er een beeldinstelling (de tv krijgt ineens een breedbeeldsignaal binnen) en dan gaat die wel s op heel even op zwart.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:30:
Aloha,

Misschien kan je een andere scart ingang van de tv gebruiken. Het gebeurt wel vaker dat er maar 1 scart is die RGB ondersteunt.
En inderdaad: koop alstjeblieft zo snel mogelijk fatsoenlijke apparatuur ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Ferry34 op 27-06-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvanCade schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:14:
[...]

DLNA werkt op zich prima. Alleen MKV bestanden e.d. vereisen de Samsung Software als share software. Ik heb dit getest en zodra je de Samsung software gebruikt heb je eigenlijk geen losse mediaplayer meer nodig (op sommige gevallen na wat codecs betreft).
Kan iemand mij vertellen waar ik kan vinden hoe die DLNA functie te gebruiken.
Mijn VISTA pc herkent de TV maar de MEDIA van de TV kan niet mijn PC films/fotos ed herkennen. Ik heb alles gedeelt via de Share manager maar krijg niets op de TV te zien dan lege mappen???

Heb ontzetten veel gelezen maar kan helemaal niets als tutorial ofzo hierover vinden. Ook samsung heeft nog geen FAQ hierover.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
h_fabrikant schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 23:33:
de UE40B8000 is vandaag afgeleverd, maar ik krijg de alphacrypt niet aan de praat dus voorlopig moet ik het met een ietwat brak analoog signaal doen...

ben al druk in de weer geweest om de firmware van de alphacrypt te updaten maar tot dusver zonder succes...

ik begrijp dat als je dit zelf wilt doen je een 16 bits PCMIA slot in pc of laptop zal moeten hebben wat op 5 volt draait (omdat een 32 bits op 3.3 volt draait en hem niet herkent) en het ook onmogelijk is om hem onder windows vista aan de praat te krijgen... ben al een aantal laptops af geweest maar helaas zonder succes :(

iemand een tip voor me?
Heb je wel de classic versie aangeschaft??? En wat is je firmware versie. Bij mij werkt die uitstekend, al meteen na het inzetten, bij het uitpakken er al in gezet. En meteen bij scanning alles actief. Heb je je Ziggo smart card aangemeld? En zit de kaart er wel goed in? De pijl. wel naar boven wijzend, maar aan de onderkant en niet aan de bovenkant. Als je de cam module bij het licht houd kun je de contacten zien voor de smart card.

[ Voor 9% gewijzigd door Joop557 op 28-06-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
Dubbel bericht omdat er iets fout ging

[ Voor 93% gewijzigd door Joop557 op 28-06-2009 13:29 . Reden: foutbericht ten onrechte ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:59:
Misschien kan je een andere scart ingang van de tv gebruiken. Het gebeurt wel vaker dat er maar 1 scart is die RGB ondersteunt.
En inderdaad: koop alstjeblieft zo snel mogelijk fatsoenlijke apparatuur ;)
Toch nog effies in de buidel getast gisteren, een een Blu-ray speler gekocht, met een HDMI kabel. De dvd recorder via deze Blu-ray met een scart doorgelust naar de tv. Nu heb ik overal goed beeld mee , en uiteraard met de Blu-ray het beste ;)

De scart aansluiting op de tv gaat dus geen s-video signaal goed doorgeven (dmv een adapter : geel/rood/wit tulp en s-video) Dat moet met een normale scartkabel of uiteraard HDMI.

Ben me nu aan het orienteren op een receiver met HDMI ..... dan heb ik het helemaal zoals ik graag wil. Want alleen het geluid loopt nu door mijn versterker heen, geen beeld meer.

maar wauw wat een mooi beeld is dat op die tv, binnen kort me even gaan verdiepen in het finetunen van het beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h_fabrikant
Joop557 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:24:
[...]

Heb je wel de classic versie aangeschaft??? En wat is je firmware versie. Bij mij werkt die uitstekend, al meteen na het inzetten, bij het uitpakken er al in gezet. En meteen bij scanning alles actief. Heb je je Ziggo smart card aangemeld?
yup, tis de classic versie... geen idee welke firmware er op dit moment op staat eerlijk gezegd... (waar zie ik dat? 8)7 )

smartcard was al actief, de mijne is nog niet binnen dus ik heb ff getest met die van mn ouders...

mn tv vond 253 kanalen maar ik mag er nu niet een bekijken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h_fabrikant
never mind, geen idee wat ik anders gedaan heb, maar hij werkt nu opeens wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Ik weet niet tot hoever deze informatie gewenst en wel/niet genoemd is, maar de UE40B7000 (ik denk wel vrijwel alle LED-TV's) is niet geschikt voor het gamen.

1) Halo-effect. Zeer storend bij games en is ook te zien bij films. Voorbeeld: Fifa 09 Chelsea tenue op een zonnige dag. Helaas is dit niet te fotograferen maar het is wel degelijk aanwezig. Bij films is het ook aanwezig maar veel minder storend.

2) Input lag. Deze is vrij groot en met games zoals Guitar Hero is het daarom lastig spelen. Gelukkig kent Guitar Hero deze problemen en kun je de game calibreren. Hierna gaat alles redelijk zijn gang.

3) LED background. In het (ja, wederom) FIFA09 pauze menu is een schemerig stadion te zien. Hierin lijkt het alsof de LED TV niet precies weet wat hij wel of niet moet aanzetten bij de backlight. Dit resulteert in een knipperende backlight.

Al met al voor gaming een ongeschikte TV. Gelukkig is deze voor de slaapkamer bedoeld en komt er na de verhuizing een standaard LCD-TV in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
AvanCade schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:47:
Ik weet niet tot hoever deze informatie gewenst en wel/niet genoemd is, maar de UE40B7000 (ik denk wel vrijwel alle LED-TV's) is niet geschikt voor het gamen.

1) Halo-effect. Zeer storend bij games en is ook te zien bij films. Voorbeeld: Fifa 09 Chelsea tenue op een zonnige dag. Helaas is dit niet te fotograferen maar het is wel degelijk aanwezig. Bij films is het ook aanwezig maar veel minder storend.

2) Input lag. Deze is vrij groot en met games zoals Guitar Hero is het daarom lastig spelen. Gelukkig kent Guitar Hero deze problemen en kun je de game calibreren. Hierna gaat alles redelijk zijn gang.

3) LED background. In het (ja, wederom) FIFA09 pauze menu is een schemerig stadion te zien. Hierin lijkt het alsof de LED TV niet precies weet wat hij wel of niet moet aanzetten bij de backlight. Dit resulteert in een knipperende backlight.

Al met al voor gaming een ongeschikte TV. Gelukkig is deze voor de slaapkamer bedoeld en komt er na de verhuizing een standaard LCD-TV in huis.
Dat kan volgens mij helemaal niets met de leds te maken hebben. Deze TV gebruikt gewoon de allernieuwste LCD panels ontwikkeld door Samsung en Sony. De leds worden alleen ipv van de kwiklamp gebruikt voor de achtergrond verlichting. In game mode heeft deze TV maar een inputlag van 30 ms ipv van de normale 100ms. Vele ander lcd tv's halen dat dus niet. Dus volgens mij een heel geschikte TV voor games. En het dimmen van de backlights kun je volledig uitschakelen via het service menu en was al niet actief in game mode volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Joop557 op 01-07-2009 16:36 . Reden: vergeten iets over dimming te schrijven. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h_fabrikant
wow, heb net een btje history channel/natgeo/discovery HD zitten kijken op de UE40B8000 :9~ wat een beeld zeg!

ik zal me maar is gaan verdiepen in het goed afstellen van de TV, want de kleuren zijn nog niet helemaal wat ze zijn moeten.. in hoeverre ik dat zelf kan oplossen weet ik niet, anders maar ff een kalibratie laten doen...

overigens wil ik ook graag mn pc er aan vast knopen met een HDMI kabel, maar dat moet een kabel van minstens 6 meter zijn... dus dat zal dan een kabel van 7,5 of 10 meter moeten worden... maakt het bij zo'n lengte nou nog wat uit of je voor een kabel van een tientje gaat of eentje van pak m beet 30 euro ofzo? (kabels van 100+ euro daar geloof ik sowieso niet in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

h_fabrikant schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:13:
wow, heb net een btje history channel/natgeo/discovery HD zitten kijken op de UE40B8000 :9~ wat een beeld zeg!

ik zal me maar is gaan verdiepen in het goed afstellen van de TV, want de kleuren zijn nog niet helemaal wat ze zijn moeten.. in hoeverre ik dat zelf kan oplossen weet ik niet, anders maar ff een kalibratie laten doen...
Ik kan een calibratie sterk aanbevelen. Hoe goed je het zelf ook probeert, je krijgt nooit het resultaat van een calibratie gedaan door een ervaren professional die met de juiste apparatuur werkt. De kleuren van mijn 7020 zijn na een ISF calibratie enorm verbeterd.
overigens wil ik ook graag mn pc er aan vast knopen met een HDMI kabel, maar dat moet een kabel van minstens 6 meter zijn... dus dat zal dan een kabel van 7,5 of 10 meter moeten worden... maakt het bij zo'n lengte nou nog wat uit of je voor een kabel van een tientje gaat of eentje van pak m beet 30 euro ofzo? (kabels van 100+ euro daar geloof ik sowieso niet in)
Bij dat soort lengtes speelt de kwaliteit van de kabel wel degelijk een rol en ga je ook met 30 euro geen fatsoenlijke kabel hebben. Maar goed, als je daar geen geld aan uit wilt geven, moet je 't zelf weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Zijn er hier al mensen met de 2004 firmware? Ik kom van 1006 en had toch echt wel een major release verwacht. Ik kan echter helemaal niks nieuws vinden. Iemand nieuwe features ontdekt?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Ik zag bij de MM de ue46b6000 voor 1470 en das dan nog zonder cashback.
Dus dan word ie 1395

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistLock
Napsju schreef op maandag 29 juni 2009 @ 00:56:
Zijn er hier al mensen met de 2004 firmware? Ik kom van 1006 en had toch echt wel een major release verwacht. Ik kan echter helemaal niks nieuws vinden. Iemand nieuwe features ontdekt?
Heb ook de 2004 firmware derop gezet, en buiten die Yahoo widgets kan ik niks nieuw ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09 14:18
Ik heb sinds kort de ue40b6000 heel mooi beeldje het enige waar ik mij echt aan stoor is als ik bijvoorbeeld een film kijk dat als er veel bewegingen zijn het beeld soms wel is schokt en als bijvoorbeeld mensen snel bewegen er een soort van lijntjes langs de mensen komen weet iemand hoe ik dat op kan lussen met behulp van een bepaalde instelling?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eschwin1234
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Kan iemand mij helpen, ik kan mijn TV niet updaten, ik heb een Samsung UE46B7020 Led TV
Als ik een usb stick formatteer en de update er op plaats, zoals in de handleiding. Zegt de tv dat er niks op staat.

[ Voor 72% gewijzigd door Eschwin1234 op 29-06-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Eschwin1234 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:35:
Kan iemand mij helpen, ik kan mijn TV niet updaten, ik heb een Samsung UE46B7020 Led TV
Als ik een usb stick formatteer en de update er op plaats, zoals in de handleiding. Zegt de tv dat er niks op staat.
USB stick wel geformateerd met de goede FS? Ik heb hier geen Samsung, maar dat zal vast iets van FAT32 of NTFS moeten zijn.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:47

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Misschien een suffe vraag, maar als ik op mijn Samsung UE32B7000 via DLNA een film van mijn NAS (CHS3NAS) afspeel is het volgens mij niet mogelijk om de film op pauze te zetten? Ik heb zitten zoeken op internet en een enkele keer kom ik tegen dat je films kunt pauzeren, maar dat hangt volgens mij dan voornamelijk van de streaming-kant af. Iemand ervaring hiermee?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eschwin1234
ppaddo schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:04:
[...]

USB stick wel geformateerd met de goede FS? Ik heb hier geen Samsung, maar dat zal vast iets van FAT32 of NTFS moeten zijn.
Ik heb fat, fat32 en ntfs geprobeerd. geen succes tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen zaterdag de Samsung UE-40B7000 besteld.

Nu kreeg ik vandaag van de verkoper te horen (Electroworld-filiaal) dat hij de tv bij zijn Samsung vertegenwoordiger wilde bestellen, maar dat die hem vertelde dat de rode/rose black variant bij de 7000 serie alleen in 55" te leveren is, en niet in 40". De overige maten bij de 7000 serie zouden alleen in platinum black te verkrijgen zijn. Ik zou dus of de 40" 6000 serie of de 40" in zwart/platinum black moeten nemen. Maar wij hadden nu juist voor de rode 40" 7000 serie gekozen...

Vreemd verhaal toch? De zwarte variant heeft toch typenaam 7020? Ik heb hier op het forum toch gelezen dat er mensen zijn die de 40" 7000 serie in rood/rose black hebben??

Begrijpt iemand hoe dit zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Bestaat ook gewoon:

Kieskeurig.nl

[ Voor 32% gewijzigd door Napsju op 29-06-2009 23:04 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:38:
Ik heb afgelopen zaterdag de Samsung UE-40B7000 besteld.

Nu kreeg ik vandaag van de verkoper te horen (Electroworld-filiaal) dat hij de tv bij zijn Samsung vertegenwoordiger wilde bestellen, maar dat die hem vertelde dat de rode/rose black variant bij de 7000 serie alleen in 55" te leveren is, en niet in 40". De overige maten bij de 7000 serie zouden alleen in platinum black te verkrijgen zijn. Ik zou dus of de 40" 6000 serie of de 40" in zwart/platinum black moeten nemen. Maar wij hadden nu juist voor de rode 40" 7000 serie gekozen...

Vreemd verhaal toch? De zwarte variant heeft toch typenaam 7020? Ik heb hier op het forum toch gelezen dat er mensen zijn die de 40" 7000 serie in rood/rose black hebben??

Begrijpt iemand hoe dit zou kunnen?
Volgens mij worden door de verschillende ketens maar een van de twee modellen per maat geleverd. Dus de 7000 of de 7020. Zo voorkomen ze directe (prijs)concurrentie met de buren die dan net het andere type leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eschwin1234
Eschwin1234 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:10:
[...]

Ik heb fat, fat32 en ntfs geprobeerd. geen succes tot nu toe.
Ik heb het probleem inmiddels gevonden, blijkt dat voor de UE46B7020WP geen update beschikbaar is en wel voor de UE46B7020WW. En ik heb dus de WP versie van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoVaRaGnA
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 13:27
Ben sinds gister ook in het bezit van de UE46B7020.
Tijdens het kijken van een film viel me op dat het geluid uit de rechter speaker raar klinkt, alsof het resoneert.
Savonds nog een film gekeken en weer klonk het raar.

Vandaag hebben we de tv opgeruild, en sluit hem net aan, en heb hezelfde euvel?? snap er niets van.
Heb het geluid niet hard staan, en ook verschillende signaalbronnen geprobeerd.(digitale tv van ziggo en blu ray film vanuit laptop)

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenvdpol
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-07 09:24
Ja, heb ik ook, de behuizing van de TV resoneert door de speaker, redelijk stomme constructie.
Wat wel helpt is de bas omlaag schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
jasjenl schreef op maandag 29 juni 2009 @ 00:43:
[...]
Bij dat soort lengtes speelt de kwaliteit van de kabel wel degelijk een rol en ga je ook met 30 euro geen fatsoenlijke kabel hebben. Maar goed, als je daar geen geld aan uit wilt geven, moet je 't zelf weten...
Ik twijfel er aan of je dat verschil echt gaat zien (lengte versus kwaliteit). We hebben het over een digitaal signaal met foutcorrectie er op. In principe zijn alle kabels gelijk. Het enige wat invloed kan hebben zijn electrische invloeden van andere kabels, maar zelfs dan denk ik dat de foutcorrectie het meeste oplost. We hebben het hier over een digitaal signaal en niet analoog. Die fabrikanten willen natuurlijk wel dat we duurder kopen, ik trap er niet meer in (analoog heb ik ook duur liggen uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Sparks.nl schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:31:
[...]

Ik twijfel er aan of je dat verschil echt gaat zien (lengte versus kwaliteit). We hebben het over een digitaal signaal met foutcorrectie er op. In principe zijn alle kabels gelijk. Het enige wat invloed kan hebben zijn electrische invloeden van andere kabels, maar zelfs dan denk ik dat de foutcorrectie het meeste oplost. We hebben het hier over een digitaal signaal en niet analoog. Die fabrikanten willen natuurlijk wel dat we duurder kopen, ik trap er niet meer in (analoog heb ik ook duur liggen uiteraard).
Daar maak je dus een fout: bij een video verbinding over hdmi kan er wel degelijk wat fout gaan wat niet door een foutcorrectie gecorrigeerd wordt. Dit is een realtime signaal dat niet, zoals een netwerkverbinding, zomaar dmv foutcorrectie altijd perfect aankomt bij het ontvangende apparaat. Bij korte HDMI verbindingen is dit geen issue, maar bij langere kabels gaan omvallende bitjes wel degelijk een rol spelen. Aangezien er behoorlijk veel bandbreedte nodig is voor een fullhd signaal, is het niet zo dat bij een foutje in de digitale transmissie ineens helemaal geen beeld meer hebt, maar enkele pixels zullen af en toe niet helemaal correct zijn, wat je kunt zien als kleine onvolkomendheden in het signaal. Ik zeg niet dat je kabels van vele honderden euros nodig gaat hebben om het goed te kunnen laten werken, maar bij grotere lengtes speelt een goede afscherming van de kabel wel degelijk een rol en juist dat is bij goedkope kabels vaak slechter aanwezig.
jurgenvdpol schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:29:
Ja, heb ik ook, de behuizing van de TV resoneert door de speaker, redelijk stomme constructie.
Wat wel helpt is de bas omlaag schroeven.
De interne speakers zijn de grootste bagger die ik ooit gehoord heb in een tv. Ik heb ze 1 minuut gebruikt en daarna nooit meer aangehad, ik beluister altijd alles via m'n surround set.

[ Voor 12% gewijzigd door jasjenl op 01-07-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:00:
[...]

Kan iemand mij vertellen waar ik kan vinden hoe die DLNA functie te gebruiken.
Mijn VISTA pc herkent de TV maar de MEDIA van de TV kan niet mijn PC films/fotos ed herkennen. Ik heb alles gedeelt via de Share manager maar krijg niets op de TV te zien dan lege mappen???

Heb ontzetten veel gelezen maar kan helemaal niets als tutorial ofzo hierover vinden. Ook samsung heeft nog geen FAQ hierover.

Thanks
Niamand die mij hiermee helpen kan????
Krijg het nog steeds niet voor elkaar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:04:
[...]
Niemand die mij hiermee helpen kan????
Krijg het nog steeds niet voor elkaar. 8)7
Heb je wel een werkende netwerkverbinding tussen de TV en PC?

Ook moet je via het share programma, je TV nog toestemming geven om de shares te benaderen. Had je dit ook gedaan?

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste