Sorry ik geloof er echt niet in. Mijn mening wordt trouwens gedeeld door een NXP kennis (ex philips) PP software ontwikkelaar.jasjenl schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:46:
[...]
Daar maak je dus een fout: bij een video verbinding over hdmi kan er wel degelijk wat fout gaan wat niet door een foutcorrectie gecorrigeerd wordt. Dit is een realtime signaal dat niet, zoals een netwerkverbinding, zomaar dmv foutcorrectie altijd perfect aankomt bij het ontvangende apparaat. Bij korte HDMI verbindingen is dit geen issue, maar bij langere kabels gaan omvallende bitjes wel degelijk een rol spelen. Aangezien er behoorlijk veel bandbreedte nodig is voor een fullhd signaal, is het niet zo dat bij een foutje in de digitale transmissie ineens helemaal geen beeld meer hebt, maar enkele pixels zullen af en toe niet helemaal correct zijn, wat je kunt zien als kleine onvolkomendheden in het signaal. Ik zeg niet dat je kabels van vele honderden euros nodig gaat hebben om het goed te kunnen laten werken, maar bij grotere lengtes speelt een goede afscherming van de kabel wel degelijk een rol en juist dat is bij goedkope kabels vaak slechter aanwezig.
Tja, heeft niks met geloven te maken, ik leg gewoon wat feiten neer. Als je daar niet in gelooft, kan ik het verder ook niet helpen...Sparks.nl schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:26:
[...]
Sorry ik geloof er echt niet in. Mijn mening wordt trouwens gedeeld door een NXP kennis (ex philips) PP software ontwikkelaar.
Wat Jasjen zegt klopt helemaal hoor.
Er zit inderdaad geen auto correctie op hdmi zoals je dit wel bij cd audio hebt.
Het hele broodje aap verhaal dat wanneer er 1 bitje niet aankomt je meteen een zwart beeld zou hebben kan natuurlijk nooit kloppen. De omvang van de data die door de kabel gaat is giga, denk aan 50 hd beeldjes per seconde. Natuurlijk gaat dat beeld dan niet meteen op zwart als er een paar bitjes niet aankomen.
Er zijn meerdere mensen geweest die beeldproblemen hadden bijvoorbeeld in de vorm van rode spikkeltjes in het beeld en dit was na het aanschaffen van een iets betere kabel verholpen.
Let wel: tot 5 meter is er geen verschil hoor, ik gebruik zelf hdmi kabels van nog geen €10
Professionele hdmi kabels hebben 29 draden ipv 19 en kunnen een afstand van ong 15 meter overbruggen.
Er zit inderdaad geen auto correctie op hdmi zoals je dit wel bij cd audio hebt.
Het hele broodje aap verhaal dat wanneer er 1 bitje niet aankomt je meteen een zwart beeld zou hebben kan natuurlijk nooit kloppen. De omvang van de data die door de kabel gaat is giga, denk aan 50 hd beeldjes per seconde. Natuurlijk gaat dat beeld dan niet meteen op zwart als er een paar bitjes niet aankomen.
Er zijn meerdere mensen geweest die beeldproblemen hadden bijvoorbeeld in de vorm van rode spikkeltjes in het beeld en dit was na het aanschaffen van een iets betere kabel verholpen.
Let wel: tot 5 meter is er geen verschil hoor, ik gebruik zelf hdmi kabels van nog geen €10
Professionele hdmi kabels hebben 29 draden ipv 19 en kunnen een afstand van ong 15 meter overbruggen.
Toch mezelf even citeren, weet iemand of het uberhaupt mogelijk is om bij het afspelen van mijn CH3SNAS een film op pauze te zetten?Tjeerd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:02:
Misschien een suffe vraag, maar als ik op mijn Samsung UE32B7000 via DLNA een film van mijn NAS (CHS3NAS) afspeel is het volgens mij niet mogelijk om de film op pauze te zetten? Ik heb zitten zoeken op internet en een enkele keer kom ik tegen dat je films kunt pauzeren, maar dat hangt volgens mij dan voornamelijk van de streaming-kant af. Iemand ervaring hiermee?
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Weet iemand of de B6000 serie ook een analoge audio uitgang heeft, bijvoorbeeld via de scart aansluiting?
Als dit niet zo is, is het dan wel bekend welk audio formaat er gebruikt word via de optische uitgang (pcm, dolby digital, dts of is dit weer afhankelijk van de bron/uitzending)?
Als dit niet zo is, is het dan wel bekend welk audio formaat er gebruikt word via de optische uitgang (pcm, dolby digital, dts of is dit weer afhankelijk van de bron/uitzending)?
Bij mij werkt het pauzeren op mijn UE40B7020 uitstekend vanaf mijn laptop via dlna. Ik gebruik echter niet het bijgeleverde programma van Samsung, maar de windows media player om te sharen en ik kan daar dan ook de tv als device gewoon zien. En pauzeren werkt gewoon. Wel jammer dat de WIndows media player niet al mijn films wil toevoegen aan de bibliotheek. Die kan ik dus ook niet zien via dlna, maar waarschijnlijk waren die toch al niet af te spelen op die manier, vanwege formaat en/of codec. Ja en er si natuurlijk geen upscaling naar 1080, wat via mijn media tank wel goed gaat via HDMI. Ik heb wel de nieuwste firmware op de TV geladen.Tjeerd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:02:
Misschien een suffe vraag, maar als ik op mijn Samsung UE32B7000 via DLNA een film van mijn NAS (CHS3NAS) afspeel is het volgens mij niet mogelijk om de film op pauze te zetten? Ik heb zitten zoeken op internet en een enkele keer kom ik tegen dat je films kunt pauzeren, maar dat hangt volgens mij dan voornamelijk van de streaming-kant af. Iemand ervaring hiermee?
Volgens de gebruiksaanwijzing zou de scart zowel een in- als een uit-gang moeten zijn met L+R geluid. Maar uitgang alleen maar voor TVen DTV. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, dus 100% zeker zou je pas kunnen zijn als je het zelf uit zou proberen of navragen bij Samsung. Ik heb het optisch aangesloten. Optisch is inderdaad afhankelijk van de bron, soms stereo soms dolby.DCFreak schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 19:12:
Weet iemand of de B6000 serie ook een analoge audio uitgang heeft, bijvoorbeeld via de scart aansluiting?
[ Voor 4% gewijzigd door Joop557 op 04-07-2009 20:17 ]
ned 1 2 en 3 worden vanaf nu in 1080i uitgezonden, dat ziet er echt geweldig uit op m'n UE40B7000WW met de AlphaCrypt!!
Verwijderd
Beste Tweekers,
mb0ng0 schreef op maandag 20 april 2009 @ 06:48: dat hij de Mirage Mx geluidsboxen wil gaan kopen.
Heb je deze al gekocht en hoe is de kwaliteit van het geluid.
Ik heb ze zelf kunnen beluisteren bij Media Markt in de disco ruimte en was erg gecharmeerd van het geluid en design.
Maar ik heb diverse vragen over de verscillende types zoals de Mirage Nano 5.1, Mirage XM en de Mirage Prestige. In Duitsland is de eerst genoemde set te koop voor 449 euro.
Gaarne bericht en commentaar.
Groetjes,
P. Verberkt.
mb0ng0 schreef op maandag 20 april 2009 @ 06:48: dat hij de Mirage Mx geluidsboxen wil gaan kopen.
Heb je deze al gekocht en hoe is de kwaliteit van het geluid.
Ik heb ze zelf kunnen beluisteren bij Media Markt in de disco ruimte en was erg gecharmeerd van het geluid en design.
Maar ik heb diverse vragen over de verscillende types zoals de Mirage Nano 5.1, Mirage XM en de Mirage Prestige. In Duitsland is de eerst genoemde set te koop voor 449 euro.
Gaarne bericht en commentaar.
Groetjes,
P. Verberkt.
meh, als je een tijdje history channel in full HD hebt zitten kijken valt het best tegenjurgenvdpol schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:17:
ned 1 2 en 3 worden vanaf nu in 1080i uitgezonden, dat ziet er echt geweldig uit op m'n UE40B7000WW met de AlphaCrypt!!
Morgen krijg ik eindelijk mijn UE40B7000! Ik heb nu tv via een single tuner van digitenne. Nu heb ik begrepen dat ik wanneer ik een CAM module aanschaf het digitenne kaartje rechtstreeks in de tv kan stoppen.
Nu heb ik hierover 2 vragen:
- Heb ik alleen een CAM module nodig of moet ik nog meer aanschaffen aangezien ik al wel een antenne heb.
- Is het beeld beter via de CAM module of is een aparte tuner net zo goed?
Alvast bedankt!
- Heb ik alleen een CAM module nodig of moet ik nog meer aanschaffen aangezien ik al wel een antenne heb.
Alvast bedankt!
http://www.kpn.com/televi...=opIKAyQa.0cAAAEYptU453icTiemG schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:50:
Morgen krijg ik eindelijk mijn UE40B7000! Ik heb nu tv via een single tuner van digitenne. Nu heb ik begrepen dat ik wanneer ik een CAM module aanschaf het digitenne kaartje rechtstreeks in de tv kan stoppen.
Alvast bedankt!
lijkt me een mooie oplossing
in principe heb je alleen een CAM nodig als je al een antenne en smartcard hebt, maar ik heb geen idee of digitene met iedere CAM werkt...
50 euro voor heel die kit is iig niet duur, een alphacrypt CAM kostte mij los zo al 100 euro...
je kunt ze altijd even bellen om te vragen of ze de CAM uit die starterskit ook los verkopen
Is ongelofelijke bullshit, de 7000-serie is juist rose black en de 7020 is platinum black! Ik werk zelf ook in een elektronicazaak op de tv-afdeling en ik weet dat samsung niet alle led-tv's voldoende op voorraad heeft om ze goed uit te kunnen leveren!Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:38:
Ik heb afgelopen zaterdag de Samsung UE-40B7000 besteld.
Nu kreeg ik vandaag van de verkoper te horen (Electroworld-filiaal) dat hij de tv bij zijn Samsung vertegenwoordiger wilde bestellen, maar dat die hem vertelde dat de rode/rose black variant bij de 7000 serie alleen in 55" te leveren is, en niet in 40". De overige maten bij de 7000 serie zouden alleen in platinum black te verkrijgen zijn. Ik zou dus of de 40" 6000 serie of de 40" in zwart/platinum black moeten nemen. Maar wij hadden nu juist voor de rode 40" 7000 serie gekozen...
Vreemd verhaal toch? De zwarte variant heeft toch typenaam 7020? Ik heb hier op het forum toch gelezen dat er mensen zijn die de 40" 7000 serie in rood/rose black hebben??
Begrijpt iemand hoe dit zou kunnen?
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Verwijderd
Kun jij vertellen hoe de kwaliteit van het geluid van de Mirage geluidsboxen is.
Ik ben voornemens deze te kopen en heb een adres in Duitsland waar de 5.1 surround Mirage Nano set voor 449 euro te koop is.
Graag reactie.
P. Verberkt.
Ik ben voornemens deze te kopen en heb een adres in Duitsland waar de 5.1 surround Mirage Nano set voor 449 euro te koop is.
Graag reactie.
P. Verberkt.
Foutje bedankt
[ Voor 97% gewijzigd door Joop557 op 07-07-2009 22:39 ]
Verwijderd
Ik heb sinds enkele weken een nieuwe samsung UE-40B7020 LED televisie gekocht en omdat het geluid uit dergelijke platte LED, met slechts een dikte van 2.9 cm kwalitatief niet geweldig is, ben ik gaan zoeken naar een alternatief in de vorm van kleine geluidboxen die niet dominant zijn qua grootten
Ben naar reviews gaan kijken en las op Tweakers.net dat iemand zo’n zelfde televisie had gekocht en daarbij een 5.1 surround set Mirage MX ging kopen.
Naar aanleiding daarvan ben in naar Mediamarkt gegaan waar een Mirage Nano 5.1 set stond opgesteld in de afzonderlijke ruimte voor het beluisteren van stereo installaties. Ik heb toen enkele systemen beluisterd maar was nogal gecharmeerd van de Mirage Nano 5.1 set. Deze set bestaat uit vier satelieten speakers een centrale speaker en een actieve subwoofer.
Als je dergelijk product goed bekijkt en in je hand neemt dan voel en zie je meteen dat het huis van metaal is en perfect is afgewerkt en bovendien een zeer fraai design heeft. Mirage past hierbij de Omnipolaire techniek toe, lees over de uitleg op internet.
Adviesprijs € 999,--
Bij Mediamarkt deed mij een aanbod omdat dit een showroom model was voor de prijs van € 578,--. Dit was natuurlijk een bijzonder bod, maar desondanks ben ik verder gaan zoeken wat Mirage voor een product is en waar dit geproduceerd wordt en waarom je zo weinig van dit merk hoort en ziet.
Ik ben in Duitsland uitgekomen bij het bedrijf Sabine + Heinz-Jurgen Ostgathe Kronprinzenstrasse 85 42655 Solingen. Als je dit in Google ingeeft kom je op diverse sites uit waar hun producten worden aangeboden.
Heb daar een mail naar gestuurd en heb gisteren telefonisch contact opgenomen met het bedrijf en gevraagd wat deze 5.1 Mirage Nano set bij hun kost. De prijs bedraagt € 449,-- gratis bezorgen in Duitsland. Naar Nederland komt er € 18,-- verzendkosten bij.
Je ziet op die site dat dergelijke Mirage set nog een ander type maakt dat qua vorm en model gelijk is, waarvan het huis uit hout bestaat hetgeen aanzienlijk duurder is als de metalen versie.
Mirage is een Canadees product en bedoelde firma uit Duitsland bevestigde dit product rechtstreeks in Canada te kopen, derhalve deze gereduceerde aanbieding.
Het bedrijf was zeer te spreken over de kwaliteit en het geluid van deze boxen.
Alleen het verkoop resultaat is in Duitsland ver achter gebleven bij de gestelde verwachtingen. In de Duitse bladen wordt dit product beoordeeld met gemiddeld 8.4.
In de Nederlandse bladen een lagere beoordeling.
Het bedrijf in Solingen heeft een zeer goede naam en is volgens beoordeling zeer betrouwbaar. Ik ben voornemens om deze surround set te gaan bestellen.
Het verschil tussen de Mirage Mx en de Mirage Nano is volgens mij dat de MX 5 satelliet speakers heeft en geen langere centrale speaker.
Ga maar eens kijken op bovengenoemde site in Solingen. Je kunt ook bellen zij spreken natuurlijk Duits.
Mogelijk dat ik nog een keer naar Solingen (circa 80 km vanaf Venlo) rijdt om me verder te orienteren.
Hopelijk heb je voldoende informatie ontvangen.
Gaarne reactie
Groeten,
Pieter Verberkt.
p.verberkt@hetnet.nl
--------------------------------------------------------------------------------
Van: Fonske [mailto:auijtdehaag@telfort.nl]
Verzonden: dinsdag 7 juli 2009 20:36
Aan: p.verberkt@hetnet.nl
Onderwerp: Mirage surround boxen
Hallo,
Dit lijken mij ook wel mooie boxjes, voor diegene die weinig plaats heeft.
Waar heb je deze gezien in duitsland als ik vragen mag?
Groeten A. Uijtdehaag
__________ Informatie van ESET Smart Security, versie van database viruskenmerken 4219 (20090705) __________
Het bericht is gecontroleerd door ESET Smart Security.
http://www.eset.com
__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4222 (20090707) __________
The message was checked by ESET Smart Security.
Ben naar reviews gaan kijken en las op Tweakers.net dat iemand zo’n zelfde televisie had gekocht en daarbij een 5.1 surround set Mirage MX ging kopen.
Naar aanleiding daarvan ben in naar Mediamarkt gegaan waar een Mirage Nano 5.1 set stond opgesteld in de afzonderlijke ruimte voor het beluisteren van stereo installaties. Ik heb toen enkele systemen beluisterd maar was nogal gecharmeerd van de Mirage Nano 5.1 set. Deze set bestaat uit vier satelieten speakers een centrale speaker en een actieve subwoofer.
Als je dergelijk product goed bekijkt en in je hand neemt dan voel en zie je meteen dat het huis van metaal is en perfect is afgewerkt en bovendien een zeer fraai design heeft. Mirage past hierbij de Omnipolaire techniek toe, lees over de uitleg op internet.
Adviesprijs € 999,--
Bij Mediamarkt deed mij een aanbod omdat dit een showroom model was voor de prijs van € 578,--. Dit was natuurlijk een bijzonder bod, maar desondanks ben ik verder gaan zoeken wat Mirage voor een product is en waar dit geproduceerd wordt en waarom je zo weinig van dit merk hoort en ziet.
Ik ben in Duitsland uitgekomen bij het bedrijf Sabine + Heinz-Jurgen Ostgathe Kronprinzenstrasse 85 42655 Solingen. Als je dit in Google ingeeft kom je op diverse sites uit waar hun producten worden aangeboden.
Heb daar een mail naar gestuurd en heb gisteren telefonisch contact opgenomen met het bedrijf en gevraagd wat deze 5.1 Mirage Nano set bij hun kost. De prijs bedraagt € 449,-- gratis bezorgen in Duitsland. Naar Nederland komt er € 18,-- verzendkosten bij.
Je ziet op die site dat dergelijke Mirage set nog een ander type maakt dat qua vorm en model gelijk is, waarvan het huis uit hout bestaat hetgeen aanzienlijk duurder is als de metalen versie.
Mirage is een Canadees product en bedoelde firma uit Duitsland bevestigde dit product rechtstreeks in Canada te kopen, derhalve deze gereduceerde aanbieding.
Het bedrijf was zeer te spreken over de kwaliteit en het geluid van deze boxen.
Alleen het verkoop resultaat is in Duitsland ver achter gebleven bij de gestelde verwachtingen. In de Duitse bladen wordt dit product beoordeeld met gemiddeld 8.4.
In de Nederlandse bladen een lagere beoordeling.
Het bedrijf in Solingen heeft een zeer goede naam en is volgens beoordeling zeer betrouwbaar. Ik ben voornemens om deze surround set te gaan bestellen.
Het verschil tussen de Mirage Mx en de Mirage Nano is volgens mij dat de MX 5 satelliet speakers heeft en geen langere centrale speaker.
Ga maar eens kijken op bovengenoemde site in Solingen. Je kunt ook bellen zij spreken natuurlijk Duits.
Mogelijk dat ik nog een keer naar Solingen (circa 80 km vanaf Venlo) rijdt om me verder te orienteren.
Hopelijk heb je voldoende informatie ontvangen.
Gaarne reactie
Groeten,
Pieter Verberkt.
p.verberkt@hetnet.nl
--------------------------------------------------------------------------------
Van: Fonske [mailto:auijtdehaag@telfort.nl]
Verzonden: dinsdag 7 juli 2009 20:36
Aan: p.verberkt@hetnet.nl
Onderwerp: Mirage surround boxen
Hallo,
Dit lijken mij ook wel mooie boxjes, voor diegene die weinig plaats heeft.
Waar heb je deze gezien in duitsland als ik vragen mag?
Groeten A. Uijtdehaag
__________ Informatie van ESET Smart Security, versie van database viruskenmerken 4219 (20090705) __________
Het bericht is gecontroleerd door ESET Smart Security.
__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4222 (20090707) __________
The message was checked by ESET Smart Security.
Deze week is onze Samsung UE32B7000 geleverd. Nu twijfel ik of hij defect is. Hij klinkt nml. belabberd. Schuiven met de 100 Hz in de equalizer geeft geen hoorbaar verschil; hij klinkt als een laptop: blikkerig en schel. Als een weggooi radiootje van 2 euro bij de Aldi.
Nu krijgt de tv op sommige sites 4 van de 5 sterren voor geluid en anderen vinden de speakers niks. Bij sommige resoneert de kast door de bas, terwijl ik helemaal geen bas heb! Dit kun je toch niet menen voor een tv in de hogere prijsklasse? Kortom, een beetje tegenstrijdig allemaal.
Kunnen jullie me melden of jullie TV ook klinkt als een blikken doos? Dat je geen reactie krijgt bij het verschuiven van de 100 HZ? Zal ook zeker nog eens in de winkel gaan luisteren, ter vergelijk. Tot die tijd ben ik benieuwd naar jullie reactie.
Nu krijgt de tv op sommige sites 4 van de 5 sterren voor geluid en anderen vinden de speakers niks. Bij sommige resoneert de kast door de bas, terwijl ik helemaal geen bas heb! Dit kun je toch niet menen voor een tv in de hogere prijsklasse? Kortom, een beetje tegenstrijdig allemaal.
Kunnen jullie me melden of jullie TV ook klinkt als een blikken doos? Dat je geen reactie krijgt bij het verschuiven van de 100 HZ? Zal ook zeker nog eens in de winkel gaan luisteren, ter vergelijk. Tot die tijd ben ik benieuwd naar jullie reactie.
@hotrene: ik heb deze televisie ook en het geluid van de UE32B7000 is standaard inderdaad waardeloos, het klinkt alsof het uit een mobiele telefoon komt. Instellingen veranderen en boost-opties geven geen verschil. Meer valt er ook gewoon niet uit te halen, aangezien de televisie zo plat is. Ik heb nu een losse versterker en luidsprekers aangesloten, is een duidelijke aanrader bij deze televisie.
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Dankjewel Tjeerd voor dit duidelijke antwoord. Enige geruststelling die dit geeft is dat de TV dus blijkbaar niet defect is. Als ik dit van tevoren geweten had, dan had ik hem niet aangeschaft. De losse versterker wordt inderdaad de oplossing. Heb je nog niks a/d zuinigheid van je LED tv; vanaf nu dus altijd kijken met de stereo ingeschakeld....het klinkt alsof het uit een mobiele telefoon komt...
PS: Het ergste vind ik nog wel de reviewsites die het geluid van de tv niet afbranden.
Zo'n tv koop je ook niet voor het geluid.hotrene schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:55:
[...]
Dankjewel Tjeerd voor dit duidelijke antwoord. Enige geruststelling die dit geeft is dat de TV dus blijkbaar niet defect is. Als ik dit van tevoren geweten had, dan had ik hem niet aangeschaft. De losse versterker wordt inderdaad de oplossing. Heb je nog niks a/d zuinigheid van je LED tv; vanaf nu dus altijd kijken met de stereo ingeschakeld.
PS: Het ergste vind ik nog wel de reviewsites die het geluid van de tv niet afbranden.
Meeste mensen met tv's in deze prijsklasse hebben daarnaast ook a/v receiver e.d.
Heeft iemand toevallig de Samsung HT-WS1G of HT-WS1R Sound bar.
Zo ja, klinkt dat een beetje? En kan je dat ding ook neerzetten of enkel aan de muur hangen.
Een beetje mooi geluid wil ik wel maar niet een hele serie boxen in mn kamer. Daar heb ik geen ruimte voor.
Andere 'betaalbare' suggesties zijn ook welkom
Zo ja, klinkt dat een beetje? En kan je dat ding ook neerzetten of enkel aan de muur hangen.
Een beetje mooi geluid wil ik wel maar niet een hele serie boxen in mn kamer. Daar heb ik geen ruimte voor.
Andere 'betaalbare' suggesties zijn ook welkom
Heb hier een WS1G. Neergezet op bijgeleverde standaard. Klinkt eigenlijk wel prima, alleen er zit een 4x4x2cm fannetje in de sub die me nogal een teringherrie maakt. Zeer storend en moet er nog mee terug naar de winkel. Weet niet of het hoort, maar denk het niet. Tsja, ik werk gewoon 5 dagen per week hoor...
*mompelt iets over openingstijden in NL...
*mompelt iets over openingstijden in NL...
Lekker!
Ik ben sinds enkele weken de trotse eigenaar van de 40B6000. Prima 1e tv voor een student
Nu vraag ik me alleen af of de CI+ module van ziggo straks wel in me tv past?
Als ik de E-manual van samsung lees over de 40b6000 hebben ze het wel over een CI/CI+ slot . Alleen in de specs staat nergens iets over CI+.
Of moeten we wachten op de officiële lijst die ziggo aanleverd.
Als ik de E-manual van samsung lees over de 40b6000 hebben ze het wel over een CI/CI+ slot . Alleen in de specs staat nergens iets over CI+.
@Jasje.nl: Kan je je oordeel eens geven aub? Is deze tv na callibartie nu wel/niet de moeite waard?jasjenl schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:03:
Mijn 7020 is vandaag eindelijk gecalibreerd! Ik zal mijn bevindingen hier later posten, eerst moet ik een goed oordeel vellen. In ieder geval alvast een tipje van de sluier: auto dimming staat nu uit en dat heeft voor en nadelen. Het voordeel: donkere scenes tonen veel meer detail en ondertitels en zenderlogos blijven nu altijd even helder. Het nadeel: het absolute blacklevel van het scherm wordt er bij donkere scenes wel slechter van, wat te verwachten viel.
Definitief oordeel volgt later
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Tja, wat zal ik zeggen... De calibratie is op zich een must als je het optimale beeld uit deze tv wilt halen. Ik heb 'm nog eens vergeleken met mijn (eveneens gecalibreerde) oude Loewe CRT en dan zie je dat qua kleuren de Samsung vrijwel gelijkwaardig scoort, wat een goed teken is aangezien CRT in mijn ogen op veel punten nog steeds als referentie beschouwd mag worden. De kleuren zijn, na calibratie, gewoon goed en bij heldere beelden ziet het contrast er ook goed uit.The_Scratcher schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:31:
[...]
@Jasje.nl: Kan je je oordeel eens geven aub? Is deze tv na callibartie nu wel/niet de moeite waard?
Het grote minpunt blijf ik het absolute blacklevel vinden. Als je bij donkere scenes wilt dat details zichtbaar blijven is de enige optie om die autodimming functie uit te zetten, want die dimming functie werkt veel te extreem en zorgt voor gigantisch detail verlies bij donkere scenes. Echter zie je dan dus pas hoe matig het echte blacklevel en dus eigenlijk het native contrast van deze tv is, want zwart is in donkere scenes totaal niet meer zwart en typische lcd zwakheden als backlight bleeding en clouding worden dan ook ineens zichtbaar. Ter indicatie een vergelijking van dezelfde scene op mijn oude Loewe en de Samsung:

Het is altijd moeilijk om op een foto te laten zien hoe het er in de praktijk uitziet, maar deze twee geven op zich een redelijk beeld van het blacklevel dat je overhoudt bij de Samsung bij donkere scenes in vergelijking met mijn oude CRT. En tja, dat is gewoon niet geweldig...
Dus is de tv de moeite waard? Het ligt er maar aan wat je verwacht. Voor een LCD doet ie het denk ik niet slecht en bij heel veel programma's zet hij echt een mooi plaatje neer. En als je kunt leven met de auto dimming functie of je veelal in een zeer lichte omgeving kijkt, zal het matige native blacklevel je waarschijnlijk ook niet echt opvallen. Maar zelf verwacht ik niet dat ik deze tv zo lang in gebruik zal blijven houden als mijn oude Loewe. Zodra ik iets kan vinden dat me beter bevalt, gaat deze tv waarschijnlijk wel weer de deur uit.
Verwijderd
Of je een ci of ci+ slot hebt hangt af van het pruductie typehansieb112 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:30:
Ik ben sinds enkele weken de trotse eigenaar van de 40B6000. Prima 1e tv voor een studentNu vraag ik me alleen af of de CI+ module van ziggo straks wel in me tv past?
de b6000-,b7000-,b8000- xw type hebben een ci slot de xp type een ci+ slot
Richard
Het witte licht onderin van mijn UE32B7020, dat aangaat als je de tv inschakeld, vind ik storend in een donkere kamer. Kun je dit ook uitschakelen?
Dat kan Menu > Instellingen > Lichteffect [uit]hotrene schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:07:
Het witte licht onderin van mijn UE32B7020, dat aangaat als je de tv inschakeld, vind ik storend in een donkere kamer. Kun je dit ook uitschakelen?
Distributed.net, the only reason my computer is on right now !
Was serieus van plan de UE32B7000 aan te schaffen, maar gaat er eens rustig over slapen gezien de recensies hier.
Baal er vooral van dat je een extra geluidsinstallatie nodig hebt, dat is juist iets wat ik zelf niet wil, minder kabels, minder apparatuur (DLNA zou daarmee al helpen)...
Baal er vooral van dat je een extra geluidsinstallatie nodig hebt, dat is juist iets wat ik zelf niet wil, minder kabels, minder apparatuur (DLNA zou daarmee al helpen)...
Ik denk dat in het geval van extreem plat zoals bij deze Samsung-serie je nooit goed geluid zult krijgen, aangezien de luidsprekers gewoon geen ruimte/diepte krijgen met als gevolg matig geluid.gerbenb schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:27:
Was serieus van plan de UE32B7000 aan te schaffen, maar gaat er eens rustig over slapen gezien de recensies hier.
Verwijderd
ik had hier een vraag gesteld maar het antwoord reeds gevonden
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 10:54 ]
Verwijderd
Sinds vrijdag hangt er bij mij ook een 46B7020 aan de muur. Geluid is niet HiFi. Voor een gewone TV uitzending best wel geschikt. Je moet er alleen geen muziek mee gaan luisteren. Maar gezien de diepte van de kast ook wel te verwachten. Voor muziek aangesloten op geluidsversterker via optical.
Qua beeld een schitterende TV. Ben zeer tevreden met deze TV. DLNA werkt perfect. Heb een FreeNAS servertje staan en daar staat DLNA nu geactiveerd. Direct vanaf FreeNAS films streamen, foto's bekijken. Werkt perfect. Scheelt weer media player bij TV.
Ziggo decoder ook de deur uit (staat nu op slaapkamer). Loopt nu via AlphaCrypt module. TV heeft CI slot. Is nog maar de vraag of CI+ module gaat werken in deze TV. Ook dit werkt zonder problemen direct. Allen zenders van Ziggo in een keer gevonden.
Kabels weggewerkt in de muur. Ziet er met de speciale Samsung wallmount erg strak uit.
Al met al een positieve ervaring en ik ben blij. Deze TV is zeker een aanrader.
Qua beeld een schitterende TV. Ben zeer tevreden met deze TV. DLNA werkt perfect. Heb een FreeNAS servertje staan en daar staat DLNA nu geactiveerd. Direct vanaf FreeNAS films streamen, foto's bekijken. Werkt perfect. Scheelt weer media player bij TV.
Ziggo decoder ook de deur uit (staat nu op slaapkamer). Loopt nu via AlphaCrypt module. TV heeft CI slot. Is nog maar de vraag of CI+ module gaat werken in deze TV. Ook dit werkt zonder problemen direct. Allen zenders van Ziggo in een keer gevonden.
Kabels weggewerkt in de muur. Ziet er met de speciale Samsung wallmount erg strak uit.
@Jasje.nl: Bedankt voor je antwoord en toelichting!
Als ik dat zo hoor van dat blacklevel denk ik dat nog effe wacht op de nieuwe serie en anders een Sony Bravia ga halen. Nogmaals bedankt.
Als ik dat zo hoor van dat blacklevel denk ik dat nog effe wacht op de nieuwe serie en anders een Sony Bravia ga halen. Nogmaals bedankt.
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Kan je een paar fotos maken van je 46B7020,thanksVerwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:54:
Sinds vrijdag hangt er bij mij ook een 46B7020 aan de muur. Geluid is niet HiFi. Voor een gewone TV uitzending best wel geschikt. Je moet er alleen geen muziek mee gaan luisteren. Maar gezien de diepte van de kast ook wel te verwachten. Voor muziek aangesloten op geluidsversterker via optical.
Ik heb zelf een UE46B7020WP als jij die ook hebt, gaat volgens samsung een ci+ module van ziggo wel werken. als je de WW versie hebt gaat het niet lukken.Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:54:
Ook ik ben dik te vreden over deze tv, en heb mijn audio ook optisch op een versterker aangesloten.
[ Voor 57% gewijzigd door Eschwin1234 op 13-07-2009 19:35 ]
Sja, ik zat met hetzelfde probleem, wilde eigenlijk alleen een hele platte tv die dan ook nog geweldig geluid geeft. Die bestaat volgens mij niet. Toen gekeken naar luidspreker balken die je onder de TV hangt, maar probleem is dat die allemaal veel dikker zijn dan die superplatte Samsung, en dat staat natuurlijk voor geen meter. Heb allerhande luidspreker oplossingen bekeken, en uiteindelijk gekozen voor de Mirage MX set, is ontzettend klein en geeft een verbluffend goed geluid. Helaas moest er dan wel eerst nog een versterker tussen.gerbenb schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:27:
Bottom line is wat mij betreft: geluid uit de Samsungs is voldoende voor een beetje tv kijken en zappen, maar de thuisbios zou niks zijn geworden zonder goede blu-ray, versterker en speakers.
Ik heb sinds een paar weken zon UE40B7000 nu valt het me op dat de beeld bij sommige scenes knippert, vooral bij beelden met bv bomen of een ander repeterend klein patroon.
Niet extreem maar je ziet het wel.
Ligt dat aan mijn exemplaar of is het normaal?
Niet extreem maar je ziet het wel.
Ligt dat aan mijn exemplaar of is het normaal?
Verwijderd
Hmm dat plaatje van die Samsung ziet er niet echt mooi uitjasjenl schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:49:
[...]
Het grote minpunt blijf ik het absolute blacklevel vinden. Als je bij donkere scenes wilt dat details zichtbaar blijven is de enige optie om die autodimming functie uit te zetten, want die dimming functie werkt veel te extreem en zorgt voor gigantisch detail verlies bij donkere scenes. Echter zie je dan dus pas hoe matig het echte blacklevel en dus eigenlijk het native contrast van deze tv is, want zwart is in donkere scenes totaal niet meer zwart en typische lcd zwakheden als backlight bleeding en clouding worden dan ook ineens zichtbaar. Ter indicatie een vergelijking van dezelfde scene op mijn oude Loewe en de Samsung:
Het is altijd moeilijk om op een foto te laten zien hoe het er in de praktijk uitziet, maar deze twee geven op zich een redelijk beeld van het blacklevel dat je overhoudt bij de Samsung bij donkere scenes in vergelijking met mijn oude CRT. En tja, dat is gewoon niet geweldig...
Zijn er LCD tv's die beter presteren dan dit (met of zonder LED)?
Kun je wat specifieker zijn? 'instellingen' kan ik niet vinden als hoofdmenu. Wat in de buurt komt is 'menu'-> 'beeld' -> 'geavanceerde instellingen', maar daar vind ik geen lichteffect...-Marshal- schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:43:
[...]
Dat kan Menu > Instellingen > Lichteffect [uit]
Sinds 1 week heb ik nu mijn UE40B7000 en deze bevalt prima! Het beeld via Digitenne is beter als ik had verwacht! Het geluid is goed genoeg om tv te kijken maar voor films sluit ik de tv toch aan om mijn home cinema set.
Ik heb alleen 1 probleem als ik mijn Playstation 3 erop aansluit. Bij snelle bewegingen komt er een wazige rand rond de beweging. Bijvoorbeeld bij FIFA 09 dan komt deze rand rond een rennende voetballer.
Wanneer ik films kijk heb ik deze problemen niet. Wanneer ik de tv instel op gamemode maakt dit niet veel verschil.
Aangezien ik dit probleem niet bij films heb lijkt het mij een instelling. Weten jullie toevoellig welke instelling ik hiervoor aan of uit moet zetten?
Alvast bedankt.
Ik heb alleen 1 probleem als ik mijn Playstation 3 erop aansluit. Bij snelle bewegingen komt er een wazige rand rond de beweging. Bijvoorbeeld bij FIFA 09 dan komt deze rand rond een rennende voetballer.
Wanneer ik films kijk heb ik deze problemen niet. Wanneer ik de tv instel op gamemode maakt dit niet veel verschil.
Aangezien ik dit probleem niet bij films heb lijkt het mij een instelling. Weten jullie toevoellig welke instelling ik hiervoor aan of uit moet zetten?
Alvast bedankt.
Donderdag kijk ik de 46b6000 binnen, en dat voor 1250 (inc. teruggave en oude tv inruil actie)
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Plug 'n Play - Algemeenhotrene schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:39:
[...]
Kun je wat specifieker zijn? 'instellingen' kan ik niet vinden als hoofdmenu. Wat in de buurt komt is 'menu'-> 'beeld' -> 'geavanceerde instellingen', maar daar vind ik geen lichteffect...
Wat zijn je huidige settings?TiemG schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:23:
Sinds 1 week heb ik nu mijn UE40B7000 en deze bevalt prima! Het beeld via Digitenne is beter als ik had verwacht! Het geluid is goed genoeg om tv te kijken maar voor films sluit ik de tv toch aan om mijn home cinema set.
Alvast bedankt.
Zwarttinten uit
Dynamisch contrast uit
Randverbetering uit
Dig. Ruisfilter uit
HDMI-zwartniveau Laag
Spelmodus aan
BD Wise aan
De overige setting als contrast en helderheid staan standaard.
Klinkt alsof je de meeste dingen al wel aardig ok hebt staan dan. 100hz doet het volgens mij niet bij game mode, dus daar zal het dan ook niet aan liggen. Wellicht dat je sharpness (scherpte) nog aan hebt staan? Die moet je in principe ook op 0 zetten.TiemG schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:16:
[...]
Zwarttinten uit
Dynamisch contrast uit
Randverbetering uit
Dig. Ruisfilter uit
HDMI-zwartniveau Laag
Spelmodus aan
BD Wise aan
De overige setting als contrast en helderheid staan standaard.
Sinds een aantal dagen twee nieuwe internet widgets actief ondermeer de beloofde youtube en die is gewoon geweldig. Nu heb je inderdaad wat aan de internet aansluiting. Maar ook de al bestaande widgets zijn best interressanrt. Het weer bijv. kun je gewoon op je woonplaats instellen en is altijd up to date.
Bedankt voor je antwoord Jasjenl. Ik heb nog wat zitten spelen maar ik krijg het helaas niet weg. Ik moet dan toch maar eens alle instellingen nalopen.jasjenl schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:05:
[...]
Klinkt alsof je de meeste dingen al wel aardig ok hebt staan dan. 100hz doet het volgens mij niet bij game mode, dus daar zal het dan ook niet aan liggen. Wellicht dat je sharpness (scherpte) nog aan hebt staan? Die moet je in principe ook op 0 zetten.
Nog even een vraag, Vanmiddag krijg ik met 46b6000 binnen.
Is het mogelijk om vanuit je PS3 audio en video door te sturen via de hdmi kabel naar de tv,
Maar dat de TV het audio signaal optisch (5.1 e.d.) weer doorstuurt naar een versterker?
Of moet ik toch de ps3 apart aansluiten op mijn versterker en alleen het beeld door laten sturen?
Is het mogelijk om vanuit je PS3 audio en video door te sturen via de hdmi kabel naar de tv,
Maar dat de TV het audio signaal optisch (5.1 e.d.) weer doorstuurt naar een versterker?
Of moet ik toch de ps3 apart aansluiten op mijn versterker en alleen het beeld door laten sturen?
Daar kan ik een kort antwoord op gevenDj Neo Ziggy schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:46:
Nog even een vraag, Vanmiddag krijg ik met 46b6000 binnen.
Dit is mogelijk ik heb het zelf namelijk ook zo aangesloten.
beters, bedankt voor het snelle antwoord
kan niet wachten.. sta al heel de dag te stuiteren
kan niet wachten.. sta al heel de dag te stuiteren
Verwijderd
Dat kan wel ja, maar de tv geeft géén 5.1 geluid door via z'n optische aansluiting. Da's namelijk het probleem wat ik zelf ook heb met exact dezelfde situatie (alleen de 40" variant van de 6000). Als ik de PS3 via HDMI aansluit op de tv en vanaf de tv een optische kabel aan m'n receiver hang dan krijgt die maximaal een stereo signaal binnen.TiemG schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:50:
[...]
Daar kan ik een kort antwoord op geven![]()
Dit is mogelijk ik heb het zelf namelijk ook zo aangesloten.
Het grote probleem is dat als ik de PS3 rechtstreeks met een optische kabel aan de receiver hang, dan is mijn geluid sneller dan het beeld en niet langer in sync. Maar dan heb ik wél DD en DTS.
Wie-o-wie weet hoe ik de PS3 zover krijg het geluid met zeg 200 ms vertraging uit te sturen? De enige manier waarop ik de tv 'sneller' kan krijgen is door het uitschakelen van alle beeldverbeteringsfuncties, maar ja die zitten er ook niet voor niets op...
Verwijderd
Ik dacht dat ik een 7020 had, want dat stond op de doos. Maar onlangs kwam ik er achter dat ik een 7090 heb. Gelukkig wel een WP, want ik ga voor een CI+ module straks.
En om even te reageren op de PS3 vraag hierboven... ik heb gelukkig een last van het sync probleem. Met spellen (xbox, geen PS) heb ik de TV wel de game mode aan staan (fraaie optie trouwens). En films speel ik af op de Samsung BD-P1600 blu-ray speler. Beide Samsung producten zijn perfect op elkaar afgestemd (dankzij HDMI) dus ook hier geen sync problemen.
En om even te reageren op de PS3 vraag hierboven... ik heb gelukkig een last van het sync probleem. Met spellen (xbox, geen PS) heb ik de TV wel de game mode aan staan (fraaie optie trouwens). En films speel ik af op de Samsung BD-P1600 blu-ray speler. Beide Samsung producten zijn perfect op elkaar afgestemd (dankzij HDMI) dus ook hier geen sync problemen.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2009 00:00 ]
Verwijderd
Ik heb een Samsung 7020 TV en wil hierop een Mirage Nano 5.1 surround set aansluiten bestaande uit 4 satelietspeakers een centrale en een subwoofer. Kan ik dan volstaan met een receiver met vijf kanalen of moet ik er 6 of meer hebben.
Wat is een goede receiver rekening houdend met kwaliteit en prijsverhouding. Dit zelfde geldt ook voor een nog te kopen Blu-Ray speler.
Gaarne reactie.
Wat is een goede receiver rekening houdend met kwaliteit en prijsverhouding. Dit zelfde geldt ook voor een nog te kopen Blu-Ray speler.
Gaarne reactie.
Hallo allemaal, ik heb een audio probleem met de eu32b6000.
De tv is aangesloten op een normale kabelaansluiting en een stereotoren zit op de tv via de analoge audiouitgang van de scart aansluiting. De (oude) stereo heeft alleen een analoge ingang, dus dit was de enige manier om het simpel aan te sluiten en werkt prima bij normaal tv kijken.
Nu heb ik een dvd speler via hdmi op de tv aangesloten en de tv geeft het beeld prima weer, maar de analoge audio uitgang blijft het signaal van de tv tuner doorgeven. Blijkbaar blijft die op de achtergrond gewoon door werken, ongeacht welke weergave bron ik kies. Het vreemde is, dat als ik de interne speaker weer aanzet, ik daar wel het dvd geluid hoor.
Heb ik ergens een instelling gemist? Ik ben wel 100x door alle menu opties gegaan of zou dit via een firmware upgrade opgelost kunnen worden?
De tv is aangesloten op een normale kabelaansluiting en een stereotoren zit op de tv via de analoge audiouitgang van de scart aansluiting. De (oude) stereo heeft alleen een analoge ingang, dus dit was de enige manier om het simpel aan te sluiten en werkt prima bij normaal tv kijken.
Nu heb ik een dvd speler via hdmi op de tv aangesloten en de tv geeft het beeld prima weer, maar de analoge audio uitgang blijft het signaal van de tv tuner doorgeven. Blijkbaar blijft die op de achtergrond gewoon door werken, ongeacht welke weergave bron ik kies. Het vreemde is, dat als ik de interne speaker weer aanzet, ik daar wel het dvd geluid hoor.
Heb ik ergens een instelling gemist? Ik ben wel 100x door alle menu opties gegaan of zou dit via een firmware upgrade opgelost kunnen worden?
Je kunt beter je randapparatuur op de receiver aansluiten want de televisie geeft alleen maar stereo geluid op de audio uitgangen. Verder is dit een 6000-serie topic.Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:23:
Ik heb een Samsung 7020 TV en wil hierop een Mirage Nano 5.1 surround set aansluiten bestaande uit 4 satelietspeakers een centrale en een subwoofer. Kan ik dan volstaan met een receiver met vijf kanalen of moet ik er 6 of meer hebben.
Gaarne reactie.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Verwijderd
Bedoel je de samsung tv serie 6000 of wat anders.ari3 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:27:
[...]
Je kunt beter je randapparatuur op de receiver aansluiten want de televisie geeft alleen maar stereo geluid op de audio uitgangen. Verder is dit een 6000-serie topic.
niet een antwoord maar nog een vraag, betekend it dat wanneer je via de tv iets van je pc afspeelt het dan ook alleen stereo geluid hebt?Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:14:
[...]
Dat kan wel ja, maar de tv geeft géén 5.1 geluid door via z'n optische aansluiting. Da's namelijk het probleem wat ik zelf ook heb met exact dezelfde situatie (alleen de 40" variant van de 6000). Als ik de PS3 via HDMI aansluit op de tv en vanaf de tv een optische kabel aan m'n receiver hang dan krijgt die maximaal een stereo signaal binnen.
Het grote probleem is dat als ik de PS3 rechtstreeks met een optische kabel aan de receiver hang, dan is mijn geluid sneller dan het beeld en niet langer in sync. Maar dan heb ik wél DD en DTS.
Wie-o-wie weet hoe ik de PS3 zover krijg het geluid met zeg 200 ms vertraging uit te sturen? De enige manier waarop ik de tv 'sneller' kan krijgen is door het uitschakelen van alle beeldverbeteringsfuncties, maar ja die zitten er ook niet voor niets op...
Hoe kan je dan toch nog gebruik maken van die medi@ 2.0 functie met 5.1 geluid?of kan dat helemaal niet en is het meer geschikt voor foto's en muziek en is het toch beter om films met een externe mediaplayer af te spelen. Zag het namelijk wel als een voordeel om bv hd films rechstreeks via de tv af te spelen ipv nog iets anders er tussen te zetten. Maar als je dan geen 5.1 geluid hebt dan is het wel een groot gemis
"If u do something do it with style, or do it at all."
Als je een film hebt met 5.1 wat je van pc afspeeld krijg je gewoon 5.1 over je optische aansluiting. Ik heb zelf de 7020 van samsung en heb heel wat HD films gedraait met 5.1.jazzVL schreef op zondag 19 juli 2009 @ 13:21:
[...]
niet een antwoord maar nog een vraag, betekend it dat wanneer je via de tv iets van je pc afspeelt het dan ook alleen stereo geluid hebt?
Hoe kan je dan toch nog gebruik maken van die medi@ 2.0 functie met 5.1 geluid?of kan dat helemaal niet en is het meer geschikt voor foto's en muziek en is het toch beter om films met een externe mediaplayer af te spelen. Zag het namelijk wel als een voordeel om bv hd films rechstreeks via de tv af te spelen ipv nog iets anders er tussen te zetten. Maar als je dan geen 5.1 geluid hebt dan is het wel een groot gemis
hmmm als je iets met de ps3 of xbox doorsluit via de tv dan komt er geen 5.1 geluid over, maar media via de tv wel?Eschwin1234 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 15:21:
[...]
Als je een film hebt met 5.1 wat je van pc afspeeld krijg je gewoon 5.1 over je optische aansluiting. Ik heb zelf de 7020 van samsung en heb heel wat HD films gedraait met 5.1.
Ik ben inmiddels al een tijdje me aan't verdiepen in de aanschaf van een nieuwe tv, waarbij ik me al snel heb beperkt tot LED of plasma. Voor een plasma kom je al snel bij een panasonic uit, maar ik lees regelmatig dat SD-materiaal niet goed wordt geprocessed. De pioneer KURO (plasma) schijnt dat fantastisch goed te doen, maar is ook aanzienlijk duurder en begint pas vanaf 50". De LEDs van Samsung worden ook goed gerecenseerd m.b.t. SD weergave. Nu ben ik zelf aan't twijfelen tussen de UE46B6000 (edge led) en de LE46A786/956 (local dimming led). Ik maak me met name wat zorgen over het auto-dimming van de edge led, waardoor je (van wat ik er van lees) de tv in game mode moet zetten om dit te disablen. Hoe kijken jullie tegen deze keuze (misschien hebben jullie hem zelf ook al moeten maken) en eventuele voor- en nadelen?
Samsung heeft op dit moment geen local dimming led modellen, de types die jij daar van noemt zijn oud en niet meer verkrijgbaar. Wil je een Samsung local dimming model, dan moet je wachten tot later dit jaar de 8500 en 9000 serie uitkomt, die hebben dat weer wel (8500 zou ergens in augustus moeten uitkomen).Kasj schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:36:
Ik ben inmiddels al een tijdje me aan't verdiepen in de aanschaf van een nieuwe tv, waarbij ik me al snel heb beperkt tot LED of plasma. Voor een plasma kom je al snel bij een panasonic uit, maar ik lees regelmatig dat SD-materiaal niet goed wordt geprocessed. De pioneer KURO (plasma) schijnt dat fantastisch goed te doen, maar is ook aanzienlijk duurder en begint pas vanaf 50". De LEDs van Samsung worden ook goed gerecenseerd m.b.t. SD weergave. Nu ben ik zelf aan't twijfelen tussen de UE46B6000 (edge led) en de LE46A786/956 (local dimming led). Ik maak me met name wat zorgen over het auto-dimming van de edge led, waardoor je (van wat ik er van lees) de tv in game mode moet zetten om dit te disablen. Hoe kijken jullie tegen deze keuze (misschien hebben jullie hem zelf ook al moeten maken) en eventuele voor- en nadelen?
Voor de rest is er hier in dit topic (o.a. door mijzelf, check m'n post history) al het nodige gezegd over het auto dimming systeem en de voor en nadelen van de edge led Samsungs. Je hoeft 'm overigens niet in game mode te zetten om het uit te schakelen, als je het service menu in durft te duiken kun je het daar ook uitzetten voor de andere modi.
Verwijderd
Is de samsung ue40b7020 een tv die gewoon voor het simpele tv kijken via kanaal digitaal (sateliet) goed beeld geeft? M'n moeder wil een mooie en platte tv en deze is erg mooi en plat, verder doen m'n ouders niet veel speciaals met de tv buiten standaard tv kijken globaal genomen. Zijn er dan nog nadelen die ik mee moet laten wegen?
Ok, top. Bedankt voor je antwoord. Ik heb dit topic ook al meerdere malen er op nagelezen. Ook jouw kritische feedback is daarbij erg behulpzaam geweest. Mede daardoor vind ik het moeilijk om op dit moment een goede keuze te maken.jasjenl schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:50:
[...]
Samsung heeft op dit moment geen local dimming led modellen, de types die jij daar van noemt zijn oud en niet meer verkrijgbaar. Wil je een Samsung local dimming model, dan moet je wachten tot later dit jaar de 8500 en 9000 serie uitkomt, die hebben dat weer wel (8500 zou ergens in augustus moeten uitkomen).
Voor de rest is er hier in dit topic (o.a. door mijzelf, check m'n post history) al het nodige gezegd over het auto dimming systeem en de voor en nadelen van de edge led Samsungs. Je hoeft 'm overigens niet in game mode te zetten om het uit te schakelen, als je het service menu in durft te duiken kun je het daar ook uitzetten voor de andere modi.
M.b.t. de oude modellen met local dimming led is het wel gek dat er nog webshops zijn die beweren de modellen met local dimming nog te kunnen leveren, soms zelfs uit voorraad (volgens kieskeurig). Voor het a956 model zelfs nog 11 winkels. Maar dit is een broodje aap dus?
PS: Jasjenl, kan ik je PM'en of je eventueel via msn wat tips vragen?
Verwijderd
Heeft er iemand al een beetje succes met het streamen van films etc naar de tv vanaf een linux computer ?
Ik heb zelf momenteel mediatomb draaien en ik speel succesvol divx-en af (helaas zonder subs al deze los bijgevoegd zijn, ) ik kan foto's bekijken en ik speel ook probleemloos mp3 af.
Ik heb begrepepen dat het ook mogelijk moet zijn om video-TS bestanden, hd video bestanden (zoals mkv en mov) en andere video formaten af te spelen. Is er iemand met wat meer succes als ik hiermee.... ik krijg vooralsnog alleen : videogegevens niet ondersteund.
edit :
mkv heb ik sinds gisteren ook voor elkaar, maar niet alle...het ligt aan het geluid denk ik. Maar hij moet regelmatig bufferen, en staat dan een paar seconden stil. Het heeft met de bufferwaardes te maken. Ik gebruik momenteel :
Volgens mij zijn die buffer-waardes heel belangrijk, want als ik wat met die waardes ga zitten spelen kan het soms zelfs voorkomen dat ik de melding krijg : videogegevens niet ondersteund
Heeft iemand betere buffer waardes ?
Ik heb zelf momenteel mediatomb draaien en ik speel succesvol divx-en af (helaas zonder subs al deze los bijgevoegd zijn, ) ik kan foto's bekijken en ik speel ook probleemloos mp3 af.
Ik heb begrepepen dat het ook mogelijk moet zijn om video-TS bestanden, hd video bestanden (zoals mkv en mov) en andere video formaten af te spelen. Is er iemand met wat meer succes als ik hiermee.... ik krijg vooralsnog alleen : videogegevens niet ondersteund.
edit :
mkv heb ik sinds gisteren ook voor elkaar, maar niet alle...het ligt aan het geluid denk ik. Maar hij moet regelmatig bufferen, en staat dan een paar seconden stil. Het heeft met de bufferwaardes te maken. Ik gebruik momenteel :
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <profile name="transvideo" enabled="yes" type="external"> <mimetype>video/mpeg</mimetype> <accept-url>no</accept-url> <first-resource>yes</first-resource> <agent command="/usr/bin/mediatomb-mencoder-mpeg2" arguments="%in %out"/> <buffer size="14400000" chunk-size="512000" fill-size="120000"/> </profile> |
Volgens mij zijn die buffer-waardes heel belangrijk, want als ik wat met die waardes ga zitten spelen kan het soms zelfs voorkomen dat ik de melding krijg : videogegevens niet ondersteund
Heeft iemand betere buffer waardes ?
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 16:47 . Reden: extra info ]
Verwijderd
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de samsung UE40B7000 en de samsung UE40B7020.
Heb alle spec. naast elkaar gelegd, maar zie geen verschil. Scheelt alleen in de prijs ± 170 euro.
Heeft iemand een idee??
Bedankt
Heb alle spec. naast elkaar gelegd, maar zie geen verschil. Scheelt alleen in de prijs ± 170 euro.
Heeft iemand een idee??
Bedankt
dacht dat het verschil puur de kleur was.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:58:
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de samsung UE40B7000 en de samsung UE40B7020.
Heeft iemand een idee??
Bedankt
7000 is rood, 7020 was titanium?
Hmm, mijn de programma's uit Guide verlopen een uur. Guide geeft bijvoorbeeld aan dat iets om 20:00 begint, terwijl dat in werkelijkheid 21:00 uur is. De tijd van de TV is wel goed; landinstellingen en NL staan -voor zover ik kan zien- op NL. Iemand een suggestie?
Ik heb ff bij mij gekeken en heb hetzelfde probleem. Ik kijk via TV via Digitenne, jij toevallig ook?hotrene schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:58:
Hmm, mijn de programma's uit Guide verlopen een uur. Guide geeft bijvoorbeeld aan dat iets om 20:00 begint, terwijl dat in werkelijkheid 21:00 uur is. De tijd van de TV is wel goed; landinstellingen en NL staan -voor zover ik kan zien- op NL. Iemand een suggestie?
Ik weet dat ik hier niet helemaal op de goede plek ben, maar ik probeer het toch 
Mijn 45cm CRT tv gaat binnenkort vervangen worden door een 32" en een Samsung LED is een mogelijke opvolger, maar nu hoort hier natuurlijk nog een mooie en goeie (maar betaalbare) HomeCinema set bij.
Ik zoek iets waar ik mee kan opnemen (het liefst digitaal) en waar ik blu-ray mee kan afspelen.
Alvast bedankt voor jullie mening.
Het is de bedoeling dat we van glasvezel weer terug gaan naar Ziggo ivm de digitale tv kwaliteit.
Mijn 45cm CRT tv gaat binnenkort vervangen worden door een 32" en een Samsung LED is een mogelijke opvolger, maar nu hoort hier natuurlijk nog een mooie en goeie (maar betaalbare) HomeCinema set bij.
Ik zoek iets waar ik mee kan opnemen (het liefst digitaal) en waar ik blu-ray mee kan afspelen.
Alvast bedankt voor jullie mening.
Het is de bedoeling dat we van glasvezel weer terug gaan naar Ziggo ivm de digitale tv kwaliteit.
Bestaat niet. Als je digitaal wilt opnemen zul je echt apart van elkaar een decoder en een Blu-Ray speler moeten kopen. Deze kun je dan met een optische of HDMI kabel aansluiten op je versterker.
[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 21-07-2009 10:40 ]
Ik heb de TV (40 inch) gisteren gekregen, erg mooi ding, vooral het zwart ziet er echt goed uit. Al vind ik het wel jammer dat het ding geen hoofdtelefoon uitgang heeft, iets wat ik toch wel nodig leek te hebben voor m'n speakers.
Ik had eerst 'n 28 inch TFT scherm maar als je deze bekijkt dan gaat alles veel vloeiender, zal wel komen door die 100 hertz. Echt heerlijk. Op de PS3 lijkt alles echter wel iets meer lag te hebben, kan aan mij liggen, maar gaat soms wat stroef lijkt het wel. Maar uitstekende TV tot dusver, nu alleen nog m'n audio aan de gang zien te krijgen.
Ik had eerst 'n 28 inch TFT scherm maar als je deze bekijkt dan gaat alles veel vloeiender, zal wel komen door die 100 hertz. Echt heerlijk. Op de PS3 lijkt alles echter wel iets meer lag te hebben, kan aan mij liggen, maar gaat soms wat stroef lijkt het wel. Maar uitstekende TV tot dusver, nu alleen nog m'n audio aan de gang zien te krijgen.
[ Voor 45% gewijzigd door za3redrum op 21-07-2009 10:52 ]
Tja, webshops hebben wel vaker dingen op hun site staan die ze niet kunnen waarmaken... Wellicht dat ze nog wat oude voorraad hebben of dat ze nog ergens een buitenlands model vandaan kunnen halen. Maar als je op de Samsung site kijkt zul je zien dat die modellen er op dit moment niet meer bij staan.Kasj schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:34:
[...]
Ok, top. Bedankt voor je antwoord. Ik heb dit topic ook al meerdere malen er op nagelezen. Ook jouw kritische feedback is daarbij erg behulpzaam geweest. Mede daardoor vind ik het moeilijk om op dit moment een goede keuze te maken.
M.b.t. de oude modellen met local dimming led is het wel gek dat er nog webshops zijn die beweren de modellen met local dimming nog te kunnen leveren, soms zelfs uit voorraad (volgens kieskeurig). Voor het a956 model zelfs nog 11 winkels. Maar dit is een broodje aap dus?
PM mag, msn doe ik niet aan.PS: Jasjenl, kan ik je PM'en of je eventueel via msn wat tips vragen?
Ik heb een vraag omtrent mijn ue 46b6000
Als het beeld donker is, en er komt een wit object in het scherm, ligt toch heel het scherm op, maar met een vertraging van ongeveer een seconde.
andersom ook.
Dus stel dat je een scene overdag heb, en dan ineens een nachtscene, duurt het een sec dat het scherm ook weer donkerder word. Heb al met de instellingen lopen stoeien maar kan het nergens vinden.
Als het beeld donker is, en er komt een wit object in het scherm, ligt toch heel het scherm op, maar met een vertraging van ongeveer een seconde.
andersom ook.
Dus stel dat je een scene overdag heb, en dan ineens een nachtscene, duurt het een sec dat het scherm ook weer donkerder word. Heb al met de instellingen lopen stoeien maar kan het nergens vinden.
Verwijderd
Iemand?Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 18:55:
Is de samsung ue40b7020 een tv die gewoon voor het simpele tv kijken via kanaal digitaal (sateliet) goed beeld geeft? M'n moeder wil een mooie en platte tv en deze is erg mooi en plat, verder doen m'n ouders niet veel speciaals met de tv buiten standaard tv kijken globaal genomen. Zijn er dan nog nadelen die ik mee moet laten wegen?
Prima toch? Misschien wel iets te mooi als je er alleen maar tv via satelliet op kijkt.
Ik denk dat iets goedkopers ook volstaat.
Ik denk dat iets goedkopers ook volstaat.
Buiten de door mij genoemde minpunten van deze modellen zou ik dan eerder voor de 6000 serie kiezen, als de kleur van die modellen voor je moeder ook ok zou zijn. Want de extra multimedia mogelijkheden van de 7020 zullen door haar dan waarschijnlijk toch niet gebruikt worden en de 6000 serie kun je voor een stuk minder krijgen dan de 7020.
Klinkt alsof je dynamisch contrast aan hebt staan of dat je stroombesparing op 'auto' hebt staan. Maar het kan ook gewoon zijn dat je hier de auto dimming functie aan het werk ziet en dat is 'gewoon' een 'feature' van deze tv.Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:04:
andersom ook.
[ Voor 44% gewijzigd door jasjenl op 21-07-2009 15:29 ]
Verwijderd
Owk zal er naar kijken, ja vooral het feit dat ie zo dun is en het uiterlijk speelt natuurlijk een rol. Maar zal eens naar de 6000 serie kijken. Met dat dunne Samsung wandsysteem zou ie ophangen en maar 5 cm totaal dik zijn.
Ik heb al een tijdje de UE32B6000 staan, maar het valt me steeds vaker op dat ik bij een schuivend beeld wat haperingen zie. Vooral als een camera een beeld afscanned dan gaat het soms wat schokkerig. Als je het wil laten zien als voorbeeld is het vrij lastig om een juist beeld te vinden.
Ik vermoed dat het aan een 100 hz setting ligt, alleen heb ik met verschillende settings gekeken en ik zie het bij elke setting. Of ik nou handmatig instel, soepel, standaard of helemaal uit het maakt geen verschil.
Kan iemand mij helpen? (bij sommige films op blu-ray ook zelfs terwijl het wel 24p is, door beide apparaten ondersteund)
Ik vermoed dat het aan een 100 hz setting ligt, alleen heb ik met verschillende settings gekeken en ik zie het bij elke setting. Of ik nou handmatig instel, soepel, standaard of helemaal uit het maakt geen verschil.
Kan iemand mij helpen? (bij sommige films op blu-ray ook zelfs terwijl het wel 24p is, door beide apparaten ondersteund)
Ik denk dat dat komt door de autodim funktie. In tegenstelling tot velen die menen dat deze feature niet uit te zetten is, kan die wel uit gezet worden via het service menu. Maar pas op om niet alles uit te proberen, want dan kun je de tv helemaal ontregelen. Om in het service menu te komen volg onderstaande procedure:Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:04:
andersom ook.
1. Zet TV in standby mode.
2. Via de afstandsbediening (pas op laat de led maar een keer oplichten per klk) INFO, MENU en dan MUTE.
3. Strat de TV en het service menu zal verschijnen.
4. Ga naar advanced en geef de pin code 0000.
5. Er verschijnen nu vele opties, ga naar CE DIMMING via de cursor toetsen.
6. Klik enter
7. select off voor alle opties.
8. power off de tv.
9. Start de TV op en de dimming funktie is nu totaal uitgeschakeld.
Door het gebruik van het service menu worden wel alle gerbuikersinstelling t.a.v het beeld gereset. Dus eerst even noteren wat je aangepast had.
Niet andere zaken in het service menu aanpassen, kan zeer gevaarlijk zijn.
Veel succes.
Ik heb autodimming ook uitgezet, maar toch heb je nog dimming als het scherm volledig zwart is. Dit is opzich niet zo erg, want dan heb je bij scene wisseling even het beeld volledig uit. Alleen bij sommige scenes waar het heel soms wat zichtbaar is en voor de rest zwart zie je het beeld echt sterk knipperen (de backlight) Bijvoorbeeld bij Kill Bill 2 wanneer Uma in de grafkist zit, dan is er eigenlijk niets te zien, maar toch detecteerd de TV een beweging waardoor er voortdurend de backlight aan en uit geschakeld wordt.
Als autodimming wel aanstaat heb je daar weer geen last van (omdat het voor grotendeels gedimmed blijft)
Dit is ook de enige scene waarbij ik het gemerkt heb, en is denk ik ook een van de weinige keren dat je het zal tegenkomen. (het komt waarschijnlijk van een glimmetje van de zaklamp die ze vasthoud)
Als autodimming wel aanstaat heb je daar weer geen last van (omdat het voor grotendeels gedimmed blijft)
Dit is ook de enige scene waarbij ik het gemerkt heb, en is denk ik ook een van de weinige keren dat je het zal tegenkomen. (het komt waarschijnlijk van een glimmetje van de zaklamp die ze vasthoud)
Nee, via ZiggoIk heb ff bij mij gekeken en heb hetzelfde probleem. Ik kijk via TV via Digitenne, jij toevallig ook?
-update-Bulls schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:10:
Ik heb al een tijdje de UE32B6000 staan, maar het valt me steeds vaker op dat ik bij een schuivend beeld wat haperingen zie. Vooral als een camera een beeld afscanned dan gaat het soms wat schokkerig. Als je het wil laten zien als voorbeeld is het vrij lastig om een juist beeld te vinden.
Ik heb de Humax op 720p gezet ipv 1080i en nu lijkt het minder voor te komen, maar het is nog steeds niet helemaal weg. En bij Blu-Ray films moet het in princiepe dan al nooit zichtbaar zijn geweest omdat het 1080p is.
Iemand nog ideeen?
Verwijderd
Voor degenen die willen weten wat het verschil is tussen de 7000 en de 7020: technisch is er geen verschil. Bij de BCC vertelde de verkoper echter dat de roodroze rand van de 7000 wit uit kan slaan als de tv heel heet wordt (waarschijnlijk als-ie heel lang aanstaat?). En dat is blijkbaar niet meer schoon te krijgen/te verwijderen.
Dus ik heb een 7020 aangeschaft, die bleek bij de betreffende BCC even duur als de 7000
Is er trouwens iemand die DLNA icm met een Mac aan de gang heeft met deze tv? Mij is het nog niet gelukt..
Dus ik heb een 7020 aangeschaft, die bleek bij de betreffende BCC even duur als de 7000
Is er trouwens iemand die DLNA icm met een Mac aan de gang heeft met deze tv? Mij is het nog niet gelukt..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 23:29 ]
Iemand een idee hoe ik het voor elkaar krijg HDMI audio gewoon te laten doorgeven aan mijn optical out van de tv? Als ik met mijn media center nu geluid via HDMI hoor, is het altijd al gedecodeerd door mijn tv. Dit wil ik niet, ik wil dat mijn receiver dit regelt die op de optical out zit aangesloten van de tv. Nu heb ik bij elk AC3 filmpje gewoon 2.0 geluid. heb al wat zitten zoeken in het service menu en gegoogled, maar ik kan het niet vinden of het sowieso al wel kan.
Ik heb dit probleem ook, en tot de conclusie gekomen dat dit niet altijd werkt,amd187 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:02:
Iemand een idee hoe ik het voor elkaar krijg HDMI audio gewoon te laten doorgeven aan mijn optical out van de tv? Als ik met mijn media center nu geluid via HDMI hoor, is het altijd al gedecodeerd door mijn tv. Dit wil ik niet, ik wil dat mijn receiver dit regelt die op de optical out zit aangesloten van de tv. Nu heb ik bij elk AC3 filmpje gewoon 2.0 geluid. heb al wat zitten zoeken in het service menu en gegoogled, maar ik kan het niet vinden of het sowieso al wel kan.
soms krijg ik wel DD 5.1 door maar DTS stuurt hij weer niet door.
Daarom heb ik het apparaat maar los aangesloten op mijn versterker.
ER staat ook ergens een note dat er iets 2.0 kan worden doorgestuurd in de handleiding.
Ik kwam er gister achter dat de 7020 via DNLA kieskeurig is met zijn audiotracks (ookal is het via passthrough). DTS kan je dus wel vergeten en sommige AC3 varianten ook
Iemand een tip hoe dit simpel even te transcoden ?
Iemand een tip hoe dit simpel even te transcoden ?
Sinds kort is het mogelijk de Youtube-widget te gebruiken. Prachtige toepassing voor deze televisie. Alleen heb ik geen geluid bij de filmpjes. Iemand toevallig een idee waar het geluid op wordt afgespeeld?
Ik heb mijn televisie via SCART->tulp->versterker aangesloten. Als ik geluid wil horen van televisiezenders komt het dus direct van de televisie zelf af en werkt het prima. Mijn DVD-speler staat los op de versterker aangesloten via tulp en werkt ook prima.
Maar bij Youtube-filmpjes lijkt het geluid niet via de SCART-uitgang meer te komen? Sowieso zie je dat als je de Youtube-widget gebruikt hij overspringt naar een volledig-scherm achtige Flash-omgeving, misschien dat daarbij gelijk audio ook anders wordt behandeld
Ik heb mijn televisie via SCART->tulp->versterker aangesloten. Als ik geluid wil horen van televisiezenders komt het dus direct van de televisie zelf af en werkt het prima. Mijn DVD-speler staat los op de versterker aangesloten via tulp en werkt ook prima.
Maar bij Youtube-filmpjes lijkt het geluid niet via de SCART-uitgang meer te komen? Sowieso zie je dat als je de Youtube-widget gebruikt hij overspringt naar een volledig-scherm achtige Flash-omgeving, misschien dat daarbij gelijk audio ook anders wordt behandeld
[ Voor 22% gewijzigd door Tjeerd op 23-07-2009 20:49 ]
Op mij UE40B7020 worden Youtube filmpjes gewoon met geluid afgespeelt door de TV zelf, zelfs wanneer ik geen scart kabel heb aangesloten en alleen netwerkverbinding heb.Tjeerd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:47:
Sinds kort is het mogelijk de Youtube-widget te gebruiken. Prachtige toepassing voor deze televisie. Alleen heb ik geen geluid bij de filmpjes. Iemand toevallig een idee waar het geluid op wordt afgespeeld?
Bij audio-instellingen heb ik ingesteld dat hij nooit de TV-luidspreker moet gebruiken maar externe luidsprekers. Net heb ik hem even ingesteld op TV-luidspreker en dan hoor ik het geluid wel uit de televisieluidsprekers zelf komen. Maar dat wil ik dus niet. Zodra ik de televisie instel op "Externe luidspreker" (=SCART-uitgang gebruiken die naar versterker gaat) heb ik met de Youtube-widget geen geluid meer.-Marshal- schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:57:
[...]
Op mij UE40B7020 worden Youtube filmpjes gewoon met geluid afgespeelt door de TV zelf, zelfs wanneer ik geen scart kabel heb aangesloten en alleen netwerkverbinding heb.
Vraag me dan ook af of het mogelijk is Youtube-geluid toch via externe luidsprekers te horen en/of wat ik dan verkeerd doe.
Kan niet. Ik heb al eens eerder aangegeven. Staat namelijk ook gewoon in de manual.
Napsju schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:07:
Ik had 'm getest met media op een USB stick. Dat werkt dus niet. Toch ben ik wel enorm geholpen met die (D)TV output.
[ Voor 15% gewijzigd door Napsju op 23-07-2009 22:24 ]
Lekker!
Zelf maakt ik alleen gebruik van de optische uitgang naar mijn receiver. Ook dan werkt het geluid van Youtube filmpjes prima. Of dit via scart ook werkt kan ik helaas niet testen.Tjeerd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:02:
[...]
Bij audio-instellingen heb ik ingesteld dat hij nooit de TV-luidspreker moet gebruiken maar externe luidsprekers. Net heb ik hem even ingesteld op TV-luidspreker en dan hoor ik het geluid wel uit de televisieluidsprekers zelf komen. Maar dat wil ik dus niet. Zodra ik de televisie instel op "Externe luidspreker" (=SCART-uitgang gebruiken die naar versterker gaat) heb ik met de Youtube-widget geen geluid meer.
Vraag me dan ook af of het mogelijk is Youtube-geluid toch via externe luidsprekers te horen en/of wat ik dan verkeerd doe.
Had ik net alles voor elkaar om mijn oude versterker nog te kunnen gebruiken, zou Youtube de enige reden zijn voor mij om een versterker met optische ingang aan te schaffenNapsju schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:32:
Youtube werkt niet over scart.
Ik probeer de tv nu op internet aan te sluiten door verbinding te maken met mijn laptop.
Nu ik een netwerktest doe krijg ik een vinkje achter MAC adres en IP-adres, subnet, gateway, dns server en Ping van Gateway maar achter ping van domein krijg ik een kruis te staan.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt.
Nu ik een netwerktest doe krijg ik een vinkje achter MAC adres en IP-adres, subnet, gateway, dns server en Ping van Gateway maar achter ping van domein krijg ik een kruis te staan.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt.
Verwijderd
ik heb de UE46B7000 gekocht, nu wil ik de antenne kabel aansluiten, maar krijg deze er met geen mogelijkheid in. heb de antenne kabel aan de zijkant al iets dunner gemaakt (zodat beter past) maar nog steeds lukt het niet. ben terug gegaan naar de media markt (hier gekocht) daar kende ze het probleem niet. diverse medewerkers hebben bij een showmodel diverse stekkers geprobeerd, maar ook hun lukt het niet.
iemand een idee??
iemand een idee??
Het past ook maar net en je moet best wel wat kracht zetten, let wel op dat je de juiste kant van de stekker hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:22:
ik heb de UE46B7000 gekocht, nu wil ik de antenne kabel aansluiten, maar krijg deze er met geen mogelijkheid in. heb de antenne kabel aan de zijkant al iets dunner gemaakt (zodat beter past) maar nog steeds lukt het niet. ben terug gegaan naar de media markt (hier gekocht) daar kende ze het probleem niet. diverse medewerkers hebben bij een showmodel diverse stekkers geprobeerd, maar ook hun lukt het niet.
iemand een idee??
Verwijderd
Iemand een idee hoe het zit met de cashback actie als je de tv online bestelt? Kheb de 7020 bij Redcoon bestelt, krijg je dan een actieformulier bij de tv of moet je zelf ergens achteraan? Kan er weinig info over vinden iemand ervaring?
En nog een vraagje. M'n broer heeft in België Canal Digitaal via de sateliet, ivm de belgische analoog zuigt. Met decoder dus, zijn panasonic plasma heeft geen ingebouwde decoder. Kunnen m'n ouders straks hun Canal Digitaal kaart gewoon in de tv stoppen en zo alle zenders ontvangen of moeten ze ook een aparte decoder aanschaffen voor dat soort digitale tv? Dank voor degene die dit weet, uitproberen kan straks natuurlijk ook, maar dan weet ik al of ik voor een decoder moet gaan uitkijken.
En nog een vraagje. M'n broer heeft in België Canal Digitaal via de sateliet, ivm de belgische analoog zuigt. Met decoder dus, zijn panasonic plasma heeft geen ingebouwde decoder. Kunnen m'n ouders straks hun Canal Digitaal kaart gewoon in de tv stoppen en zo alle zenders ontvangen of moeten ze ook een aparte decoder aanschaffen voor dat soort digitale tv? Dank voor degene die dit weet, uitproberen kan straks natuurlijk ook, maar dan weet ik al of ik voor een decoder moet gaan uitkijken.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 21:47 ]