Dat kan best zo zijn, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat je jouw tv dan optimaal hebt ingesteld.
Ik heb het toch ook van iemand anders afgehaald, en die tv is met speciale spullen (software en Hardware)
zo goed mogelijk ingesteld.
Als die tv daadwerkelijk met speciale spullen is ingesteld, dan is die tv inderdaad gecalibreerd en zal dat voor die tv kloppen. Als je diezelfde calibratie op jouw tv met dezelfde calibratie software en hardware zou uitvoeren, zou je 100% gegarandeerd andere waardes krijgen. Dat is namelijk nu juist de essentie van calibratie: je meet met speciale soft/hardware de afwijking van een individueel exemplaar van een tv en gaat dan, dmv instellingen, die afwijkingen corrigeren zodat de tv zo veel mogelijk aan de officiële, vastgelegde normen wbt kleuren, grayscale, contrast en helderheid voldoet. Pas dan geeft jouw tv het beeld weer zoals het in principe door bijv. een filmmaker ook gezien is op het moment dat hij de film aan het maken was.
- - - - -- - - - - -- - - - -- - - - - - - - - - - - -- - - - - -- - - - -- - - - -- - - - -- - - -- - -- - - -- -- - - - -- - -- - - - - - - -- - - - -
Below you'll find the settings we found best for viewing the Samsung UN46B6000 in a dark room via the HDMI input with a 1080p, film-based source. Your settings may very depending on source, room conditions and personal preference. Check out the Picture settings and calibration FAQ for more information.
http://news.cnet.com/8301-17938_105-9996461-1.html
En ze zeggen toch duidelijk in een Donker kamer, en nog meer.
Maar als jij dat niet vind dan mag jij dat toch zelf wetten.
Het gaat er niet om wat ik vind, het gaat me erom dat mensen hier allemaal settings aan elkaar doorgeven onder het mom van 'als ik die settings overneem, heb ik mijn tv gecalibreerd en heb ik dus het beste beeld'. Dat is gewoon niet zo, dat is niet wat calibratie betekent. Calibratie is een proces dat per exemplaar uitgevoerd moet worden en je kunt gewoon niet zomaar alle settings van een ander exemplaar overnemen.
Je kunt een calibratie laten uitvoeren door een ISF calibrateur, zoals die bijv.
hier te vinden is. Ik heb mijn tv ook door Frank van ITC (de link die ik hiervoor gaf) laten uitvoeren en hij is één van de toppers in nederland op het gebied van calibratie. En ja, dat kost je geld: aan huis iets van 200 euro, ben je bereid met je tv naar Emmeloord te rijden dan is het iets van 80 euro. Maar wil je zeker zijn van een zo'n optimaal mogelijk beeld, dan is dit de enige optie.
Zou calibratie dan het probleem met "flikker" in het beeld die ik in eerdere berichten heb gelezen verhelpen?
Want dan zou deze tv geen minpunten meer hebben.
Sommige bijverschijnselen kunnen soms minder worden, maar een calibratie is geen wondermiddel om zwakke punten van een tv op te lossen, als die inherent zijn aan het apparaat. Zo vind ik bijv. het native blacklevel nog steeds één van de zwakste punten van deze tv, zoals in vele van mijn eerdere posts te lezen valt. Dat is er met de calibratie niet echt beter op geworden. Maar overall is het beeld met een calibratie er wel degelijk behoorlijk op vooruit gegaan.
Owja, en is er een grote verschil in beeldkwaliteit tussen 8 series en 9 series in vergelijking met 6 series?
Wanneer komen die 9 Series op de markt?
De 8000 serie is volgens mij niet zo heel veel anders, die heeft alleen 200hz als extra. De 8500 serie heeft LED backlighting met local dimming en de 9000 serie krijgt die ook, dat zou wel een stuk beter kunnen zijn. Wanneer de 9000 serie komt is volgens mij nog steeds niet bekend, de 8500 is onlangs ook op tweakers aangekondigd, maar ik weet niet meer precies voor wanneer.