Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:27:
Iemand een idee hoe het zit met de cashback actie als je de tv online bestelt? Kheb de 7020 bij Redcoon bestelt, krijg je dan een actieformulier bij de tv of moet je zelf ergens achteraan? Kan er weinig info over vinden iemand ervaring?

En nog een vraagje. M'n broer heeft in België Canal Digitaal via de sateliet, ivm de belgische analoog zuigt. Met decoder dus, zijn panasonic plasma heeft geen ingebouwde decoder. Kunnen m'n ouders straks hun Canal Digitaal kaart gewoon in de tv stoppen en zo alle zenders ontvangen of moeten ze ook een aparte decoder aanschaffen voor dat soort digitale tv? Dank voor degene die dit weet, uitproberen kan straks natuurlijk ook, maar dan weet ik al of ik voor een decoder moet gaan uitkijken.
Vaak worden online aankopen uitgesloten van dit soort acties. Ik heb mijn cash-back folder meteen bij me aankoop gekregen. Toch zijn er online shops die alsnog de cash-back foldertjes meeleveren.

Overigens merk ik bij mijn TV (zelfs bij Digitale TV) dat de TV veel last van clouding heeft. Ik heb dit eerder al gezien maar het stoorde me nooit. Nu begint het me te storen en vraag ik me af of dit onder de garantie valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
De prijs van de cashback heb je al omdat hij vaak bij online shops goedkoper zijn. Ik had al uitgerekend, als ik de UE32B6000 bij media markt had gekocht en de cashback eraf was ik nog steeds duurder uit dan waarvoor ik hem nu heb.

Zelfde geld voor de Blu-Ray speler, als ik die Borne triologie had gewild moest ik hem ook in een meespelende winkel moeten kopen, maar ik heb de speler ook goedkoper en voor het geld dat ik uitspaar kan ik genoeg films kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet daarom heb ik em ook online gekocht, maar ik vroeg me af hoe dat online zat, aangezien de actie van Samsung uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:28
Ik heb deze week een LE40B6000 gekocht. Uiteraard wilde ik hier gelijk de laatste firmware opzetten. Als ik de versie van de samsung.nl site download (staat hier), dan kan ik deze niet installeren. De TV ziet geen nieuwe firmware op mijn USB stick staan.

Vervolgens heb ik een geprobeerd om van de duitse Samsung site, de laatste firmware op te halen. Deze staat hier) Deze firmware heeft een iets andere naam (T-CHL5CIPDEUC.exe), het versie nummer is ook 2003, de datum is nieuwer (14 juli) en de file grootte is anders. Deze firmware kon ik wel zonder problemen op mijn TV installeren.

Kennelijk heb ik een duitse versie van de Samsung thuis staan. Ik vraag me nu af wat de verschillen zijn tussen deze landen versies. In dit topic kwam ik al eerder een bericht tegen over de verschillende subtypen van de LE40B6000. Er werd al eerder gesteld:

Of je een ci of ci+ slot hebt hangt af van het pruductie type
de b6000-,b7000-,b8000- xw type hebben een ci slot de xp type een ci+ slot

Mijn volledige type code is: Le40B6000VPXXN. Heb ik nu een CI+ type? Zijn er nog meer verschillen tussen de versies die aan de verschillende landen worden uitgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ik mijn eigen vraag gevonden heb al weet ik het niet zeker. Denk dat je voor sateliet een DVB-S aansluiting nodig hebt en die tuner zit dus niet in de tv. Wordt dan maar de Philips DSR 8121 HD-ontvanger dan kunnen m'n ouders ook meteen de oude videorecorder op straat zetten. Zal als de tv er is en aangesloten is wel een paar gebruikersreacties geven voor de satelietontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geplaatst op zaterdag 25 juli 2009 13:13
Acties:

--------------------------------------------------------------------------------
Romoni de Productie type met een P hebben een Ci+ slot en hebben daar door een andere fimware
Op de nederlandes site van samsung wordt geen onderscheid gemaakt tussen de diverse produktie type en krijg je de firmware voor de oudere productie type zonder CI+ slot.

OP de algemene download site wordt er wel verschil gemaakt tussen de verschillende productie type
Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.farrelly
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-10-2019
Ik heb hem nu zo'n 3 weken geleden de UE46B7020 gekocht en ben er best tevreden mee. Ik heb alles ingesteld na het lezen van een aantal sites.

Nu heb ik gisteren The Dark Knight (Batman) 720p gekeken en het is me toen pas opgevallen hoe weinig verschil in zwart je ziet. Ik lees dat meer mensen last hebben hiervan, maar nu las ik dus ook dat als je de tv uitzet en mode, info, mute indrukt en de tv weer aan dat je in een menu komt.

Dan moet je advanced options kiezen en 0000 invoeren. Alleen ik kan geen pincode invoeren om de backligt uit te kunnen zetten.

Meer mensen hier last van?

Zou dat ervoor kunnen zorgen dat je meer lagen in zwart ziet? Heb er niet veel verstand van.

[ Voor 82% gewijzigd door s.farrelly op 26-07-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:52:
Romoni de Productie type met een P hebben een Ci+ slot en hebben daar door een andere fimware
Op de nederlandes site van samsung wordt geen onderscheid gemaakt tussen de diverse produktie type en krijg je de firmware voor de oudere productie type zonder CI+ slot.

OP de algemene download site wordt er wel verschil gemaakt tussen de verschillende productie type
Richard
Waar kan ik de algemene download site vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Op mijn toestel zat de firmware van 25/05/09, er was niets nieuwers te krijgen.
http://www.samsung.com/nl...6B6000VWXXN&menu=download
Is de goede link. voor nederland
BTW de duitse versie geeft wel aan dat het om een CI+ gaat en de nederlandse niet.
Verder waarom zou je hem willen updaten?

[ Voor 14% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 27-07-2009 15:04 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
Op mijn toestel zat ook firmware van 25/5/09 maar nu dus de nieuwe van 14 juli (versie nummer 2003.0)
Nieuwe firmware zal normaal gesproken altijd verbeteringen bevatten en soms ook nieuwe functies. Ik wil zelf graag altijd up to date zijn en zocht daarom de nieuwste firmware.
Het is in ieder geval mooi om te weten dat ik dus een CI+ toestel heb. Ik kan dan waarschijnlijk straks ook zonder problemen de nieuwe CI+ CAM module gebruiken als Ziggo deze op de markt brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
st33lo schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:00:
Ik heb hem nu zo'n 3 weken geleden de UE46B7020 gekocht en ben er best tevreden mee. Ik heb alles ingesteld na het lezen van een aantal sites.

Nu heb ik gisteren The Dark Knight (Batman) 720p gekeken en het is me toen pas opgevallen hoe weinig verschil in zwart je ziet. Ik lees dat meer mensen last hebben hiervan, maar nu las ik dus ook dat als je de tv uitzet en mode, info, mute indrukt en de tv weer aan dat je in een menu komt.

Dan moet je advanced options kiezen en 0000 invoeren. Alleen ik kan geen pincode invoeren om de backligt uit te kunnen zetten.

Meer mensen hier last van?

Zou dat ervoor kunnen zorgen dat je meer lagen in zwart ziet? Heb er niet veel verstand van.
Het klopt inderdaad, dat je daarmee de led autodimming uit kunt schakelen. Als je op de advanced opties staat met de cursor gewoon 0000 ingeven en zie daar is een volgend zeer uitgebreid menu. Ga dan met de cursor controle toetsen naar CE Dimming en klik op enter. Daar zie je 3 opties, de eerste staat standaard al op off, zet ook de andere 2 op off (ook met de cursor controle toetsen) en dan return etc en gewoon de tv weer op standby en on. Alle beeld instellingen worden wel gereset, maar de autodimming feature is nu wel helemaal uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.farrelly
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-10-2019
Joop557 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:45:
[...]

Het klopt inderdaad, dat je daarmee de led autodimming uit kunt schakelen. Als je op de advanced opties staat met de cursor gewoon 0000 ingeven en zie daar is een volgend zeer uitgebreid menu. Ga dan met de cursor controle toetsen naar CE Dimming en klik op enter. Daar zie je 3 opties, de eerste staat standaard al op off, zet ook de andere 2 op off (ook met de cursor controle toetsen) en dan return etc en gewoon de tv weer op standby en on. Alle beeld instellingen worden wel gereset, maar de autodimming feature is nu wel helemaal uitgeschakeld.
Ah thanks, wilde weer niet lukken. Moest alleen de 0en langzaam intikken. Heb het aangepast en dit lijkt er veel meer op :). Alleen Divx films zijn iets waziger, maar heb hem gekocht voor HD films en games!

Heb net Batman The Dark Knight weer geprobeerd en het ziet er nu wel goed uit (gelukkig).

Nu de TVIX 7000 halen en kan ik goed 1080p streamen. Mijn Macbook trekt het niet niet en via mijn HD's aangesloten op de tv speelt die helaas niet alle codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de algemene download site als volg vinden ga naar de Samsung site
kies daar de service pagina en daar download centrum
voor bij type het complete type nr in dus bv ue46B8000xp
Je krijgt dan zo iets als sorry type niet gevonden

onder in de pagina zie je nu staan wereldwijd download centrum Als je daar op clik kom je op de algemene download site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Romoni schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:15:
Op mijn toestel zat ook firmware van 25/5/09 maar nu dus de nieuwe van 14 juli (versie nummer 2003.0)
Nieuwe firmware zal normaal gesproken altijd verbeteringen bevatten en soms ook nieuwe functies. Ik wil zelf graag altijd up to date zijn en zocht daarom de nieuwste firmware.
Het is in ieder geval mooi om te weten dat ik dus een CI+ toestel heb. Ik kan dan waarschijnlijk straks ook zonder problemen de nieuwe CI+ CAM module gebruiken als Ziggo deze op de markt brengt.
Uit bovenstaande post heb ik vernomen dat je je firmware geupgrade hebt,
heb je ook daadwerkelijk verbeteringen gevonden? of verandereningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Samsung UE-40-B7020 tv met een Mirage Nanoset 5.1 surround speaker set en een Marantz receiver en wil het geluid van de tv over de speakers laten lopen. Normaliter wordt dan vanaf de decoder een kabel naar de receiver aangesloten. Maar omdat ik geen decoder heb (Alpha Crypt) moet ik dan vanaf de receiver een optische kabel naar de optische aansluiting op de tv aansluiten?
Een ander probleem is de instelling van de tv zenders. Bij aankoop zenders ingesteld gaf wel de nodige problemen maar het lukte uiteindelijk wel. Nu heb ik per ongeluk de zenders gewist en probeer deze opnieuw te installeren maar dat lukt niet naar behoren. De ene keer installeert hij circa 100 zenders en de volgende keer maar 80. Telkens ontbreken de Duitse zender kanalen.
Kan iemand mij helpen hoe te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 08:51:
[...]

Uit bovenstaande post heb ik vernomen dat je je firmware geupgrade hebt,
heb je ook daadwerkelijk verbeteringen gevonden? of verandereningen?
Nee helaas nog niet. Ik heb nog niet veel tijd gehad om alle opties te doorlopen maar op het eerste gezicht zag ik aan de buitenkant nog geen veranderingen. Ik mis eigenlijk een changelog van Samsung met een overzicht van de veranderingen in de firmware. De installatie van deze firmware verliep verder zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een UE32B7020 gekocht, en heb daar drie vragen over:

1) Als ik in het Advanced menu kom, kan ik nergens een optie vinden om de zap-vertraging, zoals genoemd in deze eerste post, aan te passen. Ik zie geen Video Mute Time of User Control Init. Wat is de juiste optie?

2) Ik heb de Xbox 360 aangesloten met een gewone HDMI kabel, in plaats van die dure kabel van Microsoft. Werkt uitstekend, ook het geluid is goed. Echter, als ik bepaalde games speel (Dead Rising), is het beeld van tijd tot tijd slecht: een deel van het scherm (in verticale zin) is schokkerig. Het lijkt een beetje op deze omschrijving. Iemand hier die dat ook heeft?

3) Ik heb een Macbook en daar krijg ik de Samsung PC Share Manager natuurlijk niet op geïnstalleerd (nee, ik heb geen Parallels oid er op staan). Via CrossOver krijg ik het ook niet gedaan. Ik heb TwonkyMedia Server geprobeerd, maar de tv ziet de server gewoonweg niet. Wie heeft er een werkende oplossing?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blekboks
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-03-2020
Ik heb de UE40B7000 en nog geen enkele instelling veranderd.
Bij voetbal zie je bij NIET bewegende camera de banen (om en om lichter en donker groen ) die gemaaid zijn erg helder en scherp scherp.
Gaat de camera echter de bal volgen zie ik dat die banen even vervagen en zo gauw de camera ergens op inzoomt
of stilstaat de banen weer scherp worden.
Weet iemand of dit storende effekt met een andere instelling niet zo opvalt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de b6000 ook en dan de 40inch versie.
Eerste indruk was geweldig.
Heb echter last van vervelende trilling tijden een voetbal wedstrijd(ls het spel snel naar voren gaat)
Bij films lijkt het net alsof er om personen een soort blokjs ontaan. Vooral als er op de achterond een muur of bomen verschijnen.
Iemand meer dit probleem(zie dat mn voorganger ook problemen heeft met voetbalwedstrijden)

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

jasjenl

Liab A Tymo

Volgens mij komen al die verschijnselen die jullie noemen door de 100hz functies. Probeer die maar eens uit te zetten of anders in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:02

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik zie af en toe berichten voorbij komen over mensen die de originele Samsung ultradunne muurbevestiging hebben gekocht (met de staaldraad en ronde knoppen) en mensen die een Vogel-muurbevestiging hebben gekocht. Ik vind die krengen eigenlijk best duur en heb wat zitten rondkijken.

In principe zou zoiets als dit (22 mm afstand van de muur) toch ook gewoon moeten passen? Ik wil mijn UE32B7000 ophangen en die heeft een VESA 200x200 ophanging en je ziet er toch niets van wat er achter de televisie hangt.

Iemand ervaring met deze veel goedkopere oplossingen?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over formaat over HDMI. Ik speel een blue ray disk af van mijn PC via HDMI naar de Samsung. Er wordt aangegeven dat dit 1920x1080i formaat is.

Ik meende dat dit toestel 1920x1090p ondersteunde (wat als ik het goed begrijp toch nog een betere kwaliteit geeft)? Weet iemand hier het fijne van want wat betreft die formaten ben ik een leek.

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1090p bestaat niet, 1080p wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:32
i = interlaced
p = progressive

Bij 1080i worden de even en oneven beeldlijnen omstebeurt ververst, dit kan bij snelle beelden voor flikkering zorgen. Bij 1080p wordt alles in één keer verversd dus geeft een rustiger en scherper beeld.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:14:
i = interlaced
p = progressive

Bij 1080i worden de even en oneven beeldlijnen omstebeurt ververst, dit kan bij snelle beelden voor flikkering zorgen. Bij 1080p wordt alles in één keer verversd dus geeft een rustiger en scherper beeld.
Bedankt voor de uitleg. Wordt de p of i bepaald door de TV zelf of door de bron die het signaal uitstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet in principe door de tv, maar ik weet niet hoe het zit als je met een pc aan het kloten bent. In principe als je tv 1080p aankan en de de bron is 1080p, dan wordt het ook 1080p. Op een ps3 kun je 1080p of 720p kiezen, maar de ps3 kiest automatisch wat je tv aankan. Veel spellen zijn echter 720p native. Bij hd-video is de bron of 720p of 1080p, je tv zorgt dat ie het hoogst mogelijke pakt neem ik aan. 1080i is eigenlijk voor tv's die dat hoogstens aankunnen ('hd-ready') en zo een 1080p formaat afspelen, meen ik. Technische kant ben ik niet zo bekend mee.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Nu online

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:33:
Zover ik weet in principe door de tv, maar ik weet niet hoe het zit als je met een pc aan het kloten bent. In principe als je tv 1080p aankan en de de bron is 1080p, dan wordt het ook 1080p. Op een ps3 kun je 1080p of 720p kiezen, maar de ps3 kiest automatisch wat je tv aankan. Veel spellen zijn echter 720p native. Bij hd-video is de bron of 720p of 1080p, je tv zorgt dat ie het hoogst mogelijke pakt neem ik aan. 1080i is eigenlijk voor tv's die dat hoogstens aankunnen ('hd-ready') en zo een 1080p formaat afspelen, meen ik. Technische kant ben ik niet zo bekend mee.
Klopt niet helemaal: p of i wordt door de bron bepaald: blu-ray is eigenlijk altijd 1080p, veel HD-TV uitzendingen zijn 1080i. HD TV (zoals je dat dus via de kabel of van een schotel ontvangt) is namelijk max 1080i en nooit 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

Tjeerd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:38:
Ik zie af en toe berichten voorbij komen over mensen die de originele Samsung ultradunne muurbevestiging hebben gekocht (met de staaldraad en ronde knoppen) en mensen die een Vogel-muurbevestiging hebben gekocht. Ik vind die krengen eigenlijk best duur en heb wat zitten rondkijken.

In principe zou zoiets als dit (22 mm afstand van de muur) toch ook gewoon moeten passen? Ik wil mijn UE32B7000 ophangen en die heeft een VESA 200x200 ophanging en je ziet er toch niets van wat er achter de televisie hangt.

Gebruiker op Kieskeurig:
Reactie:
guidob
16-07-2009
Ik gebruik altijd ogen met draad die ik achter in de tv draai. Vervolgen plaats je twee haken in de muur die je met goede sx pluggen in de muur bevestigd. In de onderste draai je twee bouten om de tv recht af te stellen. De tv hangt dan 1,5 cm van de muur en je bent twee euro kwijt.

Benodigd 2 x oog met 1 cm m8 draad
2 x m8 bout van 2,5 cm
2 x sx plug
Heb nu net een week de UE40B6000 (was in de aanbieding bij de Saturn, en ook nog eens cashback eroverheen :)), geweldige tv.
Maar hangt nu nog niet aan de muur ivm ruimtegebrek, ben wel van plan om bovenstaande methode te proberen ipv dikke 100 euro te betalen voor een stukje metaal wat hetzelfde doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:25
Aangezien ik de UE40B6000 aankomende week ga kopen wil ik graag een duidelijk antwoord hebben over hoe deze tv presteert op het gebied van gaming. Ik kom hier en daar wel wat stukjes tegen over dit onderwerp maar nooit echt een volledig antwoord.

De tv heb ik in al zijn glorie zien staan bij de BCC, dit was puur om even de PQ te bekijken. Hij stond naast een aantal Sony's en LG's en ik moet zeggen dat de Samsung qua beeld eruit sprong. Voor films weet ik dat ik goed zit na de nodige calibratie. Maar gamen?

Ik zal het merendeel van de tijd besteden aan gamen (PS3), maar is deze samsung dan wel de juiste keuze?

Ik zie op een aantal forums (hdtv en avforums) voor bijkomen dat men last heeft van ghosting en tearing. Moet ik dit gewoon met een korreltje zout nemen of ervaren meer mensen dit?

By the way, is de myth al gebust over het kwaliteit verschil van de verschillende panels die in omloop zijn? De zogenaamde SQ-Panels (samsung panel) en BN-Panels (third party panel), is hier al wat meer over bekend?

Wat een vragen.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Yup kan met volle tevredenheid zeggen dat 1080p gaming perfect werkt! (wipeout HD fury)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Samsung UE40 B7020 tv met Marantz receiver en Mirage Nanosat surround 5.1 set. Ben zeer tevreden over beeldkwaliteit, de mogelijkheden van de receiver de kwaliteit van de Mirage speakers.
Wil nu een Blu-Ray speler kopen maar stel vast dat sommige duurdere merken zoals Denon en Marantz geen USB aansluiting hebben en dat vind ik toch een tekort koming.
Mijn vraag is welke Blu-Ray speler heeft die optie wel en is kwaltitatief aan te bevelen.

Gaarne reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De samsung ee40b7020 doet het out of the box perfect bij m'n ouders met digitale sateliet tv van canal digitaal. Echt mooi beeld en het geluid vind ik ook prima. Zullen wel de techfreaks zijn die de minpunten opmerken en zich er ook aan storen, mij valt niets op en m'n ouders van in de 50 al helemaal niet. Echt een mooie tv, nog mooiers als ie straks ophangt. Gaming kan ik bij m'n ouders niet uittesten, tenzij ik ooit m'n ps3 eens meesleep, maar dat denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
Standby zetten van de Samsung 40B6000,

Ik heb deze TV enkele dagen en ben wat beeld (HD) best tevreden.
Waar ik nog niet achter ben gekomen is, of er verschillende manieren zijn om deze TV uit te zetten!
1. Met afstandbediening, TV gaat uit, wat is de status??? Standby??
2. Op de TV zelf, TV gaat uit, zie geen verschil met uitzetten afstandbediening.

Volgens de manual moet er een standby lampje gaan branden, kan ik echter niet waarnemen.

En is er ook een mogelijkheid om de TV helemaal uit te doen!!

graag reactie.

mvg
jj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Nu online

jasjenl

Liab A Tymo

De tv kan niet 'echt' uit, hij staat altijd standby. Het standby lampje is het lampje op de voorkant, volgens mij kun je dat in het plug-n-play menu aan of uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een wat algemenere vraag over HDMI. Ik heb de UE46B6000 en heb er een mediaspeler en een HD recorder op aangesloten via HDMI. Als ik de player of recorder aanzet, moet ik op de TV handmatig met de source-toets het HDMI-kanaal kiezen van de recorder of player.
Bij scart ging dit op mijn vorige tv automatisch. Kan dat met HDMI ook???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tv's die ik ken (panasonic plasma van m'n broer en samsungs van mij en m'n ouders) gaan niet automatisch naar een signaal. Dit omdat tegenwoordig vaker meerdere signalen tegelijk aan staan schat ik zo. Bv decoder en ps3 ofzo. Altijd handmatig kiezen, de tv onthoudt de laatst gekozene, lijkt mij toch niet zo'n ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn randapparatuur niet altijd aanstaan en vindt het prettig als de tv omschakelt naar de source als ik die aanzet. Zeker als ik dat gewenst was van 'vroeger'...
Maar ja, vroeger was (bijna) alles beter... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah valt wat voor te zeggen, maar bv als ik tv aan het kijken ben op hdmi 1 via m'n decoder en dan wil ik even m'n controller opladen dus zet ik de ps3 aan op hdmi 2 of 3 vind ik het wel fijn als ik gewoon tv kan blijven kijken. Ieder z'n voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Jemo139
Zijn die mediaplayer en HD Recorder ook van Samsung, zo ja, hebben die het Anynet+ logo? Dan heb je kans dat het wel kan werken, maar het lijkt erop dat je dat niet hebt.
edit: het hoeft overigens niet perse een Samung te zijn:
CEC

Consumer Electronics Control (CEC) wiring is mandatory, although implementation of CEC in a product is optional.[82] CEC uses the industry-standard AV Link protocol, is used for remote control functions, is a one-wire bidirectional serial bus, and was defined in HDMI Specification 1.0 and updated in HDMI 1.2, HDMI 1.2a, and HDMI 1.3a (added timer and audio commands).[83][84][85][86] The CEC feature is designed to allow the user to command and control multiple CEC-enabled boxes with one remote control and for individual CEC-enabled devices to command and control each other without user intervention.[84]

Alternative names for CEC are Anynet (Samsung); Aquos Link (Sharp); BRAVIA Theatre Sync (Sony); Kuro Link (Pioneer); CE-Link and Regza Link (Toshiba); RIHD (Remote Interactive over HDMI) (Onkyo); Simplink (LG); HDAVI Control, EZ-Sync, and VIERA Link (Panasonic); EasyLink (Philips); and NetCommand for HDMI (Mitsubishi).
bron: Wikipedia: HDMI

Misschien is dan een Logitech Harmony AB wat voor jou, heb ik tegelijk met mn nieuwe tv aangeschaft. Je kunt dan met een druk op de knop het apparaat aanzetten en je tv op de juiste ingang zetten. Als je van apparaat (activiteit) wisselt schakelt deze zelfs overbodige apparaten uit (als je dat wilt).

[ Voor 54% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-08-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb eindelijk mijn TV opgehangen met de speciale Samsung-beugel. Gelukkig heb ik er geen 150 euro voor hoeven te betalen ;).

Ik ga er voor zorgen dat de foto's vanavond nog geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie dat er veel weer gepost is sinds ik niet meer mijn topic in de gaten gehouden heb in verband met drukte de laatste weken/maanden.

Maar ik zie vooral vragen van mensen over het aansluiten van je PC naar de LED-TV.

Zelf heb ik een laptop, een Acer Aspire 9410Z, en heb deze aangesloten via een normale VGA-kabel. Ik dacht dat de resolutie niet zo mooi zou zijn maar dit is niet waar. Ik kan gewoon in Windows Vista Full-HD, 1920x1080, resolutie krijgen.

Maar binnenkort koop ik een nieuwe laptop met HDMI-aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
MrLeeeet schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:28:
Aangezien ik de UE40B6000 aankomende week ga kopen wil ik graag een duidelijk antwoord hebben over hoe deze tv presteert op het gebied van gaming. Ik kom hier en daar wel wat stukjes tegen over dit onderwerp maar nooit echt een volledig antwoord.

De tv heb ik in al zijn glorie zien staan bij de BCC, dit was puur om even de PQ te bekijken. Hij stond naast een aantal Sony's en LG's en ik moet zeggen dat de Samsung qua beeld eruit sprong. Voor films weet ik dat ik goed zit na de nodige calibratie. Maar gamen?

Ik zal het merendeel van de tijd besteden aan gamen (PS3), maar is deze samsung dan wel de juiste keuze?

Ik zie op een aantal forums (hdtv en avforums) voor bijkomen dat men last heeft van ghosting en tearing. Moet ik dit gewoon met een korreltje zout nemen of ervaren meer mensen dit?

By the way, is de myth al gebust over het kwaliteit verschil van de verschillende panels die in omloop zijn? De zogenaamde SQ-Panels (samsung panel) en BN-Panels (third party panel), is hier al wat meer over bekend?

Wat een vragen.. O-)
Gamen op mijn B7000 reeks gaat ook prima. Wel even opletten dat je gamemode aanzet! Anders zul je ineens een stuk indirectere controls merken. De kleuren hierbij zijn uitstekend.

Ghosting en tearing? Beide geen last van bij het gamen, bij films soms maar dat kan aan de bron liggen.

Overigens merk ik bij games wel heel erg het halo-effect. Op zich niet storend, maar wel jammer voor zo'n dure tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een onnodige post. Willen jullie mijn 'gameplaats' zien met een hangende Samsung UE40B6000?

Ben er namelijk trots op O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij zoals beloofd de foto's!

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/2145/got1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/6024/got2b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/5382/got3.jpg

En oja, de kabels worden één-dezer-dagen weggevreesd in de muur :).

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Tjeerd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:38:

Ik heb deze aan mn UE32B6000 zitten en hij zit muur vast. Alleen de schroeven die in de TV zitten passen er niet op (omdat de gaten iets verzonken zitten en dan de schroeven te kort zijn voor de beugel) maar dat is met een paar vervangende boutje makelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:09:
Hierbij zoals beloofd de foto's!

En oja, de kabels worden één-dezer-dagen weggevreesd in de muur :).
Vind wel je tv erg hoog hangen. Of zit je op een barkruk naar je tv te kijken?? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:41:
@Jemo139
Zijn die mediaplayer en HD Recorder ook van Samsung, zo ja, hebben die het Anynet+ logo? Dan heb je kans dat het wel kan werken, maar het lijkt erop dat je dat niet hebt.
edit: het hoeft overigens niet perse een Samung te zijn:

[...]

bron: Wikipedia: HDMI

Misschien is dan een Logitech Harmony AB wat voor jou, heb ik tegelijk met mn nieuwe tv aangeschaft. Je kunt dan met een druk op de knop het apparaat aanzetten en je tv op de juiste ingang zetten. Als je van apparaat (activiteit) wisselt schakelt deze zelfs overbodige apparaten uit (als je dat wilt).
recorder is van philips met easylink. mediaplayer is een ander merk en zal dit niet ondersteunen. uitgebreide Afstandsbediening is dan wel een optie. Ga me daar maar eens in verdiepen... Iemand hier suggesties voor ??(oja, ga er geen 200 euro aan uitgeven...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 07:36:
[...]

Vind wel je tv erg hoog hangen. Of zit je op een barkruk naar je tv te kijken?? :-)
Is echt niet hoog. Het hart van mijn TV hangt op 1.20m... 23cm meer naar boven heb ik de gaten geboord. op 1.43m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Bulls schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 01:23:
[...]

Ik heb deze aan mn UE32B6000 zitten en hij zit muur vast. Alleen de schroeven die in de TV zitten passen er niet op (omdat de gaten iets verzonken zitten en dan de schroeven te kort zijn voor de beugel) maar dat is met een paar vervangende boutje makelijk op te lossen.
Ik ben naar de Mediamarkt gelopen vorige week en de verkoper kwam met een Vivanco Titan aan, volgens mij was de prijs ook iets van 40 euro. Vier schroeven in de muur voor de rails en verder twee verticale ijzers met gaten achter in de TV schroeven. Enige waar ik op moest letten is dat ik extra ringetjes (8 mm) - die er niet bij zitten - op de schroeven plaatste, zodat je ze niet de TV indraait. Die verticale ijzers hebben een hoop gaten en op die manier is de televisie zelfs nog een beetje omhoog/omlaag te plaatsen t.o.v. rails in de muur. Afstand is 30 mm van de muur. Verder zit er nog een ijzeren staaf bij om de televisie die aan de rails hangt, te vergrendelen.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 07:39:
[...]

recorder is van philips met easylink. mediaplayer is een ander merk en zal dit niet ondersteunen. uitgebreide Afstandsbediening is dan wel een optie. Ga me daar maar eens in verdiepen... Iemand hier suggesties voor ??(oja, ga er geen 200 euro aan uitgeven...)
200 euro? Dan heb je wel een hele mooie afstandsbediening. Heb zelf een Harmony 525 gekocht voor 50 euro, maar het kan nog goedkoper via webshops:
http://tweakers.net/price...coreMax=5&b=680&x=13&y=14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:55:
[...]

200 euro? Dan heb je wel een hele mooie afstandsbediening. Heb zelf een Harmony 525 gekocht voor 50 euro, maar het kan nog goedkoper via webshops:
http://tweakers.net/price...coreMax=5&b=680&x=13&y=14
Ik schreef ook dat ik er GEEN 200 euro aan ga uitgeven... Waarschijnlijk wil ik er max 100 aan uitgeven, maar minder is geen probleem. Volgens mij wil ik wel een Logitech, maar dan nog is er keuze uit een stuk of 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcat5
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-12-2021
Romoni schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:13:
Ik heb deze week een LE40B6000 gekocht. Uiteraard wilde ik hier gelijk de laatste firmware opzetten. Als ik de versie van de samsung.nl site download (staat hier), dan kan ik deze niet installeren. De TV ziet geen nieuwe firmware op mijn USB stick staan.

Vervolgens heb ik een geprobeerd om van de duitse Samsung site, de laatste firmware op te halen. Deze staat hier) Deze firmware heeft een iets andere naam (T-CHL5CIPDEUC.exe), het versie nummer is ook 2003, de datum is nieuwer (14 juli) en de file grootte is anders. Deze firmware kon ik wel zonder problemen op mijn TV installeren.

Kennelijk heb ik een duitse versie van de Samsung thuis staan. Ik vraag me nu af wat de verschillen zijn tussen deze landen versies. In dit topic kwam ik al eerder een bericht tegen over de verschillende subtypen van de LE40B6000. Er werd al eerder gesteld:

Of je een ci of ci+ slot hebt hangt af van het pruductie type
de b6000-,b7000-,b8000- xw type hebben een ci slot de xp type een ci+ slot

Mijn volledige type code is: Le40B6000VPXXN. Heb ik nu een CI+ type? Zijn er nog meer verschillen tussen de versies die aan de verschillende landen worden uitgeleverd?
Hallo,

IK heb bovenstaande nagevraagd gewoon bij samsung.
DVT code VP is ziggo
DVT code VW is digi antenne
Downloaden van samsung.com., op je usb zetten, exe.file dubbelklikken en installeren op je usb stick, dan achter in je tv plaatsen en je kunt de tv updaten, je bent wel alle instellngen kwijt, dus ook je kanalen moet je opnieuw instellen.

mvg

tomcat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
Ik heb sinds kort een UE40B6000. Geweldig mooi toestel en tot dusver bevalt die erg goed. Wat me echter opvalt als ik foto's afspeel die ik op een USB stick heb gekopieerd, dat de volgorde waarin de foto's worden getoond niet met mijn verwachting overeenkomt. De foto's zijn allemaal genummerd, maar deze volgorde wordt niet aangehouden bij het afspelen. Weet iemand of je dit ergens kan instellen, of worden de foto's niet afgespeeld op volgorde van file-naam, maar wordt er standard een andere volgorde aangehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10-2021
tomcat5 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:37:
[...]

Hallo,

IK heb bovenstaande nagevraagd gewoon bij samsung.
DVT code VP is ziggo
DVT code VW is digi antenne
Downloaden van samsung.com., op je usb zetten, exe.file dubbelklikken en installeren op je usb stick, dan achter in je tv plaatsen en je kunt de tv updaten, je bent wel alle instellngen kwijt, dus ook je kanalen moet je opnieuw instellen.

mvg

tomcat
Ik heb net mijn Samsung UE40B6000VP ge update, en ik ben NIET mijn instellingen kwijt.
Alles is nog steeds het zelfde als ik het met de oude Firmeware had ingesteld.

Ow ja Romoni nog bedankt voor de info op kieskeurig.nl, nou kon ik hem wel updaten, vreemd dat dat niet
met de Firmware van de Nederlandse site kan.

http://www.kieskeurig.nl/...ue40b6000/reviews/327486/

[ Voor 15% gewijzigd door AmigaWolf op 12-08-2009 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
AvanCade schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:19:
[...]

Gamen op mijn B7000 reeks gaat ook prima. Wel even opletten dat je gamemode aanzet! Anders zul je ineens een stuk indirectere controls merken. De kleuren hierbij zijn uitstekend.

Ghosting en tearing? Beide geen last van bij het gamen, bij films soms maar dat kan aan de bron liggen.

Overigens merk ik bij games wel heel erg het halo-effect. Op zich niet storend, maar wel jammer voor zo'n dure tv.
Ok, thx voor de reactie!

Trouwens, gebruiken jullie gewoon de out-of-the-box settings of komt er ook calibratie aan te pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
quote:
Ok, thx voor de reactie!

Trouwens, gebruiken jullie gewoon de out-of-the-box settings of komt er ook calibratie aan te pas?

Ja er komt ook calibratie aan te pas, als je het beste beeld wil.

Related products:
UN40B6000
UN55B6000

Below you'll find the settings we found best for viewing the Samsung UN46B6000 in a dark room via the HDMI input with a 1080p, film-based source. Your settings may very depending on source, room conditions and personal preference. Check out the Picture settings and calibration FAQ for more information.
http://news.cnet.com/8301-17938_105-9996461-1.html

--Picture menu
Mode: Movie
Backlight: 2
Contrast: 98
Brightness: 45
Sharpness: 0
Color: 49
Tint: G50/R50

Advanced settings submenu
Black tone: Off
Dynamic contrast: Off
Gamma: +3
Color space: Auto
Flesh tone: 0
Edge enhancement: Off
xvYCC: Off

White balance submenu
R-Offset: 23
G-Offset: 24
B-Offset: 24
R-Gain: 27
G-Gain: 23
B-Gain: 11

Picture options submenu
Color tone: Warm2
Size: Screen Fit
Digital NR: Off
HDMI black level: Normal [grayed out]
Film mode: Off [grayed out]
Blue only mode: Off
Auto motion plus 120Hz: Custom
Custom settings:
Blur reduction: 10
Judder reduction: 0

--Setup menu
Game Mode: Off
Energy saving: Off

Web site:
http://forums.cnet.com/52...adID=341085&tag=mncol;txt

Ik heb alleen de Auto motion plus 120Hz (is in Nederland 100Hz) op Normaal gezet.

Dit is met professioneel apparatuur getest, en met deze instellingen heb je het beste beeld, en zwart
is dan ook echt zwart, wat ik niet had met de standaard instellingen.

[ Voor 29% gewijzigd door AmigaWolf op 12-08-2009 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
Aha, kijk daar heb ik wat aan! Zodra ik de tv binnen heb ga ik deze gelijk toepassen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Nu online

jasjenl

Liab A Tymo

Heb je vrijwel niks aan, die settings... Nogmaals, een calibratie is per toestel verschillend, juist omdat bij een calibratie de exemplarische afwijkingen gecorrigeerd worden. Als je de calibratie instellingen van een ander toestel overneemt, heb dan dan niet de illusie dat je jouw tv ook gecalibreerd hebt. Je hebt dan alleen de instellingen overgenomen die voor iemands anders tv optimaal waren. Het kan zijn dat jouw exemplaar dan toevallig ook een beetje in de buurt komt, maar optimaal zal het per definitie niet zijn en met calibratie heeft dit niks te maken...

• MrLeeeet
Klopt, ik snap zelf ook dat elk toestel verschillend is en onder andere omstandigheden functioneerd (lichte kamer, donkere kamer etc.). Het punt is dat ik gewoon een aantal settings nodig heb om een start te maken zeg maar.

Ik ben totaal geen kalibratie expert, juist het tegenovergestelde. Dit soort instellingen helpen mij om wat met de tv te spelen en het gewenste resultaat te bereiken.

Trouwens, waarom valt dit niet onder kalibreren? :?

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 13:57
nou, ze staan er niet bij, de led tv's, dus geen ondersteuning voor CI+?!

http://www.hdtvnieuws.nl/...plus-certificatie2009081/

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Max_size schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:16:
nou, ze staan er niet bij, de led tv's, dus geen ondersteuning voor CI+?!

http://www.hdtvnieuws.nl/...plus-certificatie2009081/
Ik denk een wat voorbarige conclusie.
Kijk eens goed naar de laatste 4 letters van de typenummers, allemaal PXXN.
Mijn 40B6000 eindigt ook met PXXN dus ik vermoed dat dat ook CI+ ondersteuning betekent.

Kwestie van wachten totdat iemand het ook echt gaat proberen met een led tv :)

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:36:
[...]

Ik denk een wat voorbarige conclusie.
Kijk eens goed naar de laatste 4 letters van de typenummers, allemaal PXXN.
Mijn 40B6000 eindigt ook met PXXN dus ik vermoed dat dat ook CI+ ondersteuning betekent.

Kwestie van wachten totdat iemand het ook echt gaat proberen met een led tv :)
...En dat is weer een kwestie van het beschikbaar zijn van deze CI+ modules... Wacht er al tijden op, maar het schiet maar niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
jasjenl schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:24:
Heb je vrijwel niks aan, die settings... Nogmaals, een calibratie is per toestel verschillend, juist omdat bij een calibratie de exemplarische afwijkingen gecorrigeerd worden. Als je de calibratie instellingen van een ander toestel overneemt, heb dan dan niet de illusie dat je jouw tv ook gecalibreerd hebt. Je hebt dan alleen de instellingen overgenomen die voor iemands anders tv optimaal waren. Het kan zijn dat jouw exemplaar dan toevallig ook een beetje in de buurt komt, maar optimaal zal het per definitie niet zijn en met calibratie heeft dit niks te maken...
Nou sorry hoor als hij de zelfde TV als ik heb en hij is ook nieuw net als mijne (2 weken oud) dan zijn de
instellingen die ik hem gegeven heb goed, veel beter dan de standaard instellingen.

Ik heb het toch ook van iemand anders afgehaald, en die tv is met speciale spullen (software en Hardware)
zo goed mogelijk ingesteld.
- - - - -- - - - - -- - - - -- - - - - - - - - - - - -- - - - - -- - - - -- - - - -- - - - -- - - -- - -- - - -- -- - - - -- - -- - - - - - - -- - - - -

Below you'll find the settings we found best for viewing the Samsung UN46B6000 in a dark room via the HDMI input with a 1080p, film-based source. Your settings may very depending on source, room conditions and personal preference. Check out the Picture settings and calibration FAQ for more information.

En ze zeggen toch duidelijk in een Donker kamer, en nog meer.

Maar als jij dat niet vind dan mag jij dat toch zelf wetten.

[ Voor 20% gewijzigd door AmigaWolf op 14-08-2009 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Een paar vragen voor de bezitters van Samsung UE46B6000.

Hoe hebben jullie dan die calibratie voor elkaar gekregen? gaat dat je geld kosten? waar kan je dat laten doen?

Zou calibratie dan het probleem met "flikker" in het beeld die ik in eerdere berichten heb gelezen verhelpen?

Want dan zou deze tv geen minpunten meer hebben.

Owja, en is er een grote verschil in beeldkwaliteit tussen 8 series en 9 series in vergelijking met 6 series?

Wanneer komen die 9 Series op de markt?

[ Voor 21% gewijzigd door kardox op 14-08-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Nu online

jasjenl

Liab A Tymo

AmigaWolf schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 02:54:
[...]
Nou sorry hoor als hij de zelfde TV als ik heb en hij is ook nieuw net als mijne (2 weken oud) dan zijn de
instellingen die ik hem gegeven heb goed, veel beter dan de standaard instellingen.
Dat kan best zo zijn, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat je jouw tv dan optimaal hebt ingesteld.
Ik heb het toch ook van iemand anders afgehaald, en die tv is met speciale spullen (software en Hardware)
zo goed mogelijk ingesteld.
Als die tv daadwerkelijk met speciale spullen is ingesteld, dan is die tv inderdaad gecalibreerd en zal dat voor die tv kloppen. Als je diezelfde calibratie op jouw tv met dezelfde calibratie software en hardware zou uitvoeren, zou je 100% gegarandeerd andere waardes krijgen. Dat is namelijk nu juist de essentie van calibratie: je meet met speciale soft/hardware de afwijking van een individueel exemplaar van een tv en gaat dan, dmv instellingen, die afwijkingen corrigeren zodat de tv zo veel mogelijk aan de officiële, vastgelegde normen wbt kleuren, grayscale, contrast en helderheid voldoet. Pas dan geeft jouw tv het beeld weer zoals het in principe door bijv. een filmmaker ook gezien is op het moment dat hij de film aan het maken was.
- - - - -- - - - - -- - - - -- - - - - - - - - - - - -- - - - - -- - - - -- - - - -- - - - -- - - -- - -- - - -- -- - - - -- - -- - - - - - - -- - - - -

En ze zeggen toch duidelijk in een Donker kamer, en nog meer.

Maar als jij dat niet vind dan mag jij dat toch zelf wetten.
Het gaat er niet om wat ik vind, het gaat me erom dat mensen hier allemaal settings aan elkaar doorgeven onder het mom van 'als ik die settings overneem, heb ik mijn tv gecalibreerd en heb ik dus het beste beeld'. Dat is gewoon niet zo, dat is niet wat calibratie betekent. Calibratie is een proces dat per exemplaar uitgevoerd moet worden en je kunt gewoon niet zomaar alle settings van een ander exemplaar overnemen.
kardox schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:53:
Een paar vragen voor de bezitters van Samsung UE46B6000.

Hoe hebben jullie dan die calibratie voor elkaar gekregen? gaat dat je geld kosten? waar kan je dat laten doen?
Je kunt een calibratie laten uitvoeren door een ISF calibrateur, zoals die bijv. hier te vinden is. Ik heb mijn tv ook door Frank van ITC (de link die ik hiervoor gaf) laten uitvoeren en hij is één van de toppers in nederland op het gebied van calibratie. En ja, dat kost je geld: aan huis iets van 200 euro, ben je bereid met je tv naar Emmeloord te rijden dan is het iets van 80 euro. Maar wil je zeker zijn van een zo'n optimaal mogelijk beeld, dan is dit de enige optie.
Zou calibratie dan het probleem met "flikker" in het beeld die ik in eerdere berichten heb gelezen verhelpen?

Want dan zou deze tv geen minpunten meer hebben.
Sommige bijverschijnselen kunnen soms minder worden, maar een calibratie is geen wondermiddel om zwakke punten van een tv op te lossen, als die inherent zijn aan het apparaat. Zo vind ik bijv. het native blacklevel nog steeds één van de zwakste punten van deze tv, zoals in vele van mijn eerdere posts te lezen valt. Dat is er met de calibratie niet echt beter op geworden. Maar overall is het beeld met een calibratie er wel degelijk behoorlijk op vooruit gegaan.
Owja, en is er een grote verschil in beeldkwaliteit tussen 8 series en 9 series in vergelijking met 6 series?

Wanneer komen die 9 Series op de markt?
De 8000 serie is volgens mij niet zo heel veel anders, die heeft alleen 200hz als extra. De 8500 serie heeft LED backlighting met local dimming en de 9000 serie krijgt die ook, dat zou wel een stuk beter kunnen zijn. Wanneer de 9000 serie komt is volgens mij nog steeds niet bekend, de 8500 is onlangs ook op tweakers aangekondigd, maar ik weet niet meer precies voor wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
  • Laatst online: 04-06-2022
Sedert 13/08/2009 is er een nieuwe upgrade Upgrade File (ver.T-CHL5DEUC-2006.0)
Wie weet wat er verandert is tov de vorige versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:42
ferre40 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:03:
Geen idee, maar ik heb hem net ge-upgrade en alles werkt nog :P

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
ferre40 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:03:
Is blijkbaar toch anders voor de 7000 modellen en hoger. Bij de 6000 staat deze wel vermeld, maar bij de 7000 en 7020 en 8000 dus niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Joop557 op 15-08-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 11:55
Klopt het dat er op internet maar bar weinig reviews te vinden zijn van Samsung UE46B6000? Of kijk ik gewoon niet goed.. Puur gekeken naar prijs/kwaliteit lijkt mij dit toch wel een erg mooi toestel :) Tevens zij de verkoper bij de MM dat het enige verschil met de 7000 serie was dat er geen internetmogelijkheden (?) op zaten. Kan dat echt zo'n groot prijsverschil uitmaken?

[ Voor 30% gewijzigd door BlubberZwijn op 15-08-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Heb een vraag, heeft de Samsung UE40B6000 een CI+ Slot?

Mijn heet van achteren:

Model: UE40B6000VP
Model Code: UE40B6000VPXXN

Want dan is die van Ziggo wel handig en die van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

AmigaWolf schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:07:
Heb een vraag, heeft de Samsung UE40B6000 een CI+ Slot?

Mijn heet van achteren:

Model: UE40B6000VP
Model Code: UE40B6000VPXXN

Want dan is die van Ziggo wel handig en die van KPN.
Wat bedoel je met "die van Ziggo wel handig en die van KPN"?
Heb dezelfe model code, en kan er sowieso Digitenne mee ontvangen.

Wat betreft CI+ is het afwachten op ofwel een update van de lijst met 'Ziggo certified' tv's, ofwel de eerste reacties van gebruikers met deze tv en een CI+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Bedankt, maar het ging mij om, heeft mijn TV een CI+ slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:13
Heb ook afgelopen zaterdag deze TV gekocht (UE46B6000) en kon hem ook niet met de firmware aangeboden op de Nederlandse site upgraden... De software op de stick werd gewoon niet gezien.
Na wat geGoogled te hebben kwam ik hier terecht. Met deze firmware kon ik de TV succesvol upgraden naar versie 2004 (2009/08/07_002004). De oude software was nog van ergens mei.

Het vreemde is ook dat bij de firmware op de Nederlandse Samsung downloadpagina alleen Engelse taal vermeld staat terwijl op de Duitse site alle talen staan vermeld, inclusief de Nederlandse. Zou het hem daar in zitten?

Prachtige TV trouwens, hij vervangt mijn oude Philips Ambilight 37PF9830 en het panel is duidelijk van een nieuwere generatie. Wat een zwartniveau en wat een kleuren! Films op m'n PS3 zien er zeer gelikt uit, zeker op Blu-Ray en HD uitzendingen vanaf mijn Vantage HD 8000 satellietontvanger zijn stunning. Samsung ontstijgt met de huidige generatie TV's duidelijk het B-merk status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07-2020
Heb door de hele thread zitten spitten maar ben het nergens tegengekomen:

Wat is het hardwarematige verschil tussen de 6000, 7000 en 8000 serie?

Zover ik nu zie is er bij de 7000 serie de toevoeging van media-meuk, en de 8000 de 200Hz.

Maar is er qua componenten, hardware onderdelen, of functionaliteit iets verbeterd tussen deze series.. ik denk aan:
  • betere hardware
  • geupgrade componenten t.o.v. vorig(e) model(len)
  • snellere processor/processing
  • verbetering in het scherm
  • verbetering in de LED techniek/wijze van gebruik/type LED's
  • verbetering in functionaliteit (automatic dimming, quircks eruit gewerkt, problemen opgelost)
  • etc..
De media-meuk boeit me namelijk weinig, gezien ik toch echt een mediacenter zelf ga bouwen (gezien ik niet tegen limitaties aan wil lopen mbt. codecs, of wat ook).

Ik heb de vraag ook uitstaan bij Samsung, maar zover nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

laen schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:59:
Heb door de hele thread zitten spitten maar ben het nergens tegengekomen:

Wat is het hardwarematige verschil tussen de 6000, 7000 en 8000 serie?

Zover ik nu zie is er bij de 7000 serie de toevoeging van media-meuk, en de 8000 de 200Hz.

Maar is er qua componenten, hardware onderdelen, of functionaliteit iets verbeterd tussen deze series.. ik denk aan:
  • betere hardware
  • geupgrade componenten t.o.v. vorig(e) model(len)
  • snellere processor/processing
  • verbetering in het scherm
  • verbetering in de LED techniek/wijze van gebruik/type LED's
  • verbetering in functionaliteit (automatic dimming, quircks eruit gewerkt, problemen opgelost)
  • etc..
De media-meuk boeit me namelijk weinig, gezien ik toch echt een mediacenter zelf ga bouwen (gezien ik niet tegen limitaties aan wil lopen mbt. codecs, of wat ook).

Ik heb de vraag ook uitstaan bij Samsung, maar zover nog geen antwoord.
De 8000 heeft volgens de verkoper @ Saturn een degelijkere behuizing (heb het zelf niet gecheckt, maar die van de 6000 is al prima)
Het verschil tussen de 6000 en 7000 is volgens mij alleen die DLNA ondersteuning (welke dus prut is ivm het niet ondersteunen van DTS).
Heb daarom voor de 6000 gekozen, hang er tzt toch wel een HTPC / network player aan :)

Bedenk ook dat het geen opvolgers zijn, ze zijn tegelijk uitgekomen. Het lijkt me daarom vreemd als er verbeteringen zijn aangebracht in de 7000 en 8000 t.o.v. 'fouten' in de 6000.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-08-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07-2020
CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:07:
[...]
Het verschil tussen de 6000 en 7000 is volgens mij alleen die DLNA ondersteuning (welke dus prut is ivm het niet ondersteunen van DTS).
En omdat 't veel klinkt naar DRM niet te vergeten :/.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb nog even verder gezocht, er zijn volgens de Samsung site nog meer verschillen:
de 7000 en 8000 hebben een PIP functie (maar wel 1 tuner), ze hebben een tweede simpele afstandsbediening (tja..), en ze hebben een tweede USB poort.
De 8000 serie heeft naast de 200Hz een RF afstandsbediening als extra gimmick, zodat je de TV ook kunt bedienen als je de kastdeurtjes dicht hebt of als je in een andere ruimte staat (poepoe :P)

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-08-2009 20:43 ]

• AmigaWolf
Ik heb een vraag, weet iemand over hoeveel milliseconden de B6000-serie gaat?

Of werkt deze tv's daar niet meer mee, kan het niet vinden op samsung hun site,
en ook niet over de B7000 en B8000 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaap59
  • Laatst online: 01-02-2022
Sinds een paar dagen de UE46B7000 in bezit.
Gewoon geweldig.

Maar toch een "klein" probleempje.

Bij het afspelen van een film (AVI / xvid / divx) met een apart srt ondertiteling bestand geeft hij de ondertitels perfect weer... maar de laatste ondertiteling blijft net zolang in beeld tot de volgende aan de beurt is, ook al word er lange tijd niet gesproken.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistLock
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 18:11
Nieuwe firmware http://www.samsung.com/be...6B7020WWXXN&menu=download
Heb hem er al op gezet, maar nog niks anders opgemerkt. Is wel enkel voor de LED 7 serie.

[ Voor 5% gewijzigd door TwistLock op 22-08-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Voor de mensen zo als ik, die hun tv niet kunnen updaten via de website van boven,
heb ik hier een link van de Duitse Samsung web site, en deze doet het wel.

http://support.samsung.de...ileid=2352446&filetype=FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
jasjenl schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:24:
Dus jij zegt met andere worden, wanneer jij een tv ziet draaien in de winkel met een HD film, en jij ziet
hoe mooi het beeld er uit ziet, en jij gaat deze zelfde tv model koppen dan is de beeld kwaliteit een stuk slechter dan wat je in de Winkel zag, wat een BoelS*it.

Sorry hoor maar ieder zelfde TV (model), en zelfde leeftijd heeft de zelfde beeld, als ik de settings die ik zag
op het internet ( wat gedaan is door een professioneel bedrijf ) in vul op mijn zelfde TV en Model heb ik de
zelfde beeld kwaliteit, en niet anders dan de andere, ik heb nu heel goed beeld na die instellingen, wat ik
op het internet zag, voor die instellingen was mijn beeld veelste licht en waren de kleuren niet goed en
waren zwarten gedeeltes niet zwart maar grijs, dus ja die instellingen werken bij iedereen, allen er staat
dat dit in een donkere kamer is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikepro
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-01-2023
heeft iemand al de juiste settings voor het geluid gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

strikepro schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:34:
Ja, een receiver aansluiten. Een platte tv heeft als nadeel dat er maar bar weinig ruimte overblijft voor speakers, denk niet dat dat te compenseren valt met een bepaalde magische instelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikepro
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-01-2023
logisch,

maar instellingen maken wel degelijk uit.
heb zelf ondertussen ook al een goede gevonden, die voor mij goed genoeg klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
strikepro schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:34:
Ja wat de andere zeggen, op een versterker zetten, en als het gaat op een 5.1 of 7.2 met
goede Dolby Pro-logic, zo dat Stereo net echt 5.1 of 7.2 is.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor de mensen die de instellen willen gebruiken van een profeconale bedrijf, zet dan deze
instellingen in je TV ( ik heb het gedaan en het beel ziet er veel beter uit, zwart is zwart en
de kleuren zijn zijn beter, en nog meer).

Related products:
UN40B6000
UN55B6000

--Picture menu
Mode: Movie
Backlight: 2
Contrast: 98
Brightness: 45
Sharpness: 0
Color: 49
Tint: G50/R50

Advanced settings submenu
Black tone: Off
Dynamic contrast: Off
Gamma: +3
Color space: Auto
Flesh tone: 0
Edge enhancement: Off
xvYCC: Off

White balance submenu
R-Offset: 23
G-Offset: 24
B-Offset: 24
R-Gain: 27
G-Gain: 23
B-Gain: 11

Picture options submenu
Color tone: Warm2
Size: Screen Fit
Digital NR: Off
HDMI black level: Normal [grayed out]
Film mode: Off [grayed out]
Blue only mode: Off
Auto motion plus 120Hz: Custom
Custom settings:
Blur reduction: 10
Judder reduction: 0

--Setup menu
Game Mode: Off
Energy saving: Off

Web site: http://forums.cnet.com/52...adID=341085&tag=mncol;txt

Ik heb alleen de Auto motion plus 120Hz (is in Nederland 100Hz) op Normaal gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Nu online

jasjenl

Liab A Tymo

AmigaWolf schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 02:07:
[...]

Dus jij zegt met andere worden, wanneer jij een tv ziet draaien in de winkel met een HD film, en jij ziet
hoe mooi het beeld er uit ziet, en jij gaat deze zelfde tv model koppen dan is de beeld kwaliteit een stuk slechter dan wat je in de Winkel zag, wat een BoelS*it.

Sorry hoor maar ieder zelfde TV (model), en zelfde leeftijd heeft de zelfde beeld, als ik de settings die ik zag
op het internet ( wat gedaan is door een professioneel bedrijf ) in vul op mijn zelfde TV en Model heb ik de
zelfde beeld kwaliteit, en niet anders dan de andere, ik heb nu heel goed beeld na die instellingen, wat ik
op het internet zag, voor die instellingen was mijn beeld veelste licht en waren de kleuren niet goed en
waren zwarten gedeeltes niet zwart maar grijs, dus ja die instellingen werken bij iedereen, allen er staat
dat dit in een donkere kamer is gedaan.
Als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niks....

Als elke tv exact hetzelfde fabriek-af geleverd zou kunnen worden qua prestaties, zou dat betekenen dat er 0,0 toleranties zouden zijn in de massa productie. Dat is simpelweg niet zo, elk in massa geproduceerd product heeft afwijkingen. Als jij 10 exemplaren van exact dezelfde tv met exact dezelfde instellingen naast elkaar zet, zul je 10 verschillende beelden zien, wat veroorzaakt wordt door exemplarische verschillen. Een calibratie heft deze verschillen op en moet dus per exemplaar plaatsvinden. Waarom denk je dat er ISF calibraties bestaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Vorige week de Samsung UE46b6000 besteld. Heeft iemand al ervaringen met het ophangen/monteren van de TV.

Vindt € 150 voor zo'n ophangset namelijk wat aan de dure kant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
jasjenl schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:55:
[...]

Als elke tv exact hetzelfde fabriek-af geleverd zou kunnen worden qua prestaties, zou dat betekenen dat er 0,0 toleranties zouden zijn in de massa productie. Dat is simpelweg niet zo, elk in massa geproduceerd product heeft afwijkingen. Als jij 10 exemplaren van exact dezelfde tv met exact dezelfde instellingen naast elkaar zet, zul je 10 verschillende beelden zien, wat veroorzaakt wordt door exemplarische verschillen. Een calibratie heft deze verschillen op en moet dus per exemplaar plaatsvinden. Waarom denk je dat er ISF calibraties bestaan....
Ach, voor de ene zijn minimale verschillen levensgroot (en die calibreren dan ook elke dag / week), en voor een ander zien ze er allemaal hetzelfde uit (en die kijken nooit verder dan de fabrieksinstellingen).
Beide hebben gelijk, en beide zullen de ander daar nooit van overtuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
[...]

idd want in de situatie dat elke tv met dezelfde settings hetzelfde goede beeld zou leveren, waarom zou het dan nog nodig zijn om te calibreren. Voer die settings gewoon als default setting op bij alle tv's.

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

Er is nogal een verschil tussen analoge producten waar handwerk aan te pas is gekomen (denk aan potmetertjes die per lopendebandwerker anders gedraaid worden, of componenten die over tijd / temperatuur anders reageren) en het moderne digitale 100% fabrieksspul.

Wat een heel ander verhaal is, is color management. Dat je een foto genomen met camera X, op beeldscherm Y weergeeft, en EXACT dezelfde kleur op je afdruk met printer Z wilt krijgen. Dan is calibratie nuttig zoniet essentieel :)

Zoals al gezegd hangt het ook maar net af van het omgevingslicht, en heel waarschijnlijk ook per bron (kan per film verschillen hoe blauwtint X gefilmd, nabewerkt en gedigitaliseerd is opgeslagen).

Maar zoals zoveel dure zaken kan zo'n calibratie je zeker een beter gevoel geven bij je beeld zodat je er meer van geniet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Het zal allemaal best maar bij mij werken de instelling perfect, net zo als op de site.

En ik ben niet gek genoeg om 150 a 200 euro uit te geven om hem te laten instellen,
wanneer ik het zelf ook gewoon kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Nu online

jasjenl

Liab A Tymo

AmigaWolf schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:38:
Het zal allemaal best maar bij mij werken de instelling perfect, net zo als op de site.

En ik ben niet gek genoeg om 150 a 200 euro uit te geven om hem te laten instellen,
wanneer ik het zelf ook gewoon kan doen.
Je hebt duidelijk nog nooit het verschil gezien tussen een wel of niet gecalibreerd toestel. Anders zou je wel anders piepen en dit niet als 'gek' afschilderen. Maar goed, ignorance is bliss, zullen we maar zeggen O-)
CyBeRSPiN schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:15:
[...]
Maar zoals zoveel dure zaken kan zo'n calibratie je zeker een beter gevoel geven bij je beeld zodat je er meer van geniet :)
Heeft niks met 'gevoel' te maken, massaproductie is gewoon niet perfect, ook niet met de huidige moderne apparatuur. Voordat ik mijn tv had laten calibreren had ik ook wat internet settings overgenomen, maar als je dan naderhand ziet wat voor afwijkingen er eigenlijk nog zaten t.o.v. wat het had moeten zijn, begrijp je wel waarom een calibratie essentiëel is voor een correct beeld.

Als iemand me niet gelooft: je mag een keer met jouw eigen tv met je overgenomen settings bij me langskomen en 'm dan vergelijken met de mijne. 100% gegarandeerd dat je me gelijk zult geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
jasjenl schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:05:
[...]

Je hebt duidelijk nog nooit het verschil gezien tussen een wel of niet gecalibreerd toestel. Anders zou je wel anders piepen en dit niet als 'gek' afschilderen. Maar goed, ignorance is bliss, zullen we maar zeggen O-)

[...]

Heeft niks met 'gevoel' te maken, massaproductie is gewoon niet perfect, ook niet met de huidige moderne apparatuur. Voordat ik mijn tv had laten calibreren had ik ook wat internet settings overgenomen, maar als je dan naderhand ziet wat voor afwijkingen er eigenlijk nog zaten t.o.v. wat het had moeten zijn, begrijp je wel waarom een calibratie essentiëel is voor een correct beeld.

Als iemand me niet gelooft: je mag een keer met jouw eigen tv met je overgenomen settings bij me langskomen en 'm dan vergelijken met de mijne. 100% gegarandeerd dat je me gelijk zult geven.
Dat zal allemaal best maar het is simpel he, als ik de beeld er nu Super mooi uit vind zien dan vind ik de
beeld er super mooi uit zien, is dat simpel he.

Zelfde met een vrouw, als ik een mooie vrouw zie lopen hoef ik niet naar andere vrouwen te kijken of zij
echt wel zo mooi is he, en smaak verschild he.

En mijn vrienden zeggen het ook dat ze het beeld er goed vinden uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:22:
Goedemiddag,

Vorige week de Samsung UE46b6000 besteld. Heeft iemand al ervaringen met het ophangen/monteren van de TV.

Vindt € 150 voor zo'n ophangset namelijk wat aan de dure kant :/
Zie mijn bericht hier (Vivanco Titan muurbeugel).

Om nog even op bovenstaande discussie in te haken over kleuren, technisch gezien kun je inderdaad de kleuren afstellen zodat ze het meest getrouw overkomen en ik denk dat per toestel dat zeker wel nuttig kan zijn, alhoewel de verschillen ook niet heel erg groot zullen zijn vermoed ik. Maar los van dit, al calibreer je een televisie; de ogen van iedereen zijn ook niet helemaal hetzelfde qua kleurwaarneming, wat de een misschien als wit ziet, ziet de ander als roomwit. Wat de een als kobalt blauw ziet, ziet de ander misschien weer als indigo.

[ Voor 41% gewijzigd door Tjeerd op 29-08-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Samsung UE46B7000. Een toppertje! Ik heb echter wel een raar probleem. De TV is aangesloten op een Marantz SR6003 versterker. Hierop is ook een Marantz BD7004 Blue Ray speler aangesloten. Alles via HDMI. Als ik nu via de BD7004 een gewone CD wil afspelen, dan wordt automatisch de TV ingeschakeld!. Als ik deze vervolgens weer uitzet, dan wordt de BD7004 uitgeschakeld (en stopt dus de muziek). Het zou toch handig zijn om een cd-tje te kunnen luisteren zonder de TV aan :)

Iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:49
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:39:
Ik heb de Samsung UE46B7000. Een toppertje! Ik heb echter wel een raar probleem. De TV is aangesloten op een Marantz SR6003 versterker. Hierop is ook een Marantz BD7004 Blue Ray speler aangesloten. Alles via HDMI. Als ik nu via de BD7004 een gewone CD wil afspelen, dan wordt automatisch de TV ingeschakeld!. Als ik deze vervolgens weer uitzet, dan wordt de BD7004 uitgeschakeld (en stopt dus de muziek). Het zou toch handig zijn om een cd-tje te kunnen luisteren zonder de TV aan :)

Iemand een idee???
Je kunt de koppeling verbreken, bij de tv kun je dat instellen:

menu
2e van onder item kiezen
anynet+ (HDMI-CEC)
instellingen
anynet+ (HDMI-CEC) op UIT zetten

Hierna zal de tv geen instellingen meer overnemen van hdmi. Zelf vind ik deze instelling juist heel handig, de receiver gaat automatisch aan als ik de tv aanzet, zelfs als ik de bron wijzig dan past de receiver ook de bron mee aan. Kortom ik heb alleen de afstandsbediening van de tv nodig :).

Edit: ik bedenk me net dat het misschien handiger is om het in de receiver te zoeken dat die de tv niet aanzet als je een cd wilt afspelen. Ik weet niet of dat mogelijk is want mijn receiver heeft geen cd/dvd invoer.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchKel op 29-08-2009 15:55 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrijz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11-2023
Hallo allemaal! :D

Ik was van plan om de Samsung UE32B6000 te kopen, maar ik heb een klein probleempje met audio aansluiten. Aangezien ik ook via de Xbox360 game en niet iedereen hier in huis het leuk vind als ik mijn geluid aanlaat wil ik graag een hoofdtelefoon of mijn huidige 2.1 setje (voor films) aan kunnen sluiten op de tv, maar hier zitten alleen 'normale' jack output aansluitingen op (origineel pc speakers)! En nu blijkt dat op deze TV's (op álle andere tv's die te koop zijn natuurlijk wel) géén audio output jack zit?! Ten eerste vind ik het vreemd, maar aangezien het niet anders is; Is er een oplossing mogelijk om toch hoofdtelefoon aan te kunnen sluiten, danwel met verloopstukken of een goedkoop setje speakers die beschikt over een optische ingang/3.5mm jack uitgang (liever niet natuurlijk, aangezien ik dat niet in mijn bezit heb).

Vast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door Patrijz op 29-08-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
AmigaWolf schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:29:
Dat zal allemaal best maar het is simpel he, als ik de beeld er nu Super mooi uit vind zien dan vind ik de
beeld er super mooi uit zien, is dat simpel he.
Dat is natuurlijk geheel irrelevant en een onzinnige opmerking. Het feit dat jij het beeld mooi vindt betekent niet persé dat het nu goed stáát ingesteld hè. Uiteraard kan je er helemaal happy mee zijn, maar het ging er om dat een custom calibratie onzinnig is. En dat is het niet.
En mijn vrienden zeggen het ook dat ze het beeld er goed vinden uit zien.
Dat geloof ik graag. Als ik bij mensen kom is het beeld meestal om te huilen, zowel qua kleur als qua aspect-ratio instellingen. Dat die een ander beeld mooi vinden zegt dus wederom helemaal niets.

Wat jasjenl zegt is gewoon 100% waar, onbegrijpelijk dat dat er niet in gaat bij bepaalde mensen hier.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kfaessen schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:53:
[...]

Je kunt de koppeling verbreken, bij de tv kun je dat instellen:

menu
2e van onder item kiezen
anynet+ (HDMI-CEC)
instellingen
anynet+ (HDMI-CEC) op UIT zetten

Hierna zal de tv geen instellingen meer overnemen van hdmi. Zelf vind ik deze instelling juist heel handig, de receiver gaat automatisch aan als ik de tv aanzet, zelfs als ik de bron wijzig dan past de receiver ook de bron mee aan. Kortom ik heb alleen de afstandsbediening van de tv nodig :).

Edit: ik bedenk me net dat het misschien handiger is om het in de receiver te zoeken dat die de tv niet aanzet als je een cd wilt afspelen. Ik weet niet of dat mogelijk is want mijn receiver heeft geen cd/dvd invoer.
Thanx! Dat werkt inderdaad. Je hebt gelijk dat de blue ray speler geen signaal moet afgeven om de tv aan te zetten als ik er een cd instop. Maarja.... Hier ga ik nog ff induiken. Bedankt alvast voor deze workaround!!!! _/-\o_
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste