Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Werner-
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

-Werner-

Crypto_Warrior

Hallo,

Ik heb een vraag over de ophanging. Je kunt natuurlijk de officiele muurbeugel van Samsung kopen voor 100 euro, maar ik zag in een krantje van PlentyParts het volgende staan:

Specificaties:

• Afemtingen TV: min. 32" max. 55" (82-140cm)
• Gewicht TV: max. 50 kg.
• Afstand tot de muur: 14.5 mm
• Materiaal: staal / plastic
• VESA: max 400x400

Deze kost nog geen 40 euro :P

Nu weet ik dat het scherm alleen zonder voet lang geen 50 Kg werkt (met doos is 23 Kg).
Verder is die Vesa competibale, namelijk 400x400.

Dus waarom is deze zo goedkoop, kan me voorstellen dat het iets ander materiaal is, maar is max 50 KG.

Heeft iemand ervaring met dit ophangsysteem van HQ of kan iemand me een reden geven waarom ik deze veel goedkopere oplossing niet zou kopen?

Alvast bedankt! _/-\o_

"The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Werner-
  • Niet online

-Werner-

Crypto_Warrior

Ik heb overings een UE40B7000.

"The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik vind het nogal een gepruts om het juiste HDMI apparaat aan te zetten. Vroeger kon ik met mijn oude Sony tv een voorkeuzetoets gebruiken om de verschillende SCART en dus verschillende apparaten te activeren, met mijn samsung moet ik steeds òf via menu naar het juiste apparaat gaan en ok drukken, of de Input toets zo vaak indrukken dat deze langskomt en op ok drukken.

Ik heb een programmeerbare afstandsbedioening en ik zou graag met 1 knop het juiste apparaat willen activeren (via activiteiten: een aantal vaste toetsen achterelkaar geprogrammeerd). Ik heb een tv tuner, een DVD speler en een Mediaplayer op HDMI. Wie kan mij helpen?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 19:22
giant2000 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:49:
[...]
Ik heb een programmeerbare afstandsbedioening...
Welke? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
Weet iemand hoe ik als ik naar een volgende zender zap (met een ziggo CI+ module) ergens in beeld krijg te zien welk programma momenteel bezig is. Ik weet dat ik wel op de info knop kan duwen, maar dat zou ik dan bij elke zap moeten doen en dat is vervelend.

De volledige EPG gebruiken is natuurlijk ook wel een optie, maar ik wil gewoon weten welk programma er op is als ik zap van de ene naar de andere zender, zoals dat met de Humax set-up boxen en de meeste andere tv's ook kan...

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
-Werner- schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:00:
Hallo,

Ik heb een vraag over de ophanging. Je kunt natuurlijk de officiele muurbeugel van Samsung kopen voor 100 euro, maar ik zag in een krantje van PlentyParts het volgende staan:

Specificaties:

• Afemtingen TV: min. 32" max. 55" (82-140cm)
• Gewicht TV: max. 50 kg.
• Afstand tot de muur: 14.5 mm
• Materiaal: staal / plastic
• VESA: max 400x400

Deze kost nog geen 40 euro :P

Nu weet ik dat het scherm alleen zonder voet lang geen 50 Kg werkt (met doos is 23 Kg).
Verder is die Vesa competibale, namelijk 400x400.

Dus waarom is deze zo goedkoop, kan me voorstellen dat het iets ander materiaal is, maar is max 50 KG.

Heeft iemand ervaring met dit ophangsysteem van HQ of kan iemand me een reden geven waarom ik deze veel goedkopere oplossing niet zou kopen?

Alvast bedankt! _/-\o_
HHhmmm, interessant. Hier zelfs maar 35,-: http://www.muurbeugel.nl/...ugel+voor+led+tv's/6367/0

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Werner-
  • Niet online

-Werner-

Crypto_Warrior

Ja, maar 35 euro inderdaad. Jammer dat die niet op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
StraightOn.NL schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:32:
Weet iemand hoe ik als ik naar een volgende zender zap (met een ziggo CI+ module) ergens in beeld krijg te zien welk programma momenteel bezig is. Ik weet dat ik wel op de info knop kan duwen, maar dat zou ik dan bij elke zap moeten doen en dat is vervelend.

De volledige EPG gebruiken is natuurlijk ook wel een optie, maar ik wil gewoon weten welk programma er op is als ik zap van de ene naar de andere zender, zoals dat met de Humax set-up boxen en de meeste andere tv's ook kan...

Iemand een idee ?
Dit krijg je automatisch onderin als je naar de zender gaat, of je hebt een tv die niet in deze topic staat. Bij mij komt het automatisch en de software van de UE40B7020 is vrijwel gelijk aan die van de 6000 en 8000.

Kortom zet het in de juiste topic voor een antwoord, het zou trouwens ook handig zijn als je een model/type vermeld, we hebben hier geen glazen bollen in de pricewatch staan.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
kfaessen schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:28:
[...]

Dit krijg je automatisch onderin als je naar de zender gaat, of je hebt een tv die niet in deze topic staat. Bij mij komt het automatisch en de software van de UE40B7020 is vrijwel gelijk aan die van de 6000 en 8000.

Kortom zet het in de juiste topic voor een antwoord, het zou trouwens ook handig zijn als je een model/type vermeld, we hebben hier geen glazen bollen in de pricewatch staan.
Type stond erboven in een post die ook van mij was, maar dat is inderdaad zo niet helemaal duidelijk |:(

Het gaat dus om een UE 37B6000 welke ik heb omgezet naar een B7000 via het servicemenu, maar in beide gevallen krijg ik onderin beeld dus geen melding/weergave over welk programma momenteel bezig is. Alleen als ik op de info knop druk of in de EPG kijk....

Linksboven staat wel in kader het kanaalnr, zendernaam en DTV/ATV

Maar er moet dus ook een andere manier zijn om te aan te zetten...Maar hoe ?>! ?

ps. ik gebruik een Ziggo CI+ CAM

[ Voor 7% gewijzigd door StraightOn.NL op 22-05-2010 14:09 . Reden: foutje...moet kunnen baas :9 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Nu online
-Werner- schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:05:
Ja, maar 35 euro inderdaad. Jammer dat die niet op voorraad is.
In december een LCD beugel afgehaald bij mij practisch om de hoek. Bekijk zojuist hun website: http://www.radioburgwal.nl/index.php?PID=ShowProductDetail&ID=1325

't Kan dus nog goedkoper, vertrouwd adres en nog eens af te halen ook! Voor die 3 tientjes ga ik maar niet lopen tobben met een bouwmarkt oplossing (schroefogen en muur haken).

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359821

ben je al wat wijzer geworden over de weergave onder in beeld, vind het idd wat lastig als telkens naar de guide moet gaan met je ab.
StraightOn.NL schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:57:
[...]

Type stond erboven in een post die ook van mij was, maar dat is inderdaad zo niet helemaal duidelijk |:(

Het gaat dus om een UE 37B6000 welke ik heb omgezet naar een B7000 via het servicemenu, maar in beide gevallen krijg ik onderin beeld dus geen melding/weergave over welk programma momenteel bezig is. Alleen als ik op de info knop druk of in de EPG kijk....

Linksboven staat wel in kader het kanaalnr, zendernaam en DTV/ATV

Maar er moet dus ook een andere manier zijn om te aan te zetten...Maar hoe ?>! ?

ps. ik gebruik een Ziggo CI+ CAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Anoniem: 359821 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:00:
ben je al wat wijzer geworden over de weergave onder in beeld, vind het idd wat lastig als telkens naar de guide moet gaan met je ab.
[...]
Volgens mij kan het dan ook niet. Ik heb ook de Ziggo CI+ cam. Ik "zap" meestal door het info menu heen (op INFO drukken, dan met de pijltjes heen en weer), zodra ik aan de beschrijving zie dat ik erheen wil druk ik op "ok".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Anoniem: 359821 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:00:
[...]
Nope ik heb echt zowat alle instellingen doorlopen, maar kan echt niks vinden. Lijkt erop dat het gewoonweg niet ondersteund wordt helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:54
Misschien een nieuwe firmware update? (via usb stick zegmaar)

(LET OP! gezien jij hem ook omgezet hebt van B6000 naar B7000 dit eerst even terugzetten,
hierna natuurlijk hopen dat hij weer van B6000 naar B7000 teruggezet kan worden :))
Heb het zelf nog niet getest, en kan momenteel mijn FW versie ook niet zien. (TV niet @ ouders huis)

[ Voor 19% gewijzigd door SmiGueL op 25-05-2010 13:00 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
SmiGueL schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:57:
Misschien een nieuwe firmware update? (via usb stick zegmaar)

(LET OP! gezien jij hem ook omgezet hebt van B6000 naar B7000 dit eerst even terugzetten,
hierna natuurlijk hopen dat hij weer van B6000 naar B7000 teruggezet kan worden :))
Heb het zelf nog niet getest, en kan momenteel mijn FW versie ook niet zien. (TV niet @ ouders huis)
Ja thnx voor de tip, ik vroeg mij dat dus inderdaad af of dat mogelij en/of nodig was. Want ik wil erna wel weer gewoon graag de B7000 features. Heeft nog iemand dit misschien ooit geprobeert? Omzetten en updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Ik heb het net even getest (zit nu weer op m'n kamer ;))
en heb (zoals ik al verwacht had) die programmanaamweergave dus ook niet..

Daarintegen vind ik de CHLIST met programmanaamweergave al zo geniaal (aka handig)
dat ik er niet over kan zeuren :P, maar toch zou het mooi wezen als het wel zou werken.. :)
(ik zap toch altijd via CHLIST, niet met de <P> toets)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
giant2000 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:27:
[...]

Het spijt mij, maar de noodzaak van deze speciale (dure?) coax bekabeling ontgaat mij volledig. Of je moet nog steeds een analoog signaal hebben, maar ja, je hebt het over kwaliteit, dus mag ik aannemen dat je wel digitaal kijkt. Hier de allergoedkoopste <€2 ACTION kabels en ik zou niet weten waarom niet.
Dat dacht ik ook altijd maar de goedkope dunne coaxkabel die ik had icm mijn Samsung LED en CI+ van ziggo gaf de melding 'Zwak of geen signaal'

Met de duurdere Hirschmann coaxkabel die ik daarna kocht een perfect beeld en een signaalsterkte van 95%

Het maakt dus wel degelijk uit wat voor coaxkabel je gebruikt bij digitale tv.

De afstand muuraansluiting -> tv is een kleine 5 meter in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-07 14:45
Ik heb m'n pc op mn 32" aangesloten, maar full screen krijg ik 'm niet. Resolutie is 1920x1080, 60 hertz, maar ik hou een rand langs m'n beeld. Op de modus "volledig scherm" is die rand nog groter... Het is niet veel, maar ik zit nu op een 30" te kijken in plaats van de 32 waar ik voor betaald heb..

Zie ook deze foto's:
http://dl.dropbox.com/u/6604399/SDC14555.JPG
http://dl.dropbox.com/u/6604399/SDC14556.JPG

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik zoek een full HD televisie en wil graag 102 Cm scherm heb tevens wat noob vragen

50hz/100hz/200hz is allemaal leuk maar heb je niks aan toch? het is geen CRT of heeft het wel nut?
ik zag de volgende: SAMSUNG LE40B650T2WXXN deze kost 699,- bij de media markt. kan iemand mij vertellen of dit een goeie aankoop is of er betere schermen zijn rond die prijs. wil eigenlijk niet meer dan €800 betalen en 700 klinkt logischerwijs nog beter :)

hij verbruikt 200 watt das aardig wat toch? dus elke 5 uur dat hij aanstaat is 1Kw op de meter :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-07 22:32

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:37:
ok ik zoek een full HD televisie en wil graag 102 Cm scherm heb tevens wat noob vragen

50hz/100hz/200hz is allemaal leuk maar heb je niks aan toch? het is geen CRT of heeft het wel nut?
ik zag de volgende: SAMSUNG LE40B650T2WXXN deze kost 699,- bij de media markt. kan iemand mij vertellen of dit een goeie aankoop is of er betere schermen zijn rond die prijs. wil eigenlijk niet meer dan €800 betalen en 700 klinkt logischerwijs nog beter :)

hij verbruikt 200 watt das aardig wat toch? dus elke 5 uur dat hij aanstaat is 1Kw op de meter :O
Da's een LCD TV. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops verkeerde topic 8)7 :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Het zijn allemaal LCD tv's :9 alleen de vorm van backlighting is anders, Light Emitting Diodes in plaats van Cold Cathode Fluorescent Lamps. Ik vind het triest dat zelfs fabrikanten zo adverteren in hun officiele specs. LED tv's/schermen zijn toch echt wat anders (die dingen die bijv. in een voetbal stadion hangen) maar goed je had gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
IDD verbazingwekkend hoeveel mensen denken dat een Samsung LED tv geen LCD tv is.. Sterk staaltje marketing van die TV producenten :)

In feite zouden ze moeten adverteren met 'LED backlit LCD tv'

Mijn buurman had absoluut geen LCD gekocht, nee dat was al ouderwets :') , hij had nu een LEDtv!. oke buurman :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
G-PHREAK schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:25:
Mijn buurman had absoluut geen LCD gekocht, nee dat was al ouderwets :') , hij had nu een LEDtv!. oke buurman :D
Die had hij gekocht en had nu een LED tv. Ik ben nieuwsgierig wat hij nu heeft?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
giant2000 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:09:
[...]

Nu heeft hij een LCD LED tv :P

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
giant2000 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:09:
[...]

Nu heeft hij een LED backlit LCD tv

taalneuzelaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Laatst online: 18-07 14:14
Hallo allemaal, ik ben ook druk aan het zoeken naar een lcd (led) tv, alleen word ik niet echt wijs van alle topics over verschillende merken tv's. Deze serie Samsung tv's spreken me wel aan.

Wat ik wil doen met de tv is het volgende:

Ps3 aansluiten voor games, bluray films kijken, mkv enz, eventueel nog een laptop aansluiten.

Formaat of 102 of 117 cm, niet te klein :).

Alvast bedankt voor jullie ideeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

mhpwolf schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:28:
Hallo allemaal, ik ben ook druk aan het zoeken naar een lcd (led) tv, alleen word ik niet echt wijs van alle topics over verschillende merken tv's. Deze serie Samsung tv's spreken me wel aan.

Wat ik wil doen met de tv is het volgende:

Ps3 aansluiten voor games, bluray films kijken, mkv enz, eventueel nog een laptop aansluiten.

Formaat of 102 of 117 cm, niet te klein :).

Alvast bedankt voor jullie ideeen.
Met wat je er mee wil doen voldoet elke 40" LCD tv, je zult toch echt zelf een keuze moeten maken.
Op prijs, design, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exyll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 14:45
Volgens de sticker achterop de tv heb ik een UE40B6000VPXXN. In het menu zie ik dat ik momenteel firmware 2010/01/15_002008 heb en volgens de Samsung website is er een nieuwe firmware.
  1. Ik download de firmware
  2. Voer de executable uit
  3. Laat het uitpakken op m'n FAT32 geformateerde stick
  4. Eject netjes m'n memory stick
Echter, de TV pakt de firmware niet op :-(. Ik had op een ander forum gelezen dat iemand succesvol was door op de duitse samsung website de firmware te downloaden maar daar vind ik exact dezelfde.

Uiteindelijk heb ik de volgende firmware gedownload en geprobeerd:Iemand enig idee waarom een update niet lukt of welke download ik wel moet hebben?

Ramon Smits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Zijn er nog meer mensen met een B6000 die niet in beeld krijgen welk programma er momenteel bezig is? Of weet iemand hoe je dat kan aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

exyll schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:54:
Volgens de sticker achterop de tv heb ik een UE40B6000VPXXN. In het menu zie ik dat ik momenteel firmware 2010/01/15_002008 heb en volgens de Samsung website is er een nieuwe firmware.
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/download/images/Title_GDC_downloadcenter.gif
UE40B6000VP: deze is de laatste op de samsung website: UE40B6000VP Upgrade File (ver.T-CHL5CIPDEUC-2008.0) dus die zit er al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exyll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 14:45
Anoniem: 315629 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:10:
[...]

[afbeelding]
UE40B6000VP: deze is de laatste op de samsung website: UE40B6000VP Upgrade File (ver.T-CHL5CIPDEUC-2008.0) dus die zit er al op.
Dat verklaart dan waarschijnlijk waarom de tv geen firmware upgrade ziet

Ramon Smits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 19:22
Anoniem: 315629 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:10:
[...]

[afbeelding]
exyll schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:05:
[...]

Dat verklaart dan waarschijnlijk waarom de tv geen firmware upgrade ziet
Gaat dat dan om deze firmware? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340472

Goeiedag,

Ik ben in het bezig van de 46B6000, mijn vraag:

Ik wil de TV ophangen aan de muur, wat voor Bouten moet ik gebruiken in de achterkant van de TV...?

bvd, Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Laatst online: 22-07 08:00
endness schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:53:
Ik heb m'n pc op mn 32" aangesloten, maar full screen krijg ik 'm niet. Resolutie is 1920x1080, 60 hertz, maar ik hou een rand langs m'n beeld. Op de modus "volledig scherm" is die rand nog groter... Het is niet veel, maar ik zit nu op een 30" te kijken in plaats van de 32 waar ik voor betaald heb..

Zie ook deze foto's:
http://dl.dropbox.com/u/6604399/SDC14555.JPG
http://dl.dropbox.com/u/6604399/SDC14556.JPG

Iemand hier een oplossing voor?
Videokaart instellen op 1920x1080 @ 59Hz ipv 60Hz. De tv geeft dan alsnog 60 Hz aan, maar vult het dit keer wel netjes uit! Had ik ook op mijn PC @ LE32B550 (met ati HD3870 als graka via hdmi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Nu online
Anoniem: 340472 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:32:
Goeiedag,

Ik ben in het bezig van de 46B6000, mijn vraag:

Ik wil de TV ophangen aan de muur, wat voor Bouten moet ik gebruiken in de achterkant van de TV...?

bvd, Roy
M8 of deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340472

Bedankt!! Dat is ook precies de muurbeugel die ik heb ;)
Alleen wilde ik checken of de bouten die erbij zitten niet te groot zijn voor in die TV..

Maar M8 is dus de juiste maat volgens jou, bedankt! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Ik heb ook zelf wat M8 boutjes van de bouwmarkt gehaald om mijn tv
(de UE32) met 2 plaatjes aan een 200x200 beugel te fixxen
De standaard boutjes die erin zitten waren niet lang genoeg voor die plaatjes, maar dit werkt prima :)

Ik heb er gelijk wat ringetjes (aka afstandhouders) bij gekocht, omdat de M8 boutjes net te lang waren om volledig in de tv te draaien (dan waren ze er bijna aan de voorkant uitgekomen zeg maar ;))

[ Voor 33% gewijzigd door SmiGueL op 02-06-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Laatst online: 22-07 14:45
Killed-1 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:37:
[...]

Videokaart instellen op 1920x1080 @ 59Hz ipv 60Hz. De tv geeft dan alsnog 60 Hz aan, maar vult het dit keer wel netjes uit! Had ik ook op mijn PC @ LE32B550 (met ati HD3870 als graka via hdmi)
Hmm, werkt hier niet helaas... Als ik 'm op 50 gooi wordt t beeld wel iets voller, maar nog steeds niet tot de randen. Ik kan bij de beeldisntellingen ook alleen kiezen tussen 16:9 of 4:3, beeldvullend e.d. zijn allemaal grijs, en kunnen niet gekozen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 19:06
Je kan als het goed is met de ATI software alsnog beeldvullend krijgen, ik weet niet meer precies uit me hoofd waar het zat. Via die catalyst control centre --> displays --> dan daaronder op een pijltje naar beneden bij het 2de beeldscherm --> dan config... --> En daar staat dan als het goed is een optie om het beeld nog groter / kleiner te maken. ( Scaling Options, even met het schuifbalkje van Overscan en Underscan heen en weer tot de zwarte balk verdwijnt).

Zo heb ik het ook opgelost met mijn 40B6000, had van die zwarte randjes na het instellen op 50Hz. Nu heb ik gewoon volledig beeldvullend beeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Diversity op 03-06-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Optische uitgang. Vraag: ik heb mijn televisie UE37B6000 via de optische kabel aangesloten op mijn versterker. Wat gaat er door de optische kabel? In ieder geval kan ik hier niet mijn volume mee regelen (via de tv dus) en heeft het volgens mij ook geen enkel invloed of ik de tv zet op gewoon of Srs dolby oid..

Begrijp ik dat de tv slechts kaal stereo doorstuurt waarna de versterker er (kunstmatig) iets anders van maakt (5.1. oid) Of ligt dit toch aan de bron? Ik heb mijn bd speler via hdmi aangesloten op de tv, tv optisch naar de versterker Gaat nu het hele bereik dts, dolby 5.1 en weet ik wat nog meer nu naar de versterker? Zoja, waaarom dan de versterker ook nog via hdmi aan de tv? Zo nee, welke signaal wordt er dan wel meegenomen?

Lees hier ergens dat geluid RAW meegenomen wordt. Wat bedoelt men hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
middelsluis schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:31:
Optische uitgang. Vraag: ik heb mijn televisie UE37B6000 via de optische kabel aangesloten op mijn versterker. Wat gaat er door de optische kabel? In ieder geval kan ik hier niet mijn volume mee regelen (via de tv dus) en heeft het volgens mij ook geen enkel invloed of ik de tv zet op gewoon of Srs dolby oid..

Begrijp ik dat de tv slechts kaal stereo doorstuurt waarna de versterker er (kunstmatig) iets anders van maakt (5.1. oid) Of ligt dit toch aan de bron? Ik heb mijn bd speler via hdmi aangesloten op de tv, tv optisch naar de versterker Gaat nu het hele bereik dts, dolby 5.1 en weet ik wat nog meer nu naar de versterker? Zoja, waaarom dan de versterker ook nog via hdmi aan de tv? Zo nee, welke signaal wordt er dan wel meegenomen?

Lees hier ergens dat geluid RAW meegenomen wordt. Wat bedoelt men hier mee?
Geluid dat via HDMI op de tv binnenkomt wordt in stero doorgegeven via de optische uitgang. Alle andere bronnen (dvb via coax, usb) gaat in Dolby Digital (indien beschikbaar).
Je moet je HDMI apparaat (DVD speler en dergelijke) op de PCM stand zetten wil je het geluid via de optische uitgang van de tv weergeven, de RAW stand werkt waarschijnlijk niet via je tv. Wanneer je je DVD speler rechtstreeks op je versterker aansluit zal je waarschijnlijk een synchronisatie verschil krijgen. Je verliest met de optische uitgang van je tv dus helaas het originele 5.1 geluid.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
DMA, een instelling in het menu voor externe apparaten. Weet iemand waar dit voor staat? Kan het niet in de handleiding terugvinden. Ik heb een externe hdd met mediaplayer (LaCie Cinema Classic) Iemand een idee hoe ik die het beste aan kan sluiten (hdmi/dvi en hoe noem ik dan die ingang)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
middelsluis schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 08:27:
DMA, een instelling in het menu voor externe apparaten. Weet iemand waar dit voor staat? Kan het niet in de handleiding terugvinden. Ik heb een externe hdd met mediaplayer (LaCie Cinema Classic) Iemand een idee hoe ik die het beste aan kan sluiten (hdmi/dvi en hoe noem ik dan die ingang)?
Soms verbaas ik mij dat sommige tweakers de heren Google en Wikipedia niet eerst raadplegen...
Misschien heb je wat aan onderstaande links:

http://www.google.nl zoekwoord "dma"

en

Wikipedia: Direct Memory Access

[ Voor 8% gewijzigd door giant2000 op 10-06-2010 11:54 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Giant2000, bedankt voor je inbreng.... deze had ik natuurlijk ook gevonden. Helaas, en daar zal mijn manco liggen, kan ik dit niet rijmen met de definitie van een poort op mijn televisie. Welk extern apparaat moet ik mij daarbij voorstellen? Spelcomputer begrijp ik, dvd ook nog, maar DMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
middelsluis schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:56:
Giant2000, bedankt voor je inbreng.... deze had ik natuurlijk ook gevonden. Helaas, en daar zal mijn manco liggen, kan ik dit niet rijmen met de definitie van een poort op mijn televisie. Welk extern apparaat moet ik mij daarbij voorstellen? Spelcomputer begrijp ik, dvd ook nog, maar DMA?
DMA (Direct Memory Access) is meestal standaard ingeschakeld voor apparaten, zoals vaste schijven en cd- of dvd-stations die DMA ondersteunen. Mogelijk moet u echter DMA handmatig inschakelen als het apparaat niet juist is geïnstalleerd of als er een systeemfout is opgetreden.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363020

onze nieuwe Samsung Ledtv staat op winkeldemo en we krijgen hem er niet af. wie heeft hier ervaring mee? De handleiding zegt de volume knop op de tv ingedrukt houden samen met de menu knop maar dit lukt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 363020 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:06:
onze nieuwe Samsung Ledtv staat op winkeldemo en we krijgen hem er niet af. wie heeft hier ervaring mee? De handleiding zegt de volume knop op de tv ingedrukt houden samen met de menu knop maar dit lukt niet
Schakel van de modus Winkeldemo over naar de modus
Thuisgebruik in de procedure Plug & Play. Druk op de knop SOURCE om de modus
TV te selecteren, ga naar MENU → Instellingen → Plug & Play → ENTER.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 20:08
Beste heren,

Ik heb sinds kort de UE32C6000 en een Sony blu-ray speler, als ik nou een film erin stop dan verschijnt er op mijn scherm dat de resolutie 1280x720 60 hertz is. Dit is dus geen full hd, hoe krijg ik tv full hd. Hij is met een HDMI kabel verbonden. Snap het niet :-( Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Grt.,

Gilbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Spiritual89 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:40:
Beste heren,

Ik heb sinds kort de UE32C6000 en een Sony blu-ray speler, als ik nou een film erin stop dan verschijnt er op mijn scherm dat de resolutie 1280x720 60 hertz is. Dit is dus geen full hd, hoe krijg ik tv full hd. Hij is met een HDMI kabel verbonden. Snap het niet :-( Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Grt.,

Gilbert
Zoek dit probleem in de blu-ray speler, de resolutie is vast wel ergens in te stellen. Zet deze bij voorkeur op 1080p-50Hz voor Europese BD's (60Hz is voor Amerikaanse). De Samsung tv geeft gewoon weer wat hij binnenkrijgt.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautilusde2
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02-2023
hallo allemaal,

Wie weet hoe ik BD-live kan aktiveren?
in het menu kan ik het niet selecteren.

Ik heb sinds 1 jaar zo'n mooie led tv.een 40"
Het beeld is echt heeel mooi, maar het geluid niet.
Dus nu na weer een jaar sparen is er een soudbar met blu-ray (ht-bd8200)
Wederom heel mooi, al mis ik de rode rand.....
Het geluid is wisselend, waarschijnlijk mooi als ik er ooit achter kom hoe hij werkt.
De handleiding is echt waardeloos. 60 pagina's over wat en hoe je het moet aansluiten met onleesbare kleine plaatjes en tekst die niets zegt, zo staat er niet eens in hoe je tv geluid moet luisteren.
Blijkt na twee dagen klooien dat ik terug naar de winkel moet om een kabeltje van een paar euro....
Als of het ding niet duur zat is.
Ook blijkt dat echt HD kijken via de wifi niet gaat (draadloos is hij niet snel genoeg, ja 10 sec.)

Jullie begrijpen dat ik nog niet echt heel blij ben met mijn nogal grote uitgave.
:(
Nautilus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 20:08
giant2000 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:06:
[...]

Zoek dit probleem in de blu-ray speler, de resolutie is vast wel ergens in te stellen. Zet deze bij voorkeur op 1080p-50Hz voor Europese BD's (60Hz is voor Amerikaanse). De Samsung tv geeft gewoon weer wat hij binnenkrijgt.
Dat was inderdaad het geval, staat nu op 1920x1080i 60i. Bedankt voor de snelle response Giant :*) !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
nautilusde2 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:59:
hallo allemaal,

Wie weet hoe ik BD-live kan aktiveren?
in het menu kan ik het niet selecteren.

Ik heb sinds 1 jaar zo'n mooie led tv.een 40"
Het beeld is echt heeel mooi, maar het geluid niet.
Dus nu na weer een jaar sparen is er een soudbar met blu-ray (ht-bd8200)
Wederom heel mooi, al mis ik de rode rand.....
Het geluid is wisselend, waarschijnlijk mooi als ik er ooit achter kom hoe hij werkt.
De handleiding is echt waardeloos. 60 pagina's over wat en hoe je het moet aansluiten met onleesbare kleine plaatjes en tekst die niets zegt, zo staat er niet eens in hoe je tv geluid moet luisteren.
Blijkt na twee dagen klooien dat ik terug naar de winkel moet om een kabeltje van een paar euro....
Als of het ding niet duur zat is.
Ook blijkt dat echt HD kijken via de wifi niet gaat (draadloos is hij niet snel genoeg, ja 10 sec.)

Jullie begrijpen dat ik nog niet echt heel blij ben met mijn nogal grote uitgave.
:(
Nautilus
Op Kieskeurig gekeken, dit ding komt heel slecht uit de reviews. Succes ermee, ik zou hem weer terugbrengen en gewoon een goede cinemaset kopen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363440

hey tweakers,

Ik ben hier net nieuw en vergeef het mij als ik mijn vraag niet op de juiste topic heb geplaatst.

Ik ben namelijk aan het overwegen om de Samsung UE40 b7020 aan te schaffen maar mijn oog viel ook op de Samsug UE40 c6700. Ik zie tot nu toe geen verschil in de specificaties. De prijzen van beide toestellen liggen dicht bij elkaar en ik weet dat de c6700 een nieuwer model is, maar voor de rest zie ik geen belangrijke verschillen.

Iemand die me kan zeggen wat het verschil is tussen beide type's?

Bedankt,
zeno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Spiritual89 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:15:
[...]

Dat was inderdaad het geval, staat nu op 1920x1080i 60i. Bedankt voor de snelle response Giant :*) !!
Je gaat niet door voor de koelkast. Zet hem op 1920x1080P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Ik heb mijn televisie (UE37B6000) geupgraded naar een B7000. Is het mogelijk dit toestel te upgraden naar een nieuwer type bijv. de UE37C6720 (met het nw internettv?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
middelsluis schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:27:
Ik heb mijn televisie (UE37B6000) geupgraded naar een B7000. Is het mogelijk dit toestel te upgraden naar een nieuwer type bijv. de UE37C6720 (met het nw internettv?)
Ik zou er wat mee uitkijken... je garantie kan wel eens vervallen met dit soort experimenten.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Zijn er hier mensen die Interactieve TV van KPN hebben die mij kunnen vertellen wat de juiste code voor deze tv is zodat ook de INPUT knop linksonder (Source switch tussen verschillende apparaten) op de witte KPN afstandsbediening werkt?

[ Voor 11% gewijzigd door giant2000 op 28-06-2010 10:06 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:33
Staat dat niet in de manual?
Afbeeldingslocatie: http://hosting11.imagecross.com/image-hosting-39/8388Screen-shot-2010-06-28-at-10.19.57-AM.png

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Bedankt. Alle functies doen het wel, behalve de source knop niet dus. En dat is wel handig als je meerder apparaten hebt aangesloten. Ik vroeg mij af of iemand het wel is gelukt.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemG
  • Laatst online: 31-05-2024
giant2000 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:54:
[...]

Bedankt. Alle functies doen het wel, behalve de source knop niet dus. En dat is wel handig als je meerder apparaten hebt aangesloten. Ik vroeg mij af of iemand het wel is gelukt.
Bij mij werkt dit ook niet helemaal 100%. Als ik op de source knop druk krijg ik wel de lijst maar daarna de juiste selecteren lukt alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
TiemG schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:25:
[...]

Bij mij werkt dit ook niet helemaal 100%. Als ik op de source knop druk krijg ik wel de lijst maar daarna de juiste selecteren lukt alleen niet.
Maar je hebt de source knop wel aan de praat gekregen dus. Misschien weet je de code nog? Kan je niet de knop meerdere keren indrukken?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemG
giant2000 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:05:
[...]

Maar je hebt de source knop wel aan de praat gekregen dus. Misschien weet je de code nog? Kan je niet de knop meerdere keren indrukken?
Ik heb het voor de wedstrijd nog even snel gecontroleerd en de source knop werkt toch bij mij. Voor een ander kanaal moet ik de source meerdere malen indrukken. Ik kan daarna alleen niet op OK drukken.
Ik heb de afstandsbediening ingesteld door eerst de merkcode van samsung in te typen en daarna de afstandsbediening automatisch te laten zoeken. Verder kan ik je denk ik niet helpen aangezien ik alles volgens de handleiding heb gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door TiemG op 28-06-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
TiemG schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:59:
[...]
Ik kan daarna alleen niet op OK drukken.
Dus de switch maakt hij wel, maar omdat je OK niet kan gebruiken moet je een halve minuut wachten voordat het menu verdwijnt. Moag, dat is het proberen waard. Bedankt, ik ga uitzoeken welke code de juiste is.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Het is code 216 voor de afstandbediening van Interactieve TV.
Bedankt voor de informatie en tips allen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemG
giant2000 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:53:
Het is code 216 voor de afstandbediening van Interactieve TV.
Bedankt voor de informatie en tips allen.
Lukt het je nu wel om op OK te drukken of kan je net als ik alleen van source wisselen en moet je dan wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
TiemG schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:40:
[...]

Lukt het je nu wel om op OK te drukken of kan je net als ik alleen van source wisselen en moet je dan wachten?
Nee, maar dat zal ook niet gaan, want de OK toets is geactiveerd voor het Interactieve TV gedeelte. Ik vind het helaas een gemis in de software van Samsung dat het keuze menu 30 seconden lang blijft hangen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
StraightOn.NL schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:45:
[...]

Ja thnx voor de tip, ik vroeg mij dat dus inderdaad af of dat mogelij en/of nodig was. Want ik wil erna wel weer gewoon graag de B7000 features. Heeft nog iemand dit misschien ooit geprobeert? Omzetten en updaten?
Ik heb geprobeerd de firmware te upgraden, maar er bleek toch al de nieuwste op te staan, de laatste update was ergens van Maart, dus dat kan wel kloppen. Had eerst alles teruggezet naar B6000, maar dat was dus niet nodig :)

Maargoed het probleem blijft dus bestaan dat je tijdens het zappen geen programma-informatie in beeld krijgt wat toch wel vervelend is. Je wilt toch graag weten welk programma nu bezig is + je hoeft (uitgaande van de Humax) niet te wachten tot je beeld hebt om te zien wat er bezig is.

Alleen via de EPG kan je het dus wel zien, maar dat is wel erg omslachtig tbh...vervelend nadeel van deze TV dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-07 21:58
Hallo Tweakers,

Ik heb ongeveer anderhalve maand geleden een nieuwe TV aangeschaft bij de Media Markt te Breda, namelijk de Samsung UE32B6000.
Ik ben erg te spreken over de beeldkwaliteit en de geluidskwaliteit overall, maar ik zit ook al anderhalve maand met een probleem. Wanneer de TV aanstaat, vertoond deze 75% van de tijd een hoog, krakend geluid (denk aan het geluid van een krekel, maar dan.. continu). Ik heb het nu een tijdje aangehoord en heb met goede hoop gedacht dat het naarmate de tijd verstreek het misschien weg zou gaan, dit was dus niet het geval. Ik heb geen idee whatsoever wat het is en/of ol er iets aan kan doen.

Eerst dacht ik dat het uit de voeding van de TV zelf kwam, maar dit was niet het geval naar nog eens goed luisteren. Het blijkt uit de bovenkant in het midden van de TV te komen, of dat heb ik tenminste geconstateerd.

Heeft iemand ervaring met dit verschijnsel? If not, zou ik hiermee terug kunnen gaan naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 15:52
G-PHREAK schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:25:
IDD verbazingwekkend hoeveel mensen denken dat een Samsung LED tv geen LCD tv is.. Sterk staaltje marketing van die TV producenten :)

In feite zouden ze moeten adverteren met 'LED backlit LCD tv'

Sterker nog, was een verkoper bij de BCC die het ook dacht, ik hem natuurlijk uit de droom geholpen maar nog wilde ie het niet van me aannemen. Volgende keer maar eens wedden voor zijn personeelskorting ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-07 22:01
Uchiha1911 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:54:
Hallo Tweakers,

Ik heb ongeveer anderhalve maand geleden een nieuwe TV aangeschaft bij de Media Markt te Breda, namelijk de Samsung UE32B6000.
Ik ben erg te spreken over de beeldkwaliteit en de geluidskwaliteit overall, maar ik zit ook al anderhalve maand met een probleem. Wanneer de TV aanstaat, vertoond deze 75% van de tijd een hoog, krakend geluid (denk aan het geluid van een krekel, maar dan.. continu). Ik heb het nu een tijdje aangehoord en heb met goede hoop gedacht dat het naarmate de tijd verstreek het misschien weg zou gaan, dit was dus niet het geval. Ik heb geen idee whatsoever wat het is en/of ol er iets aan kan doen.

Eerst dacht ik dat het uit de voeding van de TV zelf kwam, maar dit was niet het geval naar nog eens goed luisteren. Het blijkt uit de bovenkant in het midden van de TV te komen, of dat heb ik tenminste geconstateerd.

Heeft iemand ervaring met dit verschijnsel? If not, zou ik hiermee terug kunnen gaan naar de winkel?
Makkelijker is hiervoor contact opnemen met Samsung, die komen het toestel dan ter reparatie ophalen! Ik denk namelijk niet dat het toestel nog voorradig, gezien het feit dat 't een 2009 model is wat niet meer geproduceerd wordt.. ook de overtollige voorraad zal nagenoeg op zijn..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ben je erg te spreken over de geluidskwaliteit?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Ik meen ergens gelezen te hebben (misschien ook wel in dit forum maar weet het niet zeker) dat die krekel weg was na een softwareupdate. Dit heb ik overigens op de kassa site gevonden "Het is een probleem met de display zelf die het geluid maakt. Het is een bekend probleem met Samsung TV in het algemeen heb ik gehoord van diverse dealers.... En Samsung geeft niet thuis als je ze om een oplossing vraagt... mijn laatste kans is de dealer. Hij heeft belooft een oplossing te zoeken" Als je googlet op Samsung tv krekel" dan krijg je aardig wat hits.Misschien kan je er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
middelsluis schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:15:
Ik meen ergens gelezen te hebben (misschien ook wel in dit forum maar weet het niet zeker) dat die krekel weg was na een softwareupdate. Dit heb ik overigens op de kassa site gevonden "Het is een probleem met de display zelf die het geluid maakt. Het is een bekend probleem met Samsung TV in het algemeen heb ik gehoord van diverse dealers.... En Samsung geeft niet thuis als je ze om een oplossing vraagt... mijn laatste kans is de dealer. Hij heeft belooft een oplossing te zoeken" Als je googlet op Samsung tv krekel" dan krijg je aardig wat hits.Misschien kan je er wat mee.
Dat van Kassa heb ik al gelezen, ik heb al wat rondgezocht. Weet je misschien nog waar je dat van die software update gelezen hebt? Zou geweldig zijn als dit het probleem zou verhelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365457

Ik heb sinds enkele maanden een B6000. Hierop zit ik met Belgacom digitale tv (hdmi) en gebruik ik de optische uitgang van de tv zelf, dewelke aangesloten is op een Logitech Z-5450 (hangt ook nog een Wii e.d. aan de tv, dus had ik direct van al deze geluid i.p.v. elk apart aan te sluiten).
Gisteren heb ik echter een poging ondernomen om van de 6000 een 7000 te maken, hetgeen allemaal mooi werkt ... behalve het geluid...
Voor de verandering had ik geluid uit alle 5 de boxen van Logitech, maar nu krijg ik enkel nog geluid uit de voorste middelste ... ik heb dan de instellingen van de tv terug naar 6000 gezet, maar dit hielp echter niet ... Heb ik iets verkeerds gedaan? of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraGment
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-03 16:39
Uchiha1911 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:54:
Hallo Tweakers,

....Het blijkt een stroomomvormer te zijn die (te)plat tegen de printplaat aangedrukt zit. Doordat die enigszins trilt, resoneert het door de hele printplaat die als een soort klankbord werkt. De weerstand is iets van de plaat afgebogen en het euvel is verholpen!Duurde niet meer als een half uurtje. Het verhaal, dat het om een ventilatorblad zou gaan, dat ergens tegen aanloopt, is grote onzin want er zit geen koelsysteem of ventilator in.....

Dat is wat ik er van terug kan vinden. Op kieskeurig (waar de leek toch meestal uitkomt) rond gezocht, moeten toch meer mensen zijn met dit probleem dacht ik zo. Check zelf even verder vanaf DEZE pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
Het probleem is, na twee maanden irritatie, verholpen. Ik had Samsung een mailtje gestuurd, hier kwam uit dat ik de TV terug moest brengen naar de Media Markt en dat zij deze op zouden sturen naar het repair center van Samsung. Dit vond ik geen goed idee, mede omdat ik de TV niet een maand kwijt wilde zijn om hem daarna terug te krijgen en nog hetzelfde probleem hebben.

Ik heb vooruit gewerkt op de post waar FraGment mij naar verwezen heeft. Ik heb een half uurtje geleden de spanning van de TV afgehaald, op bed gelegd en de achterkant eraf geschroefd. Hierna heb ik de spanning er weer opgezet en ben ik begonnen met het schakelen tussen kanalen, waaruit het krekel geluid volgde. Na goed luisteren ben ik tot de conclusie gekomen dat het van een kleine condensator afkwam (geen stroomomvormer) die bruin gekleurd is. Deze zit vast met witte siliconen kit. Heb hem met een klein schroevendraaiertje een stukje omhoog geduwd, hierdoor verdween het krekel geluid (resonantie met de printplaat stopte). Na de spanning er weer afgehaald te hebben, heb ik hem in deze stand opnieuw vastgezet met siliconen kit en heb de achterkant er opnieuw opgeschroefd.

Ik kan nu heerlijk TV kijken/gamen zonder een krekel geluid! =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366225

Wij hebben sinds 1,5 maand een Samsung UE40B6000VPXXN. Zonder problemen, bevalt prima, tot vanavond. In een keer springt het beeld op zwart en lijkt het alsof de tv constant blijft aan en uitschakelen. Af en toe een paar seconden beeld en dan staat er links onderin: nieuw apparaat niet gevonden, USB1 overbelasting. Heeft iemand enig idee? We hebben niets aan instellingen o.i.d. veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 366225 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:52:
Wij hebben sinds 1,5 maand een Samsung UE40B6000VPXXN. Zonder problemen, bevalt prima, tot vanavond. In een keer springt het beeld op zwart en lijkt het alsof de tv constant blijft aan en uitschakelen. Af en toe een paar seconden beeld en dan staat er links onderin: nieuw apparaat niet gevonden, USB1 overbelasting. Heeft iemand enig idee? We hebben niets aan instellingen o.i.d. veranderd.
Staat-ie op de automatische update?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366225

giant2000 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:10:
[...]

Staat-ie op de automatische update?
Hoe kan ik dat vinden? Ik kan de tv niet meer aanzetten en dus ook niets meer nakijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
TiemG schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:40:
[...]

Ik heb ontdekt dat als je even de voilumeknop of mute gebruikt het menu van beeld weg is (dus net als je OK gebruikt). Overigens, mocht je nog een oude witte langwerpige afstandsbediening kunnen krijgen die bij de Mine Kreatel 1760 tuner zat. Deze werkt volledig op de 1960 tuner met zelfs exta knoppen (opname) en voor de Samsun ook nog o.a. de cijferknoppen, de teletekstknop, de kleurenknoppen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Original187G
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-05-2022
Als je KPN afstandbediening eenmaal werkende hebt, dan kun je het menu weg krijgen door een keer het volume af te stellen naar boven of naar beneden. Op deze manier verdwijnt het grote menu links in beeld.

[ Voor 64% gewijzigd door Original187G op 19-07-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Original187G
giant2000 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:03:
[...]

Dus de switch maakt hij wel, maar omdat je OK niet kan gebruiken moet je een halve minuut wachten voordat het menu verdwijnt. Moag, dat is het proberen waard. Bedankt, ik ga uitzoeken welke code de juiste is.
Als je KPN afstandbediening eenmaal werkende hebt, dan kun je het menu weg krijgen door een keer het volume af te stellen naar boven of naar beneden. Op deze manier verdwijnt het grote menu links in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Original187G
Anoniem: 365457 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 07:45:
Ik heb sinds enkele maanden een B6000. Hierop zit ik met Belgacom digitale tv (hdmi) en gebruik ik de optische uitgang van de tv zelf, dewelke aangesloten is op een Logitech Z-5450 (hangt ook nog een Wii e.d. aan de tv, dus had ik direct van al deze geluid i.p.v. elk apart aan te sluiten).
Gisteren heb ik echter een poging ondernomen om van de 6000 een 7000 te maken, hetgeen allemaal mooi werkt ... behalve het geluid...
Voor de verandering had ik geluid uit alle 5 de boxen van Logitech, maar nu krijg ik enkel nog geluid uit de voorste middelste ... ik heb dan de instellingen van de tv terug naar 6000 gezet, maar dit hielp echter niet ... Heb ik iets verkeerds gedaan? of zie ik iets over het hoofd?
De optische uitgang van de Samsung TV's stuurt alleen stereo uit. Echt waardeloos, ik weet het. Alleen via HDMI wordt er volwaardig (5.1/6.1) digitaal signaal uitgestuurd. Ze hebben gewoon weer een excuus gecreëerd om HDMI versterkers te moeten aanschaffen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Original187G schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:35:
[...]

De optische uitgang van de Samsung TV's stuurt alleen stereo uit. Echt waardeloos, ik weet het. Alleen via HDMI wordt er volwaardig (5.1/6.1) digitaal signaal uitgestuurd. Ze hebben gewoon weer een excuus gecreëerd om HDMI versterkers te moeten aanschaffen ;-)
Dat is níet waar! Als je gebruik maakt van het CI slot of een bestand (met Dolby Digital, DTS wordt niet ondersteund) afspeelt vanaf de USB poort dan stuurt de Samsung wel degelijk 5.1 geluid. Alleen de inkomende signalen via HDMI gaat er in Stereo uit.
Zaak is dus om de optische uitgang van je (Belgacom) ontvanger direct op je cinemaset aan te sluiten om zo toch van 5.1 geluid te genieten.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:33
Er is weer een nieuwe firmware voor de CI (niet CI+) variant: ver.T-CHU7DEUC-3002.1

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2022
En merk je verschil tov van de vorige versie ?
Is het nodig om van de B7000 terug te veranderen naar de B6000 vooraleer je de nieuwe update installeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
En kan je na de nieuwe firmupdate terug naar B7000 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Napsju schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:55:
Er is weer een nieuwe firmware voor de CI (niet CI+) variant: ver.T-CHU7DEUC-3002.1
Hoe weet je of het voor de CI variant is? De website van Samsung lijkt niet echt onderscheid te maken tussen de UE40B6000VPXXN (CI+) en de UE40B6000VW... (CI).

Mijn tv (CI+) pakt de upgrade inderdaad niet.. Had gehoopt dat hiermee mijn probleem van het niet herkennen van de CI+ module bij het opstarten van de tv opgelost zou worden.. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Laatst online: 08:14
Onze UE32B6000 aangeschaft in Mei en helaas zat er nu al een vlak dode pixels op. Netjes op laten halen door BCC en ben de TV nu twee weken kwijt. Toch iets wat je niet mag verwachten van een nieuwe TV lijkt me..

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik heb sinds 9 maanden een Samsung led TV UE46b6000 in mijn bezit. In het begin had deze TV een enorme wouw factor maar de laatste tijd wordt het toch een stuk minder. Vooral tijdens lichte scenes aan de bovenzijde, maar ook aan de onderzijde zie ik schaduwstukken die volgens mij veroorzaakt worden door de leds. Het ziet er schematisch zo uit: / \ / \ / \ / \ / \ / \ Alsof het stukken individuele leds zijn die elk licht uitstralen en daar tussen zit dan een soort van schaduw. Het vervelenste is dat ik het idee heb dat het steeds erger wordt. Ik heb al van alles geprobeerd met instellingen in het menu maar dat maakt het niet minder erg.

Zijn er nog meer mensen die dit ervaren in soortgelijke Samsung TV's of is dit typisch iets wat bij een edge ledTV hoort en beeld ik me in dat het steeds erger wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark_Angelus schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:48:
Onze UE32B6000 aangeschaft in Mei en helaas zat er nu al een vlak dode pixels op. Netjes op laten halen door BCC en ben de TV nu twee weken kwijt. Toch iets wat je niet mag verwachten van een nieuwe TV lijkt me..
Tja, het gebeurt bij de beste merken (en daarvoor dient ook de waarborg op constructiefouten).
Elektronica blijft nu éénmaal elektronica.
Of dacht je dat een Ferrari van 200.000€ nooit in panne valt?
(moeten om de 5000 km in onderhoud anders blijven ze niet eens rijden...)

Mijn idee: Liever binnen dan buiten de waarborgperiode...
Scon schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:18:
Ik heb sinds 9 maanden een Samsung led TV UE46b6000 in mijn bezit. In het begin had deze TV een enorme wouw factor maar de laatste tijd wordt het toch een stuk minder. Vooral tijdens lichte scenes aan de bovenzijde, maar ook aan de onderzijde zie ik schaduwstukken die volgens mij veroorzaakt worden door de leds. Het ziet er schematisch zo uit: / \ / \ / \ / \ / \ / \ Alsof het stukken individuele leds zijn die elk licht uitstralen en daar tussen zit dan een soort van schaduw. Het vervelenste is dat ik het idee heb dat het steeds erger wordt. Ik heb al van alles geprobeerd met instellingen in het menu maar dat maakt het niet minder erg.

Zijn er nog meer mensen die dit ervaren in soortgelijke Samsung TV's of is dit typisch iets wat bij een edge ledTV hoort en beeld ik me in dat het steeds erger wordt?
Mijn UE32B7020 (1 jaar oud) heeft dat ook van in het begin.
Valt eigenlijk alleen maar op met een sneeuwwitte achtergrond en is denk ik inderdaad te wijten aan de edge LED technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/9qa891.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2hnnxur.jpg

Zo zag dat er ongeveer uit, is wel meer dan één dode pixel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
Sedert vorige week heb ik een blu-ray Samsung bd-c5500 dit in combinatie met mijn huidige Samsung UE40B6000. Ik gebruik anynet+ tussen beide toestellen. Ook is er een HD-digicorder aangesloten via HDMI.
Het probleem is : bij het uitzetten van de blu-ray komt de TV altijd in de source van TV(analoog) dit ipv de source digicorder HDMI..
Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Komt dit door anynet+ ?
Graag van iemand een reactie,
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Scon schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:18:

De mijne heeft dat ook (UE40B6000) Ik stoor me er vreselijk aan. Ik heb edge-lit Sony's gezien die dit ook hadden. Het is dus geen Samsung probleem.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 15:52
Hoeveel zou een LE46A656 nog waard zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
Zo even een update op mijn dode pixels post.

Vandaag een belletje gehad van BCC, woensdag komen ze hem terug brengen. Compleet nieuw scherm zit er in de TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:35
G-PHREAK schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:41:
[...]

De mijne heeft dat ook (UE40B6000) Ik stoor me er vreselijk aan. Ik heb edge-lit Sony's gezien die dit ook hadden. Het is dus geen Samsung probleem.
Dit probleem heb ik ook maar dan 3x zeg maar.
/\/\/\ over de gehele bovenkant.

Verder zag ik idd een nieuwe firmware, maar deze wilde hij niet updaten.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Dat met die nieuwe software heb ik helaas ook. Iemand suggesties?
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste