Bij mij kon het ook niet kanalen beheren maar het kan wel als je land bij algemeen op frans zet, wat het nut is weet ik niet maar dan is de optie kanalen beheren er welVerwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 19:30:
[...]
vreemd zou dit enkel op een 8000 kunnen, kan ik me niet voorstellen? Volgens de handleiding pagina 13: Kanalen beheren Indien je toevallig Hotelmode aan hebt staan (voorselecteren van kanaal of videopoort bij opstarten) zet deze dan even af. Dan kan je deze optie terug gebruiken? Indien dit een CI+ feature zou zijn van je kabelboer, dan kan ik je daar niet mee helpen. Kijk hier alleen DVB-T of DVB-S
[...]
met vermelde procedure (<= klik hier) kan je dus kanaalnummers wijzigen en zo veranderen van plaats
Het type is 40A1UFOE is dit correct ?
Zou heel tevreden zijn indien me iemand dit kan bevestigen
Mvg
Verwijderd
Het moet zijn de 40P1UFOEferre40 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:22:
Kan iemand me helpen? Heb een LED UE40B6000 heb deze al een tijdje het model via service menu verandert naar een UB7000 maar twijfel nu of ik toevallig het Type niet ook heb verandert.
Zou heel tevreden zijn indien me iemand dit kan bevestigen
Mvg
Verwijderd
Bij mij doet hij dat niet. Eerst waren dus hierdooor alle kanalen weg en als ik ging zoeken met mijn kabelinstellingen dan kon hij 0 kanalen vindenMantaMania schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:21:
[...]
Bij mij kon het ook niet kanalen beheren maar het kan wel als je land bij algemeen op frans zet, wat het nut is weet ik niet maar dan is de optie kanalen beheren er wel
Verwijderd
dit kan je zelf nagaan in het servicemenu! Service menu infoblok <= klik hierferre40 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:22:
Kan iemand me helpen? Heb een LED UE40B6000 heb deze al een tijdje het model via service menu verandert naar een UB7000 maar twijfel nu of ik toevallig het Type niet ook heb verandert.
Dus als je het model verandert, dat heeft eigenlijk geen effect of toch? Omdat in het infoblok het juiste model van bij aankoop onverandert blijft ?
De wijziging van B6000 naar B7000 staat wel in het infoblok, dus dat is verandert.
Wat ik ook opmerk heb, elke keer als je in het service menu gaat dat je de instellingen van film modus kwijt bent. Maar ik heb ergens gezien in het service menu dat je waarschijnlijk ook dit kan aanpassen, zodus dat je filmmodus instellingen kan behouden.
Verwijderd
Als je het model wijzigt (B6000 > B7000) komen er software opties bij maar niet alles zal werken (hardware ontbreekt)
Op Tweakers onder de specificaties van dit toestel staat een contrast vermeld van 2.000.000 op 1, terwijl de modellen 32inch en 40inch beiden een contrast van 3.000.000 op 1 gebruiken.
Op de Samsung website kan ik ook geen contrast vinden van de 37inch versie. Staat het nou fout vermeld op Tweakers of heeft dit toestel wel 2.000.000 op 1?
En is het mogelijk om mijn UPC kaart (afkomstig uit mijn UPC mediabox HD) in dit toestel te plaatsen, ik lees namelijk veel over Ziggo, waarbij dit mogelijk schijnt te zijn. Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
Die van mij is 2.876.654 op 1MaciverNL schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:28:
Beste Tweakers, ik ben van plan de 'Samsung UE37B6000' te gaan kopen, maar nou heb ik hier 2 vragen over.
Op Tweakers onder de specificaties van dit toestel staat een contrast vermeld van 2.000.000 op 1, terwijl de modellen 32inch en 40inch beiden een contrast van 3.000.000 op 1 gebruiken.
Op de Samsung website kan ik ook geen contrast vinden van de 37inch versie. Staat het nou fout vermeld op Tweakers of heeft dit toestel wel 2.000.000 op 1?
En is het mogelijk om mijn UPC kaart (afkomstig uit mijn UPC mediabox HD) in dit toestel te plaatsen, ik lees namelijk veel over Ziggo, waarbij dit mogelijk schijnt te zijn. Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
Even serieus: dat soort getallen moet je echt niet op af gaan, zou jij het verschil zien? Met het contrast zit het wel snor met deze tv in ieder geval.
Ik heb zelf Samsung UE 32B6000-serie met een ci+ module van ziggo er in.
Bij sommige programma's die in 4:3 formaat worden uitgezonden, geeft mijn tv ze ook echt in 4:3 formaat weer in plaats van 16:9. Hierdoor zit ik met 2 zwarte balken aan de beide zijkanten, wat ik dus niet weg kan krijgen. Zelf als het beeldformaat op "auto breed" staat ingesteld geeft hij het nog steeds weer in 4:3 formaat.
Nu valt me op als ik terugschakel naar analoog en dus geen gebruik maak van de digitale CI+ module van ziggo, dat hij de desbetreffende uitzending wel gewoon in breedbeeld weergeeft ipv de 4:3.
Heeft iemand het zelfde probleem en is er een oplossing voor?
Dan heb ik ook nog een vraag over de teletekst functie.
Teletekst wordt bij mij ook automatisch weergegeven in 4:3 formaat (maakt niet uit wat voor zender ik er op heb)
Is het mogelijk om deze in te stellen op breedbeeld, zodat mijn hele beeld gevuld is met teletekst?
Zeker na wat tweaks met betrekking tot het beeld.
Ik gebruik 2 beeld instellingen.
1 voor TV (interactieve TV van KPN - HDMI 1)
1 voor films en games (PS3 - HDMI 2)
Elke ingang bewaart hierbij zijn eigen instellingen.
Als men de game modus wilt gebruiken, dan moet men dit aanzetten voordat men voor deze ingang de instellingen gaat veranderen anders kan men opnieuw beginnen.
Ook de TV veranderd naar een B7000 -> voor Video (MKV) via USB en er is ook Picture-In-Picture bijgekomen (heb ik echter niets aan, want je kan alleen een van de TV tuner kanalen weergeven en niet een andere TV ingang!)
DLNA is er ook bijgekomen, maar er is (nog) geen ondersteuning voor een WiFi dongel, en aangezien er geen ethernet poort op de B6000 modellen zit kan men ook niet bedraad uit de voeten.
CE-dimming uitgezet in het service menu.
Opmerking is als men in het service menu iets wilt veranderen, dat erna de beeldinstellingen via het normale menu verdwenen zijn.
Er is slechts 1 ding wat echt knudde is. Via de de HDMI en Optische uitgang wordt geen DTS doorgegeven.
Ik had de PS3 en de IATV via HDMI kabels aangesloten. De TV was met een optische kabel aangesloten op mijn versterker. Echter bij het bekijken van Hellboy 2 (DTS Master) was er geen geluid. Nu beide apart, direct op de versterker aangesloten, dus alsnog 2 extra kabels. Bijkomend nadeel is dat er iets van een vertraging lijkt te zijn qua beeld met betrekking tot het geluid bij het afspelen van een Blu-Ray. Ik moet dit echter nog nader bekijken. Het kan ook zijn dat het ligt aan Hellboy 2. In sommige delen van de film lijkt het namelijk erger dan in andere delen (Sync fout in de film?!). Ik kan zelf geen delay in mili seconden instellen op mijn versterker.
Verder super helder en mooi natuurgetrouw beeld.
Als men slechts 2 meter verwijderd is van de TV en er links of rechts van staat dan ziet men wel een wat fletser beeld qua kleuren. Maar daar ga ik ook niet staan/zitten als ik speciaal TV wil kijken.
Laatst gegamed in volle zon. Ik heb een flat met woonkamer op het zuiden. TV staat aan de westkant. Mijn vrouw kwam binnen om de gordijnen dicht te doen, maar ik had niets door met gamen
Uit de handleiding:Original187G schreef op donderdag 31 december 2009 @ 07:54:
Er is slechts 1 ding wat echt knudde is. Via de de HDMI en Optische uitgang wordt geen DTS doorgegeven.
Wanneer de bron een digitaal onderdeel is, zoals een dvd-speler / Blue-ray-speler / aftakdoos /
satellietontvanger (set-top box) en deze op de tv aangesloten is via HDMI, geeft de ontvanger van de thuisbioscoop alleen een 2-kanaals signaal weer. Als u audio voor kanaal 5.1 wilt horen, sluit u de optische aansluiting van de dvdspeler / Blue-ray-speler / aftakdoos / satellietontvanger (set-top box) rechtstreeks aan op een versterker of thuisbioscoop, en niet op de tv.
Dus wat jij hebt klopt gewoon, en geldt dus niet alleen voor DTS geluid maar tevens voor DD. Mooiste is dan ook alle HDMI apparaten aan te sluiten op je receiver en alleen die met een enkele HDMI kabel aan te sluiten op je tv. Als je een goede receiver hebt houdt die in dat geval dan ook nog rekening met de audio sync.
Hij gat lijkt ook veel groter? (in de samsung)
In veronderstelling was er van TOSlink maar 1 soort.
Verwijderd
TOSLINK connector rechts, 3.5 mm optisch linksTweak15KW schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:28:
Hoe komt het dat mijn TOSlink kabel wel past in mijn Bose 3-2-1 systeem en niet in de Samsung UE32B 6000?
Hij gat lijkt ook veel groter? (in de samsung)
In veronderstelling was er van TOSlink maar 1 soort.

Misschien dat dat er voor zorgt dat die te wijd is.
Bij mij is het dat het gat te groot is. hij valt er gewoon weer uit. In de bose klikt die goed vast.Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:15:
eens goed bijlichten, die stekker kan er maar op een manier in: bij de ue40b8000 is dat met de platte kant naar boven (links hier op deze foto):
[afbeelding]<= weblink
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2009 17:52 ]
Bij mij (B7020) zit er wel een klepje voor, die klapt naar binnen zodra je er een toslink insteekt.Tweak15KW schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:01:
Het is de rechter, maar de ingang van de samsung UE32B6000 bij mij is groter dan dat. Hoort er trouwens een klepje op? want nu is die gewoon open?
Misschien dat dat er voor zorgt dat die te wijd is.
En het hebben van een goede receiver is inderdaad een vereiste met deze tv.DyStiC schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:10:
Mooiste is dan ook alle HDMI apparaten aan te sluiten op je receiver en alleen die met een enkele HDMI kabel aan te sluiten op je tv.
Ik sluit me aan bij degenen die het al eerder hebben geroepen in dit topic: het geluid uit de 'speakers' van de tv is gewoon beschamend.
Hiervoor had ik een CRT (JVC HV32D25) en die had redelijke speakers (links/center/rechts+subwoofer) dus ik had ook wel verwacht iets in te leveren op dit gebied maar dìt is overdreven.
Zijn hier ook mensen die vóór deze Samsung een ander merk LCD of Plasma tv hadden?
Hoe is het geluid van bijvoorbeeld een Panasonic 47" plasma uit de G-serie t.o.v. deze 6000-serie?
Ja klopt wat je zegt, maar dit is toch gewoon bagger? De implementatie van een DIGITALE optische uitgang voor een 2 kanaals geluid?! Bovendien verplicht dit je gewoon om een HDMI versterker te kopen terwijl ik al een redelijke 6.1 versterker heb die wat ouder is maar het nog steeds goed doet. Het is natuurlijk het mooiste als je zo'n HDMI versterker hebt, maar daar moet dan weer extra geld voor uitgetrokken worden...bullshit consumptie maatschappij...maar goed...dan maar de extra kabel.DyStiC schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:10:
[...]
Uit de handleiding:
Wanneer de bron een digitaal onderdeel is, zoals een dvd-speler / Blue-ray-speler / aftakdoos /
satellietontvanger (set-top box) en deze op de tv aangesloten is via HDMI, geeft de ontvanger van de thuisbioscoop alleen een 2-kanaals signaal weer. Als u audio voor kanaal 5.1 wilt horen, sluit u de optische aansluiting van de dvdspeler / Blue-ray-speler / aftakdoos / satellietontvanger (set-top box) rechtstreeks aan op een versterker of thuisbioscoop, en niet op de tv.
Dus wat jij hebt klopt gewoon, en geldt dus niet alleen voor DTS geluid maar tevens voor DD. Mooiste is dan ook alle HDMI apparaten aan te sluiten op je receiver en alleen die met een enkele HDMI kabel aan te sluiten op je tv. Als je een goede receiver hebt houdt die in dat geval dan ook nog rekening met de audio sync.
Wat betreft de audio sync...het scheelt echt heel weinig. Als je er niet op let merk je het niet. Maar bij Hellboy 2 was het gewoon slechte na-sync van de film zelf. Mooiste om te bekijken is tot nu toe RAMBO op Blu-Ray met DTS-Master Audio...je wordt gewoon weggeblazen door het geluid en de beelden zijn BLOED mooi van kleur en scherpte...vind ik...
Hoe doe je dat dan als je je digitale TV via de CI+ binnen krijgt. Blijkbaar heb je dan geen mogelijkheid om je 5.1 geluid naar buiten door te geleiden. Lijkt me niet echt handig.nobleone schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:36:
[...]
En het hebben van een goede receiver is inderdaad een vereiste met deze tv.
Ik sluit me aan bij degenen die het al eerder hebben geroepen in dit topic: het geluid uit de 'speakers' van de tv is gewoon beschamend.
Hiervoor had ik een CRT (JVC HV32D25) en die had redelijke speakers (links/center/rechts+subwoofer) dus ik had ook wel verwacht iets in te leveren op dit gebied maar dìt is overdreven.
Zijn hier ook mensen die vóór deze Samsung een ander merk LCD of Plasma tv hadden?
Hoe is het geluid van bijvoorbeeld een Panasonic 47" plasma uit de G-serie t.o.v. deze 6000-serie?
De CI+ is geen extern apparaat wat via HDMI wordt aangesloten, dus valt niet onder dat verhaal.gnauw schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:15:
[...]
Hoe doe je dat dan als je je digitale TV via de CI+ binnen krijgt. Blijkbaar heb je dan geen mogelijkheid om je 5.1 geluid naar buiten door te geleiden. Lijkt me niet echt handig.
Volgens mij heb je wel gewoon 5.1 geluid over de digitale uitgang op hetgeen de tv ontvangt en via de CI+ decodeert.
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Verwijderd
Geen idee waarom het werkt, maar als je je landinstellingen bij het instellen van de zenders op Frankrijk zet dan kun je zendernummers wijzigen en verwijderen.Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:34:
Ik heb 40B6000 met CI+ Ziggo (digitaal totaal, 120 kanalen). Heel tevreden, echter wil ik ongebruikte (niet betaalde/gecodeerde) zenders van de volledige gids EPG verwijderen. Hoe doen jullie dat?
Ik heb het gisteren geprobeerd... Service Menu gevonden..... - Control - Sub Option - ...the right solution is to enable the MKV in a Samsung LED 6000 series TV is:
1 - Enter the Service Menu (when in standby press press info, menu, mute then standby)
2 - Enter 'Control' option
3 - Enter 'Sub Option'
4 - Turn on WISELINK MOVIE, WISELINK WRITE & HIGH DEVI
5 - Press Standby
Je moet de naam van jpuw tv veraderen in de 7000 serie
WISELINK MOVIE is echter gearceerd en kan ik niet wijzigen....
Zelf hebben wij - sinds 2 weken - een 46UEB6000 en deze bevalt ons erg goed. Ook goed om dit forum te lezen en zo wijzer te worden.
Vorige week een firmware update gedaan en gisterenavond dacht ik even er een 7000 van te maken
[ Voor 1% gewijzigd door WEK op 13-01-2010 11:05 . Reden: Quote's aangemaakt.... ]
Verwijderd
Op internet ben ik druk op zoek geweest naar de scherpste prijs.
Nu kom ik een aanbieder tegen die een hele goede prijs heeft (800 euro incl. BTW
Wellicht heeft iemand ervaring met deze aanbieder: Totaalmarkt Daalder, Anna Paulowna, www.totaalmarktdaalder.nl.
Nu vraagt hij 100 euro aanbetaling om hem te kunnen reserveren, omdat ze niet op voorraad zijn en slechte ervaringen hebben met klanten die ze reserveerden en niet op kwamen halen. Helaas ben ik al eens eerder op internet opgelicht
Ik hoop dat iemand goede ervaringen heeft met hen, zodat ik hem kan bestellen.
En anders wordt het evengoed deze TV, alleen dan 100 euro duurder (overigens ook een goede prijs).
Verwijderd
Ik meen dat je alles kan inscannen en via de mail kan sturen richting Samsung. Probeer ze anders even te bellen.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:13:
Beste mensen,
Ik heb laatst een UE40B6000 gekocht, de nederlandse versie..
Echter waren er geen Cashback flyers meer beschikbaar op locatie..
Echter heb ik al even online zitten zoeken.
Resultaat alleen Cashback flyers uit Belgie/Luxemburg..
bijv;http://www.fvdshop.be/documenten/samsungLEDcashbackq3_2009.pdf
Dus mijn vraag:
Weet iemand de Nederlandse flyer/coupon ergens te staan?
Heeft iemand er toevallig nog een liggen die een scan zou kunnen maken?
Alvast bedankt voor de moeite!
http://www.samsung.com/nl/experience/promotion/index.htmlVerwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:19:
Wij zijn van plan om de UE40B6000 te kopen. Dit forum is dus heel nuttig voor ons![]()
Op internet ben ik druk op zoek geweest naar de scherpste prijs.
Nu kom ik een aanbieder tegen die een hele goede prijs heeft (800 euro incl. BTW). Het lijkt bijna te scherp...
Wellicht heeft iemand ervaring met deze aanbieder: Totaalmarkt Daalder, Anna Paulowna, www.totaalmarktdaalder.nl.
Nu vraagt hij 100 euro aanbetaling om hem te kunnen reserveren, omdat ze niet op voorraad zijn en slechte ervaringen hebben met klanten die ze reserveerden en niet op kwamen halen. Helaas ben ik al eens eerder op internet opgelichten toen bleek inderdaad dat het gezegde 'als het te mooi is om waar te zijn, is het ook niet waar' te kloppen.
Ik hoop dat iemand goede ervaringen heeft met hen, zodat ik hem kan bestellen.
En anders wordt het evengoed deze TV, alleen dan 100 euro duurder (overigens ook een goede prijs).
Begrijp ik goed dat het met de nieuwe firmware niet meer mogelijk is het model te veranderen in het service-menu?WEK schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:04:
[...]
Vorige week een firmware update gedaan en gisterenavond dacht ik even er een 7000 van te maken... maar helaas....
Jammer dat ik die eco premie actie van Samsung niet eerder zag, had mooi 200 euro gescheeld :-)
(size : 29170 KBytes / updated : 2009-10-30 )
Ik vraag mij namelijk af of er iets verkeerd staat. Sinds de FW update valt soms bij zappen het geluid nu uit
Laat ik t dan anders formuleren; kan je bevestigen dat het met die huidige firmware dus niet meer mogelijk is je type te wijzigen in het service menu?ferre40 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:47:
Hoezo, nieuwe firmware? Op de site is het nog altijd deze van FM/200910/20091030222254203/T-CHL5DEUC.exe
[ Voor 4% gewijzigd door IceOnFire op 14-01-2010 15:26 ]
Kan nog steeds met de FW van 2009. Echter kan iemand mij alle typenrs geven uit het Service Menu van de 32" B6000 (vooral tuner)IceOnFire schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:24:
[...]
Laat ik t dan anders formuleren; kan je bevestigen dat het met die huidige firmware dus niet meer mogelijk is je type te wijzigen in het service menu?
Dat weet ik niet precies.. maar ik ging van ...006 versie naar een 007... versie...ferre40 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:47:
Hoezo, nieuwe firmware? Op de site is het nog altijd deze van FM/200910/20091030222254203/T-CHL5DEUC.exe
Voor de helderheid; de versie van de firmware die jij erin hebt laat dus geen wijziging van het typenr meer toe? Kan je misschien posten welke versie je nu exact hebt?WEK schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:38:
[...]
Dat weet ik niet precies.. maar ik ging van ...006 versie naar een 007... versie...
Verwijderd
Heb een kleiner model in een winkel bekeken en was onder de indruk van de beeldkwaliteit.
De bedoeling is dat ik er een x box op aansluit, heeft iemand hier ervaring mee ?
Verkoper in de winkel had geen idee hoe of wat.
Is het de moeite waard of kan ik om te gamen vb een goedkopere sony lcd nemen ?
bvd
Persoonlijk zou ik hooguit 40" nemen voor een Full HD of een duurder model nemen, maar vergeet niet dat de input lag van ALLE Samsung schermen (ook PC) die een PVA paneel hebben erg hoog zijn, waardoor de reactietijd tussen bewegingen op jouw joystick en het resultaat ervan op het scherm, irritant lang kunnen overkomen. Maar dit zal per persoon verschillend zijn en ook per game.Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:52:
Ik overweeg een Samsung UE46B6000 aan te schaffen.
Heb een kleiner model in een winkel bekeken en was onder de indruk van de beeldkwaliteit.
De bedoeling is dat ik er een x box op aansluit, heeft iemand hier ervaring mee ?
bvd
Verwijderd
die 46 is omdat ik wat kippig ben..
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 21:25 ]
Verder ben ik ook benieuwd of het scherm 'op zwart' kan..
Waarom zou je radio willen luisteren via je tv? Heb je geen losse speakers of een versterker?corkscrew schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 07:38:
Ik heb een UE32B6000. Als ik radio luister op mn tv zie ik zo'n luidsprekertje. Opzich niet eens zo vervelend ware het niet dat dat luidsprekertje telkens beweegt (wat irritant is op de achtergrond). Weet iemand toevallig hoe je dat stil kan zetten of gewoon een zwart scherm kan krijgen (zoals bij mn vorige tv) terwijl je radio luistert?
Scheelt je ook een hoop kosten voor de stroom die die tv extra gebruikt tov een radio.
Ik heb dezelfde situatie Digitenne komt via de tv binnen en die zit weer op mijn 'versterker' ( Logitech z5500 digital ). Als ik radio wil luisteren moeten zowel mijn tv als mijn 'versterker' aan staan. Dit is geen ideale situatie maar het zorgt tenminste voor minder apparaten. Het zou dus fijn zijn als de tv uit zou kunnen maar toch het signaal door zou kunnen sturen.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:43:
[...]
Waarom zou je radio willen luisteren via je tv? Heb je geen losse speakers of een versterker?
Scheelt je ook een hoop kosten voor de stroom die die tv extra gebruikt tov een radio.
Ik heb inmiddels de optie gevonden die we zoeken geloof ik. In het menu ga naar
Setup > General -> Energy Saving -> Picture off.
Het is neit makkelijk maar het komt in de buurt.
[ Voor 12% gewijzigd door Webgnome op 16-01-2010 18:04 ]
Verwijderd
Ik heb de 40 inch van de 6000 serie en ik heb er ook een xbox op aangesloten. Ik heb totaal geen problemen en het beeld is werkelijk schitterend. Echt een aanraderVerwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:52:
Ik overweeg een Samsung UE46B6000 aan te schaffen.
bvd
Verwijderd
tnxVerwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:07:
[...]
Ik heb de 40 inch van de 6000 serie en ik heb er ook een xbox op aangesloten. Ik heb totaal geen problemen en het beeld is werkelijk schitterend. Echt een aanrader
dus het hier eerder genoemde 'lag' effect, de vertraging tussen een beweging met je controller en het moment dat je het ziet is te verwaarlozen is niet hinderlijk cq afwezig ?
ik heb in de winkel ook die samsung 40 inch versie gezien, met een bluray film, en ik vond het beeld er werkelijk uitspringen tov 'normale' lcd tv's.
* twijfelt nu
Misschien een handige tip voor mensen met een analoge versterker (zonder hdmi, optische ingang, etc) en nog geen nieuwe (dure) versterker willen kopen. Gefen TV - DIGAUD 2 AAUD. Kosten 75,-
Werkt perfect!
jB
Iemand van Samsung langsgeweest die mij op voorhand al telefonisch meedeelde dat het
een stickertje betrof dat los was gelaten ????
En inderdaad bij het openen van de kast haalde hij een stickertje van de zijkant weg die voor de lamp was gevallen.
De monteur haalde de andere 3 nutteloze stickertjes die nog wel vastgeplakt zaten aan de rand aan de andere zijde van de tv uit voorzorg weg
en vertelde dat dit de vierde keer was dat hij deze storing tegenkwam door een loslatend stickertje.
Ze zitten als referentie punten voor een ander onderdeel maar worden er tijdens de verdere productie niet uitgehaald.
Door de warmte laat er soms eentje los en valt dan voor de lamp waardoor je een zwarte vlek
in je beeld krijgt aan een rand.
Het zat nog in de garantie dus kosteloos verholpen in een kwartiertje.
Zijn er forumleden die dit ook hebben meegemaakt ?
Verwijderd
Ik heb van de week ook deze TV gekocht, en het is een geweldig apparaat. Ik heb inmiddels via het service menu de software geupdate van de 6000 naar de 7000, er is zelfs een update mogelijk naar de 7020 en de 8000 serie, echter dat vind ik niet nodig.
Op dit moment werkt dus via het mediamenu het afspelen van filmpjes via de USB poort (van USB-stick en van USB-harddisk) en ook PiP werkt prima.
Nu wil ik de Samsung WIS09 (wireless netwerk USB dongel) gaan kopen om ook internet (voor Media 2.0) aan te sluiten en gebruik gaan maken van al deze mogelijkheden.
Is er iemand die hier al ervaring mee heeft (dus UA40B6000 in de software, dus middels het servicemenu, geupdate naar UE40B7000 en gebruik maakt van de WIS09 USB dongel). Zo ja kan je dan je ervaringen hier vermelden. Bij voorbaat mijn dank.
Fred
Die WIS09-dongel is de enige die werkt, dus ik denk dat jouw USB-dongel van die router niet gaat werkenn00bs schreef op maandag 18 januari 2010 @ 20:57:
Fred, ik heb geen idee wat een WIS09 dongle is, maar morgen krijg ik mijn WiFi router met WiFi USB dongle binnen en dan zal ik na de config die TV ook gelijk testen
Zie ook hier over het gebruik van andere dongles: http://sourceforge.net/ap...go/viewtopic.php?f=3&t=14
http://samygo.sourceforge.net/
download: http://sourceforge.net/projects/samygo/
Ik zou ook dit af en toe in de gaten houden: http://www.avforums.com/f...6000-7000-possible-5.html
Vermoed dat er wel een FW patch gaat komen voor ondersteuning andere WiFi Dongles... belachelijk van Samsung enkel hun "eigen" dongle te ondersteunen en daar 50-60 Euro voor te vragen, terwijl die dingen 10 Euro waard zijn.
[ Voor 75% gewijzigd door n00bs op 19-01-2010 00:10 ]
Verwijderd
Interessante links, bedankt hiervoor. Zo te lezen moet het dus ook mogelijk zijn om andere dan de WIS09 dongel te kunnen gebruiken. Helaas heb ik die niet omdat ik thuis zelf alleen maar Apple computers heb en daar zit overal WiFi in. Dus ik wacht jouw expiriment even af om te bezien of dat gaat werken. In principe maakt mij de dongel niet uit (WIS09 of een andere), het gaat mij erom of ik, als er een werkende dongel inzit, ook daadwerkelijk gebruik kan gaan maken van de netwerkvoorzieningen van deze TV nu ik hem heb geupgrage van een 6000 naar een 7000.
Ik lees je ervaring wel als je e.e.a. hebt uitgetest.
hi!Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 06:42:
@ n00bs
Interessante links, bedankt hiervoor. Zo te lezen moet het dus ook mogelijk zijn om andere dan de WIS09 dongel te kunnen gebruiken. Helaas heb ik die niet omdat ik thuis zelf alleen maar Apple computers heb en daar zit overal WiFi in. Dus ik wacht jouw expiriment even af om te bezien of dat gaat werken. In principe maakt mij de dongel niet uit (WIS09 of een andere), het gaat mij erom of ik, als er een werkende dongel inzit, ook daadwerkelijk gebruik kan gaan maken van de netwerkvoorzieningen van deze TV nu ik hem heb geupgrage van een 6000 naar een 7000.
Ik lees je ervaring wel als je e.e.a. hebt uitgetest.
Ik ben op dit moment aan het orienteren voor een 6000 en heb al het e.e.a. hier gelezen.
Nu zag op deze site http://www.directsale.nl/...lq9puucbs5i6dd3nn15uqr7v7 staan dat de Samsung dongle gebruikt kan worden op de 7000 en 8000 serie. Dit las ik ook op enkele andere fora.
Echter las ik ergens op het forum dat als je de firmware upgrade doet, en in het menu kiest voor de 7000 series, de optie voor Internet TV en DLNA wordt ingeschakeld. Dit kan natuurlijk niet omdat de Ethernet aansluiting er niet is.
Nu is mijn theorie als volgt:
Als je dus de upgrade doet naar de 7000 serie, waarmee je dus de DLNA en Internet TV optie inschakelt, dan zou je dus gebruik kunnen maken van deze dongle toch? (even logisch nagedacht dan he
Dit is natuurlijk alleen maar een veronderstelling. Ik heb die tv nog niet en kan dat helaas niet testen maar ALS het werkt, dan heb ik mijn keuze gemaakt
Paulus de Ddoskabouter vs. de boze h4x
Verwijderd
Alvast bedankt
Verwijderd
Alleen Divx films lijkt hij versneld af te spelen, heeft iemand anders daar ook wat van gemerkt?
MKV bestanden werken wel prima overigens, en verder is het natuurlijk niets om echt over te klagen gezien de 6000 het officieel niet ondersteund, maar ik was gewoon nieuwsgierig naar anderen..
:D/-<
Verwijderd
Hoe speel jij MKV bestanden af, via je PC (via HDMI)?
Ik ga deze TV ook kopen en was namelijk van plan om dit ook zo te doen.
Of doe je dit ook via USB (externe harde schijf)?
Via een usb stick, maar dat kan niet 'out of the box', dan moet je dus een instelling wijzigen maar dat is zo gedaan. Ik heb een hdmi-dvi kabel onderweg nog voor m'n laptop, maar denk niet dat ik hem vaak nodig zal hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:46:
@ Semicolon,
Hoe speel jij MKV bestanden af, via je PC (via HDMI)?
Ik ga deze TV ook kopen en was namelijk van plan om dit ook zo te doen.
Of doe je dit ook via USB (externe harde schijf)?
Verwijderd
Bedankt. Bedoel je dat je hem moet omzetten naar een 7000 model? Of bedoel je een andere instelling (welke?)?.semicolon schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 08:46:
[...]
Via een usb stick, maar dat kan niet 'out of the box', dan moet je dus een instelling wijzigen maar dat is zo gedaan. Ik heb een hdmi-dvi kabel onderweg nog voor m'n laptop, maar denk niet dat ik hem vaak nodig zal hebben.
Verwijderd
En ik wou graag weten wat de beste settings zijn omdat het een fullhd, 100hertz, 3mil contrastratio heeft.
Ik ben nieuw hierbij en weet er verders niks van fullhd enzo. -_-"
Dit is de 1ste te die ik heb gekocht en de 1ste fullhd die ik aangezet het
Kan iemand me mischien vertellen wat de beste video en audio settings zijn hiervoor. Ik heb verders geen externe geluidsboxen of stereo installatie. (snap ik verders ook niks van
Via het service menu inderdaad gewoon instellen als 7000 serie, de rest wijst zich vanzelf.Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 08:52:
[...]
Bedankt. Bedoel je dat je hem moet omzetten naar een 7000 model? Of bedoel je een andere instelling (welke?)?.
Ik heb op mijn UE32B6000 met CN01 panel de volgende beeld instellingen:Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:28:
Ik heb pas een samsung lcd 32" 6000 series gekocht.
En ik wou graag weten wat de beste settings zijn omdat het een fullhd, 100hertz, 3mil contrastratio heeft.
Ik ben nieuw hierbij en weet er verders niks van fullhd enzo. -_-"
Dit is de 1ste te die ik heb gekocht en de 1ste fullhd die ik aangezet het![]()
Kan iemand me mischien vertellen wat de beste video en audio settings zijn hiervoor. Ik heb verders geen externe geluidsboxen of stereo installatie. (snap ik verders ook niks van)
- Beeld -
Mode: Film
Backlight: 3
Contrast : 90
Helderheid: 45
Scherpte: 15
Kleur: 45
Tint: 50/50
- Geavanceerde instellingen -
Zwarttinten: Uit
Dynamisch contrast: Uit
Gamma: -1
Kleurruimte
Rood: R50/G12/B0
Groen: R41/G50/B20
Blauw: R0/G15/B50
Geel: R50/G47/B16
Cyan: R25/G41/B40
Magenta: R50/G22/B65
Witbalans
R-Basis: 23
G-Basis: 23
B-Basis: 19
R-Niveau: 30
G-Niveau: 25
B-Niveau: 19
Huidkleur: -5
Randverbetering: Aan
xvYCC: -
- Afbeelding opties -
Kleur tint: Warm2
Afmet.: 16:9
Schermmodus
Dig. ruisfilter: Auto
HDMI-zwartniveau: Laag
Filmmodus: Auto2
100Hz Motion Plus
Wazigheidsverm. 10
Trilvermindering 4
Verder is de CE DIMMING uitgeschakeld in het service menu
Geeft bij mij een erg mooi beeld.
Instellingen heb ik gevonden op een duits-forum. Ze zijn van iemand die zijn TV had laten calibreren.
Sinds een tijdje trotse bezitter van een UE46B6000. Laatste revisie firmware (versie 6 meen ik? In ieder geval 3 weken geleden van de Samsung site gehaald) staat er op. TV staat in "6000 modus", ik heb USB-mediamogelijkheden vooralsnog niet nodig. Verder natuurlijk volop aan het experimenteren.
Gaandeweg heb ik 3 brandende vragen gekregen.
1) Op HDMI 1 zit een Samsung digitale Ziggo ontvanger (STB) en op HDMI 2 een Sony PlayStation 3 (STC). Als de TV én de Ziggo ontvanger uit staan en ik zet de PS3 aan, schakelt de TV netjes in. Ik krijg enkele seconden beeld van de PS3, maar daarna gaat de TV de ingangen afscannen en stopt na enige tijd op HDMI 1 met de mededeling "no signal". Ik moet dan met de afstandbedieining van de TV handmatig source HDMI2 kiezen om naar de PS3 te kunnen kijken. Omdraaien van HDMI 1 en 2 biedt geen soelaas; hoe los ik dit op?
2) Vanuit de PS3 gaat een HDMI-kabel naar de TV en vanuit de TV een optische kabel naar mijn home cinema set. Als ik een game speel op de PS3 heb ik perfect Dolby DTS geluid. Maar als ik een DVD of BD op de PS3 af speel, krijg ik dit niet voor elkaar. Heb natuurlijk al met settings van zowel de PS3 als die in het menu van de DVD/BD gespeeld, maar het lukt me niet. Ik begin te vermoeden dat er een copyright protection in de weg zit (DTS vanuit HDMI wordt wellicht niet doorgezet op OPT OUT van de TV?) maar het kan ook zijn dat er een basisinstelling op de PS3 niet goed staat (alhoewel ik er veel heb geprobeerd). Op de home cinema set kan ik in ieder geval NIETS instellen op dat gebied, dus daar zal de oplossing niet vandaan komen. Wie kent dit probleem en heeft er de oplossing voor?
3) Voor games van de PS3 staat de HDMI 2 (natuurlijk) in game mode. Maar via de PS3 wil ik dus, zeker als probleem 2) wordt opgelost, ook DVD/BD kijken. Het lijkt mij beter om dan een aantal beeldverbeteringsopties in te schakelen. Is dat zo en zo ja, is er een handige manier om snel te switchen tussen deze 2 modi?
Alvast super bedankt voor jullie hulp en input!
Nog een maandje en dan trekken we er in.
Dan moet er natuurlijk nog een TV gekocht worden (wonen beide nog thuis) en daar zit ik nu enorm te twijfelen.
Vorig jaar heb ik me verdiept in de verschillen tussen LCD en Plasma omdat m'n ouders een andere tv wilden.
Uiteindelijk viel de keus op een FullHD Panasonic plasma (42PZ80E) 107cm.
Echter nu is er tegenwoordig ook LED beschikbaar en ook betaalbaar en dat maakt het net even wat lastiger.
Ik wil graag weer een plasma, omdat ik er van overtuigd ben dat de beeldkwaliteit nog altijd beter is dan een LCD of LED. M'n vriendin wil graag een LED omdat die zo lekker dun is en haar oog is gevallen op de UE37B6000. (in een foldertje van de lokale tv-boer hier, 960 euro)
Ten eerste 94cm, naar mijn idee te klein (4,5m kijkafstand), maar er is ook een groter formaat verkrijgbaar meen ik.
Echter dan nog kom ik er niet uit. Plasma vs LED.
Iemand die de onzekerheid weg kan nemen, om het budget van rond de 1000 (900 of 1100 is ook goed) euro goed te besteden?
De vraag is natuurlijk wat je ermee wilt doen? gaat het om analoge TV, digitale TV, Mediacenter, XBox etc wat erop aangesloten gaat worden...
Eenduidig antwoord lijkt mij vrij lastig, energielasten wel of niet belangrijk? Als die TV veel aanstaat en je neemt Plasma, kan je net zo goed die aanschafprijs leggen + verschil in energielasten tov een duurdere LED LCD TV.
Het gaat straks om het UPC-pakket, met of zonder HD.n00bs schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:32:
960 Euro? dat is behoorlijk veel
De vraag is natuurlijk wat je ermee wilt doen? gaat het om analoge TV, digitale TV, Mediacenter, XBox etc wat erop aangesloten gaat worden...
Eenduidig antwoord lijkt mij vrij lastig, energielasten wel of niet belangrijk? Als die TV veel aanstaat en je neemt Plasma, kan je net zo goed die aanschafprijs leggen + verschil in energielasten tov een duurdere LED LCD TV.
Thuis kijken we dus op een FullHD plasma, met Canal Digital HD-pakket. Geweldig
Maargoed.
De eisen:
102 tot 107cm
plasma of led
FullHD
aantal aansluitingen (paar hdmi etc..)
internetaansluiting liefst wireless
beetje strak design
Wat ik van hdtvnieuws.nl begreep, is dat de nieuwe panasonic plasma G15 serie, veel minder verbruiken.
Dus hoe groot het verschil dan is is even de vraag.
De energiekosten maak ik me niet echt druk om, het moet gewoon goed zijn.
Ik kom nu uit op de B7000 serie in 40 inch.
Voordeel tov de 6000 is de wireless internetaansluiting, usb etc?
De panasonic G15 serie (42 inch) heeft ook een internetaansluiting, maar niet draadloos

Deze is overigens ook slechts 5cm dik, tegenover de led met 2,6cm?
Lastig lastig..
Ja, die zat er bij mijn 32 inch versie gewoon bij. Een verloopje met scart aansluiting en een tulp aansluiting. Mijn "oude" dvd recorder zit aan de ene en de WII zit aan de andere.Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:40:
Ik heb een redelijk oude home cinema set (tulp aansluitingen) bestaat er een converter zodat ik deze wel op de tv kan aansluiten?
Een externe dvd/cd speler via de USB poort werkt overigens niet, ik had het ook niet echt verwacht maar was nieuwsgierig genoeg om het eens te proberen
Overigens krijg ik met de laatste FW nog steeds meldingen dat het beeld vervormd is vanwege problemen oid met de CI+ kaart. Wanneer je dan op Enter drukt of andere zender, dan is het beeld gewoon goed.
Verwijderd
4 dagen oude UE32B6000 ondersteunt mijn ziggo kaart niet.
Op het scherm staat dan 'niet voorbereid"
kan ik met firmware of andere instellingen dit probleem oplossen?
Het vervormen heb ik niet, ik heb mijn firmware (nog) niet geupdate sinds ik mijn TV heb. In principe ook niet van plan op dit moment, alles lijkt prima te werken dus ik zie t nut er dan ook niet van in.n00bs schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:10:
Hoe kan je zien hoe sterk het signaal is?
Overigens krijg ik met de laatste FW nog steeds meldingen dat het beeld vervormd is vanwege problemen oid met de CI+ kaart. Wanneer je dan op Enter drukt of andere zender, dan is het beeld gewoon goed.
Het signaal is idd lastig te vinden, maar ik vond het zo;
menu > "Help" onderaan > Self Diagnosis > Signal Information
De verkoper vertelde mij dat er inderdaad verschillende modellen schijnen te zijn die niet ondersteund worden, het had iets met het serienummer te maken waar je dat aan kon herkennen ik weet alleen niet meer precies wat het was..Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:45:
Ik weet niet of er al iemand eerder naar heeft gevraagd maar mijn
Dit klopt helaas.. Ik had in eerste instantie ook een UE46B6000 net nieuw gekocht van de verkeerde versie. Je kan zien of je tv geschikt is aan het laatste deel van de artikelcode, daar moet de letterreeks VPXXN in voorkomen. Qua uiterlijk ed zit er geen verschil tussen beide varianten. Je kan een ongeschikte tv niet via een firmware update bijwerken tot een wel ondersteund type, ik heb de mijne dan ook omgeruild voor een UE46B6000 van het goede type. Heel goed opletten in de winkel dus helaas.. Nu met t juiste type werkt t in een keer als een zonnetje overigens.Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:45:
Ik weet niet of er al iemand eerder naar heeft gevraagd maar mijn
Verwijderd
Nog een vraagje:
Is het de moeite om te updaten? Ik heb een mediaplayer, dus usb opties lijkt me niet zo boeiend. Weet niet of er nog meer verbeteringen in zitten? Als er nu verbeteringen qua CI+ zijn, moet ik er wel aan geloven natuurlijk. Ben alleen een beetje huiverig met updates van Samsung, aangezien ik mijn home cinema set heb gesloopt door een update!
Houd wel rekening dat alle settings weer default staan, dus je moet alles opnieuw instellen. Ook niet vergeten dat standaard de analoge en digitale tuner aanstaan, wat zeer irritant is
Verwijderd
Wat bedoel je precies met de analoge en digitale tuner die standaard aanstaat?
Ik denk dat ik de update uitvoer, zodra ik de CI+ binnen heb (morgen hopelijk). Dan kan ik met een fresh start beginnen.
Ik weet het even niet nu uit mijn hoofd, maar ergens heb je in het menu de optie om de tuner in te stellen. Daar kan je instellen dat je alleen de digitale tuner wilt gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:11:
Thnx. Als het een beter beeld geeft, is de keuze inderdaad makkelijk gemaakt! Die settings heb ik allemaal uit een review van tweakers overgenomen, dus dat moet snel weer te vinden zijn. Maar goed dat je het zegt.
Wat bedoel je precies met de analoge en digitale tuner die standaard aanstaat?
Ik denk dat ik de update uitvoer, zodra ik de CI+ binnen heb (morgen hopelijk). Dan kan ik met een fresh start beginnen.
Ook vreemd dat zo een TV niet standaard op 16:9 ingesteld staat... waardoor als je even niet oplet de zenders in 4:3 ziet

Ik zou absoluut op Samygo letten:n00bs schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:16:
Ik kan mij niet voorstellen dat je enkel een Samsung dongle kan gebruiken, misschien is dat ook weer kwestie van een "bitje omzetten" in het service menu.
Zie ook hier over het gebruik van andere dongles: http://sourceforge.net/ap...go/viewtopic.php?f=3&t=14
http://samygo.sourceforge.net/
download: http://sourceforge.net/projects/samygo/
Ik zou ook dit af en toe in de gaten houden: http://www.avforums.com/f...6000-7000-possible-5.html
Vermoed dat er wel een FW patch gaat komen voor ondersteuning andere WiFi Dongles... belachelijk van Samsung enkel hun "eigen" dongle te ondersteunen en daar 50-60 Euro voor te vragen, terwijl die dingen 10 Euro waard zijn.
http://twitter.com/SamyGOProject
SamyGO Captured first video from DVB-C tuner via Debug menu of TV. Planning write a PVR Application soon.
Mij nooit onmogelijk geleken om TV opnames te maken met je SAMSUNG LExxB650.
Alleen de platenbazen willen dit niet, of SAMSUNG rekt marketing technisch de mogelijkheden uit van de verkoop. Vermoedt dat laatste.
Als ik de PS3 of Xbox360 gebruik op de 46B6000 komen de kleuren een stuk beter over (verschil is duidelijk met het streamen van een film via de PC -> PS3 -> tv en direct van de PC naar de tv. Kwa instellingen heb ik zowat al het mogelijke al geprobeerd, maar helaas, tevergeefs. En aan de pc kan het niet liggen, want die geeft op de andere tv dus wel goed beeld...
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Verwijderd
Ik ben sinds gister de trotse eigenaar van een Samsung UE32B6000.
Op dit moment nog met KPN Digitenne, maar er word aan gewerkt om dit via Ziggo te laten gaan.
Als ik een Playstation spel erop speel, merk ik dat het beeld veel sneller is, evenals de reactiesnelheid.
Maar ook merk ik dat kleuren soms wat door elkaar heen lopen.
Misschien heeft het met de instellingen te maken.
Wat zijn de beste instellingen qua beeld van de tv voor het spelen van Playstation spellen?
Ik heb al wat instellingen van de gewone tv hiervandaan gehaald.
Een optische kabel vanuit mijn tv, naar mijn versterker voor geluid van de Playstation/Blu-ray speler, geeft dat mooier geluid dan dat ik een scart aansluiting daar tussen aansluit?
Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.
Helaas valt het goede niet te regelen (het kom er nog onnatuurlijker uit te zien), en met mijn samsung LE32B550 is het nagenoeg in 1 keer goed (even frummelen met de instellingen van de tv, maar dan is het (voor mijn doen) perfect genoeg)Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:16:
Probleem met fletse kleuren heb ik ook gehad (GT8600) In de driver kan je per scherm aangeven wat de kleuren moeten zijn. Weet niet op dat je bij een 3870 ook kan doen.
[ Voor 59% gewijzigd door TFDev op 29-01-2010 00:41 ]
Verwijderd
last van grijze waas met HDMI aansluitingen: instelling HDMI Black Level: laag
Verwijderd
En op 1 tv wil ik Ziggo Digitale tv via de CI+ module op de UE32B6000.
Heeft dat zin?
Of word het beeld dan zo verzwakt dat het eigenlijk niks uit maakt?
XBL/PSN Gamertag : LokiNL#1132
nop, ik zou die firmware update doen en het aankijken. Als dat het ook niet oplost, garantie raadplegen. Meet eventueel eens de spanning op de groep op het moment van uitvallen.Def87 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:39:
Ik heb sinds een aantal weken nu de UE40B6000. Maar ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat de TV zomaar uitviel en totaal niet meer reageerde. Aanzetten via de TV zelf of via de afstandsbediening lukt dan zelfs niet meer. TV van de stroom afhalen lostte dit 2 weken geleden op. Ik dacht eerst dat het aan mijn verlengsnoer lag en heb de TV op een ander stopcontact aangesloten. Maar nu gebeurde het weer en moest ik de TV meerdere malen van de stroom afhalen voordat hij weer reageerde. Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt?
Pas op, als je een FW update doet en het apparaat valt DAN uit, dan is het helemaal afgelopen...n00bs schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:09:
[...]
nop, ik zou die firmware update doen en het aankijken. Als dat het ook niet oplost, garantie raadplegen. Meet eventueel eens de spanning op de groep op het moment van uitvallen.
Ik zou er gewoon meteen mee terug gaan, want dit klinkt niet goed.
Alleen inderdaad even de netspanning checken...
Die melding heb ik altijd als ik het toestel aan zet. Pakweg 5 sec later gaat het vanzelf weg (en dan soms nog een paar sec wat verstoord beeld). Lijkt erop dat de decoder dan nog niet helemaal sync loopt ofzo.n00bs schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:10:
Hoe kan je zien hoe sterk het signaal is?
Bij wisselen van zenders heb ik het niet, puur alleen direct na aanzetten even.
Verwijderd
Bij de BCC raadde ze het me af om digitale tv te nemen als je achter splitters zit.semicolon schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:10:
Ik heb gisteren een CI+ kaart (Ziggo) in m'n 32" 6000 serie gestopt, prachtig beeld. Ik heb de tv nu een paar dagen en had tot gisteren analoog (achter een lange kabel en 2 splitters), maar heb met de CI+ kaart 80% signaal - en mooi dat het is! Maar vooral ook ideaal dat ik geen extra decoder nodig heb, en dat zorgt ervoor dat ik al m'n HDMI poorten voor andere apparatuur kan gebruiken. Als ik nu toch andere apparatuur had..
Een externe dvd/cd speler via de USB poort werkt overigens niet, ik had het ook niet echt verwacht maar was nieuwsgierig genoeg om het eens te proberen
Omdat het beeld dan niks beter zou worden.
Maar daar is dus niks van waar?
Verwijderd
Hiervoor had ik een plasma en zweerde steeds bij de zwartwaarden van plasma totdat ik dit toestel zag. Was gelijk om en scheelt behoorlijk in de energie rekening. Ik ben erg onder de indruk van de zwartwaarden uit dit kastje en met CI+ van Ziggo ook eindelijk af van het gehannes met meerdere afstandsbedieningen.
Om de beeldkwaliteit echt mooi te krijgen raad ik iedereen deze settings aan. Het verschil is groot ten opzichte van de standaard waarden: http://www.hdtvtest.co.uk...-settings-20090522149.htm
Trouwens goeie service van de Media Markt. Had een week voor de 19% BTW cash back actie de tv daar gekocht en ze deden gisteren helemaal niet moeilijk, kreeg gelijk cash terug. Echt top service!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 22:59 ]
Verwijderd
Gedeeltelijk is het waar, splitters verzwakken het signaal. En bij digitale tv is het van of je hebt perfect beeld of helemaal geen beeld, een tussenweg is er niet zoals bij analoog.Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:08:
[...]
Bij de BCC raadde ze het me af om digitale tv te nemen als je achter splitters zit.
Omdat het beeld dan niks beter zou worden.
Maar daar is dus niks van waar?
Goede kwaliteit kabels en splitters (kabelkeur) en uitproberen. Want je bent ook afhankelijk hoe goed de signaalsterkte is uit het aansluitpunt in je huis van de kabelaar.
Ik heb sinds een paar dagen wel het gevoel dat er iets niet klopt, want Nederland 1 HD en Nederland 2 HD lijkt hij helemaal niet goed te weergeven sinds ik m'n TV een paar meter verschoven heb (paars beeld, veel gestotter met geluid) maar alle andere kanalen doen het wel prima.Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 23:17:
[...]
Gedeeltelijk is het waar, splitters verzwakken het signaal. En bij digitale tv is het van of je hebt perfect beeld of helemaal geen beeld, een tussenweg is er niet zoals bij analoog.
Goede kwaliteit kabels en splitters (kabelkeur) en uitproberen. Want je bent ook afhankelijk hoe goed de signaalsterkte is uit het aansluitpunt in je huis van de kabelaar.
Onze coax bekabeling met de 2 splitters et al. is inmiddels meer dan 5 jaar oud dus niet de beste kwaliteit kabels enzo, en ik had vroeger een versterkertje ertussen maar als ik die nu aansluit heb ik 0 digitale kanalen op m'n TV. Maar waarschijnlijk hebben we gewoon een heel goed signaal dan.
Ik zou verwachten dat je toch minstens 1 splitter wel kunt gebruiken in een normaal huis, Ziggo biedt tenslotte ook tot 3 smartcards aan op een abbo, daar heb je niets aan als je maar 1 tv kan aansluiten.. natuurlijk is dat geen garantie
Verwijderd
Kan ik niet gewoon alles door een Ziggo monteur laten aanleggen?Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 23:17:
[...]
Gedeeltelijk is het waar, splitters verzwakken het signaal. En bij digitale tv is het van of je hebt perfect beeld of helemaal geen beeld, een tussenweg is er niet zoals bij analoog.
Dan heb ik toch wel de garantie dat alles werkt?