Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakota85
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 21:46
Zucht, ik heb denk ik iets stoms gedaan in het servicemenu. Ik heb de settings gereset naar factory settings. De tv wil vervolgens opnieuw opstarten, maar hij blijft dit doet en gaat niet daadwerkelijk aan. Een soort loop zeg maar. Wat moet ik doen?:( Ik heb een Samsung 32' 7090 met de 2006 firmware.

[ Voor 9% gewijzigd door dakota85 op 09-12-2009 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

dakota85 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 01:31:
Ik heb een korte vraag: hoe kan ik het witte licht aan d voorkant van mijn 7020 uitzetten? Ik vind het soms redelijk storend namelijk.
Kan in het (gewone) menu uitgeschakeld worden. Staat in je handleiding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dakota85 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 02:10:
Zucht, ik heb denk ik iets stoms gedaan in het servicemenu. Ik heb de settings gereset naar factory settings. De tv wil vervolgens opnieuw opstarten, maar hij blijft dit doet en gaat niet daadwerkelijk aan. Een soort loop zeg maar. Wat moet ik doen?:( Ik heb een Samsung 32' 7090 met de 2006 firmware.
Terug de toets combinatie van het service menu ingeven en terugzetten wat je wijzigde (heb je toch nota van genomen?)
Anders probeer een firmware update en kies om terug te gaan naar de oudere versie aanwezig in het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakota85
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:41:
[...]

Terug de toets combinatie van het service menu ingeven en terugzetten wat je wijzigde (heb je toch nota van genomen?)
Anders probeer een firmware update en kies om terug te gaan naar de oudere versie aanwezig in het toestel?
Dat heb ik geprobeerd, maar het beeld wil niet meer aan. Hij blijft opnieuw opstarten en het beeld blijft zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
mischien gekke vraag maar ik kan op min 7020 geen game mode vinden?
kijk ik er overheen ? taal staat op nederlands

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:55
Spel modus moet je zoeken. Is te vinden onder Afbeeldingsinstellingen.
Zal ff kijken op mn tv :)
// Ik kan hem nu ook niet meer vinden 8)7
Al in de handleiding gekeken?

[ Voor 29% gewijzigd door Pino112 op 09-12-2009 17:23 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Nou ik heb even gezocht ik dacht dat het bij filmmodus enzo stond maar ik denk dat het onder:

Plug & Play
Algemeen > spelmodus moet kijken.
Algemeen
Spelmodus → Uit / Aan

volgens manual van samsung.
alvast bedankt voor meedenken pino112 !

ben nu thuis en ps3 op spelmodus :) zo even naar hdtv zoeken voor juiste calibraties.
:)

[ Voor 18% gewijzigd door Phyt_ op 09-12-2009 18:32 ]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 18:03
Ricardo87 schreef op zondag 06 december 2009 @ 23:43:
[...]

Heeft iemand hier nog antwoord op? :>
Ja volledig scherm zonder overscan.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Pino112
Weet iemand of de 7020 een BluRay ISO kan afspelen?
Heb momenteel geen usb-sticks om het uit te proberen..

• Phyt_
durf het niet te zetten pino
mischien hier meer response is voor alle series namelijk.

[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14

• Pino112
Jah klopt, vind het stom dat dit alleen een topic is voor de 6000 serie.
Moet ik dan ook maar een topic maken voor de 7000 en 8000 series? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenvdpol
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-07 09:24
Nou ik heb antwoord, ze gaan niks doen!

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw telefonisch contact met ons Contact Centre op 04-12-09, waarin u aangeeft het niet eens te zijn met de conclusie van het reparatiecentrum met betrekking tot het door u gesignaleerde probleem met uw televisie, kunnen wij u het volgende mededelen.
Uit navraag bij het door Samsung erkende reparatiecentrum Selectro Service B.V. is gebleken, dat uw toestel grondig is onderzocht en getest. Er is hierbij geen afwijking van de specificaties aangetroffen.
Er is technisch gezien niets mis met het toestel. Het toestel hoeft dus niet gerepareerd te worden. Er is daarom ook geen grond voor een eventuele omruiling of creditering van het toestel.
Indien het toestel desondanks niet aan uw verwachtingen voldoet, verwijzen wij u voor een eventuele oplossing naar de dealer, waar u het toestel heeft gekocht.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Centre op het nummer 0900 – SAMSUNG (7267864). Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Kind regards / Met vriendelijke groet,

Mevr. Ayat Hassan
Contact Centre - Customer Relations Representative

Heb weer terug gebeld want het geknipper is echt idioot.
Volgende week nemen ze contact met me op, so far niet echt onder de indruk van de support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Pino112 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:28:
Ik heb een vraagje over het aansluiten van mijn Medion Home Cinema Set op de UE40B7020.
De Medion heeft 2 tulpuitgangen, geen optisch oid.
Bij mijn vorige TV kon ik een kabel (waar aan beide kanten tulpstekkers zitten) rechtstreeks aansluiten op de TV.
Nu lukt dat niet.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
* Aangesloten op de tv in AV-in-ingang dmv de gele verloopstekker (Video, Audio Wit en Audio Rechts). TV ingesteld op 'TV-luidspreker' en 'Externe luidspreker'. Werkt geen van beiden.
* Ook op de tv in AV-in-ingang aangesloten, maar dan met een Tulp naar 3.5mm kabel. TV ingesteld op 'TV-luidspreker' en 'Externe luidspreker'. Werkt geen van beiden.
* Aangesloten op DVI dmv een Tulp naar 3.5mm kabel. TV ingesteld op 'TV-luidspreker' en 'Externe luidspreker'. Werkt geen van beiden.

Weten jullie een andere manier waarop ik het wel werkend krijg?
Heeft iemand nog enig idee? Ook voor het afspelen van bestanden vanaf USB-sticks enz vind ik het prettig als ik een beetje mooi geluid heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

Pino112 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:50:
Weet iemand of de 7020 een BluRay ISO kan afspelen?
Heb momenteel geen usb-sticks om het uit te proberen..
Ga er maar niet vanuit, voor het afspelen van bluray is behoorlijk wat processorkracht nodig. Het zou me zeer verbazen als dat aanwezig is in de 7020.
Het enige verschil tussen de 6000 en de 7020 is een netwerkaansluiting en een simpele ingebouwde mediaplayer, ik zou er niet teveel van verwachten. Heb er zelf voor gekozen om de 6000 te nemen en op termijn voor het prijsverschil een degelijke mediaplayer aan te te schaffen.
Pino112 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:30:
[...]

Heeft iemand nog enig idee? Ook voor het afspelen van bestanden vanaf USB-sticks enz vind ik het prettig als ik een beetje mooi geluid heb :)
Als ik het zo lees dan heb je 3 manieren geprobeerd om geluid uit je ingang van je tv te halen?
De enige uitgangen die er zijn zijn optical out en via de scart uit.
(of bedoel je de SCART met "AV-ingang"?)

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-12-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:47:
[...]

Als ik het zo lees dan heb je 3 manieren geprobeerd om geluid uit je ingang van je tv te halen?
De enige uitgangen die er zijn zijn optical out en via de scart uit.
(of bedoel je de SCART met "AV-ingang"?)
Ohja, nu je het zegt 8)7
Dat moet idd uitgang zijn. :)
De SCART heb ik al ingebruik, en mn Home Cinema Set heeft geen optical ingang.
Bestaat er een Optical -> RCA kabel? En zou dat dan ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino112 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:57:[...]De SCART heb ik al ingebruik, en mn Home Cinema Set heeft geen optical ingang.
Bestaat er een Optical -> RCA kabel? En zou dat dan ook werken?
scart schakelaar met meerdere uitgangen, kan je vermoedelijk vinden in de lokale electronica shop?
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/SCART_37.JPGgewoon gebruiken:
Flat screen > scart kabel > schakelaar > scart kabel > gebruikt toestel
rca naar Home Cinema Set, misschien vindt je nog eenvoudiger met audio rca out?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
edit: chips, het led topic van samsung :)

[ Voor 91% gewijzigd door RickV. op 12-12-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenvdpol
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-07 09:24
zie hier een voorbeeld filmpje van het knipper effect

youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=qYrLYoVH6Vw
of download:
http://dl.dropbox.com/u/2770362/00006.mp4

De foto van het grijze vlak waarbij dit het best zichtbaar is nog eens:
http://www.box.net/shared/d83pzy3i6f

is hier iets gruwelijk mis of niet?
jurgenvdpol schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:42:
Nou ik heb antwoord, ze gaan niks doen!

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw telefonisch contact met ons Contact Centre op 04-12-09, waarin u aangeeft het niet eens te zijn met de conclusie van het reparatiecentrum met betrekking tot het door u gesignaleerde probleem met uw televisie, kunnen wij u het volgende mededelen.
Uit navraag bij het door Samsung erkende reparatiecentrum Selectro Service B.V. is gebleken, dat uw toestel grondig is onderzocht en getest. Er is hierbij geen afwijking van de specificaties aangetroffen.
Er is technisch gezien niets mis met het toestel. Het toestel hoeft dus niet gerepareerd te worden. Er is daarom ook geen grond voor een eventuele omruiling of creditering van het toestel.
Indien het toestel desondanks niet aan uw verwachtingen voldoet, verwijzen wij u voor een eventuele oplossing naar de dealer, waar u het toestel heeft gekocht.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Centre op het nummer 0900 – SAMSUNG (7267864). Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Kind regards / Met vriendelijke groet,

Mevr. Ayat Hassan
Contact Centre - Customer Relations Representative

Heb weer terug gebeld want het geknipper is echt idioot.
Volgende week nemen ze contact met me op, so far niet echt onder de indruk van de support!

[ Voor 63% gewijzigd door jurgenvdpol op 13-12-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Dat lijkt me niet helemaal te kloppen nee.
Ik zal het zsm ook even proberen in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakota85
Ik heb onlangs een Onkyo HTX-22HD setje gekocht voor bij mijn 7020. Ik krijg het geluid echter niet aan de praat. Als ik in het menu externe speakers selecteer hoor ik geen geluid door mijn Onkyo speakers. Misschien heb ik het setje verkeerd aangesloten? Van de manual word ik niet veel wijzer. Ik heb het setje nu via een hdmi-kabel aangesloten. Iemand een idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

dakota85 schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:53:
Ik heb onlangs een Onkyo HTX-22HD setje gekocht voor bij mijn 7020. Ik krijg het geluid echter niet aan de praat. Als ik in het menu externe speakers selecteer hoor ik geen geluid door mijn Onkyo speakers. Misschien heb ik het setje verkeerd aangesloten? Van de manual word ik niet veel wijzer. Ik heb het setje nu via een hdmi-kabel aangesloten. Iemand een idee wat ik fout doe?
Ja, verkeerde kabel. Naar mijn weten zijn alle HDMI poorten op de 7020 HDMI-IN poorten, dus die zenden geen geluid uit, maar kunnen alleen geluid ontvangen (en beeld uiteraard).
Je 'moet' ff een optische (toslink) kabel pakken en deze aansluiten op je 7020 en Onkyo setje.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

dakota85 schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:53:
Ja, HDMI is een INgang, dus daar ga je geen geluid UIT krijgen. Je moet de optical OUT hebben en die op je versterker aansluiten.
Of je doelt op de HDMI kabel van je settop box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakota85
Bedankt! Met de optical out werkt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Hallo mede Samsung Led bezitters. Sinds 14 dagen hangt er een UE46B6000 als een schilderij aan mijn muur. Prachtige TV dat is één ding wat zeker is. Alleen nu ontdekte ik een vaste pixel in het scherm. Weet iemand wat de policy van Samsung is hier omtrent voor deze TV's?

Ik heb nog een vraag. Ik gebruik de CI+ module voor Ziggo. Werkt in principe prima, alleen start de TV altijd op met het CI+ authenticatie scherm om vervolgens dit als OK af te vinken. Soms zie ik dan nog even de melding "vervormd beeld" (of zoiets). Is dit de normale opstart procedure voor deze TV?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scon schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:01:
Hallo mede Samsung Led bezitters. Sinds 14 dagen hangt er een UE46B6000 als een schilderij aan mijn muur. Prachtige TV dat is één ding wat zeker is. Alleen nu ontdekte ik een vaste pixel in het scherm. Weet iemand wat de policy van Samsung is hier omtrent voor deze TV's?

Ik heb nog een vraag. Ik gebruik de CI+ module voor Ziggo. Werkt in principe prima, alleen start de TV altijd op met het CI+ authenticatie scherm om vervolgens dit als OK af te vinken. Soms zie ik dan nog even de melding "vervormd beeld" (of zoiets). Is dit de normale opstart procedure voor deze TV?

Thanks.
Mmmm, defecte pixel. Heb ik niet. Misschien ruilen? Je hebt er recht op (binnen 8 dagen!. en wel ZONDER reden noemen. De verkoper moet hem dan ruilen of geld teruggeven, wel zonder reden of weigering. :)

Wat CI+ betreft heb ik ook. Alles duurt maar 5 sec bij elkaar (bij zichtbaar op TV). Het ligt aan Ziggo, volgens mij. TV heeft decrypt-keys nodig om vervormde beeld te kunnen decoderen.

Losse decoder heeft deze vertraging niet, maar goede pluspunt: TV verbruikt 0,1 watt standby. Losse decoder vast minstens 10 watt standby! Dus wat maakt 5 sec maar uit, als je urenlang ernaar kunt kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
Okay, dus de melding is normaal. Dank voor je reactie.

Waar ik ook tegenaan loop zijn schokkerige beelden. Ik ben er al achter dat het te maken heeft met 100hz instelling. Als ik die uitzet dan loopt het vloeiend, maar ja daar koop je zo'n tv niet voor natuurlijk.

Het vreemde is dat het de ene keer wel en de andere keer niet voorkomt bij zowel normale TV uitzendingen als full HD 1080P content van mijn WD TV.

Ik heb gisteren de nieuwste sofwareversie erop gezet, maar dat maakte helaas niet uit. Ik heb lang gezocht op internet maar ik heb geen andere oplossing kunnen vinden dan de 100Hz uit te zetten, wat ik in principe geen fijne oplossing vindt.

Iemand nog ideeën daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:25
Op welke instellingen heb je de 100Hertz techniek staan? Ik heb het namelijk op 8/5 staan, en heb zelden problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamsungPeetje
  • Laatst online: 29-06-2023
dakota85: Ik neem aan dat je probleem verholpen is?

" dakota85 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 02:10:
Zucht, ik heb denk ik iets stoms gedaan in het servicemenu. Ik heb de settings gereset naar factory settings. De tv wil vervolgens opnieuw opstarten, maar hij blijft dit doet en gaat niet daadwerkelijk aan. Een soort loop zeg maar. Wat moet ik doen?:( Ik heb een Samsung 32' 7090 met de 2006 firmware."

Wat heb je gedaan om bovenstaand probleem op te lossen.

Heb namelijk exact hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
MrLeeeet schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:38:
[...]

Op welke instellingen heb je de 100Hertz techniek staan? Ik heb het namelijk op 8/5 staan, en heb zelden problemen.
In iedergeval niet op die instelling. Ik zal die eens proberen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiwema
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 19:32
Zou iemand mij ook een uitweg kunnen bieden aan een snellere zaptijd instelling voor mijn nwe LE32B550 met ziggo????
alvast ontzettend bedankt,
ook namens 2 andere bezitters op dit forum. :)
Wij komen niet in het menu wat door anderen, verteld word????
Waar moeten wij het zoeken????
please hellup

Wij zetten hem op ned 1.
Zetten het toestel uit.
halen de insteek module eruit
Starten de tv volgens de manier om in het menu te komen
Dat lukt, maar geavanceerd is niet beschikbaar??????????
Control is te kiezen, maar staat daar ook de info in die ik zoek om de zaptijd drastisch te verkorten????

bvd

Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Harry,

als je op geavanceerd staat moet je 4x op 0 drukken, is de code (0000) om er in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we hebben onlangs ook een samsung plasma aangekocht(ps42)en een home cinema(super national)erbij.alles werkt perfect maar enkel als we een dvd film willen bekijken dan staat de tekst helemaal te laag en kun je er niks van maken.in de inleiding dan met films die op komst zijn hebben we dan wel weer mooi onderschrift.eens de film begint is dit zo ergerlijk en omdat ik al alles geprobeerd heb.dan begint gans die cinema opnieuw.zou dat aan die dvd's liggen,aan die home cinema of de tv zelf?alle toebehorende kabels zijn erbij en aangesloten.alvast bedankt.pat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

RAF1 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 08:38:
Harry,

als je op geavanceerd staat moet je 4x op 0 drukken, is de code (0000) om er in te komen.
Zaptijd verkorten in combinatie met een smartcard? nog nooit van gehoord.
Wel op de oude televisies met analoge tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Voor de mensen met de factory settings problemen:

Mogelijk dat het helpt om een rs232 kabel aan te sluiten en kijken wat hij uitgeeft? Mogelijk dat je hem er zo uit kan krijgen?

• dakota85
SamsungPeetje schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:29:
dakota85: Ik neem aan dat je probleem verholpen is?

" dakota85 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 02:10:
Zucht, ik heb denk ik iets stoms gedaan in het servicemenu. Ik heb de settings gereset naar factory settings. De tv wil vervolgens opnieuw opstarten, maar hij blijft dit doet en gaat niet daadwerkelijk aan. Een soort loop zeg maar. Wat moet ik doen?:( Ik heb een Samsung 32' 7090 met de 2006 firmware."

Wat heb je gedaan om bovenstaand probleem op te lossen.

Heb namelijk exact hetzelfde probleem.
Ik heb een nieuwe tv gekregen. Alles wees op een probleem met de voeding. Dat zou dan toevallig samengevallen zijn met de wijzigingen in het servicemenu. Of het klopt geen idee! Het is iig iets wat een reparatie vereist, ongeacht of het een soft- of hardware probleem is.

[ Voor 5% gewijzigd door dakota85 op 17-12-2009 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders hebben onlangs een Samsung UE37B6000 besteld icm een Bose 321 GS systeem. Is het mogelijk het geluid van de TV via een optische kabel over de luidsprekers van het Bose systeem te laten afspelen (en de interne luidsprekers uit te schakelen)? Of kan dit alleen via tulp (stereo)?

Tevens viel het mij op dat de TV in de winkel een grijze rand had (en dus NIET de rode), ik twijfel eraan of het dan wel het juiste typenummer is. Toch beweerde de verkoper dat het om de UE37B6000 ging. Er is een nieuwe voor ons besteld (het was de laatste / demo) maar ik wacht met grote spanning af of de nieuw geleverde idd een grijze rand heeft ipv een rode. Weet iemand van jullie toevallig of er van hetzelfde typenummer verschillende kleuren in omloop zijn? De winkel waar we de deal hebben gesloten is EXPERT, zij hebben de TV ook in de folder staan met het zilver / grijs randje met het typenummer zoals beschreven. Enfin, we wachten af ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 20:58:
Mijn ouders hebben onlangs een Samsung UE37B6000 besteld icm een Bose 321 GS systeem. Is het mogelijk het geluid van de TV via een optische kabel over de luidsprekers van het Bose systeem te laten afspelen (en de interne luidsprekers uit te schakelen)? Of kan dit alleen via tulp (stereo)?
ja dit kan perfect

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:57

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 20:58:
Tevens viel het mij op dat de TV in de winkel een grijze rand had (en dus NIET de rode), ik twijfel eraan of het dan wel het juiste typenummer is. Toch beweerde de verkoper dat het om de UE37B6000 ging. Er is een nieuwe voor ons besteld (het was de laatste / demo) maar ik wacht met grote spanning af of de nieuw geleverde idd een grijze rand heeft ipv een rode. Weet iemand van jullie toevallig of er van hetzelfde typenummer verschillende kleuren in omloop zijn? De winkel waar we de deal hebben gesloten is EXPERT, zij hebben de TV ook in de folder staan met het zilver / grijs randje met het typenummer zoals beschreven. Enfin, we wachten af ...
Volgens mij heeft alleen de 7020 serie een grijze rand en is de 6000 altijd rood. Maar Samsung kan het natuurlijk inmiddels ook veranderd hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

jasjenl schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 23:24:
[...]
Volgens mij heeft alleen de 7020 serie een grijze rand en is de 6000 altijd rood. Maar Samsung kan het natuurlijk inmiddels ook veranderd hebben..
Inderdaad de 6000 is altijd met een rode rand, alleen de 7020 en 8000 heeft een grijze rand. Dat is namelijk de enige reden waardoor ik toch voor de 7020 gegaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Maakt het verder ook nog uit welke optische kabel je nodig hebt om een Home Cinema Set aan te sluiten?
Is het naast een Toslink-connector nog belangrijk of je een kabel van 5 euro gebruikt, of één van 50 euro?
Ik weet dat het bij HDMI-kabels niks uit maakt, maar niet of het bij een optische kabel ook zo is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal niet:
als je de Toslink kabel aansluit en vergeet dan kan je met de goedkope versie uit de voeten. Verleg je de kabel veel en verander je de aansluiting regelmatig, kan je misschien overwegen een verstevigde kabel te nemen deze zijn minder breekbaar, uiteindelijk is het een optische vezel in de kabel en als die breekt is het gedaan met het optisch signaal. Prijzen van 2,5€ tot 8€ per meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Heeft de UE32B6000 2 afstandsbedieningen? En zijn deze zo dat ze ook van achter de tv het doen?
Waarschijnlijk word dat namelijk mijn nieuwe tv. Zit eigenlijk nog te wachten op een aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32
DoeEensGek schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:01:
Heeft de UE32B6000 2 afstandsbedieningen? En zijn deze zo dat ze ook van achter de tv het doen?
Waarschijnlijk word dat namelijk mijn nieuwe tv. Zit eigenlijk nog te wachten op een aanbieding.
Nee heeft er maar 1 ( waarom moet/wil je er twee? ) en waarom zou het moeten werken achter de tv?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:49

FeaR

In GoT we trust

Webgnome schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:09:
[...]Nee heeft er maar 1 ( waarom moet/wil je er twee? ) en waarom zou het moeten werken achter de tv?
Jij typt wat ik dacht :P

Zou ook de eerste tv zijn met twee remotes voor zo ver ik weet. Al sta je natuurlijk vrij om een all-in-one er extra bij te kopen of via Samsung zelf een tweede exemplaar.

En van achter de tv kan werken mits de signalen een beetje tegen muren kunnen ketsen en zo alsnog het IR-oog van de tv bereiken. Maar van voren de tv bedienen werkt gewoon een stuk makkelijker (en kijkt een stuk fijner ook :P ).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap1960
  • Laatst online: 29-09-2010
Ik heb een UE40B6000VPXXN.
het volgende doet zich af en toe voor: het beeld van mijn digitale kanalen loopt vast en bij het omschakelen naar een ander kanaal blijft het beeld dan het zelfde. de enigste remedie is dan de ci kaart er uithalen en er weer insteken waarna alles weer naar behoren werkt. is dit een fout van de TV (firmware, hardware) of is mijn ci kaart defekt. iemand suggestie's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
FeaR1986 schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:18:
[...]

Jij typt wat ik dacht :P

Zou ook de eerste tv zijn met twee remotes voor zo ver ik weet. Al sta je natuurlijk vrij om een all-in-one er extra bij te kopen of via Samsung zelf een tweede exemplaar.

En van achter de tv kan werken mits de signalen een beetje tegen muren kunnen ketsen en zo alsnog het IR-oog van de tv bereiken. Maar van voren de tv bedienen werkt gewoon een stuk makkelijker (en kijkt een stuk fijner ook :P ).
Hmm eerste samsung met 2 remotes? Ik zie ze toch die hebben een kleine extra remote... even zoeken naar een plaatje.

En er is ook een nieuw systeem ergens gelezen waarbij niet meer met ir word gewerkt waardoor je niet meer de aftandsbediening op de tv hoeft te richten. Vandaar mijn 2 vragen.
Waarom ik vanachter de tv wil, nou mijn pc staat daar en om zo oa. geluid te kunnen dimmen etc. Niet een must hoor maar wel een leuk extraatje.

Edit: plaatje van de extra remote die bij sommige samsungs zitten:
http://www.notempire.com/images/uploads/remote-3.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door DoeEensGek op 20-12-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DoeEensGek
Afstandsbediening: inderdaad zoals bij UE##8000 een grote RF en een kleine IR. De kleine werkt enkel aan de voorkant.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook de 7020 en heb mijn receiver via een optische kabel aan mijn tv gehangen. Alleen nu moet ik dus elke keer de receiver harder of zachter zetten met de afstandbediening van dat apparaat. Is het mogelijk voor de 7020 om ook mijn yamaha receiver te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaap1960 schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:23:
het volgende doet zich af en toe voor: het beeld van mijn digitale kanalen loopt vast en bij het omschakelen naar een ander kanaal blijft het beeld dan het zelfde. de enigste remedie is dan de ci kaart er uithalen en er weer insteken waarna alles weer naar behoren werkt. is dit een fout van de TV (firmware, hardware) of is mijn ci kaart defekt. iemand suggestie's ?
CI+ toestel bij een CI+ kabelboer? Jij spreekt van CI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

DoeEensGek schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:12:
[...]Hmm eerste samsung met 2 remotes? Ik zie ze toch die hebben een kleine extra remote... even zoeken naar een plaatje.
Op die manier, ik dacht dat je twee volledige afstandsbedieningen bedoelde. Dus twee dezelfde en dat heb ik tot nu toe nog nooit gezien. Zo'n kleine remote is me wel bekend, mijn AVR-2809 heeft ook een dergelijk geval. Voor Zone 2 en 3 :)

Dus verkeerd begrepen van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:12:
Is het met de laatste firmware nog mogelijk om de b6000 als een b7000 aan te zien?
Vraag ik mij ook af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die hun 6000 led tv hebben kunnen omzetten naar een 7000 versie dmv de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

En het nut daarvan is....?
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 18:21:
Zijn er hier mensen die hun 6000 led tv hebben kunnen omzetten naar een 7000 versie dmv de firmware?
De persoon boven je kaart exact hetzelfde aan. Waarom dan de vraag opnieuw stellen als deze net is gesteld?

Normaal val ik daar niet echt over, maar aangezien je vorige post vraag ik het me toch af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
FeaR1986 schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:49:
[...]

Op die manier, ik dacht dat je twee volledige afstandsbedieningen bedoelde. Dus twee dezelfde en dat heb ik tot nu toe nog nooit gezien. Zo'n kleine remote is me wel bekend, mijn AVR-2809 heeft ook een dergelijk geval. Voor Zone 2 en 3 :)

Dus verkeerd begrepen van mijn kant.
Geeft niks, zal denk ik niet de eerste zijn met 2 remotes, zullen vast wel met 2 volledige remotes bestaan. Heb vandeweek bij iemand dat ding gezien voor het eerst en hij had hem bij zijn samsung en en was wel een makkelijk ding. Hij had hem in de keuken liggen en kon zo makkelijk tijdens het koken de tv bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
DoeEensGek schreef op zondag 20 december 2009 @ 18:36:
[...]

Geeft niks, zal denk ik niet de eerste zijn met 2 remotes, zullen vast wel met 2 volledige remotes bestaan. Heb vandeweek bij iemand dat ding gezien voor het eerst en hij had hem bij zijn samsung en en was wel een makkelijk ding. Hij had hem in de keuken liggen en kon zo makkelijk tijdens het koken de tv bedienen.
Wel als je gewoon via de kabel kijkt ja ;)
Ik kijk via Satelliet, en heb dus in feite helemaal niks aan de tweede, kleine afstandsbediening. Kan alleen het geluid harder/zachter zetten en de televisie uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb via het scart verloopstuk een analoge verbinding gemaakt met mijn stereo. Nu krijg ik alleen geluid via de speakers als ik TV kijk. Zodra ik content afspeel via de media player gaat er geen geluid meer over de scart. Ik heb de handleiding erop nageslagen en wat op verschillende fora rondgesnuffeld en het lijkt erop dat er alleen een audio out signaal gaat over de optical out. Helaas heeft mijn stereo geen optical in dus dat feest gaat niet door.

Het verbaasd me dat samsung geen simpele analoge uitgang heeft op de tv en dat het alleen via de scart kan en dan ook nog eens alleen werkt bij een televisie uitzending en niet als je je dvd speler op de tv aansluit of je ps3 of de ingebouwde media speler.

Is hier iemand die een oplossing voor heeft gevonden? Geluid van de ps3 kan ik nog direct aansluiten op de stereo maar vooral bij de ingebouwde media speler is het heel iritant omdat ik dan aangewezen ben op de speakers van de tv zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Dat heb ik dus ook.
Mijn oplossing was een nieuwe (of tweedehandse) Home Cinema Set kopen. :P
Ik heb ook vanalles geprobeerd, maar mocht allemaal niet baten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

zelfde probleem hier.

had er nog aan gedacht om een DAC te kopen (digitaal analoog convertor) maar die dingen zijn prijzig en ik zit niet te wachten op nog een stekker in het stopcontact.

Vind het ook jammer dat ze geen eenvoudige (goed werkende) analoge audio out erop hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

TAG_ScorpioN schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:18:
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb via het scart verloopstuk een analoge verbinding gemaakt met mijn stereo. Nu krijg ik alleen geluid via de speakers als ik TV kijk. Zodra ik content afspeel via de media player gaat er geen geluid meer over de scart. Ik heb de handleiding erop nageslagen en wat op verschillende fora rondgesnuffeld en het lijkt erop dat er alleen een audio out signaal gaat over de optical out. Helaas heeft mijn stereo geen optical in dus dat feest gaat niet door.

Het verbaasd me dat samsung geen simpele analoge uitgang heeft op de tv en dat het alleen via de scart kan en dan ook nog eens alleen werkt bij een televisie uitzending en niet als je je dvd speler op de tv aansluit of je ps3 of de ingebouwde media speler.

Is hier iemand die een oplossing voor heeft gevonden? Geluid van de ps3 kan ik nog direct aansluiten op de stereo maar vooral bij de ingebouwde media speler is het heel iritant omdat ik dan aangewezen ben op de speakers van de tv zelf...
Je zal niet de enige zijn. Ik had deze TV voor mijn pa uitgekozen met zijn oude stereo Pioneer Receiver. Compleet analoog...

Uiteindelijk de Pioneer 819 gekocht en optisch aangesloten met daarbij nog een Digital Coax voor de DVD speler die nu ook gebruikt wordt als CD speler. Geluid is echt top op deze manier, maar kost helaas wel meer dan dat je initieel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
Ja, geen probleem, mkv (alleen AC3 geen DTS) en divx werken prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap1960
  • Laatst online: 29-09-2010
het volgende doet zich af en toe voor: het beeld van mijn digitale kanalen loopt vast en bij het omschakelen naar een ander kanaal blijft het beeld dan het zelfde. de enigste remedie is dan de ci+ kaart er uithalen en er weer insteken waarna alles weer naar behoren werkt. is dit een fout van de TV (firmware, hardware) of is mijn ci+ kaart defekt. iemand suggestie's ?
Ik plaats dit bericht maar even opnieuw omdat in het andere bericht 2 +'s niet stonden, bij deze >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eth0 schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:35:
[...]

Hoe heb je dit precies gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
eth0 schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:35:
[...]

Ik heb m'n B6000 omgezet naar een B7000 dmv het service menu. Ik ben echter wel B6000 firmware blijven gebruiken. Begrijp ik goed dat je de firmware voor de B7000 hebt geinstalleerd op je B6000?

Zijn er hier uberhaupt mensen die dit hebben geprobeerd en zo ja, biedt het nog voordelen? Zo vind ik bijvoorbeeld de media speler nogal traag reageren op de remote, misschien dat dit beter gaat met B7000 firmware?

Ben een beetje huivering om m'n tv te bricken dus als iemand het al succesvol heeft geprobeerd let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week heb ik de Samsung UE32B6000 gekocht en via het service menu heb ik deze ingesteld naar de 7000 serie, echter heb ik per ongeluk ook mijn modelnummer verandert.
Kan iemand mij helpen met het juiste nummer!?
Weet namelijk niet of het ook invloed heeft op de andere opties van de tv mocht het niet op het juiste typenummer ingesteld staan.
Alvast bedankt voor u reacties!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Via het service menu mijn 6000 naar een 7000 omgezet maar (nog) niet het lef gehad of het nut gevonden om de firmware te wijzigen. Ik kan inderdaad DIVX en AVI (met AC3 geluid) afspelen maar een mkv (ook met AC3 geluid) wordt helaas niet herkend. Wellicht weet iemand waaraan een mkv moet voldoen en of de extensie .mkv überhaubt herkend wordt?

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik wil nog steeds weten of iemand een B6000 naar B7000 heeft hernoemd en daarna de firmware succesvol heeft kunnen updaten.

Zoja welke firmware is er dan gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
n00bs schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:30:
Ik wil nog steeds weten of iemand een B6000 naar B7000 heeft hernoemd en daarna de firmware succesvol heeft kunnen updaten.

Zoja welke firmware is er dan gebruikt?
Hier: http://www.avforums.com/f...sible-2.html#post10787470 heeft iemand dat gedaan en beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
sjimmie schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:57:
[...]

Via het service menu mijn 6000 naar een 7000 omgezet maar (nog) niet het lef gehad of het nut gevonden om de firmware te wijzigen. Ik kan inderdaad DIVX en AVI (met AC3 geluid) afspelen maar een mkv (ook met AC3 geluid) wordt helaas niet herkend. Wellicht weet iemand waaraan een mkv moet voldoen en of de extensie .mkv überhaubt herkend wordt?
mkv hoort gewoon te werken, ik heb meerdere films en series in mkv succesvol afgespeeld. Ik hoefde niks speciaals te doen, ik heb de UE40B6000VPXXN.

[ Voor 24% gewijzigd door TAG_ScorpioN op 22-12-2009 15:20 . Reden: scheelheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:22:
Vorige week heb ik de Samsung UE32B6000 gekocht en via het service menu heb ik deze ingesteld naar de 7000 serie, echter heb ik per ongeluk ook mijn modelnummer verandert.
Kan iemand mij helpen met het juiste nummer!?
Weet namelijk niet of het ook invloed heeft op de andere opties van de tv mocht het niet op het juiste typenummer ingesteld staan.
Alvast bedankt voor u reacties!!!
Precies hetzelfde probleem hier, kan iemand kijken wat het modelnummer hoort te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer je in het service menu komt krijg je onderaan links een infoblok:
daar vind je het Type juist boven het Model. Dit type veranderd niet en dien je gewoon aan te passen in het menu
Type: <= noteer deze gegevens
Model: UE32B6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:03:
wanneer je in het service menu komt krijg je onderaan links een infoblok:
daar vind je het Type juist boven het Model. Dit type veranderd niet en dien je gewoon aan te passen in het menu
Type: <= noteer deze gegevens
Model: UE32B6000
Gelukt, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen.

Ik heb ook via het service menu mijn 6000 serie op 7000 gezet en ik heb het media icoontje. Helaas kan ik het geluid van het vob bestand niet horen via mijn surround maar alleen via de normale tv. Iemand een idee?

• sjimmie
TAG_ScorpioN schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:19:
[...]
mkv hoort gewoon te werken, ik heb meerdere films en series in mkv succesvol afgespeeld. Ik hoefde niks speciaals te doen, ik heb de UE40B6000VPXXN.
Geen idee wat ik eerder fout deed, maar een mkv met ac3 geluid (popcorn audioconverter) werkt nu wel.
Een aanrader!

Wellicht offtopic:
Alleen gaat er nog iets mis bij het converteren van dts naar ac3, het resultaat klinkt een soort rond-zingerig piepend (ook op de pc, dus ligt niet aan de tv). Dat gaat ergens fout tijdens de conversie van dts naar wav, dus in 1 van de eerste stappen van audioconverter (nog voor het converteren naar ac3 en het muxen). Ook als ik handmatig eac3to.exe gebruik om de .dts naar .wav of .ac3 te converteren. Iemand wellicht ook eens meegemaakt? (eac3to was eerst v3.15 en nu v3.17, zelfde probleem)

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
sjimmie schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:20:
[...]
Wellicht offtopic:
Alleen gaat er nog iets mis bij het converteren van dts naar ac3, het resultaat klinkt een soort rond-zingerig piepend (ook op de pc, dus ligt niet aan de tv). Dat gaat ergens fout tijdens de conversie van dts naar wav, dus in 1 van de eerste stappen van audioconverter (nog voor het converteren naar ac3 en het muxen). Ook als ik handmatig eac3to.exe gebruik om de .dts naar .wav of .ac3 te converteren. Iemand wellicht ook eens meegemaakt? (eac3to was eerst v3.15 en nu v3.17, zelfde probleem)
En eventuele andere tools om dit stuk om te zetten blijf je hetzelfde probleem houden?

• sjimmie
Dwazer schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:55:
[...]

En eventuele andere tools om dit stuk om te zetten blijf je hetzelfde probleem houden?
Degene bruikbare tools die ik tot nu toe gevonden had maken allemaal op de achtergrond gebruik van eac3to...

• Dwazer
sjimmie schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:59:
[...]

Degene bruikbare tools die ik tot nu toe gevonden had maken allemaal op de achtergrond gebruik van eac3to...
Hmm, ok. En heb je een andere machine om het om te zetten/te testen? (Verdenk, vraag me niet waarom, de hardware ervan die de oorzaak is van die piep)

• sjimmie
Dwazer schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:04:
[...]

Hmm, ok. En heb je een andere machine om het om te zetten/te testen? (Verdenk, vraag me niet waarom, de hardware ervan die de oorzaak is van die piep)
Net ff geprobeerd op een "schone" pc (waarop nog geen conversie tools gestaan hebben), zelfde resultaat. Als ik puur "eac3to source.dts target.wav" doe dan is de .wav verminkt terwijl de .dts goed speelt.

• Dwazer
sjimmie schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:30:
[...]

Net ff geprobeerd op een "schone" pc (waarop nog geen conversie tools gestaan hebben), zelfde resultaat. Als ik puur "eac3to source.dts target.wav" doe dan is de .wav verminkt terwijl de .dts goed speelt.
eac3to source.dts target.wav -slowdown wil ook niet helpen? (Doe even een blinde gooi :? )

• sjimmie
Dwazer schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:46:
[...]

eac3to source.dts target.wav -slowdown wil ook niet helpen? (Doe even een blinde gooi :? )
Helaas. En dingen als -down2 en -192 had ik al geprobeerd.

Verwijderd

Weet er hier iemand hoe ik mijn favoriete kanalen kan sorteren naar mijn eigen inbreng. Ik had het voor elkaar gekregen maar ik zie de tekst sorteren niet meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:52:
Weet er hier iemand hoe ik mijn favoriete kanalen kan sorteren naar mijn eigen inbreng. Ik had het voor elkaar gekregen maar ik zie de tekst sorteren niet meer ;(
kanaalnummer wijzigen!
menu > kanaal > kanalenlijst > favorietenlijst selecteren (Hart)> met ■ Gele knop kanaal selecteren > ■ Tools knop > kanaalnummer wijzigen > met cursor toetsen boven/onder nieuw kanaalnummer kiezen > [enter] > bevestig wijziging

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2009 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 08:33:
[...]

kanaalnummer wijzigen!
menu > kanaal > kanalenlijst > favorietenlijst selecteren (Hart)> met ■ Gele knop kanaal selecteren > ■ Tools knop > kanaalnummer wijzigen > met cursor toetsen boven/onder nieuw kanaalnummer kiezen > [enter] > bevestig wijziging
Het vervelende is dat ik deze optie er niet tussen heb zitten. Ik meen dat ik ergens heb gelezen doordat je digitaal kijt dit niet meer kan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:50:
[...]
Het vervelende is dat ik deze optie er niet tussen heb zitten. Ik meen dat ik ergens heb gelezen doordat je digitaal kijt dit niet meer kan veranderen
Het zou al een verademing zijn als je gewoon alle zenders die je toch niet kan kijken vanwege jouw abbo, dat je deze aan het einde van de zenderlijst kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:50:
[...]
vreemd zou dit enkel op een 8000 kunnen, kan ik me niet voorstellen? Volgens de handleiding pagina 13: Kanalen beheren Indien je toevallig Hotelmode aan hebt staan (voorselecteren van kanaal of videopoort bij opstarten) zet deze dan even af. Dan kan je deze optie terug gebruiken? Indien dit een CI+ feature zou zijn van je kabelboer, dan kan ik je daar niet mee helpen. Kijk hier alleen DVB-T of DVB-S
Sorteren (alleen analoge kanalen)
met vermelde procedure (<= klik hier) kan je dus kanaalnummers wijzigen en zo veranderen van plaats

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal vragen! ik kon het niet in het begintopic vinden dus ik ga irritant doen en vragen!
Ik heb sinds 3 maanden trotse bezitter van een LED 6 serie
- Kan ik digitenne aansluiten op de tv zonder steeds te schakelen naar AV? dus gwn met de Samsung (rare) afstandbeding zappen? Heb geen zin in twee remote controls
-Hoe kan het geluid uit doen als je de TV uit doet?(of aan)zo'n irritante afsluit en aangeluid.
-Waar kan ik me koptelefoon aansluiten?

Bij baat bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 00:17:
- Kan ik digitenne aansluiten op de tv zonder steeds te schakelen naar AV? dus gwn met de Samsung (rare) afstandbeding zappen? Heb geen zin in twee remote controls
Bedoel je die parelvormige AB? Digitenne is met een los kastje he? Zo ja, dan werkt het niet. Werkt alleen als je bijv een CI+-module in de TV stopt. Ik heb Satelliet, dus ook een los kastje. Heb niks aan de kleine AB.
-Hoe kan het geluid uit doen als je de TV uit doet?(of aan)zo'n irritante afsluit en aangeluid.
In het menu 'Algemeen', optie 'Melodie', die op 'Uit' zetten.
-Waar kan ik me koptelefoon aansluiten?
3.5mm aansluiting? Zo ja, Koptelefoon aansluiten op Samsung 32" Led TV UE32B7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalm
  • Laatst online: 12-09 20:28
Ik lees nu diverse berichten hoe je b6000 in een b7000 kan wijzigen, in ieder geval voor wat betreft het afspelen van divx/mkv's via het USB service menu (nu heb ik alleen photo en music)

Dit zou je moeten wijzigen in het 'service-menu'. Kan iemand mij de precieze plek vertellen, want na een half uur heb ik het nog steeds niet gevonden?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

metalm schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:10:
Ik lees nu diverse berichten hoe je b6000 in een b7000 kan wijzigen, in ieder geval voor wat betreft het afspelen van divx/mkv's via het USB service menu (nu heb ik alleen photo en music)

Dit zou je moeten wijzigen in het 'service-menu'. Kan iemand mij de precieze plek vertellen, want na een half uur heb ik het nog steeds niet gevonden?

thnx
the right solution is to enable the MKV in a Samsung LED 6000 series TV is:

1 - Enter the Service Menu (when in standby press press info, menu, mute then standby)
2 - Enter 'Control' option
3 - Enter 'Sub Option'
4 - Turn on WISELINK MOVIE, WISELINK WRITE & HIGH DEVI
5 - Press Standby
Je moet de naam van jpuw tv veraderen in de 7000 serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvb Model: UE32B6000 > UE32B7000
Opletten alleen verplaatsen in het service menu met cursor op en neer! Cursor links en rechts wijzigt waardes, schrijf op voordat je iets veranderd. Reset brengt de originele waarden niet terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Let wel dat je je Ci+ module er even uit moet halen, anders "boot" ie door.

Tevens heb ik wel iets aparts.
Als ik mijn buroblad extend naar de tv en daar een film afdraai, heb ik last van tearing.
Stream ik dezelfde film via de ps3 is er niets aan de hand.

Wat ik ook lees, is dat je firmware moet updaten om dit aan de praat te krijgen, klopt dat?

[ Voor 70% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 28-12-2009 12:26 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Volg dit topic nu een tijdje en moet zeggen dat de meningen over deze toestellen nogal verdeeld zijn.

Is er iemand die echt tevreden is met zijn toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mij hoor je niet klagen over Samsung: LE40B650T2W & UE40B8090XPX voor HD TV op DVB-S2 (TM 6900 HD Super)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Ik ben helemaal blij met mijn toestel. Zeker na wat tweaks, ben ik zeer tevreden over mijn ue46b6000

Nou ik heb er een b7000 van gemaakt, maar deze tv had ook nog de optie om er een b8000 van te maken???

[ Voor 34% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 28-12-2009 19:31 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat deze tv een rode rand moet geven als je hem aan zet?
Ik heb hem net gekocht maar kom er niet echt aan uit.
Of laten we op de reclame iets zien wat er eigenlijk helemaal niet is????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Je hebt twee versies , één met rode en één met zwarte rand.
Jij hebt dus de zwarte. :)
Bijv: UE40B7000 = rood
UE40B7020 = zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb B6000, heb k dan met of zonder???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:17:
ik heb B6000, heb k dan met of zonder???
Met, de 6000 is er namelijk enkel met rode rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en die rand moet dus licht geven???????? toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:17:
en die rand moet dus licht geven???????? toch??
Nee, de tv rand heeft gewoon een gekleurde rode gloed. Is niet verlicht of lichtgevend oid.
Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste