Koptelefoon aansluiten op Samsung 32" Led TV UE32B7000

Pagina: 1
Acties:
  • 37.065 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwarts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11-2024
Iemand enig idee hoe je een koptelefoon (al dan niet draadloos) kunt aansluiten op een Samsung 32" Led TV UE32B7000. Er zitten plenty aansluitingen op maar geen koptelefoon aansluiting. Er zit wel een optische digital out op.
Ik begrijp ook niet waarom TV fabrikanten niet zelf een zendertje (bluetooth?) inbouwen t.b.v. een koptelefoon. Nu verkopen ze niets en laten ze deze markt liggen voor Sennheiser e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:35
Heb je niet toevallig een receiver aangesloten op je tv? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
De B7000(20) heeft helaas geen koptelefoon aansluiting. Zoals Rave17 al zei, misschien heb je een receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verloop je op de tulp uit naar minjack female? Als er tulp uit op zit tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwarts
mrc16 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:48:
De B7000(20) heeft helaas geen koptelefoon aansluiting. Zoals Rave17 al zei, misschien heb je een receiver?
Nee ik heb geen receiver aangesloten. Deze tv hangt in de slaapkamer waarbij alle bedrading van te voren is weggewerkt in de muur. En ik vind het ook wel een beetje waanzin om alleen een receiver aan te schaffen voor een koptelefoon.
Waarom Samsung geen USB bluetooth dongle + bluetooth headset op de markt brengt is mij een raadsel. Ik snap überhaupt niet waarom je niet een USB koptelefoon kunt aansluiten. Misschien een firmware update afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwarts
bram1984 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:51:
Verloop je op de tulp uit naar minjack female? Als er tulp uit op zit tenminste.
De enige 'uit' is Digital Optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
kwarts schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 06:54:
[...]

Nee ik heb geen receiver aangesloten. Deze tv hangt in de slaapkamer waarbij alle bedrading van te voren is weggewerkt in de muur. En ik vind het ook wel een beetje waanzin om alleen een receiver aan te schaffen voor een koptelefoon.
Waarom Samsung geen USB bluetooth dongle + bluetooth headset op de markt brengt is mij een raadsel. Ik snap überhaupt niet waarom je niet een USB koptelefoon kunt aansluiten. Misschien een firmware update afwachten?
Nou ga ik iets flauws zeggen: maar het is gewoon onderdeel van hun verkoopstrategie. Ze verkopen liever een receiver, dan een USB bluetooth dongle :)

Nog een tip: je kan je post trouwens editen, i.p.v. 2 achter elkaar te posten ;)

Hier is je oplossing: een 3.5mm Audio Jack (Female) to RCA Audio Converter (30cm). Mocht de kabel te kort zijn, dan kan je er altijd nog een verlengkabel bijkopen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Robino op 28-07-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
kwarts schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 06:54:
[...]

Eh omdat er nauwelijks vraag naar is waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwarts
De oplossing is om het bijgeleverde contra Scart verloop kabeltje in de EXT (RGB) ingang/uitgang te pluggen. In de contra Scart (female dus) steek je een verloopsteker van Scart naar Tulp. In deze tulp uigangen steek je een verloopkabeltje van tulp naar Female Audio Jack, en daar steek je dan de hoofdtelefoon in. Het is wel een kerstboom maar het werkt prima!!

Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom een TV geen bluetooth heeft. Zelfs het meest simpele mobieltje heeft Bluetooth. Het zou toch zo simpel kunen zijn...

Dank jullie wel voor jullie reacties.

[ Voor 17% gewijzigd door kwarts op 28-07-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
kwarts schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:25:
De oplossing is om het bijgeleverde contra Scart verloop kabeltje in de EXT (RGB) ingang/uitgang te pluggen. In de contra Scart (female dus) steek je een verloopsteker van Scart naar Tulp. In deze tulp uigangen steek je een verloopkabeltje van tulp naar Female Audio Jack, en daar steek je dan de hoofdtelefoon in. Het is wel een kerstboom maar het werkt prima!!

Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom een TV geen bluetooth heeft. Zelfs het meest simpele mobieltje heeft Bluetooth. Het zou toch zo simpel kunen zijn...

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Volgens mij tuig je jouw kerstboom iets te groot op. Je kan toch gewoon die "3.5mm Audio Jack (Female) to RCA Audio Converter (30cm)" meteen in je composite-uitgangen stoppen en daarop je koptelefoon aansluiten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat zegt ie: er zit alleen optical out op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik ben een beetje in de war door al die termen hierboven, dus misschien is wat ik nu ga zeggen al gezegd, maar toch ;) :

Die tv heeft toch wel een scart aansluiting? Zo ja, dan kun je daar gewoon een scart input/output blokje instoppen en vanuit daar een tulp naar 3,5 mm snoer en daar dan weer je koptelefoon op aansluiten.

Afbeeldingslocatie: http://www.xdimax.com/images/scart_b.jpg
zo'n ding dus

[ Voor 0% gewijzigd door TrekDude101 op 29-07-2009 10:35 . Reden: smiley even gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04:41
De tv heeft scart aansluiting, maar is zoiets dan niet handiger:
Scart naar 3.5mm jackplug Weel alleen niet of je dan verder nog scart kan gebruiken.

Scart naar tulp
Bij deze hou je wel de mogelijkheid om nog steeds iets via scart aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Effe ter info tussendoor : Elke TV die een RGB SCART heeft (meestal SCART 1) kan geluid ook naar een ander apparaat sturen en ontvangen via die SCART ;)

Dus gewoon van SCART 1 het geluid aftappen met een SCART blokje + Cinch L+R kabeltje :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
bram1984 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:30:
Dat zegt ie: er zit alleen optical out op.
Volgens de handleiding (bladzijde 12) zit er wel degelijk een composite-uitgang op, alleen is deze verkleind tot 1 uitgang. De accessoireslijst (bladzijde 10) laat zien dat er een AV-kabel bij zit om deze ene uitgang weer op te delen naar de drie. Dus daarmee zou de TS een iets minder grote kerstboom kunnen optuigen door de EXT(RGB) -> Scart-kabel + Scart -> Composite-converter weg te laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de UE40B6000 zit er toch geen component out op av out hoor , alleen component in en av in. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus de enige analoge oplossing zal de genoemde kersboomoplossing zijn via de mini-scart. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:55:
Dus de enige analoge oplossing zal de genoemde kersboomoplossing zijn via de mini-scart. :?
Lees mijn vorige post nog eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik het zelfde probleem had met de hoofdtelefoon en de samsung TV.
Nu heb ik zo'n kabel gekocht dat Rave17 aanraden maar die doet het niet. Voor de zekerheid had ik nog aan een verkoop medewerker van de Mediamarkt gevraagd of dit werkt en inderdaad het zou moeten werken.

Vanmiddag heb ik de kabel in mijn TV geplugged en aan de kabel mijn hoofdtelefoon aangesloten. De TV luidspreker ingesteld op extern maar er komt nog steeds geen geluid uit.

Ik hoop dat iemand een oplossing voor mij heeft. Misschien moet ik iets anders instellen op mijn TV maar ik kan niets anders vinden.

Alvast bedankt.

Mvg,
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:10

mr.paaJ

generatie cmd+z

probeer de andere oplossing eens, de enige uitgang die ik in de handleiding kan zien is via de EXT(Scart) stekker. En dan nog eens alleen voor TV en DTV...

zoek anders eens op DAC, SPDIF->RCA etc.

wat ik zo snel even kon vinden is dit: http://hotaudio.com/zen-c...&cPath=71&products_id=209

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:36
het moet werken. je moet alleen misschien je geluid dempen of het aanzetten oid. en zoiezo het is geen sterk signaal dus volume aanpassen gaat niet lukken

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 08:37
Iemand het al aan de praat gekregen? Mij lukt het niet. Dat met die scart aansluiting werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omzetkabeltje/stukje
Stereo RCA (Kinch) --> Stereo Minijack (3.5mm) of Stereo Jack (6.3mm) naargelang welke aansluiting je hoofdtelefoon heeft.

Vergelijk misschien ook even de impedantie van zowel de RCA aansluitingen en de Hoofdtelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag het kabeltje wat door meerdere mensen is gesuggereerd in dit topic aangeschaft (voorbeeld: http://www.avkabelshop.nl...rca_tulp+male+020m/2960/0). De verkoper waarschuwde me al dat het waarschijnlijk niet zo werken omdat het signaal te zwak zou zijn, en het werkt inderdaad niet. Zijn er nog andere alternatieven? Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, maar er zit een usb-aansluiting op de tv (Samsung UE32B6000), bestaan er geen verloopstukjes van usb naar 3.5mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:07:
Ik heb vandaag het kabeltje wat door meerdere mensen is gesuggereerd in dit topic aangeschaft (voorbeeld: http://www.avkabelshop.nl...rca_tulp+male+020m/2960/0). De verkoper waarschuwde me al dat het waarschijnlijk niet zo werken omdat het signaal te zwak zou zijn, en het werkt inderdaad niet. Zijn er nog andere alternatieven? Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, maar er zit een usb-aansluiting op de tv (Samsung UE32B6000), bestaan er geen verloopstukjes van usb naar 3.5mm?
tja.. een koptelefoon op een ongeregelde line-out zonder versterker gaat niet werkend. Signaalnivo is te laag, impedanties wijken totaal af. Dus niet zo gek dat dat niet werkt.

Wat welk kan is een simpele losse koptelefoonversterker daartussen knuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt hiervoor een optical naar RCA converter voor nodig. Echt heel goedkoop zal het niet worden, misschien heb je geluk via eBay.

http://www.hdtvsupply.com...-rca-audio-converter.html

Afbeeldingslocatie: http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-25967117716530_2093_4778152

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste Samsung smart TV,s hebben bluetooth. Het probleem is dat dit standaard uitgeschakelt is. Het is mogelijk om dit in te schakelen en dan kan je normaal een bluetooth headphone pairen met je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 02:06:
De meeste Samsung smart TV,s hebben bluetooth. Het probleem is dat dit standaard uitgeschakelt is. Het is mogelijk om dit in te schakelen en dan kan je normaal een bluetooth headphone pairen met je tv.
Dit topic is al vele jaren oud. Dit opnieuw omhoog schoppen heeft dus geen zin. Op slot er mee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.