Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:39:
Hallo allemaal,

Sinds een week of twee heb ik nu de Samsung UE40B8000 in bezit. SUPER TV, ben heel erg tevreden. Alleen als ik de instelling 200 Mhz op soepel zet dan klopt het beeld niet meer helemaal, het lijkt op ghosting en wellicht is het dat wel. Op handmatig met wazigheid verminderen, in het 200 Mhz menu, op tien en de andere op 5 heb ik er geen last van. In het "geheime menu" zag ik staan: "24P x 4 = off. Weet iemand wat dit inhoud, of heeft iemand een lijst met verklaringen voor de instellingen aldaar? Sommige spreken voor zich, hoewel voor de een wat meer als de ander, maar van deze en nog en paar kon ik niet 1,2,3 iets maken en wat het effect zou moeten zijn. Overigens heb ik de TV op de instelling FILM staan en warm1, daar is alles te verstellen zeg maar wat ik ook gedaan heb. Wat me wel opviel is dat Samsung volgens mij één firmware gebruikt voor de hele lijn LED 6, 7 en 8000 serie. Weet iemand wat de laatste firmware wijzigt of aanpast?

Ben benieuwd of iemand dat weet, nergens een log file in de firmware bestanden, beetje wazig van Samsung, ben ik inmiddels niet meer gewent qua beeld.
Heeft iemand nog een antwoord op mij hierboven staande vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Henkus schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:35:
Hallo, bedankt voor je reactie.

De pc is aangesloten op HDMI 1/dvi inggang van de tv. Ik heb VGA ook geprobeerd maar dat geeft helemaal geen scherp beeld.

Ik heb inmiddels de bron hernoemd naar PC en het buroblad staat op 1920x1080, maar ik blijf zwarte randen houden 8)7 8)7 8)7
Ik had dat ook, dan moet je 'volledig scherm' selecteren (ipv auto breed oid.) in het menu (exacte locatie weet ik zo even niet uit m'n hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiero561
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06-2021
Heb sinds kort UE40B6000. Heb probleem dat tv niet reageerd op afstandsbediening. Na dat ik stekker voor 30 sec uit stopcontact heb gehaald werkt hij weer voor een aantal minuten en reageerd daarna opnieuw niet meer.

Herkend iemand dit probleem of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 18:03
Het is alsnog gelukt om mijn pc full screen te krijgen.

Ik heb de bron HDMI/DVi geen naam gegeven en met picture size het beeld kunnen aanpassen.

Voor mensen die twijfelen over de tv:

Ik heb er nu dus 2 : 1 in de Huiskamer en die beviel zo goed dat ik er 1 bijgekocht heb voor op mijn 'gameroom'

Ik heb de tv middels een tv lift achter mijn buro gemonteerd: 1 druk op de knop en hij zacht zo helemaal naar beneden ( www.screentech.nl)

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:51
Wij hebben gister bij de BCC een UE40B7020PW aangeschaft.
Momenteel hebben we nog geen HD-ontvangert, die is inmiddels besteld bij CanalDigitaal (Ja, de o zo goede Philips 7121 :') )
Onze oude SD-ontvangert (Adimo Jazz) heeft geen HDMI uitgang, alleen SCART.
Dat zou dus moeten werken, omdat op de TV ook SCART zit.
Maar de verkoper zei dat je dan een nieuwere SCART-kabel moet hebben, omdat die een hogere doorvoersnelheid zou hebben..
Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pino112 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 09:56:
>8 >8 SCART.
Dat zou dus moeten werken, omdat op de TV ook SCART zit.
Maar de verkoper zei dat je dan een nieuwere SCART-kabel moet hebben, omdat die een hogere doorvoersnelheid zou hebben..
Klopt dit?
denk van niet: scart is scart (RGB) en die geven normaal pal of pal+ door. Zal wel aan HDMI gedacht hebben: zolang je een HDMI aanschaft die 1.3 garandeert zit je goed en dit hoeft daarom niet een duur merk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/0/7fvncas.jpg

Wat doe ik hier fout. Het is een UE46B6000VPXXN

Smartcard zit er in, maar ik blijf deze melding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:08:
[...]

denk van niet: scart is scart (RGB) en die geven normaal pal of pal+ door. Zal wel aan HDMI gedacht hebben: zolang je een HDMI aanschaft die 1.3 garandeert zit je goed en dit hoeft daarom niet een duur merk te zijn.
Thnx. Ik dacht ook al dat het niet klopte, maar wist het niet zeker. :)

Jammer dat ik nu weer een dongel van 50 euro moet kopen, wil ik gebruik kunnen maken van alle netwerkfunctionaliteiten. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kp1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 15:29

Kp1

pino112 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 13:49:
Jammer dat ik nu weer een dongel van 50 euro moet kopen, wil ik gebruik kunnen maken van alle netwerkfunctionaliteiten. :')
Begrijp ik goed, dat je de 6000 ingesteld hebt als 7000 en dat je nu een dongel gaat kopen voor de netwerkfunctionaliteiten?
Zo ja, hou ons hier op de hoogte :) ,ben benieuwd hiernaar.

Heb zelf al een computer aangesloten op de 6000, maar op een afstand van ca 3 m moeten de letters zo groot gezet worden als bij teletekst en dan hou je geen informatie meer over.

Heeft trouwens iemand al achter het inzetplaatje (naast de antenne aansluting) kunnen kijken, waar bij de 7000 een netwerkaansluiting zit? Zou me niet verbazen als bij de 6000 hier ook een netwerkaansluiting zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Kp1 op 14-11-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baske007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-03-2020
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum, want ik heb zojuist de UE-32b6000 aangeschaft, mooi dingetje, maar helaas geen video-playback. Nu heb ik gelezen over service menu, opgestart in service menu, en wou de 6000 laten denken dat het een 7000 is, maar ik kan alleen kiezen tussen de b6000, en nog 2 series ergens in de 500. Hoe krijg ik mijn TV zover dat ik video's af kan spelen?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Kp1 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:50:
[...]

Begrijp ik goed, dat je de 6000 ingesteld hebt als 7000 en dat je nu een dongel gaat kopen voor de netwerkfunctionaliteiten?
Zo ja, hou ons hier op de hoogte :) ,ben benieuwd hiernaar.
Nope, sorry. Heb een UE40B7020 :)
Of heeft ie WLAN aan boord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baske007
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum, want ik heb zojuist de UE-32b6000 aangeschaft, mooi dingetje, maar helaas geen video-playback. Nu heb ik gelezen over service menu, opgestart in service menu, en wou de 6000 laten denken dat het een 7000 is, maar ik kan alleen kiezen tussen de b6000, en nog 2 series ergens in de 500. Hoe krijg ik mijn TV zover dat ik video's af kan spelen?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baske007
Laat maar, is al opgelost, nu staat hij er wel bij! bedankt in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkus schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 13:13:
[afbeelding]

Wat doe ik hier fout. Het is een UE46B6000VPXXN

Smartcard zit er in, maar ik blijf deze melding krijgen.
Hallo, gister ook deze tv gekocht en ben een tijdje bezig geweest met het kanalen zoeken, heb dit forum verder nog niet doorgelezen, maar de oplossing bij mij was de firmware, deze is te vinden op de Samsung site.
Ik gebruik overigens Ziggo, en na de upgrade werkt alles prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de Samsung 40b7020 gekocht voor 1295,-. Mooi apparaat en snel geinstalleerd.

Ik heb de menu's doorlopen en was helaas vergeten frequentie en netwerknummer op te geven.

Ik heb een Ziggo Ci+ gekocht. Deze na configuratie TV erin gestopt. HELAAS!!!

Melding die ik krijg:

Ci+ ERROR - Toestel Certificaat

Ongeldig - Verlopen - 17

Nu heb ik op diverse forums gelezen, dat het opgelost zou zijn als ik de frequentie en netwerknummer opgeef. Alleen, ik heb 1 uur gezocht in de menus, maar nergens vind ik die optie. Wie kan me helpen?

Ook moest ik trouwens de card net andersom plaatsen (als aangegeven in de documentatie van Ziggo) in de module.

Zijn er meer mensen met dit probleem en hebben het opgelost gekregen???

Ik hoop van wel, want ik wil eigenlijk geen apart HD ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• montree
  • Laatst online: 22-04-2023
@ lhendriks

- toestel resetten
- toestel voorzien van de laatste firmware
- digitale zenders installeren
- CAM module plaatsen zonder smartcard
- na autherisatie pas smartcard plaatsen

Bij bij mijn UE46B6000 werkte dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik deze TV resetten?

Op welke manier heb jij de laatste firmware geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
@ Ihendriks

Mij is het inmiddels gelukt.

Je moet automatisch opslaan kiezen, dan kabel en digitaal en dan zou je ergens de frequentie's in moeten kunnen geven.

Ook bij mij moest ik de kaart er anders in stoppen als wat er bij de handleiding van ziggo staat.

Toch een heel rare bug van deze tv:

Als er een pc op HDMI staat ingeschakeld, werkt de digitale tv NIET.

Schakel ik met mijn profiel van ATI naar mijn monitor, dan gaat de digitale tv direct wel werken.

Analoog heef dit probleem niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Henkus op 15-11-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 09:45:
Hoe kan ik deze TV resetten?

Op welke manier heb jij de laatste firmware geinstalleerd?
Er staat een pdf-je onder de link van de firmware met de uitleg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pino112 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 13:49:
[...]

Thnx. Ik dacht ook al dat het niet klopte, maar wist het niet zeker. :)

ga even naar het ziggo gebruikers forum, daar vindt je verdere informatie

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

montree schreef op zondag 15 november 2009 @ 09:17:
@ lhendriks

- toestel resetten
- toestel voorzien van de laatste firmware
- digitale zenders installeren
- CAM module plaatsen zonder smartcard
- na autherisatie pas smartcard plaatsen

Bij bij mijn UE46B6000 werkte dit
Op het ziggo gebruikers forum vindt je verdere informatie:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• montree
  • Laatst online: 22-04-2023
@ lhendriks

Is het je inmiddels gelukt om e.e.a te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt!

Met de handleiding op het forum van Ziggo is het dus gelukt.
Ik heb geen firmware update gedaan en geen reset naar de fabrieksinstellingen.
Allereerst heb ik het netwerk ID en de frequentie veranderd.
Vervolgens de TV module in de TV geplaatst.
De kaart heb ik inderdaad andersom (het staat dus verkeerd in de handleiding van Ziggo) in de module geplaatst.

Klaar!
Prachtig beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op naar de volgende stap.

Een wireless Samsung dongle of beter bedraad netwerk?

Ik wil HD films, foto's streamen vanaf PC naar TV. Is een wireless dongle dan toereikend of kan ik beter een bekabeld netwerk gebruiken. In het laatste geval ben ik dan wel aangewezen op netwerk via stopcontact. Wat is dan beter, wireless of via stroomnet?

En stel, wireless is beter, werkt dan alleen die specifieke Samsung dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:48:
Op naar de volgende stap.

Een wireless Samsung dongle of beter bedraad netwerk?

Ik wil HD films, foto's streamen vanaf PC naar TV. Is een wireless dongle dan toereikend of kan ik beter een bekabeld netwerk gebruiken. In het laatste geval ben ik dan wel aangewezen op netwerk via stopcontact. Wat is dan beter, wireless of via stroomnet?

En stel, wireless is beter, werkt dan alleen die specifieke Samsung dongle?
Hier ben ik dus ook benieuwd naar, omdat die aanbieding van die Slingbox tot morgen 12u geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Wij krijgen de Philips 7121 pas op 2 december, dus dan kan ik kijken of DNLA en alle andere internetfunctionaliteiten goed werken.
Tot die tijd staat ie in de doos :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:02:
Het is gelukt!

Met de handleiding op het forum van Ziggo is het dus gelukt.
Ik heb geen firmware update gedaan en geen reset naar de fabrieksinstellingen.
Allereerst heb ik het netwerk ID en de frequentie veranderd.
Vervolgens de TV module in de TV geplaatst.
De kaart heb ik inderdaad andersom (het staat dus verkeerd in de handleiding van Ziggo) in de module geplaatst.

Klaar!
Prachtig beeld!
Ik had ook allemaal problemen met de CAM CI+ kaart in de B6000. Handleiding van Ziggo had ik niks aan. Uiteindelijk na 10x eruit en erin werkte het opeens. Maar daarvoor zei die dat het apparaat defect was in het CAM menu. Ik heb verder ook geen update gedaan, geen freqentie of netwerk Id gewijzigd.

Verwijderd

Mijn UE40B6000 ging spontaan aan. Het gebeurt wel een paar keer. Waar kan het aan liggen?

EPG updaten, vooraf geprogrammeerde programma's (doe ik nooit), defecte voeding?

Volgende de handleiding:
Als de tv wordt uitgeschakeld, schakelt deze zich 45 minuten later automatisch zelf weer in.

Dit is normaal. De tv maakt zelfstandig gebruik van de OTA-functie (Over The Air) om een
upgrade uit te voeren van firmware die tijdens het kijken is gedownload.
Mmmm, is het te uitzetten?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 10:38 ]

Verwijderd

Is het nu al duidelijk of de b6000 ook MKV kan afspelen?
Gaat dit ook over wifi/ethernet of alleen via usb? Ben geïnteresseerd om deze televisie te kopen.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:01

RvL

Nee de B6000 kan geen MKV afspelen
en
Ja, de B6000 kan MKV afspelen
:?

Nee, de B6000 kan standaard geen MKV afspelen.

Echter, als je in het servicemenu het model omzet naar B7000, dan kan hij het wel. In ieder geval via USB (externe harde schijf gaat prima). Wifi/Ethernet heb ik niet kunnen proberen omdat de B6000 geen ethernet heeft. WiFi functionaliteit weet ik niet van af.

Let wel dat de B6000/7000 geen DTS codec aan boord heeft. Je zal de audio dus om moeten zetten naar Dolby Digital. Ook even de subtitles eruit trekken en naar .srt zetten. Voor beide handelingen is voldoende informatie te vinden in dit topic.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Pino112
Voor alle LED series is er een nieuwe firmware.
Voor de 6 serie: versie 2007
Voor de 7 serie: versie 3000
Voor de 8 serie: versie 3000
:)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Handig dat er ook vermeld wordt wat er gewijzigd is...
Ik ga niets updaten zolang ik niet weet waarvoor het goed zou zijn.

En ik vraag mij ook af als je bv een 6000 hebt die een 7000 is geworden welke firmware je moet installeren en of je als het de 6000 fw moet zijn, of je dan eerst het model in het servicemenu weer moet terugzetten.

[ Voor 46% gewijzigd door n00bs op 19-11-2009 16:39 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

pino112 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:08:
Voor alle LED series is er een nieuwe firmware.
Voor de 6 serie: versie 2007
Voor de 7 serie: versie 3000
Voor de 8 serie: versie 3000
:)
Waar haal je die info vandaan? Keek net en zag dat er voor mijn UE40B6000 versie 2008 staat (sinds 30 oktober), maar helaas inderdaad geen changelog..

• Pino112
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:19:
[...]

Waar haal je die info vandaan? Keek net en zag dat er voor mijn UE40B6000 versie 2008 staat (sinds 30 oktober), maar helaas inderdaad geen changelog..
Haal ik gewoon van dezelfde site af als de jouwes :P
Het zal dan net toeval zijn dat de UE40B6000 geen nieuwe heeft.
Ik ben meerdere types bijlangs gegaan, en die hadden allemaal de nieuwe 3000 versie.

Verwijderd

De 2008 versie klopt geen ruk van, is van 30 september
en de 2007 versie van 12 november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

n00bs schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:38:
Handig dat er ook vermeld wordt wat er gewijzigd is...
Ik ga niets updaten zolang ik niet weet waarvoor het goed zou zijn.

En ik vraag mij ook af als je bv een 6000 hebt die een 7000 is geworden welke firmware je moet installeren en of je als het de 6000 fw moet zijn, of je dan eerst het model in het servicemenu weer moet terugzetten.
Ik denk dat het verstandig is om een B6000 met identiteitscrisis eerst terug te zetten naar B6000 voordat je de firmware update.

Tenminste, zo zou ik het doen. Maar wat je zelf ook al zegt, ik ga niet iets wijzigen zonder te weten wat ik wijzig. If it ain't broken...

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een ue40b6000 en die bedien ik met een harmony one. Nu wil ik als ik games ga spelen dat me TV in game mode komt. Is dit mogelijk met me harmony one, en zo ja, op welke manier.

Heb al veel gezocht op internet maar geen antwoord kunnen vinden. Schijnbaar moet ik het wel met discrete codes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:07:
[...]

Ik had ook allemaal problemen met de CAM CI+ kaart in de B6000. Handleiding van Ziggo had ik niks aan. Uiteindelijk na 10x eruit en erin werkte het opeens. Maar daarvoor zei die dat het apparaat defect was in het CAM menu. Ik heb verder ook geen update gedaan, geen freqentie of netwerk Id gewijzigd.
dit probleem dat je verschillende pogingen moest doen om de CAM authenticatie succesvol uit te voeren werd voorzaakt door een bug in de TV. Met de laatste software die inmiddels beschikbaar is, si dit specifieke probleem opgelost. Meer informatie vindt je bij het ziggo gebruikers forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
gnauw schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 21:15:
Ik heb een ue40b6000 en die bedien ik met een harmony one. Nu wil ik als ik games ga spelen dat me TV in game mode komt. Is dit mogelijk met me harmony one, en zo ja, op welke manier.

Heb al veel gezocht op internet maar geen antwoord kunnen vinden. Schijnbaar moet ik het wel met discrete codes doen.
Ik gebruik ook een logitech harmony en mij is het gelukt door een "reeks" toe te voegen.

Een reeks is serie van 5 opdrachten die aan 1 toets kunt toewijzen. Bijv. Menu, omhoog, naar rechts ect ect.

Om de TV in game mode te zetten moet je exact de toetsen invoeren die je normaal met je tv afstandbediening indrukt om bij de game mode te komen. Je hebt dan wel 2 reeksen nodig (dus 10 opdrachten) Die kun je dan direct na elkaar indrukken en je afstandbediening doet de rest.

Ik heb zelf een UE46b6000, dat is een geweldige tv, maar de afstandbediening is zwaar kilo utrecht tango.

Met een harmony werkt het perfect.

Als je trouwens gamed op een andere HDMI ingang dan je normaal tv op kijkt, kun je gewoon de game mode per ingang aan of uit zetten en zo laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren eigenaar van een UE40B7020, schitterend toestel. Maar twee problemen :

Het toestel staat blijkbaar in winkeldemo mode hoe krijg ik deze eruit ?

Bij Internet@TV heb ik slechts 3 widgets (Weather, Youtube en News) en één van de redenen waarom ik dit toestel aanschafte was toch wel de aanwezigheid van een Flickr widget. Iemand enig idee ?

Alvast bedankt,

Fred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 10:41:
Het toestel staat blijkbaar in winkeldemo mode hoe krijg ik deze eruit ?
Even een reset doen, is ook al genoemd in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 22:14:
[...]

dit probleem dat je verschillende pogingen moest doen om de CAM authenticatie succesvol uit te voeren werd voorzaakt door een bug in de TV. Met de laatste software die inmiddels beschikbaar is, si dit specifieke probleem opgelost. Meer informatie vindt je bij het ziggo gebruikers forum
Hardstikke bedank :)
Maar als hij dus al werkt, heeft het weinig nut om te updaten.

Hoe lang is het trouwens zo dat je alle zenders ontvangt bij Ziggo wanneer je je kaart nog niet geregistreerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:49:
[...]

Hardstikke bedank :)
Maar als hij dus al werkt, heeft het weinig nut om te updaten.

Hoe lang is het trouwens zo dat je alle zenders ontvangt bij Ziggo wanneer je je kaart nog niet geregistreerd hebt?
Bij mij eerst 3 weken gratis.. Het eindigt bij E19-4 dan moet je hem registreren. Maar je krijgt dan weer alle zenders voor bijna 3 weken gratis erbij. Het was bij mij het geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kp1

Kp1

Omdat ik nieuwsgierig was naar het opgenomen vermogen van mijn tv in bedrijf en stand by, heb ik met een energiekostenmeter (EKM265) het opgenomen vermogen gemeten van mijn 32B6000, 40B6000 en de oude dikke 28PW8506. Bij de laatste staat een set top box DCB-B270R. De B6000 tv's hebben een cam met smartcard.
Met de energiekostenmeter aangesloten viel het mij op dat er af en toe een relais schakelde in de tv, dit duurde ca 2 minuten en was bij beide B6000 tv's. Ook hiervan het opgenomen vermogen gemeten.
Alle gemeten waarden zijn afgerond.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/3308kt3.jpg

Wat mij opvalt is dat de tv's in de stand by stand bijna geen vermogen opnemen. En dat het nauwelijks uitmaakt of de set top box aan of uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:25
Heeft iemand al de nieuwe Firmware geinstalleerd? Ik lees op andere fora (AVForums) dat eventuele clouding, bleeding issues verholpen zijn. Niet dat ik hier veel last van heb, maar linksboven heb ik wel degelijk een beetje clouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

MrLeeeet schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:43:
Heeft iemand al de nieuwe Firmware geinstalleerd? Ik lees op andere fora (AVForums) dat eventuele clouding, bleeding issues verholpen zijn. Niet dat ik hier veel last van heb, maar linksboven heb ik wel degelijk een beetje clouding.
Clouding en bleeding zijn een gevolg van hardwarematige tekortkomingen, die kunnen nooit echt opgelost worden door een firmware update. Het enige wat een firmware update zou kunnen doen is bepaalde settings zo te veranderen, dat he probleem meer verhult wordt. Waarschijnlijk zal er in dit geval dus wat met de backlight gespeeld worden, maar dat zal zeker ook z'n invloed op de beeldkwaliteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
jasjenl schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:15:
[...]

Clouding en bleeding zijn een gevolg van hardwarematige tekortkomingen, die kunnen nooit echt opgelost worden door een firmware update. Het enige wat een firmware update zou kunnen doen is bepaalde settings zo te veranderen, dat he probleem meer verhult wordt. Waarschijnlijk zal er in dit geval dus wat met de backlight gespeeld worden, maar dat zal zeker ook z'n invloed op de beeldkwaliteit hebben.
Klopt, het beeld wordt donkerder ingesteld waardoor dus de clouding minder opvalt. Lekkere oplossing van Samsung!

Hoe dan ook, mensen met ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction89
  • Laatst online: 11-09 12:48
Mijn UE3B6000 LED-tv springt soms gewoon aan, zonder dat ik ook maar iets doe
Ik lag lekker in bedje, en opeens springt m'n tv om 3 uur 's nachts aan, horrorfilm dus schrok me ook nog de ******, maar goed.

Ook staat hij nu gewoon uit, en soms hoor ik het geluid wat je normaal krijgt als je hem aanzet, gewoon een "klik"-geluid. Alleen springt hij dit keer niet aan uit zichzelf.

Iemand bekend met dit probleem of er iets over gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:10
Buren met een Samsung afstandsbediening?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvL schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 07:42:
[...]

Ik denk dat het verstandig is om een B6000 met identiteitscrisis eerst terug te zetten naar B6000 voordat je de firmware update.

Tenminste, zo zou ik het doen. Maar wat je zelf ook al zegt, ik ga niet iets wijzigen zonder te weten wat ik wijzig. If it ain't broken...
Hallo,

Ik heb sinds ca. 3 weken een ue32b6000 LED TV en ben daar behoorlijk tevreden mee.
Ik heb de update geïnstalleerd, maar ben onvoldoende vertrouwd geweest met de oude versie van de software, om werkelijk een verschill tussen de oude en de nieuwe versie te vinden. Heeft iemand hier op het forum dat kunnen uitvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het met de laatste firmware nog mogelijk om de b6000 als een b7000 aan te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Napsju schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:25:
Buren met een Samsung afstandsbediening?
infrarood ab dat dwars door een muur gaat :+
Misschien dat in het menu de TV instellingen heeft staan om aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtinction89 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:14:
Mijn UE3B6000 LED-tv springt soms gewoon aan, zonder dat ik ook maar iets doe
Ik lag lekker in bedje, en opeens springt m'n tv om 3 uur 's nachts aan, horrorfilm dus schrok me ook nog de ******, maar goed.

Ook staat hij nu gewoon uit, en soms hoor ik het geluid wat je normaal krijgt als je hem aanzet, gewoon een "klik"-geluid. Alleen springt hij dit keer niet aan uit zichzelf.

Iemand bekend met dit probleem of er iets over gelezen?
Dat had ik ook. Het is te oplossen. Zie mijn eerdere bericht in dit topic:

Volgens de handleiding:
Als de tv wordt uitgeschakeld, schakelt deze zich 45 minuten later automatisch zelf weer in.

Dit is normaal. De tv maakt zelfstandig gebruik van de OTA-functie (Over The Air) om een

Schakel het maar uit.. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:55:
[...]

Dat had ik ook. Het is te oplossen. Zie mijn eerdere bericht in dit topic:

Volgens de handleiding:

Schakel het maar uit.. ;)
Is dat het? Bij mij lijkt het alsof ie exact 30 minuten nadat de tv is uitgezet "echt" uitgaat, ik hoor dan duidelijk wat relais klikken, zonder dat er verder wat gebeurt. Zal eens kijken waar ik dat uit kan schakelen, want via Digitenne gaat ie al helemaal geen firmware updaten.. :)

• Kp1

Kp1

Klikken van het relais uitschakelen:

- kies menu
- kies zelfdiagnose
- kies software upgrade
- kies upgrade standby-modus uit

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Eenvoudige vraag: ik heb een versterker uit het jaar nul en die wil ik graag houden, maar die heeft natuurlijk alleen tulp ingangetjes. Nou lees ik dat er mini-scart op deze tv's zit of iets dergelijks. Mijn vraag is: kan ik dat gebruiken als audio-uitgang naar de versterker toe? Of is het alleen een scart-ingang die er op zit?

Mother, will they like this song?

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:10
Lees de handleiding zou ik zeggen:
Napsju schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:07:
Toch bedankt amd187!! Heb de manual er nog eens bijgepakt en heb gister toch iets over het hoofd gezien.

Afbeeldingslocatie: http://hosting06.imagecross.com/image-hosting-15/8846Picture-40.png
Ik had 'm getest met media op een USB stick. Dat werkt dus niet. Toch ben ik wel enorm geholpen met die (D)TV output.

[ Voor 4% gewijzigd door Napsju op 26-11-2009 19:08 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

TheLunatic schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:00:
Eenvoudige vraag: ik heb een versterker uit het jaar nul en die wil ik graag houden, maar die heeft natuurlijk alleen tulp ingangetjes. Nou lees ik dat er mini-scart op deze tv's zit of iets dergelijks. Mijn vraag is: kan ik dat gebruiken als audio-uitgang naar de versterker toe? Of is het alleen een scart-ingang die er op zit?
Mijn vader heeft exact hetzelfde probleem en daarbij is deze nu via de "scart" doorgelust. Echter heb je dan wel audio en video wat niet in sync loopt en nog een DVD speler aansluiten is dan bij de B6000 niet meer mogelijk omdat deze maar 1 "scart" uitgang heeft.

De oplossing is dus een Amp gaan kopen met een optische ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plsz iemand help mij! Tijdens streamen van dvd filmes naar tv verschijnen er balken aan de zijkanten.
Als ik tools gebruik dan kan ik het beeld kleiner maken(orgineel of groter maar dan met balken aan de zijkant.
Het zijn 16x9 formaat films.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:52:
[...]

infrarood ab dat dwars door een muur gaat :+
Misschien dat in het menu de TV instellingen heeft staan om aan te gaan.
UE grote afstandsbediening is Radio Frequentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction89
Het probleem met het zomaar aanspringen is opgelost :) Thanks,
Nu een andere vraag : Als ik op mijn PS3 Fifa 10 speel heb ik lag :S Het ligt niet aan mijn internetverbinding, want deze lag heb ik ook in matches tegen de computer. Op mijn 42PFL7404 van philips heb ik daar geen last van.

De Samsung staat al in Game mode, en nog heb ik vertraging, en dat is echt klote in het voetbalspel natuurlijk.
Je loopt steeds achter de feiten aan want de tegenstander kan sneller reageren.

Ook al eens op google gezocht maar kan niks vinden.
Heeft een van jullie ervaring met dit probleem, of weet iemand een oplossing hiervoor?

Zou erg fijn zijn, want irriteer me erg echt erg aan.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
Ikzelf heb ook een PS3, en game echt veel op deze TV (40B6000) maar heb eerlijk gezegd niet echt last van input lag.

Waar ik wel veel last van heb is ghosting. Lijkt wel of ik op een 20+ms scherm zit te gamen, film kijken of tv kijken. Echt een drama. Merendeel van de toeters en bellen heb ik al uitgezet, maar dat maakt niks uit.
Vooral in donkere stukken zie ik gewoon veel waas om personen, en bij de geringste beweging van het beeld de meest onscherpe stukken.

Meer mensen last van? Trouwens Dynamisch Contrast heb ik uit staan.

[ Voor 4% gewijzigd door MrLeeeet op 29-11-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:13
Hoe zit het met 1:1 pixel mapping bij deze Samsung LED tv's?

Met andere woorden, als ik mijn pc aansluit via een HDMI kabel krijg ik dan daadwerkelijk 1920x1080 pixels haarscherp in beeld of moet ik met overscan e.d. gaan zitten prutsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Xtinction89 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:13:
Het probleem met het zomaar aanspringen is opgelost :) Thanks,
Nu een andere vraag : Als ik op mijn PS3 Fifa 10 speel heb ik lag :S Het ligt niet aan mijn internetverbinding, want deze lag heb ik ook in matches tegen de computer. Op mijn 42PFL7404 van philips heb ik daar geen last van.

De Samsung staat al in Game mode, en nog heb ik vertraging, en dat is echt klote in het voetbalspel natuurlijk.
Je loopt steeds achter de feiten aan want de tegenstander kan sneller reageren.

Ook al eens op google gezocht maar kan niks vinden.
Heeft een van jullie ervaring met dit probleem, of weet iemand een oplossing hiervoor?

Zou erg fijn zijn, want irriteer me erg echt erg aan.

Alvast bedankt!
Dat zal waarschijnlijk de input lag zijn. Alle overdrived PVA panelen hebben een aanzienlijke input lag. Dat geldt ook voor computerschermen en de 100Hz optie aan hebben staan, zal enkel nog meer input lag geven omdat er extra beelden berekend moeten worden alvorens het beeld weer te geven.

Ik zou dus eens experimenteren met de 100Hz optie volledig uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Weet iemand of elke optische kabel die hier vermeld staan: http://www.allekabels.nl/optische_toslink_kabel.html aan te sluiten zijn op de B6000? Ik heb mij nog nooit verdiept in optische kabels, dus voor mij erg onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Zolang je een kabel met Toslink connector neemt, past hij op de B6000.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:12:
Is het met de laatste firmware nog mogelijk om de b6000 als een b7000 aan te zien?
Heeft iemand dit al getest? Heb zelf ook een b6000 doen geloven dat hij een b7000 is en ik ben helemaal verknocht aan de media player functionaliteit. Het zou jammer zijn om die te verliezen door een fw upgrade...

Is er trouwens een b6000 gebruiker hier die ook b7000 fw gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de geheugen stick plaatst met een firmware kan je altijd naar de vroegere versie terugkeren die in het toestel aanwezig is. Denk niet dat je zomaar firmware kunt laden die niet voor jou toestel is bedoeld?
dus wel een CHUCIPDEUC op een CHUCIPDEUC (CI+) of een of een CHU7DEUC op een CHU7DEUC (CI) zo begrijp ik het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:28
verkeerde topic...

[ Voor 98% gewijzigd door Zephyer op 30-11-2009 20:22 . Reden: Verkeerde post. ]

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

ODT? Hmm, na even zoeken is dat dus 'gewoon' Toslink. Ja die werkt wel (= Optical in), daarmee haal je dus het (tuner) geluid van je tv naar je cinemaset. Dat is sowieso beter dan met scart en tulp plugjes.

Mbt streaming zou ik lekker voor de 6000 gaan en voor een losse mediaplayer gaan (met HDMI uit). Zover ik weet is het namelijk onmogelijk om surround geluid te krijgen als je media via de 7020 afspeelt, en het lijkt me dat je dat wel wilt als je een cinemaset hebt.

edit: dit was dus een reply op Zephyer, en bedankt.. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-11-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenvdpol
  • Laatst online: 27-07 09:24
Ik heb iets heel vervelends met mijn UE40B7000.
Ik zie in alle, voornamelijk grijze, vlakken een hinderlijk knipperend effect.
De TV is al 2 keer terug bij Samsung geweest, waarbij samsung zegt dat dit binnen de normen is.

Nu wil ik eigenaren van de 7 LED serie eens vragen deze jpg file eens te downloaden en te bekijken op de TV

Het is gewoon een jpeg met 1 grijswaarde waarbij het knipperende effect buitengewoon goed zichtbaar is.

Ben heel benieuwd of dit normaal is voor de gehele serie, if so, dan is het echt een enorme bagger TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op UE40B8090XP geen knipperend effect geladen via USB stick. Denk dat eer van belang is wanneer heb jij dit voor? Namelijk welke instellingen gebruik jij. Het knipperend effect, is dit ook zichtbaar in verduisterde kamer? of heb je een interferrentie met een andere lichtbron? jou TV gaat 100x per seconde aan en uit? zoveel mogelijkheden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenvdpol
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:46:
Op UE40B8090XP geen knipperend effect geladen via USB stick. Denk dat eer van belang is wanneer heb jij dit voor? Namelijk welke instellingen gebruik jij. Het knipperend effect, is dit ook zichtbaar in verduisterde kamer? of heb je een interferrentie met een andere lichtbron? jou TV gaat 100x per seconde aan en uit? zoveel mogelijkheden ...
Ik heb alle instellingen gereset, dus alles standaard.
Wat ik zie is een knipperferequentie van om en nabij de 10Hz.
Het lijkt alsof de achtergrondverlichting met deze frequentie iets dimmed en we terug springt.
Donker of lichte kamer maakt niet uit, ik zal trachten het effect vast te leggen met een videootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
jurgenvdpol schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:24:
Ik heb iets heel vervelends met mijn UE40B7000.
Ik zie in alle, voornamelijk grijze, vlakken een hinderlijk knipperend effect.
De TV is al 2 keer terug bij Samsung geweest, waarbij samsung zegt dat dit binnen de normen is.

Nu wil ik eigenaren van de 7 LED serie eens vragen deze jpg file eens te downloaden en te bekijken op de TV

Het is gewoon een jpeg met 1 grijswaarde waarbij het knipperende effect buitengewoon goed zichtbaar is.

Ben heel benieuwd of dit normaal is voor de gehele serie, if so, dan is het echt een enorme bagger TV.
Hiero een 7020, geen knipperend effect. Alleen in het midden een iets andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jurgenvdpol
met de beste wil van de wereld, maar blijft hier stabiel. De jpg op een usb stick en dan via de Media.P toets. Wel even nog de Tools toets gebruiken. MediaPlayer kan andere instellingen gebruiken.
Afbeeldings installatie
Standard geselecteerd
dan herstellen
Contrast: 95
Helderheid: 45
Kleur: 50
Dynamisch contrast: Middel
Zwarttinten: uit
200 Hz: Uit

dan nog eens via de hoofdmenu: randverbetering aan/uit, Spaarstand: uit of max: geen verschil.
huidige firmware: T-CHUCIPDEUC-3000

als je de test nog eens doet: haal alle aansluitingen van de flatscreen en gebruik een niet geaarde stroom aansluiting. dus USB stick en niet geaarde stroomaansluiting: zie je nog het zelfde effect? indien niet is er iets aan de hand met een eventuele lekstroom? bron kan van alles zijn: kabeldistributie, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino112 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:21:
[...]Hiero een 7020, geen knipperend effect. Alleen in het midden een iets andere kleur.
ook waar genomen: kijkhoek lichtjes wijzigen: omhoog/omlaag of links/rechts zou bijna moeten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction89
n00bs schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:48:
[...]

Dat zal waarschijnlijk de input lag zijn. Alle overdrived PVA panelen hebben een aanzienlijke input lag. Dat geldt ook voor computerschermen en de 100Hz optie aan hebben staan, zal enkel nog meer input lag geven omdat er extra beelden berekend moeten worden alvorens het beeld weer te geven.

Ik zou dus eens experimenteren met de 100Hz optie volledig uit te zetten
Hij staat op Game-Mode.. deze schakelt de 100Hz optie uit, Dynamisch contract uit.
Op google had ik ook al gelezen dat je de input naam moet veranderen naar PC zodat er staat : HDMI / DVI - PC.. dit heeft de lag al wat vermindert, maar het is nog steeds duidelijk merkbaar

Nog iemand tips om de lag te verminderen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik denk niet dat je meer kan doen helaas.
Input lag kan je verder weinig aan wijzigen, dit merk je dus ook als je er gevoelig voor bent op de PVA desktop schermen :( sommigen vonden bepaalde Samsung schermen ultiem voor gaming, terwijl ik knettergek van de inputlag werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-12-2021
Is het iemand al gelukt zich aan te melden in de Flickr widget met een yahoo id om de eigen foto's te bekijken?
Iedere keer als ik me aanmeld met een geldige id gebeurt na 'aanmelden' niets. Waneer ik daarna weer druk op 'your photos' verschijnt weer het login scherm.
Wie heeft de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
Kan ook mijn verbeelding zijn maar sinds ik de firmware geupdate heb lijkt het wel of de 100Hz techniek beter is geworden. Voorheen werd ik knettergek van de ghosting in HD scenes maar nu ziet het er allemaal wel gelikt uit. Meer mensen dit opgevallen?

Ik heb het hier trouwens over de '2007' versie (laatste dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal, ik overweeg een samsung UE40B6000 of UE40B7020 te kopen. Ik heb digitenne en nu vraag ik me af of dit op beide tv types valt aan te sluiten. Beide tv types hebben een CI slot (Common Interface Slots). Is dit wat nodig is om digitenne met betere kwalitiet aan te sluiten?
Wat weten jullie verder van de beeld kwaliteit van deze tv's (40 inch) in combinatie met digitenne.

Alvast bedankt!
Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:12:
Beste allemaal, ik overweeg een samsung UE40B6000 of UE40B7020 te kopen. Ik heb digitenne en nu vraag ik me af of dit op beide tv types valt aan te sluiten. Beide tv types hebben een CI slot (Common Interface Slots). Is dit wat nodig is om digitenne met betere kwalitiet aan te sluiten?
Wat weten jullie verder van de beeld kwaliteit van deze tv's (40 inch) in combinatie met digitenne.

Alvast bedankt!
Ed
ongelofelijk zonde om zo'n mooie TV te gaan kopen en dan digitene als input te gaan gebruiken. Beeld valt echt heel erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

gnauw schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:10:
[...]

ongelofelijk zonde om zo'n mooie TV te gaan kopen en dan digitene als input te gaan gebruiken. Beeld valt echt heel erg tegen.
Ervaring?
Ik wel, en mij valt de beeldkwaliteit juist mee. Met een CI kaartje is het beeld overigens duidelijk beter dan met een losse digitenne ontvanger (minder artifacts en scherper).
Ik heb de 40B6000 en zit er vrij dicht op, maar heb maar een enkele keer het gevoel gehad van "jeetje wat een brakke kwaliteit".

Uiteraard is kabel qua kwaliteit en aanbod beter, zeker de HD kanalen valt met digitenne niet aan te tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:32:
[...]

Ervaring?
Ik wel, en mij valt de beeldkwaliteit juist mee. Met een CI kaartje is het beeld overigens duidelijk beter dan met een losse digitenne ontvanger (minder artifacts en scherper).
Ik heb de 40B6000 en zit er vrij dicht op, maar heb maar een enkele keer het gevoel gehad van "jeetje wat een brakke kwaliteit".

Uiteraard is kabel qua kwaliteit en aanbod beter, zeker de HD kanalen valt met digitenne niet aan te tippen.
Heb inderdaad ervaring en nog niet eens op me huidige 40'' maa rop een 32", en ik vond het verschikkelijk slecht. Gebruikte ook een CI kaartje. Werd helemaal brak als er een brommer of zo langs kwam.
Spullen van digitene liggen bij mij in een doos, maar je kunt het natuurlijk altijd even zelf proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik heb er ook ervaring mee, ook op een 32", maar ik vond de kwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven. Eerst losse tuner, daarna met CI kaartje. Had wel het gevoel dat het met CI kaartje iets beter was, maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven.

Ik ben geen purist op dat gebied, maar ik zag, met name op letters, gewoon veel compressieartifacts. Als het zelfs mijn vrouw al op valt, dan wil dat toch iets zeggen ;-)

Dat is voor mij ook de reden geweest om over te stappen naar UPC Digitaal. En geloof me, dat is echt een stuk beter (en dan heb ik 't nog niet eens over HD). Kleuren zijn ook veel mooier, veel minder flets.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Ik heb een vraagje over het aansluiten van mijn Medion Home Cinema Set op de UE40B7020.
De Medion heeft 2 tulpuitgangen, geen optisch oid.
Bij mijn vorige TV kon ik een kabel (waar aan beide kanten tulpstekkers zitten) rechtstreeks aansluiten op de TV.
Nu lukt dat niet.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
* Aangesloten op de tv in AV-in-ingang dmv de gele verloopstekker (Video, Audio Wit en Audio Rechts). TV ingesteld op 'TV-luidspreker' en 'Externe luidspreker'. Werkt geen van beiden.
* Ook op de tv in AV-in-ingang aangesloten, maar dan met een Tulp naar 3.5mm kabel. TV ingesteld op 'TV-luidspreker' en 'Externe luidspreker'. Werkt geen van beiden.
* Aangesloten op DVI dmv een Tulp naar 3.5mm kabel. TV ingesteld op 'TV-luidspreker' en 'Externe luidspreker'. Werkt geen van beiden.

Weten jullie een andere manier waarop ik het wel werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals je aangeeft zijn dit allemaal audio ingangen van de flatscreen?
Als je het geluid van de flatscreen op de Medion Home Cinema Set wil krijgen:
kan je hier de oplossing lezen <= klik hier
indien het toch het geluid van de Medion Home Cinema Set naar de flatscreen moet zijn? is het wel een audio out die je daar hebt en geen audio in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

gnauw schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:08:
[...]

Heb inderdaad ervaring en nog niet eens op me huidige 40'' maa rop een 32", en ik vond het verschikkelijk slecht. Gebruikte ook een CI kaartje. Werd helemaal brak als er een brommer of zo langs kwam.
Spullen van digitene liggen bij mij in een doos, maar je kunt het natuurlijk altijd even zelf proberen ;)
Hangt natuurlijk ook af van je ontvangst, zit ik wellicht gunstiger in de buurt van een digitennemast. De locatie en hoek van de antenne maakt overigens ook een wereld verschil.
Maar gaat een beetje offtopic zo :) Digitenne is duidelijk slechter dan kabel, maar ik vind het acceptabel, zelfs op een 40 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:58:
zoals je aangeeft zijn dit allemaal audio ingangen van de flatscreen?
Als je het geluid van de flatscreen op de Medion Home Cinema Set wil krijgen:
kan je hier de oplossing lezen <= klik hier
indien het toch het geluid van de Medion Home Cinema Set naar de flatscreen moet zijn? is het wel een audio out die je daar hebt en geen audio in?
Ja, inderdaad het geluid van de TV moet op de HCS komen.
n00bs schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:22:
[...]
Mijn vader heeft exact hetzelfde probleem en daarbij is deze nu via de "scart" doorgelust. Echter heb je dan wel audio en video wat niet in sync loopt en nog een DVD speler aansluiten is dan bij de B6000 niet meer mogelijk omdat deze maar 1 "scart" uitgang heeft.

De oplossing is dus een Amp gaan kopen met een optische ingang.
De Ext-aansluiting is al ingebruik, en zoals hier ook wordt gezegd: Audio en video loopt niet gelijk. Dat wil ik dus vermijden. ;)

Is het ook mogelijk om een nieuwe HCS te kopen, maar dan zonder speakers? Vind het een beetje zonde om een nieuwe te kopen waar ook nieuwe speakers bij zitten. Deze werken nog perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check even hier of er iets tussenzit: PriceWatch Home Cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:54:
Heb een FreeNAS servertje staan en daar staat DLNA nu geactiveerd. Direct vanaf FreeNAS films streamen, foto's bekijken. Werkt perfect. Scheelt weer media player bij TV.
Ik heb Freenas 0.7.
Upnp ingeschakeld met het DLNA profiel. Op mijn Sony Bravia 32W5500 server diagnose gedaan. Hij ziet de Freenas maar geeft melding dat de server niet word ondersteund.

Gezien jij dit blijkbaar aan de praat hebt gekregen met jouw Freenas ben ik erg benieuwd hoe je dat gedaan hebt.
Lijkt me tof als ik dat aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Hoe reinigen jullie het scherm?
Ik deed dit bij m'n oude lcd altijd met lcd cleaner en een microfibre doekje, maar op deze tv ontstaat er een waas van strepen, het scherm wordt er alles behalve schoner van.

De omlijsting (die overigens erúg besmettelijk is voor vingerafdrukken enzo) doe ik met dat meegeleverde samsung doekje, licht vochtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:13
Ricardo87 schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:03:
Hoe zit het met 1:1 pixel mapping bij deze Samsung LED tv's?

Met andere woorden, als ik mijn pc aansluit via een HDMI kabel krijg ik dan daadwerkelijk 1920x1080 pixels haarscherp in beeld of moet ik met overscan e.d. gaan zitten prutsen?
Heeft iemand hier nog antwoord op? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
Om even terug te komen over mijn traling/ghosting issue. Het is algemeen bekend dat er veel trailing aanwezig is bij de Luxia serie. Na meerdere instellingen gebruikt te hebben (AVforums, TweakTV en HDTVtest) heb ik nu zelf een aantal dingen ingesteld waardoor ik eigenlijk bijna geen traling meer heb.

Bij de donkere scenes zie je af en toe nog wel wat, daar is niks aan te doen maar voor de rest ziet het er allemaal smooth uit!

De instelling Motion plus heb ik ingeschakeld op de volgende settings:
Wazigheidsvorming: 10
Trilvermindering: 5

Indien je de Motion plus te aanwezig vind kan je Wazigheidsvorming ook op 3 zetten.

Backlight op 6

Dynamisch contrast UIT!

Scherpte op 0

Deze instellingen kunnen op elk profiel toegepast worden. Zelf wat experimenteren kan geen kwaad. Het kan zijn dat dit niet het gewenste resultaat geeft als ik hier beschijf omdat elk scherm in andere omgeving (licht, donker) staat, daarom herhaal ik nogmaals: experimenteer. Het is in ieder geval een goede start voor het juist instellen van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Even ter verificatie voor de 32" B6000, ik moet daarvoor een audio-kabel kopen om de TV aan te sluiten op een Receiver met HDMI, Dig Coax en Optical In.

Kan de B6000 enkel via de optical out, het geluid digitaal uitsturen van de normale TV uitzendingen? en stuurt hij alle aangesloten apparatuur dan uit via de optical out? of kan je ook HDMI ervoor gebruiken (volgens mij niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenvdpol
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:22:
@jurgenvdpol
met de beste wil van de wereld, maar blijft hier stabiel. De jpg op een usb stick en dan via de Media.P toets. Wel even nog de Tools toets gebruiken. MediaPlayer kan andere instellingen gebruiken.
Afbeeldings installatie
Standard geselecteerd
dan herstellen
Contrast: 95
Helderheid: 45
Kleur: 50
Dynamisch contrast: Middel
Zwarttinten: uit
200 Hz: Uit

dan nog eens via de hoofdmenu: randverbetering aan/uit, Spaarstand: uit of max: geen verschil.
huidige firmware: T-CHUCIPDEUC-3000

als je de test nog eens doet: haal alle aansluitingen van de flatscreen en gebruik een niet geaarde stroom aansluiting. dus USB stick en niet geaarde stroomaansluiting: zie je nog het zelfde effect? indien niet is er iets aan de hand met een eventuele lekstroom? bron kan van alles zijn: kabeldistributie, ...
Heb ik allemaal gedaan, geknipper blijft.. ik heb het probleem geescaleerd bij Samsung, ze gaan me terugbellen... will keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren firmware upgrade gedaan van de 40B7000 inderdaad nu alle widgets, maar nu krijg ik een foutmelding bij het afspelen van avi/divx via de media-p ....

iemand enig idee...

Het blijft wel een schitterend toestel. Puur genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:18:
Kan de B6000 enkel via de optical out, het geluid digitaal uitsturen van de normale TV uitzendingen? en stuurt hij alle aangesloten apparatuur dan uit via de optical out? of kan je ook HDMI ervoor gebruiken (volgens mij niet)?
pagina 5 van zijn handleidng:
DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)
Maakt verbinding met een digitaal audio-element, zoals de ontvanger van een thuisbioscoop.
Wanneer een digitaal audiosysteem is aangesloten op de DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)-aansluiting: verlaag het volume van de tv en pas het geluidsniveau met de volumeregeling van het systeem aan.
5.1-kanaals audio is mogelijk wanneer de tv op een extern apparaat is aangesloten dat dit ondersteunt.
Wanneer de ontvanger (thuisbioscoop) is ingesteld op Aan, hoort u alleen geluid via de Optical-aansluiting van de tv. Wanneer de tv een DTV-signaal (lucht) weergeeft, zendt de tv een channel 5.1-geluid naar de ontvanger van de thuisbioscoop uit. Wanneer de bron een digitaal onderdeel is, zoals een dvd-speler / Blue-ray-speler / aftakdoos / satellietontvanger (set-top box) en deze op de tv aangesloten is via HDMI, geeft de ontvanger van de thuisbioscoop alleen een 2-kanaals signaal weer. Als u audio voor kanaal 5.1 wilt horen, sluit u de optische aansluiting van de dvd-speler / Blue-ray-speler / aftakdoos / satellietontvanger (set-top box) rechtstreeks aan op een versterker of thuisbioscoop, en niet op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Is het iemand gelukt om een dvd te spelen vanaf een usb stick/drive? Ik heb een dvd (de video_ts map) gekopieerd en proberen af te spelen met de media speler maar dit is mij niet gelukt. Ik kan de afzonderlijke vob files wel afspelen maar dan kom je niet in het dvd menu, de ondertiteling inschakelen gaat niet en de afmetingen kloppen niet.

[ Voor 22% gewijzigd door TAG_ScorpioN op 08-12-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakota85
  • Laatst online: 01-05 21:46
Ik heb een korte vraag: hoe kan ik het witte licht aan d voorkant van mijn 7020 uitzetten? Ik vind het soms redelijk storend namelijk.
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste