Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:20

mr.paaJ

generatie cmd+z

De B8500 die eraan komt moet weer een local dimming scherm worden en de nieuwe Philips 9704 heeft het ook. Verder alleen de 'oude' schermen, 9703 en de grotere X4500's.

Fel wit beeld dimmen??
Meestal wordt juist gedimd als het beeld vooral donker is waardoor dan wit en kleur een stuk minder wordt.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Heeft iemand enig idee wanneer die B8500 serie in Nederland verkrijgbaar wordt? Heb dit in het algemene Samsung ook al eens gevraagd maar nooit antwoord op gekregen helaas. Iemand?

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

ik probeer een 40 inch te bestellen maar dan wel met VPXXN type nummer maar dit is geloof ik onmogelijk heb nu al een winkel of 10 geprobeerd maar of ze hebben de VW of ze hebben de VPXZG en die doet het wel met ziggo maar dat is het buitenlandse model met alle nadelen vandien.

Zag dat er wat mensen waren met een vpxxn waar hebben jullie hem vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:44
Ik heb mijn VPXXXN bij de plasma-discounter gekocht. Toen niet speciaal op gelet maar nu ben ik er wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
MantaMania schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:24:
ik probeer een 40 inch te bestellen maar dan wel met VPXXN type nummer maar dit is geloof ik onmogelijk heb nu al een winkel of 10 geprobeerd maar of ze hebben de VW of ze hebben de VPXZG en die doet het wel met ziggo maar dat is het buitenlandse model met alle nadelen vandien.

ElectronigPartner. Kost iets meer dan online, maar als je je mond opentrekt krijg je vast en zeker iets van de prijs af. Het werkt in ieder geval als een zonnetje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

MantaMania schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:24:

Heb die van mij bij de Saturn gekocht, maar dat is al wel paar maanden terug. Op de bon staat VW, maar het is toch echt een VP. Kijken ze in de winkel in de computer of ook echt op de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
mr.paaJ schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:23:
De B8500 die eraan komt moet weer een local dimming scherm worden en de nieuwe Philips 9704 heeft het ook. Verder alleen de 'oude' schermen, 9703 en de grotere X4500's.

Fel wit beeld dimmen??
Meestal wordt juist gedimd als het beeld vooral donker is waardoor dan wit en kleur een stuk minder wordt.
Local dimming komt dus bij samsung enkel op de 8 serie? Dat is volgens mij niet de goedkoopste serie, toch? ;-)
Het idee zint me wel, je wint er weer wat contrast en verbruik mee, en misschien zelfs levensduur van de leds. Maar of het de meerprijs gaat waard zijn? Afwachten op die B8500 dan en dan vergelijken.

Er is wel degelijk een soort van dimming die toegepast wordt bij enkel de 'felste' beelden, om ervoor te zorgen dat het dus "aangenaam" kijkt en nooit in je ogen schijnt wanneer de helderheid hoog ingesteld staat. Aan je reactie leid ik af dat het dus zeker niet iets is dat tegenwoordig op alle tv's wordt toegepast, goed zo zou ik zeggen! Heb het zelf eens gezien op een LG, maar dacht dat andere merken het ook wel hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een nieuwe TV geïnstalleerd: UE40B6000 met CAM module CI+ met Ziggo smart card.
Ik moet wel zeggen dat het haarscherp is. Heerlijk zonder losse decoder!
NL1, NL2 en NL3 zijn in HD weergegeven: 1920x1080i. Er is ook Eurosport HD.
Kortom perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:36:
Net een nieuwe TV geïnstalleerd: UE40B6000 met CAM module CI+ met Ziggo smart card.
Ik moet wel zeggen dat het haarscherp is. Heerlijk zonder losse decoder!
NL1, NL2 en NL3 zijn in HD weergegeven: 1920x1080i. Er is ook Eurosport HD.
Kortom perfect!
mooi ik heb ook mn tv nu sinds het weekeind binnen aardig wat winkels afgezocht voor de vp versie en toch maar niet bij een internetshop gekocht aangezien het grootste deel de buitenlandse versie aanbied en ik daar geen zin in heb.

Maar ben ook al hele weekeind opzoek naar die module maar die is overal uitverkocht waar heb jij hem vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamie4life
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-04-2012
Hallo,

Weet iemand hoe ik deze type uit Winkeldemo "Shop Mode" haal?

type: UE40B6000
merk: Samsung

[ Voor 19% gewijzigd door Flamie4life op 05-10-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
ff een reset doen, doet wonderen.

[ Voor 161% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 05-10-2009 21:27 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamie4life
  • Laatst online: 25-04-2012
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:25:
Eerste google reactie levert dit op:
http://www.kieskeurig.nl/.../le40m86b/reviews/264157/

DST: De TV is teruggesprongen naar shop mode. Dit is de instelling die men in het begin bij de eerste ingebruiksname moet kiezen Dit is het truukje om te switchen: Zorg dat je de interne mute op "uit" hebt staan. Zet de TV dan op de TV-mode (gewone analoge kabel tv) Druk op de zijkant de "menu" en de "vol+" tegelijkertijd in. Na 5 seconden wordt het beeld zwart en komt er onderin "dynamisch" te staan. Dan is de TV uit de shop mode. Als er "shop mode" onderin staat dan staat de TV weer terug in shop mode. (07-01-2008)
Zoals je kan zien is dat een andere type tv. Bij de LED tv werkt die truck niet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Von Burg in Rotterdam verkopen ze m ongeveer 600 euro onder de saturnprijs, dan heb ik het over de 46/7020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MantaMania schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:37:
[...]

mooi ik heb ook mn tv nu sinds het weekeind binnen aardig wat winkels afgezocht voor de vp versie en toch maar niet bij een internetshop gekocht aangezien het grootste deel de buitenlandse versie aanbied en ik daar geen zin in heb.

Maar ben ook al hele weekeind opzoek naar die module maar die is overal uitverkocht waar heb jij hem vandaan?
Gekocht bij eshop.nl (Tilburg). VPXXN staat op het website vermeld. CAM module CI++ met Ziggo gewoon bij lokale elektroboer gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MantaMania schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:37:
[...]

Ik heb vorige week heel Tilburg gehad en overal uitverkocht inderdaad, ze hebben er veel te weinig geproduceerd geven de winkels aan. Uiteindelijk heb ik m in Rotterdam gekocht samen met mn tv. Misschien een webshop maar anders moet je wachten tot de 23e, dan zullen de winkels opnieuw bevoorraad worden heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2022
Welke zijn de beste instellingen voor een voetbalmatch te bekijken?
Samsung LED UE40B6000
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_density
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 16:07
Sinds gisteren een alphacrypt CI kaartje ingeplugged in de UE40B7020, na wat gepruts met de kabels nu goed beeld (Ziggo). Ook mijn receiver Onkyo TX SR 705 aangesloten middels optical maar heb hiermee een wat vaag probleem, namelijk dat bij de zenders NL 1,2,3 HD de receiver om een bepaalde tijd even geen geluid door geeft. Bij andere zenders geen probleem met het geluid op de receiver. ik vraag me dus af waar dit aan kan liggen?

Heeft iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:49
mr_density schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:25:
Sinds gisteren een alphacrypt CI kaartje ingeplugged in de UE40B7020, na wat gepruts met de kabels nu goed beeld (Ziggo). Ook mijn receiver Onkyo TX SR 705 aangesloten middels optical maar heb hiermee een wat vaag probleem, namelijk dat bij de zenders NL 1,2,3 HD de receiver om een bepaalde tijd even geen geluid door geeft. Bij andere zenders geen probleem met het geluid op de receiver. ik vraag me dus af waar dit aan kan liggen?

Heeft iemand hier ook last van?
volgens mij heeft iedereen daar zo ongeveer last van. Ik heb het ook met mijn le46b750 en die digitaal op me reciever. Af en toe een seconde geen geluid.
Maar waardoor het komt, signaal of misschien wel een bug in de samsung firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 18:03
Vanaf 15 oktober is er weer een actie op de LED toestellen van samsung boven de 40"

50 euro terug op de 6000 serie
100 euro op de 7000 serie
200 euro op de 8000 serie

Geld alleen op de nederlandse modellen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_density
Tito129 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:18:
[...]

volgens mij heeft iedereen daar zo ongeveer last van. Ik heb het ook met mijn le46b750 en die digitaal op me reciever. Af en toe een seconde geen geluid.
Maar waardoor het komt, signaal of misschien wel een bug in de samsung firmware.
Heb inmiddels wel uitgevonden dat je dit kan omzeilen door het audio formaat op MPEG te zetten. Dan heeft de receiver geen last van het uitvallende signaal. De tv geeft dan wel aan dat het audio formaat stereo is.

Blijft toch wel vage bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reflectie is aanwezig, maar valt reuze mee. Overdag kijken is gewoon mogelijk met de gordijnen open. Ook de kijkhoek is groter dan mijn vorige LCD TV. Ik heb, sind twee weken, een 46 inch staan. Ben bijzonder tevreden. Zeker in combinatie met de UPC HDTV box. M.n. de HD zenders zijn uitermate scherp. OP 15 oktober komen er weer twee bij (RTL 7 + 8), zodat het otaal komt op 10. RTL4 + 5 volgen in 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 08:47
Ik heb sinds gisteren de Samsung UE46B6000. Het beeld is mooi (vooral wit is veel mooier dan op non LED tv's), maar ik stoor mij toch aan het volgende:

Als je een donkere scene hebt (bijvoorbeeld in de nacht) en de ondertitels (wit) komen in beeld, dan zie je het hele beeld lichter worden, dus de het 'zwart' van de nacht wordt lichter. Overdag valt het niet zo op, maar als je 's avonds in het donker kijkt zie je dit best wel goed en is het storend.
Is dit normaal voor dit type tv? Hebben andere mensen dit ook? Eventueel met andere modellen.

Ok aftitelingen met een zwarte achtergrond zijn slecht te lezen. Valt me toch wel tegen van zo'n tv.

[ Voor 8% gewijzigd door DarkTemple op 18-10-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Dit is normaal met deze tv's en dat heet autodimming.
Het is uit te zetten, zie http://www.avforums.com/f...-2-a-20.html#post10563989.
Op eigen risico!

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben al enkele maanden in het bezit van een UE46B6000 , en ben er nog altijd zeer tevreden over !!
Ik gebruik m'n tv voor 90 % om te games te spelen waarbij ik graag de beste instellinge zou hebben.
Bijgevolg al vanalles geprobeerd maar nog niet meteen iets gevonden dat mij aanspreekt ( ook de link die hier op het forum terug te vinden is).

Daarom zijn er enkele tips qua instellingen?

Alvast bedankt,

Greetz

Ninian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiero561
  • Laatst online: 26-06-2021
Weet iemand waar ik een Slim Gender Cable Scart kan halen? Heb type UE32B6000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
Tito129 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:18:
[...]

Heb ik ook een tijd last van gehad bij Ziggo. Nu is het echter OK. Weet niet of het door de firmware update komt of doordat Ziggo het signaal aanzienlijk verbeterd heeft bij ons in de wijk. Bij de HD zenders is het namelijk dolby digital ipv gewoon stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog steeds zeer tevreden over mijn 40B6000 met CI+ Ziggo.. Allemaal gruwelijk scherp. Wil nog een zo'n tv aanschaffen voor mijn slaapkamer. Analoge LCD TV gaat eruit. :)

Ik heb toen digitale ruisonderdrukking wel uitgezet. Ik wist dat het onzin was voor digitale tv. Ik vraag me af of het invloed heeft op digitale zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_density
Joop557 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:15:
[...]

Heb ik ook een tijd last van gehad bij Ziggo. Nu is het echter OK. Weet niet of het door de firmware update komt of doordat Ziggo het signaal aanzienlijk verbeterd heeft bij ons in de wijk. Bij de HD zenders is het namelijk dolby digital ipv gewoon stereo.
Heb zelf ook de firmware geupgrade gedaan en blijf er last van houden, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N_e_0 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 07:19:
Wat is nu jullie ervaringen met gameconsoles op deze TV's?
Ik lees zulke extreem negatieve dingen over deze LED TV's als het om input "lag" gaat. Niet alleen van Samsung, maar ook die van Sony.
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe tv, maar aangezien ik mijn TV voor 70% gebruik voor gaming, vind ik dit het zwaarst wegen.
Is dat niet bij alle LCD tv s dat ze een input lag hebben van van 15ms tot 40 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de intentie om de 46 inch te kopen, maar wat is precies het verschil tussen de 6000,7000 en 8000 serie? Is dat het prijsverschil waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit zelf nog te twijfelen tussen de Sony KDL32W5500 en de Samsung UE32b6000

Al komt die Sony wel beter uit de test op hdtvtest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:35:
[...]

Weet toch nog niet goed welke ik moet nemen van de 3 :P
Zou gewoon die 6000 halen die 7000 is precies het zelfde maar dan heb je wat internet gelul erbij(wat je toch nooit gaat gebruiken) en die 200hz schijnt een beetje Bullshit te zijn.

Verder vind ik die Samsung led tv(6000 7000 8000) maar matig uit de test komen zeker als je dat vergelijk met de veel goedkopere Sony

http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W5500/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Weet iemand of deze nieuwe reeks DVB-C HD tuner ingebouwd heeft, aangezien ik dit niet kan vinden. Enkel DVB-C lijkt mij tegenwoordig onvoldoende, dan zit je alsnog met een extra setup box...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murderface
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-11-2023
Hey,

ik ben al lang reviews aan het leze van de samsung UE4B6000 Lijkt me echt een TV voor mij. Enkel zit ik nog met enekele vragen die ik bijna nooit in de reviews van deze TV terugvind:

Kan iemand mij vertellen hoe deze TV met games omgaat? (ik had ergens gelezen dat dit vrij slugish ging :s)
Gaat het beeld soepel op 1080P?
Geen frame skip?

Ook had ik nog graag gevraagd hoe de beeldkwaliteit is als je een dood normale .avi file door streamed... Ik heb geen zin om alle films die ik al heb nog eens te kopen/downloaden in 1080p
Natuurlijk gaat al dit streamen over de xbox 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
n00bs schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:15:
Weet iemand of deze nieuwe reeks DVB-C HD tuner ingebouwd heeft, aangezien ik dit niet kan vinden. Enkel DVB-C lijkt mij tegenwoordig onvoldoende, dan zit je alsnog met een extra setup box...
Hebben ze allemaal. Gewoon HD 1080i met een Alphacrypt of CI+

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murderface schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:31:
Hey,

ik ben al lang reviews aan het leze van de samsung UE4B6000 Lijkt me echt een TV voor mij. Enkel zit ik nog met enekele vragen die ik bijna nooit in de reviews van deze TV terugvind:

Kan iemand mij vertellen hoe deze TV met games omgaat? (ik had ergens gelezen dat dit vrij slugish ging :s)
Geen frame skip?

Ook had ik nog graag gevraagd hoe de beeldkwaliteit is als je een dood normale .avi file door streamed... Ik heb geen zin om alle films die ik al heb nog eens te kopen/downloaden in 1080p
Voor Gamen en Snelle beelden is deze TV niet zo goed.

http://www.hdtvtest.co.uk...ue40b7000-20090502147.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemG
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05-2024
Hey,

Geen frame skip?

Ik heb de TV al een tijdje en gamen gaat bij mij perfect. Uncharted 2 ziet er geweldig uit!
Ik heb de tv op game mode gezet en nog geen last van input lag gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Hey,

Geen frame skip?

Ik heb een UE46b6000 in de huis kamer, waarop alleen een wii is aangesloten.

Ik ga nu een 2e UE46B6000 kopen voor 'gaming only'

Hier komt op : xbxo360, een PS3 en natuurlijk mijn vette game pc.

Ik heb uitgebreid getest op mijn samsung in de huiskamer (zowel de ps3, xbxo en de pc) en kon geen nadelige inputlag waarnemen.

Ik ga er dan ook direct 1 bijkopen zodra de screenlift (waar de tv op gemonteerd word) binnen is.

Welke games getest: NFS Shift, COD4, GT5 prologe, Forza3

Niet twijfelen, gewoon kopen die tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Napsju schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:54:
[...]

Hebben ze allemaal. Gewoon HD 1080i met een Alphacrypt of CI+
Jammer dat Alphacrypt bij Ziggo er uit gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Als nieuwe gebruiker heb ik helaas direkt een vraag.
Ik zit momenteel in Suriname en heb een LED-TV UN55B6000 gekocht.
Echter heb ik nu na een maandje een verticale lijn op het beeld. Plotseling ontstaan en op alle kanalen te zien. Daarnaast ook op video,dvd, bluray, HDD.
Het heeft mijn inziens te maken met het LED-scherm.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan is en wat het nou precies betekend?

Bijvoorbaat dank.

Ravin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand fifa10 al getest op de 6000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de ue46b7020 heeft dnla. Wil dat zeggen dat je zonder enige toevoeging van ander toestel je onmiddellijk draadloos de router van het internet kan worden opgezocht? Of heb ik toch nog een usb-toestel nodig om in te pluggen in deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 09:48:
de ue46b7020 heeft dnla. Wil dat zeggen dat je zonder enige toevoeging van ander toestel je onmiddellijk draadloos de router van het internet kan worden opgezocht? Of heb ik toch nog een usb-toestel nodig om in te pluggen in deze tv?
DLNA (niet dnla ;)) heeft niets met de fysieke verbinding te maken maar is een standaard protocol waamee apparaten die dit ondersteunen relatief eenvoudig media bestanden van elkaar kunnen lezen, zonder dat je van alles hoeft in te stellen. Simpel gezegd: als je een DLNA server hebt draaien op bijv. een PC zal elk apparaat dat ook DLNA ondersteunt de media bestanden van die server automatisch kunnen benaderen en afspelen, mits beide apparaten op hetzelfde netwerk zijn aangesloten. Met de fysieke verbinding heeft dit niets van doen, dus je zult nog steeds een kabel moeten aansluiten of een losse wireless adapter moeten toevoegen aan de tv.

[ Voor 3% gewijzigd door jasjenl op 25-10-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi weet iemand of heeft er iemand de firmware - UE46B7000WPXXN- LED SAMSUNG NATUURLIJK
Ik heb namelijk een probleem dat ik het internettv niet op de tv krijg terwijl mijn tv toch herkent wordt op mijn router en geactiveert is ,iemand daar ervaring mee.
Ik wilde dus de firmware upgraden oude is T-CHUCIPDEUC-2001-0
Die wat ik heb afgehaald op samsung.nl is T-CHUCIPDEUC-2005-1____PX__.EXE
Op usb geplaats in tv gestoken laten zoeken ,maar geeft aaan geen bestand gevonden.
Kan dus ook niet upgraden .Baal ervan omdat ik geen echte hulp krijgt van de mensen onder samsung.
Het lijkt erop dat deze mensen zelf niet veel ervan afweten . :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_density
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:04:
Hoi weet iemand of heeft er iemand de firmware - UE46B7000WPXXN- LED SAMSUNG NATUURLIJK
Ik heb namelijk een probleem dat ik het internettv niet op de tv krijg terwijl mijn tv toch herkent wordt op mijn router en geactiveert is ,iemand daar ervaring mee.
Ik wilde dus de firmware upgraden oude is T-CHUCIPDEUC-2001-0
Die wat ik heb afgehaald op samsung.nl is T-CHUCIPDEUC-2005-1____PX__.EXE
Op usb geplaats in tv gestoken laten zoeken ,maar geeft aaan geen bestand gevonden.
Kan dus ook niet upgraden .Baal ervan omdat ik geen echte hulp krijgt van de mensen onder samsung.
Het lijkt erop dat deze mensen zelf niet veel ervan afweten . :(
Was bij mij ook, heb toen een andere usb stick gepakt en vervolgens werd het upgrade bestand wel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Neem aan dat jullie dit al gezien hadden? http://www.hardware.info/..._voor_Samsung_televisies/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:25
Net iets stoms gedaan..

Was even in het service menu om het model B6000 naar B7000 te veranderen om de USB Video playback te activeren, bleef mijn scroll-knop hangen waardoor ik in paniek niet alleen het 'model' heb gewijzigd maar ook het 'type'!

Is er iemand die ook een B6000 heeft, even in het service menu het juiste type kan noteren en hier neer kan plempen?

In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
Beste, heb een UE40B6000 en als ik je kan helpen hier is het type
40A1UF0E
Volgens mij is de 0 een 0 en geen O
Is ggd als ik jou heb geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
ferre40 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:30:
Beste, heb een UE40B6000 en als ik je kan helpen hier is het type
40A1UF0E
Volgens mij is de 0 een 0 en geen O
Is ggd als ik jou heb geholpen
Kijk!

Hartstikke bedankt! Ik heb hem gelijk gewijzigd, hij stond trouwens helemaal verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
Kan jij dan eenvoudig het model wijzigen?
Lukt het dan om films te laten af te spelen via USB (move) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
Yep,

Zodra je in het service menu het model wijzigd naar B7000 krijg je bij Media Play een optie Movies erbij. Zojuist getest met een externe hardeschijf, werkt vlekkeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank7
  • Laatst online: 10-12-2021
Heb zelf een externe harde schijf die z'n voeding uit een usb poort haalt, nu nog uit de pc.
Werkt dit ook uit de usb poort van de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 15:29
Frank7 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:12:
Heb zelf een externe harde schijf die z'n voeding uit een usb poort haalt, nu nog uit de pc.
Werkt dit ook uit de usb poort van de tv?
ja dit werkt bij mij, mits de kabel niet te lang is
houd wel rekening dat sommige disks meer stroom nemen dan andere.

dus het kan ook weer niet werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mede forumleden,

heb sinds enkele dagen de samsung 32 inch uit de 6000 serie.
Ben erg tevereden, prachtig plaatje.
Alleen het geluid he, das een beetje jammer.
Ik heb de tv nu aangesloten op mijn oude, vertrouwde Harman Kardon AV250 die
gezien z'n leeftijd nog niet over HDMI beschikt.
De versterker is nu via een analoge verbinding, de EXT-uitgang aangesloten.
Nu merk ik dat het geluid niet meer sync loopt met het beeld.
In het servicemenu heb ik de delay naar de minimale stand (=0) gezet maar
zonder resultaat. Iemand hier enig idee hoe dit te verhelpen ?

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
MrLeeeet schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:55:
Yep,

Zodra je in het service menu het model wijzigd naar B7000 krijg je bij Media Play een optie Movies erbij. Zojuist getest met een externe hardeschijf, werkt vlekkeloos!
Er verschijnt nu ook DLNA zou dat ook werken?
Heb wel nog niet kunnen testen of ik een film kan afspelen via USB, zal dat later dit weekend doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
Vraagje aan MrLeeet
Wat als er een nieuwe software-update komt voor de LED 6000 serie ?
Het model terug wijzigen in B6000 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:51:
Als je geluid achter loopt dan kan je versterker dit uiteraard niet corrigeren, andersom vaak wel.
Hoe kijk je TV? Via een externe tuner of via de tuner van de TV zelf?
ferre40 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:16:
[...]

Er verschijnt nu ook DLNA zou dat ook werken?
Heb wel nog niet kunnen testen of ik een film kan afspelen via USB, zal dat later dit weekend doen.
DLNA (Digital Living Network Alliance), op mijn B6000 zit geen netwerkaansluiting ;)
Of zijn ze al zover dat je een USB-Wifi dongle kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
ferre40 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:31:
Vraagje aan MrLeeet
Wat als er een nieuwe software-update komt voor de LED 6000 serie ?
Het model terug wijzigen in B6000 ?
Op verschillende fora heb ik gelezen dat men dit wel doet. Ik zou zelf niet het risico nemen om hem gewoon op de B7000 te laten staan, het is een kleine moeite om hem in het service menu om te zetten naar de B6000 en weer terug naar B7000.

Trouwens het DNLA systeem zou moeten werken mits je een ethernet poort op je B6000 zou hebben (die er overigens niet op zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alle bovenstaande instelling zo aangepast maar blijf met het probleem zitten dat ik bij de PS3 te zien krijg dat het om 60Hz gaat ipv 100Hz (HDMI). Dat was voor de instellingen overigens ook al zo. Zie ik iets over het hoofd?

Dank voor elke reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
Dat klopt ook. De 60HZ die weergegeven wordt staat voor de input van het HMDI apparaat, oftwel je PS3. De TV zelf gaat vrolijk verder op 100Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrLeeeet schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:55:
Yep,

Heb ik net ook ff gedaan maar ik zie bij Media Play geen optie Movies....
Hoe zit dat dan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
Weet je zeker dat je het model in het service menu heb aangepast? Aangezien ik me verder geen andere reden kan bedenken dat de opties er niet bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:51:

Alvast dank.
Edocam,

Ik had het zelfde probleem..
Als je onder het geluidmenu kijkt zie je staat luidspreker selecteren
als je daar ipv "tv luidpreker" de ext. luidspreker instelt moet alles weer lipsync lopen

suc6!

Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22

RvL

Heb mijn kersverse UE32B6000 ook eens wijs gemaakt dat het een B7000 is en bij mij werkt dat gewoon. Externe HD er aan, zorgen dat je MKV files gebruik maken van Dolby Digital i.p.v. DTS en gaan.

Nu alleen nog een optische verbinding naar m'n AV receiver leggen en we hebben nog goed geluid ook ;)

Ander vraagje: de FM ontvangst in ons huis is echt allerbelabberdst, zeker met de bij mijn receiver geleverde antenne. Ik luister dus veelal radio via Digitenne (ik weet t, goede TV en dan matige leverancier). Ik doe dit d.m.v. de in de Samsung ingebouwde tuner en de CI interface. Nadeel is dus dat de TV aan moet staan om naar de radiozenders te kunnen luisteren.

Is het mogelijk het scherm uit te schakelen maar de TV (en dus het geluid) aan te laten staan? Ik heb wel de spaarstand gevonden en dit scheelt volgens mij al behoorlijk in verbruik, maar als het scherm uit zou kunnen zou dat helemaal mooi zijn natuurlijk.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
Ja dat is mogelijk, kies in Menu optie Algemeen
en ipv spaarstand uit te kiezen, moet je "beeld uit" kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom tegenstrijdige berichten tegen over de Samsung UE B7020 en de PS3. Ik heb nog geen blue ray speler en geen mediacenter, dus dacht ik dat de PS3 in een keer klaar te zijn. Zijn games met de PS3 goed te doen op deze TV? En hoe zit het met de blue ray kwaliteit? Goedkoop mag geen duurkoop worden. Wie overtuigd mij, dat de PS3 de beste aankoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:58:
Ik kom tegenstrijdige berichten tegen over de Samsung UE B7020 en de PS3. Ik heb nog geen blue ray speler en geen mediacenter, dus dacht ik dat de PS3 in een keer klaar te zijn. Zijn games met de PS3 goed te doen op deze TV? En hoe zit het met de blue ray kwaliteit? Goedkoop mag geen duurkoop worden. Wie overtuigd mij, dat de PS3 de beste aankoop is.
meneer hendriks,

Ligt er aan waar je de PS3 voor wil gebruiken..
als je het wilt gebruiken voor een volwaardig mediacenter dan kan je beter zelf een mooie HTPC samenstellen
wil je het gebruiken als alleen gameconsole, dan is het wel voldoende!
PS3 kan nl niet alle verschillende bestanden afspelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Nu online
Op de Nederlandse site van Samsung is de WW versie (Ik heb helaas zonder CI+) niet meer te vinden. Op de Belgische site staat sinds vandaag wel een nieuwe firmware. 2009.0 Iemand ervaringen?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Kan iemand mij zeggen hoe de B6000 het doet op Ziggo kabel, Digitaal en HD TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:44
Het valt me op dat de UE40B6000 niet meer op de nederlandse samsung site wordt genoemd. Wordt dit model officieel niet meer in nederland geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenvdpol
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-07 09:24
Napsju schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 02:00:
Op de Nederlandse site van Samsung is de WW versie (Ik heb helaas zonder CI+) niet meer te vinden. Op de Belgische site staat sinds vandaag wel een nieuwe firmware. 2009.0 Iemand ervaringen?
Heb hem er net op gezet, ik zie geen verniewingen, jammer dat er geen changelog is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 17:50
Romoni schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:07:
Het valt me op dat de UE40B6000 niet meer op de nederlandse samsung site wordt genoemd. Wordt dit model officieel niet meer in nederland geleverd?
Heel vaag dit, alleen de UE55B7000 staat nog in de PW..:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 17:50
Euw, ik denk dat het een fout oid was in de PW..
Nu staan ze er allemaal weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakota85
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 21:46
Ik heb een vraagje! Normaal gesproken kan je met de 6000-serie dus geen mkv-bestanden van een externe hardeschijf afspelen? Door die software-hack kan het dus wel? Ik vind het erg belangrijk dat ik deze optie heb. Is het het waard om voor de zekerheid de -veel duurdere- 7000 te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22

RvL

Bij mij werkte de software hack aanpassing in het service menu inderdaad. Ook opties als DLNA worden geactiveerd, maar omdat de 600-serie geen Ethernet poort heeft zul je hier vrij weinig aan hebben.

Let wel dat noch de 6000-serie noch de 7000-serie de DTS audio codec aan boord heeft. Je kan het geluid dan het beste omzetten naar AC3/Dolby Digital, met behulp van deze post.

Ook is me opgevallen dat je in veel gevallen de subtitles nog moet extracten. Dat kan weer a.d.h.v. deze post.

Dus ja, de keuze of het je waard is om de veel duurdere 7000 serie te kopen laat ik aan jou. Bij mij werkt het perfect op mijn B6000 die denkt een B7000 te zijn.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakota85
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 21:46
Bedankt voor je tips! Ik vind het wel een lastige keuze. Het enige voordeel dat de 7000 voor mij tov de 6000 zou hebben is dat mkv-verhaal. De rest van de opties op de 7000 vind ik niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb las van een trillend beeld bij vooral (vel)rode kleuren. Als het stil staat valt het wel mee maar als er beweging in zit gaat het rode gedeelte trillen.
Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sinds een week of twee heb ik nu de Samsung UE40B8000 in bezit. SUPER TV, ben heel erg tevreden. Alleen als ik de instelling 200 Mhz op soepel zet dan klopt het beeld niet meer helemaal, het lijkt op ghosting en wellicht is het dat wel. Op handmatig met wazigheid verminderen, in het 200 Mhz menu, op tien en de andere op 5 heb ik er geen last van. In het "geheime menu" zag ik staan: "24P x 4 = off. Weet iemand wat dit inhoud, of heeft iemand een lijst met verklaringen voor de instellingen aldaar? Sommige spreken voor zich, hoewel voor de een wat meer als de ander, maar van deze en nog en paar kon ik niet 1,2,3 iets maken en wat het effect zou moeten zijn. Overigens heb ik de TV op de instelling FILM staan en warm1, daar is alles te verstellen zeg maar wat ik ook gedaan heb. Wat me wel opviel is dat Samsung volgens mij één firmware gebruikt voor de hele lijn LED 6, 7 en 8000 serie. Weet iemand wat de laatste firmware wijzigt of aanpast?

Ben benieuwd of iemand dat weet, nergens een log file in de firmware bestanden, beetje wazig van Samsung, ben ik inmiddels niet meer gewent qua beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:39:
Hallo allemaal,

Sinds een week of twee heb ik nu de Samsung UE40B8000 in bezit. SUPER TV, ben heel erg tevreden. Alleen als ik de instelling 200 Mhz op soepel zet dan klopt het beeld niet meer helemaal, het lijkt op ghosting en wellicht is het dat wel. Op handmatig met wazigheid verminderen, in het 200 Mhz menu, op tien en de andere op 5 heb ik er geen last van. In het "geheime menu" zag ik staan: "24P x 4 = off. Weet iemand wat dit inhoud, of heeft iemand een lijst met verklaringen voor de instellingen aldaar? Sommige spreken voor zich, hoewel voor de een wat meer als de ander, maar van deze en nog en paar kon ik niet 1,2,3 iets maken en wat het effect zou moeten zijn. Overigens heb ik de TV op de instelling FILM staan en warm1, daar is alles te verstellen zeg maar wat ik ook gedaan heb. Wat me wel opviel is dat Samsung volgens mij één firmware gebruikt voor de hele lijn LED 6, 7 en 8000 serie. Weet iemand wat de laatste firmware wijzigt of aanpast?

Ben benieuwd of iemand dat weet, nergens een log file in de firmware bestanden, beetje wazig van Samsung, ben ik inmiddels niet meer gewent qua beeld.
Oja, misschien ook wel intressant om te weten is dat ik via de satelliet TV kijk, via een dreambox 7020 op het moment, heb ook nog een 7025 maar die doet het ff niet. De gewone kabel hier is acceptabel maar eigenlijk helemaal niks. In vergelijk met digitenne, die legt het ook af tegen de satelliet want dat heb ik kunnen.

Adjedream,

Mocht je de volgende keer iets (kleins) aan je post toe willen voegen kan je ook de Edit-button gebruiken: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 06-11-2009 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

dakota85 schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:29:
Bedankt voor je tips! Ik vind het wel een lastige keuze. Het enige voordeel dat de 7000 voor mij tov de 6000 zou hebben is dat mkv-verhaal. De rest van de opties op de 7000 vind ik niet interessant.
Koop dan voor het prijsverschil een fatsoenlijke mediaplayer die wel DTS en ondertitels aankan, scheelt een hoop rompslomp met converteren en heb je voor dezelfde prijs een betere oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik heb een vraag, weet iemand waarom mijn Led 7020 mijn usb stick 2,0 niet kan vinden?
Ik doe de stick erin maar mijn tv kan geen extern apparaat vinden....snap er niets van..Moet ik soms een speciale usb stick van samsung kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Nu online
NTFS / FAT32 geformatteerd? Mijn HFS+ geformatteerde schijf deed het dus echt niet op de 7020 hier.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NTFS/FAT32/FAT16 zijn de mogelijke usb formaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou mijn UE46B6000 ook wat willen wijsmaken (7000) :-). Hoe doe je dat precies? Kan je dan divx en dergelijke afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:58:
Ik zou mijn UE46B6000 ook wat willen wijsmaken (7000) :-). Hoe doe je dat precies? Kan je dan divx en dergelijke afspelen?
Picture in Picture werkt nu ook als je je 6000 wilt wijsmaken dat het een 7000 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Net de B6000 aangesloten bij mijn ouders thuis. Wil ik hem aansluiten op hun stereo installatie, is er nergens een analoge audio out op die TV :/ alleen een optische aansluiting. Lekker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

n00bs schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:06:
Net de B6000 aangesloten bij mijn ouders thuis. Wil ik hem aansluiten op hun stereo installatie, is er nergens een analoge audio out op die TV :/ alleen een optische aansluiting. Lekker :(
Als het echt moet kan het natuurlijk altijd via de SCART connector, daar is zo'n connector voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:37:
[...]

Als het echt moet kan het natuurlijk altijd via de SCART connector, daar is zo'n connector voor ;)
Ja daar dacht ik zelf ook aan... maar dat werkt dus blijkbaar niet wanneer je TV via de kabel kijkt? (tenminste bij mij werkt het niet).
Probleem zat hem in een defecte scart blok. Nu heb ik wel weer het probleem dat ik mijn DVD speler niet meer kan aansluiten (deze heeft enkel Scart) en het feit dat beeld en geluid nu niet meer in Sync lopen...

Verder hardstikke mooi scherm, lekker snel net als de Philips IPS panelen. Nu nog kijken hoe je er een 7000 model van maakt.

Ik snap trouwens niet hoe je met die TV kan wisselen tussen analoge en digitale zenders. Als die eenmaal een index heeft aangemaakt van dig. en anal. dan kan ik enkel NL1 zien, daarna krijg ik meldingen mbt de decodering.

Wat overigens zeer irritant is, is de plaatsing van de HDMI porten 8)7
Nog iets wat opvalt ook als de TV in standby is: een hoge fluittoon. Ergens rond de 12KHz.

[ Voor 57% gewijzigd door n00bs op 08-11-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 11:55
Ik heb sinds enige tijd de 46B6000, echter ervaar ik bovenin het scherm op 3 plaatsen (ongeveer op een kwart, op de helft en op 3 kwart) een ietswat donker plekje. Dit is alleen te zien als er echt hele lichte beelden zijn met beweging, is dit normaal? Het is niet echt storend, alleen als je er op gaat letten. Het gaat een beetje zo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
|----------------------------------------
|      /\          /\          /\       |
|                                       |

Maar dan echt helemaal tegen de bovenste rand aan, het plekje is ongeveer iets van 3 cm. Ik heb nog niets met de calibratie gedaan. Het gaat ook in die omgekeerde V vorm, alsof er een kleine donkere lamp op schijnt.

[ Voor 4% gewijzigd door BlubberZwijn op 08-11-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

BlubberZwijn schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:47:
Ik heb sinds enige tijd de 46B6000, echter ervaar ik bovenin het scherm op 3 plaatsen (ongeveer op een kwart, op de helft en op 3 kwart) een ietswat donker plekje. Dit is alleen te zien als er echt hele lichte beelden zijn met beweging, is dit normaal? Het is niet echt storend, alleen als je er op gaat letten. Het gaat een beetje zo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
|      /\          /\          /\       |

Maar dan echt helemaal tegen de bovenste rand aan, het plekje is ongeveer iets van 3 cm. Ik heb nog niets met de calibratie gedaan. Het gaat ook in die omgekeerde V vorm, alsof er een kleine donkere lamp op schijnt.
Ja, dat is 'normaal', wat je ziet is een gevolg van het feit dat de LED's alleen aan de zijkant van het scherm zitten. De lichtverdeling over het hele scherm is daardoor nooit 100% egaal. Ik heb het met mijn 7020 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 11:55
jasjenl schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:43:
[...]

Ja, dat is 'normaal', wat je ziet is een gevolg van het feit dat de LED's alleen aan de zijkant van het scherm zitten. De lichtverdeling over het hele scherm is daardoor nooit 100% egaal. Ik heb het met mijn 7020 ook.
Ik had al zo'n vermoeden, het zijn trouwens niet 3 plekjes maar een stuk of 6, nog even goed gekeken met een witte achtergrond. Maar goed contact met BCC/samsung opnemen zal dus geen zin hebben. Moet er gewoon aan wennen, maar in elk geval een geruststellend idee dat het niet alleen bij mij is.
In tegenstelling tot de eerdere gebruikte technieken worden de led’s nu aan de zijkanten van het scherm geplaatst. Achter het LCD scherm is een plaat met kleine reflectoren gemonteerd, deze reflectoren realiseren een gelijkmatige verdeling van het licht. Het zeer grote aantal reflectoren heeft als direct gevolg dat de diffuser plaat veel dunner kan zijn en zelfs zonder gebruik hiervan al een acceptabel beeld geeft, resulterend in een winst van 20% lichtopbrengst.
Aha ;)

[ Voor 28% gewijzigd door BlubberZwijn op 08-11-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een samsung 7020 maar nu wil ik via mijn computer Imac tiger, films op mijn usb-stick zetten en deze afspelen op mijn 7020 televisie maar als ik de usb-stick aan mij tv koppel geeft de tv aan dat hij geen apparaat kan vinden? Kan iemand mij vertellen hoe of wat ik moet doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt de 7020 te kopen. Alleen twijfel ik nog over 1 aspect; is voetbal op deze TV wel van goede kwaliteit? Er zijn positieve en negatieve berichtgevingen hierover. Wie kan mij uit de brand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:13:
Ik sta op het punt de 7020 te kopen. Alleen twijfel ik nog over 1 aspect; is voetbal op deze TV wel van goede kwaliteit? Er zijn positieve en negatieve berichtgevingen hierover. Wie kan mij uit de brand helpen?
Ik ben geen voetbalfan, maar vandaag voor mn pa Ziggo Digitale CAM CI+ kaart in de B6000 gedaan en echt superstrak beeld ook met voetbal. Het paneel is lekker snel en de 100Hz doet zijn werk zichtbaar goed.

• Henkus
Ik heb juist een UE46B6000 aangesloten op mijn pc, maar het lukt me niet om volledig beeld te krijgen.

Ik blijf zwarte randen hebben.

De videokaart is een 4870x2 op Windows 7 x64

Ik kan nergen resize desktop vinden en met picture size instellingen kom ik ook al niet verder.

Verwijderd

Henkus schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:10:
Ik heb juist een UE46B6000 aangesloten op mijn pc, maar het lukt me niet om volledig beeld te krijgen.

Ik blijf zwarte randen hebben.

De videokaart is een 4870x2 op Windows 7 x64

Ik kan nergen resize desktop vinden en met picture size instellingen kom ik ook al niet verder.
Hoe is de PC aangesloten? HDMI of VGA?

Bij HDMI weet ik dat je de ingang in het sourcemenu moet hernoemen naar PC. De PC gewoon op 1920 x 1080 uit laten sturen en het moet werken.

• Henkus
Hallo, bedankt voor je reactie.

De pc is aangesloten op HDMI 1/dvi inggang van de tv. Ik heb VGA ook geprobeerd maar dat geeft helemaal geen scherp beeld.

Ik heb inmiddels de bron hernoemd naar PC en het buroblad staat op 1920x1080, maar ik blijf zwarte randen houden 8)7 8)7 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:52:
[...]

Oja, misschien ook wel intressant om te weten is dat ik via de satelliet TV kijk, via een dreambox 7020 op het moment, heb ook nog een 7025 maar die doet het ff niet. De gewone kabel hier is acceptabel maar eigenlijk helemaal niks. In vergelijk met digitenne, die legt het ook af tegen de satelliet want dat heb ik kunnen.

[MBR]Adjedream,

Mocht je de volgende keer iets (kleins) aan je post toe willen voegen kan je ook de Edit-button gebruiken: [afbeelding][/]
Heeft iemmand misschien nog een antwoord op mijn bovenstaande vragen?
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste