@ralphie85: Volgens mij kun je gewoon de eminent rechtstreeks aan je Laptop hangen met een ethernetkabel; je moet dan natuurlijk wel een map delen op Vista/XP. Internet blijft dan gewoon via WIFI. Maar pin me er niet op vast; bij mij is ie aangesloten op een router.
Dat ga ik eens proberen, nu nog ergens een site waar je filmposter afbeeldingen kan vinden. Wat helemaal mooi zou zijn is dat de EM7075 de naam van de film kan lezen en hierbij zelf een plaatje zoekt + omschrijving van de film en acteurs (beetje IMDB of Moviemeter-achtig). Ik heb zoiets ooit eens gehad op mijn dreambox satelliet ontvanger.Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:45:
[...]
folder.jpg in de folder zetten en in de systeem settings instellen op bladerstand/miniafbeeldingen dacht ik
Dat met die folder.jpg werkt geloof ik alleen via USB schijven aangesloten op de EM7075 en niet als je hem via een mediaserver laat streamen?
Edit:
Zojuist geprobeerd. Ik heb in een mapje van een film een afbeelding van moviemeter afgehaald en deze opgeslagen als folder.jpg en deze naar de filmmap gekopieerd. Maar dit werkt niet.
Dus bijv.:
* Ice Age (mapnaam)
- ice age.mkv (filmnaam)
- folder.jpg (met een afbeelding van moviemeter)
[ Voor 20% gewijzigd door Binnetie op 05-11-2009 00:45 ]
Probeer de grootte eens aan te passen, ik pak de plaatjes die ik nodig heb, pas ze aan naar 180 hoog x 120 breed en dan doen ze het altijd wel. Heb voorheen ook wel eens gehad dat hij er niets mee kon doordat het plaatje te groot was of de verhoudingen niet helemaal goed waren.Binnetie schreef op donderdag 05 november 2009 @ 00:33:
Edit:
Zojuist geprobeerd. Ik heb in een mapje van een film een afbeelding van moviemeter afgehaald en deze opgeslagen als folder.jpg en deze naar de filmmap gekopieerd. Maar dit werkt niet.
Dus bijv.:
* Ice Age (mapnaam)
- ice age.mkv (filmnaam)
- folder.jpg (met een afbeelding van moviemeter)
De IR poort is voor een IR ontvangerMrOizo schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:26:
IR poort; waar is deze precies voor, dus waarvoor kan je deze precies gebruiken? Het staat niet in de handleiding...
Is er animo voor zo'n IR ontvanger ? Hoeveel Tweakers zouden dit handig vinden ? Let wel, de speler is dan moeilijk bereikbaar als je deze wegwerkt in een kast of tv-meubel, en even snel een usb stick erin met vakantiefotos gaat wat moeizaam.
@Binnetje/Tovenaar:
Movies\Animation\folder.jpg -> Ieder map heeft een optie tot folder.jpg ook al staat er niks in.
Movies\Animation\Ice Age 2\folder.jpg -> idem.
Movies\Animation\Ice Age 2\Ice_Age_2_1080P_AC3.mkv -> Mediabestand
Movies\Animation\Ice Age 2\Ice_Age_2_1080P_AC3.jpg -> jpg die verwijst naar mediabestand.
Je kunt dus per folder / video file aparte icons hebben. Bijv. een verkleinde poster als folder.jpg, en een verkleinde hoes als film.jpg in de betreffende map.
Freeware cover finder voor de Mac: http://www.macupdate.com/info.php/id/31151/wdtv-cover-finder
Platform-onafhankelijke on-line versie: http://www.wdtvc.com/thumbnail-creator/
(ook leuk voor een startpost bijv.)
https://www.act-connectivity.com
Verwijderd
@ Helpdesk,
Dus als ik het goed begrijp dan kan je eerst allemaal lege mappen aanmaken voor films en daar dan bv een cover.jpg in zetten. Vervolgens binnen die map weer een map aanmaken waar de film komt in te staan en er dan bv een hoes.jpg erin zetten? Als je een jpg van de omschrijving van de film erin zet is deze dan een beetje fatsoenlijk te lezen?
Overigens ben ik verder zeer tevreden over de mediaplayer!
Dus als ik het goed begrijp dan kan je eerst allemaal lege mappen aanmaken voor films en daar dan bv een cover.jpg in zetten. Vervolgens binnen die map weer een map aanmaken waar de film komt in te staan en er dan bv een hoes.jpg erin zetten? Als je een jpg van de omschrijving van de film erin zet is deze dan een beetje fatsoenlijk te lezen?
Overigens ben ik verder zeer tevreden over de mediaplayer!
@Mabuser: Dat begrijp je correct, alleen is het 'folder.jpg' ipv. cover.jpg
De covers zijn 120x180 px en dat is wel herkenbaar als hoes, maar kleine letters kun je niet lezen.
Zie ook dit filmpje op Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Sa9jlDuTTYo voor een voorbeeld.
- Iedere map mag een eigen folder.jpg
- Ieder film bestand mag ook een jpg hebben mits de naam gelijkt is wordt deze als thumbnail getoond.
Ander voorbeeld.
TV\Earth.Series.BBC.1080p\folder.jpg -> dit is een 120x180 algemeen plaatje van Earth
TV\Earth.Series.BBC.1080p\Earth_S01E01.mkv
TV\Earth.Series.BBC.1080p\Earth_S01E02.mkv
TV\Earth.Series.BBC.1080p\Earth_S01E03.mkv
TV\Earth.Series.BBC.1080p\Earth_S01E01.jpg -> Deze jpg's verwijzen naar 'cover art' van de aflevering.
TV\Earth.Series.BBC.1080p\Earth_S01E02.jpg -> Ze zijn dus per MKV verschillend.
TV\Earth.Series.BBC.1080p\Earth_S01E03.jpg -> En ook weer 120x180 pixels
TV\Earth.Series.BBC.1080p\David.Attenborough.extra.interview.mkv
TV\Earth.Series.BBC.1080p\David.Attenborough.extra.interview.jpg -> foto van David Attenborough, hier is geen hoesje van.
Let wel, thumbs werken alleen via USB disk. (of een SMB share die stiekem op een usb pad gemount is..)
De covers zijn 120x180 px en dat is wel herkenbaar als hoes, maar kleine letters kun je niet lezen.
Zie ook dit filmpje op Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Sa9jlDuTTYo voor een voorbeeld.
- Iedere map mag een eigen folder.jpg
- Ieder film bestand mag ook een jpg hebben mits de naam gelijkt is wordt deze als thumbnail getoond.
Ander voorbeeld.
TV\Earth.Series.BBC.1080p\folder.jpg -> dit is een 120x180 algemeen plaatje van Earth
TV\Earth.Series.BBC.1080p\Earth_S01E01.mkv
TV\Earth.Series.BBC.1080p\Earth_S01E02.mkv
TV\Earth.Series.BBC.1080p\Earth_S01E03.mkv
TV\Earth.Series.BBC.1080p\Earth_S01E01.jpg -> Deze jpg's verwijzen naar 'cover art' van de aflevering.
TV\Earth.Series.BBC.1080p\Earth_S01E02.jpg -> Ze zijn dus per MKV verschillend.
TV\Earth.Series.BBC.1080p\Earth_S01E03.jpg -> En ook weer 120x180 pixels
TV\Earth.Series.BBC.1080p\David.Attenborough.extra.interview.mkv
TV\Earth.Series.BBC.1080p\David.Attenborough.extra.interview.jpg -> foto van David Attenborough, hier is geen hoesje van.
Let wel, thumbs werken alleen via USB disk. (of een SMB share die stiekem op een usb pad gemount is..)
Hoe werkt het dan met die covers als je bijv:
Serie 1 - Episode 1 hebt,
Serie 1 - Episode 2 hebt, kun je dan nog wel onderscheid maken tussen deze?
ZOu het niet veel mooier zijn als het (ala XBMC) zelf de covers gaat vinden? Dit lijkt me wat omslachtig.
Veel belangrijker: Lukt het met de firmwareupgrade?
ZOu het niet veel mooier zijn als het (ala XBMC) zelf de covers gaat vinden? Dit lijkt me wat omslachtig.
@Mossel: Je kunt per media bestand een eigen jpg hebben. Dus onderscheid is zeker te maken. Als je allemaal dezelfde covers aan je files geeft, dan wordt het inderdaad een zooitje. Earth is dan wel een goed voorbeeld, omdat die afleveringen allemaal los een eigen cover hadden 
Upgrade lijkt vandaag allemaal wat positiever te gaan, dus release zou goed moeten komen.
(Ik hoor wel dat men hier overweegt om 2.00.0x in beta te houden, en 1.00.4 als stabiele release. Mogelijk moeten we straks betatesters zoeken dus.)
Upgrade lijkt vandaag allemaal wat positiever te gaan, dus release zou goed moeten komen.
(Ik hoor wel dat men hier overweegt om 2.00.0x in beta te houden, en 1.00.4 als stabiele release. Mogelijk moeten we straks betatesters zoeken dus.)
@Eminent helpdesk
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is via mijn laptop een ethernet kabel te trekken
naar de Eminent mediacenter en of het dan ook mogelijk is video te streamen en
te downloaden naar Eminent ? Of moet ik de Eminent direct aansluiten op de internetmodem ?
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is via mijn laptop een ethernet kabel te trekken
naar de Eminent mediacenter en of het dan ook mogelijk is video te streamen en
te downloaden naar Eminent ? Of moet ik de Eminent direct aansluiten op de internetmodem ?
Omg Helpdesk :-| 1.00.04 is echt bij verre niet stabiel te noemen, dat ding reset zichzelf bij vrijwel elk bestand!
ik draai nu dus 2.00.03. Kan ik wel via internet updaten (mocht er een nieuwe upgrade komen)? Of moet dat OOK via usbstick, want dat is dus gaar
ik draai nu dus 2.00.03. Kan ik wel via internet updaten (mocht er een nieuwe upgrade komen)? Of moet dat OOK via usbstick, want dat is dus gaar
Verwijderd
@ helpdesk,
Ik heb het nu als volgt: in mijn film map staan verschillende mappen met de filmnaam en in die map zit bv het mkv bestand en een jpg van de cover (voorkant) die niet exact hetzelfde heet als de filmnaam maar hij laat wel alle covers gewoon zien in het hoofdmenu onder film. Wat is dan precies het verschil zoals ik het nu heb en als ik het folder.jpg ga noemen en een jpg van de omschrijving de exacte benaming van de film ga geven?
Ik heb het nu als volgt: in mijn film map staan verschillende mappen met de filmnaam en in die map zit bv het mkv bestand en een jpg van de cover (voorkant) die niet exact hetzelfde heet als de filmnaam maar hij laat wel alle covers gewoon zien in het hoofdmenu onder film. Wat is dan precies het verschil zoals ik het nu heb en als ik het folder.jpg ga noemen en een jpg van de omschrijving de exacte benaming van de film ga geven?
Ik heb vrijwel geen enkel probleem met met resetten enzo. Ik gebruik geen NZBget, misschien dat het daar in zit. Ik ben er erg tevreden over. Ben nu een beetje aan het spelen met die hoesjes, maar dat gaat dus bij mij niet omdat ik via het netwerk stream. Overigens is dit een screenshot uit het instel menu van mijn NAS (Synology DS107+)

Je ziet hier dat je ook met thumbnails dingen kan doen, zou het dan toch mogelijk zijn dat ik de albumhoes te zien krijg? Zoals ik gisteren deed werkt het niet. Denk dat het aan de DNLA vereisten ligt.
Hoe is het mogelijk om mijn DS107+ als 'USB disk' te mounten aan de EM7075?
@Eminent helpdesk,
Het probleem met die blokkerige beelden is opgelost, ik heb mijn samsung tv gecalibreerd en nu is het weg en de beeldverbeteraars uitgezet en nu is het weg. Toppie gedaan door jullie!

Je ziet hier dat je ook met thumbnails dingen kan doen, zou het dan toch mogelijk zijn dat ik de albumhoes te zien krijg? Zoals ik gisteren deed werkt het niet. Denk dat het aan de DNLA vereisten ligt.
Hoe is het mogelijk om mijn DS107+ als 'USB disk' te mounten aan de EM7075?
@Eminent helpdesk,
Het probleem met die blokkerige beelden is opgelost, ik heb mijn samsung tv gecalibreerd en nu is het weg en de beeldverbeteraars uitgezet en nu is het weg. Toppie gedaan door jullie!
[ Voor 41% gewijzigd door Binnetie op 05-11-2009 12:20 ]
Dat kan geloof ik door een hoes dezeldenaam te geven als de aflevering van de serie en eindigend op .jpgMosselmaniac schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:30:
Hoe werkt het dan met die covers als je bijv:
Dus als je in de map 'Serie' de mediabestanden 'aflervering1.mkv' en 'aflevering2.mkv' hebt dan stop je in dezelfde map de hoezen als 'aflevering1.jpg' en aflevering2.jpg'.
Verwijderd
Ik ben me aan het orienteren voor een mediaplayer.
Ik twijfel tussen de Eminent EM7075 i.c.m. een NAS en de Xstreamer.
Wat is de beste keuze, wat zijn de argumenten om te kiezen voor de EM7075 i.p.v. de Xstreamer?
Ik twijfel tussen de Eminent EM7075 i.c.m. een NAS en de Xstreamer.
Wat is de beste keuze, wat zijn de argumenten om te kiezen voor de EM7075 i.p.v. de Xstreamer?
@EminentHelpdesk
Zijn er ook al vorderingen gemaakt bij het probleem dat de afstandsbediening niet meer reageert bij een film? Vind dit inmiddels behoorlijk storend worden...
Zijn er ook al vorderingen gemaakt bij het probleem dat de afstandsbediening niet meer reageert bij een film? Vind dit inmiddels behoorlijk storend worden...
@Tovenaar dit probleem is als het goed is opgelost in 2.00.04 die nu door zijn laatste testen heenloopt. (Zelfde oorzaak als de reboot/freeze.)
@Ralphie: Voor het benaderen van shares etc. is een ip-adres vereist. Als je het netwerk van de buurman legaal hebt, dan heb je als het goed is wel een wifi ssid en key van hem gekregen. Eventueel kun je deze op een router weer oppikken. (De EM455x serie routers van Eminent ondersteuning dit, en gooien dan zelf ook weer een wifi netwerk de lucht in.) Een router werkt 10x makkelijker dan handmatig ip-adressen toekennen aan beide apparaten.
@Binnetje, ergens in het begin van het topic is voorbij gekomen hoe je via telnet een usb disk kon mounten. Enige vereiste is dan een usb stick erin, want hij houd een database bij en moet read/write hebben op de root van de usb stick. Edit: Hier is de info: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32744036
@Mossel: Is bekend. Sorry.. Transmission & NZBget uitzetten en het is opgelost. Zal verholpen zijn in 2.00.04.
@Ralphie: Voor het benaderen van shares etc. is een ip-adres vereist. Als je het netwerk van de buurman legaal hebt, dan heb je als het goed is wel een wifi ssid en key van hem gekregen. Eventueel kun je deze op een router weer oppikken. (De EM455x serie routers van Eminent ondersteuning dit, en gooien dan zelf ook weer een wifi netwerk de lucht in.) Een router werkt 10x makkelijker dan handmatig ip-adressen toekennen aan beide apparaten.
@Binnetje, ergens in het begin van het topic is voorbij gekomen hoe je via telnet een usb disk kon mounten. Enige vereiste is dan een usb stick erin, want hij houd een database bij en moet read/write hebben op de root van de usb stick. Edit: Hier is de info: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32744036
@Mossel: Is bekend. Sorry.. Transmission & NZBget uitzetten en het is opgelost. Zal verholpen zijn in 2.00.04.
[ Voor 4% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 05-11-2009 13:26 ]
@eminenthelpdesk
Ik heb inderdaad een wep sleutel. Maar ik kan toch ook een croskabel pakken en die vanaf mijn laptop
naar de mediacenter aansluiten en dan zo een netwerk sharen of zie ik dat verkeerd ?
Ik heb inderdaad een wep sleutel. Maar ik kan toch ook een croskabel pakken en die vanaf mijn laptop
naar de mediacenter aansluiten en dan zo een netwerk sharen of zie ik dat verkeerd ?
Firmware 2.00.04 is door alle testen heen en wordt geupload naar de site. Changelog hieronder:
Binnen enkele momenten op de site te vinden.
Opmerking: 1.00.04 is momenteel de stable release versie via de on-line update. Dit wordt in de loop van vanacht 2.00.04. Mocht je toch al willen upgraden, zet de bestanden dan op stick.
EM7075 fw 2.00.04 release 05-11-2009 - Reboot/freeze during movie playback solved. - Non-functioning remote during playback solved. - Re-enabled subtitle sync function. - Cleaner swapfile handling in /bin/nzbscript.sh - Added experimental support for embedded AC3 (interleaved) track inside TrueHD audio (and downmix). - Known issue with Interleaved AC3 track: Sound dropouts may still occur on super-high bitrate m2ts with TrueHD->AC3->Stereo mixed tracks, ant this is being looked into. |
Opmerking: 1.00.04 is momenteel de stable release versie via de on-line update. Dit wordt in de loop van vanacht 2.00.04. Mocht je toch al willen upgraden, zet de bestanden dan op stick.
@Ralphie85: Als jij de laptop zo in kunt stellen dat deze het draadloze netwerk oppikt, en deelt met de ingebouwde lan-verbinding, dhcp regelt enzovoort, dan is het vanaf dat punt inderdaad verder simpel een kwestie van kabel prikken, em7075 aanzetten, en het werkt. Voordat je echter die kabel kunt prikken moet je al die andere zaken voor elkaar hebben.
Afhankelijk van je OS, kennisniveau en firewalls e.d. op de pc kan jet bovenstaande een flinke klus zijn. Eén van de vereisten op de doos (en site) is dan ook "Thuisnetwerk (Optioneel)". Eminent biedt ondersteunig op de EM7075, en niet op het instellen van het OS of thuisnetwerk.
Afhankelijk van je OS, kennisniveau en firewalls e.d. op de pc kan jet bovenstaande een flinke klus zijn. Eén van de vereisten op de doos (en site) is dan ook "Thuisnetwerk (Optioneel)". Eminent biedt ondersteunig op de EM7075, en niet op het instellen van het OS of thuisnetwerk.
@EminentHelpdesk
Ik zit nu dus met 2.00.03, download dit wel automatisch de nieuwe update naar 2.00.04?
Thanks.
Ik zit nu dus met 2.00.03, download dit wel automatisch de nieuwe update naar 2.00.04?
Thanks.
Zoals hierboven staat aangegeven kunt u in de loop van de nacht automatisch updaten, mocht je eerder willen updaten dan zul je dit via USB moeten doen.
Verwijderd
Ik heb wel interesse in zo'n kabel.ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:13:
[...]
De IR poort is voor een IR ontvangerBijvoegen in de verpakking had de kosten van het product omhoog gedrukt, en om de speler betaalbaar te houden in zijn klasse, is hier niet voor gekozen.
Is er animo voor zo'n IR ontvanger ? Hoeveel Tweakers zouden dit handig vinden ? Let wel, de speler is dan moeilijk bereikbaar als je deze wegwerkt in een kast of tv-meubel, en even snel een usb stick erin met vakantiefotos gaat wat moeizaam.
Waar kan ik die kopen?
Mijn player zit gewoon achten een deurtje.
Nu staat het deurtje altijd open als ik films kijk.
Met zo'n kabeltje kan die mooi dicht
Super!ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:22:
Firmware 2.00.04 is door alle testen heen en wordt geupload naar de site. Binnen enkele momenten op de site te vinden.
Beetje jammer dat er zo gestressed gereageerd wordt door sommige mensen.
Ze zijn hard bezig met het oplossen van problemen (iets wat je sowieso al bijna nergens meer tegenkomt) en dan wordt er zo gereageerd. Even de NZB optie uitzetten en er is niks aan de hand.
@MVKooten: Neem even contact op met support [at] eminent-online.com dan kunnen wij je zo'n kabeltje opsturen om te kijken of het inderdaad bevalt. Mbt. de downloads: We vervangen de files die het apparaat zelf download niet overdag, anders kan het zijn dat je net iemand onderbreekt die aan het upgraden is. USB firmwares (zip) staan daar los van.
Verwijderd
DoneACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:26:
@MVKooten: Neem even contact op met support [at] eminent-online.com dan kunnen wij je zo'n kabeltje opsturen om te kijken of het inderdaad bevalt.
Verwijderd
@EminentHelpdesk
Ik gebruik de em7075 nu drie weken en behoorlijk tevreden. Ik kom van een MediaCenter en dit is de eerste grafische schil die daarbij in de buurt komt.
3 opmerkingen:
- Ik zie dat veel tijd, vragen en bug fixes in de hoek zitten van NZBget / BT etc. Dit lijkt mij erg zonde. Jullie verkopen dit apparaat als een mediaspeler en volgens mij moet daar de focus opliggen. Jullie trappen nu in de fout waar alle Sigma en Realtek clonen intrappen: Het apparaat volproppen met allerhande extra functionaliteit terwijl de basis (media spelen) nog niet perfect is. (Wil je files sharen, downloaden etc koop dan gewoon een NAS, bouw een download pc of koop een server.)
- De functionaliteit om een NAS te mounten (om je media te spelen) op de USB werkt perfect. Ik heb zo'n heel klein USB stickje gekocht, die steekt er aan de voorkant slechts 8mm uit. Het enige nadeel is dat na elke reboot de mount verdwijnt. Dan moet ik via putty de directory weggooien, aanmaken en weer mounten. Dat laatste is natuurlijk wel omslachtig. Kunnen jullie dat in een firmware oplossen?
- De wissel tussen lijstweergave en pictogram weergave levert bij mij wat issues op. Mijn fotos staan in de volgende directory boom: YYYY/MM/DD/Files. Als je voor pictogram mode kiest is het vrij moeilijk om op de bovenste 3 niveaus te navigeren. Er zijn namenlijk geen pictogrammen van YYYY, MMM en DD dus daar laat hij niets zien. Pas als je op een pictogram navigeert toont hij de naam van de directory. Het zou handiger zijn om als er geen folder.jpg is, gewoon de directory naam weer te geven in het pictogram.
Verder lof voor jullie reactie snelheid en kennis!
Ik gebruik de em7075 nu drie weken en behoorlijk tevreden. Ik kom van een MediaCenter en dit is de eerste grafische schil die daarbij in de buurt komt.
3 opmerkingen:
- Ik zie dat veel tijd, vragen en bug fixes in de hoek zitten van NZBget / BT etc. Dit lijkt mij erg zonde. Jullie verkopen dit apparaat als een mediaspeler en volgens mij moet daar de focus opliggen. Jullie trappen nu in de fout waar alle Sigma en Realtek clonen intrappen: Het apparaat volproppen met allerhande extra functionaliteit terwijl de basis (media spelen) nog niet perfect is. (Wil je files sharen, downloaden etc koop dan gewoon een NAS, bouw een download pc of koop een server.)
- De functionaliteit om een NAS te mounten (om je media te spelen) op de USB werkt perfect. Ik heb zo'n heel klein USB stickje gekocht, die steekt er aan de voorkant slechts 8mm uit. Het enige nadeel is dat na elke reboot de mount verdwijnt. Dan moet ik via putty de directory weggooien, aanmaken en weer mounten. Dat laatste is natuurlijk wel omslachtig. Kunnen jullie dat in een firmware oplossen?
- De wissel tussen lijstweergave en pictogram weergave levert bij mij wat issues op. Mijn fotos staan in de volgende directory boom: YYYY/MM/DD/Files. Als je voor pictogram mode kiest is het vrij moeilijk om op de bovenste 3 niveaus te navigeren. Er zijn namenlijk geen pictogrammen van YYYY, MMM en DD dus daar laat hij niets zien. Pas als je op een pictogram navigeert toont hij de naam van de directory. Het zou handiger zijn om als er geen folder.jpg is, gewoon de directory naam weer te geven in het pictogram.
Verder lof voor jullie reactie snelheid en kennis!
Niet helemaal mee eens. Ikzelf heb bijvoorbeeld het ding gekocht juist OMDAT er de mogelijkheid inzit om NZB's in te zetten. Hier wordt ook gewoon mee geadverteerd. Ik weet ook zeker dat het als een zonnetje gaat functioneren als er een paar kleine dingetjes worden gedaan. Dan is het een topper.Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:11:
@EminentHelpdesk
Uiteraard ben ik wel helemaal eens dat de functies van mediaspeler gewoon helemaal perfect zouden moeten werken. Dat is in eerste instantie het belangrijkste. Maar eigenlijk vind ik ook dat je ervanuit mag gaan dat een mediaspeler kan spoelen in elk bestandstype, dat de afstandsbediening het doet en dat hij niet crasht. Ik neem ook aan dat bij Eminent hier ook de focus op ligt. Verder vind ik dat het zeker zeer capabele mensen zijn (in ieder geval met degene waar ik contact mee gehad heb) en ze zetten een mooi product neer. Misschien zijn we er alleen NET even te vroeg bij. De snelheid van zaken oppakken kun je alleen maar als zwaar positief ervaren uiteraard.
Concluderend: Voor mij is het een mooie speler (aan het worden). Wordt met de dag beter naar mate ik er meer vanaf weet en er nieuwe functies vanuit Eminent komen. Als die crashes verholpen zijn wordt het een topdingetje.
Verwijderd
@ Eminent
Kan de nieuwe firmware ook weer op de wikipagina worden gezet? Wordt die cramfsck nog gepatcht. Dan is het niet steeds meer nodig dat jullie zelf de bestanden erop zetten.
Verder vind ik jullie support echt heel goed.
@ Nas streamer.
Ook ik heb de EM7075 gekocht juist voor de nzbget ondersteuning. Ik had een wdtv die goed beviel, maar juist door nzbget en de netwerkinterface hoef ik mijn pc niet meer te gebruiken voor het downloaden. Na wat drempels gaat het downloaden echt perfect en ben zeer tevreden. Ook de films worden goed afgespeeld. Er blijft natuurlijk altijd wat te wensen en mis nog functionaliteit wat de wdtv wel kon (zeker met de alternatieve firmware). Ik heb echter het volste vertrouwen in dat Eminent de speler steeds beter maakt. Bovendien kan je zelf de firmware aanpassen en hier mee gaan tweaken. (ik verbaas me trouwens dat je hier verder niks over hoort op dit forum, is hier interesse voor?).
Kan de nieuwe firmware ook weer op de wikipagina worden gezet? Wordt die cramfsck nog gepatcht. Dan is het niet steeds meer nodig dat jullie zelf de bestanden erop zetten.
Verder vind ik jullie support echt heel goed.
@ Nas streamer.
Ook ik heb de EM7075 gekocht juist voor de nzbget ondersteuning. Ik had een wdtv die goed beviel, maar juist door nzbget en de netwerkinterface hoef ik mijn pc niet meer te gebruiken voor het downloaden. Na wat drempels gaat het downloaden echt perfect en ben zeer tevreden. Ook de films worden goed afgespeeld. Er blijft natuurlijk altijd wat te wensen en mis nog functionaliteit wat de wdtv wel kon (zeker met de alternatieve firmware). Ik heb echter het volste vertrouwen in dat Eminent de speler steeds beter maakt. Bovendien kan je zelf de firmware aanpassen en hier mee gaan tweaken. (ik verbaas me trouwens dat je hier verder niks over hoort op dit forum, is hier interesse voor?).
Verwijderd
@Eminent
Gebruik sinds een week de 7075 en ben zeer tevreden tot nu toe, na eerder teleurgesteld de WD HD TV Live wegens voortdurende instabiliteit te hebben geretourneerd. Ben zeer gecharmeerd van de actieve deelname van Eminent aan dit forum. Ben nu op zoek naar een NAS en twijfel tussen de Eminent 4072 en de Conceptronic CH3SNAS. De laatste heeft op dit moment mijn voorkeur omdat ook daar door de producent wordt meegepraat op het forum. Jullie kom ik nog niet tegen in een forum tbv de 4072, ook het forum zelf niet overigens. Zijn jullie wel van plan aan een dergelijk forum mee te werken?
Gebruik sinds een week de 7075 en ben zeer tevreden tot nu toe, na eerder teleurgesteld de WD HD TV Live wegens voortdurende instabiliteit te hebben geretourneerd. Ben zeer gecharmeerd van de actieve deelname van Eminent aan dit forum. Ben nu op zoek naar een NAS en twijfel tussen de Eminent 4072 en de Conceptronic CH3SNAS. De laatste heeft op dit moment mijn voorkeur omdat ook daar door de producent wordt meegepraat op het forum. Jullie kom ik nog niet tegen in een forum tbv de 4072, ook het forum zelf niet overigens. Zijn jullie wel van plan aan een dergelijk forum mee te werken?
Mag ik vragen waar je die mini usb weggehaald hebt? Ik kom ze zo niet ergens tegen. De snelheid en kennis is buitengewoon uitmuntend te noemen!Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:11:
@EminentHelpdesk
- De functionaliteit om een NAS te mounten (om je media te spelen) op de USB werkt perfect. Ik heb zo'n heel klein USB stickje gekocht, die steekt er aan de voorkant slechts 8mm uit. Verder lof voor jullie reactie snelheid en kennis!
Verwijderd
Ik kocht hem op Ebay, als je zoekt op USB ultra-klein zijn er diverse leveranciers.
Er zijn zwarte te koop, dan valt het echt niet op dat er een USB stick in zit.
Verwijderd
Ik heb een probleem met de eminent 7070 in combinatie met mijn Belkin N+ router net USB schijf.
Graag wil ik deze schijf via het netwerk benaderen maar ik krijg de melding dat de toegang niet is gelukt ??????
Weet iemand een oplossing
en is er voor deze media player een Custum firmware beschikbaar .
Groetjes rene
Graag wil ik deze schijf via het netwerk benaderen maar ik krijg de melding dat de toegang niet is gelukt ??????
Weet iemand een oplossing
en is er voor deze media player een Custum firmware beschikbaar .
Groetjes rene
Verwijderd
@EminentHelpdesk
1. Zodra ik mijn televisie aanzet gaat de mediaspeler ook aan, terwijl dat niet moet. Andersom gaat de tv niet aan als ik de mediaspeler aanzet en dat zou juist wel handig zijn.
2. Is het mogelijk om een dikkere outline om de ondertiteling te maken , want het is onleesbaar op een lichte achtergrond .
Verder ben ik uiterst tevreden met dit top-apparaat!
Bij voorbaat dank.
1. Zodra ik mijn televisie aanzet gaat de mediaspeler ook aan, terwijl dat niet moet. Andersom gaat de tv niet aan als ik de mediaspeler aanzet en dat zou juist wel handig zijn.
2. Is het mogelijk om een dikkere outline om de ondertiteling te maken , want het is onleesbaar op een lichte achtergrond .
Bij voorbaat dank.
Verwijderd
Gisteren heb ik gelijk de nieuwe firmware erop gezet en uiteraard een film gekeken.
Geen reboot meer en de afstandbediening blijft goed werken
Dit heb ik uiteraard getest terwijl NZB aanstond en ook bezig was met een download.
Dus de eerste test is geslaagd!
Dit heb ik uiteraard getest terwijl NZB aanstond en ook bezig was met een download.
DAT zou ook fijn zijn zegVerwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:17:
Gisteren heb ik gelijk de nieuwe firmware erop gezet en uiteraard een film gekeken.
Verwijderd
Gisteren ff zitten klooien met de thumbnails en de verschillende mogelijkheden. Zou het niet handig zijn om de folder.jpg op het aantal pixels te houden zoals het nu is maar om de eventuele "cover art" die je daarna wil laten zien automatisch beeldvullend te maken (of iig een stuk groter) zodat de movieinfo leesbaar wordt? Kan me voorstellen dat iedere gebruiker hier een andere mening over heeft en dit zelf aan te passen maar ik zou niet weten hoe. Dus mocht iemand het weten dan hoor ik het graag.
@ Helpdesk,
Jullie zijn goed bezig door actief te reageren op dit soort fora, dit levert mijn inziens een WIN WIN situatie op. Hier zitten de "echte" beta testers en die zorgen mede voor een beter product en wij krijgen sneller antwoorden en oplossingen aangeboden ... ga zo door!
Ontopic:
Onderstaande is al een keer gezegd:
Het niet kunnen koppelen van een locatie op een NAS aan de menu items Films/Muziek/Fotos is een gemis. Nu moet je via netwerk\samba door de mappen van de NAS bladeren ... niet echt handig. Wil voor de menu items Films, Muziek en Fotos afzonderlijk een netwerklocatie vast kunnen leggen.
Dit zou toch eenvoudig op te lossen moeten zijn. Men heeft steeds vaker een NAS in huis staan.
Jullie zijn goed bezig door actief te reageren op dit soort fora, dit levert mijn inziens een WIN WIN situatie op. Hier zitten de "echte" beta testers en die zorgen mede voor een beter product en wij krijgen sneller antwoorden en oplossingen aangeboden ... ga zo door!
Ontopic:
Onderstaande is al een keer gezegd:
Het niet kunnen koppelen van een locatie op een NAS aan de menu items Films/Muziek/Fotos is een gemis. Nu moet je via netwerk\samba door de mappen van de NAS bladeren ... niet echt handig. Wil voor de menu items Films, Muziek en Fotos afzonderlijk een netwerklocatie vast kunnen leggen.
Dit zou toch eenvoudig op te lossen moeten zijn. Men heeft steeds vaker een NAS in huis staan.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
Dit is wel mogelijk met die Telnet/Mount/USB workaround zoals beschreven op pagina 6 van dit Topic.renzo4000 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:22:
Een groot nadeel, na een reboot moet je het weer opnieuw instellen.
MAAR werkt echt perfect!
Verwijderd
wie helpt mij? als ik een nzb wil uploden krijg ik dit ? ERROR: NZBGetWeb could not connect to NZBGet-Server.
Possible reasons include:
NZBGet-Server is not running;
IP/Port-settings are incorrect. Check config;
Firewall is not properly configured (if nzbget-server and web-interface run on different computer).
Error-message reported by OS: Connection refused (146)
kom er niet uit wie helpt bedankt
Possible reasons include:
NZBGet-Server is not running;
IP/Port-settings are incorrect. Check config;
Firewall is not properly configured (if nzbget-server and web-interface run on different computer).
Error-message reported by OS: Connection refused (146)
kom er niet uit wie helpt bedankt
Verwijderd
@dreamer122
Wordt je harddisk wel als sda1 gemount? Maak verbinding via telnet (bv putty), (bt moet dan aanstaan bij netwerkinstellingen). Tik in mount. Als je iets anders ziet als sda1 dan is dat waarschijnlijk het probleem.
Je harddisk moet namelijk als sda1 gemount zijn.
Oplossing:
Zet nzb uit bij netwerkinstellingen.
Zet je EM7075 uit en maak de usbkabel los. Trek de stroomkabel los en doe deze hierna weer terug (wacht een paar seconden voordat je hem terug doet). Als de mediaspeler is opgestart plug dan je usb kabel weer terug. Even later moet hij de harddisk herkennen. Zet bij netwerkinstellingen nzb weer aan. Wacht een paar seconden en in het hoofmenu moet er een 0 bij het nzbicoon staan (of een getal, wanneer het downloaden al is begonnen). Nu zou het moeten werken. Dit kun je checken via de webbrowser.
Wordt je harddisk wel als sda1 gemount? Maak verbinding via telnet (bv putty), (bt moet dan aanstaan bij netwerkinstellingen). Tik in mount. Als je iets anders ziet als sda1 dan is dat waarschijnlijk het probleem.
Je harddisk moet namelijk als sda1 gemount zijn.
Oplossing:
Zet nzb uit bij netwerkinstellingen.
Zet je EM7075 uit en maak de usbkabel los. Trek de stroomkabel los en doe deze hierna weer terug (wacht een paar seconden voordat je hem terug doet). Als de mediaspeler is opgestart plug dan je usb kabel weer terug. Even later moet hij de harddisk herkennen. Zet bij netwerkinstellingen nzb weer aan. Wacht een paar seconden en in het hoofmenu moet er een 0 bij het nzbicoon staan (of een getal, wanneer het downloaden al is begonnen). Nu zou het moeten werken. Dit kun je checken via de webbrowser.
Verwijderd
bedankt voor je reactie echt , ik heb het gedaan maar niets ? wel bij bt daar staat een o maar bij nzb niets ? raar ,maar wat nu ?? en die hardisk hoe gaat dat, harddisk moet namelijk als sda1 gemount, dat omzetten hij is nu ntfs
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 13:19 ]
Ik heb er zojuist ook eentje gekocht, zwart met aan de achterkant een rood randje (4 GB), dat rode randje valt vast niet op, in de auto zou hij ook perfect zitten. Bedankt!Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 01:07:
Ik kocht hem op Ebay, als je zoekt op USB ultra-klein zijn er diverse leveranciers.
@Dreamer122: Verwijder het nzbget bestand eens van de schijf uit de verborgen map, en start de em7075 opnieuw op. Werkt het nu wel ? -> Je moet de conf file alleen met wordpad of een andere (goede) editor bewerken. (Controleer ook even of je SSL gebruikt, dit wordt niet ondersteund in deze versie van NZBget.)
Bij foute configuratiefiles start NZBget namelijk niet op, en geeft deze wat onduidelijke foutmeldingen.
@Mvkooten & anderen, Re: IR test: De ir units die we ter test hadden zijn op. Als het goed bevalt, dan horen we dit graag, en kijken we of er eventueel ontvangers besteld kunnen worden.
Bij foute configuratiefiles start NZBget namelijk niet op, en geeft deze wat onduidelijke foutmeldingen.
@Mvkooten & anderen, Re: IR test: De ir units die we ter test hadden zijn op. Als het goed bevalt, dan horen we dit graag, en kijken we of er eventueel ontvangers besteld kunnen worden.
Verwijderd
bedankt he , hij staat nu bij nzb wel op 00 maar wat nu moet ik het nzbget bestand er op nieuw op zetten ?of alles opnieuw wat is de beste oplossing en bedankt voor het snelle antwoord
Verwijderd
@EminentHelpdesk en GoT
Kan ik dit zien als een officieel kanaal om contact te krijgen met de helpdesk van Eminent EM7075, of kan ik mij voor een serieuze behandeling beter naar de site van Eminent wenden?
Kan ik dit zien als een officieel kanaal om contact te krijgen met de helpdesk van Eminent EM7075, of kan ik mij voor een serieuze behandeling beter naar de site van Eminent wenden?
Via de mail krijg je een persoonlijk antwoord en kan je bijvoorbeeld ook je probleem verduidelijken met foto's o.i.d. die je liever niet met de rest van GoT deelt.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:39:
@EminentHelpdesk en GoT
Verwijderd
ben ik weer , een vraag waarom haal ik via de 7075 niet de snelheid van als ik het gewoon met grabit doe,nu met de 7075 een download rate
759 KB ,
en anders gewoon 17 mb wie weet het bedankt
759 KB ,
en anders gewoon 17 mb wie weet het bedankt
@Dreamer: De EM7075 is geen pc met 2gb ram en 2.4ghz processor. Eerder in deze topic staat uitgelegd hoe je de snelheid nog wat omhoog kunt krijgen, door de disk als ext2 of ext3 te formatteren. (Noot: 17Mbit is ca 1700Kilobyte,)
@Edelhart: We nemen je per mail in en in dit topic natuurlijk altijd serieus, maar het topic is geen officieel kanaal, en dient als extra ondersteunigsoptie.
@Edelhart: We nemen je per mail in en in dit topic natuurlijk altijd serieus, maar het topic is geen officieel kanaal, en dient als extra ondersteunigsoptie.
Verwijderd
oke bedankt voor je reactie is echt goed van eminent, ik vraag mij af of er ooit een echt form komt voor de EM 7075 maar nogmaals de backup van eminent is klasse
Bij mij zegt de firmware (2.00.03) dat hij geen verbinding kan krijgen met het netwerk, dus ik kan niet updaten naar 2.00.04?? Ik ga niet met een USB stick zitten klooien hoor, de vorige keer kon ik toch ook gewoon updaten van 1.00.03 -> 2.00.03
Help plz
Help plz
USB stick update gaat prima, gewoon ff downloaden uitpakken en klaar.Mosselmaniac schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:47:
Bij mij zegt de firmware (2.00.03) dat hij geen verbinding kan krijgen met het netwerk, dus ik kan niet updaten naar 2.00.04?? Ik ga niet met een USB stick zitten klooien hoor, de vorige keer kon ik toch ook gewoon updaten van 1.00.03 -> 2.00.03
Help plz
Ben je voor het weekend goed is begonnen klaar
Gister de update gedaan van 03 naar 04 en ben er erg happy mee.
Twee series en een dikke (17GB) film gekeken zonder problemen
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Verwijderd
@EminentHelpdesk
Dit is de vierde keer dat ik probeer deze vraag te stellen. Laat het mij alstjeblieft weten als je deze vragen irrelevant vind voor GoT, want dan hoef ik hier verder ook geen tijd meer aan te besteden via GoT en dan wend ik mij direct tot Eminent.
Vragen:
Bij voorbaat dank.
Dit is de vierde keer dat ik probeer deze vraag te stellen. Laat het mij alstjeblieft weten als je deze vragen irrelevant vind voor GoT, want dan hoef ik hier verder ook geen tijd meer aan te besteden via GoT en dan wend ik mij direct tot Eminent.
Vragen:
Bij voorbaat dank.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 10:17 ]
Ik denk niet dat ze in het weekend ook dit topic lezen. Wordt denk ik wel opgepakt hoor, andere zaken zijn ook snel opgepakt met nieuwe firmwares. Die ondertitel lijkt me niet zo'n probleem voor ze maar dat je tv afstandbediening stoort is wel vaag. Wat voor tv heb je ?
Ik zal eens kijken of ik die romfs kan uitpakken. Moet niet zo moeilijk zijn
Verwijderd
@Asure
Hier kun je lezen hoe je de firmware kan in en uitpakken. Helaas kan het uitpakken nog niet maar ze hebben daarom alvast een uitgepakte versie neergezet. Helaas nog niet van de laatste firmware 2.00.04. Ik hoop dat ze dat snel nog gaan doen.
Hier kun je lezen hoe je de firmware kan in en uitpakken. Helaas kan het uitpakken nog niet maar ze hebben daarom alvast een uitgepakte versie neergezet. Helaas nog niet van de laatste firmware 2.00.04. Ik hoop dat ze dat snel nog gaan doen.
Als ik dit zo zie dan zit het probleem in de blocksize. Google levert niet zoveel op, cramfsck zou leuk zijn maar er is een veel makkelijker manier aangezien de EM7075 deze blocksize gewoon ondersteunt, en dus ook kan mounten.
1. Zet em7075.bin op usb stick of schijf, en druk die stick in de EM7075.
2. De header moet eraf, met de DD commando's die op de wiki staan.
3. Aangezien de em7075 hem wel kan mounten (hij boot er ook mee) is hij daar wel uit te pakken via telnet.
4. Even tar cross-compilen. (Kant en klare tar hier), ook in die map. (rechtermuis, opslaan als)
5. Op de usb maken we een mapje 'test' en daar gooien we em7075.bin en tar in.
6. De usb disk/stick kan dan in de em7075,en dan gaan we via telnet verder:
.. en kijk eens aan! Een gemounte romfs
7. Nu nog even inpakken naar een mooie tar file:
8. Nu heb je op de usb stick een output.tar bestand, en dat is dus het romfs bestandssysteem om verder
mee te spelen. Stick eruit, en gaan met die banaan.
1. Zet em7075.bin op usb stick of schijf, en druk die stick in de EM7075.
2. De header moet eraf, met de DD commando's die op de wiki staan.
3. Aangezien de em7075 hem wel kan mounten (hij boot er ook mee) is hij daar wel uit te pakken via telnet.
4. Even tar cross-compilen. (Kant en klare tar hier), ook in die map. (rechtermuis, opslaan als)
5. Op de usb maken we een mapje 'test' en daar gooien we em7075.bin en tar in.
6. De usb disk/stick kan dan in de em7075,en dan gaan we via telnet verder:
code:
1
2
3
4
5
6
| cd /tmp/media/usb/.../test/ (de .. even vervangen door de code v/d stick, of gewoon tab drukken;)) dd if=em7075.bin of=./em7075.romfs bs=32 skip=1 mkdir /tmp/rootfs mount -t romfs -o loop,ro /tmp/usb/<pad-naar-binfile>/em7075.romfs /tmp/rootfs cd /tmp/rootfs ls -al |
.. en kijk eens aan! Een gemounte romfs
7. Nu nog even inpakken naar een mooie tar file:
code:
1
2
3
| cd /tmp/rootfs /tmp/media/usb/.../test/tar -cvf /tmp/media/usb/.../test/output.tar * sync |
8. Nu heb je op de usb stick een output.tar bestand, en dat is dus het romfs bestandssysteem om verder
mee te spelen. Stick eruit, en gaan met die banaan.
[ Voor 0% gewijzigd door Asure op 07-11-2009 13:50 . Reden: mount syntax foutje.. ]
Verwijderd
@ Asure
Thanks voor de info. Als ik dit weekend even tijd heb ga ik er verder mee hobbyen. Zie jij mogelijkheden om onderdelen die door makers van custom firmware van de wdtv om te zetten naar de EM7075. Ik heb een beetje linux basiskennis. Compilen van firmware moet ik me echt in gaan verdiepen.
Ik had eerst de wdtv in combinatie met B-rad firmware. Ook draaide de wdtv bin files van de gebruiker LauranG. Hiermee kon je na selectie van bv mkv bestanden hier filmposters (movieart) laten zien van 1280x720. Deze kan je weer aanmaken met het gebruik van tvixie (windows prog.). Je kan dan standaard templates op de pc maken i.c.m. imdb / moviemeter info. Zo heb ik voor mijn hele filmverzameling jpg's 1280x720 gemaakt. Eminent heeft me verteld dat ze echter deze gpl code niet gebruiken kunnen voor hun commerciële project. De gebruikers kunnen dat dus wel doen.
Hier vind je de info van b-rad firmware (wdtv)
Hier vind je de LauranG (filmposter) info (wdtv).
Hier vind je info van andere filmposter firmware (Titi) voor de wdtv.
Thanks voor de info. Als ik dit weekend even tijd heb ga ik er verder mee hobbyen. Zie jij mogelijkheden om onderdelen die door makers van custom firmware van de wdtv om te zetten naar de EM7075. Ik heb een beetje linux basiskennis. Compilen van firmware moet ik me echt in gaan verdiepen.
Ik had eerst de wdtv in combinatie met B-rad firmware. Ook draaide de wdtv bin files van de gebruiker LauranG. Hiermee kon je na selectie van bv mkv bestanden hier filmposters (movieart) laten zien van 1280x720. Deze kan je weer aanmaken met het gebruik van tvixie (windows prog.). Je kan dan standaard templates op de pc maken i.c.m. imdb / moviemeter info. Zo heb ik voor mijn hele filmverzameling jpg's 1280x720 gemaakt. Eminent heeft me verteld dat ze echter deze gpl code niet gebruiken kunnen voor hun commerciële project. De gebruikers kunnen dat dus wel doen.
Hier vind je de info van b-rad firmware (wdtv)
Hier vind je de LauranG (filmposter) info (wdtv).
Hier vind je info van andere filmposter firmware (Titi) voor de wdtv.
Verwijderd
Ik weet niet of het aan de afstandsbediening ligt. Ik geloof dat de EM7075 aan gaat, zodra mijn TV manueel of via de afstandbediening aangaat.Asure schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:51:
Ik denk niet dat ze in het weekend ook dit topic lezen. Wordt denk ik wel opgepakt hoor, andere zaken zijn ook snel opgepakt met nieuwe firmwares. Die ondertitel lijkt me niet zo'n probleem voor ze maar dat je tv afstandbediening stoort is wel vaag. Wat voor tv heb je ?
Andersom zou het zou wel handig zijn als de televisie aangaat wanneer je de mediaspeler aanzet.
Ik heb een Samsung Series 4 32" LCD. HD ready.
Creg: De add-ons voor de originele custom wd firmwares zijn niet compatible met de cpu in de EM7075, ze draaien niet. Die moeten opnieuw gecompileerd worden, en zo te zien zijn ze afhankelijk van wat hackwerk in het dmaosd-programma om truukjes uit te halen met die sheets enzo. Dus dat werkt niet zo 1-2-3.. 
Wat ook niet werkt is frankenstein-firmware met delen van de WD Live er bij in
Wat ook niet werkt is frankenstein-firmware met delen van de WD Live er bij in
Iemand enig idee welke vorm van DTS je versteker moet ondersteunen om DTS af te kunnen spelen? Er zijn namelijk verschillende soorten... Ik heb zelf een Denon AVR-1803.
Die Denon van jou die pakt gewoon 'normale' DTS, dus geen DTS-MA of DTS-HD.
De laatste twee die worden alleen via HMDI getransporteerd, en zo'n ingang zit niet op je Denon.
Er is echter een bonus, want DTS-MA/HD tracks bevatten ook nog een 'kern' met normale DTS track.
(Dus heb je altijd 5.1 bioscoopgeluid, wat voor DTS track je ook speelt.)
Dezelfde grap gaat op voor Dolby TrueHD, hier zit een 'normale' Dolby Digital AC3 track doorheen.
De laatste firmware ondersteunt dat en dan heb je dus DD AC3 5.1 geluid.
Dus altijd goed geluid op je Denon, ook al zit er bij je film bijv. alleen maar TrueHD of DTS-MA.
De laatste twee die worden alleen via HMDI getransporteerd, en zo'n ingang zit niet op je Denon.
Er is echter een bonus, want DTS-MA/HD tracks bevatten ook nog een 'kern' met normale DTS track.
(Dus heb je altijd 5.1 bioscoopgeluid, wat voor DTS track je ook speelt.)
Dezelfde grap gaat op voor Dolby TrueHD, hier zit een 'normale' Dolby Digital AC3 track doorheen.
De laatste firmware ondersteunt dat en dan heb je dus DD AC3 5.1 geluid.
Dus altijd goed geluid op je Denon, ook al zit er bij je film bijv. alleen maar TrueHD of DTS-MA.
Fijn om te horen. Het apparaat voldoet verder nog prima namelijk! Ik vraag mij af of ik zo'n verschil tussen gewoon DTS en DTS-HD zou hebben gehoord
Nu alleen nog een goede 5.1 speakerset
Na nu het apparaat 1 maand in huis te hebben moet ik toch wat vervelende dingen kwijt:
ben nu met meerdere keren tegen gekomen dat hij niet juist bepaalde bestanden kan afspelen
(mp4 en avi) Ik heb deze player gekocht met het idee dat ik alles kan afspelen.
Dit blijkt dus niet het geval te zijn. Op mijn laptop met vlc draaien de bestanden perfect.
(dit is met de laatste firmware 2.04 oid)
punt 2, het apparaat geeft soms niet juist het signaal naar m'n beamer waardoor ik een no-signal krijg.
Dit is heel vervelend als je midden in je film zit.
Ik zit er sterk aan te denken om m'n 7075 te verkopen en een popcorn hour c-200 te kopen..
Dus wie er interesse heeft, drop me a msg.
ben nu met meerdere keren tegen gekomen dat hij niet juist bepaalde bestanden kan afspelen
Dit blijkt dus niet het geval te zijn. Op mijn laptop met vlc draaien de bestanden perfect.
punt 2, het apparaat geeft soms niet juist het signaal naar m'n beamer waardoor ik een no-signal krijg.
Ik zit er sterk aan te denken om m'n 7075 te verkopen en een popcorn hour c-200 te kopen..
Misschien kan je je probleem met het afspelen van je media mailen naar de support afdeling van Eminent (ze zijn heel snel met antwoorden). Doe er even een 'mediainfo' bestandje bij als bijlage dan kunnen zij kijken waar het niet willen afspelen zit. Ditzelfde geldt ook voor punt 2, er is misschien een aanpassing nodig in de firmware waardoor dit verbeterd.greenm schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:21:
Na nu het apparaat 1 maand in huis te hebben moet ik toch wat vervelende dingen kwijt:
Tussen de EM7075 en de C-200 zit een behoorlijk prijsverschil die ik het persoonlijk niet waard vind t.o.v je omschreven problemen.
@Edelhart: Kun je meer details over het afstandsbediening-issue posten ? Pikt de EM7075 het signaal op via infrarood, of gebeurt er iets anders ? Wat voor merk & type televisie heb je exact ? (graag een compleet type, Samsung heeft nogal wat 32" televisies..) Alvast een beetje een antwoord, als het de afstandsbediening van de TV is, die jou EM7075 aanzet, dan kunnen wij hier helaas niets aan doen. (Het IR protocol in de EM7075 kan niet worden aangepast.)
@Greenm: Graag ontvangen we zng. mediainfo details van de files die je niet kunt spelen. AVI en MP4 extensies zijn (vrij algemeen) containers. Wat er daadwerkelijk in die containers zit en of de EM7075 de gebruikte codecs ondersteunt, is afhankelijk van de maker van die files. Er zijn aparte telefoons / videocamera's die hele 'vreemde' MP4 of AVI files in elkaar zetten. (VLC en deze mediaspeler zijn niet vergelijkbaar, wij gebruiken geen VLC core in de EM7075.)
Losse opmerking: Dit soort vreemde AVI/MP4 files zal ook niet op andere Sigma-designs hardware spelen, aangezien iedere developer dezelfde basis(SDK) gebruikt.
@Greenm: Graag ontvangen we zng. mediainfo details van de files die je niet kunt spelen. AVI en MP4 extensies zijn (vrij algemeen) containers. Wat er daadwerkelijk in die containers zit en of de EM7075 de gebruikte codecs ondersteunt, is afhankelijk van de maker van die files. Er zijn aparte telefoons / videocamera's die hele 'vreemde' MP4 of AVI files in elkaar zetten. (VLC en deze mediaspeler zijn niet vergelijkbaar, wij gebruiken geen VLC core in de EM7075.)
Losse opmerking: Dit soort vreemde AVI/MP4 files zal ook niet op andere Sigma-designs hardware spelen, aangezien iedere developer dezelfde basis(SDK) gebruikt.
@EminentHelpdesk
Kun je bevestigen dat het klopt dat ik niet automatisch kan updaten naar 2.00.04 vanaf 2.00.03? (via internet dus)?
Ik begrijp het niet. ik zat dus op versie 1.00.0x en kon via internet updaten naar 2.00.03. een dag later was .04 beschikbaar, en kan niet meer updaten!
Is dat met toekomstige updates wel mogelijk? En moet ik nu dus eenmalig een usbstick aanzwengelen?
Kun je bevestigen dat het klopt dat ik niet automatisch kan updaten naar 2.00.04 vanaf 2.00.03? (via internet dus)?
Ik begrijp het niet. ik zat dus op versie 1.00.0x en kon via internet updaten naar 2.00.03. een dag later was .04 beschikbaar, en kan niet meer updaten!
Is dat met toekomstige updates wel mogelijk? En moet ik nu dus eenmalig een usbstick aanzwengelen?
@Mossel: Eenmalig USB stick. (In de toekomst gaat het gewoon weer automatisch werken, maar voor de zekerheid staat nu nog 1.00.04 online.)
Ok. misschien een puntje voor op de actielijst dat-ie dan zegt: "U draait een nieuwere firmware versie, we kunnen niet updaten" of iets dergelijks, ipv "u heeft een probleem met het netwerk", wat feitelijk onjuist is.
Dank maar weer!
Dank maar weer!
Eigenlijk zou ik de speler ook voor andere media dan film willen gebruiken.
Te beginnen met Foto's. Ik heb mijn map "Foto's" geshared staan, en op zich speelt het ding prima een slideshow af als ik op 'play' klik op de directory.
Bij portrait-foto's lijkt de speler wel erg veel zelf te scalen en te verkleinen /renderen, weet ik veel, dat is echt gewoon lelijk te noemen. Bij landscape vind ik de kwaliteit op het tv-scherm ook niet mooi overigens (wel beter dan portrait), maar ik heb zoiets nog nooit echt fatsoenlijk op een TV gezien. Kan hier naar gekeken worden?
Te beginnen met Foto's. Ik heb mijn map "Foto's" geshared staan, en op zich speelt het ding prima een slideshow af als ik op 'play' klik op de directory.
Bij portrait-foto's lijkt de speler wel erg veel zelf te scalen en te verkleinen /renderen, weet ik veel, dat is echt gewoon lelijk te noemen. Bij landscape vind ik de kwaliteit op het tv-scherm ook niet mooi overigens (wel beter dan portrait), maar ik heb zoiets nog nooit echt fatsoenlijk op een TV gezien. Kan hier naar gekeken worden?
De 7075 werkt hier goed maar ..
Een blue ray ISO van ongeveer 35 Gb begint na enkele seconden beeld te schokken.
Ik gebruik een USB disc (onetouch pro) en die is al weer een aantal jaren oud.
Kan het zijn dat de USB te traag is? Hoe kan ik dit zien ?
Een blue ray ISO van ongeveer 35 Gb begint na enkele seconden beeld te schokken.
Ik gebruik een USB disc (onetouch pro) en die is al weer een aantal jaren oud.
Kan het zijn dat de USB te traag is? Hoe kan ik dit zien ?
Verwijderd
@EminentHelpdesk
Bedankt voor de reactie.
Het lukt mij niet meer om de HDMI issue te reproduceren. Ik begin te denken dat ik het zelf veroorzaak, omdat ik vaak de stekkerdoos uitzet samen met mijn televisie om stroom te besparen. En als de stekkerdoos weer aangaat, dan springt de EM7075 ook aan.
Ben ik hier ook aan het goede adres voor de ondertiteling issue? (De issue waarbij de ondertiteling bij mkv bestanden nogal slecht leesbaar is op een lichte achtergrond.)
Bedankt voor de reactie.
Het lukt mij niet meer om de HDMI issue te reproduceren. Ik begin te denken dat ik het zelf veroorzaak, omdat ik vaak de stekkerdoos uitzet samen met mijn televisie om stroom te besparen. En als de stekkerdoos weer aangaat, dan springt de EM7075 ook aan.
Ben ik hier ook aan het goede adres voor de ondertiteling issue? (De issue waarbij de ondertiteling bij mkv bestanden nogal slecht leesbaar is op een lichte achtergrond.)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 20:57 ]
@Helpdesk
Ik mis tov andere mediaplayers een goede manier om te scalen (full screen / crop / fit to screen / original size / handmatig resizen / etc) De zoom van nu is onbruikbaar.
@Edelhart
Hier hetzelfde, ik schakel alles uit met een hoofdschakelaar wat ervoor zorgt dat de 7075 weer aanspringt wanneer de stroom er weer op gaat ... jammer.
Ik mis tov andere mediaplayers een goede manier om te scalen (full screen / crop / fit to screen / original size / handmatig resizen / etc) De zoom van nu is onbruikbaar.
@Edelhart
Hier hetzelfde, ik schakel alles uit met een hoofdschakelaar wat ervoor zorgt dat de 7075 weer aanspringt wanneer de stroom er weer op gaat ... jammer.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Bug(je) gevonden. Vandaag dacht ik een concert dvd van Phil Collins te kijken, maar die bleek multiangle te zijn. Daar kan de EM7075 blijkbaar niet goed mee overweg waardoor het beeld steeds wisselt tussen de verschillende cameraposities en het geluid steeds hapert. Test herhaald met de Coldplay 2003 Live dvd (ook multiangle), precies hetzelfde probleem. Mijn andere NMT doet het wel goed.
Misschien dat het al ergens anders is behandeld (kan het echter niet vinden) maar bij het aanzetten van de mediaplayer begint de datum/tijd instelling weer vanaf 1-1-2000 0:00 uur.
Omdat ik via SMB bestanden stuur naar de player worden deze met een verkeerde datum weggeschreven.
Is er een manier om dit te corrigeren?
Omdat ik via SMB bestanden stuur naar de player worden deze met een verkeerde datum weggeschreven.
Is er een manier om dit te corrigeren?
Verwijderd
Gisteren heb ik het IR kabeltje van Eminent ontvangen.
Nog bedankt hiervoor!
Met dit kabeltje kan je de mediaplayer uit het zicht plaatsen.
Het kabeltje bevat aan de ene kant uiteraard een stekker om in de voorkant van de mediaplayer te pluggen en de andere kant een klein rondje waar je de afstandbediening op moet richten.
Alleen het rondje in zicht leggen is voldoende om het te laten werken.
Het werkt goed met een kleine maar...
Op afstand (3,5m) werkt het alleen goed als ik het richt op de open (zoals het lijkt voor mij) onderkant van het rondje. Ik moet het rondje soort van ophangen om het goed te laten werken. Dit is voor mij geen probleem gelukkig.
Ik kan het fout hebben, maar in eerste instantie leek het mij dat ik het rondje plat moet neerleggen met de openkant naar beneden. Als ik dit doe dan werkt het niet altijd lekker.
Hoort het zo wel te werken?
BTW, na het updaten van de firmware is de player niet meer vastgelopen en ook de afstandbediening blijft goed werken. Het ziet er naar uit dat dit probleem opgelost is
Nog bedankt hiervoor!
Met dit kabeltje kan je de mediaplayer uit het zicht plaatsen.
Het kabeltje bevat aan de ene kant uiteraard een stekker om in de voorkant van de mediaplayer te pluggen en de andere kant een klein rondje waar je de afstandbediening op moet richten.
Alleen het rondje in zicht leggen is voldoende om het te laten werken.
Het werkt goed met een kleine maar...
Op afstand (3,5m) werkt het alleen goed als ik het richt op de open (zoals het lijkt voor mij) onderkant van het rondje. Ik moet het rondje soort van ophangen om het goed te laten werken. Dit is voor mij geen probleem gelukkig.
Ik kan het fout hebben, maar in eerste instantie leek het mij dat ik het rondje plat moet neerleggen met de openkant naar beneden. Als ik dit doe dan werkt het niet altijd lekker.
Hoort het zo wel te werken?
BTW, na het updaten van de firmware is de player niet meer vastgelopen en ook de afstandbediening blijft goed werken. Het ziet er naar uit dat dit probleem opgelost is
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 09:44 ]
Nadat ik eerst nog twijfelde tussen de WD TV Live en de EM7075 heb ik afgelopen weekend toch de EM7075 aangeschaft! Dit topic (mede dankzij EminentHelpdesk) en de (beschreven) mogelijkheid om de firmware aan te passen hebben mij over de streep gehaald.
Ik heb echter een kleine voor mij essentiële issue, ik kan geen telnet verbinding maken naar de EM7075; Connection refused.
Any ideas? Draait telnet deamon wel bij 2.x firmware, iptables misschien?
P.S. Bij zowel firmware 2.00.02 alsmede 2.00.04. Lokaal netwerk 192.168.1.x
Ik heb echter een kleine voor mij essentiële issue, ik kan geen telnet verbinding maken naar de EM7075; Connection refused.
Any ideas? Draait telnet deamon wel bij 2.x firmware, iptables misschien?
P.S. Bij zowel firmware 2.00.02 alsmede 2.00.04. Lokaal netwerk 192.168.1.x
[ Voor 15% gewijzigd door Venga AB op 10-11-2009 10:45 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik lees veel goede berichten over de EM7075 maar ik heb toch een vraag.
Ik heb thuis een Soundbar van philips (6100) deze beschikt jammer genoeg niet over een digitale toslink ingang. Er is wel een ingang voor digitale COAX . Ik zag op internet dat er converters zijn van toslink naar COAX. Zou het zo mogelijk zijn om via deze converter toch DTS over mijn soundbar te krijgen?
Alvast bedankt,
Jaap
Ik lees veel goede berichten over de EM7075 maar ik heb toch een vraag.
Ik heb thuis een Soundbar van philips (6100) deze beschikt jammer genoeg niet over een digitale toslink ingang. Er is wel een ingang voor digitale COAX . Ik zag op internet dat er converters zijn van toslink naar COAX. Zou het zo mogelijk zijn om via deze converter toch DTS over mijn soundbar te krijgen?
Alvast bedankt,
Jaap
@Venga AB je moet onder Network de optie BT aanzetten (Bittorrent/Transmission) en er een usb apparaat in hebben voordat telnet start.
Nu we het toch over telnet hebben, het lukt me niet om mijn NFS share te mounten. Ik ben enigszins bedreven in Linux, maar na het volgende commando:
krijg ik de volgende foutmelding terug:
Uiteraard werkt deze NFS mount wel op mijn andere computer en nmt hier. Ik wil NFS testen om te kijken of ik van mijn snelheidsprobleem af kan komen. Wie ziet de fout in mijn mount commando of weet wat ik anders verkeerd doe?
Nu we het toch over telnet hebben, het lukt me niet om mijn NFS share te mounten. Ik ben enigszins bedreven in Linux, maar na het volgende commando:
code:
1
| mount -t nfs -o noauto,rsize=32768,wsize=32768,noatime,tcp 192.168.1.252:/volume1/Media /tmp/media/usb/USB1/BE43-B4F5/Netwerk/ |
krijg ik de volgende foutmelding terug:
code:
1
| mount: mounting 192.168.1.252:/volume1/Media on Netwerk/ failed: Input/output error |
Uiteraard werkt deze NFS mount wel op mijn andere computer en nmt hier. Ik wil NFS testen om te kijken of ik van mijn snelheidsprobleem af kan komen. Wie ziet de fout in mijn mount commando of weet wat ik anders verkeerd doe?
@valkenmaster
Dat zou zonder meer moeten werken, zelf ga ik ook nog zo'n convertor bestellen. Mijn receiver heeft nl. maar één optische ingang en tweemaal coax. Ik heb naast de EM7075 nog een Dreambox DM800 satelliet ontvanger en die is ook enkel optisch.
@Sperenvanger
Thnx, dat werkt! Je moet het maar even weten en kon er niets over vinden.
Wat betreft je nfs mount, je commando mount naar ../Netwerk en je foutmelding gaat over ../Download. De laatste map gaat wellicht niet werken als BT actief is (file in use).
Dat zou zonder meer moeten werken, zelf ga ik ook nog zo'n convertor bestellen. Mijn receiver heeft nl. maar één optische ingang en tweemaal coax. Ik heb naast de EM7075 nog een Dreambox DM800 satelliet ontvanger en die is ook enkel optisch.
@Sperenvanger
Thnx, dat werkt! Je moet het maar even weten en kon er niets over vinden.
Wat betreft je nfs mount, je commando mount naar ../Netwerk en je foutmelding gaat over ../Download. De laatste map gaat wellicht niet werken als BT actief is (file in use).
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord. Dan ga ik er ook een bestellen en kan ik toch nog lekker genieten van DTS op mijn soundbar!
@Venga AB oeps, verkeerd gecopy-paste. Ik probeerde wel naar 'Netwerk/' te mounten maar dat lukt niet. Daarna heb ik het naar andere mappen geprobeerd (en de download map) maar geen van alle werkte. Dat is het dus niet. Het duurt ook heel lang voordat ik die foutmelding krijg.
@Sperenvanger
Das vreemd, toch lijkt het me iets te maken met een directory lock. Al geprobeerd een nwe map te maken in bijv. /tmp en daaraan te mounten?
Das vreemd, toch lijkt het me iets te maken met een directory lock. Al geprobeerd een nwe map te maken in bijv. /tmp en daaraan te mounten?
@Venga AB ja, ik heb een map /tmp/test aangemaakt maar daar kan ik hem ook niet aan mounten. Een normale cifs (samba) mount lukt wel in 1 keer.
code:
1
2
3
| /tmp # mkdir test /tmp # mount -t nfs -o noauto,rsize=32768,wsize=32768,noatime,tcp 192.168.1.252:/volume1/Media /tmp/test/ mount: mounting 192.168.1.252:/volume1/Media on /tmp/test/ failed: Input/output error |
@Sperenvanger
En zonder opties mounten? Ligt het niet aan de permissions op je nfs server? Kan het niet voor je testen en weet het anders zo ook niet.
En zonder opties mounten? Ligt het niet aan de permissions op je nfs server? Kan het niet voor je testen en weet het anders zo ook niet.
Firmware 2.00.05 is door alle testen heen en wordt geupload naar de site. Changelog hieronder:
Als je 2.00.04 draait, gebruik dan een USB stick om naar 2.00.05 te upgraden. (Excuses voor dit ongemak.)
Vanaf 2.00.05 kan je gewoon weer on-line updates gebruiken. In de toekomst blijft on-line goed werken.
EM7075 fw 2.00.05 release 10-11-2009 - Updated NAND flash drivers. - Updated on-line upgrade paths, No more error messages. - Added support for settings.php inside the .nzbget folder. - Settings supported are Post-processing, Login, Display, Mini-theme and Newzbin - Unsupported: Communication with internal NZBget-server. (do not adjust!) - Note: Please delete the old .nzbget folder from usb and reboot, to ensure proper creation of php files! - Note: You can change password protect nzbget now, and properly create categories. - The settings are saved in the .nzbget/settings.php file. If you forget the password or make a mistake in settings, simply delete the whole .nzbget folder and reboot to re-create them. |
Als je 2.00.04 draait, gebruik dan een USB stick om naar 2.00.05 te upgraden. (Excuses voor dit ongemak.)
Vanaf 2.00.05 kan je gewoon weer on-line updates gebruiken. In de toekomst blijft on-line goed werken.
[ Voor 10% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 10-11-2009 13:54 . Reden: tabel uitlijnen, kleine opmerking 2.00.04-2.00.05 upgrade. ]
Alweer een nieuwe release? Mooi!
1) Kan ik in 1x van 2.00.03 naar 2.00.05 upgraden met een USB stick?
2) Wat hebben we hier concreet aan?
Mijn Engels is prima, maar "Added support for settings.php inside the .nzbget folder." zegt me niet wat het functioneel voor me toevoegd
1) Kan ik in 1x van 2.00.03 naar 2.00.05 upgraden met een USB stick?
2) Wat hebben we hier concreet aan?
@Venga AB het lukt met een normale ubuntu machine in 1 keer zonder probleem. Het probleem lijkt aan de EM7075 te liggen (of heb ik soms een exemplaar wat alles verkeerd doet met netwerk?). Zal vanavond eens upgraden naar 2.00.05 om te kijken of het daar wel mee kan, of desnoods downgraden naar 1.00.04.
@Mossel:
1. Ja kan in 1x via usb. (1.00 -> 2.00.05 kan ook zonder enkel probleem.
2. Je kan dan nzbget met een password beveiligen zoals jij (en anderen) eerder voorstelde. (Instellen via Config -> Login screen op de nzbgetweb page.). Settings blijven ook bewaard bij een reboot. Handig als je op een andere locatie wat onderhoud aan nzbget wilt plegen.
1. Ja kan in 1x via usb. (1.00 -> 2.00.05 kan ook zonder enkel probleem.
2. Je kan dan nzbget met een password beveiligen zoals jij (en anderen) eerder voorstelde. (Instellen via Config -> Login screen op de nzbgetweb page.). Settings blijven ook bewaard bij een reboot. Handig als je op een andere locatie wat onderhoud aan nzbget wilt plegen.
2. Briljant
Staan in die settings dan ook de categorieen???? All Hail dan!
Staan in die settings dan ook de categorieen???? All Hail dan!
Is het eigenlijk nu mogelijk om blu-ray iso's zonder hapering af te spelen?
Aangezien ik zien staan had dat een 35GB file happerde.
En welke chipset is nu krachtiger? Deze of de "Realtek RTD1283DD 400Mhz" of "Realtek RTD1073" (Mede8er MED500X)?
Aangezien ik zien staan had dat een 35GB file happerde.
En welke chipset is nu krachtiger? Deze of de "Realtek RTD1283DD 400Mhz" of "Realtek RTD1073" (Mede8er MED500X)?
@All
Zojuist geüpgraded naar 2.00.05 en alles lijkt prima te werken.
@bladeoffury
De ruwe CPU snelheid van deze (SMP8655) is groter dan die van Realtek 1073/1283. Echter in de praktijk zal er weinig verschil merkbaar zijn. Blu-ray ISO's zijn zonder problemen af te spelen, zolang de externe harddisk of netwerk snel genoeg is (zoniet, dan zal dit op geen enkele andere media speler werken).
Zojuist geüpgraded naar 2.00.05 en alles lijkt prima te werken.
@bladeoffury
De ruwe CPU snelheid van deze (SMP8655) is groter dan die van Realtek 1073/1283. Echter in de praktijk zal er weinig verschil merkbaar zijn. Blu-ray ISO's zijn zonder problemen af te spelen, zolang de externe harddisk of netwerk snel genoeg is (zoniet, dan zal dit op geen enkele andere media speler werken).
@DrLivingstoned: Het kan zijn dat je behuizing een usb 1.1 apparaat is. Wij hebben hier bij vele tests geen problemen met iso/m2ts files van dat formaat, tenzij er oude usb 1.1 behuizingen worden gebruikt.
@Venga AB: Telnet wordt getriggerd als nzb/torrent aanstaat. Plaats een kleine usb stick en dan moet dit goed werken.
@Edelhart: Ondertiteling outline wordt aangepakt in een komende release.
@Quicksnack: Er draait geen realtime klok/ntpdate nog in de EM7075, we kijken of we dit kunnen toevoegen.
@Mvkooten: Het oogje (zwarte ledje) moet naar voren zijn gericht. Bijv. met dubbelzijdige tape aan de muur of tv plakken dus.
@Bladeoffury: Dit soort iso/m2ts files spelen gewoon goed met een usb 2.0 disk, er zijn geen problemen mee bekend.
Welke chipset krachtiger is, is een moeilijke vraag. Sigma cpu's een stuk effectiever opgezet, waardoor we bijv. bij de EM7075 geen ventilator in het systeem hoeven te gebruiken. De Sigma 8655 serie heeft een zgn. FPU unit aan boord die bij de RT1073/1283 niet aanwezig is. Ook draait onze Sigma op 500mhz, met een losse DSP op 333 mhz. De DSP ontbreekt ook bij de Realtek. De cpu's liggen wel dicht bij elkaar, alleen Sigma is al vele jaren op de markt. Realtek is pas de laatste jaren met dit soort cpu's bezig, en Sigma al sinds de 'Reelmagic' en DXR2 mpeg-2 dvd kits uit de tijd van de 3DFX voodoo-kaarten. De Sigma chips worden ook gebruikt in high-end BluRay spelers van Panasonic, Pioneer, Sony, enzovoort. Realtek heb ik daar nog nooit in gezien.
@Mossel: Ja, ook de categorie is bij deze settings aan te passen. Enjoy!
@Venga AB: Telnet wordt getriggerd als nzb/torrent aanstaat. Plaats een kleine usb stick en dan moet dit goed werken.
@Edelhart: Ondertiteling outline wordt aangepakt in een komende release.
@Quicksnack: Er draait geen realtime klok/ntpdate nog in de EM7075, we kijken of we dit kunnen toevoegen.
@Mvkooten: Het oogje (zwarte ledje) moet naar voren zijn gericht. Bijv. met dubbelzijdige tape aan de muur of tv plakken dus.
@Bladeoffury: Dit soort iso/m2ts files spelen gewoon goed met een usb 2.0 disk, er zijn geen problemen mee bekend.
Welke chipset krachtiger is, is een moeilijke vraag. Sigma cpu's een stuk effectiever opgezet, waardoor we bijv. bij de EM7075 geen ventilator in het systeem hoeven te gebruiken. De Sigma 8655 serie heeft een zgn. FPU unit aan boord die bij de RT1073/1283 niet aanwezig is. Ook draait onze Sigma op 500mhz, met een losse DSP op 333 mhz. De DSP ontbreekt ook bij de Realtek. De cpu's liggen wel dicht bij elkaar, alleen Sigma is al vele jaren op de markt. Realtek is pas de laatste jaren met dit soort cpu's bezig, en Sigma al sinds de 'Reelmagic' en DXR2 mpeg-2 dvd kits uit de tijd van de 3DFX voodoo-kaarten. De Sigma chips worden ook gebruikt in high-end BluRay spelers van Panasonic, Pioneer, Sony, enzovoort. Realtek heb ik daar nog nooit in gezien.
@Mossel: Ja, ook de categorie is bij deze settings aan te passen. Enjoy!
@Helpdesk
Goed dat jullie zo snel releases uitbrengen. Maar waarom de focus leggen op NZBGET? Het is mijn inziens primair een mediaplayer en niet een "nieuwsgroep download machine".
Goed dat jullie zo snel releases uitbrengen. Maar waarom de focus leggen op NZBGET? Het is mijn inziens primair een mediaplayer en niet een "nieuwsgroep download machine".
@Renzo: Bedoel je schaal-functies voor video-weergave ? Kun je een voorbeeld geven van een bestand waarbij je een bepaalde schaal wilt gebruiken ? (In de meeste gevallen verlies je een stuk van het oorspronkelijke beeldmateriaal namelijk.)
NZBget wordt door ons actief ondersteunt omdat daar ook mensen van ons Nederlandse team aan werken.
(Voor wijzigingen in de de videoweergave e.d. wordt er voornamelijk in Taiwan door medewerkers aan gewerkt.)
NZBget wordt door ons actief ondersteunt omdat daar ook mensen van ons Nederlandse team aan werken.
(Voor wijzigingen in de de videoweergave e.d. wordt er voornamelijk in Taiwan door medewerkers aan gewerkt.)
[ Voor 30% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 10-11-2009 16:52 ]
Ik mis de support voor losse ondertitels (losse srt's) bij een filmbestand.
Als ik film.mkv heb en een film.srt is het niet mogelijk deze te openen tijdens het afspelen. Als ik op de 'config'-knop druk krijg ik de melding 'geen ondertiteling' o.i.d.
Nu zet ik met MKVmerg de ondertitels on de MKV, maar dit duurt bij een film vrij lang omdat er telkens gelezen en geschreven moet worden van mijn NAS. Hierdoor duurt het al snel een half uur om de ondertiteling in de film te krijgen.
Komt hier nog support voor?
Als ik film.mkv heb en een film.srt is het niet mogelijk deze te openen tijdens het afspelen. Als ik op de 'config'-knop druk krijg ik de melding 'geen ondertiteling' o.i.d.
Nu zet ik met MKVmerg de ondertitels on de MKV, maar dit duurt bij een film vrij lang omdat er telkens gelezen en geschreven moet worden van mijn NAS. Hierdoor duurt het al snel een half uur om de ondertiteling in de film te krijgen.
Komt hier nog support voor?
@Binnetie: Ik heb hier diverse films met losse ondertiteling en die werken prima. Wat is de bron van de bestanden? (USB, Samba, UPNP?). Via UPNP krijg ik het niet voor elkaar, maar via Samba werkt het gewoon goed.
@All: Bij wie speelt dit bestand goed af via Samba? Ik krijg het niet voor elkaar, vanaf verschillende Samba servers niet, maar via UPNP werkt het altijd vlekkenloos. Heb het al aangemeld bij support van Eminent, maar ik lijk de enige met dit probleem. Ik heb namelijk nog meer 'zwaar' materiaal wat niet helemaal goed afspeelt via Samba. Het lijkt niet aan de server te liggen, de HDX-1000 van mijn vader speelt dit bestand bijna helemaal vloeiend af (oude Sigma chip he
).
@All: Bij wie speelt dit bestand goed af via Samba? Ik krijg het niet voor elkaar, vanaf verschillende Samba servers niet, maar via UPNP werkt het altijd vlekkenloos. Heb het al aangemeld bij support van Eminent, maar ik lijk de enige met dit probleem. Ik heb namelijk nog meer 'zwaar' materiaal wat niet helemaal goed afspeelt via Samba. Het lijkt niet aan de server te liggen, de HDX-1000 van mijn vader speelt dit bestand bijna helemaal vloeiend af (oude Sigma chip he
Verwijderd
@EminentHelpdesk,
Ik heb hier 1 vob bestand waarbij ik geen ondertitels kan selecteren.
Als ik het bestand af speel met de media player op mijn PC dan kan ik wel de ondertitels selecteren.
Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dus niet via een dvd menu maar gewoon bij options/ondertitels.
Ik heb al verschillende bestand afgespeeld (andere vob's, avi, iso,...) en daar lukt het wel.
Dus dit is enkel bij deze ene film.
Hebben jullie enig idee waarom ?
Ook lukt het sync-ken van de ondertitels niet (bij geen enkel bestand)
Ik heb nog steeds FW 2.00.04.
Ik heb hier 1 vob bestand waarbij ik geen ondertitels kan selecteren.
Als ik het bestand af speel met de media player op mijn PC dan kan ik wel de ondertitels selecteren.
Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dus niet via een dvd menu maar gewoon bij options/ondertitels.
Ik heb al verschillende bestand afgespeeld (andere vob's, avi, iso,...) en daar lukt het wel.
Dus dit is enkel bij deze ene film.
Hebben jullie enig idee waarom ?
Ik speel het via mijn netwerkschijf (NAS Synology DS107+ af), dat gaat via UPNP toch? Uhm wat is het verschil tussen Samba en UPNP? Als ik Samba activeer op de EM7075 wat moet ik dan verder doen?Sperenvanger schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:24:
@Binnetie: Ik heb hier diverse films met losse ondertiteling en die werken prima. Wat is de bron van de bestanden? (USB, Samba, UPNP?). Via UPNP krijg ik het niet voor elkaar, maar via Samba werkt het gewoon goed.
@All: Bij wie speelt dit bestand goed af via Samba? Ik krijg het niet voor elkaar, vanaf verschillende Samba servers niet, maar via UPNP werkt het altijd vlekkenloos. Heb het al aangemeld bij support van Eminent, maar ik lijk de enige met dit probleem. Ik heb namelijk nog meer 'zwaar' materiaal wat niet helemaal goed afspeelt via Samba. Het lijkt niet aan de server te liggen, de HDX-1000 van mijn vader speelt dit bestand bijna helemaal vloeiend af (oude Sigma chip he).
Als ik het voor elkaar heb zal ik die file van jou ook even testen via Samba. Ik heb hem via UPNP en dat werkt net als bij jou ook perfect.
Als ik tijd heb, dan check ik die sample (vriendin heeft de tv geclaimed..). Hij is wel 4x zoveel reference frames als normaal, misschien gooit dat roet in het eten. Dit is ook het enige materiaal met zoveel frames.. processor misschien echt te druk met smb copy/video renderen -> schok ?
HD-DVD heeft helaas verloren, deze file/demo is daar volgens mij vanaf geript en met die absurd hoge reference-frame op het net gezet. Het lijkt me niet echt een serieus probleem want er zijn geen releases meer tegenwoordig met die specs. (Het is volgens mij puur een test/demo filmpje om de speler te testen.)
HD-DVD heeft helaas verloren, deze file/demo is daar volgens mij vanaf geript en met die absurd hoge reference-frame op het net gezet. Het lijkt me niet echt een serieus probleem want er zijn geen releases meer tegenwoordig met die specs. (Het is volgens mij puur een test/demo filmpje om de speler te testen.)
In 2.00.04 kan je met pijltjes links/rechts gewoon 100ms of -100 ms in stapjes doen. Werkt met mkv+losse srt prima de laatste keer dat ik probeerde. Die 2.00.05 kan je er zo via stick inzetten. Kennen wij elkaar van een bepaalt droomdoos-forum ?Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:16:
Er zijn vele films die net niet volledig formaat hanteren, uiteraard is dat het origineel maar soms wil je hem naar eigen hand kunnen schalen (en ben je bewust dat je een stuk, vaak niet hinderlijk, deel mist). Zie ook de NMT's, Windows Media Center en XBMC die dat ondersteunen.ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:49:
@Renzo: Bedoel je schaal-functies voor video-weergave ? Kun je een voorbeeld geven van een bestand waarbij je een bepaalde schaal wilt gebruiken ? (In de meeste gevallen verlies je een stuk van het oorspronkelijke beeldmateriaal namelijk.)