Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01
Sperenvanger schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:24:
@Binnetie: Ik heb hier diverse films met losse ondertiteling en die werken prima. Wat is de bron van de bestanden? (USB, Samba, UPNP?). Via UPNP krijg ik het niet voor elkaar, maar via Samba werkt het gewoon goed.

@All: Bij wie speelt dit bestand goed af via Samba? Ik krijg het niet voor elkaar, vanaf verschillende Samba servers niet, maar via UPNP werkt het altijd vlekkenloos. Heb het al aangemeld bij support van Eminent, maar ik lijk de enige met dit probleem. Ik heb namelijk nog meer 'zwaar' materiaal wat niet helemaal goed afspeelt via Samba. Het lijkt niet aan de server te liggen, de HDX-1000 van mijn vader speelt dit bestand bijna helemaal vloeiend af (oude Sigma chip he ;)).
Gaat hier via smb vanaf mijn ch3snas zonder problemen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de EM7075 nu een week in mijn bezit en ben zeer tevreden over dit apparaat. Ik loop echter tegen een klein probleempje aan.

Bij het downloaden met NZBGet kwam ik een NZB bestand tegen van net iets meer dan 5Mb. Deze werd dus niet door NZBGet uitgevoerd. Zodra ik op upload klik wordt er even geladen, maar verder gebeurd er niets.

De betreffende NZB wordt wel door mij pc gedownload. Is iemand dit probleem al eens tegen gekomen?

Firmware: 2.00.04
NZBGet: 0.6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EminentHelpdesk

In welke firmware verwachten jullie de 'NAS mount via USB' te realiseren?
De workaround werkt perfect, maar is erg bewerkelijk en vervalt bij elke reboot.

De 2.00.05 firmware installeert goed, ik zie overigens geen veranderingen. (Ik gebruik geen NZBGet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eminent: Een handige tip die ik al eerder gemeld heb. De 7075 gaat verkeerd om met DVD bestanden (VOB,ISO, etc.) als de map waarin ze staan NIET "video_ts" heet. Hij speelt ze dan wel af maar er is dan geen audiokanaal of ondertiteling mogelijk of andere problemen. Wanneer map dus wel "Video_ts" heet, geen problemen. Ik heb dit hier uitgetest met 2 mappen met identieke inhoud (een map heette netjes video_ts en de andere map een andere naam) Ik ben hier bij toeval achter gekomen maar vandaar dat sommige mensen problemen kunnen hebben. Mappen heb ik afgespeeld via netwerk gedeelde map (windows xp pro.) Dit lijkt me vrij handig op te lossen in een toekomstige firmware.

@black64: mogelijk heeft jouw probleem hier ook mee te maken. Ben benieuwd of die ene film die bij jou geen ondertiteling geeft in een map staat die Video_ts heet of niet.... (moet wel natuurlijk een complete dvd map zijn met ifo, bup, enz...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 20:15
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:19:
Hallo,

Ik heb de EM7075 nu een week in mijn bezit en ben zeer tevreden over dit apparaat. Ik loop echter tegen een klein probleempje aan.

Bij het downloaden met NZBGet kwam ik een NZB bestand tegen van net iets meer dan 5Mb. Deze werd dus niet door NZBGet uitgevoerd. Zodra ik op upload klik wordt er even geladen, maar verder gebeurd er niets.

De betreffende NZB wordt wel door mij pc gedownload. Is iemand dit probleem al eens tegen gekomen?

Firmware: 2.00.04
NZBGet: 0.6.0
Klopt. Heb ik zojuist ook gehad. Ik had een NZB van 11 mb (:S bizar eigenlijk maar goed). Die pakte de uploader dus niet. moest ik handmatig via Samba erin zetten, maar remote gaat dat (natuurlijk) niet.

Verder klaagde m'n vriendin erover dat hij Grey's Anatomy (720p) niet afspeelde. Codec niet ondersteund. Eminent > Zal ik de mediainfo eens sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59
Binnetie schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:31:
[...]

Ik speel het via mijn netwerkschijf (NAS Synology DS107+ af), dat gaat via UPNP toch? Uhm wat is het verschil tussen Samba en UPNP? Als ik Samba activeer op de EM7075 wat moet ik dan verder doen?
Als ik het voor elkaar heb zal ik die file van jou ook even testen via Samba. Ik heb hem via UPNP en dat werkt net als bij jou ook perfect.
Het verschil uitleggen tussen Samba en UPNP gaat voor dit topic misschien wat ver, het belangrijkste is dat Samba is om bestanden via een netwerk te delen (zoals bestanden delen via Windows over het netwerk) en dat UPNP bedoeld is om mediabestanden in een bibliotheek op te slaan en te streamen naar verschillende media apparaten. Beide hebben hun voor en nadelen, maar waar jij geinteresseerd in bent is Samba (vanwege de ondertiteling). Ik heb zelf een Synology DS-209, je kunt daar in de webinterface kiezen of je bestanden wilt delen via Samba (File sharing Win/Mac OS in het menu) of via UPNP (Media Server onder applications).
Asure schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:54:
Als ik tijd heb, dan check ik die sample (vriendin heeft de tv geclaimed..). Hij is wel 4x zoveel reference frames als normaal, misschien gooit dat roet in het eten. Dit is ook het enige materiaal met zoveel frames.. processor misschien echt te druk met smb copy/video renderen -> schok ?

HD-DVD heeft helaas verloren, deze file/demo is daar volgens mij vanaf geript en met die absurd hoge reference-frame op het net gezet. Het lijkt me niet echt een serieus probleem want er zijn geen releases meer tegenwoordig met die specs. (Het is volgens mij puur een test/demo filmpje om de speler te testen.)
Ja hij is buiten spec, maar via UPNP speelt hij vloeiend. Dan nog is dat geen probleem, maar ik heb 1080p materiaal wat wel binnen spec is maar toch hapert. (Ik heb vanaf meerdere Samba servers geprobeerd te streamen). Ik heb het gevoel dat mijn speler defect is, daarom vraag ik of jullie dit willen testen.
renzo4000 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:16:
[...]

Gaat hier via smb vanaf mijn ch3snas zonder problemen.
Bedankt voor het testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-07-2020

GJE

@Eminent. Het lijkt mij erg handig om de "werkgroep" te kunnen aanpassen in de EM7075 aan je eigen netwerk.
Maakt het makkelijker voor gedeelde mappen.
Misschien iets voor de toekomst, de configuratie via de computer benaderen.
Verder erg tevreden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Ter info: Ik heb gisteren 20mbit gekregen. Zonder config aanpassingen download het kastje al op ongeveer fullspeed (1500kb/sec). Prima, prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
@GJE: Het aanpassen van de Workgroup naar iets anders nemen we mee, en zal als het goed is in een toekomstige update zitten.

@Sperenvanger (en anderen): Wij kunnen geen problemen vinden met SMB. UPnP af en toe (afhankelijk van de NAS en de beschikbare CPU in die nas).. Vele NAS apparaten/OS'en zijn probleemloos getest als SMB server. Misschien kun je (als je Windows draait) je netwerkspeeds tweaken ? (mtu/tcpwin etc.)

@Mosselmaniac: Je kunt via de webinterface van NZBget instellen wat de maximum grootte van de te uploaden NZB files is. Links onder in het menu 'Config' aanklikken, en dan rechts in het menu even een 0 toevoegen bij "UploadMaxFileSize".

@Black_64 & anderen: DVD-Weergave is inderdaad onderhevig of de bestanden in VIDEO_TS map staan, of in een ISO zitten. Losse vob-files in een mapje kan de speler op dit moment niet zien of het DVD of 'gewone' vobs zijn. (Is inmiddels doorgegeven)

@Binnetje & anderen: SRT files zijn gewoon in de map te plaatsen bij een MKV, hier zijn bij ons geen issues mee bekend. Mogelijk is de SRT file beschadigd ? (Open eens in notepad en sla op in de UTF-8 codering, niet als ANSI)

@Renzo: We kijken wat we kunnen doen met een schaal-functie. (Hier zijn verder nog geen verzoeken over binnen gekomen.)

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Oke zo heb ik het getest:

In de map op mijn NAS heb ik 2 bestanden:
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/map.jpg

De srt is opgeslagen als UTF-8

Op de EM7075 ga ik naar de map toe en zie vervolgens dit (foto van mijn telefoon):
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAGE_120.jpg

Het onderste bestand is het srt bestand.

Als ik nu de film open (via UPNP) dan wordt geen ondertiteling zichtbaar (ook niet met de config-knop op de afstandbediening).

1. Kan het zijn wat al werd aangegeven dat streamen via UPNP niet mogelijk is als je MKV+losse SRT wilt afspelen?
2. Nu zie je 2 identieke bestanden, is het voor in de toekomst mogelijk dat bijvoorbeeld losse srt's niet zichtbaar worden? Het wordt onduidelijk naarmate meer bestanden in de map komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 15:42
@eminent
Ik heb deze mediaspeler gekocht en heb nog een paar vragen (FW 2.00.05):

Ondertitels:
- Is het mogelijk om een voorkeurtaal voor de ondertitels in te stellen zodat deze standaard gekozen wordt?
- Een voorkeurinstelling "Ondertitels standaard" met keuzes aan/uit zou handig zijn voor b.v. mkv/divx waarbij meestal maar 1 ondertitel taal beschikbaar is. Bij meerdere ondertitels en het niet kunnen bepalen van de voorkeurtaal gewoon de eerste activeren bij het afspelen.

HDMI:
Momenteel is het mogelijk om te kiezen tussen "automatisch zoeken" en verschillende modes (refreshrates en (non)interlaced) onder de resoluties 1080/720/576/480 (waarbij 576i echter ontbreekt). Het lijkt mij voor de menu's wenselijk een zo hoog mogelijk kwaliteit aan te houden (1080) en voor het afspelen zoveel mogelijk volgens de eigenschappen van het bronmateriaal/bronbestanden.
Graag zou ik de instellingen dan ook als volgt zien:
Keuzeveld "HDMI modes": "Automatisch" (informatie over de beschikbare modes wordt automatisch bepaald door afvraag van de aangesloten tv) of "handmatig". Indien men "handmatig" kiest kan men handmatig voor alle HDMI modes aangeven of deze ondersteund worden of niet via aanvinkvelden. Deze velden kan men ook zien in de "Automatisch" mode maar zijn dan niet wijzigbaar. Men kan dan wel zien welke HDMI modes via automatisch beschikbaar zijn.
Keuzeveld "HDMI mode menu": "Beste" of een van de (beschikbare) HDMI modes. Indien een ingestelde HDMI mode niet beschikbaar is (bij "Automatisch"), dan weer zelf "Beste" kiezen.
Keuzeveld "HDMI mode afspelen": "Bronformaat" of een van de (beschikbare) HDMI modes.

Ik denk dat met de bovenstaande mogelijkheden dit fantastische apparaat ;) nog beter zou worden. Verder niks dan lof voor jullie ondersteuning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@RoyD: Dankjewel voor je bericht. We nemen deze suggesties mee, en kijken of we dit kunnen aanpassen.

@Binnetje: De UPnP server in je NAS bied de SRT subs niet aan. Via UPnP is het zowieso zeer moeilijk twee files door elkaar heen te muxen/streamen en/of een SRT mee te zenden. UPnP is daar niet echt geschikt voor.

Wat je moet doen, is de map op je NAS delen (Via Samba/Gedeelde mappen) met je netwerkgebruikers.
Daarna kun je via de EM7075 in het menu 'Netwerk - Gedeelde Mappen' op je EM7075 de nas benaderen. Afhankelijk hoe je die map hebt gedeeld, zal er wel/niet om een gebruikersnaam of wachtwoord worden gevraagd. Daarna kan je gewoon de inhoud van die mappen zien, en werken de ondertitels ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Na de reacties uit dit topic (nogmaals dank hiervoor) en contact met de helpdesk van Eminent heb ik vandaag mijn EM7075 als RMA teruggestuurd. Nu is het hopen op een snelle afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden met de EM7075 alleen nu heb ik TVersity geinstalleerd en werkt opzich goed alleen deze streamt bijvoorbeeld geen ISO's door. Met welk programma is het wel mogelijk om vanaf mijn computer dit te streamen naar de EM7075? Of moet dit via een andere mogelijkheid?

Alvast bedankt,
Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:57
Valkenmaster, een ISO kan je niet streamen via UPnP dat is een beperking daarvan. Via Samba werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EminentHelpdesk

Nogmaals: In welke firmware verwachten jullie de 'NAS mount via USB' te realiseren?
De workaround werkt perfect, maar is erg bewerkelijk en vervalt bij elke reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan mij helpen , ik draai deze film af en krijg geluid maar geen beeld Size............: 6.90 GB (extracted)
Audio.........: AC3 5.1
Video..........: MPG (PS3 Stream / popcornhour & mediaplayers)
Subs............:Nederlands (ingebakken)
en een andere mpg pakt hij wel ,? en deze op de pc werkt wel gewoon beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:10:
@Black_64 & anderen: DVD-Weergave is inderdaad onderhevig of de bestanden in VIDEO_TS map staan, of in een ISO zitten. Losse vob-files in een mapje kan de speler op dit moment niet zien of het DVD of 'gewone' vobs zijn. (Is inmiddels doorgegeven)
De vob file staan in een mapje VIDEO_TS dus daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asure schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:57:
[...]
Kennen wij elkaar van een bepaalt droomdoos-forum ?
Ja, dat klopt. Het is daar nu veel rustiger.
Ik heb wel al lang geen droomdoos meer.
Heb nu andere hobby-boxen (ufs910 + ufs922) waar ik al veel meer plezier aan heb.

Zelfs met de 2.00.04 lukt het mij niet om die sync te vervroegen of te verlaten.
Zal wel aan het bestandje zelf liggen zeker.
Ik ga nu de 2.00.05 op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:03:
wie kan mij helpen , ik draai deze film af en krijg geluid maar geen beeld Size............: 6.90 GB (extracted)
Audio.........: AC3 5.1
Video..........: MPG (PS3 Stream / popcornhour & mediaplayers)
Subs............:Nederlands (ingebakken)
en een andere mpg pakt hij wel ,? en deze op de pc werkt wel gewoon beeld
Je oet even met het programma Mediainfo de resultaten posten, dat programma komt met heel gedetailleerde informatie over het gebruikte bestandsformaat.
Je kan het programma hier vinden: http://mediainfo.sourceforge.net/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het antwoord, is er ook een client voor een samba server voor windows?
Zoja, welke bevelen jullie aan?

Bedankt,
valkenmaster

Verwijderd

@EMINENT

Een 0 toevoegen achter het getal wat staat onder "UploadMaxFileSize" is bij mijn situatie geen oplossing. Deze staat immers standaard al op 10Mb en ik probeer een NZB van 5,47Mb te uploaden.

Ik ben in een eerder bericht in dit topic een stukje tegen gekomen waarin werd aangegeven dat je de NZB ook handmatig in de nzb map onder NZBGet kan plaatsen, waarna je in de Web Interface op scan clickt. Dat werkt idd wel. Beetje vreemd dat ie hem niet kan uploaden.

Verwijderd

@EminentHelpdesk

Vandaag de 7075 binnengekregen. De nieuwste firmware gedownload en geinstalleerd.
100% en rebooting.
Maar daarna blijft de 7075 hangen in het boot scherm. De downgrade ook gedownload maar ik heb het idee dat de 7075 niet boot vanaf de usb stick.
Ik zit nu met een niet werkende mediaplayer.
Hoe kan ik dit oplossen?

• eltweak
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-07 08:37
@Rob_s

Heb hetzelfde probleem. Na overleg met de Eminent Helpdesk de speler teruggestuurd. De speler is nog niet terug dus kan nog niet zeggen of het probleem is opgelost.

Verwijderd

eltweak schreef op donderdag 12 november 2009 @ 07:11:
@Rob_s

Heb hetzelfde probleem. Na overleg met de Eminent Helpdesk de speler teruggestuurd. De speler is nog niet terug dus kan nog niet zeggen of het probleem is opgelost.
Nou dat is fijn :( Ik heb nog nooit een apparaat gehad dat bleef hangen na een firmware update. :?

Verwijderd

hoe voeg ik hier een foto toe , ala ik het probeer krijg ik een scherm met voeg url toe of beter http// hoe werkt dat

• Ferret
  • Laatst online: 10-09 05:38
Nou dat is fijn Ik heb nog nooit een apparaat gehad dat bleef hangen na een firmware update.
Teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht en zeggen dat-ie niet aan je verwachting voldoet (consumentenrecht)?

Het is toch van de zotte dat je een apparaat op de dag dat je hem koopt al terug moet sturen naar de fabrikant.... :|

[ Voor 19% gewijzigd door Ferret op 12-11-2009 07:52 ]

• Mosselmaniac
Ik ben er ook nog niet blij mee, sorry EminentHelpdesk.

1) Diverse bestanden speelt hij niet af (Video-codec niet ondersteund....).

2) Ik kan niet doorspoelen in een aantal bestanden. Dan werkt de afstandsbediening gewoon niet voor deze knoppen!

3) Films die bestaan uit meerdere vob bestanden, moet ik zelf 1 voor 1 aan gaan klikken, in de goede volgorde, om iets degelijks op het scherm te krijgen. Op play klikken op een mapje, speelt hij de bestanden niet achter elkaar.

4) Ik heb een 50 gig dvd van Chuck (serie), dat zijn verschillende mkv bestanden denk ik. Of een ander formaat, moet ik even opzoeken. Van de helft zegtie video codec niet gevonden, en 3 kan ik wel opstarten, maar geen enkel idee welke episode of iets dergelijks je dan inzit, je komt gewoon halverwege binnen.

5) De foto's, zoals in eerdere post aangegeven, zijn qua kwaliteit niet om over naar huis te schrijven.

-----
Edit:
Wel Firmware 2.00.05. Upgraden ging probleemloos.

[ Voor 3% gewijzigd door Mosselmaniac op 12-11-2009 09:08 ]

@Rob_s: Op dit moment kun je nog twee dingen nog proberen.
- Recovery met 1.00.x firmware. Zet deze op stick, boot de speler, en plaats na ca. 1 minuut(of later) de stick.
- Recovery met 2.00.x firmware. Zelfde procedure.
Na ongeveer 3 minuten moet je wel beeld krijgen, en zou de flash procedure moeten beginnen.

Als dit niet helpt, kun je op verschillende manieren aanspraak maken op garantie.
A.Terug naar de winkel, geld terug.
B.Terug naar de winkel, rma door winkel, winkel stuur nieuwe.
C.Snelste oplossing: Naar Eminent servicecenter sturen (antwoordnr. gratis.) waar hij wordt vervangen.

A en B zijn afhankelijk van de (web)winkel waar je hem kocht. Postorder is trager als winkel om de hoek, etc.
Optie C kom je ook tegen als je bijv. buiten de winkelgarantie begint te vallen, of je winkel is failliet enz.
Voor het retouradres e.d heb je een zgn. supportnr. nodig. Daarvoor kun je contact opnemen met support [at] eminent-online.com.

@Mossel & anderen: Mediainfo files van niet spelende bestanden zijn altijd per mail welkom.

[ Voor 5% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 12-11-2009 10:31 ]

Verwijderd

ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:30:
@Rob_s: Op dit moment kun je nog twee dingen nog proberen.
- Recovery met 1.00.x firmware. Zet deze op stick, boot de speler, en plaats na ca. 1 minuut(of later) de stick.
- Recovery met 2.00.x firmware. Zelfde procedure.
Na ongeveer 3 minuten moet je wel beeld krijgen, en zou de flash procedure moeten beginnen.

Als dit niet helpt, kun je op verschillende manieren aanspraak maken op garantie.
A.Terug naar de winkel, geld terug.
B.Terug naar de winkel, rma door winkel, winkel stuur nieuwe.
C.Snelste oplossing: Naar Eminent servicecenter sturen (antwoordnr. gratis.) waar hij wordt vervangen.

A en B zijn afhankelijk van de (web)winkel waar je hem kocht. Postorder is trager als winkel om de hoek, etc.
Optie C kom je ook tegen als je bijv. buiten de winkelgarantie begint te vallen, of je winkel is failliet enz.
Voor het retouradres e.d heb je een zgn. supportnr. nodig. Daarvoor kun je contact opnemen met support [at] eminent-online.com.

@Mossel & anderen: Mediainfo files van niet spelende bestanden zijn altijd per mail welkom.
Beste Eminent Helpdesk,

Ik weet niet wat ik precies heb gedaan (voordat ik je bericht had gelezen) maar ik heb de software 2.0.0.5 op een andere (niet U3) usbstick gezet (een windows boot usb) en vervolgens de lan kabel eruit gehaald.
Opeens had ik beeld en begon de upgrade opnieuw.
Bij de reboot heb ik de usb stick voor de zekerheid erin laten zitten (eerste keer had ik hem eruit gehaald)
en voila hij doet het weer (pffffffft)

Nu heb ik toch nog wat vragen (of wensen).

Het lijkt erop dat de 7075 meer gemaakt is voor een usb schijf dan voor een NAS / Computer connectie.
Het zou mooi zijn dat als ik Films selecteer de films van de NAS tevoorschijn zouden komen.
Nu moet ik via gedeelde netwerk een aantal mappen afgaan voordat ik bij de bestanden ben.
Kan dit? Voorheen gebruikte ik XBMC op mijn oude XBOX en daar kan je een share maken en die een naam geven.

Andere vraag: kan ik met NZB's werken gecombineerd met een NAS, ook hier heb je een USB schrijf nodig.

Mogelijk zijn deze vragen al gesteld, excuses dan voor mijn vragen.

• Mosselmaniac
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:01:
[...]

Het lijkt erop dat de 7075 meer gemaakt is voor een usb schijf dan voor een NAS / Computer connectie.
Het zou mooi zijn dat als ik Films selecteer de films van de NAS tevoorschijn zouden komen.
Nu moet ik via gedeelde netwerk een aantal mappen afgaan voordat ik bij de bestanden ben.
Kan dit? Voorheen gebruikte ik XBMC op mijn oude XBOX en daar kan je een share maken en die een naam geven.
Dit is volgens mij al uitgebreid besproken. dat kan als je het zelf gaat zitten mounten, maar dat moet je dan elke keer doen. Dat lijkt me dus niet goed werken.
Andere vraag: kan ik met NZB's werken gecombineerd met een NAS, ook hier heb je een USB schrijf nodig.
Dat lijkt me geen taak van Eminent, maar gewoon functionaliteit in je NAS zelf. Daar gaat Eminent toch niet in vrotten, sommige NASsen hebben support hiervoor.

• Binnetie
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 07:47:
hoe voeg ik hier een foto toe , ala ik het probeer krijg ik een scherm met voeg url toe of beter http// hoe werkt dat
Ik denk dat je het resultaat van de Mediainfo wilt posten. Je kan in het programma bij 'Beeld' kiezen voor 'Tekst', als je deze tekst kopieerd en plakt in je berichtje dan kan deze hier gelezen worden en hoef je geen plaatjes te plaatsen hier.

Verwijderd

Zijn er combinaties van usbpowered harddisks met de 7075 waarvan bekend is dat die goed samenwerken?
Dan kan ik in een keer de goede harddisk halen ;-)

Verwijderd

oke bedankt Bennetie jij snapt hem , deze werkt dus niet wel geluid en geen beeld ???Volledige naam : F:\FTD\1-Klaar\1-Films\PS3-500_days_of_summer_NLsubs\PS3-500.days.of.summer.1080.mpg
Formaat : MPEG-TS
Bestandsgrootte : 6,90 GiB
Duur : 1h 35mn
Totale bitrate : 10,4 Mbps
Maximale Totale bitrate : 35,5 Mbps

Video
ID : 4113 (0x1011)
Menu-ID : 1 (0x1)
Formaat : MPEG Video
Formaatversie : Version 2
Formaatprofiel : Main@High
Formaatinstellingen, Matrix : Standaard
Duur : 1h 34mn
Bitrate-modus : Variabel
Bitrate : 9 026 Kbps
Nominale bitrate : 40,0 Mbps
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 800 pixels
Beeldverhouding : 2,40:1
Framerate : 23,976 fps
Colorimetrie : 4:2:0
Scansoort : Progressief
Bits/(Pixel*Frame) : 0.245
Stroomgrootte : 5,99 GiB (87%)

Audio
ID : 4352 (0x1100)
Formaat : AC-3
Formaat/Info : Audio Coding 3
Duur : 1h 35mn
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 640 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Samplerate : 48,0 KHz
Stroomgrootte : 435 MiB (6%)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 16:06 ]

Verwijderd

wie reageerd

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 12:51 ]

• Mosselmaniac
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:00:
Zijn er combinaties van usbpowered harddisks met de 7075 waarvan bekend is dat die goed samenwerken?
ik heb geloof ik de western digitaal 1tb. zijn wel verschillende uitvoeringen van, maar had gehoord dat die allemaal werkten.

Verwijderd

Ik kan natuurlijk niet aangeven welke hdd's allemaal goed samenwerken met de EM7075, maar kan wel mijn ervaring doorgeven.

Ik heb zelf de Samsung Story Station 1,5 Tb en die werkt prima samen met de EM7075, nog geen problemen mee gehad en is bovendien erg stil.

@Dreamer122: Kun je de post wat editen, zodat deze niet de topic vervuild ?
De files waar je de info van post zijn mpeg-2-TS die speciaal voor de PS3 geremuxed is, en hernoemd naar MPG in plaats van M2TS. Misschien helpt het als je hem hernoemen naar M2TS ? Ik weet niet waarom deze extensie niet klopt. Ook de Mpeg-2 video codec op die hoge resolutie is niet echt 'standaard'.

Dus: Deze bestanden zijn geen 'echte' Blu-Ray files. Ik zou dan ook adviseren om niet de 'PS3' getagde versies te downloaden.

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 10:16
Bedoel je een HD zonder aparte adapter? Die zijn volgens mij niet groter dan 250 gieg, anders is er momenteel een Western Digital (zie pricewatch) van 1TB te krijgen voor 6 to 7 tientjes...

Verwijderd

hij is hernoemd ,maar niets werkt niet, dus het zal wel niet gaan ?

• Mosselmaniac
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:10:
hij is hernoemd ,maar niets werkt niet, dus het zal wel niet gaan ?
als niets werkt niet, zal wel niet

Verwijderd

Ik lees net op de site van Hardwareinfo dat Eminent in december met de Em7075dts gaat komen. Precies dezelfde speler dus maar met ondersteuning voor Dts downmixing. Eerlijk gezegd vind ik dit wel een beetje zeer irritant want voor zover ik weet is er nooit medegedeeld dat er ook een DTS model zou gaan komen. Had ik dit geweten dan had ik daar even op gewacht. :(

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-07 13:55

Roelof

Illustrious Wolf

Ik heb de speler nu ruim een week en ben er zeer content mee. Wel kom ik soms bestanden tegen die naar mijn mening het apparaat zou moeten kunnen afspelen. Maar ben geen expert in het capturen, dus misschien zie ik iets over het hoofd.

Dit is het probleem: een aantal mkv-bestanden, afgespeeld via samba, beginnen te spelen, na ongeveer een seconde stopt de weergave en komt de directory weer in beeld.
Enig idee wat dat veroorzaakt? Hieronder een uitdraai van media info van 1 bestand. De andere bestanden hebben ongeveer dezelfde specificaties (en zijn allemaal BBC HD opnames)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
General
Complete name                    : O:\Video HD\Lost Land Of The Jaguar\Lost.Land.of.the.Jaguar.E02.2008.BBC-HD.1080p.H.264.AC3.5.1.mkv
Format                           : Matroska
File size                        : 6.66 GiB
Duration                         : 58mn 15s
Overall bit rate                 : 16.4 Mbps
Encoded date                     : UTC 2008-08-07 20:02:32
Writing application              : gdsmux
Writing library                  : Haali DirectShow Matroska Muxer 1.8.122.18

Video
ID                               : 1
Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Format profile                   : High@L4.0
Format settings, CABAC           : Yes
Format settings, ReFrames        : 2 frames
Muxing mode                      : Container profile=Unknown@4.0
Codec ID                         : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate                         : 15.7 Mbps
Width                            : 1 440 pixels
Height                           : 1 080 pixels
Display aspect ratio             : 16:9
Original display aspect ratio    : 16:9
Frame rate mode                  : Constant
Frame rate                       : 25.000 fps
Resolution                       : 24 bits
Colorimetry                      : 4:2:0
Scan type                        : MBAFF
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.403
Stream size                      : 6.37 GiB (96%)
Title                            : BBC-HD H.264 1440x1080
Language                         : English

Audio
ID                               : 2
Format                           : AC-3
Format/Info                      : Audio Coding 3
Codec ID                         : A_AC3
Bit rate mode                    : Constant
Bit rate                         : 384 Kbps
Channel(s)                       : 6 channels
Channel positions                : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate                    : 48.0 KHz
Video delay                      : -73ms
Stream size                      : 160 MiB (2%)
Title                            : English AC3 5.1
Language                         : English

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Verwijderd

Mosselmaniac schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:09:
[...]

Dit is volgens mij al uitgebreid besproken. dat kan als je het zelf gaat zitten mounten, maar dat moet je dan elke keer doen. Dat lijkt me dus niet goed werken.

[...]

Dat lijkt me geen taak van Eminent, maar gewoon functionaliteit in je NAS zelf. Daar gaat Eminent toch niet in vrotten, sommige NASsen hebben support hiervoor.
Ok duidelijk.
Voorheen gebruikte ik mijn oude XBOX met daarop XBMC geinstalleerd.
Ik heb begrepen dat de userinterface van de Eminent 7075 gebaseerd is op XBMC.
Ik heb de Eminent 7075 nu een dag en het valt het mij niet mee.

Ik kom het volgende tegen (in feite dus wat XBMC wel kan).

1. Ondertiteling dmv een SRT bestand wordt niet automatisch geselecteerd, moet altijd via Options worden geselecteerd
2. Er wordt niet onthouden bij het afsluiten waar je bent geweest. Dus elke keer weer via
Netwerk, gedeelde mappen, NAS naam, Volume_1 naar de plek waar de media staat
3. VIDEO_TS is nodig anders geen melding "geen audiokanaal" (ben net klaar met overal de map toe te voegen)
4. Geen DVD menu, op zich niet erg maar hoe selecteer ik een aflevering bij b.v. een House DVD?
Next knop werkt niet, start dezelfde aflevering opnieuw op (waar dient deze knop eigenlijk voor)
5. max 16x doorspoelen, 32x is wenselijk
6. In de mappen Films, Muziek is het niet mogelijk om een SMB koppeling te maken (zo werkt XBMC)
7. de Film Fantastic 4 gaat altijd naar VTS_01_1 (en dan zonder geluid)ook als je een andere VOB selecteert.
8. een NAS kunnen koppelen als USB, of punt 6 mogelijk maken

Als bovenstaande is opgelost, toegevoegd dan is het een geweldig apparaat.
O en ook graag natuurlijk webservices zoals bij de directe concurrent Xtreamer.

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 18:23
@Rob_s
Dit is mischien een tijdelijke oplossing voor punt 6 (en 8 ) hier
Ik wacht op de optie dat dit ook na een reboot bewaard blijft. lees: mijn vriendin dit ook gebruiken kan na een reboot :P

Ik probeer nu trouwens voor het eerst een torrent binnen te hengelen maar ik merk dat de UI dan opeens vaak bevriest. heb de download snelheid al terug geschroefd maar dit geen verschil. dit maakt het apparaat geheel nutteloos voor het downloaden van torrents voor mij. hebben andere hier ook problemen mee?
gaat om een 4gig stick fat32.

[ Voor 40% gewijzigd door WhiteAss op 12-11-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Kan ook niet wachten tot we toegang tot online content kunnen krijgen, dit zit al wel in de 7071 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eminent helpdesk

Ik heb zo'n vermoeden dat NZBGet (versie 0.6.0) niets doet met de wijziging die ik in de Webinterface doorvoer bij de instelling voor de MaxUploadFile.

Als ik daar een extra nul achter zet, dan is de maximale grote toch 100Mb? Of zie ik dat verkeerd.

Gister een wel heel grote NZB proberen te Uploaden (na de instellingen te hebben aangepast). Deze was meer dan 36Mb. Het ging hier om de collectie voor Planeth Earth.

Het uploaden is niet gelukt, dus moest ik de NZB weer via Samba in de map NZB onder NZBGet plaatsen. Opzich niet zo'n probleem overigens, maar geeft volgens mij aan dat de instellingen in de Webinterface niet helemaal werken zoals dat zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rob_s, De EM7075 is niet gebaseerd op XBMC. De grafische user interface is echter gemaakt door de ontwerper van de XBMC skin. Het apparaat is verder niet vergelijkbaar met XBMC, maar dat is ook nergens geclaimed. Je wensen nemen we echter mee.

@Filmlover: We testen op dit moment wat er met de php max upload misgaat. Tot die tijd kun je inderdaad het beste de nzb in de map zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zou ook graag de EM7075 willen laten werken zoals Rob.S wenst.
Hoop dat jullie het voor elkaar krijgen, jullie leveren in ieder geval top support! _/-\o_

Groeten,
Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eminenthelpdesk

Heb vandaag een IR kabel ontvangen nadat ik netjes via de mail had nagevraagd wat voor soort kabel ik nodig had voor de EM7075. Waardoor ik bij deze kabel terecht kwam: http://www.elekhomica.nl/product_info.php?products_id=484 .
Nu net getest en het lijkt of de EM7075 door heeft dat er een kabel is aangesloten want ik kan niet meer de afstandbediening gebruiken door te richten naar het apparaat. Maar als ik me afstandbediening op elke mogelijke manier verplaats en de IR eye ook andere kanten op zet, er komt maar geen reactie in beeld.
Dit zou de goede kabel moeten zijn volgens jullie helpdesk maar toch werkt het niet? Hoop dat jullie een antwoord voor mij hebben.

Groeten,
Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tovenaar schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:23:
[...]

Bedoel je een HD zonder aparte adapter? Die zijn volgens mij niet groter dan 250 gieg, anders is er momenteel een Western Digital (zie pricewatch) van 1TB te krijgen voor 6 to 7 tientjes...
Die western digital van 1 TB heb ik al :) . Ik was inderdaad benieuwd naar ervaringen met HD's zonder adapter. Die zijn er intussen ook in 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eminent

ik wil 2 hd op aansluiten via usb 2 hub maar dan geeft maar 1 weer
is dat ook op te lossen?? voor anderen en mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
De support van Eminent is wel heel snel. Woensdag voor RMA verstuurd, vandaag een nieuwe in huis. Prima in orde dacht ik zo.

[ Voor 44% gewijzigd door Sperenvanger op 15-11-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Waarom verkoop je hem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Eminent:

Ik heb inmiddels wat getest met de laatste firmware 2.00.05. Het vastlopen is al een stuk verbeterd, echter nog niet helemaal probleemloos. Het kan zijn dat op dat moment een zware unrar taak liep maar deze zou toch automatisch onderbroken moeten worden?

Wat ook nog vaker gebeurt is dat de afstandsbediening slecht of met een enorme vertraging reageert. Als ik dan op een bv mkv film klik dan blijft het blauwe ronde icoon draaien maar start de film niet. Na een harde reboot werkt het probleem loos. Kan dit opgelost worden?

Is het mogelijk dat standaard bij iedere nieuwe firmware-update deze ook op de wiki wordt gezet? Dat zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een paar bevindingen:

1. Als je stopt met een film kijken dan krijg je volgende keer de vraag Ok om te hervatten of Annuleren om vanaf het begin te kijken. Ok is in het blauw dus ga ik ervan uit dat dit de keuze is die je met Ok moet bevestigen. Maar het is andersom! Je moet dus Annuleren kiezen om te hervatten.

2. Voor de film Up heb ik de Up (2009) 1080p avchd x264 nl subs dvd5 binnengehaald.
Dit staat in de postinformatie:
AVCHD schijf getest op de Samsung BD-P1500 (firmware version 2.4)
Extra SRT (UTF-8) toegevoegd voor de mediaplayer/streamer gebruikers

Helaas deze SRT wordt niet herkend door de 7075 dus geen ondertiteling.
Overige informatie:
Codec/Info...................: MPEG-4 AVC
Codec profile................: High@L4.1
Video Bit rate...............: 5674 Kbps
Width........................: 1920 pixels
Height.......................: 1080 pixels
Display Aspect ratio.........: 16/9
Frame rate...................: 23.976 fps
Audio........................: ac3 5.1 480 kbps
Language.....................: English
subtitles....................: Dutch

3. WMV (MPG) bestanden worden niet afgespeeld (geen ondersteuning?)
4. Film Transformers binnengehaald, x264HD formaat, hapert
DTS audio wordt niet ondersteund, komt dit nog in een volgende firmware?
Overige informatie:
RUNTIME.......: 2h:30m:24s
RELEASE DATE..: 10/11/2009
SIZE..........: 21.9 GB
VIDEO CODEC...: x264, 2pass, L4.1
FRAMERATE.....: 23.976 fps
BITRATE.......: Variable ~ 19272 Kbps
RESOLUTION....: 1920*1080
AUDIO.........: English DTS 5.1 @ 1536 Kbps
AUDIO.........: English OGG 2.0 @ 80 Kbps
SUBTITLES.....: English
SOURCE........: Bluray 1080p AVC GENRE.........: Action | Adventure | Sci-Fi
IMDb RATING...: 6.2/10 (72,609 votes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de EM7075 maar ik krijg hem niet op mijn netwerk.
Heb vanalles geprobeert wat in mij opkomt maar krijg elke keer netwerk niet gevonden in beeld.
Zou het heel erg op prijs stellen als iemand me hiermee zou kunnen helpen.

ps. alle firewalls staan uit ( pc/router )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:07:
Ik heb de EM7075 maar ik krijg hem niet op mijn netwerk.
Heb vanalles geprobeert wat in mij opkomt maar krijg elke keer netwerk niet gevonden in beeld.
Zou het heel erg op prijs stellen als iemand me hiermee zou kunnen helpen.

ps. alle firewalls staan uit ( pc/router )
Gedeelde Netwerkmappen moet de Eminent kunnen zien. (Mediaserver met uPNP werkt bij mij niet door problemen met de router).
Heb je een map op je pc gedeeld en een Sharenaam toegekend?
Firewalls kan je aan laten staan.

Bij mij zijn m'n PC en NAS zichtbaar op de Eminent zonder dat ik daar wat aan gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:27:
Nog een paar bevindingen:

1. Als je stopt met een film kijken dan krijg je volgende keer de vraag Ok om te hervatten of Annuleren om vanaf het begin te kijken. Ok is in het blauw dus ga ik ervan uit dat dit de keuze is die je met Ok moet bevestigen. Maar het is andersom! Je moet dus Annuleren kiezen om te hervatten.

2. Voor de film Up heb ik de Up (2009) 1080p avchd x264 nl subs dvd5 binnengehaald.
Dit staat in de postinformatie:
AVCHD schijf getest op de Samsung BD-P1500 (firmware version 2.4)
Extra SRT (UTF-8) toegevoegd voor de mediaplayer/streamer gebruikers

Helaas deze SRT wordt niet herkend door de 7075 dus geen ondertiteling.
Overige informatie:
Codec/Info...................: MPEG-4 AVC
Codec profile................: High@L4.1
Video Bit rate...............: 5674 Kbps
Width........................: 1920 pixels
Height.......................: 1080 pixels
Display Aspect ratio.........: 16/9
Frame rate...................: 23.976 fps
Audio........................: ac3 5.1 480 kbps
Language.....................: English
subtitles....................: Dutch

3. WMV (MPG) bestanden worden niet afgespeeld (geen ondersteuning?)
4. Film Transformers binnengehaald, x264HD formaat, hapert
DTS audio wordt niet ondersteund, komt dit nog in een volgende firmware?
Overige informatie:
RUNTIME.......: 2h:30m:24s
RELEASE DATE..: 10/11/2009
SIZE..........: 21.9 GB
VIDEO CODEC...: x264, 2pass, L4.1
FRAMERATE.....: 23.976 fps
BITRATE.......: Variable ~ 19272 Kbps
RESOLUTION....: 1920*1080
AUDIO.........: English DTS 5.1 @ 1536 Kbps
AUDIO.........: English OGG 2.0 @ 80 Kbps
SUBTITLES.....: English
SOURCE........: Bluray 1080p AVC GENRE.........: Action | Adventure | Sci-Fi
IMDb RATING...: 6.2/10 (72,609 votes)
1. Klopt dit gebeurd mij ook regelmatig dat het net andersom is
2. Speel je deze file via het netwerk of USB af? Is de srt er los bijgevoegd? Via het netwerk is bij UPNP geen ondersteuning met losse srt's dit i.v.m. met beperkingen in het UPNP protocol (dacht ik)
3. Plaats eens een resultaat van Mediainfo, er is dan veel meer informatie te lezen over de gebruikte codes etc. Hier vind je mediainfo: http://mediainfo.sourceforge.net/nl
4. Speel je deze file af via het netwerk of USB af? Eminent is wel bezig met support voor DTS maar dit heeft nogal wat voeten in de aarde om te realiseren. Op korte termijn verwacht ik niet dat dit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:40:
[...]

Gedeelde Netwerkmappen moet de Eminent kunnen zien. (Mediaserver met uPNP werkt bij mij niet door problemen met de router).
Heb je een map op je pc gedeeld en een Sharenaam toegekend?
Firewalls kan je aan laten staan.

Bij mij zijn m'n PC en NAS zichtbaar op de Eminent zonder dat ik daar wat aan gedaan heb.
Heb het werkend gekregen moest alleen de update voor EM7075 eerst installeren met een usb stick.
Nu nog een manier zoeken voor MKV bestanden te streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Creg: FW tar.gz wordt in de loop v/d dag geplaatst. Note: De Wiki is door iedereen te bewerken, en de stappen om de firmware uit te pakken staan volgens mij ergens in deze topic. Als je de fw wilt uitpakken dan zou je dit ook zelf kunnen doen. (De hack-opties van deze speler worden niet officieel ondersteunt.)

@Rob_s: 2.- UP: AVCHD is slechte kwaliteit, en PGS ondertitels worden niet ondersteunt. Wat je wel kunt doen is de M2TS file uit de ISO halen. Ondanks dat hij mindere kwaliteit is, zal de losse m2ts wel met de SRT samen spelen. (BD-9 iso + losse SRT werkt niet samen, maar M2TS+Losse SRT wel.) 3. WMV-HD files+WMA audio worden gewoon ondersteund. 4 Er zijn tig-honderd versies inmiddels van Transformers (deel één of deel twee trouwens??). Zonder mediainfo kunnen we er niks over zeggen.

@Binnetje, punt 4, DTS Downmix: De EM7075 ondersteunt geen DTS downmix en kan dit ook niet ondersteunen.

@All: Veel problemen die men heeft met het afspelen van mediafiles worden veroorzaakt, doordat er specifieke encodes gebruikt worden voor bijv. PS3, Xbox 360 en de zgn AVCHD (geen pgs subs) ISO formaten. Daarnaast is het vaak zo dat er op de in NL bekende NZB forums/sites/communities mensen zelf maar wat aan het encoden slaan, met als gevolg dat de encodes alleen op de pc werken.

We kunnen bij de EM7075 natuurlijk geen handleiding doen hoe je het beste 'semi-legaal' materiaal download. Maar we hopen we dat mensen zelf zoektermen voor h.264 materiaal kunnen bedenken. (Voor de Xbox360 zou je bijv. ook geen AVCHD disc downloaden)

[ Voor 4% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 16-11-2009 13:22 . Reden: dts opheldering. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EminentHelpdesk: Zit er in de nieuwe EM7075dts (die in december komt) dan een andere Sigmachip/variant die wel DTS ondersteund? Of is DTS in het huidige model geblokkeerd via de firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swepie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-03-2023
Hallo.
Sinds zaterdag in het bezit van de Eminent EM-7075.
Wat een ding, inclusief alle kabel en wat een mogelijkheden:
Ik draai media vanaf mijn Windows 2008r2 server, vanaf shares nadat ik ingelogd ben met een speciaal aangemaakt account en wachtwoord. Toppie. Upgrade naar 2.00.05 gedaan (in stappen ;) )

Alleen we wat vragen over de 7075:
1. Hoezo GEEN DTS? Staat in de advertentie: DTS over optische uitgang. Volgens mij heb ik ook DTS op mijn receiver?! Toch? Of bedoel je "downmixing"?
2. Alsjeblieft, graag menusturing voor DVD's (laten) maken !!!! Wat een gemis! :'(
3. Graag een 'skip' functie in een film van b.v. 5 minuten of zo .... (instelbaar zou nog mooier zijn :) )
4. Kan ik ook UPNP installeren, en zo ja, wat zijn de voordelen en wat kan ik dan op 2008r2 (64bit) installeren?

Verder volg ik dit topic wel.
Groeten, Djurre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DTS downmixen is onmogelijk met de revisie van de chip die in de EM7075 zit.
DTS via de optische kabel of de HDMI kabel is geen enkel probleem.

De EM7075-DTS heeft als extra optie de mogelijkheid om te downmixen naar stereo 2.0 LPCM, en die heeft een andere chiprevisie intern, op de printplaat. (SMP8655AD versus SMP8655A).

[ Voor 34% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 16-11-2009 13:29 . Reden: meer duidelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
:?
swepie schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:13:

3. Graag een 'skip' functie in een film van b.v. 5 minuten of zo .... (instelbaar zou nog mooier zijn :) )
Als je aan het "spoelen" bent en je drukt dan op skip -->| dan ga je 10 minuten voorruit.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 18:23
renzo4000 schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:09:
:?
[...]

Als je aan het "spoelen" bent en je drukt dan op skip -->| dan ga je 10 minuten voorruit.
@EminentHelpdesk
Dit is een optie die ik ook veel gebruik maar het zou me handig lijken om ook ca 30sec voor of achteruit te kunnen spoelen. dit zou bijvoorbeeld met pijltje links/rechts kunnen want deze knoppen hebben geen functie tijdens het afspelen van video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EminentHelpdesk

En deze week nogmaals: In welke firmware verwachten jullie de 'NAS shares mounten via USB' te realiseren?
De telnet workaround met zelf mounten werkt perfect, maar is erg bewerkelijk en vervalt bij elke reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik heb de 7075 ook sinds vandaag en ik heb hem zojuist aangesloten. Via een USB stick de firmware moeten upgraden omdat dit niet via internet mogelijk was. Dat duurde nog geen 2 minuten en na een reboot heb ik wat stukken van voornamelijk muziek dvd's gekeken en ik moet zeggen dat dat behoorlijk tegenviel; output staat op HDMI en mijn LG kan 1080i aan maar óf ik heb toevallig de verkeerde stukken gekeken óf er moet nog iets anders goed ingesteld worden. Toen een stukje van G.I. Joe en Bladerunner en dat zag er weer goed uit. Dus ik moet nog maar even de tijd nemen.

Wat mij wel opviel was de ontzettend blokkerige ondertiteling maar dat komt misschien door mijn 50 inch scherm. Ik denk dat ik die wat kleiner ga zetten. Het GUI is erg fraai en werkt heel intuitief. Mijn WHS werd zonder probleem gevonden (Shared mappen via Samba) en al m'n films en muziek zijn zichtbaar. Helaas moet ik vanavond weg maar ik ga binnenkort er eens goed voor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EminentHelpdesk

Upload de 7075 ook bestanden als je via de torrent bestanden download?
M.a.w. welke bestanden worden van mijn harde schijf beschikbaar gesteld voor anderen?
Is dit in te stellen?

Als je een diavoorstelling kijkt van foto's wordt het scherm telkens zwart voordat er een nieuwe foto wordt getoont, is dit uit te schakelen?

Is de 7075 straks middels een firmware update te wijzigen in een 7075dts?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 16:44 . Reden: extra vragen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de 7075 straks middels een firmware update te wijzigen in een 7075dts?
Even een paar berichtjes teruglezen, dan zie je dus dat dit helaas niet mogelijk is i.v.m. andere chiprevisie. Marketing-technisch een slimme zet (concurentie WDTV-live) snap nog steeds waarom ze niet direct met de DTS-versie zijn gekomen; Eminent wist dat er veel behoefte aan DTS-downmixing was.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Zojuist weer eens verder gegaan met het mounten van mijn stick om hoesjes bij films te kunnen zien.

Ik heb via deze link: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32744036
mn USB stick gemount, ik kreeg geen foutmeldingen.
1. Zorg ervoor dat BT ingeschakeld is op je EM7075. (Anders werkt telnet niet.)
2. Telnet naar het ip van je EM7075
3. Tik in "mount | grep USB1" en er verschijnt een regel info:

/dev/sda1 on /tmp/media/usb/USB1/D2E9-8C28 type vfat (rw... enz.)

4. Onthoud het /tmp/media/usb/ pad. Dit pad verschilt per stick.
5. maak een map aan op de stick : mkdir /tmp/media/usb/USB1/D2E9-8C28/Netwerk
6. mount -t cifs "//192.168.1.27/share" "/tmp/media/usb/USB1/D2E9-8C28/Netwerk" -o ro,username=pietje,password=pietjespass,iocharset=utf8

Commando 5 & 6 moeten kort na elkaar worden gegeven. De EM7075 merkt dat er een nieuwe map is gemaakt, en zal plannen om deze te scannen binnen 5-10 seconden.
Het is dus handig om deze regels in kladblok alvast voor te bereiden en dan in 1x met
shift-ins te plakken.

Krijg je foutmeldingen, controleer dan de username, password, ip-adres van je samba server, enzovoort.

Dit zal in een komende firmware geautomatiseerd worden. USB stick om de database op te schrijven is dan wel nodig.
Bij stap 6 heb ik het ip-adres van mijn NAS opgegeven of moet dit het ip van de EM7075 zijn?

Nu heb ik in de map film\Ice Age2.mkv een cover van de film geplaatst met de naam Ice Age2.jpg (cover gehaald van moviemeter.nl.

Maar hoe werkt het browsen nu? Je kunt nu via de menu opties Films, Video en Foto browsen of moet ik alsnog via netwerk mijn films benaderen op mijn Synology DS107+?

[ Voor 51% gewijzigd door Binnetie op 16-11-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:57
Binnetje: Je vult het ip in van je nas, en een geldige user/pass voor op de nas. Als het goed is zie je die share gewoon als map terug onder 'Video' categorie. Als de map leeg is, en je kreeg geen meldingen dan lijkt het erop dat de share niet leesbaar is voor de gebruiker. Misschien handig als je de output van het commando 'mount' hier in tweakers eens plakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swepie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-03-2023
WhiteAss schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:51:
[...]

@EminentHelpdesk
Dit is een optie die ik ook veel gebruik maar het zou me handig lijken om ook ca 30sec voor of achteruit te kunnen spoelen. dit zou bijvoorbeeld met pijltje links/rechts kunnen want deze knoppen hebben geen functie tijdens het afspelen van video.
Thanks WhiteAss,
skip -->| Klopt helemaal. Vooruitspringen werkt!
Suggestie @Eminent blijft: snelspoelen met stappen aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wilde vanavond naar onderstaande film kijken, helaas zonder geluid :-(

9.2009.1080p.nlsubs.J4F.WMV
Format : Windows Media
File size : 7.90 GiB
Duration : 1h 19mn
Overall bit rate mode : Constant
Overall bit rate : 14.3 Mbps
Maximum Overall bit rate : 15.2 Mbps
Movie name : 9.2009.Blu-9.2009.1080p.nlsubs.J4F

Video
ID : 2
Format : VC-1
Format profile : AP@L3
Codec ID : WVC1
Codec ID/Hint : Microsoft
Description of the codec : Windows Media Video 9 Advanced Profile
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 14.4 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.290
Stream size : 7.96 GiB
Language : Dutch

Audio
ID : 1
Format : WMA3
Format profile : M2
Codec ID : 162
Codec ID/Info : Windows Media Audio 3
Description of the codec : Windows Media Audio 10 Professional - 768 kbps, 48 kHz, 5.1 channel 24 bit (A/V) 1-pass CBR
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 768 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Sampling rate : 48.0 KHz
Resolution : 24 bits
Stream size : 435 MiB (5%)
Language : Dutch

WMAPRO wordt toch gewoon ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op zondag 15 november 2009 @ 23:32:
[...]

1. Klopt dit gebeurd mij ook regelmatig dat het net andersom is
2. Speel je deze file via het netwerk of USB af? Is de srt er los bijgevoegd? Via het netwerk is bij UPNP geen ondersteuning met losse srt's dit i.v.m. met beperkingen in het UPNP protocol (dacht ik)
3. Plaats eens een resultaat van Mediainfo, er is dan veel meer informatie te lezen over de gebruikte codes etc. Hier vind je mediainfo: http://mediainfo.sourceforge.net/nl
4. Speel je deze file af via het netwerk of USB af? Eminent is wel bezig met support voor DTS maar dit heeft nogal wat voeten in de aarde om te realiseren. Op korte termijn verwacht ik niet dat dit gebeurd.
1. Ik speel alles via Gedeelde mappen af (UPNP werkt niet door de KPN Experiabox)
Mediainfo heb ik geinstalleerd.
2. De AVCHD zal ik op advies van EminentHelpdesk dus niet gebruiken, mee eens dat het lastig wordt om te herkennen welke versies wel in orde zijn
3. De WMV die niet afspeelt is deze (niet lachen!):

Algemeen
Volledige naam : Z:\Sinterklaas diverse films\De club van Sinterklaas en de jacht op het kasteel\De club van Sinterklaas en de jacht op het kasteel 01.wmv
Formaat : Windows Media
Bestandsgrootte : 116 MiB
Duur : 17mn 1s
Totale bitratemodus : Constant
Totale bitrate : 955 Kbps
Maximale Totale bitrate : 1 543 Kbps
Filmnaam : De Club Van Sinterklaas - ma 02-11-2009
Artiest : De Club Van Sinterklaas
Datum codering : UTC 2009-11-02 17:00:19.489
Auteursrecht : RTL Nederland B.V.

Video
Formaat : VC-1
Formaatprofiel : MP@ML
Codec-ID : WMV3
Codec-ID/Info : Windows Media Video 9
Codec-ID/Hint : WMV3
Beschrijving van de codec : Windows Media Video 9
Bitrate : 1 400 Kbps
Breedte : 712 pixels
Hoogte : 400 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Framerate : 25,000 fps
Resolutie : 24 bits
Bits/(Pixel*Frame) : 0.197
Stroomgrootte : 170 MiB
Taal : Engels

Audio
Formaat : WMA
Codec-ID : 161
Codec-ID/Info : Windows Media Audio
Beschrijving van de codec : Windows Media Audio 9 - 128 kbps, 48 kHz, stereo (A/V) 1-pass CBR
Bitrate : 128 Kbps
Kanaal(en) : 2 kanalen
Resolutie : 16 bits
Stroomgrootte : 15,6 MiB (13%)

4. De Transformers versie is deze: (ik ga nog kijken of ik wel DTS kan afspelen met audio op Digitaal ipv stereo)
Algemeen
Volledige naam : Z:\Transformers.Revenge.of.the.Fallen.IMAX.Edition.2009.1080p.BluRay.DTS.x264-DON\Transformers.Revenge.of.the.Fallen.IMAX.Edition.2009.1080p.BluRay.DTS.x264-DON.mkv
Formaat : Matroska
Bestandsgrootte : 21,9 GiB
Duur : 2h 30mn
Totale bitrate : 20,9 Mbps
Filmnaam : Transformers Revenge of the Fallen (2009)
Datum codering : UTC 2009-11-10 11:14:52
Gebruikt programma : mkvmerge v2.9.7 ('Tenderness') built on Jul 1 2009 18:43:35
Gebruikte encoderbibliotheek : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1
Hoes : Yes / Yes / Yes

Video
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : High@L4.1
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, ReFrames : 4 frames
Muxingmodus : Container profile=Unknown@4.1
Codec-ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bitrate : 18,9 Mbps
Nominale bitrate : 19,3 Mbps
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 1 080 pixels
Bits/(Pixel*Frame) : 0.379
Stroomgrootte : 19,8 GiB (90%)
Titel : 19.2Mbps MPEG-4 AVC
Gebruikte encoderbibliotheek : x264 core 78 r1318 fe83a90
Instellingen codering : cabac=1 / ref=4 / deblock=1:-3:-3 / analyse=0x3:0x113 / me=esa / subme=9 / psy=1 / psy_rd=1.2:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=32 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / nr=0 / decimate=0 / mbaff=0 / constrained_intra=0 / bframes=6 / b_pyramid=0 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / rc_lookahead=70 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=19272 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / vbv_maxrate=50000 / vbv_bufsize=50000 / ip_ratio=1.40 / aq=1:0.80 / zones=85441,87130,b=1.25/87235,90254,b=1.25/90501,91426,b=1.25/160287,160561,b=1.25/162627,162695,b=1.25/162733,162901,b=1.25/162973,163026,b=1.25/163322,163453,b=1.25/163490,163823,b=1.25/163860,163984,b=1.25/164014,164288,b=1.25/168452,168592,b=1.25/168712,169058,b=1.25/169227,169274,b=1.25/169313,169748,b=1.25/169915,169992,b=1.25/170070,170502,b=1.25/170801,171364,b=1.25/171406,171995,b=1.25/178178,178286,b=1.25/182037,182157,b=1.25

Audio #1
Formaat : DTS
Formaat/Info : Digital Theater Systems
Codec-ID : A_DTS
Bitrate : 1 510 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Stroomgrootte : 1,59 GiB (7%)
Titel : Main Audio DTS 5.1 @ 1536Kbps

5. Ik heb ook een PS3 aflevering van V afgespeeld en dat gaat uitstekend (op een paar artifacts na):
Algemeen
Volledige naam : Z:\V\PS3-V2009.s01e01_NLsubs.mpg
Formaat : MPEG-TS
Bestandsgrootte : 1,87 GiB
Duur : 46mn 19s
Totale bitrate : 5 787 Kbps
Maximale Totale bitrate : 35,5 Mbps

Video
ID : 4113 (0x1011)
Formaat : MPEG Video
Formaatprofiel : Main@High-1440
Formaatinstellingen, Matrix : Standaard
Duur : 46mn 16s
Bitrate-modus : Variabel
Bitrate : 5 001 Kbps
Nominale bitrate : 14,9 Mbps
Breedte : 1 280 pixels
Hoogte : 720 pixels
Bits/(Pixel*Frame) : 0.226
Stroomgrootte : 1,62 GiB (86%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Asure schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:17:
Binnetje: Je vult het ip in van je nas, en een geldige user/pass voor op de nas. Als het goed is zie je die share gewoon als map terug onder 'Video' categorie. Als de map leeg is, en je kreeg geen meldingen dan lijkt het erop dat de share niet leesbaar is voor de gebruiker. Misschien handig als je de output van het commando 'mount' hier in tweakers eens plakt ?
Er kwam geen output, ik kreeg weer een gewoon prompt of is dat niet goed? Las nl dat als je geen meldingen o.i.d. kreeg dat het dan goed was.

Edit:
Sorry nadat ik opnieuw eens wilde proberen en mount | grep USB1 intikte kreeg ik dit te zien:
/dev/sda1 on /tmp/media/usb/USB1/787A-0987 type vfat (rw,fmask=0022,dmask=0022,codepage=cp437,iocharset=utf8)
\\192.168.2.25\Video on /tmp/media/usb/USB1/787A-0987/Netwerk type cifs (ro,mand,unc=\192.168.2.25\Video,username=Binnetie,posixpaths,rsize=16384,wsize=130048)
Ik heb Samba aanstaan in de EM7075 maar wat moet ik eventueel nog op de NAS aanzetten?

[ Voor 28% gewijzigd door Binnetie op 16-11-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Renzo: Heb je de audio-output op Digitaal (Passthru) of Stereo (Downmix) staan ? Vergelijkbare audio tracks spelen hier in onze testopstelling gewoon goed met downmix. (In passthru zal je versterker de WMAPRO moeten decoderen..niet veel doen dat..)

@Binnetje: Je moet de gemounte map op je EM7075 kunnen zien als 'Netwerk' met de respectievelijke inhoud. Als je geen inhoud ziet, heeft de user 'Binnetie' (tikvout? j==i..) mogelijk geen leesrechten ? Staan er ook files in de 'Netwerk' map van user Binnetie op je nas ?

Wat vaak gebeurt is dat men onder Windows een map volzet als user X , en de map dan benaderd op de EM7075 als user Y. Vervolgens ziet user Y geen bestanden, omdat ze van user X zijn, en Y geen rechten heeft. We raden je aan om dit uit te zoeken in de configuratie van je Nas.

@Swepie/Whiteass: Bedankt voor de suggestie. Deze is inmiddels meerdere malen voorbij gekomen, we nemen hem mee. (Kan niks beloven.)

@Rob_s: Sinterklaas file lijkt me een streaming-file ipv. een normale WMV/WMA combinatie. Heb je deze van een web stream opgeslagen oid ? Transformers ziet er prima uit, wel hoge bitrate, dus USB 2.0 is te adviseren. De PS3 versie van V.2009 doet het 'redelijk' omdat deze 720P is. (Op 1080P gaat dit niet werken, dan is hij teveel buiten de specs is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
-laat maar, geen zin om overhaast dit soort dingen te beslissen.

[ Voor 80% gewijzigd door Mosselmaniac op 17-11-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:14:
@Renzo: Heb je de audio-output op Digitaal (Passthru) of Stereo (Downmix) staan ? Vergelijkbare audio tracks spelen hier in onze testopstelling gewoon goed met downmix. (In passthru zal je versterker de WMAPRO moeten decoderen..niet veel doen dat..)
Ik zal even nakijken of mijn versterker dit ondersteunt, anders idd jouw tip om hem tijdelijk te downmixen aan te zetten. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mossel: Inderdaad, 444 euro even snel uitgeven, is misschien niet zo'n goed plan. :)

De mensen hier op de zaak kunnen betrekkelijk goed googlen, maar over de 'AVR 141' is bijster weinig te vinden. Het lijkt een DVD + 5.1 speakerset combinatie, onduidelijk is of hier een HDMI of TOSLINK (optisch) ingang op zit. Ook geen duidelijke plaatjes met fot's van de voor- en achterkant.. Specs op die site zijn ook niet duidelijk. Persoonlijk zou ik dit niet doen.

Als je goedkoop wilt, dan kan je beter een Onkyo kopen. (TX-SR-507), ik heb deze bij meerdere collega's thuis zien staan, en ze doen alles. (Inclusief HD audio.) Prijs rond de 260 euro. Speakers moeten er dan nog wel bij natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 17-11-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

renzo4000 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:52:
[...]
Ik zal even nakijken of mijn versterker dit ondersteunt, anders idd jouw tip om hem tijdelijk te downmixen aan te zetten. Bedankt!
Mocht dit niet werken, dan is er nog een versie van 'hdbrise'. Die is wel 16 ref frames+DTS, maar beter dan de WMV Stereo versie. Eenvoudig te vinden als je de term hierboven op de NZB sites invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-07 13:55

Roelof

Illustrious Wolf

@Eminent:

De player heeft een screensaver, handig, maar ik mis eigenlijk een mogelijkheid om het apparaat na een bepaalde tijd van inactiviteit uit te laten gaan.
DIt is al vaker genoemd: een mogelijkheid om direct naar een andere aflevering te springen bij dvd's zou zeer handig zijn. Je moet nu steeds vooruit spoelen als je de eerste aflevering(en) al hebt gezien.

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Roelof schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:27:
@Eminent:
DIt is al vaker genoemd: een mogelijkheid om direct naar een andere aflevering te springen bij dvd's zou zeer handig zijn. Je moet nu steeds vooruit spoelen als je de eerste aflevering(en) al hebt gezien.
Dit zou voor mij (en vele anderen) het apparaat helemaal super maken. Ik heb nog een flink aantal complete series die ik wil zien (in VIDEO_TS mappen) en alleen het idee al om te moeten 'doorspoelen' naar de laatste aflevering op een dvd is niet aantrekkelijk (en dan druk ik me voorzichtig uit).
Dus Eminent; graag menu ondersteuning van dvd's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is niet nodig om fw requests meerdere malen te herhalen :)
Alle suggesties, verzoeken (en soms eisen), worden doorgegeven aan onze ontwikkelaars. Die doen er alles aan om de EM7075 nog beter te maken en uitstaande problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een HD Ready TV en nu merk ik eigenlijk weinig verschil in kwaliteit als ik er een DVD (dvd 9) op afspeel en van dezelfde film een MKV 1080p en MPG 1080p op afspeel. De dvd is 8gb. De MKV en MPG zijn beide rond de 11 gb. Ligt dit aan de beperkingen van mijn tv (of mijn ogen :P ) of komt dit doordat SD materiaal blijkbaar goed geupscaled wordt? Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Overigens had ik deze vraag ook aan Eminent gesteld in een soortgelijke vraag. Maar dit was dan meer gericht op de instelling van de resolutie. Ik had dit staan op HDMI Auto maar het schijnt dat je dit het beste op 720p 60hz kan zetten bij HD Ready TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
@EminientHelpdesk
Hebben jullie al wat vernomen over de crashende speler op Flac bestanden met variable bitrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan Eminent:

Ik gebruik de em7075 al vanaf het begin en ondervind weinig troubles. Sommige formaten slikt ie niet maar dat is voor mij niet echt een issue. Ik open mijn files uitsluitend via het netwerk(Samba). Hier zit mijn enige probleem. Regelmatig kan ik vanaf de EM7075 niet bij mijn shares op zowel mijn Vista pc als mij XP pc, de em7075 ziet ze dus helemaal niet: "kan server niet vinden". Tot nu toe is de enige workarround wachten, heel lang wachten. Soms wel een kwartier voordat ze er weer zijn.
Zijn er meer die hier last van hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Mijn eerste minpuntje: Ik heb de nieuwe dubbel dvd van Steve Vai geript naar twee VIDEO-TS mappen en de ene herkent-ie wel en de andere niet. Ik stream vanaf m'n server dus het pad is:

\\Server\Videos\Muziek DVD's\Steve Vai - Where the wild things are (dvd1)\Video_TS

maar ik krijg als ik bij nivo Steve Vai - Where the wild things are (dvd1) ben de melding 'Map is leeg'. Wat dus niet zo is.

Dvd2 gaat goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tovenaar: Dit issue staat nog uit, zijn we niet vergeten.

@Sluijs: Als de EM7075 de server niet kan vinden, dan zit hij niet meer op de naam/ip waar hij oorspronkelijk op zat. Heb je de server een vast ip-adres gegeven ? Anders kan het zijn, dat hij vaak ip wisselt, en daardoor niet meer zit, waar de EM7075 hem verwacht. (Een reboot v/d EM7075 forceert overigens een her-scan van je netwerk+ip's.) Voor servers adviseer ik wel een vast ip-adres, omdat andere apparaten hetzelfde probleem kunnen krijgen met het vinden.

@Ferret: Kan liggen aan je dvd-backup programma. Probeer eens met 'DVDFab' te rippen en wel in twee mappen. (De VIDEO_TS moet in hoofdletters normaliter doet het rip-programma dit.)
Videos\Muziek DVD's\Steve Vai - Where the wild things are (dvd1)\VIDEO_TS
Videos\Muziek DVD's\Steve Vai - Where the wild things are (dvd2)\VIDEO_TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
@EminentHelpdesk

Mijn vriendin heeft iets gevonden...

Soms kun je niet spoelen in bepaalde bestanden (dat had ik al ergens aangegeven, de mediainfo files moet ik nog sturen....). Dat is heel eenvoudig op te lossen, door het bestand te HERNOEMEN. Daarna werkt het spoelen wel, zegt ze. Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan Eminent:
bedankt voor je reply op mijn vraag over samba shares. Echter, alles heeft een fixed IP en een reboot van de em7075 lost niets op. "Server niet gevonden" blijft verschijnen. Na heel lang wachten (> 10 min.) zijn ze er plotseling weer. Er zit ook geen logica c.q. regelmaat in. Soms gaat het dagen goed voordat het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieanneke
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-07-2022
Misschien heb ik het over het hoofd gezien maar kan iemand mij even vertellen wat nu precies de 'nadelen' zijn van het niet ondersteunen van de video_ts map?

Zover ik weet staan op mijn huidige mediacenter alle films in een video_ts map. Volgens wat you tube filmpjes over de em7075 zie je toch in het film menu alleen maar afbeeldingen van de films (folder.jpg) dus wat is dan precies het probleem, ikke niet begrijpen ;-)

Ook las ik iets dat er geen DVD menu's ondersteund worden? Hoe kan je dan een taal voor ondertiteling enz. kiezen?

Groeten,

Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sluijs: Mogelijk een probleem in je LAN ergens dat dit veroorzaakt ? De EM7075 geeft deze melding als hij geen verbinding kan maken, en het lijkt een verbindingsprobleem te zijn.

@Mossel: Hernoemen van files zou geen enkel effect (positief of negatief..) mogen hebben eigenlijk. We hebben hier geen verklaring voor. Speel je deze files via de 'smb workaround' of vanaf usb stick ?

@Arieanneke: De VIDEO_TS map wordt gewoon ondersteund. Alhoewel ik persoonlijk de DVD in een ISO zou opslaan. De tweede kolom tekst is ons helaas wat onduidelijk. DVD taal, audiospoor en ondertiteling kun je via de afstandsbediening kiezen. (De speler is voornamelijk een X264 HD video speler, bedoeld voor HD video materiaal..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
@Eminent,

Vanaf de USB harde schijf die eraan gekoppeld is?

Nu moet ik gelijk zeggen dat mijn vriendin niet een uber beta-tester is hoor ;-) Maar ik geloof 'r direct uiteraard :) Ik zal het vanavond even nakijken, ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-08 13:40

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Heb 'm ook sinds gisteren en voldoet ruimschoots aan de verwachtingen.
Heb nog wel een vraagje. Al m'n shares op m'n windows 2003 server R2 zijn hidden gemaakt voor network browsing door ze te voorzien van een '$' op het eind van de sharenaam.
Is er ook een eenvoudige manier om deze shares toch in beeld te krijgen?
In XBMC op m'n XBOX classic kan ik gewoon een sharenaam invoeren via een invoerscherm, dus ook shares met een '$' erachter.

Dit zou een prettige feature zijn (zodat je ook de administratieve shares van je schijven kan benaderen en derhalve je hele schijven kan browsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Klungel: Hidden shares zijn, zoals bedoeld, hidden, en dus verstopt voor de EM7075. Er is geen invoermogelijkheid, en deze shares worden derhalve niet getoond. Je zoud de eerder in deze thread genoemde mount kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eminent

als ik 2 hd via usb2 hub aansluit zie de 7075 er maar een
is dat ook op te lossen ???? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieanneke
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-07-2022
Mag ik hier ook een compliment geven aan de snelle reacties van de Eminent helpdesk ...... _/-\o_

[ Voor 78% gewijzigd door arieanneke op 19-11-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
@Ferret: Kan liggen aan je dvd-backup programma. Probeer eens met 'DVDFab' te rippen en wel in twee mappen. (De VIDEO_TS moet in hoofdletters normaliter doet het rip-programma dit.)
Videos\Muziek DVD's\Steve Vai - Where the wild things are (dvd1)\VIDEO_TS
Videos\Muziek DVD's\Steve Vai - Where the wild things are (dvd2)\VIDEO_TS
Zo staat het ook (in hoofdletters) maar hij blijft zeggen dat de map leeg is. Mijn oude Freecom leest de inhoud wel.
Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste