Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sinds een week of 3 heb ik de Sitecom media player MD-270 in mijn bezit. Ik gebruik hem met een WD 1TB HD. Nu kom ik de volgende problemen tegen.

Op de HD staan verschillende bestanden (ISO formaat). In het menu van de Media player bij VIDEO's laat hij de ISO bestanden soms wel 4x zien. Het is dus net als of de film 4x op de HD staat maar als ik de HD aan mijn computer koppel staat hij er echt maar 1x. Dit doet hij niet bij MKV bestanden alleen bij ISO.

Daarnaast heb ik een film (MKV formaat) op de HD staan. Deze kon ik perfect kijken en mooi geluid. DTS. Maar opeens heb ik geen geluid meer. Als ik via de optie knop (afstandbediening van de MD-270) op opties druk dan naar het speaker icoontje ga staat daar opeens dat het een DTS HD/ MA geluidsspoor is. De voorgaande keren stond dit er niet.....stond er alleen DTS

Mijn media player is met een optisch kabel aan mijn pioneer set aangesloten. Verder is hij niet aangesloten op een netwerk.

Ik heb zelf de mediaplayer al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen
Ik heb de Firmware versie er op die eindigt op xxxx 15.

Het maakt niet uit op welke cover ik klik als ik de film bijv 4 x naast elkaar zie staan. Ze doen het alle 4 terwijl hij maar echt 1 x op mijn HD staat.

Weet iemand hoe ik mijn geluid probleem op kan lossen en ervoor kan zorgen dat ik de film maar een keer in de lijst zie staan.

Alvast bedankt voor jullie meedenken en reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:20
J.One schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:28:
Het enige PROBLEEM is: Youtube werkt niet.
En helaas was dit toch wel een van de redenen waarom ik deze media player gekocht had.
mja, YouTube is later in een firmware update toegevoegd. Het apparaat is bij mijn weten nooit door Sitecom verkocht als "heeft ook YouTube". Dat het nu niet werkt is vervelend maar is geen missing feature van het apparaat ofzo.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:48:

Het maakt niet uit op welke cover ik klik als ik de film bijv 4 x naast elkaar zie staan. Ze doen het alle 4 terwijl hij maar echt 1 x op mijn HD staat.
Op je USB schijf staan 1 of 2 verborgen mappen, daarin slaat de MediaPlayer zijn index en database op. Verwijder die eens en sluit de schijf opnieuw aan. De MediaPlayer gaat dan opnieuw zijn index opbouwen. Misschien helpt dat.

[ Voor 69% gewijzigd door RonaldMcDonald op 25-01-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal super. Dat was inderdaad de oplossing. De Sitecom mediaplayer zet een tweetal bestanden opd e HD deze heb ik verwijderd en vervolgens stonden alle film weer mooi 1x in de lijst.
Bedankt voor je snelle reactie en je oplossing.

Zit ik alleen nog met het geluid probleem. Een film (MKV bestand). een aantal keren aan gehad. perfect DTS geluid. Nu opeens nog wel perfect beeld maar geen geluid. Bij de geluid opties staat opeens geen DTS meer maar DTS HD MA.
Weet iemand hoe dit probleem op te lossen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sinds enige tijd heb ik een wl-355 waar ik toch helaas een paar probleempjes mee heb. (het youtube verhaal laat ik dan maar schieten).

1 - Als ik een film draadloos bekijk vanaf een op de pc gedeelde map gaat dat een kwartiertje prima, dan begint hij te hakkelen om even later geheel vast te lopen. Ik los dat dan op door helemaal terug naar de netwerk wizard te gaan en door alle stappen te klikken. Hij meld dan dat er een verbinding is en dat is ook zo want na opnieuw starten van de film gaat alles goed....tot de volgende sessie. Ik doe dit nu dus dagelijks :-(

2 - Tijdens het afspelen verschijnt er van tijd tot tijd een dunne fel gekleurde streep aan een of twee van de randen van mijn plasmascherm. Dat schuift langzaam binnen en weer langzaam weg...

Heeft er iemand een oplossing voor een of beide punten? B.v.d.

gr. Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:43:
Hoi hoi,

Nogmaals een noodkreet! Ben nu ruim 24 uur bezig. Heb meermalen alle instellingen gecontroleerd. Daar waar alles en iedereen roept dat bestanden delen met Windows 7 zo makkelijk is,lukt het mij niet. Vanaf andere PC's in mijn netwerk kan ik probleem loos alle bestanden die op de Windows7 pc (in gedeelde mappen) staan afspelen. Alleen de MD-270 wil maar niet lukken. Via UPnP staat de PC wel in het lijstje maar is toegang krijgen omgelijk. Via Samba blijft hij om een gebruikersnaam en wachtwoord vragen. Op de windows 7 PC staat met wachtwoord beveiligd delen uitgeschakeld!

Ik zie echt niet wat ik fout doe! Ik begin nu toch echt moedeloos te worden.
Ik heb de MD-270 nog niet zo heel lang en heb zelf tot nu toe het telkenkere vragen om gebruikersnaam en wachtwoord (Samba) een enkele keer ondervonden. Echter heeft de mediaspeler sinds vandaag 'besloten' om helemaal geen contact meer te maken met mijn Pc, continue de vraag naar gebruikersnaam en wachtwoord. Van alles geprobeerd: reboot Pc, reboot router, switch uit/aan, niets helpt.

Ik maak gebruik van Vista OS, het netwerk functioneert verder prima (bestaande uit 3 Pc's) en netwerk wachtwoord staat uit. Netwerk instellingen staan goed (het heeft tenslotte vóór vandaag óók gewerkt met deze speler). De laatste officiële (niet de beta) firmware versie staat erop.

Aangezien ik niet de enige ben met dit probleem, mijn vraag: Sitecom, hebben jullie dit probleem al weten te reproduceren en is er een oplossing voor (of: in de maak) ?
Is er misschien iemand die dit probleem ondervond en inmiddels de oplossing heeft gevonden?

[edit]
zojuist de beta firmware versie erop gezet, na dit gedaan te hebben, ziet de speler mijn Pc weer, maar ik durf niet te zeggen of dit ook maar iets met deze firmware van doen heeft. Keeping my fingers crossed...

[ Voor 6% gewijzigd door KillerBee op 02-02-2011 15:44 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:04:
• WL-345 -> Nee alleen WL-329
• .srt via uPNP zou gewoon moeten werken
• 3 regelige subs zijn niet supported.
• Muziek die als onbekend wordt bestempeld. -> Geen idee. Wat meer info? (Soort bestanden, mp3, aac, flac, etc?)
• Youtube komt niet terug.
• Wat bedoel je met .ts containers?
OK, ik heb de WL-329 aangeschaft en nu werkt de wireless. :)

Waarom implementeren jullie drie-regelige ondertitels niet? Die werken gewoon in WMP, VLC en SMplayer.
Dat kan toch niet al te moeilijk zijn, lijkt me.

Toevoeging
De definitie van .srt bestanden laat meerdere regels ondertiteling toe. Een lege regel in het bestand stopt de ondertiteling. Ik heb het even getest met 20 regels: WMP laat de laatste 16 zien, VLC de eerste 14 en SMplayer de eerste 12.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Reeds een weekje in bezit van de MD-270 en tot op heden redelijk tevreden. Hier een aantal dingen gevonden waar ik wat mee kan, antwoorden op bepaalde vragen zeg maar.
Echter op het volgende probleem kan ik geen knap antwoord vinden :( en dat gaat hierom:
270 via HDMI op versterker aangesloten. Met kabel aan D Link router verbonden.
Op deze router is ook mijn "gewone"pc met windows XP aangesloten, via een kabel.
Nu hoopte ik dat ik via de 270 deze pc kon benaderen, maar dat wil me niet lukken.
Start ik nu mijn laptop op, dan wordt deze herkent binnen x tellen zonder er maar een handeling voor te hebben hoeven doen.
met en zonder firewall...geen succes.
Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

KillerBee schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:50:
[...]

Echter heeft de mediaspeler sinds vandaag 'besloten' om helemaal geen contact meer te maken met mijn Pc, continue de vraag naar gebruikersnaam en wachtwoord. Van alles geprobeerd: reboot Pc, reboot router, switch uit/aan, niets helpt.

...

[edit]
zojuist de beta firmware versie erop gezet, na dit gedaan te hebben, ziet de speler mijn Pc weer, maar ik durf niet te zeggen of dit ook maar iets met deze firmware van doen heeft. Keeping my fingers crossed...
Ik heb even gewacht met reageren, omdat ik zeker wilde zijn, maar inmiddels kan ik wel met zekerheid stellen dat de beta firmware bovenstaand probleem heeft opgelost. Op de een of andere manier raakte de speler in een 'loop' bij het vragen naar gebruikernaam en wachtwoord, hier kwam ie ook niet meer uit en bleef hierdoor dus continue vragen naar gebruikersnaam en wachtwoord. Met de beta firmware wordt nu niet meer om gebruikernaam en wachtwoord gevraagd.
Enige nadeel wat ik ondervonden heb met deze beta firmware, is dat het laden van content wat langer duurt (in een enkel geval duurde het zelfs rond een minuut). Maar op zich vind ik wachten geen onoverkomelijk probleem, als de speler verder maar goed functioneert :) .

Ook had ik, toen ik deze speler net een dag in bezit had, een probleem met een hakkelende mkv (dit was ook de eerste mkv die ik afspeelde). Gelukkig lag dit aan de mkv, want verder speelt ie tot nu toe alles perfect af (omdat ik hier een tijdje terug over klaagde, wilde ik dit nu even recht zetten :) ).

Ondanks dat ik nu heel tevreden ben met deze mediaspeler, toch een klein puntje wat voor verbetering vatbaar is: de ondertiteling. Het zou prettig zijn als de letters wat beter leesbaar zijn, met een lichte achtergrond, is het nauwelijks nog leesbaar. Misschien dat dit meegenomen kan worden in een volgende firmware update? Zou mooi zijn! :> ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Over de ondertiteling, heb dat ook al vaker aangevraagd, maar tot op heden niets verder van gehoord, dus denk niet dat dat wordt aangepast.

Verwijderd

Het probleem bij mij zit m niet in het wachtwoord etc.
Daar vraagt ie om bij het linken met de laptop, maar aangezien ik daar geen wachtwoord heb ingegeven heb ik gelijk op ok gedrukt zonder iets in te vullen, en kon zonder probleem binnen komen.
Het probleem zit in de vaste pc waar muziek films en foto's op staan.
Deze is gewoon met een kabel aan de router verbonden en zou toch ook herkent moeten worden door de MP.
Echter ziet hij deze hele pc niet.
Mappen op delen gezet. Netwerk gemaakt. Maar ik heb waarschijnlijk toch iets nog niet juist ingesteld.
Onder windows xp wel te verstaan.
Ik wilde namelijk niet altijd met mijn externe harde schijf hoeven slepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een jaar heb ik de MD-270. Alles werkte perfect totdat ik overstapte van Vista naar 7. Hij herkend wel de mappen maar niet de inhoud. Iedere keer "no file found" Wat doe ik fout? Kan iemand mij helpen. En youtube werkt ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:34:
beta firmware

sowieso in deze release:
• windows 7 issue
• mkv playback over UpNp
• youtube definitief verwijderd.
Ik zit nu ruim een maand te wachten op de 'echte' update.

Ook ik ondervind de hinder van het enkel via UPNP kunnen benaderen van de windows 7 PC. voor de laatste Update Firmware 3.00.15 is dit volgens mij ontstaan. Ik heb de mediaspeler nu 10 maanden, waarvan 7 maanden probleemloos de PC via het netwerk en UPNP kon worden benaderd.

Persoonlijk durf ik de BETA update niet aan. Want de helpdesk heeft mij verteld dat terug in firmware niet mogelijk is. Dus als je eenmaal een firmware 3.00.16 (beta) hebt geinstalleerd kan daar geen andere 3.00.16 overheen geplaatst worden! Dus als de Beta niet goed werkt dan moet je wachten op 3.00.17 en als dit net zo lang duurt als 16 ben je zo een half jaar verder??

De vragen die ik heb zijn:

- Wanneer kunnen we de update verwachten?
- Zijn er mensen die de BETA update hebben geinstalleerd?
- Ik zit er aan te denken de Wireless Media Router 300N aan te schaffen, zou dit nog iets aan dit probleem verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Mochten ze daar geen oplossing voor hebben dan raadt ik ze aan om de firmware gewoon 3.00.17 te noemen en eerst een oplossing daarvoor te bedenken voor de toekomst. Het klinkt trouwens wel als een simpele fix als de fout alleen door firmware-nummer veroorzaakt wordt.

Ik heb mijn MD270 inmiddels alweer verkocht. Ik kreeg de shares niet aan de praat, meerdere mensen hier ook last van hebben en wil toch wil gaan streamen via een xbox.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkte alles prima. Is wel een idee dat ze dat doen en eerst de beta onder 3.00.16 uit te brengen...

Ik heb de xbox ook geprobeert. Deze heeft via windows media center een prachtige interface. Echter speelde die te weinig af, is net als een standaard windows computer zonder codec pack. Laatste kon helaas niet geïnstalleerd worden. Ook het aansluiten aan een externe harddisc of usb was slecht toe te passen. Was achteraf dus te beperkt voor wat ik verlangde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01-2024
al een flink tijdje niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google blokkeert toegang mediaspelers tot YouTube
maandag 23 november 2009 | 09:17 CET

Google heeft besloten de toegang te blokkeren voor mediaspelers die Youtube-video's op tv kunnen weergeven. Een reden voor de blokkering is niet bekend. Het gaat om mediaspelers die behalve gewone films ook video's van YouTube via de internetverbinding op tv kunnen weergeven. Een van die mediaspelers is Popcorn Hour van Syabas, dat het nieuws ook naar buiten bracht. De blokkering geldt vanaf 2 december. Een klein aantal partners van Google behoudt het recht van toegang tot YouTube. Mediaspelers kunnen de blokkering overigens omzeilen door YouTube-filmpjes via een browser weer te gaan geven. YouTube biedt sinds vorige week de ogelijkheid aan om video's in HD-kwaliteit te uploaden en bekijken. daarmee wil het zelf een positie op tv veroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Wanneer kunnen we de update verwachten?
- Zijn er mensen die de BETA update hebben geinstalleerd?
- Ik zit er aan te denken de Wireless Media Router 300N aan te schaffen, zou dit nog iets aan dit probleem verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ik ben het in dit draadje al eens eerder tegengekomen, daarom hoop ik dat dit opgepikt wordt bij de volgende firmware versie, namelijk het voor- of achteruit spoelen en hoofdstuk voor- of achteruit gaat heel vaak fout, het gebeurd regelmatig dat de film verspringt naar het moment dat je begon met spoelen (om die reden durf ik al niet eens meer vooruit te spoelen :P ). Of het spoelen gaat gewoon door, terwijl je allang de Play knop ingedrukt hebt (mijn speler heeft de laatste beta firmware versie).

Ik hoop dat er naar dit probleem ook nog eens gekeken wordt :) .

[ Voor 4% gewijzigd door KillerBee op 20-02-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerBee schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:51:
Ik ben het in dit draadje al eens eerder tegengekomen, daarom hoop ik dat dit opgepikt wordt bij de volgende firmware versie, namelijk het voor- of achteruit spoelen en hoofdstuk voor- of achteruit gaat heel vaak fout, het gebeurd regelmatig dat de film verspringt naar het moment dat je begon met spoelen (om die reden durf ik al niet eens meer vooruit te spoelen :P ). Of het spoelen gaat gewoon door, terwijl je allang de Play knop ingedrukt hebt (mijn speler heeft de laatste beta firmware versie).

Ik hoop dat er naar dit probleem ook nog eens gekeken wordt :) .
en hoe bevalt de beta versie? zijn de UPNP problemen weg en kan je via die mkv afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:06:
[...]

en hoe bevalt de beta versie? zijn de UPNP problemen weg en kan je via die mkv afspelen?
Kan ik je helaas niets over zeggen, omdat ik de speler alleen i.c.m. Samba gebruik. De beta versie heeft een voor mij vrij groot probleem verholpen (zie mijn vorige reactie in dit draadje), dus ik ben hier erg tevreden over.

• Spicers
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-01 11:31
iemand reeds een idee wat de inhoud is van de nieuwe update? mijn MD270 geeft aan dat er een nieuwe update bestaat. ik zit reeds op 3.00.15 de update zal waarschijnlijk de titel 3.00.16 hebben. Echter wat is de inhoud?. op de site van Sitecom wordt nog aangegeven dat 3.00.15 de laatste update is. (24-02-2011)

Is dit dus de officieuze 3.00.16 BETA, of zijn er nog additionele fixes toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweenie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 13:11
Spicers schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 07:43:
iemand reeds een idee wat de inhoud is van de nieuwe update? mijn MD270 geeft aan dat er een nieuwe update bestaat. ik zit reeds op 3.00.15 de update zal waarschijnlijk de titel 3.00.16 hebben. Echter wat is de inhoud?. op de site van Sitecom wordt nog aangegeven dat 3.00.15 de laatste update is. (24-02-2011)

Is dit dus de officieuze 3.00.16 BETA, of zijn er nog additionele fixes toegevoegd?
Staat er (ondertussen) wel:

Change log for 3.00.16

- Fixed an issue with MKV playback over UPnP
- Fixed SMB playback from Windows 7
- Removed YouTube functionality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze onlangs ook gekocht.
Is het bij deze speler ook mogelijk om covers en korte beschrijving van de film te tonen?
Enzo ja met welk programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the file on sitecom support site 3.0.16 i the same as beta file posted here in january. Don't expect any more features than in beta.

de 3.0.16 firmware geplaatst, is hetzelfde bestand als beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:52:
the file on sitecom support site 3.0.16 i the same as beta file posted here in january. Don't expect any more features than in beta.

de 3.0.16 firmware geplaatst, is hetzelfde bestand als beta
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 09:58:
[...]
...
Persoonlijk durf ik de BETA update niet aan. Want de helpdesk heeft mij verteld dat terug in firmware niet mogelijk is. Dus als je eenmaal een firmware 3.00.16 (beta) hebt geinstalleerd kan daar geen andere 3.00.16 overheen geplaatst worden! Dus als de Beta niet goed werkt dan moet je wachten op 3.00.17 en als dit net zo lang duurt als 16 ben je zo een half jaar verder??
...
Kixtart schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 12:06:
Mochten ze daar geen oplossing voor hebben dan raadt ik ze aan om de firmware gewoon 3.00.17 te noemen en eerst een oplossing daarvoor te bedenken voor de toekomst. Het klinkt trouwens wel als een simpele fix als de fout alleen door firmware-nummer veroorzaakt wordt.
...
Heel kleine kans dat dit dan de reden is :+

[ Voor 18% gewijzigd door Kixtart op 25-02-2011 18:31 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update 3.00.16 geïnstalleerd. en:

- windows 7 PC via gedeelde mappen benaderen werkt NIET!!
- .mkv afspelen via UPnP werkt NIET!!

Ik ben momenteel bezig met Sitecom om het apparaat retour te doen. Mijn geduld is op en het apparaat is erop achteruit gegaan sinds ik hem gekocht heb. In het begin waren er GEEN problemen met een window 7 PC te benaderen via gedeelde mappen. Nu dus wel en ze weten het kennelijk niet op te lossen! Het ligt niet aan de windows 7 PC want ik heb er inmidels 3 in huis en geen is te benaderen via gedeelde mappen enkel via UPnP. Windows XP is wel te benaderen via gedeelde mappen en UPnP.

Persoonlijk vind ik het zonde want het apparaat werkt verder prima en heeft een mooie interface. Maar mijn voor keur heeft het om alles via de wireless te doen en niet steeds via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:15:
Ik heb de update 3.00.16 geïnstalleerd. en:

- windows 7 PC via gedeelde mappen benaderen werkt NIET!!
- .mkv afspelen via UPnP werkt NIET!!

Ik ben momenteel bezig met Sitecom om het apparaat retour te doen. Mijn geduld is op en het apparaat is erop achteruit gegaan sinds ik hem gekocht heb. In het begin waren er GEEN problemen met een window 7 PC te benaderen via gedeelde mappen. Nu dus wel en ze weten het kennelijk niet op te lossen! Het ligt niet aan de windows 7 PC want ik heb er inmidels 3 in huis en geen is te benaderen via gedeelde mappen enkel via UPnP. Windows XP is wel te benaderen via gedeelde mappen en UPnP.

Persoonlijk vind ik het zonde want het apparaat werkt verder prima en heeft een mooie interface. Maar mijn voor keur heeft het om alles via de wireless te doen en niet steeds via USB.
Voor mij geldt hetzelfde nog steeds! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook een sitecom md-270 en kwam ook tot de ontdekking dat ik niet naar de gedeelde mappen van W7 kon, omdat er een wachtwoord werd gevraagd. Kwam daarom op dit forum en omdat het nu werkt bij mij heb ik me even geregistreerd om mijn oplossing te delen.

Oplossing vond ik op een site van de A.C. Ryan media speler, http://www.acryan.com/for...viewtopic.php?f=54&t=2958

Deze drie aanpassingen in het register hebben voor mij gewerkt, ik kan de inloggegeven nu leeg laten.

Misschien is de oplossing hier al wel eens genoemd, heb niet alle 26 pagina's even goed gelezen ;) Maar misschien dat ik er iemand mee help! Want frustrerend is het wel....

Heb overigens niet de beta firmware.

Edit: Ik zie nu dat het niet echt duidelijk te vinden is op de gelinkte pagina, het gaat om dit:
1. Ga naar startmenu en klik op "uitvoeren".
*Wanneer "uitvoeren" niet in je startmenu aanwezig is. dan vind je die onder "Alle programma`s" ga dan naar "bureau accesoires" en selecteer daar "uitvoeren".

2. type hierin "regedit" and klik op ok.
3. zoek naar de volgende lokatie:
*HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa\
4. dubbelklik op "everyoneincludesanonymous" en verander de waardegegevens naar 1.

Attachment:
LSA.JPG
LSA.JPG [ 20.56 KiB | Viewed 36486 times ]

5. dubbelklik op "NoLmHash" en verander de waardegegevens naar 0

Attachment:
NOLMHASH.JPG
NOLMHASH.JPG [ 19.18 KiB | Viewed 36486 times ]

6. zoek naar de volgende lokatie:
*HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\LanmanServer\Parameters\
7. dubbelklik op "restrictnullsessaccess" en verander de waardegegevens naar 0

Attachment:
LANMAN.JPG
LANMAN.JPG [ 21.5 KiB | Viewed 36486 times ]

8. sluit nu de register editor.
9. herstart je computer.
Het machtigen van bepaalde mappen speelt schijnbaar ook een rol. Het enige wat ik heb gedaan is mijn 'Users' map niet gedeeld en de mappen die ik wil delen gemachtigd als 'iedereen'.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heren, enig idee hoe je een firmware versie terug kunt gaan ?
Met de laatste firmware versie heb ik het probleem dat MKV's niet goed spelen vanaf het netwerk. Heel typisch is dat films met de extensie mkv niet meer als 1,5% netwerk-utilisatie opleveren en andere HD movies met b.v. mpeg als extensie gewoon 58% utilisatie trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Firmware downloaden, de verinfo.txt bewerken en het versienummer ophogen. Als je bv 3.00.15 download dan wijzig je de versie naar 4.00.15 ofzo. Zodra je dan de firmware op een USB stick zet en inplugged in de Mediaplayer krijg je een "nieuwe firmware gevonden" melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tnx, ik had het inmiddels zelf al gevonden en uitgevoerd. De firmware was voor mij inderdaad de veroorzaker van MKV problemen en netwerk issue's in het algemeen.
Nu ik weer op .15 draai, werkt het apparaat als een zonnetje.

Ik zou grotenegert dan ook aanraden om de firmware verder te testen, blijkbaar is er meer veranderd als alleen de aangegeven punten.
Zo kon ik b.v. geen 2e netwerkbron toevoegen, deze werd gewoon niet gevonden, ondanks resets etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-09-2024

TBD

Zojuist problemen ondervonden met het afspelen van bluray bestanden - beeld doet het perfect, alleen doet de audio (DTS) het niet, terwijl ik eerst wel gewoon blurays kon afspelen. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen/hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:19:
Ik heb vandaag ook een sitecom md-270 en kwam ook tot de ontdekking dat ik niet naar de gedeelde mappen van W7 kon, omdat er een wachtwoord werd gevraagd. Kwam daarom op dit forum en omdat het nu werkt bij mij heb ik me even geregistreerd om mijn oplossing te delen.

Oplossing vond ik op een site van de A.C. Ryan media speler, http://www.acryan.com/for...viewtopic.php?f=54&t=2958

Deze drie aanpassingen in het register hebben voor mij gewerkt, ik kan de inloggegeven nu leeg laten.

Misschien is de oplossing hier al wel eens genoemd, heb niet alle 26 pagina's even goed gelezen ;) Maar misschien dat ik er iemand mee help! Want frustrerend is het wel....

Heb overigens niet de beta firmware.

Edit: Ik zie nu dat het niet echt duidelijk te vinden is op de gelinkte pagina, het gaat om dit:

[...]

Het machtigen van bepaalde mappen speelt schijnbaar ook een rol. Het enige wat ik heb gedaan is mijn 'Users' map niet gedeeld en de mappen die ik wil delen gemachtigd als 'iedereen'.
W7 open zetten door anonymous toegang te geven, is niet echt een oplossing natuurlijk.
Leuk als je eens op een lan komt b.v. of als een andere pc in je netwerk komt, met een trojan.....
Punt is dat het gewoon zonder workaround moet werken met user/pass, dat is ook de beste en veiligste oplossing. Dat werkt hier als een tierelier met W7-Business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oszy
  • Laatst online: 28-12-2024
TBD schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:14:
Zojuist problemen ondervonden met het afspelen van bluray bestanden - beeld doet het perfect, alleen doet de audio (DTS) het niet, terwijl ik eerst wel gewoon blurays kon afspelen. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen/hoe ik dit kan oplossen?
volgens mij komt hier het downmixing om de hoek kijken,
je moet bij opties voor geluid, dit terug zetten naar stereo.

Kan het op dit moment niet duidelijker voor je uitleggen, die van mij is nl na 2 maanden kapot !
Gekocht via iBood en lees daar dat ik niet de enige ben :(

Kom er zojuist achter dat ze op het forum van iBood, alle negatieve berichten editen
hoezo Grusse Bruder ??

[ Voor 8% gewijzigd door oszy op 10-03-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

support for MD-270 is ending ?

"Dear Mr XXX,
Apparently I was mistaken. There will be no support for Polish characters for this model. They are already working on a new generation and it's possible theat the new models will include support for Polish characters. My apologies."

they are working on new model and abandon MD-270 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi GroteNeger

Is there any new MD-270 beta-firmware for testing available ?
the last one is dated 06.12.2010 (now became a commercial 3.0.16)
could you pass us a link to new one ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt inderdaad een opvolger, de md-271, met inngebouwde HD 500
Incl dvd menuondersteuning.
Onduidelijk is welke chip er in zit.
Misschien kan iemand van Sitecom duidelijkheid geven.

Vraag me verder ook af hoe je dit apparaat moet neerzetten.
ALs ik de plaatjes goed bekijk, zitten alle aansluitingen aan de korte zijdes.
Met de breedte naar voren neerzetten kan niet, omdat het infraroodoog aan de zijkant zit.
Lijkt me een hele vreemde contstructie.
Het apparaat lijkt verder sprekend op de md-270(die je wel in de breedte kan neerzetten, met alle aansluitingen van achter), alleen in het zwart.
Die kan je wel normaal neerzetten.

Prijs is onduidelijk, 1 prijs gevonden van 209 euro, maar of dit klopt?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2011 16:29 . Reden: prijs enaanv info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indien zij ondersteunt blueray en dvd-structuur and DTS is het 99% zeker REALTEK 1283DD+ gebaseerde (of nieuwer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Als de specs op de website kloppen lijkt me het niet echt een opvolger want hij heeft geen netwerk aansluiting.

Opzich wel interessant met die 500Gb schijf, vraag me af hoe "portable" hij is (qua afmetingen). Kan best leuk zijn om mee te nemen naar vrienden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

specs spreken elkaar tegen, in de tekst staat dat je wel degelijk kan verbinden met een NAS.
afwachten dus....
iemand van Sitecom kan misschien hier meer duidelijkheid over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-09-2024

TBD

oszy schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:59:volgens mij komt hier het downmixing om de hoek kijken,
je moet bij opties voor geluid, dit terug zetten naar stereo.
Bedankt, dit heeft het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Support kapt er nu al mee ? Hoe lang is dit apparaat uit ?
Sitecom mag wel een voorbeeld nemen aan WD, die ontwikkelt nog wel.
Voor de md-270 komt dus niets nieuws meer uit, dit kwam aan het licht nadat ik vroef oef er support voor videoplaylists kan komen, net zoals de WD heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat de support helemaal stopt, maar er zullen niet echt nieuwe dingen meer worden toegevoegd.

Het probleem wat ik heb met Sitecom, is dat ze niet een echt forum hebben, waar mensen kunnen reageren en suggesties kunnen aangeven.
Bepaalde dingen worden wel opgelost, maar duren enorm lang, dat is jammer.
Ik heb het apparaat vrijwel vanaf het begin, maar heb er eigenlijk pas na ruim een half jaar een beetje van kunnen gaan genieten.
Bij ander meken komen er veel vaker updates uit, en worden nieuwe dingen aan toegevoegd, die het gebruiksgemak enorm kunnen vergroten.
En nee, dat wil niet zeggen dat die andere apparaten slechter zijn.

Ik vermoed dat Sitecom het allemaal zo simpel mogelijk wil houden, zonder poespas, maar dat ze wel
daardoor mensen van zich wegjagen.
Als een apparaat in de markt is gezet, wordt alleen het hoognodige aangepast. Anders gaat het teveel tijd, geld enz kosten.

Ik twijfel dus enorm om bv de MD-271 aan te schaffen, omdat ik bang ben dat ik in dezelfde kuil ga vallen qua service. Het is leuk 10 jaar garantie, maar ja, wat heb je eraan............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:43:
Ik vermoed dat Sitecom het allemaal zo simpel mogelijk wil houden, zonder poespas, maar dat ze wel daardoor mensen van zich wegjagen.
Is ook wel beetje de filosofie van Sitecom he, gebruiksgemak etc. Het zijn niet echt tweaker-apparaten (behalve misschien de gaming router), maar juist voor Jan en Mien op de hoek (of hoe heten die Wilders mensen :p) die geen gezeik willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat hoeft toch ook niet ? Geef gewoon lekker alles vrij, dan krijg je alternative firmwares voor mensen die dat wél willen.
Het is dat ik het apparaat zo goedkoop heb gekocht bij Ibood, anders was deze achteraf niet zijn prijs waard geweest in vergelijking met de concurrentie (prijs/kwaliteit/features/ontwikkeling en support).
Sitecom mag daar wel les uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem met m'n md-270, als ik video vanaf W7 PC naar de MD-270 stream via Win Media Player, hoor ik wel het geluid van de film maar de film wordt niet getoond. Het beeld blijft gewoon het menu van de MD-270.

De MD-270 is via upnp verbonden, want gedeelde schijven werkt ook bij mij niet.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.One
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 15:12
Ik heb sinds vandaag het probleem dat mijn media player niet meer wil starten. De speler doet niks buiten het inschakelen van de twee leds, daar stop ei, geen beeld op de tv, geen menu interface niets... De stroom was uitgevallen en toen alles terug in orde was zag ik dat de twee leds van m'n media player ingeschakeld waren en bleven branden. ik heb al geprobeerd van de booten met een usb key met de nieuwste firmware maar hij doet gewoon niets. Kan ik een hard reset uitvoeren door een bepaalde toetsencombinatie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WL-355

Nog maar eens een ultieme poging ondernomen om toegang te krijgen tot gedeelde mappen in windows 7.
Gast account aangemaakt, delen toestaan met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen.
Map gedeeld toegang voor iedereen bla bla bla ..................... het werkt gewoon niet meer.
Ik krijg wel toegang tot de mappen vanaf een xp laptop , maar niet meer met de WL-355
Sterker nog als ik met wachtwoord beveiligd delen aanzet en een wachtwoord opgeef pikt hij dat ook niet.

Hoe kom ik aan een hele oude firmware update? 3.00.11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg stil hier sinds de nieuwe mediaplayer uit is, support afgelopen?
of heeft iedereen gauw een nieuwe sitecom player gekocht?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Ik weet niet wat het laatste firmware heeft gedaan (of eerdere), maar nu hapert het beeld wanneer ik van 'Planet Earth' het bekende 'Bird Scene' afspeel in de aflevering 'From Pole to Pole.

Nog meer mensen hier last van?

BEVESTIGD

Er is iets mis met firmware 3.00.16

Ik ben terug gegaan naar 3.00.14, de 'Bird Scene' hapert niet meer en het opstarten van 1080p films gaat weer normaal.

Wat mij ook opvalt, is dat het inladen van de 1080p met het 3.00.14 firmware weer snel gaat. Het opstarten van 1080p films verliep ontzetten traag met firmware 3.00.16.

Hoe het oude firmware terug te zetten, download het oude firmware, zet uitgepakte bestand het op een lege (?) USB en doe het volgende:

1) Gedownload: SITECOMus_2010.07.13-1451__3.00.14.zip

2) ZIP bestand uitpakken naar een USB stick

3a) Het volgende bestand openen: SITECOM-VerInfo.txt
3b) volgende aanpassen:

origineel wat er staat:
VERSION='3.00.14'LOCATION='SITECOMus_2010.07.13-1451__3.00.14'

dat aangepast naar:
VERSION='3.00.16.01'LOCATION='SITECOMus_2010.07.13-1451__3.00.16.01'

4a) firrmware hernoemen

origineel bestands naam:
SITECOMus_2010.07.13-1451__3.00.14

bestabds naam aangepast naar:
SITECOMus_2010.07.13-1451__3.00.16.01

[ Voor 72% gewijzigd door Fermion op 01-04-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Je gaat naar 3.00.14? Er is ook 3.00.15 met meer fixes. Heb je die al gecontroleerd of ie ook werkt met 1080p movies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicers
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-01 11:31
MrDummy schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:36:
Je gaat naar 3.00.14? Er is ook 3.00.15 met meer fixes. Heb je die al gecontroleerd of ie ook werkt met 1080p movies?
daar ben ik ook wel benieuwd naar, waarom heb je niet besloten om 3.00.15 te nemen? vooralsnog heb ik 3.00.16 er nog niet opgezet.... schijnbaar maar goed ook. verder lijkt het idd zo te zijn dan na de laatste update en het uit brengen van een nieuw apparaat, de support is afgelopen?

er zijn volgens mij nog steeds bugs aanwezig. Zou mooi zijn als hier op gereageerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Misschien moet de Sitecom medewerker(s) die voorheen in dit topic reageerde, eens een voorbeeld nemen aan Eminent. Op een even oud apparaat (EM7075) wordt nog steeds goed ondersteuning gegeven in het lopende topic hier op T.net en de opvolger (7080) is toch ook al een tijdje uit. Qua prijs verschillen ze niet zo heel veel. Ondanks dat de MD-270 bij mij nu goed werkt, vind ik service en ondersteuning ook een belangrijk onderdeel bij aankoop van een apparaat, door de ineens stakende ondersteuning in dit topic, zal ik me dan ook wel drie keer bedenken voor ik weer een apparaat van Sitecom koop.

@sokolum01: ik heb de laatste firmware erop staan, ik kan onderschrijven dat het laden van een mkv soms (niet altijd!) wat traag gaat, maar je probleem met haperen ondervind ik zelf niet.
Wél heb ik gemerkt dat de Sitecom de grotere mkv's vaak 'niet prettig' vind (ik vermoed echter dat dit eerder een codec ding is, in combinatie met grootte), wat zich uit in stotterend beeld, dit is echter wel continue en niet alleen bij bepaalde scenes (ik weet niet of je dit misschien bedoeld?).
Tegenwoordig mux ik mkv's van 13Gb en groter om naar BD formaat (dus de bekende mapjes) met tsmuxergui, dit werkt perfekt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door KillerBee op 02-04-2011 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Spicers schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 07:14:
[...]

daar ben ik ook wel benieuwd naar, waarom heb je niet besloten om 3.00.15 te nemen? vooralsnog heb ik 3.00.16 er nog niet opgezet.... schijnbaar maar goed ook. verder lijkt het idd zo te zijn dan na de laatste update en het uit brengen van een nieuw apparaat, de support is afgelopen?

er zijn volgens mij nog steeds bugs aanwezig. Zou mooi zijn als hier op gereageerd wordt.
Zojuist de 3.00.15 erop gezet, deze versie werkt ook prima. Er was geen reden dat ik 3.00.14 had gekozen dan alleen dat ik zeker wilde zijn dat het gewoon werkt. De .15 werkt dus ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
KillerBee schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 07:27:
@sokolum01: ik heb de laatste firmware erop staan, ik kan onderschrijven dat het laden van een mkv soms (niet altijd!) wat traag gaat, maar je probleem met haperen ondervind ik zelf niet.
Wél heb ik gemerkt dat de Sitecom de grotere mkv's vaak 'niet prettig' vind (ik vermoed echter dat dit eerder een codec ding is, in combinatie met grootte), wat zich uit in stotterend beeld, dit is echter wel continue en niet alleen bij bepaalde scenes (ik weet niet of je dit misschien bedoeld?).
Tegenwoordig mux ik mkv's van 13Gb en groter om naar BD formaat (dus de bekende mapjes) met tsmuxergui, dit werkt perfekt! :)
Ik wil nadat ik een film download, verder niets aan doen. Moet gewoon werken.

Ik merk ook op dat alleen 1080p content hapert tijdens de beruchte 'Bird Scene', jij hebt deze scene ook in 1080p bekeken? Bij mij was het alleen 1080p content dat heel lang bezig was voordat het was opgestart. Ik heb niet gekeken of het mkv files waren, maar dat doet er niet toe. Het gaat om de gebruikte codec, Neem ik aan. Herhaal, waar het wel om gaat is dat het opstarten echt te lang duurt bij 1080p content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi,

Sinds de laatste firmware update heb ik ook problemen met het afspelen van MKV bestanden.
Kan iemand mij, stap voor stap, uitleggen hoe ik terug kan naar een wel werkende versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Dat legt sokolum01 notabene slechts een paar posts boven je gedetailleerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, dat heb ik ook gelezen. Maar bij mij stopt dat bij stap 4a. Op dat moment heb ik een hernoemd bestand.
Wat moet ik doen om nu deze firmware te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een hernoemde (oudere; 3.00.15) firmware op een USB staan.
Alleen als ik het apparaat wil bijwerken zoekt hij op internet naar een update en komt met de constatering dat ik de meest recente firmware gebruik. Hoe laad ik nu de firmware van de usb naar de MD-270?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:26:
Ik heb nu een hernoemde (oudere; 3.00.15) firmware op een USB staan.
Alleen als ik het apparaat wil bijwerken zoekt hij op internet naar een update en komt met de constatering dat ik de meest recente firmware gebruik. Hoe laad ik nu de firmware van de usb naar de MD-270?
Heb je de stap 3x goed gevolgd? Deze stap laat je mediaspeler denken (?) dat hij een nieuwere firmware ziet. Je moet daarna wel het bestandsnaam van de firmware ook aanpassen, moet overeenkomen zoals dat in het txt file staat.

Je plaatst de firmware in de root van je usb stick en via de menu van je mediaspeler kies je voor update.
Op mijn USB stond niets anders dan de files die nodig zijn voor de update. Sommige systemen kunnen daar over vallen als er ook iets anders op ded usb stick staat.

[ Voor 18% gewijzigd door Fermion op 05-04-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leeg

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben ook in het bezit van de MD-270. Zodra ik een film oid afspeel, krijg ik na ongeveer 10 minuten de melding "apparaat heeft verbinding met mediaplayer verloren". :( Mijn MD-270 staat beneden bij de TV met een dongel van Sitecom. Mijn PC, waar ik mijn media afhaal, staat boven. Op de 270 kies ik telkens voor de optie Upnp, waarna ik gewoon alles kan vinden wat ik wil bekijken. Ik gebruik Windows 7.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan oplossen? :? Zijn er meer mensen die dit hebben?
Greeezzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
Weirdness;

ik download een blueray ... en die is compleet (alles bestanden staan op de folder (nas))

Ik speel vanaf mijn pc; no problem.

Ik speel vanaf mijn MD270 en ik kom gelijk ofwel op de helft van de film terecht; Ofwel op de aftiteling.

Herkent iemand dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel dat ik als ik door wil spoelen voorut snel, at het apparaat in de war raakt, en als ik de knop snel vooruitspoelen loslaat, weer verder gaat waar ik was voor het vooruitspoelen.
Ook onthoud hij de positie niet als ik stop, en later verder wil gaan niet exact.

Op mijn andere mediaspeler dit probleem niet.
De meeste problemen die ik hier zie, komen trouwens niet voor op mijn andere mediaspeler.

Deze staat in de slaapkamer, dus gebruik hem gelukkig niet zo vaak meer.
Wel jammer, is een mooi ding, alleen zet ik soms mijn vraagtekens bij de support.

Ik wilde ook een NAS van sitecom aanschaffen, de MD-253.
De belangrijkste eis waaraan die moest voldoen was het draaien van squeezebox, zodat ik mijn
internetradios en muziek kon afspelen.
Op dat moment, in januari/februari kon hij dat niet.
Toch werd mij toegezegd dat dit apparaat in maart voorzien was van een update, zodat hij wel de
squeezebox kon draaien.
Ik kon hem dus al gewoon aanschaffen, alles zou goed komen.
Tot op heden is de update niet geweest.
Verder ook niets meer vernomen van Sitecom, ondanks toezeggingen om mij op de hoogte te houden.

Met de mediaspeler is dit ook al gebeurt, dingen toegezegd, maar later niet nagekomen.
Geen Sitecom voor mij meer, nooit meer, ze komen afspraken niet na, zodat je een apparaat koopt, die achteraf nooit wordt opgewaardeerd ondanks beloftes. En je hebt dan iets wat je als je het van tevoren allemaal wist, niet had gekocht, omdat het niet aan je eisen voldoet.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2011 14:24 . Reden: aanvulling nas md-253 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga al mijn kennissen in het vervolg adviseren om vooral GEEN producten meer te kopen van sitecom.
De support is aller belabbertst, 10 jaar garantie haha laat me niet lachen.
Voor mij was dit het laatste sitecom product, ik zal dit promoten waar ik kan.
Nog nooit een product gekocht met zon slechte support.
Trouwens mensen ..................... bij de lidle een prachtige media player ......................
Net gekocht werkt PERFECT .................

http://www.lidl.nl

Sitecom sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:08:
Ik ga al mijn kennissen in het vervolg adviseren om vooral GEEN producten meer te kopen van sitecom.
Voor mij was dit het laatste sitecom product, ik zal dit promoten waar ik kan.
Nog nooit een product gekocht met zon slechte support.
Trouwens mensen ..................... bij de lidle een prachtige media player ......................
Net gekocht werkt PERFECT .................

http://www.lidl.nl

Sitecom sucks.
Ik hoop dat je geen support verwachte via een forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:08:
Wat heeft garantie met support te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn sitecom MD 270 nog steeds niet aan de praat zoals ik t wil.
Heb nu een Wifi modem Thomson TG 712. Eraan gekoppeld een sitecom router de WL 340.
Dus de adsl die binnenkomt naar mn modem en dan een kabeltje van mn modem naar mn router.
Laptop doet het w7. Maar de mediaplayer MD 270 kan geen verbinding maken. Heb nu 3x naar sitecom gemaild maar ik krijg steeds een standaard gebruiksaanwijzing toegestuurd. Ik ben v.w.b. netwerken aanleggen idd een Anita of hoe die ook heet. Snap er de ballen van. Ik baal dat ik na een half jaar nog steeds niet kan streamen van laptop naar de tv.
Anyone?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heb je aan 10 jaar garantie zoinder support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Garantie is bedoeld voor wanneer het apparaat kapot gaat en zegt niks over firmware updates.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus je hebt nooit garantie op updates als er dingen niet goed zijn software-matig........
wat heb je aan 10 jaar garantie als het apparaat nooit goed zal functioneren met bepaalde dingen.

dan is een firmware-update eigenlijk afhankelijk van de maker of die eventeel bereid zou zijn om er wat energie in te steken zodat het misschien ooit zal voldoen aan wat er in het begin was toegezegd.

niemand laat een apparaat 10 jaar staan, als er geen energie in een update wordt gestoken.
dus wat is dan 10 jaar garantie precies waard, wat is de zin daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joehoe..... Help... Even tussen de garantiediscussie door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 02:36:
Laptop doet het w7. Maar de mediaplayer MD 270 kan geen verbinding maken.
Mij is het hiermee gelukt:

Verwijderd in "(mediaplayer) Sitecom MD-270"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik heb deze destijds voor 70 euro via ibood gekocht en voor mij werkt die anders perfect.
Muziek en films speelt die allemaal via een usb schijf.

Overigens zag ik dat er een nieuwe 3.00.16 firmware uit was. Hier staat echter bij vermeld dat youtube functionaliteit verwijderd is. Iemand een idee waarom ?
Windows 7 is ook verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb in december via iBood de MD-270 gekocht en pas onlangs in gebruik genomen. Ik heb hem gewoon heel simpeltjes aan een externe harde schijf gehangen en alles werkt prima. En toen wilde ik een serie kijken. Hij speelt dan slechts de eerste aflevering (van vier) af, de andere drie ziet hij blijkbaar niet. Ik heb in dit topic zitten bladeren en weet inmiddels dat het een bekend probleem is. Maar weet iemand of dit euvel nog verholpen gaat worden misschien? Ik kan de bestanden wel converteren natuurlijk, maar gezien het aantal series dat ik heb, is dat nou niet echt een aanlokkelijk vooruitzicht!

En ik heb een probleem met een van mijn externe harde schijven. Ik heb er drie, allemaal dezelfde. Van Iomega. Perfecte schijven die muisstil zijn. Twee van de schijven werken moeiteloos samen met de Sitecom, maar de derde wil hij niet kennen. 'Onbekend apparaat gevonden' zegt hij om daarna vol te houden dat ik niet verbonden ben met een netwerk en dat ik mijn netwerkkabels moet controleren.
Die externe schijf is dus exact dezelfde als de andere twee die hij wel ziet. Ik heb de schijf gecontroleerd en er is niets mis mee. Iemand een idee waarom de Sitecom hem niet wil vreten?

Mac Pro 2,26 GHz 8 Core, iMac 20" Intel C2D 2,16GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Levdr
Dat euvel van een serie kijken en dan alleen de eerste afspelen, dat gaat niet verholpen worden.
Het is zelfs de vraag of de andere dingetjes nog verholpen gaan worden.
Er is namelijk een nieuw model uit.

Dat herkennen van schijven, tja dat heb ik soms ook gehad.
Ook dat hij helemaal vastsloeg, de Sitecom.
Denk niet dat zoiets ook verholpen gaat worden.

Het beste is om support van Sitecom zelf te benaderen of ze een oplossing kunnen bieden.
Ben heel erg benieuwd naar hun reaktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
Bedankt, robbie! Ik zal ze mailen en t.z.t. hier terug rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Viper® schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:11:
Ik heb deze destijds voor 70 euro via ibood gekocht en voor mij werkt die anders perfect.
Muziek en films speelt die allemaal via een usb schijf.

Overigens zag ik dat er een nieuwe 3.00.16 firmware uit was. Hier staat echter bij vermeld dat youtube functionaliteit verwijderd is. Iemand een idee waarom ?
Windows 7 is ook verbeterd.
Installeer niet de firmware 3.00.16 maar de 3.00.15.
De .16 zorgt ervoor dat het opstarten van 1080p content een eeuwigheid duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is NIET te geloven ,

maar na een HALF jaar prutsen en proberen is het dan toch eindelijk gelukt.

Ik heb de wijzigingen in het register doorgevoerd zoals vermeld in een voorgaande post.

Ik kan de gedeelde mappen in Windows 7 weer zien. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@relisys64,
gefeliciteerd, ik had er al lang geen zin meer in
heb een andere gekocht, en had geen enkel probleem met gedeelde mappen in windows7

maar fijn te horen dat je er eindelijk in geslaagd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een synology NAS ds211j, als ik een film van de NAS met de mediaplayer afspeel krijg ik de ondertitels echter niet te zien.
Is dit iets dat niet gaat ??

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
Ik zou nog even komen melden wat Sitecom te zeggen had over die ene Iomega harde schijf die de MD-270 niet wil vreten. Op mijn eerste mailformulier kreeg ik snel antwoord met een paar gerichte vragen die ik netjes beantwoord heb. Vervolgens kreeg ik een email met twee adviezen: 1. de schijf herformatteren en/of 2. er een ander bestandsformaat op te zetten. Ik heb vriendelijk geantwoord dat geen van beide een goed idee was omdat ik daarmee alle data van de schijf kwijt zou zijn (zo'n 300 films in -voornamelijk- een mkv jasje).
De eindconclusie van Sitecom was vervolgens:

"In dit geval lijkt het probleem zich meer met de externe harde schijf te zijn dan de Mediaplayer, aangezien 2 andere schijven met dezelfde specificaties geen problemen vertonen.

Indien u ook de gestuurde stappen niet wenst uit te voeren is er helaas geen mogelijkheid meer voor verdere ondersteuning."

En dus zit ik met een externe schijf die ik via de MD-270 niet kan afspelen. De schijf is volgens Schijfhulp in orde en is normaal toegankelijk via de Mac, maar omdat de Mediaspeler er een probleem mee heeft, moet de schijf dus wel de schuldige zijn.

Ik denk dat ik maar een mediaspeler van WD ga kopen. Daar lees ik vrij goede dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@levdr
Ik had ook af en toe problemen met mijn schijven ism de sitecom md-270.
Nu ik een andere mediaspeler heb, nooit meer problemen gehad.
Als je de speler in de winkel koopt, neem even de externe schijf mee als het kan, dan kan je het gelijk uitproberen.
De speler die ik nu heb, is een enorme verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 20:32

weebl

YARR!

Ik heb er eergisteren eentje gekocht en breng hem morgen weer terug naar de winkel. Ik vind hem te beperkt, er zitten rare bugs in (springt niet automatisch naar het volgende bestand) en voor het zelfde geld koop ik een MEDE8ER MED400X MINI of een AC RYAN PLAYON!HD MINI2. Het was gewoon een stomme impuls-aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag ik weet niet waar ik anders naar toe moet.
De vraag is als volgt
Ik heb een wireless tv media player wl-355.
Naar een probleem met mijn pc heb ik alles opnieuw moet installeren op de pc. Maar nu doet mijn mediastreaming het niet meer. Het systeem dat op mijn pc staan is windows XP
Ik heb bijna alles gedaan wat binnen mijn vermogen ligt en dat is toch redelijk maar kom er niet uit.
Weet iemand hier wat meer van, omdat hij het voor het probleem perfect deed maar nu ziet hij mijn pc niet meer.
Als ik naar windows media player ga omdaar in de mediatheek te gaan delen ziet hij de mediastreamer niet staan.
Ik hoop dat je begrijp wat ik bedoel.
Dus kort samengevat voorheen deed hij het perfect.
Maar omdat ik heel de pc heb moeten schoon maken en alles erop nieuw opzetten. werk het niet meer.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
ben hopeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweenie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 13:11
Iemand ervaring met het gratis aanvragen van de witte poweradapter via sitecom.com/adapter?

Heb begin mei deze aangevraagd omdat de huidige poweradapter is doorgebrand maar nu na ruim 1,5e maand nog steeds niets ontvangen. Via de helpdesk van sitecom krijg ik ook geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij duurde het toen ook heel lang, heel erg lang, dus afwachten.
Uiteindelijk wel gekregen.
Ik vraag ook wel eens iets bij Sitecom, maar de wachttijd op antwoord is enorm lang, helaas.

Ben al vanaf vorig jaar bezig om duidelijkheid te krijgen over een update over de NAS md-253, die zo mooi bij de md-270 past.
De update zou al in maart moeten verschijnen, en de update zou er zeker komen met squeezebox uitbreiding, dus kon heb gerust kopen.
Ja, en nu is het midden juli, 4 maanden verder, en nog niets.
Wil ook betatester worden, maar tot nu toe geen antwoord gekregen.
Zie het somber in nu, de apparaten zien er voor mij mooi uit, maar het zou wel prettiger zijn als de ondersteuning sneller en beter zou zijn.
Dat ontbreekt er wel aan bij dit merk.
En zag onlangs, dat de prijzen enorm gezakt zijn, dus dit betekent waarschijnlijk dat ze ermee stoppen.
Weer een hoop weggegooid geld.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 16:36 . Reden: aanvulling nas md-253 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik heb ook een sitecom maar nu wil ik Side By side afspelen maar nu krijg ik de ondertiteling er niet goed onder kan het niet normaal lezen heeft iemand anders hier ook nog last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met "Side By Side" afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SBS dus een 3D film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ik heb deze speler laatst aangeschaft en nu probeer ik het voor elkaar te krijgen dat ik direct van mijn pc kan streamen naar tv. Ik heb de stappen in de manual gevolgd (over Samba en UPnP) maar de speler vindt geen media. Ook wordt de speler niet weergegeven in 'Netwerk', terwijl mijn pc (Windows 7 64-bit) wel antwoord krijgt van de speler via cmd -> ping. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet,
Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincent, zie mijn reply op pagina 23, geplaatst op vrijdag 14 januari 2011 21:31

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 20:21
Zie inmiddels dat er nieuwe mediaplayers uit zijn, de md-271, md-272, en md-273.

Ik heb het idee dat ze niet meer echt doorwerken aan de lopende bugs op de md-270.
Ik heb ze zojuist gebelt en dit gevraagd.
Bij hun is er niets bekend over problemen met de md-270.

Het is nu doorgegeven en binnen ongeveer 3 dagen zou ik er wat van horen.

Groteneger8 zei de sitecom medewerker niets.
En de bug "Vastlopen wanneer na een tijd inactiviteit (random, memory leak?)" kende hij ook niet (er was geen enkele bug bekend).

Wel vreemd allemaal...

[ Voor 29% gewijzigd door knorde op 14-09-2011 09:22 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

knorde schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:16:
Ik heb het idee dat ze niet meer echt doorwerken aan de lopende bugs op de md-270.
Ik heb ze zojuist gebelt en dit gevraagd.
Bij hun is er niets bekend over problemen met de md-270.
Het is nu doorgegeven en binnen ongeveer 3 dagen zou ik er wat van horen.
Tja, Groteneger8 (Sitecom medewerker) bezoekt deze site -en wellicht dit topic- nog steeds, vrij recent nog zelfs, maar reageren doet hij niet meer. Heeft wellicht iets te maken met de komst van nieuwe modellen en dat ze hier hun aandacht liever aan schenken, maar ze beseffen kennelijk niet dat ze een hoop mensen die dit model hebben gekocht, in de kou laten staan. Wat Sitecom nóg minder lijkt te beseffen, is dat diezelfde mensen zeer waarschijnlijk nooit meer iets van Sitecom zullen kopen. Op de korte of lange duur zal dit Sitecom toch op gaan breken. Tegenwoordig let ik bij aanschaf van een dergelijk apparaat, heel goed op hoe de ondersteuning is op div. fora. Goede en langdurige (indien nodig) ondersteuning zijn evenzo belangrijk als de aanschaf.

Ik ben iig benieuwd of Sitecom nog iets van zich laat horen, knorde ;) .

[ Voor 3% gewijzigd door KillerBee op 14-09-2011 09:26 ]

• knorde
KillerBee schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:25:
[...]

Tja, Groteneger8 (Sitecom medewerker) bezoekt deze site -en wellicht dit topic- nog steeds, vrij recent nog zelfs, maar reageren doet hij niet meer. Heeft wellicht iets te maken met de komst van nieuwe modellen en dat ze hier hun aandacht liever aan schenken, maar ze beseffen kennelijk niet dat ze een hoop mensen die dit model hebben gekocht, in de kou laten staan. Wat Sitecom nóg minder lijkt te beseffen, is dat diezelfde mensen zeer waarschijnlijk nooit meer iets van Sitecom zullen kopen. Op de korte of lange duur zal dit Sitecom toch op gaan breken. Tegenwoordig let ik bij aanschaf van een dergelijk apparaat, heel goed op hoe de ondersteuning is op div. fora. Goede en langdurige (indien nodig) ondersteuning zijn evenzo belangrijk als de aanschaf.

Ik ben iig benieuwd of Sitecom nog iets van zich laat horen, knorde ;) .
Ja ik ben ook erg benieuwd, en ik ben het helemaal met je eens.
Het is duidelijk dat je tegenwoordig ook goed moet kijken hoe de ondersteuning is want dat blijkt idd maar weer minstens zo belangrijk als de aanschaf.

Het is jammer (en ik vind het ook wel een klein beetje zwak moet ik heel eerlijk zeggen) dat Groteneger8 niet meer wilt/kan reageren.

Al zou de reden zijn dat hij dit niet meer mag van sitecom dan heb ik zoiets van post dan even een berichtje dat je niet meer mag reageren, hij laat ons nu samen met sitecom gewoon barsten.

Zo voelt het voor mij in ieder geval!

En begrijp me niet verkeerd, ik ben verder zeer tevreden over de md-270 en ik maak er veel gebruik van.
Alleen jammer van de bugs...

[ Voor 4% gewijzigd door knorde op 14-09-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
En ik moet ook eerlijk zeggen dat GroteNeger8 door een aantal mensen tamelijk direct aangevallen werd op iets waar hij geen invloed op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Zojuist bericht gehad van sitecom.

De MD-270 wordt niet meer gemaakt en er worden geen firmware updates meer voor uitgebracht.
Lopende problemen wordt niets meer mee gedaan.

De lopende problemen zijn gelukkig niet zo heel erg maar wel jammer dat ze deze speler nu als end of life beschouwen.

Hoe dan ook, we kijken er gewoon lekker op door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
Wat is dan uiteindelijk de beste firmware gebleken ?

en met 10 jaar garantie; wat doet Sitecom in geval van defect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nadat het apparaat prima draaide bij mij (.15 versie), kreeg ik ineens ook het probleem van wegvallende shares.
Firmware reset etc hielpen allemaal niets. Ik denk dat het dhcp gerelateerd is en dat het ding een hostsfile gebruikt ofzo. Want als ik mijn router reset terwijl het apparaat aanstaat, dan weiger om over te stappen op wireless, vervolgens het apparaat reset, dan worden alle shares ineens weer gevonden ?!

Vage shit.
Hebben anderen met share problemen soms ook hun apparaat op basis van dhcp ingesteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
Heeft iemand versie 3.00.15 nog ergens voor mij staan ? de site van sitecom is niet echt overzichtelijk

alvast dank,

./Dice
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste