Het Kratradio Topic [deel 5] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 107.795 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee nog steeds niet.. Weet niet meer hoelang ik al wacht, maar hij had er al mogen zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 16:11:
Nee nog steeds niet.. Weet niet meer hoelang ik al wacht, maar hij had er al mogen zijn :p
Volgens mij heeft, in een van de vorige delen, lredev (was het dacht ik) ook een flinke tijd moeten wachten op zijn adapter van dealextreme. Hij heeft 'm wel gewoon binnen gekregen, dus wijt het maar aan de fysieke afstand tussen hongkong en hier ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak me er ook echt geen zorgen om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
It wasn't me! Maar heb al wel best veel uit china mijn kant op laten komen, meestal duurde het 2 weken ongeveer. Is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dan was het vast skeltenaer, korte termijn geheugen lijdt onder de automatisering ;)

Mijn kratproject is even op de langere termijn geschoven, heb wat geïnvesteerd in computeronderdelen;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik heb inderdaad 2-3 weken op de dealextreme adapter moeten wachten, maar wat wil je voor die prijs/afstand ;)

EDIT: Maar had Tii er geen via ebay gekocht?

[ Voor 17% gewijzigd door Skeltenaer op 24-11-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Mensen in dit topic. Is er iemand die toegang wil tot de topic start, om een degelijk begin te maken met de FAQ? Ik kom er maar niet aan toe, en begin me aardig schuldig te voelen... Nu biedt nieuwe functionaliteit op GoT de mogelijkheid tot meerdere editors v.w.b. de topicstart, dus bij deze:

VACATURE: REDACTEUR GEZOCHT
wij bieden aan:
- vergoeding middels karma & eerbaarheidsgevoel (volledig naar inzicht en uitwerking buiten mijn macht)
- veel onuitgesproken bedankjes van mensen die zich geholpen voelen
- een gevoel van voldoening, zingeving & zelfverwezenlijking.
- niets dus ;)

wij vragen:
- dit topic en voorgaande delen scannen naar veel gestelde vragen in dit topic en de voorgaande delen.
- kort en bondig antwoorden + verwijzen naar de post met het antwoord (!)
- kunnen omgaan met de opmaakcodes voor tabelletjes op GoT (als je HTML begrijpt, heb je dit na even doorkijken van de code ook direct door.)
- aantoonbaar 'verantwoordelijk' gedrag op GoT (posthistory)
- schaalbaar ego (niet bang voor mijn ongenade in redactie van jouw bijdrage;) )

Applicaties NIET in dit topic, gaarne per DM / email.

[ Voor 3% gewijzigd door lredev op 24-11-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ skeltenaer
Tii had hem inderdaad van ebay
ik ook trouwens :P
sta ook nog steeds te wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dit topic vanaf vandaag beter in de gaten houden. Wanneer er vragen worden gesteld waarvan "wij" denken dat dat informatie is die iedereen kan gebruiken, zal deze worden opgenomen in de FAQ in de openingspost van dit topic.

Dit betekent niet dat men alles moet gaan vragen zonder eerst even te google'n! GoT is geen Q&A forum.

Om een klein voorbeeld te geven;
Als je niet weet wat Q&A betekent levert de eerste hit bij google dit op;

From Wikipedia, the free encyclopedia
Q & A, generally meaning "Questions & Answers",

Met andere woorden, veel onduidelijkheid kan worden weggenomen door zelf op zoek te gaan naar informatie. Kom je er dan nog niet uit? Dan ben je meer dan welkom om je vragen hier te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Misschien is het handig om een 2e auteur op te nemen in dit topic?

De mogelijkheid is onlangs toegevoegd hier op GoT, dus als je een goede partner hebt voor dit topic, dan zou dat een goeie oplossing zijn.

Sorry moet beter opletten, Super is al mede auteur :X

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 24-11-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerolivier
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:41
Na goed te zoeken op google heb ik toch nog een vraag:
Kan ik met een gewone loodaccu oplader, mijn twee scooteraccuus van 4ah 12 volt opladen of moet ik een aparte gelaccu lader hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@Tweakeroliver,
Ja dat kan, maar je moet er wel op letten dat loodaccus (autoaccus) over het algemeen meer laadvermogen kunnen hebben dan gel-accus.
Voor een 4ah Gel accu is een laadvermogen van 0.4A sowieso goed, maar meestal mag dit wel wat hoger, dat staat op je accu zelf aangegeven.
Let er ook op of de lader automatisch stopt als de accu ''vol'' is (of overgaat op druppeladen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLproxy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-08 16:16
Na een tijdje meegelezen te hebben in dit topic, heb ik ook besloten om een poging te wagen tot een kratradio te bouwen. Dus een weekje of 3 geleden een TA2024 versterker via Ebay besteld, en vandaag lag die op de mat. Ik natuurlijk blij, gelijk uitpakken. Maar zoals ik al had verwacht, begrijp ik er dus de ballen niet van. Dit is wat is nu heb:
Afbeeldingslocatie: http://wlproxy.nl/dump/Afbeelding%20081.jpg

Nou ik zou echt niet weten hoe ik hier nu speakers op aansluit, een MP3 speler op aansluit en een accu / adapter op aansluit.

Na een beetje bekijken van de versterker, was ik er wel al achter gekomen dat me speakers waarschijnlijk aan de rechterkant in dat blauwe moeten worden gestoken. En waarschijnlijk de powersupply in de groene aan de onderkant. Maar waar moet dan de input van me muziek in, en waar zijn al die andere witte aansluitingen voor? Mijn electra kennis is nagenoeg 0. Dus kan iemand mij hier misschien verder mee helpen :X ?

Alvast bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Een poging tot verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NYYlHKA3pTXvtHaMNzX7eTrP/full.jpg

Die andere twee witte headertjes zijn volgens mij om een ledje aan te sluiten.

EDIT: De "onderste" is voor overbelasting, die iets hogere (op de foto) is voor powerled.

[ Voor 19% gewijzigd door lredev op 25-11-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLproxy
Super (Y)! Dan zat ik toch ongeveer goed, echt bedankt. Nu nog ff in het huis zoeken naar een 12v adapter en dan kan ik het vanavond eventjes proberen :D! Bedankt!

Laatste vraagje, ik zie hier zo snel wel een adapter liggen met als output 7v / 300mA, wat gebeurt er als ik die erop aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@WLproxy,
Met 300mA kun je alleen op lagere volumes spelen, de adapter levert niet genoeg stroom om het volume helemaal open te kunnen zetten.

Mischien is dit iets voor de topicstart? deze vraag keert regelmatig terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Daarbij is 7Volt niet genoeg om het apparaatje te laten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Oeps! niet eens gezien 8)7
Kmoet iets beter opletten de volgende keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeltenaer schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:37:
Oeps! niet eens gezien 8)7
Kmoet iets beter opletten de volgende keer
Desalniettemin blijft het een goed idee omdat die informatie in de eerste post te zetten :)

Verwijderd

hallo ik heb deze voltmeter besteld kan alleen nergens vinden hoe ik hem aan moet sluiten iemand enig idee ? kan eventueel wel een foto van de achterkant maken.
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=122820

Mvg Mark

Verwijderd

Maak maar een fotootje. Zorg er voor dat de aansluitingen goed in beeld zijn.

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Makkelijk, het staat allemaal in de handleiding: klik

Connector CN1
Pin Name Function
1 IN HI Positive measuring input
No connection
2 IN LO Negative measuring input

Connector CN2
PinNameFunction
1 VDD Module DC positive supply +9V
2VSS Module DC negative supply 0V
3BL+Backlight: connect with external resistor to +9V supply
4 BL- Backlight negative supply. Note: connect directly to 0V not to pin 4
5HOLDConnect to VDD to freeze display

Connector CN1 is voor de accu die je wilt meten.
Connector CN2 is voor een 9volts voeding voor de meter zelf en eventuele achtergrondverlichting.
--------------------------
Voor iedereen die nog een voltmeter wil hebben, voor nog geen 6 euro heb je er een thuis. En deze hebben geen aparte voedingsspanning nodig! Aanrader.

[ Voor 11% gewijzigd door Michel5128 op 26-11-2009 12:09 ]

Verwijderd

Hou er rekening mee dat je accuspanning te hoog is. Dit ding is ontworpen voor 9 volt en kan volgens de handleiding maximaal 12 volt hebben. Je accuspanning kan net na het laden wel 13.8 volt zijn. Dat is te hoog

Je kunt dit oplossen door een aantal (4) diodes in serie met de voeding van je paneeltje aan te sluiten. Daarmee kun je de spanning met zo'n 2 volt verlagen. Of je kunt een 9v regelaarchipje nemen: 78L09. (Dan heb je ook nog een condensatortje nodig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLproxy
Laatste vraagje, bij dat input kabeltje komen 3 kabeltjes uit. Maar ik begrjip dus niet wat ik met dat gele kabeltje moet doen, mij lijkt gewoon links en rechts en dan klaar. Dus 2 kabeltjes, maar hier heb ik er dus 3? Iemand weet waarvoor die dient?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WLproxy schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:48:
Laatste vraagje, bij dat input kabeltje komen 3 kabeltjes uit. Maar ik begrjip dus niet wat ik met dat gele kabeltje moet doen, mij lijkt gewoon links en rechts en dan klaar. Dus 2 kabeltjes, maar hier heb ik er dus 3? Iemand weet waarvoor die dient?

Alvast bedankt :)
Rood en geel zijn allebij plus op rood moet je het linker kanaal aansluiten en op geel het rechter. De zwarte is de gedeelde min. Btw rood kan ook rechts zijn dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. En om het verhaal dan af te maken;

Een signaal, zoals dat van audio, is over het algemeen een spanning. En spanning is een waarde die een verschil aangeeft tussen twee waardes (het potentiaal) Met maar één draadje per kanaal kun je dat verschil ten opzichte van een ander draadje niet maken. Vandaar dat er een "nul" draadje bij moet. Dit is de referentie van de andere twee draadjes (links en rechts). Met andere woorden: Omdat er nu een referentie is kan er een verschil in potentiaal worden uitgedrukt in de vorm van spanning. Zonder referentie, geen spanning, geen signaal en geen geluid.

Meer over spanning

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een leuke tekst voor in de startpost :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/8382/kratsafeversie20.png

De kratsafe. Ik heb alle onderdelen hier nu liggen. Alleen waar moet de aan/uit schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met waar moet de aan/uit schakelaar? Je hebt een aparte schakelaar voor aan en een voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:54:
Wat bedoel je met waar moet de aan/uit schakelaar? Je hebt een aparte schakelaar voor aan en een voor uit.
Ik bedoel de schakelaar waarmee je je krat uit of aan zet.

En aparte aan/uit. Is dat niet mogelijk door een wipschakelaar met 3 aansluitingen te schakelen? Of welke schakelaars heb je nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de beginpoat staat dat je de accu gratis of voor een kleine vergoeding bij een beveiligingsbedrijf.
Aan wat voor bedrijf moet ik dan denken, zit er één in Amersfoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:47:
In de beginpoat staat dat je de accu gratis of voor een kleine vergoeding bij een beveiligingsbedrijf.
Aan wat voor bedrijf moet ik dan denken, zit er één in Amersfoort?
Komop, een beetje zoeken kan geen kwaad. Ga naar google, of ilocal, en zoek naar alarm installateurs of autoslopen. Op die manier kom je er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé !
k ben van plan om in de kerstvakantie een kratradio te maken, met de volgende toebehoren:

(versterker) (20,-)
http://www.kijkshop.nl/pr...quant-versterker-mca-200/
(tweeter) (10,-)
http://www.kijkshop.nl/pr...ers/marquant-tweeter-mm8/
(jack 3,5mm plug) (5,-)
http://www.bol.com/nl/p/e...00000005752766/index.html
(speakers) (30,-)
http://www.kijkshop.nl/pr...marquant-speakers-mcs-69/

En natuuurlijk mijn eigen Ipod.. xD

totaal nu: 65,-

Nu enkele vraagjes:
MIST DR NOG IETS??
ik neem aan dat deze jack 3,5mm plug op de versterker kan worden aangesloten?
Deze combinatie zorgt voor een goed geluid hoorbaar over een heel voetbalveld met goede kwaliteit?
welke accu past hier 't beste bij (bij voorkeur gelaccu?) Met link alstublieft?
En hoe lang zou deze op redelijk volume af te spelen zijn?
en daarbij een goede druppelaccu (link?)

Wat eventueel problemen met zich mee zou brengen: geef gelijk suggesties voor verbetering!

BVD
Wessel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweeter moet je niet kopen heb je niks aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:31:
tweeter moet je niet kopen heb je niks aan ;)
Oke bedankt, verder geen antwoord op vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:34:
[...]

Oke bedankt, verder geen antwoord op vragen ?
Welke en wat voor accu ligt er aan hoelang je er mee wilt draaien. Als het je niet uit maakt elke dag zowat op te laden dan kun je net zo goed een accu kopen met maar zo'n 3Ah. Wil je dat hij wat langer mee gaat kun je beter een 7Ah accu nemen. Kortom hoelang moet de kratradio aan een stuk doordraaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackWhizz schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 18:24:
Ik bedoel de schakelaar waarmee je je krat uit of aan zet.

En aparte aan/uit. Is dat niet mogelijk door een wipschakelaar met 3 aansluitingen te schakelen? Of welke schakelaars heb je nodig?
Tuurlijk kan dat. Maar dan heb je die kratsafe schakeling helemaal niet nodig. Hij vervangt juist een schakelaar. Ik had eerst alleen een schakelaar. Die kan je dus vergeten uit te zetten... Toen was m'n accu stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe lang zou die draaien op 3ah en hoelang ongeveer op 7ah met bovengenoemde speakers/versterker, geen tweeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@uncfln5
Met de marquant niet zo heel hard op vol volume icm met een 3Ah accu (2 uur vol volume ofzo?), beter koop je dan een 7Ah accu.
Ik weet niet of je het forum door hebt gelezen, maar een veel zuiniger alternatief is de Ta2024.
Die marquant speakers zijn niet zo geweldig, maar natuurlijk wel lekker goedkoop :)

[ Voor 4% gewijzigd door Skeltenaer op 30-11-2009 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de Ta2024 niet zo heel veel duurder en als je beetje zoekt goedkoper, dus voor die zou ik iig gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, ik ben van plan het volgende te kopen:

12V gel accu 7ah
versterker: Ta2024
speakers is nog vraagteken voor mij, iemand suggesties voor speaker die over het hele voetbalveld goed verstaanbaar zijn? én natuurlijk niet al te duur zin, let wel op dat ze op voorkant bierkrat naast elkaar moeten passen. 4 speakers si ook mogelijkheid..?

bvd. Wessel.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:14:
Oké, ik ben van plan het volgende te kopen:

12V gel accu 7ah
versterker: Ta2024
speakers is nog vraagteken voor mij, iemand suggesties voor speaker die over het hele voetbalveld goed verstaanbaar zijn? én natuurlijk niet al te duur zin, let wel op dat ze op voorkant bierkrat naast elkaar moeten passen. 4 speakers si ook mogelijkheid..?

bvd. Wessel.
Bij de media markt heb je van die kleine speakertjes.Uhm merk weet ik niet meer maar ze waren 30 euro. Komt aardig geluid uit i.c.m. Marquant versterkertje alleen ik ben bang dat ze opblazen als die te veel vermogen krijgen. Het kan natuurlijk ook de klankkast zijn. Ik zou ze gewoon eens proberen.
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:45:
[...]

Tuurlijk kan dat. Maar dan heb je die kratsafe schakeling helemaal niet nodig. Hij vervangt juist een schakelaar. Ik had eerst alleen een schakelaar. Die kan je dus vergeten uit te zetten... Toen was m'n accu stuk.
Dus gewoon 2 momentary (soort als je ze indrukt zijn ze aan, anders altijd uit) switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackWhizz schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:18:
Dus gewoon 2 momentary (soort als je ze indrukt zijn ze aan, anders altijd uit) switches?
Precies! Het relais is zelf niks anders dan een electrisch bediende schakelaar. Je kan het relais voor een DPDT schakelaar vervangen. Dat werkt prima maar dan kan je hem vergeten uit te zetten. Deze schakeling zet zichzelf uit als de accuspanning te laag wordt. Vervolgens zit er helemaal niks meer op de accu aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Zeg, aangezien ik nog altijd een TA2024 heb slingeren, met allerlei andere hippe bende eromheen, ben ik eens gaan denken wat ik daarmee zou kunnen.

Nu ontsproot mijn brein het volgende; Mijn nieuwe desktop staat weggemoffeld in een hoekje van de kamer, en heeft meer dan voldoende overcapaciteit op de voeding om een TA2024 aan te sleutelen. Nu is het 'probleem' natuurlijk dat een PC voeding maar 12.3V levert. Toch lijkt het me leuk om de TA2024 te gaan gebruiken in plaats van een gewone geluidskaart. Niet omdat ik die niet heb, maar gewoon omdat het kan;)

Ik wil de versterker in een floppy-drivebay hangen, en de speakers links en rechts op het bureau zetten. Zijn er mensen die nu rollend op de grond liggen van het lachen, en zich afvragen ' waarom in godsnaam' , of lijkt het jullie een levensvatbaar ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Pixeltje schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:17:
Zeg, aangezien ik nog altijd een TA2024 heb slingeren, met allerlei andere hippe bende eromheen, ben ik eens gaan denken wat ik daarmee zou kunnen.

Nu ontsproot mijn brein het volgende; Mijn nieuwe desktop staat weggemoffeld in een hoekje van de kamer, en heeft meer dan voldoende overcapaciteit op de voeding om een TA2024 aan te sleutelen. Nu is het 'probleem' natuurlijk dat een PC voeding maar 12.3V levert. Toch lijkt het me leuk om de TA2024 te gaan gebruiken in plaats van een gewone geluidskaart. Niet omdat ik die niet heb, maar gewoon omdat het kan;)

Ik wil de versterker in een floppy-drivebay hangen, en de speakers links en rechts op het bureau zetten. Zijn er mensen die nu rollend op de grond liggen van het lachen, en zich afvragen ' waarom in godsnaam' , of lijkt het jullie een levensvatbaar ideetje?
leuk ideetje. Alleen de versterker moet wel een leuk briesje hebben om koel te blijven. In kratradios komt het door de luchtverplaatsing van de speakers maar dat wil niet in een PC kast.
Let er ook op dat de versterker de kast niet mag raken dus gene kortsluiting maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@Pixel,

Ik zou het zelf niet doen, maar het kan natuurlijk wel ;)
Mss kun je zelfs de geluidskaart erin laten zitten en de headphones aansluiting op de ta2024 aansluiten
En dan aan de Ta2024 speakers hangen, en je pc speakers aan je geluidskaart laten, dan kun je door simpel het geluidskabeltje eruit/erin te doen kiezen uit je versterker/geluidskaart :P
Dit moet mogelijk zijn toch?

Ik zou wel even kijken of je voeding genoeg ampères kan leveren op de 12V lijn... Maar met een beetje voeding moet het allemaal wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Skeltenaer schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:52:
@Pixel,

Ik zou het zelf niet doen, maar het kan natuurlijk wel ;)
Mss kun je zelfs de geluidskaart erin laten zitten en de headphones aansluiting op de ta2024 aansluiten
En dan aan de Ta2024 speakers hangen, en je pc speakers aan je geluidskaart laten, dan kun je door simpel het geluidskabeltje eruit/erin te doen kiezen uit je versterker/geluidskaart :P
Dit moet mogelijk zijn toch?

Ik zou wel even kijken of je voeding genoeg ampères kan leveren op de 12V lijn... Maar met een beetje voeding moet het allemaal wel lukken
Ik vind het een mooi plan, ik vraag me alleen af of je geen storing krijgt. Maar goed wie niet waag wie niet wint ;)

dan is het denk ik mooi als je een blanco PCI bracket pakt om een speaker-wireterminal op te maken.

Een geluidskaart heb je sowieso nodig, ergens moet een signaal vandaan komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:17:
Nu is het 'probleem' natuurlijk dat een PC voeding maar 12.3V levert. Toch lijkt het me leuk om de TA2024 te gaan gebruiken in plaats van een gewone geluidskaart. Niet omdat ik die niet heb, maar gewoon omdat het kan;)
Ik begrijp het probleem niet, de TA2024 kan niet zo vreselijk veel spanning aan. Een pc voeding is juist perfect! Je zult misschien wat meer ruis hebben omdat pc voedingen niet zo 'schoon' zijn.
Prima ideetje. Gewoon doen.
BlackWhizz schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:51:
leuk ideetje. Alleen de versterker moet wel een leuk briesje hebben om koel te blijven. In kratradios komt het door de luchtverplaatsing van de speakers maar dat wil niet in een PC kast.
Let er ook op dat de versterker de kast niet mag raken dus gene kortsluiting maakt.
De TA2024 is een klasse D versterker, die worden totaal niet warm. Je hebt hooguit een beetje metaal nodig. Ik gebruik in mijn krat een simpel stripje aluminium.

Ik weet niet of het koellichaam de pc kast mag raken, dat moet je even uitzoeken. Dat is wel een goeie tip. Als het geen probleem is dan kun je de behuizing van de floppy drive gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:19:
[...]

Ik begrijp het probleem niet, de TA2024 kan niet zo vreselijk veel spanning aan. Een pc voeding is juist perfect! Je zult misschien wat meer ruis hebben omdat pc voedingen niet zo 'schoon' zijn.

[...]

Prima ideetje. Gewoon doen.

[...]

De TA2024 is een klasse D versterker, die worden totaal niet warm. Je hebt hooguit een beetje metaal nodig. Ik gebruik in mijn krat een simpel stripje aluminium.

Ik weet niet of het koellichaam de pc kast mag raken, dat moet je even uitzoeken. Dat is wel een goeie tip. Als het geen probleem is dan kun je de behuizing van de floppy drive gebruiken.
Hehe bedankt voor de reacties! De koeling zal het probleem niet worden, als de pc aangaat tocht het in het hele huis ;)

Wat betreft sluiting/lekspanning zouden jullie inderdaad weleens gelijk kunnen hebben, dus ik zorg er gewoon voor dat het koelblokje de kast niet raakt. Heb rubberen pootjes om 'm op te zetten.

Ik ga even wat spullen bij elkaar zoeken, als het voor een redelijk budget kan, zien jullie hier binnenkort de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Ben bezig met een koffertje.. mag ook wel toch? Onderdelen/concept is nagenoeg hetzelfde (oa TA2024, 7ah accu en 10cm autospeakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
bulldoze schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:52:
Ben bezig met een koffertje.. mag ook wel toch? Onderdelen/concept is nagenoeg hetzelfde (oa TA2024, 7ah accu en 10cm autospeakers).
Volgensmij zijn er hier veeeeeeeeeeeeeeeeeel gekkere dingen gepost dan een koffertje :+
Tuurlijk mag dat :*) Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servicedb
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Zo alweer een paar topics verder sinds mijn laatste posts hier (zal een halfjaar geleden zijn??). Heb inmiddels de versterker maar op mijn normale speakers gegooid, verlopig geen plannen om er mee naar buiten te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeltenaer schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:14:
Volgensmij zijn er hier veeeeeeeeeeeeeeeeeel gekkere dingen gepost dan een koffertje :+
In deel een werd een kliko gepost :D. Jammer dat de foto's er niet meer op staan. Die (of een andere) kliko was voor mij het idee om een kratradio te bouwen. Ik kwam er een tegen op terschelling. Een krat leek me wel wat handiger dan een kliko ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Pixeltje schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:40:
[...]

Hehe bedankt voor de reacties! De koeling zal het probleem niet worden, als de pc aangaat tocht het in het hele huis ;)

Wat betreft sluiting/lekspanning zouden jullie inderdaad weleens gelijk kunnen hebben, dus ik zorg er gewoon voor dat het koelblokje de kast niet raakt. Heb rubberen pootjes om 'm op te zetten.

Ik ga even wat spullen bij elkaar zoeken, als het voor een redelijk budget kan, zien jullie hier binnenkort de foto's.
De printplaat mag de pc behuizing niet raken. Dus idd met rubbertjes/mobo standoffs de amp monteren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Heb inmiddels een lege bracket 'gemaakt' (dat wil zeggen: oude gameport-firewire bracket leeggeroofd) en ga daar nu een klein alu frame op schroeven. Dat hang ik helemaal onderin mijn pc, voeding en signaalkabel gaat intern, het enige wat je aan de achterkant ziet zijn twee speaker-kabels, die ik wil aansluiten op tulp. Die tulp-connector moet dus op een of andere manier in die bracket verwerkt worden.

Moet van het weekend even de dremel meenemen bij mijn ouders vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik eerst mijn ideeen heb geplaats, nog wat rond gezocht op de verschillede fora's en natuurlijk de adviezen van de mede-tweakers heb afgewogen, ben ik eigenlijk van plan om wel hetzelfde idee te gaan uitvoeren, maar dan met andere speakers/versterker.
Maar wel met de 12v 7ah gel-accu.

Is het een goede set/combinatie of denken jullie dat ik ergens anders goedkoper, en wellicht voor een beetje meer een veel betere versterker/speaker kan krijgen ??

Speakers: (29,99)
http://www1.conrad.nl/scr...=sub2&aktiv=2&navi=oben_1
Versterker: (49,99)
http://www1.conrad.nl/scr...&p_catalog_max_results=20

Iemand aanmerkingen/suggesties?
Zou het trouwens allemaal in 1 heineken bierkrat passen, met de 2 speakers beide aan de voorzijde of zou ik dan een ander krat moeten kopen/bouwen ?

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:17:
[...]

In deel een werd een kliko gepost :D. Jammer dat de foto's er niet meer op staan. Die (of een andere) kliko was voor mij het idee om een kratradio te bouwen. Ik kwam er een tegen op terschelling. Een krat leek me wel wat handiger dan een kliko ;)
8 jaar geleden al eens iemand op een festival mee gezien, kliko met auto accu onderin en flinke speakers. Leuke klankkast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@undrln5

Kun je die conrad dingen opnieuw posten? Zo doe je dat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EM5aFK6lOqpxNU6dhgaAaSvw/full.jpg

@bulldoze

Was bij mij ook iets van 8 jaar geleden. Waren misschien wel dezelfde mensen :) Grote klankkast maar het rammelde wel aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:09:
@undrln5

Kun je die conrad dingen opnieuw posten? Zo doe je dat:
[afbeelding]
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=372205 (versterker)

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=378218 (speakers)

goede combinatie/set ?

Eventeel suggesties/ideeen over betere, en wellicht goedkopere, of iets duurdere maar betere kwaliteit speakers/versterker?

Zou het overigens in 1 voorkant van een (heineken) krat passen?
Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:09:
[...]

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=372205 (versterker)

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=378218 (speakers)

goede combinatie/set ?

Eventeel suggesties/ideeen over betere, en wellicht goedkopere, of iets duurdere maar betere kwaliteit speakers/versterker?

Groeten.
Vooropgesteld dat die versterker inderdaad 2 keer 350 watt levert, betekend dat op korte termijn het einde van je speakers. Die zijn normaal belastbaar (rms) tot 170 watt, piekbelasting 400 watt. Die piekbelasting heet niet voor niks zo: ze kunnen die 400 watt maar voor een korte tijd aan.

Daarnaast, als je 2 keer 350 watt uitstuurt, gaat je accu heel snel leeg. je kunt zelf berekenen hoelang je ermee gaat doen: P=U*I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:09:
goede combinatie/set ?

Groeten.
Beetje zware versterker voor je 7Ah loodgelaccu. Dan kun je beter een autoaccu of zoiets nemen. Voor de speakers geldt meestal, ietsje groter is meestal beter. Grotere speakers zijn meestal zuiniger en produceren meer bassen dan kleinere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:25:
[...]

Vooropgesteld dat die versterker inderdaad 2 keer 350 watt levert, betekend dat op korte termijn het einde van je speakers. Die zijn normaal belastbaar (rms) tot 170 watt, piekbelasting 400 watt. Die piekbelasting heet niet voor niks zo: ze kunnen die 400 watt maar voor een korte tijd aan.

Daarnaast, als je 2 keer 350 watt uitstuurt, gaat je accu heel snel leeg. je kunt zelf berekenen hoelang je ermee gaat doen: P=U*I
Beetje zware versterker voor je 7Ah loodgelaccu. Dan kun je beter een autoaccu of zoiets nemen. Voor de speakers geldt meestal, ietsje groter is meestal beter. Grotere speakers zijn meestal zuiniger en produceren meer bassen dan kleinere.

Oké, dus wat lijkt jullie een beter idee. een loodaccu 12v (12/24ah) icm bovengenoemde speakers/versterker of is het een beter idee om een andere speaker/versterker aan te kopen, geef links aub, houdt er rekening mee dat het eventueel in een bierkrat past, anders graag bijvermelden dat een MDF kist moet worden gemaakt.

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:37:
[...]

Oké, dus wat lijkt jullie een beter idee. een loodaccu 12v (12/24ah) icm bovengenoemde speakers/versterker of is het een beter idee om een andere speaker/versterker aan te kopen, geef links aub, houdt er rekening mee dat het eventueel in een bierkrat past, anders graag bijvermelden dat een MDF kist moet worden gemaakt.

Groetjes.
Het hangt er een beetje vanaf wat je ermee wilt, als je een voetbalstadion wilt vullen met Muziek heb je een flinke versterker nodig, maar gebruik je dit ding in de achtertuin of op 't strand, heb je genoeg aan een TA2024, die in dit topic veel gelinked en gebruikt wordt. Ik zit in de trein nu, dus linken is een beetje omslachtig, je kunt wel even googelen naar 'Ta2024' of bezoek de website van sure-electronics.

Die 2024 gaat makkelijk in een kratje, hij is ongeveer net zo groot als een bankpas, alleen dikker. Als je toch die grote versterker wilt gebruiken kun je af met die 7Ah gelaccu die je noemt. Als je die nog niet hebt gekocht, overweeg dan een 12Ah gelaccu, die gaat langer mee voordat hij opgeladen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Pixeltje schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:25:

Ten eerste levert deze versterker geen 2x350 watt RMS, maar 2x150. Zou dus een prima combinatie kunnen zijn. Het is echter niet aan te raden omdat deze onzuinig is en veeeeel te veel stroom vraagt. Zoals happer zegt kun je dan beter een autoaccu nemen, wat je krat wel erg zwaar maakt.

Ten tweede hoeft een versterker met meer RMS vermogen dan je speakers helemaal geen probleem te zijn. Je moet gewoon oppassen dat je niet te veel vermogen uitstuurt (volume niet te hard zet). Een versterker met te weinig vermogen kan zelfs nog veel schadelijker zijn omdat er 'Clipping' (ernstige vervorming) op kan treden. Dit betekent dat je versterker geen mooie sinus meer uitstuurt waardoor je je speakers en mogelijk ook je versterker opblaast.
Pixeltje schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:48:
Het hangt er een beetje vanaf wat je ermee wilt, als je een voetbalstadion wilt vullen met Muziek heb je een flinke versterker nodig, maar gebruik je dit ding in de achtertuin of op 't strand, heb je genoeg aan een TA2024, die in dit topic veel gelinked en gebruikt wordt. Ik zit in de trein nu, dus linken is een beetje omslachtig, je kunt wel even googelen naar 'Ta2024' of bezoek de website van sure-electronics.

Die 2024 gaat makkelijk in een kratje, hij is ongeveer net zo groot als een bankpas, alleen dikker. Als je toch die grote versterker wilt gebruiken kun je af met die 7Ah gelaccu die je noemt. Als je die nog niet hebt gekocht, overweeg dan een 12Ah gelaccu, die gaat langer mee voordat hij opgeladen moet worden.
Dikke versterker en een 7Ah accu? :? Dat kan ik je ten sterkste afraden. Maak je krat gewoon lekker licht en gebruik deze speakers met een TA2024 of een MCA200 (kijkshop) in combinatie met een 7Ah. Gaat hard zat!

Of je speakers zullen passen weet ik niet, maar op de Conrad pagina staan de afmetingen erbij dus meet het uit zou ik zeggen! Tip: er bestaan ook nog 50cl kratten, die zijn groter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dat is een foutje in mn tekst natuurlijk: tik dit op mn telefoon en was het overzicht even kwijt. Voor de grote versterker een autoaccu nemen, voor de kleine volstaat een gelaccu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Inmiddels bezig emt een kratsafe schakeling. Ik snap wel een beetje wat van de schakeling, maar kut zeg. Tis best wel veel werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bestelling lijkt steeds verder in zicht te komen, nog 1 laatste stemming en dan zal ik mijn bestelling doen.

ik zit namelijk nog te twijfelen tussen 2 speakers, en 2 versterkers. wat is qua prijs/kwaliteitsverhouding de beste keus? Ik moet m'n team tijdens de warming up er goed wakker mee krijgen dus kwaliteit staat voorop ;)

versterkes(marquant MCA-200 of TA2024)
http://www.kijkshop.nl/pr...quant-versterker-mca-200/ (20,-)

Of via ebay de TA2024 ook rond 20,- ?

Speakers:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=378216 (29,-)
of...
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=378212 (20,-)

graag mening onderbouwen.
Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Qua volume maken de twee versterkers elkaar niet zoveel. De Ta2024 is iets zuiniger dan de MCA-200 maar aan de tweede hoef je niet meer te solderen. Dus wil je gewoon snel en gemakkelijk alles aansluiten neem dan de MCA-200. Wil je het uiterste uit je accu halen neem dan een TA2024.

Voor die 9 euro verschil zou ik voor de speakers gaan met de grootste diameter. Hiermee zullen de bassen waarschijnlijk beter klinken op een hoger volume. Kun je wel gebruiken op het veld ;). Geluidsdruk is namelijk gelijk, allebei 90dB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Happer, mijn kratsafe werkt niet :S

Ik heb circuitje meerdere malen gecontroleerd, lijkt allemaal goed maar hij doet het gewoon niet :S Wat ik heb geprobeerd is het volgende.

Weerstanden goedgeplaatst (en dat waren ze)
Componenten rondom de LM723 gecontroleerd of die goed waren aangesloten. En dat waren ze.

Zijn er nog meer manieren om te controleren of het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Ik heb hier geen verstand van, maar mischien kun je het doormeten met de multimeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Skeltenaer schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 22:22:
Ik heb hier geen verstand van, maar mischien kun je het doormeten met de multimeter?
Maar wat moet ik dan doormeten? Want ik snap niet echt hoe het circuitje in mekaar zit. Ik heb hem gewoon nagemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Eerder waren er ook problemen met de HKS, die volgens mij veroorzaakt werden door het verkeerd-om solderen van een aantal onderdelen, heb je dat goed gecontroleerd?

Zoek daarvoor ook even in deel 3 en 4 van het kratradio topic..

[ Voor 16% gewijzigd door Pixeltje op 06-12-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Pixeltje schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:02:
Eerder waren er ook problemen met de HKS, die volgens mij veroorzaakt werden door het verkeerd-om solderen van een aantal onderdelen, heb je dat goed gecontroleerd?

Zoek daarvoor ook even in deel 3 en 4 van het kratradio topic..
Circuitje nogmaals gecontroleerd. Ik heb echt niets fout gedaan volgens mij dan, terwijl hij niet werkt :S Ik hoor ook geen klik als ik spanning op de draden zet :S

Bovenaf
Afbeeldingslocatie: http://i404.photobucket.com/albums/pp125/Henkje1/Kratsafe-boven.jpg

Onderkant
Afbeeldingslocatie: http://i404.photobucket.com/albums/pp125/Henkje1/Kratsafe-onder.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door BlackWhizz op 06-12-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 18:19
Bij mij was het zo dat dat halve rondje verkeerd om gesoldeerd was :+
Maar in mijn geval zorgde dat ervoor dat het relais wel om schakelde, maar niet bleef hangen.
Aangezien jouw relais niet eens schakelt is je kring gewoon niet goed, los contactje/sluitng of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Your Grandma schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:20:
Bij mij was het zo dat dat halve rondje verkeerd om gesoldeerd was :+
Maar in mijn geval zorgde dat ervoor dat het relais wel om schakelde, maar niet bleef hangen.
Aangezien jouw relais niet eens schakelt is je kring gewoon niet goed, los contactje/sluitng of iets dergelijks
Klaar met hersolderen van het relais. Werkt nog steeds niet :(

Happer, zie jij wat fouts op dit circuitje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, hier foto's van m'n (3e) kratje, tips of opmerkingen hoor ik graag;)
De verlichting van het Heineken logo verkleurd, dus geen aparte lichtjes,
verder zit er een Shark 2x 1400 watt in, hij pompt'em aardig, ook heb ik nog een paar 'flikkerende' lichtjes aan de bovenkant zitten, maar die zie je niet op de foto's.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.167/806750001-806800000/806750001-806750100/806750001_5_nsYt.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.50/806750001-806800000/806750601-806750700/806750627_5_3bat.jpegAfbeeldingslocatie: http://94.100.121.143/806750001-806800000/806751801-806751900/806751860_5_PjBs.jpegAfbeeldingslocatie: http://94.100.120.21/806750001-806800000/806752201-806752300/806752268_5_kuGL.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.44/806750001-806800000/806751401-806751500/806751403_5_RqqS.jpegAfbeeldingslocatie: http://94.100.122.233/806750001-806800000/806751001-806751100/806751035_5_YcJe.jpeg

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
2x1400Watt? Dat is echt ziekelijk!
Vet gedaan met die verlichting trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks man, die versterker heeft me vriend ergens vandaan geblukt voor 50 euro, geen idee hoe hij eraan is gekomen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi ding hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:25
Gaaf, Alleen hoeveel minuten kan je op een Accu spelen ?

4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:34:
Hallo allemaal, hier foto's van m'n (3e) kratje, tips of opmerkingen hoor ik graag;)
De verlichting van het Heineken logo verkleurd, dus geen aparte lichtjes,
verder zit er een Shark 2x 1400 watt in, hij pompt'em aardig, ook heb ik nog een paar 'flikkerende' lichtjes aan de bovenkant zitten, maar die zie je niet op de foto's.

[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Nice! Ziet er leuk uit hoor! Ik ben ook wel benieuwd hoelang je accu het volhoudt, al is het maar een uurtje; hij ziet er wel heel vet uit;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De accu houd het als ik hem aardig hard zet rond de 3 uur uit, al die lampjes zitten niet aangesloten op de accu, het zijn allemaal LED lampjes, die gaan op batterijen en zijn nog eens zuinig ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yes ik heb me adapter binnen :D:D
kan ik eindelijk klussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem nog niet binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb de TA-2424, maar ik vind hem tegenvallen qua geluidsproductie. Ik heb er deze speakers aan hangen. Ik wil best groter, maar deze hadden we nog liggen. Zou daar winst te halen zijn? Of is het gewoon de versterker die niet meer kan?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
TKing schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:24:
Ik heb de TA-2424, maar ik vind hem tegenvallen qua geluidsproductie. Ik heb er deze speakers aan hangen. Ik wil best groter, maar deze hadden we nog liggen. Zou daar winst te halen zijn? Of is het gewoon de versterker die niet meer kan?
Dat zijn wel erg kleine speakers inderdaad dus ze zullen wel niet een erg groot rendement hebben. En dan is het nog even de vraag of je de ta2024 hebt met weerstandmod of zonder? Want zonder en gebruikende met een ipod dan haal je nooit het maximale uit je TA2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik zou niet weten eigenlijk. Hoe te ontdekken? Hij gaat trouwens wel harder met een iPod (touch) dan met mijn PSP, maar de versterker in de PSP in minder dan die van een willekeurig ander apparaat met 3.5mm jack.
EDIT: Ik heb je link (in je sig) gelezen. Is dit voor de 2*25watt versterker hetzelfde? Ga ik maar eens proberen dan :)
EDIT 2: geen post zonder plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8QxFKsTk4fNeZETU7dJE5iOB/full.jpg
Ik ga hem nog afwerken, eerst fatsoenlijk geluid fixen :)

[ Voor 41% gewijzigd door Krentenbol op 08-12-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Nou vooral als jij die speakers met gesloten buddy gaat gebruiken blijft er denk ik niets over van je geluid. Daarbij zijn het echt wel kleine speakers en met een TA2024 is een weerstandsmod eigenlijk onontbeerlijk.

Ik ken trouwens alleen maar een 2x15Watt TA2024, een 2x25w ken ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Het is ook een TA2424, die was tijdelijk leverbaar. Heeft 2*25 watt i.p.v. 2*15. Maar ik ga hem ook niet met gesloten buddy gebruiken. Dan blijft er idd niks van over. Maar grotere speakers zijn dus echt een must?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
TKing schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:36:
Het is ook een TA2424, die was tijdelijk leverbaar. Heeft 2*25 watt i.p.v. 2*15. Maar ik ga hem ook niet met gesloten buddy gebruiken. Dan blijft er idd niks van over. Maar grotere speakers zijn dus echt een must?
Wel zeker het proberen waard, en dan met name letten op een hoog rendement / gevoeligheid. bijvoorbeeld 93dB.

Als je wat foto's plaatst van de TA2424 kunnen we altijd zien inhoeverre dat op elkaar lijkt ;) spec sheetje ofzo linken zal ook wel helpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Je zal de TA2020 bedoelen. TA2424 bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Xander2000 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:20:
[...]

Je zal de TA2020 bedoelen. TA2424 bestaat niet.
Zou zo maar kunnen. Weet alleen dat het twee dezelfde getallen achter elkaar waren :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FGhYukSHStVvQzz0nOPKcuKz/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fzxHLAFxETN826DkiZQa9tRj/thumb.jpg Speakers :*)
Duidelijkere plaatjes heb ik nu even niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Krentenbol op 09-12-2009 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TA2020 geeft ook 2x15 watt op 12 volt net zoals de TA2024 (Continu gemiddeld RMS). Het enige verschil met de TA2024 is dat hij op een hogere spanning (14 volt) meer vermogen kan leveren terwijl de TA2024 op 14 volt kapot gaat ;). Maar omdat je geen hogere spanning hebt (accu) is dat extra vermogen niet beschikbaar. Datzelfde geldt trouwens voor de Marquant en iedere andere versterker die z'n spanning niet intern verhoogt.

Zonder weerstandsmod valt hij inderdaad tegen. Het is gewoon jammer dat de versterker niet harder kan omdat je ipod op max staat. Dat ligt dus niet aan het maximum vermogen van je versterker. Zie het als een auto waarvan het gaspedaal maar tot de helft ingedrukt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackWhizz schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:58:
Circuitje nogmaals gecontroleerd. Ik heb echt niets fout gedaan volgens mij dan, terwijl hij niet werkt :S Ik hoor ook geen klik als ik spanning op de draden zet :S
Ik was even een paar daagjes weg...

Het rode draadje in het midden zit er een beetje voor (connectie 10 op de IC). Ik kan niet goed zien of alles goed verbonden is, ook de 2.5 volt regelaar (dat afgeplatte cylindertje) kan ik niet checken. Het opschrift van het relais en de diode is niet goed te lezen. Als de diode verkeerd om zit werkt hij niet. Welk relais heb je precies gebruikt? Je hebt ook niet aangegeven wat je waar precies aansluit.

Het helpt een hoop als je de spanningen op pooltje 4, 5, 10, 11 meet op de IC tenopzichte van de aarde. Dan moet je wel op de aanknop drukken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:47:
[...]

Ik was even een paar daagjes weg...

Het rode draadje in het midden zit er een beetje voor (connectie 10 op de IC). Ik kan niet goed zien of alles goed verbonden is, ook de 2.5 volt regelaar (dat afgeplatte cylindertje) kan ik niet checken. Het opschrift van het relais en de diode is niet goed te lezen. Als de diode verkeerd om zit werkt hij niet. Welk relais heb je precies gebruikt? Je hebt ook niet aangegeven wat je waar precies aansluit.

Het helpt een hoop als je de spanningen op pooltje 4, 5, 10, 11 meet op de IC tenopzichte van de aarde. Dan moet je wel op de aanknop drukken ;).
Bedankt Happer, gisteravond het circuitje gefixed. De aan/uit schakelaar was verkeerd gesoldeerd en dat halvemaan dingetje dat 2.5v maakt zat verkeerd om. Perfecte schakeling man! Vandaag getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al gecheckt op welke spanning hij uit gaat? Het is altijd handig om dat de eerste keer na te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:51:
Heb je al gecheckt op welke spanning hij uit gaat? Het is altijd handig om dat de eerste keer na te gaan.
11.4v. Maar er zit dan geen verbruiker aan de schakeling. Gemeten met een regelbare voeding.

Verwijderd

Ah prima! De accuspanning daalt meestal niet zoveel bij belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je een kleiner kratje kan maken? zonder versterker enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:04:
Weet iemand hoe je een kleiner kratje kan maken? zonder versterker enzo
Kleine accu. TA2024 versterkerbordje. Kleine speakers, houten kistje?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post. Want foto's met een resolutie van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. (Veel) te grote foto's worden getrashed.

Linken naar conrad producten? Gebruik de <a href="http://tweakers.net/ext/f/DqtnRqZ9egvgRKnGQnwrXbzZ/full.jpg" target="_blank">directe productlink</a>...