Ik heb het over signaal sterkte, niet over doorvoer snelheid. Het enige apparaat wat ik met draadloos heb is mijn mobiele telefoon. Daar kan ik dus niet echt mee benchmarkenNivk schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:41:
[...]
De signaal sterkte wordt slechter als je er naast staat? Of haal je 70-80Mbps?
Gezien de positieve geluiden gaat het zeker de goede kant op met DD-WRT voor de WNDR3700! Weet iemand wanneer alle aanpassingen in de stable build van SP2 komen? Ik kan nergens iets van een roadmap vinden.
System specs | X
Wij hebben deze router nu al een tijdje, en hij doet het prima (op wat instellingen na die we niet kunnen instellen). Nooit problemen, draait al maanden stabiel en leuke snelheden ;-)
Echter merkten we vorige week dat er iemand uit zweden stond te brute forcen op onze exchange server, dus besloten we toch even te kijken of we deze meneer zijn IP konden blokkeren, dan wel het aantal connecties konden beperken. Helaas..
Gezien onze eerdere (goeie) ervaringen met DD-WRT besloten ons al snel om over te stappen naar dit aardig stukje software. Na een aantal dagen testen viel ons op dat WIFI gewoon erg brak werkte, bleek dat DD-WRT en WPA2 niet te combineren valt op deze Netgear WNDR3700. Dus moeten overschakelen op WPA, maar dat lijkt me geen serieus issue.
Helaas hebben we nog niet gevonden hoe we boze zweedse meneer en vriendjes kunnen blocken, blijkt helaas lastig, ook in DD-WRT. Iemand ideen?
Echter merkten we vorige week dat er iemand uit zweden stond te brute forcen op onze exchange server, dus besloten we toch even te kijken of we deze meneer zijn IP konden blokkeren, dan wel het aantal connecties konden beperken. Helaas..
Gezien onze eerdere (goeie) ervaringen met DD-WRT besloten ons al snel om over te stappen naar dit aardig stukje software. Na een aantal dagen testen viel ons op dat WIFI gewoon erg brak werkte, bleek dat DD-WRT en WPA2 niet te combineren valt op deze Netgear WNDR3700. Dus moeten overschakelen op WPA, maar dat lijkt me geen serieus issue.
Helaas hebben we nog niet gevonden hoe we boze zweedse meneer en vriendjes kunnen blocken, blijkt helaas lastig, ook in DD-WRT. Iemand ideen?
Yup, en het werkt als een zonnetjeExorcist schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:30:
Zit de DynDNS service nog in de DD-WRT firmware?
Er is zelfs een interactieve demohjs schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:51:
Zijn er ook screenshots van de DD-WRT interface, kan het zo snel niet vinden
Ah, mooi
Demo ziet er overigen uit zoals DD-WRT op mn Linksys WRT54G, die ook nog draait. Ah well, opties genoeg
Wel ja het is gewoon een super stukje software die dd-wrt.
En het is nog overzichtelijk ook.
Heb op al mijn vorige routers dd-wrt gedraaid en nooit problemen mee gehad.
De kleine probleempjes en bugs die er nu nog inzitten voor deze router zullen er ook wel uitgaan.
Hier alvast draait die nu super stabiel met de laatste versie van dd-wrt.
Deze nacht trouwens nog eens een download gedaan van de nieuwsgroepen en kreeg er net geen 10000kB/s uit via de 5ghz.
Het gaat dus de goede kant uit.
En het is nog overzichtelijk ook.
Heb op al mijn vorige routers dd-wrt gedraaid en nooit problemen mee gehad.
De kleine probleempjes en bugs die er nu nog inzitten voor deze router zullen er ook wel uitgaan.
Hier alvast draait die nu super stabiel met de laatste versie van dd-wrt.
Deze nacht trouwens nog eens een download gedaan van de nieuwsgroepen en kreeg er net geen 10000kB/s uit via de 5ghz.
Het gaat dus de goede kant uit.
Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24
Ook net geïnstalleerd; ik heb zelfs het idee dat mijn wifi-signaal (2,4) sterker is, hier op de bank heb ik nu een streepje meer. Andere locaties in huis moet ik testen.
Tot nog toe echt perfect, de hoeveelheid instellingen kan ik altijd zeer waarderen van de DD-WRT software, daarom staat hier ook nog een Linksys 54g met DD-WRT te WDS-en.
Tot nog toe erg tevreden, ga 's kijken of ik mn review kan uitbreiden.
Tot nog toe echt perfect, de hoeveelheid instellingen kan ik altijd zeer waarderen van de DD-WRT software, daarom staat hier ook nog een Linksys 54g met DD-WRT te WDS-en.
Tot nog toe erg tevreden, ga 's kijken of ik mn review kan uitbreiden.
ik heb een Netgear DGN3500 modem gekocht ter vervanging van de kpn experia box,waar ik niet altijd mee online kon gamen bij bepaalde spellen.
de specs zijn ongeveer hetzelfde als de router van dit topic.
en installatie was erg gemakkelijk vond ik.
de specs zijn ongeveer hetzelfde als de router van dit topic.
en installatie was erg gemakkelijk vond ik.
Die routers zijn niet te vergelijken..de 3700 is het paradepaardje van Netgear
Je regulatory domain stond op Europe met stock en nu nog steeds (zie ook hier)?Exorcist schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:45:
Ook net geïnstalleerd; ik heb zelfs het idee dat mijn wifi-signaal (2,4) sterker is, hier op de bank heb ik nu een streepje meer. Andere locaties in huis moet ik testen.
Heb je toevallig de tijd/mogelijkheid om zijn maximum simultaneous connections nu te testen met de matrix tool (info hier)? Als ik het goed begrijp namelijk was hij met stock firmware gelimiteerd op 4k connecties, vraag me af of dit anders is met DD-WRT.
[ Voor 33% gewijzigd door Nivk op 29-05-2010 15:39 ]
Momenteel niet.Nivk schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:34:
[...]
Je regulatory domain stond op Europe met stock en nu nog steeds (zie ook hier)?
Heb je toevallig de tijd/mogelijkheid om zijn maximum simultaneous connections nu te testen met de matrix tool (info hier)? Als ik het goed begrijp namelijk was hij met stock firmware gelimiteerd op 4k connecties, vraag me af of dit anders is met DD-WRT.
Mijn router heeft besloten zijn wifi maar op te geven; het signaal viel een uur geleden compleet weg, en verschijnt heel soms (en zwak), maar dan valt er niets mee te beginnen. Ook meerdere reboots doen hem niets, wifi lijkt zo goed als dood.
Er staat nu noodgedwongen een Linksys (met DD-WRT
Sinds enkele weken maak ik met veel plezier gebruik van de 3700. Ik heb een computer op zolder met een WNDA3100 adapter en dat werkt super! Ik heb echter een notebook met een PMCIA adapter van SMC (SMC2835W V2) en die ziet het netwerk helemaal niet. Wel vele anderen hier uit de buurt maar niet mijn 3700. Ik heb al de driver opnieuw geinstalleerd maar dat hielp niks. Iemand een idee?
Je probeert met de SMC2835W V2 te connecten met de 2,4GHz en hebt deze ook goed ingesteld staan op de NETGEAR? De 5GHz kan de SMC2835W V2 niet zien.
Hmm dat is minder, al een hard reset gedaan?Exorcist schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:04:
Mijn router heeft besloten zijn wifi maar op te geven; het signaal viel een uur geleden compleet weg, en verschijnt heel soms (en zwak), maar dan valt er niets mee te beginnen. Ook meerdere reboots doen hem niets, wifi lijkt zo goed als dood.
[ Voor 61% gewijzigd door Nivk op 29-05-2010 23:41 ]
Nee, ga het morgen maar doen denk ik. Ah well, dat was het risico van flashen, hopelijk wordt het met de volgende versie gefixt. Wireless doet het inmiddels wel, maar signaal is "poor" op een meter of 5 afstand. Connecten en internetten werkt wel, maar erg traag.
Ik probeer te connecten ja, maar de SMC ziet de Netgear helemaal niet. Ik kan dan toch ook niks instellen op de Netgear zolang er geen connectie is?Nivk schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:37:
Je probeert met de SMC2835W V2 te connecten met de 2,4GHz en hebt deze ook goed ingesteld staan op de NETGEAR? De 5GHz kan de SMC2835W V2 niet zien.
[...]
Hmm dat is minder, al een hard reset gedaan?
[ Voor 25% gewijzigd door sonsan op 29-05-2010 23:54 ]
Je kan de Netgear configureren door er een computer aan te hangen met een kabel.sonsan schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:53:
[...]
Ik probeer te connecten ja, maar de SMC ziet de Netgear helemaal niet. Ik kan dan toch ook niks instellen op de Netgear zolang er geen connectie is?
Even voor alle duidelijkheid.LzpAppel schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:59:
[...]
Je kan de Netgear configureren door er een computer aan te hangen met een kabel.
Ik heb een desktop met een netwerkkabel verbonden met de 3700. Daarnaast heb ik een desktop op zolder draadloos met een WNDA3100 usb adapter. Nu wil ik dus een notebook draadloos verbinden met genoemd PMCIA adapter, en dat lukt dus niet. De router werkt dus goed, het draadloos gedeelte ook want op zolder heb ik een prima bereik. De router heb ik dus geconfigureerd met de bekabelde desktop. Als ik op de notebook ga zoeken naar netwerken d.m.v. de SMC software ziet deze alleen de netwerken in de omgeving maar niet mijn netwerk.
Heb je al die SMC-zooi er al eens afgegooid en gekeken wat voor chipset dat ding heeft? En staat de 2.4GHz-band in de instellingen van de Netgear enabled?
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Login op de router (192.168.1.1 admin/password is standaard login) met de kabel verbonden desktop. Ga naar setup/wireless settings en kijk of SSID broadcast voor de 2,4GHz enabled is. Ga dan naar advanced/wireless settings en kijk of de 2,4GHz radio enabled is. Ziet je laptop hem nog steeds niet, verwijder dan de beveiling even om te testen onder setup/wireless settings. Als de WNDR3700 zegt "please wait a moment" doe dit ook en ga niet verder instellingen wijzigen, totdat het schermpje weg is!sonsan schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:58:
Even voor alle duidelijkheid.
Dat de router goed werkt wil niet zeggen op welke frequentieband je connect. De WNDA3100 is een Dual Band wireless NIC dus deze kan met de 2,4GHz of de 5GHz verbinden, aangezien je niet aangeeft welke je mee verbindt is het lastig te zeggen wat er mis is.
[ Voor 15% gewijzigd door Nivk op 30-05-2010 12:32 ]
Ik heb bovenstaande nagekeken en alles staat "aan". De SMC kan alleen met de 2.4 GHz overweg. De WNDA werkt ook met de 2.4 GHz omdat deze een beter bereik heeft op zolder. (Ik had trouwens verwacht dat de 5 GHz een sterker bereik had, maar dat is niet zo.)Nivk schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:26:
[...]
Login op de router (192.168.1.1 admin/password is standaard login) met de kabel verbonden desktop. Ga naar setup/wireless settings en kijk of SSID broadcast voor de 2,4GHz enabled is. Ga dan naar advanced/wireless settings en kijk of de 2,4GHz radio enabled is. Ziet je laptop hem nog steeds niet, verwijder dan de beveiling even om te testen onder setup/wireless settings. Als de WNDR3700 zegt "please wait a moment" doe dit ook en ga niet verder instellingen wijzigen, totdat het schermpje weg is!
Dat de router goed werkt wil niet zeggen op welke frequentieband je connect. De WNDA3100 is een Dual Band wireless NIC dus deze kan met de 2,4GHz of de 5GHz verbinden, aangezien je niet aangeeft welke je mee verbindt is het lastig te zeggen wat er mis is.
De beveiliging heb ik nog niet geprobeerd, maar dat heeft toch niks te maken met het "zichtbaar" zijn?
Hallo Allemaal,
ik heb helemaal geen verstand van netwerken maar ben opzoek naar een router en een netwerk adapter.
ik heb goede dingen gelezen over deze router en wil hem graag aanschaffen in combinatie met een Netgear WNDA3100. Moet goed zijn toch?
Maar nu heb ik een paar noob vraagjes:
1.Is dit compatible met Windows 7?
2.Waar kan je het beste de router neerzetten in huis? (mijn pc staat op 1ste verdieping)
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
ik heb helemaal geen verstand van netwerken maar ben opzoek naar een router en een netwerk adapter.
ik heb goede dingen gelezen over deze router en wil hem graag aanschaffen in combinatie met een Netgear WNDA3100. Moet goed zijn toch?
2.Waar kan je het beste de router neerzetten in huis? (mijn pc staat op 1ste verdieping)
Nu zie ik de DD-WRT firmware, maar deze ondersteunt geen NTFS. Enig idee of dat in de toekomst nog komt?
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
1. Ja, dit werkt primaXlinKk schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:46:
2. Door Netgear wordt geadviseerd om de router zo hoog mogelijk te plaatsen dus als je de mogelijkheid hebt om een kabeltje naar boven te trekken, zou ik dat zeker doen!
System specs | X
Waarom is dat gemis van ntfs ondersteuning zo erg?l0c4lh0st schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:00:
Nu zie ik de DD-WRT firmware, maar deze ondersteunt geen NTFS. Enig idee of dat in de toekomst nog komt?
[ Voor 8% gewijzigd door job op 31-05-2010 23:31 ]
Hoezo niet? Samba heb ik werkend met deze link en ntfs-3g kan ik nu installeren met:l0c4lh0st schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:00:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| root@DD-WRT:/tmp# ipkg install ntfs-3g Downloading http://downloads.openwrt.org/backfire/10.03-rc2/atheros/packages//ntfs-3g_2010.1.16-3-fuseint_atheros.ipk ... Connecting to downloads.openwrt.org (78.24.191.177:80) ntfs-3g_2010.1.16-3- 100% |*******************************| 171k --:--:-- ETA Done. Unpacking ntfs-3g...Done. Configuring ntfs-3g...Done. |
Helaas heb ik geen NTFS schijf om het tegen te testen....
Je hoeft ze niet achter elkaar te flashen.aramdin schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:55:
Mbt DD-WRT, eerst de initial flashen en dan pas de Webflash of...?
code:
1 2 Netgear WNDR3700 Firmware: Special image for initial flashing wndr3700-factory.img 2010-04-23 5,94 MB Netgear WNDR3700 Firmware: Webflash image wndr3700-webflash.bin 2010-04-23 5,94 MB
De wndr3700-factory.img zou voldoende moeten zijn via firmware upgrade bij wndr3700.
Voor de duidelijkheid:
wndr3700-factory.img is voor van stock firmware naar DD-WRT
wndr3700-webflash.bin is voor DD-WRT naar DD-WRT (nieuwe build of reflash)
Hier vind je informatie over het installeren van DD-WRT.
De 2010-04-23 build is niet de laatste, deze laatste build vind je hier.
wndr3700-factory.img is voor van stock firmware naar DD-WRT
wndr3700-webflash.bin is voor DD-WRT naar DD-WRT (nieuwe build of reflash)
Hier vind je informatie over het installeren van DD-WRT.
De 2010-04-23 build is niet de laatste, deze laatste build vind je hier.
Waar kan ik ergens in de dd-wrt firmware dhcp reservation vinden of instellen ?
Bij menu : Services en dan op de pagina DHCP Server daaronder staat Static LeasesTrunks81 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:44:
Services, eerste tabblad onder 'Static Leases' (ik moest ook zoeken de eerste keer).Trunks81 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:44:
zucht, net te laat
[ Voor 5% gewijzigd door joppybt op 01-06-2010 23:12 ]
Nu heb ik het inmiddels gekocht en geïnstalleerd en ben onlineMadHost schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:28:
[...]
1. Ja, dit werkt prima
2. Door Netgear wordt geadviseerd om de router zo hoog mogelijk te plaatsen dus als je de mogelijkheid hebt om een kabeltje naar boven te trekken, zou ik dat zeker doen!
1. Als ik op de 2,4Ghz verbinding inlog heb ik 5 volle streepjes en als ik op de 5Ghz inlog heb ik er maar 2.
2. Ik zit op Windows 7 en heb gewoon de installatie CD gebruikt. Is deze voor Windows 7 of moet ik die weer later downloaden?
3. Hoe weet ik of mijn netwerk goed beveiligd is?
Ik heb DD-WRT er op gezet en het werkt allemaal prima, maar wanneer ik een setting wijzig aan het wireless gedeelte, bijvoorbeeld in de basic settings, duurt het een tijd (15mins?) voordat het weer helemaal functioneel is. In die tussentijd is wireless super traag en pingen duurt minimaal 3000ms. Wired werkt dan nog wel perfect.
Iemand anders met hetzelfde probleem en ben ik gewoon te ongeduldig na het wijzigen van settings?
Iemand anders met hetzelfde probleem en ben ik gewoon te ongeduldig na het wijzigen van settings?
1. De 2,4GHz komt gewoon verder en betere signaal penetratie dan de 5GHz, zelfde met geluid: lage tonen (2,4GHz) hoor je verder en komen beter door obstakels dan hoge tonen (5GHz). Tenzij je dus naast de router zit/zelfde kamer zal de 5GHz zijn bereik en direct dus ook zijn doorvoersnelheid niet hoger zijn. Ik zie en gebruik de 5GHz nauwelijks, region settings kunnen het bereik beïnvloeden.XlinKk schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 02:19:
Nu heb ik het inmiddels gekocht en geïnstalleerd en ben online, maar ik heb weer een paar vraagjes.
1. Als ik op de 2,4Ghz verbinding inlog heb ik 5 volle streepjes en als ik op de 5Ghz inlog heb ik er maar 2.
2. Ik zit op Windows 7 en heb gewoon de installatie CD gebruikt. Is deze voor Windows 7 of moet ik die weer later downloaden?
3. Hoe weet ik of mijn netwerk goed beveiligd is?
2. Geen installatie CD gebruiken en gewoon handmatig instellen, inloggen op de router 192.168.1.1 standaard inlog volgens mij: admin/password (of IP en pass wat je gekozen hebt). Als je instellingen wijzigt en er staat "please wait a moment" doe dat ook en wijzig niet meer gegevens. Sowieso niet instellingen wijzigen via de wireless.
(De meegeleverde CD werkt trouwens bij mij gewoon op WIN7x64, maar er is ook een V2.0 te krijgen van NETGEAR hier.)
3 Gebruik WPA2 met alleen AES, dan zit het wel goed met de beveiliging (met redelijke key) en vereisten voor 11n.
Restore factory defaults gedaan na en voor het installeren? Of naar mijn mening. beter gewoon 30-30-30 hard reset voor en na. Men moet NIET het installeren van firmware en wijzigen van instellingen wireless doen.corné schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:05:
Ik heb DD-WRT er op gezet en het werkt allemaal prima, maar wanneer ik een setting wijzig aan het wireless gedeelte, bijvoorbeeld in de basic settings, duurt het een tijd (15mins?) voordat het weer helemaal functioneel is.
als ik torrents aanzet kan ik amper nog internetten, heb momenteel laatste versie van de firmware
weet iemand hoe dit op te lossen is?
Wordt je upload/download niet gewoon compleet dichtgetrokken door je torrent client waardoor de rest traag gaat?murata schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:47:
als ik torrents aanzet kan ik amper nog internetten, heb momenteel laatste versie van de firmware
Probeer je upload/download snelheid te beperken in je torrent client.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Niet alleen je upload/download, maar ook je connecties limiteren. Ik heb hetzelfde probleem een beetje met meer recente uTorrent builds.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Nou ja, een ander uitgangspunt. Als ik hier thuis met 2,3MB/s download moet ik niet gek op kijken dat internet traag gaat, want vrijwel mijn hele downloadband zit dan al vol. Maar zodra internet sloom gaat bij torrents terwijl je maar 100kb/s ofzo download moet je de oorzaak ergens anders zoeken. Ik zorg ook dat ik vaak maar 2 of 3 dingen down of upload. de rest staat op stop.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Goed uitgangspunt voor torrent settings is deze thread.
Hangt ook van de router af. Veel routers kunnen maar 200 of minder simultane connecties aan.
De wndr3700 zou er 4096 moeten aankunnen.
Zie ook : http://www.smallnetbuilde...m_chart&Itemid=&chart=124
De wndr3700 zou er 4096 moeten aankunnen.
Zie ook : http://www.smallnetbuilde...m_chart&Itemid=&chart=124
Voor het flashen heb ik factory reset gedaan, maar ik haalde em net uit de doos en na het flashen heb ik die 30-30-30 hard reset gedaan.Nivk schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:22:
[...]
Restore factory defaults gedaan na en voor het installeren? Of naar mijn mening. beter gewoon 30-30-30 hard reset voor en na. Men moet NIET het installeren van firmware en wijzigen van instellingen wireless doen.
Wanneer ik wired wijzigingen in wireless doe komt het ook voor, maar na een kwartiertje werkt alles weer perfect.
Heeft iemand trouwens ervaring met HD streamen over het 5ghz netwerk? Ik ben van plan om een dual band dongle te kopen en in mn nas te stoppen, maar 1080p films moeten dan wel zonder te schokken of te lang bufferen werken.
Ervaringen iemand?
Het ligt echt niet aan de router want ik download vaak zat met torrents en ik heb dan ook 100mbit verbinding en trek gewoon 10mb/s eruit met ook genoeg peers en ik kan nog gewoon internetten dus de router kan het makkelijk aan ligt denk echt aan de internetverbinding deze router is echt subliem ivm linksys die ik had waar dit wel gebeurde.murata schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:47:
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar alle berichten die ik hoor spellen weinig positief. (HD) Streamen en wireless gaat niet goed samen, daar kan je beter wat kabels voor trekken.corné schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:35:
[...]
Voor het flashen heb ik factory reset gedaan, maar ik haalde em net uit de doos en na het flashen heb ik die 30-30-30 hard reset gedaan.
Wanneer ik wired wijzigingen in wireless doe komt het ook voor, maar na een kwartiertje werkt alles weer perfect.
Heeft iemand trouwens ervaring met HD streamen over het 5ghz netwerk? Ik ben van plan om een dual band dongle te kopen en in mn nas te stoppen, maar 1080p films moeten dan wel zonder te schokken of te lang bufferen werken.
Ervaringen iemand?
Mja, maar dan moet ik kabels gaan trekken helemaal naar de andere kant van het huis en ik heb geen idee hoe ik dat moet aanpakken, dus dan zou wifi een mooie oplossing zijn geweestLzpAppel schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:28:
[...]
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar alle berichten die ik hoor spellen weinig positief. (HD) Streamen en wireless gaat niet goed samen, daar kan je beter wat kabels voor trekken.
Je kan het allicht met een power-line proberen ofzo. Maar als je de beslissing neemt om kabels te trekken zal je jezelf daar heel veel kopzorgen mee besparen.corné schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:51:
[...]
Mja, maar dan moet ik kabels gaan trekken helemaal naar de andere kant van het huis en ik heb geen idee hoe ik dat moet aanpakken, dus dan zou wifi een mooie oplossing zijn geweestMaar ik heb inderdaad ook nog geen positieve verhalen gehoord over HD streamen, al maken sommige wifirouterboeren hier wel reclame mee.
Nieuwe DD-WRT is vandaag uitgekomen, helaas nog geen verbetering m.b.t. de wireless-problemen:
http://www.dd-wrt.com/dd-...-r14537/netgear-wndr3700/
Hier ook mensen die problemen hebben met het gastnetwerk?
Als ik die bij mij inschakel dan worden de radio's uitgeschakeld.
Er is op het Netgearforum (sticky) een hele thread over dit probleem en het schijnt dat Netgear met update komt om dit probleem op te lossen.
Ik ben alleen benieuwd of er in Nederland ook veel mensen zijn met dit probleem.
Als ik die bij mij inschakel dan worden de radio's uitgeschakeld.
Er is op het Netgearforum (sticky) een hele thread over dit probleem en het schijnt dat Netgear met update komt om dit probleem op te lossen.
Ik ben alleen benieuwd of er in Nederland ook veel mensen zijn met dit probleem.
"When you grow up your heart dies"
Huhm toevallig vandaag ook een review van een WNR3500L met DD-WRT op smallnetbuilder, niet echt positiefExorcist schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:12:
Nieuwe DD-WRT is vandaag uitgekomen, helaas nog geen verbetering m.b.t. de wireless-problemen:
Verwijderd
Hoi,
Heb de standaard firmware van de wndr3700 vervangen voor de DD-WRT firmware (v24-sp2), installeren is goed gegaan heb zowel bedraad als draadloos verbinding. Alleen viel mij iets raars op waarvan ik niet weet of dit hoort.
De draadloze lampjes op de router (2.4 en5 Ghz) knipperen continue, ook als alle draadloze apparaten uitstaan.
Verder blijven de lampjes knipperen als ik bijvoorbeeld 2,4 GHz uitzet. Is dit normaal of moet ik wat aanpassen?
Alvast bedankt.
Heb de standaard firmware van de wndr3700 vervangen voor de DD-WRT firmware (v24-sp2), installeren is goed gegaan heb zowel bedraad als draadloos verbinding. Alleen viel mij iets raars op waarvan ik niet weet of dit hoort.
De draadloze lampjes op de router (2.4 en5 Ghz) knipperen continue, ook als alle draadloze apparaten uitstaan.
Verder blijven de lampjes knipperen als ik bijvoorbeeld 2,4 GHz uitzet. Is dit normaal of moet ik wat aanpassen?
Alvast bedankt.
Dat is normaal (), maar met de laatste versie van 03-06-10 zou het verholpen moeten zijn las ik?Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 22:52:
Hoi,
Alvast bedankt.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Momenteel draai ik DD-WRT v24-sp2 - build 14537. Dit is de nieuwste versie zo te zien. Verder had ik nog een vraagje. Hoe stel je een vast ip-adres in? Dit kan ik zo snel niet vinden.Exorcist schreef op zondag 06 juni 2010 @ 21:17:
[...]
Dat is normaal (), maar met de laatste versie van 03-06-10 zou het verholpen moeten zijn las ik?
Een vast IP op wat...?Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 23:10:
[...]
Bedankt voor je reactie. Momenteel draai ik DD-WRT v24-sp2 - build 14537. Dit is de nieuwste versie zo te zien. Verder had ik nog een vraagje. Hoe stel je een vast ip-adres in? Dit kan ik zo snel niet vinden.
Niet goed werkende lampjes is volgens mij een bug in de DD-WRT. Ik zag het daar ergens op het forum voorbij komen. Ik zou het zelf niet weten of ie het bij mij doet, staat compleet uit het zicht.Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 22:52:
Hoi,
Alvast bedankt.
Setup > Basic Setup > Network SetupVerwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 23:10:
[...]
Bedankt voor je reactie. Momenteel draai ik DD-WRT v24-sp2 - build 14537. Dit is de nieuwste versie zo te zien. Verder had ik nog een vraagje. Hoe stel je een vast ip-adres in? Dit kan ik zo snel niet vinden.
Maar serieus, ik geef je wel credit. Niet weten hoe je een IP adres instelt maar wel je router flashen.
Respect!
[ Voor 44% gewijzigd door Appel op 06-06-2010 23:35 ]
Verwijderd
Dank voor de reactie. Normaal weet ik wel hoe je een ip-adres instelt, maar omdat ik net een dag draai op de dd-wrt firmware wist ik nog niet waar alles precies stond.LzpAppel schreef op zondag 06 juni 2010 @ 23:34:
Setup > Basic Setup > Network Setup
Maar serieus, ik geef je wel credit. Niet weten hoe je een IP adres instelt maar wel je router flashen.
Respect!
Zyxel bridge mode problemen.
[ Voor 95% gewijzigd door i7x op 07-06-2010 22:49 ]
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Ja, het is een vreselijk ding. Een beetje Xbox live en wat MSN is al te veel voor die arme processor. Ik heb trouwens een nieuwe thread geopend.
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
uPnP op DD-WRT werkt niet lekker, waar het met de firmware van Netgear zelf wel goed ging. Ik lees her en der dat je je Xbox/PS3 een adres via DHCP moet laten geven, maar dat wil ik pertinent niet. Nu staat de 360 in DMZ, PS3's heb ik nog niet getest.
Zou wel wat vreemd/jammer zijn?
Zou wel wat vreemd/jammer zijn?
Nieuwe firmware!
WNDR3700 Firmware Version 1.0.4.68
Note: Do not upgrade the firmware using a wireless connection. Please perform firmware upgrade with “wired” or Ethernet connection only.
New Features & Bug Fixes:
* Smart Wizard CD version 2.2 adds MAC OSX support.
* The record time interval of statistics data in traffic meter is changed to one second.
* Fixed “WiFi gets disabled when guest account or WDS is enabled only if the MAC address starts with non-zero.”
* Fixed “static routes not working.”
* Fixed “DNS SRV records are not being handled properly.
* Fixed “A conflict DNS address is assigned by DHCP server (IP address is not conflict) from WAN side of WNDR3700 automatically, and it won’t be found as an IP conflict.”
* Fixed “ReadyShare Internet access - Enable ReadyShare Internet access via ftp with default port 21, it still allows users to add port forward rule using port 21. Enable ReadyShare Internet access via http with default port 80, it still allows users to add port forward rule using port 80.”
* Fixed “WNDR3700 locks up when a USB hard drive is connected, if there are many pictures and video files.”
Known Issues:
* NTFS write performance (upload to WNDR3700 attached USB storage) is slower than read.
* Sometimes clicking “Safely remove USB device” button can't remove USB storage safely.
Workaround: Make sure you are not accessing the attached USB device and the LED on USB device is not blinking (it means no one is accessing it). Then you need to remove the USB device directly and ignore the message about “remove USB device failure) from web GUI.
* Traffic meter – Traffic volume control is not accurate due to sampling rate. It may exceed the limit.
Workaround: Set a proper number in “Mbytes before the monthly limit is reached” in the traffic control.
* Traffic meter – The “Today's traffic counter” and “This month's only” are cleared but other data still exist in Internet Traffic Statistics table after click "Restart Counter Now" button.
* Traffic meter – Traffic counter restores previous counter back in Internet traffic statistics table after click "Restart Counter Now" button and then click "Apply" Button.
Workaround: Don’t click “Apply” button after click “Restart Counter Now” button until next month. Or If you still want to change the start time of restart traffic counter, you can click “Apply” button after you change the restart time, and then click "Restart Counter Now" button.
* In NA firmware, the wireless region is blank in wireless setting page, but the actual setting is correct. It should display “North America”.
To Install
Note: Do not upgrade the firmware using a wireless connection. Please perform firmware upgrade with “wired” or Ethernet connection only.
1. Write down all the settings which you changed from the default values, since you may need to reenter them manually.
2. Download using the button below to a convenient place such as your desktop.
For North America users only
Image 5.87 MB
For users outside North America
Image 5.87 MB
3. Log in to the router using a Web broswer. The URL is http://www.routerlogin.net.
4. Click Maintenance > Router Upgrade
5. Click Browse and find the file you just downloaded.
6. Click Upload. Do not interrupt the upgrade while the router does this step.
Important Note:
1. The upgrade process is completed when the on screen progress bar completes. If power LED light turns amber and blinking, power cycle the router to complete the upgrade.
2. If the upgrade progress bar on web GUI doesn’t display correctly during firmware upgrade, you can still check the status using Power LED. The Power LED should be blinking (amber) during firmware upgrade. After firmware upgrade is done and boots up the system, it changes to steady amber color.
Please DO NOT power off or reboot the device during firmware upgrade, otherwise, it may result to a corrupt firmware and cause the device not to work.
Maximum wireless signal rate derived from IEEE Standard 802.11 specifications. Actual data throughput will vary. Network conditions and environmental factors, including volume of network traffic, building materials and construction, and network overhead, lower actual data throughput rate.
This product includes software code developed by third parties, including software code subject to the GNU General Public License ("GPL") or GNU Lesser General Public License ("LGPL"). As applicable, the terms of the GPL and LGPL, and information on obtaining access to the GPL Code and LGPL Code used in this product, are available to you at NETGEAR's Open Source Code Web page. The GPL Code and LGPL Code used in this product is distributed WITHOUT ANY WARRANTY and is subject to the copyrights of one or more authors. For details, see the GPL Code and LGPL Code for this product and the terms of the GPL and LGPL.
WNDR3700 Firmware Version 1.0.4.68
New Features & Bug Fixes:
* Smart Wizard CD version 2.2 adds MAC OSX support.
* The record time interval of statistics data in traffic meter is changed to one second.
* Fixed “WiFi gets disabled when guest account or WDS is enabled only if the MAC address starts with non-zero.”
* Fixed “static routes not working.”
* Fixed “DNS SRV records are not being handled properly.
* Fixed “A conflict DNS address is assigned by DHCP server (IP address is not conflict) from WAN side of WNDR3700 automatically, and it won’t be found as an IP conflict.”
* Fixed “ReadyShare Internet access - Enable ReadyShare Internet access via ftp with default port 21, it still allows users to add port forward rule using port 21. Enable ReadyShare Internet access via http with default port 80, it still allows users to add port forward rule using port 80.”
* Fixed “WNDR3700 locks up when a USB hard drive is connected, if there are many pictures and video files.”
Known Issues:
* NTFS write performance (upload to WNDR3700 attached USB storage) is slower than read.
* Sometimes clicking “Safely remove USB device” button can't remove USB storage safely.
Workaround: Make sure you are not accessing the attached USB device and the LED on USB device is not blinking (it means no one is accessing it). Then you need to remove the USB device directly and ignore the message about “remove USB device failure) from web GUI.
* Traffic meter – Traffic volume control is not accurate due to sampling rate. It may exceed the limit.
Workaround: Set a proper number in “Mbytes before the monthly limit is reached” in the traffic control.
* Traffic meter – The “Today's traffic counter” and “This month's only” are cleared but other data still exist in Internet Traffic Statistics table after click "Restart Counter Now" button.
* Traffic meter – Traffic counter restores previous counter back in Internet traffic statistics table after click "Restart Counter Now" button and then click "Apply" Button.
Workaround: Don’t click “Apply” button after click “Restart Counter Now” button until next month. Or If you still want to change the start time of restart traffic counter, you can click “Apply” button after you change the restart time, and then click "Restart Counter Now" button.
* In NA firmware, the wireless region is blank in wireless setting page, but the actual setting is correct. It should display “North America”.
To Install
1. Write down all the settings which you changed from the default values, since you may need to reenter them manually.
2. Download using the button below to a convenient place such as your desktop.
For North America users only
Image 5.87 MB
For users outside North America
Image 5.87 MB
3. Log in to the router using a Web broswer. The URL is http://www.routerlogin.net.
4. Click Maintenance > Router Upgrade
5. Click Browse and find the file you just downloaded.
6. Click Upload. Do not interrupt the upgrade while the router does this step.
Important Note:
1. The upgrade process is completed when the on screen progress bar completes. If power LED light turns amber and blinking, power cycle the router to complete the upgrade.
2. If the upgrade progress bar on web GUI doesn’t display correctly during firmware upgrade, you can still check the status using Power LED. The Power LED should be blinking (amber) during firmware upgrade. After firmware upgrade is done and boots up the system, it changes to steady amber color.
Please DO NOT power off or reboot the device during firmware upgrade, otherwise, it may result to a corrupt firmware and cause the device not to work.
Maximum wireless signal rate derived from IEEE Standard 802.11 specifications. Actual data throughput will vary. Network conditions and environmental factors, including volume of network traffic, building materials and construction, and network overhead, lower actual data throughput rate.
This product includes software code developed by third parties, including software code subject to the GNU General Public License ("GPL") or GNU Lesser General Public License ("LGPL"). As applicable, the terms of the GPL and LGPL, and information on obtaining access to the GPL Code and LGPL Code used in this product, are available to you at NETGEAR's Open Source Code Web page. The GPL Code and LGPL Code used in this product is distributed WITHOUT ANY WARRANTY and is subject to the copyrights of one or more authors. For details, see the GPL Code and LGPL Code for this product and the terms of the GPL and LGPL.
Zou dit dan de grote boosdoener van alle problemen in combinatie met de firmware geweest zijn?* Fixed “WiFi gets disabled when guest account or WDS is enabled only if the MAC address starts with non-zero.”
Dit omdat mijn MAC-adres begint met C0.
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 10-06-2010 16:09 ]
Ik heb net zelf dd-wrt geflasht op de wnr3500v2 dit ging allemaal zonder problemen en alles lijkt het te doen behalve wireless.
Als ik met een wireless apparaat verbinding probeer te maken met de router wordt de router wel weergegeven maar kan er geen verbinding worden gemaakt. Ik heb de soorten passkeys al meerdere malen veranderd naar wep/wpa2/wpa2enterprise maar dit mocht niet baten.
Weet iemand wat het probleem is en hoe het verholpen kan worden?
Als ik met een wireless apparaat verbinding probeer te maken met de router wordt de router wel weergegeven maar kan er geen verbinding worden gemaakt. Ik heb de soorten passkeys al meerdere malen veranderd naar wep/wpa2/wpa2enterprise maar dit mocht niet baten.
Nice! We zouden de settings toch ook wel moeten kunnen herstellen met het config-file'tje? Heb em gisteravond net gebridged met de WNHDE111, voorkeursip's opgegeven etc. etc.Hassebassie schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:25:
Nieuwe firmware!
Staan de radios wel aan?tweakG5 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:07:
Ik heb net zelf dd-wrt geflasht op de wnr3500v2 dit ging allemaal zonder problemen en alles lijkt het te doen behalve wireless.
Geen problemen whatsoevermurata schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:03:
wat zijn de eerste bevindingen van de update?
Hier ook geen problemen, het gastnetwerk werkt naar behoren en de snelheid met mijn Alles-in-1 Plus is uitstekend.
Best een leuk gezicht drie netwerken van jezelf in het lijstje.
Stabiliteit is ook dik in orde.
Best een leuk gezicht drie netwerken van jezelf in het lijstje.
Stabiliteit is ook dik in orde.
Verwijderd
Ik wil me huidige netwerk upgraden en heb een vraagje over deze router.
Situatie is als volgt:
In de kelder van me woning komt het internet binnen via kabelinternet met zo motorola modem.
Verder heb ik een netwerk aansluiting in iedere kamer van het huis die ook allemaal in de kelder uitkomen.
Nou wil ik dus zo WNDR3700N in de kelder plaatsen, me eigen slaapkamer is in de kelder en ik wil me desktop pc dan via kabel aan sluiten en me notebook en telefoon enzo via wifi.
Nou wil ik in de woonkamer ook wifi hebben maar door het veel beton in de kelder heb ik geen signal daar, nou loopt er wel een netwerkkabel na boven.
Kan ik dan in de woonkamer via een netwerkkabel een 2e WNDR3700N uplinken zodat ik zowel in de kelder als in de woonkamer ontvangst heb?
internet > modem > WNDR3700N(a kelder) > kabel > WNDR3700N(b woonkamer)
hoop dat jullie er wat van snapen
Situatie is als volgt:
In de kelder van me woning komt het internet binnen via kabelinternet met zo motorola modem.
Verder heb ik een netwerk aansluiting in iedere kamer van het huis die ook allemaal in de kelder uitkomen.
Nou wil ik dus zo WNDR3700N in de kelder plaatsen, me eigen slaapkamer is in de kelder en ik wil me desktop pc dan via kabel aan sluiten en me notebook en telefoon enzo via wifi.
Nou wil ik in de woonkamer ook wifi hebben maar door het veel beton in de kelder heb ik geen signal daar, nou loopt er wel een netwerkkabel na boven.
Kan ik dan in de woonkamer via een netwerkkabel een 2e WNDR3700N uplinken zodat ik zowel in de kelder als in de woonkamer ontvangst heb?
Ja hoor de tweede moet je dan gewoon instellen als AP. Dus:Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:04:
internet > modem > WAN poort WNDR3700N(bijv IP 192.168.1.1 DHCP van 192.168.1.10-60) > kabel > LAN poort WNDR3700N(DHCP uit en IP 192.168.1.2)
Je kunt de router in de kelder zetten en in de woonkamer een accesspoint (eventueel achter een switch als je ook bedraad iets aangesloten hebt). Hoef je geen 2de (dure) router te kopen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:04:
Ik wil me huidige netwerk upgraden en heb een vraagje over deze router.
Situatie is als volgt:
Arriving Somewhere but not here....
Hoe erg is het om een firmware upgrade te doen via Wifi? Ik heb namelijk geen zin om een UTP kabel te zoeken.
Het is niet gevaarlijk, je router zal niet in brand vliegen. Maar als je een flinke drop in wireless hebt tijdens het uploaden van de firmware heb je een probleem (aka een mooie paper-weight). Ik zou zeker weten de moeite doen om even een utp kabel te pakken.jelmervos schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:46:
Hoe erg is het om een firmware upgrade te doen via Wifi? Ik heb namelijk geen zin om een UTP kabel te zoeken.
[ Voor 3% gewijzigd door Appel op 11-06-2010 20:14 ]
Verwijderd
Heb ik ook aan zitten denken maar ik wil idd ook wat met kabel aansluiten en dan heb ik het er wel voor over om een paar tientjes meer te betalen dat ik dan 1 kastje heb staan in plaats AC met switch en dan weer 2 adapters enzo.Unne Offerse schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:40:
[...]
Je kunt de router in de kelder zetten en in de woonkamer een accesspoint (eventueel achter een switch als je ook bedraad iets aangesloten hebt). Hoef je geen 2de (dure) router te kopen.
Nu had ik nog 1 vraag als ik op de router in de kelder de router in de woonkamer uplink kan ik dan nog steeds een switch uplinken op de router in de kelder?
Jammer dat de nieuwste firmware nog steeds geen andere interne poort voor port forwarding ondersteund.
Ja hoor geen enkel probleem. Je hangt de switch gewoon aan een van de 4 LAN poorten. Je kunt uitbreiden zo vaak je wil.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:16:
[...]
Nu had ik nog 1 vraag als ik op de router in de kelder de router in de woonkamer uplink kan ik dan nog steeds een switch uplinken op de router in de kelder?
Inderdaad, DD-WRT kan dit wel alleen wil ik nog even wachten op een wat betere firmware van DD-WRT.jelmervos schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:59:
Jammer dat de nieuwste firmware nog steeds geen andere interne poort voor port forwarding ondersteund.
Ik heb DD-WRT er weer afgegooid, en de laatste Firmware van Netgear erop gezet. 2,4 GHz band is weer zichtbaar en bruikbaar, en als toetje heb ik met een Intel 5100 AGN kaartje nu 8,2 MB/sec aan overdracht ipv 3 MB/sec via DD-WRT op die band.
Voorlopig hou ik het lekker zo.
Voorlopig hou ik het lekker zo.
Wat deed je besluiten DD-WRT af te gooien? Los van de wifi is het wel aan te raden?
Ik kijk de kat nog even een paar maand uit de boom.
Wifi G werkte niet tot nauwelijks. Ander punt wat ik hekelde is uPnP, wat beter geregeld is in de firmware van Netgear zelf. Ter verduidelijking, ik heb twee Xbox 360's en twee PS3's, allen met een statisch IP (DHCP scope gebruik ik alleen voor wifi-apparaten). De Netgear opent prima correcte poorten uit zichzelf, terwijl het met DD-WRT alleen goed werkt als je die apparaten op DHCP laat staan.MsG schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:31:
Wat deed je besluiten DD-WRT af te gooien? Los van de wifi is het wel aan te raden?
DMZ was ook geen optie, want daar kun je maar één IP in kwijt. De 360 die in DMZ stond moest ik echter ook nog's iedere keer een connection test laten doen eer ik verbinding had.
Laatste punt is dus de wifi-n snelheid. Sinds gister een 5100 kaartje ipv een 3945, en ik haalde 2,5/3 MB/sec met DD-WRT, niet veel boven G snelheden. Nu dus netjes op 150 Mbit geconnect en met fatsoenlijke snelheden van boven de 7 MB/sec.
En aanraden, tsja, de hoeveelheid opties is geweldig, maar de nadelen werden mij te gek.
[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 12-06-2010 13:37 ]
Ik hang hier ook sterk af van UPNP in combinatie met diverse apparaten met een vast IP, dus dan wordt het voor mij eerst ook een no-go
.
Ik gebruik een machine met een static IP. De upnp werkt hier als een zonnetje. Wellicht dat DD-WRT de requests van de consoles niet helemaal snapt. Maar met mijn PC kan ik er geen problemen over melden.
Kan zijn inderdaad, heb het met de PC niet getest..was al een no-go bij de 360 hierLzpAppel schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:51:
Ik gebruik een machine met een static IP. De upnp werkt hier als een zonnetje. Wellicht dat DD-WRT de requests van de consoles niet helemaal snapt. Maar met mijn PC kan ik er geen problemen over melden.
ik ben ernstig op zoek naar de nieuwe firmware van de WNDR3700. de ftp site van netgear ligt eruit (of ik heb DNS problemen, maar ik heb al 2 providers geprobeerd) en dd-wrt draait niet lekker (slecht signaal).
kan iemand mij deze firmware bezorgen? ik zoek dus WNDR3700-V1.0.4.68.img, normaal hier te downloaden: ftp://downloads.netgear.com/files/WNDR3700-V1.0.4.68.img
kan iemand mij deze firmware bezorgen? ik zoek dus WNDR3700-V1.0.4.68.img, normaal hier te downloaden: ftp://downloads.netgear.com/files/WNDR3700-V1.0.4.68.img
Je hebt een DM. Ik kom overigens wel op die FTP..rlKoekie schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:36:
ik ben ernstig op zoek naar de nieuwe firmware van de WNDR3700. de ftp site van netgear ligt eruit (of ik heb DNS problemen, maar ik heb al 2 providers geprobeerd) en dd-wrt draait niet lekker (slecht signaal).
yeah, ik heb em! nogmaals bedankt! (niet mijn eigen router waar ik dus net het draadloos signaal van had vernietigdExorcist schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:38:
[...]
Je hebt een DM. Ik kom overigens wel op die FTP..
wat een drama die nieuwe firmware!
als ik het gasten netwerk of 5Ghz aanzet heb ik geen wifi verbinding meer, ze zijn wel zichtbaar maar geven aan onbeveiligd te zijn, er is ook niet mee te verbinden.
Zet ik alleen de 2.4Ghz aan gaat alles goed.
Ik hoop dat er snel een goede dd-wrt versie uitkomt, zou echt een verademing zijn, tot die tijd maar even aanmodderen met de laatste firmware
als ik het gasten netwerk of 5Ghz aanzet heb ik geen wifi verbinding meer, ze zijn wel zichtbaar maar geven aan onbeveiligd te zijn, er is ook niet mee te verbinden.
Zet ik alleen de 2.4Ghz aan gaat alles goed.
Ik hoop dat er snel een goede dd-wrt versie uitkomt, zou echt een verademing zijn, tot die tijd maar even aanmodderen met de laatste firmware
Hier totaal geen problemen met de nieuwe firmware.
Alle netwerken werken perfect en ik kan er ook mee verbinden.
Ik gebruik een gastnetwerk voor de Nintendo DS Lite en die heeft geen enkele probleem om te verbinden.
Vreemde is wel dat wanneer ik WEP gebruik ik altijd de passphrase alfanumeriek moet invoeren.
Dit was ook al zo bij mijn WRT54G.
Alle netwerken werken perfect en ik kan er ook mee verbinden.
Ik gebruik een gastnetwerk voor de Nintendo DS Lite en die heeft geen enkele probleem om te verbinden.
Vreemde is wel dat wanneer ik WEP gebruik ik altijd de passphrase alfanumeriek moet invoeren.
Dit was ook al zo bij mijn WRT54G.
Ik heb sinds vandaag ook een WNDR3700N router. Zaterdag besteld bij 4launch en vanmiddag dus al binnen. Ik heb gelijk m'n oude (trouwe) linksys WRT54GL vervangen en bedraad alles ingesteld, incl upgraden naar de laatste firmware. Piece of cake so far.
Maar ik vind de snelheden op de 5GHz band wel wat tegenvallen. Ik kom niet hoger dan zo'n 70-80 mbit op een meter of 3 met één muur ertussen. Is dit normaal? Horizontaal of verticaal opstellen maakt niet uit en ik heb de snelheden van beide wifi netwerken op maximaal 300 staan. Iemand nog suggesties om dit te verbeteren?
Andere vraag die ik heb is het volgende:
Op de WRT54GL kun je per MAC adres internet toegang blokkeren. Ik zie dit nergens terug bij de instellingen
De reden hiervoor is het volgende: Ik heb op de zolder een oude PC staan die ik alleen als muziekspeler gebruik en die dus alleen gebruik mag maken van het LAN omdat op een synology NAS de muziek staat.
Om te voorkomen dat dat ding updates gaat downloaden en virusscanners etc nodig heeft had ik deze dus via de WRT54GL afgekoppeld van WAN toegang. Werkte perfect dus, maar nu even niet .....
Iemand enig idee hoe je dit kunt instellen want ik vind het ook niet terug in de (PDF)handleiding????
Maar ik vind de snelheden op de 5GHz band wel wat tegenvallen. Ik kom niet hoger dan zo'n 70-80 mbit op een meter of 3 met één muur ertussen. Is dit normaal? Horizontaal of verticaal opstellen maakt niet uit en ik heb de snelheden van beide wifi netwerken op maximaal 300 staan. Iemand nog suggesties om dit te verbeteren?
Andere vraag die ik heb is het volgende:
Op de WRT54GL kun je per MAC adres internet toegang blokkeren. Ik zie dit nergens terug bij de instellingen
De reden hiervoor is het volgende: Ik heb op de zolder een oude PC staan die ik alleen als muziekspeler gebruik en die dus alleen gebruik mag maken van het LAN omdat op een synology NAS de muziek staat.
Om te voorkomen dat dat ding updates gaat downloaden en virusscanners etc nodig heeft had ik deze dus via de WRT54GL afgekoppeld van WAN toegang. Werkte perfect dus, maar nu even niet .....

Iemand enig idee hoe je dit kunt instellen want ik vind het ook niet terug in de (PDF)handleiding????
Dat is een nette snelheid hoor, de 5GHz frequentieband is gevoeliger voor obstakels dan de 2,4GHz, dus die muur kan wel voor wat verlies zorgen. Vergeet niet dat de verbindingssnelheid (300Mbps) niet de daadwerkelijke doorvoersnelheid is (zie ook deze link).Unne Offerse schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:01:
Maar ik vind de snelheden op de 5GHz band wel wat tegenvallen. Ik kom niet hoger dan zo'n 70-80 mbit op een meter of 3 met één muur ertussen. Is dit normaal?
Met ^. Ik zit, op dezelfde verdieping, tussen de 7 en 10 MB/sec op 5 Ghz.Nivk schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:18:
[...]
Dat is een nette snelheid hoor, de 5GHz frequentieband is gevoeliger voor obstakels dan de 2,4GHz, dus die muur kan wel voor wat verlies zorgen. Vergeet niet dat de verbindingssnelheid (300Mbps) niet de daadwerkelijke doorvoersnelheid is (zie ook deze link).
Mensen die wifi problemen hebben kunnen misschien beter een van de nieuwere (14xxxx +) builds van DD-WRT proberen, daar dan de radio power op 151 of 200 zetten en dan de sensitivity op 1000 en de beacon interval op 50. Verder WMM uit zetten en na 2 minuten via de GUI herstarten. Als het goed is laadt hij de configuratie in een keer en zal de radio module goed werken.
Doe ik altijd, nooit problemen gehad. Als er echt grote problemen zouden zijn dan zou deze mogelijkheid wel geblokkeerd zijn. Hij upload immers eerst alle data, om daarna zelfstandig deze te overschrijvenjelmervos schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:46:
[ Voor 24% gewijzigd door fortfort op 20-06-2010 13:36 ]
Hi
Ik heb ook bij m'n ISP digital tv met HD Digibox. Deze moet een rechtstreeks ip-adres krijgen van m'n ISP.
Met m'n Linksys WRT54G en Hyperwrt firmware kon ik een LAN poort omzetten naar een WAN poort.
HD Digibox krijgt dan via deze omgeschakelde poort op router een rechtstreeks IP-adres uit de range van m'n ISP in plaats van een interne IP-adres.
Zo bespaar ik een switch die ik voor router moet steken. Minder stroomverbruik, minder kabels.
Kan je dit ook met die Netgear met/zonder 3rth party firmware zoals DD-WRT en Open-WRT?
Ik heb ook bij m'n ISP digital tv met HD Digibox. Deze moet een rechtstreeks ip-adres krijgen van m'n ISP.
Met m'n Linksys WRT54G en Hyperwrt firmware kon ik een LAN poort omzetten naar een WAN poort.
HD Digibox krijgt dan via deze omgeschakelde poort op router een rechtstreeks IP-adres uit de range van m'n ISP in plaats van een interne IP-adres.
Zo bespaar ik een switch die ik voor router moet steken. Minder stroomverbruik, minder kabels.
Kan je dit ook met die Netgear met/zonder 3rth party firmware zoals DD-WRT en Open-WRT?
http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561
Is het mogelijk om met de DD-WRT firmware op de 3700 poorten te forwarden naar andere poortnummers?
(dus bijvoorbeeld poort 9999 aan de buitenkant laten doorlinken naar poort 5000 op je NAS aan de binnenkant?)
(dus bijvoorbeeld poort 9999 aan de buitenkant laten doorlinken naar poort 5000 op je NAS aan de binnenkant?)