Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 22:45
TweakBoy schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:48:
[...]

Je hebt nog steeds problemen dat je mac-adress FF:FF:F... enzo geeft? ik ben benieuwd naar je mac waardes uit de nvram..

maar lijkt meer op een probleem in je bootloader (die bevat die mac adres toewijzingen..)
Heheheh ben je me aan het stalken ofzo? :P
Ik zou graag willen weten wat de waardes zijn maar daarvoor moet ik m'n router openmaken en dat is het laatste wat ik wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Negaiido schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:27:
[...]

Heheheh ben je me aan het stalken ofzo? :P
Ik zou graag willen weten wat de waardes zijn maar daarvoor moet ik m'n router openmaken en dat is het laatste wat ik wil doen.
Ik lees toevallig ook de dd-wrt forum (ben TonyB), ik was al zelf bezig met het debuggen van de firmware.. en volg ook de hele openwrt development omtrend wndr3700.

Je zei dat je weer in de router kon komen? Op welke manier, dus krijg je wel een dhcp lease/ router via ip te benaderen/ connectie via de recovery ? (tftp uploaden van image)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Ik kan de router via ip benaderen, tftp werkt dan natuurlijk ook wel. Ik kan alleen niet telnetten naar de router. Ik krijg ook wel gewoon een ip van de router (volgensmij ....).

[ Voor 21% gewijzigd door Negaiido op 19-04-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 07:25
Okee, ik heb er ook aan moeten geloven. Vanmiddag de WNDR3700 aangeschaft ter vervanging van mijn WNR2000. Het bereik is er iets op voor uit gegaan. Windows 7 geeft ipv Fair nu Good aan op mijn pc op zolder. Deze is verbonden met de WN111.

Rechtstreeks verbonden met kabel aan de router haal ik 46Mbps / 4.6 met mijn Ziggo alles in 1. Draadloos doet mijn Netbook (G client) rond de 20Mbps / 4.6 op de begane en op de 1ste. Mijn pc op zolder, verbonden dus met een N adapter doet maar 7.6Mbps / 4.6 terwijl het bereik goed is en ook het sterkste signaal in de wijk (gemeten met Inssider).

Wat kan ik doen om de doorvoersnelheid te verhogen? Zit het probleem misschien in het feit dat er G clients (netbook en iPhones) verbinding maken met een N client met hetzelfde station en daarom de router naar G niveau springt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Negaiido schreef op maandag 19 april 2010 @ 00:03:
Ik kan de router via ip benaderen, tftp werkt dan natuurlijk ook wel. Ik kan alleen niet telnetten naar de router. Ik krijg ook wel gewoon een ip van de router (volgensmij ....).
Als jij bijv 192.168.1.1 ( 10.0.0.1 in bepaalde gevallen, als je huidige netwerk instellingen conflicteren ) kan pingen, dan zou ik een nieuwe flash via TFTP proberen met de stock-firmware van Netgear: ftp://downloads.netgear.com/files/WNDR3700-V1.0.4.55.img

Doe in dat geval even eerst de 30/30/30 reset methode:
- Druk met een pennetje de hard-reset button onder de router 30 sec in
- Na het knipperen naar oranje (alle leds) de router fysiek uitzetten met de on/off button. Reset-knop wel ingedrukt houden
- Weer na 30 sec de router aanzetten met de on/off button. De hard-reset button nog steeds ingedrukt houden tot de leds weer naar oranje blijven knipperen ( ook ca 30 sec )

De laatste 30 seconden zorgt voor een reset naar fabrieksdefault + aanzetten van de recovery mode

Stel je pc in op 192.168.1.2/255.255.255.0 en zend m.b.v. TFTP de stockfirmware naar je router.
stappen hierna ken je wel... je router zet zichzelf na het flashen op default fabrieksfirmware en settings

Verkrijgen van telnet access:
Download een tooltje om de telnetaccess aan te zetten: http://www.myopenrouter.c...AR-Telnet-Enable-Utility/
Voer de volgende command uit in een command:

code:
1
telnetEnable.exe 192.168.1.1 <macadres van je router zonder :> Gearguy Geardog

Je moet wel in de directory zitten met je commandshell.

Om achter de mac-adres van je router te komen kun je in cmd tikken:

code:
1
arp -a

en vind de mac-adress achter 192.168.1.1

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
@TweakBoy

Ik kan wel in de netgear router komen en daarmee bedoel ik de webinterface alleen kan ik het wireless signaal niet aanzetten. Het probleem zit dus echt in de NVRAM.
Telnetten lukt mij blijkbaar niet omdat het mac adres ff-ff-ff-ff-ff-ff is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Valderrama schreef op maandag 19 april 2010 @ 00:40:
Wat kan ik doen om de doorvoersnelheid te verhogen? Zit het probleem misschien in het feit dat er G clients (netbook en iPhones) verbinding maken met een N client met hetzelfde station en daarom de router naar G niveau springt?
46MB :o :D

Er bestaat niet zoiets als springen naar 802.11g, de wireless 802.11n USB stick zal altijd blijven werken op 11n (tenzij verkeerd ingesteld). Zijn data rate kan echter wel nadelig beïnvloed worden als er gelijktijdig met de 11n client op dezelfde wireless radio 11g clients actief bezig zijn.
Ben je niet gewoon te ver weg? Wat is de verbindingssnelheid die Windows aangeeft? (Status verbinding, speed) Gebruik je WPA2 met AES encryptie? Als dat allemaal niet helpt, doe de stick dan eens in een laptop ofzo en test hem in dezelfde kamer als de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Nivk schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:53:
[...]

46MB :o :D

Er bestaat niet zoiets als springen naar 802.11g, de wireless 802.11n USB stick zal altijd blijven werken op 11n (tenzij verkeerd ingesteld). Zijn data rate kan echter wel nadelig beïnvloed worden als er gelijktijdig met de 11n client op dezelfde wireless radio 11g clients actief bezig zijn.
Ben je niet gewoon te ver weg? Wat is de verbindingssnelheid die Windows aangeeft? (Status verbinding, speed) Gebruik je WPA2 met AES encryptie? Als dat allemaal niet helpt, doe de stick dan eens in een laptop ofzo en test hem in dezelfde kamer als de router.
Hmm.. ik zie dat de snelheid echt om de 10 seconden veranderd. Schommelt van 10Mbps naar 40Mbps naar 180Mbps en weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week de Netgear WNDR3700 in huis. Hij dient als vervanging van een experiabox, omdat ik naar Ziggo overgestapt ben.
Het wifi bereik van de experiabox werd altijd beschimpt, maar ik ben er altijd tevreden over geweest. Overal in huis was redelijk tot goed ontvangst.
Volgens mij presteert de Netgear veel minder. Ik heb wat test gedaan, en ben niet tevreden met het resultaat.
Allereerst de opstelling: De netgear staat, op z'n kant, op precies dezelfde locatie als de experiabox. Op ca. 2 meter hoogte in een boekenkast in de woonkamer.
Ik heb m.b.v. inSSIDer een scan gedaan op verschillende plekken in huis.

Routers in de omgeving (de mijne: "OpenVerbinding"):
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/ericensindy/test/channel_graph.png

Ik heb het screenshot genomen in de woonkamer, op ca. 3 meter van de router met alleen een houten kastdeur tussen mijn netbook en de router.
Het valt me op dat het signaal niet echt sterk is, zo rond de -60 dBm.
Vervolgens heb ik op zolder inSSIDer opgestart en ben op verschillende plaatsen in huis blijven staan. Op zolder viel de verbinding steeds weg, zodat ik geen speedtest.net test kon uitvoeren. De meter bleef hangen op max. 1,8 Mb/s...

Signaalsterkte op verschillende locaties in huis:
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/ericensindy/test/signal_strength.png

Hierbij valt het op dat de signaalsterkte in de gang en op de trap sterker is dan in de woonkamer, terwijl er een wand tussen zit. De router staat met de onderkant richting de gang.

Speedtest.net beneden, 3m van de router:
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/ericensindy/test/3m_direct_zicht.png

Speedtest.net eerste verdieping, ca 5 meter van router:
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/ericensindy/test/5m_eerste_verdieping.png

Ik werk op het 2.4 Ghz netwerk en heb de 5 Ghz radio uitgeschakeld. De modus staat op max. 130 Mbps.
O ja, ik woon in een 'normaal' rijtjeshuis uit eind jaren tachtig, geen mega villa ofzo..

Zijn dit normale prestaties voor deze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:46:
Ik heb sinds een week de Netgear WNDR3700 in huis. Hij dient als vervanging van een experiabox, omdat ik naar Ziggo overgestapt ben.
Ik werk op het 2.4 Ghz netwerk en heb de 5 Ghz radio uitgeschakeld. De modus staat op max. 130 Mbps.
O ja, ik woon in een 'normaal' rijtjeshuis uit eind jaren tachtig, geen mega villa ofzo..
Zijn dit normale prestaties voor deze router?
Niet erg geweldige prestaties...maar welk Ziggo abonnement heb je? Al eens een andere speedtest.net server gebruikt? Bekabeld is de snelheid wel goed? Wat voor een wireless NIC in je laptop? Je gebruikt WPA(2) met AES encryptie (eventueel WMM enabled te vinden in wireless advanced)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Okee... mijn probleem >

- bekabeld geen enkel probleem en volle snelheid met Ziggo alles in 1. (50/5)
- wireless met netbook (gclient) verbinding met volle snelheid, stabiele 54G verbinding tot aan zolder toe

Maar:

Zodra ik verbinding maak met de WN111 wireless N adapter (of op de desktop of op mijn netbook) zakt de verbinding weg heel erg snel weg. Ik zit nu in mijn slaapkamer op de 1ste met de netbook en N client en de verbinding schommelt tusse 11Mbps naar 54Mbps, dus verre van stabiel. Haal ik de WN111 er uit, heb ik direct weer een stabiele verbinding met de ingebouwde wireless kaart. Met mijn oude WNR2000 had ik op zolder zelfs een stabiele verbinding op N niveau, met de nieuwe router dus niet meer.

Ik heb inmiddels ook de laatste driver geinstalleerd maar dit maakt geen verschil, andere kanalen geprobeerd maar maakt ook geen verschil. Ik heb het sterkste signaal in de buurt, gemeten met Inssider, op zolder meet het stabiel 66% sterkte maar schommelt de verbinding dus ook rond de 11Mbps.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Edit: Oja, mijn systemen draaien Windows 7, gebruik WPA2-AES, Radio's op 130 of 300 maakt geen verschil. Maar goed, met de oude router op hetzelfde systeem dus gewoon een stabiele verbinding.

[ Voor 7% gewijzigd door Valderrama op 20-04-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivk schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:07:
[...]

Niet erg geweldige prestaties...maar welk Ziggo abonnement heb je? Al eens een andere speedtest.net server gebruikt? Bekabeld is de snelheid wel goed? Wat voor een wireless NIC in je laptop? Je gebruikt WPA(2) met AES encryptie (eventueel WMM enabled te vinden in wireless advanced)?
Ik heb een 20 Mbit abbonement. De snelheid is bekabeld constant rond de 20 Mbps. In m'n netbook zit een Azurewave wireless controler met een Atheros chip. WMM staat inderdaad enabled, zou ik die uit moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:17:
Ik heb een 20 Mbit abbonement. De snelheid is bekabeld constant rond de 20 Mbps. In m'n netbook zit een Azurewave wireless controler met een Atheros chip. WMM staat inderdaad enabled, zou ik die uit moeten zetten?
Nee beter om WMM gewoon aan te laten staan, is dat Azurewave kaartje een 802.11n of 11g kaartje? Je test met je netbook op accu of aan de adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is volgens mij een 802.11n kaartje. Onder xp zie je ook 130 Mbps staan. Ik heb beneden (zo'n drie meter van de router) aan de lader getest. Boven heb ik het netbookje op de accu getest.
Overigens heb ik WMM even uitgehad en dat hielp niets. Vervolgens wilde ik kijken hoe de router reageerde op een guest netwerk. Maar toen ik die optie aanvinkte werden beide radio's uitgeschakeld, het lukte me ook niet om ze weer in te schakelen. Uiteindelijk heb ik maar gereset....

Daarnaast check ik de signaalsterkte ook met mijn samsung Jet. De gegevens komen vrij goed overeen met het netbookje.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Ja dan is het een n-kaartje, ik zou hem eens gewoon op "up to 300Mbps" zetten en sowieso eens naar channel 1. (Die onbekend SSID zijn dat de buren ofzo?) Heb je trouwens al eens de 5GHz geprobeerd, of is dat kaartje alleen 2,4GHz?
WMM uit zetten kan zelfs nadelig werken met sommige wireless NICs. (lijkt alleen een probleem met intel kaartjes trouwens maar goed)
Het uitzetten van de radio's bij wijziging aan de wireless settings is normaal, wijzigen van settings moet je sowieso niet doen wireless, het kan een tijd duren (te lang vind ik zelf) voor de radio's weer aan gaan. Als je in de tussen tijd dan nog meer instellingen verandert dan blijven de radio's gewoon uit heb ik gemerkt. Via wireless advanced settings kun je ze dan weer aan zetten, maar wederom als er staat "please wait a moment" ook echt wachten en niet in de settings verder werken.

-Je gebruikt WPA(2) met alleen AES encryptie?
-Geen DECT telefoons, babyfoons of andere apparaten in de buurt die 2,4GHz noise maken?
-Is de Samsung Jet connected (en actief) tijdens het testen? (802.11n en 802.11g mixen kan wel eens voor problemen zorgen)
-Heb je de router al eens anders gezet? (Het lijkt alsof de WNDR3700 horizontaal polariseert uit de achterkant en de voorkant waar het NETGEAR logo zit, verticale polarisatie is volgens mij altijd gering bij dipool antennes en lijkt bij deze metamaterial antennes ook het geval te zijn)

[ Voor 10% gewijzigd door Nivk op 20-04-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem al terug gezet op channel 1. Dit leverde een klein beetje winst op volgens mij. Het kaartje is niet geschikt voor de 5 Ghz band. als ik dit selecteer in XP, dan schakelt de verbinding zich uit en verschijnt er een foutmeling in het configuratiescherm.

Ik gebruik inderdaad WPA2 met AES encryptie. Er staat wél een babyfoon (DECT) in de woonkamer en ook nog een DECT telefoon. De Samsung Jet is connected tijdens het testen. Ik heb de positie wel eens veranderd, maar dit had niet erg veel effect:
  • - Verticaal deksel naar Netbook: zie grafiek hierboven
  • - Vertikaal achterkant naar Netbook: signaal verbeterd iets
  • - Horizontaal normaal: signaal verminderd iets
  • - Horizontaal op z'n kop: signaal verminderd iets
Als ik vanmiddag thuis ben, zal ik die babyfoon en de telefoon eens uitzetten, om te kijken of ik een verbetering van het signaal zie.

**Edit**
Ik heb gisteravond de telefoon en babyfoon uitgeschakeld, dit leverde geen noemenswaardige verbetering op. Wel was het "onbekende" signaal even sterk als mijn signaal :(, alleen wat onstabieler. Overigens heb ik de ontvangst onder linux een stuk kunnen verbeteren door de volgende oplossing. Ubuntu geeft nu steeds zo'n 75-80% verbinding aan, dat was ronde de 40% op 3 meter afstand!
Maar dat heeft feitelijk niets met de router te maken..

Ik blijf nog wel even doortesten, maar ik vrees niet dat ik de signaalsterkte omhoog kan krikken.. :(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 09:35 . Reden: Nieuwe feiten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Nou om gewoon van te huilen hoor, vanwege dit probleempje meerdere malen gemaild/gebeld maar blijven maar volhouden dat ze mij niet kunnen helpen aan een nieuwe vertical stand, zelfs ook al geef ik aan dat ik er voor wil betalen.... Wat een ronduit slechte klanten service.

Mijn Miele stofzuiger had als accessoire-optie in het bijgeleverde boekje ook een actieve koolstof stofafsluiting als optie staan, deze kon ik echter nergens vinden in winkels/online. Ik mail die daar en 2 dagen later had ik hem thuis gratis en zonder gezeik, dat is pas service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat is het verschil tussen een Duits en een Amerikaans/Taiwanees/Chinees bedrijf :P. Duitsers maken iets minder poeha rond hun product, die hebben dan ook ingenieurs die de beslissingen nemen en geen overbetaalde marketeers...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Volgens NETGEAR is ook aangegeven in de RMA confirmation e-mail die ik heb gekregen, dat er geen accessoires moeten worden teruggestuurd,( nog maar eens aantal keren gelezen) staat echt gewoon helemaal niks over wat niet en wel moet worden teruggestuurd. Enige instructies die mij gegeven zijn kwamen van de Tech support man is dit: "You could hand it over in a plastic bag (without the cables and
the power adapter)." Wat ik dus ook heb gedaan, alleen dan in een doos...
Laat staan dat ik überhaupt wist dat ik hem niet had moeten terugsturen (waarom zou ik dat doen..?), wat is het probleem om mij aan zo'n ding te helpen, sta gewoon perplex en had niet verwacht dat hier zo'n probleem van zou gemaakt worden... Door ook nog eens de schuld volledig bij mij te willen leggen word ik alleen maar geprikkeld om er een nog groter probleem van te maken dan het is.

Ik ga maar eens zoeken naar nog wat Nederlandse NETGEAR nummers/mail adressen...kent iemand er misschien een paar?

[ Voor 19% gewijzigd door Nivk op 27-04-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Das wel knullig ja. Al eens gedacht om op V&A dan maar een ad te plaatsen? Ik denk dat er wel Tweakers zijn die m kunnen missen..ikzelf heb hem in gebruik helaas, maar denk dat het je wel moet lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Da's inderdaad geen positief nieuws. Ik heb ooit veel grotere problemen gekend ivm. de RMA van een Belkin-modem/router maar nadat ik daar een behoorlijk artikel had over gewijd op de Tweakblogs ging het plots allemaal zonder problemen.

Dit is echter niet iets waarmee je op een tweakblog kan aan komen zetten, langs de andere kant komt het op hetzelfde neer.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 17:24
DD WRT op de wndr3700 is nu supported :)

de status in hun router database is aangepast naar supported en de flash files zijn beschikbaar.

Heb het nog niet getest wegens niet thuis maar het ziet er al beter uit dan ervoor.

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Opuske schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:57:
DD WRT op de wndr3700 is nu supported :)

de status in hun router database is aangepast naar supported en de flash files zijn beschikbaar.

Heb het nog niet getest wegens niet thuis maar het ziet er al beter uit dan ervoor.
Ik las toevallig net dat de wifi bugs nog aanwezig zijn (geen WPA2 support, slecht bereik). Ik laat het dus nog links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
Exorcist schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:58:
[...]

Ik las toevallig net dat de wifi bugs nog aanwezig zijn (geen WPA2 support, slecht bereik). Ik laat het dus nog links liggen.
Zag het net ook.......maar hey tenminste is hij nu officieel supported en zijn we al een eind verder.

Ik ga het zeker testen en kijken wat er nog verder moet gebeuren.

Door te testen kunnen de makers verder leren en verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Opuske schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:17:
[...]

Zag het net ook.......maar hey tenminste is hij nu officieel supported en zijn we al een eind verder.

Door te testen kunnen de makers verder leren en verbeteren :)
Mee eens, maar kan het bereik hier te goed gebruiken om te gaan experimenteren (laptop vriendin op zolder, betonnen vloeren). Maar succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Nivk schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:37:
Ik ga maar eens zoeken naar nog wat Nederlandse NETGEAR nummers/mail adressen...kent iemand er misschien een paar?
Nou ben dat maar eens gaan doen, veel andere telefoonnummers kon ik niet vinden. Mailtjes gestuurd naar BE/NL/UK/DE enz.
Krijg net een mailtje van Netgear customer service UK dat zodra ze weer in stock zijn (want dat zijn ze momenteel niet) er eentje naar mij gezonden zal worden. Dat zonder gezeik dat het mijn eigen schuld is (ook al vind ik dat het niet echt volledig mijn eigen schuld is O-)) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Net een Kingston Datatraveler 400 aan de Netgear gehangen; schrijfsnelheid is 1/2 MB/sec., traag, maar an sich niet boeiend. Erger vond ik het dat het benaderen van de DLNA service via mijn Samsung TV het ding hopeloos deed vastlopen; router was niet meer benaderbaar, moest hem echt resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 08:29:
Ik hou dit topic even in de gaten. Ik heb een paar maanden geleden een Linksys WRT160N gekocht (v2) en dat is een en al treurnis. Ik hoor op zich positieve berichten over de Linksys WRT320N, met name omdat deze superstabiel is met custom (DD-WRT) firmware - hetgeen mij eigenlijk alleen maar bewijst dat het een stelletje prutsers zijn bij Linksys. Er is dus wel wat voor te zeggen om eens wat meer geld uit te geven voor wat kwaliteit.

Maar! Ik begrijp echter dat het bij de Netgear niet veel anders is, standaard ondersteunt deze geen port translation en ik lees hierboven dat de USB aansluiting ook buggy is. Als ik hier mijn toevlucht ook moet zoeken bij custom firmware ben ik net zo goed uit met de half zo dure Linksys WRT320N of niet?

Edit: Grappig. Op de site van DD-WRT staat dat de custom firmware voor de WRT320N nog work-in-progress is, en voor de Netgear niet beschikbaar.
Je zegt dat je positieve berichten over de Linksys WRT320N gehoord hebt. Kijk dan maar eens op bol.com daar zijn de mensen die hem gekocht hebben niet bepaalt positieve over deze router. Verder heb ik van een collega van mij gehoord dat veel mensen bij ziggo of upc problemen ondervinden met routers van Linksys en hij zelf ook. Daarbij hebt ik op diverse forums mensen daarover horen klagen. Die problemen zouden zich vooral voor doen bij het draadloos gebeuren. van het vaak weg vallen van de verbinding of zeer traag. Maar het schijnt dat de bekabeld routers ook vaak problemen geven. Linksys is zeker geen prut merk is maar ik moet er in ieder geval niks van hebben. En als je echt een goede router van Linksys wild hebben kijk dan liever naar deze de WRT620N. Die heeft net als de netgaer WNDR3700 veel mogelijkheden maar is wel wat duurder. Het is maar net wat je er aan een router wild uitgeven.

hier zijn de prijzen die bol.com vraagt voor deze twee routers

Netgaer WNDR3700 135 euro.

Linksys WRT610N 155 euro.

www.bol.com

http://www.bol.com/nl/p/c...03004007241525/index.html

http://www.bol.com/nl/p/c...03004006434406/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Deel van dit topic net eens doorgespit. Enige vraag die mij rustig; gebruikers met +60Mbit aan download snelheid. Ondervinden jullie nooit geen problemen met snelheids drops?.

Daar heeft mijn paar dagen oude Linksys WRT610 namelijk wel last van (na een 1-2 dagen online haal ik ineens maar 50Mbit @ downloads. Reset van router en alles is weer opgelost....., dit te denken die terug te brengen en een Netgear te fixen. (mijn oude Sitecom Gaming Router #2 is vorige week overleden :'( ).

[ Voor 13% gewijzigd door Tortelli op 04-05-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Hmm ben er laatst achtergekomen dat de laptop van mn vriendin niet op N-snelheid kan connecten. Gaat om een Intel 3945ABG kaartje op Win7 x64 met de nieuwste drivers van Intel (13.x als ik het goed heb), ook met oudere drivers geen succes.

Andere type beveiliging had ook geen succes, iemand toevallig hetzelfde tegengekomen?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

aramdin schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:49:
Hmm ben er laatst achtergekomen dat de laptop van mn vriendin niet op N-snelheid kan connecten. Gaat om een Intel 3945ABG kaartje op Win7 x64 met de nieuwste drivers van Intel (13.x als ik het goed heb), ook met oudere drivers geen succes.

Andere type beveiliging had ook geen succes, iemand toevallig hetzelfde tegengekomen?
Dat kaartje van jou kan ook helemaal geen N snelheid aan, aangezien het de N techniek ook niet heeft.

http://www.intel.com/netw...ss/prowireless_mobile.htm .. ik zie alleen ABG!

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dat klopt toch als je kijkt naar de specs.

Overigens, waarom post je deze vraag in dit topic?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, met een 2200B/G, maar dat is ook geen N kaartje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

offtopic:
3495ABG zegt het toch al zelf?

Géén N in de typenaam = géén N-ondersteuning.

[ Voor 5% gewijzigd door Borromini op 05-05-2010 09:39 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Lol, niet eens aan gedacht wat de letters achter het type betekenden haha. Dacht dat het aan router lag, vandaar hier mijn vraag.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Tortelli schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:41:
Enige vraag die mij rustig; gebruikers met +60Mbit aan download snelheid. Ondervinden jullie nooit geen problemen met snelheids drops?.
Hier geen problemen met Ziggo 120Mbps en betaalde usenetdienst, de WRT610N heb ik gehad en overigens ook weer na een tijd verkocht. Niet vanwege snelheid drops (bedraad) maar slecht (nog slechter) wireless bereik/penetratie, al helemaal die 610N zijn 5GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Tortelli schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:41:
Deel van dit topic net eens doorgespit. Enige vraag die mij rustig; gebruikers met +60Mbit aan download snelheid. Ondervinden jullie nooit geen problemen met snelheids drops?.

Daar heeft mijn paar dagen oude Linksys WRT610 namelijk wel last van (na een 1-2 dagen online haal ik ineens maar 50Mbit @ downloads. Reset van router en alles is weer opgelost....., dit te denken die terug te brengen en een Netgear te fixen. (mijn oude Sitecom Gaming Router #2 is vorige week overleden :'( ).
Ik heb hier ook Ziggo 120Mb/s icm een usenet payserver en haal de volle snelheid zonder drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25
Opuske schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:17:
[...]
En, hoe bevalt het testen van dd-wrt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dhhdante schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:04:
Ze hebben beide 8mb flash en 64mb ram geheugen, enkel de processor is beter zoals ik al aangaf.
Verder ben ik juist erg geinteresseerd in de opties in combi met m'n PS3 o.a..

De WNR3500L is rond de 70,- en de WNDR3700 is 107,-
Die 37,- maakt me niet zo veel uit, als dat DLNA maar wel goed ondersteund wordt.
De WNR3500L heeft volgens deze site. 32MB en de WNDR3700 64mb.
ze heben wel bijde 8Mb flash. De WNR3500L heeft 533 MHz MIPS CPU. En de WNDR3700
680 MHz MIPS CPU.

lees hier maar eens. http://www.nextag.com/Net...0a1c0511-66EC29A1F22E7B1F

Netgear WNR3500L Rangemax WIRELESS-N Gigabit Router Open-source Wireless-N router with Gigabit wired ports for Linux developers and open-source experts High Performance 533 MHz MIPS CPU, 8 MB flash and 32 MB RAM to run even business class applications USB 2.0 host port for USB networked storage and for developing other applications

Ps

Nu snap ik er niks meer van op deze site weer heel wat anders.
wat zijn nu de echte Specifications van de WNR3500L.

http://www.netgear.com/Pr...andGateways/WNR3500L.aspx

High Performance Broadcom 480 MHz MIPS® 74K CPU, 8 MB Flash and 64 MB RAM to even run business-class applications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dinsdag mijn Netgear WNDR3700N binnen gekregen. Aangesloten en binnen 2 minuten was ik al online. Internet is merkbaar een stuk sneller dan op mijn vorige router van allnet de all1294A. Die een doorvoersnelheid had van 20 mbps. Maar die met mijn ziggo abo van 25 mbps maar 15 haalde. Nu haal ik de volle snelheid wel en ik heb op http://www.speedtest.net/ dan ook getest. Met het volgende resultaat download 24.75 en upload 3.79. Maar er is wel een probleem geweest alles werkte perfect op mijn pc met windows 7. surfen en mailen ging zonder problemen. Tot dat we onze mac met snowleopard aan zetten. surfen ging maar tot mijn verbazing konden we niet meer mailen op de mac. Hij gaaf constant de melding mailen via de standaard poorten niet mogelijk. Volgens mij lag dit aan het smtp protocol. Maar wat ik niet snap is dat hij dit probleem met die allnet niet had. uiteindelijk heb ik dit kunnen op lossen door mijn mailsever te veranderen in pop.ziggo.nl toen werkte alles weer normaal heel raar. Is er iemand bekend met dit probleem?.

ps.

overging ben ik bijzonder te spreken over deze router. Ik kan die iedereen aanraden.
die is echt een heel stuk stabieler dan die allnet. Dat is echt de grootste zooi die ik ooit gehad heb en daar is all sinds 2003 geen firmware meer voor uitgebracht. Wat ik echt zeer slordig vind en die had ook veel last van time-outs en snelheid drops. Want die moest bijna ieder week van de stroom gehaald worden. Voor die allnet heb ik toentertijd 40 euro betaald. Die Netgear WNDR3700N is met 135 euro bij bol.com een heel stuk duurder maar dan heb je ook wat. Ik geef deze router dan ook een 9.0.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 11:53
Zit op dit router ook de mogelijkheid om een Mac-filter in te stellen?
Ik zal er wel overheen lezen, maar ik ziet het niet.

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
MAC-filter heet 'Toegangslijst draadloze kaarten' en zit onder de geavanceerde draadloze instellingen.

Niemand die ervaringen met dd-wrt op een wndr3700 heeft? Normaal zou ik het zelf gaan testen, maar heb even niet de tijd om er echt voor te gaan zitten (lees: de boel weer te unbricken bij problemen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik ben altijd voorstander geweest van DD-WRT, alleen moet ik eerlijk bekennen dat ik nu de noodzaak niet zie. Hij werkt serieus echt prima bij mij :D

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Yeroen76 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:29:
MAC-filter heet 'Toegangslijst draadloze kaarten' en zit onder de geavanceerde draadloze instellingen.

Niemand die ervaringen met dd-wrt op een wndr3700 heeft? Normaal zou ik het zelf gaan testen, maar heb even niet de tijd om er echt voor te gaan zitten (lees: de boel weer te unbricken bij problemen ;) ).
De wifi problemen zijn volgens mij nog steeds niet opgelost, en eea is nog in betá fase. Ik wacht nog even iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 11:17
Exorcist schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:14:
[...]

De wifi problemen zijn volgens mij nog steeds niet opgelost, en eea is nog in betá fase. Ik wacht nog even iig :)
Ik draai de laatste versie nu enige dagen, Het wifi signaal is inderdaad wel wat zwakker, maar hier in het gehele huis een bereik die voldoende is voor een goede verbinding. En hier wordt aan gewerkt en voor mij is dit prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Drexxon schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:03:
[...]

Ik draai de laatste versie nu enige dagen, Het wifi signaal is inderdaad wel wat zwakker, maar hier in het gehele huis een bereik die voldoende is voor een goede verbinding. En hier wordt aan gewerkt en voor mij is dit prima!
Wat zwakker kan ik mee leven, alles is hier (Gbit) bedraad, maar we werken wel allebei met een laptop op de bank..maar dat is niet al te ver van de router. Mn vriendin zit soms wel op zolder met het ding, maar dan moet ze dat maar ff niet doen :P

Zal is kijken of ik er binnenkort mee ga beginnen, de twijfel is er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
ik wil mijn NAS buiten mijn lokale netwerk kunnen bereiken. dat doe ik door poort 5000 te forwarden naar het interne ip van mn NAS. dat lukt allemaal, maar op mijn werk lijkt deze poort dicht te zitten. is het mogelijk om een bekende poort (bijv 443) te forwarden naar 5000 in de WNDR3700?

je hebt 2 mogelijkheden, poort doorsturen en poort activeren, maar het is me in geen van beide nog gelukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Noujaaa.

Ik heb dus ook zo'n kassie gekocht.

Heb ik er een RaidSonic Icy Box IB-360-ASTUS-B-BL aan gehangen met daarin een Samsung 1TB SATA schijf.

Herkent ie 'm helemaal niet! Geen melding, helemaal niks. De schijf wordt gewoon niet weergegeven in de router setup. Ik kan er dus helemaal niks mee doen.

Nou zag ik een soort van compatibility list, maar daar staan echt maar 10 schijven + behuizing in.

Ik had de router gekocht omdat ik toe was aan een nieuwe en speciaal voor deze gekozen omdat je er een USB schijf aan kon hangen, handig om al mijn muziek altijd beschikbaar te hebben via netwerk.

Is het nu een verloren idee? Of zijn er nog dingen die ik kan proberen om het wel werkend te krijgen?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hoe heb je hem geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Hm, dit bleek een foutje van mij te zijn.

Je doet zo'n USB printer stekker dinges in die behuizing:
Afbeeldingslocatie: http://driver-pro.com/static/images/article-content/usb-printer-installation-tutorial/usb-printer-cable.jpg

En ik heb het voor elkaar gekregen die stekker op z'n kop in de behuizing te doen! :D

Stekker goed gedaan, werkt als een tierelier. :')

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ok, ik zeg niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:02
Ik heb net m'n Wndr3700 aangesloten (als vervanger als van m'n antieke Asus wl-500g) en moet zeggen dat ik nog nooit zo snel en makkelijk een routertje geconfigureerd heb als deze Netgear.
De eerste snelheden zijn ook uitermate goed te noemen. Ik haal met Usenet op m'n laptop 54g en ziggo aie plus gewoon 1,50Mbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die 1,5 MBps (ik neem aan dat je MBps ipv Mbps bedoelt) WAN to WLAN haal ik hier momenteel ook met m'n WL-500G Deluxe hoor ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Borromini op 15-05-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Sinds gisteren ook in het bezit van deze router met oog op de komende snelheidsverhoging die m'n Linksys WRT54G niet gaat trekken.
Op zich werkt alles prima, downloadsnelheid is nu al 4mbit hoger dan met m'n WRT54G, maar toch zijn er een paar dingen die me irriteren.
Om te beginnen het mappen van poorten... bij m'n wrt54g kon ik zonder problemen intern een andere poort kiezen als extern. Bij deze map je dus een poort en die wordt meteen naar dezelfde poort intern gemapped.
Het tweede probleem heeft te maken met mijn HTC Desire... Als ik op wifi met die gsm, lukt dat alleen als ik de SSID broadcast inschakel. Zet ik die uit, krijg ik geen verbinding. Dit terwijl dat met m'n wrt54g wel werkt.

Iemand tips/opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Je hebt het oude opgeslagen netwerk uit de telefoon verwijderd en opnieuw verbonden/opgeslagen? Anders SSID broadcasting gewoon aan laten staan, het is er echt niet veiliger door. Iedereen kan immers nog steeds je wireless makkelijk vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Nivk op 17-05-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Precies, dat idee had ik vroeger ook al, maar de echte hackers vinden je toch wel als ze dat willen.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
gisteren de devices die aan m'n WNDR3700 hangen (PS3, NAS, Xtreamer) een vast ip-adres gegeven, ging allemaal goed totdat ik dat bij mn laptop deed. geen netwerk meer, en router (zelfs bedraad) niet meer te benaderen. terugzetten naar dynamische ip hielp ook niet. vanochtend nog even snel gesprobeerd de factory settings terug te zetten, ook geen resultaat, kan zelf de router-interface niet meer bereiken :)

ik heb dit in het verleden ook al wel es gehad dus het zal wel niet aan mn Netgear liggen, maar iemand een idee wat je dan foutdoet (en hoe je het oplost)?

[ Voor 4% gewijzigd door habermas op 18-05-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Borromini schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:07:
Die 1,5 MBps (ik neem aan dat je MBps ipv Mbps bedoelt) WAN to WLAN haal ik hier momenteel ook met m'n WL-500G Deluxe hoor ;).
Juist, probleem met mijn Asusje was, is dat z'n antenne afgebroken was en daardoor het bereik veeel minder was als toen ie heel was. Ik hoop dat deze Netgear net zo lang mee gaat als m'n Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Nivk schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:15:
Nou om gewoon van te huilen hoor, vanwege dit probleempje meerdere malen gemaild/gebeld maar blijven maar volhouden dat ze mij niet kunnen helpen aan een nieuwe vertical stand, zelfs ook al geef ik aan dat ik er voor wil betalen.... Wat een ronduit slechte klanten service.
Nivk schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:47:
Nou ben dat maar eens gaan doen, veel andere telefoonnummers kon ik niet vinden. Mailtjes gestuurd naar BE/NL/UK/DE enz.
Krijg net een mailtje van Netgear customer service UK dat zodra ze weer in stock zijn (want dat zijn ze momenteel niet) er eentje naar mij gezonden zal worden.
Vandaag dan toch onverwacht een UPS man voor de deur met een A4 formaat doos, waarin een met 7 rollen bubblewrap verpakte vertical stand in plastic zak 8)7. Verstuurd van hetzelfde adres in België als de refurbished router kwam. Heeft wat tijd en moeite gekost maar goed :D . NETGEAR UK deed helemaal niet moeilijk en reageerde zeer snel, overigens hebben NL en BE klantenservice helemaal niet gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Eskiya schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:48:
[...]

Juist, probleem met mijn Asusje was, is dat z'n antenne afgebroken was en daardoor het bereik veeel minder was als toen ie heel was. Ik hoop dat deze Netgear net zo lang mee gaat als m'n Asus.
Dat zuigt idd, maar die antennes moeten redelijk makkelijk te vinden zijn lijkt me. Tenzij het natuurlijk een excuus voor een upgrade was ;).

Ondanks dat OpenWrt ook stable images heeft voor de WNDR3700 lijkt 802.11n nog niet vlekkeloos te werken... Ik ben benieuwd, ik heb de mijne al in m'n handen gehad maar 't is een verjaardagscadeau :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Het was idd een excuus voor een upgrade :-D Ik heb voor de rest nog geen 802.11n apparaat. Maar wilde al heel lang de LAN upgraden naar Gbit.
De Asus ga ik bij m'n ouders als instellen als accesspoint en hun printer daarop aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:04
Heeft iemand dyndsn met de wndr3700 aan de praat gekregen ?
Bij mij blijft hij zeuren dat hij niet kan inloggen by dyndns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

mesa57 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:09:
Heeft iemand dyndsn met de wndr3700 aan de praat gekregen ?
Bij mij blijft hij zeuren dat hij niet kan inloggen by dyndns.
Werkt perfect bij mij:
server.homeip.net / 82.55.121.21 updated successfully at 01:14 pm, 05/20/2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Werkt ook prima bij mij, hoe heb je eea ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ms_Hyde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:10
Ik heb de WNDR3700N al ietjes meer dan een maand, werkt goed. Alleen, waar kan ik zien welke PCs gebruik maken van de draadloos netwerk?

Bij mijn vorige router, een linksys, kon ik een lijst zien van ip's zien van alle PCs verbonden met de router. Bij de netgear zie ik alleen PCs die met kabel verbonden zijn.

MacBook Pro 2019 | Oppo Reno 2 | Panasonic Lumix TZ70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
Bij 'Onderhoud' -> 'Aangesloten apparaten' staan bij mij alle bedrade en draadloos aangesloten ip's vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ms_Hyde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:10
Yeroen76 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:38:
Bij 'Onderhoud' -> 'Aangesloten apparaten' staan bij mij alle bedrade en draadloos aangesloten ip's vermeld.
Bedankt! Ik zie nu dat zodra een wireless apparaat offline gaat hij meteen van de lijst verdwijnt dus dat verklaar waarom ik alleen bedraade PCs zag.

MacBook Pro 2019 | Oppo Reno 2 | Panasonic Lumix TZ70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@'Nivk': al overdag (& door de weeks) dit nummer geprobeerd?
020 – 721 90 80 [linx]
Toch vreemd, was 'n 010-nummer; zeker verplaatste support naar buitenland.. :X

Zijn er veel mensen met problemen over meerdere verdiepingen hier?

Ik heb er tot dus ver enkele gespot, maar ik vraag me af of zij geen defecte apparatuur hebben of in bijzondere situaties verkeren.

Magnetrons, 2.4ghz fones, staal & stevig beton, en vele wifi-netwerken nabij zijn allen factoren; zijn er ook mensen die nabij 'n stevig aantal gsm/umts antennes of stroomleidingen werken/wonen, oude (networking)spullen gebruiken of wellicht last hebben van andere factoren die ik nog niet bedacht heb.

(ex-)buren & ik willen 'm ook gaan gebruiken, maar zijn door enkele berichten toch iet-wat onzeker in onze aanschaf geworden. :?

Ter verduidelijking, de ex-buren willen 'm gebruiken in 'n wijk die bekend staat om de gigantische hoeveelheid netwerken waartoe zij bereik hebben. (varierend van 25 tot 38 afhankelijk het moment dat er ge-networked wordt.)
De meeste netwerken zijn in de 2.4-range, maar gezien hun woning lijkt de 5ghz niet de beste optie.

Qua netwerkdrukte heb ik het -vooralsnog- pretty relaxed, maar dat kan nog veranderen :F

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 04:37:
@'Nivk': al overdag (& door de weeks) dit nummer geprobeerd?
020 – 721 90 80 [linx]
Toch vreemd, was 'n 010-nummer; zeker verplaatste support naar buitenland.. :X

Zijn er veel mensen met problemen over meerdere verdiepingen hier?

Ik heb er tot dus ver enkele gespot, maar ik vraag me af of zij geen defecte apparatuur hebben of in bijzondere situaties verkeren.

Magnetrons, 2.4ghz fones, staal & stevig beton, en vele wifi-netwerken nabij zijn allen factoren; zijn er ook mensen die nabij 'n stevig aantal gsm/umts antennes of stroomleidingen werken/wonen, oude (networking)spullen gebruiken of wellicht last hebben van andere factoren die ik nog niet bedacht heb.

(ex-)buren & ik willen 'm ook gaan gebruiken, maar zijn door enkele berichten toch iet-wat onzeker in onze aanschaf geworden. :?

Ter verduidelijking, de ex-buren willen 'm gebruiken in 'n wijk die bekend staat om de gigantische hoeveelheid netwerken waartoe zij bereik hebben. (varierend van 25 tot 38 afhankelijk het moment dat er ge-networked wordt.)
De meeste netwerken zijn in de 2.4-range, maar gezien hun woning lijkt de 5ghz niet de beste optie.

Qua netwerkdrukte heb ik het -vooralsnog- pretty relaxed, maar dat kan nog veranderen :F
Bereik is hier geen enkel probleem. Verschillende verdiepingen van een nieuwbouwwoning redt ie met gemak, ik heb de zendenergie zelfs op 50% gezet en heb dan nog bereik op m'n zolder. Toegegeven haal ik daar dan niet de hoogste snelheid, maar altijd nog ruim voldoende, zo lang je niet gaat gamen op zolder. Heb alles op 2.4Ghz staan, 300mbps max doorvoer en alles met 'passende' Netgear kaarten en usb aangesloten. En ik heb hier ongeveer 20 netwerken om me heen, alle ook 2.4Ghz.
Moet zeggen dat ik nog nooit zo'n stabiele en snelle router heb gehad. Sinds vijf maanden nog niet 1 keer een reset nodig! En heb m toch aardig belast met usenet en torrents.. Firmware van Netgear doet het ook geweldig, ik denk dat het alleen maar minder wordt als ik naar dd-wrt overstap, dus dat laat ik voorlopig.. Ben echt tevreden en kan hem iedereen aanraden! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:04
Exorcist schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:07:
Werkt ook prima bij mij, hoe heb je eea ingevuld?
Ik heb bij hostnaam : mesa57.dyndsn.org ingevuld en bij user mijn usernaam van het account bij dyndns.org en uiteraard het juiste paswoord... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

mesa57 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:47:
[...]

Ik heb bij hostnaam : mesa57.dyndsn.org ingevuld en bij user mijn usernaam van het account bij dyndns.org en uiteraard het juiste paswoord... :?
Probeer eens "mesa57.dyndns.org" ipv "mesa57.dyndsn.org".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Er is een nieuwe versie van DD-WRT gepost, volgens de mensen op het forum fixed deze de meeste wireless issues (zelf nog niet geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Nivk schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:54:
Er is een nieuwe versie van DD-WRT gepost, volgens de mensen op het forum fixed deze de meeste wireless issues (zelf nog niet geprobeerd).
Het begint wel gelijk te kriebelen. Ik vind de Wndr3700 geweldig en van DD-WRT word ik ook warm.
Draadloos boeit mij atm weinig, ik gebruik het een beetje voor mij mobiel maar that's it.

Zijn er hier verder mensen met een (bedrade) ervaring van de Netgear icm de dd-wrt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Volgens mij werkt het bedraad allemaal goed, op het forum zie ik alleen maar negatieve comments over het wireless gedeelte.

@Opuske: Heb je een hard reset gedaan na het flashen van DD-WRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hebben ze dan niet meer aan een LiveCD van BackTrack en een paar commando's geduld? :+

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:54

Gaitman

The Real One

Nivk schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:50:
Volgens mij werkt het bedraad allemaal goed, op het forum zie ik alleen maar negatieve comments over het wireless gedeelte.
Wireless (bereik) schijnt nu wel veel beter te zijn. Alleen één gebruiker meld dat die niet de N-snelheid haalt die hij met de stock firmware wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kwestie van de webflash.bin over de huidige firmware flashen? Wil het wel proberen..denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Maar waarom zou ik DD-WRT gebruiken, de router bevalt nu uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:54

Gaitman

The Real One

hjs schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:29:
Gewoon omdat het kan! ;)

Nee DD-WRT heeft wel wat meer mogelijkheden. O.a. forwarden na een andere poort i.p.v. 1 op 1. Meer info zie http://www.dd-wrt.com/site/content/about ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

hjs schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:29:
Dacht dat ik op Tweakers.net zat! Maarrem, meer opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dus omdat het kan, moet het maar?
Zodra een alternatief een duidelijk voordeel heeft, ga ik het zeker doen.
bv een groter bereik of lager energie verbruik, zolang ik op het forum lees dat het nu bijna net zo goed werkt als de standaard firmware, zie ik geen reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

hjs schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:13:
Dus omdat het kan, moet het maar?
Zodra een alternatief een duidelijk voordeel heeft, ga ik het zeker doen.
bv een groter bereik of lager energie verbruik, zolang ik op het forum lees dat het nu bijna net zo goed werkt als de standaard firmware, zie ik geen reden.
Nee hoor, maar als er bij de opties die nu wél beschikbaar zijn iets bijzit van jouw gading, is het het wellicht waard. Ik las net overigens een bericht op dat forum dat er nog steeds wifi problemen zijn. Ik stel het dus weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Met de guide van DD-WRT geflashed :)

Alles ging perfect, gewoon lekker via de UI kunnen flashen. Wel een klein voordeeltje, als ik het goed begrijp kan ik met deze nieuwe firmware de draadloze zenders ook echt hardwarematig uit zetten. Ik gebruik het toch niet, dus dat gaat me op jaarbasis zeker een euro schelen :9

Maar eindelijk! Van die verschrikkelijk lelijke GUI van Netgear af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Moest je alleen de bin file laden en klaar, of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Exorcist schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:28:
Moest je alleen de bin file laden en klaar, of?
Ik heb de router helemaal uit gezet, weer aangezet de .img geladen even geduldig gewacht. Nadat alle lampjes gewoon weer aan het branden waren (5 mins) heb ik 'm weer uit en aan gezet en dat was het.

Als je er aan denkt om van te voren je nic op DHCP te zetten dan is de 2e reboot waarschijnlijk niet eens nodig.

Ik heb voor de zekerheid de "Help i bricked my router" guide en een TFTP programma open gezet, maar gelukkig niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ok, dus je hebt alleen de wndr3700-factory.img gebruikt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Correct, ik denk dat de bin file voor een bestaande DD-WRT install is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Great, thanks. Wellicht dat ik het van de week ga proberen en kan verwerken in mn bestaande Tweakers.net review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:04
Ik wacht ook nog even maar het zal niet lang meer duren voor ze die alt firmware boosten :P (Betere snelheden voor usb zal mooi zijn.)

Zit er bij dd-wrt trouwens multicast ingebouwd dit zit bij de standaard firmware helaas niet ingebouwd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
dpz schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:50:
Ik wacht ook nog even maar het zal niet lang meer duren voor ze die alt firmware boosten :P (Betere snelheden voor usb zal mooi zijn.)

Zit er bij dd-wrt trouwens multicast ingebouwd dit zit bij de standaard firmware helaas niet ingebouwd :(
Volgens mij niet, er zit wel een optie in de firewall om het te filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
Nivk schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:50:

@Opuske: Heb je een hard reset gedaan na het flashen van DD-WRT?
Yup hard reset zowel voor als na de flash.

Ondertussen nog eens opnieuw geflashed naar stock en daar dan terug de normale N snelheden die ik voordien had.

Dan terug naar de DD-wrt geflashed en wederom is de snelheid op N-Only bijna gehalveerd, nochtans rapporteerd de router en windows wel dat ze aan 300mbit/s connecteren en die schommelt maar tussen de 300 en 240 dus dat zit goed.

Enkel de snelheid haalt die niet.
Stock firmware rond de 60Mb/s en DD-wrt zit rond de 35Mb/s

Ook geprobeerd te spelen met de TX power maar die wil niet hoger dan 20dBm dan daarna maar even met de TX en RX antennes gespeeld en haalde iets meer eruit maar niet voldoende.

Desondanks blijf ik wel bij DD-wrt firmware vanwege de vele mogelijkheden die het bied.

Trouwens de bekabelde snelheden zijn super en hetzelfde als de stockfirmware dus daar is niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
Na nog wat testen en spelen met de settings ben ik nu van de nieuwsgroepen aan het downloaden tegen 9000kB/s wat niet slecht is dacht ik.

Het kon nog iets beter daar ik met een 100mbit download zit hier maar ik ben toch tevreden daar de stock firmware het maar tegen een max van 7000kB/s kon.

Dit is nog altijd met de 2.4ghz uitgeschakeld en enkel met de 5ghz (N-only) enabled.

We zijn op goede weg dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Je (Opuske) hebt je regulatory domain op België staan zie ik op het DD-WRT forum, volgens mij mag de maximale transmit power op de 5GHz in België niet zo hoog als in andere landen (bijvoorbeeld Nederland).
Wel mooie snelheden maar wat is je reden voor het niet gebruiken van de 2,4GHz?

[ Voor 4% gewijzigd door Nivk op 27-05-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
ik heb hier nog 3 routers staan die draaien op 2.4ghz voor het vrouwtje en zoontje en een voor de buren die open staat.

Ikzelf heb dan de wndr3700 staan voor mezelf en de 5ghz band is stabieler dan de 2.4ghz qua snelheid dan.
de 2.4ghz krijg ik niet stabiel op 300mbit (zakt steeds naar 130mbit) terwijl de 5ghz mooi op 300mbit blijft nu.

Trouwens ik zal eens kijken of ik op andere regulatory domain een hogere TX power kan krijgen.
Bedankt voor die tip. (laat het vanavond of morgen wel ff weten hoe dat gegaan is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
net even gespeeld en de regul domain op united states gezet.

kreeg de tx power naar boven tot 23.

rare was wel ik kreeg 23 als ik de tx power op 26 zet maar als ik de tx power op 23 zet kreeg ik maar 17 ????

Volgens mij staat dat gewoon nog niet op punt aangezien ik bij andere waardes gewoon andere tx rates kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er snmp in de dd-wrt versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:13:
zit er snmp in de dd-wrt versie?
Ja.
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/2565/ddwrtsnmp.png

Wat mij ook opvalt is de snelheid van de GUI. Deze is zo verschrikkelijk veel sneller dan de standaard, het is niet dat ik er elke dag op zit. Maar toch wel lekker als ik er dan in wil.

Ik draai trouwens: DD-WRT v24-sp2 (05/25/10) std
Deze heb ik gedownload door in de router database van DD-WRT naar de Netgear te browsen, ik weet niet of dit de meest recente heb. Maar de firmware is van 2010-04-23 dus ik denk het niet.

[ Voor 63% gewijzigd door Appel op 27-05-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Hier kun je de laatste versie build 14573 (GUI laat 14473 zien) halen appel:
ftp://dd-wrt.com/others/e...-r14573/netgear-wndr3700/

Eerste .img is voor factory-firmware naar DD-WRT de andere .bin is wat jij nodig hebt voor een webflash vanuit DD-WRT zelf. Maar volgens mij heb je wel de laatste (25/5/2010?) check even je build nummer.

@Opuske net even gekeken wat er gebeurd als je de Region setting wijzigt met stock firmware (dus niet DD-WRT): (Groen=2,4GHz, blauw=5GHz)

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/1553/euussignaldbm.png

Wat mij opvalt is dat naast dat er een duidelijk boost is in het 2,4GHz signaal als ik hem van EU naar US (14:55-->14:56) zet er ook een niet zo duidelijke verlaging in het 5GHz signaal is. Weet niet helemaal hoe het zit met wetgeving/regels wat betreft wireless transmit power en dit is het enige wat ik zo snel kan vinden.
Zie ook overigens hoe lang het duurt voor die de settings heeft doorgevoerd, volgens mij is het een goede zaak om niet nog iets te veranderen als er staat "please wait a moment" :+ .

[ Voor 9% gewijzigd door Nivk op 27-05-2010 23:47 . Reden: typo hoofpijn interpunctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Nivk schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:57:
Hier kun je de laatste versie build 14573 (GUI laat 14473 zien) halen appel:
ftp://dd-wrt.com/others/e...-r14573/netgear-wndr3700/

Eerste .img is voor factory-firmware naar DD-WRT de andere .bin is wat jij nodig hebt voor een webflash vanuit DD-WRT zelf. Maar volgens mij heb je wel de laatste (25/5/2010?) check even je build nummer.

@Opuske net even gekeken wat er gebeurd als je de Region setting wijzigt met stock firmware (dus niet DD-WRT): (Groen=2,4GHz, blauw=5GHz)

[afbeelding]

Wat mij opvalt is dat naast dat er een duidelijk boost is in het 2,4GHz signaal als ik hem van EU naar US zet er ook een niet zo duidelijk verlaging in het 5GHz signaal. Weet niet helemaal hoe het zit met wetgeving/regels wat betreft wireless transmit power en dit is het enige wat ik zo snel kan vinden.
Build nummer was hetzelfde (14473), dus ik heb 'm maar niet geüpdate. Ik kan dezelfde signaal sterkte beamen. Al haalde ik in mijn appartement -60dBm. Tussen mij en de router zat ongeveer 4 meter, een draag-muur en een draaiende magnetron (900w + broodje bakpau kip)

Maar dit fluctueerde tussen de 50 en 60. Ik haal 70~80 als ik naast de router sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
LzpAppel schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:31:
Maar dit fluctueerde tussen de 50 en 60. Ik haal 70~80 als ik naast de router sta.
De signaal sterkte wordt slechter als je er naast staat? Of haal je 70-80Mbps?
Pagina: 1 ... 6 ... 41 Laatste