Gokje natuurlijk, de oudste van de 2 Netgears.mace schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:25:
Kan van alles zijn natuurlijk, waarom denk je dat het de 3700 is?
Morgen de pc rechtstreeks op de 4500 aansluiten om dit uit te sluiten.
Gokje natuurlijk, de oudste van de 2 Netgears.mace schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:25:
Kan van alles zijn natuurlijk, waarom denk je dat het de 3700 is?
Het was Netbalancer die de zaakjes hier ontregeldencornelisse schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:43:
[...]
Gokje natuurlijk, de oudste van de 2 Netgears.
Morgen de pc rechtstreeks op de 4500 aansluiten om dit uit te sluiten.
...Als het maar werkt
Moet ik voor de Chaos Calmer dan de ar71xx versie pakken op deze pagina?Belgar schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:12:
Ik gebruik openwrt op mijn V1. nog nooit gecrashed. ik gebruik een user customised versie van chaos calmer. die haalt iig netjes de 100 Mb.. upgraden is vaak erg makkelijk, dus daar zit het verschil ook niet.
Dat klopt, maar ik las dat deze meer stabiel, lightweight en gebruikersvriendelijk dan de standaard OpenWRT.Borromini schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:23:
Ik ben heel tevreden over mijn v1, draait een eigen 15.05 build.
Gargoyle is aan de basis ook OpenWrt btw.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
[ Voor 80% gewijzigd door Markos op 24-01-2016 12:48 ]
Vuistregel: als je Broadcom draadloos hebt kan je OpenWrt beter links laten liggen. Broadcom kan het nauwelijks iets schelen of het werkt. Zeker 802.11n. Voor bepaalde 802.11ac PHYs zijn er binaire drivers (firmware blobs die eigenlijk gewoon de driver zijn).gmj2 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:39:
Heeft iemand ervaringen met de 3700v3 (broadcom versie) en openwrt? Ik had het erop gezet, maar kreeg het niet goed aan de praat. De 5Ghz wifi was niet werkend te krijgen, en bleef alleen werkzaam op 2.4GHz band. Ik kon niks vinden dat de 3700v3 + openwrt niet goed zou werken.
De geteste openwrt build:
openwrt-15.05-brcm47xx-mips74k-netgear-wndr3700-v3-squashfs.chk
Ik krijg overigens niet meer dan ca. 10MB/sec aan transfer snelheid (laptop 2m van router, met stock fw, en idem met dd-wrt). Zelfde laptop doet ca. 30MB/sec via een asus RT-AC68U die ik ook heb.
Aangezien internet vol staat dat de performance van openwrt zo goed is, wilde ik het er toch graag op hebben...
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Gebruik je op de 3700 de origine firmware of OpenWrt?ncornelisse schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 20:17:
Sinds deze week een vervelend probleem.
Mijn 3700 staat op de eerste etage en dient als AP. Deze is verbonden dmv een kabel verbonden met een Netgear 4500v2. Dit is de router die achter een Ziggo Ubee modem hangt.
De snelheid via de kabel is prima, 200 Mbit, zoals opgegeven door Ziggo.
Op de 3700 is een pc aangesloten via een kabel. Via deze pc zet ik films er series op een Synology ds214play.
Het overzetten ging altijd met een snelheid van ca 73/75 MB/s. Maar sinds deze week kom ik niet hoger dan 7 MB/s.
Er is deze week niets veranderd aan de apparaten of harde schijven.
Is de 3700 aan het overlijden?
[ Voor 7% gewijzigd door Leader98 op 25-01-2016 13:35 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Markos op 27-01-2016 15:20 ]
Je zou hem halverwege kunnen zetten inderdaad. Bedenk wel het volgende:TripleQ schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:52:
In mijn nieuwe huis komt de horizonbox van ziggo helaas niet tot aan de zolder met Wifi, en op de eerste verdieping is het ook al niet 100%. Zelf heb ik nog een oude 3700v2 liggen.
Kan ik deze ook gebruiken om het wifi signaal te extenden? En dan enkel met wifi, het is niet zo makkelijk een kabel naar de eerste verdieping te leggen vanaf de horizonbox.
Dus dat ik de 3700 als ontvanger en verzender laat werken over wifi. Via google vind ik wel allerlei handleidingen om dit via utp mogelijk te maken
Hoi!
"When you grow up your heart dies"
Ik gebruikte altijd de laatste 'beta' versie (volgens mij worden alle versies van dd-wrt voor de wndr3700 beta genoemd maar vooruit). Deze zijn hier te downloaden. Via 'betas' -> '2016' -> enz. Moet er wel bij vermelden dat ik ze enkel gebruikte als access points in mijn netwerk. Maar heb er nooit problemen mee gehad.Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:29:
Welke versie van DD-WRT kan ik dan het beste nemen? Gewoon die uit de wiki?
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700
Ik heb altijd het idee dat hun wiki nooit up-to-date is. (al is deze 25-03-2016)
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Thanks hij doet het weer!!!Die Bruine schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:54:
http://kb.netgear.com/app...netgear-router-using-tftp
Zo heb ik menig Netgear weer aan de praat kunnen krijgen. Ook de routers die alsnog defect bleken. Flashen is tot nu toe gelukt.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik snap je verhaal niet helemaal. Je wilt een access point, hebt al een WNDR3700. Wil je nou nog een tweede erbij (de Nighthawk)?InF.Inc schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:01:
Ben verhuist en het WiFi signaal is niet meer zo denderend. Zit eraan te denken om de (naar mijn weten heb ik de V2) als access point te gebruiken. Zit te kijken naar nog zo een router. Echter wil ik ook graag streamen en de Netgear Nighthawk komt erg sterk uit de bus, maar is dat niet een beetje overkill? Ik stream bedraad. De wndr3700 kan tot 1000mbit aan. Snel zat toch?
Je kan het op de onderkant van het apparaat zien, staat het voor zover ik weet gewoon op aangegeven. De EAN codes zeggen niets - v1 en v2 schijnen dezelfde EAN codes te hebben.Daarnaast zou ik willen weten hoe ik kan zien welke versie ik heb. Is dat te zien aan de Ean code? Is daar ergens een lijstje van?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
[ Voor 4% gewijzigd door enomiss op 23-05-2016 12:33 ]
https://opensea.io/seaart
Oost west, 127.0.0.1 best!
Ook al via tftp geprobeerd te flashen?MikeyMan schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:02:
Anyone? Andere browser geprobeerd, zelfde melding dat het succesvol is verlopen, maar bij het rebooten weer dezelfde versie
[ Voor 22% gewijzigd door Leader98 op 20-11-2016 20:45 ]
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
[ Voor 3% gewijzigd door Leader98 op 22-11-2016 11:26 ]
Same here. De mijne was na 6+ jaar gebruik toch echt op zijn einde. Voornamelijk te merken aan het wegvallen van wifi ondanks dat er OpenWRT op draaide. Dat deed mij al vermoeden dat het hardwarematig einde router was.stuffer schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:06:
Nice! Die van mij begint aan zijn einde te raken...
Factory reset en opnieuw instellen had geen resultaat. Helaas valt Wi-Fi nog wel eens weg en is die niet meer betrouwbaar. Toch maar eens kijken naar een ander maar wat heb ik veel plezier van de 3700 gehad.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Welke heb je gehaald dan? Zit nog in de pricewatch te zoeken en vergelijken.Joarie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:12:
[...]
Same here. De mijne was na 6+ jaar gebruik toch echt op zijn einde. Voornamelijk te merken aan het wegvallen van wifi ondanks dat er OpenWRT op draaide. Dat deed mij al vermoeden dat het hardwarematig einde router was.
Geen spijt van gehad dat ik deze zomer zijn grotere broertje heb gehaald. Toch merkbaar betere wifi-signaal in het huis waardoor de repeater eigenlijk niet meer nodig was.
*** NIKS ***
De NETGEAR R6400. Weinig moeite gehad met de installatie. Eventjes de instellingen overgenomen en daarna de router 1-op-1 vervangenstuffer schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:13:
[...]
Welke heb je gehaald dan? Zit nog in de pricewatch te zoeken en vergelijken.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Grappig, die heb ik ook op mn wenslijst staanJoarie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:00:
[...]
De NETGEAR R6400. Weinig moeite gehad met de installatie. Eventjes de instellingen overgenomen en daarna de router 1-op-1 vervangen
*** NIKS ***
Na veel zoeken uitgevogeld dat de 3700v3 qua layout hetzelfde is als een WNDR4000 welke is te unbricken middels het kortsluiten van twee pinnen van een van de chips.Leader98 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:21:
Toch niet helemaal gelukt met de AdvancedTomato...
Na het flashen van de firmware komt de router nu op met een oranje powerled (solid).
De LAN LEDs worden groen als je een kabel aansluit en ook de WAN kabel wordt herkend maar wireless doet niks en ook DHCP geeft niet thuis.
Router is niet te pingen
Bricked?
Zijn daar nog truken voor (WNDR3700v3)?
[ Voor 9% gewijzigd door Leader98 op 05-12-2016 10:10 ]
[ Voor 42% gewijzigd door Markos op 02-03-2017 09:24 ]
Want iemand in dat topic met dezelfde router schreef dit:1. download latest firmware for your routers (makes it easy to rename it to something simple like tplink.bin)
2. download winscp (google it its FREE)
3. reset your router to default settings with a hard reset
4. login to your router 192.168.1.1 with the SCP protocol
5. upload your firmware to the /tmp directory (do not change directory!)
6. push ctrl+t or click on commands menu than on open terminal
7. type this command in:
mtd -r write firmware.bin firmware (change firmware.bin to your bin)
*** This will install the firmware and will reboot your router and than you will get a message in winscp that you are not connected to the router this is normal and good. Once the router has been rebooted close winscp and continue
8. go back to your browser and login to your router with the stock firmware
9. IMPORTANT now use the stock firmware webgui upgrade option to rewrite the stock firmware or you can have the option to switch to another 3rd party firmware, but you MUST write the firmware again with the webgui
10. All DONE!!
Maar ik weet niet of hij gewoon zelf een fout heeft gemaakt.I was trying to revert from openwrt back to stock firmware on my Netgear WNDR3800.
I have flashed the firmware the way you have described but after rebooting my the router the power led does not stop blinking and a can not connect to the router anymore
Waarom zo moeilijk?Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:28:
Kan ik deze manier ook gebruiken om de WNDR3700V2 naar stock te brengen, zodat ik DD-WRT kan installeren (heb nu gargoyle)
https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=34277
[...]
Ik heb nu Gargoyle draaien (Open-WRT dus) dan moet je toch eerst naar stock om naar DD-WRT te kunnen flashen?mkroes schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:36:
[...]
Waarom zo moeilijk?
Andere firmware kan je altijd met tftp flashen, dit is toch veel gemakkelijker?
Zou niet weten waarom.Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:46:
[...]
Ik heb nu Gargoyle draaien (Open-WRT dus) dan moet je toch eerst naar stock om naar DD-WRT te kunnen flashen?
Natuurlijk kan dat, daar is die WNDR3700 vast wel geschikt voor (heb zelf een v1 of v2 die ik zo gebruik), maar waarom zou je dat Ziggo modem niet gewoon als router gebruiken? Wat maakt die TP-Link zoveel beter als router?MyBearTibbers schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:13:
Ik ben in het bezit van een WNDR3700v5, nu was ik opzoek naar een custom firmware maar deze is niet te vinden voor de router.
Ik heb nog een oude TP-link TL-WR1043NDv1 liggen, hier zou ik openwrt op kunnen draaien.
Is het een goed idee om deze als router te gebruiken en de Netgear als AP voor zowel wifi als bedraad?
Situatie wordt dan als volgt: Ziggo modem in bridge > TP-Link router > Netgear als AP > apparaten.
Ik zou voor LEDE gaan.Markos schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:23:
Is er een versie van OpenWRT die jullie aanraden voor de V2? Ik wil namelijk een printer (dymo 320) aansluiten en dat gaat volgens mij (voor zover gevonden via google) het makkelijkste met OpenWRT(?)
[ Voor 72% gewijzigd door MarElo op 16-10-2017 21:10 ]
Op dit moment enkel voor revisie 5?MarElo schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:41:
Er is een firmware update voor de N600/WNDR3700?
Geen idee wat de update inhoud, maar misschien heeft het te maken met de WPA2 hack.
Nieuwste versie is: Router Firmware Version
V1.0.2.86
Testing, one, two ...
Ik heb V4 en was nieuwsgierig of er een update is, en ja die is er dus, ik weet niet of er voor andere versies ook een update is.hardware-lover schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:01:
[...]
Op dit moment enkel voor revisie 5?
https://kb.netgear.com/00...ome-Routers-PSV-2017-0386
Hardwareversie WNDR3700v2MarElo schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:03:
[...]
Ik heb V4 en was nieuwsgierig of er een update is, en ja die is er dus, ik weet niet of er voor andere versies ook een update is.
Gulfstream G650
Voor V3, V4 en V5 zijn er schijnbaar al wat eerder (eind juni, begin juli), firmware updates vrijgegeven betreffende;MarElo schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:03:
[...]
Ik heb V4 en was nieuwsgierig of er een update is, en ja die is er dus, ik weet niet of er voor andere versies ook een update is.
Testing, one, two ...
Respectfully, TTB.
[ Voor 26% gewijzigd door MarElo op 10-11-2017 00:38 . Reden: dns default ]
[ Voor 5% gewijzigd door ttb_82 op 10-11-2017 20:56 ]
Respectfully, TTB.
Is meestal de voeding die het begeeft.quizmaster schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:42:
Helaas lijkt m'n trouwe WNDR3700 het te begeven.
Regelmatig vallen verbindingen weg en aanmelden op het 2.4 netwerk, zowel normaal als het gasten netwerk is soms helemaal niet meer mogelijk. Na een reboot gaat het even goed, maar problemen komen snel weer terug.
Op zoek naar een nieuwe!
Zelfde probleem hier (ondanks een verse voeding) Ik ben dus in blijde afwachting van een XIAOMI router.quizmaster schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:42:
Helaas lijkt m'n trouwe WNDR3700 het te begeven.
Regelmatig vallen verbindingen weg en aanmelden op het 2.4 netwerk, zowel normaal als het gasten netwerk is soms helemaal niet meer mogelijk. Na een reboot gaat het even goed, maar problemen komen snel weer terug.
Op zoek naar een nieuwe!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq