• dickertjedap
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Nog niet echt een goed topic gezien voor deze router de Netgear WNDR3700

post hier je ervaringen

The power you want and flexibility you need for your network

Simultaneous dual-band Wireless-N offers twice the bandwidth with better connection and less interference
Gigabit Ethernet ports deliver ultra-fast wired connections
ReadyShare™ provides fast and easy shared access to an external USB storage device
ReadyDLNA—stream videos, photos, and music to a wide range of networked media players
Features

SmartWizard® installation CD – Spend less time installing your router and setting up your network and more time gaming, surfing the Internet, and conducting business
Powerful 680 MHz processor – Capable of high-speed, dual-band wireless access, wired gigabit speeds, and fast USB storage access—even when multiple devices are running multiple applications simultaneously
Automatic Quality of Service (QoS) – Enjoy enhanced media, gaming, and Internet telephone performance with automatic application prioritization
Enterprise-class wireless security – Ensure business-class Wi-Fi security with WPA and WPA2 enterprise encryption
Multiple SSID support – Set up a second network for guests with restricted access or a dedicated network for video and gaming
Broadband Usage Meter – Ensure accurate measurement of Internet traffic daily, weekly and monthly with customized alerts
High WAN to LAN throughput of over 500 Mbps
Dedicated video network in 5 GHz band for streaming high-quality HD video
Support of multiple file formats and fast access to USB external hard drive
Push ‘N’ Connect securely connects devices at the touch of a button
NETGEAR Green

Convenient one touch on/off switch and Wi-Fi button conserve energy
Efficient Energy Star compliant power supply
Three power and range settings reduce power up to 75% depending on the power lever selected
Auto-Sensing gigabit green switch automatically adjusts the power level
Packaging manufactured with at least 80% recycled materials Standards

IEEE 802.11n version 2.0
Simultaneous Dual Band - 2.4 GHz and 5 GHz operation
5 (1 WAN, 4 LAN) Gigabit Ethernet ports
Physical Specifications

Dimensions: 223 x 153 x 31 mm (8.8 x 6.0 x 1.2 in)
Weight: 0.5 kg (1.2 lb)
Features

680 MHz powerful MIPS 32-bit Processor
Memory: 8 MB flash and 64 MB RAM
ReadyShare USB Storage Access - support FAT16/32, NTFS Read/Write, Ext 2 Read/Write, Ext 3 Read/Write
Denial-of-service (DoS) and stateful packet inspection (SPI) firewall
WPA/WPA2 - PSK and WPA/WPA2 Enterprise
WiFi Protected Setup (WPS) - Pin and Push Button
Advanced Quality of Service (QoS)
Warranty

NETGEAR 1- year Warranty
Package Contents

RangeMax Dual Band Wireless-N Gigabit Router (WNDR3700)
Stand
Ethernet cable
Smart Wizard installation CD
Power adapter, localized to country of sale

Wat linkjes:

Review op SmallNetBuilder

Supportpage van Netgear

Netgear dicsussion forums WNDR3700

Demo-video WNDR3700 op Youtube

Pricewatch kieskeurig.nl

Pricewatch Tweakers

Firmware Version 1.0.4.49

[Voor 10% gewijzigd door dickertjedap op 24-12-2009 21:15]

• dickertjedap
De router nu een weekje in het bezit. de router opnemen in het netwerk ging vrij soepel en zonder probs. Bij het aanzetten werd meteen nieuwe firmware gevonden deze natuurlijk geinstalleerd.

Netjes de 2 wifi netwerken en het lan netwerk ingesteld, deze draaien stabiel, heb hem alleen nog op 2,4 ghz kunnen testen.

Probleempje lijkt tot nu toe wel de usb-storage. De router draait stabiel maar als ik een usb hd erin plug van 500 gb en ik zet de dlna-server aan dat gaat ie op zn reet...een reboot is dan het ening hulpmiddel. Zet je dlna uit en gebruik je de schijf alleen als nas dan gaat dat goed...totdat de schijf in rust gaat want dan is deze ook niet meer benaderbaar. Verwachting is wel dat dit (dlna) met nieuwe firmware opgelost wordt.

Post hier je ervaringen, ik ben zeer benieuwd.

Groet Dickertjedap

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:44
Erg tevreden mee, routert supersnel en het bereik is op zowel 2,4 als 5Ghz uitmuntend te noemen.
Ik gebruik hem met een Alles in 1 Extra van Ziggo.

Ondanks dat ik een paar gebruikers hier gehoord heb over het verdwijnen van WLAN instellingen wanneer de spanning van de router af gaat heb ik hier geen last van gehad. Ik heb de router meermaals een nacht van het net af gehad en er gingen geen instellingen verloren.

Aanrader wanneer je hem aansluit: Update eerst de firmware en de GUI.
Dit gaat niet in 1 keer allemaal goed, ik moest 3x updaten voordat zowel de firmware als de GUI waren geupdate!

Andere opties zoals USB e.d. gebruik ik niet, wel is de interne switch erg snel te noemen ivm de meeste el cheapo Gbit switches.

In mijn ogen een prima alles in 1 apparaat, nu nog wachten op de eerste custom firmwares met bijvoorbeeld torrent mogelijkheden.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Proxx
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 30-07 09:49
Moet zeggen dat ik tot nu toe ook heel tevreden ben met deze router heb hem nu een paar weken
het enige wat iets uitgebrijder mocht zijn was de webinterface. de basic dingen is heel makkelijk te doen maar meer als dat ook niet verder een dikke 9 voor de stabiliteit en snelheid

moet er aan toevoegen dat ik geen USB disk gebruik ik heb een synology voor dit doel

echt een aanrader ;)

[Voor 16% gewijzigd door Proxx op 03-11-2009 13:05]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• info33
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 30-11 13:59
Inmiddels 4 dagen in bezit,
zeeer tevreden, nog geen crash of verloren wlan verbinding gehad (afkloppen)
En lekker snel downloaden .
PS ik gebruikt de USB functie niet.
Wel gebruik ik zelf de 5ghz freq, rest van de familie zit op 2,4 ghz,
gaat ook perfect.
Trouwens, Dickertje dap bedankt voor deze topic, zal deze zeker regelmatig bezoeken, en zal ik ook evt negatieve ervaringen in de toekomst posten.

vergeten te melden, installatie met de bijgeleverde cdrom kreeg ik niet aan de praat met windows 7,
Op een ander laptop met XP , was het binnen 10 minuten klaar, later een en ander zelf nog aagepast via de GUI.

[Voor 20% gewijzigd door info33 op 04-11-2009 00:55]

• 318238
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Vanuit ander topic maar hier beter op zijn plaats: Prima router/switch., stabiel, hoge throughput, flexibele wifi setup.

Ik mis twee dingen:
- Mogelijkheid om iets op een ander poortnummer te laten binnen komen en dan doorzetten naar een standaard poortnummer op het LAN. Je kan virtuele servers doorzetten maar niet iets binnen laten komen op poort 2121 en dan intern doorzetten naar poort 21.
- DNS hosts intern op het LAN. Je kan IP adressen en hosts static toekennen maar deze neemt hij niet op in de DNS.

We wachten op openwrt waar ze nu druk mee bezig zijn.

• MadHost
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 30-11 13:45
Ik lees hier positieve berichten over de router maar heeft iemand al metingen verricht m.b.t. de snelheid (combi) 2.4Ghz en 5Ghz? Graag ook de situatie weergeven dus Router -> Client 1 muur en 1 verdieping (beton), 6 meter afstand, 100Mbit/s :)

[Voor 31% gewijzigd door MadHost op 05-11-2009 20:37]

System specs | Asus B202 Black as thin client

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:35
MadHost schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:32:
Ik lees hier positieve berichten over de router maar heeft iemand al metingen verricht m.b.t. de snelheid (combi) 2.4Ghz en 5Ghz?
Ik persoonlijk niet, maar bij smallnetworkbuilder wel.
Daar zijn ze lovend over het ding: http://www.smallnetbuilde...netgear-wndr3700-reviewed

• MadHost
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 30-11 13:45
Ik heb de review gevonden en gelezen maar ik ben ook zeer benieuwd wat de mede tweaker ervaringen zijn in de real world :P

[Voor 46% gewijzigd door MadHost op 05-11-2009 21:02]

System specs | Asus B202 Black as thin client

• Luukb
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 06-04-2010
JayKudo schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:12:
- Mogelijkheid om iets op een ander poortnummer te laten binnen komen en dan doorzetten naar een standaard poortnummer op het LAN. Je kan virtuele servers doorzetten maar niet iets binnen laten komen op poort 2121 en dan intern doorzetten naar poort 21.
Juist port-translation!! Dit mis ik echt op dit apparaat, eigenlijk schandalig dat z'n basic functie er niet opzit
dit kon mijn Draytek Vigor2200 jaren geleden al.
Over het algemeen is het een goede router maar ik had er meer van verwacht, de switch is ook niet al te best
deze weigert te communiceren op 1gb/s op sommige van mijn apparaten, hij doet het bijvoorbeeld
niet op mijn server met een toch gangbare Intel pro/1000 mt netwerk kaart en goede cat6 bekabeling. Nu ben ik genoodzaakt mijn 24poorts dell switch uit de kast te trekken die niet bepaald de stilste is :+ .

Persoonlijk erger ik mij ook aan de uber velle leds, dit had echt wel minder gekunt de router staat bij mij op
mijn kamer en deze verlicht mijn kamer nog zelfs terwijl hij onder een bureau is weggemoffeld. Wel op te lossen met een stukje tape natuurlijk.

Al met al een goede/snelle/stabiele router maar dit apparaat had nog een stuk beter gekund:
* goede switch erin
* onzinnige dingen eruit, zoals guest networks wie gebruikt dat nou? zou je zowieso kunnen instellen
met policies op een goede router en wat kennis.
* port-translation inbouwen, is dit nou echt zoveel gevraagd?
* de "zuinige" modus slaat eigenlijk ook nergens op deze zet gewoon je radio uit 8)7
leuke marketing term natuurlijk maar ik zie de gemiddelde persoon niet elke keer in zijn gangkast of
waar de router dan ook staat kruipen om de "zuinige modus" aan te zetten als hij/zij even geen wireless gebruikt.

Ik ben al met al toch een beetje teleurgesteld in het apparaat, ik had altijd een goede indruk van
Netgear maar het lijkt nu alsof zij een "cool" "hot" "flashy" product hebben gemaakt met nutteloze features
en de (voor mij) nuttige dingen eruit hebben gelaten omdat het niet verkoopt.

• PuntoXII
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 30-11 12:51
waar hebben jullie de router gekocht? Ik krijg via internet alleen lange levertijden te zien en azerty heeft me zelfs gemaild dat ze geen idee hebben wanneer de router te krijgen is.

• Proxx
Max_size schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:10:
waar hebben jullie de router gekocht? Ik krijg via internet alleen lange levertijden te zien en azerty heeft me zelfs gemaild dat ze geen idee hebben wanneer de router te krijgen is.
ik heb hem bij een relatief onbekende winkel gekocht omdat 2bedrijven mij de hele tijd andere datums gaven.
nog 1 week nog 2 weken nee nog echt maar 1 week. ja daag die heb ik geannuleerd nadat ik dus in de 4e week ook een mail gestuurd had naar triderium.nl die mijn beloofden dinsdag het ding binnen te hebben en misschien al de aankomende vrijdag maar die waren volgens de dame allemaal al gereserveerd.

vrijdag(15-10) kreeg ik een mailtje dat de router verstuurd was :D
dag later was die ook binnen :)

Dus Triderium.nl Bedankt ;)

moet eerlijk zeggen dat ik de website ronduit onhandig en niet overzichtelijk vond maar goed het ging meer om de router dan om de website :P

[Voor 9% gewijzigd door Proxx op 07-11-2009 02:53]

• info33
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 30-11 13:59
ik heb hem van redcoon.nl , daar isdeze ook op voorraad, alleen binnen een week 7 euro duurder geworden .

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 30-11 15:48

SeatRider

Hips don't lie

Ik hou dit topic even in de gaten. Ik heb een paar maanden geleden een Linksys WRT160N gekocht (v2) en dat is een en al treurnis. Ik hoor op zich positieve berichten over de Linksys WRT320N, met name omdat deze superstabiel is met custom (DD-WRT) firmware - hetgeen mij eigenlijk alleen maar bewijst dat het een stelletje prutsers zijn bij Linksys. Er is dus wel wat voor te zeggen om eens wat meer geld uit te geven voor wat kwaliteit.

Maar! Ik begrijp echter dat het bij de Netgear niet veel anders is, standaard ondersteunt deze geen port translation en ik lees hierboven dat de USB aansluiting ook buggy is. Als ik hier mijn toevlucht ook moet zoeken bij custom firmware ben ik net zo goed uit met de half zo dure Linksys WRT320N of niet?

Edit: Grappig. Op de site van DD-WRT staat dat de custom firmware voor de WRT320N nog work-in-progress is, en voor de Netgear niet beschikbaar.

[Voor 8% gewijzigd door SeatRider op 07-11-2009 08:37]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23-11 12:35

psychoclown

Back in black

Ja hier nog iemand die erg geïnteresseerd is in deze router. Kwam het tegen op smallnetbuilder toen ik de quick review van de D-Link DIR 825 Xtreme B1 revisie bekeek. Scheelt ongeveer 10-15eu maar de Netgear heeft een veel hogere doorvoersnelheid wat ik vooral belangrijk vind, de functies zoals hierboven besproken boeien me niet dus het lijkt de perfecte router voor mij :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Funkyfy
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 04-09-2012
Goed topic, ik ben nl ook geïnteresseerd in deze router.
Netgear heeft trouwens ook een supportforum speciaal voor de WDR3700.
Misschien dat de startpost met de volgende linkjes aangevuld kan worden?

DEMO VIDEO

REVIEW op SmallNetBuilder

NETGEAR DISCUSSION FORUMS WNDR3700

• dickertjedap
Funkyfy schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:19:
Goed topic, ik ben nl ook geïnteresseerd in deze router.
Netgear heeft trouwens ook een supportforum speciaal voor de WDR3700.
Misschien dat de startpost met de volgende linkjes aangevuld kan worden?

DEMO VIDEO

REVIEW op SmallNetBuilder

NETGEAR DISCUSSION FORUMS WNDR3700
done

[Voor 4% gewijzigd door dickertjedap op 07-11-2009 17:46]

• Tall0ne
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:33
mmm jammer geen alt port forwarding... maar goed dat ik dit lees...want daar gaat mijn exchange server mail... of ik moet weer iets anders intern gaan knutslenen..

thanx voor de info

Grtz T@ll0ne

Try to hack me, my IP = 127.0.0.1

• Cidolfas
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 28-11 21:53
Grappig, op zoek naar een nieuwe router voor m'n nieuwe internetabbo. Na wat reviews gelezen te hebben deze ook maar besteld :)

Hoop dat hij snel binnen is!

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• Woodpecker
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 24-03 16:04
Cidolfas schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:13:
Grappig, op zoek naar een nieuwe router voor m'n nieuwe internetabbo. Na wat reviews gelezen te hebben deze ook maar besteld :)

Hoop dat hij snel binnen is!
Bij wie? Ding is amper te krijgen...

edit: In Duitsland gehaald bij Amazon.de voor 116 euro inclusief bezorging. Daar kunnen de Nederlandse webwinkels niet tegenop :)

[Voor 25% gewijzigd door Woodpecker op 09-11-2009 22:58]

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:13

13art

Moderator Mobile
De enige ervaring die ik er nu mee heb is het wachten tot hij geleverd wordt. Nu mijn bestelling bij Databyte maar geannuleerd en als ik het geld binnen heb maar bestellen bij Amazon.
Wel de nodige reviews gelezen die allemaal erg positief waren.

...

• Frank1973
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 29-11 13:13

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Inderdaad deze wil ik ook graag hebben, maar moeilijk aan te komen. Maar ik heb nog 4 weken de tijd.. Dus ik wacht nog even met bestellen, wel houd ik dit topic in de gaten.. Want ik heb nog niet veel negatiefs gelezen over deze router...

• Proxx
Woodpecker schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:00:
[...]

edit: In Duitsland gehaald bij Amazon.de voor 116 euro inclusief bezorging. Daar kunnen de Nederlandse webwinkels niet tegenop :)
ik heb hem voor 115 en binne 2 dagen in nederland besteld als ik me niet vergis :+

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Proxx schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:42:
[...]

ik heb hem voor 110 en binne 2 dagen in nederland besteld als ik me niet vergis :+
Als je dan ook meteen even meldt waar je dat ding besteld hebt.. :/

Kunnen er trouwens al wat mensen hun ervaringen delen? Want zo te horen zijn er al wel een aantal die hem hebben.

• SuperPaddo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik heb hem besteld bij 4launch. Hopen dat ie er redelijk snel is (levertijd staat op 6-10 dagen, maar die tijd heb ik wel).

Uiteraard ook z.s.m. ervaringen als ie binnen is ;).

Grolsch Royce!

• Funkyfy
Tja ELKE router kun je op en aanmerkingen over maken. ELKE router heeft zo z'n positieve en minder positieve kanten. Het is ook maar net wat relevant is voor het gebruik zoals jij dat voor ogen hebt. Ik heb hemzelf helaas nog niet in bezit dus moet het doen met de info die ik hier en daar vind.

Enkele kritische opmerkingen:

- Basic webinterface
- QoS is vrij simpel en niet automatisch
- Geen porttranslation
- Usb ingang alleen voor storage bedoeld. Geeft hier en daar problemen, zeker met ingeschakelde dlna. Features erg beperkt - Bij sharing geen beveiliging noch gebruikersaccounts.
- Geen printserver

De usb storage ingang is in mijn ogen een beetje een trend en mensen denken al gauw dat het hetzelfde werkt als een NAS. Echter er is helemaal geen beveiliging mogelijk en de snelheid is erg laag. In de praktijk minder bruikbaar dan je misschien vermoed. Je moet daar niet te hoge verwachtingen van hebben. Wil je storage koppelen aan de router/netwerk? Dan kun je beter voor een NAS gaan. Ik had liever op de usb ingang een printserver gezien, lijkt mij toch functioneler, en beetje een gemiste kans.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Funkyfy schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:48:
Enkele kritische opmerkingen:

- Basic webinterface
- QoS is vrij simpel en niet automatisch
- Geen porttranslation
- Usb ingang alleen voor storage bedoeld. Geeft hier en daar problemen, zeker met ingeschakelde dlna. Features erg beperkt - Bij sharing geen beveiliging noch gebruikersaccounts.
- Geen printserver
Oh dat stemt mij zeer tevreden, als dat de grote minpunten zijn vind ik het alleen jammer dat de webinterface basic is. De rest gebruik ik niet/zet ik uit of kan ik op de NAS doen als ik wil 8)

[Voor 39% gewijzigd door psychoclown op 10-11-2009 15:16]

• chrises
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13-01-2015
Ik ben ook geïnteresseerd in deze router. Nu las ik de volgende review:

Review

Nu lees ik hierin o.a. het volgende:

The router supports hard drives formatted in both NTFS and FAT32 file systems. This means you can just plug your current external hard drive with data already on it and share it with the rest of the network. The router can also power compact hard drives that are USB bus-powered.

en:

The WNDR3700's network storage also offers media streaming to DLNA-enabled devices, such as the Xbox 360 or the PlayStation 3. This feature automatically scans the attached external hard drive for digital content, making it available to devices within the network. Also, the router can automatically scan for new content when new files are added or repeatedly over a period time. We tried this out and it worked as intended.

Nu heb ikzelf een NAS-drive van Freecom welke is geformatteerd met het ext3-bestandssysteem. Ik vraag mij nu af of deze router met deze schijf overweg kan en of ik het streamen van media naar DLNA-apparatuur wel kan gebruiken. Wanneer dit niet zo is, hoe groot is de kans dat via een firmware-update in de toekomst Ext3 wel wordt ondersteund.

Chrises

• psychoclown

psychoclown

Back in black

chrises schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:33:
Nu heb ikzelf een NAS-drive van Freecom welke is geformatteerd met het ext3-bestandssysteem. Ik vraag mij nu af of deze router met deze schijf overweg kan en of ik het streamen van media naar DLNA-apparatuur wel kan gebruiken. Wanneer dit niet zo is, hoe groot is de kans dat via een firmware-update in de toekomst Ext3 wel wordt ondersteund.
Neem aan dat je een volwaardige NAS bedoelt? Die hangt dan toch sowieso al in het netwerk en daarmee moet je media kunnen streamen lijkt me.

• Cidolfas
Woodpecker schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:00:
[...]

Oh sorry, over deze reply heen gekeken. Bij Redcoon.nl, toen hij nog direct leverbaar was van het weekend :). Via track&trace te zien dat hij onderweg is vandaag :)

Ben wel benieuwd of z'n shared storage snelheid snel genoeg is voor HD media streaming. Ben ook van plan een NAS te kopen, maar als het functioneerd kan dat nog even wachten :)

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• stefanw_nl
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11-12-2009
Even een simpele vraag:

Kan deze router inloggen in mijn Kabelmodem (van caiway)?
Zodat ik al mijn computers en ps3 niet meer steeds hoef in te loggen op de kabel.

Alvast bedankt,
Stefan

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:13

13art

Moderator Mobile
Het is een router, geen modem, dus nee.

...

• FatalError
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 20:46
stefanw_nl schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:57:
Even een simpele vraag:

Kan deze router inloggen in mijn Kabelmodem (van caiway)?
Zodat ik al mijn computers en ps3 niet meer steeds hoef in te loggen op de kabel.

Alvast bedankt,
Stefan
Voor zover ik weet gebruikt Caiway PPPoE. Zo te zien kan de WNDR3700 een PPPoE verbinding opzetten, dus dan gaat het werken. Dat is overigens geen verbinding met het modem, maar met een router ergens bij Caiway zelf.

If it ain't broken, tweak it!

• stefanw_nl
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11-12-2009
FatalError schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:36:
[...]

Voor zover ik weet gebruikt Caiway PPPoE. Zo te zien kan de WNDR3700 een PPPoE verbinding opzetten, dus dan gaat het werken. Dat is overigens geen verbinding met het modem, maar met een router ergens bij Caiway zelf.
Oké top bedankt, dat wilde ik weten.

• syberjunky
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 30-11 14:19
Vraagje hoe kan ik een hd die via de usd van de router is aangesloten defragmenteren.

• BigRick
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-10-2010
Ik heb er eentje bij Komplett gekocht, zijn overal op voorraad sinds afgelopen vrijdag. Nieuwe beta firmware tackelt wat issues rond DLNA en USB, werkt lekker bij mij,
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/11766

Deze router is in vergelijking het snelst met LAN-USB <> op rond de 80mbit/sec. Nee niet te vergelijken met een serieuze NAS, maar wat wil je - dit is een router.

• BigRick
en kijk eens wat de concurrentie schrijft: http://www.techzine.nl/re...r-wndr3700-conclusie.html
_/-\o_

• jurjen74
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12-11 14:48
Ik ben op zoek naar een goede router icm Ziggo 50Mbit en meteen klaar zijn voor de geplande snelheid verhogingen. Heb nu een LinkSys WRT160 (v1 en v2), maar het is hiermee altijd gerommel om het aan het werk te krijgen. Met DD-WRT gaat het wel, maar de support daar op nieuwere routers is niet waanzinnig te noemen.
Een ander alternatief zou de Sitecom WL-308 - Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router kunnen zijn, waar ik redelijk positieve verhalen over lees, maar ja, het is wel een Sitecom.
Mijn vraag is dan ook: Heeft iemand hier ervaring mee met Ziggo? Ik heb een Synology, dus USB support interesseert me niet zo; Snelheid en betrouwbaarheid wel!
Hoe is het WLAN bereik door twee verdiepingen?

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Nou hij is binnen hoor :)! Hier icm ziggo snel gaat super :P. Heb het idee dat zelfs gewoon surfen sneller is geworden! (had hiervoor een usrobotics 54g router).

Draait nu een halve dag, veel data verkeer, alles stabiel en echt snel (wat wil je als het bekabelde gedeelte van 100 naar 1000mbit gaat :P (uiteraard ook icm 1000mbit netwerkkaartjes). Ook 300n gaat een stuk rapper dan 54g.

Kan morgen voor jurjen74 wel een test doen hoe het door 2 verdiepingen gaat. Begane grond in huis hier gaat iig super. Ben benieuwd hoe ie zich de komende dagen houdt.. :).

Grolsch Royce!

• Proxx
ik kan ook wel een test doen. maar zit in een klote huis voor wireless :o

op de eerste verdieping precies boven de router zit ik meestal al zonder of 2 streepjes (linksys 54g, wrt160v2, belkin n1 vision) nu met deze zit ik op 4 streepjes(met 300n op vijf) :P dus er is wel verbetering maar moet toch eigenlijk niet kunnen dat er zoveel verlies optreed bij een verdieping. afijn. dit motiveert lekker om alles bekabeld te houden.(ik zit op de 2e verdieping vandaar)

bovendien is de enigste gebruiker van wifi op de 1e verdieping mijn broer met een laptop en ps3 en die klaagt nooit.

betrouwbaarheid en stabiliteit, snelheid zijn top. ik heb sinds de aanschaf van het apparaat nog nooit het ding uit en weer aan hoeven te zetten. gewoon 24/7 online zonder haperingen (bij youtube bijv) of lag in games.

[Voor 15% gewijzigd door Proxx op 18-11-2009 09:30]

• jurjen74
SuperPaddo schreef op woensdag 18 november 2009 @ 01:41:
Kan morgen voor jurjen74 wel een test doen hoe het door 2 verdiepingen gaat. Begane grond in huis hier gaat iig super. Ben benieuwd hoe ie zich de komende dagen houdt.. :).
K. Alvast bedankt! Ben benieuwd!

• Phil Ivey
  • Laatst online: 00:44
Router eindelijk binnen na ~3 weken. Nu heb ik een paar nub vraagjes, ik heb deze router samen met de usb wireless stick netgear 3100 gekocht, Toen ik verbinding zocht kon ik kiezen uit 2.4 en 5ghz. Is het aan te raden om zoiezo 5ghz te nemen?

En mijn 2e vraag nadat ik mijn pc afsluit branden de lichtjes nog wel gewoon op de router. Moet ik de router ook afsluiten of kan de router gewoon altijd aanblijven?

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Phil Ivey schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:31:
En mijn 2e vraag nadat ik mijn pc afsluit, branden de lichtjes nog wel gewoon op de router. Moet ik de router ook afsluiten of kan de router gewoon altijd aanblijven?
De router laat je normaal gesproken gewoon aanstaan :)

• [TCT]Nexus
  • Laatst online: 20-02-2010
Heb mijn WNDR3700 binnen, besteld bij 4Launch, volgens de site 10 dagen levertijd.... toch al 3 dagen later binnen.

Inmiddels draait ie. Toch ben ik nog niet tevreden. :/

Ten eerste valt het wireless bereik vreemdgenoeg tegen. Al op de eerste verdieping is het netwerk volledig onvindbaar geworden. Met mijn vorige router (Airport Extreme g) geen problemen tot en met de zolder. Ook op de studeerkamer, die zich recht boven de router (meterkast) bevindt, geen netwerk :'( . Client is een MacBook unibody met n op 5 GHz. Ik zal me nog even verdiepen of er misschien nog wat settings te tweaken zijn. Heb de standaard wifi settings gebruikt.

Verder lijkt het erop dat als je het interne IP adres aanpast in 10.0.0.1 dat DHCP op de WAN poort ineens niet meer werkt, en je internetconnectie dus ook niet meer :? . Iemand hetzelfde gehad?

• chrises
Ik sta op het punt deze router aan te schaffen. Nu vroeg ik bij echter af welke USB-netwerk-adapter ik het beste hierbij kan aanschaffen. Is het sowieso handig om dan ook één van Netgear te nemen? Of maakt dit niet veel uit? Hij moet in ieder geval aan de volgende eisen voldoen:
  • 5 GHZ ondersteuning (300 mbps)
  • indien mogelijk ook mac-ondersteuning (Ik heb nu een xp-pc maar op termijn ga ik waarschijnlijk een Apple aanschaffen waarvoor ik het liefst niet weer een adapter wil aanschaffen

[Voor 3% gewijzigd door chrises op 19-11-2009 15:00]

Chrises

• rj1093
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 07-01-2013
Ik zie toch consequent 1 foute gedachte die nog niet gecorrigeerd is voor zover dat snelle screenen van mij klopt, maar port-translation zit er gewoon op hoor..
Heet anders, maar d'rop zit 't..
Port-forwarding/triggering is 'n leuke afdeling binnen het Ui.. ;)
Vind het overigens vreemd om 'n apparaat dat meer moet doen dan enkel als switch opereren word bekritiseerd op het feit dat de volle Gb/s niet word behaald, sure, is dat wel mogelijk met andere apparaten, maar dit is 'n "simpele" consumer router.
'n apparaat als 'n Draytek 2200 is überhaupt gericht op professionelere partijen dan de average consument.
Betreffende USB disfunctionaliteit; is 'n internationale klacht, dus moet daar wat aan veranderd worden via firmware of via aanpassing van type chip.. :X
@Chrises: 5Ghz band & 300Mb/s pur sang kun je voorlopig wel op je buik schrijven, dat haalt geen enkele consumenten router namelijk.
mac's kun je hier ook gewoon op instellen.
Zie de korte handleiding: http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/11643
of de volledige variant: http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/12454

[Voor 18% gewijzigd door rj1093 op 20-11-2009 09:39. Reden: extra informatie & verandering zinnetje]

• Phil Ivey
chrises schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:55:
Ik sta op het punt deze router aan te schaffen. Nu vroeg ik bij echter af welke USB-netwerk-adapter ik het beste hierbij kan aanschaffen. Is het sowieso handig om dan ook één van Netgear te nemen? Of maakt dit niet veel uit? Hij moet in ieder geval aan de volgende eisen voldoen:
  • 5 GHZ ondersteuning (300 mbps)
  • indien mogelijk ook mac-ondersteuning (Ik heb nu een xp-pc maar op termijn ga ik waarschijnlijk een Apple aanschaffen waarvoor ik het liefst niet weer een adapter wil aanschaffen
Ik heb de netgear usb 3100 samen aangeschaft met deze router. Voldoet aan jouw eisen.

• Funkyfy
Phil Ivey schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:28:
[...]

Ik heb de netgear usb 3100 samen aangeschaft met deze router. Voldoet aan jouw eisen.
Daar heb je wel een versie 1 en 2 van en die zijn niet hetzelfde.
Windows 7 schint voorlopig ook nog een crime te zijn met die adapter.

• chrises
Ik wordt helemaal gek van al die verschillende typeringen bij de leveranciers m.b.t. de USB-adapter. Ik zie de volgende types:
  • WNDA3100-100FSS
  • WNDA3100-200PES
  • WNDA3100-100ISS
Op de site van Netgear wordt alleen gesproken over de WNDA3100v2 maar welke moet ik dan hebben?

Wat betreft de WNDR3700 Router, bij 4Launch staat er ook nog 100PES achter de omschrijving. Weet iemand wat dit inhoudt? Zijn er ook van de router dan verschillende versies?

Chrises

• rj1093
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 07-01-2013
@Chrises: waarschijnlijk verschillende verkoopgebieden..
Komt niet vaak voor dat er verschillende chips in zitten.. (hoewel dta niet altijd is uit te sluiten.)
Hier kun je dat vragen (na aanmelding): http://forum1.netgear.com/forumdisplay.php?f=28
aanmelding zelf: http://forum1.netgear.com/register.php ;)
FSS lijkt hier vaker verkocht te worden. (NL's/Benelux?)

[Voor 10% gewijzigd door rj1093 op 20-11-2009 10:39]

• Uberprutser
  • Laatst online: 21:44
[b][message=32959504,noline]chrises schreef op vrijdag 20 november 2009 @
Wat betreft de WNDR3700 Router, bij 4Launch staat er ook nog 100PES achter de omschrijving. Weet iemand wat dit inhoudt? Zijn er ook van de router dan verschillende versies?
Daaraan kan je zien wat voor adapter erin zit; EU / UK / US.
Diezelfde gedachte had ik namelijk ook toen ik verschillende types zag.

[Voor 10% gewijzigd door Uberprutser op 20-11-2009 09:44]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• 318238
  • Niet online
rj1093 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:06:
Ik zie toch consequent 1 foute gedachte die nog niet gecorrigeerd is voor zover dat snelle screenen van mij klopt, maar port-translation zit er gewoon op hoor..
Heet anders, maar d'rop zit 't..
Port-forwarding/triggering is 'n leuke afdeling binnen het Ui.. ;)
Helaas, we hebben het hier niet over portforwarding (een reeks) of port triggering (andere techniek). Port translation zit er nu nog niet op.

• Funkyfy
chrises schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:24:
Ik wordt helemaal gek van al die verschillende typeringen bij de leveranciers m.b.t. de USB-adapter. Ik zie de volgende types:
  • WNDA3100-100FSS
  • WNDA3100-200PES
  • WNDA3100-100ISS
Op de site van Netgear wordt alleen gesproken over de WNDA3100v2 maar welke moet ik dan hebben?

Op de site van Netgear kun je info vinden over zowel versie 1 als 2 maar die is nogal summier. Ik heb ergens gelezen dat versie 1 Atheros aan board zou hebben en versie 2 Broadcom. Volgens mij zijn ook de drivers van versie 2 geschikt gemaakt voor 64 bit OSsen en is dat bij versie 1 nogal gedoe dat werkend te krijgen. Toch blijkt uit andere bronnen dat die wel Vista compatible zou moeten zijn. Waarschijnlijk is die driver recent geupdate. Er schijnen sowieso ook nog steeds geen WIN7 drivers te zijn. Vista drivers van WNDA3100 werkzaam krijgen op WIN7 is een crime als ik sommige fora mag geloven. Dit alles heb ik hier en daar opgevangen = dus niet 100% betrouwbare info. Ik denk dat als je deze adapter koopt je het best voor versie 2 gaat. Versie 2 heeft ook een Push and Connect button op de stick.

onboard verschillen
http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=42347

lees ook
http://forum1.netgear.com/showthread.php?p=223037

beide versies op Netgear
http://kb.netgear.com/app/products/family/a_id/10603

• depl0y
  • Laatst online: 18:58
Ik heb deze router ook besteld voor mijn Ziggo internet verbinding. Alleen ik heb hem bij Azerty besteld, ben benieuwd wat de levertijd daar wordt.

• Phil Ivey
Ik gebruik deze router nu ook sinds een week samen met de w3100 wireless stick. Ik heb versie 1 gekregen, want als ik de drivers van versie 2 installeer kan die de usb stick niet vinden. Tijdens het gamen heb ik wel last van lag een paar seconden om de minuut ongeveer. Nu las ik dat het een bekend probleem is bij veel mensen die vista gebruiken en wireless. Ik heb het programma Vista anti-lag geprobeerd, maar werkt bij mij niet. Ook heb de laatste firmware en drivers van zowel de router als stick. Ik ga de router binnenkort met kabel testen of ik het zelfde probleem ondervind, dan weet ik direct of het aan de wireless of de router/usb ligt..

Tot nu toe dus gemengde gevoelens over de router.

[Voor 7% gewijzigd door Phil Ivey op 22-11-2009 11:16]

• depl0y
  • Laatst online: 18:58
depl0y schreef op zondag 22 november 2009 @ 08:39:
Ik heb deze router ook besteld voor mijn Ziggo internet verbinding. Alleen ik heb hem bij Azerty besteld, ben benieuwd wat de levertijd daar wordt.
Nou bestelling bij Azerty geannuleerd, 2+ weken levertijd is me te veel van het goede. Bij 4launch ligt hij nu klaar voor verzending. Prima service lijkt me..

• chrises
Ik heb hem besteld bij 4Launch samen met de WNDA3100-v2 adapter en een 8-poorts switch van Netgear (GS108GE). Altijd goede ervaring met 4Launch dus dat zal wel goed komen.

Chrises

• Funkyfy
Ik heb er eentje gekocht bij Informatique dit weekend. Daar hebben ze een ruime voorraad en voor mij binnen rijafstand. Deze router vast gekocht om te gebruiken wanneer ik van provider switch per 1 december. Wel even het ding bekeken. Wat ik ongelooflijk suf vind is dat ze deze router er sleek hebben willen laten uitzien door hem pianolak zwart te maken maar als je alleen maar je vinger er over haalt zitten er al krassen op. Ik denk dat na een paar maanden het weinig sjiek er uit zal zien. Niet zo erg belangrijk omdat bij mij de router in een kast komt te hangen maar ik vind het onbegrijpelijk dat men niet een krasvrijer laag heeft gebruikt.

• Phil Ivey
Ja, de router zuigt erg veel stof net als de PS3.

• fortfort
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 29-11 15:10
Weet iemand of de laatste firmware als mogelijkheid geeft tot gebruik van een usb printer? Komt deze functie uberhaupt? Dit is namelijk wel heel erg matig voor een router als deze, wanneer deze functie ontbreekt

• King René
  • Laatst online: 06-01-2014
Ik heb de netgear wnr3700 vanmiddag ingesteld zowel bedraad als draadloos,echter hoe kan de 5ghz frequentie benutten?

Ik heb beide ingesteld de 2,4ghz en de 5ghz frequentie, beide hebben een verschillende passphrase,echter ik zie alleen de 2,4ghz verbinding als ik naar draadloze verbindingen zoek.

netwerkadapter is een Atheros AR5B91 stuurprogramma van Oktober 2009.laptop is een PB tj65

Op men asus eeepc zie ik ook de 5ghz niet alleen de 2,4ghz verbinding.

• aramdin
  • Laatst online: 17-04 21:01
Heb je 2 verschillende SSIDs gebruikt? Staat de 5ghz SSID op hidden?

ND-Photo.nl (Portfolio) / Ducked.nl (Blog)

• patje01
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 30-11 00:45
Ik heb deze router vandaag ook even besteld. Ik heb een d-link dir-635, maar die liet het sinds september steeds afweten. Internet viel plotseling steeds weg (bedraad en draadloos). Nieuwe firmware geinstalleerd, maar ook dit mocht niet baten. Gisteravond nog maar eens geprobeerd, maar nu wil ie niet eens mijn wachtwoord onthouden (ik kom er gewoon niet meer in). Ik heb inmiddels wel al op diverse plekken gelezen dat bepaalde dlink routers het niet lekker willen doen op een ziggo aansluiting. Of dit nu aan ziggo ligt of aan dlink, maakt me verder niet uit. Ik wil gewoon een router die het wel doet met mijn ziggo aansluiting. Op het ziggo forum heb ik inmiddels al diverse zeer positieve reacties gelezen over dit router.

Ik heb nog even getwijfeld tussen een linksys (320) en een sitecom, maar nadat ik meerdere reviews, het ziggo forum en dit draadje had gelezen was ik gelijk om. De Netgear moet het worden. Ik hoop em morgen of overmorgen binnen te krijgen.

Ik heb even op de website van Netgear de handleiding gelezen. Wat me direct opviel was dat de handleiding aanraadde om softwarematige firewalls die op de computer geinstalleerd staan, te verwijderen. De ingebouwde NAT en de SPI-firewall zouden meer dan voldoende zijn. Heeft iemand een idee of de hardwarematige firewall in dit router echt voldoende is??? Beide firewalls zeggen mijn niet zo heel erg veel :?

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Er zijn op mijn pc wel eens programma's waarvan ik niet wil dat ze contact kunnen maken met internet en daarvoor is een software firewall natuurlijk handig. (wil het niet omdat ze daarna niet meer werken :+ )

Verder ben ik ook aan het kijken voor een alternatief voor mijn Eminent EM4550 omdat ik het idee heb dat die ervoor zorgt dat Ziggo af en toe hapert.

• King René
even vergeten te quoten

[Voor 85% gewijzigd door King René op 25-11-2009 20:04]

• King René
aramdin schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:44:
Heb je 2 verschillende SSIDs gebruikt? Staat de 5ghz SSID op hidden?
Beide ssid staan aangevinkt en hebben een verschillende naam.
Beide zelfde beveiliging met verschillende code.

• jurjen74
Ik heb een aangeschaft omdat m'n Linksys WRT54GL stuk is gegaan.
Werkt prima snel en gemakkelijk te installeren. Werkt prima met Ziggo en ik moet zeggen: het bereik is door twee verdiepingen heen ook prima te noemen.
Wel een suf iets: de installatie cd werkt niet in Windows 7, dus dat betekent handmatig configureren.

• Proxx
Funkyfy schreef op donderdag 19 november 2009 @ 23:23:
[...]

Daar heb je wel een versie 1 en 2 van en die zijn niet hetzelfde.
Windows 7 schint voorlopig ook nog een crime te zijn met die adapter.
geen probleem gehad met die stick. (v1)
Wel een suf iets: de installatie cd werkt niet in Windows 7, dus dat betekent handmatig configureren.
daarom zitten wij op tweakers. wij willen geen cds gebruiken :P

[Voor 23% gewijzigd door Proxx op 25-11-2009 22:46]

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 03:48

kazuka

Building Better Worlds

Vandaag binnengekregen. Setup was echt een fluitje van een cent. Windows 7 herkende de router als WPS device. Dus je gebruikt een WPS wizard van W7 zelf en binnen 2 minuten was ik online. Heb em aangesloten op een Cisco EP3000 icm UPC Fiber 60mbit. Bovendien vond de router zelf nieuwere firmware online dus die stond er ook zo op.

Ideaal is de USB aansluiting waar ik mijn WD passport op kan aansluiten. Zo kan ik downloads rechtstreeks daarop kwijt, ook makkelijk via http of ftp van buiten en binnenaf te benaderen en ideaal om aan mijn XBMC machientje te koppelen als media storage. Heb de DLNA functie nog niet uitgetest binnen XBMC.

Het ding is wel een kerstboom in het donker met al die lampjes dus heb em maar in mijn tv meubel verstopt :P

Enige wat ik mis is een torrentclient. Wellicht in de toekomst nog.

[Voor 4% gewijzigd door kazuka op 25-11-2009 22:55]

• Fr3akaz0id
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 09-12-2009
King René schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:16:
Ik heb de netgear wnr3700 vanmiddag ingesteld zowel bedraad als draadloos,echter hoe kan de 5ghz frequentie benutten?

Ik heb beide ingesteld de 2,4ghz en de 5ghz frequentie, beide hebben een verschillende passphrase,echter ik zie alleen de 2,4ghz verbinding als ik naar draadloze verbindingen zoek.

netwerkadapter is een Atheros AR5B91 stuurprogramma van Oktober 2009.laptop is een PB tj65

Op men asus eeepc zie ik ook de 5ghz niet alleen de 2,4ghz verbinding.
Volgens mijn research zijn de AR5B91 en de wifi adapter in de EEE pc (volgens mij ook de AR5B91) single band (2,4Ghz) netwerk adapters. ;)

edit: wifi N wil niet direct zeggen dat een kaart dual band/5Ghz is. De meeste zijn bgn op 2,4 Ghz of agn waarbij de 5Ghz vaak alleen voor de a-band is.

[Voor 10% gewijzigd door Fr3akaz0id op 26-11-2009 16:20. Reden: aanvulling]

• aramdin
King René schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:02:
[...]
Beide ssid staan aangevinkt en hebben een verschillende naam.
Beide zelfde beveiliging met verschillende code.
Heb je gekeken bij
Advanced Settings > Wireless Advanced Setting (5GHz a/n)
aanvinken: Enable Wireless Router Radio

Daarnaast: Kunnen je devices wel Wireless N aan?

[edit]
Ben net te laat :)

[Voor 3% gewijzigd door aramdin op 26-11-2009 00:47]

• patje01
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 30-11 00:45
Toch vandaag nog binnengekregen. Net even aangesloten. Ben ongeveer 20 minuten bezig geweest om aan te sluiten en alles naar wens in te stellen. Werkt inmiddels als een trein met het ziggo netwerk. Ik hoop natuurlijk dat dit ook zo blijft. Downloaden met newsleecher gaat ook weer lekker vlot 2,34MB/s met ziggo alles in 1 plus. Gevoelsmatig lijkt het surfen via dit router iets sneller te gaan dan met het dlink router, maar waarschijnlijk is dit een zeer subjectief gevoel (ik heb iets nieuws en ik wil dat het goed snel gaat :P )

Moet wel zeggen dat er een heerlijk overzichtelijk menu in zit. Wat ook zeer prettig is, is dat er aan de rechterzijde direct uitleg wordt gegeven over de instellingen van de verschillende onderdelen van het submenu waarin je je op dat moment bevindt.

Vooralsnog ben ik zeer blij met dit router _/-\o_

[Voor 3% gewijzigd door patje01 op 26-11-2009 20:33]

• King René
aramdin schreef op donderdag 26 november 2009 @ 00:46:
[...]

Heb je gekeken bij
Advanced Settings > Wireless Advanced Setting (5GHz a/n)
aanvinken: Enable Wireless Router Radio

Daarnaast: Kunnen je devices wel Wireless N aan?

[edit]
Ben net te laat :)
Beide laptops zit een N adapter in,denk dat het er aan ligt of je adapter beide banden ondersteund zowel 2.4 als de 5ghz band.
Bij mij dus niet,maak ook niet zoveel uit,had hiervoor de wndr3500 maar na 13 maanden veel problemen o.a elke dag resetten ivm wel signaal uitzenden maar geen internet draadloos.
Bestanden verplaatsen binnen het netwerk.
Maar is door wifimedia keurig opgelost verschil bijbetaald en deze router genomem.

• King René
Zie ook mijn antwoord aan Armandin
Fr3akaz0id schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:45:
[...]

Volgens mijn research zijn de AR5B91 en de wifi adapter in de EEE pc (volgens mij ook de AR5B91) single band (2,4Ghz) netwerk adapters. ;)

edit: wifi N wil niet direct zeggen dat een kaart dual band/5Ghz is. De meeste zijn bgn op 2,4 Ghz of agn waarbij de 5Ghz vaak alleen voor de a-band is.

• BigRick
Inmiddels heb ik een weekje met de WNDR3700 gespeeld en overal aangezeten in de interface. Ik heb nu guest--netwerken met en zonder access naar shared storage en andere tweakzaken waar mijn vriendin het nut ECHT niet van inziet. Dik tevreden icm ZIGGO, Apple en Lenovo laptops. Alles top en nul keer trouble.

Weet iemand wat voor chipsets hier inzitten en of je er DD-WRT of Tomato op kan draaien? Ik wil wat klooien met port translation en wil van WAN naar Squeezebox server portforwarden maar er ergens een wachtwoord opzetten en tevens niet op poortje 9000 door laten komen. Iemand een tip? :)

• Gyrolion
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 03:38
Ik heb hem vandaag binnengekregen en ik kon zonder enige installatie gelijk beginnen.
Alleen moest hij in de browser wat dingetjes zelf doen maar ging allemaal vrij vlot!
Maar het jammere is dat ik mijn 5g netwerk nog niet kan gebruiken omdat de playstation 3 dat niet ondersteunt.
Weet iemand wat goeie adapters zijn om het 5ghz netwerk te ontvangen en dan via ethernet door te sturen naar mijn ps3?

• King René
Waarom wil je persé de 5ghz gebruiken?
Gyrolion schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:05:
Ik heb hem vandaag binnengekregen en ik kon zonder enige installatie gelijk beginnen.
Alleen moest hij in de browser wat dingetjes zelf doen maar ging allemaal vrij vlot!
Maar het jammere is dat ik mijn 5g netwerk nog niet kan gebruiken omdat de playstation 3 dat niet ondersteunt.
Weet iemand wat goeie adapters zijn om het 5ghz netwerk te ontvangen en dan via ethernet door te sturen naar mijn ps3?

• aramdin
Snellere toegang/transferspeeds?

Als je online games speelt kan je beter overwegen om een kabel te trekken ivm lagere pingtijden, al is dat zaak voor een topic in het gamegedeelte van GOT.

[Voor 4% gewijzigd door aramdin op 27-11-2009 23:35]

• benthouse
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 30-08 17:33
Kan deze router ook bridged modus aan?

Dus 2x een Netgear WNDR3700N draadloos koppelen aan elkaar?

Wil dit realiseren samen met mijn buren, zodat we over 1 abbo kunnen surfen!

• 318238
  • Niet online
Er zit een bridge/repeater modus in die he volgens mij daar wel voor kan gebruiken.

• Appel
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:22
Ik heb deze router nu ook een aantal dagen in gebruik icm een Ziggo lijn en een Ubee modem. Ik kom van een WRT54g v5.1 van Linksys die op DD-wrt geflashed was. Maar ik moet zeggen wat een verademing. Zoals ik hier al eerder in het topic las, het voelt gewoon sneller aan. Router is heel stabiel met een kabeltje, draadloos gebruik ik niet dus dat staat uit.

De enige min puntjes in mijn ogen zijn de standaard firmware checks na login op de web interface, maar dat is uit te zetten. En zodra je dat uit zet kom je in het volgende min puntje. Je komt op de pagina voor de connection wizard. Dat is compleet nutteloos want de verbinding werkt al!

Ik had liever een mooie info-page zoals op DD-wrt gezien, maar dat is volgens mij een kwestie van geduld hebben. Maar op deze punten is deze router niet af te rekenen, het is een geweldig ding!

If you at first don't succeed. Try sudo. MCSA 2016

• chrises
Ik heb de WNDR3700 ook inmiddels ontvangen samen met WNDA3100v2 adapter. Wat mij vooral opvalt is dat het bereik van het 5Ghz signaal slechter is dan het 2.Ghz signaal. Is dit normaal? Ik had de router eerst in een kast staan en toen was het 5Ghz signaal ronduit slecht. De afstand van pc tot de router was ongeveer 5 meter. Nu heb ik hem gewoon in de kamer staan en ongeveer op dezelfde hoogte als de adapter en is het 5Ghz signaal ongeveer 80%. Afstand tot router ongeveer 7 meter.

Wat ik niet helemaal snap is het volgende: met de WNDA3100 adapter zie ik alleen het 5Ghz signaal? Het 2.4 Ghz signaal is niet zichtbaar in de lijst van netwerken. Wanneer ik de oude adapter weer inschakel en zoek naar netwerken ziet deze wel gewoon het 2.4 Ghz signaal.

Iets anders: als ik bv de 5 Ghz draadloze verbinding uit wil zetten, doe ik dit dan via geavanceerde instellingen en dan Radio van draadloze router inschakelen?

edit: hmmmm, op de één of andere reden zie ik het 2.4Ghz signaal nu wel. Signaalsterkte 91%. Signaalsterkte 5Ghz signaal is 78%.

[Voor 6% gewijzigd door chrises op 01-12-2009 21:44]

Chrises

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
productreview: Netgear WNDR3700 review door SuperPaddo <- heb er een review over geschreven; niet heel diepgaand maar geeft iig mijn indruk van het apparaat weer.

Grolsch Royce!

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
chrises schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:21:
Wat mij vooral opvalt is dat het bereik van het 5Ghz signaal slechter is dan het 2.Ghz signaal. Is dit normaal?
Ja. 802.11n op 5 GHz heeft een kleiner bereik dan op 2,4 GHz. Meer bandbreedte, kleiner bereik.

[Voor 6% gewijzigd door Borromini op 02-12-2009 22:13]

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• DJH
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 01:18
Sinds gister heb ik deze router ook en hij bevalt tot nu toe prima. Maar toch denk ik dat ik de instellingen/bekabeling nog niet goed heb.

Ik heb nu de Zyxel router van Telfort aangesloten op de de WAN poort van de Netgear. Zoals in de handleiding stond. De zyxel is al een router, dus dat is wel dubbelop, dat weet ik. Het voordeel is wel dat ik 4 vrije LAN poorten heb op deze manier, dus prefereer ik deze manier opzich wel.

Daarna heb ik even wat snelheidstestjes gedaan (niet heel precies).

Een groot bestand van mijn PC naar mn Macbook via 5ghz 300mbit draadloos ging wel langzamer dan ik dacht: 4 MB p/s ongeveer. Terwijl het berijk 75% was ongeveer. Het lijkt me dus sterk dat deze op 5ghz connect. Het 5ghz lampje op de router knippert wel als ik kopieer, en mn macbook ondersteund dit ook :?

Een groot bestand via LAN van PC naar macbook ging ongeveer met 40 MB p/s, dat vond ik wel acceptabel.

Op de PS3 heb ik NAT type 2 (goed) maar geen UPNP, terwijl ik dat op zowel de Zyxel als op de Netgear aan heb staan.

Hoe kan ik mijn snelheiden verbeteren? Zou het helpen om de Zyxel op een LAN poort aan te sluiten op de Netgear?

• aramdin
Die Zyxel van Telfort is echt shit, heb daar de nodige problemen mee ondervonden, vooral qua uPnP. Upnp werkte gewoon niet stabiel in die Zyxel.

[edit]
Inmiddels ben ik over naar Ziggo

[Voor 13% gewijzigd door aramdin op 03-12-2009 11:36. Reden: extra info]

• Borromini
  • Niet online
DJH: waarom bridge je dat ding van Telfort niet?

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• DJH
Borromini schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:57:
DJH: waarom bridge je dat ding van Telfort niet?
Omdat ik de telefonie van die router ook gebruik, en dat werkt dan niet meer had ik ergens gelezen geloof ik.

• Justin2000
  • Laatst online: 21:21
Weet iemand waar deze router uit voorraad is te bestellen ? volgens mij heeft nog geen enkele webshop deze op voorraad.

PV opbrengst

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Justin2000 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:06:
Weet iemand waar deze router uit voorraad is te bestellen ? volgens mij heeft nog geen enkele webshop deze op voorraad.
Altijd iets verder kijken dan je neus lang is :9 Redcoon heeft een '?' maar dat komt vaker voor als een webshop 'nieuw' in de lijst is. Redcoon staat er sinds gister tussen en volgens de site is die op voorraad maar owee! als je de laatste hebt want ik ga daar ook nog een bestelling plaatsen ;)

• Justin2000
psychoclown schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:14:
[...]

Altijd iets verder kijken dan je neus lang is :9 Redcoon heeft een '?' maar dat komt vaker voor als een webshop 'nieuw' in de lijst is. Redcoon staat er sinds gister tussen en volgens de site is die op voorraad maar owee! als je de laatste hebt want ik ga daar ook nog een bestelling plaatsen ;)
Muahaha :D

PV opbrengst

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Trouwens nog een leuk iets, zojuist bij Redcoon besteld en daar is die 110,98 dus de goedkoopste in de PW.

Ben erg benieuwd hoe snel die is, mijn oude router kan in theorie de 50Mbit up ook makkelijk trekken maar op een of andere manier komt die niet verder dan 25-35Mbit. Verder ben ik erg benieuwd naar de Gbit snelheden want sinds kort heb ik een NAS en zet ik nogal veel grote bestanden over het netwerk :)

• Justin2000
Net ook bij redcoon besteld :D

PV opbrengst

• DJH
Ik bij databyte, 1 dag later in huis, 115 euro :)

• pasajo
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 15:24
tjah ik had ook bij redcoon besteld terwijl apparaat op voorraad was. 1.5 dag later mooi een mailtje in de bus dat 'wegens grote vraag' het artikel later geleverd zou worden. Hecht daar dus niet teveel aan.
Ook een nadeel: Artikel wordt geverd via GLS ipv een TNT. Mis je de 2 leveringen, dan mag je ergens naar een depot rijden ipv naar een postkantoor..

Inmiddels heb ik mijn wdr3700 binnen. Draait als een zonnetje, lekker duidelijk menu ook. Nu nog even een usb HDDtje halen om eraan te hangen, toch handig om foto's e.d. te sharen.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

DJH schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:04:
Ik bij databyte, 1 dag later in huis, 115 euro :)
Die is sinds gister of eergister van de site af helaas want daar wilde ik eerst bestellen maar ik wist nog niet zeker of ik voor de router upgrade + wat andere spullen of een groter scherm/tv zou gaan :)
DinoPK schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:42:
tjah ik had ook bij redcoon besteld terwijl apparaat op voorraad was. 1.5 dag later mooi een mailtje in de bus dat 'wegens grote vraag' het artikel later geleverd zou worden. Hecht daar dus niet teveel aan.
Ook een nadeel: Artikel wordt geverd via GLS ipv een TNT. Mis je de 2 leveringen, dan mag je ergens naar een depot rijden ipv naar een postkantoor..

Inmiddels heb ik mijn wdr3700 binnen. Draait als een zonnetje, lekker duidelijk menu ook. Nu nog even een usb HDDtje halen om eraan te hangen, toch handig om foto's e.d. te sharen.
Nouja maakt op zich niet heel veel uit, heb hem sowieso op vrijdag besteld (alhoewel 's ochtends) dus ik verwacht hem niet direct morgen. Volgende week is mij anders ook goed en als die door de weeks binnen komt kan ik er toch pas in het weekend mee aan de slag :)

• Borromini
  • Niet online
.

[Voor 99% gewijzigd door Borromini op 04-12-2009 16:59. Reden: Ik was verkeerd]

• Cidolfas
Kan je eigenlijk meer users maken op de router voor het sharen van die storage?

Nu heeft of iedereen rechten, of alleen de admin user van de router wat een beetje jammer is natuurlijk.

• Borromini
  • Niet online
OpenWrt is standaard single-user, dus tenzij je gaat hacken: neen.

• Justin2000
Redcoon is inderdaad wel misleidend bezig, op site staat op voorraad, in dat geval had hij vandaag ook wel verzonden kunnen worden. gelukkig heb ik geen haast.

PV opbrengst

Pagina: 1 2 3 ... 41 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee