Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb ik al eerder gehad bij hen... Geannuleerd en ergens anders besteld :). Vind het persoonlijk bedenkelijke praktijken, een lage prijs én beschikbaarheid adverteren en als puntje bij paaltje komt is er 'toevallig' niks meer beschikbaar.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:21
Die van mij is toch gisteren nog verzonden. goede service.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Justin2000 schreef op zondag 06 december 2009 @ 09:43:
Die van mij is toch gisteren nog verzonden. goede service.
Argh was je alsnog sneller he! :P Nouja zoals ik eerder al heb aangegeven kan ik er toch pas in het weekend mee aan de slag dus in de loop van volgende week is helemaal top :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 13:15
Kan iemand mij vertellen wat het stroomverbruik is van deze router, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hmm goede vraag, ik dacht dat die info vrij makkelijk was te vinden, maar zelfs de Data Sheet van Netgear zegt er niets over. Er staat heel mooi "Neatgear Green" op de verpakking, maar daar is alles mee gezegd :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Mijne is vandaag op de post gegaan dus ik verwacht hem in de loop van de week binnen te hebben.
Zal er van het weekend even mee aan de slag en zal hiervan uiteraard mijn bevindingen posten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 13:15
aramdin schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:33:
Hmm goede vraag, ik dacht dat die info vrij makkelijk was te vinden, maar zelfs de Data Sheet van Netgear zegt er niets over. Er staat heel mooi "Neatgear Green" op de verpakking, maar daar is alles mee gezegd :)
Toch maar eens goed gezocht. Kwam op deze site: http://computer.aol.de/Te...e-Daten-1277396341-1.html.

Zij geven het volgende verbruik:
6,5 Watt in rust
10,3 Watt bij wlan verkeer

Dat is op zich prima want mijn huidige gigabit switch + wifi ap gebruiken samen 10w in rust. Deze info is lastig te vinden aangezien de fabrikanten meestal alleen het maximale verbruik specificeren. Als iemand meer ervaringscijfers heeft hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

HWI heeft het gemeten, en die komen op 8 watt verbruik op 20 meter zenden oid.

Maar als jij 10 watt meet, mhh dat is net zoveel als die nieuwe vigor.

http://www.hardware.info/...ual_Band_Router_WNDR3700/

[ Voor 29% gewijzigd door hjs op 07-12-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33
Kun je voor het guest network de verbindingssnelheid afkappen tot een vastgesteld maximum? Dat is een functie waar ik naar opzoek ben maar kan het voor deze router niet terug vinden in de reviews of handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Polster schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:47:
Kun je voor het guest network de verbindingssnelheid afkappen tot een vastgesteld maximum? Dat is een functie waar ik naar opzoek ben maar kan het voor deze router niet terug vinden in de reviews of handleiding.
Daar was ik ook naar op zoek. Leuk en aardig een Guest netwerk, maar niet zo leuk als ze je lijn voltrekken :p

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Polster schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:47:
Ik zag net de computeridee in de supermarkt met een test van routers en ja hoor, deze ook.

Volgens het blad is guest netwerk wel mogenlijk, maar helaas geen limiet op snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 21:15
hjs schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:02:
[...]

Ik zag net de computeridee in de supermarkt met een test van routers en ja hoor, deze ook.

Volgens het blad is guest netwerk wel mogenlijk, maar helaas geen limiet op snelheid.
Hoe kwam de router verder uit de test? Was men tevreden over de snelheid/bereik/bedieningsgemakt etc? Dat zijn dingen die we hier graag willen weten :)

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar hij was iig de winnaar van de test ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
Zaterdagochtend ging mijn Asus WL-500W stuk, dus even langs de mediamarkt gegaan, en daar hadden ze nog een WNDR3700N staan, meteen maar meegenomen :)

Eerste indrukken: Grappig ontwerp met die voet zodat je 'm ook rechtop neer kan zetten, en er zitten niet van die 3 lelijke sprieten op als bij mn asus ;)

Wifi ontvangst in huis is merkbaar beter, ik heb nu overal wel ontvangst waar ik dat bij de asus niet had.

Gigabit ethernet is ook wel prettig, met een NAS nog op de wishlist. USB disk aan de netgear zelf is nog steeds om te huilen zo traag (+/- 4MB per seconde).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 12:58
Chiron schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:55:
.... dus even langs de mediamarkt gegaan, en daar hadden ze nog een WNDR3700N staan, meteen maar meegenomen :)
Kun je en wil je aangeven welke MM en voor welke prijs je de WNDR3700N daar hebt meegenomen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RicoK schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:11:
[...]

Kun je en wil je aangeven welke MM en voor welke prijs je de WNDR3700N daar hebt meegenomen??
Ja wat kost dat ding daar, vandaag zelf net besteld bij Salland, voor 109 euro, maar wel 1 tot 10 dagen levertijd.

Ben echt benieuwd wat ie bij de mediamarkt kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
Snap niet waarom mensen zo moeilijk doen over de usb doorvoer, het is geen 300e kostende NAS, 4mb is echt prima en waarschijnlijk goed genoeg voor 99% van de 1080p films om te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
4MB is nog meer dan de Linksys NSLU2 die ik een tijdje heb gehad haha. Inmiddels over naar Gigabit + Synology DS409+ :)

[edit]
Ik zie die USB poort ook meer als gimmick dan als een grote reden om het apparaat aan te schaffen

[ Voor 31% gewijzigd door aramdin op 08-12-2009 21:36 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

fortfort schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:08:
Snap niet waarom mensen zo moeilijk doen over de usb doorvoer, het is geen 300e kostende NAS, 4mb is echt prima en waarschijnlijk goed genoeg voor 99% van de 1080p films om te streamen.
Het fenomeen 'voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten'. Sowieso zijn er niet veel modellen die ook een USB-poort aanbieden, ik denk dat de Linksys-modellen die dat wel doen een stuk duurder zijn.

* Borromini will printerondersteuning

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Klopt, mn ouders hebben een WRT610N die ook een USB poort heeft, maar die koste nog een stuk meer bij aan schaf!

Printerondersteuning vind ik ook belangrijker dan "readyshare".

[ Voor 23% gewijzigd door aramdin op 09-12-2009 00:18 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Let wel: die 4mb via USB geldt alleen voor NTFS schrijven. Moet sneller kunnen want fat32 en ext3 valt te beschrijven met +16mb, snel zat.
Helaas is er dan weer een bug dat bij meer dan 300gb aan mediadata (veel files) de mediaserver vastloopt door het te grote indexbestand. Met als gevolg dat de gehele router vastloopt...

Er is nog wat te fixen voor Netgear maar het ziet er op zich veelbelovend uit. Ik gebruik de USB Storage naar wens, meerdere partities aangemaakt en het ding draait als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Kijk dat is nog eens interessante informatie, thx!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Justin2000 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:18:
Redcoon is inderdaad wel misleidend bezig, op site staat op voorraad, in dat geval had hij vandaag ook wel verzonden kunnen worden. gelukkig heb ik geen haast.
Borromini schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:23:
Heb ik al eerder gehad bij hen... Geannuleerd en ergens anders besteld :). Vind het persoonlijk bedenkelijke praktijken, een lage prijs én beschikbaarheid adverteren en als puntje bij paaltje komt is er 'toevallig' niks meer beschikbaar.
Maandag overleed mijn WRT54-gl, moest ik snel een ander modem hebben :'( . 4Launch had een levertijd van 3-10dagen, Coolprices kon eerst in febr. 2010 leveren :( en Redcoon had volgens hun site deze op voorraad. :*)
Op 07-12-2008 s'avonds besteld, op 09-12-2009 woensdags om 12:30 is deze bij mij algeleverd.
Snel geïnstalleerd, wat met wizard vrij soepel en snel ging. Ik heb zowel op de 2,4Ghz als de 5Ghz een uitstekend berijk, tot aan de zolder (2e etage met 2 betonnen vloeren). De 5Ghz uiteraard ietsje zwakker signaal. Inderdaad jammer dat hij geen printerondersteuning heeft.

• chrises
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Even een vraagje over het koppelen van een USB-drive aan de router: kun je deze schijf vervolgens ook benaderen met een pc via de windows verkenner?

Chrises

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
chrises schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:12:
Even een vraagje over het koppelen van een USB-drive aan de router: kun je deze schijf vervolgens ook benaderen met een pc via de windows verkenner?
Dat zou prima mogelijk moeten zijn. Uit mijn hoofd is het \\readyshare

• donnervogel
chrises schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:12:
Op de Netgear resource CD staat een program ReadyShareConnect.exe. En bij de Netgear zit ook een los velletje met een product update ReadyShare Access: Hier is de tekst als het bij jou verloren gegaan mocht zijn.

"For your convenience, we included a ReadyShare Map Drive utility called
(ReadyShareConnect) that will automatically map your USB drive on Windows systems.

1. Insert your Resource CD, and click ReadyShareConnect.exe.

2. The Windows Map Network Drive dialog box opens and displays the Folder name:
\\readyshare\USB_Storage. By default the Z: drive is selected. If Z: drive is in use, select another drive letter from the pull-down menu and click Finish.

For example, if you selected z: as your USB drive location, it will display as "USB_Storage on readyshare (z)".

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
Edit: Deze router als AP gebruiken staat hier: http://forum1.netgear.com...5273c75b20ab5bc14&t=42263

[ Voor 78% gewijzigd door RickV. op 10-12-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Even een snel vraagje, in de router kun je een DNS Server opgeven neem ik aan?
Dus verwijzen naar de ip adressen van openDNS ipv die van Ziggo.

Mijn huidige router kan het alleen met een static IP adres, maar ja dat werkt niet lang bij Ziggo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
In deze router kan je een dynamisch IP hebben maar static DNS :)

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/ncilwx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Thnx : d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
hjs schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:27:
Even een snel vraagje, in de router kun je een DNS Server opgeven neem ik aan?
Dus verwijzen naar de ip adressen van openDNS ipv die van Ziggo.

Mijn huidige router kan het alleen met een static IP adres, maar ja dat werkt niet lang bij Ziggo :+
Hier kun je het user manual downloaden http://documentation.netg...nu/202-10434-01/index.htm. Daar vind je alle mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 23:06
Ziggo heeft besloten zich van een aardige kant te laten zien en heeft mijn woonplaats (Heerhugowaard)
Als een van de eerste gemeenten overgezet op die nieuwe snelheden.
In mijn geval is dat met Ai1 Extra van 50/5 naar 120/10. En deze nieuwe snelheden haal ik op het moment van schrijven al. (Naja de upload alleen, Want down kom ik niet verder dan 48mb)

Met als gevolg dat mijn huidige router nu toch echt vervangen moet worden (Linksys WRT54GL, Met een maximale WAN doorvoer van 52mb)

Nu heeft de linksys het altijd prima gedaan, Maar toch kom ik na wat zoeken op internet niet bij een andere linksys uit.

Feit wil namelijk dat ik deze keer puur naar de WAN doorvoorsnelheid gegeken heb en dan kom je al snel bij deze netgear terecht.

Ik zit echter nog wel met wat vragen.

Heeft iemand ervaring met deze router in combinatie met Ziggo en Xboxlive?
Online gamen op de Xbox360 is mijn grootste bezigheid en ik wil dan ook dat dit absoluut stabiel en zonder restricted NAT gezeik gaat. (Nog nooit last van gehad met de linksys gelukkig, Maar veel mensen die ik ken hebben er wel gezeik mee.)

Verder las ik hier in het topic dat je ook een gastnetwerk kunt aanmaken?
Kan ik dan een goed beveiligt netwerk hebben met bijv. WPA beveiliging, en een gelimiteerd gastnetwerk met bijv. WEP beveiliging voor de Nintendo DS en dit gastnetwerk aan en uitzetten via de webinterface wanneer het nodig is. (online gaan met de Nintendo DS is iets wat ik zelfde doe.)

En misschien wel als belangrijkste vraag:
Kan ik gewoon bezig zijn in de webinterface van de router zonder dat deze na een tijdje de internetverbinding verliest en mijn modem + router ge-reboot moeten worden voordat ik weer online kan?

Ik heb dit nu namelijk met mijn linksys en het is werkelijk waar zwaar irritant .

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
LordSander schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:15:

Kan ik gewoon bezig zijn in de webinterface van de router zonder dat deze na een tijdje de internetverbinding verliest en mijn modem + router ge-reboot moeten worden voordat ik weer online kan?

Ik heb dit nu namelijk met mijn linksys en het is werkelijk waar zwaar irritant .

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Je kunt gewoon in je webinterface van de netgear wndr 3700 zonder dat de internetverbinding verbroken wordt. Heb dat verschillende keren gedaan om wijzigingen aan te brengen en op te slaan. Je moet wel de browser voor de 2e keer openen daarvoor (in mijn geval FF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingQ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik heb de WNDR3700 sinds een paar dagen (na het drama van de D-Link DIR-825) en ben uiterst tevreden over het apparaat.
Online gamen op de Xbox360 is mijn grootste bezigheid en ik wil dan ook dat dit absoluut stabiel en zonder restricted NAT gezeik gaat. (Nog nooit last van gehad met de linksys gelukkig, Maar veel mensen die ik ken hebben er wel gezeik mee.)
In de WNDR3700 kan je je NAT open zetten. Ik heb mn XBOX bedraad aan de router hangen en hij vliegt op internet! Kwa lag etc. weet ik nog niet wat de resultaten zijn. Maar als ik de connectie-test doe op de XBOX gaat dat heel vlot en zonder NAT problemen.
Kan ik dan een goed beveiligt netwerk hebben met bijv. WPA beveiliging, en een gelimiteerd gastnetwerk met bijv. WEP beveiliging voor de Nintendo DS en dit gastnetwerk aan en uitzetten via de webinterface wanneer het nodig is. (online gaan met de Nintendo DS is iets wat ik zelfde doe.)
Kort en krachtig: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Ik heb dan geen xbox maar ik kan wel beamen dat met een Ziggo verbinding ik out of the box geen gezeur heb met NAT perikelen. MW2 mapt ie gewoon netjes en de rest o.a binnen hengel applicaties werkt ook goed.
Ja dat kan, een vinkje en een apply is genoeg.

Ik heb dit nu namelijk met mijn linksys en het is werkelijk waar zwaar irritant.
Ik zit tijdens het maken van deze post in de web interface te werken, en dat gaat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25

... Want down kom ik niet verder dan 48mb ...
Ik vraag me af hoe je dat doet? Mijn doorvoersnelheid is op 802.11g max. 22mbit, ongeacht welke router ik gebruik? Of heb je het hier over bedraad??

Ik heb geen ervaring met de WNDR3700 icm xboxlive, wel met PS3 online en hij werkt zonder enig probleem, zet zelf alle benodigde poorten open via upnp. Ben sowieso bijzonder tevreden over deze router!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zo, maar besteld
Wordt gek van de timeouts met de huidige router (eminent ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Zoals ik al had laten weten zou ik dit weekend bezig gaan met deze router en hem installeren.
Nou door wat gehannes was ik wat langer bezig met het instellen van alles maar het werkt zover perfect en toen ik eindelijk kon instellen was het natuurlijk weer zo gedaan.
Helaas hoopte ik dat de Raid5 initialisatie van mijn NAS vanochtend al klaar zou zijn maar door een stomme fout kon ik daar vanochtend pas mee beginnen. Volgend weekend zal ik dus even flink testen hoe de doorvoersnelheid is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Yeroen76 schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:33:
[...]

Ik vraag me af hoe je dat doet? Mijn doorvoersnelheid is op 802.11g max. 22mbit, ongeacht welke router ik gebruik? Of heb je het hier over bedraad??

Ik heb geen ervaring met de WNDR3700 icm xboxlive, wel met PS3 online en hij werkt zonder enig probleem, zet zelf alle benodigde poorten open via upnp. Ben sowieso bijzonder tevreden over deze router!
Dat was inderdaad wired (aangezien ik toen achter mijn pc zat.)

Wireless heb ik zojuist getest en dat geeft het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/653228504.png

Dat is dan op ongeveer 2,5 tot 3,5 meter van de router vandaan (Zonder muren ertussen.)

Hoe dan ook is het tijd voor een nieuwe router en dat zal de hier besproken netgear gaan worden.
Helaas is deze momenteel nergens op voorraad, Wat het moeilijk maakt om te kiezen waar ik hem ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

LordSander schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:15:

Hoe dan ook is het tijd voor een nieuwe router en dat zal de hier besproken netgear gaan worden.
Helaas is deze momenteel nergens op voorraad, Wat het moeilijk maakt om te kiezen waar ik hem ga bestellen.
Ik heb hem zondag bij Redcoon besteld en kreeg net een mailtje dat hij verzonden is.

[ Voor 13% gewijzigd door hjs op 15-12-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
hjs schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:38:
[...]

Ik heb hem zondag bij Redcoon besteld en kreeg net een mailtje dat hij verzonden is.
Redcoon, Tja ik weet het niet.
Hoor daar vaak veel negatiefs over, Vooral omdat zij buitenlandse apperatuur verkopen.

Maar als daar verder gewoon europese fabrieksgarntie op zit moet dat geen probleem zijn.

Ik hoor graag van u hoe het verlopen is met uw bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

LordSander schreef op woensdag 16 december 2009 @ 01:48:
[...]

Redcoon, Tja ik weet het niet.
Hoor daar vaak veel negatiefs over, Vooral omdat zij buitenlandse apperatuur verkopen.

Maar als daar verder gewoon europese fabrieksgarntie op zit moet dat geen probleem zijn.

Ik en nog een andere tweaker hadden laatst daar ook deze router besteld en dat ging prima.
Overigens had ik er al vaker iets besteld en dat ging ook zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Dit lijkt me eerder iets voor de shopreviews people: zie ook http://tweakers.net/shopreview/6931/redcoon-benelux.html , en trek je conclusie.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

LordSander schreef op woensdag 16 december 2009 @ 01:48:
De doos staat nu naast me hier op mijn werk.
Op de doos staat het logo van de EU met aan de zijkant een hoop url voor de landen sites van netgear. incl de NL site.

• hjs
  • Niet online

hjs

Gisteravond even dat ding geinstalleerd.

Eerst netjes met de CD begonnen, maar toen ik voor de 2de keer moest herstarten maar op cancel gedrukt.
192.168.1.1 en de dingen ingesteld nadat het apparaat eerst een nieuwe firmware had opgehaald.

interface werkte niet geheel lekker, op een gegeven moment zat het aardig vast.
Ik had de 5ghz band ff uitgezet en toen de interface terug kwam, stond het vinkje er nog steeds.
Toen ik nog een keer het vinkje had uitgezet ging het mis. Na een herstart was alles weer ok.

Zie alleen het nut van die 5ghz verbinding niet zo in. Het signaal is toch zwakker en wisselt van sterkte.
Eind van de avond dus toch nog maar een keer uitgezet.

Vanmorgen even een dvd gedownload vanaf de nieuwsgroepen (ziggo en astraweb server) en dat ging als een speer, strak rond de 2400 KB/s en dat met een 20mbit ziggo lijn :+

Eerste indruk is dus uitstekend :)

• hjs
  • Niet online

hjs

Oh, zie nu dat er een nieuwe firmware is.
Apparently Netgear had Released Today Dec 16 a New Firmware Version 1.0.4.49 for the WNDR3700...
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/12863

Geen idee welke versie ik er nu op heb staan ;)

[edit]
Zie dat er 2 versie staan, een US en een Other.
Na wat zoeken begrijp ik dat het enige verschil is het aantal kanalen.
In de US versie is er op de 2.4 ghz band alleen kanaal 1-11 beschikbaar terwijl de overige firmware 1-13 heeft.
Maar op de 5ghz band heeft de US versie wat meer kanalen. (maar dus kanalen die misschien verboden te zijn te gebruiken hier :? )

[ Voor 52% gewijzigd door hjs op 17-12-2009 08:45 . Reden: link change ]

• aramdin
Thx for the heads up!

Instagram / YouTube

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:58:
[...]

Ja wat kost dat ding daar, vandaag zelf net besteld bij Salland, voor 109 euro, maar wel 1 tot 10 dagen levertijd.

Ben echt benieuwd wat ie bij de mediamarkt kost...
149,- bij de Mediamarkt in Heerlen.

• aramdin
Damn 50 euro verschil voor hetzelfde product, gaat tever. Then again, Media Markt heeft probably meer personeel en een stuk groter pand wat ze moeten betalen ;)

Instagram / YouTube

• donnervogel
Ik heb de nieuwste firmware versie gedownload. (New Firmware Version 1.0.4.49).
Op de 2.4GHz zijn de kanalen 1-13 beschikbaar en op de 5GHz de kanalen 36, 40, 44 en 48.

• Sato
Kun je bij deze router ook verschillende ip ranges instellen voor wired en wifi?

Stel ik wil dat wired connecties automatische op ip xxx.xxx.x.100 tot 120 komen en dat de ip's voor wifi verbindingen vanaf 125 beginnen. Is dat mogenlijk?

• donnervogel
LordSander schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:48:
Kun je bij deze router ook verschillende ip ranges instellen voor wired en wifi?

Stel ik wil dat wired connecties automatische op ip xxx.xxx.x.100 tot 120 komen en dat de ip's voor wifi verbindingen vanaf 125 beginnen. Is dat mogenlijk?
Als je hiermee bedoeld dat je eenvoudig wilt wisselen tussen (draadloze) netwerken dan zijn hiervoor
twee handige handige tools die een oplossing voor dit probleem bieden: Net Profiles (download: http://code.google.com/p/netprofiles/) en NetSetMan (download: www.netsetman.com). Beide tools leggen de instellingen per netwerk in een apart profiel vast zodat slechts één handeling nodig is om de instellingen voor het gewenste netwerk te activeren.

[ Voor 31% gewijzigd door donnervogel op 17-12-2009 22:52 ]

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

mbr

Wil iemand testen of de WNDR3700N wireless 70 connections tegelijk kan verwerken met bittorrent(Utorrent) in combinatie met kabelinternet van Ziggo? Want mijn WL-308 heeft de geest gegeven. Met de WL-308 kon ik probleemloos bittorrent gebruiken in combinatie met andere applicaties zonder connectie drops en time-outs etc. en nu zoek ik een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nex_be
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-08 16:16
Ik sta op dit moment voor de keuze tussen deze router en de DIR-855. Iemand goede tips hierrond? Ben al gaan kijken op SNB forums, maar er zijn weinig 'vergelijkings'-reviews tussen de twee. De DIR is in vergelijking wel een ouder model en op wireless vlak lijkt hij zwakker, maar iets waar weinig info over te vinden blijft is het verbruik van al die toestellen. Beide hebben een Green-label, maar welke verbruikt nu het minst... De USB-connectie is een pluspunt van beide routers, hoewel ik dat nauwelijks zal gebruiken. Bij de D-link lijkt dat ook weer aan meer beperkingen vast te hangen dan de Netgear.

De keuze zal dan wellicht ook de Netgear worden, tenzij iemand een doorslaggevend argument zou hebben om net dat ietsje meer uit te geven voor de DIR 855.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik geloof dat in de hardware info die vandaag uitkomt wat draadloze routers getest worden, in ieder geval de netgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
mbr schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:23:
Wil iemand testen of de WNDR3700N wireless 70 connections tegelijk kan verwerken met bittorrent(Utorrent) in combinatie met kabelinternet van Ziggo? Want mijn WL-308 heeft de geest gegeven. Met de WL-308 kon ik probleemloos bittorrent gebruiken in combinatie met andere applicaties zonder connectie drops en time-outs etc. en nu zoek ik een alternatief.
Volgens deze test kan ie er 200 aan. http://www.smallnetbuilde...wndr3700-reviewed?start=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 12:58
Wat een fijne prijs (weer) van de MM....... :(

Wat mij is gebleken bij de MM is dat er qua prijsstelling de adviesprijs wordt 'gevraagd'. Dit zijn dan wel die artikelen die niet in de MM-folder staan, want die kunnen wel vaak relatief scherp geprijsd zijn.

Ik heb vorig jaar met enkele uitdraaien van de pricewatch onder de arm een erg flinke korting kunnen bedingen op een redelijk grote aankoop, een notebook, een router en een bt-muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

RicoK schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:38:
[...]

Wat een fijne prijs (weer) van de MM....... :(

Wat mij is gebleken bij de MM is dat er qua prijsstelling de adviesprijs wordt 'gevraagd'. Dit zijn dan wel die artikelen die niet in de MM-folder staan, want die kunnen wel vaak relatief scherp geprijsd zijn.
Ik heb een vage kennis die bij de MM in Groningen werkt.
is binnen, winkelprijs is officieel idd 150 euro. Hij ligt er nu voor 119,-!
Mooie prijs dus in de MM te Groningen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 15:51

OMX2000

By any means necessary...

hjs schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:50:
[...]

Ik heb een vage kennis die bij de MM in Groningen werkt.

[...]

Mooie prijs dus in de MM te Groningen :+
Ik ben gisteren bij de MM in Breda geweest, en daar hadden ze hem helemaal niet. Dus ik vroeg me af of iemand weet waar ie wel leverbaar is bij een MM of Saturn...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Hoe zit het met ipv6 support bij deze router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 15:51

OMX2000

By any means necessary...

Priyantha Bleeker schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:26:
Hoe zit het met ipv6 support bij deze router ?
Schijnbaar support ie geen ipv6... : http://forums.smallnetbui...thread.php?t=2190&page=27

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Ik neem aan dat die support met een firmware update altijd nog kan worden toegevoegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Ik word helemaal gek van de timeouts met mijn huidige wireless router en ben nu dus opzoek naar een vervanger. (Belkin van 8 jaar oud)

Voordat ik de Netgear aanschaf wil ik eerst zeker weten of hij alles kan wat ik wil...

Ik heb UPC 25 Mbit
Op de router wordt het volgende aangesloten:
-Samsung TV UE46B7020 (Youtube, mp3's, video en jpeg streamen van pc) (via kabeltje)
-Yamaha RX-V3900 (MP3's streamen van pc en internet radio) (via kabeltje)
-2x Laptop (internet & bestanden onderling delen) (wireless)
-iPhone wifi (wireless)
-iPod touch wifi (wireless)
Eventueel externe schijf via USB connecten om bestanden van de laptops te 'backuppen'

Nu wil ik dit via de N band aansluiten vanwege het delen van grote bestanden. De iPhone/iTouch zitten op de G band. Kan de Netgear deze apparaten tegelijk voorzien van wireless internet of moet je switchen tussen de G en N band? Is deze router geschikt voor mijn setup of zijn er betere alternatiefen? :?

Oja... ook nog af en toe Call of Duty online spelen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

25mbit is geen probleem en verder hier 3 laptops (eentje op de N band) en een iphone die zonder problemen op internet zitten.
Externe schijf heb ik nog niet geprobeerd en onderling verzenden ook niet.

Heb wel de indruk dat het internet een stuk sneller werkt met deze router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

LordSander schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:55:
Ik neem aan dat die support met een firmware update altijd nog kan worden toegevoegt?
Ja, maar ik vraag me af waarom Netgear dat niet ineens van bij het begin gedaan heeft. De firmware is een gemodde OpenWrt en die ondersteunt dat standaard. Ik denk dat ze het bewust gedaan hebben (marktpositionering).

Een alternatief op wachten op Netgear is OpenWrt zelf gebruiken, maar dan moet je bereid zijn om je handen uit de mouwen te steken en tijd te investeren. Ik weet niet of het ding voor de volle 100% ondersteund wordt door OpenWrt, maar er wordt wel hard aan de weg getimmerd door de community (ik volg het op de voet, ik wil it ding ook :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Wilde net de firmware updaten, is de FTP van netgear offline argh!

http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/12863

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Na wat wikken wegen tussen deze en de 655 van D-Link toch maar deze gekozen op aanraden van meerdere mensen en wat onderzoek. Ben wel bang dat ik niet erg veel kan instellen, vooral in vergelijking met mijn huidige router (een professionele waarop je alles kunt doen). Helaas heeft laatstgenoemde maar een WAN -- > LAN doorvoer van om en nabij de 28 Mbps. Met mijn verhoging van Ziggo van 20/3 naar 50/5 en begin volgend jaar naar 120/10 heb ik een nieuwe nodig.

Ben benieuwd wat ik allemaal kan en mag instellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Exorcist schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:44:
Na wat wikken wegen tussen deze en de 655 van D-Link toch maar deze gekozen op aanraden van meerdere mensen en wat onderzoek. Ben wel bang dat ik niet erg veel kan instellen, vooral in vergelijking met mijn huidige router (een professionele waarop je alles kunt doen). Helaas heeft laatstgenoemde maar een WAN -- > LAN doorvoer van om en nabij de 28 Mbps. Met mijn verhoging van Ziggo van 20/3 naar 50/5 en begin volgend jaar naar 120/10 heb ik een nieuwe nodig.

Ben benieuwd wat ik allemaal kan en mag instellen..
Voor een hoge WAN-LAN doorvoer had je beter kunnen kiezen voor de DIR655.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Edgarz schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:59:
[...]

Voor een hoge WAN-LAN doorvoer had je beter kunnen kiezen voor de DIR655.
De WNDR3700 kan toch tot 500 Mbps routeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Exorcist schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 00:06:
[...]

De WNDR3700 kan toch tot 500 Mbps routeren?
ruim 400 Mbps

Volgens de routershop zit de DIR-655 op 230Mbps

[ Voor 22% gewijzigd door hjs op 22-12-2009 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Precies in alle tests van smallnetbuilder weet de WNDR3700N de DIR-655 met gemak te verslaan: SmallNetBuilder - Router Charts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nee ok, dan heb ik me dus goed ingelezen. Eer ik de 400 Mbps haal op WAN niveau ben ik wel even verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

vanmorgen overigens even de nieuwe hardware.info ingekeken bij de kiosk en de WNDR3700 heeft de gouden medaille :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Gefeliciteerd allen :p

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nu maar hopen dat Informatique m snel weer op voorraad heeft. Toen ik bestelde was het ding leverbaar, nu ineens niet meer. Wel trekken ze de verzendkosten er nog af (6,50), die ik al betaald had, daar dat nu een actie is tot 4 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb gisteren mijn WNDR3700 binnen gekregen van Redcoon. Mijn WRT54G v5 met DD-WRT was overleden.

Ik moet zeggen dat de snelheid op de 5 GHz band erg tegen valt. Ik heb een laptop met een 3945 a/b/g kaart em ben verbonden op 5 GHz (802.11a). De router staat beneden, en als ik boven zit heb ik 2 streepjes bereik en is de doorvoersnelheid 1,90 MB/sec. Op dezelfde plek met 802.11g haal ik een doorvoersnelheid van 2,90 MB/sec.

Vanavond even testen met de laptop van m'n vader (Intel WiFi Link 5100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mhhh, mijn externe usb hdtje herkent hij niet, mijn usb stick wel gelijk.
Nou ja, moest toch nog wat cd opberg mappen bestellen, gelijk maar een 8gb usb stickie erbij gedaan voor achterin de netgear :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Flappie schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:11:
Ik heb gisteren mijn WNDR3700 binnen gekregen van Redcoon. Mijn WRT54G v5 met DD-WRT was overleden.

Ik moet zeggen dat de snelheid op de 5 GHz band erg tegen valt. Ik heb een laptop met een 3945 a/b/g kaart em ben verbonden op 5 GHz (802.11a). De router staat beneden, en als ik boven zit heb ik 2 streepjes bereik en is de doorvoersnelheid 1,90 MB/sec. Op dezelfde plek met 802.11g haal ik een doorvoersnelheid van 2,90 MB/sec.

Vanavond even testen met de laptop van m'n vader (Intel WiFi Link 5100).
Vergeet niet dat het bereik van de 5Ghz band kleiner is, als ik het me nog goed herinner uit mn natuurkunde lessen: hoe hoger de frequentie, hoe lager het bereik

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Laatst online: 31-08 21:15
aramdin schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:11:
[...]

Vergeet niet dat het bereik van de 5Ghz band kleiner is, als ik het me nog goed herinner uit mn natuurkunde lessen: hoe hoger de frequentie, hoe lager het bereik
Netgear adviseert om het apparaat zo hoog mogelijk te bevestigen zodat het signaal beter verspreid wordt. Hebben jullie het idee dat dit veel uit maakt? Ik heb zelf helaas nog niet de mogelijkheid gehad om dit goed te testen.

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Als ik begin met het installeren gaat het al gelijk fout. :(
Het installatieprogamma vind namelijk geen Internet Adapter terwijl ik die toch echt heb. ( Sitecom wireless N adapter) Weet iemand hoe je dit oplost? Ook maakt hij geen gewoon contact met de router. Mn pc zegt dan dat de router geen reactie terug stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

De cd gaf bij mij ook die fout melding, maar ik kon wel gewoon inloggen op 192.168.1.1 en heb toen maar alles met de hand ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

hjs schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:17:
De cd gaf bij mij ook die fout melding, maar ik kon wel gewoon inloggen op 192.168.1.1 en heb toen maar alles met de hand ingesteld.
Klopt je kunt nu ook de een nieuwe cd downloaden van hun site (oa. voor compatabiliteit met W7).
Alleen als je geen verbinding kunt krijgen met je router dan kan je ook moeilijk het spul handmatig instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:27
Ik heb sinds vandaag ook deze router.
na het aansluiten en updaten van de firmware, heb ik hem ingesteld.
Wat erg makkelijk ging!
Echter staat er in de new features vermeld dat de default channel van 5GHz op 153 is gezet.
maar bij mij kan ik alleen kiezen uit 36-40-44-48.
Heb de router van de spanning gehaald na de update, maar dat hielp ook niet, heb nog steeds die andere channels niet.
Iemand miss een ideetje?

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Router net binnen, fluitje van een cent om het ding in te stellen (al ben ik geen gemiddelde gebruiker), en an sich genoeg opties. Wel jammer dat het ding niet kan syncen met een interne NTP server, dat er maar 20 forwards kunnen gemaakt en dat ik pport 123 UDP niet kan forwarden.

Voor de rest heb ik het idee dat het beestje een stuk sneller is dan mijn vorige router, de QoS zal zich moeten bewijzen en de Traffic Meter is leuk spul voor iemand die statistiek-geil is ;)

Binnenkort maar eens een review aan wagen als m'n Ziggo upgrade er is van 20 naar 50 Mbps.

Bereik is overigens prima tot nog toe: ding staat in de meterkast, en op zolder is er nog vol bereik (twee betonnen vloeren en niet boven elkaar). Tot nog toe: prima!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:21
Ik haal netjes 6-8 MB/s op de 5 G, zit +- 6 m vanaf router, ontvangst van 5G is wel bagger trouwens.

PV opbrengst

• hjs
  • Niet online

hjs

blavlaa schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:53:
Echter staat er in de new features vermeld dat de default channel van 5GHz op 153 is gezet.
maar bij mij kan ik alleen kiezen uit 36-40-44-48.
Misschien geld het voor de US firmware, daar heb je meer kanelen op de 5ghz geloof ik.

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:48
heb hem dan eindelijk binnen, besteld bij 4launch en vandaag opgehaald (blijf een nederlander en ophalen is goedkoper ;-) )
installatie met de cd verliep niet super (moest wireless mbv de knop voorop uitzetten voordat de installatie goed doorliep) maar werkte uiteindelijk goed. Verder alles daarna via de webinterface gedaan, had ik meteen moeten doen.. Alle pc's in huis werken via de nieuwe AP alleen krijg ik de squeezebox nog niet aan de praat maar daar ga ik morgen verder naar kijken (is me nu te laat ;) )

Voor mij is N en dualband nieuw en heb een paar vraagjes die me nog niet helemaal duidelijk zijn;
- als er een device met N snelheid op de 2.4 band zit en er komt een device bij die geen N heeft; worden beide devices dan de langzame variant of blijft de ene op N en de ander op laag?
- als ik een device op de 5 band heb en een device op de 2.4 band, zitten deze dan in hetzelfde netwerk? Ze zitten beide op anders ssid maar is het het wel 1 groot netwerk? mij lijkt het wel maar kan er nog geen harde bewijzen voo rvinden...
thx!

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Inmiddels me D-Link dir655 vervangen voor een Netgear 3700 en ik ben in het algemeen erg te spreken over de snelheid, maar ik vind het niet echt een gebruiksvriendelijk router.

De gui is echt awfull en ik vond het ook irritant dat ik eerst met een cd de router moest configuren, ik wil gewoon via webbrowser makkelijk alles installeren. Zoals de D-links die ik eerst allemaal had kunnen. Netgear mag best naar de gui van Linksys en D-link kijken, want die van netgear is gewoon bagger vind ik. Het doet wat ie moet doen dat is waar, maar vind het niet overzichtelijk.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook een aangeschaft, ik heb internetverbinding, wired en draadloos, maar ik kan de router niet instellen omdat de wizard mijn modem niet kan vinden. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik kan ook niet naar mijn IP om hem handmatig in te stellen, dan kan de pagina niet gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

An1mA schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:55:
Inmiddels me D-Link dir655 vervangen voor een Netgear 3700 en ik ben in het algemeen erg te spreken over de snelheid, maar ik vind het niet echt een gebruiksvriendelijk router.

De gui is echt awfull en ik vond het ook irritant dat ik eerst met een cd de router moest configuren, ik wil gewoon via webbrowser makkelijk alles installeren. Zoals de D-links die ik eerst allemaal had kunnen. Netgear mag best naar de gui van Linksys en D-link kijken, want die van netgear is gewoon bagger vind ik. Het doet wat ie moet doen dat is waar, maar vind het niet overzichtelijk.
D-Links gui vond ik ook wat fijner werken moet ik zeggen maar het is beide even gebruiksvriendelijk.
Je hoeft de router niet in te stellen met de CD de eerste keer dit kan gewoon prima via de browser.. staat ook ergens op de CD vermeld geloof ik.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:12:
Ik heb er ook een aangeschaft, ik heb internetverbinding, wired en draadloos, maar ik kan de router niet instellen omdat de wizard mijn modem niet kan vinden. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik kan ook niet naar mijn IP om hem handmatig in te stellen, dan kan de pagina niet gevonden worden.
Heb je hem wel in de goede volgorde aangesloten?
Zelf had ik daar ook eerst problemen mee maar dat was omdat ik eigenwijs mijn oude router had vervangen terwijl de pc etc allemaal nog aan stond ;)

[ Voor 24% gewijzigd door psychoclown op 25-12-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:21:
[...]

Heb je hem wel in de goede volgorde aangesloten?
Zelf had ik daar ook eerst problemen mee maar dat was omdat ik eigenwijs mijn oude router had vervangen terwijl de pc etc allemaal nog aan stond ;)
Dat was het tweede wat ik probeerde, om het in de juiste volgorde aan te sluiten, maar geen effect helaas. Helemaal in het begin kon hij het modem wel vinden, maar had hij juist geen internetverbinding. Nog meer suggesties? Ik heb trouwens een motorola modem van Ziggo, ik weet uit mijn hoofd niet welk type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:36
Heeft iemand ervaring met deze router in combinatie met de Sitecom WL 329 Dual Band USB adapter? Ik gebruik deze nl. al in combinatie met mijn WD TV Live. Hebben jullie enig idee of dit goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
heb vandaag weer even zitten spelen met dit device. Nog niet je van het allemal.... heb de router zelfs al een keer moeten resetten ivm een usb hdd probleem..
Squeezebox heb ik gelukkig wel aan de praat gekregen maar de snelheid van mn de 5band valt me toch echt vies tegen. Ik heb 2 wnda 3100 usb adabters erbij gekocht en beide zitten +- 5 meter van de router vandaan, de ene in de werkkamer de ander in de woonkamer (gelijkvloers). De werkkamer is 270mbs op 5gh, de woonkamer 21mbs.... als ik de woonkamer op 2.4gh zit ik tussen de 108 en 180mbs, niet in de buurt van de beloofde 300. Natuurlijk spelen omgevingsfactoren een rol maar het zijn evenveel muren, dezelfde soort muren en de afstand is ook gelijk.
Baal daar wel goed van aangezien ik juist wilde streamen tussen deze 2 pc's en kabel geen optie is :(
RoelsRules schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:58:
Voor mij is N en dualband nieuw en heb een paar vraagjes die me nog niet helemaal duidelijk zijn;
- als er een device met N snelheid op de 2.4 band zit en er komt een device bij die geen N heeft; worden beide devices dan de langzame variant of blijft de ene op N en de ander op laag?
antwoord zelf uitgevonden; maximale snelheid is afhankelijk van de gebruikte adapter en deze beinvloeden elkaar niet. Device met N en Device zonder N op 1 band heeft als gevolg dat beide hun eigen maximale snelheid behalen.
- als ik een device op de 5 band heb en een device op de 2.4 band, zitten deze dan in hetzelfde netwerk? Ze zitten beide op anders ssid maar is het het wel 1 groot netwerk? mij lijkt het wel maar kan er nog geen harde bewijzen voo rvinden...
antwoord is JA, pc's zitten op 1 netwerk ook al zitten ze beide op een andere band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:25:
[...]

Dat was het tweede wat ik probeerde, om het in de juiste volgorde aan te sluiten, maar geen effect helaas. Helemaal in het begin kon hij het modem wel vinden, maar had hij juist geen internetverbinding. Nog meer suggesties? Ik heb trouwens een motorola modem van Ziggo, ik weet uit mijn hoofd niet welk type.
bij mij kreeg ik het aan de praat nadat ik wireless met de knop voorop uitzette, toen kon ik met utp de router configureren, daarna werke draadloos weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16
NAS----WNR3500----PC
         |
Printer(s)

========================VLOER==============

\o/
/ \    Bovenbuurvrouw

========================VLOER==============

UPC----Modem----WNDR3700

Mediaplayer--|      |---Wii

Tot zo ver mijn creativiteit op de 1e kerstdag. De grote vraag is, kan dit? Kan iemand mij vertellen of ik een 3700 en een 3500 (met een verdiepinkje ertussen) draadloos met elkaar kan verbinden (WDS?) om zo zowel in mijn leefhok als in mijn werkhok een internet te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Denk dat je in de docu van de WNR3500 moet duiken, de WNDR3700 heeft een repeating functie, als die boven zou staan zou het volgens mij wel moeten werken. Als de 3500 dat ook heeft zou het geen probleem moeten zijn.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Firmware 1.0.4.49 erop gezet, 500gb usb hd aangesloten, na een half uur toch weer router vast gelopen...zonde. ik ga toch eens testen met een usb stick of kleinere usb hd met minder files en misschien minder lange bestandsnamen.

Hopen maar dat de volgende firmware dit probleem defintief goed oplost.

Maar besides dit probleempje zeer tervreden over deze router.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Ik wil deze ook gaan bestellen. Ik heb wel een vraag die ik nog niet echt beantwoord zie; Wat is nu de beste netwerkadapter die je icm deze router kunt gebruiken? Mijn voorkeur gaat in principe uit naar PCI omdat mijn ervaringen daarmee beter zijn, maar als de USB adapters perfect werken (ook over een afstand van 2 verdiepingen, heb bij mijn huidige 54mbit e-tech router geen probleem) dan sta ik ook open voor deze optie.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 18:14
Ik zit nu te twijfelen tussen deze Netgear en de Linksys WRT610N.
Allebei de routers hebben simultanoeus capactiteiten, wat ik erg belangrijk vind.
Ik heb nu in mijn pc een Linksys WMP600N Dual Adapter zitten.
Klopt het dat die adapter icm de Linksys Router een beter bereik heeft dan icm de Netgear?
En zonee, welke kan ik beter kiezen van de twee?
De linksys is zo'n 20 euro duurder, terwijl je over de Netgear betere verhalen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 16:59
slico schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:51:
Ik zit nu te twijfelen tussen deze Netgear en de Linksys WRT610N.
Allebei de routers hebben simultanoeus capactiteiten, wat ik erg belangrijk vind.
Ik heb nu in mijn pc een Linksys WMP600N Dual Adapter zitten.
Klopt het dat die adapter icm de Linksys Router een beter bereik heeft dan icm de Netgear?
En zonee, welke kan ik beter kiezen van de twee?
De linksys is zo'n 20 euro duurder, terwijl je over de Netgear betere verhalen hoor!
Kijk ook goed naar je internetsnelheid. Ziggo gaat op relatief korte termijn door naar 120Mb/s, de 610N kan max 135.6Mb/s WAN->LAN aan. Wanneer Ziggo dan weer de snelheden verhoogd mag je weer een nieuwe router kopen so to speak;

Een van de redenen voor mij om binnenkort ook maar eens een Netgear te bestellen :). Mijn huidige Asus kon dus max 30Mb/s aan terwijl ik nu 50Mb/s heb 8)7
Pagina: 1 2 ... 41 Laatste