Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
FaceDown schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:30:
Ik wil deze ook gaan bestellen. Ik heb wel een vraag die ik nog niet echt beantwoord zie; Wat is nu de beste netwerkadapter die je icm deze router kunt gebruiken? Mijn voorkeur gaat in principe uit naar PCI omdat mijn ervaringen daarmee beter zijn, maar als de USB adapters perfect werken (ook over een afstand van 2 verdiepingen, heb bij mijn huidige 54mbit e-tech router geen probleem) dan sta ik ook open voor deze optie.
Heb hier een linksys 600 usb stick icm de netgear 3700 en werkt perfect, krijg gewoon volle internetsnelheid namelijk 50 mbit op de 5ghz kanaal =)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartBlackMagic
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 08:55
Hoe zit het eigenlijk met de implementatie van de wireless-N stack? Sinds 29 oktober 2009 is de definitieve standaard gepubliceerd. Mag ik aannemen dat Netgear een firmware-update zal uitbrengen om aan deze standaard te voldoen? (Veel routers ondersteunen nog maar Draft N 2.0 aangezien dat de laatste was waarvoor een official certificate te verkrijgen was, als 'k me niet vergis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gisteren een 8GB usb stick aangesloten, geinige functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende vraagje.

Heb deze router nu een aantal weken en best tevreden. Doorvoersnelheid over N is niet helemaal optimaal maar dat is niet het grootste ongemak, dat is namelijk het volgende:

Op onregelmatige momenten timed mijn verbinding out (goede vervoeging?)

Als ik vanaf mijn laptop naar mijn router een ping test doe, dan geeft ie om doe zoveel pakketjes een uitschieter van 2500/3000ms of timed hij zelf helemaal out.

Komt dit probleem hier vaker voor? Suggesties om dit op te lossen? Situatie afhankelijk?

Ik ben een leek, dus graag op dat niveau antwoorden ;)

Hardware:
WNDR3700
WNDA3100 (zonder knopje? V1 dus?)
Inspiron 6400 met vista.

Modem Cisco EPC3000
ISP Upc (fiberpower 60mbit)

Probleem doet zich overigens ook voor op andere pc's, zowel over N als over G of A

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 19:28 ]

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:21
Ik heb nu ook mijn 1.5 TB harddisk aangesloten op de usb poort, vind hem netjes, snelheid daarin tegen lezen/schrijven via GB netwerk komt op nog geen 1 MB/s, als ik een kleine usb stick erin duwn haal ik zo data eraf met 14 MB/s , iemand hier ervaring mee?

PV opbrengst

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Leuke router, zo na een weekje. Vind de hele webinterface wel echt zwaar belabberd. Instabiel, lelijk en onoverzichtelijk.

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Justin2000 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 08:17:
Ik heb nu ook mijn 1.5 TB harddisk aangesloten op de usb poort, vind hem netjes, snelheid daarin tegen lezen/schrijven via GB netwerk komt op nog geen 1 MB/s, als ik een kleine usb stick erin duwn haal ik zo data eraf met 14 MB/s , iemand hier ervaring mee?
Verschil in bestandssysteem (NTFS/FAT)? NTFS performance valt tegen, staat ook in de known issues van de firmware.

Instagram / YouTube

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:21
Hmm ik haal hem eens leeg en zal hem als FAT 32 formatteren.

edit1 : ow laat maar, fat32 ondersteund geen bestanden boven de 4 GB, wel wat bagger.

[ Voor 42% gewijzigd door Justin2000 op 31-12-2009 21:03 ]

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_tweaker
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 18:12
Zojuist de 3700 geinstalleerd op mijn ziggo kabel model en de 3100v2 op de laptop aangesloten. Alles werkt meteen. De WPS functies vind ik zeer handig. Toch even een vraagje over de wireless snelheid. Om die te testen download ik een 1 GB bestand mbv windows explorer van de (home) server. Bedraad over gigabit netwerk doe ik daar 31 sec. over dus zo'n 260 Mbit/s. Met de netgears doe ik dat bij 2.4GHz met 26 Mbit/s en op 5GHz met 25 MBit/s. De laptop staat op 5 meter zonder muren van de router. Zijn dit "gewone" snelheden die je mag verwachten? Met reclame voor 300 Mbit verwacht ik in de praktijk geen 300 Mbit maar wel 1/3 van praktijk performance op 1Gbit netwerk dus 86Mbit wat ongeveer overeenkomst met de test op smallnetbuilder.com. Wat zijn jullie ervaringen met de snelheid en hoe testen jullie dat?

Is er trouwens een manier om 2.4GHz en 5Ghz tegelijkertijd te gebruiken zodat je de snelheden kan optellen? Er zitten bij de 3700 en 3100v2 toch beide 2 radios in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Salland waar ik hem al sinds begin December in bestelling heb staan is hij vermoedelijk de komende twee maanden niet meer leverbaar....

Weet iemand waar hij momenteel op voorraad is, en of er een gelijkwaardig vervanger van een ander merk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:13:
Volgens Salland waar ik hem al sinds begin December in bestelling heb staan is hij vermoedelijk de komende twee maanden niet meer leverbaar....

Weet iemand waar hij momenteel op voorraad is, en of er een gelijkwaardig vervanger van een ander merk is?
Al in de Pricewatch gekeken?
Eerste plaats waar je hoort te kijken eigenlijk :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:17:
[...]

Al in de Pricewatch gekeken?
Eerste plaats waar je hoort te kijken eigenlijk :)
Tuurlijk...

Heb er zelfs 3 gebeld en die hadden ook niet op voorraad en wilden ook geen voorspelling doen, de fabrikant heeft leverings problemen...

4launch bijvoorbeeld kan de op de website aangegeven voorraad niet telefonisch bevestigen.

Betrefende een vervangend systeem :
Maar de Linksys WRT610N, heeft warmte problemen,
en de D-link DIR 825 Extreme haalt slechts de helft van de snelheid van de netgear,
ondanks nagenoeg dezelfde hardware configuratie..

Dus als iemand weet waar ie wel op voorraad is, ben ik daar heel blij mee.
Of al;s iemand een gelijkwaardige vervanger weet, ben ik daar ook erg blij mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mediamarkt in de buurt, daar waren Ze Ff geleden ook te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:40:
[...]

Tuurlijk...

Heb er zelfs 3 gebeld en die hadden ook niet op voorraad en wilden ook geen voorspelling doen, de fabrikant heeft leverings problemen...

4launch bijvoorbeeld kan de op de website aangegeven voorraad niet telefonisch bevestigen.
Hmm dat is wel zuur dan, tja als je dat al heb geprobeerd zou ik het bij een normale pcboer proberen of zoals hjs al voorstelt bij een MM te gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Redcoon lijkt m uit voorraad leverbaar te hebben.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benthouse
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 16:51
Ik heb er 2 bij de lokale PCboer besteld. Verwachting is eind januari 2010 weer leverbaar volgens fabrikant.
Betaal iets meer, maar bij problemen kan ik in ieder geval terug naar een winkel. Bij een postorderbedrijf wordt dat toch moeilijker...

Gr. Benthouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem afgelopen woensdag bij 4Launch besteld. En ik had hem 2 dagen later al in huis, toch vrij snel moet ik zeggen. Router aansluiten is een eitje en hij werkt tot nu toe perfect. :)
De bijgeleverde cd werkte helaas niet op Windows 7 (64-bits) maar even naar de site van Netgear om om het installatie bestand die wel werkt voor Windows 7 te downloaden, en klaar ben je. _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik had hem binnen een dag, maar ik ben absoluut niet tevreden over mijn doorvoersnelheden. Op 5GHz (met maximum snelheid op 300Mbps en WPA2-PSK AES) haal ik maximum 3MB/s, wat toch echt te weinig is. Mijn 2.4GHz kanaal staat wel gelimiteerd op 54Mbps, maar die twee hangen toch los van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Nikolas schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:24:
Ik had hem binnen een dag, maar ik ben absoluut niet tevreden over mijn doorvoersnelheden. Op 5GHz (met maximum snelheid op 300Mbps en WPA2-PSK AES) haal ik maximum 3MB/s, wat toch echt te weinig is. Mijn 2.4GHz kanaal staat wel gelimiteerd op 54Mbps, maar die twee hangen toch los van elkaar?
Wireless heb ik nog niet echt goed getest omdat ik steeds mijn laptop niet mee heb en mijn zus gaat niet allerlei tests uitvoeren ;)
Alleen heb je al geprobeerd wat er gebeurd als je 2.4 op 300Mbit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
2.4GHz ondersteunt toch geen 300Mbps of wel? Bovendien kan ik dat niet instellen, want ik zit met een aantal 11g apparaten in huis, zoals de Playstation 3 en een oude pc. Zelfs al zet ik het maximum op 130Mbps, dan nog hebben ze er problemen mee. Ik heb nu even een ander testje gedaan. Als ik naast de router ga zitten met mijn notebook, haal ik 10MB/s, dat vind ik al een stuk normalere snelheden. Nog niet optimaal, maar kom. Als ik een paar meter van de router ga, zakt de snelheid wel, maar naar ik begrepen heb heeft de 5GHz band door haar hoge frequentie nogal een kort bereik? Ik zal later het bedrade netwerk testen, want tussen mijn NAS (Lacie Internet Space) en mijn pc haal ik bedraad amper 7MB/s, vandaar de volgende vraag:

die gele kabel die bij het apparaat zit, daar staat CAT5 op. Dat is dus geen CAT5E? Want anders moet ik nog een paar van die CAT5E'tjes gaan halen, aangezien gigabit niet mogelijk is zonder CAT5E of CAT6-kabels.
EDIT: nieuwe kabeltjes zullen niet nodig zijn, even bedraad pc2pc getest en daar doet dat ding 70MB/s+. Het probleem ligt dus ook bij de Lacie Internet Space. Gigabit, my ass.

[ Voor 8% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 13-01-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Klopt, zulke apparaten halen speeds van likmevestje :p

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Nog even getest: hoewel het bereik van de 2.4GHz beter is dan die van de 5GHz band heeft het overschakelen met mijn 802.11n-notebook geen enkel effect op de doorvoersnelheden, ook niet als de 2.4GH-z band op max. 300Mbps staat ingesteld.

Maar is 10MB/s van een draadloze pc naar een bedrade pc niet een beetje weinig als de notebook naast de pc staat? Of verwacht ik nu een beetje teveel van die hele N-techniek?

EDIT: kijk, dit is opvallend. pc-naar-pc haalde ik beneden amper 2,50MB/s op de 5GHz-band, als ik echter de 2,4GHz op 300Mbps zet én op WPA2, dan haal ik beneden alsnog 4MB/s.
Kleine samenvatting voor draadloze pc naar bedrade pc:

Heel erg dicht bij router, 5GHz: 10MB/s
Dicht bij router, 5GHz: 5MB/s
Ver van router, 5GHz: 2,5MB/s

Heel erg dicht bij router, 2.4GHz: x
Dicht bij router, 2,4GHz: 4MB/s
Ver van router, 2,4GHz: 4MB/s

[ Voor 40% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 13-01-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Dat is wel erg laag inderdaad, veel andere netwerken in de buurt wat voor interferenties kan zorgen?
Misschien kun je eens proberen een andere channel in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
psychoclown schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:54:
Dat is wel erg laag inderdaad, veel andere netwerken in de buurt wat voor interferenties kan zorgen?
Misschien kun je eens proberen een andere channel in te stellen.
Switchen van 36 naar 40 of 44 levert niets op...ik woon in een woonwijk, er zijn een stuk of 5 netwerken in de buurt, maar dat lijkt me niet overdreven veel. Voor zover ik weet is er ook maar één N-netwerk dat hier in de buurt rondhangt. Wat wel vreemd is, mijn netwerkadapter ziet ze, Netstumbler niet. Ik kan de kanalen niet achterhalen.

De router staat wel in de buurt van een computer, printer, scanner en gewone telefoon. Is er misschien teveel magnetische interferentie? Misschien een lange netwerkkabel regelen om dat eens uit te proberen?

[ Voor 44% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 13-01-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:23:
Volgende vraagje.

Heb deze router nu een aantal weken en best tevreden. Doorvoersnelheid over N is niet helemaal optimaal maar dat is niet het grootste ongemak, dat is namelijk het volgende:

Op onregelmatige momenten timed mijn verbinding out (goede vervoeging?)

Als ik vanaf mijn laptop naar mijn router een ping test doe, dan geeft ie om doe zoveel pakketjes een uitschieter van 2500/3000ms of timed hij zelf helemaal out.

Komt dit probleem hier vaker voor? Suggesties om dit op te lossen? Situatie afhankelijk?

Ik ben een leek, dus graag op dat niveau antwoorden ;)

Hardware:
WNDR3700
WNDA3100 (zonder knopje? V1 dus?)
Inspiron 6400 met vista.

Modem Cisco EPC3000
ISP Upc (fiberpower 60mbit)

Probleem doet zich overigens ook voor op andere pc's, zowel over N als over G of A
Zou toch graag deze vraag nog een keer willen stellen. Denk dat er geen universeel antwoord voor is maar misschien kan iemand me opweg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:35:
[...]

Zou toch graag deze vraag nog een keer willen stellen. Denk dat er geen universeel antwoord voor is maar misschien kan iemand me opweg helpen.
Die andere pc's, hebben die ook een andere adapter? Heb je al eens de firmware van je router geüpgraded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nikolas schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:56:
[...]

Die andere pc's, hebben die ook een andere adapter? Heb je al eens de firmware van je router geüpgraded?
Laptops zijn van Dell en hebben dus ook die kaarten. 2 laptops met N kaarten 1 met A/B/G
Mijn pc heeft een linksy wmp54G

Ze hebben allemaal het probleem. Ik run de laatste firmware ( V1.0.4.49)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:33
Ik heb mijn region op USA staan.
Dan komen bij 5GHz andere kanalen vrij. Miss dat het dan beter wordt. Bij mij werkte het niet dus ik heb 5G uitgezet bereik en snelheid waren helaas slecht en haalde de volle snelheid niet nu staat ie op 2,4GHz 300Mbps en heb volle ontvangst inc 300Mbps.
Ik heb UPC 30 en bij speedtest van bbned haal ik ruim 3MB/s

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blavlaa schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:30:
Ik heb mijn region op USA staan.
Dan komen bij 5GHz andere kanalen vrij. Miss dat het dan beter wordt. Bij mij werkte het niet dus ik heb 5G uitgezet bereik en snelheid waren helaas slecht en haalde de volle snelheid niet nu staat ie op 2,4GHz 300Mbps en heb volle ontvangst inc 300Mbps.
Ik heb UPC 30 en bij speedtest van bbned haal ik ruim 3MB/s
Snelheid is niet zozeer het probleem. Ik ervaar package loss. Desalnietemin ga ik vanavond even proberen om op de USA channels te draaien.
Standaard staat 5Gzh op channel 44 dacht ik. Als ik 'm op 30 of 36 zet (zo uit m'n hoofd) dan geeft dat huge performance verlies. Ik haal over draadloos 40/45mbit op channel 44. (fiberpower 60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Laatst online: 12-09 21:29
Ik heb deze router nu 3 dagen in bezit. De eerste 3 dagen liep alles als een trein tot dat ikmijn laptop met win 7 via de kabel aan de router hing. Zo als beschreven deed die ook niks. Ik de cd van netgear er in gedaan en op installatie geklikt. Tot ik op pagina 2 van de installatie kwam was er nog niks aan de hand. Op pagina 2 van de installatie aangekomen vielen alle lichtjes van de router uit en de installatie kon niet verder gaan. Nu 24 uur later na een aantal resets op de router doet hij nog steeds niks.

Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

De router installeren hoef je natuurlijk maar 1 maal. Dus de cd kan gewoon terug in de doos.
utp kabel erinsteken moet genoeg zijn.

Werkt het internet niet via de kabel, dan moet je kijken bij de instellingen van de netwerkkaart op de laptop.

Of bedoel je dat de router niets meer doet? dus stuk is?
Dan breng je dat ding terug naar de winkel.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 15-01-2010 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:26:
[...]

Snelheid is niet zozeer het probleem. Ik ervaar package loss. Desalnietemin ga ik vanavond even proberen om op de USA channels te draaien.
Standaard staat 5Gzh op channel 44 dacht ik. Als ik 'm op 30 of 36 zet (zo uit m'n hoofd) dan geeft dat huge performance verlies. Ik haal over draadloos 40/45mbit op channel 44. (fiberpower 60)
Schijnt zo 1 2 3 niet de oplossing te zijn voor het probleem.

Hoe kan ik in de drivers van mijn WNDA3100 (dat progje van netgear) mijn Region veranderen? Ik heb gister drivers opnieuw geïnstalleerd om mijn region te veranderen. Lijkt mij niet de meest voor de hand liggende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Laatst online: 12-09 21:29
Probleem opgelost in de winkel bleek dat de adapter van de router kapot was.. Nu een nieuwe en alles werkt weer perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een D-Link DIR-655. Deze had geregeld zeer slechte performance. Een stekker eruit stekker erin was dan een tijdelijke oplossing. Twee laptops in huis. Een met een Intel 4965AGN kaartje (3 antennes) haalde op de D-Link een performance van 8MB/s en soms 4MB/s afhankelijk van of het dual channel was of niet waarschijnlijk. Een Intel 5100AGN kaart (2 antennes) kwam niet verder dan max 1MB/s). Wat google werk levert op dat een 5100AGN niet goed samengaat met D-Link.

Zowel de 4965AGN en de 5100AGN ondersteunen naast de 2,4Ghz band ook de 5Ghz band. Vele reviews doorspittend had me geen positief beeld opgeleverd van het voordeel hiervan omdat iedereen klaagt over de zeer beperkte afstand van de 5GHz band. Toch de gok genomen. De netgear was eenvoudig te configureren. Beide laptops op de 5Ghz band gezet en met bijzonder positieve performance winsten. Het 4965AGN kaartje doet nu 16MB/s en de 5100AGN doet nu 9MB/s. Afstand tot de router is hierbij is een meter of 10, op dezelfde verdieping met één muur ertussen.

Kortom, bijzonder tevreden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Goed om te horen dat die je ook bevalt.

Zoals ik al in een eerdere post heb gezegd heb ik wireless nog niet goed getest maar dat wil ik volgend weekend wel even doen. Sinds kort ook een 5100AGN in mijn laptop en op de uni presteert deze erg goed ben dus benieuwd wat ik hier thuis kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:28
Heb gisteren mijn wndr3700 opgehaald in de stad, eerste ervaringen:
- Web gui is traag, onoverzichtelijk en karig, zeker in vergelijking met mij gratis telfort zyxel router (kon je oa de cpu load zien, rebooten etc)
- 5Ghz geeft op een aantal kanalen ping spikes (3000ms en packet loss), draai nu op kanaal 161N en dat gaat tot nu toe beter in combinatie met mijn 5100agn (6MB/s).
- 2.4Ghz op 130mbps geeft compatibiliteits problemen met mij Axis 207w netwerk camera, op netgear forum hebben meer mensen hier last van. Ben dus gedwongen op 2.4ghz op het 2G kanaal te draaien :(
- Readyshare werkt aardig, maar netwerkshare via vista werk niet soepel. Via ftp/http lijkt het wel goed te werken.
- Je kunt geen extra accounts aanmaken voor de readyshare functionaliteit, is een gemis als je vrienden toegang wil geven.

Een leuk product, maar ik mag hopen dat ze nog wat klussen aan de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk73
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Zijn er meer mensen met problemen met Wake On Lan pakketjes en de WNDR3700?? Ik had een Speedtouch 716 en kon daarmee m'n servertje lekker op afstand aanzetten, maar sinds ik die Speedtouch vervangen heb door de WNDR3700 werkt het niet meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Berk73 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:11:
Zijn er meer mensen met problemen met Wake On Lan pakketjes en de WNDR3700?? Ik had een Speedtouch 716 en kon daarmee m'n servertje lekker op afstand aanzetten, maar sinds ik die Speedtouch vervangen heb door de WNDR3700 werkt het niet meer.....
http://forum1.netgear.com/showthread.php?p=217086
http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=191

Heb net even met telnet zitten spelen, maar je kunt dus nergens een static arp entry toevoegen. Middels het arp command zie je dat als een pc even uit staat hij uit de arp cache gehaald wordt en het wol pakketje niet meer naar de juiste pc gestuurd kan worden. Dit was ook het geval bij mijn Zyxel, maar daar kon je wel dmv telnet een entry toevoegen aan de arp cache.

[ Voor 48% gewijzigd door waslijn op 17-01-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk73
Oops...voutje.... ik had de drivers voor m'n NIC geupdate en daardoor is blijkbaar het eea aangepast in de NIC settings. De WOL settings waren ineens niet meer OS controlled, maar NIC controlled. Nadat ik die teruggezet had was alles weer ok 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Berk73 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:37:
Oops...voutje.... ik had de drivers voor m'n NIC geupdate en daardoor is blijkbaar het eea aangepast in de NIC settings. De WOL settings waren ineens niet meer OS controlled, maar NIC controlled. Nadat ik die teruggezet had was alles weer ok 8)7
Ook na meer dan een halfuur? Dat je PC uitstaat dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk73
Dat heb ik nog niet getest, zal ik morgen eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
  • Laatst online: 04-10-2024
Ook ik heb onlangs deze router aangeschaft, en alles werkt naar behoren hoewel ook ik niet geheel tevreden ben over de transfersnelheden. Ik vermoed echter dat het aan mijn laptop ligt?

Ik heb op mijn laptop zowel vista als ubuntu staan. Ik heb beide banden op de stand 'Up to 300mb" staan. Als ik in de huiskamer ga zitten +/- 3m van de router af met 1 muur ertussen haal ik op de 2,4 ghz band ongeveer 2,5 MB/s Zowel vista als ubuntu geven dan een transfersnelheid van 54 mbit aan. Waarom krijg ik geen +/- 300mbit?

Op de 5ghz band haal ik ongeveer 9 MB/s onder vista en 5 MB/s onder ubuntu. Echter geeft vista dan een snelheid aan van 150 mbit en ubuntu blijft steken op alweer 54 mbit. 9 MB/s is natuurlijk goed genoeg, alleen is de 5ghz band niet sterk genoeg in mijn slaapkamer zodat ik eigenlijk genoodzaakt ben op de langzamere 2,4ghz band te gaan zitten.

In de 2,4ghz band heb ik al geprobeerd van channel te wisselen, en ook de andere "Up to 130mb" te gebruiken. Dit levert echter geen noemenswaardige verschillen op. Ook de WPA2 beveiliging aan of uit zetten maakt geen verschil.

Mijn laptop heeft een intel 5100 wifi kaartje, en zou dus gewoon onder wireless N moeten werken. Echter, omdat het OS bijna altijd slechts 54 mbit aangeeft lijkt het me dat hier ergens de fout inzit. Iemand die me hier de goede richting in kan wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
In mijn lenovo laptop zit ook een 5100agn kaartje en die geeft echt hogere snelheden aan (150 tot 300mbps). -- Heb je al de laatste drivers?
- Heb je ingesteld dat de netwerkkaart 40Mhz channels mag gebruiken (dus eigenlijk twee channels tegelijk, dit werkt bij mij eigenlijk alleen fatsoenlijk op de 5GHz band).
- Heb je alle driversettings nagelopen?

Zie hier wat van de settings:
http://farm3.static.flick...3929688781_ca394587dc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb net pas een test gedaan m.b.t. de Wireless snelheid en haalde op de 5Ghz band 8MB/s (max 8.4MB/s) met mijn Macbook Pro late 2008, waar ik tevreden mee ben (WPA2 beveiliging) :)

MacOSX geeft ook netjes 300 Mbit/s aan

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

waslijn schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:34:
In mijn lenovo laptop zit ook een 5100agn kaartje en die geeft echt hogere snelheden aan (150 tot 300mbps). -- Heb je al de laatste drivers?
- Heb je ingesteld dat de netwerkkaart 40Mhz channels mag gebruiken (dus eigenlijk twee channels tegelijk, dit werkt bij mij eigenlijk alleen fatsoenlijk op de 5GHz band).
802.11n op 2,4 GHz werkt dan ook in legacy mode, dus maar één kanaal. Dat maakt deel uit van de standaard - niks vreemds aan ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Borromini schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 08:16:
[...]

802.11n op 2,4 GHz werkt dan ook in legacy mode, dus maar één kanaal. Dat maakt deel uit van de standaard - niks vreemds aan ;).
Je kunt gewoon 300Mbps over 2.4Ghz (40Mhz) instellen op de wndr3700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Heeft dat nog gevolgen voor de 5GHz band of...? Ik heb dat namelijk gewoon op 130Mbit/s gelaten als ik het mij goed herinner...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk73
Exorcist schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:38:
[...]

Ook na meer dan een halfuur? Dat je PC uitstaat dus?
yep, WOL blijft werken, ook nadat de server (ruim) een half uur heeft uitgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
waslijn schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:34:
- Heb je alle driversettings nagelopen?

Zie hier wat van de settings:
http://farm3.static.flick...3929688781_ca394587dc.jpg
Ik heb zo ongeveer alle settings nagelopen, maar nog steeds blijft ie op maximaal 54 mbit staan. Hoe kun je trouwens instellen dat ie 40mhz channels mag gebruiken, want ik kan alleen 20mhz of auto kiezen?

Verder dacht ik dat het misschien een fout was in windows en heb ik een aantal iperf tests gedaan.

Ik heb mijn laptop op een plek gezet met goed bereik (+/- 90%) en ben zowel onder vista als ubuntu gaan testen vanuit een pc op het gigabit netwerk. Om zeker te weten dat het bedrade netwerk of de pc niet de limiet was heb ik die ook even getest. De resultaten zijn:

LAN: 951mbit
Vista 2,4ghz: 28 mbit
Vista 5ghz: 105 mbit
Ubuntu 2,4ghz: 27mbit
Ubuntu 5ghz: 109mbit

Dit komt dus goed overeen met de filecopy tests die ik eerst al had gedaan. Bij de 5ghz band verspringt ie nogal van 150 tot 300mbit en aan de test te zien werkt die ook gewoon prima. Ik snap alleen nog steeds niet waarom vista of ubuntu op de 2.4 ghz band dan niet ook gewoon 300mbit aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:36
Er is nieuwe firmware!

WNDR3700 Firmware Version 1.0.4.55

Note: Do not upgrade the firmware using a wireless connection. Please perform firmware upgrade with “wired” or Ethernet connection only.

New Features & Bug Fixes:

* Fixed: “iPhone keeps asking for wireless passphrase” issue.
* Fixed: “Repeater mode cause Wlan loop, freeze routers”. We disallow repeater is enabled on two radio interfaces.
* Fixed: “Getting Static/Fixed IP address when running Smart wizard”. It doesn’t solve the MAC clone issue, if the modem only record the first MAC address, then user still needs to reboot modem and after set clone MAC in the web GUI.

Known Issues:

* NTFS write performance (upload to WNDR3700 attached USB storage) is slower than read.
* Sometimes clicking “Safely remove USB device” button can't remove USB storage safely.
Workaround: Make sure you are not accessing the attached USB device and the LED on USB device is not blinking (it means no one is accessing it). Then you need to remove the USB device directly and ignore the message about “remove USB device failure) from web GUI.
* The record time interval of storing statistics data in traffic meter is extended to 60 mins instead of 5 mins to extend flash sector life time. If you power off router in between, you may see the statistics data to be slightly inconsistent. We’ll solve this problem soon and shorten the record time interval less than 5 mins.
Workaround: Don’t power off router if you want most accurate measure of traffic statistics data. This will be fixed in upcoming firmware.
* Some ISP modem services will be detected as Static IP by using CD Smart Wizard or web GUI setup wizard.
Workaround: Please log in web GUI without running CD directly, choose basic setting in the setup category->select “No”-> Click “Apply”. Then you should be able to get IP address from your ISP and connect to internet.
* If a conflict DNS address is assigned by DHCP server (IP address is not conflict) from WAN side of WNDR3700, it won’t be found as an IP conflict. The LAN IP address won’t be changed.
Workaround: Modify LAN IP address manually.
* ReadyShare Internet access - Enable ReadyShare Internet access via ftp with default port 21, it still allows users to add port forward rule using port 21. Enable ReadyShare Internet access via http with default port 80, it still allows users to add port forward rule using port 80.
Workaround: Change the ftp and http port to other ports in ReadyShare advanced settings page if users want to add port forwarding rule with port 21 or 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:36
Update gelukt. De automatische zoekfunctie voor nieuwe update vond de nieuwe firmware op de netgear-server (nog) niet. Opvallend: via Firefox in de standaardmodus lukte het uploaden niet, wel met gebruik van IE-tab (=standaard Internet Explorer).
De gebruikersinstellingen zijn gehandhaafd, ik heb het idee dat de interface iets sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Een linkje naar pagina is dan wel zo net WNDR3700 - Firmware 1.0.4.55.
Directe link: WNDR3700 Firmware 1.0.4.55 - Europe version.

Overigens net de upgrade gedaan, ging prima en bij mij lukte het wel met FF (3.5).
Ik vind het net als jou ook wat sneller aanvoelen, de gui dan in ieder geval.

[ Voor 24% gewijzigd door psychoclown op 22-01-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Bij mij werkte de automatische zoekfunctie voor de update van de nieuwe firmware op de netgear-server ook niet, Firefox 3.5. Update via aparte download wel via de directe link europe version. Update gelukt.
De gebruikers instellingen worden gehandhaafd en de interface reageert inderdaad sneller.

[ Voor 7% gewijzigd door donnervogel op 22-01-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:44
Het lukt mij niet meer om de .55 van de site van Netgear te downloaden. Is deze teruggetrokken wellicht?

Heeft iemand een mirror? Mijn iPhones smachten naar een werkende WiFi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
LosserNL schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:28:
Het lukt mij niet meer om de .55 van de site van Netgear te downloaden. Is deze teruggetrokken wellicht?

Heeft iemand een mirror? Mijn iPhones smachten naar een werkende WiFi :)
Ik heb hem via onderstaande link gewoon kunnen downloaden! (FF 3.5)
Net nog getest, werkt gewoon.

Directe link: WNDR3700 Firmware 1.0.4.55 - Europe version.

[ Voor 64% gewijzigd door donnervogel op 23-01-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Wat ik toch wel een ernstige fout vind is dat submappen die je via http open zet niet beveiligd zijn. Als je naar de hoofdmap gaat met de browser vraagt hij netjes om een login, maar bij de submappen dus niet. Wat ik ook mis is de mogelijkheid extra gebruikers toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Hier net ook geupgrade al had ik geen last van dat iPhone probleem. GUI voelt inderdaad een stuk snappier aan dan voorheen.

[edit]
FF3.5 gebruikt zonder problemen

[ Voor 15% gewijzigd door aramdin op 23-01-2010 21:01 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zonder probleem de firmeare binnen gehaald mbv opera, hier overigens ook geen iPhone problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
router net voor het eerst aangesloten en kreeg na het inloggen op de router de melding dat er nieuwe firmware beschikbaar is. installeren met FF3.6 is niet gelukt maar wel met IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
menllyos schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:05:
[...]

Ik heb zo ongeveer alle settings nagelopen, maar nog steeds blijft ie op maximaal 54 mbit staan. Hoe kun je trouwens instellen dat ie 40mhz channels mag gebruiken, want ik kan alleen 20mhz of auto kiezen?
I had de volgende opties nodig in de advanced tab van mijn intel kaartje (5300AGN) voor hij met de 2,4 band op 300mbps wilde verbinden:

Channel Width: Auto
80211.n Mode: Enabled
Fat Channel Intolerant: Disabled

Wel pas nadat ik het modem en de router beiden uit en aan had gezet wilde hij op die snelheid verbinden.
Net even de nieuwe firmware erop gezet en werkt zo te zien gewoon goed.
Alleen heb ik nog steeds een probleem met een HTC magic. Als deze connectie maakt met de router dan is de 2,4GHz band zo goed als onbruikbaar, connection timeouts, zeer langzaam met af en toe wat normale snelheid waarna de snelheid weer volledig wegvalt. De 5GHz band is dan nog gewoon te gebruiken en ook de bedrade computers hebben geen problemen. Iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
menllyos schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:05:
[...]
Ik heb zo ongeveer alle settings nagelopen, maar nog steeds blijft vista en ubuntu op maximaal 54 mbit staan. Bij de 5ghz band verspringt ie nogal van 150 tot 300mbit en aan de test te zien werkt die ook gewoon prima. Ik snap alleen nog steeds niet waarom vista of ubuntu op de 2.4 ghz band dan niet ook gewoon 300mbit aangeeft?
Vandaag nog eens wat lopen spelen met de router en nu werkt zowel ubuntu als vista op wireless N snelheden! Het enigste dat ik gedaan heb ik die mac filter aangezet, zodat alleen onze laptops kunnen connecten. Wat een mac filter met wireless n te maken heeft weet ik ook niet maar het werkt in ieder geval weer! :)

Om even te testen heb ik iperf weer gebruikt en dit zijn de resultaten:

Ubuntu 2,4ghz
transmit: 55 mbit
receive: 90 mbit

Vista 2,4ghz:
transmit: 37 mbit
receive: 109 mbit

Dat lijkt in ieder geval al meer op de goede snelheid vergeleken met de snelheden die ik 3 dagen geleden had gemeten: namelijk vista 2,4 ghz receive: 28 mbit en ubuntu 2,4 ghz receive: 27 mbit. Ik heb ook begrepen dat de verschillen tussen transmit en receive komen omdat de Intel 5100 maar 1 antenne heeft voor verzenden en 2 voor ontvangen. Ontvangen is voor mij belangrijker dan verzenden dus dat geloof ik wel.

Afijn. nu maar hopen dat het blijft werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik niet louter positief ben over de router.

Het verkrijgen van een IP-adres duurt draadloos lang (in XP zie je dat balletje maar lopen en lopen... in Windows 7 duurt het een tijd voordat het uitroeptekentje uit de draadloze verbinding weg is). Mijn WRT54G (helaas verkocht!) uit 2003 deed dat toch echt stukken vlotter.

De firewall richting buiten is meer open dan bijvoorbeeld de standaar settings op DD-WRT. Xbox Live en PSN geven automatisch aan dat alles in orde is, terwijl met de WRT54G er toch echt eea open gezet moest worden (dit mag dan wel gebruiksvriendelijker zijn, maar eigenlijk klopt het gewoon niet).

Het 5G netwerk is leuk, maar zodra je naar de 2e verdieping gaat en de router staat op de BG, dan is het signaal ontoereikend (2,4G is nauwelijks beter als de WRT54G).

De router is nu ook al 2x vastgelopen en dat terwijl ik de meeste functies (DNLA, USB Share) nog niet eens in gebruik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

fredkroket schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 00:16:
Ik moet zeggen dat ik niet louter positief ben over de router.

Het verkrijgen van een IP-adres duurt draadloos lang (in XP zie je dat balletje maar lopen en lopen... in Windows 7 duurt het een tijd voordat het uitroeptekentje uit de draadloze verbinding weg is). Mijn WRT54G (helaas verkocht!) uit 2003 deed dat toch echt stukken vlotter.

De firewall richting buiten is meer open dan bijvoorbeeld de standaar settings op DD-WRT. Xbox Live en PSN geven automatisch aan dat alles in orde is, terwijl met de WRT54G er toch echt eea open gezet moest worden (dit mag dan wel gebruiksvriendelijker zijn, maar eigenlijk klopt het gewoon niet).

Het 5G netwerk is leuk, maar zodra je naar de 2e verdieping gaat en de router staat op de BG, dan is het signaal ontoereikend (2,4G is nauwelijks beter als de WRT54G).

De router is nu ook al 2x vastgelopen en dat terwijl ik de meeste functies (DNLA, USB Share) nog niet eens in gebruik heb.
Nieuwe firmware al geïnstalleerd? Bij mij pakt Windows 7 binnen luttele secondes, zo niet minder, het draadloze netwerk op.

Dat Xbox Live en PSN standaard werken is logisch; dat komt door uPnP. Signaal is bij ook prima, op zolder zo nu en dan met wat moeite, maar huis is relatief ruim en heeft betonnen vloeren. De router staat in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik ervaar hetzelfde als Exorcist met Windows Vista, gaat prima en IP adres is binnen no time uitgedeeld en opgehaald.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik ben er ingetrapt, in de marketing taal denk ik. Ik dacht dat ik het goed had uitgezocht. Ik had hem geselecteerd op het feit dat de WAN->LAN throughput heel hoog is (nodig voor de betreffende situatie). Blijkt dat apparaat geen multicast te ondersteunen :(

Ik dacht dus van wel. Ik heb er ook de laatste firmware (*.55) opgezet, maar ik vraag me af of het er ooit nog in een firmware bij komt.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
!null schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:08:
Ik ben er ingetrapt, in de marketing taal denk ik. Ik dacht dat ik het goed had uitgezocht. Ik had hem geselecteerd op het feit dat de WAN->LAN throughput heel hoog is (nodig voor de betreffende situatie). Blijkt dat apparaat geen multicast te ondersteunen :(

Ik dacht dus van wel. Ik heb er ook de laatste firmware (*.55) opgezet, maar ik vraag me af of het er ooit nog in een firmware bij komt.
Misschien dat de dd-wrt support in de toekomst oplossing biedt, maar dat kan nog wel ff duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zag wel dat iemand succesvol OpenWrt ervoor gebouwd had. Ik moet nog uitzoeken of OpenWrt multicast doet, en hoe dat in de praktijk bij dit soort routers werkt. Of het altijd een software issue is, of dat het vaak met hardware gedaan wordt (wat zou impliceren dat het te langzaam gaat / kan gaan in software). Maar volgens mij gaat al het WAN -> LAN verkeer door software, dus zou het geen probleem moeten zijn.
Oh ik zie hier iemand op het OpenWrt forum die het slim bridged:
https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=5365
Dan moet ik nog succesvol een openwrt image bouwen.

Anyway, ik was het op dat moment zat en heb m.b.v. een switchje waaruit een kabeltje naar de Netgear gaat voor het thuisnetwerk en een kabeltje naar m'n server, die nu dus rechtstreeks op het internet zit.
Voor het thuisnetwerk was er toch een nieuwe wifi router nodig, en dat doet hij natuurlijk meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentkok
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-08 13:22
Kun je in de 2.4 ghz ook de B en G uitschakelen zo dat hij alleen N draft uitzendt?

En nog een vraagje ik wil wel op 5 ghz maar al die adapters zijn zo groot, heb je al een mini usb die 5 ghz ontvangt.

En ik vindt het echt een super router, ook bij de buren waarmee ik de internet verbinding meer deel is ie super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Nee helaas kun je hem nog niet op N-only zetten, vind ik ook wel jammer. Maar het is niet echt noodzakelijk. Het enige wat je hoeft te doen is verschillende SSID's te gebruiken voor de N en G-netwerken. Zolang B/G adapters niet worden geassocieerd met het N-netwerk en je gebruikt andere, niet-overlappende kanalen (1, 6 of 11) per netwerk, zal er geen enkele interactie tussen de netwerken (B/G-N) zijn. Dit als je tenminste gebruik maakt van een extra B/G accesspoint.

[ Voor 4% gewijzigd door Nivk op 29-01-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Laatst online: 11-09 17:52
Gisteren de WNDR3700 gehaald. Lijkt allemaal prima te werken. Mijn dinnetje kan naar hartelust chatten youtuben mail en whatnot en ik heb nergens last van als ik een potje sf4 aan het spelen ben.

Maar met torrents lijkt het niet helemaal lekker te werken. Mis ik misschien wat instellingen?

Ik bij in het QoS menu het macadres van de xbox360 ingesteld als hoogste priority en de portrange van utorrent als laag. Het vinkje van QoS voor internet staat aan. Dat zou toch genoeg moeten zijn?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Volgens mij wel. Hoeveel connections heb je in uTorrent aanstaan?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Gebruik je de laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
aramdin schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:34:
Volgens mij wel. Hoeveel connections heb je in uTorrent aanstaan?
max 750, maar in de praktijk volgens mij nooit meer dan 200
Nivk schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:54:
Gebruik je de laatste firmware?
Vandaag met automagische update nog een update gedaan. Ik gebruik nu firmware V1.0.4.49. Ik zie wel dat de laatste versie V1.0.4.55 is, maar die download doet het niet :\

[ Voor 4% gewijzigd door Pkunk op 31-01-2010 19:14 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat speurwerk ben ik deze router tegengekomen. Op dit moment heb ik een Sitecom WL-575 300N router. Ik heb Ziggo Alles-in-1 Extra.

Ik gebruik hem voor:

- surfen met mijn PC (usb wifi N adapter) en laptop (wireless G)
- Downloaden via nieuwsgroepen/bittorrent op mijn PC
- Online gamen op mijn PS3.
- Draadloos printen (mijn printer heeft een draadloze functie)

Ik vraag me alleen af of de aanschaf van een nieuwe router voldoende effect heeft.
Vooral met gamen heb ik nu problemen. Ik kan veel games gewoon spelen, alleen heb ik vaak last van lag. Vooral bij Fifa 10 is het vaak onspeelbaar. Dat is de reden dat ik ging zoeken naar een "gaming router".
Ook kom ik met downloaden nooit op erg hoge snelheden. Gemiddeld download ik met 1500 KB/s met de nieuwsgroepen. Met mijn abonnement zou dat veel sneller kunnen volgens mij. Straks gaan de snelheden weer omhoog. Ik denk dat ik het dan niet eens merk.
Ik heb de laptop al direct op de modem aangesloten. Toen haalde ik de volle snelheid. Het ligt echt aan de router. Mijn bereik is goed (96%). Via de router gaat het ietsje langzamer. Bij draadloos wordt de snelheid ruim gehalveerd. Ik ben dus totaal niet tevreden en een draad is geen optie.
Zal de Netgear WNDR3700N mij een snelheidsboost kunnen geven? Zou ik hiermee wel lag vrij kunnen gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:57:
Zal de Netgear WNDR3700N mij een snelheidsboost kunnen geven? Zou ik hiermee wel lag vrij kunnen gamen?
Ik denk zeker dat je snelheidswinst gaat halen. Wat betreft lag: ik ben met volle bandbreedte een spel van steam aan het binnentrekken ik kan kan nog prima SFIV op de xbox360 spelen.

Torrents gaat overigens nog steeds niet lekker. Ook niet met de laatste firmware. Meer mensen last van?

[ Voor 11% gewijzigd door Pkunk op 31-01-2010 22:25 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Die Sitecom WL-575 heeft maar 100mbps WAN en LAN poorten dus als Ziggo jouw snelheden binnenkort verhoogd naar 120/10 (neem ik aan?) dan zal je router inderdaad je download snelheid negatief beïnvloeden. Via de draad dan want draadloos haal je toch niet de 120mbps, zelfs niet met de WNDR3700.
Je geeft verder al aan dat je laptop gebruik maakt van 802.11g oftewel maximum van 54mbps half duplex. Dit komt dus neer op in de praktijk een 27mbps voor 802.11g als de omstandigheden goed zijn. De WNDR3700 zal die snelheid niet kunnen verhogen aangezien een g-kaartje niet op n-snelheid kan werken. Het bereik kan daarentegen wel beter worden, maar zeker weet ik dat niet want ik heb geen WL-575.
Van welke server maak je gebruik als je download van nieuwsgroepen, een betaalde (Eweka bijvoorbeeld) of die van Ziggo zelf? Het is beter om je snelheid te testen met iets anders want bij nieuwsgroepen zijn er meerdere factoren die een rol kunnen spelen. (speedtest.net, speedtest.ziggo of 100mb-1000mb speedtest)
Heb je ook lag als je direct op het modem zit?
De WNDR3700N is zeker beter dan wat je nu hebt, maar hij is dan ook een jaartje jonger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de laptop met een draadje op de router aangesloten. Ik krijg dan dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/701797797.png

Dat is ongeveer wat het zou moeten zijn. Draadloos met een N usb stick wordt de snelheid gehalveerd (soms zelfs nog minder). Ik kom meestal niet verder dan 18 MB/s en upload rond de 2 MB/s. Dat is op ongeveer 3 meter afstand met een muur en een houten plafond er tussen.

Zal bij deze Netgear de snelheid ook gehalveerd worden? Stel dat het zo is, houd ik dan nog genoeg snelheid over om draadloos de volle snelheid van mijn internet te krijgen? Of is het zo dat draadloos gewoon een snelheidsbeperking heeft en gewoon nooit over de 20 MB/s (en al helemaal niet over de 50 MB/s of 100 MB/s) kan komen?
Als hij dat wel kan dan wil ik waarschijnlijk deze netgear kopen.

Ik heb mijn PS3 nooit direct op mijn router aangesloten. Mijn PS3 staat op ongeveer 6 a 7 meter van mijn router met alleen een plafond er tussen.
Ik gebruik de standaard nieuwsserver van Ziggo.

Wat is eigenlijk het verschil tussen deze router en een router met streamengine? Deze router heeft toch iets vergelijkbaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als jij je volledige bandbreedte wil met zo'n vet abo dan moet je gewoon een kabeltje trekken. Je kan proberen wat je wil maar 802.11n haalt alleen onder specifieke omstandigheden z'n maximale capaciteit. Een gigabitlijntje is veel betrouwbaarder en makkelijker.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Om mezelf maar even te quoten:
Pkunk schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:20:
Torrents gaat overigens nog steeds niet lekker. Ook niet met de laatste firmware. Meer mensen last van?
Gaat nog steeds niet lekker dus als ik utorrent aan zet. Ik heb ook al geprobeerd om maximum aantal connections terug te brengen naar 100, maar dat maakt niet uit. Iemand nog andere ideeën?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Streamengine is volgens mij een soort van automatische QoS. De WNDR3700 heeft wel QoS maar die moet je handmatig instellen, er is volgens mij geen optie die dit automatisch doet (misschien is dat ook wel beter ook).
Ziggo's nieuwsserver is gelimiteerd op 16mbps bij een Alles in 1 Extra abonnement dus sneller zal dat niet gaan ;)
Zoals al werd gezegd als je de volle snelheid wilt hebben van binnenkort 120/10 zul je waarschijnlijk echt even een (cat-6)kabel moeten trekken naar je pc. Met een nieuwe goede gigabit router dan, die Sitecom van je is gelimiteerd op 100mbps.
Hier bij mij thuis haal ik overigens wel op meerdere plaatsen wireless 45+ Mbps (meerdere muren) in samenwerking met intel 5300AGN kaartjes in een aantal laptops. In de kamer van de router zelfs 70+ Mbps.
Je schrijft trouwens MB/s (Megabyte per seconde) en zou dus met kleine b moeten (Mb = Megabit) neem ik aan, anders wil ik ook wel zo'n sitecom router ;) .

Het is een van de snelste wireless/wired routers op dit moment (zie ook de review op smallnetbuilder.com). Lijkt me dat dit dan ook geen miskoop zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Pkunk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:29:
Gaat nog steeds niet lekker dus als ik utorrent aan zet. Ik heb ook al geprobeerd om maximum aantal connections terug te brengen naar 100, maar dat maakt niet uit. Iemand nog andere ideeën?
Wat loopt niet lekker (snelheid, lag, disconnects)? Draai je utorrent wireless? Hard reset gedaan na upgraden van de firmware? Doe ook eens alles uit modem, router, comps etc. en na een aantal minuten weer aan, beginnend bij het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Nivk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:48:
[...]
Wat loopt niet lekker (snelheid, lag, disconnects)? Draai je utorrent wireless? Hard reset gedaan na upgraden van de firmware? Doe ook eens alles uit modem, router, comps etc. en na een aantal minuten weer aan, beginnend bij het modem.
Ik heb alleen bij torrents last van lag. Als ik op de pc via steam op volle snelheid een spel aan het binnentrekken ben heb ik nergens last van. Zie ook mijn vorige post. Gisteren de laatste firmware erop gezet en meteen even de stekker eruit getrokken.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:32:
Streamengine is volgens mij een soort van automatische QoS. De WNDR3700 heeft wel QoS maar die moet je handmatig instellen, er is volgens mij geen optie die dit automatisch doet (misschien is dat ook wel beter ook).
Ziggo's nieuwsserver is gelimiteerd op 16mbps bij een Alles in 1 Extra abonnement dus sneller zal dat niet gaan ;)
Zoals al werd gezegd als je de volle snelheid wilt hebben van binnenkort 120/10 zul je waarschijnlijk echt even een (cat-6)kabel moeten trekken naar je pc. Met een nieuwe goede gigabit router dan, die Sitecom van je is gelimiteerd op 100mbps.
Hier bij mij thuis haal ik overigens wel op meerdere plaatsen wireless 45+ Mbps (meerdere muren) in samenwerking met intel 5300AGN kaartjes in een aantal laptops. In de kamer van de router zelfs 70+ Mbps.
Je schrijft trouwens MB/s (Megabyte per seconde) en zou dus met kleine b moeten (Mb = Megabit) neem ik aan, anders wil ik ook wel zo'n sitecom router ;) .

Het is een van de snelste wireless/wired routers op dit moment (zie ook de review op smallnetbuilder.com). Lijkt me dat dit dan ook geen miskoop zal zijn.
Sorry voor de matige beheersing van de terminologie. Dit is ook niet mijn vakgebied. ;)

Dus als ik het goed begrijp zou ik voor snellere nieuwsgroepen downloads een payserver moeten zoeken.
Een kabel is geen optie voor de korte tijd dat ik nog thuis woon. Mijn moeder zet de snelheid toch omlaag als ik de deur uit ben.
Ik kan dus met die nieuwe router draadloos snelheden halen die een stuk hoger liggen dan wat ik nu heb.

Het belangrijkste vind ik, is dat mijn PS3 soepeler loopt online. Ook hier is bedraad beter, maar kan ik het alleen draadloos houden.
Op dit moment heb ik regelmatig lag. Dat is een stuk minder als ik mijn PC en laptop uit zet. Dan nog heb ik vaak last van lag. Voice chat is een drama, want andere verstaan me vaak voor geen meter (onderwater geluid). Als ik mijn verbinding test zie ik ook dat mijn router geen ip-fragmentatie ondersteund. Doet deze Netgear dat wel? Kan ik een QoS instellen voor mijn PS3 zodat deze geen last heeft van andere apparaten op het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Zojuist ook de WNDR3700 besteld, mijn huidige router begint helaas af te takelen. Hoop dat ik een goede keuze heb gemaakt, maar verwacht van wel. Firmware upgrade is wel aan te raden, of niet?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Zeker weten, de laatste upgrade zorgt er o.a. voor dat de GUI een stuk sneller reageert

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
Vraagje, ik heb in de router een usb stick zitten waarop een aantal bestanden staan. Via het thuisnetwerk werkt het prima (zowel via \\readyshare als via http://10.0.0.1/shares). Nu wil ik graag deze bestanden ook via internet toegankelijk maken. Echter zit er tussen de wndr3700 en het internet ook nog mijn modem. Ik heb http internet access in de wndr3700 aangezet.
Ik heb al van alles ingetikt in een browser maar niets werkt tot nu toe. Mijn modem geeft aan de wndr3700 het intern ip adres 192.168.1.64 (ja, mijn internet modem gebruik de 192.168 reeks en de wndr3700 gebruikt de 10.0.0 reeks).
Ik heb al enkele strings in firefox geprobeerd (onder andere: http://IP/WNDR3700/shares en http://IP/192.168.1.64/shares) maar ik krijg die usb stick niet te pakken. Weet iemand wat je dan wel in moet tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Laatst online: 01-09 13:39
Ik zit er aan te denken om deze of de WNR3500L aan te schaffen.

Kan iemand mij de voordelen en nadelen van de 1 boven de ander duidelijk maken?

Wat ik weet is dat de 3700 een betere processor heeft, maar zegt dat nou zo veel?
En de 3500L is "Open Source".. Heeft dit nou zo veel toegevoegde waarde?

Verder ondersteunen ze beide NTFS en zijn de snelheden ook gelijk volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
De WNDR3700 is 1 van de snelste wat betreft WAN -> LAN throughput. Maar dat ligt in de range waar je met een dik glasvezel abbonement niet eens in de buurt komt (400mbit oid). Verder zal het niet erg veel kwaad kunnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

dhhdante schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:08:
Ik zit er aan te denken om deze of de WNR3500L aan te schaffen.

Kan iemand mij de voordelen en nadelen van de 1 boven de ander duidelijk maken?

Wat ik weet is dat de 3700 een betere processor heeft, maar zegt dat nou zo veel?
En de 3500L is "Open Source".. Heeft dit nou zo veel toegevoegde waarde?

Verder ondersteunen ze beide NTFS en zijn de snelheden ook gelijk volgens mij.
Ondertussen kan je ook al OpenWrt draaien op de WNDR3700 (met wisselend succes). Beide rouders hebben firmware die gebaseerd is op een oudere OpenWrt-release.

Ik zou de features tegenover mekaar zetten. Als je zelf moet vragen naar het voordeel van open source dan is dat voor jou geen punt, dus negeer het ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
hehe, ik kan er wel mee over weg hoor als programmeur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Nou ik dus (nog) niet. Heb een WNR3500L, en wil mijn usb schijf op mijn PS3 beschikbaar maken. Er staat wel het een en ander op dd-wrt, maar ik snap er niet zoveel van. Vroeg me dus af of de WNDR3700 firmware ook kan draaien op de WNR3500L, omdat die al DNLA ondersteunt in de firmware.

En ja, dd-wrt draait prima en de zovele andere firmware's die er te vinden zijn. Maar geen van allen standaard DNLA support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
De WNDR3700 ondersteunt geen DNLA, maar wel DLNA ;) . Ik gebruik het zelf niet dus zou niet weten of dat werkt. Denk niet dat het mogelijk zal zijn om te cross-flashen want het is volledig andere hardware.

De 3500L is single band met wireless N daarentegen is de WNDR3700 dual band met wireless N versie 2. Versie 2 beloofd meer bereik en stabiliteit. Aan de 5GHz heb je alleen iets als je ook 5GHz wireless adapters hebt natuurlijk, zelfde voor wireless N: wireless G adapters worden niet sneller door gebruik van een wireless N router (tenzij het een erg slechte wireless G router was ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Er is geen 'versie 2' van 802.11n. Het is een standaard die nog maar net gefinaliseerd werd en ik denk niet dat ze die standaard al een opfrissing gegeven hebben (zeker niet als je weet hoe lang het al geduurd heeft om 'm überhaupt rond te krijgen).

De WNDR3700 heeft een snellere CPU, en ik denk ook dat hij meer RAM heeft. Hij heeft ook dual radio, dus je kan een apart 802.11b/g netwerk opzetten naast je 802.11n netwerk als je wil. En hij is dual-band (al weet ik niet of de WNR3500L die laatste feature moet missen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Ze hebben beide 8mb flash en 64mb ram geheugen, enkel de processor is beter zoals ik al aangaf.
Verder ben ik juist erg geinteresseerd in de opties in combi met m'n PS3 o.a..

De WNR3500L is rond de 70,- en de WNDR3700 is 107,-
Die 37,- maakt me niet zo veel uit, als dat DLNA maar wel goed ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
hmm, op een reseller website staan andere waardes aangegeven dan op de netgear website.
dus ik weet niet precies wat nou de processor en geheugen waardes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:14
Ik overweeg ook om deze router aan te schaffen, enige wat mij tegenhoudt is dat hij "maar" 4 gigabit poorten heeft.
Is er ook een versie met 8 poorten? Of weet iemand een goede gigabit router met 8 poorten?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36

lier

MikroTik nerd

Qosmic schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:05:
Ik overweeg ook om deze router aan te schaffen, enige wat mij tegenhoudt is dat hij "maar" 4 gigabit poorten heeft.
Is er ook een versie met 8 poorten? Of weet iemand een goede gigabit router met 8 poorten?
Tja, vrijwel alle huis-tuin-en-keuken routers hebben een ingebouwde 4 poorts switch...

Kijk eens hier naar deze Google resultaten, misschien zit er wel iets tussen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:14
uiteraard had ik daar al naar gekeken, maar omdat juist deze netgear goed beoordeeld wordt vroeg ik me af of hier ook een 8 poorts versie van is?

Is het anders handig om deze router te kopen en er dan een gigabit switch tussen te hangen?

Mijn voorkeur is gewoon een 8 poorts router.

Stop chasing the dream, you're already living it

Pagina: 1 ... 3 ... 41 Laatste