Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Topicstarter
Oorspronkelijk uit het Netgear WNDR3700N topic. Met de router verwijs ik dus naar de 3700N. ;)

Hoi, ik heb deze router ook maar aangeschaft na reacties op een topic van mij. Ik wil deze router gebruiken om uTorrent een beetje in bedwang te houden. Hiervoor maakte ik gebruik van de modem-router Zyxel P-2602H-D1A. Nu werd mij verteld dat ik simpelweg deze Zyxel in bridgemode zou moeten zetten omdat ik anders nog steeds aan de beperkingen van die router vast zat. Nu heb ik niet zo heel veel verstand van netwerken maar de bridge mode heb ik kunnen vinden. Helaas is het na het instellen van deze mode helemaal niet meer mogelijk om van het internet gebruik te maken. Ik heb uiteraard veel gegoogled en veel uitgeprobeerd maar niets heeft uiteindelijk geholpen.

Ik heb de Netgear maar weer even losgekoppeld omdat ik zo makkelijk mijn oude settings voor portforwarden kan gebruiken maar uiteraard wil ik dit allemaal werkend krijgen. Is het sowieso mogelijk om dit te doen met deze Zyxel? Of zal ik anders een nieuw modem aanschaffen? En als iemand mij zou kunnen uitleggen hoe ik precies de Zyxel enkel als modem kan gebruiken en de Netgear als router zou ik hem super dankbaar zijn.

PS. Als ik de Zyxel op bridgen zet kan ik kiezen tussen 'RFC 1483' (staat standaard ingesteld als ik dit kies) of PPPoA. Wellicht gaat hier iets mis?

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Hier hetzelfde probleem, zeker ook Telfort abbonement?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Topicstarter
Ja dat klopt. Ik heb die Zyxel van hun gehad. Misschien toch maar een nieuw los modem kopen dan?

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

i7x schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:48:
PS. Als ik de Zyxel op bridgen zet kan ik kiezen tussen 'RFC 1483' (staat standaard ingesteld als ik dit kies) of PPPoA. Wellicht gaat hier iets mis?
RFC 1483 moet het zijn, eerst je modem op bridge mode zetten en daarna je netgear eraan hangen en instellen met de gegevens van telfort.

Mode: RFC1483 Routed
Protocol: ENET ENCAP (Ethernet Encapsulation)
Multiplexing: LLC (Logical Link Control)
Encapsulation: AAL5 snap
VPI: 0
VCI: 34
IP-adres: Dynamisch
Een gebruikersnaam of wachtwoord evenals een "hostname" hoeft u NIET in te voeren.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een modem in bridge mode gaat, dan is hij "onzichtbaar". Dus puur fysiek de verbinding onderhouden, en heel erg dom zijn.
Dus geen DNS, IP's en bla..bla... Alles wat ACHTER de modem komt, moet de "intelligentie hebben". En die moet de verbinding (logisch) opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

misschien alleen de DHCP functie van de Zyxel modem uitzetten? dat is afaik het enige wat je hoeft te doen, dan de zyxel op de wan poort van de netgear zetten, modem en router resetten :z

[edit]
ik dacht probeer het zelf eens met mijn eigen Zyxel routertje, maar de DHCP kun je het beste aan laten staan, anders is de modem niet meer bereikbaar op een gegeven moment :X

[ Voor 34% gewijzigd door amx op 10-06-2010 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Topicstarter
Yes, yes, yes. Echt super bedankt voor jullie hulp! Zoals het er nu uit ziet werkt het naar behoren. :D

De poorten die ik op de Zyxel altijd heb geforward werkte niet meer. Ik heb dit dus opnieuw op de Netgear moeten instellen. Ok geeft het internet lampje geen licht meer en kan ik zonder problemen 1000 torrents aanknallen. :) Ik denk dat dit betekend dat het echt werkt nu?

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 15:31

immetjes

HIER is BERN-E

Hoewel dit een al wat ouder topic is heb ik toch een vraag:

Ik heb een TP-Link tl-wr1043nd (op 192.168.1.2) router gekocht en de WAN poort op die Zyxel (op 192.168.1.1) van Telfort aangesloten. Daarna de Zyxel in bridge mode gezet. Alles werkt. Ik kan alleen niet meer van buiten (WAN) op mijn Synology server (op 192.168.1.3) komen die aan een LAN van de TP-link hangt.

Ik heb alle portforwards in de TP-Link goed staan. Omdat dat niet hielp heb ik mijn Synology server in de DMZ gezet, firewall in TP-link uitgezet, Dit alles heeft geen effect.

Ik wil de Zyxel in bridge mode houden omdat de TP-Link meer dan 11 port-forwards aankan itt de Zyxel.

Wat kan er aan de hand zijn?

Edit:
Topic gestart op: NAS achter TP-Link TL-WR1043ND onbereikbaar vanaf internet
en OPGELOST

[ Voor 9% gewijzigd door immetjes op 23-08-2010 10:57 . Reden: Nieuw Topic Gestart ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zelfde verhaal hier, heb een tweede modem op de kop getikt, heb nu 2x Zyxel P2602H-D1A, allebei wired dus. Het idee is nr.1 beneden neerzetten als bridge doorgekoppeld naar nr.2 boven voor de rest (NAT, DHCP, DNS, portforwarding, etc.)

Nr. 1 (bridge):

WAN-settings:
Mode: bridge
Encapsulation: RFC 1483
Multiplexing: LLC
LAN-settings:
IP Address: 192.168.1.1
IP Subnet mask: 255.255.255.0
DHCP: uit
NAT-settings:
Active Network Address Translation (NAT): uit
Port Forwarding Default Server: 192.168.1.254
(Laatste setting werd aangeraden maar lijkt mij doelloos, aangezien de NAT-server uitstaat.)

Firewall: uit

Nr.2 (router):

WAN-settings:
Mode: bridge
Encapsulation: RFC 1483
Multiplexing: LLC
LAN-settings:
IP Address: 192.168.1.254
IP Subnet mask: 255.255.255.0
DHCP: server
IP Pool Starting Address: 192.168.1.100
Pool size: 3
First DNS-server: User defined: 208.67.222.222 (OpenDNS)
Second DNS-server: User defined: 208.67.220.220 (OpenDNS)
Third DNS-server: None
NAT-settings:
Active Network Address Translation (NAT): aan (SUA only)
Port Forwarding Default Server: 0.0.0.0
Firewall: uit

Bekabeling
- DSL-kabel in nr.1 (bridge)
- Patch-kabel van port 1 bridge -> port 4 router

Kan beiden bereiken (192.168.1.1 en 192.168.1.254) via webinterface, maar krijg geen internet. Het internetlampje gaat ook niet branden op nr.1 (de bridge), alleen DSL. Op nr. 2 (de router) branden (uiteraard) beiden niet. Er is dus wel signaal van, maar geen connectie met Telfort.

Misschien andere WAN-settings nodig op nr. 2 (de router)? Of moet er op nr.1 (de bridge) iets anders ingesteld worden? Zo moeilijk kan dit toch niet zijn, ben ook geen beginner op netwerkgebied, maar toch lukt het me niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Zo werkt dat niet.

Apparaat 2 moet gewoon een DHCP request op zijn WAN doen. De WAN van zo'n zyxel is in deze het DSL-poortje, dus dat zal niet gaan werken. Dat het internet-lampje op het modem aan de DSL-lijn niet brand klopt. Enkel de Power/DSL/je actieve netwerkaansluting.

Sommige Speedtouch modems zijn met wat trickery bruikbaar als router, maar ik betwijfel of dat met die Zyxel apparaten ook kan..

[ Voor 3% gewijzigd door BHQ op 29-08-2010 15:43 . Reden: typo ]

Pagina: 1