Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 20:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40

lier

MikroTik nerd

Nadat je de installatie hebt uitgevoerd, zal je (als je gewend bent aan een GUI) LUCI moeten installeren. Zie ook deze tutorial.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:07
Er bestaan ook "kant-en-klare" builds waar de web interface al inzit:

https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=27722

https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=28392

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-06 22:18
Is er een truuk om het zendvermogen te verhogen zonder installatie van een alternatieve firmware?
Hij staat hier al op US btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik heb e.e.a. geoptimaliseerd in mijn setup (WNDR3700v1 i.c.m. Intel Wifi-link 5100). Het wifi-netwerk is stabiel met minimale variaties en bereik is prima.

De maximaal haalbare doorvoersnelheid is nu 11 MB/sec (zo'n 90 Mbits/sec dus). Deze snelheid haal ik op zowel 2,4 en 5 GHz en door Windows aangegeven verbindingssnelheden tussen 150 Mbits (afstand 10 meter; verbinding goed) en 300 Mbits (afstand 2 meter; verbinding uitstekend).
Als ik meer dan 10 meter afstand heb (verbinding redelijk) tot de Netgear, daalt de in Windows aangegeven verbindingssnelheid en daarmee ook de doorvoersnelheid. Geen verrassing.

Aangezien de max. snelheid vanaf een 150 Mbits verbinding optreedt is de vraag: Loop ik tegen het maximum van de Netgear of het Intel wifi-kaartje aan?
De werkelijke snelheid van 90 Mbits/sec is op zich niet slecht, maar ik vroeg me af of er meer uit te halen is.

[ Voor 6% gewijzigd door Masimo op 01-01-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 22:09
Masimo schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 14:12:
Ik heb e.e.a. geoptimaliseerd in mijn setup (WNDR3700v1 i.c.m. Intel Wifi-link 5100). Het wifi-netwerk is stabiel met minimale variaties en bereik is prima.

De maximaal haalbare doorvoersnelheid is nu 11 MB/sec (zo'n 90 Mbits/sec dus). Deze snelheid haal ik op zowel 2,4 en 5 GHz en door Windows aangegeven verbindingssnelheden tussen 150 Mbits (afstand 10 meter; verbinding goed) en 300 Mbits (afstand 2 meter; verbinding uitstekend).
Als ik meer dan 10 meter afstand heb (verbinding redelijk) tot de Netgear, daalt de in Windows aangegeven verbindingssnelheid en daarmee ook de doorvoersnelheid. Geen verrassing.

Aangezien de max. snelheid vanaf een 150 Mbits verbinding optreedt is de vraag: Loop ik tegen het maximum van de Netgear of het Intel wifi-kaartje aan?
De werkelijke snelheid van 90 Mbits/sec is op zich niet slecht, maar ik vroeg me af of er meer uit te halen is.
Ik haal wel 11MB/s (gemiddeld, bij kopieren van paar GB bijv) als ik op 3-4m afstand van de router zit (router in zicht). Dit met WNDR3700 + Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6235.

Ga ik naar de 1e verdieping recht boven de router), dan mag ik blij zijn dat hier nog 30-35Mbps van over is gebleven.
Is die 10m van jou ook door (betonnen) muren/plafond heen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik haal soms 18-20MB/s met een Intel5300, maar soms haal ik ook dagen lang niet meer dan 11-12MB/s. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar heb nog nooit kunnen achterhalen waar het nou precies aan ligt. Drivers, verschillende frequentiebanden, allerlei instelllingen in windows, modem, firmwares etc. etc. Ik noem het gewoon voodoo black magic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
sverzijl schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:41:
[...]

Ik haal wel 11MB/s (gemiddeld, bij kopieren van paar GB bijv) als ik op 3-4m afstand van de router zit (router in zicht). Dit met WNDR3700 + Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6235.

Ga ik naar de 1e verdieping recht boven de router), dan mag ik blij zijn dat hier nog 30-35Mbps van over is gebleven.
Is die 10m van jou ook door (betonnen) muren/plafond heen ?
De router staat hier onder de keldertrap, op vloerhoogte van de begane grond. Tussen router en de plek waar ik getest heb zit het hout van de trap (zo'n 5 cm dik) en verderop een glazen deur. Beide "obstakels" zitten in zowel de 2 als 10 meter test.

Ik heb de snelheid ook nog eens gemeten op een slaapkamer op de 1e verdieping. Weer de trap ertussen en dan nog een betonnen plafond. De snelheden die ik dan haal zijn:

4,3 MB/sec bij 81Mbits verbinding op 5GHz,
7,9 MB/sec bij 135Mbits verbinding op 2,4GHz

Wat je dan wel ziet bij copy van een file van 500MB is dat de doorvoersnelheid af en toe inzakt en zich dan weer hersteld. Dat kun je in W8 nu trouwens leuk volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
woekele schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:41:
Ik haal soms 18-20MB/s met een Intel5300, maar soms haal ik ook dagen lang niet meer dan 11-12MB/s. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar heb nog nooit kunnen achterhalen waar het nou precies aan ligt. Drivers, verschillende frequentiebanden, allerlei instelllingen in windows, modem, firmwares etc. etc. Ik noem het gewoon voodoo black magic :P
De Intel 5300 heeft 1 antenne meer dan de 5100, maar die is eigenlijk nodig om de 450Mbps te halen. Kan echter zijn dat de betere ontvangst toch het verschil maakt.

Over voodoo kan ik ook een woordje meespreken. Kom net thuis en ligt het hele netwerk plat.
Na wat zoekwerk blijkt dat mijn Ziggo Cisco modem zich spontaan naar fabrieksinstellingen gereset heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 23:37
Ik heb al een tijd de WNDR3700v2 en ben eigenlijk heel tevreden. Nadat ik OpenWRT prima werkend had (inclusief IPTV op een virtuele WAN poort) heb ik daarin laatst zitten klooien met het opzetten van een VPN verbinding. Daarmee kreeg ik het voor elkaar dat ik niet meer in de router kon komen. Toen heb ik de boel moeten resetten en via de originele firmware ben ik toen naar DDWRT gegaan. Dat werkt allemaal prima en nu heb ik geen problemen meer met de VPN, daar kan ik nu verbinding mee maken (doe ik maar heel af en toe). Alleen ik krijg het nu niet voor elkaar om portforwarding werkend te krijgen. Allerlei hacks al geprobeerd om de IPtables goed te zetten en de firewall uitschakelen heeft ook geen zin. Er is dus iets heel vreemds aan de hand. Ook de VPN server uitgzet, router reboot en nog niks. Ik sat eigenlijk op het punt om terug te gaan naar OpenWRT en dan een andere build te gaan proberen.

Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:31
Ik wil mijn printer via wifi verbinden met het netwerk. Dit gaat via WPS. Ik heb openWRT erop staan van Arokh versie 34045. Daar staat diti bij WPS and WiFi on/off buttons enabled.

Het lukt me niet om settings te vinden voor WPS in openwrt. Als ik het knopje voor WPS indruk op de router zelf gaat hij 5sec aan en dan uit.

Is iemand hier bekent mee hoe dit voor elkaar de krijgen? De printer kan geen verbinding met wifi maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Remco Tr op 05-01-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Je printer zou toch als een normale wifi-client (net zoals een PC, telefoon, etc.) verbinding moeten kunnen maken met je netwerk? Ik begrijp niet goed waarom je daar WPS voor zou moeten gebruiken.

Bij de meeste wifi-printers krijg je van de fabrkant een soort van discovery- of configuratietool waarmee je de printer kan vinden in je netwerk. Die scant je netwerk, vind de printer en stelt dan alles in.

Ik spreek hier vanuit mijn ervaring met Canon-printers. Op de website van Canon kun je de afzonderlijke drivers, hulpprogramma's en netwerkscan-tools afzonderlijk downloaden. Handig, want als je de bij de printer meegeleverde CD in je PC stopt worden meteen een hoop extra toestanden mee geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolando Frio
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2023
hola mensen,

ik hoop dat iemand een tip heeft of kan helpen... heb al een lange tijd de WNDR3700 (v1) router en nu voor 't eerst een probleem, denk ik. Ik krijg geen Ext3 geformatteerde schijf aan de praat als ik hem aan de USB storage hang. Het gaat om een net aangeschafte Freecom Quattro 2TB externe HD die ik met Gparted Live for Mac CD heb gepartitioneerd.

Gebruikte nog firmware 1.0.7., na update naar 1.0.14.98 net, nog steeds geen werking.

Een NTFS disk werkt wel, FAT32 USB stick ook. Een andere harde schijf (Seagate) die ik in m'n NAS ga stoppen heb ik ook in Ext3 met Gparted Live for Mac gepartitioneerd en met een Conceptronic SATA adapter ding aansluit die ziet ie ook niet.... maar met datzelfde Conceptronic adapter ding een NTFS disk weer wel dus aan die adapter kan het dus ook niet liggen. Mogelijk wordt die Freecom Quattro niet ondersteund maar lijkt er dus eerder op dat ie Ext3 niet ziet bij mij? het lampje op de router ging heel even aan bij het aansluiten maar ook meteen weer uit en na lang wachten voor een evt. mount of herkenning gebeurt er gewoon niks en zie ik geen external storage device in de web UI.

De Ext3 schijven zie ik wel op m'n Macbook Pro 2009 (alhoewel mount dan ook lang duurt) en ik gebruik daar nu ff Paragon Extfs voor om Read/Write te hebben.

Iemand een idee? Zou Gparted Live de Ext3 partitioning iets verkeerds hebben gedaan aan de schijven?
Of kan Paragon Extfs de boel vernaggeld hebben?

Ben ff ten einde raad, ben al uuuren bezig met zoeken op internet naar oplossing en afgezien van wat Netgear support forum topics waar ik een enkeling tegenkwam die ook soms niet herkennde USB devices had ben ik nog niet echt iets tegengekomen.

Dank alvast!!

No hay tiempo pero siempre por una guapa chica ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik lees dat de mensen waarbij het wel werkt, de drives geformatteerd hebben m.b.v. een Linux Live CD.
In het Netgear support forum ook iemand (post #8 in dit topic: http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=60647 ) die dat toch met GParted Live voor elkaar heeft gekregen.
Hij verwijst ook naar een tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:38

Ankh

|true

Momenteel heb ik 2x WNDR3700v2 staan, 1 als hoofd router de ander wil ik inzetten als 2de wifi AP voor de rest van het huis (helaas hebben wij 40 cm dik gewapend beton, waardoor de router er amper door heen komt).

Nu weet ik niet welke revisie het is en of deze dus problemen heeft met het wifi. Ik heb hem opengeschroefd en zag dat het een versie 2 met moederboard 0 is. Helaas kan ik nu niet achterhalen of deze wel of geen problemen heeft met alternatieve builds.

Heeft iemand hier ooit wat over gevonden?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De V2 sowieso niet (zie DD-WRT forum). De eerste revisie met name de 01R14 en 01R15, maar ik heb met een 01R14 geen problemen met DD-WRT. Ik draai nu echter Gargoyle (Open-WRT) welke wat leuke opties biedt.

"There has been some reports of very weak ath0/ath1 (both radios 2.4GHz and 5GHz) after flashing DD-WRT, but there is also reports of weak wireless with those that never flashed DD-WRT. The issue is still under investigation but it is probably faulty hardware related, one can only speculate the cause but it could be TX power related. Owners with this problem report the wireless is so weak one can't move any further away from the router than 1 meter. A chart has been made by a WNDR3700 owner that is linked at the bottom of this page, you have over 85% chance to get a good working router. See this thread on netgear forums for some low S/N information: http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=54442
According to this thread TA numbers ending in 01R15 are likely to be bad. 01R17 are better, 07R18 is 50/50, and it appears 01R21+ are usually fine. Anything starting with 02R is from the "2nd generation" and no issues have been reported with the 2.4Ghz/5.0Ghz bands."

[ Voor 71% gewijzigd door Exorcist op 22-01-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:38

Ankh

|true

Ahh thanks, dat werd me niet echt duidelijk. Dan ga ik aan de bak met me wifi-project.
Waarom heb je trouwens gekozen voor Gargoyle ipv DD-WRT? Zelf heb ik nu OpenWRT draaien als test, maar het is nog al wat instel werk :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De bandbreedte monitoring in Gargoyle is veel uitgebreider, per apparaat. De interface is veel sneller dan stock en/of DD-wrt en bevat nog steeds alle opties die ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolando Frio
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2023
dank Masimo voor je reactie! Zal eens gaan checken

No hay tiempo pero siempre por una guapa chica ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

Nieuwe firmware is uit. Tenminstens, ik zie nu dat mijn router aangeeft dat er een nieuwe versie beschikbaar is.

A new version has been found. Do You want to upgrade to the new version now?

Current Firmware Version: V1.0.0.12
New Firmware Version: V1.0.0.36

Current GUI Language Version: V1.0.0.67
New GUI Language Version: V1.0.0.120

----
WNDR3700v2 V1.0.0.36 firmware release:
New Features and Enhancements
--fix the issue that WLAN client cant communicate with other WLAN client.
--fix the issue that firmware cant downgrade to V1.0.0.12 version.
Known issues & bugs
1. NTFS write performance (upload to WNDR3700 attached USB storage) is much slower than read no matter using samba or FTP. FTP read is 5 times faster than write. Samba (ie. access network drive via windows) read is 2 times faster than write.
2. Sometimes clicking Safely remove USB device button can't remove USB storage safely.
Workaround: Make sure you are not accessing the attached USB device and the LED on USB device is not blinking (it means no one is accessing it). Then you need to remove the USB device directly and ignore the message about remove USB device failure) from web GUI.
3. Traffic meter Traffic volume control is not accurate due to sampling rate. It may exceed the limit.
Workaround: Set a proper number in Mbytes before the monthly limit is reached in the traffic control.
Important Note:
1. The upgrade process is completed when the on screen progress bar completes. If power LED light turns amber and blinking, power cycle the router to complete the upgrade.
2. If the upgrade progress bar on web GUI doesnt display correctly during firmware upgrade, you can still check the status using Power LED. The Power LED should be blinking (amber) during firmware upgrade. After firmware upgrade is done and boots up the system, it changes to steady amber color. Please DO NOT power off or reboot the device during firmware upgrade, otherwise, it may result to a corrupt firmware and cause the device not to work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

Net even uitgevoerd. De design is in ieder geval moderner geworden.

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/8712/naamlooschy.png

--- Edit

In de eerste instantie lijkt alles prima te werken. Als je een externe harde schijn hebt aangesloten, wel even los koppelen en weer aansluiten.

[ Voor 35% gewijzigd door MM99 op 01-02-2013 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik had er .32 al een tijdje opstaan, die heeft dezelfde lay-out.
Firmware update issues: http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=83288

Edit: ik kan mijn 3700V2 niet upgraden vanaf .32 naar .36. Niet automatisch en niet handmatig, melding blijft dat firmware incorrect zou zijn voor mijn type router.

[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 01-02-2013 01:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:28
hardware-lover schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:20:
Ik had er .32 al een tijdje opstaan, die heeft dezelfde lay-out.
Firmware update issues: http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=83288

Edit: ik kan mijn 3700V2 niet upgraden vanaf .32 naar .36. Niet automatisch en niet handmatig, melding blijft dat firmware incorrect zou zijn voor mijn type router.
dat is dan fijn, je kan ook niet terug naar 12 en van daaruit updaten naar 36?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

freaky35 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:00:
[...]
dat is dan fijn, je kan ook niet terug naar 12 en van daaruit updaten naar 36?
Dat kan, maar is erg omslachtig. Aangezien ik op dit moment weinig tot geen problemen heb met de huidige setup laat ik deze nu maar even voor wat hij is en zie eerst even aan of er een simpelere oplossing gaat komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb een probleem met de WNDR 3700, waar ik maar niet uit kom.
Dit apparaat staat aan de ene kant aangesloten op mijn glasvezelmodem (100/100 internet) en is bedraad aangesloten op een Synology DS211 NAS, een Dune mediaspeler en oude PC (P4, staat vrijwel nooit aan).
Draadloos wordt er verbinding gemaakt met een smartphone en mijn laptop.
Na verloop van tijd lijkt de Netgear de boel niet meer aan te kunnen en moet de stroom er af om weer tot fatsoenlijk snelheden te komen. Dan is de downloadsnelheid van zo'n 80 Mbit gedaald tot een teleurstellende 2 tot 6 mbit (ja bit!). Zoals gezegd, stroom er af en hij gaat weer voluit!

Uiteraard heb ik al een factory reset gedaan en is de router bijgewerkt met de laatste firmware (apparaat geeft aan dat er geen nieuwere is).
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?

Overigens krijg ik zowel bedraad als draadloos de upload niet hoger dan 30 mbit. Zou dit een hardwarematige beperking kunnen zijn? (het nieuwste wat ik in huis heeft, heeft een Core2Duo op iets van 1,7Ghz ofzo en een (uit mijn hoofd) Intel ultra 5300 wifi kaart).

[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 01-02-2013 22:36 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Is die firmware ook voor de V1? Ik heb nu Gargoyle met actueel bandbreedte verbruik etc., neem niet aan dat de officiële firmware dat nu eindelijk wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

PaT schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:33:
Ik heb een probleem met de WNDR 3700, waar ik maar niet uit kom.
Dit apparaat staat aan de ene kant aangesloten op mijn glasvezelmodem (100/100 internet) en is bedraad aangesloten op een Synology DS211 NAS, een Dune mediaspeler en oude PC (P4, staat vrijwel nooit aan).
Draadloos wordt er verbinding gemaakt met een smartphone en mijn laptop.
Na verloop van tijd lijkt de Netgear de boel niet meer aan te kunnen en moet de stroom er af om weer tot fatsoenlijk snelheden te komen. Dan is de downloadsnelheid van zo'n 80 Mbit gedaald tot een teleurstellende 2 tot 6 mbit (ja bit!). Zoals gezegd, stroom er af en hij gaat weer voluit!

Uiteraard heb ik al een factory reset gedaan en is de router bijgewerkt met de laatste firmware (apparaat geeft aan dat er geen nieuwere is).
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?

Overigens krijg ik zowel bedraad als draadloos de upload niet hoger dan 30 mbit. Zou dit een hardwarematige beperking kunnen zijn? (het nieuwste wat ik in huis heeft, heeft een Core2Duo op iets van 1,7Ghz ofzo en een (uit mijn hoofd) Intel ultra 5300 wifi kaart).
Hier ook glas 100/100 en exact dezelfde set-up (ds213, oude P4, laptop, Dune) maar dan nog met wat telefoons en tablet extra.
Ik haal up makkelijk zo'n 94 Mbit gemeten met de speedtest van Reggefiber via de oude P4 die bedraad is aangesloten.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Over de wifi problemen met deze rotzooi (ik heb een v1: 01R23, dus niet eentje van de bekende falers), die van mij heeft officieel de geest gegeven na nog geen 2,5 jaar... En dat alleen maar met een beetje wifi voor de smartphone.

Laat het duidelijk zijn: voor mij nooit meer Netgear, wat een troep! Wat kan het jullie en/of Netgear ook schelen, maar ik moet het even kwijt zeg...

Ik ben er goed pissig van, want het spul is duur zat en dit soort zeik krijg je natuurlijk vlak na het verlopen van de garantie. Ondertussen is de wifi voor mijn telefoon haast niet meer bereikbaar terwijl ik er bijna naast zit! Die van de buren is zelfs beter bereikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Verstekbakker schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 00:24:
Over de wifi problemen met deze rotzooi (ik heb een v1: 01R23, dus niet eentje van de bekende falers), die van mij heeft officieel de geest gegeven na nog geen 2,5 jaar... En dat alleen maar met een beetje wifi voor de smartphone.

Laat het duidelijk zijn: voor mij nooit meer Netgear, wat een troep! Wat kan het jullie en/of Netgear ook schelen, maar ik moet het even kwijt zeg...

Ik ben er goed pissig van, want het spul is duur zat en dit soort zeik krijg je natuurlijk vlak na het verlopen van de garantie. Ondertussen is de wifi voor mijn telefoon haast niet meer bereikbaar terwijl ik er bijna naast zit! Die van de buren is zelfs beter bereikbaar...
Heb ik met mijn eerste exemplaar ook gehad toen ik hem binnenkreeg, dus dat was een DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 17:18

Boedha

Niks

Ik heb het idee dat mijn WNDR3700 niet de volledige doorvoersnelheid haalt. Ik heb een ziggo 120 Mbit verbinding met een newsxs usenet account.

Met router (bedraad) haal ik 10.9 MB/s met een uitschieter naar 11.2 MB/s. :(
Zonder router, rechtsteeks op het ziggo modem haal ik 14.0 tot 14.3 MB /s. ;) maar zonder router is geen optie ivm de rest van de netwerk apparatuur.

Netwerk verkeer gaat bij beide opstelling via een Netgear Gbit switch.

Firmware is stock V1.0.7.98

[ Voor 8% gewijzigd door Boedha op 07-02-2013 13:48 ]

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Klinkt alsof de pc in kwestie op 100Mbit verbindt ipv 1Gbit. Misschien gaat er iets mis met de auto-negation, of de kabel in kwestie (weet niet of het dezelfde is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha

Boedha

Niks

Daar had ik ook al naar gekeken en vast gezet op 1gbit duplex. Maar dat maakte ook geen verschil. Las net in een andere topic dat de interne switch van de 3700 niet van al te beste kwaliteits is. Het is een V1 WNDR 3700. Misschien toch maar eens kijken voor een 4500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De interne switch is prima..als ik apparaten onderling aansluit op het ding haal ik keurig overdrachtssnelheden van 80 MB/sec tussen twee Windows machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Volgens mij was die interne switch juist 1 van de sterke punten inderdaad. Ik heb toch sterk het vermoeden dat er een incompatibiliteit optreedt, die het ondanks hard instellen, terugstelt op 100Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha

Boedha

Niks

Daar kan ik verder niks aan veranderen. Of een nieuwe router of een nieuwe NIC. 2 onboard nic's zijn van hetzelfde merk. Maar ik weet niet of het met een 4500 wel goed zou moeten gaan dan als de nic inderdaad terugschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Boedha schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:16:
Ik heb het idee dat mijn WNDR3700 niet de volledige doorvoersnelheid haalt. Ik heb een ziggo 120 Mbit verbinding met een newsxs usenet account.

Zonder router, rechtsteeks op het ziggo modem haal ik 14.0 tot 14.3 MB /s. ;) maar zonder router is geen optie ivm de rest van de netwerk apparatuur.

Netwerk verkeer gaat bij beide opstelling via een Netgear Gbit switch.

Firmware is stock V1.0.7.98
Firmware update nodig? Meest recente versie is 1.0.16.98.

Snelheid vanaf usenet server is toch in orde. 14.3MB/sec is 114Mbit/sec en komt goed in de buurt van de maximaal haalbare 120Mbits/sec.

Transfers binnen je interne netwerk moeten natuurlijk veel sneller gaan als alles gigabit met elkaar verbonden is. Dat moet je nog eens testen.

[ Voor 6% gewijzigd door Masimo op 07-02-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:07

tozzke

aka tozzert

Ik loop pas net tegen het volgende probleem.

Ik heb een WNDR3700v1 met firmware V1.0.16.98 en als ik 2 verschillende externe poorten naar 2 dezelfde interne poorten van verschillende interne IP-adressen wil mappen (bijv 2 webservers op het interne netwerk), krijg ik de volgende foutmelding:
'De opgegeven poort(en) wordt/worden door andere configuraties gebruikt. Controleer uw configuraties voor extern beheer, het doorsturen en activeren van poorten, USB Readyshare, de UPnP-poorttoewijzingstabel, RIP en het type internetverbinding.'

Dit moet toch gewoon mogelijk zijn lijkt me? of is dit een bekende bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat kan ook, ik heb vrijwel alles naar één pc geforward.

Maar ik denk dat de poort dus al ergens anders in de config staat.
Reset een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

tozzke schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:34:
Ik loop pas net tegen het volgende probleem.

Ik heb een WNDR3700v1 met firmware V1.0.16.98 en als ik 2 verschillende externe poorten naar 2 dezelfde interne poorten van verschillende interne IP-adressen wil mappen (bijv 2 webservers op het interne netwerk), krijg ik de volgende foutmelding:
'De opgegeven poort(en) wordt/worden door andere configuraties gebruikt. Controleer uw configuraties voor extern beheer, het doorsturen en activeren van poorten, USB Readyshare, de UPnP-poorttoewijzingstabel, RIP en het type internetverbinding.'

Dit moet toch gewoon mogelijk zijn lijkt me? of is dit een bekende bug?
Dat kan inderdaad niet. Je kan niet 2 verschillende externe poorten forwarden naar één de zelfde interne poort. Hoe moet de applicatie dan weten vanaf welke externe poort het komt?
Als je 2 webserver wil draaien kan je beter met host headers werken.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ow, correctie... Dacht 2 poorten naar 1 ip...

I stand corrected ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ik ben van plan om een Netgear WNDR3700 te kopen om dat het WiFi gedeelte van mijn Ziggo Cisco modem niet echt lekker werkt, en graag gebruik wens te maken van zowel de 2.4 als de 5 GHz band.

Op de WNDR3700 wil ik graag OpenWRT draaien, en heb ik begrepen dat deze alleen op de v1 en v2 van deze router werken.

Worden er nou ook v3 en v4 verkocht in Nederland, of is de kans dat ik deze versies krijg zeer klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 06:07

tozzke

aka tozzert

Tijntje schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:04:
[...]

Dat kan inderdaad niet. Je kan niet 2 verschillende externe poorten forwarden naar één de zelfde interne poort. Hoe moet de applicatie dan weten vanaf welke externe poort het komt?
Als je 2 webserver wil draaien kan je beter met host headers werken.
2 verschillende interne ip's hè, dus extern 80 naar intern 80 van ip1 en extern 81 naar intern 80 van ip2.
Dat moet toch gewoon kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha

Boedha

Niks

Probleempje met te lage download snelheid is opgelost door de boel nog eens goed na te lopen. Bleek dat er een Cat 5 kabel tussen modem en router zat. Dit was wel de orginele kabel die bij de router zat. Deze vervangen voor een 5e en de snelheid ging gelijk omhoog naar 14.2 MB/s.

Ondertussen is de nieuwe router wel binnen gekomen een Netgear WNDS 4500. Deze toch maar aangesloten, vooral voor het wifi gedeelte dat toch wel iets beters is met bereik tot op de 3e verdieping waar het met de WNDR 3700 op de 2e verdieping al ver zoeken was naar signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Mooi, weer een mysterie minder :) En mijn vermoeden bevestigd, altijd leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha

Boedha

Niks

woekele schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:51:
Mooi, weer een mysterie minder :) En mijn vermoeden bevestigd, altijd leuk ;)
thanks nog, anders was ik nog niet eens gaan kijken bij het kabeltje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:15
Ik heb net snel het topic gescreent, ben met spoed opzoek naar ee nieuwe router. Mijn WNR3500v2 is overleden bij een firmware upgraden met de OFFICIELE firmware. Halverwege de upgrade pagina kan niet worden weergegeven, voor de zekerheid een half uurtje gewacht maar niets veranderde, reboot, dood. Apparaat is al ruim 2,5 jaar oud dus geen garantie... Geeft geen ip meer, telnet niet te benaderen. Dus gereed voor een potje router werpen ofzo.

Nu had i het probleem dat wanneer ik flink internet gebruikt. Lees: Newsgroepen aan (50MB), 5 apparaten aan de kabel, hd streamen, de router altijd over de zeik ging na verloop van tijd. Internetconnectie die wegvalt en dan vanzelf met 30 tot 500 seconde weer terugkomt.
Bestaat dit probleem met dit apparaat ook nog? De reviews die ik hier gelezen heb zijn veel belovend maar ik wil niet terug vallen in de oude ellende :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je zit in het 3700 topic... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Daarom polst hij hier ook denk ik, om te bepalen of hij niet iets anders (=niet-Netgear) moet halen.
Ik moet zeggen; ik heb geen last van de problemen die je omschrijft met mijn 3700(v2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:15
Eddos schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:44:
Daarom polst hij hier ook denk ik, om te bepalen of hij niet iets anders (=niet-Netgear) moet halen.
Ik moet zeggen; ik heb geen last van de problemen die je omschrijft met mijn 3700(v2)
Ja idd ;) Lees dit wel meer over netgear apparaten maar dan voornamelijk over de 3500-serie. En alle reviews van bladen zijn leuk, maar die vertrouw ik niet meer. Testen met een programmatje is leuk, ik ben erg benieuwd naar gebruikers die de routers in dagelijkse omstandigheden flink belasten. Zonde om weer geld uit tegeven en tegen dezelfde problemen te lopen.

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:23
Wat ik me afvroeg: is er al een soort van "opvolger" voor de WNDR3700? Ik zie dat Netgear de WNDR4300 en de WNDR4500 heeft (die beiden erg in het verlengde liggen van de 3700) maar dat lijken me iets anders gepositioneerde routers. Zijn er hier al mensen die hun 3700 vervangen hebben door iets nieuws en wat is dan een zinvolle "upgrade"?

• Masimo
Er zijn veel mensen die betere prestaties zien met een WNDR4500 (N900 -> Dual band, 450 Mbits).

Bedenk echter dat een wifi-upgrade afhangt van de zwakste schakels in je netwerk. Als je wifi-clients niet snel genoeg zijn, haal je niet het maximale rendement uit een nieuwe router. Als je clients maximaal 300 Mbits aan kunnen, en je zet een 450 Mbits router neer, gaat dat niet veel opbrengen. Ongetwijfeld een lichte verbetering (meestal qua bereik), maar schokkende snelheidsverbeteringen.

Ter illustratie: Een paar weken geleden dacht ik ook mijn netwerk eens wat op te peppen met een nieuwe router. De keuze was gevallen op de Asus RT-N66U, waar heel de wereld lyrisch over is. Top bereik, top snelheden volgens de reviews. De Asus aangesloten en uitvoerig getest met alle laptops hier in huis. Ietsiepietsie beter signaal op zolder, maar geen enkele client die meer dan 5% meer doorvoersnelheid haalde. Zwaar teleurgesteld de Asus weer terug naar de winkel.

Daarna heb ik me eens wat verdiept in de wereld van Wifi-N en de verschillende configuraties. Na bestudering van de specs van alle gebruikte clients, bleek dat de meesten met 300 Mbits aan hun max zaten. Eentje was zelfs maar een 150 Mbits variant. En dat allemaal onder het Wifi-N predicaat. De snelheid wordt met name bepaald door het aantal spatial streams dat een client beschikbaar heeft voor (gelijktijdig) zenden en ontvangen, en daarmee samenhangend het aantal antennes.

Heb je wifi-clients die wel 450 Mbits (3 antennes) doorvoer aan kunnen, dan valt er wat te halen. Voorbeeld is een Intel Ultimate-N 6300, een zogenaamd 3x3 spatial stream kaartje.
Ik heb maar eens een aantal van die dingen via eBay besteld om de verschillende laptops van een upgrade te voorzien. Dan maar weer eens kijken voor een nieuwe router.

[ Voor 51% gewijzigd door Masimo op 14-02-2013 21:45 ]

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:23
@Masimo: bedankt voor je uitleg. Voorlopig hou ik het nog maar even bij m'n WNDR3700. Qua draadloze snelheid ben ik eigenlijk best tevreden met wat ie te bieden heeft. Het enige wat ik zou willen is wat betere bedrade prestaties (ik heb regelmatig het idee dat ie daarmee onder de maat presteert) en misschien nog wat meer instelmogelijkheden. Ik ga me binnenkort wel eens verdiepen in OpenWrt/dd-wrt. Dat lijkt me een zinvollere stap dan compleet overstappen op nieuwe hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 16:28
beantherio schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:55:
Het enige wat ik zou willen is wat betere bedrade prestaties (ik heb regelmatig het idee dat ie daarmee onder de maat presteert)
Ik heb juist het idee dat deze router bedraad geweldige prestaties levert. Ik was laatst een HD film aan het streamen naar m'n ACryan in de huiskamer vanaf een Synology NAS, een DVD naar m'n andere ACRyan op de slaapkamer, foto's aan het copieren van een externe USB3 schijf naar de 64 GB USB-stick aan de router en met 40 mbit aan het downloaden en dat deed ie allemaal en snel ook nog! Ik ben zelfs naar de meterkast gelopen om eens te gaan kijken hoe snel die lampjes aan het knipperen waren, want ik vond dat een puike prestatie. :+

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 20:47
Flappie schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:19:
[...]

Firmware opnieuw flashen via TFTP dan :)

First of all, You must download the file tftp.exe from:
http://www.tftp-server.com/tftp-download.html
(92 kB version - second link)

Second, download the file with WNDR3700_xxx.img original firmware from:
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/12863
(ex.)

Place both files in the same directory ex. c:\WNDR

Than:
- plug the PC into LAN port 1
- set the pc to a static IP of 192.168.1.2
- power on the router
- press and hold the RESET button as soon as the switch LEDs light up.
- keep holding RESET until the power LED begins to flash orange and then green.
- only the power LED is flashing green (and of course port 1), release RESET and than

Run cmd on PC and go to c:\WNDR and type this code:

tftp -i -v 192.168.1.1 PUT <filename>

(replacing <filename> with your firmware image, of course.)

The TFTP transfer will happen VERY quickly. This is because the image is stored in RAM before flashing. Unless you can access the serial console, the router gives no indication it is now writing the image. What you can do is try to TFTP it again. If TFTP now fails, that's good, the router is busy flashing the image. If TFTP works, the router refused to flash the previous image.

After a good 5 minutes (or less), the power light will turn solid orange. The router should now be booting into the image.
Deze uitleg wijkt af van alle TFTP-uitlegs die ik gevonden heb, maar het is wel de enigste die werkte voor mij! En nu ben ik eindelijk van die klote V1.0.0.32 firmware af! _/-\o_

Nu weer lekker op V1.0.0.12, kan ik weer zonder omwegen bij mijn NAS en niet geheel onbelangrijk printen :)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Laatst online: 08:03

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 07:45:
[...]Ik heb juist het idee dat deze router bedraad geweldige prestaties levert. Ik was laatst een HD film aan het streamen naar m'n ACryan in de huiskamer vanaf een Synology NAS, een DVD naar m'n andere ACRyan op de slaapkamer, foto's aan het copieren van een externe USB3 schijf naar de 64 GB USB-stick aan de router en met 40 mbit aan het downloaden en dat deed ie allemaal en snel ook nog! Ik ben zelfs naar de meterkast gelopen om eens te gaan kijken hoe snel die lampjes aan het knipperen waren, want ik vond dat een puike prestatie. :+
Mee eens! Ik draai denk ik nu ruim een jaar DD-WRT en er hangen grofweg 25 gebruikers aan deze router (buren liften geregeld mee op wifi), zoals PC's, smartphones, tablets, VOIP telefoons, mediacenters, etc. Aan de WAN kant hangt een glasvezel (100/100 Mb/s).

We jagen er per maand mt zijn allen behoorlijk wat data door, maar de router doet het eigenlijk altijd! Zoals het hoort natuurlijk, maar ik heb ook andere ervaringen met bv. Linksys apparatuur die het erg vaak liet afweten en na meerdere fw updates in de hoek belandde.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 18-06 17:33
Anoniem: 59483 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 23:26:
Ik ben van plan om een Netgear WNDR3700 te kopen om dat het WiFi gedeelte van mijn Ziggo Cisco modem niet echt lekker werkt, en graag gebruik wens te maken van zowel de 2.4 als de 5 GHz band.

Op de WNDR3700 wil ik graag OpenWRT draaien, en heb ik begrepen dat deze alleen op de v1 en v2 van deze router werken.

Worden er nou ook v3 en v4 verkocht in Nederland, of is de kans dat ik deze versies krijg zeer klein?
Ik heb zelf 2 a 3 weken geleden een WNDR3700 bij de MediaMarkt besteld in de dagaanbieding, dit is helaas een v3.

Hij zit momenteel nog in de doos, maar ik ga binnenkort maar eens kijken of ik er nog een leuke alternatieve firmware voor kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:51
Ik ben echt helemaal klaar met mijn wndr3700v1. Wanneer ik download klapt mijn internet verbinding er heel vaak uit en dan moet ik 5 minuten wachten voordat het terug komt. Ik heb er al veel verschillende soorten software opgezet van standaard naar ddwrt naar openwrt(huidig). Ik ga nu maar een nieuwe router kopen met beter wifi bereik en die stabiel is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

jostefa schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:37:
Ik ben echt helemaal klaar met mijn wndr3700v1. Wanneer ik download klapt mijn internet verbinding er heel vaak uit en dan moet ik 5 minuten wachten voordat het terug komt. Ik heb er al veel verschillende soorten software opgezet van standaard naar ddwrt naar openwrt(huidig). Ik ga nu maar een nieuwe router kopen met beter wifi bereik en die stabiel is ;)
En het is niet je modem? ;) Verder kan het ook de power-adapter zijn die aan zijn eindje is. Niet toevallig een andere adapter liggen ? (12 volt volgens mij, maar zou je even moeten checken).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
jostefa schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:37:
Kan ik ook niet onderschrijven. Gebruik hier ook al een paar jaar een V1 (met stock-firmware)
Sinds gisteren i.c.m. een Intel Ultimate-N 6300 en het ding download een hele nacht stabiel met gemiddeld 13MB/sec (op 5GHz; 14.2MB/sec op 2.4GHz).

Misschien eens helemaal resetten en terug naar de stock-firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Dat dit een pangare #$%@!$^-router is was me al duidelijk, maar waar is dat onding mee bezig hieronder in het plaatje?

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/24cbqs1.png

Misschien dat daar het probleem duidelijk wordt van die kapotte radio die vaak voorkomt bij dit ding?

Als ik hem op kanaal 13 instel gaat hij springen tussen kanaal 13 + 9. Wat is loos? Bug of feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

feature,

40mhz (bandbreedte) gebruikt meer bandbreedte dus meer kanalen op 20 mhz gebruik je er 5, op 40 het dubbele.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
fish schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:00:
feature,

40mhz (bandbreedte) gebruikt meer bandbreedte dus meer kanalen op 20 mhz gebruik je er 5, op 40 het dubbele.
En dat helpt de verbinding? Of kan hij beter op 20 staan? De verbindingssterkte springt wel als een gek en de routers van de buren zijn net zo sterk als de Netgear waar ik zo goed als naast zit...

Tijd voor een Asus rt-n66u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bruto wordt hij 300mbit ipv 150

in praktijk is het netto 75~85 op 300n en 65~75 op 150n

zet hem eens op 20 mhz en kijk of het wat beter werkt

Iperf

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:51
Zoals ik al zei heb ik heel veel firmwares gebruikt, misschien vind ziggo het niet leuk wanneer je constant 14mb/s download? Ik zal nu even wat een bluray oid downloaden met pc direct aan modem.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, ook hier ziggo en 2 van deze routers, maar werkelijk nooit problemen.
Draai overigens de stock firmware.

• Masimo
Verstekbakker schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:06:
[...]

En dat helpt de verbinding? Of kan hij beter op 20 staan? De verbindingssterkte springt wel als een gek en de routers van de buren zijn net zo sterk als de Netgear waar ik zo goed als naast zit...

Tijd voor een Asus rt-n66u!
Als de routers van de buren op andere kanalen werken, heb je nergens last van. Het kan natuurlijk wél zijn dat er een verborgen netwerk op hetzelfde kanaal actief is. Dat zou je storingen kunnen verklaren. Het lijkt er althans sterk op dat je een stoorzender in de buurt hebt.
Mijn WNDR37000v1 signaal is een strakke rechte lijn, afgezien van een kleine beetje variatie in de sterkte. Ik heb ooit veel problemen gehad met een Linksys WRT320N. Die had, in de meterkast, enorm veel last van storingen en daardoor enorm zwabberend signaal. Ik moest met dat ding zeker zo'n 5 meter bij de meterkast vandaan blijven voor een enigszins stabiel signaal. Later kreeg ik bij Telfort een Zyxel P-2812HNU-F1, en die had, in de meterkast geplaatst, nergens last van.

Staar je overigens niet blind op die Asus! Ik dacht ook veel te winnen door die aan te schaffen. 1 dag later was ie weer terug waar die vandaan kwam. Slecht een teleurstellende marginale verbetering, omdat de clients (PC's, laptops, iPad's etc) al op hun max 300Mbits draaiden.

De Asus brengt alleen verbetering als je clients een 450Mbits verbinding aan kunnen (dus 3 antennes hebben). Router is slechts 1 schakel in je netwerk, client adapters zijn net zo belangrijk. Als de router harder schreeuwt, betekent dat niet automatisch dat de clients hem beter kunnen horen.

[ Voor 12% gewijzigd door Masimo op 21-02-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:12
Heb al 3 jaar naar volle tevredenheid een v2 op stock firmware (.12). Doet heerijk geruisloos zijn werk.

Vorige week de nieuwe firmware geïnstalleerd (.36).
Mooie GUI, WLAN schakelbaar met tijdschema, en eindelijk port-forwarding op andere poort als binnenkomend. TOP!

Gisteren toch weer teruggeflashed naar .12. Ik kreeg last van wegvallende verbindingen op 2,4 EN 5GHz. De MBP bleef wel verbinding houden met de router, maar elke 5 minuten geen verdere verbinding mogelijk. Enige wat hielp was de Airport uit- en weer aanzetten. En ik zag mijn NAS niet meer via AFP, bedraad en draadloos. Erg jammer.

Ik blijf voorlopg nog gewoon bij .12 en zou iedereen aanraden dat ook te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Masimo schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:16:
[...]

Als de routers van de buren op andere kanalen werken, heb je nergens last van. Het kan natuurlijk wél zijn dat er een verborgen netwerk op hetzelfde kanaal actief is. Dat zou je storingen kunnen verklaren. Het lijkt er althans sterk op dat je een stoorzender in de buurt hebt.
Mijn WNDR37000v1 signaal is een strakke rechte lijn, afgezien van een kleine beetje variatie in de sterkte. Ik heb ooit veel problemen gehad met een Linksys WRT320N. Die had, in de meterkast, enorm veel last van storingen en daardoor enorm zwabberend signaal. Ik moest met dat ding zeker zo'n 5 meter bij de meterkast vandaan blijven voor een enigszins stabiel signaal. Later kreeg ik bij Telfort een Zyxel P-2812HNU-F1, en die had, in de meterkast geplaatst, nergens last van.

Staar je overigens niet blind op die Asus! Ik dacht ook veel te winnen door die aan te schaffen. 1 dag later was ie weer terug waar die vandaan kwam. Slecht een teleurstellende marginale verbetering, omdat de clients (PC's, laptops, iPad's etc) al op hun max 300Mbits draaiden.

De Asus brengt alleen verbetering als je clients een 450Mbits verbinding aan kunnen (dus 3 antennes hebben). Router is slechts 1 schakel in je netwerk, client adapters zijn net zo belangrijk. Als de router harder schreeuwt, betekent dat niet automatisch dat de clients hem beter kunnen horen.
De WNDR deed het een paar maanden geleden nog prima op draadloos gebied. Alleen is hij ineens dood gegaan lijkt het wel. Er zijn met de WNDR vaker problemen gemeld, ik denk gewoon dat het troep is. Draadloos is niet belangrijk ook in mijn huis, het moet gewoon stabiel zijn en bereikbaar en dat is de WNDR nu dus ineens niet meer.

De Asus wil ik om zijn Broadcom chipset, dan kan ik VLANs maken op de verschillende poorten (met ddwrt), dat gaat met Atheros niet (hardwarebeperking). De plaats op de flash en in ram zijn ook relax en hij heeft intern een optie om er een micro-sd in te zetten (speelgoed).

Anyway, de WNDR komt me de neus inmiddels uit en ik heb nog nooit een slechte ervaring gehad met spul van Asus. Maar misschien komt dat nog, we zullen zien. Ik ben de komende drie maanden bijna niet thuis, dus het kan wachten, misschien dat er tegen die tijd een gunstigere prijs op staat of dat er iets anders goeds op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

En het ligt zeker weten aan de WNDR en niet aan de buren die ineens een draadloze baby-monitor in gebruik hebben genomen oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
woekele schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:27:
En het ligt zeker weten aan de WNDR en niet aan de buren die ineens een draadloze baby-monitor in gebruik hebben genomen oid :)
Als andere draadloze routers geen problemen hebben, en het probleem alleen bij de WNDR zit, dan is de WNDR het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Het kan altijd een defect zijn, dat ga ik zeker niet tegen spreken. Maar ook andere merken hebben zo hun zwaktes. Ik was altijd een Linksys fan (die goeie ouwe WRT54g), maar na korte kennismaking met een WRT320N en een WRT610N, komt er bij mij geen Linksys meer in. De een binnen twee maanden kapot, de ander niet stabiel te krijgen.

Wat betreft de Asus: Ik was in de veronderstelling dat je je draadloze netwerk wilde verbeteren, maar dat is niet je doel. De Asus is zeker een mooi stuk speelgoed, zeker voor de tweakers onder ons. Aangezien ik nu een aantal van mijn clients ge-upgrade heb naar betere hardware, denk ik er ook weer aan die Asus aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Linksys kun je ook beter vermijden, daar is de draadloos (stock) lek van via de wps-bejaardenhulp, ook als je die uit zet (althans die ik heb getest). Precies wat je zegt, na de wrt54g is het gewoon rotzooi geworden, helaas.

Als Asus klote blijkt dan weet ik ook even niet meer wat ik moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik moet voor de volledigheid nog even vermelden dat tijdens het dagje testen hier, de Asus RT-N66U i.t.t. de Netgear, geen volledig stabiel signaal uitstuurde.
In de tijdsgrafiek van InSSiDer waren er continu flinke dips te zien. Je zag het signaal toch soms kompleet wegvallen. Daar heb ik nu met de Netgear totaal geen last van.
Ik heb 'm getest met de firmware die er op dat moment op stond. Misschien dat een update dat verholpen had, maar zover heb ik het niet laten komen.

Het is moeilijk te voorspellen hoe een router in jouw specifieke situatie presteert. Wat voor de een werkt, hoeft niet per se voor de ander te werken. Dat is ook het moeilijke punt bij de beslissing om een nieuwe router, van welk merk dan ook, aan te schaffen. De een zegt "Top", de ander "Bagger".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
HELP!

Situatie:
- Ziggo Ai1 Plus (60Mbit) regio Den Haag, Ubee WiFi (in bridge), WNDR 3700v2 (.12 firmware), 2 Netgear GS10x switches
- MacMini (bedraad), MacBook Pro (wireless 5G), Packard Bell Win 7 laptop(wireless 2.4G), Synology, Epson printer, Squeezebox Touch, Panasonic Plasma, Oppo BluRay (alles bedraad met cat5e)

Ziggo stuurde een mailtje met aankodiging werkzaamheden afgelopen nacht.
- Vanochtend MacBook open; geen internet. Modem reset, router power cycle; nog geen internet. MBP aan de kabel (via switch); geen internet. MBP aan modem met kabel; WEL internet!
- Inloggen op de router; wel IP/gateway/DNS (openDNS); geen verbinding met server Netgear (Connection test)
- ping openDNS servers, Ziggo DNS; request timeout
- Test op MacMini; geen internet
- Router naar fabrieksinstellingen; geen internet
- Oude WNDR3300 op de plek van de 3700; geen internet (wel IP/gateway/DNS)
- WNDR3700 direct met nieuwe gekochte korte kabel op modem; geen internet
- 3700 terug naar fabrieksinstellingen, opnieuw instellen, modem powercycle; geen internet
- Binnen eigen netwerk alles bereikbaar.

Schiet mij maar lek, ik weet het niet meer. Wat is er stuk? |:(
- Modem? : nope, direct met de macbook aan het modem gewoon goed, en telefonie werkt ook.
- Router? : lijkt me niet, anders had de 3300 WEL gewerkt.
- WAN poort 3700? : hoogst onwaarschijnlijk, zie hierboven en krijg wel IP van Ziggo
- Kabels? : 3 verschillende kabels gechecked (2 zelfgeknepen, 1 af fabriek), geen verschil

Wie heeft er een goed idee? Gisteravond werkte alles zoals het hoorde. Ziggo kan ik hier ook niet voor bellen aangezien tot het modem alles in orde lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Welke ip-range gebruik je voor je lan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
192.168.1.x

alle vaste apparaten hebben vast IP tot 100, DHCP vanaf 101 tot 200

Als ik de 3700 aan het modem hangt krijgt die een IP wat ik de afgelopen 3 maanden al had. Bij de 3300 een heel ander adres, en bij de MBP weer een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DavidZH schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:06:
192.168.1.x

alle vaste apparaten hebben vast IP tot 100, DHCP vanaf 101 tot 200

Als ik de 3700 aan het modem hangt krijgt die een IP wat ik de afgelopen 3 maanden al had. Bij de 3300 een heel ander adres, en bij de MBP weer een andere.
Maak daar eens 10.0.0.x van.
Toen ik die range gebruikte icm een ziggo netwerk had ik ook constant gezeik.
Sinds ik de 10.0.0.x range gebruik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
Ok thanx, ga ik proberen.

Alleen heeft dat tot nu toe in deze situatie (ruim een jaar) nog nooit problemen gegeven. Alleen vorige week toen ik de 3700 firmware had geüpgrade naar .36. Het heeft daarna een week normaal gedraaid op .12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
Mijn LAN IP naar 10.0.0.13 heeft niets geholpen. Voor zover ik kan zien lijkt het er op dat de DNS requests niet door mijn netwerk heen komen. In Firefox blijft "looking up nu.nl" laten zien. Ff kijekn of ik daar een direct IP van kan vinden.

Voor de volledigheid: ik gebruik de DNS servers van openDNS (ingevuld in de router), maar ook op de DNS van Ziggo komt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Heb je de mogelijkheid het modem naar fabrieksinstellingen te resetten? Omdat ie in bridge staat kom je er wellicht niet in, maar check of er een methode beschreven staat in de handleiding. Ik krijg het gevoel dat de Ubee zich ergens zwaar verslikt heeft (in een firmware update of herstart).
Geven alle statuslampjes de juiste toestand aan? Check eens het Ziggo-topic voor een mogelijke oplossing (zoeken of vraag posten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
@ Masimo:
Eerst een uur lang de coax en spanning van de Ubee af gehad.
Ubee gereset door 10 seconden de resetknop in te drukken. Even leek het zelfs of hij weer uit de brudge modus kwam doordat de RTR en WLAN ledjes aangengen. Dat heeft 3 minuten geduurd. Daarna startte hij opnieuw op in bridge. Router toen aan de spanning gehangen, vingers gekruist; helaas, NIETS.

Blijft hetzelfde euvel, "looking up xxx.yyy" Maar ik zie het LAN ledje op de Ubee wel te keer gaan.

Hie in het Ziggo topic v an Tweakers heb ik niets gezien wat er op lijkt, dus ik ga maar een op de Ziggo-gebruikers forum neuzen en het forum van Netgear.

Thanx voor de ideeën, keep you posted...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Misschien toch eens even met Ziggo bellen en vragen of zij je Ubee checken. Jij komt er niet in vanwege de bridgemode, maar zij vanaf de andere kant wél. Als je inderdaad geen verbinding kan opzetten, zullen zij dat ongetwijfeld zien. Misschien kunnen ze het wel d.m.v. een reset of andere ingreep oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik weet niet welk ubee modem het precies om gaat, maar mijn Ubee (EVW3200 geloof ik) kan ik in bridgemode gewoon nog benaderen.

Mijn hele LAN zit op 192.168.1.*, maar de Ubee webinterface is gewoon bereikbaar op 192.168.178.1 (username/pass = ziggo/draadloos); de webinterface laat dan ook zien dat de router & wireless uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
@ vanaalten: Dan heb jij waarschijnlijk het modem zonder WiFi. Ik heb dat geprobeerd en kreeg meteen "connection got reset".

Maar ondertussen is de oplossing toch voorbij komen waaien; Iemand op een ander form zie dat ik het MAC-adres van mijn MBP eens moest spoofen in de router; en verdomd, beeld!
De schuldige is dus blijkbaar toch de DHCP server bij Ziggo. De Netgear kreeg via het modem gewoon wel een adres maar blijkbaar gaf dat ergens een conflict. Nieuw IP doet wonderen. En het IP dat de WNDR 3300 kreeg was waarschijnlijk ook een conflict IP. Al heeft die het wel een paar keer gedaan.

Thanx voor de input, nu hopen op een GOEDE firmware update, niet zo'n halfbakken als .36!

[ Voor 4% gewijzigd door DavidZH op 27-02-2013 07:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
DavidZH schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 07:19:
@ vanaalten: Dan heb jij waarschijnlijk het modem zonder WiFi. Ik heb dat geprobeerd en kreeg meteen "connection got reset".
Off-topic, maar toch: het modem dat ik heb (Ubee EVW3200) heeft zeker wel wifi. Uitgeschakeld uiteraard, want het ding staat in bridge mode. En - gisteravond getest - bereikbaar op 192.168.178.1.

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:51
Mijn 1.5 jaar oude WNDR3700v2 vorige week op VS gezet. Resultaat: beter bereik en een paar dagen later 2 x brandalarm in de hal :-) Wifi signaal sterkte gekelderd. En daarna lees je op Google dat de v2 er wel vaker last van heeft: doorgebrande antennes. Maar ik heb garantie!

• dotternetta
beantherio schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:01:
Wat ik me afvroeg: is er al een soort van "opvolger" voor de WNDR3700? Ik zie dat Netgear de WNDR4300 en de WNDR4500 heeft (die beiden erg in het verlengde liggen van de 3700) maar dat lijken me iets anders gepositioneerde routers. Zijn er hier al mensen die hun 3700 vervangen hebben door iets nieuws en wat is dan een zinvolle "upgrade"?
Ben overgestapt op de tp-link tl-wr1043nd. Iets beter wifi bereik en verder hetzelfde. Netgear is iets duidelijker in de instellingen. Oja, de tp-link heeft geen gastnetwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door dotternetta op 28-02-2013 13:18 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40

lier

MikroTik nerd

dotternetta schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:15:
Ben overgestapt op de tp-link tl-wr1043nd. Iets beter wifi bereik en verder hetzelfde. Netgear is iets duidelijker in de instellingen. Oja, de tp-link heeft geen gastnetwerk.
De 1043 ontbeert het aan een 5 GHz netwerk, daarom heb ik gekozen voor de WDR4300 (waarvan naar mijn mening alleen de 2,4GHz dekking ondergeschikt is, verder zeer tevreden).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dotternetta
lier schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:42:
[...]

De 1043 ontbeert het aan een 5 GHz netwerk, daarom heb ik gekozen voor de WDR4300 (waarvan naar mijn mening alleen de 2,4GHz dekking ondergeschikt is, verder zeer tevreden).
Sh*t, dat was me nog niet eens opgevallen! Ik merk wel dat alles sneller gaat, zelf bedraad. Kortom, geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
ik heb de .32 fw en werkt bij mij gewoon goed. Zag vandaag dat er een .36 fw beschikbaar is echter kan ik deze niet update! zelfs niet als ik het bestand van de netgear site af haal en uitpak. (heb een wndr3700v2) zijn er meerdere mensen met dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wbtje schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 01:00:
ik heb de .32 fw en werkt bij mij gewoon goed. Zag vandaag dat er een .36 fw beschikbaar is echter kan ik deze niet update! zelfs niet als ik het bestand van de netgear site af haal en uitpak. (heb een wndr3700v2) zijn er meerdere mensen met dit probleem??
Nee, ik heb dit topic en het hele internet afgestruind en je bent werkelijk de enige die dat heeft 8)7

Edit: mijn mild bedoelde sarcastische opmerking heeft het niet gehaald ;(

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 02-03-2013 11:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Vaag want snap niet dat dit aangeboden wordt dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
Als je op het Netgear forum kijkt komen daar heel veel gevallen naar boven van mensen die niet van .32 naar .36 konden updaten. Je zal eerst naar .12 terug moeten en van daar uit naar .36.

Zelf kwam ik van .12 naar .36. het updaten ging zonder problamen, alleen kreeg ik last van vage dingen met mijn NAS en andere computers die ineens onzichtbaar waren. Ik ben terug gegaan naar .12 en daar gaat alles weer zoals het hoort.

De nieuwe interface ziet er wel mooi uit en heeft 2 echt goede toevoegingen:
- schedule om de wireless radio te kunnen schakelen (2.4 en 5 GHz apart te schakelen)
- port-forwarding kan nu ook met intern een andere poort als extern
Alleen is het grafisch net een tandje te zwaar, en duur dingen instellen lang!

Persoonlijk zou ik adviseren om terug te flashen naar .12 en daar op te blijven. Mocht er dan een GOEDE update van Netgear komen kan zonder problemen er in geschoten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 12:18
Hier ook terug gegaan naar .12. Gebruik draadloos alleen voor mijn telefoon en heb de router daarvoor al eens gereset omdat ik geen verbinding meer leek te krijgen. Zonet op volle snelheid wat aan het downloaden, muziek luisteren via internet en een beetje surfen.... verbinding weg. Na uit en aanzetten was het weer terug, heb dit nog nooit gehad met .12, maar weer eens ff daarmee verder. Is altijd super stabiel geweest dus eens kijken of dat weer zo is of dat het wegvallen van de verbinding toch een andere oorzaak is geweest.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een eigen redict url via no-ip geregeld: ollavogala.hopto.org. Nu heb ik al een hele tijd last van dat die url niet werkt als ik in het eigen netwerk zit. Kortom iets met een loopback ofzo dat niet werkt.

Ik wil dat nu graag oplossen door in DD-WRT iets in te stellen. Maar ik heb geen idee op welke begrippen ik moet zoeken.

Mijn vraag is dan ook of iemand weet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de url gewoon in het netwerk kan gebruiken of welke zoektermen ik moet gebruiken.

edit: nevermind ik heb het gevonden:
Services/DNSmasq/Additional DNSMasq Options: address=/url.com/192.168.x.x

[ Voor 11% gewijzigd door Jelte op 15-03-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ondersteunt DD-WRT No Ip ok native?

De originele software ondersteunt alleen dyndns, maar daar moet je tegenwoordig elke maand voor klikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor No-IP moet je tegenwoordig ook elke maand klikken. Met een captcha test. Dus dat zal ook DD-WRT niet automatisch kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus-nl
  • Laatst online: 12:18
Ik heb voor een klein studentenhuis de Netgear WNDR3700 gekocht, en heb hierop DD-WRT (dd-wrt.v24-19342_NEWD-2_K2.6_mini-WNDR3700v3) geïnstalleerd, echter wil ik 6 VAP's (Virtual Access Points) aanmaken, maar ik kan maar 3virtuele interfaces aanmaken? Totaal heb ik dan 4 draadloze netwerken. Iemand toch een oplossing hiervoor?

http://www.designyourgoogle.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:22
Bertus-nl schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:51:
Ik heb voor een klein studentenhuis de Netgear WNDR3700 gekocht, en heb hierop DD-WRT (dd-wrt.v24-19342_NEWD-2_K2.6_mini-WNDR3700v3) geïnstalleerd, echter wil ik 6 VAP's (Virtual Access Points) aanmaken, maar ik kan maar 3virtuele interfaces aanmaken? Totaal heb ik dan 4 draadloze netwerken. Iemand toch een oplossing hiervoor?
Openwrt, kan je veel meer mee, moet je ook wel iets meer Linux kennis hebben, maar is veel flexibeler en je kan pakketten als Transmission (bittorrent client), Samba, Pure-FTP (ftp server) en nog veel meer installeren.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het probleem is dat de V3 een Broadcom-platform is en vziw ondersteunt OpenWrt zo'n recente Broadcom-platformen niet. Ik wou eerder al hetzelfde suggereren.

http://wiki.openwrt.org/t...dr3700#supported.versions

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1 ... 37 ... 41 Laatste