Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is die OpenWRT build van Arokh via Luci gebruiksvriendelijk?
Ik weet wel iets van Wifi, maar ben absoluut geen Linux gebruiker. Kan ik alles/het meeste instellen via de GUI, of moet ik toch de command line gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

bitshady schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:40:
Is die OpenWRT build van Arokh via Luci gebruiksvriendelijk?
Ik weet wel iets van Wifi, maar ben absoluut geen Linux gebruiker. Kan ik alles/het meeste instellen via de GUI, of moet ik toch de command line gaan gebruiken?
Ja hoor, is zeker gebruiksvriendelijk

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Zoals Dima zegt, is alles wel redelijk goed in te stellen, maar als je toch geen gebruik maakt van wat OpenWRT scheidt van DD-WRT (het naar eigen hand zetten van de router en programma's installeren zoals torrent downloaden) dan is DD-WRT denk ik een betere optie voor je. Een stuk duidelijker en simpeler te gebruiken.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Gisterenavond is bij mij de bliksem in geslagen, mijn netwerkkaart was kapot maar ook mijn WNDR3700 lijkt getroffen te zijn. Hij geeft nog wel een wifi signaal, ik kan ook op het netwerk via mijn iphone en deze krijgt een ip, maar internet doet het niet. Rechtstreeks via het modem werkt het internet wel, maar via de router niet, mijn pc herkent de router niet eens. Ik kom via mijn iphone wel op de router pagina, maar ik weet niet of ik daar iets kan doen. Is er nog iets wat ik kan proberen, of kan die de prullenbak in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je router nog IP's uitdeelt lijkt ie niet rijp voor de sloop... Log in op de router en check of de WAN interface een IP krijgt en zoneen, wat er mis gaat.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:03
hallo allemaal,

Ik wil een scriptje laten draaien op de wndr3700. Ik heb ondertussen dd wrt erop gezet maar ben er achter gekomen dat jffs niet kan worden aangemaakt. weet iemand hoe ik dit kan runnen? Misschien met een usbstick?

http://code.google.com/p/wrtbwmon/wiki/Deploying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Borromini schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:31:
Als je router nog IP's uitdeelt lijkt ie niet rijp voor de sloop... Log in op de router en check of de WAN interface een IP krijgt en zoneen, wat er mis gaat.
WAN poort zal ws. kapot zijn. Blikseminslag --> Coax --> Modem --> WAN poort router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
Guids schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:10:
hallo allemaal,

Ik wil een scriptje laten draaien op de wndr3700. Ik heb ondertussen dd wrt erop gezet maar ben er achter gekomen dat jffs niet kan worden aangemaakt. weet iemand hoe ik dit kan runnen? Misschien met een usbstick?

http://code.google.com/p/wrtbwmon/wiki/Deploying
Dat werkte bij mij prima met een USB storage apparaat aan te sluiten. Als je echt wil customizen (pakketten installeren) raad ik je aan OpenWRT te gebruiken, daar is DD-WRT niet geschikt voor, een simpel script is het prima geschikt voor.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einschtein
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-07-2022
Heeft iemand toevallig ook dd-wrt geinstalleerd op zijn router hiero? Heb het geinstalleerd, maar de snelheid blijft dan haken rond de 20 mbit/s, terwijl ik normaal 50 mbit/s haal.

Zo ja, welke instellingen gebruiken jullie? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door einschtein op 10-07-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Geen ervaring met DD-WRT (wegens een gebrek aan VLAN ondersteuning), maar in OpenWRT had ik er ook last van. Probleem was dat ik de 40Mhz vergeten was aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:20

Ankh

|true

Vraagje mbt de Arokh build, moet ik nou bij elke firmware build weer opnieuw via tftp de update uitvoeren? of kan ik dit gewoon via de luci doen? Er wordt hier eigenlijk niets overgerept, maar ik heb geen zin om telkens alles weer opnieuw in te stellen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
Ankh schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:49:
Vraagje mbt de Arokh build, moet ik nou bij elke firmware build weer opnieuw via tftp de update uitvoeren? of kan ik dit gewoon via de luci doen? Er wordt hier eigenlijk niets overgerept, maar ik heb geen zin om telkens alles weer opnieuw in te stellen.
Dit kan je gewoon via Luci doen! Alleen moet je als je overlay gebruikt alles opnieuw kopiëren en installeren aan extra pakketten.
einschtein schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:46:
Heeft iemand toevallig ook dd-wrt geinstalleerd op zijn router hiero? Heb het geinstalleerd, maar de snelheid blijft dan haken rond de 20 mbit/s, terwijl ik normaal 50 mbit/s haal.

Zo ja, welke instellingen gebruiken jullie? ;)
Snelheid hoe/wat/waar? Internet, bekabeld, pc-pc, draadloos of een combinatie? Moeilijk je vraag je beantwoorden met de info die je geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ankh schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:49:
Gewoon de sysupgrade bin flashen en keep settings aanlaten. Indien je eigen apps geinstalleerd hebt, ja, dan moet je telkens de apps terug installeren.

Maar TFTP is echt niet nodig dus. Via LUCI werkt dat ook perfect.

Weet trouwens iemand hoe ik met de arokh build voorbij de 17dbm geraak op 5Ghz? Echt irritant dat...

[ Voor 8% gewijzigd door Dima_2005 op 10-07-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
Dima_2005 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:38:
[...]

Gewoon de sysupgrade bin flashen en keep settings aanlaten. Indien je eigen apps geinstalleerd hebt, ja, dan moet je telkens de apps terug installeren.

Maar TFTP is echt niet nodig dus. Via LUCI werkt dat ook perfect.

Weet trouwens iemand hoe ik met de arokh build voorbij de 17dbm geraak op 5Ghz? Echt irritant dat...
Die instelling doet helemaal niets, behalve dan aangeven dat het op een hogere dBm staat. OpenWRT devs hebben dit bevestigd. 5Ghz band is sowieso minder qua bereik, vooral als er muren, glas, of hout tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Tssss, da's gewoon stom. 17dbm is toch wat laag vind ik. Achja, gelukkig zit er niks tussen en ik haal bijna volle snelheid, maar was leuk geweest moest ik in de andere kamer ook deze snelheid halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einschtein
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-07-2022
theforce81 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:52:
[...]

Snelheid hoe/wat/waar? Internet, bekabeld, pc-pc, draadloos of een combinatie? Moeilijk je vraag je beantwoorden met de info die je geeft.
Och ja, sorry. :p

Via wireless haal ik dus lagere snelheid, die blijft steken bij zo'n 20 mbit/s, terwijl ik normaal met de standaard firmware 50 mbit/s haal.

Via bedraad is het wel goed, haal ik wel gewoon 50 mbit/s, ook met de custom software van dd-wrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
Dima_2005 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:04:
Tssss, da's gewoon stom. 17dbm is toch wat laag vind ik. Achja, gelukkig zit er niks tussen en ik haal bijna volle snelheid, maar was leuk geweest moest ik in de andere kamer ook deze snelheid halen...
Niet echt stom hoor, om eerlijk te zijn. Verschil is toch niet zo groot of zelfs niets, het apparaat wat je ermee gebruikt moet dan ook een hoger zendvermogen hebben. Dit is in 99,9% van de gevallen niet zo, waardoor de snelheid nooit hoger wordt. 17 dBm is dan ook wettelijk bepaald. Over het algemeen geeft een hoger zendvermogen niet meteen hogere snelheid, het brengt meer ruis met zich mee, het is vooral voor de slecht te bereiken locaties om toch iets van een connectie te hebben. Er is natuurlijk een sweetspot in het zendvermogen/ruisgehalte. 17 dBm is volgens veel onderzoeken het beste gebleken.
De kwaliteit van de antennes en de arrangement zijn veel belangrijker. Als je bereik te laag is, is het opkrikken van het signaal meer een last resort actie dan nuttig. Plaatsing, kwaliteit van antennes, e.d. zijn daarbij dus gewoon veel belangrijker.
Ik had er ook moeite mee hoor ;), maar na het getest te hebben (20dBm werkt wel, zou ook bij jou moeten werken) met mijn Galaxy S wel contact met de router op zolder, maar nog steeds geen werkbare verbinding (dus meer een probleem van de antennes van mijn SGS).
einschtein schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:16:
[...]

Och ja, sorry. :p

Via wireless haal ik dus lagere snelheid, die blijft steken bij zo'n 20 mbit/s, terwijl ik normaal met de standaard firmware 50 mbit/s haal.

Via bedraad is het wel goed, haal ik wel gewoon 50 mbit/s, ook met de custom software van dd-wrt.
Dan snap ik je vraag wat beter ;). Ik heb nu OpenWRT erop staan en haal eigenlijk altijd wel 50mbps draadloos. Het kan ook aan de type WLAN adapter liggen welke je gebruikt, of de drivers (of een combinatie ervan). DD-WRT kan ik je helaas niet teveel over zeggen, maar het is bekend dat het in bepaalde versies minder compatible is (ook via OpenWRT) dan de stock FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 16:35
Exorcist schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:43:
[...]

WAN poort zal ws. kapot zijn. Blikseminslag --> Coax --> Modem --> WAN poort router.
DeepSeven schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:51:
...Rechtstreeks via het modem werkt het internet wel, maar via de router niet, ...
Lijkt me sterk dat de bliksem 'slag' dóór het modem heen naar de router gaat en 'm stuk maakt, maar de modem zelf heel laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-03-2023
Sinds kort een nieuwe laptop aangeschaft met een atheros ar9485 maar krijg deze niet 'goed' verbonden met de wndr3700.. Krijg helemaal geen verbinding indien ik gebruik maak van aes encryptie en als ik tkip gebruik krijg ik wel verbinding maar is mijn download snelheid dusdanig sloom dat mijn upload zelfs nog sneller is.. 50mbits i-net en op speedtest.net haal ik net 3/4 mbits? Iemand enig idee? Drivers up to date..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

elsinga

=8-)

Zet alle turbo dingen maar eens uit, dus standaard 54Mbit. Die Atheros dingen werken helaas niet fatsoenlijk samen met de WNDR3700...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38

lier

MikroTik nerd

@daannvd: welk OS (en eventueel SP) gebruik je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-03-2023
Bedankt voor de reacties, heb het na veel dingen geprobeerd te hebben dan eindelijk toch opgelost... Heb modded drivers geïnstalleerd en vervolgens wireless mode op "11n(2.4ghz) b and g" gezet. Nu heb ik normale verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Ik ben ook op zoek naar een goede router voor straks als glasvezel komt.

Nu twijfel ik sterk tussen de WNDR3700 en de Linksys E3200. Kwa specificaties zijn ze zo goed als identiek.

Ik gebruik het voornamelijk voor gaming en af en toe torrent en gamedemo's downloaden.

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

ThaOdie schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:48:
Ik ben ook op zoek naar een goede router voor straks als glasvezel komt.
Wanneer is straks?
Welke snelheid ga je afnemen?
Nu twijfel ik sterk tussen de WNDR3700 en de Linksys E3200. Kwa specificaties zijn ze zo goed als identiek.
Waarom twijfel je?
Waar twijfel je over?
Wat zijn je eisen?
Ik gebruik het voornamelijk voor gaming en af en toe torrent en gamedemo's downloaden.
Wireless gaming?
Wireless is (vind ik) voor FPS een no-go.

Denk dat je aan beide routers een goede koop hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:55
Ik heb nog een wndr3700v1 te koop, 1,5 jaar oud, DM me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:27

OMX2000

By any means necessary...

Bizar. Sinds vandaag heb ik steeds dat ik met openwrt 99% van active connections heb. Internet is vrijwel niet mogelijk. Ik heb al mijnaangesloten machines uitgehad. Ik heb de modem (Ziggo Ubee zonder wifi) gereset en eventjes kan ik internetten en dan is ut weer raak.

Iemand hints/tips of ervaring met hetzelfde

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
OMX2000 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:55:
Bizar. Sinds vandaag heb ik steeds dat ik met openwrt 99% van active connections heb. Internet is vrijwel niet mogelijk. Ik heb al mijnaangesloten machines uitgehad. Ik heb de modem (Ziggo Ubee zonder wifi) gereset en eventjes kan ik internetten en dan is ut weer raak.

Iemand hints/tips of ervaring met hetzelfde
Welke versie gebruik je? Klinkt als een bug, of misschien een pakket wat je geinstalleerd hebt? Transmission kan je internet goed platleggen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 06:27

OMX2000

By any means necessary...

theforce81 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 10:22:
[...]

Welke versie gebruik je? Klinkt als een bug, of misschien een pakket wat je geinstalleerd hebt? Transmission kan je internet goed platleggen bijvoorbeeld.
Ik heb nu de laatste versie van openwrt arokh gebruikt. Default heb ik 16384 connections maar als ik mijn configuratie er weer op los laat (restore backup) heb ik weer ca. 3800 mogelijke connecties. Sluit ik mijn internet aan dan loopt t meteen vol. Dit terwijl er geen machines actief zijn in het netwerk. Lijkt wel een ddos aanval of zo.

FF uitvogelen waar de requests vandaan komen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
OMX2000 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:59:
[...]

Ik heb nu de laatste versie van openwrt arokh gebruikt. Default heb ik 16384 connections maar als ik mijn configuratie er weer op los laat (restore backup) heb ik weer ca. 3800 mogelijke connecties. Sluit ik mijn internet aan dan loopt t meteen vol. Dit terwijl er geen machines actief zijn in het netwerk. Lijkt wel een ddos aanval of zo.

FF uitvogelen waar de requests vandaan komen.
Is dan toch iets in je config denk ik, je hoort gewoon de 16384 mogelijke connections te hebben in principe. 3800 connecties heb je al snel met transmission o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 12:10

Proto

¬.¬

De laatste tijd heb ik last van extreem hoge ping-tijden via de WNDR3700, als ik mijn upload ook maar een beetje belast. Pings van anderhalve seconde zijn niet ongebruikelijk, en ik heb zelfs pings van 3.5 seconde waargenomen. Logisch gevolg: internet compleet onbruikbaar. :/

In de eerste instantie dacht ik dat het een bufferingsprobleem was in combinatie met het gerbuik van m'n volledige uploadbandbreedte was, gezien ik zo slim was om bij gebruik van torrents de uploadlimiet in kilobits aan te geven terwijl er om kilobytes gevraagd werd. Dit leek bevestigd te worden door de ping in de gaten te houden terwijl ik een speedtest draaide, en ja hoor, bij de upload-test schiet de ping naar vele honderden ms.

Beperk ik echter de uploadsnelheid van de torrent-software (tixati in mijn geval) tot 500 kBps (van de 10Mbit), dan nog krijg ik regelmatig last van hoge pings (niet altijd, maar als ik tixati lang genoeg aan laat staan dan is er 90% kans dat het binnen een kwartier weer fout loopt). Zet ik tixati uit, is het probleem gelijk over. Het aantal connecties ligt goed onder de honderd voor zo ver ik kan zien, wat deze router technisch gezien makkelijk aan moet kunnen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Eerste punt is router ertussen uit halen en checken of het probleem zich nog steeds voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto

Proto

¬.¬

Ah, excuses, vergeten te vermelden: zonder router geen problemen.

Edit: Ik ben toch nog eens aan het testen wat er gebeurt als ik direct aan de modem zit: trek ik de upload volledig vol, dan loopt de ping wel op tot 200-300 ms, maar met beperkte uploadsnelheid ben ik nog geen problemen tegengekomen, waar het bij de router wel fout gaat.

[ Voor 67% gewijzigd door Proto op 11-08-2012 16:30 . Reden: info++ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Beperkte upload is één, aantal connecties is waar je zeker ook op moet letten (beperk deze dus!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto

Proto

¬.¬

OK, ik heb in plaats van tixati, utorrent opgezet met een zooi torrents erin, het aantal mogelijke connecties op 8000 gezet (max van de router is 4096 iirc), zonder limiet op de uploadsnelheid: so far so good. Ping blijft onder de 100 ms, hoewel er af-en-toe en dropped packet is. Zet ik de limiet op 800 connecties en beperk ik de upload, dan varieert de ping tussen 10 en 50 ms, en in beide gevallen is er verder geen instabiliteit bij het browsen.

Het lijkt erop dat iets in tixati het probleem dus veroorzaakt, maar wat: geen idee. De router lijkt het probleem in ieder geval niet te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Is er iemand met de WNDR3700 en firmware V1.0.16.98 die wél kan port-forwarden naar poort 113? Heb alles al geprobeerd. Poort 112 werkt, poort 114 werkt, 113 niet. Volledige reset helpt niet. Ik ga even oude firmware weer terugflashen, kijken of het weer werkt.

Edit: met vorige firmware geen probleem. Lijp. 1.0.7.98 dus.

Voor duidelijkheid: ik had tussen firmwares in eerst volledige factory reset gedaan en de port-forwards dus opnieuw toegevoegd. Erg wazig dit.

[ Voor 28% gewijzigd door woekele op 15-08-2012 19:40 ]

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Hallo Mensen, ik ben verhuist en loop helaas toch tegen wat problemen aan. In mijn oude woning, had ik een netgear wndr3700 in de woonkamer staan omdat het draadloos signaal van upc om te huilen was.

Nu in mijn nieuwe woning heb ik de netgear ook in de woonkamer staan. wat me opviel is dat ik op de 2de etage helemaal geen bereik heb!! hij komt gewoon niet door het plafond of heel af en toe en valt dan weer weg.

Omdat ik op zolder geen mogelijkheid heb om een kabel ernaartoe te trekken, was mijn idee om een 2de wndr3700 die ik nog had liggen op de 2de etage bovenop de kast te zetten. Precies onder mijn werkplek op zolder dus.

op de 2de verdieping kon ik namelijk wel een kabel trekken.

Ik heb vandag alles aangesloten en tot mijn verbazing heb ik als ik op zolder zit net 2 streepjes wifi bereik en haal een schrale 35 mbit.

Nu bedacht ik me ineens dat we "vroegah" bij onze linksys wrt 54 gl's firmware van dd-wrt erop hadden geknalt en wat het bereik aanzienlijk vergrootte.

Alleen nu lees ik toch wel over wat problemen, maar zie ook dat mensen andere firmware erop flashen.

Mijn vraag is, is de firmware voor v1/v2 goed en stabiel? En vergroot deze ook het bereik?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Geen antwoord op je vraag, maar je zou ook kunnen proberen of zo'n ethernet via stopcontact een optie is?

• Alcje
Daar heb ik inderdaad ook naar zitten kijken. Maar daar las ik ook erg veel verschillende ervaringen over. Wilde dat eigenlijk pas als laatste optie doen. Ik vraag me af, volgens mij heb ik hem op beide channels staan. geloof dat 2.4 sterker is toch?

• lier

lier

MikroTik nerd

Alcje schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:22:
Mijn vraag is, is de firmware voor v1/v2 goed en stabiel? En vergroot deze ook het bereik?
Ik draai OpenWRT en ga nooit meer terug. Superstabiel, denk alleen niet dat je draadloos bereik toeneemt (maar proberen kan natuurlijk nooit kwaad!).

Maar heb je al verschillende kanalen geprobeerd?
Hoe heb je het ingesteld (de tweede als AP)?
Wat heb je met SSID, security en kanalen gedaan?
Alcje schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:13:
Daar heb ik inderdaad ook naar zitten kijken. Maar daar las ik ook erg veel verschillende ervaringen over. Wilde dat eigenlijk pas als laatste optie doen. Ik vraag me af, volgens mij heb ik hem op beide channels staan. geloof dat 2.4 sterker is toch?
De WNDR3700 is dual channel, je kan dus en 2,4GHz en 5GHz naast elkaar gebruiken. De eerste reikt verder, de tweede zit op een iets minder vaak gebruikte band.

• Alcje
Ik gebruik ze allebij als stand alone router. Ik heb op mijn tabblet een wifi analyzer en hij zit zowieso op een kanaal waar niemand in de buurt hier op zit. De meeste zitten allemaal op hetzelfde kanaal. De 5 ghz staat volgens mij wel aan. Want wat me opviel is dat hij soms de router ook ** netgear 2 noemt. Ik ga ze straks opnieuw even resetten en proberen wat er gebeurt als ik hem op 2.4 ghz alleen zet. Ik moest namelijk 2 keer een ssid in vullen, volgens mij was dat idd bij 2.5 en 5 ghz wat ik me herinner. Verder staat hij op WPA2.

Ik zal vanavond even de routers eraan hangen en even wat tests gaan doen. En evt screenshots uppen van de instellingen.

• lier

lier

MikroTik nerd

Twee routers in een netwerk is nooit ideaal, lees anders ook eens: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dat is niet op lier van toepassing, de 2e router kan hij gewoon als access-point/repeater gebruiken voor de 1e router. Het gaat hier om het bereik.

[ Voor 15% gewijzigd door woekele op 16-08-2012 13:32 ]

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
Ik heb de 3800, maar met zowel mijn HD2 op WP7 als de Androidtelefoon van mijn vriendin kan ik geen normale verbinding krijgen via wifi. De HD2 op WP7 negeert de verbinding gewoon, en de Huawei van mijn vriendin is gewoon èrg traag. Als ik mijn HD2 in Android opstart, werkt het wel, maar ook redelijk traag.

Het heeft in het verleden wel gewoon goed gewerkt.

Mijn mediaspelers en PS3 werken echter wel zonder problemen via datzelfde (2,4 MHz) netwerk. Beveiliging is ingesteld als WPA2-PSK (AES). Wanneer ik de beveiliging uitzet merk ik geen verschil.

Iemand die weet wat een oplossing zou kunnen zijn?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Klinkt als incompatibilty van drivers oid. Zowel router als apparaten upgraden naar nieuwste firmwares zou kunnen helpen, wellicht ander kanaal proberen. Sommige kanalen worden niet ondersteund door sommige apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

woekele schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:32:
Dat is niet op lier van toepassing, de 2e router kan hij gewoon als access-point/repeater gebruiken voor de 1e router. Het gaat hier om het bereik.
Mijn reactie was met name bedoeld op het "allebei als stand alone router", dat is niet ideaal. Daarnaast mis ik hoe een en ander geconfigureerd is; zelfde SSID per band ingesteld, zelfde beveiliging ingesteld, ander (niet overlappend kanaal) ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen... het volgende sluit in zekere zin aan op Alcje's verhaal hierboven.

Ik krijg waarschijnlijk een R6300 (in de woonkamer, naast mijn Ziggo modem). Als dat zo is, wil ik mijn huidige WNDR3700 niet wegdoen, maar boven neerzetten. Een paar vraagjes wil ik hier graag stellen:

- Is het nu het beste om de 3700 dan eerst terug te zetten naar factory settings?
- Ik heb een goede kabel naar boven liggen die momenteel in een switch gaat. Moet ik die dan in een LAN poort van de 3700 doen als hij boven staat?
- Het is niet meteen nodig, maar zou ik dan die switch weer achter die 3700 kunnen hangen?
- Voor wifi, moet ik de 3700 als ergens als Repeater instellen, of kan hij zelfstandig een wifi netwerk aanmaken als hij maar via de LAN poort verbonden is met de R6300? (dan zou ik dus eigenlijk 2 wifi-netwerken in huis hebben)
- Zijn er andere zaken die jullie me adviseren in te stellen / in de gaten te houden?

Thx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

verwi01:

- Is het nu het beste om de 3700 dan eerst terug te zetten naar factory settings?
Instellen als accesspoint
- Ik heb een goede kabel naar boven liggen die momenteel in een switch gaat. Moet ik die dan in een LAN poort van de 3700 doen als hij boven staat?
Ja
- Het is niet meteen nodig, maar zou ik dan die switch weer achter die 3700 kunnen hangen?
Kan, maar je heb op de WNDR3700 nog 3 poorten over
- Voor wifi, moet ik de 3700 als ergens als Repeater instellen, of kan hij zelfstandig een wifi netwerk aanmaken als hij maar via de LAN poort verbonden is met de R6300? (dan zou ik dus eigenlijk 2 wifi-netwerken in huis hebben)
Nee, als accesspoint. Zelfde SSID en beveiliging, ander kanaal (1 & 6 of 6 & 12 of 1& 12).
- Zijn er andere zaken die jullie me adviseren in te stellen / in de gaten te houden?
Lees eens dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:48:
verwi01:
Nee, als accesspoint. Zelfde SSID en beveiliging, ander kanaal (1 & 6 of 6 & 12 of 1& 12).
Lees eens dit topic
Dank voor je reactie. Andere topic inmiddels ook gelezen. Dat levert me 1 puntje van :? op: Daar staat dat je de keuze hebt tussen 2 verschillende SSID's, of hetzelfde SSID binnen het hele pand, waarbij je ook hetzelfde kanaal moet gebruiken. jij zegt zelfde SSID en ander kanaal.

Ik neig zelf naar keuze 1 uit het topic (indien bij mij mogelijk), maar als het keuze twee wordt, wat is dan beter, hetzelfde SSID met hetzelfde kanaal, of met een ander kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 07:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook even een vraagje aan de mede 3700 gebruikers.

Ik wilde eens experimenteren met mac filtering voor wat meer veiligheid.

Alleen; het proces van toevoegen van een PC is nogal omslachtig.
Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

MikeyMan schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:01:
Ook even een vraagje aan de mede 3700 gebruikers.

Ik wilde eens experimenteren met mac filtering voor wat meer veiligheid.

Alleen; het proces van toevoegen van een PC is nogal omslachtig.
Hoe doen jullie dit?
Niet? Mac filtering is schijnveiligheid. Bespaar je de moeite.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kKaltUu schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:07:
[...]
Niet? Mac filtering is schijnveiligheid. Bespaar je de moeite.
Tsjah, ik zie nu alleen geregeld een apparaat van de buren in m'n netwerk verschijnen.
Kan nergens bij, maar ik wil ze totaal blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan je niet gewoon whitelisten ipv blacklisten?

Ik neem aan dat MAC-filtering ruim voldoende is om je buren buiten te houden. Hoogstwaarschijnlijk is jouw signaal sterker dan het hunne en beseffen ze niet eens dat ze op jouw netwerk zitten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Borromini schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:33:
Kan je niet gewoon whitelisten ipv blacklisten?

Ik neem aan dat MAC-filtering ruim voldoende is om je buren buiten te houden. Hoogstwaarschijnlijk is jouw signaal sterker dan het hunne en beseffen ze niet eens dat ze op jouw netwerk zitten.
MAC filtering is altijd of basis van whitelists, anders heb je een paar miljoen entries op deny ipv een handvol op allow. :)

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is er in Nederland al iets bekend over de WNDR3700V4?
Ik las op diverse sites* dat de V4 er binnenkort aankomt, samen met o.a. de WNDR4300.
Er zou dan een Atheros chipset in zitten, en er zou iets anders zijn met de antennes.

*WNDR3700V4:
http://www.wikidevi.com/wiki/Netgear_WNDR3700v4
http://forum1.netgear.com/showthread.php?p=413842
http://www.downloads.netg...4_IG_Genie_30JULY2012.pdf

*WNDR4300:
http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=77090
http://www.bestbuy.com/si...18725177432&skuId=6263799
http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=7788

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Kan iemand mij helpen om usb storage aan de gang te krijgen op de WNDR3700v2 die ik heb?
Ik draai al een tijdje met OpenWRT en heb een LAN poort omgebouwd tot 2e WAN poort voor de IPTV en dat werkt allemaal prima. Ik heb totaal geen Linus kennis maar heb een uitgebreide guide gevolgd hier op tweakers.

Nu probeer ik echter een usb stick aan de gang te krijgen maar ik krijg het nog niet voor elkaar.
Ik heb een aantal packages geïnstalleerd die op de openwrt Wiki werden genoemd. Dat betreft de USB storage packages, filesystem packages etc. Verder ook Samba geïnstalleerd met de grafische webinterface erbij. De benodigde packages kwam ik hier tegen: http://wiki.openwrt.org/doc/howto/usb.storage

Als ik kijk bij Mount points zie ik de usb stick ertussen staan, daar heb ik hem enabled. Vervolgens heb ik bij services de samba server ingesteld met de juiste werkgroep en bij het path hetzelfde ingevuld als bij de mount points (/home). Echter als ik vanaf een Windows 7 pc de router probeer te benaderen(dan wel ip dan wel share naam volgens Samba) krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Ik heb ook middels wat firewall rules de poorten opengezet voor netbios e.d.

Ik zal wel iets onbenulligs fout doen, wie helpt? :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CKEs3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2IAIt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik ben momenteel in dubio om de WNDR3700v2 te gaan gebruiken in plaats van m'n TL-WR1043ND.
Daar heb ik in het ervaringen topic van de 1043nd al iets over gepost.

Daar valt het me op dat de 1043nd beter bereik geeft dan de 3700v2, in ieder geval met DD-WRT.

Vervolgens heb ik op de 3700v2 ook nog even de originele firmware er weer opgezet. Dit geeft hetzelfde beeld wanneer regulatory domain op NL staat. Zet ik deze instelling op US, dan wordt de power opgevoerd en geeft deze wel een beter bereik dan de 1043nd met dd-wrt (20dBm).

Nu vraag ik me het volgende af:
- In de originele firmware, wat is de tx-power van de 3700v2 op NL en US settings. Ik zou zeggen, de maximaal toegestane sterkte, namelijk 20dBm voor NL en 27 voor US?
En eigenlijk de belangrijkste vraag:
- Wat is de rede dat de 1043nd een betere range heeft wanneer in DD-WRT beide routers ingesteld zijn op om dezelfde 'power' settings te gebruiken. Met andere woorden: Komt dit door betere antennes van de 1043nd, of zie ik iets over het hoofd waardoor de DD-WRT instellingen eigenlijk niet overeenkomen mbt power?

Dit staat even los van de 802.11a capabilities van de 3700v2.

Ik herhaal de settings hier nog even:

Setting\routerTL WR-1043NDWNDR3700v2
Wireless ModeAPAP
Wireless Network ModeNG-MixedNG-Mixed
Channel WidthTurbo (40 MHz)Turbo (40 MHz)
Wireless Channel1 - 24121 - 2412
Extension Channelupperupper
Wireless Network Name (SSID)1043nd3700v2
Wireless SSID BroadcastEnableEnable
Advanced Settings
Regulatory DomainUNITED_STATESUNITED_STATES
TX Power20dBm20dBm
Antenna Gain0dBi0dBi
Protection ModeNoneNone
RTS ThresholdDisableDisable
Short PreambleEnableEnable
TX Antenna Chains1+2+31+2
RX Antenna Chains1+2+31+2
AP IsolationDisableDisable
ScanListdefaultdefault
Sensitivity Range (ACK Timing)3002000 (lijkt iets beter dan 600 of 300)
Max Associated Clients256256
MTik CompatibilityDisableDisable
Network ConfigurationBridgedBridged

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Bij mij klopte in DD-WRT zowel op V1 als V2 de uitzendvermogens van mijn WNDR3700 niet. Die zou ik als ik jou was via de commandline controleren. Ondanks dat je ze kan wijzigen leek dat maar zelden te werken. Een van de redenen om (helaas) terug te gaan naar stock firmware... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

wessel99 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:52:
Bij mij klopte in DD-WRT zowel op V1 als V2 de uitzendvermogens van mijn WNDR3700 niet. Die zou ik als ik jou was via de commandline controleren. Ondanks dat je ze kan wijzigen leek dat maar zelden te werken. Een van de redenen om (helaas) terug te gaan naar stock firmware... :(
Ik heb op beide devices het commando 'iwlist txpower' uitgevoerd. Daar krijg ik voor beide apparaten een tx power van 20dBm (100mw) te zien op ath0 (=2.4GHz adapter).
Jammer, ik had gehoopt/verwacht dat de wndr3700 een sterker signaal zou geven dan de 1043nd.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op welke wijze (welke apparaten) kan ik het best een wifi netwerk van een WNDR3700 met DD-WRT uitbreiden? Hiervoor is al een netwerkkabel beschikbaar op de plek waar ik de repeater op zou willen hangen.

Kortom welk apparaat kan ik het beste gebruiken om het wifi van een WNDR3700 uit te breiden via een netwerkkabel. Is dat een WNDR3700 zelf of zijn er ook apparaten die wat eenvoudiger zijn om als repeater te fungeren?

Simpel een wifi-repeater zie ik niet zitten vanwege het toch al wat mindere bereik op de plek waar ik de repeater op wil hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Jelte schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:32:
Op welke wijze (welke apparaten) kan ik het best een wifi netwerk van een WNDR3700 met DD-WRT uitbreiden?
Met een AccessPoint (en niet een repeater), waarschijnlijk heeft Netgear prima oplossingen. En gezien de huidige prijs is een WNDR3700 (ik zou persoonlijk voor OpenWRT kiezen...o ja, dat heb ik ook gedaan ;) ) is deze prima te gebruiken als AP.

• Alcje
lier schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:21:
[...]

Met een AccessPoint (en niet een repeater), waarschijnlijk heeft Netgear prima oplossingen. En gezien de huidige prijs is een WNDR3700 (ik zou persoonlijk voor OpenWRT kiezen...o ja, dat heb ik ook gedaan ;) ) is deze prima te gebruiken als AP.
Hmm nu snap ik er echt niks meer van.

Ik heb gebeld met netgear. Ik heb dus 2 netgears wndr3700. Mij is een Repeater aangeraden Netgear WN3000RP. Mijn probleem was dus dat op de slaapkamer een 2de wndr3700 staat en ik niet naar zolder kom. Op zolder haal ik een schrale 15 mbit.

Ik vraag me alleen af of hij dan wel beter door het plafond komt met zon repeater. Mij is verteld dat 2 van die wndr3700 in een netwerk niet gaat werken. Ook niet als accespoint. Dit zou zijn omdat je je upc modem niet goed genoeg kunt configureren oid?!

I don't get it anymore.

• lier

lier

MikroTik nerd

Deze even lezen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
En nogmaals, repeaters zijn }) , zorg voor een draad naar een andere plek en zet daar een AccessPoint neer.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alcje schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:53:
[...]

Hmm nu snap ik er echt niks meer van.

Ik heb gebeld met netgear. Ik heb dus 2 netgears wndr3700. Mij is een Repeater aangeraden Netgear WN3000RP. Mijn probleem was dus dat op de slaapkamer een 2de wndr3700 staat en ik niet naar zolder kom. Op zolder haal ik een schrale 15 mbit.

Ik vraag me alleen af of hij dan wel beter door het plafond komt met zon repeater. Mij is verteld dat 2 van die wndr3700 in een netwerk niet gaat werken. Ook niet als accespoint. Dit zou zijn omdat je je upc modem niet goed genoeg kunt configureren oid?!

I don't get it anymore.
Bij mij werkt het prima!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
meer mensen met dit probleem,eens in de zoveel tijd heb ik het vervelende probleem dta mijn 3700 zo vast loopt,dat ie niet meer bereikbaar.

het gaat hier om een WNDR3700v2

Wifi valt weg en is niet meer te bereiken en ook bedraad werkt niet meer.

ik moet dan de router naar factory default zetten om het weer internet te hebben en om ook in de webinterface te kunnen :( .

ik draai de laatste officiele firmware,dus geen costum....

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 27-09-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@freaky35: mijn advies, test eens met OpenWRT. Ik gebruik het nu al meer dan een half jaar en het is echt retestabiel (ik heb een V1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

lier schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:39:
@freaky35: mijn advies, test eens met OpenWRT. Ik gebruik het nu al meer dan een half jaar en het is echt retestabiel (ik heb een V1).
Of DD WRT, draait bij mij prima. Heb (vorige firmwareversies) wel eens gehad dat de router vast stond.
Nou heb ik ook wel behoorlijk veel op dat ding aangesloten en hij heeft het daardoor wel wat drukker dan bij de gemiddelde gebruiker denk ik. Ook snelle glasvezel (100/100) vergt wat meer dan een ADSL lijntje ;)

Wat ik gedaan heb: bij Services zit een 'Keep alive' optie. Je kunt de router dan iedere x uur of op een vast tijdstip laten rebooten. Ik laat dat iedere zaterdagnacht om 3:00 uur doen, daar heeft niemand dan last van.
Misschien is het bij de recente firmware niet meer nodig, maar 1x per week even helemaal opschonen kan nooit kwaad.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Joepla schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:24:
[...]

Of DD WRT, draait bij mij prima. Heb (vorige firmwareversies) wel eens gehad dat de router vast stond.
Nou heb ik ook wel behoorlijk veel op dat ding aangesloten en hij heeft het daardoor wel wat drukker dan bij de gemiddelde gebruiker denk ik. Ook snelle glasvezel (100/100) vergt wat meer dan een ADSL lijntje ;)

Wat ik gedaan heb: bij Services zit een 'Keep alive' optie. Je kunt de router dan iedere x uur of op een vast tijdstip laten rebooten. Ik laat dat iedere zaterdagnacht om 3:00 uur doen, daar heeft niemand dan last van.
Misschien is het bij de recente firmware niet meer nodig, maar 1x per week even helemaal opschonen kan nooit kwaad.
hier zitten er ook aardig wat spullen aan vooral draaadloos.Ik ga me er eens in verdiepen,hoe ik het moet doen en of het voor mij ook een optie is.Werkt het bij jullie stabieler als bij de officiele firmwares trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
zit sinds een dag met een vreemd probleem: mijn WNDR3700 geeft geen internet meer door. netwerk is ok, kan wireless m'n NAS bereiken etc., en ook in de router zelf komen, maar dus geen internetpagina's opvragen. het 'wereldbol' lampje op de router blijft ook oranje knipperen... netwerkkabeltje uit de Netgear en direct in de laptop geeft gewoon internet. iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? heb al een factory reset geprobeerd maar dat is nog niet zo makkelijk met dat rode pinnetje...

*EDIT* een reboot van m'n modem bleek uiteindelijk de oplossing... ben je dan een hele middag mee bezig :F

[ Voor 17% gewijzigd door habermas op 09-10-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

freaky35 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:27:
[...]hier zitten er ook aardig wat spullen aan vooral draaadloos.Ik ga me er eens in verdiepen,hoe ik het moet doen en of het voor mij ook een optie is.Werkt het bij jullie stabieler als bij de officiele firmwares trouwens?
Kan ik je niet zeggen. De officiele firmware was na 1 dag al vervangen door DD-WRT :)
Lijkt erop dat deze wel zeer stabiel is, heb een keer een uptime gezien van ruim 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Laatst online: 16-09 18:29
Ik wil een nieuwe router aanschaffen omdat de WPN824v2 nu wel erg vaak gerest moet worden. Ik heb al een beetje rond gekeken en wou voor onder de 100€ een goede nieuwe router. Deze netgear lijkt mij een goede optie. Heeft 5ghz band, komt goed uit de tests en is niet al te duur.
Maar ik heb een paar vragen. Kan ik met de USB poort die erop zit ook een printer aansluiten zodat ik 1 centrale printer in het netwerk heb? Of werkt de USB poort alleen voor externe opslag?
En ik heb ook een beetje gekeken naar de snelheden die de router doorgeeft. Ik heb een 50mb UPC internet abonnement met een Cisco modem. De WAN>LAN troughout ligt ongeveer bij 420mbit/s van de router. Van het modem ga ik met een CAT5 kabel naar de router en vanaf daar ga ik weer een verdieping verder naar mn PS3.Ik haal nu met de verbindingstest op de PS3, 25mbit down. En als ik dezelfde kabel op mn laptop aansluit en een speedtest doe krijg ik 35mbit/s.
Omdat de WAN>LAN 420mbit is zou ik toch ongeveer 50mbit moeten verkrijgen met de kabel vanuit de router? Er zit zeker 10m CAT5 kabel vanaf het modem naar de PS3. En door CAT5 kan max 100mbit.
De 10 meter kabel zal wel wat mbits verliezen, maar niet al te veel toch?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Laatst online: 25-08 14:31
Joepla schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:31:
[...]
Kan ik je niet zeggen. De officiele firmware was na 1 dag al vervangen door DD-WRT :)
Lijkt erop dat deze wel zeer stabiel is, heb een keer een uptime gezien van ruim 6 weken.
Is dat opvallend lang dan?
Ik kijk daar eigenlijk nooit naar. In de paar jaar dat ik de 3700 heb reset ik hem maar 1-2 keer per jaar. Meestal omdat ik op vakantie ga, ter besparing van wat stroom.
Zie nu een uptime van 62:18:24:21, bijna 9 weken dus. En inderdaad... toen kwam ik weer thuis van vakantie.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

LessRam schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:47:
[...]
Gezien de manier waarop ik hem gebruik (vrij veel apparatuur in huis, zowel bekabeld alsook draadloos, die meer of minder intensief de router belasten), is dat best een leuke tijd. En still counting.

Ik heb routers (waaronder ook ADSL modems/routers) gehad die elke paar dagen het voor gezien hielden. Soms volledig vast, soms deel van functionaliteit niet meer actief. Je leeft dan van update naar update, in de hoop dat het goed komt. Deze router stelt me wat dat betreft niet teleur. Sowieso valt er weinig te wensen (nouja, behalve dan een beetje normaal te beheren firewall met whitelist functionaliteit misschien).

Uptime is net weer naar 0 trouwens. Router kreeg vanavond spontaan gedurende ca. een half uur geen ip adres meer. Voor de zekerheid even de boel gereset, maar bleek een landelijk provider probleem (Lijbrandt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP...heb sinds lange tijd weer mijn 3700v1 uit de kast gehaald om 'm als ap te gaan gebruiken. Nu wil ik met mijn pc erop inloggen (via kabel in LAN). Ik kan 'm prima pingen op www.routerlogin.net of 192.168.1.1. maar........ik kan niet op 'm inloggen via explorer. Het standaard login en wachtwoord admin en password werken niet meer. Ik heb ook de router al meerdere malen gereset maar kom er maar niet in.......

Wie heeft tips....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wat gebruik je als standaard password?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Laatst online: 16-09 18:29
En als je hem helemaal reset? Dus 1 minuut de reset knop indrukken.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de USB-poort gebruiken om daar op een USB-stick een Linux variant te draaien. Heeft iemand daar ervaring mee en zo ja welke versie, hoe gedaan etc

NB
Ik ben bekend met OpenWRT/DD-WRT etc maar die wil ik dus niet draaien want ik wil gewoon de originele firmware blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je wilt een linux distro draaien op een usb stick aan de router?

Lijkt me een lastige...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:33:
Ik wil graag de USB-poort gebruiken om daar op een USB-stick een Linux variant te draaien. Heeft iemand daar ervaring mee en zo ja welke versie, hoe gedaan etc

NB
Ik ben bekend met OpenWRT/DD-WRT etc maar die wil ik dus niet draaien want ik wil gewoon de originele firmware blijven draaien.
Als je dit wil doen dan moet je toch echt zo goed als alles zelf uitvinden, niemand heeft dat nog voor elkaar gekregen.
Als het je lukt ben ik wel benieuwd naar het resultaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

LessRam schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:47:
[...]

Ik kijk daar eigenlijk nooit naar. In de paar jaar dat ik de 3700 heb reset ik hem maar 1-2 keer per jaar. Meestal omdat ik op vakantie ga, ter besparing van wat stroom.
Zie nu een uptime van 62:18:24:21, bijna 9 weken dus. En inderdaad... toen kwam ik weer thuis van vakantie.
Das zeker netjes maar kan altijd langer :*) volgens mij.

Ik laat hem voor de zekerheid ook wekelijks rebooten op zondag ochtend 05.00. (DD-WRT tabblad Administration - tabblad Keep Alive) Heb er zelf geen last van en hij is altijd weer fris daarna.

Verder gaat wireless er in de avond van af na een bepaalde tijd (middels de cronjob) vrijdag en in het weekend later als doordeweeks voor gast en hoofd- netwerk.

Zijn hier nog mensen die OpenVPN werkend hebben in DD-WRT? en een goede weten?

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
stuffer schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:26:
[...]

Das zeker netjes maar kan altijd langer :*) volgens mij.

Ik laat hem voor de zekerheid ook wekelijks rebooten op zondag ochtend 05.00. (DD-WRT tabblad Administration - tabblad Keep Alive) Heb er zelf geen last van en hij is altijd weer fris daarna.

Verder gaat wireless er in de avond van af na een bepaalde tijd (middels de cronjob) vrijdag en in het weekend later als doordeweeks voor gast en hoofd- netwerk.

Zijn hier nog mensen die OpenVPN werkend hebben in DD-WRT? en een goede weten?
Niet via DD-WRT, maar wel op OpenWRT werkend gehad, werkte erg vlot! Alleen was wel lastig, heb het momenteel niet draaien, zag het niet zo zitten om na een upgrade weer alles opnieuw in te stellen en gebruik het zo goed als niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 15:13
Ik heb van het weekend de router geüpdatet naar V1.0.0.32
Sinds deze update krijg ik mijn HP Photosmart 5510 niet meer werken aangesloten via Wifi. Ik kan de printer wel verbinden met de router maar mijn MacBook Pro (OSX 10.8.2) kan hem niet vinden.
Opnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd via de HP-software en USB-kabel. Op het moment dat ik de USB-kabel moet verwijderen tijdens de installatie is hij de verbinding weer kwijt.

Enig idee waar ik de oplossing moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

nielsgaastra schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:45:
Heb je al een downgrade gedaan naar een oudere firmware versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
nielsgaastra schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:45:
Ik heb van het weekend de router geüpdatet naar V1.0.0.32
Sinds deze update krijg ik mijn HP Photosmart 5510 niet meer werken aangesloten via Wifi. Ik kan de printer wel verbinden met de router maar mijn MacBook Pro (OSX 10.8.2) kan hem niet vinden.
Opnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd via de HP-software en USB-kabel. Op het moment dat ik de USB-kabel moet verwijderen tijdens de installatie is hij de verbinding weer kwijt.

Vreemd, ik heb die upgrade ook gedaan, maar geen enkel probleem met mijn HP photosmart estation. Ik las op het Netgear forum meerdere klachten hierover, wellicht dat je dat topic even kan gaan volgen waarin misschien een oplossing word geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Weinig problemen na de update maar als ik het vinkje plaats bij automatisch klok aanpassen aan zomer/wintertijd, klopt deze niet meer. Er komt dan +2 uur bij. Vinkje weg en de tijd is correct? Tijdzone is juist ingesteld. Router ook al opnieuw gestart.

Iemand enig idee hoe en waar dit aan te passen is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 15:13
lier schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:24:
[...]

Heb je al een downgrade gedaan naar een oudere firmware versie?
Downgrade was inderdaad de oplossing. Op het forum van Netgear zie ik alleen maar klachten over Bonjour dus ik wacht nog wel even met updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 08:57
nielsgaastra schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:13:
[...]

Downgrade was inderdaad de oplossing. Op het forum van Netgear zie ik alleen maar klachten over Bonjour dus ik wacht nog wel even met updaten...
Ik had een vergelijkbaar probleem. Na installeren van de "genie" firmware versie 0.32 (op een wndr3700v2) werd het apparaat reuze instabiel. De printer kon niet meer worden gevonden. Na resetten wilde het printen wel weer, maar elke 12 uur na resetten raakte de verbinding met de printer weer automagisch weg. De webcams waren niet meer te vinden of kregen telkens een nieuw IP adres (ook al hebben ze een vast IP adres). Ook port forwarding werkte niet meer. Mijn synology NAS kon ik niet meer bereiken van buiten mijn netwerk.

Downgraden vanuit de netgear interface werkte echter niet. Ik kreeg telkens te zien dat dit niet mocht (toch echt de officiele firmware van netgear).

Dus ik besloot van pure wanhoop het apparaat het raam uit te smijten. Net toen ik het raam open had, bedacht ik dat openWRT bestaat. Ik dacht: even flashen.
Dat "even" viel nog tegen. ik zat minstens een halve dag te klooien met hoe in ontvangstmodus zetten van het apparaat (30 seconden reset, uitzetten en weer 30 seconden resetknopindrukken), installeren van een FTPT client en zoeken van het standaard IP adres voor ontvangst van de firmware (192.168.1.1).

Maar nu draait het apparaat een week stabiel (zorg er wel voor dat je de WIFI aanzet, die staat standaard uit -flashen doe je uiteraard met een netwerkkabel). De printer is altijd online. Alle apparaten worden gevonden en port forwarding is easy (als je weet dat je in de interface LuCI moet zoeken onder firewall). :9

Alleen nog een vraag naar mijn medetweakers: weten jullie een forum waar bij wordt gehouden wat de nieuwste versie is van openWRT is, danwel wat handige addons zijn? de officiële fora van openWRT hebben zo een hoog nerd geek gehalte dat ik afhaak op deze fora. Alleen al het vinden van de juiste installatiefile (zoek op SQASHFS IMG files op de FTP directory) was een crime!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oltk schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:07:
[...]
Alleen nog een vraag naar mijn medetweakers: weten jullie een forum waar bij wordt gehouden wat de nieuwste versie is van openWRT is, danwel wat handige addons zijn? de officiële fora van openWRT hebben zo een hoog nerd geek gehalte dat ik afhaak op deze fora. Alleen al het vinden van de juiste installatiefile (zoek op SQASHFS IMG files op de FTP directory) was een crime!
Ik download altijd de versie van hnyman op https://forum.openwrt.org/viewforum.php?id=16
Gewoon zijn link in de startpost openen (http://koti.welho.com/hnyman1/Openwrt/) en de dan de sysupgrade voor je router, v1 of v2 kiezen. Valt mee, dat geek gehalte.. We zijn toch tweakers! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 08:57
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:03:
[...]

Ik download altijd de versie van hnyman op https://forum.openwrt.org/viewforum.php?id=16
Gewoon zijn link in de startpost openen (http://koti.welho.com/hnyman1/Openwrt/) en de dan de sysupgrade voor je router, v1 of v2 kiezen. Valt mee, dat geek gehalte.. We zijn toch tweakers! ;)
Yes yes. Maar het inlezen in iets geheel nieuws is altijd lastig. Dan is hulp (zoals van jou) most welcome.

Ik lees van die mijnheer (mevrouw?) hnyman:
I have built a rather minimalistic IPv6 oriented build for WNDR3700 focusing just on the features I need.

I am building both the stable Attitude Adjustment 12.09 version and bleeding edge Trunk version.
Development for Backfire 10.03 has stopped, so I am not building it any more.

Current version:
Backfire 10.03.SVN r33275 (final build)
Attitude Adjustment 12.09 rc1 SVN r34379
Trunk / Barrier Breaker SVN r34318

Betekent dat dat Backfire (heb ik nu) niet meer wordt ontwikkeld? En dat zijn Attitude nu de meest stabiele volgende versie is? (met ip6 ondersteuning, maar dat had backfire toch ook al?) en dat Trunk bedoeld is voor de tweakers met meer tijd ;) ??
Welke versie/variant draai jij (en waarom)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 11:48
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:03:
[...]

Thanks! Ik ben benieuwd hoe die versie werkt. Ik vraag mij alleen af hoe je te weten komt welke versie je van de router hebt? Ik heb nu mijn router proberen te upgraden via de webinterface maar nu doet hij niks meer :+ Ga morgen met tftp proberen het te fixxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:42
Zou iemand zn openwrt wifi settings kunnen delen. Gaat met name om de Advanced pagina van de 2.4 band.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37
Ik kreeg het advies van Netgear om terug te gaan naar een eerdere versie van de firmware door een probleem omschreven in dit topic Netgear WNDR3700: afp/smb werkt niet naar behoren.

Nu werkt het simpel downloaden van een eerdere versie van de firmware niet, elke keer als ik deze erop probeer te zetten krijg ik een melding dat deze firmware niet wordt ondersteund.

Maar wat is nu de beste manier om dit te doen?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

joint_me schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:57:
Maar wat is nu de beste manier om dit te doen?
Zoek eens op TFTP en bricked icm WNDR3700, dan moet het wel lukken!

[ Voor 5% gewijzigd door lier op 02-12-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:10
Mijn iPad 3 ondersteund 5GHz, maar ik weet niet welk kanaal het beste werkt. In snelheid verschilt het helemaal niet eens zo veel met 2,4GHz. De laatste is zelfs veel sneller als ik op zolder zit. Is het mogelijk om updates te installeren van een WNDR3700 V4 bijvoorbeeld? Ik heb de V1 nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

2,4GHz is meestal sneller op langere afstanden, vanwege de lagere golflengte. 5GHz is alleen maar sneller als je dichtbij zit en veel storingen (andere AP's) op de 2,4GHz-band om je heen hebt.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:17

NSG

Je weet niks!

Zijn er hier mensen die onder "Lan instellingen" adresreservering gebruiken? Ik heb netjes de mac adressen ingevuld en een ip toegewezen, maar op de een of andere manier krijgen mijn apparaten nog steeds het oude ip, ook na een reboot.

Met apparaten bedoel ik, Laptops op Windows 7/ 8, telefoons, tv's, printers, allemaal hetzelfde verhaal.

De volgende commando's halen ook niks uit in windows, daarom vermoed ik dat het in de router verkeerd gaat.

ipconfig/release
ipconfig/renew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Probeer eens: op apparaten ipconfig /release, dan uitzetten, router herstarten, wachten tot router volledig up is, dan pas apparaat aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:17

NSG

Je weet niks!

Apparaten uitzetten, router herstarten en vervolgens apparaten aanzetten, heeft het probleem inderdaad verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 07:37

Tacoos

i am i

Mijn WNDR3700v2 doet moeilijk al
s ik een harde schijf in de usb pooort plug.
De router draait op de laatste hnyman openwrt built onder attitude adjustement.
Na inpluggen vallen alle netwerkverbindingen uit. LAN clients krijgen wel een ip adres, maar geen toegang. Wireless is zichtbaar maar kan niet verbinden.
De drive is een 1 Tb buffalo usb 2 drive die gevoed moet worden door de usb poort.
Ook met een 16 Gb usb stick geformatteerd met ext3 fs gebeurt hetzelfde
Hoe kan ik zien wat er mis gaat?

[ Voor 9% gewijzigd door Tacoos op 25-12-2012 14:46 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 00:38
De laatste tijd heb ik met mn WNDR3700v2 veel wifi drops. Het wifi signaal val helemaal weg en komt iets later weer op.

Heeft het nut openwrt oid erop te zetten?
Ik heb me een beetje ingelezen het flashen van openwrt echter als ik op een download pagina kom dan schrik ik me rot van alle bestanden die daar te vinden zijn. Welke bestand en/of versie kan ik dan het beste nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Pagina: 1 ... 36 ... 41 Laatste